Ik had het over het resultaat van de template checker.Qlusivenl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Huh. Bij donker is hij "true" en bij licht is hij "false". MAar ik zie inderdaad dat de sensor nu op 'true' staat. Dus dat het is licht genoeg op de gang en nu triggertie. Ik snap ff de logica hierachter niet.
Met "is_state_attr()" check je of een attribute een bepaalde state heeft. Hier komt dus altijd ofwel True of False uit.
@synoniem reageerde neem ik aan op jouw laatste post daarvoor, waar dus True en False staat, maar dat is niet waar je op checkt, dat is het resultaat van de "is_state_attr()"
Je kunt bijvoorbeeld ook dit doen:
code:
1
| {{ is_state_attr('light.woonkamer', 'brightness', '100') }} |
en daar komt dan ook True of False uit
Klopt, dat had ik ook nog vermeld in een edit op een eerdere postQlusivenl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:58:
[...]
Sorry, ik ben niet erg duidelijk. In jouw tempalte dat je stuurde, moet true of false NIET tussen quotes staan. Hoofdletter gevoelig is het niet, want die werken beide.
TheFes schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:20:
[...]
@Qlusivenl ik zag je edit nog, je moet dus true (zonder quotes) gebruiken in plaats van 'off'. Zie ook hierboven.
[ Voor 25% gewijzigd door TheFes op 12-10-2020 13:09 ]