• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:05

DrumandBass

Less is more!

Zo, na maanden dan eindelijk de T1 mogen ontvangen. :)
Gelukkig is alles wat ze zeggen over deze kast waar wat een ontzettend mooi ding, helaas heb ik nog niet alles binnen (xspc 240 en een nieuwe GPU) maar kon het niet laten dus heb alvast een systeem gefixt met mijn oude 290X.
Dacht nog slim te zijn door een MSI 1080TI met waterblok te kopen voor een mooi prijsje maar deze past dus compleet niet in de T1... :+

De kabels moet ik nog inkorten maar hier wacht ik mee tot ik een nieuwe GPU heb waarschijnlijk dat ik dan ook een loop ga maken met disconnects want deze loop ontluchten is echt niet te doen... :/

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Tgask
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-01 12:19
Even een vraagje, er is al een aantal keer de naam "Ray" gevallen in combinatie met custom kabels. Heeft hij/zij/het ergens een site?

Pslate had ik al gevonden maar zit in de US en doe ik liever als ik echt geen andere goede optie heb.

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-03 13:30
Tgask schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:30:
Even een vraagje, er is al een aantal keer de naam "Ray" gevallen in combinatie met custom kabels. Heeft hij/zij/het ergens een site?

Pslate had ik al gevonden maar zit in de US en doe ik liever als ik echt geen andere goede optie heb.
Gaat om deze gozer als ik het goed heb: linkje. Volgens mij is hij, Pslate of JHACK de enige opties. Zelf vind ik Pslate gewoon veel te duur, geen idee wat Ray vraagt.

Kleine update trouwens.

Contact gehad met support en ik krijg een nieuwe Riser strut en side panels toegestuurd _/-\o_ De parts zijn onderweg as we speak. In de tussentijd even gekeken of alle parts die ik heb werken en dat is gelukkig het geval. Vond het nog best even kloten met die Riser cable :9 Als ik de nieuwe onderdelen binnen heb gaat de AIO erin.

[Voor 38% gewijzigd door DMC90 op 24-01-2021 20:51]

• Tgask
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-01 12:19
DMC90 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:45:
[...]
Gaat om deze gozer als ik het goed heb: linkje. Volgens mij is hij, Pslate of JHACK de enige opties. Zelf vind ik Pslate gewoon veel te duur, geen idee wat Ray vraagt.
Dank voor de link :)
Pslate is inderdaad erg duur voor wat je krijgt en dan heb ik het nog niet eens over de verzending/import.

Hopelijk krijg ik deze week mijn kastje binnen en kan ik gaan plannen/bouwen :) Als er interesse is kan ik foto's e.d. posten maar het is geen T1 (kreeg ik niet te pakken).

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Tgask schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:30:

Ik heb bij MDPC wat kabels besteld om zelf te maken dan ben je voor een paar tientjes klaar en kan je het naar eigen wens vormen. De J-Hack 2426 helpt al wel enorm in deze kleine cases, blijven alleen 2-3x 8 PCI-E en 8x CPU over tegenwoordig :+

• DoubleD91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-03 12:43
Tgask schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:12:
[...]
Pslate is inderdaad erg duur voor wat je krijgt en dan heb ik het nog niet eens over de verzending/import.
100 euro voor kabels + verzending, 34 euro import. Het is aan ieder om zijn budget te bepalen, maar als je build al boven de 2000 euro zit, kan die 50 euro verschil tussen PSlate en Ray voor kabels er denk ik ook nog wel bij. Het is maar net waar je je fijn bij voelt.

Net bericht gekregen van Azerty dat er geen levertermijn voor de Inno3d 3080 X3 bekend is. Dan wachten we gewoon toch nog een maandje :'(

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

• DMC90
Net gister een NF-A12x15 besteld :> Zijn er al reviews voor die arctics? Ze doen me erg denken aan de NF-A12x25's namelijk. Ben benieuwd.

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Nee nog geen reviews gezien, ik heb er 2 besteld (stond ook op het punt de Noctua's te bestellen) dus gaan het wel merken. De gewone P12 doet niet onder voor de A12x25 zeker niet qua prijs...

• DMC90
DrumandBass schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:13:
Nee nog geen reviews gezien, ik heb er 2 besteld (stond ook op het punt de Noctua's te bestellen) dus gaan het wel merken. De gewone P12 doet niet onder voor de A12x25 zeker niet qua prijs...
Als je prijs per performance kijkt dan lijkt het mij een super product. Prijzen van Noctua zijn altijd een beetje over the top. Al moet ik zeggen dat je wel lekker veel extra's erbij krijgt. Mijn broertjes NR200 helemaal vol geplempt met P12's en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:41

sapphire

Die-hard pruts0r

DMC90 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Net gister een NF-A12x15 besteld :> Zijn er al reviews voor die arctics? Ze doen me erg denken aan de NF-A12x25's namelijk. Ben benieuwd.
Ja één op ocinside.de

Edit:
https://www.ocinside.de/test/arctic_p12_slim_pwm_pst_d/

[Voor 10% gewijzigd door sapphire op 29-01-2021 19:40]

Gabriël ITX

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:00
Ik ben van plan een custom watergekoelde t1 te bouwen. Ik vraag mij af hoe wat de maximale dikte van de radiator bovenop kan zijn, als je 15mm slim fans gebruikt. Het liefst wil ik namelijk een dikke 45mm radiator erin stoppen.

• Bryan.P
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-03 11:36
27mm is de max en dat is al erg krap. ik zou voor 25mm gaan
Edit: 27mm is de maximale hoogte voor een radiator + 15mm fans

[Voor 35% gewijzigd door Bryan.P op 01-02-2021 22:19]

• DoubleD91
Pietje789 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:36:
Ik ben van plan een custom watergekoelde t1 te bouwen. Ik vraag mij af hoe wat de maximale dikte van de radiator bovenop kan zijn, als je 15mm slim fans gebruikt. Het liefst wil ik namelijk een dikke 45mm radiator erin stoppen.
42mm is volgens mij de maximale hoogte. Dat komt neer op een 27mm rad + 15mm fans (geen schroeven en rubbers gebruiken), maar wat ook blijkbaar kan is bijvoorbeeld een TX240 met 25mm fans geschuurd naar 22mm. Er zijn meer combo's mogelijk natuurlijk, maar jouw 45mm radiator gaat zeker niet passen.

• Pietje789
Oh dat is wel vrij weinig, meeste radiators zijn 28-30. Is dat genoeg om gpu en cpu mee te koelen?

• bobdetweaker
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-03 21:48
Hangt er vanaf. Fabio op SFF.net heeft het voor elkaar gekregen met een Titan rtx.aar een 3080 kun je denk ik vergeten.

• Pietje789
Rtx 3070 zat ik aan te denken, maar ik wacht sowieso nog wel even, want nieuwe voorraad voor de t1 komt pas in 2021, en op eBay betaal je de hoofdprijs.

• bobdetweaker
Dan kan je hier misschien een voorbeeld aan nemen: https://www.reddit.com/r/...70_under_water_sff_build/

Deze kerel heeft er in de comments ook de temps bijgezet en die zijn niet echt overtuigend zou ik zeggen.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb zojuist m’n “grub” schroeven ontvangen en er m’n radiator fans mee vastgezet. Het zit allemaal als gegoten.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ali van OptimumTech heeft toch ook een watergekoelde T1 gehad met een RTX 2080TI en 9900K dacht ik? Geen wereld temps maar met een undervolt op de GPU was het mogelijk en best stil meen ik me te herinneren :)

Zijn latere build met een RTX3090 of 3080 en dikke CPU werd wel te warm en daarom is hij weer terug naar een Ncase begreep ik.

Gabriël ITX

• DoubleD91
MaZo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:44:
Heb zojuist m’n “grub” schroeven ontvangen en er m’n radiator fans mee vastgezet. Het zit allemaal als gegoten.
Heb je nog extra kosten gehad naast product + verzending?

• MaZo
  • Niet online
DoubleD91 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:40:
[...]

Heb je nog extra kosten gehad naast product + verzending?
Nee, niks. De verzendkosten waren wel helaas 3x de prijs van de schroeven zelf (kwamen in een veel te grote envelop), maar kon ze nergens dichter bij huis vinden door de UNC maat.

• DoubleD91
Ik krijg zojuist de verzendbevestiging van mijn inno3d 3080 X3 binnen. Dat wordt klussen dit weekend 😃

Ik heb overigens nog nergens een T1 met deze kaart gezien...

• DMC90
DoubleD91 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:28:
Ik krijg zojuist de verzendbevestiging van mijn inno3d 3080 X3 binnen. Dat wordt klussen dit weekend 😃

Ik heb overigens nog nergens een T1 met deze kaart gezien...
Spannend! Ben benieuwd hoe precies het allemaal gaat passen, gaat niet makkelijk worden denk ik :P

[Voor 34% gewijzigd door DMC90 op 24-02-2021 13:48]

• DoubleD91
DMC90 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Spannend! Ben benieuwd hoe precies het allemaal gaat passen, gaat niet makkelijk worden denk ik :P
Ik zou iets meer dan een centimeter in de lengte en een halve centimeter in de hoogte moeten overhouden. De connectors voor de kabels zijn (voor zover ik kan zien) een beetje verzonken, dus ik hoef geen kabels in die halve centimeter ruimte te proppen. Bijkomende vraag: gaan custom kabels voor de TUF 3080 hier ook passen? Want die heb ik niet opnieuw besteld.

Eenvoudig is anders idd, maar goed, dat is het ITX-leven voor ons ;) Eens kijken wat zaterdag allemaal lukt, sowieso custom kabels en GPU, en ik wil de tubes van mijn AIO eigenlijk ook anders routen (onder ram door) dus ik ben weer ff bezig...

• DMC90
DoubleD91 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Ik zou iets meer dan een centimeter in de lengte en een halve centimeter in de hoogte moeten overhouden. De connectors voor de kabels zijn (voor zover ik kan zien) een beetje verzonken, dus ik hoef geen kabels in die halve centimeter ruimte te proppen. Bijkomende vraag: gaan custom kabels voor de TUF 3080 hier ook passen? Want die heb ik niet opnieuw besteld.
Zit dus wel snor met die GPU. Vanwege ITX ben ik tegenwoordig ook helemaal blij als de power connectors verzonken zitten :9 Voor zover ik weet maakt het geen reet uit of je die kabels in een ASUS TUF of Inno3d kaart steekt, zolang het maar dezelfde connectors zijn (bijvoorbeeld beide hebben 2 x 8 pin nodig).
DoubleD91 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:02:
[...]
Eenvoudig is anders idd, maar goed, dat is het ITX-leven voor ons ;) Eens kijken wat zaterdag allemaal lukt, sowieso custom kabels en GPU, en ik wil de tubes van mijn AIO eigenlijk ook anders routen (onder ram door) dus ik ben weer ff bezig...
Daar heb je gelijk in, helemaal geen reet aan om iets in een te grote case te bouwen. Ik vond de NR200 al een beetje saai :>

Keep us posted! Benieuwd naar het eindresultaat.

Ik ga komende dagen ook weer eens mijn build proberen af te ronden. 8)

• Koneko
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-04-2021
*knip* dit hoort thuis in de V&A

[Voor 95% gewijzigd door br00ky op 25-02-2021 12:14]

• MaZo
  • Niet online
Ligt er aan sinds wanneer je al op zoek bent. Er zijn verkoop(vrij)dagen geweest waar je gewoon snel moest zijn en geluk moest hebben, maar het is ook wel gebeurd (in oktober geloof ik) dat het order window een weekend lang open is geweest.

Gezien het feit dat zowel de 1.2 versie alsmede de EVO en Meshlicious allemaal voor of in april in de verkoop gaan geef ik je een goede kans er een te kunnen bemachtigen.

En anders heb ik nog een Mjolnir over die binnenkort bezorgd gaat worden. ;)

• bobdetweaker
@Koneko Het is niet de bedoeling om kopen en verkopen te regelen via het forum. Plaats in de plaats daarvan een advertentie in het V&A.
Modbreak:Het is ook niet de bedoeling te usermodden :+. Hiervoor is de mogelijkheid tot het aanmaken van een topicreport.

[Voor 31% gewijzigd door br00ky op 25-02-2021 12:15]

• bobdetweaker
@br00ky Ok, daar was ik dan weer niet van op de hoogte, maar bedankt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DoubleD91
Dames en heren, hij zit erin! En ik moet zeggen, de GPU viel me reuze mee.

Wat er t.o.v. de vorige keer is veranderd:
- De RX480 is vervangen door de Inno3D 3080 ICHILL X3
- Ik heb een 1TB 970 EVO toegevoegd. Was toevallig in de aanbieding bij de MediaMarkt :) Anders was het een tweede A2000 geworden. De 970 EVO zit op de voorkant, A2000 is verhuisd naar de achterkant.
- Custom kabels van PSlate

Omdat toch alles uit elkaar lag, heb ik nu eens bijgebouden wat ik qua volgorde heb gedaan. Het kwam als volgt uit:
- Moederbord geplaatst
- GPU geplaatst
- Voeding geplaatst en kabels aangesloten. De 24pin en 8pin CPU nog niet in het moederbord steken!
- Zijstrut eraf en AIO op de CPU plaatsen. Zijstrut er daarna weer op.
- Kabels van de AIO goedleggen en aansluiten op mobo/sata power.
- Lunch. Zeer belangrijk!
- De 24pin en de 8pin aangesloten op mobo. Deze gaan tussen de twee tubes door, zodat de achterste tube voldoende weggestopt kan worden en langs het moederbord loopt.
- AIO met brackets weer aan de struts vastmaken.
- Tubes buigen en met tiewraps in positie houden. Ik heb ze op twee plekken aan elkaar bevestigd, en de 'onderste' tube zit aan de main strut vast. Wel even opletten dat je de USB-connector van de AIO niet van zijn pinnen trekt, die zit in dezelfde hoek.

Maar dan nu de vraag: hoe ziet dat eruit? Als volgt:

Ik ben er heel blij mee, zeker de tubes aan de voorkant vind ik zo mooi lopen. Het enige wat ik wel moest doen is het 'blokje' dat over het voorste M.2 slot zat weghalen, want dat zat in de weg. Ik denk echter niet dat dat blokje veel hielp, en dat de temperaturen daar nu iets beter zijn dan voorheen. Wat ik ook heb gedaan is de optionele support bracket van de GPU die meegeleverd wordt eraf gehaald. Dit moest omdat ik anders de GPU support van de T1 (dat stukje dat naar beneden gedrukt moet worden) niet meer paste.

De GPU staat overigens niet helemaal recht, maar komt aan de onderkant 1-2mm naar voren (richting zijkant van de T1). Ik denk dat de backplate van het moederbord of de achterste M.2 SSD de kaart wat naar die kant drukt, maar het lijkt me niet echt een probleem.

Ik ben daarna begonnen met een Heaven benchmark, puur om te kijken wat het gedrag was. Ik kwam uit op een GPU van 75 graden met 55% fanspeed, een CPU van 65 graden, koelvloeistof van 41 graden en beide noctuas stonden vol te stampen. Het is dus duidelijk dat de 3080 de gehele temperatuur flink verhoogd. Ik heb daarna de GPU een undervolt gegeven, en ben uiteindelijk uitgekomen op 1905MHz met 0.85V. Ik kwam op 0.837V op deze frequentie de Heaven-benchmark wel door, maar in de eerste game die ik probeerde ging het toch mis en zat ik na 30 seconden tegen een volledig wit scherm aan te kijken... Mogelijk dat het de game zelf was, maar toch.

Ik ben er nog niet over uit of ik de frequentie misschien nog verder terugbreng naar 1850 MHZ en het voltage nog verder verlaag, iets voor later. Ik heb niets aan 100 fps op 4K, omdat 60fps de limiet van het scherm is. Als je dan 3-5% performance kan inwisselen voor 30-40 watt en stilte lijkt me dat een goede keuze. Ik heb als laatste nog een custom curve voor de noctuas in Corsair iCue gezet, want 100% fan speed op 35 graden koelvloeistof is echt te strak en het mag best wel wat warmer worden. Ook heb ik nog steeds een Arctic P12 liggen die ik kan toevoegen. Ik dacht niet dat er nog ruimte voor was, maar als ik builds op Reddit zie met vergelijkbare onderdelen zou het toch wel moeten lukken...

Nu ik dit bouwproces nog een keer heb gedaan, zou ik de volgende keer toch net een iets grotere case nemen. 11-12 liter, het zou fijn zijn als er nog een cm of 2 bijkwam in de hoogte voor fan- en kabelruimte. Neemt niet weg dat het hele bouwproces toch een van de leukste dingen is dat ik ook heb gedaan. Het is toch een soort prestatie... Mocht iemand een dergelijke build willen met de T1 V1.2 of de EVO en geinteresseerd zijn in de financiële kant: de totale kosten liggen op +- 2250 euro, op basis van een 5600x van 320 euro en de 3080 van 850 euro.

[Voor 4% gewijzigd door DoubleD91 op 02-03-2021 23:07. Reden: Plaatje weggehaald, was iets te groot]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DMC90
Ziet er heel netjes uit! Ik ga binnenkort zelf aan de slag, omdat ik ook weer wat nieuwe onderdelen en parts van de case binnen heb (mijn GPU riser strut was kaput).

Zelf draai ik op mijn 3080 nu een undervolt van 817-825 mv op 1815 Mhz en fan speed komt niet meer boven de 44% en de temps blijven onder de 70 graden. Dit is echter wel nog met een PC die half uit elkaar ligt, temps zullen aanzienlijk stijgen wanneer alle parts in de case zitten en de side panels erop gaan.

Zojuist een 5900X binnengekregen en ben benieuwd hoe dit gaat lopen in combinatie met een 3080 in deze case. Uit complete spontaniteit de 5900X gekocht toen ik een notificatie op mijn telefoon binnenkreeg, wellicht dat het allemaal even net iets teveel van het goede is. Time will tell :+

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Om 16:00 is er weer een drop, wel voor de gewone versie!

• bobdetweaker
Man man man daar krijg ik de lentekriebels van.... Maar ik heb er al twee dus deze zullen voor anderen zijn!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik twijfel nog, heb mijn huidige build nog niet eens af (gpu....) Maar het is een prachtige case!

• aminam
  • Laatst online: 30-03 16:33
ik ga er wel een gooi naar doen, al kon ik niet vinden welke kleuren er beschikbaar zullen zijn. wou eerst zwart/zilver maar denk dat ik toch maar volledig zilver ga omdat de kosten me anders iets te gek worden met die extra 60 dollar aan panelen.

B550 | R5 3600 | RX6800XT | Formd T1

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaand its gone....

• aminam
Oke was dus zo snel met mijn geklik dat ik een order heb staan voor 2 stuks zwart, wou eigenlijk 1x silver. Als iemand een titanium of zilveren heeft kunnen bestellen en bereid is een ruil te doen dan weet u mij te vinden. :)
DrumandBass schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:16:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaand its gone....
Ik heb dus per ongeluk eer order voor 2, als ze hem vervullen dan kun je misschien een zwarte van me overnemen als ik een naasten heb die hem willen hebben.

[Voor 41% gewijzigd door aminam op 24-03-2021 16:27]

• DMC90
aminam schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:25:
Oke was dus zo snel met mijn geklik dat ik een order heb staan voor 2 stuks zwart, wou eigenlijk 1x silver. Als iemand een titanium of zilveren heeft kunnen bestellen en bereid is een ruil te doen dan weet u mij te vinden. :)

[...]

Ik heb dus per ongeluk eer order voor 2, als ze hem vervullen dan kun je misschien een zwarte van me overnemen als ik een naasten heb die hem willen hebben.
Ugh ik ben nog steeds aan het refreshen in de hoop voor een zilveren hahaha :> Ik dacht ik laat de zwarte over voor de mensen die m echt willen (ik heb al een zwarte uitvoering).

Lijkt er toch wel op dat dit het was, balen!

[Voor 3% gewijzigd door DMC90 op 24-03-2021 16:30]

• aminam
DMC90 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:28:
[...]

Ugh ik ben nog steeds aan het refreshen in de hoop voor een zilveren hahaha :> Ik dacht ik laat de zwarte over voor de mensen die m echt willen (ik heb al een zwarte uitvoering).

Lijkt er toch wel op dat dit het was, balen!
Voor en nadat ik mijn order geplaatst had zag ik nog wel een keer Titanium voorbij komen, zilver helaas nooit gezien die wou ik ook graag hebben :S

• Aardappelzakje
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:13
Prachtige case die T1! Ik heb sinds 2017 een build met de Ncase M1 en ben momenteel bezig met een tweede (5900x is onderweg :+ ). Deze T1 staat hiervoor hoog op mijn verlanglijstje.

Hoeveel kleuren zijn er van deze case? Zwart, zilver en wit? Ik lees hier ook iets over titanium? En is bekend wanneer een volgende drop zal zijn?

[Voor 8% gewijzigd door Aardappelzakje op 28-03-2021 11:20]

• Aardappelzakje
Nou, volgens mij was de drop van vanmiddag zeer royaal. Van 17:00 tot zeker 17:30 kon er worden besteld. Ik heb zelf een zwarte kunnen scoren! 8)

Stiekem was ik in afwachting van een zilverkleurig exemplaar, maar volgens mij was vandaag alleen zwart beschikbaar.

• bobdetweaker
Gefeliciteerd, man! Welkom bij de club :)

• Rendol95
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-12-2022
Hallo,

Ik zojuist ook een zwarte variant kunnen bestellen, toch wel gehoopt op de Titanium kleur.
kan niet wachten om te bouwen, heb de meeste onderdelen al klaar liggen 8)

[Voor 20% gewijzigd door Rendol95 op 01-04-2021 18:05]

• Aardappelzakje
Ik was van plan om voor de T1 een Noctua NH-L12S te gebruiken in combinatie met een B550i moederbord, maar ik twijfel nu over de compatibility. Heeft iemand ervaring met de Asus/Aorus B550i en deze CPU koeler? Of moet ik dan een X570i bordje aanschaffen?

Ik hoor het graag. Dank!

[Voor 13% gewijzigd door Aardappelzakje op 02-04-2021 10:52]

• Rendol95
@Aardappelzakje
Ik denk dat het gewoon zou moeten werken, zolang het maar past. Dus check even of je RAM geheugen niet te hoog zijn.

• DMC90
Zelf een tweede exemplaar besteld in het zwart! Wellicht dat ik er een op V&A zet, maar dat gaan we hier verder niet bespreken.

Jammer dat het overigens weer alleen zwarte cases waren. Ik was op zoek naar een zilver exemplaar. Niemand hier toevallig die wil ruilen? :P

• Aardappelzakje
Rendol95 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:52:
@Aardappelzakje
Ik denk dat het gewoon zou moeten werken, zolang het maar past. Dus check even of je RAM geheugen niet te hoog zijn.
Zolang het past is natuurlijk de hamvraag. :P Op de website van Noctua staat dat de borden van Asus en Aorus niet passen, maar dit lijkt afhankelijk te zijn van de oriëntatie van de koeler (als ik enkele voorbeelden en ervaringen van gebruikers zie online). Maar niet iedere oriëntatie zal wellicht compatibel zijn met de T1.

Naast de hoogde van RAM geheugen is ook de vraag of de fan genoeg ruimte heeft t.o.v. de vaak uit de kluit gewassen headsinks op de mobo's. Kortom het is een hele puzzel, dus ik hoop hier wat tips te vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoubleD91
Kijk anders even op de subreddit, daar staan behoorlijk wat builds op. Kans is groot dat iemand jouw gewenste combi daar al heeft uitgevoerd als het mogelijk is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 15:07
Aardappelzakje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:43:
Ik was van plan om voor de T1 een Noctua NH-L12S te gebruiken in combinatie met een B550i moederbord, maar ik twijfel nu over de compatibility. Heeft iemand ervaring met de Asus/Aorus B550i en deze CPU koeler? Of moet ik dan een X570i bordje aanschaffen?

Ik hoor het graag. Dank!
Jep dat past, zie Thijs8472 in "Zeer kleine Mini-ITX build: FormD T1" . Wel ben je relatief beperkt in je keuze voor geheugen. Draait nu al een aantal maanden op een 5800x en ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DMC90
Aardappelzakje schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:43:

Ik hoor het graag. Dank!
Check ook zeker deze even: reddit linkje

Moet toegeven dat ik ook nog twijfel om VLP memory aan te schaffen en een NH-L12S + NFA12x25 te gebruiken. Top prestaties en ziet er ook nog eens killer uit.

• Aardappelzakje
DMC90 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:38:
[...]

Check ook zeker deze even: reddit linkje

Moet toegeven dat ik ook nog twijfel om VLP memory aan te schaffen en een NH-L12S + NFA12x25 te gebruiken. Top prestaties en ziet er ook nog eens killer uit.
Ik ben wel verbaasd dat de ND-A12x25 past. Zelf heb ik er vier van in mijn huidige M1 zitten en dat bevalt ook goed (als casefans).

Ik begrijp overigens geen fluit van de website van Noctua: volgens Noctua zou de koeler niet passen op de Aorus X570-I, omdat de I/O shroud te groot is. Ook zou het weer wel passen op de Asus X570-I terwijl het internet volstaat met anderen tegenstrijdige bevindingen. Volgens de website past ie ook niet op de Strix B550-I en de Aorus B550-I, terwijl de ervaringen wisselend zijn.

Schiet mij maar lek... 8)7 :)

[Voor 3% gewijzigd door Aardappelzakje op 03-04-2021 17:25]

• Rendol95
Ik ben wel benieuwd of iemand een keer heeft geprobeerd om de kast onderste boven te gebruiken (Air Cooled).

De vraag is: Krijg je een beter koelprestatie als de x2 fans onderin zitten ipv boven?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Rendol95 schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:37:
Ik ben wel benieuwd of iemand een keer heeft geprobeerd om de kast onderste boven te gebruiken (Air Cooled).

De vraag is: Krijg je een beter koelprestatie als de x2 fans onderin zitten ipv boven?
Ik vraag het me af, bij andere ITX cases zie je ook dat het meer loont om de warmte zo snel mogelijk uit de case te werken dan frisse lucht naar binnen te halen. Zeker bij een case met 2 mesh panelen komt er wel weer genoeg koele lucht binnen als je de warme naar buiten werkt.

Gabriël ITX

• Rendol95
sapphire schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:50:
[...]

Ik vraag het me af, bij andere ITX cases zie je ook dat het meer loont om de warmte zo snel mogelijk uit de case te werken dan frisse lucht naar binnen te halen. Zeker bij een case met 2 mesh panelen komt er wel weer genoeg koele lucht binnen als je de warme naar buiten werkt.
Ja eens met de 2 mesh panelen, maar vergeet niet dat de Formd T1 alleen boven plek heeft voor 2 fans en misschien 1 slim fan aan de onderkant. Dus geen fans aan de voorkant en achterzijde. Daarom dacht ik misschien is het wel beter om gelijk die hitte eruit te laten gaan door de case onderste boven te zetten.

Maar ik ben hier geen expert in, dus hopelijk kan iemand met meer ervaring hierin het één en andere toelichten.

EDIT: ik zie dat er ook plek is aan de zijkant vd kast. > https://preview.redd.it/f...854577ae6fe90e3bdbcb73272

[Voor 9% gewijzigd door Rendol95 op 05-04-2021 22:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb geen T1 dus moet een gokken maar ken de case wel :)

Dat een case geen fans voor of achter heeft maakt toch weinig uit, de lucht voor of achter is niet anders dan er naast of boven/onder. En laag aanzuigen omdat het daar koeler is of zoiets, mja dat ding is 21,6cm hoog :+
Frisse lucht aanzuigen, en natuurlijk laten stijgen (convectie) lijkt me niet heel efficiënt, paar honderd watt door een krappe volle case naar buiten laten drijven.

Bij veel probeersels en testen van mensen op reddit in r/sffpc zag ik dat het het efficiëntst lijkt om de warmte van je 2 voornaamste kacheltjes (GPU, CPU) zo snel mogelijk de kast uit te werken zodat het niet blijft hangen en de boel opwarmt.
'Verse' lucht kan makkelijk weer naar binnen met die 2 meshpanelen :)

Ik weet dat het bij andere cases wel verschil maakt of je ze ondersteboven houd maar bij sandwich layout met mesh panelen lijkt dat me minder spannend.

Gabriël ITX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardappelzakje
Gisteren bericht ontvangen dat de T1 aan de post zou worden overgedragen en vandaag bericht van FedEx gekregen dat de zending was ontvangen. Aflevering uiterlijk 12/04.

Ik kijk er naar uit, maar het gaat denk ik nog even duren voordat ik kan bouwen. 5900x is besteld, maar ik weet niet wanneer die komt. Tot die tijd lekker plannen: misschien ga ik toch voor een CPU custom loop i.c.m. mijn huidige 1080 Ti FE (totdat nieuwe gpu's leverbaar zijn). Ik ben en blijf fan van Noctua koelers, maar ik wil de sprong toch een keer wagen.

• Rendol95
weet iemand of de Noctua A12x25 al in chromax is te verkrijgen? anders een soortgelijke ventilator, het liefst helemaal zwart.

wellicht niet de juiste topic om het te vragen :+

[Voor 17% gewijzigd door Rendol95 op 06-04-2021 13:36]

• Aardappelzakje
Rendol95 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:30:
weet iemand of de Noctua A12x25 al in chromax is te verkrijgen? anders een soortgelijke ventilator, het liefst helemaal zwart.

Begin 2021 is/was het plan: https://www.tomshardware....n-in-black-for-early-2021

Maar gezien de wereldwijde gevolgen van de pandemie is het niet verwonderlijk dat de oorspronkelijke planning niet wordt gehaald.

[Voor 13% gewijzigd door Aardappelzakje op 06-04-2021 15:12]

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Rendol95 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:30:

Nope, is alweer uitgesteld.

De Arctic P12 schijnt een erg fijne fan te zijn voor een belachelijk scherpe prijs!
En er is nog niet nader te noemen bedrijf die de A12x25 qua design schaamteloos heeft gekopieerd maar dat soort gedrag belonen vind ik not-done :(

Gabriël ITX

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:31
ik had nog nooit van die kast gehoord maar dammm die had ik best willen hebben (al weet ik niet wat die had moeten kosten)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Gewoon de Arctic kopen, ik gebruik de P12 25mm (koop een value pack, 5 fans voor 20 euro!) al jaren en het verschil in prestaties is imo de prijs van Noctua niet waard (los van sproeipoep bruin)
Ik heb nu 3x de nieuwe 15mm variant in de T1 zitten op een TX240 en ze klinken prettig :)

• DMC90
sapphire schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:02:
[...]

Nope, is alweer uitgesteld.

De Arctic P12 schijnt een erg fijne fan te zijn voor een belachelijk scherpe prijs!
En er is nog niet nader te noemen bedrijf die de A12x25 qua design schaamteloos heeft gekopieerd maar dat soort gedrag belonen vind ik not-done :(
Neeee....Wéér uitgesteld? Ongelofelijk... Die P12 ga ik zelf niet aanschaffen, omdat ik van velen hoor/lees dat deze fan vanaf 1000 rpm een irritant ratelend geluid begint te produceren en die fan zal bij mij wel over de 1000 rpm moeten gaan draaien.

Dan nog maar wat langer met mn poepbruine Noctua! Moet toegeven dat ik inmiddels wel aan de kleur gewend ben geraakt.
DrumandBass schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:10:
Gewoon de Arctic kopen, ik gebruik de P12 25mm (koop een value pack, 5 fans voor 20 euro!) al jaren en het verschil in prestaties is imo de prijs van Noctua niet waard (los van sproeipoep bruin)
Ik heb nu 3x de nieuwe 15mm variant in de T1 zitten op een TX240 en ze klinken prettig :)
Kun jij het geluid vanaf 1000 RPM bevestigen, of zelf helemaal nooit waargenomen?

Edit: Optimum Tech heeft er een mooi filmpje van: linkje

[Voor 28% gewijzigd door DMC90 op 06-04-2021 15:13]

• DMC90
RenaldoN schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:09:
ik had nog nooit van die kast gehoord maar dammm die had ik best willen hebben (al weet ik niet wat die had moeten kosten)
Ik denk dat je moet rekenen op ongeveer 250,- euro inclusief shipping en bijkomende douane kosten.

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

DMC90 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:08:
Kun jij het geluid vanaf 1000 RPM bevestigen, of zelf helemaal nooit waargenomen?

Edit: Optimum Tech heeft er een mooi filmpje van: linkje
Mijn setup bestond uit 9x P12 25mm op een Nova 1080 deze kwamen niet boven de 1000 (helaas) dus dat kan ik je niet zeggen.
Voor mij zijn de 15mm stil genoeg in de T1, bij 1500 toeren zeker hoorbaar maar wel een prettig geluid. Zal vanavond checken of de 15mm ook die resonantie heeft.

• DMC90
DrumandBass schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:21:
[...]

Mijn setup bestond uit 9x P12 25mm op een Nova 1080 deze kwamen niet boven de 1000 (helaas) dus dat kan ik je niet zeggen.
Voor mij zijn de 15mm stil genoeg in de T1, bij 1500 toeren zeker hoorbaar maar wel een prettig geluid. Zal vanavond checken of de 15mm ook die resonantie heeft.
Ach, zolang je zelf nergens last van hebt moet je het lekker laten hoor! Zelfs met die resonantie is 1 NF-A12x25 duurder dan 4-5 P12's... De P12's zijn en blijven dus killer price/performance fans.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DMC90 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:08:
[...]

Neeee....Wéér uitgesteld? Ongelofelijk...
Ja, ze staan nu voor Q2 2021 op de roadmap dacht ik.
Ach ik stel ook steeds de aanschaf van een AIO uit dus als het zo doorgaat kan ik er straks gewoon 2x A12-x25 Chromaxen bij kopen :+
En als ik een knoop durf door te hakken voor een AIO :X

Dat motorgeluid van de P12's was toch alleen rond de 1000RPM in een bepaalde range?

Ik geef eerlijk toe dat de prijs-kwaliteit van de P12's geweldig is en Noctua gewoon simpelweg duur. Toch geef ik het, zei het diep zuchtend, uiteindelijk wel uit aan Noctua omdat ik A) een koel-fetish heb :X B) extreem fijne/goede ervaring heb gehad met de klantenservice al een aantal keer en C) het kwalitief ook wel erg goed spul is.

Niet dat andere merken geen goede spullen maken, zo heb ik van Arctic in de afgelopen 15~18 jaar ook erg veel spullen gebruikt. Prijs-kwaliteit is gewoon erg goed maar ook erg veel defecte fans gehad, vrijwel elke CPU koeler die ik gehad heb kapte de fan er vroeg of laat mee, meerdere kapotte frames bij 120mm fans. Toegegeven de prijs was dusdanig scherp dat ik het geen probleem vond en meeste is al wat jaren terug en ik zou met de huidige goede verhalen zonder twijfel P12's gebruiken (had ook een Arctic GPU koeler tot een tijdje geleden). Maarja ik heb alles Noctua en om dan alles weg te doen of 1 afwijkende fan te gebruiken :+

offtopic:
Mocht iemand zich afvragen waarom ik best vaak hier kijk/reageer terwijl ik geen T1 heb; dit is één van de weinig SSFPC topics op GoT met mensen die gek genoeg zijn om blijkbaar zo'n bedrag aan een case te spenderen en waar bekende SSFPC onderwerpen besproken worden.
En de T1 trekt me wel enorm. Bloedmooie case maar bied me nét te weinig compatibiliteit tov. de prijs om over te stappen :9

[Voor 12% gewijzigd door sapphire op 06-04-2021 15:47]

Gabriël ITX

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardappelzakje
sapphire schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:44:
[...]

offtopic:
Mocht iemand zich afvragen waarom ik best vaak hier kijk/reageer terwijl ik geen T1 heb; dit is één van de weinig SSFPC topics op GoT met mensen die gek genoeg zijn om blijkbaar zo'n bedrag aan een case te spenderen en waar bekende SSFPC onderwerpen besproken worden.
En de T1 trekt me wel enorm. Bloedmooie case maar bied me nét te weinig compatibiliteit tov. de prijs om over te stappen :9
Ja het is meer hobby/liefhebberij dan wijsheid. 8)
Al was voor mij de keuze in 2017 snel gemaakt toen ik op zoek was naar de "perfecte" case voor mijn eerste pc build. Ik was op zoek naar een case die niet (zoals bijna iedere andere) zwart, groot en lelijk was. Het liefst compact, strak en zilver. De Ncase M1 was een uitkomst en perfect i.c.m. de Noctua NH-C14(non-S). Draait nog steeds als een zonnetje (MacOS/Win10 dualboot).

M1 wordt nu waarschijnlijk een hackintosh zonder gpu en de T1 wordt een nieuw systeem met 5900x en huidige gpu. Of zal ik het omdraaien? T1 is kleiner, maar lijkt wel betere airflow te hebben met de sandwichlay-out dan de M1. klopt dit?

[Voor 3% gewijzigd door Aardappelzakje op 06-04-2021 16:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rendol95
@DrumandBass heb je de kast op je bureau staan? mijne komt wel op mijn bureau te staan, dus een stille kast zou wel fijn zijn. Denk dat ik dan wel tijdelijk voor de P12 ga obv de testen die ik zojuist op youtube heb gezien.

Net Noctua gecheckt wanneer de ETA is voor de NF-A12x25 Chromax, het staat nu op Q3 2021(zie afbeelding). Dus dat wordt nog even wachten helaas :(

• Aardappelzakje
Nou, de post had er zin in: zojuist is een pakketje bezorgd uit Shenzhen. Straks even uitpakken! :9

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ik heb het Taobao DDC blok besteld ter (mogelijke) vervanging van de Aquanaut, de Aquanaut werkt 100% alleen vind ik full metal een stuk mooier en de buiging van het acryl is wel een beetje spannend.
(6800XT KnightRider Edition is besteld dus ben ook opzoek naar een Full cover voor dat ding)

• Aardappelzakje
Ik heb zojuist een begin gemaakt met het in elkaar zetten van de T1. Prachtige kwaliteit! Bij de Ncase M1 draaide ik met een schroefje weleens de verf van het frame, maar dat is hier gelukkig niet aan de orde. De T1 is ook nog een stukje compacter. Ik ben er heel blij mee!

Wel twee vraagjes:

- het is echt googelen en googlen om erachter te komen welke schroef waar voor is. Daarnaast lijkt de samenstelling van de set schroeven ook niet heel exact te zijn. Kan iemand mij vertellen waarom de korte standoff schroeven in twee lengtes worden geleverd? Allemaal korte en 2 iets langere. Ik heb 3 korte gebruikt als mobo standoff, maar misschien doe iets verkeerd?

- Daarnaast krijg ik de mesh zijpanelen niet helemaal lekker op hun plek. De toleranties van de case lijken dusdanig klein dat deze in de breedte er niet tussen passen. Ik zal morgen even proberen om de case van voor naar achter wat ruimte te geven. Misschien dat ik de struts even los moet halen.

Ik ontvang graag jullie input!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DMC90
Aardappelzakje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:33:
Ik heb zojuist een begin gemaakt met het in elkaar zetten van de T1. Prachtige kwaliteit! Bij de Ncase M1 draaide ik met een schroefje weleens de verf van het frame, maar dat is hier gelukkig niet aan de orde. De T1 is ook nog een stukje compacter. Ik ben er heel blij mee!

Wel twee vraagjes:

- het is echt googelen en googlen om erachter te komen welke schroef waar voor is. Daarnaast lijkt de samenstelling van de set schroeven ook niet heel exact te zijn. Kan iemand mij vertellen waarom de korte standoff schroeven in twee lengtes worden geleverd? Allemaal korte en 2 iets langere. Ik heb 3 korte gebruikt als mobo standoff, maar misschien doe iets verkeerd?

- Daarnaast krijg ik de mesh zijpanelen niet helemaal lekker op hun plek. De toleranties van de case lijken dusdanig klein dat deze in de breedte er niet tussen passen. Ik zal morgen even proberen om de case van voor naar achter wat ruimte te geven. Misschien dat ik de struts even los moet halen.

Ik ontvang graag jullie input!
Ik gebruik de grote lange schroeven voornamelijk voor constructies van het frame (en waar de lengte toegestaan past/kan). Zat hier in eerst instantie ook goed mee te kloten. Ik had dit nog een een notepad van me open staan toevallig, misschien kun je er wat mee:

Assembly:
https://www.performance-c...builds/formd-t1-assembly/
Build/assembly videos:
YouTube: AIO-cooled 폼디 FormD T1 Build with EVGA 3080 FTW3, Corsair H100i (A t...
YouTube: FormD T1 Part 1 - Building The Case
Photo instructions:
https://www.flickr.com/ph...ms/with/72157715339661982
Cable guide:
https://www.reddit.com/r/...1_cable_management_guide/

Wat die side panels betreft, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn case (en een kapotte PCI-e riser strut) en ik heb deze allemaal vervangen gekregen van support. Ik moet nog kijken of het iets oplost. Ik heb echter het idee dat de schroefgaten van de onderkant- en bovenkant- panels iets tie diep zitten waardoor de voor en achter kant iets teveel naar elkaar toe worden getrokken (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Om deze reden een tweede exemplaar van de T1 gekocht, eerste exemplaar gaat voor een aardig prijsje op V&A.

Je kunt altijd nog op de hoekjes waar de side panels 'klemmen/niet lekker zitten' die hoekjes voorzichtig ombuigen met een tang. On your own risk of course!

• DoubleD91
Ik heb 4 korte standoffs als mobo standoffs gebruikt, en 2 lange als riser strut standoff. Sommigen krijgen de 4de korte niet geplaatst, maar mij lukte het wel. De twee 'middellange' zijn geloof ik voor het offsetten van de voeding als je in 2slot modus zit (voor de FE modellen). Ik heb ze iig niet gebruikt in 3slot modus.

• Aardappelzakje
DMC90 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:51:
[...]

Wat die side panels betreft, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn case (en een kapotte PCI-e riser strut) en ik heb deze allemaal vervangen gekregen van support. Ik moet nog kijken of het iets oplost. Ik heb echter het idee dat de schroefgaten van de onderkant- en bovenkant- panels iets tie diep zitten waardoor de voor en achter kant iets teveel naar elkaar toe worden getrokken (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Om deze reden een tweede exemplaar van de T1 gekocht, eerste exemplaar gaat voor een aardig prijsje op V&A.

Je kunt altijd nog op de hoekjes waar de side panels 'klemmen/niet lekker zitten' die hoekjes voorzichtig ombuigen met een tang. On your own risk of course!
Bedankt voor de tips en links!
Ik heb gisteravond de zij-struts even losgehaald en opnieuw bevestigd. Hierdoor zijn de voor- en achterkant aan de bovenkant ietsje minder gaan "knijpen", waardoor de zijpanelen prima passen. Het luistert allemaal nauw maar het past!

• MaZo
  • Niet online
Als de side panels niet passen kun je proberen ze 180 graden te draaien, en anders even verwisselen met elkaar. De side panels wijken wel eens af en zijn niet 1:1 gelijk. Ik heb ook wel eens dat ze bij het sluiten van m'n case niet passen, en dan draai of wissel ik ze even en dan past het geheel.

[Voor 45% gewijzigd door MaZo op 10-04-2021 09:58]

• Aardappelzakje
Ik bleek te vroeg te hebben gejuicht. Het bleek zojuist weer niet te passen, maar na wat wisselen en opnieuw los- en aandraaien wel.

Het zit hem vooral in de "hoekjes" van de panelen waardoor het net niet tussen voor- en achterkant past (bovenin). Een klein beetje wegvijlen zou een permanente oplossing kunnen zijn, maar dat is wellicht niet zo mooi. Als ik de panelen op elkaar leg lijken ze op het oog wel precies even breed, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Ik hoop dat het bij daadwerkelijk opbouwen weer past...

Ik vind de T1 in zwart trouwens echt mooi en strak! Had ik niet verwacht als liefhebber van zilver. Ik denk wel dat oneffenheden wat sneller zichtbaar zijn.

[Voor 14% gewijzigd door Aardappelzakje op 10-04-2021 10:18]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DoubleD91
Vandaag heb ik de T1 weer opengehaald en het laatste onderdeel dat ik nog had toegevoegd: de derde fan. Hij zit erin:

Het is een Arctic P12 met een fan grill. De 15mm noctuas zijn via een splitter op de ene header van de H100i aangesloten, en de P12 op de andere. ICUE laat netjes 2 verschillende RPMs zien. Ik heb het nog niet getest in gaming, morgen eens kijken hoe het klinkt.

• Rendol95
past er ook nog een 2.5" SDD in de kast?

• DoubleD91
Voor in de kast (naast de voeding, in het frontje) is plaats voor een 2.5incher. Dit is de enige 'officiele' plek, maar je kan hem ook gewoon ergens in de kast leggen waar je nog ruimte hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobdetweaker
Maar als je ruimte over hebt kan je er ook nog eentje bevestigen aan je top/bottom paneel, zie mijn eerdere post hierover in deze thread.

• Rendol95
alright ga het vanzelf merken, heb zojuist de kast binnen gekregen.
Als ik dan naar de afbeelding kijk van jou @DoubleD91, is het best krap op de "officiele" plek qua aansluiting voor een SSD. Ik denk dat je dan een 90 graden sata kabel nodig heb om het gepriegel te verminderen?

• DoubleD91
Dat dacht ik wel, meerderen op Reddit liepen ook al tegen het issue aan dat ze de bocht de kast in niet konden maken met een rechte kabel.

[Voor 8% gewijzigd door DoubleD91 op 12-04-2021 14:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobdetweaker
Je hebt sowieso een 90 graden kabeltje nodig voor zowel SATA als power, anders past het echt niet. Check van te voren goed of de hoek voor beide kabels hetzelfde is. Sommige SATA kabels hebben een hoek die precies de andere kant op staat dan de kabel van de voeding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoubleD91
Zoiets kan misschien helpen: https://www.onlinekabelsh...EOhMJMn9d-FQaAvjbEALw_wcB

Deze lijkt me ietwat dik, maar je snapt het principe. Dan kan je rechte kabels gebruiken.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Geen idee of ze ook in deze specifieke build passen maar kijk anders ook eens naar de Silverstone CP11 kabels?

Snap niet dat je die niet meer ziet in SSF land, geniale kabeltjes, eerste keer ooit dat ik SATA kabels gekocht heb :+

Gabriël ITX

• Aardappelzakje
Zojuist de kostenspecificatie voor invoerrechten en BTW van FedEx ontvangen: totale kosten bedragen €19,80. Dat valt mee!

• DMC90
Aardappelzakje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:45:
Zojuist de kostenspecificatie voor invoerrechten en BTW van FedEx ontvangen: totale kosten bedragen €19,80. Dat valt mee!
Ik dacht deze keer gematst te zijn, toch niet :| Bij mij gelukkig deze keer ook maar 19,80 in plaats van 60 ofzo die ik de eerste keer moest betalen.

Edit: Overigens heb ik met het tweede exemplaar het installeren van de zijpanelen ook niet helemaal soepel. Ik denk dat ik nooit een exemplaar moet goed passende zijpanelen mag ontvangen :P

[Voor 19% gewijzigd door DMC90 op 15-04-2021 21:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoubleD91
Ik heb eindelijk een beetje kunnen gamen met de derde fan erin. In vergelijking met 2 fans draaien de 15mm fans 200 rpm lager (1350 nu, 1550 voorheen) en de koelvloeistof blijft 2 graden koeler dan voorheen (41.5 nu, 43.5-44 voorheen).. Ik heb ook het idee dat de GPU iets rustiger is, maar dat heb ik niet gemeten. Dat is die hele investering van 10 euro voor de fan + grill wel waard 😃

• DMC90
DoubleD91 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 00:09:
Ik heb eindelijk een beetje kunnen gamen met de derde fan erin. In vergelijking met 2 fans draaien de 15mm fans 200 rpm lager (1350 nu, 1550 voorheen) en de koelvloeistof blijft 2 graden koeler dan voorheen (41.5 nu, 43.5-44 voorheen).. Ik heb ook het idee dat de GPU iets rustiger is, maar dat heb ik niet gemeten. Dat is die hele investering van 10 euro voor de fan + grill wel waard 😃
Awesome! Dan ga ik ook een poging wagen. Zojuist de laatste parts binnen gekregen, nog even wat data overzetten van ssd's en dan kan ik mijn build eindelijk gaan afronden (voor nu :P).

• bobdetweaker
Ben bang dat ik al die ruimte niet heb doordat mijn pompje in de weg zit...

• MaZo
  • Niet online
DMC90 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 00:27:
[...]

Awesome! Dan ga ik ook een poging wagen. Zojuist de laatste parts binnen gekregen, nog even wat data overzetten van ssd's en dan kan ik mijn build eindelijk gaan afronden (voor nu :P).
Beetje afhankelijk van welk mobo je gebruikt. Met mijn Asus X570-I krijg ik met geen mogelijkheid een derde Noctua slim tussen mobo en leidingen van mijn EK AIO (boven de PSU). Kom een paar millimeter tekort. Bij andere mobo’s past dit echter wel zonder problemen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Zo eindelijk de nieuwe GPU kunnen plaatsen. Nu ben ik wel aan het twijfelen of ik deze wil waterkoelen, misschien een beetje zonde ivm Knight Rider Edition... Ik denk dat ik nog even wacht op de waterblokken van AquaComputer en Watercool als het goed is zijn ze daar mee bezig.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

+1 erg mooie build!

Als ik het goed zie heb je een custom loop gemaakt die in feit net zo 'groot' is als de gemiddelde AIO? Welk pomp/block is dat?

Ik ben zelf al een tijd lang aan het dubben over een AIO maar iets houd me toch steeds tegen, vooral ook het feit dat die dingen een aantal jaar meegaan en je ze daarna feitelijk gewoon weg kan knikkeren :(

Mijn vorige high-end luchtkoelers gingen jaren mee en gingen weg omdat er betere op de markt waren of ze niet meer in een kleinere behuizing paste. Daarom lonkt ene eigen kleine custom loop met alleen een pomp/CPU block en rad best wel. Eventueel uitbreidbaar, onderdelen zijn vervangbaar en een tempsensor voor aansturing op watertemperatuur :)

Gabriël ITX

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Dank, ben zelf ook wel tevreden over het resultaat tot nu toe.(blijft natuurlijk altijd nieuwe dingen bedenken dat is een beetje de hobby)

Het waterblok wat ik gebruik https://www.nouvolo.com/pages/aquanaut
Op de radiator zit een inline tempsensor met een Quadro voor het beheer. De Quadro stuurt ook de pomp (en RGB) aan deze staat vast op 25% ik vind het echt een top ding ook de software werkt erg goed :)

Je zou dit inderdaad ook met een AIO kunnen bouwen, Alphacool heeft sets die je kunt uitbreiden met hun hardware dat is misschien een optie al zit je dan wel met een klein pompje. Dat maakt ontluchten echt een hel alleen daarvoor al heb ik de QDC in de loop gezet zodat ik deze loop kan vullen en ontluchten met een 2e loop die je makkelijk kan los en vast koppelen. Daarmee is vullen in een paar minuten klaar en hoef je ook niet met je kast te gaan gooien om alle luchtbellen eruit te krijgen. :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• aminam
Heb mijne een paar weken geleden ook in elkaar gezet, het gebrek aan instructies maakte het wel wat tijdrovend soms maar het is een leuke kast om in te werken. Ondanks dat je er dus prima een 2.5 inch drive in kwijt kunt heb ik toch maar een b550 bord aangeschaft met 2x M2 sloten. Mijn vega 64 liquid kon ik er niet echt fijn in kwijt dus heb mijn luchtgekoelde vega64 er maar in gezet. Hopelijk kan ik nog een keer een rx6800 te pakken krijgen, die is 2 slot dus kan ik er zo in zetten zonder dat ik een andere CPU koeler hoef te kopen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Vandaag heb ik wat testjes gedaan met de Arctic P12 15 en 25mm fans.
Hiervoor heb ik de 25mm een flink stuk moeten schuren om het passende te krijgen icm de TX240, de fans zitten nu strak tegen de top cover.
Hierna de cpu op 100% load gezet en de fans vast gezet op 50%, eerste wat opvalt is dat de 25mm fans bij minder rpm(tegenover de 15mm, verschil van 200rpm) meer geluid produceren dit komt omdat ze strak tegen de top cover zitten dit zorgt voor een duidelijk bijgeluid. Coolant temp 36,5c
Zelfde test met de 15mm versie geeft geen bijgeluid en voor mijn gevoel (blaast) het harder naar buiten. Coolant temp 36,6c

Conclusie, de slim fans hebben de voorkeur! Minder gedoe (4mm dunner schuren is echt geen pretje en dan heb ik nog een bandschuurmachine), minder geluid door dat er iets ruimte zit tussen top cover en de fans dit lijkt ook te helpen met de flow en vergelijkbare prestaties :)

• DMC90
Wil binnenkort mijn build gaan afmaken, die 5900X en Gigabyte B550i liggen hier maar een beetje stof te verzamelen.

Ik vroeg mij af wat iedereens ervaring is met de NVMe temps in hun build. Ik heb hier twee 970 EVTO 1 TB liggen en ben van plan op de voorste drive een EKWB heatsink te bevestigen en daar dan ook mijn OS en wat games op te draaien, zodat de achterste drive voornamelijk voor storage en andere meuk wordt gebruikt. Er is zowat geen ruimte voor een heatsink op de achterste drive dus deze ben ik dan ook van plan om zonder heatsink te gebruiken.

Op reddit en andere fora lees ik veel afwisselende verhalen over temps en ik vraag mij af of dit te maken heeft met welke drive men gebruikt voor het OS (en dus misschien warmer wordt?). Bij de een wordt juist de voorste drive erg heet en bij de ander is het probleem precies andersom.

• DoubleD91
Ik had mijn 970 EVO 1TB voor games + OS eerst op de achterkant, maar die was absoluut aan het branden. Controllertemperaturen die tegen de 110 aan drukten. Nu heb ik die naar voren verplaatst en ik gebruik hem alleen voor OS, waar hij nog steeds warm wordt maar wel tolerabel is. Mijn Kingston A2000 zit op de achterkant als gamedisk zonder temperatuurproblemen. Is theoretisch wel trager dan de 970 maar daar merk je niets van.

Ik zou de 970 EVO echt niet op de achterkant plakken.

• bobdetweaker
Als je een ssd op de achterkant van je moederbord zou doen, dan zou ik ook zeker geen games op die ssd zetten. Mijn disks met games zitten op de voorkant en eentje tussen de voeding het en moederbord (een sata ssd). Die temps blijven nog prima.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee