Het grote zwembad topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 ... 173 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:51

The Executer

Lekker belangrijk!

vso schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:32:
[...]

Is dit sarcastisch bedoelt want ik hoop dat je wel snapt waarom chloor uberhaupt een kinderveilig slot en waarschuwings labels heeft .. of waarom teststrips bestaan .

* vso heeft wellicht teveel met 1st responders te maken gehad .. horror verhalen
dingen waarbij je echt denkt RFTM mensen
Om eerlijk te zijn kon ik de relatie van je verhaal er ook niet helemaal uit halen. Om die reden had ik er ook nog niet op gereageerd. Je hebt (zonder je persoonlijk aan te willen vallen, je steekt erg veel tijd en moeite in dit topic wat je te prijzen is) nog wel eens de neiging verhalen een andere kant op trekken waarbij de oorspronkelijke situatie niet meer in het spel lijkt te zijn.

Tuurlijk, begrijp mij niet verkeerd, chloor is gevaarlijk. Het staat hier ook veilig op hoogte zodat de kinderen er niet bij kunnen, ze weten van het gevaar, als ze überhaupt zo'n chloortabletje hebben aangeraakt moeten ze direct hun handen wassen etc. Maar ietwat teveel chloor in je zwembad toevoegen (en nog binnen veilige marges blijven) is natuurlijk iets totaal anders dan een kind wat een pot chloor opentrekt en lekker een chloortablet op eet of flink aan de pot gaat lopen snuiven. Realistisch blijven is belangrijk, net als dat je geen 24 tabletten in 1 keer in een zwembad moet gaan mikken bijvoorbeeld.

Dat ik aan gaf dat ik er 12 in heb gegooid is een stukje ervaring, in combinatie met vers water wat in het begin gewoon veel chloor nodig heeft om het chloorgehalte te laten stijgen. @Plenkske die bevestigd hetzelfde, waarbij @PiB ongeveer een idee kan krijgen wat er in zijn situatie aan de hand kan zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door The Executer op 02-06-2021 13:50 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
@vso Soms is het handiger om niet altijd te willen reageren in dit topic en een lekkere koele(of warme) duik te nemen in je zwembad. Hoewel jouw kennis en kunde zeker wel op waarde geschat wordt (atlhans door mij) sla je af en toe wel een beetje door in je reacties. Probeer dat een beetje te filteren(gewoon in je hoofd, niet met een ZFP :+) voor jezelf en de anderen hier, want je krijgt er alleen maar ruis van op de lijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:46:
[...]

Nee niet sarcastisch. Ik snap gewoon niet hoe je bij deze dingen komt.
We hebben het alleen over testen en evt. houdbaarheid.
We hebben het niet over trauma's of over dat je het weg moet houden bij kinderen. Daar ben ik het natuurlijk mee eens maar is totaal iets anders dan waar we het over hadden...
check :) vragen mag

En ja ik snap ook dat je het wellicht ervaart als overdrijven van mijn kant ..(waar ik relatief radioactief geladen word ;) ) .. maar dat komt meer omdat ik teveel geconfronteert ben met de gevolgen van "laksheid" om het samen te vatten, vaak gelukkig indirect .. maar ik kan en mag 1ste hulp verlenen (cpr etc)

case en point --> van mensen die gewoon weg niet lezen / begrijpen ..
PiB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:15:
Net een nieuwe test gedaan en hij is nu wel te hoog 😅
ik had toch gezegd "niet te veel in 1x" + wacht x tijd voordat je weer toevoegt
nu valt het wel mee maar toch .. use brain = prevent

Gewoon ter illustratie (dit gebeurt echt)
Stel je gooit een handje vol (15-30 tabeletten) in de drijver en gaat er gelijk met een baby inztten .. of de kids springen er in resultaat is een medische behandeling .. als men kwaad wil krijg je nog de kinderbescherming oid op je dak .. omdat je de kids in gevaar brengt ..
en nee dit is niet USA maar ook NL .. alleen hier is het gelukkig wat minder z/w dan daar.

ps ik wilde eerst vertellen over aardlek testen en mensen die door onveilige situaties een schok of erger krijgen ..

betreft test strips/pillen.. de THT oid geeft alleen aan dat je test minder betrouwbaar is ..

Met goeie filtering / UV licht en algemeen "badmeester" spelen .. (mijn 3 regels) . hoef je minder chemicalien te doen ..denk ik zo en daar mag je om (uit)lachen .. IDK ..

Maakt dit het wat duidelijker ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:09:
@vso Soms is het handiger om niet altijd te willen reageren in dit topic en een lekkere koele(of warme) duik te nemen in je zwembad. Hoewel jouw kennis en kunde zeker wel op waarde geschat wordt (atlhans door mij) sla je af en toe wel een beetje door in je reacties. Probeer dat een beetje te filteren(gewoon in je hoofd, niet met een ZFP :+) voor jezelf en de anderen hier, want je krijgt er alleen maar ruis van op de lijn.
thx voor je opbouwende kritiek .. d:)b

ik ga er vanuit dat de lezer ook "filtert" en eruit haalt wat belangrijk is voor hem/haar ..ook al schrijf ik lappen teksten ..

maar ik ga het eens inderdaad het bad betreden en er wat mee doen (verwacht niet direct resultaat maar op langere termijn)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 21:20
Hier het effect van de bypass die ingeschakeld wordt als het ZWS systeem stroom krijgt (en dan meteen chloor gaat makken).

De pomp moet eerst minimaal 30 minuten draaien (deze heb ik met de hand gestart), dan gaat de chloorproductie aan (op 4 vd 5 dagen). De bypass zit op dezelfde schakelaar als het ZWS. Als het verbruik hoger is dan 25 Watt dan wordt de chloorproductie als succesvol gemarkeerd. Is het verbruik onder de 15 watt dan staat het ZWS op standby en gaat de stroom er weer vanaf.

Je ziet hier in de grafiek de flow in l/min met de deltaT tussen de ingang en uitgang van het zwembad. Die gaat omlaag als de flow omhoog gaat en vice versa.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obqGIQ5u4Jmc4P2o1zC3jk5K8vY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BJXz9TCMVRSC4IzZ9MdAe917.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:45
Ep Woody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:32:
Hier het effect van de bypass die ingeschakeld wordt als het ZWS systeem stroom krijgt (en dan meteen chloor gaat makken).

De pomp moet eerst minimaal 30 minuten draaien (deze heb ik met de hand gestart), dan gaat de chloorproductie aan (op 4 vd 5 dagen). De bypass zit op dezelfde schakelaar als het ZWS. Als het verbruik hoger is dan 25 Watt dan wordt de chloorproductie als succesvol gemarkeerd. Is het verbruik onder de 15 watt dan staat het ZWS op standby en gaat de stroom er weer vanaf.

Je ziet hier in de grafiek de flow in l/min met de deltaT tussen de ingang en uitgang van het zwembad. Die gaat omlaag als de flow omhoog gaat en vice versa.

[Afbeelding]
Mooi om te zien !
En een leuk systeem om te schakelen.

Begrijp ik het nou goed dat die ZWS maar iets van 1,5 uur nodig heeft voor zijn chloorproductie en dan zelf in standby gaat ? Hoe vaak trigger je hem dan per dag (in die 4/5 dagen) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:47:
[...]

Mooi om te zien !
En een leuk systeem om te schakelen.

Begrijp ik het nou goed dat die ZWS maar iets van 1,5 uur nodig heeft voor zijn chloorproductie en dan zelf in standby gaat ? Hoe vaak trigger je hem dan per dag (in die 4/5 dagen) ?
Klopt, ZWS is maar een klein uurtje bezig (ik moest nog tussen de bedrijven door inregelen). Hij draait 4 van de 5 dagen dat uurtje. Voor grotere baden moet hij uiteraard meer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ep Woody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:51:
[...]

Klopt, ZWS is maar een klein uurtje bezig (ik moest nog tussen de bedrijven door inregelen). Hij draait 4 van de 5 dagen dat uurtje. Voor grotere baden moet hij uiteraard meer draaien.
En je weet dat dit voldoende is omdat hij hetzelfde doet als je hem constant aan laat staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j28zvbPJPtx7gutk1pjB7jbLYHI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bAOdY3w7LWPNPk3zGGxN2eMr.png?f=user_large

Dit is wat hij qua stroomverbruik doet. Als het verbruik 50 watt is, dan staat er op het display dat hij chloor aan het maken is, is het verbruik < 15W dan staat hij op standby en knippert hij code 93 (standby).

Vorig jaar had ik nog geen stroommeting dus moest ik via metingen controleren of het systeem werkte. Nu zie ik ook in de grafieken dat hij chloor heeft gemaakt.

Het systeem om te bepalen of er chloor gemaakt wordt werkt met een variabele/item die iedere dag met 4 omlaag gaat, als hij onder de 0 komt maakt hij chloor en als hij ziet dat het verbruik op 50 watt zit telt hij weer 5 op bij die variabele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dewim1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-06 21:34
Ep Woody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:01:
[Afbeelding]

Dit is wat hij qua stroomverbruik doet. Als het verbruik 50 watt is, dan staat er op het display dat hij chloor aan het maken is, is het verbruik < 15W dan staat hij op standby en knippert hij code 93 (standby).

Vorig jaar had ik nog geen stroommeting dus moest ik via metingen controleren of het systeem werkte. Nu zie ik ook in de grafieken dat hij chloor heeft gemaakt.

Het systeem om te bepalen of er chloor gemaakt wordt werkt met een variabele/item die iedere dag met 4 omlaag gaat, als hij onder de 0 komt maakt hij chloor en als hij ziet dat het verbruik op 50 watt zit telt hij weer 5 op bij die variabele.
wat doet het zoutwater systeem eigelijk als er geen flow is op het moment van de timer en stel dat er 2 uur later wel flow is.
gaat hij dan als nog zijn programma doen als hij ziet dat er flow is?

Ik heb er een tasmotta tussen zitten en wil hier mee eigelijk de pomp en zout systeem tegelijk mee schakelen. Vind dat primitieve intex timertje maar niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Dewim1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:08:
[...]

wat doet het zoutwater systeem eigelijk als er geen flow is op het moment van de timer en stel dat er 2 uur later wel flow is.
gaat hij dan als nog zijn programma doen als hij ziet dat er flow is?

Ik heb er een tasmotta tussen zitten en wil hier mee eigelijk de pomp en zout systeem tegelijk mee schakelen. Vind dat primitieve intex timertje maar niets
Protesteren... Dan begint hij te piepen tot hij flow krijgt (geloof ik). Kwestie van even uitproberen.

Dat primitieve timertje van Intex vind ik ook niets, vandaar dat ik met Zigbee SHP13 schakelaars werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewim1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-06 21:34
Ep Woody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:10:
[...]

Protesteren... Dan begint hij te piepen tot hij flow krijgt (geloof ik). Kwestie van even uitproberen.

Dat primitieve timertje van Intex vind ik ook niets, vandaar dat ik met Zigbee SHP13 schakelaars werk.
maar jij schakeld het zoutsysteem compleet spanningsloos met de SHP13.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ep Woody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:10:
vandaar dat ik met Zigbee SHP13 schakelaars werk.
Die ga ik gebruiken als backup voor mijn stroom meting. Zelfbouw daarvan is lastig gebleken, maar uiteindelijk wel gelukt, moet nog blijken hoe accuraat het is. Een backup in de vorm van zo'n zigbee schakelaar is wel prettig.

Schakelen van filterpomp en warmtepomp ga ik doen met relais (al getest). ZWS heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
@Ep Woody hoe ga je om met de anode / katode omwisselen ?

en die Zigbee SHP13 ---> is dat een "slimme stekker oid ?" teminste dat krijg terug als ik erop google ..

[ Voor 48% gewijzigd door vso op 02-06-2021 15:36 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
vso schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:34:
@Ep Woody hoe ga je om met de anode / katode omwisselen ?
Hoe bedoel je?
en die Zigbee SHP13 ---> is dat een "slimme stekker oid ?" teminste dat krijg terug als ik erop google ..
Ja, een schakelaar die via het Zigbee netwerk verbinding maakt met Zigbee2mqtt (en van daaruit naar Openhab2 gaat in mijn geval). Die kan schakelen, maar ook actueel en totaal verbruik doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Dewim1 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:15:
[...]

maar jij schakeld het zoutsysteem compleet spanningsloos met de SHP13.?
Klopt. Vorig jaar met een ruime marge, maar nu vrij strak op basis van stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
@Ep Woody een zws moet toch regelmatig de + en - omdraaien om "schoon" te worden oid .. ?

die zigbee wat is het verschil tussen de shelly ..of is dat omdat je het puur voor hande hebt ..

[ Voor 13% gewijzigd door vso op 02-06-2021 15:57 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
vso schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:57:
@Ep Woody een zws moet toch regelmatig de + en - omdraaien om "schoon" te worden oid .. ?
Klopt, maar neem aan dat hij dat in z'n normale flow doet. Anders heb ik er geen controle over, zeker niet als dat alleen werkt met de normale timer.
die zigbee wat is het verschil tussen de shelly ..of is dat omdat je het puur voor hande hebt ..
Het zigbee netwerk is voor schakelaars veel meer geschikt dan het aansturen via een wifi netwerk. Zigbee is een mesh netwerk en heeft alleen een coordinator, wifi werkt met AP's. Valt er een AP uit is de kans dat je geen connectie meer hebt, bij Zigbee pakt hij automatisch een andere route.

Voordeel van Zigbee over 433 is dat je terugkoppeling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:20:
[...]

hmmm bedoel je liner zit toch direct tegen de stalen wand ? dus waarom niet ?
Ja dat klopt, ik twijfelde meer of een adapter genoeg is om het gebroken onderdeel te vervangen. Dat is namelijk een 32mm doorvoer door een gat in de liner+metalen frame. Ik dacht dat ik een onderdeel nodig hebben waarmee je aan de binnenzijde met een schroefdraad een doorvoer in het gat vast kan zetten (waarna je een adapter + 38 mm slang kan bevestigen). Of bedoelde je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Klopt, maar neem aan dat hij dat in z'n normale flow doet. Anders heb ik er geen controle over, zeker niet als dat alleen werkt met de normale timer.
assumptions are the mother of all ... ;) maar kans is inderdaad aanwezig
Het zigbee netwerk is voor schakelaars veel meer geschikt dan het aansturen via een wifi netwerk. Zigbee is een mesh netwerk en heeft alleen een coordinator, wifi werkt met AP's. Valt er een AP uit is de kans dat je geen connectie meer hebt, bij Zigbee pakt hij automatisch een andere route.

Voordeel van Zigbee over 433 is dat je terugkoppeling hebt.
Deden die ikea meuk dingen dat maar (ook zigbee).. pfff .. ander topic

tja die verbinding (wist ik al maar thx voor de uitleg) mij ging het meer of er afgezien van de verbinding meer + punten op zitten dan de esp-achtige meuk ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Yo-L schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:11:
[...]

Ja dat klopt, ik twijfelde meer of een adapter genoeg is om het gebroken onderdeel te vervangen. Dat is namelijk een 32mm doorvoer door een gat in de liner+metalen frame. Ik dacht dat ik een onderdeel nodig hebben waarmee je aan de binnenzijde met een schroefdraad een doorvoer in het gat vast kan zetten (waarna je een adapter + 38 mm slang kan bevestigen). Of bedoelde je dat ook?
ja/nee bedoel gewoon onderdeel in zijn geheel vervangen (door iets met een kraan) .. maar als je liner + stalen wand hebt (tegen elkaar aan) .. dan zou 99,9% met de doorvoer buizen waarop schroefdraad + moer zit moeten voldoen .. immers er zit een rubber bij ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
vso schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:14:
[...]

assumptions are the mother of all ... ;) maar kans is inderdaad aanwezig
Wordt case scenario: ontkalken met azijn. Dus weinig FU's,hooguit geen chloor productie door teveel kalkaanslag, maar dat merk je snel genoeg aan de wanden en die zijn zeker niet glad... Naast de regelmatige chloor test natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:20:
[...]

Wordt case scenario: ontkalken met azijn. Dus weinig FU's,hooguit geen chloor productie door teveel kalkaanslag, maar dat merk je snel genoeg aan de wanden en die zijn zeker niet glad... Naast de regelmatige chloor test natuurlijk.
Jij gaat echter soms nog wel iets verder dan de gemiddelde tweaker .. dus hoe onlogisch is dan de vraag van ompolen oid :P

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Zwembad is 32 graden *O*

nog nooit zo snel in het seizoen zo snel warm bad gehad .. met relatieve lage temperaturen

EPDM en de nieuwe aansluit manier is zeker een aanwinst geweest !
ps denk wel dat de "goedkope" PVC mat dit ook wel gehaald had ,, als ik hem beter had aangesloten .

@Ep Woody ja inderdaad dit is "buikgevoel" .. :+

ps ik had eerder op temperatuur kunnen zijn hoor .. maar ach .. iets met koppig zijn ..

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 02-06-2021 17:00 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PETER_DB
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 08:25
Tweakers,

Even een snelle vraag tijdens het opzetten. Ik heb een ingezonden 488x244x107 gekocht. Samen met een zandfilterpomp 6m3. Nu kom ik niet uit het aansluiten van de filter slangen. De gaten voor de outlet en inlet zijn niet groot genoeg voor de adapters. Zie foto’s. Kan natuurlijk ook zijn dat ik alleen de bijgeleverde in en outlet kan gebruiken. Vraag me alleen af of deze niet te smal zijn voor de kracht van de filter. Zie foto’s. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iR_WP8cW4GUMlv1-DXu4OfvLS5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPQWPI29n9ewelcyl8UuAfPr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhNikzwlQ9aOhDKUOJF9Nlx42uE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLOUCIHzhHxuazP47kfgy7hv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsAHbyaFW0-hsU_Xn2jdY4Xa3kk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbGWehnkBe4BwmwOxHBq0BPf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PykAvzcK2GPLJNUUfLVhihvsdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYKQVvDA5OLXFmO5pSVhvUI0.jpg?f=fotoalbum_large

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
PETER_DB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:59:
Tweakers,

Even een snelle vraag tijdens het opzetten. Ik heb een ingezonden 488x244x107 gekocht. Samen met een zandfilterpomp 6m3. Nu kom ik niet uit het aansluiten van de filter slangen. De gaten voor de outlet en inlet zijn niet groot genoeg voor de adapters. Zie foto’s. Kan natuurlijk ook zijn dat ik alleen de bijgeleverde in en outlet kan gebruiken. Vraag me alleen af of deze niet te smal zijn voor de kracht van de filter. Zie foto’s. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank alvast
video hoe je die "tekleine" situatie" oplost t=5min 14s
ps ... op je gemak doen, "vers" mesje (scherp) is zeker te adviseren .. want uitschieten wil je niet hebben ! je zwembad voor 25% vullen helpt wel .. of snijplank er onder ..;)

maar 32mm doorschuiven en de andere adapters vormt geen uitdaging ..

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 02-06-2021 17:05 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PETER_DB
vso schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:03:
[...]

video hoe je die "tekleine" situatie" oplost t=5min 14s
ps ... op je gemak doen, "vers" mesje (scherp) is zeker te adviseren .. want uitschieten wil je niet hebben ! je zwembad voor 25% vullen helpt wel .. of snijplank er onder ..;)

maar 32mm doorschuiven en de andere adapters vormt geen uitdaging ..
Dank voor je reactie. Kan het kwaad als ik gewoon de 32 mm adapters gebruik of is dat dan te nauw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
vso schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:52:
Zwembad is 32 graden *O*

nog nooit zo snel in het seizoen zo snel warm bad gehad .. met relatieve lage temperaturen

ps denk wel dat de "goedkope" PVC mat dit ook wel gehaald had ,, als ik hem beter had aangesloten .

ps ik had eerder op temperatuur kunnen zijn hoor .. maar ach .. iets met koppig zijn ..
De aanloop was langer dan vorig jaar, maar wel in een streep naar 36 graden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HQTpmmJWX7apNoHySAfUKnjb8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qogfOC2ACJTisW2PS4jrrLyh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-06 12:35
Plenkske schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Een pomp van ongeveer 2m3 zou ook voldoen.

Je WP vraag: ligt aan de specs van de WP. Meestal moet je minimaal X m3/uur draaien voor een WP.
Thnx, weet dan ff voldoende.

Andere vraag:
Mijn setup gaat er als volgt uit zien:
Bad > ZFP > WP > Bad.

Maar nu zit ik te twijfelen over de aansluitingen. Het bad heeft 32mm openingen. Hiervoor ga ik het volgende setje gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toppy.nl/catalog/generated/product/8841/800x800/8841_1_1.jpg

Dan kan ik de slang van de ZFP van het bad naar de filter aansluiten.
vervolgens van de filter naar de WP heb ik een slang nodig met aan de ene kant koppeling voor schroefdraad, en aan de andere kant een slangklem (WP heeft slangtule 32/38mm aansluiting).
Dan heb ik van de WP (met slangklem) naar het bad weer een eindstuk nodig om aan te sluiten op die 38mm koppeling. Hiervoor wil ik dan volgende set gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/JPKylA4zKR6y/550x330.jpg

klopt mijn setup dan? Just checkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:11:
[...]

De aanloop was langer dan vorig jaar, maar wel in een streep naar 36 graden...

[Afbeelding]
kijk uit dat je liner niet te warm word je zit er wellicht al overheen (max temp liner) .. gevolg is dat je vervormingen kan krijgen .. van je liner / naden gaan los laten .. dat is een pret bederver

Is trouwens ook niet echt lekker meer maar vind ik zelf :)

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 02-06-2021 18:16 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
PETER_DB schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:11:
[...]

Dank voor je reactie. Kan het kwaad als ik gewoon de 32 mm adapters gebruik of is dat dan te nauw?
nee het kan geen kwaad .. maar waarom in 2de hands auto rijden als je een nieuwe BWM voor de deur hebt staan ;) ding zal toch een keer ingereden moeten worden

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
honda-noob schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Thnx, weet dan ff voldoende.

Andere vraag:
Mijn setup gaat er als volgt uit zien:
Bad > ZFP > WP > Bad.

Maar nu zit ik te twijfelen over de aansluitingen. Het bad heeft 32mm openingen. Hiervoor ga ik het volgende setje gebruiken:
[Afbeelding]

Dan kan ik de slang van de ZFP van het bad naar de filter aansluiten.
vervolgens van de filter naar de WP heb ik een slang nodig met aan de ene kant koppeling voor schroefdraad, en aan de andere kant een slangklem (WP heeft slangtule 32/38mm aansluiting).
Dan heb ik van de WP (met slangklem) naar het bad weer een eindstuk nodig om aan te sluiten op die 38mm koppeling. Hiervoor wil ik dan volgende set gebruiken:
[Afbeelding]

klopt mijn setup dan? Just checkin
toon volledige bericht
welke pomp ? heb je op het oog en welk bad .. (en eventueel welke wp)

En net zoals @PETER_DB hierboven je kan 32mm gebruiken maar die 38mm set met kranen is wel een prettige upgrade .. advies ===> gaat hier om de kranen niet om de 32 of 38mm aansluiting alleen hij heeft ze liggen en jij bent nog aan het verkennen ?

Een bypass hebben is ook wel prettig

Tja vanalles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:34
Vanmiddag bezig geweest om m’n nieuwe zwembad neer te zetten. Tevens ook een lading matten bij de Action gehaald als zachte ondergrond.
Het opzetten was een stuk onhandiger dan m’n vorige Intex zwembad, de poten vielen er steeds uit.
De liner lijkt ook wat minder dik dan m’n vorige Intex.
Todo:
- Zandfilterpomp aansluiten
- solarmat aansluiten
- 32mm gaten vergroten naar 38mm gaten
- misschien nog een trapje kopen om iets makkelijker in/uit het zwembad te komen
- lekker genieten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNSapNLktXiOxzsK2bRM_DZ90uQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SV2269NKWn1yQ5nHkr4k9GJr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTqCffY0cqaBG7MTL4af8279f84=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmHvmyZ8jCryKHdZwjsUTW56.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ri5Xl54EXBa0zJylGT1U9ua4F8M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urAHe8fiTlAP5RGeeaVu8QlO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 12:32

markvt

Peppi Cola

product: Intex PureSpa 28404 - SSP-H-20-1G

Hier klachten van buren over geluidsoverlast. Nu maakt de pomp best wel wat geluid als deze aan staat, is er een makkelijke oplossing om dit te verminderen? We hebben er nu een bekisting omheen met noppenschuim dat helpt iets maar niet voldoende.

Nu dacht ik zelf om de pomp in te graven of in de schuur te plaatsen met langere slangen naar het bad. Heeft iemand ervaring met een van deze opties of weet iemand nog een betere optie om het geluid te verminderen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-06 12:35
vso schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:15:
[...]

welke pomp ? heb je op het oog en welk bad .. (en eventueel welke wp)

En net zoals @PETER_DB hierboven je kan 32mm gebruiken maar die 38mm set met kranen is wel een prettige upgrade .. advies ===> gaat hier om de kranen niet om de 32 of 38mm aansluiting alleen hij heeft ze liggen en jij bent nog aan het verkennen ?

Een bypass hebben is ook wel prettig
ZFP: Intex 26644GS 4m3 (wacht nog op Amazon bestelling vd 6m3, maar geef het weinig hoop)
Bad: Intex 300x200x75
WP: W'eau Mini Inverter 4kW

De standaard aansluiting op het bad is 32mm. Dit is de eerste keer dat ik een zwembad opzet, en vandaar voel ik mij niet helemaal comfortabel om maar direct de openingen in het bad te vergroten naar 38mm :) Dus voorlopig houd ik het bij 32mm met adapters etc. En ja, die kranen zijn behoorlijk fijn, gezien je alles na je bad dan makkelijk los kan koppelen. Bypass is m.i. niet nodig nu, WP zal OF aan staan, OF uit staan omdat het op temp is denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 22:35

Pixelmagic

Ubergeek

markvt schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:31:

Hier klachten van buren over geluidsoverlast. Nu maakt de pomp best wel wat geluid als deze aan staat, is er een makkelijke oplossing om dit te verminderen? We hebben er nu een bekisting omheen met noppenschuim dat helpt iets maar niet voldoende.

Nu dacht ik zelf om de pomp in te graven of in de schuur te plaatsen met langere slangen naar het bad. Heeft iemand ervaring met een van deze opties of weet iemand nog een betere optie om het geluid te verminderen.
Misschien even in onderstaand topic kijken, daar zitten veel mensen met een PureSpa achtig bad en zit aardig wat kennis en ervaring.

Jacuzzi verwarmen met warmtepomp

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-06 15:02
Even een klein vraagje:
Wat gooien jullie er in bij de eerste keer vullen?
Wij hebben een vrij simpele setup met cfp en losse chloor drijver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
hiddit schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:56:
Even een klein vraagje:
Quick chloor en dan na een uur of 4 meten. Bijstellen evt en dan langzaam oplosbare erin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:11
hiddit schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:56:
Even een klein vraagje:
Meestal water >:)

Maar heb wat chloor chock en quicktabletten en long tabletten er in gedaan en een dag later wat het volgens de meetstrip prima.

Maar of dit de manier is weet ik niet er zal best wel een geschiktere manier zijn.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-05 22:54
Mag je als je een ZWS systeem hebt überhaupt nog gebruik maken van chloor tabletten mocht je je chloor sneller willen verhogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
JdeTuitG schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:19:
Mag je als je een ZWS systeem hebt überhaupt nog gebruik maken van chloor tabletten mocht je je chloor sneller willen verhogen ?
:N

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
JdeTuitG schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:19:
Naast het antwoord van @vso: "Nee" de volgende vraag:
Waarom zou je dat uberhaupt willen? Als je extra chloor nodig hebt, dan laat je het ZWS systeem toch een paar uur extra chloor maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
@Ep Woody Staat er niet iets de Handleiding bij die ZWS systemen dat andere chemicalien of mixen uberhaupt het systeem kan beschadigen ?

Afgezien van het feit dat mixen van 2 merken chloor al zoiezo een no-no is ..

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ep Woody
@vso, er staat wel in de handleiding van mijn 7220G het volgende:
Het is mogelijk dat u, door een zeer intensief gebruik van het zwembad, een zuiveringsmiddel nodig heeft. Gebruik dan een zuiveringsmiddel op basis van Trichloro-s-triazinetrione of natrium dichloro-s-triazinetrione dihydraat.
https://www.gebruikershan...w-handleiding-679078.html

Het is ook meer de hulpstoffen die bij de tabletten in zitten die je er liever niet bij in wil hebben (lijkt mij). Uiteindelijk breekt het chloor toch wel weer af tot NaCl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 09:52
vso schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:52:
Zwembad is 32 graden *O*

Hoi, ik heb ook wel interesse in een EDPM mat voor onze hottub. Dan hoef ik minder vaak even bad op te stoken voor lekkere temperatuur.

Waar heb jij je set gekocht en wat voor pomp kan ik kopen voor het omhoogvoeren van 3 meter van het water?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:08:
@vso, er staat wel in de handleiding van mijn 7220G het volgende:

[...]

https://www.gebruikershan...w-handleiding-679078.html

Het is ook meer de hulpstoffen die bij de tabletten in zitten die je er liever niet bij in wil hebben (lijkt mij). Uiteindelijk breekt het chloor toch wel weer af tot NaCl.
"hulpstoffen" dat was mijn vermoeden inderdaad

thx voor het bevestigen !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Ik lees hier al een flinke tijd mee, en ga nu ook aan de gang met een opzetzwembad. Is er ergens een site/verzamelpagina met hoe het in de basis werkt met (aansluiten van) warmtepompen/solarmatten/filterpompen en onderhoud? Hier is erg veel info te vinden, maar 174 pagina's doorlezen is nogal wat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
knny schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Hoi, ik heb ook wel interesse in een EDPM mat voor onze hottub. Dan hoef ik minder vaak even bad op te stoken voor lekkere temperatuur.

Waar heb jij je set gekocht en wat voor pomp kan ik kopen voor het omhoogvoeren van 3 meter van het water?
Voor een pomp moet je op de Hmax letten en bij 3m zou ik een Hmax van 5m als minimum aan te houden .. 3m is wellicht net te krap ..

Ik heb het EPDM bij https://www.abczwembad.nl/ gekocht.. maar met een hottub is tyleen DIY wellicht een optie

Je kan @Jazsie volgen en een "sterke" al dan niet frequentie geregelde pomp nemen voor je inspuiters waarmee je makkelijk over een verwarming kan gooien.. (EPDM)
OF
je kan een DIY tyleen pakken en met een kleinere pomp af ..

Als je bv niet teveel ruimte hebt om een mat neer te leggen maar wel een slang tegen het huis kan/wil doen is dat een win/win situatie

ps 2 temperatuur sensors voor/na je verwarming is niet nodig maar wel prettig immers je wilt 30 graden + hebben toch ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
coazter schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:45:
Ik lees hier al een flinke tijd mee, en ga nu ook aan de gang met een opzetzwembad. Is er ergens een site/verzamelpagina met hoe het in de basis werkt met (aansluiten van) warmtepompen/solarmatten/filterpompen en onderhoud? Hier is erg veel info te vinden, maar 174 pagina's doorlezen is nogal wat. :)
De basis staat in de startpost (pagina 1)
En daar staat ook een basic boodschappenlijstje onder.
Als je dan nog vragen hebt dan kan dat, maar vraag dan wel even iets specifieks. Want "wat is de basis" is een beetje erg algemeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21
Plenkske schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:53:
[...]

De basis staat in de startpost (pagina 1)
En daar staat ook een basic boodschappenlijstje onder.
Als je dan nog vragen hebt dan kan dat, maar vraag dan wel even iets specifieks. Want "wat is de basis" is een beetje erg algemeen ;)
@Plenkske is me net voor. Alles voor het verwarmen van je zwembad kan je hier vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
tja dat je TLDR doet snap ik wel maar je begrijpt niet hoe een forum werkt denk ik zo ..

:Y hier 1ste post 99% van je vragen en 2de post (shopping lijst)

Rechtsbovenaan reduceert het aantal post tot "plaatjes" of gewaardeerde posts (+1 of hoger)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VkE8mhP.png

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:11
Als je nu boven aan de pagina (rechtsboven) op dit knopje klikt (en wellicht ook deel 1 ) houd je muis er maar eens boven :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VkE8mhP.png
kan je inspiratie opdoen door alleen plaatjes te kijken

Edit: :'( @vso was me net voor...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
GilbertvH schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:54:
[...]

@Plenkske is me net voor. Alles voor het verwarmen van je zwembad kan je hier vinden
* vso mompelt iets over verwijzen naar de topic warning (onderaan de pagina in "rood")
Let op:
Kijk ook eens in:
Het grote "Zwembad DIY Automatiserings" topic
Zwembad verwarmen DIY
en onze startpost behandeld ook verwarmen .. ipv alleen DIY verwarmings bouw :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
:N oOo @Plenkske was ONS voor

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tama1
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05 09:56
markvt schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:31:

Ik had mijn CFP vorig jaar in een kist staan maar het scheelde behoorlijk toen ik de pomp ook nog vastzette op een houten plankje met daaronder Regufoam van 25 mm dik gelijmd. Dit scheelde bij mij behoorlijk. Dit jaar uitproberen met een ZFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:59:

* vso mompelt iets over verwijzen naar de topic warning (onderaan de pagina in "rood")
Misschien mag daar aan toegevoegd worden:

"Lees aub de startpost voor alle algemene informatie"

??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Misschien mag daar aan toegevoegd worden:

"Lees aub de startpost voor alle algemene informatie"

??
* vso mompelt (sarcastisch) moeten we ook nog vertellen dat ze niet moeten vergeten te ademen ? :+

Hij mag al blij wezen dat er 4x gereageerd word met lees de startpost :) ervaren forum gangers lezen meestal eerste paar post en dan de laatste 10/20 oid ..

de functie rechtsboven waar ook @Tinusvolkel _/-\o_ netjes verwijst is minder duidelijk imho en de +1 posts zijn er nog steeds VEEL

maar goed RTFM achtige (waar ik dit ook onderschuif) tja als ICT-er kom ik geregeld mensen tegen die nauwelijks de aanknop van een computer apparaat (niet eens sarcastisch bedoelt) kunnen vinden .. of collega's die kaumputer schrijven met hun kennis uit computer-idee achtige bladen dus ach .. dit soort mensen geef ik graag de link naar post 1 ;)

Veel vragen (dubbele pomp) of 2 chemicalien mixen komen veel voor en tja ach soms is het beter gewoon te beantwoorden

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:55
Read Fucking The Manual? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
bizar het zwembad is nog steeds 27,5 graad .. als je terugdenkt dat de vooruitzichten deze week slechter waren ..

Mijn "buiten" thermometers geven temperaturen weer van 16-20 graden .. in de nacht

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Veel gelezen hier afgelopen winter en gisteravond het zwembad eindelijk opgezet op ons terras. Was verrast dat mijn vrouw daarmee akkoord ging, maar het was of op het gras vol in de zon of op het terras waar ook schaduw is.

XPS platen van 3cm voor een beetje isolatie. Het is ook zachter dan steen en daaroverheen een zeil. Ik heb 9m2 EPDM matten klaarliggen en twijfel nog over chloor tabletten of een ZWS. Ik begin met tabletten, maar als ik de prijs daarvan zie is een ZWS snel goedkoper. Het is het eerste zwembad voor ons.

Nu is het zwembad met een paar CM water gevuld en vanochtend vond ik twee plasjes rond het zwembad. Met een visuele check heb ik geen lekken kunnen vinden op dit moment. De lek zit of op de overgang of op de bodem. Iemand een idee om dit goed aan te pakken?

Een mogelijk lek in de zijwand kan ik 's avonds nog met een zaklamp vinden, maar nu het zwembad is opgezet is een lek in de bodem wel lastig. Het is een ron 5.5M bad van 1.22 hoog. Groot en log dus. De teleurstelling bij de kleine was wel af te lezen toen we de plasjes vonden.

Wij hebben dit bad overgenomen en bij het opruimen zou het dicht geweest zijn bij het opruimen. Voor het opslaan heb ik nog met een zaklamp zoveel mogelijk nagelopen.

Vlak op de bodem lijk mij reparatie sets voldoende die werken met plakstukjes, maar als het op de overgang zit wordt het al moeilijker volgens mij. Ik heb al een soort van kneed epoxy gevonden die op die plek misschien beter is. Iemand tips om de lek te vinden en goede plak sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
kiddyl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:39:
Veel gelezen hier afgelopen winter en gisteravond het zwembad eindelijk opgezet op ons terras. Was verrast dat mijn vrouw daarmee akkoord ging, maar het was of op het gras vol in de zon of op het terras waar ook schaduw is.

XPS platen van 3cm voor een beetje isolatie. Het is ook zachter dan steen en daaroverheen een zeil. Ik heb 9m2 EPDM matten klaarliggen en twijfel nog over chloor tabletten of een ZWS. Ik begin met tabletten, maar als ik de prijs daarvan zie is een ZWS snel goedkoper. Het is het eerste zwembad voor ons.

Nu is het zwembad met een paar CM water gevuld en vanochtend vond ik twee plasjes rond het zwembad. Met een visuele check heb ik geen lekken kunnen vinden op dit moment. De lek zit of op de overgang of op de bodem. Iemand een idee om dit goed aan te pakken?

Een mogelijk lek in de zijwand kan ik 's avonds nog met een zaklamp vinden, maar nu het zwembad is opgezet is een lek in de bodem wel lastig. Het is een ron 5.5M bad van 1.22 hoog. Groot en log dus. De teleurstelling bij de kleine was wel af te lezen toen we de plasjes vonden.

Wij hebben dit bad overgenomen en bij het opruimen zou het dicht geweest zijn bij het opruimen. Voor het opslaan heb ik nog met een zaklamp zoveel mogelijk nagelopen.

Vlak op de bodem lijk mij reparatie sets voldoende die werken met plakstukjes, maar als het op de overgang zit wordt het al moeilijker volgens mij. Ik heb al een soort van kneed epoxy gevonden die op die plek misschien beter is. Iemand tips om de lek te vinden en goede plak sets?
toon volledige bericht
welk merk zwembad, hoe oud is het zwembad en als deze binnen garantie valt (bv intex bad) moet je wellicht een stuk uit je bad snijden foto sturen en krijg je een nieuwe toegestuurd. even contact opnemen met de vorige eigenaar .. gezien veel online gedaan word is een digitaal aankoopbewijs doorsturen niet zo'n issue ..

Droog deppen (wc/keuken papier) en een a4-papiertje oid neerleggen (nat papier zie je sneller dan water) en dan doorgaan met vullen ..

Eerst de lek vinden .. (als er 1 is) ... en zeker zijn dat dat de enige lek is .. als je moet lijmen ben je 24 uur verder en met meerdere lekkages ben je niet happy als je elke keer het bad leeg moet laten lopen ..

ik heb een lek gehad in de bodem (steentje) bij 1 bad (vrij snel onstaan tijdens 1ste gebruik).. maar pas bij het afbreken 4 maanden later ging hij lekken .. het bad is vreemd genoeg nooit leeggelopen gemaks halve hebben we hem toch later vervangen ..

ik vond bij bauwhous PVC (Ductape) bij de "boot" afdeling die voor zeilen enzv bestemd is en dus waterbestendig zou moeten zijn .. (4,-) .. je hebt reparatie setjes die je met lijm (zit erbij) kan proberen .. plakt het niet kan je een High-tack kit proberen (let op wel PP(e) geschikt)

- Als het van onderen lekt is de tape met wat lijm wellicht genoeg (water drukt het dicht)
- in de naden word het wellicht lastiger
- wanden zijn ook wel te doen

Maar hier hebben we nog nooit iets gelezen over de resultaten (dus deel je ervaringen vooral)

als je gaat lijmen zorg dat je wat tegels (gewicht) en 2 plankjes hebt om het plat te drukken 24 uur

ps als je aanschaft neem gelijk een dompelpomp + platteslang om je bad leeg te pompen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Iemand ervaring met deze tegels: https://www.kruidvat.nl/vloertegels/p/4979395 ? Ik vind wel nergens terug hoe dik ze zijn.

Al enkele Action winkels hier in België afgelopen, maar nergens nog zwembadtegels in voorraad... Ben dus aan het zien voor een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
argon007 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:46:
Iemand ervaring met deze tegels: https://www.kruidvat.nl/vloertegels/p/4979395 ? Ik vind wel nergens terug hoe dik ze zijn.

Al enkele Action winkels hier in België afgelopen, maar nergens nog zwembadtegels in voorraad... Ben dus aan het zien voor een alternatief.
Volgens mij zijn dit de dunne bestway tegels. 2 mm dik als je geluk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Pixelmagic schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:35:
Meet je toevallig ook de elektriciteit die gebruikt is ?
Nee, op dit moment nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online

Jammer dat Kruidvat de dikte niet vermeld. Ik zou de Aldi even in de gaten houden, die hebben ook regelmatig van dit soort tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Mja, het ding is dat ik het zwembad wil opzetten. Dus ofwel vind ik er nu ergens, ofwel heb ik er geen en staat het zwembad dan maar gewoon op de terrasklinkers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
argon007 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:11:
Mja, het ding is dat ik het zwembad wil opzetten. Dus ofwel vind ik er nu ergens, ofwel heb ik er geen en staat het zwembad dan maar gewoon op de terrasklinkers ;-)
Je kunt ook een zwembadonderzeil of zwembadtapijt gebruiken. Zie trouwens net dat Zwembadstore.com nog tegels op voorraad heeft. Ze kunnen 1cm dik en 0,4cm dik leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
argon007 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:11:
Als die van kruidvat echt heel dun zijn dan kan je net zo goed een zeil pakken denk ik.
En dan later zoeken voor betere tegels.
Of je pakt XPS + zeil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepar
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

Als alternatief kun je ook bij de bouwstoffer XPS gaan halen, héél wat goedkoper dan die tegels (maar misschien iets minder handig, indrukken blijven zichtbaar en ze zijn ook glad als ze nat worden)

ikzelf heb XPS van 3cm gehaald in platen van 2,5m x 0,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13

JB

Cédric roelt!

Remy!!!! schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:27:
Vanmiddag bezig geweest om m’n nieuwe zwembad neer te zetten. Tevens ook een lading matten bij de Action gehaald als zachte ondergrond.
Het opzetten was een stuk onhandiger dan m’n vorige Intex zwembad, de poten vielen er steeds uit.
De liner lijkt ook wat minder dik dan m’n vorige Intex.
Todo:
- Zandfilterpomp aansluiten
- solarmat aansluiten
- 32mm gaten vergroten naar 38mm gaten
- misschien nog een trapje kopen om iets makkelijker in/uit het zwembad te komen
- lekker genieten!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er erg netjes uit! Werkt die "kweekkas" nu goed? Is dat het enige wat je gebruikt qua verwarmen? Wel/geen zon erop veel verschil?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
JB schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:09:
[...]
Ziet er erg netjes uit! Werkt die "kweekkas" nu goed? Is dat het enige wat je gebruikt qua verwarmen? Wel/geen zon erop veel verschil?
Haha ja het is net een kweekkas :+ _/-\o_
Geen idee hoe goed die werkt, het zwembad zit maar voor 10% gevuld, en ik kwam er gisterenavond achter dat er 2 lekkages in zitten in de naad... :X
Ik heb een solarmat (zie m'n post) klaarliggen op m'n dak, dus die ga ik vooral gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Remy!!!! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Geen idee hoe goed die werkt, het zwembad zit maar voor 10% gevuld, en ik kwam er gisterenavond achter dat er 2 lekkages in zitten in de naad... :X
Ik heb een solarmat (zie m'n post) klaarliggen op m'n dak, dus die ga ik vooral gebruiken.
Die heb je dus nieuw cq. voor het eerst in gebruik dit seizoen :? Ik moet ook iets met de temp. Nu 2 jaar kutten met tyleen en vijverslang, maar steeds niet veel meer dan 26 graden erin krijgen. Alleen hele extreme dagen/week lukt het om het er boven te geraken. Bad staat hele ochtend in de schaduw, dus die kweekkas is in dat opzicht ook niet echt handig wellicht maar volgens mij heb je daar ook een halve warmtepomp voor of? Meen me te herinneren dat die dingen behoorlijk prijzig zijn.

Kloterij is nu gewoon algehele voorraad van alles :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
JB schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Die heb je dus nieuw cq. voor het eerst in gebruik dit seizoen :? Ik moet ook iets met de temp. Nu 2 jaar kutten met tyleen en vijverslang, maar steeds niet veel meer dan 26 graden erin krijgen. Alleen hele extreme dagen/week lukt het om het er boven te geraken. Bad staat hele ochtend in de schaduw, dus die kweekkas is in dat opzicht ook niet echt handig wellicht maar volgens mij heb je daar ook een halve warmtepomp voor of? Meen me te herinneren dat die dingen behoorlijk prijzig zijn.

Kloterij is nu gewoon algehele voorraad van alles :/
Die solarmat gebruik ik al 2 seizoenen samen met m'n zandfilterpomp, die konden zonder problemen m'n vorige zwembad verwarmen.
De koepel heb ik vooral ervoor om het vuil uit het zwembad te houden, en de warmte iets meer vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Remy!!!! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:18:
[...]

Die solarmat gebruik ik al 2 seizoenen samen met m'n zandfilterpomp, die konden zonder problemen m'n vorige zwembad verwarmen.
De koepel heb ik vooral ervoor om het vuil uit het zwembad te houden, en de warmte iets meer vast te houden.
Staat je bad veelal in de zon? Want heb het idee dat dat alles scheelt alhier. Of ik doe alles compleet fout met mijn bypass/"km's slang"/ZFP etc. :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
@JB, als je zwembad niet in de zon staat heb je sowieso een uitdaging. Ik heb 6.4m2 collectoroppervlakte op een zwembad van 3x2x0.75. De opwarming van mijn zwembad is de afgelopen dagen grofweg 35 kWh per dag, waarvan MAAR 8 kWh via de collectoren. Je hebt dan behoorlijk veel opppervlakte nodig om echt te verwarmen.

Zou je dit met een warmtepomp doen, kun je een warmtepomp pakken van 5 kW die in 7 uur diezelfde opwarming doet. Verbruik zal dan ongeveer 1 kW zijn, dus heb je daarvoor ongeveer 3 zonnepanelen nodig die lekker in de zon liggen. (3*1.6m2 = 4.8 m2). De investering is wel hoger, maar de opbrengst ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ep Woody schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:20:
@JB, als je zwembad niet in de zon staat heb je sowieso een uitdaging. Ik heb 6.4m2 collectoroppervlakte op een zwembad van 3x2x0.75. De opwarming van mijn zwembad is de afgelopen dagen grofweg 35 kWh per dag, waarvan MAAR 8 kWh via de collectoren. Je hebt dan behoorlijk veel opppervlakte nodig om echt te verwarmen.

Zou je dit met een warmtepomp doen, kun je een warmtepomp pakken van 5 kW die in 7 uur diezelfde opwarming doet. Verbruik zal dan ongeveer 1 kW zijn, dus heb je daarvoor ongeveer 3 zonnepanelen nodig die lekker in de zon liggen. (3*1.6m2 = 4.8 m2). De investering is wel hoger, maar de opbrengst ook.
Ja precies, ik denk dat ik uiteindelijk gewoonweg niet ontkom aan zo'n ding om de 4a5 kuub water warm(er) te krijgen. Kids kruipen er anders gewoon niet zo snel in. Merk zelf ook dat de 26 graden even bikkelen is in het begin :+ Met mega warme dagen geen issue maar de "net niet dagen" is dan brrr...

Vorig jaar de gesmolten vijverslang;

JB in "Zwembad verwarmen DIY"

nog een keer vervangen voor;

JB in "Zwembad verwarmen DIY"

Maar het is een hoop (leuk) gekloot zonder heel veel rendement :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ep Woody
@JB Ik zit nog wel te wachten op validatie van mijn metingen door ze naast de gegevens van @vso te leggen, maar verwacht er weinig verschil in.

Volgende week nog wel even een test doen door de spiralen tijdelijk af te koppelen en te vervangen door een Intex mat. Gewoon voor de fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
Deze grafiek nog wel aardig:
Afbeeldingslocatie: https://www.econo.nl/Content/Images/uploaded/ScreenHunter_116%20Feb.%2008%2011.55.jpg

Y-as is het rendement van verschillende zonnecollectoren met de deltaT tussen buitentemperatuur en collectortemperatuur.

Bron: https://www.econo.nl/wete...n-opbrengst-interpreteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 18:14
renzo4000 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:52:
Zojuist de intex solar mat aangesloten op een intex frame bad (260x160) icm een intex 3400l/u pomp. I know, allemaal niet zo fancy zoals vele andere hier maar voor ons prima voor waterplezier :+

Zonder mat had je haast een straal die door de liner aan de andere kant heen spoot en nu met de mat er tussen is het erg "lafjes" qua uitstroom. Kan dat kloppen? Met de bypass aan gaat het harder mag steeds niet in de buurt van zonder de mat.
Beetje een relevante vraag hier... Wij hebben een Intex Prism 300x175 besteld, en ben nu aan het bekijken welke pomp/filter ik best aanschaf. Een zandfilter lijkt me een stuk handiger wegens minder onderhoud, maar is dat niet wat overkill voor dergelijk 'klein' zwembadje? We zijn niet op zoek naar een wildwaterbaan :-) We hebben in elk geval geen opvoerhoogte nodig (alles zou gewoon op grondniveau komen). Zijn er bepaalde modellen van zandfilters/pompen die aan te raden zijn? Of is er een manier om het debiet van die dingen te beperken voor kleinere zwembaden?
(excuses als die vragen hier al aan bod gekomen zijn, maar 170+ pagina's in dit topic, wow... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:27:
@JB Ik zit nog wel te wachten op validatie van mijn metingen door ze naast de gegevens van @vso te leggen, maar verwacht er weinig verschil in.

Volgende week nog wel even een test doen door de spiralen tijdelijk af te koppelen en te vervangen door een Intex mat. Gewoon voor de fun :)
PM me even wat je wilt hebben ;) desnoods maak ik een aparte grafana grafiek . :P

Die fun test zou ik skippen ;)

Maar als je 30% van de pompoutput over je verwarming gooit en dus 70% niet (PVC mat ) versus nu 100% uit (EPDM) over de verwarming tja .. me dunkt dat er dan een verwarmings verschil is ..

[edit]
ik heb geen m2 instralling gegevens hier (alleen 1:1 pv)

[ Voor 4% gewijzigd door vso op 03-06-2021 15:37 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ep Woody
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:36:
[...]

PM me even wat je wilt hebben ;) desnoods maak ik een aparte grafana grafiek . :P
DeltaT en flow over het systeem of over de matten.
Die fun test zou ik skippen ;)
De uitkomst dat het een waardeloze mat is, is ook een waardevolle uitkomst hè B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:15:
[...]

Je kunt ook een zwembadonderzeil of zwembadtapijt gebruiken. Zie trouwens net dat Zwembadstore.com nog tegels op voorraad heeft. Ze kunnen 1cm dik en 0,4cm dik leveren.
& @Plenkske

Ik ben zelf al jaren de liner op gras / zand/aarde /grastapijt gewend .. (al dan niet op grondzeil)

Vrienden hebben 2 jaar geleden tegels aangeschaft en ik had alleen tapijt, nu heb ik ook (Cranenbroek) tegels

grondzeil is alleen maar om je zwembad bodem schoon te houden voor de rest voegt het niks toe imho

Tapijt is alleen handig als je de "rimpels" van de liner op bodem weg wil wrijven ..

zwembadtegels op stenen lijkt me een inkopper maar zelfs met zand --> grastapijt --> zwembad(liner) had ik nooit echt een "hardheids" issue .. maar is het toevoegen van tegels (0,5cm) wel in mijn idee een prettige ervaring geweest

Alleen die cranenroek tegels zijn niet voor herhaling vatbaar .. (rot tegels voor hergebruik volgend seizoen)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Ep Woody schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:58:
[...]

DeltaT en flow over het systeem of over de matten.

[...]

De uitkomst dat het een waardeloze mat is, is ook een waardevolle uitkomst hè B)
(flow heb ik nog niet) moet helaas meer bestellen .. voor de rest zie je DM

2" naar 2" bestaat helaas niet dus ik moet nog 2x 2" naar 63mm bestellen

Denk dat ik gelijk maar flexibel PVC ga bestellen en de omschakeling ga doen naar compleet pvc buis .. maar dat is ff erover

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ITsEZ schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:28:
Zijn hier toevallig mensen met een warmtepomp van cranenbroek? Gisteren langs geweest en zag ze toevallig staan. Ze hebben ze al voor een paar honderd euro. http://www.cranenbroek.nl.../zwembaden_verwarming.php
Heb je nog iets gekocht? Ik ben ook in de markt en eigenlijk alweer te laat. Zeker met die gekke voorraden overal 8)7

Zag deze ook voorbij komen in dit topic "Poolex Nano Action Reversible" maar volgens mij niet 123 iemand die deze bezit?

Verder bij Toppy hun eigen W'eau inverters maar spul is ook allemaal op atm. Ik zoek iets voor zo'n 4-5 kuub.
Leuk dat je interesse hebt in Toppy!

Helaas weten wij niet exact wanneer we deze pompen weer binnen krijgen, we hopen in de maand juni/juli! Momenteel staat de zwembadwereld op zn kop en vinden er veel vertragingen plaats omdat er veel vraag naar deze pompen is.

Het beste kun je dus de website in de gaten houden voor deze baden! We kunnen helaas niets reserveren voor je :(
Veel pompen lijken ook op elkaar. de BWT Mini ziet er hetzelfde uit als zo'n Waterland Eco 30 van Cranenbroek. Alles komt weer uit China of toch niet :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
JB schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:25:
Zag deze ook voorbij komen in dit topic "Poolex Nano Action Reversible" maar volgens mij niet 123 iemand die deze bezit?
Frankdvd heeft er eentje.
Frankdvd in "Het grote zwembad topic - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:19
JB schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:25:
[...]

Heb je nog iets gekocht? Ik ben ook in de markt en eigenlijk alweer te laat. Zeker met die gekke voorraden overal 8)7

Verder bij Toppy hun eigen W'eau inverters maar spul is ook allemaal op atm. Ik zoek iets voor zo'n 4-5 kuub.

[...]

Veel pompen lijken ook op elkaar. de BWT Mini ziet er hetzelfde uit als zo'n Waterland Eco 30 van Cranenbroek. Alles komt weer uit China of toch niet :/
Ik heb je een bericht gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 14:55
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:23:
[...]

2" naar 2" bestaat helaas niet dus ik moet nog 2x 2" naar 63mm bestellen
Past zoiets dan niet? Ik volg het even, omdat ik ook dezelfde (denk ik) DN50 flowmeter heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
djjvb schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:13:
[...]

Past zoiets dan niet? Ik volg het even, omdat ik ook dezelfde (denk ik) DN50 flowmeter heb besteld.
dit is wat ik zocht .. teminste hoop ik .. als het goed is _/-\o_
is 2" aanduiding de "draad eind
en
63mm aanduiding de "lijm" kant dus ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjvb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 14:55
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:17:
[...]

dit is wat ik zocht .. teminste hoop ik .. als het goed is _/-\o_
is 2" aanduiding de "draad eind
en
63mm aanduiding de "lijm" kant dus ..
In mijn gedachte kan je bijvoorbeeld de ene 2" van die draadsok op je ZFP schroeven en de andere 2`' op een kant van je flowsensor. Aan de andere kant van je flowsensor, kan je dan een 2/3 koppeling 2" naar 50 schroeven toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Remy!!!! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Gezien de lekkages en de dikte (of eerder dunte :+ ) van de liner heb ik maar een Intex Prism Frame 305 besteld. Heb ik ondertussen iets meer vertrouwen in dan dit zwembad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
djjvb schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:31:
[...]

In mijn gedachte kan je bijvoorbeeld de ene 2" van die draadsok op je ZFP schroeven en de andere 2`' op een kant van je flowsensor. Aan de andere kant van je flowsensor, kan je dan een 2/3 koppeling 2" naar 50 schroeven toch?
ja ik had deze https://zwembadcompleet.n...bus-63-mm-x-2-binnendraad niet goed opgelet ..

PVC vs zwembad slang
pvc is leuk als je 100% "vaste" opzet hebt .. dan heb ik het wel over buizen .. en niet "flexibele" versie.

De 32/38mm buizen (die ik graag zo kort mogelijk houd) heb ik tussen de verwarming, ZFP en zwembad.

(schuif)slangen is sneller stuk en heeft meer "weerstand" maar je bent sneller met vervangen met onderdelen

Buizen moet je de zaag inzetten en al dan niet met een fohn aan de slag om het te scheiden van elkaar .. en hoe goed sluit iets nieuws er dan weer op aan ?

Heb je een vast / ingegraven zwembad zou ik 100% voor pvc buis gaan anders is de mix wellicht de beste optie ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:53:
[...]

Gezien de lekkages en de dikte (of eerder dunte :+ ) van de liner heb ik maar een Intex Prism Frame 305 besteld. Heb ik ondertussen iets meer vertrouwen in dan dit zwembad...
lekkages ????? vertel .. exit zwembaden zitten in Doetichem toch ? ff bellen
net nieuw toch ?

Btw intex zit in ettenleur oid .. (service center) en na 5x prism 305 baden frames (4x onze fout en 1x garantie claim) en nee intex baden zijn niet "rot" of Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ..

4x was omdat ..
- niet goed opgeslagen (bij in of uitpakken van de opslag kwam er een snee in)
- te vuil
- witte "chloorvlek"
- lekkage door eigen toedoen (vloer niet goed geveegd en dus steentje tussen liner en grastapijt)

En voor 75-80 euro ga ik niet zeiken maar koop nieuw

Graag horen we je "vergelijkend" waren onderzoek al dan niet ondersteunt met foto's en/of filmpje :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:59:
[...]

lekkages ????? vertel .. exit zwembaden zitten in Doetichem toch ? ff bellen
net nieuw toch ?

Btw intex zit in ettenleur oid .. (service center) en na 5x prism 305 baden frames (4x onze fout en 1x garantie claim) en nee intex baden zijn niet "rot" of Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ..

4x was omdat ..
- niet goed opgeslagen (bij in of uitpakken van de opslag kwam er een snee in)
- te vuil
- witte "chloorvlek"
- lekkage door eigen toedoen (vloer niet goed geveegd en dus steentje tussen liner en grastapijt)

En voor 75-80 euro ga ik niet zeiken maar koop nieuw

Graag horen we je "vergelijkend" waren onderzoek al dan niet ondersteunt met foto's en/of filmpje :)
toon volledige bericht
We hebben tot nu toe 2 lekkages gevonden bij de naad van bodem naar wand. Diverse keren proberen te plakken maar dat wou niet echt lukken. Dit samen met dat de liner erg dun is hoef ik geen exit meer, zover ik kon zien hadden ze geen beter/luxer model met een betere liner.
Dus nu houden we de set speciaal voor de overkapping, en ik ga het frame voor wat andere projecten gebruiken.
De Exit pomp en de Intex pomp zal ik eerdaags op MP gooien zodat het nieuwe zwembad ons niet heel veel extra kost.
Hij is nu in de aanbieding voor €126, en dat vond ik (voor de huidige gekte/periode) wel een mooi bedrag voor dat bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PETER_DB
Tweakers,

Ik krijg mijn zandfilterpomp niet aan de praat. Maakt veel herrie. De druk blijft niet constant. Het voorfilter is ontlucht maar daar komt veel lucht in tijdens het filteren. Iemand een idee? Volgens mijn zuigt hij lucht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:10:
[...]

We hebben tot nu toe 2 lekkages gevonden bij de naad van bodem naar wand. Diverse keren proberen te plakken maar dat wou niet echt lukken. Dit samen met dat de liner erg dun is hoef ik geen exit meer, zover ik kon zien hadden ze geen beter/luxer model met een betere liner.
Dus nu houden we de set speciaal voor de overkapping, en ik ga het frame voor wat andere projecten gebruiken.
De Exit pomp en de Intex pomp zal ik eerdaags op MP gooien zodat het nieuwe zwembad ons niet heel veel extra kost.
Hij is nu in de aanbieding voor €126, en dat vond ik (voor de huidige gekte/periode) wel een mooi bedrag voor dat bad.
Geen garantie bij exit gehaald / geprobeerd ? want dat is ook wel iets handig(s) om te weten

Voordat je alles de prullenbak in mikt bewaar een 1m x 1m stuk liner en wat buizen als dat op je prism-frame past zo niet kan je het altijd wegmikken
De liner achterhouden is heel simpel je kan nog wat verlijmen .. later als het ooit nodig is ..

Maar zoals gezegd ben zelf wel benieuwt of de buizen kwa kwaliteit verschillen (of is exit een "re"seller van intex spul met een andere kleur ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:19:
[...]

Geen garantie bij exit gehaald / geprobeerd ? want dat is ook wel iets handig(s) om te weten

Voordat je alles de prullenbak in mikt bewaar een 1m x 1m stuk liner en wat buizen als dat op je prism-frame past zo niet kan je het altijd wegmikken
De liner achterhouden is heel simpel je kan nog wat verlijmen .. later als het ooit nodig is ..

Maar zoals gezegd ben zelf wel benieuwt of de buizen kwa kwaliteit verschillen (of is exit een "re"seller van intex spul met een andere kleur ..
Ja wel contact gehad, maar het was een hele set en ik kon niet alleen het zwembad los terugdoen, want de overkapping willen we wel behouden. En aangezien de set al opgezet/gebruikt was kregen we maar 75% van de aankoopwaarde. Dus om dan de set terug te sturen, en later de overkapping weer los te kopen vind ik ook weer zo onhandig.

Ik ga zeker alles bewaren! Wat ik zei, het frame bewaar ik voor eventuele andere klus doeleinden, en misschien wel als vervangende onderdelen voor de Intex.
Liner ga ik ook bewaren, want een groot plastic zeil is altijd wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
Remy!!!! schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:23:
Ja wel contact gehad, maar het was een hele set en ik kon niet alleen het zwembad los terugdoen, want de overkapping willen we wel behouden. En aangezien de set al opgezet/gebruikt was kregen we maar 75% van de aankoopwaarde. Dus om dan de set terug te sturen, en later de overkapping weer los te kopen vind ik ook weer zo onhandig.

Ik ga zeker alles bewaren! Wat ik zei, het frame bewaar ik voor eventuele andere klus doeleinden, en misschien wel als vervangende onderdelen voor de Intex.
Liner ga ik ook bewaren, want een groot plastic zeil is altijd wel bruikbaar.
bij intex moest ik voor garantie nadat ik een "claim" had gedaan een foto opsturen dat ik de liner kapot had gesneden .. zodat hij niet meer te gebruiken was .. toen ik de foto geupload had stuurde ze een vervangende liner toe ..

Was wel 2 weken verder voordat de claim opgepakt was en ik een nieuwe liner had maar lek was overleefbaar ..

Hoezo moet je dan de hele set terug sturen ???? die snap ik dus niet .. of was het voor jou gelijk "klaar" en wilde je je geld terug ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online
PETER_DB schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:16:
Tweakers,

Ik krijg mijn zandfilterpomp niet aan de praat. Maakt veel herrie. De druk blijft niet constant. Het voorfilter is ontlucht maar daar komt veel lucht in tijdens het filteren. Iemand een idee? Volgens mijn zuigt hij lucht aan.
hoe moeten we een idee vormen zonder enige nuttige info zoals een foto .. hoe alles aangesloten is.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:41:
[...]

bij intex moest ik voor garantie nadat ik een "claim" had gedaan een foto opsturen dat ik de liner kapot had gesneden .. zodat hij niet meer te gebruiken was .. toen ik de foto geupload had stuurde ze een vervangende liner toe ..

Was wel 2 weken verder voordat de claim opgepakt was en ik een nieuwe liner had maar lek was overleefbaar ..

Hoezo moet je dan de hele set terug sturen ???? die snap ik dus niet .. of was het voor jou gelijk "klaar" en wilde je je geld terug ?
Omdat het als set werd verkocht, vond het ook een beetje vreemd, maar gezien de kwaliteit van het zwembad wou ik inderdaad wel gelijk m'n geld terug. Maar mijn idee was, de set was €320 dus doe gewoon €150á200 terug voor het zwembad en de overkapping houden we wel, maar daar waren ze het niet mee eens. En toen was ik er ook wel een beetje klaar mee.
Niet echt de fout van Exit, maar meer met mijn verwachtingen en dat ik een beetje een scheitstemming had :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PETER_DB
vso schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:48:
[...]

hoe moeten we een idee vormen zonder enige nuttige info zoals een foto .. hoe alles aangesloten is.
Excuus ik dacht dat ik de foto’s erbij had gedaan. Hierbij alsnog. Als ik de pomp aanzet dat heb ik eerst de doorzichtige voorfilter ontlucht. Binnen 20 seconden na het aanzetten zit deze weer vol met luchtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1HmHwLVQB8LQp8UpcsQJQDxj18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PtREeimCEsMUtSFKMFZoapQS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-53m06XxgvJVdT8lcHGZeHohgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67WRibYOdwP5FSaVanKnRyxa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHxL_CCbOSYiio-338MlH1nJsc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/59AwtCDmOGPsO33h9RyozQZx.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 44 ... 173 Laatste