Ok, een 970 op de achterkant is duidelijk geen goed ideeDoubleD91 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 15:41:
Ik had mijn 970 EVO 1TB voor games + OS eerst op de achterkant, maar die was absoluut aan het branden. Controllertemperaturen die tegen de 110 aan drukten. Nu heb ik die naar voren verplaatst en ik gebruik hem alleen voor OS, waar hij nog steeds warm wordt maar wel tolerabel is. Mijn Kingston A2000 zit op de achterkant als gamedisk zonder temperatuurproblemen. Is theoretisch wel trager dan de 970 maar daar merk je niets van.
Ik zou de 970 EVO echt niet op de achterkant plakken.
Maar ik ben dus oprecht benieuwd of het te maken heeft met het OS of dat games al genoeg 'load' veroorzaken om die 970 te doen vlammen op de achterkant. Wellicht dat ik er toch nog even een apart topic op reddit voor aanmaak.
Je hebt op de voorkant dus een NVMe met OS + Games en dat gaat prima?bobdetweaker schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:44:
Als je een ssd op de achterkant van je moederbord zou doen, dan zou ik ook zeker geen games op die ssd zetten. Mijn disks met games zitten op de voorkant en eentje tussen de voeding het en moederbord (een sata ssd). Die temps blijven nog prima.