Om eerlijk te zijn kon ik de relatie van je verhaal er ook niet helemaal uit halen. Om die reden had ik er ook nog niet op gereageerd. Je hebt (zonder je persoonlijk aan te willen vallen, je steekt erg veel tijd en moeite in dit topic wat je te prijzen is) nog wel eens de neiging verhalen een andere kant op trekken waarbij de oorspronkelijke situatie niet meer in het spel lijkt te zijn.vso schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:32:
[...]
Is dit sarcastisch bedoelt want ik hoop dat je wel snapt waarom chloor uberhaupt een kinderveilig slot en waarschuwings labels heeft .. of waarom teststrips bestaan .
* vso heeft wellicht teveel met 1st responders te maken gehad .. horror verhalen
dingen waarbij je echt denkt RFTM mensen
Tuurlijk, begrijp mij niet verkeerd, chloor is gevaarlijk. Het staat hier ook veilig op hoogte zodat de kinderen er niet bij kunnen, ze weten van het gevaar, als ze überhaupt zo'n chloortabletje hebben aangeraakt moeten ze direct hun handen wassen etc. Maar ietwat teveel chloor in je zwembad toevoegen (en nog binnen veilige marges blijven) is natuurlijk iets totaal anders dan een kind wat een pot chloor opentrekt en lekker een chloortablet op eet of flink aan de pot gaat lopen snuiven. Realistisch blijven is belangrijk, net als dat je geen 24 tabletten in 1 keer in een zwembad moet gaan mikken bijvoorbeeld.
Dat ik aan gaf dat ik er 12 in heb gegooid is een stukje ervaring, in combinatie met vers water wat in het begin gewoon veel chloor nodig heeft om het chloorgehalte te laten stijgen. @Plenkske die bevestigd hetzelfde, waarbij @PiB ongeveer een idee kan krijgen wat er in zijn situatie aan de hand kan zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door The Executer op 02-06-2021 13:50 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross