[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 102 Laatste
Acties:
  • 303.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56

Chaes

#HODL

Heb maar 44 SXP en kocht in rond $3.5 ofzo. Afijn, ik houd het wel vast voor een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Helaas uitgestapt.. heb het gevoel dat hij nog niet klaar is..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Pelox schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:29:
[...]

Helaas uitgestapt.. heb het gevoel dat hij nog niet klaar is..
Dat denk ik ook, zit te wacht op verdubbeling van mijn inzet en ben er bijna dus nog heel even knallen DOT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
cursquidHome schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:32:
[...]

Dat denk ik ook, zit te wacht op verdubbeling van mijn inzet en ben er bijna dus nog heel even knallen DOT
Die heb ik al dus daarom uitgestapt

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

cursquidHome schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:32:
[...]

Verwacht een pullback met DOT als mensen doorhebben dat het inmiddels Chainlink heeft ingehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 21:38 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Verwacht een pullback met DOT als mensen doorhebben dat het inmiddels Chainlink heeft ingehaald.

Daarom ook gewoon Coingecko gebruiken, dan ben je de meute op CMC voor.
Niet in DOT gestapt maar zag de hype voorbij komen op twitter en ook over de CMC plek. Ik vind dat ook nogal heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

DAMAGE schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:27:
Hoe kom je bij panic selling? Leg dat eens uit? Iedereen en zijn moeder is bullish op het moment.

[...]
allemaal short term/scale movement. Echt grote moves omlaag zie je weken van te voren al aankomen. Dit was een paar procent.
Nix gebeurd maar een hoop overleveraged shorts die open staan. Geen markt die zomaar uit het niets omlaag valt zonder aanwijzing. Anders zat je al lang op 0,0

Nix geks te zien op grote timeframe

Zit zat groot geld in wat pas uitstapt op veel hogere nummers 16k 20k, etc

[ Voor 42% gewijzigd door A87 op 25-08-2020 21:48 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

DJ-Promo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:38:
[...]

Niet in DOT gestapt maar zag de hype voorbij komen op twitter en ook over de CMC plek. Ik vind dat ook nogal heftig.
En dan tel je Kusama nog niet eens mee, dat is het canary network van Polkadot (test netwerk).

Het is een serieus project - backed door veel bedrijven - en dus veel adoptie kan krijgen, wellicht meer dan Tezos dat voor de buitenwereld een beetje stil ligt. Het is tijd dat Tezos zijn zak geld gaat inzetten voor promotie, anders gaat Polkadot er gewoon overheen.

Dit is meteen de reden waarom ik niet meer in ADA stap. Er komen nog zoveel mogelijkheden om in "the next best smart contract platform" te stappen. Nu is het leuk meeliften op Polkadot. Straks komen Solana (ook een goeie), Woopiecoin en Flipsyponzi die Ethereum het lastig gaan maken.

Laat die smart contract platforms het maar uitvechten :)

[ Voor 30% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 21:54 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

A87 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:40:
Zit zat groot geld in wat pas uitstapt op veel hogere nummers 16k 20k, etc
Precies dit.
En bij een dip komt klein geld weer zorgen dat groot geld weer lekker kan traden binnen een bepaalde range.

We gaan gewoon richting de 20k. Als het niet in 2020 is, is het in 2021. Lekker boeien. Bitcoin heb je tegenwoordig niet om snel miljonair te worden, dan moet je ff dieper duiken in de markt.

[ Voor 24% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Zo hey als jullie nog een koekenbakker eerste klas zoeken? Ik heb vanmorgen met m'n slapende kop een buy order gedaan van 50 BNB voor €19,03 ipv sell... Dacht nu lekker terug te kopen heb ik er 100 meer dan ik dacht. Normaal heb ik geen € in m'n Binance wallet maar gisteravond 0.11 btc verkocht voor € dus ik had voldoende funds om deze misser mogelijk te maken, anders krijg je natuurlijk de melding insufficient funds :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
outlandos schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:02:
Zo hey als jullie nog een koekenbakker eerste klas zoeken? Ik heb vanmorgen met m'n slapende kop een buy order gedaan van 50 BNB voor €19,03 ipv sell... Dacht nu lekker terug te kopen heb ik er 100 meer dan ik dacht. Normaal heb ik geen € in m'n Binance wallet maar gisteravond 0.11 btc verkocht voor € dus ik had voldoende funds om deze misser mogelijk te maken, anders krijg je natuurlijk de melding insufficient funds :')
Haha, die fout heb ik ook een keer gemaakt. Dacht even snel wat coins te verkopen met de Binance app. Ik wilde een market sell order doen, waarbij ik 100% van de coins wilde verkopen. Doe ik een market buy order voor 100% van mijn BTC balance. Gelukkig had ik het snel genoeg door... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

outlandos schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:02:
Kan gebeuren. Maar BNB is geen verkeerde token om geld in te steken. Zal netjes meestijgen met het Binance platform, dus je koopt een stukje groei van Binance. Niet elke week checken, maar jaarlijks prima groei. Moet wel anders gaan mensen geen BNB meer kopen :D
Heb geen BNB, maar als je €100k+ hebt zitten in crypto is niet geheel onverstandig om een x% van je portfolio in BNB te hebben, als stabiele groeier.

[ Voor 10% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Kom op Dot... even -20% aub

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cursquidHome
Liever niet maar het mag..... toch maar een stoploss ingesteld. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Of DOT keihard door de 5.5 USD sellwall @ Binance heen, mag ook.

Daar komt de 3e poging...

[ Voor 18% gewijzigd door Taro op 25-08-2020 22:29 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:07

ScreamGT

joejoe

Iedereen aan het verkopen om mee te kunnen doen met de AIRBNB IPO?

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

ScreamGT schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:30:
Iedereen aan het verkopen om mee te kunnen doen met de AIRBNB IPO?
Dit wordt een Uber 2.0. Gedoemd om te falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Oké... all aboard the dot train!

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:28:
Of DOT keihard door de 5.5 USD sellwall @ Binance heen, mag ook.

Daar komt de 3e poging...
Slaat werkelijk nergens op, maar ik vind het leuk :9~
DOT is inmiddels Chainlink voorbij 8)7

Teken dat we nog steeds richting bullmarket gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:07

ScreamGT

joejoe

Chaes schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Dit wordt een Uber 2.0. Gedoemd om te falen.
Denk je? Als ik hun plannen mag geloven gaan ze zich vol richten op Hotel boekingen in de toekomst, het platform is er uitermate geschikt voor. Booking mag zijn borst nat maken :)

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Toch een mooie call een maand geleden. Vrijwel geen reacties :')
Wordt tijd dat jullie me eens serieus gaan nemen hier :( :P
Mooooody schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:24:
Gavin Wood (ex-Ethereum) werkte bijna 4 jaar achter de schermen in relatieve stilte aan Polkadot. Mainnet is live en ontwikkelaars (en tevens investeerders) raken geinteresseerd.

Vergelijk dat eens met ADA, waarbij die gekke Hoskinson (ook ex-Ethereum uiteraard) van elke nieuwe regel code een Youtube filmpje maakt :') Voor mijn gevoel (ja, is altijd gevaarlijk) staan beide projecten momenteel op een soortgelijk niveau in hun ontwikkeling, alleen zit ADA al in de top-10 qua marktwaarde en bungelt Polkadot nog ergens onderaan.

Heb me de afgelopen dagen verdiept in Polkadot en ik verwacht dat ze de komende maanden veel aandacht krijgen. Dus het kan een leuke investering zijn tijdens een eventuele bullrun.

Ben er nog niet helemaal uit, maar hoe denken jullie over Polkadot?

https://polkadot.network/

[YouTube: Gavin Wood: Explaining the Polkadot Launch Process]
Zou nu echter geen cent meer in DOT steken. De hype is groter dan het project op het moment.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:38:
[...]
Teken dat we nog steeds richting bullmarket gaan.
Geld rondschuiven van de ene coin naar de andere coin is nog geen bullmarket. Kijk maar eens naar het totale cryptocap, zit precies op de top waar we nu al 2 jaar zitten. Nu gaat er geld van OMG, REN en LINK naar DOT, maar van veel nieuwe instappers is nog geen sprake. Zolang het traders zijn die geld verschuiven en het totale cryptocap niet vooruit gaat vind ik niet dat je kan spreken van een echte bullmarket. Laat staan dat BTC hier doorzet omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaes

Chaes

#HODL

ScreamGT schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Denk je? Als ik hun plannen mag geloven gaan ze zich vol richten op Hotel boekingen in de toekomst, het platform is er uitermate geschikt voor. Booking mag zijn borst nat maken :)
Nee het gaat echt niks worden met Airbnb. Er zijn inmiddels zoveel landen die wetten aan het invoeren zijn om verhuur van appartementen via Airbnb aan banden te leggen. En als ze zich op hotelboekingen gaan richten zullen ze mijlen achterliggen op partijen als Booking, Expedia, en talloze anderen. Daarbovenop nog eens de coronacrisis waardoor het aantal boekingen de komende jaren niet op pre-coronaniveau zal liggen.

Al met al een slechte timing + een business model wat in zijn huidige vorm niet lang overeind zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:46:
[...]

Geld rondschuiven van de ene coin naar de andere coin is nog geen bullmarket. Kijk maar eens naar het totale cryptocap, zit precies op de top waar we nu al 2 jaar zitten. Nu gaat er geld van OMG, REN en LINK naar DOT, maar van veel nieuwe instappers is nog geen sprake. Zolang het traders zijn die geld verschuiven en het totale cryptocap niet vooruit gaat vind ik niet dat je kan spreken van een echte bullmarket. Laat staan dat BTC hier doorzet omlaag.
Je kan het ook anders zien. Veel alts kunnen in potentie veel meer adoptie bereiken dan BTC. Die projecten willen groeien, maar hebben met die BTC-pair op exchanges een zware last op hun schouders.

Neem een SXP (of CRO). Ik verwacht dat via deze middelen meer mensen kennis gaan maken met "crypto" en zodoende ook in het BTC-wereldje terecht komen. Met SXP of CRO heb je een usecase die nu waardevol is voor veel mensen, met BTC is het voor alsnog gissen in het donker. BTC is de granddaddy en heel belangrijk, maar niet heilig :)

Mijn conclusie: Geld zal niet via BTC binnenkomen, maar juist via alts. Mensen die nu nog geen idee hebben, gaan over 1-2 jaar voordelen zien in web 3.0 en daarin investeren. Heeft weinig met Bitcoin te maken verder.

[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:50:
[...]

Je kan het ook anders zien. Veel alts kunnen in potentie veel meer adoptie bereiken dan BTC. Die projecten willen groeien, maar hebben met die BTC-pair op exchanges een zware last op hun schouders.
Adoptie, tsja, het zou prachtig zijn. Ik zie er alleen nog niets van. Al meer dan 4 jaar hoor ik de mooiste verhalen over adoptie, maar ik zie het niet gebeuren. Voorlopig kan het niet anders zien dan een hele hoop lucht waar je geld aan kan verdienen. Ik kan niet anders dan skeptisch zijn over de 100'en coins die vele miljarden waard zijn en waar je niets mee kan. Ik zie het heel graag anders, maar gebeuren doet het niet.

Wat betreft de BTC pairs, ik zie DOT in USDT 3x meer volume doen dan in BTC. Natuurlijk zakt het meeste wel hard als BTC zakt, maar of dat komt omdat munten een BTC pairing hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Naast je schoenen gaan lopen in crypto is misschien wel het beste signaal voor jezelf om te gaan verkopen ipv kopen, of je charts nog eens opnieuw gaan bekijken of wat afstand te nemen. Been there done that

Emotie en traden gaan niet samen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:50:
[...]
Neem een SXP (of CRO). Ik verwacht dat via deze middelen meer mensen kennis gaan maken met "crypto" en zodoende ook in het BTC-wereldje terecht komen. Met SXP of CRO heb je een usecase die nu waardevol is voor veel mensen, met BTC is het voor alsnog gissen in het donker. BTC is de granddaddy en heel belangrijk, maar niet heilig :)

Mijn conclusie: Geld zal niet via BTC binnenkomen, maar juist via alts. Mensen die nu nog geen idee hebben, gaan over 1-2 jaar voordelen zien in web 3.0 en daarin investeren. Heeft weinig met Bitcoin te maken verder.
Dit hoor ik dus alleen al jaren en er komt niets van terecht. De oude projecten waar men toen zoveel in zag liggen al jaren te bloeden en nu hebben we nieuwe projecten met dezelfde mooie verhalen. Dat we over 2 jaar weer nieuwe projecten hebben en LINK, DOT, REN enz dood liggen te bloeden, het zou mij niets verbazen.

Ik zie gewoon al jaren geen adoptie, alleen nieuwe hypes en oude hypes die kapot gaan met nu en dan een pumpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:55:
[...]

Adoptie, tsja, het zou prachtig zijn. Ik zie er alleen nog niets van. Al meer dan 4 jaar hoor ik de mooiste verhalen over adoptie, maar ik zie het niet gebeuren. Voorlopig kan het niet anders zien dan een hele hoop lucht waar je geld aan kan verdienen. Ik kan niet anders dan skeptisch zijn over de 100'en coins die vele miljarden waard zijn en waar je niets mee kan. Ik zie het heel graag anders, maar gebeuren doet het niet.

Wat betreft de BTC pairs, ik zie DOT in USDT 3x meer volume doen dan in BTC. Natuurlijk zakt het meeste wel hard als BTC zakt, maar of dat komt omdat munten een BTC pairing hebben ?
Je kan alles baggelaliseren, maar er toch gewoon adoptie gaande?
Zoom even uit en kijk hoeveel geld er vastzit in cryoto t.o.v 2 jaar geleden. Staking, defi, debet cards etc,

Er zit alleen al 3,3 miljard vast in Crypto.com. Terwijl dit alleen een space is voor insiders. Wat als de grote boze wereld dit gaat ontdekken?
The_Goat schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:01:
Staking is niet nieuw, was er jaren geleden ook al. Alleen nu is het een hype
Ja ik was er toen ook.
Nu is er toch gewoon geld te verdienen? Gewoon het moment pakken.
Over 2 jaar weer iets anders.

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 23:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Goat
Staking is niet nieuw, was er jaren geleden ook al. Alleen nu is het een hype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:00:
[...]

Je kan alles baggelaliseren, maar er toch gewoon adoptie gaande?
Zoom even uit en kijk hoeveel geld er vastzit in cryoto t.o.v 2 jaar geleden. Staking, defi, debet cards etc,

Er zit alleen al 3,3 miljard vast in Crypto.com. Terwijl dit alleen een space is voor insiders. Wat als de grote boze wereld dit gaat ontdekken?
Adoptie zie ik als iets gebruiken op grote schaal. Vertel mij waar je dit ziet ?

Wat betreft 2 jaar terug. We zitten qua cryptocap exact waar we 1 jaar terug zaten en waar we 2 jaar terug zaten. Dus we zijn geen zak vooruit gekomen op het rondpompen van geld na en nieuwe bagholders. Als ik naar mijn idee er redelijk objectief naar kijk zonder roze bril van wat crypto zou kunnen zijn dan is het nu nog steeds helemaal niets. Ja, geld verdienen, prachtig en ik doe het ook, maar adoptie ?

Staking zie ik ook gewoon als marketing manier om mensen crypto vast te laten zetten om de supply te verlagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 08:07
PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Dit hoor ik dus alleen al jaren en er komt niets van terecht. De oude projecten waar men toen zoveel in zag liggen al jaren te bloeden en nu hebben we nieuwe projecten met dezelfde mooie verhalen. Dat we over 2 jaar weer nieuwe projecten hebben en LINK, DOT, REN enz dood liggen te bloeden, het zou mij niets verbazen.

Ik zie gewoon al jaren geen adoptie, alleen nieuwe hypes en oude hypes die kapot gaan met nu en dan een pumpje.
Steve Jobs heeft het ooit mooi verwoord waar crypto nu staat: (op 1:45)
YouTube: Steve Jobs Insult Response - Highest Quality

Het probleem met crypto is dat het begint bij de tech, en we nog steeds op zoek zijn naar een toepassing waar mensen echt wat mee gaan doen.

Tot men de SWIPE kaart leert kennen uiteraard :+

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:05:
[...]

Adoptie zie ik als iets gebruiken op grote schaal. Vertel mij waar je dit ziet ?

Wat betreft 2 jaar terug. We zitten qua cryptocap exact waar we 1 jaar terug zaten en waar we 2 jaar terug zaten. Dus we zijn geen zak vooruit gekomen op het rondpompen van geld na een nieuwe bagholders. Als ik naar mijn idee er redelijk objectief na kijk zonder roze bril van wat crypto zou kunnen zijn dan is het nu nog steeds helemaal niets. Ja, geld verdienen, prachtig en ik doe het ook, maar adoptie ?

Staking zie ik ook gewoon als marketing manier om mensen crypto vast te laten zetten om de supply te verlagen.
Het internet heeft er 25 tot 30 jaar over gedaan van ontwikkeling tot adoptie. Jaren '60 tot jaren '90.
Dat was de laatste grote technische revolutie.

Je moet het in perspectief zien.

Ik zie grote vooruitgang in 2 jaar tijd. Kijk naar het aantal bag BTC en ETH holders, BTC hash rate, het aantal mensen dat werkelijk crypto gebruikt.

Ik doe mijn boodschappen met de Crypto card en steek 4% van mijn uitgaven direct in BTC. Snap werkelijk niet dat niet iedereen in dit topic dat niet doet. Beetje moeilijk doen met TA enzo, terwijl je de meest simpele gains laat liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 23:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Het in bezit hebben van munten is iets anders dan adoptie. Mooie pasjes zijn er al jaren, ik heb de Coinbase card 2x uit mijn portemonnee gehaald, alleen om te laten zien aan iemand anders dat ik met cryptocurrency zou kunnen betalen als ik dat wil.

Staking deed ik een paar jaar geleden al met NEO, NAV en anderen. DeFi is mooi, destijds was er een DEX.

Een muntje kopen omdat je korting op producten krijgt is ook mooi, maar nog steeds geen adoptie.

Er wordt veel geld rondgepompt en daar is niets mis mee. En dat cryptocurrency ooit gebruikt kan gaan worden om echt mee te betalen als de Euro en Dollar ten onder gaan kan ik mij ook ergens nog wel voorstellen. Maar uiteindelijk is het nu voornamelijk een casino en mogelijk gebruiken we over enkele jaren wel daadwerkelijk één van al die muntjes.

Geniet van de pumps en dumps, later zal je terugkijken op een periode waarin je snel grof geld kon verdienen. Sprak vandaag een collega die veel geld heeft weggezet bij een bank voor 4% rendement per jaar. Toen ik hem vertelde dat ik in 1 week tijd 645% rendement had gemaakt op een muntje ging het al snel over volatiliteit, etc. en dat is correct, maar met de volgende beurscrash kan het ook hard gaan.

Afijn, I'm not in it for the tech, DOT is mijn huidige pareltje, volgende week waarschijnlijk weer iets anders :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:25
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:11:
[...]

Ik doe mijn boodschappen met de Crypto card en steek 4% van mijn uitgaven direct in BTC. Snap werkelijk niet dat niet iedereen in dit topic dat niet doet. Beetje moeilijk doen met TA enzo, terwijl je de meest simpele gains laat liggen.
Kan je ook btc kiezen voor je reward dan? Ging er eigenlijk vanuit dat je alleen CRO kon kiezen..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cursquidHome
Even mijn glazen bol erbij pakken.........DOT kent zijn piek vannacht rond 01:00-02:00 en dan gaat hij weer dalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Taro schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:14:
Het in bezit hebben van munten is iets anders dan adoptie. Mooie pasjes zijn er al jaren, ik heb de Coinbase card 2x uit mijn portemonnee gehaald, alleen om te laten zien aan iemand anders dat ik met cryptocurrency zou kunnen betalen als ik dat wil.
Ik betaal bij de Appie, Etos en Mediamarkt met mijn Apple Watch. Deze is gekoppeld aan mijn Crypto card. Wekelijks krijg ik CRO bijgeschreven waar ik geen shit voor hoeft te doen. Hoezo is dit geen adoptie?
CRO zet ik om in BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:11:
[...]
Ik zie grote vooruitgang in 2 jaar tijd.

het aantal mensen dat werkelijk crypto gebruikt.
Jij bent er enthousiast over en da's mooi, maar ik ben wat minder positief over het feit of echte adoptie ooit zal komen en ik denk ook dat het er nu niet is.

Zelf zit ik nu zo'n 4 jaar in crypto en zie gewoon weinig verandering. Het draait allemaal nog steeds op mooie verhalen en misschien gaat het in de toekomst wat worden. Genoeg alts doen leuke pumps, maar het kan ook prima dat de bearmarket straks gewoon doorzet en er geen nieuwe bullrun komt de komende jaren.

Een nieuwe bullrun zegt ook niets over adoptie. Het zegt alleen dat er veel mensen geld in stoppen om geld mee te verdienen, da's alles. Vertel mij maar hoeveel mensen BTC hebben en laat staan alts om dit 20 jaar vast te houden en niet op de volgende piek winst pakken. Ik zie de markt bewegen en ik denk dat het op 95+% door traders komt.
Ik doe mijn boodschappen met de Crypto card en steek 4% van mijn uitgaven direct in BTC. Snap werkelijk niet dat niet iedereen in dit topic dat niet doet.
Pak de BTC weekly of montly er bij en zie wat er mogelijk is. Ja, we kunnen hier naar 50k gaan, maar naar 5k kan ook meer dan prima. Weer zitten we in de weerstand waar we al 2 jaar iedere keer niet verder komen. Stel de beurs zakt ook nog flink dan krijgen we een -30% dag voor BTC. Dus geld in BTC pompen, voor de lange termijn kan dat natuurlijk prima, maar voor de komende tijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Stokstaart schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:19:
[...]

Kan je ook btc kiezen voor je reward dan? Ging er eigenlijk vanuit dat je alleen CRO kon kiezen..
CRO inderdaad. Maar is dagelijks te swappen voor BTC.
Met SXP krijg je BTC rewards. Dus ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
645% halen in een bubble is leuk om even in de groep te gooien, doe ik zelf ook, maar heeft niks te maken met verstandig investeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:22:
[...]

Jij bent er enthousiast over en da's mooi, maar ik ben wat minder positief over het feit of echte adoptie ooit zal komen en ik denk ook dat het er nu niet is.
Feit is toch gewoon dat je er in het NU (anno 2020) van kunt profiteren? Ik snap je verhaal verder niet zo.

Als je anno nu een kaartje hebt en je BTC stack een beetje vergroot, kun je daar geen TA tegenover zetten toch?

De CRO in stake zijn inmiddels ook al 500% gegaan in een jaar tijd. Lijkt bjina te mooi om waard te zijn, maar gewoon pakken wat je pakken kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
The_Goat schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:26:
645% halen in een bubble is leuk om even in de groep te gooien, doe ik zelf ook, maar heeft niks te maken met verstandig investeren
Nee inderdaad, het was pas verstandig geweest als ik toen direct op de sell knop had gedrukt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
Tjonge wat zijn jullie serieus hier. En dat na een mooie bounce op 11.1xx nog wel!

Moon, Lambo en dat soort gebrabbel!

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/7FBY7h5Psqd20/giphy.gif

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/12ndTXvU4ZfKF2/giphy.gif

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Waarom zijn mijn funds gelocked op Binance? Wat is dit nu weer dan? NVM, heb het al...

[ Voor 12% gewijzigd door O085105116N op 25-08-2020 23:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:30:
[...]

Feit is toch gewoon dat je er in het NU (anno 2020) van kunt profiteren? Ik snap je verhaal verder niet zo.

Als je anno nu een kaartje hebt en je BTC stack een beetje vergroot, kun je daar geen TA tegenover zetten toch?

De CRO in stake zijn inmiddels ook al 500% gegaan in een jaar tijd. Lijkt bjina te mooi om waard te zijn, maar gewoon pakken wat je pakken kan.
We hadden het over adoptie, niet over geld verdienen. Ik trade dagelijks en vind het helemaal prima hoor, maar adoptie, ik hoor het al jaren maar ik zie het niet. Tot dat er daadwerkelijk adoptie komt zijn we bezig met pure lucht, meer niet.

Die 500% is leuk natuurlijk, maar het blijft lucht. Genoeg mensen die 100% stonden op XRP en nu 80% in de min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Als je naar S2FX en de bekende rainbow charts deelt valt dit inderdaad op; iedere parabolische run duurt langer en komt over het algemeen minder hoog.

Als je wil geloven in die trends en je denkt dat dat eind dit jaar al gaat gebeuren heb je het inderdaad niet goed gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@Taro zie ook deze al uit 2018:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSsaGO2Vouz34Pr93L2UfzB4M1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5vz2rXbJU83N4r37Qe92oNH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:34:
[...]

We hadden het over adoptie, niet over geld verdienen. Ik trade dagelijks en vind het helemaal prima hoor, maar adoptie, ik hoor het al jaren maar ik zie het niet. Tot dat er daadwerkelijk adoptie komt zijn we bezig met pure lucht, meer niet.

Die 500% is leuk natuurlijk, maar het blijft lucht. Genoeg mensen die 100% stonden op XRP en nu 80% in de min.
Je gebruikt duidelijk de adoptie niet.
Als je zo'n kaartje hebt, verdien je geld zonder gedoe. Dat is de reden waarom al die mensen het kaartje gebruiken.

In jouw geval kun je CRO ook direct omzetten in Euro's, zodat het iets minder lucht is.
Voor alleen de boodschappen krjig ik maandelijks ~ 0.02 BTC bijgeschreven. Hoeft er geen klote voor te doen. Was 2 jaar geleden net even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 14:49
Welke crypto card is aan te raden?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:40:
[...]

Je gebruikt duidelijk de adoptie niet.
Als je zo'n kaartje hebt, verdien je geld zonder gedoe. Dat is de reden waarom al die mensen het kaartje gebruiken.

In jouw geval kun je CRO ook direct omzetten in Euro's, zodat het iets minder lucht is.
Voor alleen de boodschappen krjig ik maandelijks ~ 0.02 BTC bijgeschreven. Hoeft er geen klote voor te doen. Was 2 jaar geleden net even anders.
Niet betalen met crypto maar met fiat via een omweg waarbij je gratis geld krijgt is voor jou adoptie ? Hoe kan je niet daadwerkelijk betalen met crypto adoptie noemen ?

Dit nog los van het gratis geld waarbij het te goed is om waar te zijn. Gratis 4%. Iedere dag 1k uitgeven is iedere dag 40 euro krijgen. Klink als Bitconnect en ik vraag mij af hoe lang dit goed blijft gaan. Waarom zou iemand zo gek zijn om jou 4% te geven ?

Adoptie voor mij is betalen met crypto en dan ook echt met die crypto. Dus 0.3 stuks van munt X voor een biertje in de kroeg waarbij het bij iedere kroeg en de AH kan. En dan nog niet eens dat ik het doe, maar dat mijn non-crypto buurman het doet. Dat zou voor mij adoptie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:54:
[...]

Niet betalen met crypto maar met fiat via een omweg waarbij je gratis geld krijgt is voor jou adoptie ? Hoe kan je daadwerkelijk niet betalen met crypto adoptie noemen ?

Dit nog los van het gratis geld waarbij het toe goed is om waar te zijn. Gratis 4%. Iedere dag 1k uitgeven is iedere dag 40 euro krijgen. Klink als Bitconnect en ik vraag mij af hoe lang dit goed blijft gaan. Waarom zou iemand zo gek zijn om jou 4% te geven ?

Adoptie voor mij is betalen met crypto en dan ook echt met die crypto. Dus 0.3 stuks van munt X voor een biertje in de kroeg waarbij het bij ieder kroeg en de AH kan. En dan nog niet eens dat ik het doe, maar dat mijn non-crypto buurman het doet. Dat zou voor mij adoptie zijn.
Je doet alsof het een obscure whitepaper is, terwij;dit ding al 1,5 jaar live is.

Dat is de volgende stap, maar dat is nog een stap te ver.
Betalen in fiat zal de komende jaren nog key zijn.

Tussenstap is gemaakt, Betalen in fiat en cryto als reward. Zou toch iets moeten triggeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 25-08-2020 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:58:
[...]
Tussenstap is gemaakt, Betalen in fiat en cryto als reward. Zou toch iets moeten triggeren.
Dat is natuurlijk interessant, maar je doet het omdat je gratis geld krijgt waarbij ik mij zeer afvraag hoe dat mogelijk is en hoe lang het goed blijft gaan.

Kan je ook voor 10k iets kopen, die 4% krijgen en dan het dan terug brengen ?

Edit: Koop ieder dag een Macbook met dat kaartje bij de Mediamarkt. Ontvang 4% en breng het terug voor cash, oneindig gratis geld ?

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2020 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:59:
[...]

Dat is natuurlijk interessant, maar je doet het omdat je gratis geld krijgt waarbij ik mij zeer afvraag hoe dat mogelijk is en hoe lang het goed blijft gaan.

Kan je ook voor 10k iets kopen, die 4% krijgen en dan het dan terug brengen ?
Wut?
Cashbacks op creditcards zijn verre van nieuw. Dit is een debit card. Euro's storten en dan besteden.
Wat je nu schets werkt met elke debet/credit card ook niet.

Even inlezen dan toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 26-08-2020 00:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 15:38
PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:54:
[...]
Dit nog los van het gratis geld waarbij het te goed is om waar te zijn. Gratis 4%. Iedere dag 1k uitgeven is iedere dag 40 euro krijgen. Klink als Bitconnect en ik vraag mij af hoe lang dit goed blijft gaan. Waarom zou iemand zo gek zijn om jou 4% te geven ?
Een creditcard maatschappij vraagt ergens tussen de 1.5% en de 3.5% van de winkelier. (bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Bitcoin gaat lekker, weg naar 11.450 ligt open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:08:
[...]

Wut?
Cashbacks op creditcards zijn verre van nieuw. Dit is een debit card. Euro's storten en dan besteden.
Wat je nu schets werkt met elke debet/credit card ook niet.

Even inlezen dan toch?
DaCoTa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:12:
[...]

Een creditcard maatschappij vraagt ergens tussen de 1.5% en de 3.5% van de winkelier. (bron).
Dus de winkelier betaald die 4%, dan is het duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 15:38
PilatuS schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:16:
[...]
Niet per definitie, het is mogelijk om dat af te spreken. Strike doet zoiets dergelijks:
Er zitten overal margerandjes op, en een cash-back is een goede manier om klanten te werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DaCoTa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:21:
[...]

Niet per definitie, het is mogelijk om dat af te spreken. Strike doet zoiets dergelijks:
[Twitter]Er zitten overal margerandjes op, en een cash-back is een goede manier om klanten te werven.
Die hele beloning in crypto kwam op mij over als iets waarbij het crypto bedrijf je 4% zou geven. Dat het een creditcard is die je de beloning in crypto geeft had ik nergens gehoord. Vandaar de verwarring. Maar dit maakt het dus ook gewoon een creditcard wat dus niets met crypto te maken heeft op het bedrijf er achter na dat je de beloning in crypto geeft. Een leuke niche dus, meer niet en geen adoptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:16:
[...]

[...]

VISA, PayPal, Thuisbezorgd, Bol.com, Amazon etc. pakken een mooi deel van jouw uitgaven op die platforms.
Je betaalt dat netjes omdat het nou eenmaal zo is. Je stelt geen vragen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:26:
[...]

VISA, PayPal, Thuisbezorgd, Bol.com, Amazon etc. pakken een mooi deel van jouw uitgaven op die platforms.
Je betaalt dat netjes omdat het nou eenmaal zo is. Je stelt geen vragen.
Ik weet dat de winkelier betaald als een klant gebruik maakt van een creditcard of iets als Paypal. Dat die cryptocard van jou ook zoiets was wist ik niet.

Verder heb ik geen creditcard en gebruik ik Paypal alleen wanneer het echt niet anders kan. Als verkoper accepteer ik sowieso geen Paypal want ik ga die kosten niet betalen en doorrekenen heb ik ook geen zin in.

Edit: Wat een toko als Thuisbezorgd aan kosten rekent is trouwens misdadig en ik maak er ook geen gebruik van. Eerst lage kosten rekenen en alle concurrentie slopen en groot worden. Zodra je het monopolie hebt de kosten omhoog gooien en hardwerkende mensen in frietzaken laten betalen voor niets meer dan een portal. Zelfde verhaal met Uber, AirBNB, Amazon en ga zo maar door. Alles kapot maken door jaren lang miljarden te verliezen en wanneer je alle concurrentie gesloopt hebt geld gaan verdienen. Kleine ondernemers falliet laten gaan en mensen in dienst nemen tegen minimumloon om extreem rijk te worden. Als het zo nog 80 jaar door gaat hebben we nog 21 bedrijven op de planeet.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2020 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:32:
[...]

Ik weet dat de winkelier betaald als een klant gebruik maakt van een creditcard of iets als Paypal. Dat die cryptocard van jou ook zoiets was wist ik niet.

Verder heb ik geen creditcard en gebruik ik Paypal alleen wanneer het echt niet anders kan. Als verkoper accepteer ik sowieso geen Paypal want ik ga die kosten niet betalen en doorrekenen heb ik ook geen zin in.
Je reflecteer de hele usecase dus op jezelf.

In mijn studententijd in Enschede hebben 2 van mijn leeftijdsgenoten het leuk gedaan door net ff anders te denken. Ze hebben Thuisbezorgd en Bookings.com opgezet. Beide waren destijds trials of semester stukken. Iedereen lekker lachen en bier drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooooody schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:43:
[...]
Ik geef aan wat ik wel of niet doe met zulke dingen en hoe ik er over denk, meer niet.

Dat jij het in crypto krijgt heeft verder ook nog eens niets met crypto te maken. Dat dan adoptie van crypto noemen gaat nergens over. We hadden het over adoptie en die kaart is het dus totaal niet.
In mijn studententijd in Enschede hebben 2 van mijn leeftijdsgenoten het leuk gedaan door net ff anders te denken. Ze hebben Thuisbezorgd en Bookings.com opgezet.
Zie mijn edit in de post die je quote hoe ik over een bedrijf als Thuisbezorgd denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

PilatuS schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:32:
[...]

Edit: Wat een toko als Thuisbezorgd aan kosten rekent is trouwens misdadig en ik maak er ook geen gebruik van. Eerst lage kosten rekenen en alle concurrentie slopen en groot worden. Zodra je het monopolie hebt de kosten omhoog gooien en hardwerkende mensen in frietzaken laten betalen voor niets meer dan een portal. Zelfde verhaal met Uber, AirBNB, Amazon en ga zo maar door. Alles kapot maken door jaren lang miljarden te verliezen en wanneer je alle concurrentie gesloopt hebt geld gaan verdienen. Kleine ondernemers falliet laten gaan en mensen in dienst nemen tegen minimumloon om extreem rijk te worden. Als het zo nog 80 jaar door gaat hebben we nog 21 bedrijven op de planeet.
Zo werkt het toch?
Aan jou de taak om een Paypal te beginnen met minder fees.
Daarom zou je juist deze nieuwe wind van crypto projecten moeten toejuichen. Maar dat doe je ook niet. Wat moeten we doen? Alles is kut en iets nieuws is ook kut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zo werkt het helaas inderdaad. Op een oneerlijke manier een monopolie verkrijgen door ieder ander bedrijf kapot te maken door jaren lang miljarden te verliezen. Dat heeft niets meer te maken eerlijke concurrentie.
Aan jou de taak om een Paypal te beginnen met minder fees.
Want iedereen kan dit doen ? Iedereen kan miljardair worden ? De kans dat je zoiets niet lukt omdat er maar een beperkt aantal van zulke bedrijven kan zijn zal er voor zorgen dan je niet de persoon bent die Bezos wordt, maar de persoon die maar net rond kan komen terwijl Bezos miljarden verdient. Oh, wat is de huidige gang van zaken toch mooi, kom met een goed idee en wordt miljardair. Alsof iedereen dit kan worden en alsof de kans dat je genaait wordt door zo'n persoon niet 2 miljoen keer groter is. Nee, sorry, dit is geen goede ontwikkeling. Zet de huidige trend met mega bedrijven nog 200 jaar door en 99% van de mensen verdienen geen bal en kunnen net rondkomen door wetten terwijl de 1% nog maar een mega jacht van 800 miljoen koopt omdat ze nog 50 miljard hebben waar ze geen idee van hebben wat ze er mee moeten doen. Ontwikkling van nieuwe technologie is prachtig en daar heeft iedereen wat aan, maar alles kapot maken om de enige te zijn is alles behalve vooruitgang. Op zo'n manier wil ik niet eens miljonair worden en laat staan miljardair.
Daarom zou je juist deze nieuwe wind van crypto projecten moeten toejuichen. Maar dat doe je ook niet. Wat moeten we doen?
Ik vind crypto prachtig en omdat ik kritisch ben over wat wel of niet gaat lukken en puur aangeef hoe het de laatste jaren gaat, dat maakt mij niet tegen crypto. Ik geef alleen aan dat we al jaren praten over adoptie en dat er nog niets van terecht is gekomen. Eerst zien, dan geloven en tot die tijd is de kans naar 0 veel groter dan een oneidige moon met lambo's. De kans dat DOT of LINK of ga zo maar door straks gaat bloeden zoals XRP heeft gedaan is groot. Ik zie het graag anders, maar ik ben ik bang voor. Verder zou ik heel graag zien dat crypto wel wat gaat worden, maar ook dan is er geen ruimte voor 2517 projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:22
PilatuS schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:22:
[...]

Zelf zit ik nu zo'n 4 jaar in crypto en zie gewoon weinig verandering. Het draait allemaal nog steeds op mooie verhalen en misschien gaat het in de toekomst wat worden.
Ik kwam laatst dit artikel tegen en kon me er wel in vinden:
De blockchain: een oplossing voor bijna niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Heisenbug schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 01:23:
[...]

Ik kwam laatst dit artikel tegen en kon me er wel in vinden:
De blockchain: een oplossing voor bijna niets
Die had ik al eens gezien hier :)

De blockchain is echter wel een een mooi iets en completeet geniaal. Zonder iemand te hoeven vertrouwen en zonder dat iemand er controle over heeft iets kunnen verzenden naar de andere kant van de planeet zonder tussenkomt van de overheid of een bank. Niemand die een transactie kan tegenhouden en dus niemand die er controle over heeft. Wat je hier dan vervolgens mee kan doen is weer een ander verhaal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Mooooody schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:43:
[...]

In mijn studententijd in Enschede hebben 2 van mijn leeftijdsgenoten het leuk gedaan door net ff anders te denken. Ze hebben Thuisbezorgd en Bookings.com opgezet. Beide waren destijds trials of semester stukken. Iedereen lekker lachen en bier drinken.
Dat ligt wel iets genuanceerder hoor :P

Als je startup eenmaal de startup fase ontgroeid is, is dat 'lekker lachen en bier drinken' wel voorbij. Dan moet het serieus worden, en da's hartstikke mooi. De markt doet dan z'n werk en dat is (imho) goed voor iedereen.

Totdat het grootkapitaal mee gaat spelen :P en dat is precies wat er gebeurt bij die hippe startups uit de tech industrie tegenwoordig.

Er is dan geen enkele 'vrije markt' meer als je creative idee in die fase zit. Met letterlijk miljoenen wordt het product dermate goedkoop gehouden dat er geen concurrentie mogelijk is en consumenten het wel fijn gaan vinden. Als je eenmaal die status hebt bereikt en je bent een dermate grote naam dat je een dikke vinger in de pap krijgt - dan verhoog je de prijzen en loop je binnen. Of je koopt andere startups uit andere landen over om zo nog verder te groeien.
Uiteindelijk is dat enkel goed voor de aandeelhouders.

YouTube: Kapitalisme | Zondag met Lubach (S11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Om 6:00 is LEND gestegen, matched "toevallig" met de tijd van deze Tweet:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Ja ho nou. Dat was niet de afspraak.
Ik moet vette moneys hebben in Mei 2021. Ik wil wel in een Lambo kunnen trouwen ja!!
:(

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Altseason in volle gang ☺️

Wat is volgens jullie in deze markt meer succesvol:

Op Binance elke ochtend de coin kopen die het meest gemind heeft

vs

Alle ICOs met DeFi coins inslaan

vs

BTC zovaak mogelijk traden (+100USD verkopen, - 100USD kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitboy
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-08-2020
Ik heb de afgelopen jaren nooit m'n crypto opgegeven in box 3 en daar word ik nu zenuwachtig over.

Deels uit onwetendheid en deels omdat ik dacht dat ik toch maar een 'small fish' was... m'n spaargeld inclusief crypto is nooit boven het belastingvrije limiet uitgekomen. Ik heb in 2018 en in 2019 een paar duizend uit laten cashen. Ook dit jaar heb ik een relatief klein bedrag om kunnen zetten naar een leuke winst (denk aan een paar honderd naar een paar duizenden), maar maak me nu zorgen over het uitkeren hiervan naar fiat. Ik neem aan dat de belastingdienst wel even wil weten hoe ik ineens drie maandsalarissen uit het luchtledige trek? En als ze gaan kijken waar dat geld in 2018 en 2019 vandaan kwam, dan kunnen ze natuurlijk zien dat ik toen ook niets heb opgegeven in box en kan ik de winst niet verklaren. Die winst maak ik me niet zo druk om; als hobbyist valt het onder speculatieve koerswinst wat ik niet hoef op te geven. Maar dat ik feitelijk m'n crypto heb achtergehouden... daar kan ik natuurlijk (terecht) op gepakt worden.

Raden jullie aan om dit met terugwerkende kracht nog door te geven? Ik zag dat je het tot 5 jaar terug kan aanpassen en ik kan grofweg nog achterhalen hoeveel ik had per de 1 januari's. Of zal ik het laten en vanaf nu netjes alles door gaan geven? Ik weet niet hoe hard de belastingdienst hier in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door bitboy op 26-08-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 23:24
bitboy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:54:
Ik heb de afgelopen jaren nooit m'n crypto opgegeven in box 3 en daar word ik nu zenuwachtig over.

Deels uit onwetendheid en deels omdat ik dacht dat ik toch maar een 'small fish' was... m'n spaargeld inclusief crypto is nooit boven het belastingvrije limiet uitgekomen. Ik heb in 2018 en in 2019 een paar duizend uit laten cashen. Ook dit jaar heb ik een relatief klein bedrag om kunnen zetten naar een leuke winst (denk aan een paar honderd naar een paar duizenden), maar maak me nu zorgen over het uitkeren hiervan naar fiat. Ik neem aan dat de belastingdienst wel even wil weten hoe ik ineens drie maandsalarissen uit het luchtledige trek? En als ze gaan kijken waar dat geld in 2018 en 2019 vandaan kwam, dan kunnen ze natuurlijk zien dat ik toen ook niets heb opgegeven. Die winst maak ik me niet zo druk om; als hobbyist valt het onder speculatieve koerswinst wat ik niet hoef op te geven. Maar dat ik feitelijk m'n crypto heb achtergehouden... daar kan ik natuurlijk (terecht) op gepakt worden.

Raden jullie aan om dit met terugwerkende kracht nog door te geven? Ik zag dat je het tot 5 jaar terug kan aanpassen en ik kan grofweg nog achterhalen hoeveel ik had per de 1 januari's. Of zal ik het laten en vanaf nu netjes alles door gaan geven? Ik weet niet hoe hard de belastingdienst hier in zit.
Call em up, and ask em :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ezekielll
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-08 15:35

Deels uit onwetendheid en deels omdat ik dacht dat ik toch maar een 'small fish' was... m'n spaargeld inclusief crypto is nooit boven het belastingvrije limiet uitgekomen. Ik heb in 2018 en in 2019 een paar duizend uit laten cashen. Ook dit jaar heb ik een relatief klein bedrag om kunnen zetten naar een leuke winst (denk aan een paar honderd naar een paar duizenden), maar maak me nu zorgen over het uitkeren hiervan naar fiat. Ik neem aan dat de belastingdienst wel even wil weten hoe ik ineens drie maandsalarissen uit het luchtledige trek? En als ze gaan kijken waar dat geld in 2018 en 2019 vandaan kwam, dan kunnen ze natuurlijk zien dat ik toen ook niets heb opgegeven. Die winst maak ik me niet zo druk om; als hobbyist valt het onder speculatieve koerswinst wat ik niet hoef op te geven. Maar dat ik feitelijk m'n crypto heb achtergehouden... daar kan ik natuurlijk (terecht) op gepakt worden.

Zolang je spaargeld, vermogen + je crypto niet boven een bepaald bedrag; volgens mij rond de 25.000 alleen of 50.000 met een fiscale partner is gekomen op 1 jan. van het geldende jaar. Dan hoef je je geen zorgen te maken. Wat je wel altijd moet doen is gewoon aanvinken dat je ze hebt.. Jij kan er niks aan doen als de koers x 10 gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:49

Deels uit onwetendheid en deels omdat ik dacht dat ik toch maar een 'small fish' was... m'n spaargeld inclusief crypto is nooit boven het belastingvrije limiet uitgekomen. Ik heb in 2018 en in 2019 een paar duizend uit laten cashen. Ook dit jaar heb ik een relatief klein bedrag om kunnen zetten naar een leuke winst (denk aan een paar honderd naar een paar duizenden), maar maak me nu zorgen over het uitkeren hiervan naar fiat. Ik neem aan dat de belastingdienst wel even wil weten hoe ik ineens drie maandsalarissen uit het luchtledige trek? En als ze gaan kijken waar dat geld in 2018 en 2019 vandaan kwam, dan kunnen ze natuurlijk zien dat ik toen ook niets heb opgegeven in box en kan ik de winst niet verklaren. Die winst maak ik me niet zo druk om; als hobbyist valt het onder speculatieve koerswinst wat ik niet hoef op te geven. Maar dat ik feitelijk m'n crypto heb achtergehouden... daar kan ik natuurlijk (terecht) op gepakt worden.

Dan stort je nu toch een paar honderd naar crypto en cash je over 1,5 maand weer uit..
Er zijn gains mogelijk van een paar duizend % per maand.. ik neem aan dat je niet je trade historie hoeft te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:27

Liberteh

All your base belong to me

Je hebt altijd liever dat je zelf iets stouts bij de BD meldt dan dat zij er zelf achter (moeten) komen. Altijd.
En wat je zegt: je hebt ook niks hoeven afdragen dus je kan het gewoon daar op gooien (onwetendheid, als het meer was geweest had ik me beter verdiept want ik wist wel van vermogensbelasting blabla).

Grappig, precies dit heb ik begin 2017 uitgelegd aan de security officer bij mijn voormalige werkgever. 16 stuks had hij er. "Meldt het nou gewoon, als je uit moet leggen hoe je het gekregen hebt als het miljoenen is en je casht, dan moet je toegeven dat je niet volgens de regels gespeeld hebt en dus feitelijk fraudeert, helemaal nu je het weet. Wat je af moet dragen is peanuts met wat je nu al hebt". Hij zei "Ach", en dat is dan Security Officer.....

[ Voor 11% gewijzigd door Liberteh op 26-08-2020 09:01 ]

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:42
... m'n spaargeld inclusief crypto is nooit boven het belastingvrije limiet uitgekomen
nou goed je geeft het antwoord zelf al :O maak je eigen niet druk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:18

Je kunt aangeven dat je crypto hebt, maar je hoeft niet aan te geven hoeveel dat is als het onder het belastingvrije vermogen ligt. Sterker nog, je kunt niet eens iets invullen als je onder dat bedrag blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:46

raq

Je moet ze altijd opgeven, ook als je onder de grens blijft. Dat je ze vergeten bent aan te geven lijkt me geen punt voor de BD, zeker als je ook dan onder de grens was gebeleven.

Ben net met de aangifte 2019 bezig, scheelt dat op 1-1-2019 de BTC 'maar' €3230 was, had ik maar....

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
raq schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:02:
Je moet ze altijd opgeven, ook als je onder de grens blijft.
Dit is echt onzin, je hoeft niets in te vullen als je onder het bedrag blijft. Het enige veld van belang is het totaalbedrag, de rest is niets meer dan een rekenhulp.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

outlandos schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:16:
Bitcoin gaat lekker, weg naar 11.450 ligt open.
Nouuuuuuuuuuuuuuuu daar denken de beren anders over hoor ;)
Ik denk dat het gewoon naar de 11K gaat vandaag.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezekielll
FijneKerst schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:07:
[...]

Nouuuuuuuuuuuuuuuu daar denken de beren anders over hoor ;)
Ik denk dat het gewoon naar de 11K gaat vandaag.
Ben ik ook bang voor, lijkt gewoon beetje futloos in zn stijgingen en gestaag in zn daling

(vanaf 17 Aug. lijkt dit het geval; moet echt even wat gebeuren/triggeren)

[ Voor 10% gewijzigd door Ezekielll op 26-08-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:25
Ezekielll schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Ben ik ook bang voor, lijkt gewoon beetje futloos in zn stijgingen en gestaag in zn daling
Klein pumpje naar 11.6 (0.618) en dan naar 11k denk ik..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Mooooody schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:40:

Voor alleen de boodschappen krijg ik maandelijks ~ 0.02 BTC bijgeschreven. Hoeft er geen klote voor te doen.
Je doet voor ~5500€ boodschappen per maand?
Of je krijgt gewoon ~0,002 BTC/maand?
Dat is met de huidige koers zo'n 22€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitboy
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-08-2020
Dank voor de input allen :)
.oisyn schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Dit is echt onzin, je hoeft niets in te vullen als je onder het bedrag blijft. Het enige veld van belang is het totaalbedrag, de rest is niets meer dan een rekenhulp.
Dus als ik je goed begrijp: de belastingdienst gaat niet over 2018 kijken waar die ~12k vandaan kwam, puur omdat ik onder de 61k (incl. partner) ben gebleven als kapitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezekielll
bitboy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:16:

[...]

Dus als ik je goed begrijp: de belastingdienst gaat niet over 2018 kijken waar die ~12k vandaan kwam, puur omdat ik onder de 61k (incl. partner) ben gebleven als kapitaal?
Klopt; of ze vragen waar het vandaan komt en dan zeg je dat het crypto was welke flinke stijgingen heeft doorgemaakt maar tijdens al je aangiftes in waarde onder de 60k was gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

[...]

Ja. 12k is echt kleingeld bij de BD als het om vermogen gaat. Daar gaat geen belletje voor rinkelen....

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Belangrijk is dat je kunt aantonen wat je wanneer gekocht hebt. Anders is witwassen wel heel makkelijk, je koopt gewoon crypto en dan zeg je dat je dat eerder hebt gekocht en dat dat gigantisch is gestegen ;).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
ANT gaat ook lekker, wilde het nog eergister verkopen. Goed dat ik het niet heb gedaan.
Weet iemand de reden van de stijging?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-09 19:46

raq

[...]

Mijn belastingadviseur denkt daar anders over, ik praat hem na: Dat je geen belasting hoeft te betalen omdat je onder de drempelwaarde blijft, betekend niet dat je je vermogen niet hoeft te specificeren in je aangifte. De BD bepaalt uiteindelijk of je vermogensbelasting moet betalen. Daarbij is het verstandig om te doen, zodat je later eenvoudig je vergaarde vermogen kan verklaren.

Misschien heb ik een slechte adviseur, dat kan.

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Alfen gaat ook weer lekker, oh wacht geen crypto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:33
Nou BD, mijn crypto komt van Cryptsy, Coinport, Mintpal etc in een ver verleden, daar kan ik niet meer bij :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Vanoverdegrens schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:13:
[...]

Je doet voor ~5500€ boodschappen per maand?
Of je krijgt gewoon ~0,002 BTC/maand?
Dat is met de huidige koers zo'n 22€.
Sorry, 0.002 BTC 8)7 voor de boodschappen. Eventueel veel meer als je ook je grote uitgaven (vakanties, overnachtingen, benzine etc. etc.) via de kaart doet. Heb alle AirBNB overnachtingen afgelopen zomervakantie met de kaart betaald, dan schiet het wat meer op.

Maar daarnaast ook 100% terugbetaling van Netflix, Spotify en Prime. Dat is €23,- p/m.
Totaal dus zo'n €50,- tot €100,- p/m aan gratis geld dat in de crypto-investering blijft, dus op lange termijn gunstig (gaan we gewoon van uit).
Daarbij krijg je 18-20% rente op je CRO, wat als asset op zich al stijgt in prijs. Beetje ponzi/pyramid-achtig, dus ik blijf sceptisch voor de lange termijn.

Het grote nadeel is dat je het platform moet vertrouwen met je geld. Die gok neem ik, mede omdat ik het leuk vindt om dit soort dingen uit te proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mooody op 26-08-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

jzoin2 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:34:
ANT gaat ook lekker, wilde het nog eergister verkopen. Goed dat ik het niet heb gedaan.
Weet iemand de reden van de stijging?
Samenwerking met xDAI, een project dat al flink is gehyped. Daarbij werd ANT gisteren genoemd door Chico, wat altijd succes is voor een prijsstijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Ik zit nog steeds te wachten tot NPXS een keer de +400% ofzo aantikt in een wazige bullrun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
raq schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:40:
[...]

Mijn belastingadviseur denkt daar anders over, ik praat hem na: Dat je geen belasting hoeft te betalen omdat je onder de drempelwaarde blijft, betekend niet dat je je vermogen niet hoeft te specificeren in je aangifte. De BD bepaalt uiteindelijk of je vermogensbelasting moet betalen. Daarbij is het verstandig om te doen, zodat je later eenvoudig je vergaarde vermogen kan verklaren.

Misschien heb ik een slechte adviseur, dat kan.
Geen slechte adviseur. Gewoon goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Er is naar mijn weten een vinkje waarbij je aan kunt geven dat je cryptocurrency in bezit hebt. Of daar nog andere zaken bij/naast staan weet ik niet zeker, maar je hoeft er in ieder geval geen bedrag bij te zetten en het is ook geen rekenhulp.

Ik heb hem in ieder geval sinds hij er staat netjes aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

Taro schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:13:
[...]

Er is naar mijn weten een vinkje waarbij je aan kunt geven dat je cryptocurrency in bezit hebt. Of daar nog andere zaken bij/naast staan weet ik niet zeker, maar je hoeft er in ieder geval geen bedrag bij te zetten en het is ook geen rekenhulp.

Ik heb hem in ieder geval sinds hij er staat netjes aangevinkt.
Ja, crypto valt gewoon onder het rijtje van andere vermogen. Je geeft niet specifiek aan dat het crypto is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Taro schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:13:
Het is wel een rekenhulp, dat vinkje zorgt voor een extra "pagina" waar je vervolgens een bedrag kan invullen. Al dat gedoe is een rekenhulp, het gaat de BD om het totaalbedrag.

En wat gaan ze dan doen, je aanklagen omdat je iets niet hebt ingevuld waarover je geen belasting verschuldigd bent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh

Liberteh

.oisyn schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Het is wel een rekenhulp, dat vinkje zorgt voor een extra "pagina" waar je vervolgens een bedrag kan invullen. Al dat gedoe is een rekenhulp, het gaat de BD om het totaalbedrag.

En wat gaan ze dan doen, je aanklagen omdat je iets niet hebt ingevuld waarover je geen belasting verschuldigd bent? ;)
Als ik als ZZP'er geen omzetbelasting opgeef ook al is deze door regelingen nihil, dan krijg je alsnog boetes.
De BD hoeft vervolgens helemaal niet langs de rechter. Die gaat gewoon innen in naam van de koning....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezekielll
Liberteh schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Als ik als ZZP'er geen omzetbelasting opgeef ook al is deze door regelingen nihil, dan krijg je alsnog boetes.
De BD hoeft vervolgens helemaal niet langs de rechter. Die gaat gewoon innen in naam van de koning....
Boefjes zijn het ! Of zijn wij boefjes ? >:)
Pagina: 1 ... 11 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!