Jerry_bboy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:20:
[...]
Probleem zat hem waarschijnlijk in de dns die niet goed stond. En daardoor dus erg lang duurde. Dns aangepast en kan nu ook fatsoenlijk addons installeren.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Jerry_bboy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:20:
[...]
Probleem zat hem waarschijnlijk in de dns die niet goed stond. En daardoor dus erg lang duurde. Dns aangepast en kan nu ook fatsoenlijk addons installeren.
[ Voor 44% gewijzigd door _Marcel_1973 op 05-02-2021 23:31 ]
Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.
Heb heb geen ervaring met de sensor maar als ik ff snel zoek zie ik meldingen dat het kan gebeuren als de meting buiten het bereik is. Kan je eens iets op 20 cm ervoor zetten en kijken of het dan nog is?_Marcel_1973 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:24:
Gaat lekker @sjorsjuhmaniac
Vier keer resetten, maar we zijn weer online.
Omdat ie ook BSSID en uptime weergeeft vertrouw ik de data in HA op zich wel hoor.
Timeout op de ultrasoon.
[Afbeelding]
Daar ga ik morgen even goed voor zitten. Morgen half zeven kraait de pup en zijn oudere zus hier weer...sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:31:
[...]
Heb heb geen ervaring met de sensor maar als ik ff snel zoek zie ik meldingen dat het kan gebeuren als de meting buiten het bereik is. Kan je eens iets op 20 cm ervoor zetten en kijken of het dan nog is?
zomaar een voorbeeldje:
https://forum.arduino.cc/index.php?topic=55119.0
http://www.therandomlab.c...solve-faulty-hc-sr04.html
Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.
Excuus als ik je nog steeds niet helemaal begrijp. Maar ik zou zeggen zorg er voor dat de data in een sensor dit en dan kun je er vrij veel mee toch?Koffie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:45:
[...]
Bijna,
mqtt is in die geval niet een vereiste, maar wel het makkelijkste (denk ik) om voor mij wat data heen en weer te transporteren binnen HA.
Er komt dus op een mqtt sensor json binnen. Van de diverse json keys wil ik 1 value aanpassen. Als dt binnen de sensor kan blijven is dat mooi, maar het belangrijkste stuk is eigenlijk : bouw een json en pas 1 of meerdere waardes aan.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
@Koffiemartinvdm schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:35:
[...]
Excuus als ik je nog steeds niet helemaal begrijp. Maar ik zou zeggen zorg er voor dat de data in een sensor dit en dan kun je er vrij veel mee toch?
1
2
3
4
5
6
7
8
| # input_texttesttext 'state' == {"a": 1, "b":2} element a: {{ (states('input_text.testtext')|from_json).a }} element b: {{ (states('input_text.testtext')|from_json).b }} # output # element a: 1 # element b: 2 |
1
2
| - condition: template value_template: "{{ as_timestamp(binary_sensor.naam.last_changed) < 600 }}" |
Is de last_changed misschien een datum + tijd. Dus een waarde tov de epoch? dan is namelijk de 600 niet relevant en zou now()-600 oid moeten zijn.Thuurke schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:50:
Iemand ervaring met een soort van if less then automation?
Ik doe via ping een aantal apparaten monitoren en stuur mij zelf een berichtje als een apparaat niet terug pingt. Zou het eigenlijk willen maken dat als een apparaat binnen 10 minuten weer up is de melding opgeheven wordt.
Onderstaande code werkt niet.
code:
1 2 - condition: template value_template: "{{ as_timestamp(binary_sensor.naam.last_changed) < 600 }}"
Bedankt, ik heb de schijf kunnen koppelen aan mijn laptop en zo via balena de image kunnen schrijven op de ssd. Hassio draait, nu nog zien te kunnen aanmelden via ssh :-)sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:07:
[...]
ik denk dat je een HA OS image via ubuntu burner of met dd gewoon naar een hdd partitie kan schrijven.
Edit: in ubuntu kan je misschien zelfs nog makkelijker de HA OS image mounten en dan het systeem met dd naar een andere partitie/disc schrijven.
dit kan ook misschien helpen:
https://home-assistant-gu...raspberry-pi-4-of-an-ssd/
Yarisken schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:01:
[...]
Bedankt, ik heb de schijf kunnen koppelen aan mijn laptop en zo via balena de image kunnen schrijven op de ssd. Hassio draait, nu nog zien te kunnen aanmelden via ssh :-)
Thanks ik zat ook al in die hoek te testen, dat gedeelte werkt. Maar volgens mij is het one-way en kun je een json (of het nou een sensor of een input_text of een variabele is) niet aanpassen binnen HA? Althans niet in de manier van "set value = a for element b" oid.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:44:
[...]
@Koffie
als ik json in een text helper gooi dan werkt dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 # input_texttesttext 'state' == {"a": 1, "b":2} element a: {{ (states('input_text.testtext')|from_json).a }} element b: {{ (states('input_text.testtext')|from_json).b }} # output # element a: 1 # element b: 2
Tijd voor een nieuwe sig..
In je logs kan ik net niet zien of de sensor juist gestart wordt. 2e vraag: weet je zeker dat de sensor aan D1 en D2 hangt (en dat die draden juist zitten?)_Marcel_1973 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:24:
Gaat lekker @sjorsjuhmaniac
Vier keer resetten, maar we zijn weer online.
Omdat ie ook BSSID en uptime weergeeft vertrouw ik de data in HA op zich wel hoor.
Timeout op de ultrasoon.
[Afbeelding]
Repeterend overigens, rest gaat wel goed. Dus ultrasoon stuk lijkt me.
[Afbeelding]
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb geen oplossing maar ik heb ook hetzelfde probleem. Meestal komt er wel een meeting na een tijdje, duurt wel uren, soms dagen. Je kunt de tijd die hij tussen twee metingen doet verkorten, zelf heb ik die nu op 60s staan. Zou zo maar kunnen dat de ultrasoon idd kapot is maar hoe je dat moet testen? Hij hangt immers in de zout container met op korte afstand iets wat hij moet meten._Marcel_1973 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:11:
Hello,,
Een probleempje, waarbij ik niet goed weet waar ik de oplossing zou moeten zoeken.
Tijd voor een hulpvraag dus. Ik heb het ook in het Esp-forum gezet, maar mogelijk is het een HA probleem, dus daarom ook hier. Als dat “niet mag”, feel free post te verwijderen.
Ok, de vraag cq mijn probleem dan maar.
Voor de waterontharder heb ik deze tutorial gevolgd.
https://adonno.com/salt-level-sensor/
Ik krijg echter alleen geen meetgegevens door in HomeAssistant. 🤨 Als ik de Wemos opstart krijg ik keurig “niet beschikbaar”. Als alles online komt, geeft ie als resultaat “onbekend”.
Zou dus denken dat er een defect in de ultrasoon HC-SR04 zit.
Want als het solderen misgegaan was had ik kortsluiting, dus een overleden Wemos D1 mini gehad.
En als het programmeren onsuccesvol was had ik de data die ik wel ontvang niet gehad.
Misschien dat iemand hier een tip heeft waar het mogelijk nog in kan zitten?
Afbeeldingen voor de verdere toelichting.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Mozart op 06-02-2021 08:58 ]
PSN: PcDCch
Zie foto, of zou je het starten op andere manier zien?Hmmbob schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:55:
[...]
In je logs kan ik net niet zien of de sensor juist gestart wordt. 2e vraag: weet je zeker dat de sensor aan D1 en D2 hangt (en dat die draden juist zitten?)
[ Voor 31% gewijzigd door _Marcel_1973 op 06-02-2021 09:41 ]
Hij geeft geen foutmelding inderdaad, dus dan vermoed ik dat de communicatie goed werkt. Bijzonder..._Marcel_1973 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:38:
[...]
Zie foto, of zou je het starten op andere manier zien?
De D1 en D2 zitten idd goed. Daar was ik ff bang voor, dus onderhand paar keer gecheckt.
[Afbeelding]
Ja, zelfde linkje gebruikt en het heeft gewerkt. Nu niet meer.... update van 1.15.3 naar 1.16.0 helpt ook niet._Marcel_1973 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:38:
[...]
Zie foto, of zou je het starten op andere manier zien?
De D1 en D2 zitten idd goed. Daar was ik ff bang voor, dus onderhand paar keer gecheckt.
[Afbeelding]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| light: platform: limitlessled bridges: - host: 10.0.0.103 groups: - number: 1 type: rgbw name: living_dresser - number: 2 type: rgbw name: livingroom fade: true - number: 3 type: rgbw name: bedroom - number: 4 type: rgbw name: unassigned |
Dit heeft met de integratie te maken. Sommige integraties hebben een Unique_id en sommige niet. Hier kun je niks aan veranderen behalve voor deze integratie je zaken in yaml regelen door het gebrek aan unique_id.Ch3ckmate schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:08:
Goedemorgend, ik ben blij dat ik hier een hoop dingen lees die ik niet begrijp, teken dat ik een echte noob ben en jullie me waarschijnlijk wel kunnen helpen
Gisteren Home Assistant geïnstalleerd via virtualbox, service runt en er hangen 3 yeelights aan en een limitlessled hub aan. Ik ga geen fancy dingen doen (voorlopig) maar wou gewoon een "eenmakende" service voor al mijn smart lights en in de nabije toekomst shelly's met enkele opties voor dimmen van licht in de avond enz enz. Ik weet dat het basic is but it's a start.
Nu loop ik tegen het eerste probleem. Ik kan mijn "groepen" binnen limitlessled niet bedienen of toewijzen aangezien ze geen uniek "ID" hebben volgens home assistant. Ik kan ze dus niet gebruiken in automations...
Is hier een out of the box oplossing voor of moet ik extra dingen implementeren?
Ik heb voorlopig Limitlessled geïntegreerd via configuration.yaml (heb ook geprobeerd via "lights.yaml" en deze dan aangeroepen maar kreeg dan foutmeldingen? Maar dat terzijde.
Hier is mijn code in de .yaml file.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 light: platform: limitlessled bridges: - host: 10.0.0.103 groups: - number: 1 type: rgbw name: living_dresser - number: 2 type: rgbw name: livingroom fade: true - number: 3 type: rgbw name: bedroom - number: 4 type: rgbw name: unassigned
Ok dus ik zou de boel wel kunnen automatiseren door het script helemaal uit te schrijven in .yaml?martinvdm schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Dit heeft met de integratie te maken. Sommige integraties hebben een Unique_id en sommige niet. Hier kun je niks aan veranderen behalve voor deze integratie je zaken in yaml regelen door het gebrek aan unique_id.
Ja entity_id is iets anders als unique_id, dus leef je uit met yaml.Ch3ckmate schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:31:
[...]
Ok dus ik zou de boel wel kunnen automatiseren door het script helemaal uit te schrijven in .yaml?
hmmm, might give it a shot. Kan denk ik wel een automation kopiëren met een lamp die wel een entity ID heeft en dan de code kopiëren en de verwijzing naar mijn andere lamp veranderen...denk ik?
Als je met "leef je uit" elke 3 woorden een google search doen bedoelt dan, ja, zal ik me uitleven...maar ben al best onder de indruk wat voor dingen je er mee kan doenmartinvdm schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:38:
[...]
Ja entity_id is iets anders als unique_id, dus leef je uit met yaml.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| automation: alias: Sundown trigger: - platform: sun event: sunset offset: "00:30:00" action: - service: light.turn_on data: entity_id: light.living_dresser automation: alias: sleep trigger: - platform: time at: '1:30:00' action: - service: light.turn_off data: entity_id: light.living_dresser |
[ Voor 35% gewijzigd door Ch3ckmate op 06-02-2021 11:02 ]
Daarmee vraag je af of de sensor is verandert in de eerste 10 minuten van 1970Thuurke schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:50:
Iemand ervaring met een soort van if less then automation?
Ik doe via ping een aantal apparaten monitoren en stuur mij zelf een berichtje als een apparaat niet terug pingt. Zou het eigenlijk willen maken dat als een apparaat binnen 10 minuten weer up is de melding opgeheven wordt.
Onderstaande code werkt niet.
code:
1 2 - condition: template value_template: "{{ as_timestamp(binary_sensor.naam.last_changed) < 600 }}"
1
2
| - condition: template value_template: "{{ (as_timestamp(utcnow() - as_timestamp(states.binary_sensor.naam.last_changed)) < 600 }}" |
1
2
3
4
5
6
| ✔ Device(s) registered! [ { id: 'xxx', ip: '5.132.xx.xx', localKey: 'xxx', name: 'Ceiling Lamp CW' } ] |
[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 06-02-2021 11:25 ]
Het lijken meerdere problemen als ik het zo zie in mijn testcontainer Autodiscovery lijkt kapot waardoor sensoren niet worden toegevoegd en ik zie een flinke toename in geheugengebruik gedurende de dag.DaLass schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:30:
Heeft iedereen zonder problemen kunnen updaten naar 2021.2? Ik draai 2021.1.5 en heb gisteren een paar pogingen gedaan, maar mijn HA is na de update een zeer lange tijd offline en wanneer hij weer online komt zijn een enorme berg entiteiten niet meer beschikbaar, waaronder alle entiteiten van mijn rooted toon, alle modbus sensoren van mijn Solaredge en alle zelf gemaakte utility sensoren.
Enige manier hoe ik het heb kunnen fixen is een snapshot terugzetten naar versie 2021.1.5. Een poging om later nog een upgrade te doen resulteerde in hetzelfde resultaat.
Als ik de comments zo lees bij de release van 2021.2, dan lijk ik niet de enige die entiteiten kwijt is na de installatie.
Ik draai Hassio in een VM op ESXi.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Dat geheugengebruik zie ik ook. Gek genoeg niet in de supervisor, wel in de VM (Proxmox GUI dus). Waar vorige versies rond 60/70% ram (van 4GB) zaten, zit deze consequent rond de 90%Mars Warrior schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:47:
[...]
Het lijken meerdere problemen als ik het zo zie in mijn testcontainer Autodiscovery lijkt kapot waardoor sensoren niet worden toegevoegd en ik zie een flinke toename in geheugengebruik gedurende de dag.
Deze sla ik ff over
Heb ik gedaan, had de code in eerste instantie ook via de UI (User Interface??) gemaakt, dan zet ie die twee spaties niet. Maar ook als ik ze zelf zet, werkt het niet goed.Hmmbob schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:22:
Dat is ook volgens de docs: https://www.home-assistant.io/integrations/heos/
Echter, entity_id hoort bij de data. Geef regel 17 en regel 22 nog eens twee spaties?
Edit: ook de turn-off moet een data: krijgen en twee extra spaties voor entity_id
1
| media_player.denon |
1
| media_player.turn_on |
1
| media_player.turn_off |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| action: - service: media_player.play_media data: media_content_type: favorite media_content_id: '1' entity_id: media_player.denon - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 20 milliseconds: 0 - service: media_player.volume_set data: volume_level: 0.4 entity_id: media_player.denon |
[ Voor 4% gewijzigd door Paul! op 06-02-2021 12:10 ]
3.6GB voor hass met wat add-ons neem ik aan? Dat is veel!Koepert schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Dat geheugengebruik zie ik ook. Gek genoeg niet in de supervisor, wel in de VM (Proxmox GUI dus). Waar vorige versies rond 60/70% ram (van 4GB) zaten, zit deze consequent rond de 90%
replace is een goede, ik zat er aan te denken de json dan maar opnieuw op te bouwen en die ene key een andere value te geven.Septillion schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:31:
@Koffie Volgens mij is van of naar JSON gaan niet zo lastig. Maar het lijkt nog aardig lastig om in Jinja een list of dict een item aan te passen... Dan moet je misschien gewoon alles als string houden en gewoon een replace in de string doen.
Klopt idd. Maar ik zie ook steeds meldingen van sensoren die tijdelijk onbereikbaar zijn (NAS, en bijbehoren applicaties) en sinds vandaag meldingen van een verkeerd telegram van dsmr-parser. Hoe die op te lossen weet ik echter niet.Mars Warrior schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:01:
[...]
3.6GB voor hass met wat add-ons neem ik aan? Dat is veel!
Volgens Portainer pakt hass 2021.1.5 255MB memory en 186MB cache. De laatste versie doet zomaar het dubbele na een paar uur. Er zit dus een flink geheugenlek in, los van dat veel sensoren het niet doen, of dat bij sommige mensen hun hele systeem het niet meer doet.
Bij een rpi kan het zomaar zijn dat er te weinig gehugen is, en er geswapped wordt naar sd kaart. Dan komt zo’n rpi natuurlijk helemaal niet meer vooruit...
Ik gebruik zelf een soortgelijke s0 meter, heb er een keer artikel over geschreven. Ik gebruik een docker container voor de berekening van s0 naar mqtt, maar volgens mij zijn anderen die hetgeen met de utility_meter gebruiken in ha.hendrik12345678 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:20:
weet iemand of deze S0 meter ook met HA werkt?
hij is gemaakt voor Domoticz, maar kan niet veel vinden of hij ook werkt met HA.
zou wel een mooie meter zijn, 5 S0 poorten en via Usb
https://www.sossolutions....PKXojZiFuIXcaAiJxEALw_wcB
Pas als je klachten hebt zoals vastlopers ofzo is hoog geheugen gebruik een probleem. Geheugen ís er juist om gebruikt te worden.Koepert schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:49:
[...]
Dat geheugengebruik zie ik ook. Gek genoeg niet in de supervisor, wel in de VM (Proxmox GUI dus). Waar vorige versies rond 60/70% ram (van 4GB) zaten, zit deze consequent rond de 90%
Heb je zeker gelijk in. Vond t alleen opvallend.Hmmbob schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:49:
[...]
Pas als je klachten hebt zoals vastlopers ofzo is hoog geheugen gebruik een probleem. Geheugen ís er juist om gebruikt te worden.
Zie ook https://www.linuxatemyram.com/
Geen problemen hier, op een bekende error met een zwave cover na.DaLass schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:30:
Heeft iedereen zonder problemen kunnen updaten naar 2021.2?
Kan zijn dat er een change is gedaan om geheugen beter te benutten. Is niet per se een memory leak dan. Kan net zo goed ook wel een memory leak zijn, wie weetKoepert schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:50:
[...]
Heb je zeker gelijk in. Vond t alleen opvallend.
Ahum...Hmmbob schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:53:
[...]
Kan zijn dat er een change is gedaan om geheugen beter te benutten. Is niet per se een memory leak dan. Kan net zo goed ook wel een memory leak zijn, wie weet
Mee eens! Ik zie ook een flinke verhoging van geheugen gebruik na 16 uur.Mars Warrior schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:56:
[...]
Ahum...
[Afbeelding]
Dit valt niet echt onder beter benutten, dit is gewoon lek...
Juist jaHmmbob schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:53:
[...]
Kan zijn dat er een change is gedaan om geheugen beter te benutten. Is niet per se een memory leak dan. Kan net zo goed ook wel een memory leak zijn, wie weet
1
| 2021-02-06 11:43:56 WARNING (MainThread) [dsmr_parser.clients.protocol] Invalid telegram. The CRC checksum '5050' does not match the expected '47382' |
Wel proxmox, geen P1.Koepert schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:59:
Jij gebruikte ook proxmox (alleen dan icm core) he? Heb jij ook een P1 kabel gekoppeld direct op je proxmoxhost?
Jep. 2021.2.1, supervisor-2021.01.7 en HassOS 5.11. Dus alles is up to date.Hmmbob schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:01:
[...]
Wel proxmox, geen P1.
Zit je al op 2021.2.1? Als ik op github kijk lijkt er een leak in de nieuwe dhcp integratie (default config) te hebben gezeten, die is daarin gefixt.
/cc @Mars Warrior
Een blueprint levert toch nog steeds allemaal automations op?Septillion schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:43:
@Koffie Niet om het een of ander, maar het klinkt een beetje of je Blueprint wilt nabouwen
Dat is toch volledig vestzak broekzak? Of je nu een Blueprint uitrolt voor een nieuwe PIR en lamp of dat je deze binding maakt via twee input_selects in Lovelace.Koffie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:10:
wat ik eigenlijk wil bereiken, is dat ik iets eenmalig bouw, en vanuit HA kan configureren zonder dat ik bij elke nieuwe pir of lamp nieuwe automations moet maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Septillion op 06-02-2021 13:27 ]
Mooie visual/card. Welke is dat/Hoe ziet de config er uit?Mars Warrior schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:26:
Na het verwijderen van de laatste versie, is mijn NUCje volgens het dashboard weer in zijn normale doen teruggekeerd. Ca 15 containers, 1.6GB RAM in gebruik en een beetje CPU die voornamelijk wordt gebruikt door de DSMR Reader.
[Afbeelding: Hestia]
Ik probeer het met een paar versies wel weer opnieuw
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Logger: homeassistant.config_entries Source: components/onewire/onewirehub.py:73 First occurred: 12:52:56 (1 occurrences) Last logged: 12:52:56 Error setting up entry 127.0.0.1 for onewire Traceback (most recent call last): File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config_entries.py", line 239, in async_setup result = await component.async_setup_entry(hass, self) # type: ignore File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onewire/__init__.py", line 23, in async_setup_entry await onewirehub.initialize(config_entry) File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onewire/onewirehub.py", line 55, in initialize await self.discover_devices() File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onewire/onewirehub.py", line 65, in discover_devices self.devices = await self.hass.async_add_executor_job( File "/usr/local/lib/python3.8/concurrent/futures/thread.py", line 57, in run result = self.fn(*self.args, **self.kwargs) File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/onewire/onewirehub.py", line 73, in _discover_devices_owserver for device_path in self.owproxy.dir(path): File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/pyownet/protocol.py", line 600, in dir raise OwnetError(-ret, self.errmess[-ret], path) pyownet.protocol.OwnetError: [Errno 5] legacy - IO error: '/' |
1
| sudo lsusb |
1
2
3
4
5
6
| Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub Bus 002 Device 005: ID 04fa:2490 Dallas Semiconductor DS1490F 2-in-1 Fob, 1-Wire adapter Bus 002 Device 004: ID 0403:6015 Future Technology Devices International, Ltd Bridge(I2C/SPI/UART/FIFO) Bus 002 Device 003: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 Serial (UART) IC Bus 002 Device 002: ID 80ee:0021 VirtualBox USB Tablet Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| sudo service owserver status owserver.service - Backend server for 1-wire control Loaded: loaded (/lib/systemd/system/owserver.service; enabled; vendor preset: ena> Active: active (running) since Sat 2021-02-06 13:00:02 CET; 40min ago TriggeredBy: ? owserver.socket Docs: man:owserver(1) Main PID: 13108 (owserver) Tasks: 3 (limit: 4656) Memory: 1.1M CGroup: /system.slice/owserver.service +-13108 /usr/bin/owserver -c /etc/owfs.conf Feb 06 13:00:01 osboxes systemd[1]: Starting Backend server for 1-wire control... Feb 06 13:00:01 osboxes owserver[13108]: DEFAULT: ow_opt.c:(670) systemd mode -- ignor> Feb 06 13:00:01 osboxes owserver[13108]: DEFAULT: ow_usb_msg.c:(214) Opened USB DS9490> Feb 06 13:00:02 osboxes owserver[13108]: DEFAULT: ow_usb_cycle.c:(119) Set DS9490 2:5 > Feb 06 13:00:02 osboxes systemd[1]: Started Backend server for 1-wire control. |
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2021 13:41 ]
2.0 , de stick is dit ook namelijkFJP84 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:56:
Hoi,
Er is geadviseerd om een USB verlengkabel te gebruiken voor de Conbee2 stick, aangezien ik ook een SSD ga gebruiken op de RPi4b 2gb. Moet de verlengkable USB 3.0 compatibel zijn, of volstaat USB 2.0?
Ik had het laatst ook dat mijn ram volliep en de temperatuur van de Pi4 kwam op 60-70 graden, wel al een paar weken geleden. Ik heb toen alle add-ons uitgezet om te kijken of het misschien daarin zat. Dat werkte, alles weer naar normaal. Alles weer 1 voor 1 aangezet om te kijken welke het was, maar niks gevondenHmmbob schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:49:
[...]
Pas als je klachten hebt zoals vastlopers ofzo is hoog geheugen gebruik een probleem. Geheugen ís er juist om gebruikt te worden.
Zie ook https://www.linuxatemyram.com/
Dank jeKoepert schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:37:
[...]
Mooie visual/card. Welke is dat/Hoe ziet de config er uit?
@FJP84 de kwaliteit van de kabel speelt wel een grote rol. Die ze verschillende posts in het deconz topic.
Klinkt als een scriptKoffie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:10:
[...]
Een blueprint levert toch nog steeds allemaal automations op?
wat ik eigenlijk wil bereiken, is dat ik iets eenmalig bouw, en vanuit HA kan configureren zonder dat ik bij elke nieuwe pir of lamp nieuwe automations moet maken.
Een blueprint is grappig, maar is eigenlijk niet veel meer dan een geavanceerd copy/paste mechanisme.
Wat ik poog te bereiken is dat ik een entities card heb met daarin:
- input_select met dynamisch alle PIR's erin
- input_select met dynamisch alle lampen, om zo een lamp te kiezen die je aan de pir koppelt
- lux waarde als drempel voor de geselecteeerde PIR
- knop om de wijzigingen op te slaan
Dus eenmalig een bunch automations en scripts, en daarna is alles vanuit de GUI te wijzigen zonder automations te hoeven aan te passen of toe te voegen.
Maar nogmaals: grote kans dat ik eigenlijk veel te veel tijd en moeite erin steek
Dat kan ik idd bevestigensjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:29:
[...]
@FJP84 de kwaliteit van de kabel speelt wel een grote rol. Die ze verschillende posts in het deconz topic.
bv: Rianata in "deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik"
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Dit is wat ik heb.En weet niet wat je precies wilt, maar misschien wil je last_updated gebruiken. En denk dat je dit overigens ook gewoon zonder sensor kunt doen. Tenzij je dit om meerdere plaatsen wilt gebruiken lijkt me het direct in een automation cleaner.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
| binary_sensor: - platform: ping name: naam host: !secret naam_ip scan_interval: 30 input_boolean: naam_available: initial: 'off' automation: - alias: naam_available initial_state: true trigger: platform: time_pattern minutes: '/5' seconds: 00 action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: binary_sensor.naam state: 'off' - condition: state entity_id: input_boolean.naam_available state: 'off' sequence: - service: input_boolean.turn_on entity_id: input_boolean.naam_available - service: notify.telegram data: title: naam message: 'onbereikbaar' - conditions: - condition: state entity_id: binary_sensor.naam state: 'on' - condition: state entity_id: input_boolean.naam_available state: 'on' - condition: template value_template: "{{ (as_timestamp(utcnow() - as_timestamp(states.binary_sensor.naam.last_changed))) < 600 }}" sequence: - service: input_boolean.turn_off entity_id: input_boolean.naam_available - service: notify.telegram data: title: naam message: 'weer bereikbaar' |
Hmm back to the drawing board en eens beter naar blueprints kijken, je hebt een puntSeptillion schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Dat is toch volledig vestzak broekzak? Of je nu een Blueprint uitrolt voor een nieuwe PIR en lamp of dat je deze binding maakt via twee input_selects in Lovelace.
Want wat jij zegt is eigenlijk precies te doen via Blueprints. Je lijkt alleen wat te hebben tegen meerdere automations en tegen het feit dat je config in moet. Want anders zie ik namelijk geen enkel voordeel.
@SeptillionSeptillion schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:13:
@hendrik12345678 Je geeft niet heel veel details over hoe je dingen nu werkelijk in HA doet. Maar het klinkt alsof je een template switch ervoor kunt aanmaken (met value_template: optimistic).
Dit zou moeten werken, en wat verschoven om het leesbaar te houdenThuurke schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:38:
[...]
Dit is wat ik heb.
Wel trouwens met nog een extra haakje voor < 600 anders was het er 1 te weinig. Of moet die achter 600?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 binary_sensor: - platform: ping name: naam host: !secret naam_ip scan_interval: 30 input_boolean: naam_available: initial: 'off' automation: - alias: naam_available initial_state: true trigger: platform: time_pattern minutes: '/5' seconds: 00 action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: binary_sensor.naam state: 'off' - condition: state entity_id: input_boolean.naam_available state: 'off' sequence: - service: input_boolean.turn_on entity_id: input_boolean.naam_available - service: notify.telegram data: title: naam message: 'onbereikbaar' - conditions: - condition: state entity_id: binary_sensor.naam state: 'on' - condition: state entity_id: input_boolean.naam_available state: 'on' - condition: template value_template: "{{ (as_timestamp(utcnow() - as_timestamp(states.binary_sensor.naam.last_changed))) < 600 }}" sequence: - service: input_boolean.turn_off entity_id: input_boolean.naam_available - service: notify.telegram data: title: naam message: 'weer bereikbaar'
De input_boolean is dus om aan te geven of er een notificatie verstuurd is.
De eerste choose wordt uitgevoerd als ik het betreffende device uit schakel.
Als het apparaat binnen 10 minuten zelf weer up is gekomen dan moet de notificatie uit (want dan hoef ik geen handmatige herstel actie te doen). Maar dat wil
1
| value_template: "{{ (as_timestamp(states.binary_sensor.naam.last_changed) < (as_timestamp(utcnow()) - 600)) }}" |
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Je kan in je open en dicht automation een helper boolean toevoegen die je de juiste klep status aangeeft. Let wel: als je klep buiten HA om schakelt klopt je status niet meer.hendrik12345678 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:44:
[...]
@Septillion
als ik een input krijg, stuur ik een output voor 8 seconden aan, dan loopt een klep open. hierna laat ik de output weer afvallen. (als er spanning op blijft staan, gaat de klep door een ingebouwde eindschakelaar weer dicht)
open en dicht zijn dus twee aparte uitgangen. Die in/output gaan via Modbus
dit gebeurt met een automation, en werkt goed. alleen kan ik de actuele stand van de klep niet zien.
dit wil ik eigenlijk met een pictogram weergeven.
omdat ik de output maar 8 seconden aanstuur, en hij daarna weer uit gaat, kan ik deze er niet voor gebruiken.
wil je een voorzetje geven, hoe dat werkt met templates?
ik snap er nl nog niet veel van
[ Voor 15% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 06-02-2021 16:56 ]
Hier staat exact hetzelfde probleem + tijdelijke oplossing.habbekrats schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:48:
Even een vraagje over Blitzwolf BW-SS7 een zigbee serie schakelaar 2 kanaals
Wordt probleemloos opgepakt door zigbeemqtt , echter hij ziet het als een Zemismart ZM-L03E-Z 3 polige switch. Werkt dus maar half.
Als ik de githubb pagina bekijk zou de Blitzwolf BW-SS7 gewoon moeten werken.
Ik draai met ZigbeeMqtt 1.17.1 op HA core-2021.2.1
Ik lees op allerlei plaatsen (oude info) dat ik iets in de config moet zetten en zigbee-herdsman-converters-14.0.47.zip ergens moet heen moet kopieren of is dit niet meer nodig ?
als je naar config --> customize gaat kun je voor de helper boolean eigenschappen wijzigen.hendrik12345678 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:14:
dat heb ik, heb er nu automations aan gemaakt, om deze aan/uit te zetten. dit lijkt goed te werken.
kan ik in een gewone kaart ook het icoon laten veranderen?
of moet ik dit via een custom card doen?
[ Voor 14% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 06-02-2021 17:36 ]
Als ik utc weg laat en dus now() doe dan werkt dit inderdaad!sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:48:
[...]
Dit zou moeten werken, en wat verschoven om het leesbaar te houden
code:
1 value_template: "{{ (as_timestamp(states.binary_sensor.naam.last_changed) < (as_timestamp(utcnow()) - 600)) }}"
1
2
3
| Hass.io addon # Use the edge version. |
[ Voor 13% gewijzigd door habbekrats op 06-02-2021 18:49 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| switch: - platform: template switches: valve: turn_on: service: script.valve_open data: {} turn_off: service: script.valve_close data: {} |
Ik had exact hetzelfde! Ben nu weer terug op 2021.1.5 en geheugen gebruik is weer normaal. HA herstartte zichzelf toen deze out of memory liep. Maat van mij had hetzelfde.Bij hem lijkt het nu weg te blijven na een reboot. Ik had alle updates vanmorgen nog gedaan en 2021.2.2 geinstalleerd, maar ook daar liep het geheugen langzaam maar zeker vol. Gaat net als bij jou in een zaagtand patroon omhoog, langzamer dan het deed, maar het is er dus nog steeds...Mars Warrior schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:56:
[...]
Ahum...
[Afbeelding]
Dit valt niet echt onder beter benutten, dit is gewoon lek...
[ Voor 5% gewijzigd door Stimpy68 op 06-02-2021 19:01 ]
Dit heb ik nu voor elkaar.Septillion schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:53:
@hendrik12345678 Op zich zegt mij "twee verschillende uitgangen via modbus" mij niet zo veel. En maakt ook niet uit, gaat erom hoe je het nu stuurt in HA.
Daar je denk ik nu meerdere acties doet om nu te schakelen. Dus zet die in twee scripts zeg 'valve_open' en 'valve_close'. Eventueel zou je er een enkel script van kunnen maken met een variable maar is weer even stapje verder.
En dan als switch template voeg je aan je configuration.yaml:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 switch: - platform: template switches: valve: turn_on: service: script.valve_open data: {} turn_off: service: script.valve_close data: {}
Als je al een kopje 'switch' hebt in je config komt hij daar gewoon onder.
Na herstart van HA heb je dan als het goed is een 'switch.valve' die je kunt gebruiken in je automation.
De manier waarop je de Henco's geïntegreerd hebt ben ik wel benieuwd naar. Ik heb twee verdelers en 8 zones en ben in eerste instantie benieuwd naar hoe de thermostaten in HA te krijgen zijn.sailor_dg schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:25:
- een henco vloerverwarming zone systeem, welke compleet waardeloos is- volledig overgenomen door een wemos d1 met 8 relays
- home assistant stuurt de zone-klep en de ketel aan/uit aan via de thermostaat integratie middels de wemos relays
[...]
@SeptillionSeptillion schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:57:
@Thuurke Waarom iets dat je elke 5 seconden laat draaien ipv gewoon op de state van binary_sensor.naam te schakelen?![]()
PS Als je bij een quote de user erin houdt of zelf een @Septillion als mention toevoegt dan kan ik je terug vinden.
Bij ping is het trouwens off en niet unavailable. Kom ik dan niet ongeveer op het zelfde uit?Septillion schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:55:
@hendrik12345678 Als je echt het icoon nog wlt wisselen kom je denk ik toch "gewoon" bij een custom card. Bijvoorbeeld de custom button card
@Thuurke Maar waarom dan niet simpelweg een trigger op dat hij unavailable wordt en dan 10 minuten wachten om te kijken of hij eventueel weer online komt? Je maakt er nu polling met 5 minuten inteval van (dus worst case krijg je de melding na 14:59 minuten) terwijl je ook echt op state kunt triggeren.
[ Voor 14% gewijzigd door Septillion op 06-02-2021 20:14 ]
Oke wait for trigger kende ik nog niet. Ik ga het eens proberen. https://community.home-as...igger-automation/230961/3Septillion schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:13:
@Thuurke Met unavailable doelde ik ook de echte staat van het device, niet hoe dat in jouw setup wordt weegegeven
Maar nee, want je hoeft geen harde delay te doen, je kan het vervangen door een wait for triggerKan je zelfs gewoon doen met een state met een for, geen template nodig.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| automation: alias: The mf_social solution trigger: platform: state entity_id: binary_sensor.1 to: 'on' condition: condition: state entity_id: binary_sensor.2 state: 'on' action: - wait_template: "{{ is_state('binary_sensor.2', 'on') }}" timeout: seconds: 30 continue_on_timeout: false - service: notify.you data: message: "It happened" |
[ Voor 4% gewijzigd door _Marcel_1973 op 06-02-2021 22:53 ]
Tof. Blij dat ik op de goede weg zat:_Marcel_1973 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:46:
De oplossing was dus een stuk eenvoudiger dan gedacht...
In een laatste ultieme poging; draadjes weer verwisseld, opnieuw flashen, pins gewijzigd naar 5 en 6 ipv 1 en 2 en ineens... voel ik dat de 5V loszit. Deze opnieuw gesoldeerd... en opgelost 🙈 Soms kan het zo simpel zijn, maar probeer het maar te vinden...
Bedankt voor het meedenken en geboden hulp. 👍🏻
Speciale thnx aan @Hmmbob, @Mozart en @sjorsjuhmaniac. Wordt en werd erg gewaardeerd.
Hmmbob schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:49:
Hier hebben ze het over een power supply issue:
https://github.com/esphome/issues/issues/1320
ozw container opnieuw startenTerrorSource schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:53:
Ik heb HA geupdate naar "core-2021.2.1" maar nu laadt de "OpenZWave (beta)" helemaal niet meer.
Alle Z-wave devices geven "Home Assistant is starting, not everything may be available yet".
Als ik op "Configure" druk bij de ""OpenZWave (beta)" op de Integration pagina dan blijft de pagina laden maar gebeurd er niks.
Iemand enig idee?
Toch ook maar weer even de zoutbak in gedoken en inderdaad en Gnd van de sensor zat los_Marcel_1973 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:46:
De oplossing was dus een stuk eenvoudiger dan gedacht...
In een laatste ultieme poging; draadjes weer verwisseld, opnieuw flashen, pins gewijzigd naar 5 en 6 ipv 1 en 2 en ineens... voel ik dat de 5V loszit. Deze opnieuw gesoldeerd... en opgelost 🙈 Soms kan het zo simpel zijn, maar probeer het maar te vinden...
Bedankt voor het meedenken en geboden hulp. 👍🏻
Speciale thnx aan @Hmmbob, @Mozart en @sjorsjuhmaniac. Wordt en werd erg gewaardeerd.
@SeptillionThuurke schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:18:
[...]
Oke wait for trigger kende ik nog niet. Ik ga het eens proberen. https://community.home-as...igger-automation/230961/3
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| automation: - alias: naam_available initial_state: true trigger: - platform: toggle entity_id: input_boolean.naam_available action: - choose: - conditions: - condition: state entity_id: binary_sensor.naam state: 'off' - condition: state entity_id: input_boolean.naam_available state: 'off' sequence: - service: input_boolean.turn_on entity_id: input_boolean.naam_available - service: notify.telegram data: title: naam message: 'onbereikbaar' - conditions: - condition: state entity_id: binary_sensor.naam state: 'on' - condition: state entity_id: input_boolean.naam_available state: 'on' sequence: - wait_for_trigger: - platform: state entity_id: input_boolean.naam_available to: 'on' timeout: 00:10:00 continue_on_timeout: false - service: input_boolean.turn_off entity_id: input_boolean.naam_available - service: notify.telegram data: title: naam message: 'automatisch hersteld' |
1
2
3
| recorder: commit_interval: 30 purge_keep_days: 2 |
Gebruik je de brother integratie?Stimpy68 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:58:
[...]
Ik had exact hetzelfde! Ben nu weer terug op 2021.1.5 en geheugen gebruik is weer normaal. HA herstartte zichzelf toen deze out of memory liep. Maat van mij had hetzelfde.Bij hem lijkt het nu weg te blijven na een reboot. Ik had alle updates vanmorgen nog gedaan en 2021.2.2 geinstalleerd, maar ook daar liep het geheugen langzaam maar zeker vol. Gaat net als bij jou in een zaagtand patroon omhoog, langzamer dan het deed, maar het is er dus nog steeds...
Sterker nog... dat is mijn grafiek!Die heb je van de blogpost van HA gehaald
Yep, maar andere die ik ken ook en die hebben geen problemen....Hmmbob schreef op zondag 7 februari 2021 @ 07:38:
[...]
Gebruik je de brother integratie?
https://community.home-as...memory-increase/240665/78
![]() | ![]() |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| domain: xxxxxxxxxx.duckdns.org certfile: fullchain.pem keyfile: privkey.pem hsts: max-age=31536000; includeSubDomains customize: active: false default: nginx_proxy_default*.conf servers: nginx_proxy/*.conf cloudflare: false |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| [cont-init.d] 00-banner.sh: exited 0. [cont-init.d] 01-log-level.sh: executing... [cont-init.d] 01-log-level.sh: exited 0. [cont-init.d] mysql.sh: executing... [cont-init.d] mysql.sh: exited 0. [cont-init.d] nginx.sh: executing... [cont-init.d] nginx.sh: exited 0. [cont-init.d] npm.sh: executing... [cont-init.d] npm.sh: exited 0. [cont-init.d] done. [services.d] starting services [services.d] done. [10:37:39] INFO: Starting the Manager... [10:37:39] INFO: Starting NGinx... [2/7/2021] [10:37:47 AM] [Migrate ] › ℹ info Current database version: 20201014143841 [2/7/2021] [10:37:47 AM] [IP Ranges] › ℹ info Fetching IP Ranges from online services... [2/7/2021] [10:37:47 AM] [IP Ranges] › ℹ info Fetching https://ip-ranges.amazonaws.com/ip-ranges.json [2/7/2021] [10:37:48 AM] [IP Ranges] › ℹ info Fetching https://www.cloudflare.com/ips-v4 [2/7/2021] [10:37:48 AM] [IP Ranges] › ℹ info Fetching https://www.cloudflare.com/ips-v6 [2/7/2021] [10:37:48 AM] [SSL ] › ℹ info Let's Encrypt Renewal Timer initialized [2/7/2021] [10:37:48 AM] [SSL ] › ℹ info Renewing SSL certs close to expiry... [2/7/2021] [10:37:48 AM] [IP Ranges] › ℹ info IP Ranges Renewal Timer initialized [2/7/2021] [10:37:48 AM] [Global ] › ℹ info Backend PID 535 listening on port 3000 ... [2/7/2021] [10:37:55 AM] [Nginx ] › ℹ info Reloading Nginx [2/7/2021] [10:37:55 AM] [SSL ] › ℹ info Renew Complete `QueryBuilder#allowEager` method is deprecated. You should use `allowGraph` instead. `allowEager` method will be removed in 3.0 `QueryBuilder#eager` method is deprecated. You should use the `withGraphFetched` method instead. `eager` method will be removed in 3.0 Connection Error: Error: Connection lost: The server closed the connection. [2/7/2021] [10:41:21 AM] [Access ] › ✖ error users:get 1 read ECONN QueryBuilder#omit is deprecated. This method will be removed in version 3. |
Ik dacht dat we workaround was om te zorgen dat je Brother aanstaat bij een herstart van HA. Misschien helpt het.Stimpy68 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:21:
[...]
Yep, maar andere die ik ken ook en die hebben geen problemen....
Dat was het de vorige keer inderdaad ook. Ik ga eerst weer upgraden naar 2021.2.2 en kijken wat dat nu doet en dan de brother integratie verwijderen.
Dat er (weer) iets niet lekker is, is wel duidelijk.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq