Hoezo je kids niet kunnen wachten ? is het nog niet gevuld met water dan ?
Was jij niet die dodo die iets in Januari geplaatst had ? en graag zoals nu een feit is in de start post wou staan ?
alleen een WP of ook solar ?
Maakt mij niet persé uit of ik in de startpost kom hoor het is alleen een project van a tot z dus wellicht heeft iemand er wat aan . Ah, je hebt mij opgevoerd, de tag is alleen niet juist .
Natuurlijk zit hij vol met water maar ik stook hem nu nog niet op om twee redenen:
Het is te koud (kost een vermogen nu om op temp te houden plus dat je er niet lekker in en uit stapt met 2 graden boven 0) en eromheen is het nog één bende.
De stratenmakers en timmermannen zouden eerste week Maart komen maar goed, ik denk dat je weet hoe druk iedereen het heeft . Vooralsnog zeggen ze eerste week April te komen.
Ik heb een Warmtepomp en een Solar dek.
[Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 16-03-2023 23:41]
Maakt mij niet uit of ik in de startpost kom hoor het is alleen een project van a tot z dus wellicht heeft iemand er wat aan .
Natuurlijk zit hij vol met water maar ik stook hem nu nog niet op om twee redenen:
Het is te koud en eromheen is het nog 1 bende.
De stratenmakers en timmermannen zouden eerste week Maart komen maar goed, ik denk dat je weet hoe druk iedereen het heeft .
Warmtepomp en een Solar dek.
je hapt wel erg goed
solar dek houd wel je warmte bovenin vast .. als je wilt / kan solderen is een string van ds18b20 thermometer sondes net iets uit de rand met een stuk je (gordijn)lood in epoxy op 10/20cm interval wellicht leuk als indicatie hoe de temp zich vanaf nu tot "lekker weer" gaat klimmen .. in relatie tot de grond ernaast / paar cm diep oid .. + buiten temp .. (vergeet ze niet vooraf te caliberen/ijken door ze allemaal tegelijk in 3 a 4 bakjes verschillende temp te hangen!!) arduino/Rpi/esp32 oid
ik heb namelijk niet echt thermometers gezien (te koop) die 10/20 cm onder je waterlijn kunnen meten + die zijn vaak ook niet remote afleesbaar...
idee erachter is meer dat je nu erg koud water hebt .. als het buiten + x gaat worden en je water steigt net zo hard of paar dagen later .. heb je wellicht een idee wanneer je kan starten met je WP aan te gooien ..
@vso ik was al op zoek naar een of meerdere temp sensors wat middels z-wave of andere protocol remote uit te lezen is om dat soort statistieken bij te kunnen gaan houden maar die heb ik inderdaad nog niet kunnen vinden. Die moeten er toch wel zijn zou je zeggen.
Weet iemand of die Roldeck ook middels impulsschakelaars of andere verbindingen nog slim te maken is?
[Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 16-03-2023 23:51]
GeeMoney schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:49:
@vso ik was al op zoek naar een of meerdere temp sensors wat middels z-wave of andere protocol remote uit te lezen is om dat soort statistieken bij te kunnen gaan houden maar die heb ik inderdaad nog niet kunnen vinden. Die moeten er toch wel zijn zou je zeggen.
Weet iemand of die Roldeck ook middels impulsschakelaars of andere verbindingen nog slim te maken is?
ligt eraan hoe handig je bent, als je wat elektra werk thuis doet met aarde, L + N dan is onderstaande wel te doen..
je roldeck zal wel via een rolgordijn/zonnescherm methode werken (gok) die maak je slim met een shelly 2.1 of elk ander device wat zonnescherm/rolgordijn kan bedienen ..
temp meting kan je ook doen in je leiding werk nadeel is dat je dan alleen meet wanneer je pompt ..
Als je "in" het water wilt meten, dan is omgaan met lijm (kit, hotglue en epoxy wel nuttig) solderen is optioneel.
Key-factor is wel dat je niet wilt dat iemand de boel perongeluk/expres kapot kan maken. hufterproof tja dat ligt aan jezelf
Als je iets draadloos + usb laadbaar kan vinden
zoiets als deze Fibaro (zwave?) ding
dan kan je samen met een wireless charger erbij en wat creativiteit best een diy oplossing vinden die niet defect gaat als je er naar kijkt
in de handleiding staat vaak aangegeven of er 1 of meerdere aan gekoppeld kunnen.. soms is het gewoon testen .. zelf zou ik wel voor 4-6 sensors gaan als er een paar defect raken dan hoef je niet meteen te knutselen/schroeven oid ..
ik kan je wel wat meer "tips" geven .. hoe je er 1 bouwt zonder dat je als hij stuk gaat je moeilijk moet gaan doen denk hierbij aan de juiste plekken hotglue/kit/epoxy oid ..
ik ga tzt er zelf 1 bouwen (omdat het kan) maar dat staat niet hoog op mijn prio lijst
Helaas is die Fibaro sensor niet meer te koop, 2de hands erg prijzig omdat deze gewild zijn.
Had er ook een gehad (toen ik nog op Zwave zat) en werkt idd erg goed met een losse DS18B20 sensor.
Deze kan overigens maar 1 sensor aan...
Zou gewoon voor een ESP32 gaan, stukken goedkoper. Zou wel kijken voor een vaste voeding want ieder keer batterij vervangen zou ik aan irriteren .
Ik heb mijn roldek "slim" gemaakt met een dubbel relais + ESP. Uiteindelijk is de schakelaar om hem open/dicht te doen ook maar gewoon een dubbele schakelaar. Genoeg opties hiervoor
Ik heb mijn roldek "slim" gemaakt met een dubbel relais + ESP. Uiteindelijk is de schakelaar om hem open/dicht te doen ook maar gewoon een dubbele schakelaar. Genoeg opties hiervoor
Die verwachting had ik ook inderdaad. De afstandsbediening van Roldeck schakelt ook mijn verlichting aan/uit dus ik verwacht dat ook dat gewoon een relais is? Heb je een foto waar je de module hebt aangesloten? Ik heb hem open gemaakt maar er zijn letterlijk tientallen mogelijkheden voor extra connectoren.
Ik heb Roldeck al gemaild of ik de data/technische sheet van die controller kan krijgen inclusief voltages en puls schakelingen maar nog geen reactie. Ze verkopen zelf namelijk ook iets van automation mogelijkheden maar die prijzen zijn bizar en gesloten voor hun eigen producten.
[Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 17-03-2023 08:26]
Die verwachting had ik ook inderdaad. De afstandsbediening van Roldeck schakelt ook mijn verlichting aan/uit dus ik verwacht dat ook dat gewoon een relais is? Heb je een foto waar je de module hebt aangesloten? Ik heb hem open gemaakt maar er zijn letterlijk tientallen mogelijkheden voor extra connectoren.
Ik heb Roldeck al gemaild of ik de data/technische sheet van die controller kan krijgen inclusief voltages en puls schakelingen maar nog geen reactie. Ze verkopen zelf namelijk ook iets van automation mogelijkheden maar die prijzen zijn bizar en gesloten voor hun eigen producten.
Ik denk dat dit per merk verschillend is, dus dat je niet zo veel aan een foto van mij hebt tenzij jij dezelfde hebt als ik (zie link in mijn post).
Bij mijn roldek zit ook een fysieke schakelaar met sleutel. Ik heb de 3 draden van die schakelaar gevolgd tot in de module en daar een relais overheen gezet.
Als die van jou alleen via afstandsbediening te bedienen is, kan het inderdaad lastiger zijn om de juiste contactpunten te vinden. Ik zou wel verwachten dat er 2 relais in de module te vinden zijn vanwege de hoge stroom die geschakeld moet worden; misschien kan je die vinden en vanuit daar verder zoeken.
Edit: Ander idee: je offert de afstandsbediening op. Als je het roldeck nu alleen met de afstandsbediening kan bedienen: de afstandsbediening bestaat ook uit schakelaars. Als je die open schroeft kan je daar relaitjes o.i.d. op solderen; dan hoef je niet in de module te rommelen. Nadeel: je bent je afstandsbediening kwijt.
[Voor 10% gewijzigd door ocmer op 17-03-2023 08:48]
Ik denk dat dit per merk verschillend is, dus dat je niet zo veel aan een foto van mij hebt tenzij jij dezelfde hebt als ik (zie link in mijn post).
Bij mijn roldek zit ook een fysieke schakelaar met sleutel. Ik heb de 3 draden van die schakelaar gevolgd tot in de module en daar een relais overheen gezet.
Als die van jou alleen via afstandsbediening te bedienen is, kan het inderdaad lastiger zijn om de juiste contactpunten te vinden. Ik zou wel verwachten dat er 2 relais in de module te vinden zijn vanwege de hoge stroom die geschakeld moet worden; misschien kan je die vinden en vanuit daar verder zoeken.
Edit: Ander idee: je offert de afstandsbediening op. Als je het roldeck nu alleen met de afstandsbediening kan bedienen: de afstandsbediening bestaat ook uit schakelaars. Als je die open schroeft kan je daar relaitjes o.i.d. op solderen; dan hoef je niet in de module te rommelen. Nadeel: je bent je afstandsbediening kwijt.
zou het niet makkelijker zijn bij de "spindelbuis-motor" te kijken ? lees --> zoek de 4 draden van het plaatje hieronder.
je kan met een spanningszoeker en tijdens het oprollen hem op 1 van de 3 zetten (aarde is als het goed is duidelijk) dat doe je ook bij het afrollen .. de overgebleven is de 0 .
met geluk zit alle "logica" in de spindelbuis dus ook je AB oid werkt nog, ook het auto stop etc.
Enige wat je nodig hebt is een "smart plug/device" dat 2 schakelaars(relais) heeft. bv de shelly 2.1 zoek daarbij de "zonnescherm/rolluik" bedradings schema op in de zoekmachine van keuze.
[Voor 45% gewijzigd door vso op 17-03-2023 13:45. Reden: opdelen]
Jazsie schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:42:
Helaas is die Fibaro sensor niet meer te koop, 2de hands erg prijzig omdat deze gewild zijn.
Had er ook een gehad (toen ik nog op Zwave zat) en werkt idd erg goed met een losse DS18B20 sensor.
Deze kan overigens maar 1 sensor aan...
Zou gewoon voor een ESP32 gaan, stukken goedkoper. Zou wel kijken voor een vaste voeding want ieder keer batterij vervangen zou ik aan irriteren .
niet iedereen "wil" solderen, lees het moet simpel te vervangen zijn zonder "hoofdpijn" schroeven is zelden de uitdaging. + omdat je met water erbij zit is dat een extra hindernis.
vaste voeding heeft ook mijn voorkeur, echter niet altijd even handig of mogelijk. een accupack met wireless charging (QI setje) eraan kan je het wel waterdicht dichtlijmen/kitten oid
zag laatst een slimme tip -->
1) je verbind 2 of meer draden (3x ground bv)
2) solderen is optioneel(wel verstandiger natuurlijk)
3) dan ga je met hot-glue over 2cm bedekt draad en je verbinding en dan weer 2cm bedekt draad --> laat het afkoelen
4) trek de sleve (hot shrink wrap) eroverheen
5) geheel verwarmen
Doordat je de lijm en de sleeve tegelijkertijd verwarmt krijg je een redelijk waterdicht geheel denk ik ?
ps dit zou ik niet adviseren bij "solar" verwarming --> hitte is hier niet je vriend
ik heb zelf wisselende ervaring met deze combo 4x 18650 + esp32 + 2 temp sensors. en 1 weerstand.
dat ding op de onderkant = https://nl.aliexpress.com/item/1005004525934494.html heeft 5v en 3v uitgang + usb laden handig voor esp + sensors en gelijk de "voeding" omzetten opgelost .. enige nadeel is dat ik de batterij spanning (nog) niet uit kan lezen.
dit heb ik overgens 2x gemaakt en draaiend. (bypass en onder de zonneverwarming)
hij draait zonder USB aangesloten relatief lang
voor temp meter in het zwembad zou ik dit weer nabouwen, minimaal 4 sensors eraan . alleen ipv usb kabel een QI "lader" erin plakken .. en de deksel dichtkitten zodat het wel weer open te maken is maar niet lekt.
betreft HW naast eigen domme foutje(s) is de ds18b20 een 2 tal defect over tijd, vandaar dat ik met meerdere adviseer te werken zeker als je soldeert .. dan kan je die beter verbergen maar dan hoef je niet alles open te schroeven als er 1 faalt.
het draait al 2-3 jaar (denk ik) probleemloos in HA (voorheen) domoticz tasmota vond ik achteraf K*T esphome zeker nu met "filters" en de calibratie van de DS18B20 gaat het stukken beter. de yaml is vrij lang (200-300 regels) maar zit ook tekst en uitleg in .. easy om te delen.
o en ik moet de flow meter nog een keer eraan solderen
Zit wel eens te denken om by PCBway/JLPCB een x aantal te bestellen maar dan moet ik gaan zitten om alles te combineren
maar dan moet ik eigenlijk waterdichte behuizing hebben + doorvoer van kabel(s)
dat maakt niks uit, je kan beter 3 --> 4 verschillende temperaturen doen
overgens noteer de water temp + wat gemeten is afhankelijk van waar je ze aan hangt nu / later kan je eventueel correcties met de software doen
i know. ik hou van moeilijk doen.
het enigste dat ik namelijk nodig heb is de T-delta.
het verschil tussen de 2 sensoren. wat mij betreft mogen ze 50 graden aangeven in 20 graden water, zolang ze het maar alle2 doen.
en liever zonder extra code, ik heb nog steeds hoofdpijn van mijn nodered pogingen
i know. ik hou van moeilijk doen.
het enigste dat ik namelijk nodig heb is de T-delta.
het verschil tussen de 2 sensoren. wat mij betreft mogen ze 50 graden aangeven in 20 graden water, zolang ze het maar alle2 doen.
en liever zonder extra code, ik heb nog steeds hoofdpijn van mijn nodered pogingen
ik heb dat ook gedaan, gevolg je staat er niet altijd stil en dus neem je het als "waarheid" aan ..
Bij mij is het verschil tussen 1 en 0,1 graad oid en die delta T is dus groter en/of kleiner . dan werkelijk bij mijn bypass ..
onder de solar verwarming is dat verschil tussen de sensor(s) zelfs groter 6 onder de mat (2 overleden) en 4 die alle kanten op gaan .. --> ik tel ze op via HA en neem het gemiddelde en "schakel" erop maar ook dat gemiddelde is alle kanten op ..
daarnaast denk/merk ik dat die sensors zelf ook nog niet echt accuraat zijn ondanks dat ze nog steeds afwijken .. dus als het 10 graden is wijjkt hij "maar" 2 graden af een bij 30 opeens 6 graden bijvoorbeeld oftewel niet gelijk/linieare afwijking .
het is overleefbaar though maar als ik terug denk .. zijn er wel facepalm momenten
GeeMoney schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:49:
Bij mijn (inmiddels vrij oude) lamellendek zit een handbediening
Die draden heb ik terug gevolgd naar de controle kast in de schuur en daar heb ik er een wifi relais op aangesloten. Werkt prima, maar dan heb je dus wel een handbediening nodig.
Kun je niet iets doen met een ir blaster o.i.d. als je toch al een afstandbediening hebt?
@bleekie ik heb een display hangen inderdaad met een stuur kabel en ik weet ook dat hij in een stuurkast uitkomt maar technisch staat er verder niets bij. Geen voltages en of type schakelingen. Hetzelfde voor het licht, dat gaat op WiFi (eigen frequentie) van AstraPool uit mijn hoofd maar dat zou ik ook graag middels fibaro willen gaan doen.
Ik heb Roldeck al een mail gestuurd maar reageren (nog) niet en ik moet nog even zoeken naar een datasheet of technische layout van die stuurkast.
GeeMoney schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:17:
@bleekie ik heb een display hsngen inderdaad met een stuur kabel en ik weet ook dat hij in een stuurkast uitkomt maar technisch staat er verder niets bij. Geen voltages en of type schakelingen. Hetzelfde voor het licht, dat gaat op WiFi (eigen frequentie) van AstraPool uit mijn hoofd maar dat zou ik ook graag middels fibaro willen gaan doen.
Ik heb Roldeck al een mail gestuurd maar reageren (nog) niet en ik moet nog even zoeken naar een datasheet of technische layout van die stuurkast.
Kan je geen foto's maken van het type-plaatje(s) of elementen al dan niet in "gedemonteerde staat" denk dat dan Bleekie en anderen lekker met je mee kunnen puzzelen dan nu gokken wat je hebt en dus zelf maar invullen (meerdere opties wellicht )
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe liner in een zandkleur van Alkorplan. Nu kan er gekozen worden voor egaal of “touch” met relief. Deze laatste is ook iets dikker. Iemand ervaring met de keuze voor de een of de ander? Het prijsverschil is erg groot.
Bij mijn (inmiddels vrij oude) lamellendek zit een handbediening[Afbeelding]
Die draden heb ik terug gevolgd naar de controle kast in de schuur en daar heb ik er een wifi relais op aangesloten. Werkt prima, maar dan heb je dus wel een handbediening nodig.
Kun je niet iets doen met een ir blaster o.i.d. als je toch al een afstandbediening hebt?
Mijn zwembadbouwer wil pertinent alleen zo'n schakelaar maken en niks met WiFi doen. Niet omdat ze het niet kunnen, maar in verband met de veiligheid. Hij vindt dat je er bij moet staan als het dek dicht gaat zodat je zeker weet dat er niemand meer in het bad zit als het dicht gaat. Speelt wellicht niet voor iedereen een rol maar ik heb jonge kinderen (4 tot 8 ) en geef hem er wel gelijk in.
Mijn zwembadbouwer wil pertinent alleen zo'n schakelaar maken en niks met WiFi doen. Niet omdat ze het niet kunnen, maar in verband met de veiligheid. Hij vindt dat je er bij moet staan als het dek dicht gaat zodat je zeker weet dat er niemand meer in het bad zit als het dicht gaat. Speelt wellicht niet voor iedereen een rol maar ik heb jonge kinderen (4 tot 8 ) en geef hem er wel gelijk in.
Ik denk er hetzelfde over. Ik heb mijn roldek zelf geautomatiseerd. Het openen kan "via wifi", het sluiten alleen via een fysieke knop bij het zwembad. Ik heb het wel zo gemaakt dat eenmalig de knop indrukken voldoende is, je hoeft niet 2 minuten lang een sleutelschakelaar gedraaid te houden; dat moet nog wel kunnen vind ik.
Idem hier, ze zijn vandaag het bad aan het klaarmaken voor de zomer. Vrij vroeg maar is een nieuw bad dus heeft nog wat finetuning nodig. Ik zal binnenkort eens wat foto's posten.
Ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met de zwembad warmtepompen van het merk Aqua Forte?
En dan met name de meer betaalbare serie met inverter compressor, modelnummers: SC980, SC981, SC982, SC983, SC984 en SC985 in de capaciteiten 5,5 kW, 7,2 kW, 9,5 kW, 11,5 kW, 15,3 kW en 18 kW.
Het gaat om een bad met roldek bij mijn ouders en ik kwam op het 18 kW model uit. Geluidsproductie is niet direct een probleem dus het hoeft geen ultra-stille unit te zijn.
De prijs-kwaliteitverhouding lijkt in beginsel heel netjes bij dit product met een kwaliteitscompressor van Mitsubishi Electric en een goede COP. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? Raad iemand een ander merk / model aan en eventueel ervaringen met service / bereikbaarheid van de importeur of fabrikant?
En dan met name de meer betaalbare serie met inverter compressor, modelnummers: SC980, SC981, SC982, SC983, SC984 en SC985 in de capaciteiten 5,5 kW, 7,2 kW, 9,5 kW, 11,5 kW, 15,3 kW en 18 kW.
Het gaat om een bad met roldek bij mijn ouders en ik kwam op het 18 kW model uit. Geluidsproductie is niet direct een probleem dus het hoeft geen ultra-stille unit te zijn.
De prijs-kwaliteitverhouding lijkt in beginsel heel netjes bij dit product met een kwaliteitscompressor van Mitsubishi Electric en een goede COP. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? Raad iemand een ander merk / model aan en eventueel ervaringen met service / bereikbaarheid van de importeur of fabrikant?
er is vast informatie in de 123.000 berichtjes oid die dit topic telt, wellicht forum breed ook zoeken ?
er is vast informatie in de 123.000 berichtjes oid die dit topic telt, wellicht forum breed ook zoeken ?
Voordat ik mijn bericht plaatste heb ik in het topic gezocht. Van het merk Aqua Forte zie ik voornamelijk dat de duurdere MS (Mr. Silence) serie wordt besproken. In één bericht wordt kort de SC serie aangehaald maar dat bericht betreft een COP-berekening en gaat verder niet uitgebreid in op het product. Alle andere berichten waarin Aqua Forte wordt genoemd lijk het te gaan om circulatiepompen. Of te wel de Aqua Forte SC serie zwembad warmtepompen lijkt niet heel populair, ik zie deze productlijn echter wel gegeeld aangeboden worden voor een naar mijn gevoel een prima prijs. Vandaar dat ik mij afvraag of er misschien een addertje onder het gras zit? Kortom, is die SC98x serie wel of niet aan te raden?
[Voor 0% gewijzigd door FrankHe op 23-03-2023 20:51. Reden: typo en aanvulling SC98x]
Dat is zeker een goed punt om in het achterhoofd te houden voor later! Het is nu hier nog niet aan de orde aangezien mijn zoon nog niet kan zwemmen en we daarom een hek om het zwembad hebben. Maar tegen de tijd dat hij zelf kan ga ik denk ik ook zorgen dat het dek alleen op afstand open kan en niet dicht.
Ik ben druk bezig met het bouwen van een zwembad. Het zwembad komt in de grond op een betonvloer van 15cm dik. Het betreft een bad wat ik ga maken van sandwichpanelen en daarin laat ik Elbe bewapeningsfolie in lassen. Nu wil ik er ook graag een trap in met een plage op de korte zijde welke maten zijn hierin gangbaar? Het bad word 3.00x5.00x1.50. Zal binnenkort wel wat fotos posten van het project.
Ik ben druk bezig met het bouwen van een zwembad. Het zwembad komt in de grond op een betonvloer van 15cm dik. Het betreft een bad wat ik ga maken van sandwichpanelen en daarin laat ik Elbe bewapeningsfolie in lassen. Nu wil ik er ook graag een trap in met een plage op de korte zijde welke maten zijn hierin gangbaar? Het bad word 3.00x5.00x1.50. Zal binnenkort wel wat fotos posten van het project.
Ik heb een trap met 4 treden en die is 60cm breed en elke trede is ongeveer 35 hoog.
Mijn zitbank waar tevens dus het roldek in verdwijnt is een halve meter diep en 1.10m hoog maar ik heb dan ook een hoogwaterlijn bad. (water staat tot 1.40m ongeveer)
Geen ervaring met het merk zelf maar in de SC985 (18 kW) zit een DC Twin-rotary inverter compressor van Mitsubishi en een DC borstel loze ventilatormotor.
Dat zit ook in mijn BWT/Fairland warmtepomp.
Dus tenzij de aansturing/kwaliteit van hun zelf slecht is van hun zit je wel goed naar mijn mening.
Geen ervaring met het merk zelf maar in de SC985 (18 kW) zit een DC Twin-rotary inverter compressor van Mitsubishi en een DC borstel loze ventilatormotor.
Dat zit ook in mijn BWT/Fairland warmtepomp.
Dus tenzij de aansturing/kwaliteit van hun zelf slecht is van hun zit je wel goed naar mijn mening.
Dank, dat is inderdaad ook mijn redenatie. Ik verbaas mij er alleen over dat deze specifieke serie kennelijk heel weinig lijkt te worden toegepast en ik prober uit te vinden of daar een reden voor is?
Dank, dat is inderdaad ook mijn redenatie. Ik verbaas mij er alleen over dat deze specifieke serie kennelijk heel weinig lijkt te worden toegepast en ik prober uit te vinden of daar een reden voor is?
Hij is toch ook niet heel veel goedkoper dan een Fairland ?
Vandaag is het gat gegraven. Aankomende week word de betonvloer gestort. Kunnen we dan beginnen met opbouwen. Hoe zouden jullie de trap en plage maken? De wanden maak ik van sandwichpanelen. Zat zelf te denken om de trap en plage van beton blokken te maken. Ter info er word folie ingelast.
het schijnt dat water geen (of niet veel) invloed heeft op beton ze storten immers ook direct in water in de bouw en als het uitgehard is pompen ze het pas leeg.
het schijnt dat water geen (of niet veel) invloed heeft op beton ze storten immers ook direct in water in de bouw en als het uitgehard is pompen ze het pas leeg.
maar dat kan anders zijn ?
Klopt, heb al contact gehad met de beton boer. Ga morgen een gat maken naast de bekisting en vlak voor storten dompelpomp aanzetten.
Hij is toch ook niet heel veel goedkoper dan een Fairland ?
De Fairland Comfortline zit in dezelfde prijscategorie maar laat op papier een minder goede COP zien dan de AquaForte Full Inverter serie, de SC980 tot SC985 modellen. Beide series zijn niet ultra still en daar is de prijs dan ook naar. Ultra stil is in dit geval geen vereiste.
Wanneer je de hogere modellen van Fairland, zoals de Inver-X Turbo Silence, vergelijkt met de hogere Modellen van AquaForte, zoals de MR. Silence serie, dan zit je met de zeer stille units wederom in een min of meer vergelijkbare prijscategorie en de apparaten zetten ook vergelijkbare prestaties neer.
Runur schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:44:
Vandaag is het gat gegraven. Aankomende week word de betonvloer gestort. Kunnen we dan beginnen met opbouwen. Hoe zouden jullie de trap en plage maken? De wanden maak ik van sandwichpanelen. Zat zelf te denken om de trap en plage van beton blokken te maken. Ter info er word folie ingelast.
Ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar het verloop.
Kun je vertellen waarom heb je gekozen voor sandwichpanelen?
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Mijn zfp kan ik dmv een shelly schakelen in HA, klopt het dat deze WP ook in HA geschakeld kan worden.
Ik heb volgens mij deze ZFP https://www.amazon.de/gp/...itle_o09_s00?ie=UTF8&th=1
alleen ooit gekocht bij cranenbroeck, volgens mij is deze krachtig genoeg voor het werk.
Water zal gaan: zwembad uit > zfp > wp > chrloordispenser > zwembad in.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details