Ik probeer mijn domoticz config over te zetten naar HA. Krijg het volgende echter niet voor elkaar.
Ik gebruik de nodige KAKU zender (switch) en ontvangens (light). Deze heb ik heb ik allemaal toegevoegd.
Nu wil ik met een Remote bepaalde (licht) scene's starten. Hiervoor wil ik de aan knoppen 1t/m4 gebruiken.
Dit heb ik nu in een automations op de volgende wijze gedaan:
Het probleem is hier dat bij het indrukken van van die knop de state naar on veranderd en ik eerst op off moet drukken de automation opnieuw te activeren.
Ik zit met de volgende vragen:
Is automation (icm state) de beste manier om bovenstaande te bereiken? Is er een betere manieren om een button met een Scene te koppelen?
hoe kan ik triggeren op het indrukken van de on knop ipv de state change?
Ik gebruik de nodige KAKU zender (switch) en ontvangens (light). Deze heb ik heb ik allemaal toegevoegd.
Nu wil ik met een Remote bepaalde (licht) scene's starten. Hiervoor wil ik de aan knoppen 1t/m4 gebruiken.
Dit heb ik nu in een automations op de volgende wijze gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| - id: '1595620811937' alias: Remote1_II1 description: Schakel verlichting op Chillaxed trigger: - entity_id: switch.remote1_ii1 platform: state to: 'on' condition: [] action: - scene: scene.chillaxed mode: single |
Het probleem is hier dat bij het indrukken van van die knop de state naar on veranderd en ik eerst op off moet drukken de automation opnieuw te activeren.
Ik zit met de volgende vragen:
Is automation (icm state) de beste manier om bovenstaande te bereiken? Is er een betere manieren om een button met een Scene te koppelen?
hoe kan ik triggeren op het indrukken van de on knop ipv de state change?