Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-06 10:54
Afgelopen week is het me dan eindelijk gelukt om een FormD T1 te bestellen op https://formdworks.com/. Ik kijk al maanden uit naar deze case om daar een mooie desktop pc van te bouwen.

Het is niet gemakkelijk om aan deze kast te komen omdat hij nog maar in zeer kleine oplagen geproduceerd wordt. Elke vrijdag om 9 uur PST (18:00 onze tijd) is er een batch beschikbaar en die is vaak binnen enkele seconden direct uitverkocht. Gebruikers met Apple pay lijken het snelst te kunnen betalen. Zelf heb ik gewoon via credit card betaald. Dit was voor mij de vijfde keer proberen, eindelijk is het gelukt.

Dit topic gaat over mijn (wilde) plannen en zodra ik de case binnen heb geef ik updates over het bouwproces.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Qd2HBHN9nJwxnsGlbDux8YeAzA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q6hmf1ZwoTm0EdFenxyUHZjb.png?f=fotoalbum_large

Welke wilde plannen, dan?
Ik wil in eerste instantie het volgende inbouwen (dit heb ik al liggen):
  • AMD Ryzen 7 3800x
  • Gigabyte Aorus X570
  • 32GB geheugen
  • 2x nvme storage
  • GTX 1080 TI
  • Corsair SFX600 psu
Hierna ben ik van plan te upgraden:
  • Custom loop waterkoeling
  • Corsair SFX750 psu
  • RTX 3080

[ Voor 15% gewijzigd door bobdetweaker op 13-09-2020 02:56 . Reden: prijs van rtx 3080 is bekend ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:46
Kan je niet beter even kijken hoe de 3xxx gpu uitvalt? Mogelijk is die gunstigere prijs kwaliteit (en warmte ).
Weet je ook zeker dat je een r7 3800wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
Ik wil liever een 3950x, maar ik heb die 3800x liggen dus dat past prima in mijn proof of concept. Met custom loop waterkoeling kan ik beide goed genoeg koelen, verwacht ik. Ik kijk af van andere ervaringen maar wil eerst mijn huidige build transplanteren.

Ik heb een dan Cases A4 met daarin al mijn 1080ti, 3800x, het moederbord en het geheugen. En ja de rtx 30xx zou wel eens heel interessant kunnen zijn, maar eerst prijzen maar eens afwachten.

Mocht ik eind dit jaar nog budget over hebben, dan schaf ik een pci-e 4 riser aan zodat ik twéé kaarten kan plaatsen, gewoon omdat het kan. Bij de T1 komt een pci-e 3 riser.

Optie voor de riser: https://www.adt.link/product/R33.html
Daarnaast heb je dan dit natuurlijk nodig: https://peine-braun.net/s...&path=65_59&product_id=87

[ Voor 34% gewijzigd door bobdetweaker op 17-08-2020 15:39 ]

• Gataitai
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-03 21:54
Hoe zit het eigenlijk met importkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
De importkosten zijn nog niet bekend. Ik ken ook nog geen andere Nederlander die er eentje heeft besteld en heeft ontvangen dus dat is nog afwachten.

• vamplew
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09-2024
was ook geïnteresseerd in deze case, maar wist niet dat die zo moeilijk te bestellen was. Wat vind je van je dan case a4 ten opzichten van deze?

• bobdetweaker
De A4 is een mooie kast, kleiner dan de T1, maar minder strak. Gemakkelijker te bekomen dus daarmee erg interessant.

• vamplew
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 30-09-2024
ga je de a4 nog gebruiken hierna of wil je er vanaf ?

• gabrifc
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09-2021
Ik heb ook dit case gekocht, maar het komt later, de week van 1 December. Ik zal mijn build beginnen met een luchtgekoelde gpu omdat het lijkt alsof de tuf 3080 goed werkt.

Houd ons aub op de hoogte van de mogelijke importkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
@gabrifc bedoel je deze kaart? pricewatch: Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080

Ik zat zelf aan deze te denken omdat als je daar een waterblok opzet hij nog maar één slot zou hoeven te gebruiken: pricewatch: MSI GeForce RTX 3080 Ventus 3X 10G OC

• gabrifc
Ja, ik bedoel deze pricewatch: Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080. Volgens YouTube-reviewers (e.g., Optimum Tech) en Reddit, lijkt de ASUS luchtgekoelde kaart een beetje beter te werken dan MSI.

Volgens EKWB we zullen waterblocks voor de ASUS TUF ook hebben:
"EK water blocks for EVGA XC3 and ASUS TUF Series graphics cards will follow in a matter of weeks, while the Founders Edition water blocks will take a bit longer since EK is preparing something really special for those graphics cards."
Maar ik denk dat de verschillen zullen op het einde erg klein, dus ik zal waarschijnlijk gaan met wat beschikbaar of goedkoper is.

• bobdetweaker
Ja ik zag hem ook voorbij komen bij Optimum Tech. Ik wordt wel echt veel wilder van en 1 slot 3080 dus als dat gaat lukken met een waterblok dan ga ik dat sowieso doen. Anders wordt het zoiets als die TUF.

• gabrifc
Dat klopt. Waarom wil je 1 slot GPU in plaats van 2 slots? Meer ruimte voor de custom loop en 70mm cpu waterblock?

• bobdetweaker
Ja, en mogelijkheid voor uitbreiding voor extra storage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabrifc
Success! Ik zal de topic volgen :)

• bobdetweaker
Voor eventueel geïnteresseerden, je kunt deze kast nu pre-orderen via deze url: https://formdworks.com/products/t1-black.

Als je er nu eentje besteld wordt die in de eerste week van december verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:33
@bobdetweaker is jouw kast al binnen?
Ik ben zelf aan het denken om deze kast te kopen, maar ik vraag me af het totale plaatje is qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
@Elvir90 Als je voor de zwarte variant gaat dan kost die als basis $210 (EUR 177,25). Verzendkosten naar Nederland zijn $35 (EUR 29,54). Komt samen op een mooi totaal van $245 (EUR 206,79). Reken maar dat er ook Duane kosten bij komen, maar die zijn mij nog onbekend.

Vandaag kreeg ik een e-mail met het bericht dat ik voor de zekerheid mijn verzendadres nog moest checken. Dus mijn kast wordt binnenkort verzonden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
bobdetweaker schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:10:
@Elvir90 Als je voor de zwarte variant gaat dan kost die als basis $210 (EUR 177,25). Verzendkosten naar Nederland zijn $35 (EUR 29,54). Komt samen op een mooi totaal van $245 (EUR 206,79). Reken maar dat er ook Duane kosten bij komen, maar die zijn mij nog onbekend.

Vandaag kreeg ik een e-mail met het bericht dat ik voor de zekerheid mijn verzendadres nog moest checken. Dus mijn kast wordt binnenkort verzonden denk ik.
Invoer kosten zulllen toch ook iets van 30-40 euro zijn gok ik.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:32

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

bobdetweaker schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:10:

dannbla schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:01:
[...]

Invoer kosten zulllen toch ook iets van 30-40 euro zijn gok ik.
Dit kan je uitrekenen op de Invoercalulator

[ Voor 49% gewijzigd door Dwarlorf op 28-09-2020 08:11 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvir90
Thanks, in totaal kom ik op 265 euro uit. Stevig bedrag, voor dit bedrag heb je bijna een Louqe Ghost S1. Dit wordt een lastige keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Elvir90 schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:32:
Thanks, in totaal kom ik op 265 euro uit. Stevig bedrag, voor dit bedrag heb je bijna een Louqe Ghost S1. Dit wordt een lastige keuze
Ook de Ghost S1 is niet leverbaar. De enige shop die aan Nederland levert heeft al maanden geen voorraad (Dustin). Ik heb er net zelf een uit Denemarken gehaald via ProShop.de en kenissen in Duitsland (waar ProShop aan levert).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvir90
Klopt, via Dustin is de verwachte levertijd 7-10-2020.

Ik ben nog wel benieuwd voor welke redenen men voor de Formd T1 gaat ipv een andere SFFPC zoals de Louqe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:32

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Elvir90 schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:32:
Tja. Ik snap het zeker bij nieuw ontwikkelde cases is het nog maar de vraag wat de kwaliteit (materialen,design) precies is.

Maar goed de meeste mini ITX cases zijn vrij prijzig. Mijn eerste, de Osmi, was ook zo'n €250. M'n Ncase M1 heb ik 2ehands kunnen kopen maar nieuwprijs ook zo'n €250 (incl alle overige kosten)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 18:30
Mijn Louqe ook gekocht bij Proshop Denemarken en laten verschepen via Duitsland met Mailboxde. Hoop gedoe voor een computer case 😋.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Wat we allemaal niet over hebben voor zo'n case, he. Voor mij is het de uitdaging. Klein, krachtig, portable.

Zo heb ik mijn Dan Cases A4 hier op Tweakers gekocht via het V&A. De case past gemakkelijk in mijn rugzak en gaat mee op vakantie en op hotel. De T1 mag dan iets groter zijn, maar dat is precies wat ik nodig denk te hebben voor het kunnen inbouwen voor een custom loop, zoals vele anderen al hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewUser11
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-05-2022
Leuk om dit topic gevonden te hebben. Ik twijfel zelf namelijk nog tussen de Ncase M1 en de FormD T1 voor mijn nieuwe build. Al laat de build zelf nog even op zich wachten. Aangezien ik wacht op mijn EVGA RTX 3080 XC Ultra gaming die in pre-order staat.

[ Voor 88% gewijzigd door NewUser11 op 28-09-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 17:34
Nice, deze ga ik volgen. Mijn huidige build (momenteel zonder GPU) zit in een Ncase M1, maar heb vorige week toch besloten ook een Formd T1 te kopen.

Leuk lijstje van parts en vet natuurlijk dat je voor een custom loop gaat! Ik zal het saai houden met een 240mm aio en air cooled 3080 (of kijken waar AMD mee komt...).

Is de case inmiddels al verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.P
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-05 12:35
Leuke thread dit inderdaad, ga ik ook volgen. Heb na 5 weken geen succes bij de pre-order van de T1 toch een kunnen bestellen (zwart). Deze wordt 12-16 oktober verzonden. Huidige build zit in een Ncase M1 en de vorige in de Ghost S1.

Heb nu een dual rad setup met een 2070 super (FE) en 3600, enorme overkill aan koeling, maar leek me gewoon leuk om een custom loop te maken. Temps van GPU komen niet hoger de 55c en het enige geluid dat ik hoor in helaas een beetje coil whine...

Dus weet niet of ik überhaupt wel een build ga maken in de T1, misschien de volgende :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Bryan.P schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:07:
Leuke thread dit inderdaad, ga ik ook volgen. Heb na 5 weken geen succes bij de pre-order van de T1 toch een kunnen bestellen (zwart). Deze wordt 12-16 oktober verzonden. Huidige build zit in een Ncase M1 en de vorige in de Ghost S1.

Heb nu een dual rad setup met een 2070 super (FE) en 3600, enorme overkill aan koeling, maar leek me gewoon leuk om een custom loop te maken. Temps van GPU komen niet hoger de 55c en het enige geluid dat ik hoor in helaas een beetje coil whine...

Dus weet niet of ik überhaupt wel een build ga maken in de T1, misschien de volgende :D.
Ook de nodige ervaring met dure niche ITX cases! Ben benieuwd waarom je van een Ghost, naar een Ncase en nu weer naar een Formd (sandwich layout) gaat. Ook een uit de hand gelopen hobby? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.P
DMC90 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:36:
[...]

Ook de nodige ervaring met dure niche ITX cases! Ben benieuwd waarom je van een Ghost, naar een Ncase en nu weer naar een Formd (sandwich layout) gaat. Ook een uit de hand gelopen hobby? :)
Ik wilden en eerste instantie van Ghost S1 over stappen naar de T1, omdat ik de S1 te luid vond en ik van plan was om te water koelen. Het bestellen van de T1 was destijds haast onmogelijk. (Iedere week voor een week of 5-6 iedere vrijdag om 18:00 en spot sale die in 20 sec was uitverkocht.)

Omdat dat dus niet ging wilden ik een M1 omdat ik dan een dual rad en externe pomp kon gebruiken. Net twee dagen toen ik deze build af had was er een pre-order voor de T1 met groote hoeveelheden. So F it ik koop hem gewoon en zie wel wat ik er mee doe...

Ik zal zo wel wat Foto's posten van M'n builds en ja het is een enorm uit de hand gelopen hobby. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bryan.P
Ghost S1 build
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj8HOzeicS-CP2-t5ZDYDizwnM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/islYpIAK0UCjkAH1rbqc4CVX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70g1uC8n9XPqjUJvmA5JRNlAv6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKRxd7E87IIFCXCwzwJh9VwS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.P
Ncase M1 build
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LnNjm6QCeH5C8iZfZMgZVB8vhjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjJne88TkjmK8NmVKEw7yfqS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JG6UEmQaCikWQEMfWPL6qtIO7lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0vr9D0hX7CdNFezN2kYj08S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx3QLho-HpdIvDsMH-Ze-oDF35I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyYv0aTkPzby57LaN87aiPzF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Er staat nu een T1 te koop in V&A: V&A aangeboden: FormD T1 Zilver/Zwart.

Mocht je extreem ongeduldig zijn en teveel geld willen betalen, dan is dit je kans om er snel aan eentje te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMC90
Bryan.P schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:26:
[...]

Ik wilden en eerste instantie van Ghost S1 over stappen naar de T1, omdat ik de S1 te luid vond en ik van plan was om te water koelen. Het bestellen van de T1 was destijds haast onmogelijk. (Iedere week voor een week of 5-6 iedere vrijdag om 18:00 en spot sale die in 20 sec was uitverkocht.)

Omdat dat dus niet ging wilden ik een M1 omdat ik dan een dual rad en externe pomp kon gebruiken. Net twee dagen toen ik deze build af had was er een pre-order voor de T1 met groote hoeveelheden. So F it ik koop hem gewoon en zie wel wat ik er mee doe...

Ik zal zo wel wat Foto's posten van M'n builds en ja het is een enorm uit de hand gelopen hobby. 8)7
Godsamme, hele vette builds!
bobdetweaker schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:32:
Er staat nu een T1 te koop in V&A: V&A aangeboden: FormD T1 Zilver/Zwart.

Mocht je extreem ongeduldig zijn en teveel geld willen betalen, dan is dit je kans om er snel aan eentje te raken.
Wil graag een helemaal zwarte en met die vraagprijs wacht ik graag tot mijn eigen order wordt geleverd. Beetje jammer dat er meer dan 150 euro bovenop de retail prijs wordt gevraagd. Verkoper benoemt dat er een riser cable bij zit twv 40 euro, zit deze er standaard niet bij? :>

[ Voor 37% gewijzigd door DMC90 op 05-10-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
@DMC90 De riser zit er standaard bij. Maat het gaat wel om een PCI-e 3 riser dus als je van plan bent om meer aan te sluiten dan alleen bijvoorbeeld één videokaart en je CPU en moederbord ondersteunen dat, dan moet je los een PCI-e 4 riser bestellen (kan niet bij FormD).

[ Voor 3% gewijzigd door bobdetweaker op 05-10-2020 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
bobdetweaker schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:46:
@DMC90 De riser zit er standaard bij. Maat het gaat wel om een PCI-e 3 riser dus als je van plan bent om meer aan te sluiten dan alleen bijvoorbeeld één videokaart en je CPU en moederbord ondersteunen dat, dan moet je los een PCI-e 4 riser bestellen (kan niet bij FormD).
Ah zo, dan is de default riser voor mij prima! Moederbord ondersteunt nog geen PCI-e 4, scheelt we weer wat centen. Hopen dat deze keer de case de douane door komt zonder import kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Ik heb mijn vingers ook gekruist, maar verwacht eerlijk gezegd wel dat er importkosten bij komen. Ik laat het in ieder geval in dit thread weten wanneer dat zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMC90
bobdetweaker schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:50:
Ik heb mijn vingers ook gekruist, maar verwacht eerlijk gezegd wel dat er importkosten bij komen. Ik laat het in ieder geval in dit thread weten wanneer dat zo is.
Yes please! Voor mij Ncase moest ik in ieder geval import kosten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bryan.P
DMC90 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:54:
[...]

Yes please! Voor mij Ncase moest ik in ieder geval import kosten betalen.
Yep ik ook, was ongeveer €40 dus zal wel vergelijkbaar zijn voor de T1 denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• florisb84
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik heb de t1 in maart ontvangen, was toen 39,50 import kosten, 22euro btw en 17,50 handling aan PostNL. Pakketje was gewaardeerd als 104 euro door de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:20
Je gebruikt in je ncase build pluggen tussen de slangen en radiator. Zijn deze hotswap, dus met water er in? En welke zijn dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.P
jwtje schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Je gebruikt in je ncase build pluggen tussen de slangen en radiator. Zijn deze hotswap, dus met water er in? En welke zijn dit? :)
Dat zijn deze:

https://www.aquatuning.nl...4-inner-thread-deep-black

en deze:

https://www.aquatuning.nl...4-inner-thread-deep-black

Maar deze zijn helaas niet leverbaar op het moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Die van mij is ook binnen. 14 augustus besteld in de pre-order, 14 oktober verzonden en 16 oktober geleverd via DHL. Totale kosten invoerrechten en btw 58,50. Ga er maar vanuit dat je dit ook mag gaan betalen.

Bouwkwaliteit is super, usb-stick ter referentie hoe klein het ding is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ca44Ro-hEDo9kzeE2mv-2qXO5Sg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M23Gphf3E2tw9mynygVBSntL.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door SqnLdr op 17-10-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.P
SqnLdr schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:57:
Die van mij is ook binnen. 14 augustus besteld in de pre-order, 14 oktober verzonden en 16 oktober geleverd via DHL. Totale kosten invoerrechten en btw 58,50. Ga er maar vanuit dat je dit ook mag gaan betalen.

[Afbeelding]
Specs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik moet helaas nog tot december op mijn E-White wachten. Het wordt een 2-slot build / PSU offset met een EK-120 AIO en Nvidia RTX 3080 FE. Qua hardware is het enige dat nog mist de GPU en een Zen3 processor. De rest heb ik al in huis (Asus X570-I mobo, Corsair MP600 NVMe, Corsair Vengeance 2x 8GB 3600 CL14, Noctua fans). Als de GPU echt mission impossible wordt ga ik voor een 3-slot build met een Asus TUF RTX 3080.

Ik was lang in de markt voor een witte Ghost S1 MK3, maar de plannen zijn gewijzigd door het gebrek aan communicatie / leveringen van Louqe enerzijds, en de slechte warmteprestaties i.c.m. een RTX 30xx anderzijds. Ik zit daardoor helaas nu wel met een gloednieuwe Asetek 645LT AIO opgescheept die ik niet langer nodig heb.

[ Voor 54% gewijzigd door MaZo op 18-10-2020 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een zeer bescheiden build, komt vanuit een Phanteks Enthoo Evolv Shift. Mijn kantoorwerk/surf/FIFA bakje:

ASUS ROG STRIX H370-I
Intel Core i5 9400F
Noctua NH-L12S
16GB DDR G.Skill DDR4-2666
2TB ADATA SX8200 SSD
Gigabyte GeForce RTX 2060

Dell UltraSharp U3219Q
Dell AC511M prut soundbar

Microsoft Surface draadloze ramplank en muis.

Op de planning staat: RTX 3060, een volledige refresh ga ik eens bekijken als we aangekomen zijn bij Alder Lake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
SqnLdr schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:57:
Jaloers! Ik moet nog wel even wachten op mijn exemplaar, en waarschijnlijk ook op een RTX 3080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.P
Douane kosten waren voor mij ook €58,50.
Hij komt maandag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Wat hebben jullie een geluk dat jullie hem al binnen hebben! En tof om jullie wilde plannen te lezen. Ik moet helaas nog even wachten maar heb vandaag eindelijk de verzendbevestiging binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28BLXU--apXojTNOqDjCx4MBq90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jAhq4YzipemER6zH3h2znz3d.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
bobdetweaker schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:30:
Wat hebben jullie een geluk dat jullie hem al binnen hebben! En tof om jullie wilde plannen te lezen. Ik moet helaas nog even wachten maar heb vandaag eindelijk de verzendbevestiging binnen.

[Afbeelding]
*O*

Ik moet helaas nog wel even wachten! Aan de andere kant moet ik ook nog een 3080 zien te scoren. Of dat gaat lukken voor midden december moet nog maar blijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:25
Ik heb ook interesse in een Formd T1, echter zit nu al langere tijd op de site in de gaten te houden, maar wat is een beetje normaal/hoe lang moet je wachten op het kunnen plaatsen van een bestelling/preorder???

In eerste instantie vond ik de Loque ghost mooier met met een nvidia 3080 gaat dat denk ik moeilijkheden opleveren. Zat ook hier naar te kijken YouTube: AKLLA A4v2 ITX Case from Taobao maar ja dat word gehannes met superbuy en hij is (in water cooling uitvoering) een stuk groter en is ongeveer kwa inhoud gelijk aan de Mcase M1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
De verwachting is dat preorders niet mogelijk blijven tot minstens november. Ze willen er namelijk zeker van zijn dat de al bestelde exemplaren tijdig en zonder problemen de deur uit gaan.

Verder is het een kwestie van geluk. Je kunt je rot F5-en op de vrijdagavonden en er meerdere malen naast grijpen, klaar zitten en er achter komen dat de verkoper in slaap gevallen is en de website niet opent voor bestellingen, of je kunt rustig bestellen zoals bij de laatste keer toen het het hele weekend mogelijk was om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
MaZo schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:14:
Verder is het een kwestie van geluk.
Er zijn er al velen die dit geluk tot nu toe niet hebben gehad, zelfs met de grotere oplage. Het is echt afwachten. Een andere optie is meer dan het dubbele betalen wanneer er weer eentje op ebay verschijnt, maar zoveel geld is die kast natuurlijk nooit waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
Grappig dat ik mij totaal niet kan vinden in de verhalen over moeilijkheden met bestellen. De pre order heeft bij mij zeker twee weken lang open gestaan (ik heb eind September besteld). Geen haast, geen f5’en 😅

Mocht je betaal problemen hebben met je credit card, even snel de bank bellen. In mijn geval was de verkoper geblokkeerd door mijn bank. Dus bestel overdag zodat je je bank kunt bellen indien nodig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bryan.P
Daar is hij dan! Nog aan het tijfelen of ik hem houd of op V&A zet, mijn Dual Rad Ncace M1 ben ik niet van plan om te bouwen... ;p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXHJAiKRY4Ax-lrbkdLpjFbudTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sTaaQ4Gn00BF32UYFs6Mzi8j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
Nice! Ik weet zeker dat er animo is voor deze case in V&A!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMC90
Bryan.P schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:24:
Daar is hij dan! Nog aan het tijfelen of ik hem houd of op V&A zet, mijn Dual Rad Ncace M1 ben ik niet van plan om te bouwen... ;p

[Afbeelding]
Stuur me pm als je hem in de verkoop doet!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bobdetweaker
Zo spannend! Hij zou vandaag moeten komen. Op de afbeelding staat 29 oct, maar DHL geeft aan 30.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHwVwbef2lCC280PldizqGY43Qg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v6oP86V61gcVtiHhoWhueWm7.png?f=user_large

@DMC90 In V&A staat er eentje voor de belachelijke prijs van 400 euro: V&A aangeboden: FormD T1 Zilver/Zwart

Edit.. oeps dat had ik eerder in dit topic ook al gezegd...

[ Voor 6% gewijzigd door bobdetweaker op 30-10-2020 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobdetweaker
Jaaaaa hij is binnen! Ik voel me als toen ik zes was en ik wakker werd op de dag van mijn verjaardag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5z94YD4TTFZAqrMiASGTPT6Kbcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFwFxSuT4CClPXcAzLCCR5oX.jpg?f=fotoalbum_large

Dit weekend ga ik hem in elkaar zetten en ik zal proberen er mooi beeldmateriaal van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.P
bobdetweaker schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:12:
Jaaaaa hij is binnen! Ik voel me als toen ik zes was en ik wakker werd op de dag van mijn verjaardag!

[Afbeelding]

Dit weekend ga ik hem in elkaar zetten en ik zal proberen er mooi beeldmateriaal van te maken.
Nice! succes met het bouwen!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
bobdetweaker schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:17:
Zo spannend! Hij zou vandaag moeten komen. Op de afbeelding staat 29 oct, maar DHL geeft aan 30.

[Afbeelding]

@DMC90 In V&A staat er eentje voor de belachelijke prijs van 400 euro: V&A aangeboden: FormD T1 Zilver/Zwart

Edit.. oeps dat had ik eerder in dit topic ook al gezegd...
Jaloers! Veel plezier met bouwen en ik ben benieuwd naar de resultaten, graag dit topic updaten!

Ik had de advertentie op V&A al een tijd geleden gezien, maar ik wil graag de helemaal zwarte uitvoering. Ik wacht nog even geduldig af t/m december! Is jouw T1 trouwens precies op schedule geleverd, of te laat/eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Mijne is verstuurd op 23 oktober en daarmee ook volgens planning (expected to ship by October 19th-23th).

Levering was verwacht tussen 23 en 27 november dus is hij wel eerder aangekomen dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
bobdetweaker schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:28:
Mijne is verstuurd op 23 oktober en daarmee ook volgens planning (expected to ship by October 19th-23th).

Levering was verwacht tussen 23 en 27 november dus is hij wel eerder aangekomen dan verwacht.
Die 19-23 oktober is wat er op de website stond bij bestellen toch? Dan denk ik dat het in mijn geval 1-4 december is. Het verzenden gaat wel echt rete snel zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Nee, dat stond in de email. Op de website stond verwachte levering tussen 23-27 november. Later per mail ook nog die verwachte leverdatum gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DMC90
bobdetweaker schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:36:
Nee, dat stond in de email. Op de website stond verwachte levering tussen 23-27 november. Later per mail ook nog die verwachte leverdatum gezien.
Nice! In dat geval hoop ik ook op een eerdere levering _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter.zwiers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-04 19:23
Je kan ze weer bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Super! Ik heb er meteen nog eentje besteld voor mijn tweede PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
De kwaliteit van de onderdelen is werkelijk niet te vergelijken met andere kasten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_67SEA6duMTv6ku443RB8ITZNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mD7DdkPTDT53hthn36Xny6xm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben in ieder geval lekker zoet bezig!

[ Voor 3% gewijzigd door bobdetweaker op 30-10-2020 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter.zwiers
Meer foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
Ja, meer foto's!

Mijn eerste poging om te bouwen was met de standaard koeler van AMD en de kast in 2 slot configuratie. Ik wist dat het zijpaneel er dan niet op kon maar had niet verwacht dat de koeler ook te breed was, zie fotos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fE3LnWJf1SUQZNXwGPpZYbTGP-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6udVCfIAU8L4AynHsyAR6kUB.jpg?f=fotoalbum_large

Op deze foto zie je waarom het niet past: de rode lijn geeft aan dat het schroefgat wat je ziet exact op de plaats van de standoff voor het bevestigen van je moederbord staat. De koeler van AMD wil graag op de plek van het oranje gemarkeerde gebied overlappen. Dat past dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfK8cI6L6Vlu7UDzizFyXdY_xN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sIvxmXw6bEImiduqDt7pdTrf.jpg?f=fotoalbum_large

Tweede poging was dezelfde configuratie maar met de enige koeler die ik had liggen die wel paste: pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black. Niet krachtig genoeg voor de 3800x, maar prima om eventjes mee te testen om te zien hoe de kabels moesten lopen. Ik wist nu in ieder geval dat ik de meeste van mijn custom cables van de dan cases a4 kon hergebruiken totdat de nieuwe custom cables besteld en geleverd zijn.

Daarna kwam de uitdaging om de pricewatch: Asetek 645LT AIO erin te krijgen, de enige liquid cooler die ik heb die er in past. Dat is gelukt zonder al teveel moeite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNY0Gbp90yhcz5uJcOQIdBdxcZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dw635eHrMhd2wzQ3KQVJqPhq.jpg?f=fotoalbum_large

Dankzij deze Corsair Fan die ik nog had liggen is ook het chipset van het moederbord lekker fris, zonder al te veel lawaai.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13YMqm2BaVxwJR9k4Rs11KykQzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZUP4IVzOcq1qoP65MQws3wj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KA1zdxq9rlt2Gw5AlxvMGH2J4Nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CrVFpxSz8b71WDKOR6oMl6A.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn 2.5" ssd zit tussen het frontpaneel en de voeding in, daar heb je wel echt een haakse SATA connector voor nodig, anders past dat niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujJAlpqoj4cGUt8XuLzNVXl-hi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5xEZg0oSSFXEoo5P7FT73lz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb iets vals gespeeld met de plaatsing van de videokaart omdat mijn pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Armor 11G OC te hoog is (143mm ipv maximum 139/140 mm). Hierdoor staat de videokaart praktisch gezien in 2 slot configuratie maar het moederbord in 3 slot configuratie, want op een systeem zonder videokaart kan ik niet gamen!

Bij deze foto kan je ongeveer zien waar de videokaart te hoog is vergeleken met de strut die er achter zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCsw84l7559G6QfS9Tz9udZeijA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXJbSj7hgdaGiDVbwyB2JdHa.jpg?f=fotoalbum_large

Meer foto's volgen wanneer ik heb uitgevogeld hoe ik het zijpaneel aan de videokaart kant erop kan krijgen zonder dat de fans er tegenaan wrijven...

Hij is lekker stil zolang het zijpaneel bij de videokaart er dus niet op zit. Ik ga komende week de spullen voor custom loop liquid cooling bestellen. Even afwachten wat de kosten voor de auto zijn en misschien bestel ik dan ook meteen een rtx 3080.

[ Voor 6% gewijzigd door bobdetweaker op 01-11-2020 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06

sapphire

Die-hard pruts0r

bobdetweaker schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:57:

Meer foto's volgen wanneer ik heb uitgevogeld hoe ik het zijpaneel aan de videokaart kant erop kan krijgen zonder dat de fans er tegenaan wrijven...

Hij is lekker stil zolang het zijpaneel bij de videokaart er dus niet op zit. Ik ga komende week de spullen voor custom loop liquid cooling bestellen. Even afwachten wat de kosten voor de auto zijn en misschien bestel ik dan ook meteen een rtx 3080.
Deshroud en A12x15's erop ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
sapphire schreef op maandag 2 november 2020 @ 23:50:
[...]

Deshroud en A12x15's erop ?
Dat lost het wrijven tegen het zijpaneel vast wel op, ja. Verder opzij zetten lukt echt niet omdat de PCB al te hoog is. Voor nu is dit prima totdat ik een nieuwe videokaart heb.

Inmiddels heb ik de build iets aangepast. Ik heb de fans vervangen door twee A12x15's, de rode sata kabel vervangen door een zwarte, de power button van plaats verwisseld en geprobeerd de kabels iets netter weg te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWhQ1C1an2VqwWlG7DWsZ40q2b0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YzFqlVtdlpO8fC3ex21ZimBg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No5j2nN9voA9vZZnY-VSbGX45so=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzVcKIh6W2Lcy7JlLewUM0nr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdrvTppHcJxIfey3kBTcqJr0DlY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8g5AAUP6n2EmlVlrLy3GBRyb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6THFFJ0VS2fTeAtT_qaKAndlQ3k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmYsAIYJnpwE4K03HwbRmV2q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHli_j_QjArdjfc3S3cJYBqLjGQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQVy7lX49wdDcLFttYNpkTlr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_KEFh_GIOfjzAG7poGQeqsS_Hw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xweY0XWPqg1Twm456MiJgTnX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPiXAriR62XaYhyGh9WAE_vvjdw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xh1E8PVhEIhUYsWC1hnamWy.jpg?f=fotoalbum_tile

Zelfs na het aanpassen van de fan-curve van de fan die op de pricewatch: Asetek 645LT AIO geplaatst zit valt het enorm op hoe stil die 92mm fan was in vergelijking met de 120mm die er nu op zit. Absurd eigenlijk. Nou zie ik nu net zelf op de foto's dat ik ben vergeten de anti-vibration rubbertjes op de A12x15's te zetten maar dat zal vast niet veel uitgemaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
Ik heb ondertussen nog even met de fan curves zitten spelen en heb het geluid wat minder storend gekregen door gewoonweg minder snel naar de 100% snelheid te gaan. Tevens CPU lichtjes undervolted.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IPq-0r9ts9XxNE9xzDI5SLQMEY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hKDtZ37NPhnp19dMvatYvCgw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEF_dtbs3vNWhtt6oeYBRiQWKGQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1kfxoC6VdgQKrwcELUC1Z7Sy.png?f=fotoalbum_tile

Score in Cinebench 20 komt uit op 4587, vorige score zonder undervolting van cpu was 4795. Geluid is in ieder geval absoluut niet meer storend. Zodra ik de custom loop heb gebouwd herstel haal ik de undervolt eraf en ga ik echt aandachtig finetunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmCOeWRrxeC4JGGg_lRCk8Hmou8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zhabLiX3em646qaez1xNhcUT.png?f=fotoalbum_large

Kastje staat er mooi bij zo, ook al is het zijpaneel aan de videokaart kant er niet op. Zie je toch niet vanaf hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACUs_XvzCWfFAEFCNa4rL1_IXb8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ezf4MEGz0eiwkMwiIVtkfnz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLIikYL8HSadKnJ_HccrUV5L7Tc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wpvld88lUJQZz7PeuicN2pTZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Tot slot nog een link naar een verse benchmark: https://www.userbenchmark.com/UserRun/34946057. Als ik overigens naar de hwinfo64 kijk lijkt het erop dat de undervolting helemaal niet actief is :?

[ Voor 3% gewijzigd door bobdetweaker op 03-11-2020 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:01:
Ik moet helaas nog tot december op mijn E-White wachten. Het wordt een 2-slot build / PSU offset met een EK-120 AIO en Nvidia RTX 3080 FE. Qua hardware is het enige dat nog mist de GPU en een Zen3 processor. De rest heb ik al in huis (Asus X570-I mobo, Corsair MP600 NVMe, Corsair Vengeance 2x 8GB 3600 CL14, Noctua fans). Als de GPU echt mission impossible wordt ga ik voor een 3-slot build met een Asus TUF RTX 3080.

Ik was lang in de markt voor een witte Ghost S1 MK3, maar de plannen zijn gewijzigd door het gebrek aan communicatie / leveringen van Louqe enerzijds, en de slechte warmteprestaties i.c.m. een RTX 30xx anderzijds. Ik zit daardoor helaas nu wel met een gloednieuwe Asetek 645LT AIO opgescheept die ik niet langer nodig heb.
Ik begin steeds minder hoop op een RTX 3080 FE te krijgen, terwijl ik de Asus TUF RTX 3080 vrij makkelijk zou kunnen vinden. Keuzes, keuzes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28
bobdetweaker schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:57:
Mijn 2.5" ssd zit tussen het frontpaneel en de voeding in, daar heb je wel echt een haakse SATA connector voor nodig, anders past dat niet.
Mooi build log, al erg lang aan het twijfelen en dit weekend toch de Metalgrey besteld - moet ergens in januari geleverd worden.

Ik heb op Reddit gelezen dat je een 2e SSD kan vastschroeven aan de onderkant en dat de schroeven precies op de gaten passen. Wat is jouw inschatting daarvan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobdetweaker
mailis schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:12:
[...]

Mooi build log, al erg lang aan het twijfelen en dit weekend toch de Metalgrey besteld - moet ergens in januari geleverd worden.

Ik heb op Reddit gelezen dat je een 2e SSD kan vastschroeven aan de onderkant en dat de schroeven precies op de gaten passen. Wat is jouw inschatting daarvan?
Dank je! Ik zal vanavond eens kijken voor je.

Edit: ok, het is mogelijk maar je kunt niet alle vier de schroefjes vast zetten. De gaatjes van het paneel komen bijna overeen met twee van de schroefgaatjes van de SSD, maar de schroefgaatjes van de SSD zijn een fractie verder uit elkaar gezet. Al met al gaat het je lukken hier schroefjes in de draaien, maar dan zal het schroefdraad van de schroefjes waarschijnlijk krassen achterlaten.

Ik heb wat foto's gemaakt zodat je het zelf beter kunt zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEIX54RpdE6PJXbBV1yyxf1XaC0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoQWBzpUliN7yS5JgAQhTApr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrN46b5DQ2_d63Ea6p23usg6BQw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49UuIAovIKWmdn26BD9dwHbW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e74ZzuDhoRNXF7IyVQjhOQ1YYyw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCJ1mR3ISVTHwVkHD4XPim0w.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkPruremI72xb0_2ZRpJ8QQK5T0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o42iHA5h942vl3tgB28Swp24.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4e-eLdHlelSKdCvg-p5ZUn5WmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFIisIAVg5xnXVwBGrPfwi7x.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 128% gewijzigd door bobdetweaker op 04-11-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
Volgende bump, want ik gooi even wat in de groep. In de eerste post liet ik weten dat ik graag een single slot GPU wil. Ik zou de pricewatch: EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming wel kunnen nemen, die heeft alle aansluitingen in de bracket op één rij in plaats van twee rijen, en die past in de kast met ruimte genoeg voor een Alphacool DC-LT ernaast.

Om de kaart dan echt maar één slot in gebruik te laten nemen kan ik een single slot GPU bracket monteren zoals er genoeg bestaan voor een 1080 TI. Ik vraag me af of deze zou passen: https://www.aquatuning.nl...g_kYn7ZQG2thoCqAAQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Voor de geïnteresseerd, AMD beschikbaar voor zolang dat het duurt....
https://www.nouvolo.com/pages/aquanaut

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28
@bobdetweaker had je al bedankt in de DM, maar nogmaals bedankt voor het uitzoeken en de duidelijke foto's!! Gelukkig heeft mijn mobo de optie voor twee M.2 SSD's, dus daar liggen nog mogelijkheden indien het niet lekker uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DMC90
mailis schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:17:
@bobdetweaker had je al bedankt in de DM, maar nogmaals bedankt voor het uitzoeken en de duidelijke foto's!! Gelukkig heeft mijn mobo de optie voor twee M.2 SSD's, dus daar liggen nog mogelijkheden indien het niet lekker uitkomt.
Wees er wel bewust van, ik weet jouw specifieke specs niet, dat in mijn geval (ASUS B450i Strix) die PCI-E lanes van een van de twee slots gedeeld worden met de GPU. Dat will zeggen dat zowel je GPU als 1 NVMe slot runnen op PCIe 3.0 x8 ipv x16. Destijds heb ik er wat research naar gedaan en de performance impact is niet denderend groot, al helemaal niet als je nog een 'oudere' GPU gebruikt. Als je van plan bent om een 3080 of iets dergelijks aan te schaffen en alle % er toe doen (zowel FPS als performance van je SSD), dan zul je dus je moederbord moeten upgraden. Om deze reden wacht ik zelf op een lekkere deal voor de Aorus B550i Pro AX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
@DMC90 Dat is daarom ik deze heb toen gekocht: pricewatch: Gigabyte Aorus X570 I PRO WIFI. De PCIe expansion slot heeft altijd 16x, ook al heb je twee m.2 slots in gebruik.

Maar die pricewatch: Gigabyte Aorus B550I PRO AX is wel interessant met zijn 2.5Gbps aansluiting.

[ Voor 28% gewijzigd door bobdetweaker op 06-11-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMC90
bobdetweaker schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:54:
@DMC90 Dat is daarom ik deze heb toen gekocht: pricewatch: Gigabyte Aorus X570 I PRO WIFI. De PCIe expansion slot heeft altijd 16x, ook al heb je twee m.2 slots in gebruik.

Maar die pricewatch: Gigabyte Aorus B550I PRO AX is wel interessant met zijn 2.5Gbps aansluiting.
Ik was ook naar de X570 aan het kijken, maar mijn issue met de X570 is dat er 1 fan aansluiting minder is, maar wel een dedicated RGB header... |:( Wat PCIe betreft zijn ze beiden prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
DMC90 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:29:
[...]

Ik was ook naar de X570 aan het kijken, maar mijn issue met de X570 is dat er 1 fan aansluiting minder is, maar wel een dedicated RGB header... |:( Wat PCIe betreft zijn ze beiden prima :)
Daarom dat ik zo blij ben met die 4-Pins Y-Kabels van Noctua!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 06:23:
[...]
Ik begin steeds minder hoop op een RTX 3080 FE te krijgen, terwijl ik de Asus TUF RTX 3080 vrij makkelijk zou kunnen vinden. Keuzes, keuzes...
Heb wonderwel een RTX 3080 FE en een Ryzen 5900X kunnen bemachtigen. Kan dus direct aan de slag zodra mijn E-White begin december geleverd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 07-11-2020 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 15:36
@bobdetweaker ben jij tijdens je build nog tegen problemen aangelopen zoals ze recent op reddit.com/r/FormD langskomen? Mobo standoff die te lang is voor de PCIe riser, slechte QC op de zijpanelen, slecht getapte schroefgaten.

Ik heb een FormD T1 uit dezelfde batch als jij maar ik kan hem pas na Sinterklaas in elkaar zetten dus ik was benieuwd wat jouw ervaring is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
Thijs8472 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:49:
@bobdetweaker ben jij tijdens je build nog tegen problemen aangelopen zoals ze recent op reddit.com/r/FormD langskomen? Mobo standoff die te lang is voor de PCIe riser, slechte QC op de zijpanelen, slecht getapte schroefgaten.

Ik heb een FormD T1 uit dezelfde batch als jij maar ik kan hem pas na Sinterklaas in elkaar zetten dus ik was benieuwd wat jouw ervaring is.
Ik ben niets van dat alles tegengekomen. Het enige dat mij stoort is dat de "rails" waar je je fans en radiator op kunt plaatsen snel krast door de schroeven erin te draaien. Maar dat zie je vanaf de buitenkant gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidogeek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05-2022
MaZo schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:33:
[...]
Heb wonderwel een RTX 3080 FE en een Ryzen 5900X kunnen bemachtigen. Kan dus direct aan de slag zodra mijn E-White begin december geleverd wordt.
Jaloers! :D M'n e-white is inmiddels verzonden maar nog geen Ryzen 5900X weten te bemachtigen. De zwarte T1 heb ik inmiddels wel binnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bobdetweaker

Update!

Dankzij @Gizzy heb ik nu een Corsair SF750 in plaats van een SF600, waarvoor super veel dank.

Ondertussen zijn alle onderdelen van de waterkoeling binnen dus ben ik aan de slag gegaan. Dit was de afgelopen dagen mijn PC terwijl mijn SF600 op de post was naar @Gizzy:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAUKk0Ikgbjw_kD8Z_gmxR3KIPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwgGaoADEdv6oxamKsmJqEaT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb deze guide gevolgd omdat die duidelijk leek te zijn. Helaas kom je in de praktijk wat issues tegen die daar in niet worden weergegeven, daarover later meer. Eerst het resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vE_q7c1ldXPbU2A9yxkSnkfrtxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRIXoQ00LvohHnLPvfhkelmd.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, dit is hem dan. CPU door custom loop gekoeld. Mijn oude 1080 TI zit er nog in bij gebrek aan een 3080. Dat blijft ook nog wel even zo door het geringe aanbod en omdat ik deze maand al een 3080 had kunnen kopen van het geld dat het onderhoud van de auto heeft gekost. Effe geduld nog, dus.

Deze volgende foto heb ik getrokken ná het vullen en ontluchten. Let op de twee noctua fans die netjes onder het blok zitten, die wilden bij de eerste boot niet draaien omdat er teveel druk tussen de radiator en de 40 DC-LT zat. Door de fans iets naar links te schuiven was dat gelukkig opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FImQkJZoUT5o-O_dPMwkmmZ7SVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u64Jl6foLTbWhM6ZL8Uaepi3.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste boot na het verschuiven van de fans ging prima. CPU blijft lekker fris en blijft onder stress nog onder de 70 graden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRBQbk_DQFxPhPkCSHUcSicHBLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iRwAwqoSJaSvwrgdKDZmr9PT.png?f=fotoalbum_large

Ik ben van plan alle instellingen die ik heb gedaan op het moederbord volledig te resetten en met een schone lei te optimaliseren. Dat komt nog.
De guide
Op reddit trof ik dus deze guide. Zag er goed uit en ik heb op basis daarvan mijn onderdelen besteld in de veronderstelling dat het prima zou passen. Niet, dus. |:(

Let op deze afbeelding: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26DCRyWM7ocHS4KSG0ZAVD2tWzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zXTZI3hALRECsDquysTd1h6l.png?f=fotoalbum_large

Mooi, he? Heel professioneel gemaakt. Maar kwa afmetingen klopt er geen donder van.
  • Er is namelijk niet genoeg ruimte tussen de radiator en de voeding voor de extenders en zonder die extenders komt de fan tussen de radiator en de 40 DC-LT erg in de knel. Zo hard zelfs dat hij geen millimeter kan draaien. Ik heb dus enorm moeten persen en wringen om alles te laten passen. Het zit vast, het werkt en niets is verbogen, maar gemakkelijk is het absoluut niet door het gebrek aan speling die in die afbeelding wel wordt gesuggereerd. Die koeler ziet er uit als een pricewatch: Silverstone SFX 600W-G. Ik heb die koeler liggen en die is zelfs een halve millimeter langer dan de SF750: https://tweakers.net/pricewatch/compare/410720;1302722/
  • De CPU koeler is verkeerd om aangesloten op de afbeelding. In de praktijk zit de inlaat links en de uitlaat rechts. De slang die vanuit de pomp naar de processor gaat op de afbeelding
Alphacool
Alphacool is wat mij betreft geen super merk. De kabel van de pomp was niet goed gesoldeerd en kwam vrijwel direct los bij het plaatsen, zonder er kracht op te zetten. Gelukkig kan mijn vader die een paar straten verderop woont goed solderen dus dat was binnen een half uur opgelost en kon ik weer verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2hpEOVLOKFGkg-iDc6-R1XvNrr4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIk1o4fUxQXHhDW6zbBAdBIi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rV2vcaKOTe3WYOpO_TWnH9i3yqg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGcziniWo1TZJkMyYXjraelv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRrM3BO1eQfnRzxgqA4N6aNt344=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbJf3gkbQbIJTh50q4BRES19.jpg?f=fotoalbum_tile

De fittingen die ik heb gebruikt voor het aansluiten van de slangen werken goed en zijn stevig, maar de zwarte coating komt er gewoon vanaf wanneer je met je vingers de compression fittings dicht draait. Erg jammer. Deze fittingen heb ik gebruikt: https://www.alphacool.com...e-g1/4-deep-black-sixpack
De wijzigingen ten opzichte van de vorige versie van mijn T1
  1. Kast is nu volledig in 2-slot configuratie. Hierbij heb ik enorm vals moeten spelen want mijn videokaart past er dan eigenlijk niet in. Die zit er dus scheef in en heb ik er alleen in kunnen krijgen door de pci-e bracket eraf te schroeven, die eerst in de kast te plaatsen en dan met veel wrikken en steken de kaart op zijn plek te krijgen. Koste bijna evenveel tijd als het in elkaar steken van de custom loop... 8)7
  2. Custom loop CPU koeling!
  3. Voeding upgrade naar SF750 ter voorbereiding van upgrade naar RTX 3080
  4. De voeding is ondersteboven geplaatst om de kabels naar moederbord, videokaart en 2.5" SSD onderaan de kast te hebben. Die ruimte was nodig voor de pomp en slangen van de koeling.
  5. 2.5" SSD verplaatst omdat die niet meer naast de voeding in het frontje past omdat de voeding nu omgedraaid is. Omdat de videokaart er scheef in zit en pas de drive nu zonder ook maar een tiende millimeter speling tussen de voeding en de videokaart in. :X
  6. De videokaart en 2.5" SSD gebruiken custom cables, de rest nog niet maar die zijn besteld.
De achterkant van de kast kan helaas nog niet dicht omdat de videokaart te breed is. De voorkant van de kast hou ik nog even open omdat ik nog wat wil genieten van wat ik tot nu toe heb bereikt.

Hier nog wat beeldmateriaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1PgIhWnGZaB9FoYf7TA0L_VY1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9kqLNeSZTCQmdqTddzfwTLw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r54Fn90dUNV3fjTxVsRR_hjn-z8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THXDYjNvWZQs1oHENB3qaNMt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCB79dz5ZP8kP3a-3lt9FAdkLj8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YpPbcDhQfARxOXOP24mJX8J.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kBAuP_Nwg4ly490DBjIjQ5Jo3Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEeuiP4LbrlUtR9JNZCppc9N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TxYO7Rqcv7PfFWnELCqXi-6M5E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBBDzXt9QkbXpprU4Ho3JB1b.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 2% gewijzigd door bobdetweaker op 13-11-2020 11:57 . Reden: Nog meer fouten gevonden in de afbeelding van reddit, ook spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Na de bios opnieuw ingesteld te hebben nog eens wat getest. In eerste instantie heb ik XMP aangezet en mijn kast ondersteboven neergezet, met de radiator en fans onder. Dat scheelt nogal wat in temperatuur, zo blijkt het.

User Benchmark
UserBenchmarks: Game 123%, Desk 96%, Work 126%
CPU: AMD Ryzen 7 3800X - 93%
GPU: Nvidia GTX 1080-Ti - 130.3%
SSD: Samsung 830 256GB - 58.5%
SSD: Samsung 970 Evo NVMe PCIe M.2 500GB - 257.2%
SSD: Crucial P1 3D NVMe PCIe M.2 500GB - 226.2%
RAM: Crucial BLS16G4D32AESB.M16FE 2x16GB - 91.8%
MBD: Gigabyte GA-X570 I AORUS PRO WIFI

Cinebench r20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvtri3pTJnHBC58RumbB9Ho9eQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gEvrkfF2mtY1FkeALhs43c4O.png?f=fotoalbum_large

Mooie vooruitgang vergeleken met de vorige score!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ja, de T1 in "flipped" (waarbij de fans dus bovenin zitten en lucht naar buiten blazen) wordt eigenlijk altijd aangeraden. Anders moet de lucht via de bodem naar buiten, en dit komt vanzelfsprekend de temperatuur niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tgask
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06 14:04
Mooie build die ik zelf ook deels overweeg en volg Optimum Tech om ideeen op te doen.
Zijn er nog zaken waar jij met de FormD T1 tegenaan bent gelopen waar ik rekening mee zou moeten houden?

Ik dacht zelf aan een Asus ROG strix x570-I, 5600X (mogelijk 5900X), 6800XT (Asus) en twijfel nog aan de watercooler (custom of aio).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobdetweaker
Hoi Tgask,

Ja er is veel om rekening mee te houden. Het is heel lastig plannen voordat alles in elkaar zit omdat de kast echt klein is. Houdt vooral in de gaten dat schetsen en afbeeldingen online soms kwam afmetingen helemaal niet kloppen, zie mijn eerdere posts.

Mijn advies zou zijn om eerst de kast aan te schaffen en vervolgens met een meetlint en een blad papier alles op te meten zodat je zelf een exacte lay-out kunt samenstellen. Als je een custom loop wilt is dat zeker van belang maar wordt het makkelijker als je een pomp in je cpu book hebt zitten.

Je kunt het beste custom psu cables bestellen aan de hand van wat je hebt opgemeten, dat scheelt weer ruimte.

Maar gewoon doen, want het is een leuke uitdaging!

Houdt ook rekening met de redelijk lange bezorgtijden, kan meer dan een maand duren.

Verder is de kast echt topkwaliteit wat mij betreft.

Mocht je beslissen er eentje te nemen dan ben je van harte welkom om je voortgang hier te posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:25
Hi Bob de Tweaker, hele mooie build heb je, ik heb inmiddels ook een FormD T1 besteld alleen vraag ik me af welke tubing /diameter van de koppelingen je gebruikt hebt, is dit G1/4??? Bv deze https://www.ekwb.com/shop/ek-af-angled-2-45-g1-4-black ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Gaaf! Ben benieuwd naar wat jij gaat bouwen!

De diameter 1/4 is voor het schroefdraad, niet voor de tubing. Ik heb 10/16mm fittingen gebruikt voor de tubing. Die hebben dan als schroefdraad ook gewoon 1/4 net als de link die jij stuurde.

Ik heb onder andere deze fittingen gebruikt: https://www.ekwb.com/shop/ek-torque-stc-10-16-black. Daarnaast heb ik deze tubes gebruikt: https://www.ekwb.com/shop...lack-15-9-9-5mm-3m-retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.zwiers
@bobdetweaker
Heb je geen last van de aio fans ? Ik lees dat de fans het mainboard raken als ze onder de AIO zitten

En, je hebt een 2 slot config, geen offset op de voeding voor betere airflow langs de cpu met een 3080? Of vallen de thermals mee.

[ Voor 38% gewijzigd door wouter.zwiers op 06-12-2020 17:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thijs8472
Ik vond afgelopen zaterdag een FormD T1 in mijn schoen en ben meteen aan de slag gegaan met bouwen. Eerst de hele kast in elkaar gezet om te zien of er defecten waren maar die zijn er niet. Ik moest een standoff wat korter maken en een paneel staat een heel klein beetje naar buiten maar die zit straks aan de kant die ik niet zie. Hieronder wat sfeerplaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffUe5f04VphZ-v0U7IfwjrpInbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4d24Pk5Runc7RYoo6ucpm3j.jpg?f=fotoalbum_large

Magneetjes voor de zijpanelen, onmisbare accessoire imho:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0M2aKFOomMb05y--9J7xMTqo6QU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cwp3tXs8bSG1smkKhcBVUYV0.jpg?f=fotoalbum_large

Fles voor schaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fscl7a_oKx9fadEAPNKbETOCzeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ilteWJgL3Sw6jFCZ7UrRrzR.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna begonnen met het plaatsen van een luchtgekoelde 5800x in 2-slot met het idee mijn MSI 1080 GTX nog even her te gebruiken. De Noctua NH-L12S past op dit Gigabyte B550i bord maar ipv de sidestrut moet je dan de fanrail gebruiken. De T1 is dan nog steeds heel stevig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vj0ebIhjiyCyDcemolN7dNutBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntBvJBIsioCTzBMXAOkHLYXv.jpg?f=fotoalbum_large

De 143mm hoge MSI net te groot zoals bobdetweaker al had gezien, bij mij past de kaart wel onder de strut in het midden maar met standaard Corsair PCIe kabels krijg ik de kast niet meer dicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEuaTFqlKu4fENOGH04XZ7LmtRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gAV7qw2vdSmacgdbfxy3poS.jpg?f=fotoalbum_large

De build heeft gisteren ook al een memtest gedraait maar nog geen OS. Vandaag of morgen even Windows installeren om de AMD reward code te claimen en te kijken hoe stil de NH-L12s is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Mooie pics en welkom bij de club!

Waarom moest je de standoff korter maken?
wouter.zwiers schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:13:
@bobdetweaker
Heb je geen last van de aio fans ? Ik lees dat de fans het mainboard raken als ze onder de AIO zitten

En, je hebt een 2 slot config, geen offset op de voeding voor betere airflow langs de cpu met een 3080? Of vallen de thermals mee.
@wouter.zwiers Nee ik heb daar geen last van. Mijn fans blazen de lucht ook de kast niet, ze trekken de lucht er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
@bobdetweaker er zijn een korte tijd te lange standoffs geleverd. De standoff die in de PCIe bracket van de risercable gaat krijg je er dan niet helemaal in. Zie hier: https://www.reddit.com/r/...ng_motherboard_standoffs/ . Met wat schuurpapier 60 en geduld is dat zo verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobdetweaker
Ok, ja bekend probleem inderdaad. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste