Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 467.886 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
raymonvdm schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:05:
[...]

Ik heb mijn verhaal toch even aangeven en ik verwacht daar eigenlijk wel snel een reactie op gezien eerdere berichten

Ik snap anders niet waar het verschil vandaan komt tussen zwave2mqtt en zwavejs2mqtt
Bij mij werkt zwavejs2mqtt prima, inderdaad wel met retain opties en zo aan.
Ik weet niet precies hoe het zit met die birth/will messages, maar hier: https://zwave-js.github.i...qtt/#/guide/homeassistant staat
NB: Starting from version 4.0.0 the default Birth/Will topic is homeassistant/status in order to reflect defaults birth/will of Hass 0.113 th
En in het stukje voorbeeld home assistant mqtt config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
mqtt:
  discovery: true
  discovery_prefix: <your_discovery_prefix>
  broker: [YOUR MQTT BROKER] # Remove if you want to use builtin-in MQTT broker
  birth_message:
    topic: 'homeassistant/status'
    payload: 'online'
  will_message:
    topic: 'homeassistant/status'
    payload: 'offline'

Waar in jouw config stukje hass/status lijkt te staan staat hier dus homeassistant/status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dank @S_tef, hoewel ik Platinum member ben op AliExpress kies ik voor mijn groot huishoudelijk spul toch liever voor een speciaalzaak waar ik spullen kan zien en de kwaliteit kan beoordelen in het echt (na de lockdown uiteraard :+)

Wellicht is er op dit moment nog gewoon niets wat ik wil, we wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de DSMR slimme meter integratie.
Volgens mij is de usb-poort veranderd.
Ik heb al in mijn configurations.yaml-->slimme_meter.yaml de poort geprobeerd aan te passen naar 1:
code:
1
2
3
4
# SLIMME METER #
- platform: dsmr
  port: /dev/ttyUSB1
  dsmr_version: 4

en vervolgens via terminal: sudo ha core restart
uitgevoerd, maar bij integraties blijft hij op ttyUSB0 staan.
Zou iemand mij kunnen helpen. Ik heb eventueel een login als beheerder als iemand in zou willen loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:27:
Ik heb een probleem met de DSMR slimme meter integratie.
Volgens mij is de usb-poort veranderd.
Ik heb al in mijn configurations.yaml-->slimme_meter.yaml de poort geprobeerd aan te passen naar 1:
code:
1
2
3
4
# SLIMME METER #
- platform: dsmr
  port: /dev/ttyUSB1
  dsmr_version: 4

en vervolgens via terminal: sudo ha core restart
uitgevoerd, maar bij integraties blijft hij op ttyUSB0 staan.
Zou iemand mij kunnen helpen. Ik heb eventueel een login als beheerder als iemand in zou willen loggen.
ik betwijfel of een core restart voldoende is :S ik denk dat de supervisor ook een herstart moet hebben, als je die hebt. Kun je die herstarten via Supervisor -> System -> (tegel Supervisor) restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:32:
[...]

ik betwijfel of een core restart voldoende is :S ik denk dat de supervisor ook een herstart moet hebben, als je die hebt. Kun je die herstarten via Supervisor -> System -> (tegel Supervisor) restart.
Maakt geen enkel verschil. Zelfs een gehele reboot van De Intel NUC waarop het draait.
Blijkbaar heeft Home Assistant ergens nog systeeminstellingen staan.
De gehele integratie verwijderen is ook mislukt, want ik kon met geen mogelijkheid de DSMR integratie terugvinden/zetten. Ik heb een snapshot teruggezet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2021 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Het is me gelukt om mijn solaredge data zichtbaar te krijgen in mijn home assistent dashboard.
Het topic wat ik heb gevolgd is:
https://community.home-as...edge-configuration/145177

Nu zou ik graag zichtbaar willen maken wat mijn opbrengst is:
Als ik deze sensor als voorbeeld pak:

solaredge_month_energy_template:
value_template: "{{ (states('sensor.solaredge_energy_this_month') | float / 1000) | round(2) }}"
unit_of_measurement: 'kWh'

hoe maak ik dan een sensor die vermenigvuldigd is met mijn kwh prijs (€ 0,21327.)

Als ik de formule weet dan lukt het me denk wel om de prijs per dag / maand /jaar te laten zien.
Ik meet mijn verbruik nog niet via mijn P1 poort dus die hoeft er nog niet af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Maakt geen enkel verschil. Zelfs een gehele reboot van De Intel NUC waarop het draait.
Blijkbaar heeft Home Assistant ergens nog systeeminstellingen staan.
De gehele integratie verwijderen is ook mislukt, want ik kon met geen mogelijkheid de DSMR integratie terugvinden/zetten. Ik heb een snapshot teruggezet.
En werkt het nu weer?

Het kan nog zo zijn dat de instellingen in/door de integratie worden opgeslagen. Als ik naar configuration->integrations ga zie ik daar een overzicht. Sommige hebben een 'configure' knop. Bv de mqtt integratie. Wellicht kan je hier nog wat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
0Burner0 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:01:

hoe maak ik dan een sensor die vermenigvuldigd is met mijn kwh prijs (€ 0,21327.)
zie templating: https://www.home-assistant.io/docs/configuration/templating/

daar staat een link naar 'mathematical operations': https://jinja.palletsprojects.com/en/master/templates/#math

dus je kan 'gewoon' dit doen:
"{{ (states('sensor.solaredge_energy_this_month') | float / 1000 / * 0.21327) | | round(2) }}"

Mooier is nog om een helper aan te maken waarin je de kostprijs zet en dan die helper sensor dan in je formule gebruikt :D kan je m volgend jaar makkelijk aanpassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:14:
[...]

zie templating: https://www.home-assistant.io/docs/configuration/templating/

daar staat een link naar 'mathematical operations': https://jinja.palletsprojects.com/en/master/templates/#math

dus je kan 'gewoon' dit doen:
"{{ (states('sensor.solaredge_energy_this_month') | float / 1000 / * 0.21327) | | round(2) }}"

Mooier is nog om een helper aan te maken waarin je de kostprijs zet en dan die helper sensor dan in je formule gebruikt :D kan je m volgend jaar makkelijk aanpassen :+
Thnx het is gelukt!!
Nu nog maar eens duiken in die helper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
Wie kan mij helpen met een value_template? Ik kan inmiddels de mechanische ventilatie-box uitlezen, maar probeer de staat hiervan fraai in HASS te krijgen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
- platform: mqtt
  state_topic: "Ventilator/duco/Ventilationmode"
  unit_of_measurement: "Afstandsbediening 0 auto 1 laag 2 mid 3 hoog"
  name: "Huidige modus Duco afstandsbediening"
  value_template: >-
        {% if is_state('sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening', '0') %}
          Auto
        {% elif is_state('sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening', '1') %}
          Laag
        {% elif is_state('sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening', '2') %}
          Mid
        {% elif is_state('sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening', '3') %}
          Hoog
        {% else %}
          error
        {% endif %}

Als ik de value_template weg laat, krijg ik keurig 0,1 ,2 of 3 terug. Maar waarom kan ik ze niet op bovenstaande manier herschrijven? Ik begrijp vermoedelijk niet goed hoe templating werkt... Nooit eerder iets mee gedaan. Wie kan mij een tip of de oplossing geven :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
Die snapshots zijn toch wel fijn :D

Naar aanleiding van een opmerking 12 pagina's terug over mijn unsupported omgeving heb ik net mijn LXC in de kliko gegooid en de qcow2 image gestart op mijn omgeving. USB devices koppelen, snaphost uploaden, IP-adres aanpassen naar dat van de LXC en klaar is lolgast. Ik was in 5 minuten gemigreerd, inclusief zigbee2mqtt, MQTT en Node-RED waarin je op deze manier helemaal niets hoeft aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MoiZie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:12:
Wie kan mij helpen met een value_template? Ik kan inmiddels de mechanische ventilatie-box uitlezen, maar probeer de staat hiervan fraai in HASS te krijgen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
  unit_of_measurement: "Afstandsbediening 0 auto 1 laag 2 mid 3 hoog"
  name: "Huidige modus Duco afstandsbediening"
        {% if is_state('sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening', '0') %}
          Auto
        {% elif is_state('sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening', '1') %}
          Laag
        {% elif is_state('sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening', '2') %}
          Mid
        {% elif is_state('sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening', '3') %}
          Hoog
        {% else %}
          error
        {% endif %}

Als ik de value_template weg laat, krijg ik keurig 0,1 ,2 of 3 terug. Maar waarom kan ik ze niet op bovenstaande manier herschrijven? Ik begrijp vermoedelijk niet goed hoe templating werkt... Nooit eerder iets mee gedaan. Wie kan mij een tip of de oplossing geven :)
Volgens mij maak je nu een cirkeltje: je checkt of je sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening een bepaalde waarde heeft, en stelt dan een andere waarde (value) in op diezelfde sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
Hmmbob schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Volgens mij maak je nu een cirkeltje: je checkt of je sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening een bepaalde waarde heeft, en stelt dan een andere waarde (value) in op diezelfde sensor.huidige_modus_duco_afstandsbediening.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  name: "template modus Duco afstandsbediening"
- platform: template
  sensors:
    huidige_modus_duco_afstandsbediening:
      friendly_name: "Huidige modus Duco afstandsbediening"
            {% if is_state('sensor.template_modus_duco_afstandsbediening', '0') %}
              Auto
            {% elif is_state('sensor.template_modus_duco_afstandsbediening', '1') %}
              Laag
            {% elif is_state('sensor.template_modus_duco_afstandsbediening', '2') %}
              Mid
            {% elif is_state('sensor.template_modus_duco_afstandsbediening', '3') %}
              Hoog
            {% else %}
              error
            {% endif %}

Werkende. Dank! :)

[ Voor 5% gewijzigd door MoiZie op 13-01-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjorsjuhmaniac
En werkt het nu weer?

Het kan nog zo zijn dat de instellingen in/door de integratie worden opgeslagen. Als ik naar configuration->integrations ga zie ik daar een overzicht. Sommige hebben een 'configure' knop. Bv de mqtt integratie. Wellicht kan je hier nog wat vinden?
Nee het werkt nog steeds niet.
De integratie DSMR heeft geen configure knop...
Kunnen jullie die integratie wel weer vinden in de lijst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:16
Nee de DSMR integratie is met de noorderzon uit de lijst verdwenen zo te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Hebben jullie het nu over dsmr of dsmr reader integratie. De laatste kent geen config want die definieert enkel de sensoren tbv de losse dsmr reader die over mqtt werkt.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 08:44
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, google heb ik al 2 uit gelezen maar helaas kom ik niet verder.
Home assistant werkt verder prima en ondervind geen problemen.

In de default config heb ik al een keer ssdp: toegevoegd en verwijderd.

Onderstaande error krijg ik met regelmaat in mijn logboek.
Home Assistant OS 5.10 draait op mijn esxi server.

Versie 2021.1.1
Type installatie Home Assistant OS
Ontwikkeling false
Supervisor true
Docker true
Virtuele omgeving false
Python versie 3.8.7
Operating System Family Linux
Versie van het besturingssysteem 5.4.86
CPU Architecture x86_64

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Logger: homeassistant
Source: components/ssdp/__init__.py:57
First occurred: 15:11:42 (86 occurrences)
Last logged: 16:36:42

Error doing job: Task exception was never retrieved
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/ssdp/__init__.py", line 72, in async_scan
    entries = await self.hass.async_add_executor_job(_run_ssdp_scans)
  File "/usr/local/lib/python3.8/concurrent/futures/thread.py", line 57, in run
    result = self.fn(*self.args, **self.kwargs)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/ssdp/__init__.py", line 57, in _run_ssdp_scans
    return itertools.chain.from_iterable([ssdp.scan() for _ in range(3)])
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/ssdp/__init__.py", line 57, in <listcomp>
    return itertools.chain.from_iterable([ssdp.scan() for _ in range(3)])
  File "/usr/local/lib/python3.8/site-packages/netdisco/ssdp.py", line 255, in scan
    ready = select.select(sockets, [], [], seconds_left)[0]
ValueError: filedescriptor out of range in select()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-09 17:59
Hoi Tweakers,

Een tijdje terug heb ik hier wat vragen gesteld mbt het steeds rebooten van de Hassio. Daar kwam uit dat ik het beter via een usb kon doen, heb toen alles overgezet en het draaide lekker.

Vandaag heb ik de Hassio gereset (ikea ding was ook gereset en er was geen connectie meer). Helaas doet hij nu niet veel meer.

Als ik hem probeer te booten via USB zie ik 1 keer een geel lampje (lezen als het goed is) en daarna niets meer. Als ik mijn oude SD er in stop zie ik gewoon weer output en start hij weer op.

Heb geprobeerd een nieuwe installatie te doen maar hetzelfde probleem, ook met de oude versie (5.8) wil hij niet booten. Samba en Putty doen ook niets.

Ik wil het liefst echt niet terug naar een SD en om na 1maand weer een nieuwe USB te kopen vind ik ook wat snel.

Heeft iemand dit eerder gehad? Of tips om erachter te komen waarom hij niet boot? Ik heb een Raspberry Pi 3+ en volgens de website zou die automatisch usb kunnen booten:
The Raspberry Pi 3B+ and Compute Module 3+ support USB mass storage boot out of the box: no changes to the OTP memory are required.

The procedure is the same as for SD cards - simply image the USB storage device with the operating system image.
Bron: https://www.raspberrypi.o...pberrypi/bootmodes/msd.md

Het lijkt erop alsof hij hem wel ziet, want mijn TV geeft aan dat er video output is (dit zie ik zonder USB niet) maar vervolgens gewoon zwart beeld.

Edit: Zojuist Raspbian Os op de USB geinstalleerd om te kijken of het sowieso nog wel werkte. En daar krijg ik wel output van en is nu aan het draaien. Ik denk dat ik dan maar Home Assistant daarop installeer ipv Hassio.

[ Voor 12% gewijzigd door barriie op 13-01-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Na een herstart van Home Assistant vanmiddag werkt de Google Maps location sharing niet meer.
Nu hoorde ik toevallig op de radio dat er ook een storing is/was met de Corona melder app, dit zou ook te maken hebben met Google.

Weet iemand of het hiermee te maken kan hebben?
Om uit te sluiten dat mijn cookies verlopen waren (bestand was van 23-10-2019) heb ik ze even opnieuw opgehaald.
Maar ook dat heeft niet geholpen.

In de logfile:
Logger: locationsharinglib.Service
Source: /usr/local/lib/python3.8/site-packages/locationsharinglib/locationsharinglib.py:170
First occurred: 20:48:43 (1 occurrences)
Last logged: 20:48:43

Received response code:500

[ Voor 22% gewijzigd door CAP-Team op 13-01-2021 20:50 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Vandaag de Google Home integratie gedaan volgens de handleiding.

Dit verliep redelijk voorspoedig, ik zie nu de scene's in mijn google home app op mijn iPhone. So far so good, de voice commando's werken op mijn iPhone. ('activate scene living room on').

Maar ditzelfde werkt dus niet op mijn Google Home Mini. (deze staat wel in de Google home app).

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:54
Vraag voor een vriend. Hij heeft een Tesy boiler en kan deze uitlezen middels zijn ipadres/status.

Daaruit komt het volgende
code:
1
{"heater_state":"READY","mode":"4","err_flag":"0","boost":"0","power_sw":"on","gradus":"47.0","lockB":"on","ref_gradus":"8","volume":"100","watts":"2400","inet":"1","ant_flag":"0","ant_c":"0","date":"2021-01-13 21:48","mix40":"64","tz":"CET"}

Kun je dit uitlezen met Home Assistant?
En eventueel aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
En een vraag voor mijzelf, ik heb 2 sensors gemaakt voor het eerstvolgende ophaalmoment voor mijn afval.
Ik krijg nu het soort en de datum als 2 losse sensoren. Wat is de beste methode om deze te combineren in 1 afbeelding? En kan iemand mij vertellen hoe ik niet het eerstvolgende ophaalmoment, maar de 2e kan uitlezen?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
       afvalinfo_next_trash_type:
        value_template: >
          {% set ns = namespace(minimum=365) %}
          {% set list = ['gft', 'kerstboom', 'papier', 'pbd', 'restafval','textiel'] %}
          {%- for l in list %}
          {%- set days = state_attr('sensor.afvalinfo_' ~l, 'days_until_collection_date')%}
          {%- if days != None and days < ns.minimum %}
          {%- set ns.minimum = days %}
          {%- endif %}
          {%- endfor %}
          {%- for l in list %}
          {%- set days = state_attr('sensor.afvalinfo_' ~l, 'days_until_collection_date')%}
          {%- if days == ns.minimum %}
          {{l}} 
          {%- endif %}
          {%- endfor %}

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
      next_garbage_type_date:
        value_template: >
          {% set ns = namespace(minimum=365) %}
          {%- for l in list %}
          {%- if days != None and days < ns.minimum %}
          {%- set ns.minimum = days %}
          {%- endif %}
          {%- endfor %}
          {%- for l in list %}
          {%- if days == ns.minimum %}
          {{ states('sensor.afvalinfo_' ~l) }}
          {%- endif %}
          {%- endfor %}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNMK
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 11:06
barriie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:41:
Als ik hem probeer te booten via USB zie ik 1 keer een geel lampje (lezen als het goed is) en daarna niets meer. Als ik mijn oude SD er in stop zie ik gewoon weer output en start hij weer op.
Ik heb een RPI4 en als ik een update installeer of gewoon een reboot doe van de pi boot mijn installatie ook niet.

Mijn USB to sata case heeft dan een solid lampje (geen activiteit), wat dan helpt is de usb loskoppelen en weer aansluiten. Dan zie ik het lampje knipperen (activiteit) en boot alles naar behoren.

Ik heb deze tip van het hass forum maar weet niet meer waarom dit gebeurd. Misschien helpt het jou ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01
Jerry_bboy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:13:
Vraag voor een vriend. Hij heeft een Tesy boiler en kan deze uitlezen middels zijn ipadres/status.

Daaruit komt het volgende
code:
1
{"heater_state":"READY","mode":"4","err_flag":"0","boost":"0","power_sw":"on","gradus":"47.0","lockB":"on","ref_gradus":"8","volume":"100","watts":"2400","inet":"1","ant_flag":"0","ant_c":"0","date":"2021-01-13 21:48","mix40":"64","tz":"CET"}

Kun je dit uitlezen met Home Assistant?
En eventueel aanpassen ?
Het is gewoon Json. Ik weet niet waar het vandaan komt (mqtt? Of web api?) maar dan kun je een value_template met bijv een scrape sensor of restful api sensor maken die de json data uitleest.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
martinvdm schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Het is gewoon Json. Ik weet niet waar het vandaan komt (mqtt? Of web api?) maar dan kun je een value_template met bijv een scrape sensor of restful api sensor maken die de json data uitleest.
Web api volgens mij.

Hij heeft nu dit in z'n configuration.yaml maar ziet niks.

YAML:
1
2
3
4
5

- platform: rest
    name: boiler_status
    method: GET
    resource: http://192.168.1.68/status

of zitten we op een verkeerd pad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
Jerry_bboy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Web api volgens mij.

Hij heeft nu dit in z'n configuration.yaml maar ziet niks.

YAML:
1
2
3
4
5

name: boiler_status

of zitten we op een verkeerd pad?
Dat hangt compleet van de api af, of het een Get of Post is, authenticatie etc. Daarnaast zul je een value_template moeten hebben die de json templaten. Hier staan wat voorbeelden
https://www.home-assistant.io/integrations/rest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
martinvdm schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:34:
[...]

Dat hangt compleet van de api af, of het een Get of Post is, authenticatie etc. Daarnaast zul je een value_template moeten hebben die de json templaten. Hier staan wat voorbeelden
https://www.home-assistant.io/integrations/rest/
Ok als ik het goed begrijp heeft die dan alleen nog een value_template nodig.

Het is namelijk get en heeft geen authenticatie nodig.

De value template is puur om het weg te schrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23
RBNMK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Ik heb een RPI4 en als ik een update installeer of gewoon een reboot doe van de pi boot mijn installatie ook niet.

Mijn USB to sata case heeft dan een solid lampje (geen activiteit), wat dan helpt is de usb loskoppelen en weer aansluiten. Dan zie ik het lampje knipperen (activiteit) en boot alles naar behoren.

Ik heb deze tip van het hass forum maar weet niet meer waarom dit gebeurd. Misschien helpt het jou ook!
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn SSD, best een aantal dingen geprobeerd om het op te lossen (veel tips vanuit het hass forum). Maar nog geen oplossing gevonden... Ik heb er voor nu mee leren leven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
Jerry_bboy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:37:
[...]

Ok als ik het goed begrijp heeft die dan alleen nog een value_template nodig.

Het is namelijk get en heeft geen authenticatie nodig.

Puur om de ruwe opmaak te templaten is leesbare sensoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Byron010 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:25:
Misschien zijn dit hele simpele vragen en horen ze in een ander topic thuis, maar niet geschoten is altijd mis. (Indien het geval dat dit op de verkeerde plek is, hoor ik graag waar het wel zou moeten)

Er wordt een Raspberry Pi aangeraden, maakt het dan nog uit hoeveel RAM deze heeft? Hoe groot is de kans dat je RAM tekort komt zoals bij een normale PC?

Voor iemand die nog niks qua "smart-apparaten" heeft die hiervoor gebruikt zouden kunnen worden, hoe raden jullie aan om hier in te stappen?
Ik heb hier een Pi4 met 8GB, en dat gaat prima.

Ik heb overigens last van het feit dat ik geen meldingen meer kan sturen naar mn mobile devices. Heel vreemd. Ook als ik direct de service aanroep komt er niks...

Ik denk dat het te maken heeft met de push-melding id, maar die kan ik in hass niet aanpassen...

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:48
Jerry_bboy schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:37:
Andersom, om de waarde op te halen uit de response.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@Jerry_bboy Ter aanvulling, denk dat je dan uit komt op
YAML:
1
2
3
4
5
    name: Boiler status
    value_template: '{{ value_json.heater_state | title }}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
Top @Septillion ga denk ik kameraad even blij maken met jullie @martinvdm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:25
Maeslant schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:18:
Vandaag de Google Home integratie gedaan volgens de handleiding.

Dit verliep redelijk voorspoedig, ik zie nu de scene's in mijn google home app op mijn iPhone. So far so good, de voice commando's werken op mijn iPhone. ('activate scene living room on').

Maar ditzelfde werkt dus niet op mijn Google Home Mini. (deze staat wel in de Google home app).

Hoe kan dit?
Op de home mini gezegd: Hey Google, synchroniseer mijn apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
RBNMK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:20:
[...]

Helaas werkt dat ook niet :'(

Ben nu maar even terug naar een SD kaart gegaan, van het weekend nog even knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hue gaat ook met inbouwmodules komen. Ben erg benieuwd hoe snel/eenvoudig dat te integreren gaat zijn!

nieuws: Signify brengt Hue-module uit die in muurschakelaars kan worden gemon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:22
Hmmbob schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:52:
Hue gaat ook met inbouwmodules komen. Ben erg benieuwd hoe snel/eenvoudig dat te integreren gaat zijn!

nieuws: Signify brengt Hue-module uit die in muurschakelaars kan worden gemon...
Denk persoonlijk dat dat vooral interessant is voor mensen die geen HA / domoticz oid hebben draaien en op deze wijze toch bestaande schakelaars met de slimme verlichting kunnen laten werken. De batterij zorgt hiervoor ook dat dit redelijk gemakkelijk is denk ik (zodat je niet met nul draad loopt te ouwehoeren). Kan me wel voorstellen dat als die batterij dan een keer leeg is, je eerst een tijd loopt af te vragen waarom die niet werkt voor je bedenkt dat die batterij wel eens op zou kunnen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 23:44
-Casper schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Denk persoonlijk dat dat vooral interessant is voor mensen die geen HA / domoticz oid hebben draaien en op deze wijze toch bestaande schakelaars met de slimme verlichting kunnen laten werken. De batterij zorgt hiervoor ook dat dit redelijk gemakkelijk is denk ik (zodat je niet met nul draad loopt te ouwehoeren). Kan me wel voorstellen dat als die batterij dan een keer leeg is, je eerst een tijd loopt af te vragen waarom die niet werkt voor je bedenkt dat die batterij wel eens op zou kunnen zijn :+
Ik gok dat de Hue App een melding geeft als de batterij vervangen moet worden ;)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42
barriie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Helaas werkt dat ook niet :'(

Ben nu maar even terug naar een SD kaart gegaan, van het weekend nog even knutselen
Is je voeding wel sterk genoeg?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:05
Hmmbob schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:52:

Als het te monteren is in bestaande frames, dan is het zeker een interessante (en voorkeur over Fibaro Z-Wave modules ;-)). Ze zouden ook stopcontacten moet uitbrengen om het compleet te maken (Fibaro Walli is mij net nog te duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
Mozart schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:08:
[...]

Is je voeding wel sterk genoeg?
Het zou de "officiele" voeding moeten zijn (2.5a). Hij heeft de afgelopen maand ook netjes gewerkt, tot ik hem gisteren herstarte en hij niets meer deed.

Overigens doet Raspbian het via een usb wel, lijkt echt aan Hassio icm Usb te liggen 8)7

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Ik ben al een tijdje bezig met het namaken van deze interface in home assistant. Het schiet al aardig op.

https://community.home-as...ing-a-lovelace-ui/162594/

Ik gebruik hiervoor verschillende plugins en hacs extra's. Maar ben nu wel ver genoeg om ook met jullie te delen waar ik nu sta. In mijn nieuwe woning is het de bedoeling dit weer te geven op een tablet in de muur oid.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en voel je vrij om je vragen te stellen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door 1ntroduc3 op 27-01-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Q-bone

Dusss...

een influxdb vraagje, hoe kun je je data aggregeren? Ik heb inmiddels 4gb aan data :( mijn zonnepanelen sturen elke wijziging door.

Nu weet ik dat je kan aggregeren binnen de window query, maar hoe aggregeer ik de database zelf?

[ Voor 46% gewijzigd door Q-bone op 14-01-2021 17:05 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09 20:53
Q-bone schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:41:
een influxdb vraagje, hoe kun je je data aggregeren? Ik heb inmiddels 4gb aan data :( mijn zonnepanelen sturen elke wijziging door.

Nu weet ik dat je kan aggregeren binnen de window query, maar hoe aggregeer ik de database zelf?
Dit kan niet in de database zelf, beter is om 1 hoogfrequente database te hebben (met een retentie van 1 week ofzo dus oudere data wordt weggegooid) en daarmee een long-term geaggregeerde database opbouwen. Een begin kan je hier vinden: https://towardsdatascienc...ta-retention-f026496d708f

Maar dit is een bekend probleem. Zoektermen zijn 'downsampling' en 'retention'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ik heb een vraagje m.b.t. de Hue Dimmer switch. Ik wil de hold functies van de knoppen ook gaan gebruiken om de lampen te dimmen. Dus state 1_hold moet de lamp feller zetten en 4_hold moet de lamp dimmen. Ik gebruik voor het feller zetten de volgende automation:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- id: '308'
  initial_state: true
  alias: Lamp feller zetten
  trigger:
  - platform: state
    entity_id: sensor.hue_dimmer
    to: 1_hold
  action:
  - service: homeassistant.turn_on
    entity_id: light.tuin_lampen
    data_template:
      brightness_step: 60  

Dit werkt in zoverre dat een long press op de bovenste knop de lamp met 60 feller zet. Mooi! Echter ik moet nu 3 keer een long press doen om de lamp met 180 omhoog te zetten. Langer de knop inhouden voert de automation dus maar 1x uit. Weet iemand of het mogelijk is stappen van bijvoorbeeld 10 te doen en dan door de long press vast te houden steeds 10 omhoog te gaan totdat de gewenste felheid bereikt is?

Eigenlijk de functionaliteit van knop 2 (feller) en 3 (dimmen) mbv de orginele Hue app. Echter, ik wil 2 verschillende lampen bedienen met 1 Hue dimmer (dus knop 1 en 4 voor lamp 1 en knop 2 en 3 voor lamp 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2021.1.2:
  • Update the Utility Meter sensor status on HA start (@dgomes - #44765) (utility_meter docs)
  • Bump bimmer_connected to 0.7.14 (@rikroe - #45086) (bmw_connected_drive docs)
  • Fix neato battery sensor not ready (@Santobert - #44946) (neato docs)
  • Fallback to tag for any AfterShip tracking that have no checkpoints (@ludeeus - #45053) (aftership docs)
  • Bump MyQ to 2.0.14 (@ehendrix23 - #45067) (myq docs)
  • Fix OpenWeatherMap forecast timestamp (@spacegaier - #45124) (openweathermap docs)

[ Voor 83% gewijzigd door Hmmbob op 14-01-2021 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:31
NightMare schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:16:
Ik heb een vraagje m.b.t. de Hue Dimmer switch. Ik wil de hold functies van de knoppen ook gaan gebruiken om de lampen te dimmen. Dus state 1_hold moet de lamp feller zetten en 4_hold moet de lamp dimmen. Ik gebruik voor het feller zetten de volgende automation:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
- id: '308'
  initial_state: true
  alias: Lamp feller zetten
  trigger:
  - platform: state
    entity_id: sensor.hue_dimmer
    to: 1_hold
  action:
  - service: homeassistant.turn_on
    entity_id: light.tuin_lampen
    data_template:
      brightness_step: 60  

Dit werkt in zoverre dat een long press op de bovenste knop de lamp met 60 feller zet. Mooi! Echter ik moet nu 3 keer een long press doen om de lamp met 180 omhoog te zetten. Langer de knop inhouden voert de automation dus maar 1x uit. Weet iemand of het mogelijk is stappen van bijvoorbeeld 10 te doen en dan door de long press vast te houden steeds 10 omhoog te gaan totdat de gewenste felheid bereikt is?

Eigenlijk de functionaliteit van knop 2 (feller) en 3 (dimmen) mbv de orginele Hue app. Echter, ik wil 2 verschillende lampen bedienen met 1 Hue dimmer (dus knop 1 en 4 voor lamp 1 en knop 2 en 3 voor lamp 2)
Je zou kunnen kijken naar een while loop, die de brightness verhoogt met 60 en elke x seconden herhaalt zolang de state van je button 1_hold is
https://www.home-assistant.io/docs/scripts/#while-loop

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Goedenavond,

Ik voel me echt een noob als het soms aankomt om mijn home assistent in te stellen.
Nu had ik door hoe ik mijn zonnepanelen instel en ook een berekening kon maken met de opbrengst.

Nu loop ik alleen weer tegen het volgende aan:

Ik heb een plugwise p1 geïnstalleerd en werkt helemaal, ik zie ook de entiteiten in has
P1 Electricity Consumed Off Peak Cumulative
sensor.p1_electricity_consumed_off_peak_cumulative
Plugwise

P1 Electricity Consumed Off Peak Interval
sensor.p1_electricity_consumed_off_peak_interval
Plugwise

P1 Electricity Consumed Off Peak Point
sensor.p1_electricity_consumed_off_peak_point
Plugwise

P1 Electricity Consumed Peak Cumulative
sensor.p1_electricity_consumed_peak_cumulative
Plugwise

P1 Electricity Consumed Peak Interval
sensor.p1_electricity_consumed_peak_interval
Plugwise

P1 Electricity Consumed Peak Point
sensor.p1_electricity_consumed_peak_point
Plugwise

P1 Electricity Produced Off Peak Cumulative
sensor.p1_electricity_produced_off_peak_cumulative
Plugwise

P1 Electricity Produced Off Peak Interval
sensor.p1_electricity_produced_off_peak_interval
Plugwise

P1 Electricity Produced Off Peak Point
sensor.p1_electricity_produced_off_peak_point
Plugwise

P1 Electricity Produced Peak Cumulative
sensor.p1_electricity_produced_peak_cumulative
Plugwise

P1 Electricity Produced Peak Interval
sensor.p1_electricity_produced_peak_interval
Plugwise

P1 Electricity Produced Peak Point
sensor.p1_electricity_produced_peak_point
Plugwise

P1 Gas Consumed Cumulative
sensor.p1_gas_consumed_cumulative
Plugwise

P1 Net Electricity Cumulative
sensor.p1_net_electricity_cumulative
Plugwise

P1 Net Electricity Point
sensor.p1_net_electricity_point
Plugwise
Alleen nu zou ik graag in mijn dashboard willen zien wat mijn dag /maand / jaar verbruik is.
Kan dit? En zo ja hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
TheFes schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Je zou kunnen kijken naar een while loop, die de brightness verhoogt met 60 en elke x seconden herhaalt zolang de state van je button 1_hold is
https://www.home-assistant.io/docs/scripts/#while-loop
Ah top! Ga ik morgen even proberen of dat werkend te krijgen is. Dank !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:46

Side-Kick

Timmy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:49
Helaas wordt er niet op ingegaan wat er precies een probleem is, ik was hier wel benieuwd naar. Iemand enig idee? Anders morgen de PR's in github maar even nalopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:46

Side-Kick

Timmy!

golles schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:50:
[...]

Helaas wordt er niet op ingegaan wat er precies een probleem is, ik was hier wel benieuwd naar. Iemand enig idee? Anders morgen de PR's in github maar even nalopen.
Nog weinige inhoudelijke informatie inderdaad. Het onderzoek loopt nog. Wel het dringende bericht om te updaten: https://twitter.com/home_.../1349850830199992323?s=21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@golles @Side-Kick

Lijkt dat code injections mogelijk waren. worden nu vrij basaal met een regex eruit gefiltert.

https://github.com/home-a...28f1cfe73c04b5872e241b3bd

of het is een conspiracy om de non-supported installs helemaal uit te bannen :+

[ Voor 16% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 15-01-2021 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:49
Bedankt @Side-Kick en @sjorsjuhmaniac

Ik heb er al even mee gespeeld :-)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Logger: homeassistant.components.http.security_filter
Source: components/http/security_filter.py:44 
Integration: HTTP (documentation, issues) 
First occurred: 0:19:36 (2 occurrences) 
Last logged: 0:20:20

Filtered a potential harmful request to: /lovelace/welkom.html?v=/.//test

Zo'n security filter is natuurlijk goed om te hebben, het snelle ingrijpen is ook goed. Maar ik mis nog een beetje de link met custom integrations in dit verhaal.
Of het is zo simpel dat bepaalde custom integrations "gewoon" het HA adres opsturen naar een server of hackers en die daar dan url injectie op los laten om zo binnen te komen.

Edit: thread op HA forums: https://community.home-as.../security-bulletin/268456

[ Voor 5% gewijzigd door golles op 15-01-2021 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

CAP-Team schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:28:
Na een herstart van Home Assistant vanmiddag werkt de Google Maps location sharing niet meer.
Nu hoorde ik toevallig op de radio dat er ook een storing is/was met de Corona melder app, dit zou ook te maken hebben met Google.

Weet iemand of het hiermee te maken kan hebben?
Om uit te sluiten dat mijn cookies verlopen waren (bestand was van 23-10-2019) heb ik ze even opnieuw opgehaald.
Maar ook dat heeft niet geholpen.

In de logfile:
Logger: locationsharinglib.Service
Source: /usr/local/lib/python3.8/site-packages/locationsharinglib/locationsharinglib.py:170
First occurred: 20:48:43 (1 occurrences)
Last logged: 20:48:43

Received response code:500
Blijkbaar was er toch een storing bij Google ofzo, om 0:10 zijn we allemaal thuis gekomen :D

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
golles schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:28:
Of het is zo simpel dat bepaalde custom integrations "gewoon" het HA adres opsturen naar een server of hackers en die daar dan url injectie op los laten om zo binnen te komen.

Edit: thread op HA forums: https://community.home-as.../security-bulletin/268456
Inderdaad, als je HA exposed hebt naar het internet kan dat potentieel. Hengelen zo een scriptje binnen wat vervolgens wat uitgevoerd of pakken potentieel je credentials (want in je link werd dat er nog even bovenop gegooid, HA past blijkbaar ook geen encryptie op credentials toe [heb ik niet geverifieerd!]). Maar ok als je instance compromized is kunnen ze zoiezo wel aan je credentials komen.

Anyway, nu maak ik me niet zo'n zorgen aangezien ik geen bijzondere data in HA heb staan. Mochten ze toegang krijgen kunnen ze wat lampjes aan en uit zetten... veel plezier ermee :)

Maar dit is dus wel de reden dat ik toch scipts en components lees voordat ik ze installeer of draai. Dat gaat natuurlijk alleen voor kleine zaken, het wordt al snel 'te veel werk' dan ontbreek mij ook de discipline... weer een wakeup call dit. Standaard blokkeer ik ook al het verkeer van en naar dit soort toepassingen, ik sta alleen toe wat ik wil gebruiken. Maar het is erg lastig als je veel inet functionaliteit gebruikt...

[ Voor 5% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 15-01-2021 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

CAP-Team schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 01:19:
[...]

Blijkbaar was er toch een storing bij Google ofzo, om 0:10 zijn we allemaal thuis gekomen :D
Niet opgelost omdat je ook gewoon naar .2 bent gegaan vanwege security update? Zie ook: https://github.com/home-assistant/core/issues/45117

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Ik zit inmiddels ook op Home Assistant 2021.1.2. Heb 'm wel exposed naar het internet, wel achter een reverse proxy.
-geen custom components geïndustrialiseerd gehad.

Zou het nodig zijn mijn ha login credentials te wijzigen?

[ Voor 13% gewijzigd door Dacuuu op 15-01-2021 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:46
Ik heb zojuist ook de supervised versie geupdate, maar die komt niet meer in de lucht. Bij elke update heb ik hier problemen mee, vind de hele supervised methode erg obscuur. Heeft iemand een goede link naar documentatie hoe dit nu precies in elkaar zit? Ik heb nu geen idee waar ik precies moet zoeken en het weer werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacuuu schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 06:58:
Ik zit inmiddels ook op Home Assistant 2021.1.2. Heb 'm wel exposed naar het internet, wel achter een reverse proxy.
-geen custom components geïndustrialiseerd gehad.

Zou het nodig zijn mijn ha login credentials te wijzigen?
Ik heb geen berichten gezien dat dit nodig is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 01:34:
HA past blijkbaar ook geen encryptie op credentials toe [heb ik niet geverifieerd!]). Maar ok als je instance compromized is kunnen ze zoiezo wel aan je credentials komen.
frenck legt in een van die posts uit waarom encryptie geen zin heeft: HA zal zelf ook de decryptie sleutel moeten hebben (=opslaan), anders kan HA nooit zelf opnieuw opstarten zonder dat je de decryptiesleutel invoert. En die sleutel opslaan naast de encrypted credentials..... voegt niet zoveel toe :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:07:
Ik heb zojuist ook de supervised versie geupdate, maar die komt niet meer in de lucht. Bij elke update heb ik hier problemen mee, vind de hele supervised methode erg obscuur. Heeft iemand een goede link naar documentatie hoe dit nu precies in elkaar zit? Ik heb nu geen idee waar ik precies moet zoeken en het weer werkend te krijgen.
ik had laatst hetzelfde en ben overgestapt naar een virtuele installatie van home assistant.

Ik had supervised, zodat ik naast ha extra programma's kon draaien. Nu twee VMs in proxmox. Één voor HA en één voor die extra programma's.

Ik heb deze tutorial gevolgd en een backup teruggezet.
https://community.home-as...tant-using-proxmox/201835

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
Hmmbob schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:30:
[...]

frenck legt in een van die posts uit waarom encryptie geen zin heeft: HA zal zelf ook de decryptie sleutel moeten hebben (=opslaan), anders kan HA nooit zelf opnieuw opstarten zonder dat je de decryptiesleutel invoert. En die sleutel opslaan naast de encrypted credentials..... voegt niet zoveel toe :+
Credentials zouden dan ook niet encrypted moeten zijn maar hashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AFAIK is dat ook het geval voor HA credentials. Echter bij dingen als tokens voor API's gaat dát weer niet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
Het ging dan ook over credentials :+ Maar nadenkende, waarom zou dat eigenlijk niet werken voor een token?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-09 13:31
0Burner0 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:18:
Goedenavond,

Ik voel me echt een noob als het soms aankomt om mijn home assistent in te stellen.
Nu had ik door hoe ik mijn zonnepanelen instel en ook een berekening kon maken met de opbrengst.

Nu loop ik alleen weer tegen het volgende aan:

Ik heb een plugwise p1 geïnstalleerd en werkt helemaal, ik zie ook de entiteiten in has

[...]

Alleen nu zou ik graag in mijn dashboard willen zien wat mijn dag /maand / jaar verbruik is.
Kan dit? En zo ja hoe doe ik dit?
Check even een paar dingen over de DSMR integratie, die geeft je waarschijnlijk wat je wilt zien en daar zijn best wel wat dingen over te vinden. Ik zag in het Show je Setup - topic ook nog een post voorbij komen over de code voor de objecten. Ik ben nu ook met die integratie bezig, het is vooral nog veel knutselen en trial/error. Ik probeer ook Githubs van de frequent-postende Tweakers op te zoeken en die te checken op hun settings, wellicht helpt dat je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Even los van de alternatieve mogelijkheden: Wanneer je op dit moment HASSOS op een Intel NUC wilt installeren, is dan de aanbevolen manier om de Intel NUC image van https://www.home-assistant.io/hassio/installation/ te downloaden en deze simpelweg, net als je met een SD kaartje voor een Pi zou doen, met Etcher naar de SSD te schrijven?

E.e.a. rondom niet meer ondersteunde installatie methodes is enige tijd geleden teruggedraaid, maar bovenstaande valt op dit moment onder de ondersteunde methodes, en blijft daaronder vallen? Dit laatste is me wat onduidelijk geworden, is hierover überhaupt al duidelijkheid?

[ Voor 32% gewijzigd door JBS op 15-01-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@JBS Er is toen enige tijd geleden inderdaad wat gewisseld in wat een ondersteund apparaat is. Juist daardoor zie ik niet in waarom daar binnenkort weer aan gesleuteld zou worden. In ieder geval niet om ondersteuning weg te halen. Dat was denk ik dan in de grote "reconsideration" actie gedaan want volgens mij lag de nadruk toen echt op de lange(re) termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Hmmbob schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:30:
[...]

Die feedback stond er niet toen ik reageerde maar dat is ook precies wat ik bedoelde: als ze er toch al in zitten kunnen ook aan eventuele decryptie komen. Mijn bedoeling was niet om iets te escaleren of roddels in de wereld te gooien maar om aan te geven dat dit probleem dus het potentieel heeft om credentials te stelen.

Voor een ieder: er was tot vannacht NIETS gerapporteerd over werkelijke MITM or het stelen van credentials. Dat was alleen een vd - ongefundeerde - commentaren als reactie op de patch.
Vergeet ook niet dat het hier gaat om door gebruikers expliciet toegevoegde integraties die niet vanhuit de HA code base komen maar van 3e partijen. Deze zijn dus echt handmatig door de eindgebruiker aan HA toegevoegd.
Daar zit natuurlijk altijd een verantwoordelijkheid van de eindgebruiker bij.
hoewel deze bug wel een beetje knullig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Geen ervaring met supervised. Wat gebeurt er WEL?

Heb je logs? of foutmeldingen? Start anders een met full debug aan:

code:
1
2
logger:
  default: debug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
Vraagje, ik heb een 5 tal IKEA Trafdi lampen aangesloten op een armatuur. Nu heb ik enkele maande geleden alles gekoppeld aan Home Assistant middels de ZHA addon. Nu is de stekker enkele uren uit het stopcontact geweest en nu reageert de lampen/groep niet meer in home assistant.

De update optie onder de identiteiten lost het probleem niet op.
Alles verwijderen en opnieuw koppelen zal het probleem ongetwijfeld oplossen.

Is er toch een manier om de koppeling opnieuw te leggen?

Screenshot identiteiten: https://i.postimg.cc/tJVCFBfJ/ikea.jpg

Dank!

[ Voor 16% gewijzigd door Isane op 15-01-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Isane schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:48:
Vraagje, ik heb een 5 tal IKEA Trafdi lampen aangesloten op een armatuur. Nu heb ik enkele maande geleden alles gekoppeld aan Home Assistant middels de ZHA addon. Nu is de stekker enkele uren uit het stopcontact geweest en nu reageert de lampen/groep niet meer in home assistant.

De update optie onder de identiteiten lost het probleem niet op.
Alles verwijderen en opnieuw koppelen zal het probleem ongetwijfeld oplossen.

Is er toch een manier om de koppeling opnieuw te leggen?

Screenshot identiteiten: https://i.postimg.cc/tJVCFBfJ/ikea.jpg

Dank!
Zijn er uberhaupt entiteiten/devices die met de ZHA nu wel werken? Als geen enkel device het doet lijkt het haast alsof je stick bv een andere tty heeft na de herstart/opstart. Als je supervisor geinstalleerd heb kan je een lijst van je usb devices vinden onder Supervisor -> Sytem -> tegeltje 'host system' -> 3 puntjes die onder elkaar staan -> Hardware.

Klopt die locatie van je stick met je ZHA instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
Weet iemand een alternatief voor localtuya? Ik heb twee Tuya wifi lampen die niet te flashen zijn, maar deze wil ik liever lokaal aansturen. Via localtuya raken de devices telkens unavailable. Mij te onzeker dus en ik kom er zo 1-2-3 niet uit waarom het mis gaat.

Of anders een alternatief voor goedkope Zigbee RGBW lampen, want de dochters willen nu per se een gekleurde lamp in hun kamer... Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
barrymossel schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:02:
Weet iemand een alternatief voor localtuya? Ik heb twee Tuya wifi lampen die niet te flashen zijn, maar deze wil ik liever lokaal aansturen. Via localtuya raken de devices telkens unavailable. Mij te onzeker dus en ik kom er zo 1-2-3 niet uit waarom het mis gaat.

Of anders een alternatief voor goedkope Zigbee RGBW lampen, want de dochters willen nu per se een gekleurde lamp in hun kamer... Zucht.
Die van de lidl waren niet duur maar geen idee hoe die zich meten met de tuya's... ivm de Hue's waren ze niet zo top maar kosten ook maar 1/3e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Die van de lidl waren niet duur maar geen idee hoe die zich meten met de tuya's... ivm de Hue's waren ze niet zo top maar kosten ook maar 1/3e...
Bedankt, maar helaas geen RGBW zo te zien, maar RGB. Belangrijkste is wel de W...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:56
barrymossel schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Bedankt, maar helaas geen RGBW zo te zien, maar RGB. Belangrijkste is wel de W...
Zoiets? https://www.robbshop.nl/e...amp-dimbaar-zigbee-3-innr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:48

drice

Loading...

Ik heb op dit moment een vraag over Deconz icm Home Assistant.
Al enige tijd heb ik een setup draaien met deconz en een aantal sensoren/schakelaars etc.

Vandaag heb ik een nieuwe temperatuur sensor toegevoegd maar deze lijkt niet te updaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfHt-jI-hq-yu7W4jof5gL_iNPY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZaAJ88WWdmkNAlDK9Pf312Ox.png?f=user_large

Als ik echter in deconz zelf kijk dan is de sensor wel al geupdated
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-oTThVeXmNXaiWnILHUq-moxv4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/32c29unOsYV0Cac2FgBOxQi0.png?f=user_large

Ik heb al deconz opnieuw gestart, integratie herladen maar de gegevens lijken niet door te komen. Waar kan ik zoeken

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@barrymossel Ik heb geen idee hoe handig je bent, hoe ver je wilt gaan en of ze geschikt zijn. Maar ik heb paar maanden terug 2 bulbs van mij omgebouwd door een printje te maken. Als die van jou dezelfde zijn of dezelfde aansluiting hebben zou je hetzelfde kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pRwTkBUVSwpmFo2rK2owDj3HKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIYMeyEWSAVm03IoUtHDkLr3.jpg?f=fotoalbum_large
Links met originele Broadcom chip (niet te flashen met Tasmota), rechts de vervanging PCB met ESP8266.

Nu moet ik wel zeggen dat het onder de streep alleen uit kan als je hele goedkope lampen kan vinden of ze al hebt. Ik had deze op de gok gekocht en de aanpassing was dus meer voor de leuk. Maar als die van jouw dezelfde constructie gebruiken is het dus wel redelijk makkelijk te doen als je kan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Septillion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:48:
@barrymossel Ik heb geen idee hoe handig je bent, hoe ver je wilt gaan en of ze geschikt zijn. Maar ik heb paar maanden terug 2 bulbs van mij omgebouwd door een printje te maken. Als die van jou dezelfde zijn of dezelfde aansluiting hebben zou je hetzelfde kunnen doen.

[Afbeelding]
Links met originele Broadcom chip (niet te flashen met Tasmota), rechts de vervanging PCB met ESP8266.

Nu moet ik wel zeggen dat het onder de streep alleen uit kan als je hele goedkope lampen kan vinden of ze al hebt. Ik had deze op de gok gekocht en de aanpassing was dus meer voor de leuk. Maar als die van jouw dezelfde constructie gebruiken is het dus wel redelijk makkelijk te doen als je kan solderen.
Welke bulbs zijn dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@1ntroduc3 Ik dacht ook een foto van de doos gemaakt te hebben maar die kan ik niet vinden. Het was in ieder geval deze advertentie. Prijs is nog hetzelfde maar of ze ook dezelfde bulb opsturen is natuurlijk weer de vraag :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mijn testomgeving draai ik supervised op ESXi en na een update had hetzelfde probleem. Ik heb aan docker de Portainer agent container toegevoegd en kon daarmee zien dat alle containers draaide behalve die van HA zelf. Na die weer opgestart te hebben (kan ook met portainer) draaide alles weer zoals bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Septillion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:48:

[Afbeelding]

Ik kan wel een klein beetje solderen, maar hier ga ik me niet aan wagen. Was in principe wel een leuke oplossing geweest, maar dit is echt te klein voor mijn trilhandjes en net wat teveel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Ik wil graag de Preset met waarde 0 of 1 van mijn Homewizard in een value template zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plAF_glmitv2YqP5S39lcvgHHfk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NFdPtseHUAIPXa1ZDkx8bdWc.jpg?f=user_large

Op een of andere manier krijg ik dit niet voor elkaar, terwijl ik mijn andere HW sensors eenvoudig kan uitlezen zoals hieronder:

motiondetectiontimestamp3:
friendly_name: "timestampmotion3"
value_template: '{{ states.sensor.homewizard.attributes.response.kakusensors[3].timestamp }}'

Ik wil dus graag op basis van de Preset value bepalen op welke Preset mijn Homewizard ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
JBS schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:21:
Even los van de alternatieve mogelijkheden: Wanneer je op dit moment HASSOS op een Intel NUC wilt installeren, is dan de aanbevolen manier om de Intel NUC image van https://www.home-assistant.io/hassio/installation/ te downloaden en deze simpelweg, net als je met een SD kaartje voor een Pi zou doen, met Etcher naar de SSD te schrijven?

E.e.a. rondom niet meer ondersteunde installatie methodes is enige tijd geleden teruggedraaid, maar bovenstaande valt op dit moment onder de ondersteunde methodes, en blijft daaronder vallen? Dit laatste is me wat onduidelijk geworden, is hierover überhaupt al duidelijkheid?
Ik heb zelf deze route gekozen: VM in ProxMox met een installatiescript.. Zolang je gebruik maakt van HassOS blijft deze ondersteund, kan zijn dat voor de onderliggende images (obv het type board) er t.z.t. nieuwe bijkomen en huidige afvallen.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
nvm (was storing netatmo servers)

[ Voor 209% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-01-2021 12:17 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Stimpy68 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:41:
[...]

Op de home mini gezegd: Hey Google, synchroniseer mijn apparaten?
Dat heeft mij wel getriggerd om er nog beter naar te kijken.

Er stonden 2 accounts in de home app, 1tje verwijderd en nogmaals geprobeerd. Nu werkt het.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Dennepen Je toont JSON maar je gebruikt een state. Wat staat er exact in response? Is dat een string? Of al objecten? Even kijken (/ screenshotje) van dev tools.

Als het al states zijn dan misschien als string forceren?
code:
1
{{ states.sensor.homewizard.attributes.response.kakusensors[3].preset|string }}

Of beter, via de get functies:
code:
1
{{ state_attr('sensor.homewizard', 'response').kakusensors[3].preset|string }}

Anders zou ik iets verwachten als
code:
1
{{ (state_attr('sensor.homewizard', 'response')|from_json).kakusensors[3].preset }}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
@Septillion
Septillion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:22:
@Dennepen Je toont JSON maar je gebruikt een state. Wat staat er exact in response? Is dat een string? Of al objecten? Even kijken (/ screenshotje) van dev tools.

Als het al states zijn dan misschien als string forceren?
code:
1
{{ states.sensor.homewizard.attributes.response.kakusensors[3].preset|string }}

Of beter, via de get functies:
code:
1
{{ state_attr('sensor.homewizard', 'response').kakusensors[3].preset|string }}

Anders zou ik iets verwachten als
code:
1
{{ (state_attr('sensor.homewizard', 'response')|from_json).kakusensors[3].preset }}
Dank voor je hulp. Ik probeer van een JSON response, zoals hieronder de waarde van de preset (1 of 0) uit te lezen dmv een sensor template.

http://<IP>/Password/get-status

{"status": "ok", "version": "3.403", "request": {"route": "/get-status" }, "response": {"preset":0,"time":"2021-01-15 12:40","switches":[{"id":0,"type":"switch","status":"off"},{"id":1,"type":"switch","status":"off"},{"id":4,"type":"virtual"},{"id":7,"type":"switch","status":"off"},{"id":8,"type":"led2ch","status":"off","color":{"hue":116,"sat":0,"bri":100}},{"id":9,"type":"virtual"}],"uvmeters":[],"windmeters":[],"rainmeters":[],"thermometers":[],"weatherdisplays":[], "energymeters": [], "energylinks": [], "heatlinks": [], "kakusensors": [{"id":2,"status":"yes","timestamp":"12:37"},{"id":4,"status":"yes","timestamp":"12:37"},{"id":5,"status":"yes","timestamp":"12:37"},{"id":7,"status":"no","timestamp":"10:40"}]}}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IagQ6Y-Plz3lZ_zRAkk_Oj0BFzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22s1UhWGCJQRLHUrlRTvzbs0.jpg?f=fotoalbum_large

Enig idee?

[ Voor 22% gewijzigd door Dennepen op 15-01-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
synoniem schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:06:
[...]

Mijn testomgeving draai ik supervised op ESXi en na een update had hetzelfde probleem. Ik heb aan docker de Portainer agent container toegevoegd en kon daarmee zien dat alle containers draaide behalve die van HA zelf. Na die weer opgestart te hebben (kan ook met portainer) draaide alles weer zoals bedoeld.
Heb je een stappenplan (cq command die je gebruikt) aangezien ik hetzelfde issue heb....

thanks

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
Is het je inmiddels al gelukt? Mijn Pi komt ook de lucht niet meer in sinds de update..Power cycle heeft ook niet geholpen.

Ik wacht meestal vrij lang met het uitvoeren van updates, precies om dit soort redenen. Het is dat nu dat bericht over security issues naar buiten kwam dat me er toe heeft gezet om toch maar te updaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
MAdD schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Heb je een stappenplan (cq command die je gebruikt) aangezien ik hetzelfde issue heb....

thanks
Ik heb op de VM Debian 10 met Docker het installatiescript voor supervised gebruikt.
Daarna de portainer-agent geïnstalleerd met:

code:
1
docker run -d -p 9001:9001 --name portainer_agent --restart=always -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock -v /var/lib/docker/volumes:/var/lib/docker/volumes portainer/agent --tlsskipverify

Vervolgens in mijn portainer omgeving (lokale docker container) onder Settings -> Endpoint een agent toegevoegd met Type: agent, URL: ip.nu.mm.er:9001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
synoniem schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb op de VM Debian 10 met Docker het installatiescript voor supervised gebruikt.
Daarna de portainer-agent geïnstalleerd met:

code:
1
docker run -d -p 9001:9001 --name portainer_agent --restart=always -v /var/run/docker.sock:/var/run/docker.sock -v /var/lib/docker/volumes:/var/lib/docker/volumes portainer/agent --tlsskipverify

Vervolgens in mijn portainer omgeving (lokale docker container) onder Settings -> Endpoint een agent toegevoegd met Type: agent, URL: ip.nu.mm.er:9001
thansk... ik heb alleen de vdmx "geinstalleerd"... dus kan hier niet 123 portainer installeren....

eens kijken hoe ik het nu weer aan de praat krijg (geen backup, maar gelukkig ook niet al te veel integraties etc (nog)

============
edit1

heb het voor elkaar gekregen om dit uit te voeren (via ssh):

code:
1
2
3
4
core stop
supervisor restart
supervisor repair
core start

weet niet of dit juist is.. maar het werkt nu wel :D

[ Voor 11% gewijzigd door MAdD op 15-01-2021 14:21 . Reden: mijn oplossing in edit gezet ]

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2021.1.3:
  • Extend filter and filter tests (@frenck - #45179) (http docs)
  • Bump aioHTTP 3.7.3 - YARL 1.6.3 (@pvizeli - #45180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Dennepen Maar in je voorbeeld gebruik je al een bestaande sensor ('sensor.homewizard'). Wie je die gebruiken? Of wil je het van een echte response doen met de rest API?

Indien eerste, kan je dan eens laten zien hoe die sensor nu in HA staat onder Development tools => States.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Septillion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:52:
@Dennepen Maar in je voorbeeld gebruik je al een bestaande sensor ('sensor.homewizard'). Wie je die gebruiken? Of wil je het van een echte response doen met de rest API?

Indien eerste, kan je dan eens laten zien hoe die sensor nu in HA staat onder Development tools => States.
@Septillion hierbij een screenshot.

Ik wil graag preset:0 gebruiken om via een icoontje in HA aan te geven of deze op 0 of 1 staat, dus met de bestaande sensor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8kNwc1hYpVG1zr2ThTsFqKh4lM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jy0lYIJuPvcoNyUtNUxm8nXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
@Dennepen Dat is waar je de sensor kunt aanpassen. Het geeft wel een idee maar ik heb meer interesse in de weergave eronder in tabelvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Septillion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:09:
@Dennepen Dat is waar je de sensor kunt aanpassen. Het geeft wel een idee maar ik heb meer interesse in de weergave eronder in tabelvorm.
@Septillion hierbij, maar volgens mij identiek aan de andere?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiO6i2fh3C0nNrI7kGnsTWdO7p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUzyhorGvck7Zyf59mWjK3kc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
@Dennepen Mm, tikkeltje raar dat in de editor 'preset' onder niveau lijkt te vallen als 'response' Ga ik er even van uit dat het een foutje is.

Dan lijkt het me
code:
1
{{ state_attr('sensor.homewizard', 'response').preset }}

Dit kan je snel testen door dit in Developer tools => Template te gooien. Dit is een stuk sneller dan je sensor aanpassen en HA herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ja zeg, ben net vanochtend naar .2 geupgrade nav de Discord melding die op mijn scherm stond O-)

Moet ik Portainer wéér een schop geven :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Septillion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:28:
@Dennepen Mm, tikkeltje raar dat in de editor 'preset' onder niveau lijkt te vallen als 'response' Ga ik er even van uit dat het een foutje is.

Dan lijkt het me
code:
1
{{ state_attr('sensor.homewizard', 'response').preset }}

Dit kan je snel testen door dit in Developer tools => Template te gooien. Dit is een stuk sneller dan je sensor aanpassen en HA herladen.
Dit lijkt er meer op, nu nog kijken hoe ik met icoon (aan: 1 uit: 0 ) kan krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZpsTsZuv3zdncHfOmIf7fW-P44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrdEgMXzE6Yw3NCtiZA6nhko.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord.