Voor HA zelf maakt het niet uit, HA 'weet' namelijk niet hoe het netwerk eruit ziet en gooit alles op zijn interne netwerk van de verschillende docker images.n0ss schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:50:
[...]
Ik heb voordat ik de snapshot maakte gezorgd dat beide instanties op dezelfde versie zaten, denk niet dat het probleem daar ligt. Maar kan het eventueel nogmaals proberen.
IP address denk ik aan de verschillende instanties de webinterface, misschien zitten er onderwater toch verwijzingen naar de oude instantie wat er voor kan zorgen dat het e.e.a niet geladen wordt., maar ga er van het weekend nogmaals even voor zitten en het even proberen. Ik lees hieronder dat het simpel gaat. Wellicht is dit recent veranderd of heb ik wat verkeerd gedaan.
Voor 'jou' is het iets lastiger omdat je in meerder netwerken moet gaan denken (je vm is weer een eigen netwerk, afhankelijk hoe je het inricht). Ik ben niet bekend met proxmox maar het is gangbaar dat een VM een guest start in NAT modus. Dus je host is dan een 'router', je vm een pc in het netwerk. Eigenlijk dus exact hoe je thuisnetwerk via je router (/modem) aan het www hangt. dat betekend in dat geval dat je HA dus niet direct te benaderen is (immers is je thuis pc dat ook niet achter je router/modem). In dat geval moet je op de vm-host portforwarding gebruiken.
Een andere standaard oplossing is het netwerk in bridged mode te draaien. De vm guest deelt dan het netwerk van de host. het is alsof de host een 'switch' is geworden waar de host zelf aan hangt, maar ook je VM. De VM hangt dan in je LAN alsof het een nieuwe fysieke pc is die je aansluit. Hij kan dus met router praten en kan dus ook direct van je router een ip krijgen. In dat geval werkt het 'als vanouds'. Mogelijk dat er niet standaard inkomend verkeer naar de guest toegelaten wordt en zul je dat moeten toestaan oid maar het is dan eigenlijk nooit nodig om met poorten of andere netwerk items te moeten werken.