Ursamajor schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:57:
[...]
Wellicht niet helemaal nee.
Ik ken mensen met een universitaire opleiding die zo'n etiket niet snappen en niet weten hoe je dan zo'n berekening moet maken. Voor hen zou zo'n rekenvoorbeeld handig kunnen zijn.
Maar doe ermee in de OP wat je wil. Daar gaat het tenslotte om, dat die informatief genoeg is.
nu ja ik ben niet alleen, 2 anderen minimaal die als ze willen erover kunnen roepen
en persoonlijk vind ik dat we met elkaar dingen bespreekbaar moeten houden

het is een vloeibaar onderwerp toch
hieronder is mijn persoonlijke gedachtengang, en wellicht wat meer uitleg voor jou/anderen.. bedenk wel ik zeg niet of ik het eens/oneens met jou ben.
Het lastigste wat ik ervaar met het schrijven, wat is je doel(groep) en wat wil je overbrengen ..
TLDR (hieronder) je kan niet alles voorkomen, maar soms is het de kunst van weglaten die meer duidelijkheid schept
de "luie" tweaker voorbeeld
Stel je neemt het geval van @
renzo4000 als voorbeeld!.. die heeft wellicht niet de OP gelezen, de shopping list (To Long Didnot Read= TLDR stukje wat ik speciaal had neergezet) ook gepasseert .. en denkt even gechargeerd gezegt ik mik er een pomp bij dump wat chemicalieen wel/niet erbij en ben "klaar"
Een pomp gaat al niet werken, omdat ze niet zelf aan zuigend zijn . en andere pompen ga je met elektro-meuk zitten spelen (andere risico's)
later komt tie tot de ontdekking dat ondanks de DIY pomp met alle veiligheidzaken in acht, het water alsnog groen word want hij mist chloor ..
-- tot zover -- "op de persoon" .. wat mij alleen maar ging om de casus in generale
en hier komt de berekening van jou te pas .. in de 100l-200L praat je over 0,10 gram bv .. van chloor poeder maar hij koopt tabletjes .. en nu ?? 75% kans dat de persoon (kan iedereen zijn) niet eens de moeite neemt om het tabletje te breken oid maar het in zijn geheel erin mikt ..
en let op .. poeder en "kleine" 10g tabletten moet je toevallig de juiste pakken, 50gram of 200gram staat er vaak naast of lijkt teveel op elkaar .. (je moet de verpakking openen)
ik heb bv 4 soorten chloor staan omdat ik niet echt bij stil sta en iets pak ..
nu is een baby/peuter huidje (onder 4 jaar) en slokdarm/longen al veel gevoeliger dan een ouder kind .. de gevolgen kunnen tot "simpel" zijn tot ziekenhuisbezoek ..
Achteraf ben je boos en haal je uit naar x.y.z terwijl de persoon (kan ook ik zijn die boos is) .. omdat je kind iets aangedaan is ..
En dit had geen probleem geweest als je een standaard product(ten) gekocht had (de shopping list)
Alleen omdat wij een standaard bereking / uitleg geven die met gezond verstand gevolgd had moeten / kunnen zijn ..
en nogmaals ik ben het niet met je oneens dat het handig zou kunnen zijn .. en bepaalde zaken kan je niet 100% voorkomen / genezen maar ik vind dat de OP korter mag en bondiger (misschien duidelijker) maar als regelmatige lezer weet je dat ik kort en bonding zijn niet mijn sterkste punt is
[Voor 7% gewijzigd door vso op 17-08-2020 15:34]