• bobdetweaker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-03 21:48
Afgelopen week is het me dan eindelijk gelukt om een FormD T1 te bestellen op https://formdworks.com/. Ik kijk al maanden uit naar deze case om daar een mooie desktop pc van te bouwen.

Het is niet gemakkelijk om aan deze kast te komen omdat hij nog maar in zeer kleine oplagen geproduceerd wordt. Elke vrijdag om 9 uur PST (18:00 onze tijd) is er een batch beschikbaar en die is vaak binnen enkele seconden direct uitverkocht. Gebruikers met Apple pay lijken het snelst te kunnen betalen. Zelf heb ik gewoon via credit card betaald. Dit was voor mij de vijfde keer proberen, eindelijk is het gelukt.

Dit topic gaat over mijn (wilde) plannen en zodra ik de case binnen heb geef ik updates over het bouwproces.

Welke wilde plannen, dan?
Ik wil in eerste instantie het volgende inbouwen (dit heb ik al liggen):
  • AMD Ryzen 7 3800x
  • Gigabyte Aorus X570
  • 32GB geheugen
  • 2x nvme storage
  • GTX 1080 TI
  • Corsair SFX600 psu
Hierna ben ik van plan te upgraden:
  • Custom loop waterkoeling
  • Corsair SFX750 psu
  • RTX 3080

[Voor 15% gewijzigd door bobdetweaker op 13-09-2020 02:56. Reden: prijs van rtx 3080 is bekend]

• bobdetweaker
Ik wil liever een 3950x, maar ik heb die 3800x liggen dus dat past prima in mijn proof of concept. Met custom loop waterkoeling kan ik beide goed genoeg koelen, verwacht ik. Ik kijk af van andere ervaringen maar wil eerst mijn huidige build transplanteren.

Ik heb een dan Cases A4 met daarin al mijn 1080ti, 3800x, het moederbord en het geheugen. En ja de rtx 30xx zou wel eens heel interessant kunnen zijn, maar eerst prijzen maar eens afwachten.

Mocht ik eind dit jaar nog budget over hebben, dan schaf ik een pci-e 4 riser aan zodat ik twéé kaarten kan plaatsen, gewoon omdat het kan. Bij de T1 komt een pci-e 3 riser.

Optie voor de riser: https://www.adt.link/product/R33.html
Daarnaast heb je dan dit natuurlijk nodig: https://peine-braun.net/s...&path=65_59&product_id=87

[Voor 34% gewijzigd door bobdetweaker op 17-08-2020 15:39]

• bobdetweaker
De importkosten zijn nog niet bekend. Ik ken ook nog geen andere Nederlander die er eentje heeft besteld en heeft ontvangen dus dat is nog afwachten.

• bobdetweaker
De A4 is een mooie kast, kleiner dan de T1, maar minder strak. Gemakkelijker te bekomen dus daarmee erg interessant.

• bobdetweaker
@gabrifc bedoel je deze kaart? pricewatch: Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080

Ik zat zelf aan deze te denken omdat als je daar een waterblok opzet hij nog maar één slot zou hoeven te gebruiken: pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC

• bobdetweaker
Ja ik zag hem ook voorbij komen bij Optimum Tech. Ik wordt wel echt veel wilder van en 1 slot 3080 dus als dat gaat lukken met een waterblok dan ga ik dat sowieso doen. Anders wordt het zoiets als die TUF.

• bobdetweaker
Ja, en mogelijkheid voor uitbreiding voor extra storage.

• bobdetweaker
Voor eventueel geïnteresseerden, je kunt deze kast nu pre-orderen via deze url: https://formdworks.com/products/t1-black.

Als je er nu eentje besteld wordt die in de eerste week van december verstuurd.

• bobdetweaker
@Elvir90 Als je voor de zwarte variant gaat dan kost die als basis $210 (EUR 177,25). Verzendkosten naar Nederland zijn $35 (EUR 29,54). Komt samen op een mooi totaal van $245 (EUR 206,79). Reken maar dat er ook Duane kosten bij komen, maar die zijn mij nog onbekend.

Vandaag kreeg ik een e-mail met het bericht dat ik voor de zekerheid mijn verzendadres nog moest checken. Dus mijn kast wordt binnenkort verzonden denk ik.

• bobdetweaker
Wat we allemaal niet over hebben voor zo'n case, he. Voor mij is het de uitdaging. Klein, krachtig, portable.

Zo heb ik mijn Dan Cases A4 hier op Tweakers gekocht via het V&A. De case past gemakkelijk in mijn rugzak en gaat mee op vakantie en op hotel. De T1 mag dan iets groter zijn, maar dat is precies wat ik nodig denk te hebben voor het kunnen inbouwen voor een custom loop, zoals vele anderen al hebben gedaan.

• bobdetweaker
Er staat nu een T1 te koop in V&A: V&A aangeboden: FormD T1 Zilver/Zwart.

Mocht je extreem ongeduldig zijn en teveel geld willen betalen, dan is dit je kans om er snel aan eentje te raken.

• bobdetweaker
@DMC90 De riser zit er standaard bij. Maat het gaat wel om een PCI-e 3 riser dus als je van plan bent om meer aan te sluiten dan alleen bijvoorbeeld één videokaart en je CPU en moederbord ondersteunen dat, dan moet je los een PCI-e 4 riser bestellen (kan niet bij FormD).

[Voor 3% gewijzigd door bobdetweaker op 05-10-2020 12:46]

• bobdetweaker
Ik heb mijn vingers ook gekruist, maar verwacht eerlijk gezegd wel dat er importkosten bij komen. Ik laat het in ieder geval in dit thread weten wanneer dat zo is.

• bobdetweaker
Wat hebben jullie een geluk dat jullie hem al binnen hebben! En tof om jullie wilde plannen te lezen. Ik moet helaas nog even wachten maar heb vandaag eindelijk de verzendbevestiging binnen.

• bobdetweaker
MaZo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:14:
Verder is het een kwestie van geluk.
Er zijn er al velen die dit geluk tot nu toe niet hebben gehad, zelfs met de grotere oplage. Het is echt afwachten. Een andere optie is meer dan het dubbele betalen wanneer er weer eentje op ebay verschijnt, maar zoveel geld is die kast natuurlijk nooit waard.

• bobdetweaker
Nice! Ik weet zeker dat er animo is voor deze case in V&A!

• bobdetweaker
Zo spannend! Hij zou vandaag moeten komen. Op de afbeelding staat 29 oct, maar DHL geeft aan 30.

@DMC90 In V&A staat er eentje voor de belachelijke prijs van 400 euro: V&A aangeboden: FormD T1 Zilver/Zwart

Edit.. oeps dat had ik eerder in dit topic ook al gezegd...

[Voor 6% gewijzigd door bobdetweaker op 30-10-2020 11:41]

• bobdetweaker
Jaaaaa hij is binnen! Ik voel me als toen ik zes was en ik wakker werd op de dag van mijn verjaardag!

Dit weekend ga ik hem in elkaar zetten en ik zal proberen er mooi beeldmateriaal van te maken.

• bobdetweaker
Mijne is verstuurd op 23 oktober en daarmee ook volgens planning (expected to ship by October 19th-23th).

Levering was verwacht tussen 23 en 27 november dus is hij wel eerder aangekomen dan verwacht.

• bobdetweaker
Nee, dat stond in de email. Op de website stond verwachte levering tussen 23-27 november. Later per mail ook nog die verwachte leverdatum gezien.

• bobdetweaker
Super! Ik heb er meteen nog eentje besteld voor mijn tweede PC!

• bobdetweaker
De kwaliteit van de onderdelen is werkelijk niet te vergelijken met andere kasten.

Ik ben in ieder geval lekker zoet bezig!

[Voor 3% gewijzigd door bobdetweaker op 30-10-2020 20:58]

• bobdetweaker
Ja, meer foto's!

Mijn eerste poging om te bouwen was met de standaard koeler van AMD en de kast in 2 slot configuratie. Ik wist dat het zijpaneel er dan niet op kon maar had niet verwacht dat de koeler ook te breed was, zie fotos:

Op deze foto zie je waarom het niet past: de rode lijn geeft aan dat het schroefgat wat je ziet exact op de plaats van de standoff voor het bevestigen van je moederbord staat. De koeler van AMD wil graag op de plek van het oranje gemarkeerde gebied overlappen. Dat past dus niet.

Tweede poging was dezelfde configuratie maar met de enige koeler die ik had liggen die wel paste: pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black. Niet krachtig genoeg voor de 3800x, maar prima om eventjes mee te testen om te zien hoe de kabels moesten lopen. Ik wist nu in ieder geval dat ik de meeste van mijn custom cables van de dan cases a4 kon hergebruiken totdat de nieuwe custom cables besteld en geleverd zijn.

Daarna kwam de uitdaging om de pricewatch: Asetek 645LT AIO erin te krijgen, de enige liquid cooler die ik heb die er in past. Dat is gelukt zonder al teveel moeite.

Dankzij deze Corsair Fan die ik nog had liggen is ook het chipset van het moederbord lekker fris, zonder al te veel lawaai.

Mijn 2.5" ssd zit tussen het frontpaneel en de voeding in, daar heb je wel echt een haakse SATA connector voor nodig, anders past dat niet.

Ik heb iets vals gespeeld met de plaatsing van de videokaart omdat mijn pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Armor 11G OC te hoog is (143mm ipv maximum 139/140 mm). Hierdoor staat de videokaart praktisch gezien in 2 slot configuratie maar het moederbord in 3 slot configuratie, want op een systeem zonder videokaart kan ik niet gamen!

Bij deze foto kan je ongeveer zien waar de videokaart te hoog is vergeleken met de strut die er achter zit.

Meer foto's volgen wanneer ik heb uitgevogeld hoe ik het zijpaneel aan de videokaart kant erop kan krijgen zonder dat de fans er tegenaan wrijven...

Hij is lekker stil zolang het zijpaneel bij de videokaart er dus niet op zit. Ik ga komende week de spullen voor custom loop liquid cooling bestellen. Even afwachten wat de kosten voor de auto zijn en misschien bestel ik dan ook meteen een rtx 3080.

[Voor 6% gewijzigd door bobdetweaker op 01-11-2020 11:27]

• bobdetweaker
sapphire schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:50:
[...]

Deshroud en A12x15's erop ?
Dat lost het wrijven tegen het zijpaneel vast wel op, ja. Verder opzij zetten lukt echt niet omdat de PCB al te hoog is. Voor nu is dit prima totdat ik een nieuwe videokaart heb.

Inmiddels heb ik de build iets aangepast. Ik heb de fans vervangen door twee A12x15's, de rode sata kabel vervangen door een zwarte, de power button van plaats verwisseld en geprobeerd de kabels iets netter weg te werken.

Zelfs na het aanpassen van de fan-curve van de fan die op de pricewatch: Asetek 645LT AIO geplaatst zit valt het enorm op hoe stil die 92mm fan was in vergelijking met de 120mm die er nu op zit. Absurd eigenlijk. Nou zie ik nu net zelf op de foto's dat ik ben vergeten de anti-vibration rubbertjes op de A12x15's te zetten maar dat zal vast niet veel uitgemaakt hebben.

• bobdetweaker
Ik heb ondertussen nog even met de fan curves zitten spelen en heb het geluid wat minder storend gekregen door gewoonweg minder snel naar de 100% snelheid te gaan. Tevens CPU lichtjes undervolted.

Score in Cinebench 20 komt uit op 4587, vorige score zonder undervolting van cpu was 4795. Geluid is in ieder geval absoluut niet meer storend. Zodra ik de custom loop heb gebouwd herstel haal ik de undervolt eraf en ga ik echt aandachtig finetunen.

Kastje staat er mooi bij zo, ook al is het zijpaneel aan de videokaart kant er niet op. Zie je toch niet vanaf hier.

Tot slot nog een link naar een verse benchmark: https://www.userbenchmark.com/UserRun/34946057. Als ik overigens naar de hwinfo64 kijk lijkt het erop dat de undervolting helemaal niet actief is :?

[Voor 3% gewijzigd door bobdetweaker op 03-11-2020 22:54]

• bobdetweaker
mailis schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:12:
[...]

Mooi build log, al erg lang aan het twijfelen en dit weekend toch de Metalgrey besteld - moet ergens in januari geleverd worden.

Ik heb op Reddit gelezen dat je een 2e SSD kan vastschroeven aan de onderkant en dat de schroeven precies op de gaten passen. Wat is jouw inschatting daarvan?
Dank je! Ik zal vanavond eens kijken voor je.

Edit: ok, het is mogelijk maar je kunt niet alle vier de schroefjes vast zetten. De gaatjes van het paneel komen bijna overeen met twee van de schroefgaatjes van de SSD, maar de schroefgaatjes van de SSD zijn een fractie verder uit elkaar gezet. Al met al gaat het je lukken hier schroefjes in de draaien, maar dan zal het schroefdraad van de schroefjes waarschijnlijk krassen achterlaten.

Ik heb wat foto's gemaakt zodat je het zelf beter kunt zien.

[Voor 128% gewijzigd door bobdetweaker op 04-11-2020 21:54]

• bobdetweaker
Volgende bump, want ik gooi even wat in de groep. In de eerste post liet ik weten dat ik graag een single slot GPU wil. Ik zou de pricewatch: EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming wel kunnen nemen, die heeft alle aansluitingen in de bracket op één rij in plaats van twee rijen, en die past in de kast met ruimte genoeg voor een Alphacool DC-LT ernaast.

Om de kaart dan echt maar één slot in gebruik te laten nemen kan ik een single slot GPU bracket monteren zoals er genoeg bestaan voor een 1080 TI. Ik vraag me af of deze zou passen: https://www.aquatuning.nl...g_kYn7ZQG2thoCqAAQAvD_BwE

• bobdetweaker
@DMC90 Dat is daarom ik deze heb toen gekocht: pricewatch: Gigabyte Aorus X570 I PRO WIFI. De PCIe expansion slot heeft altijd 16x, ook al heb je twee m.2 slots in gebruik.

Maar die pricewatch: Gigabyte Aorus B550I PRO AX is wel interessant met zijn 2.5Gbps aansluiting.

[Voor 28% gewijzigd door bobdetweaker op 06-11-2020 13:57]

• bobdetweaker
DMC90 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:29:
[...]

Ik was ook naar de X570 aan het kijken, maar mijn issue met de X570 is dat er 1 fan aansluiting minder is, maar wel een dedicated RGB header... |:( Wat PCIe betreft zijn ze beiden prima :)
Daarom dat ik zo blij ben met die 4-Pins Y-Kabels van Noctua!

• bobdetweaker
Thijs8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:49:
@bobdetweaker ben jij tijdens je build nog tegen problemen aangelopen zoals ze recent op reddit.com/r/FormD langskomen? Mobo standoff die te lang is voor de PCIe riser, slechte QC op de zijpanelen, slecht getapte schroefgaten.

Ik heb een FormD T1 uit dezelfde batch als jij maar ik kan hem pas na Sinterklaas in elkaar zetten dus ik was benieuwd wat jouw ervaring is.
Ik ben niets van dat alles tegengekomen. Het enige dat mij stoort is dat de "rails" waar je je fans en radiator op kunt plaatsen snel krast door de schroeven erin te draaien. Maar dat zie je vanaf de buitenkant gelukkig niet.

• bobdetweaker

Update!

Dankzij @Gizzy heb ik nu een Corsair SF750 in plaats van een SF600, waarvoor super veel dank.

Ondertussen zijn alle onderdelen van de waterkoeling binnen dus ben ik aan de slag gegaan. Dit was de afgelopen dagen mijn PC terwijl mijn SF600 op de post was naar @Gizzy:

Ik heb deze guide gevolgd omdat die duidelijk leek te zijn. Helaas kom je in de praktijk wat issues tegen die daar in niet worden weergegeven, daarover later meer. Eerst het resultaat!

Ja, dit is hem dan. CPU door custom loop gekoeld. Mijn oude 1080 TI zit er nog in bij gebrek aan een 3080. Dat blijft ook nog wel even zo door het geringe aanbod en omdat ik deze maand al een 3080 had kunnen kopen van het geld dat het onderhoud van de auto heeft gekost. Effe geduld nog, dus.

Deze volgende foto heb ik getrokken ná het vullen en ontluchten. Let op de twee noctua fans die netjes onder het blok zitten, die wilden bij de eerste boot niet draaien omdat er teveel druk tussen de radiator en de 40 DC-LT zat. Door de fans iets naar links te schuiven was dat gelukkig opgelost.

De eerste boot na het verschuiven van de fans ging prima. CPU blijft lekker fris en blijft onder stress nog onder de 70 graden:

Ik ben van plan alle instellingen die ik heb gedaan op het moederbord volledig te resetten en met een schone lei te optimaliseren. Dat komt nog.
De guide
Op reddit trof ik dus deze guide. Zag er goed uit en ik heb op basis daarvan mijn onderdelen besteld in de veronderstelling dat het prima zou passen. Niet, dus. |:(

Let op deze afbeelding:

Mooi, he? Heel professioneel gemaakt. Maar kwa afmetingen klopt er geen donder van.
  • Er is namelijk niet genoeg ruimte tussen de radiator en de voeding voor de extenders en zonder die extenders komt de fan tussen de radiator en de 40 DC-LT erg in de knel. Zo hard zelfs dat hij geen millimeter kan draaien. Ik heb dus enorm moeten persen en wringen om alles te laten passen. Het zit vast, het werkt en niets is verbogen, maar gemakkelijk is het absoluut niet door het gebrek aan speling die in die afbeelding wel wordt gesuggereerd. Die koeler ziet er uit als een pricewatch: Silverstone SFX 600W-G. Ik heb die koeler liggen en die is zelfs een halve millimeter langer dan de SF750: https://tweakers.net/pricewatch/compare/410720;1302722/
  • De CPU koeler is verkeerd om aangesloten op de afbeelding. In de praktijk zit de inlaat links en de uitlaat rechts. De slang die vanuit de pomp naar de processor gaat op de afbeelding
Alphacool
Alphacool is wat mij betreft geen super merk. De kabel van de pomp was niet goed gesoldeerd en kwam vrijwel direct los bij het plaatsen, zonder er kracht op te zetten. Gelukkig kan mijn vader die een paar straten verderop woont goed solderen dus dat was binnen een half uur opgelost en kon ik weer verder.

De fittingen die ik heb gebruikt voor het aansluiten van de slangen werken goed en zijn stevig, maar de zwarte coating komt er gewoon vanaf wanneer je met je vingers de compression fittings dicht draait. Erg jammer. Deze fittingen heb ik gebruikt: https://www.alphacool.com...e-g1/4-deep-black-sixpack
De wijzigingen ten opzichte van de vorige versie van mijn T1
  1. Kast is nu volledig in 2-slot configuratie. Hierbij heb ik enorm vals moeten spelen want mijn videokaart past er dan eigenlijk niet in. Die zit er dus scheef in en heb ik er alleen in kunnen krijgen door de pci-e bracket eraf te schroeven, die eerst in de kast te plaatsen en dan met veel wrikken en steken de kaart op zijn plek te krijgen. Koste bijna evenveel tijd als het in elkaar steken van de custom loop... 8)7
  2. Custom loop CPU koeling!
  3. Voeding upgrade naar SF750 ter voorbereiding van upgrade naar RTX 3080
  4. De voeding is ondersteboven geplaatst om de kabels naar moederbord, videokaart en 2.5" SSD onderaan de kast te hebben. Die ruimte was nodig voor de pomp en slangen van de koeling.
  5. 2.5" SSD verplaatst omdat die niet meer naast de voeding in het frontje past omdat de voeding nu omgedraaid is. Omdat de videokaart er scheef in zit en pas de drive nu zonder ook maar een tiende millimeter speling tussen de voeding en de videokaart in. :X
  6. De videokaart en 2.5" SSD gebruiken custom cables, de rest nog niet maar die zijn besteld.
De achterkant van de kast kan helaas nog niet dicht omdat de videokaart te breed is. De voorkant van de kast hou ik nog even open omdat ik nog wat wil genieten van wat ik tot nu toe heb bereikt.

Hier nog wat beeldmateriaal:

[Voor 2% gewijzigd door bobdetweaker op 13-11-2020 11:57. Reden: Nog meer fouten gevonden in de afbeelding van reddit, ook spelfouten]

• bobdetweaker
Na de bios opnieuw ingesteld te hebben nog eens wat getest. In eerste instantie heb ik XMP aangezet en mijn kast ondersteboven neergezet, met de radiator en fans onder. Dat scheelt nogal wat in temperatuur, zo blijkt het.

User Benchmark
UserBenchmarks: Game 123%, Desk 96%, Work 126%
CPU: AMD Ryzen 7 3800X - 93%
GPU: Nvidia GTX 1080-Ti - 130.3%
SSD: Samsung 830 256GB - 58.5%
SSD: Samsung 970 Evo NVMe PCIe M.2 500GB - 257.2%
SSD: Crucial P1 3D NVMe PCIe M.2 500GB - 226.2%
RAM: Crucial BLS16G4D32AESB.M16FE 2x16GB - 91.8%
MBD: Gigabyte GA-X570 I AORUS PRO WIFI

Cinebench r20

Mooie vooruitgang vergeleken met de vorige score!

• bobdetweaker
Hoi Tgask,

Ja er is veel om rekening mee te houden. Het is heel lastig plannen voordat alles in elkaar zit omdat de kast echt klein is. Houdt vooral in de gaten dat schetsen en afbeeldingen online soms kwam afmetingen helemaal niet kloppen, zie mijn eerdere posts.

Mijn advies zou zijn om eerst de kast aan te schaffen en vervolgens met een meetlint en een blad papier alles op te meten zodat je zelf een exacte lay-out kunt samenstellen. Als je een custom loop wilt is dat zeker van belang maar wordt het makkelijker als je een pomp in je cpu book hebt zitten.

Je kunt het beste custom psu cables bestellen aan de hand van wat je hebt opgemeten, dat scheelt weer ruimte.

Maar gewoon doen, want het is een leuke uitdaging!

Houdt ook rekening met de redelijk lange bezorgtijden, kan meer dan een maand duren.

Verder is de kast echt topkwaliteit wat mij betreft.

Mocht je beslissen er eentje te nemen dan ben je van harte welkom om je voortgang hier te posten.

• bobdetweaker
Gaaf! Ben benieuwd naar wat jij gaat bouwen!

De diameter 1/4 is voor het schroefdraad, niet voor de tubing. Ik heb 10/16mm fittingen gebruikt voor de tubing. Die hebben dan als schroefdraad ook gewoon 1/4 net als de link die jij stuurde.

Ik heb onder andere deze fittingen gebruikt: https://www.ekwb.com/shop/ek-torque-stc-10-16-black. Daarnaast heb ik deze tubes gebruikt: https://www.ekwb.com/shop...lack-15-9-9-5mm-3m-retail

• bobdetweaker
Mooie pics en welkom bij de club!

Waarom moest je de standoff korter maken?
wouter.zwiers schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:13:
@bobdetweaker
Heb je geen last van de aio fans ? Ik lees dat de fans het mainboard raken als ze onder de AIO zitten

En, je hebt een 2 slot config, geen offset op de voeding voor betere airflow langs de cpu met een 3080? Of vallen de thermals mee.
@wouter.zwiers Nee ik heb daar geen last van. Mijn fans blazen de lucht ook de kast niet, ze trekken de lucht er niet uit.

• bobdetweaker
Ok, ja bekend probleem inderdaad. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad.

• bobdetweaker
Ik heb er ook direct besteld, bedankt voor de tip!

• bobdetweaker
Jup, vervelend nieuws voor FormD maar super tof dat ze een volledige refund aanbieden. Ik kreeg de mail ook maar wacht nog een tijdje af.

Voor kleine bedrijfjes zoals FormD is dit echt een klap, zeker als daardoor de prijzen van de cases nog verder moeten stijgen.

• bobdetweaker
Volgens https://www.wsj.com/artic...mic-recovery-11607250600:
Other raw materials, such as aluminum and zinc, have added roughly 15% since the end of September and 40% or more since mid-May.
En ja ze moeten opkomen voor hun klanten maar het is niet hun schuld dat fabrikanten ineens weigeren te leveren in een poging meer geld van ze af te troggelen.
However, in response to the climbing cost, some of our manufacturers have withheld our orders – contrary to our agreements – in an attempt to re-negotiate higher prices. Their goal is to extract more money, or to simply flip our material for easy profit.
Wat ik tof vind is dat FormD hier niet moeilijk over doet tegenover hun klanten maar netjes informeert en een optie geeft waarmee de klant geen geld is verloren. Ondertussen kan je gewoon wachten totdat je product alsnog geleverd wordt, ook al is dat met vertraging. Je hoeft daar niets voor bij te betalen.

En als je al een verzend bevestiging hebt ontvangen zou het toch goed kunnen zijn dat die van jou al onderweg is?

• bobdetweaker
Ja, ik begrijp jullie goed. Balen is het zeker, en er is veel waar aan verbeterd kan worden. Ik hoop voor jullie dat het goed komt en jullie de case alsnog krijgen zonder issue. Ik had ook een tweede besteld en denk voorlopig dat ik nog afwacht.

• bobdetweaker
Twee slot configuratie? Welke cpu koeler gebruik je? In 3 slot configuratie zou hij moeten passen, dacht ik.

• bobdetweaker
Thijs8472 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:34:
Een Noctua NH-L12S en die past enkel in 2-slot mode. Ik ben erg gecharmeerd van luchtkoeling en heb ook een beetje 'AIO vrees' dus ik wilde perse een kaart die in 2-slot mode past. Er zijn ook wel luchtkoelers die in 3-slot passen, een Alpenföhn Black Ridge bijv, maar ik betwijfel of die een 5800X goed kunnen koelen.

@bobdetweaker waar bestel jij je custom cables?
Prima koeler! En je kunt nog overwegen twee 120mm fans in de top te doen, kan de fanspeed in totaal omlaag.

Ik bestel al mijn custom kabels altijd bij Ray: https://www.etsy.com/nl/shop/DreambigByRay. nog nooit teleurgesteld geweest. Maar ik weet dat er ook Tweakers zijn die het kunnen. Je zou een post op V&A kunnen maken.

• bobdetweaker
Eindelijk, joh!

• bobdetweaker
Gewoon? Het product is nog niet perfect en het produceren op grote schaal kost erg veel geld waardoor investeerders niet snel komen aanwaaien. Zeker niet bij een klein en onbekend bedrijf waarbij ook helemaal nog niet eens duidelijk is hoe groot de vraag nu echt is.

Ze komen er vast wel, maar dit gaat nooit "gewoon".

• bobdetweaker
Als je even terug kijkt naar mijn posts in dit topic kan je het misschien inschatten.

• bobdetweaker
Man man man dat ziet er tof uit. Misschien dat ik er ook eentje bestel. Welke lengte heb je genomen?

• bobdetweaker
Alleen beperkter vermogen wanneer je de voeding van de CPU via die J-Hack laat lopen. Als je de kabel rechtstreeks van je voeding naar je CPU laat lopen is er geen verschil, dacht ik. Zelfde geldt uiteraard ook voor GPU.

• bobdetweaker
@Thijs8472 Wat is er mis met je frontje?

Ik heb zojuist de verzend bevestiging van mijn tweede v1.1 ontvangen.

• bobdetweaker
@Tgask Dat is ook best een mooie kast!
Hoorde wat minder goede dingen over PCI 3.0 riser kabels in het algemeen in combinatie met PCI 4.0 slots en GPU's
Volgens mij is dat simpelweg op te lossen door in je bios in te stellen dat je PCI-e 3.0 wilt gebruiken in plaats van de standaard auto setting.

• bobdetweaker
Gaaf, man! Dank je voor het delen, het is een beauty om te zien. Ik heb mijn rtx 3080 inmiddels binnen en zal een dezer dagen wat foto's tonen van de upgrade.

• bobdetweaker
@DMC90 Ik had vrijwel hetzelfde probleem maar kon dat nog oplossen door het paneel 180 graden te draaien.

@MaZo Ja, kom maar op met die foto's!

@DrumandBass Veel mensen zijn toch op de één of andere manier een T1 v1.0 of v1.1 misgelopen. Sommigen kunnen door hun verloren geduld gewoon niet meer wachten en kopen er eentje van ebay. Schande, want als je zo'n ding niet wilt hebben moet je het ook niet kopen vind ik.

Mijn tweede T1 komt als het goed is vandaag aan, maar helaas heb ik nog amper de benodigde onderdelen in huis om de build af te maken. Jammer, want het bouwen is zo leuk!

• bobdetweaker
DMC90 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Helaas heeft het 180 graden van de panelen bij mij tot dusver geen nut, maar zal het nog even proberen.

Waar ik mij nu echter meer zorgen om maak gezien de case niet meer wordt gemaakt, is mijn GPU riser strut. Ik zal vandaag nog contact met ze opnemen, want voor dit onderdeel zie ik het liefst nog wel vervanging.
Ja, daar heb je zeker recht op. Ik verwacht ook niet dat ze daar moeilijk over zullen doen.

• bobdetweaker
Ik moest mijn psu flippen omdat er anders geen plaats was voor mijn pompje, anders had ik hem ook gewoon normaal gezet.

• bobdetweaker
Mooi setje, Ray maakt goed spul.

Ik hoor mijn auto wel maar alleen als ik echt zware spellen speel. Maar dan hoor ik mijn fans van de 3080 ook wel. Absoluut niet storend overigens.

• bobdetweaker
Soepel? Haha welkom in het SFF wereldje waar niets soepel kan gaan.

@DMC90 pm me effe, ik heb nog wat kabels van Ray die ik niet gebruik.

• bobdetweaker
MaZo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:07:
Mijn Louqe 4.0 Riser komt eerdaags binnen. Die ziet er zo uit.
Gatver wat een lelijk ding en waar kan ik die bestellen?

Vraag me wel af (net als mensen in dat topic) of het geen probleem oplevert met slim fans en een radiator.

By the way, mijn tweede T1 is binnen!

• bobdetweaker
Hangt er vanaf. Fabio op SFF.net heeft het voor elkaar gekregen met een Titan rtx.aar een 3080 kun je denk ik vergeten.

• bobdetweaker
Dan kan je hier misschien een voorbeeld aan nemen: https://www.reddit.com/r/...70_under_water_sff_build/

Deze kerel heeft er in de comments ook de temps bijgezet en die zijn niet echt overtuigend zou ik zeggen.

• bobdetweaker
@Koneko Het is niet de bedoeling om kopen en verkopen te regelen via het forum. Plaats in de plaats daarvan een advertentie in het V&A.
Modbreak:Het is ook niet de bedoeling te usermodden :+. Hiervoor is de mogelijkheid tot het aanmaken van een topicreport.

[Voor 31% gewijzigd door br00ky op 25-02-2021 12:15]

• bobdetweaker
@br00ky Ok, daar was ik dan weer niet van op de hoogte, maar bedankt.

• bobdetweaker
Man man man daar krijg ik de lentekriebels van.... Maar ik heb er al twee dus deze zullen voor anderen zijn!

• bobdetweaker
Gefeliciteerd, man! Welkom bij de club :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobdetweaker
Maar als je ruimte over hebt kan je er ook nog eentje bevestigen aan je top/bottom paneel, zie mijn eerdere post hierover in deze thread.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobdetweaker
Je hebt sowieso een 90 graden kabeltje nodig voor zowel SATA als power, anders past het echt niet. Check van te voren goed of de hoek voor beide kabels hetzelfde is. Sommige SATA kabels hebben een hoek die precies de andere kant op staat dan de kabel van de voeding.

• bobdetweaker
Ben bang dat ik al die ruimte niet heb doordat mijn pompje in de weg zit...

• bobdetweaker
Als je een ssd op de achterkant van je moederbord zou doen, dan zou ik ook zeker geen games op die ssd zetten. Mijn disks met games zitten op de voorkant en eentje tussen de voeding het en moederbord (een sata ssd). Die temps blijven nog prima.

• bobdetweaker
Ja, gaat echt prima:

Raad maar eens welke SSD op welke plek zit : :+

Edit: Oh, dat is waar ook. Ik heb recent een nieuwe installatie gedaan en windows op de Samsung 830 gezet... OK. Neverind, dus mijn OS staat niet langer op een nvme schijf...

Reden voor de nieuwe installatie was dat Windows beide NVME schijven niet meer kon vinden. Enige oplossing bleek nieuwe installatie.

[Voor 38% gewijzigd door bobdetweaker op 22-05-2021 17:37]

• bobdetweaker
De 970 zit voorop, de CT500P1 zit achterop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobdetweaker
Thijs8472 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:16:
Nog een kleine update, vandaag heb ik een J-Hack M2426 (https://j-hackcompany.com...ck-m2426-customizable-kit) geplaatst die de 24-pin kabel vervangt. Op zich past de 24-pin met een flipped PSU wel maar het is toch relatief 'vol':

[Afbeelding]

De M2426 vervangt de 24-pins door nog maar 6 kabeltjes, links oud en rechts nieuw:

[Afbeelding]

Nu ziet het er een stuk netter uit:

[Afbeelding]

Hopelijk komen de GPU kabels van DreambigByRay morgen of overmorgen nog binnen en dan kan ik de build afmaken.
Ik ga ook een J-Hack M2426 bestellen. Welke kabel lengte heb jij genomen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobdetweaker
@DrumandBass Wat een tof idee. Wat zijn je bevindingen tot nu toe? Kan je een verschil meten?

• bobdetweaker
Kabels kunnen zeker verschillen in kwaliteit. Het beste bestel je ze bij een bekende shop of iemand waar je veel goede verhalen over hebt gehoord.

Mijn kabels komen bij Ray vandaan: https://www.etsy.com/shop/DreambigByRay.
Over deze site heb ik ook veel goede verhalen gehoord: https://www.pslatecustoms.com/collections/formd-t1-cables.

Je zou de kabels het beste een centimetertje ruimer bestellen dan je denkt nodig te hebben. Of je moet heel goed meten met bijvoorbeeld een oude doorgeknipte kabel en die op maat knippen en daarna opmeten. Dat laatste heb ik gedaan en werkte prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobdetweaker
Ik heb even voor je rond gezocht maar kan dit specifieke model niet vinden. Het lijkt op een "EK Water Blocks Kinetic FLT 120 D5 Pump-reservoir combo".

Volgens mij is dit de originele link, of niet? https://www.zfrontier.com/app/flow/D7M1mGAObmVm

Mijn google-translate levert niet een resultaat op maar het lijkt erop dat het van EK zou moeten zijn, toch?

• bobdetweaker
En heb je voor ons niet wat mooie foto's?

• bobdetweaker
Wat een beauty! Heel nette build, ziet er strak uit. Wat zijn je eerste ervaringen op het gebied van geluid van fans en temperatuur?

Ik heb in mijn tweede T1 ook dezelfde cpu koeler maar vind dat die toch wat op het randje zit kwa koeling en daardoor toch wat meer geluid produceert dan ik zou willen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee