• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-03 14:27
Thijs8472 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:26:

Magneetjes voor de zijpanelen, onmisbare accessoire imho:
Jaloers! Ik wacht op mijn shipping confirmation, alleen nog maar mail ontvangen dat ik mijn gegevens moet controleren voor de zending.

Wat voor magneetjes heb je precies besteld, ik zie dit voor het eerst namelijk en lurk al tijden in de FormD subreddit. Geen idee hoe de sidepanels er normaal gesproken moet mounten.

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-03 21:14
@DMC90 Magneetjes met een diameter van 4mm en 3mm hoog, ik heb zelf een aantal van deze besteld (geen aandelen): https://www.magneetgigant...x3-mm-vernikkeld-N45.html. De zijpanelen zitten geklemd tussen de boven en onderkant. Als je het bovenste paneel loshaalt dan vallen je zijpanelen meteen los, met deze magneetjes blijven ze mooi zitten. Drupje secondenlijm en dan het magneetje erin.

• DMC90
Thijs8472 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:19:
@DMC90 Magneetjes met een diameter van 4mm en 3mm hoog, ik heb zelf een aantal van deze besteld (geen aandelen): https://www.magneetgigant...x3-mm-vernikkeld-N45.html. De zijpanelen zitten geklemd tussen de boven en onderkant. Als je het bovenste paneel loshaalt dan vallen je zijpanelen meteen los, met deze magneetjes blijven ze mooi zitten. Drupje secondenlijm en dan het magneetje erin.
Nice :) Kun je misschien wat screenshots sturen hoe je ze op de sidepanels hebt bevestigd? Mag wat mij betreft PM zijn als het hier niet thuis hoort.

• Thijs8472
@DMC90 Het frame heeft uitsparingen voor deze maat magneetjes, zie de foto die ik gepost heb. De panelen zelf zijn van staal dus daar hoeft geen magneet op.

• DMC90
Thijs8472 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:25:
@DMC90 Het frame heeft uitsparingen voor deze maat magneetjes, zie de foto die ik gepost heb. De panelen zelf zijn van staal dus daar hoeft geen magneet op.
Excuses, zag even over het hoofd dat je de magneetjes al op het frame van de case hebt bevestigd! Super clean, zal ze ook bestellen als mijn case binnen is.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DMC90 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:12:
[...]

Jaloers! Ik wacht op mijn shipping confirmation, alleen nog maar mail ontvangen dat ik mijn gegevens moet controleren voor de zending.

Wat voor magneetjes heb je precies besteld, ik zie dit voor het eerst namelijk en lurk al tijden in de FormD subreddit. Geen idee hoe de sidepanels er normaal gesproken moet mounten.
Same here. Mijn E-White van de 1-4 december batch laat ook op zich wachten. Met kerst in het vooruitzicht heb ik weinig hoop dat deze voor het nieuwe jaar gaat arriveren.
Thijs8472 schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:19:
Er gaan er hier 4 stuks van in, toch?

[Voor 35% gewijzigd door MaZo op 07-12-2020 21:02]

• Thijs8472
@MaZo 3 aan elke kant, 6 in totaal. Twee boven en een onder. Die aan de onderkant voegt mi niet zo heel veel toe maar voor die 70ct hoef je het ook niet te laten.

EDIT, tenzij je de fans/radiator aan de onderkant hebt, dan natuurlijk wel.

[Voor 82% gewijzigd door Thijs8472 op 07-12-2020 21:19]

• bobdetweaker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-03 21:48
Ik heb er ook direct besteld, bedankt voor de tip!

• DMC90
MaZo schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:49:
[...]
Same here. Mijn E-White van de 1-4 december batch laat ook op zich wachten. Met kerst in het vooruitzicht heb ik weinig hoop dat deze voor het nieuwe jaar gaat arriveren.
Ja ik hoop ergens deze dagen toch die verzendbevestiging binnen te krijgen. Kan mij wel herinneren dat veel mensen laat de bevestiging kregen, maar die case wel eerder (op tijd) verstuurd was. Fingers crossed.

• MaZo
  • Niet online
Mooi is dat. Krijg ik een aantal dagen geleden de verzendbevestiging, krijg ik vervolgens vanmorgen een mail met daarin het volgende:
We’re reaching out due to recent developments affecting the fulfillment of FormD enclosures for our customers, including yours.

Over the past few months, the price of aluminum has surged nearly 40%. During this time, FormD placed production orders with our manufacturing partners early, insulating our customers from these price increases. However, in response to the climbing cost, some of our manufacturers have withheld our orders – contrary to our agreements – in an attempt to re-negotiate higher prices. Their goal is to extract more money, or to simply flip our material for easy profit.

We’re deeply frustrated by this, as we’re as eager as our customers to get the enclosures on desks, especially during this challenging year. However, our status as a small-scale indie brand means we have few options in the short term, beyond attempting good-faith negotiations and seeking alternative manufacturing arrangements. In addition, while we don't expect the premium on aluminum to last forever, the cost increases are significant for any production we might perform in the near future.
M.a.w. ik moet langer wachten. Het verkrijgen van een premium SFF case lijkt voor mij een mission impossible te worden. Ik wacht al meer dan een jaar op m’n Mjolnir, de witte Ghost S1 die ik als alternatief wilde blijft maar uitgesteld worden, en nu dit weer...

• bobdetweaker
Jup, vervelend nieuws voor FormD maar super tof dat ze een volledige refund aanbieden. Ik kreeg de mail ook maar wacht nog een tijdje af.

Voor kleine bedrijfjes zoals FormD is dit echt een klap, zeker als daardoor de prijzen van de cases nog verder moeten stijgen.

• MaZo
  • Niet online
Super tof? Dat is het minste wat ze kunnen of zelfs moeten doen. Bovendien zijn de prijzen van aluminium niet met 40% gestegen zoals wordt gesuggereerd, maar met “slechts” 15%. Hoe dan ook, ik als consument heb daar geen boodschap aan. Risico van ondernemerschap.

Het meest kwalijke vind ik nog dat ze dus verzendbevestigingen versturen terwijl de boel nog niet eens verstuurd is.

• bobdetweaker
Volgens https://www.wsj.com/artic...mic-recovery-11607250600:
Other raw materials, such as aluminum and zinc, have added roughly 15% since the end of September and 40% or more since mid-May.
En ja ze moeten opkomen voor hun klanten maar het is niet hun schuld dat fabrikanten ineens weigeren te leveren in een poging meer geld van ze af te troggelen.
However, in response to the climbing cost, some of our manufacturers have withheld our orders – contrary to our agreements – in an attempt to re-negotiate higher prices. Their goal is to extract more money, or to simply flip our material for easy profit.
Wat ik tof vind is dat FormD hier niet moeilijk over doet tegenover hun klanten maar netjes informeert en een optie geeft waarmee de klant geen geld is verloren. Ondertussen kan je gewoon wachten totdat je product alsnog geleverd wordt, ook al is dat met vertraging. Je hoeft daar niets voor bij te betalen.

En als je al een verzend bevestiging hebt ontvangen zou het toch goed kunnen zijn dat die van jou al onderweg is?

• DMC90
MaZo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:34:
Super tof? Dat is het minste wat ze kunnen of zelfs moeten doen. Bovendien zijn de prijzen van aluminium niet met 40% gestegen zoals wordt gesuggereerd, maar met “slechts” 15%. Hoe dan ook, ik als consument heb daar geen boodschap aan. Risico van ondernemerschap.

Het meest kwalijke vind ik nog dat ze dus verzendbevestigingen versturen terwijl de boel nog niet eens verstuurd is.
Bij mij begint het begrip voor de mensen achter FormD ook steeds minder te worden. Onzin verhaal over 40% stijgende Alu prijzen (overigens vind ik dat ik als consument met een pre order daar niets mee te maken heb) en ronduit slechte communicatie. Ik vind het erg kwalijk om een week na de shipment window pas met een bericht te komen dat er een dikke vette vertraging gaat zijn, maar wel een mailtje sturen dat ik mijn verzendgegevens moet controleren. Het is dat ik deze case zo graag wil hebben en ik er al specifieke onderdelen ervoor gekocht heb, maar anders had ik geannuleerd.

Anyway, vreselijk gefrustreerd en ik hoop dat ze hun zaken snel op orde hebben.

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:48
Idem zit in het elfde schuitje heb ook het mailtje gehad, zal waarschijnlijk gewoon langer wachten. Iig heb ik ook nog geen videokaart, daar moet ik ook nog op wachten

• MaZo
  • Niet online
bobdetweaker schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:40:
En als je al een verzend bevestiging hebt ontvangen zou het toch goed kunnen zijn dat die van jou al onderweg is?
Van alle mensen uit de 1-4 december batch die een verzendbevestiging hebben ontvangen (waaronder ik), is maar 50% daadwerkelijk verstuurd per DHL. Van de overige 50% worden onderdelen gehijacked door de fabrikanten. Aldus Wahaha360 op het SFF forum. Ik ben dus niet blij met het feit dat ze verzendbevestigingen versturen terwijl de case nog niet verstuurd is. Mijn order status is ook weer van shipped naar confirmed gezet op de website.

• DMC90
MaZo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:19:
[...]
Van alle mensen uit de 1-4 december batch die een verzendbevestiging hebben ontvangen (waaronder ik), is maar 50% daadwerkelijk verstuurd per DHL. Van de overige 50% worden onderdelen gehijacked door de fabrikanten. Aldus Wahaha360 op het SFF forum. Ik ben dus niet blij met het feit dat ze verzendbevestigingen versturen terwijl de case nog niet verstuurd is. Mijn order status is ook weer van shipped naar confirmed gezet op de website.
Wat kut! Welke datum heb je besteld? Waar ik benieuwd naar ben (ook gevraagd op reddit) is of de andere 50% wel al geproduceerd is of niet.

• MaZo
  • Niet online
DMC90 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:44:
[...]

Wat kut! Welke datum heb je besteld? Waar ik benieuwd naar ben (ook gevraagd op reddit) is of de andere 50% wel al geproduceerd is of niet.
Besteld op 19 september.

• bobdetweaker
Ja, ik begrijp jullie goed. Balen is het zeker, en er is veel waar aan verbeterd kan worden. Ik hoop voor jullie dat het goed komt en jullie de case alsnog krijgen zonder issue. Ik had ook een tweede besteld en denk voorlopig dat ik nog afwacht.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:29

sapphire

Die-hard pruts0r

MaZo schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 07:33:
Mooi is dat. Krijg ik een aantal dagen geleden de verzendbevestiging, krijg ik vervolgens vanmorgen een mail met daarin het volgende:

[...]

M.a.w. ik moet langer wachten. Het verkrijgen van een premium SFF case lijkt voor mij een mission impossible te worden. Ik wacht al meer dan een jaar op m’n Mjolnir, de witte Ghost S1 die ik als alternatief wilde blijft maar uitgesteld worden, en nu dit weer...
Mjolnir is de Duke Nukem If Ever van de SFFPC wereld :+
Door dat ding begon mijn interesse in SSFPC's end him zou town binnenkort op de market komen. Dat was vorig maar herfst :+

Gabriël ITX

• MaZo
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 14 december 2020 @ 06:59:
[...]

Mjolnir is de Duke Nukem If Ever van de SFFPC wereld :+
Door dat ding begon mijn interesse in SSFPC's end him zou town binnenkort op de market komen. Dat was vorig maar herfst :+
De Mjolnir gaat direct bij ontvangst in de verkoop. Kan niet wachten tot februari. Het wordt of de witte T1 of de witte S1.

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:25

DrumandBass

Less is more!

Ik zit in de begin Januari batch dus mag ook wachten of refund. Denk dat ik de NR200 koop om de tijd te overbruggen kan ik alvast de hardware testen/gebruiken.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Thijs8472
Een kleine update van mijn kant. Via Alternate ben ik voor een 'redelijk' normale prijs aan een EVGA XC3 3070 Ultra Gaming gekomen en die zou, wellicht met wat modding, in een 2-slot configuratie moeten passen en ik kan bevestigen dat dat zo is!

Ik had liever een 3080 gehad maar de prijzen waren me toch iets te gortig. Gelukkig zijn de XC3 3070, 3080 en 3090 qua afmetingen hetzelfde dus een 3080 zou ook moeten passen wanneer deze weer een 'normale' prijs heeft.

Bij het testen liepen de ventilatoren heel licht aan. Allereerst heb ik de letters van de ventilatoren verwijderd. Maar de letters maken toch geen verschil zou je denken? Nou die zijn best dik en komen het verst naar buiten op deze kaart. Even warm maken met een iOpener (of equivalent) en je kunt ze er zo afhalen met een dun plastic kaartje en bewaren.

Daarna was het aanlopen al minder maar nog niet helemaal naar mijn zin. Daarna de backplate verwijderd en nu past het prima! Wel even zorgen dat je wat schroefjes terugzet anders zit de koeler los van de PCB. Effectief heb ik nu een XC3 Black die zonder backplate geleverd wordt.

De volgende stap is de PCIe kabels weer 'terug' in de kast krijgen zodat deze echt dicht kan, maar ik voorzie dat dat met de stock SF750 wel wat tijd gaat kosten, ik snap niet waarom de PCIe kabels bij deze PSU 2x 6+2 hebben ipv 1x 6+2 of zelfs 1x8. Ik ben bang dat ik uiteindelijk toch maar gewoon een paar custom PCIe kabels bestel.

• bobdetweaker
Twee slot configuratie? Welke cpu koeler gebruik je? In 3 slot configuratie zou hij moeten passen, dacht ik.

• Thijs8472
Een Noctua NH-L12S en die past enkel in 2-slot mode. Ik ben erg gecharmeerd van luchtkoeling en heb ook een beetje 'AIO vrees' dus ik wilde perse een kaart die in 2-slot mode past. Er zijn ook wel luchtkoelers die in 3-slot passen, een Alpenföhn Black Ridge bijv, maar ik betwijfel of die een 5800X goed kunnen koelen.

@bobdetweaker waar bestel jij je custom cables?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Thijs8472 Je vind het raar dat ze 2 ipv 1 PCI-e kabels meeleveren :? Die snap ik niet, met slechts 1 PCIe kabel ben je zeer beperkt in welke kaarten je kunt gebruiken wat ook nog eens onnodig is bij een 750watt PSU.

Je AIO vrees snap ik weer wel, ik ben er ook wat huiverig voor. Zal allemaal best goed werken maar €120 uitgeven aan een mooie koeler en na een aantal jaar kun je het gewoon weggooien :(
Lucht koelers gaan jaaaaaaren mee, heb er hier één liggen die sinds S939 meegaat :+

[Voor 39% gewijzigd door sapphire op 17-12-2020 08:36]

Gabriël ITX

• Thijs8472
Ik bedoel dat iedere PCIe kabel 2 maal een 6+2 stekker heeft ipv 1 en daarmee heb je dus onnodig veel stekkers en kabel die je bij een 30x0 niet kunt gebruiken.

• bobdetweaker
Thijs8472 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:34:
Een Noctua NH-L12S en die past enkel in 2-slot mode. Ik ben erg gecharmeerd van luchtkoeling en heb ook een beetje 'AIO vrees' dus ik wilde perse een kaart die in 2-slot mode past. Er zijn ook wel luchtkoelers die in 3-slot passen, een Alpenföhn Black Ridge bijv, maar ik betwijfel of die een 5800X goed kunnen koelen.

Prima koeler! En je kunt nog overwegen twee 120mm fans in de top te doen, kan de fanspeed in totaal omlaag.

Ik bestel al mijn custom kabels altijd bij Ray: https://www.etsy.com/nl/shop/DreambigByRay. nog nooit teleurgesteld geweest. Maar ik weet dat er ook Tweakers zijn die het kunnen. Je zou een post op V&A kunnen maken.

• DMC90
Thijs8472 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:34:

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb al met een kleine korting een EK 240mm AIO weten te bemachtigen, maar hoe de build eruitziet met een dikke top down air cooler is echt prachtig. Misschien dat ik nog wel naar lucht overstap... :>

P.S. W360 is overgestapt naar een nieuwe fabrikant wat voor mij betekent dat de case niet voor onbepaalde tijd is uitgesteld, maar max twee maanden. Flink balen, maar ik ga mijn order niet cancellen :9

[Voor 12% gewijzigd door DMC90 op 17-12-2020 08:42]

• MaZo
  • Niet online
Mijn E-White kan ik helaas gedag zeggen, die kleur is samen met gunmetal EOL.

Zit nog te twijfelen of ik voor een andere kleur ga (zoals de nieuwe Titanium), of helemaal cancel en alsnog verder bouw met de Mjolnir.

• DMC90
MaZo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:51:
Mijn E-White kan ik helaas gedag zeggen, die kleur is samen met gunmetal EOL.

Zit nog te twijfelen of ik voor een andere kleur ga (zoals de nieuwe Titanium), of helemaal cancel en alsnog verder bouw met de Mjolnir.
Echt kut nieuws... ;w Voor E-white heb je zeker extra lang moeten wachten al. Moet toegeven dat ik de nieuwe Titanium kleur ook wel heel nice vind, maar begrijp als je voor E-white ging dat Titanium geen vervanging is.

• MaZo
  • Niet online
DMC90 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:04:
[...]

Echt kut nieuws... ;w Voor E-white heb je zeker extra lang moeten wachten al. Moet toegeven dat ik de nieuwe Titanium kleur ook wel heel nice vind, maar begrijp als je voor E-white ging dat Titanium geen vervanging is.
Ik moet eigenlijk wel door met een T1 met de onderdelen die ik al heb liggen. Ik bedoel, een RTX 3080 FE gaat wel in een Mjolnir of Ghost S1, maar ideaal wordt het niet qua warmte. Ook past daar geen 240mm AIO in.

• DMC90
MaZo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:33:
[...]
Ik moet eigenlijk wel door met een T1 met de onderdelen die ik al heb liggen. Ik bedoel, een RTX 3080 FE gaat wel in een Mjolnir of Ghost S1, maar ideaal wordt het niet qua warmte. Ook past daar geen 240mm AIO in.
Ik neem graag je 3080 FE over als je een andere case gaat gebruiken >:) SHOTGUN!

• MaZo
  • Niet online
Moet je helaas teleurstellen, die hou ik nog even. Heb namelijk zojuist mijn order naar Titanium omgezet. ;)

• DMC90
MaZo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:08:
Moet je helaas teleurstellen, die hou ik nog even. Heb namelijk zojuist mijn order naar Titanium omgezet. ;)
Ik heb zojuist een mailtje van ze (FormD) gekregen over alle opties voor alle cases. Toch wel goede hoop nu dat mijn case vrij binnenkort verstuurd zal worden.

Jammer dat je de FE niet kwijt wil hahaha 😜

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Thijs8472 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:37:
Ik bedoel dat iedere PCIe kabel 2 maal een 6+2 stekker heeft ipv 1 en daarmee heb je dus onnodig veel stekkers en kabel die je bij een 30x0 niet kunt gebruiken.
Tja een voeding aanpassen voor een videokart die nog niet bestaat is ook weer zo lastig :+

Maar grappig dat je dit zegt want bij de SF600 is de veelgehoorde klacht juist dat er maar 1 connector per kabel is ipv 2 :+

Gabriël ITX

• MaZo
  • Niet online
DMC90 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:14:
[...]

Ik heb zojuist een mailtje van ze (FormD) gekregen over alle opties voor alle cases. Toch wel goede hoop nu dat mijn case vrij binnenkort verstuurd zal worden.

Jammer dat je de FE niet kwijt wil hahaha 😜
Andere kleur gekozen? Ik vrees dat mijn Titanium case nog wel even op zich laat wachten, aangezien die bij de nieuwe fabrikant in productie gaat. Zwart en zilver schijnen eerst verstuurd te kunnen worden. Hoop wel dat de boel voor Chinees nieuwjaar arriveert.

• wouter.zwiers
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
DrumandBass schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:27:
Ik zit in de begin Januari batch dus mag ook wachten of refund. Denk dat ik de NR200 koop om de tijd te overbruggen kan ik alvast de hardware testen/gebruiken.
Same, NR200 in de bestelling. Ik heb m'n order ook gecancelled, geen zin meer om te wachten. Ik ga wel weer kijken als de V2 komt.

• DMC90
Eindelijk shipping confirmation binnen voor mijn case! Sept 27 order in het zwart voor batch Dec 1 - 4. Ik kan niet wachten!

• bobdetweaker
Eindelijk, joh!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit gaat toch helemaal negens over, de vraag is aanwezig in de SFF community waarom niet gewoon een shitload meer produceren?

Ik zou best een T1 willen maar aangezien ik al een prima case heb en ik het gedoe en wachttijd er omheen zie hoeft het van mij al niet meer. Zo zijn er vast nog wel meer mensen, dus waarom niet gewoon kapitaal aantrekken en een paar flinke batches bestellen aangezien ze toch wel verkopen :?

Gabriël ITX

• bobdetweaker
Gewoon? Het product is nog niet perfect en het produceren op grote schaal kost erg veel geld waardoor investeerders niet snel komen aanwaaien. Zeker niet bij een klein en onbekend bedrijf waarbij ook helemaal nog niet eens duidelijk is hoe groot de vraag nu echt is.

Ze komen er vast wel, maar dit gaat nooit "gewoon".

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Een Coolermaster NR200 die op grote schaal geproduceerd word is ook niet perfect, Fractal Era evenmin. Perfecte producten bestaan amper/niet en goed genoeg om te verkopen zijn ze blijkbaar wel al.

En gewoon, ja gewoon. Er zijn zat mensen die een klein onbekend bedrijf beginnen, zo beginnen de meeste bedrijven namelijk en die kunnen ook aan geld komen. Dat heet lenen, schrijf een bedrijfsplan, doe marktonderzoek, ect.
Zelfs buiten dat als je een product hebt wat vrijwel continue uitverkocht is en als je er een batch van maakt het in 2x knipperen uitverkocht is dan weet je volgens mij iig dat er duidelijk vraag naar is.

Met gewoon bedoel ik dat het niet exact rocket science is gezien de hoeveelheid bedrijven op deze wereld ze voorgegaan zijn. Zal vast aan mijn enorme eigen ondernemers geest liggen :+

Gabriël ITX

• MaZo
  • Niet online
DMC90 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:54:
Eindelijk shipping confirmation binnen voor mijn case! Sept 27 order in het zwart voor batch Dec 1 - 4. Ik kan niet wachten!
Niiiice! Ik heb nog naar de ETA gevraagd voor mijn titanium case, maar die is op dit moment helaas onbekend. Ik reken op weer een aantal maanden wachten. Kreeg wel $50 refund voor het prijsverschil.

• DMC90
sapphire schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:21:
Een Coolermaster NR200 die op grote schaal geproduceerd word is ook niet perfect, Fractal Era evenmin. Perfecte producten bestaan amper/niet en goed genoeg om te verkopen zijn ze blijkbaar wel al.

En gewoon, ja gewoon. Er zijn zat mensen die een klein onbekend bedrijf beginnen, zo beginnen de meeste bedrijven namelijk en die kunnen ook aan geld komen. Dat heet lenen, schrijf een bedrijfsplan, doe marktonderzoek, ect.
Zelfs buiten dat als je een product hebt wat vrijwel continue uitverkocht is en als je er een batch van maakt het in 2x knipperen uitverkocht is dan weet je volgens mij iig dat er duidelijk vraag naar is.

Met gewoon bedoel ik dat het niet exact rocket science is gezien de hoeveelheid bedrijven op deze wereld ze voorgegaan zijn. Zal vast aan mijn enorme eigen ondernemers geest liggen :+
Een case als de FormD T1 vergelijken met een NR200 van Cooler Master is wel echt even een compleet ander product en bedrijf. Een vergelijking die ik wel interessant vind is de Dan A4, deze is volgens mij redelijk goed beschikbaar. Geen idee hoe die dat voor elkaar hebben gekregen. Anyway, ik ben ook geen expert, maar vermoed dat een klein bedrijf met zeer hoge kwaliteitseisen gewoon geen voorrang krijgt bij Chinese fabrikanten.
MaZo schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:26:
[...]
Niiiice! Ik heb nog naar de ETA gevraagd voor mijn titanium case, maar die is op dit moment helaas onbekend. Ik reken op weer een aantal maanden wachten. Kreeg wel $50 refund voor het prijsverschil.
Titanium zal nog wel even op zich laten wachten ja! Wel mooie kleur inderdaad ook! Wat ik alleen 'jammer' vind van de Silver/Titanium cases is dat alles dezelfde kleur is (behalve de side panels). Ik vind de Dan A4 in het Zilver, zonder side panels, maar wel zwart van binnen echt schitterend.

Moet toegeven dat ik de V2 berichten ook veel belovend vond, maar ik zou voor geen goud mijn huidige order cancelen :> Als de V2 uit is zie ik het dan wel weer.

• DMC90
Voor degenen die hun case al binnen hebben gekregen, hoe lang heeft het ongeveer geduurd vanaf het binnen krijgen van de shipping confirmation? Ik ben gewoon super ongeduldig en hyped dat ik eindelijk die case krijg en moet even verwachtingen bijwerken voor mijzelf. Gaat het om 1 week, 2 weken of een maand? :>

• bobdetweaker
Als je even terug kijkt naar mijn posts in dit topic kan je het misschien inschatten.

• DMC90
bobdetweaker schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:04:
Als je even terug kijkt naar mijn posts in dit topic kan je het misschien inschatten.
Wow! Op basis van alle posts hier is het nu max een week :> Laat ik het ruim voor mijzelf inplannen en het op max 2 weken houden vanwege kerst en alles. Er was iemand die de case al binnen 3 dagen binnen kreeg, insane!

Hopen dat de douane een oogje voor mij dichtknijpen. Maand geleden nieuwe koptelefoon besteld via Drop en daar geen invoerkosten etc voor hoeven betalen. Fingers crossed.

[Voor 16% gewijzigd door DMC90 op 21-12-2020 11:16]

• MaZo
  • Niet online
DMC90 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:15:
[...]

Wow! Op basis van alle posts hier is het nu max een week :> Laat ik het ruim voor mijzelf inplannen en het op max 2 weken houden vanwege kerst en alles. Er was iemand die de case al binnen 3 dagen binnen kreeg, insane!

Hopen dat de douane een oogje voor mij dichtknijpen. Maand geleden nieuwe koptelefoon besteld via Drop en daar geen invoerkosten etc voor hoeven betalen. Fingers crossed.
Ik las op Reddit mensen waarbij het maar 2 dagen duurde voordat de case in Los Angeles en Canada bezorgd werd.

• Thijs8472
Nog een kleine update, vandaag heb ik een J-Hack M2426 (https://j-hackcompany.com...ck-m2426-customizable-kit) geplaatst die de 24-pin kabel vervangt. Op zich past de 24-pin met een flipped PSU wel maar het is toch relatief 'vol':

De M2426 vervangt de 24-pins door nog maar 6 kabeltjes, links oud en rechts nieuw:

Nu ziet het er een stuk netter uit:

Hopelijk komen de GPU kabels van DreambigByRay morgen of overmorgen nog binnen en dan kan ik de build afmaken.

• bobdetweaker
Man man man dat ziet er tof uit. Misschien dat ik er ook eentje bestel. Welke lengte heb je genomen?

• Thijs8472
Ik ben voor de 220mm gegaan, ik begreep dat 180mm aan de korte kant was met een flipped PSU en dit specifieke moederbord. Van mij had de lengte ook wel 200mm mogen zijn maar beter te lang dan te kort.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat zijn de nadelen van een J-Hack nou precies als je alleen je bord er mee voedt vanaf een goede voeding? Beperkter vermogen voor de CPU zag ik maar niet extreem. Eigenlijk alleen maar voordelen zo, zou zelfs handig zijn op niet extreem kleine ITX cases :)

Gabriël ITX

• bobdetweaker
Alleen beperkter vermogen wanneer je de voeding van de CPU via die J-Hack laat lopen. Als je de kabel rechtstreeks van je voeding naar je CPU laat lopen is er geen verschil, dacht ik. Zelfde geldt uiteraard ook voor GPU.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DMC90
Ik kan mijzelf eindelijk een trotse owner van de Formd T1 noemen :9 Voor degenen met interesse, ik ga op LTT een build log bijhouden: linkje.

De T1 is echt schitterend trouwens. De bouwkwaliteit _/-\o_

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Vandaag ook de 2426 mogen ontvangen, nu nog een GPU en een T1... Als ik de verhalen van Whahaha360 lees begin ik een beetje bang te worden dat V1 nooit meer gaat komen

• Thijs8472
Hmm wel balen dat er nu ook nooit meer reserveonderdelen gaan komen voor de v1.1, ik had gehoopt nog ooit een ander frontje te kunnen kopen.

• bobdetweaker
@Thijs8472 Wat is er mis met je frontje?

Ik heb zojuist de verzend bevestiging van mijn tweede v1.1 ontvangen.

• DMC90
Ik moet zeggen dat ik het ook jammer vind! Bij nader inzien weet ik toch niet of ik liever een zilveren case had gekocht in plaats van zwart. Wel super benieuwd waar w360 nu mee gaat komen :)

• Tgask
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-01 12:19
bobdetweaker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:36:
Hoi Tgask,

Ja er is veel om rekening mee te houden. Het is heel lastig plannen voordat alles in elkaar zit omdat de kast echt klein is. Houdt vooral in de gaten dat schetsen en afbeeldingen online soms kwam afmetingen helemaal niet kloppen, zie mijn eerdere posts.

Mijn advies zou zijn om eerst de kast aan te schaffen en vervolgens met een meetlint en een blad papier alles op te meten zodat je zelf een exacte lay-out kunt samenstellen. Als je een custom loop wilt is dat zeker van belang maar wordt het makkelijker als je een pomp in je cpu book hebt zitten.

Je kunt het beste custom psu cables bestellen aan de hand van wat je hebt opgemeten, dat scheelt weer ruimte.

Maar gewoon doen, want het is een leuke uitdaging!

Houdt ook rekening met de redelijk lange bezorgtijden, kan meer dan een maand duren.

Verder is de kast echt topkwaliteit wat mij betreft.

Mocht je beslissen er eentje te nemen dan ben je van harte welkom om je voortgang hier te posten.
Het is mij niet gelukt om een T1 te pakken te krijgen en ben uiteindelijk voor een Sliger S620 (wit) gegaan, deze is eenvoudiger te krijgen en maakt geen gebruik van een riser kabel :) Hoorde wat minder goede dingen over PCI 3.0 riser kabels in het algemeen in combinatie met PCI 4.0 slots en GPU's. Heb nu dus een iets grotere kast en wat meer ruimte om te spelen. Blijf deze post wel lezen, mocht ik later nog over willen stappen.

Edit: typo

• bobdetweaker
@Tgask Dat is ook best een mooie kast!
Hoorde wat minder goede dingen over PCI 3.0 riser kabels in het algemeen in combinatie met PCI 4.0 slots en GPU's
Volgens mij is dat simpelweg op te lossen door in je bios in te stellen dat je PCI-e 3.0 wilt gebruiken in plaats van de standaard auto setting.

• Tgask
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-01 12:19
Volgens mij is dat simpelweg op te lossen door in je bios in te stellen dat je PCI-e 3.0 wilt gebruiken in plaats van de standaard auto setting.
Dat is inderdaad een optie maar daar is nog wat werk voor nodig als je pech hebt.
Naar ik heb gevonden bestaat de kans dat je geen beeld krijgt als je moederbord enkel 4.0 slots heeft en je een 4.0 GPU hebt. Dat zou vooralsnog steeds terug komen bij een bios update omdat deze instelling dan weer reset. Dat is in ieder geval nog zo bij mijn moederbord (Asus Strix x570-I).
Je kan dat oplossen door er eerst een 3.0 GPU in te steken maar die heb ik niet en zou ik ook niet steeds willen doen bij een update.

Dus vandaar de keus voor een kast waar een riser niet nodig is :)

• DoubleD91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-03 12:43
Inmiddels heb ik nu een week mijn Gunmetal FormD T1 draaien; ben er echt heel blij mee.

Specs:
AMD Ryzen 5600x
Gigabyte B550 Aorus Pro AX
Corsair SF750
GSkill 16gb 3600mhz CL16 (GVK, met samsung B-die, niet de GVKC).
Kingston A2000 1TB
Corsair H100i RGB Pro XT
Sapphire RX480 4GB

Ik had eerst een EK 240 D-RGB gekocht, maar na het plaatsen was een stukje van de sleeving in de buurt van de fitting bij de pomp nat. Dat is overduidelijk niet de bedoeling... Ik heb hem nog een tijdje op mijn oude PC aangesloten om te kijken of hij nog meer lekte (i.v.m. foto/video voor RMA-proces van EKWB), maar hij lekte niet meer. Ik heb hem toch gewoon teruggestuurd onder RMA, ik ga er geen risico's mee lopen. Hij wordt daar getest, en als hij echt niet lekt krijg ik hem weer terug en gaat ie V&A op.

Overigens vind ik de H100i fijner om mee te werken. De slangen zijn veel flexibeler, wat criciaal is. Nadeel is de benodigde SATA-power, maar daar heb ik een van de kabels van de SF750 voor gekortwiekt' zodat ik niet die hele ketting in de kast hoefde te proppen.

Maar hij is nog niet klaar. Custom kabels van Pslatecustoms zijn onderweg, en de RX480 gaat vervangen worden met een RTX3080. Ik had eerst een Asus TUF 3080 non OC bij Alternate besteld (plek 594), maar omdat ik denk dat die never gaat aankomen heb ik die vervangen met een Inno3D 3080 iChill X3 (plek 5), volgens mij een van de kortste wachtrijen voor een kaart die in de T1 past. Mooie undervolt erop, LED-gedoe uit of puur wit en dan is t een prima kaart. De custom kabels zijn nog gebaseerd op de ASUS, maar de connectors lijken wel op dezelfde plek te zitten dus ik denk dat dat wel goed komt.
Als laatste ga ik proberen de befaamde 3de fan boven de voeding de plaatsen. Het is een Arctic P12, en ik plaats er ook een fangrill op ter bescherming.

Het bouwproces zelf was leuk. Ik moest echt een combinatie van resources gebruiken, waarvan de subreddit de grootste was, anders zou ik er niet uit zijn gekomen. Wat me wel opviel is dat het aantal schroeven/standoffs dat je krijgt 'variabel' is. Ik had in ieder geval andere aantallen dan de voorbeelden die ik volgde. Ook had ik 2 verschillende soorten M3*5 countersunk schroeven; de kop week wat af. Ik had er genoeg om de schroeven met afwijkende kop niet te hoeven gebruiken.

Verder heb ik me wat verkeken op hoe veel de hoogte van de RAM-modules uitmaakt in krappe omstandigheden. Hierdoor is de routering van de AIO-slangen toch wat lastiger dan nodig geworden.
Het plaatsen van de AIO is toch al lastig. Mocht iemand dat nog moeten doen: ik zou eerst de korte beugels monteren in een lege case, en daarna de AIO aan de korte beugels schroeven, maar niet helemaal vastdraaien. Je moet proberen de radiator zo ver mogelijk naar voren in de kast te zetten. Als je fans bovenop de radiator hebt kan je hem echter niet helemaal het frontje in duwen; er zit een kleine uitstulping naar binnen. Zet hem hier dus tegenaan, en schroef vervolgens de radiator definitief aan de beugels vast. Nu kan je de beugels weer van de struts demonteren (laat ze wel vast zitten aan de radiator!) en de rest inbouwen.

Al met al een heel avontuur. Als alle definitieve onderdelen erin zitten ga ik de CPU en RAM ook netjes afstellen. Hopelijk houdt ie het dan 4/5 jaar vol :D

• bobdetweaker
Gaaf, man! Dank je voor het delen, het is een beauty om te zien. Ik heb mijn rtx 3080 inmiddels binnen en zal een dezer dagen wat foto's tonen van de upgrade.

• DMC90
Helaas voor mij minder goed nieuws. :/ Dit weekend de case volledig in elkaar gezet om toch even zeker te weten dat er geen QA problemen zijn, maar die zijn er helaas wel.
  1. De riser strut heeft een beetje dolgedraaid schroefgat, waar de strut met het frame in verbinding is. Het kan wel in elkaar gezet worden en zit wel stevig, maar ik kan in de oneindigheid blijven doordraaien. Gezien hier toch een dure GPU op komt te hangen wil ik wel zeker weten dat dit gewoon goed in elkaar zit.
  2. De side panels passen niet. Onderin gaat het prima, maar bovenin zijn de side panels te breed om in het frame te passen. Of er is iets qua constructie volledig mis, of de side panels zijn niet goed. Ik hoop dat laatste.
Hoe dan ook zal in contact opnemen met support en hindert het mij niet om verder gaan met de build. Om eerlijk toe te geven vind ik de case zonder side panels zelfs mooier :P Kan het uitzicht naar al die hardware wel waarderen. Punt blijft dat ik flinke duiten betaald heb voor dit product en het gewoon in orde moet zijn. Hoop dat ze met een passende oplossing kunnen komen.

• DoubleD91
Een paar weken geleden was er een threads op Reddit van iemand die ook moeite had met zijn panelen: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share. Wellicht dat hier iets in staat dat helpt?

• DMC90
DoubleD91 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:46:
Een paar weken geleden was er een threads op Reddit van iemand die ook moeite had met zijn panelen: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share. Wellicht dat hier iets in staat dat helpt?
Exact mijn probleem. Ik ga het nog een keer proberen. Hoop dat het lukt, want als ik moet gaan vijlen dan ga ik toch echt even met support praten! Geen 250 euro betaald om zelf nog te moeten diy’en!

• MaZo
  • Niet online
DrumandBass schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:55:
Vandaag ook de 2426 mogen ontvangen, nu nog een GPU en een T1... Als ik de verhalen van Whahaha360 lees begin ik een beetje bang te worden dat V1 nooit meer gaat komen
Klopt, T1 wordt niet meer gemaakt, is vannacht nogmaals bevestigd door W360 op het SFF forum. De EVO zal dezelfde looks en formaat hebben, laat echter nog een aantal maanden op zich laten wachten.

Mijn titanium case is inmiddels binnen en wacht alleen nog op mijn 3080 FE die nog steeds bij mijn schoonmoeder in Parijs ligt. Heb even een leen-GPU gehad van een vriend waarmee ik de boel kon bouwen en testen. Zal vanmiddag even wat foto’s posten.

[Voor 7% gewijzigd door MaZo op 11-01-2021 06:04]

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Mijn T1 v1.1 is ook onderweg gelukkig. Als deze goed bevalt ga ik waarschijnlijk wachten op de EVO voor mijn 2e systeem, zeker omdat die is geoptimaliseerd is voor 240/280 rads.
Alleen de prijs he, als de productie echt zo onmogelijk is geworden zal die zeker 300 dollar worden denk ik. Een v1.1 gaat op ebay voor minimaal 400 dollar 8)7

[Voor 9% gewijzigd door DrumandBass op 11-01-2021 08:58]

• bobdetweaker
@DMC90 Ik had vrijwel hetzelfde probleem maar kon dat nog oplossen door het paneel 180 graden te draaien.

@MaZo Ja, kom maar op met die foto's!

@DrumandBass Veel mensen zijn toch op de één of andere manier een T1 v1.0 of v1.1 misgelopen. Sommigen kunnen door hun verloren geduld gewoon niet meer wachten en kopen er eentje van ebay. Schande, want als je zo'n ding niet wilt hebben moet je het ook niet kopen vind ik.

Mijn tweede T1 komt als het goed is vandaag aan, maar helaas heb ik nog amper de benodigde onderdelen in huis om de build af te maken. Jammer, want het bouwen is zo leuk!

• DMC90
bobdetweaker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:35:
@DMC90 Ik had vrijwel hetzelfde probleem maar kon dat nog oplossen door het paneel 180 graden te draaien.

@DrumandBass Veel mensen zijn toch op de één of andere manier een T1 v1.0 of v1.1 misgelopen. Sommigen kunnen door hun verloren geduld gewoon niet meer wachten en kopen er eentje van ebay. Schande, want als je zo'n ding niet wilt hebben moet je het ook niet kopen vind ik.

Mijn tweede T1 komt als het goed is vandaag aan, maar helaas heb ik nog amper de benodigde onderdelen in huis om de build af te maken. Jammer, want het bouwen is zo leuk!
Helaas heeft het 180 graden van de panelen bij mij tot dusver geen nut, maar zal het nog even proberen.

Waar ik mij nu echter meer zorgen om maak gezien de case niet meer wordt gemaakt, is mijn GPU riser strut. Ik zal vandaag nog contact met ze opnemen, want voor dit onderdeel zie ik het liefst nog wel vervanging.

• bobdetweaker
DMC90 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Helaas heeft het 180 graden van de panelen bij mij tot dusver geen nut, maar zal het nog even proberen.

Waar ik mij nu echter meer zorgen om maak gezien de case niet meer wordt gemaakt, is mijn GPU riser strut. Ik zal vandaag nog contact met ze opnemen, want voor dit onderdeel zie ik het liefst nog wel vervanging.
Ja, daar heb je zeker recht op. Ik verwacht ook niet dat ze daar moeilijk over zullen doen.

• MaZo
  • Niet online
bobdetweaker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:35:

Zoals gezegd, work in progress. :)

Moet nog even die twee dunne kabeltjes van het CPU block netjes wegwerken, en de RTX 3080 FE monteren zodra ik die binnen heb.

Edit: en nog een foto mét de 3080 FE:

Specs:
  • FormD T1 1.1 Titanium
  • Asus Rog Strix X570-I
  • Ryzen 5900X
  • 2x 8 GB Corsair DDR4 3600 C14
  • EK 240 AIO met 2 Noctua A12x15 PWM Chromax
  • RTX 3080 FE
  • Corsair SF600 Platinum PSU
  • Pslatecustoms kabels

[Voor 12% gewijzigd door MaZo op 25-02-2021 12:04]

• DMC90
MaZo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Zoals gezegd, work in progress. :)

Moet nog even die twee dunne kabeltjes van het CPU block netjes wegwerken, en de RTX 3080 FE monteren zodra ik die binnen heb.
Schitterend! Het is je gelukt om mijn droom build te realiseren, ik ga nooit meer aan die 3080FE voor MSRP kunnen komen ;(

Mag ik vragen welke kabels je besteld hebt en of ze bevallen? Heerlijk om te zien hoeveel ruimte er in de case is als je met custom cables werkt.

• MaZo
  • Niet online
DMC90 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:19:
[...]

Schitterend! Het is je gelukt om mijn droom build te realiseren, ik ga nooit meer aan die 3080FE voor MSRP kunnen komen ;(

Mag ik vragen welke kabels je besteld hebt en of ze bevallen? Heerlijk om te zien hoeveel ruimte er in de case is als je met custom cables werkt.
Ik had de kabels al liggen voor een Dan A4 die ik voorheen had, en die kon ik gewoon hergebruiken. Passen perfect. De enige kabel waar ik nog op wacht is de 12-pin kabel voor de 3080FE.

Kabels kun je hier vinden. De kabels die ik heb, en die ik voor wat betreft airflow zou aanraden, zijn de unsleeved kabels.

• DMC90
MaZo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:22:
[...]
Ik had de kabels al liggen voor een Dan A4 die ik voorheen had, en die kon ik gewoon hergebruiken. Passen perfect. De enige kabel waar ik nog op wacht is de 12-pin kabel voor de 3080FE.

Kabels kun je hier vinden. De kabels die ik heb, en die ik voor wat betreft airflow zou aanraden, zijn de unsleeved kabels.
Iets anders trouwens, waar ik niet echt een concreet antwoord op kan vinden. Ik wil een 15mm en 25mm fan gaan gebruiken icm met mn EK 240mm AIO. Moet de PSU nou flipped (kabels aan de onderkant van de case) of de normale oriëntatie? Ik moet dit besloten hebben voordat ik allemaal custom kabels ga bestellen :>

• MaZo
  • Niet online
DMC90 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:10:
[...]

Iets anders trouwens, waar ik niet echt een concreet antwoord op kan vinden. Ik wil een 15mm en 25mm fan gaan gebruiken icm met mn EK 240mm AIO. Moet de PSU nou flipped (kabels aan de onderkant van de case) of de normale oriëntatie? Ik moet dit besloten hebben voordat ik allemaal custom kabels ga bestellen :>
Nee, flipped PSU is eigenlijk alleen nuttig als je geen custom kabels gebruikt. In alle andere gevallen is de airflow beter met flipped case i.c.m. PSU in reguliere positie.

Verder kun je zoals ik 2 slim fans gebruiken, 3 slim fans (boven de PSU een derde onderop je radiator monteren - heb ik denk ik nog ruimte voor), of één slim en één A12x25 fan. Die laatste twee zullen weinig verschillen qua temps, al zal 3 slim fans iets beter zijn.

• bobdetweaker
Ik moest mijn psu flippen omdat er anders geen plaats was voor mijn pompje, anders had ik hem ook gewoon normaal gezet.

• DMC90
MaZo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:29:
[...]
Nee, flipped PSU is eigenlijk alleen nuttig als je geen custom kabels gebruikt. In alle andere gevallen is de airflow beter met flipped case i.c.m. PSU in reguliere positie.

Verder kun je zoals ik 2 slim fans gebruiken, 3 slim fans (boven de PSU een derde onderop je radiator monteren - heb ik denk ik nog ruimte voor), of één slim en één A12x25 fan. Die laatste twee zullen weinig verschillen qua temps, al zal 3 slim fans iets beter zijn.
Ik heb al 1 NF-A15x15 en twee NF-A12x25's liggen. Denk je dat 2x15mm fans qua noise/performance hetzelfde zullen presteren als 15mm + 25mm? Ik ben gewoon super enthousiast over die NF-A12x25's, wat een top dingen zijn dat. Kan mij niet voorstellen dat een NF-A15x15 gelijkwaardige prestaties biedt.
bobdetweaker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:30:
Ik moest mijn psu flippen omdat er anders geen plaats was voor mijn pompje, anders had ik hem ook gewoon normaal gezet.
Ook een EK 240mm AIO? Edit: Zie dat je custom loop hebt :)

Bedankt beiden voor het helpen/meedenken!

• MaZo
  • Niet online
DMC90 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:40:
[...]

Ik heb al 1 NF-A15x15 en twee NF-A12x25's liggen. Denk je dat 2x15mm fans qua noise/performance hetzelfde zullen presteren als 15mm + 25mm? Ik ben gewoon super enthousiast over die NF-A12x25's, wat een top dingen zijn dat. Kan mij niet voorstellen dat een NF-A15x15 gelijkwaardige prestaties biedt.

[...]

Ook een EK 240mm AIO? Edit: Zie dat je custom loop hebt :)

Bedankt beiden voor het helpen/meedenken!
Er is weinig verschil qua prestaties tussen drie A12x15 fans (twee bovenop, één onderop boven de PSU) of één A12x15 en één A12x25 (beiden onderop, de laatste boven de PSU).

[Voor 4% gewijzigd door MaZo op 11-01-2021 18:30]

• DoubleD91
MaZo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:29:
[...]
Het zou mogelijk moeten zijn om 2x 15mm op de radiator te doen en 1x 25mm onder de radiator bij de voeding. Genoeg builds laten dit ook zien. Je hebt dan wel de voeding in de normale positie nodig met custom kabels, anders gaat het echt niet passen (of misschien net wel, maar dan veel minder airflow en een hele hoop gefrot). Ik zou wel een fangrill op de fan onder de radiator monteren.

• Thijs8472
Gisteravond mijn kabels van Ray binnengekregen en meteen geplaatst, ik ben wel content met het eindresultaat:

Ik had 3 8-pins GPU kabels en 1x8-CPU en ik was voor 30 euro klaar, ik kan hem echt wel aanraden. Eigenlijk ben ik nu wel 'klaar' met de build, wel heb ik nog een klein wensenlijstje (voor ooit):
  • Zilveren frontje/bovenkant om een 2-kleurige kast te maken maar dat kan niet meer omdat er niets meer gemaakt wordt voor de v.1.1 :(
  • PCIe 4.0 riser of een el-cheapo PCIe 3.0 GPU voor het flashen van de bios in de kast
  • EVGA XC3 3080 / 3080 FE
Ik twijfel nog steeds over een AIO, die hoor je helemaal niet toch? Van de andere kant, als ik zie hoeveel warme lucht er uit de kast getrokken wordt tijdens een gamesessie dan verwacht ik dat de GPU wel wat warmer wordt met een radiator erboven.

• bobdetweaker
Mooi setje, Ray maakt goed spul.

Ik hoor mijn auto wel maar alleen als ik echt zware spellen speel. Maar dan hoor ik mijn fans van de 3080 ook wel. Absoluut niet storend overigens.

• DMC90
Thijs8472 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:56:
Gisteravond mijn kabels van Ray binnengekregen en meteen geplaatst, ik ben wel content met het eindresultaat:
Schitterend ding hoor! _/-\o_

Begrijp ik nou goed dat je bios nog op PCIe 4.0 staat in combinatie met de standaard PCIe 3.0 riser? Ik dacht namelijk dat heel veel mensen hun systeem dan niet eens konden booten.

Ik ga toch maar eens even kijk naar de kabels van Ray. Net antwoord van J-HACK en de M2426 kan ik pas in maart verwachten (het verzenden, binnenkrijgen is nog een ander verhaal). Gebruik jij dus wel nog de standaard 24-pin kabel van Corsair?

Edit: Ray is on a break :> Ach, had ik kunnen verwachten. Tot nu toe nog niets soepel gegaan met deze build 8)7

[Voor 7% gewijzigd door DMC90 op 12-01-2021 13:39]

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

DMC90 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:37:
[...]
tot nu toe nog niets soepel gegaan met deze build 8)7
Welkom bij de club :+

13:37

• MaZo
  • Niet online
[...]
Begrijp ik nou goed dat je bios nog op PCIe 4.0 staat in combinatie met de standaard PCIe 3.0 riser? Ik dacht namelijk dat heel veel mensen hun systeem dan niet eens konden booten.
Een PCIe 3.0 GPU gebruiken om te booten en de BIOS om te zetten van auto naar 3.0 voordat je de 4.0 GPU gebruikt.

Mijn Louqe 4.0 Riser komt eerdaags binnen. Die ziet er zo uit.

[Voor 58% gewijzigd door MaZo op 12-01-2021 14:12]

• bobdetweaker
Soepel? Haha welkom in het SFF wereldje waar niets soepel kan gaan.

@DMC90 pm me effe, ik heb nog wat kabels van Ray die ik niet gebruik.

• bobdetweaker
MaZo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:07:
Gatver wat een lelijk ding en waar kan ik die bestellen?

Vraag me wel af (net als mensen in dat topic) of het geen probleem oplevert met slim fans en een radiator.

By the way, mijn tweede T1 is binnen!

• MaZo
  • Niet online
bobdetweaker schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:11:
[...]

Gatver wat een lelijk ding en waar kan ik die bestellen?

Vraag me wel af (net als mensen in dat topic) of het geen probleem oplevert met slim fans en een radiator.

By the way, mijn tweede T1 is binnen!
Op proshop.de (en dan een parcel forwarder als mailboxde.com gebruiken), of Amazon (geen voorraad).

• DMC90
MaZo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:07:
Funky ding :> Wat zijn al die krengen duur nog momenteel. Om te bedenken dat in mijn broertjes NR200 ook een riser cable (wel PCIe 3.0) inbegrepen zat als accessoire - en dat alles voor 100 euro.

@bobdetweaker Done :)

• Thijs8472
Inderdaad bij een BIOS update gaat alles weer naar default en dan heb je of een PCIe 4.0 riser of een PCIe 3.0 GPU nodig om beeld te krijgen. Aangezien ik nog wel wat verbeteringen verwacht qua AGESA moet dat tzt een keer gebeuren.

@DMC90 de M2426 komt uit de Verenigde Staten en zou er normaliter met een weekje moeten zijn na verzending.

• DMC90
@Thijs8472 De M2426 is helaas op backorder.

[Voor 4% gewijzigd door DMC90 op 12-01-2021 14:58]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@MaZo Zijn die kabels van Ray 16 of 18AWG?

Ik ben licht huiverig voor dit soort custom kabels omdat ze nog wel eens dunnere dan standaard bij de voeding leveren en wel eens over problemen hiermee heb gelezen.

Aan de andere kant lees ik niets dan lovende berichten over de kabels van Ray :)

Gabriël ITX

• MaZo
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:13:
@MaZo Zijn die kabels van Ray 16 of 18AWG?

Ik ben licht huiverig voor dit soort custom kabels omdat ze nog wel eens dunnere dan standaard bij de voeding leveren en wel eens over problemen hiermee heb gelezen.

Aan de andere kant lees ik niets dan lovende berichten over de kabels van Ray :)
Pslatecustoms

[Voor 4% gewijzigd door MaZo op 12-01-2021 15:43]

• Thijs8472
Diameter van 1.8mm volgens mijn schuifmaat (met plastic), en met 660 reviews durfde ik de gok wel aan. Ik heb ook naar pslate gekeken maar daar was ik voor dezelfde kabels het dubbele kwijt.

• Bryan.P
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-03 11:36
Na een hoop twijfelen ga ik toch overstappen van mijn Ncase M1 naar de FormD T1.
Wilden dit in eerste instantie niet doen, omdat ik toch liever een dual rad custom loop heb, maar het blijkt dat het met een paar mods ook mogelijk is in de T1.

Neem bijvoorbeeld deze builds:
https://www.reddit.com/r/...ors_15_mm_fans_titan_rtx/
https://www.reddit.com/r/...e_joining_this_group_has/
https://www.reddit.com/r/...0mm_radiator_in_formd_t1/

Een hoop componenten die ik nodig zal hebben heb ik nu al in de Ncase (De DDC pomp, Fans, XSPC Rad + Fans.)
Waarschijnlijk begin ik met 1 rad en breid ik het uit na twee als ik precies weet wat ik allemaal nog nodig heb en als ik zeker weet dat ik de extra koeling überhaupt nodig ga hebben.

Aangezien het nog wel even duurt voor de FormD T1 V2.0/EVO er is heb ik tijd zat om mijn loop uit te plannen. :p

• Bryan.P
[...]

Edit: Ray is on a break :> Ach, had ik kunnen verwachten. Tot nu toe nog niets soepel gegaan met deze build 8)7
Ja kan natuurlijk ook bestellen bij Pslate, heb ik goeie ervaringen mee, waren binnen ee maand geleverd.
+ van wat ik heb gelezen op reddit zijn dit flexibelere kabels dan die van Ray.
Enige nadeel is dat het uit de US komt dus je zult hoogstwaarschijnlijk, enkele invoerkosten krijgen...

https://www.pslatecustoms.com/collections/formd-t1-cables

• Bryan.P
@Thijs8472

Lijkt er op dat naast de T1 EVO ook een T1 V1.2 gaat komen. Een van de redenen die W360 geeft is:
"One of the reasons to make the Classic V1.2 is to continue providing parts for V1.0 and V1.1, let's see how production goes."

Terug te vinden hier

• Thijs8472
@Bryan.P Ik had het gezien inderdaad, maar gezien de historie eerst zien dan geloven.

Wat anders, EK heeft nu ook een non-RGB EK AIO 240: https://www.ekwb.com/shop/ek-aio-basic-240 , deze heeft een wat vriendelijker prijsje dan de RGB versie.

• DMC90
Thijs8472 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:16:
@Bryan.P Ik had het gezien inderdaad, maar gezien de historie eerst zien dan geloven.

Wat anders, EK heeft nu ook een non-RGB EK AIO 240: https://www.ekwb.com/shop/ek-aio-basic-240 , deze heeft een wat vriendelijker prijsje dan de RGB versie.
Als ik mijn RGB versie niet al in huis had, had ik deze gekocht. Schitterend zo no nonsene in het zwart. Benieuwd of de prestaties hetzelfde zijn, zie namelijk dat de pomp andere rpm heeft.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee