Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.195 views

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Van die twee mensen is er één een Republikeinse vertegenwoordiger, en een Democratische. De één leest de resultaten van een machinaal afgewezen stem voor, de ander vult het correct in op een nieuw biljet zodat die alsnog machinaal gelezen kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 06-11-2020 10:23 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:18:
Kan Trump eigenlijk aangeklaagd worden voor het ondermijnen van de democratie of valt dat onder zijn onschendbaarheid als president?
Nu is hij onschendbaar, zelfs als hij iemand zou vermoorden zou daar volgens mij niks tegen gedaan kunnen worden (strafrechterlijk gezien dan, los van impeachment etc).

Na 20 januari, als Biden eenmaal is ingezworen, heeft hij dan natuurlijk wel een serieus probleempje met Justitie....

Virussen? Scan ze hier!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mel33 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:05:
[...]

Aan jou en meer die dezelfde reactie geven, @LZ86 @autje @SidewalkSuper
Dus omdat hij liegt moet ie zijn mond houden.
Dat snap ik, maar wat ik bedoel is dat jij(media) 'zijn belevenis' van alles, niet juist weergeeft!

Ja maar dat is nu net de crux, jij en ik zijn er niet bij en geen deel van zijn leven, zodat we kunnen oordelen, je krijgt het uit 2 of 3de hand. en dat is nu niet meer zuiver, en dat heeft al heel duidelijk gebleken in 1935 ofzo, en dat hebben we nu weer terug, bias nieuws, ik heb het idee dat er een soort van eed moet komen voor de brenger van het nieuws. net zoals Hippocrates bij de artsen.
Ik zou eerder pleiten voor een soort eed voor politici, die zweren dat ze geen totale onzin en leugens mogen verkopen.

je krijgt het uit 2 of 3de hand. en dat is nu niet meer zuiver,

Heb je ooit naar Trump geluisterd? Man, zelfs live op uitzendingen is die man nauwelijks te volgen. Daar heb je echt geen 2e of 3e hand voor nodig.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

LZ86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:20:
[...]

Zodra de volgende president is ingezworen en hij niet meer onschendbaar is duiken er waarschijnlijk wel een paar legers advocaten op m vanwege een hele hoop openstaande zaken. Denk dat ze voordat ie overleden is niet toekomen aan het gros.
Bij Fox hadden ze het er al over dat hij zich misschien verkiesbaar gaat stellen voor 2024. Dat maakt juridisch niet uit, maar is voor het narratief wel een handige zet van hem als hij het doet.

"Ze proberen mij bij de verkiezingen weg te houden"

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Ongefundeerde statements maken doen we hier niet. Troll.

[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 06-11-2020 10:28 ]

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44

Zewatanejo

Fine Thanks!

Clayton County in Georgia has just 3,500 of its 30,000 mail-in and provisional ballots left to count, the director of the county's board of elections, Shauna Dozier, told CNN early this morning.

She said her team does not plan to break until every ballot is counted, which should be within hours.

"We are going to stay here until every single absentee ballot is counted," she told CNN's Chris Cuomo. "We are going to continue forward ... whatever it takes to get that done, we're going to do it. We're committed."
Als ik dit lees, dan tellen ze wel door in GA.
Once the mail-in ballots have been counted, the only remaining uncounted votes from the county will be military ballots, which are due at 5 p.m. ET Friday. Dozier said she was unaware of how many military ballots officials may receive.
Maar een eerste voorlopig "definitieve" uitslag valt dus pas in dit weekend te verwachten, zo lijkt het.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37
tuinïnen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:22:
[...]

Ik vind het wel een mooie drempel om te mogen stemmen. Het begrijpen hoe je een vakje in moet kleuren ;)
Heel vaak gaat het om een handtekening die niet goed genoeg "matcht" met de handtekening waaraan vergeleken wordt.
Dan krijgen stemmers een kans om nogmaals de handtekening in te sturen, zodat er wel een match ontstaat.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-11 17:47
autje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:18:
[...]

Zeg dan gewoon dat je de pers niet vertrouwt, dan snappen we in ieder geval meteen uit welke hoek je komt.
Ik stel de vraag, ik zeg niet hoe en welke hoek ik kom.
Kwil niet dat je een mening hebt van mijn denkwijze, en jouw antwoord daarop aanpast ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 06-11-2020 10:29 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:08

Player1S

Probably out in the dark

shakespeare schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:24:
wat zijn de kansen dat het op 600 votes aankomt op 4 million votes, deze verkiezingen zijn inderdaad rigged. klopt geen kut van.
Ik zal de moeite doen om het uit te leggen in jip en janneke taal.

1 kandidaat gilde dat je niet via de post moest stemmen
1 kandidaat zei dat je vooral wel via de post moest stemmen want covid.

nadat de stembureaus gesloten waren werden eerst de stemmen geteld die die dag gedaan waren. Daardoor kwam kandidaat 1 op voorsprong.
Daarna gingen ze de stemmen per post tellen en daardoor liep de andere kandidaat opeens enorm in.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Stel dat Biden 'voorlopig' wint na deze paar dagen.

Maar Trump gaat de hele boel tegenwerken en aanklagen en hertellen en weet ik allemaal nog meer. (Wat sws gaat gebeuren :N)

Wordt hij dan officieel ingezworen begin volgend jaar? Of moet eerst alles afgewerkt zijn voordat hij überhaupt President mag worden?

Want ik zie dat bij elkaar nog een jaar duren, en dan heeft Biden nog maar 3 jaar over bij wijze van :?

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41
Ze zijn nog steeds stemmen aan het tellen in Georgia:

Be yourself, no matter what they say ...

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 12:55
poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:27:

Maar Trump gaat de hele boel tegenwerken en aanklagen en hertellen en weet ik allemaal nog meer. (Wat sws gaat gebeuren :N)

Wordt hij dan officieel ingezworen begin volgend jaar? Of moet eerst alles afgewerkt zijn voordat hij überhaupt President mag worden?

Want ik zie dat bij elkaar nog een jaar duren, en dan heeft Biden nog maar 3 jaar over bij wijze van :?
Onmogelijk. In de grondwet ligt verankerd dat er op 20 januari een president wordt ingezworen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• wildhagen
  • Niet online

Ik ben geen kenner, maar volgens mij moet er op 20 januari simpelweg iemand ingezworen zijn, en is dat een harde cut-off date.

Virussen? Scan ze hier!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:39

psy

Op 20 januari moet de volgende president ingezworen worden. De termijn van Trump loopt hoe dan ook af.

Edit - topic gaat hard :9

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is toch per wet geregeld dat het _altijd_ op die dag moet gebeuren? Dat wordt nog even flink puinruimen de komende twee maanden, maar er moet er hoe dan ook eentje komen die dag.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

20 januari is Trump dan sowieso geen president meer aangezien er geen uitslag ligt in dat geval.

Eerlijk gezegd denk ik dat de GOP uiteindelijk wel eieren voor hun geld kiezen en de uitslag accepteren. Tot 20 januari kan trump nog gillen op twitter en die dag is hij officieel geen president meer en krijgt ie een perma-ban.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00
GA geflipped nu volgens CNN

[ Voor 28% gewijzigd door LZ86 op 06-11-2020 10:30 ]

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:00
Agent47 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:13:
Wie is die nieuwslezares?:O Boobs vallen bijna uit dat witte topje. CNN
Waar is het bewijs! :+
Of iig het linkje :p

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• SidewalkSuper
Komtie in GA!
Biden pakt 1602 tegenover 222 voor Trump in Clayton.
GEFLIPT!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 16:02

ralpje

Deugpopje

tuinïnen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:17:
[...]

Dan is het toch gewoon ongeldig?

Je wil echt niet dat de tellers met een pen/potlood de stemformulieren zitten in te kleuren. Toezicht van beide partijen zie je ook niet op deze vid.
Het verschil met NL zit hem met name in het feit dat tellen hier met machines gebeurt, volgens mi (correct me if i'm wrong) gebeurt dat in NL nog gewoon met de hand.
Een half ingekleurd vakje heeft bij een machine een grotere impact dan bij een menselijke telling, waar de teller 'begrijpt' wat de bedoeling van de stemmer is.
Dus: die handmatige actie van het begrijpen doen ze in de US door het vakje alsnog leesbaar te maken voor de machine, waarna het tellen door de machine gedaan wordt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Er gaat niet veel gebeuren. Tot nu toe heeft Trump bot gevangen bij iedere rechter, en er zijn genoeg waarnemers die beamen dat het tellen netjes verloopt. Hij kan procedure na procedure starten, maar er gaat weinig gebeuren tot een rechter meegaat in het verhaal van Trump.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-11 14:41

Grondwettelijk gezien moet dan alles beslist zijn en duidelijk zijn. De overdracht van macht ging gemoedelijk de vorige keer (van Obama naar Trump) ik vraag me af hoe dat nu zal gaan... als Biden daadwerkelijk wint...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49
Trump ook.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

SidewalkSuper schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:30:
Komtie in GA!
Biden pakt 1602 tegenover 222 voor Trump in Clayton.
GEFLIPT!
Biden dus op +917 in GA

• wildhagen
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:30:
[...]

Tot 20 januari kan trump nog gillen op twitter en die dag is hij officieel geen president meer en krijgt ie een perma-ban.
Klopt, nu is hij nog beschermd op Twitter en kan hij ongestraft leugens verspreiden. Hooguit komt er dan een bannertje bij.

Gisteren heeft Twitter al aangekondigd dat hij na 20 januari gewoon dezelfde behandeling krijgt als ieder ander, en dat zijn account dus suspended of verwijderd kan worden als hij hun beleid schendt (wat 90 procent van de tweets van Trump doen).

Virussen? Scan ze hier!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Thnx @mensen hier, ik dacht dat dit een gebed zonder einde zou worden.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Live feed van de Trump campaign HQ!

[ Voor 56% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-11-2020 10:33 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Sharkware
  • Laatst online: 23-10 19:37
Op Fox nieuws (TV) weten ze het nog niet. :9

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46

Bush v Gore, 2000 leert ons dat halverwege december de kandidaten moeten stoppen met zeuren en dat staten dan genoeg hun best hebben gedaan om een correcte uitslag weer te geven. Er zitten nu 3 leden in het Supreme Court die aan de frontlinie hebben gevochten voor dat besluit, een beetje hypocrisie is de republikeinen natuurlijk niet vreemd, maar toch.

Biden heeft Georgia geflipped. :) STOP THE VOTE

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

voske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:27:
Ze zijn nog steeds stemmen aan het tellen in Georgia:
[Twitter]
Je brengt hier THE FLIPPENING van Georgia wel heel onderkoeld. _O-

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• wildhagen
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:32:
Thnx @mensen hier, ik dacht dat dit een gebed zonder einde zou worden.
Nou ja, hij kan na 20 januari natuurlijk nog wel op persoonlijke titel (en kosten) 1.000.000 rechtzakern starten enzo. Niet dat die meer dan 0,00000001 procent kans maken ofzo, maar het kan op die manier nog wel een paar maanden (of langer) doorslepen natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• psy

psy

Nee Fox heeft het nog over 463 verschil ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sharkware schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:32:
[...]

Die moeten de race callen nu :D

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:08

Tornado1.0

Work in progress

psy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:33:
Nee Fox heeft het nog over 463 verschil ;)
AP ook nog niet

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

• n0pe
  • Laatst online: 20:37
fsfikke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:33:
[...]

Huh, dat hoeft pas als Trump niet meer kan winnen in GA. Zover zijn we nog niet (hoewel het zeer waarschijnlijk is)

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Sharkware schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:32:
[...]

Oeh snel schakelen, voor t moement dat t binnenkomt :D

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:35
fsfikke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:33:
[...]

Pas als de staat zelf gecalled wordt toch? Met dit soort kleine verschillen lijkt me dat onwaarschijnlijk totdat ook de military votes binnen zijn.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:58
Oef, Georgia geflipt? Ik moet bekennen dat ik dat echt niet had verwacht. Ik gokte dat Biden net een paar stemmen tekort zou komen :X

Wel nu nog wachten op de overige votes van militairen. Dat kan natuurlijk nog wijzigen.

[ Voor 25% gewijzigd door EDIT op 06-11-2020 10:35 ]

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GA is veel te close om te callen. (wel leuk voor de einstand!)

[ Voor 30% gewijzigd door Smultie op 06-11-2020 10:35 ]

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Wormaap schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:34:
[...]

Pas als de staat zelf gecalled wordt toch? Met dit soort kleine verschillen lijkt me dat onwaarschijnlijk totdat ook de military votes binnen zijn.
Zal nog dagen duren vermoed ik tot de boel gecalled wordt.

• LZ86
Smultie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:35:
GA is veel te close om te callen.
Nog wel, maar er worden nog veel stemmen verwacht uit democratische county's

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 15:39
Nu wel, de Google pagina (die AP gebruikt) kleurt Georgia nu ook lichtblauw

Home Assistant configuratie

• Sharkware
  • Laatst online: 23-10 19:37
poor Leno schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:34:
[...]

Oeh snel schakelen, voor t moement dat t binnenkomt :D
Staat nu wel in beeld. Maar ze hebben het er niet over :)

Ah. Nu wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Sharkware op 06-11-2020 10:36 ]

• psy

psy

Ja Fox nu ook :)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:54

Nox

Noxiuz

ralpje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:30:
[...]

Het verschil met NL zit hem met name in het feit dat tellen hier met machines gebeurt, volgens mi (correct me if i'm wrong) gebeurt dat in NL nog gewoon met de hand.
Een half ingekleurd vakje heeft bij een machine een grotere impact dan bij een menselijke telling, waar de teller 'begrijpt' wat de bedoeling van de stemmer is.
Dus: die handmatige actie van het begrijpen doen ze in de US door het vakje alsnog leesbaar te maken voor de machine, waarna het tellen door de machine gedaan wordt.
Klopt, wij tellen een stem goed als die de intentie van de kiezer duidelijk maakt. Kleur je het vakje niet in maar omcirkel je de kandidaat bijvoorbeeld is dat ook goed.

Schrijf je een heel betoog op het stembiljet bovenop een juiste stem is dat ook geen probleem mits je je naam er maar niet onder zet. Ik zie ze ook wel eens dat mensen er hartjes bij tekenen, dat soort spul. Allemaal geen probleem mits je maar duidelijk: een kandidaat en niet herleidbaar tot de persoon. Als je een fout maakt mag je niet je foute keuze doorkruisen maar vraag dan een nieuw stembiljet, we verklaren de oude dan ongeldig met allemaal stempels :) Dat mag 1 keer overigens.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Die arme stemmentellers trouwens. Zag net een shot op CNN waar ze als zombies in een kantine zaten.
En dan komen er nog recounts ook!

Al lijkt me de hele nacht hetzelfde zeggen in een pak ook niet alles :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Modbreak:Dit is geen slowchattopic. Tel s.v.p. even tot drie en kijk of je reactie echt wat toevoegt aan het topic en vermeld een bron waar mogelijk. De quickreply gaat bij dezen ook even uit.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• voske
Player1S schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:30:
[...]
20 januari is Trump dan sowieso geen president meer aangezien er geen uitslag ligt in dat geval.
Dat is wat we zeker weten. Ballotpedia heeft een beschrijving van alle mogelijke scenario's als er 20 januari geen duidelijkheid zou zijn.
Tourniquet schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:32:
[...]
Je brengt hier THE FLIPPENING van Georgia wel heel onderkoeld. _O-
Tja, voor hetzelfde geld blijken er straks nog resultaten uit een county te komen waardoor hij de leiding weer kwijt zou raken. Too close to call.

[ Voor 26% gewijzigd door voske op 06-11-2020 10:39 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

steveman schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:36:
Die arme stemmentellers trouwens. Zag net een shot op CNN waar ze als zombies in een kantine zaten.
En dan komen er nog recounts ook!

Al lijkt me de hele nacht hetzelfde zeggen in een pak ook niet alles :+
Ik zou niet met ze willen ruilen. Hun namen zullen maar uitlekken.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik zie noch op CNN, noch op Fox de GA flip :?

Stand van zaken PA:
Here's where the vote count stands in Pennsylvania

With no new numbers coming in for hours, there remains 163,501 uncounted absentee ballots in the state of Pennsylvania, CNN's Kristen Holmes reported early this morning.

So far, mail-in ballots in Pennsylvania have heavily favored Joe Biden over President Trump even in Republican areas, meaning there are more than enough ballots for the former vice president to overtake the President's narrow 18,000-vote margin.

"Any Democrat who is looking at this ... they're feeling very good about where they stand right now," said Holmes.

In Philadelphia Country 305,000 mail-in ballots have already been counted and there are 60,000 left to count. In Allegheny County, which includes Pittsburgh, there remain 36,000 mail-in ballots to be counted.

• autje
Nog even over die militaire stemmen: er zijn 9000 stembiljetten verstuurd. Het is niet gezegd dat die allemaal terugkomen (maar ze mogen nog wel binnenkomen, als ze maar op de verkiezingsdag verstuurd zijn), en daarnaast kan er ook via machtiging door een ander gestemd zijn. Dus het uiteindelijke aantal kan een stuk lager liggen.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:39:

Stand van zaken PA:

[...]
Fox heeft 'm al een poosje blauw ingekleurd

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 06-11-2020 10:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:39:

Stand van zaken PA:

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9b1IXUtqLTb5IouVUcb8ZkpI0us=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ML4tHuGCL4uFAbzC48XUk2o5.png?f=user_large

Zag dit langskomen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• wildhagen
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:40:
Nog even over die militaire stemmen: er zijn 9000 stembiljetten verstuurd. Het is niet gezegd dat die allemaal terugkomen (maar ze mogen nog wel binnenkomen, als ze maar op de verkiezingsdag verstuurd zijn), en daarnaast kan er ook via machtiging door een ander gestemd zijn. Dus het uiteindelijke aantal kan een stuk lager liggen.
Maar die zijn natuurlijk ook weer over beide partijen verdeeld.

Is er aan te geven hoe militairen doorgaans stemmen? Republikeins, democratisch?

Virussen? Scan ze hier!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:14

tuinïnen

Eventus stultorum magister

wildhagen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:41:
[...]

Is er aan te geven hoe militairen doorgaans stemmen? Republikeins, democratisch?
Republikeins

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 18:51

ACID-dude

Make More Music!

EDIT schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:34:
Oef, Georgia geflipt? Ik moet bekennen dat ik dat echt niet had verwacht. Ik gokte dat Biden net een paar stemmen tekort zou komen :X

Wel nu nog wachten op de overige votes van militairen. Dat kan natuurlijk nog wijzigen.
Is er iemand die een educated guess kan doen naar die militaire / overseas votes? Bij voorkeur met iets van statistieken.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
[...]

Dat lijkt mij overwegend republikeins.

psn: jagermeistertim

• polthemol
  • Laatst online: 22:55

polthemol

Moderator General Chat
Met deze marges gaat de volgende stap in actie komen van disenfranchement: opnieuw tellen van stemmen en een nog kritischere blik naar wat geldig is en wat niet (en nog meer discussies en mogelijk rechtzaken daarover). ALs het op 1 of 2 staten aankomt, met marges zoals nu in Georgia, dan kunnen we afstevenen op de vraag die niemand beantwoord wil hebben: hoe onpartijdig zijn de incompetente rechters die Trump heeft aangesteld? (zelfs vanuit GOPkant was er kritiek op veel kandidaten. Veel juridische organisaties zagen het gros van zijn nominaties ook als niet-competente mensen). Gaan ze voor de partijlijn waar ze de wiggleruimte hebben of niet.

Bijkomend nadeel: als die beslissing is genomen eenmaal, dan hobbelt het hele circus verder. Zie ook Bush vs. Gore.

Mocht dat gebeuren: dan zitten we vooralsnog met een status quo: Trump/Pence president, regeren per decvreet, het congress is in GOP-handen en het huis in democratische handen: 4 jaar langer nog deze ellende in waarschijnlijk nog extremere vormen. Dit is shit om heel erg nerveus over te zijn :/

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

In het verleden leunde militairen richting de republikeinen maar de grote vraag is hoe de uitspraken van Trump over omgekomen soldaten dat zal beinvloeden.

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
*knip* troll

[ Voor 96% gewijzigd door Migrator op 06-11-2020 10:52 ]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
waarbij Trump al heel wat keren naar het leger heeft uitgehaald ook ;) Het is dus ook niet persé zo zeker hoe dat gaat zitten.

@shakespeare waar zit die fraudegevoeligheid dan in volgens jou? Onderbouw maar, want je bent nu gewoon onbewezen claims aan het papegaaien.

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 06-11-2020 10:43 ]

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Interessant... En zal Trump vast niet leuk vinden.
Volgens mij hadden ze het bij Fox er al over dat bij de volgende verkiezingen de republikeinen ervoor waken dat ze niet weer gaan verliezen in Georgia en er meer republikeinen zullen gaan stemmen (beetje a la democraten in 2016 dus). Klinkt als handdoek in de ring. Nu Trump nog.

Maar dat gaat vast nog even duren (als ie het ooit al echt gaat toegeven).

Zie hem er goed voor aan om een kort statement te geven: "fraud" z'n koffers te pakken en gewoon niet meer terug te komen tot juli of zo. ook inauguratie weigeren.

Ben benieuwd hoe dat gaat hoor. Dit is echt een leuke soap. Hier moet John de Mol de rechten van kopen.

• ph4ge
TTHEEBO1 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:41:
[...]

Dat lijkt mij overwegend republikeins.
Traditioneel wel, dit jaar lijkt dat verschil minimaal. Dat Trump het goedkeurt dat Putin een prijs zet op de hoofden van Amerikaanse militairen wordt hem niet in dank afgenomen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• SidewalkSuper
ACID-dude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:41:
[...]

Is er iemand die een educated guess kan doen naar die militaire / overseas votes? Bij voorkeur met iets van statistieken.
In 2016, overseas military voters cast 5,203 votes in Georgia, according to the organization.
https://justthenews.com/p...tates-advocacy-group-says

Mijn inschatting is dat Trump hierop niet meer dan 2000 stemmen kan goedmaken (60/40).

[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-11-2020 10:45 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Je zou echter nu met Trump verwachten dat ze op Repub-lite stemmen dit keer. Heb niet het idee dat Trump zich populair heeft gemaakt bij die groep.

Iets "Losers and suckers" was het toch?
ph4ge schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:43:
[...]

Traditioneel wel, dit jaar lijkt dat verschil minimaal. Dat Trump het goedkeurt dat Putin een prijs zet op de hoofden van Amerikaanse militairen wordt hem niet in dank afgenomen.
Ja, dat ook nog natuurlijk!

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 06-11-2020 10:44 ]

• tuinïnen

tuinïnen

polthemol schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:42:
[...]

waarbij Trump al heel wat keren naar het leger heeft uitgehaald ook ;) Het is dus ook niet persé zo zeker hoe dat gaat zitten.
Aan de andere kant heeft hij zich niet in militaire conflicten gestort en juist veel militairen teruggetrokken en hiermee veel levens bespaard. Over het algemeen is het beeld hierdoor ook positief vanuit militairen richting Trump.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-11 16:00
En daarbij horen die 9000 ballots van Amerikaanse soldaten niet bij 1 staat he, dat waaiert uit over de hele US, dus denk niet dat dat ook maar iets doet met de uitslag...

• LZ86
ACID-dude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:41:
[...]

Statistieken heb ik even niet. Maar gezien de uitspraken over Amerikaanse veteranen en oorlogsdoden van Trump moet je niet verbaasd zijn als dat een stuk minder republikeinse stemmen gaan zijn dan voor een normalere republikeinse kandidaat.

• tuinïnen

tuinïnen

Martijn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:44:
En daarbij horen die 9000 ballots van Amerikaanse soldaten niet bij 1 staat he, dat waaiert uit over de hele US, dus denk niet dat dat ook maar iets doet met de uitslag...
Als ik het goed heb zijn dit wel de ballots van Georgia?

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 12:55
Martijn schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:44:
Die 9000 gaan alleen over Georgia... er zitten tig keer meer Amerikaanse militairen in het buitenland.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• SidewalkSuper
tuinïnen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:44:
[...]

Aan de andere kant heeft hij zich niet in militaire conflicten gestort en juist veel militairen teruggetrokken en hiermee veel levens bespaard. Over het algemeen is het beeld hierdoor ook positief vanuit militairen richting Trump.
Dit is niet waar, militaire peilingen stonden de laatste tijd ruim op Biden.
https://www.militarytimes...ay-theyll-vote-for-biden/

• ph4ge
[...]

Aan de andere kant heeft hij zich in geen militaire conflicten gestort en juist veel militairen teruggetrokken en hiermee veel levens bespaard. Over het algemeen is het beeld hierdoor ook positief vanuit militairen richting Trump.
Dat zien ze in het leger anders. Formeel de oorlog verklaren is niet meer van deze tijd, maar Trump is wel een proxy oorlog met Iran en in Yemen gestart. Dat hij tegenaanvallen van Iran weglacht doet daar niets aan af. Daarnaast wordt er ook een prijs betaald voor die angsthazerij. Het verraad van de Koerden en de Afghanen doet veel militairen die jaren aan die relaties hebben gebouwd ook veel pijn. Dat Trump zoveel prijs geeft aan Rusland om maar conflict te vermijden waarderen ze ook niet, het is niet hun werk om weg te lopen als ze aangevallen worden.

Binnen de Fox bubbel is het makkelijk te roepen dat Trump geen oorlog heeft verklaard, maar de mensen die Trump zn militaire beleid aan den lijve ondervinden merken dat het toch anders ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 06-11-2020 10:50 ]

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
shakespeare schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:42:
[...]

die mail ballots.. dat is superfraude gevoelig. hertellen die hap.
Neen er zijn controleurs van beide partijen + neutrale aanwezig.
Buiten dat je zegt dat de GOP fraude pleegt tegen trump slaat dit nergens op.
ik heb het idee dat trump zwaar genaaid is deze verkiezingen.
Ik heb het idee dat je teveel social media gelooft :P

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-11 16:00
EvaluationCopy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:45:
[...]

Die 9000 gaan alleen over Georgia... er zitten tig keer meer Amerikaanse militairen in het buitenland.
Ah ok by bad...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

SidewalkSuper schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:46:
[...]

Heb je de peilingen al naast de huidige resultaten gelegd ;)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:52
[...]

Ja die pijlingen waren correct dit jaar :+
Maar goed, hopelijk stijgt Biden gewoon nog wat. Nog wat andere staten erbij, en dan is het niet zo'n issue

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
[...]

mwah, je hebt gemist waar veel topmensen uit het leger/pentagon zich herhaaldelij kverzetten tegen Trump? Het is een botsing van kernwaarden: Trump wil dat mensen loyaal zijn aan hem, persoonlijke loyaliteit. De meeste militairen zijn (vooral binnen de VS) heel erg gericht op hun 'chain of command' en hun loyaliteit ligt meer bij het land zelf, de vlag.

Ik zou het dus nog niet zo simpel wegzetten. Vergeet ook niet de keren dat hij veteranen beschimpte (Mc Cain oa., ouders van een overleden militair), dat zet wel aardig wat kwaad bloed.

Mijn punt vooral: dit is ook wibbly-wobbly. Trump zijn grootste effect is vooral dat hij alles van conventies en relaties op scherp zet en overhoop gooit, maar lang niet altijd op manieren die hij zelf wil of bedacht.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Niet waar onderbouwen met een pieling die net geheel synchroon loopt met huidige situatie, is natuurlijk ook weer de andere kant :P

Denk dat er niemand echt logisch antwoord kan geven, dit is chaos 2.0 waar elke stem elke seconde ergens anders heen vliegt (buiten de standaard 'loyale' aanhangers).

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 06-11-2020 10:49 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De 'needle' van de NYT gaf een nipte voorsprong (zo'n 0.4 als ik me goed herinner) voor Biden aan in GA voordat ze die verwijderden zo'n 48 uur (?) geleden. Goed model.

• autje
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:47:
[...]

In de hele VS of alleen GA? Als dat alleen GA is dan kan dat een forse spanner in the works gooien. Military personnel stemt overweldigend GOP.
Georgia. Maar nogmaals, het zijn er uiteindelijk waarschijnlijk geen 9000. Overigens heeft Trump de afgelopen vier jaar natuurlijk wel wat uitspraken gedaan die bij militairen niet zo goed zullen vallen (in de strijd gesneuvelden 'losers' noemen bijvoorbeeld).

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:11

Wokschotel

Op 6 wielen

[...]

Republikeins. Ik heb heel wat Amerikanen in de familie en een groot deel zit/zat in het leger (allemaal US Airforce). Dat levert op dit moment leuke whatsapp/facebook-discussies op met neven en nichten in de US kan ik je verzekeren :P

De islam kan uw vrijheid schaden

• SidewalkSuper
Oké dat is wel een logische opmerking, maar het is de enige houvast die we hebben qua een gok doen.
Daarom zeg ik ook laten we uitgaan dat Trump 60% pakt, in tegenstelling tot de peilingen die juist zeggen dat Biden voor staat.

https://www.kpbs.org/news...ngly-republican-polls-su/

• tuinïnen

tuinïnen

[...]

Volgens mij zijn dit vooral militairen in hogere functies. Het gros van de overseas ballots zijn natuurlijk wel de lagere rangen / jonge militairen.

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

De stemmen die nu nog in GA geteld moeten worden komen alleen nog uit Taylor county en Gwinnett county. Taylor county is overwegend rood, maar qua aantal stemmen erg klein. Bij Gwinnett county juist blauw en de meerderheid van de resterende stemmen.

• ph4ge
tuinïnen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:50:
[...]

Volgens mij zijn dit vooral militairen in hogere functies. Het gros van de overseas ballots zijn natuurlijk wel de lagere rangen / jonge militairen.
Trump’s popularity slips in latest Military Times poll — and more troops say they’ll vote for Biden

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
eric.1 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:51:
[...]

Kom jij nou maar met degelijk bewijs dat dit gebeurt. Die 0.00006% komt voor uit een MIT studie. Success hè.
Het is ontzettend grappig de tweedeling op dit onderwerp te zien. Als deze soort fraude al relevant is, werkt deze natuurlijk beide kanten op.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Don't feed the troll.

• voske
Zewatanejo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:53:
De stemmen die nu nog in GA geteld moeten worden komen alleen nog uit Taylor county en Gwinnett county. Taylor county is overwegend rood, maar qua aantal stemmen erg klein. Bij Gwinnett county juist blauw en de meerderheid van de resterende stemmen.
Meest recente officiële info over het aantal te tellen stemmen dateert van zes uur geleden. Volgens de website van de Georgia Secretary of State moesten er toen nog 14.097 stemmen geteld worden, waarvan 456 uit Taylor county en 4.800 uit Gwinnett county.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

shakespeare schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:48:
[...]

wie zegt dat ? je kan gewoon de postwegflikkeren uit gebieden waarvan je weet dat de tegenpartij heerst.
dit zaakje stinkt gewoon.
Hier heb je wel een punt. Er liggen ook al de nodige bewijzen dat de USPS na het aanstellen van een mannetje van Trump het nodige gedaan heeft om het het proces te frusteren. Inclusief het sluiten van lokaties en post laten liggen uit democratische gebieden. Zo zelfs dat een rechter al een uitspraak gedaan heeft dat ze het op plekken waarvan dit was vastgesteld, die snel gecorrigeerd moest worden. De door Trump aangestelde directie heeft dit rechtelijk bevel naast zich neergelegd. Genoeg over te vinden.
hertellen alle staten. trump will win.
Dit klopt dan eer waarschijnlijk niet. Want waarschijnlijk komen dan ook deze "verdwenen" poststemmen boven tafel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11 10:05
Volgens nu.nl:
''''Biden neemt de leiding in Georgia
Joe Biden heeft de leiding genomen in de cruciale staat Georgia, melden Amerikaanse media. Sinds de vorige update ontving Biden 1.602 stemmen, tegenover 222 stemmen voor Donald Trump. ''

Kan nergens iets vinden binnen de amerikaanse media

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 15:12

ricardo246

Life's what you make it!

Veertien14 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:57:
Volgens nu.nl:
Joe Biden heeft de leiding genomen in de cruciale staat Georgia, melden Amerikaanse media. Sinds de vorige update ontving Biden 1.602 stemmen, tegenover 222 stemmen voor Donald Trump. ''

CNN meldt het ook

I have no special talent. I am only passionately curious.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:26

IkWilbert

Het is mij!

Volgens nu.nl:

Wordt ook gewoon gemeld op cnn hoor...

I intend to live forever. So far, so good.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Volgens nu.nl:

Open ccn.com eens.. Staat het al een minuut of 5 a 10.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• LZ86
Volgens nu.nl:

Het afgelopen half uur ging het nergens anders over op CNN. Wellicht dat je de verkeere media volgt?

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Volgens nu.nl:

Wordt ondertussen op alle gangbare plekken gemeld. De laatste tel-update heeft biden de (verwachte) voorsprong gegeven in GA.

• SidewalkSuper
Stel uit GA komen dus 9000 military votes nog, wat echt de max zou zijn.
Dan heb je 60% voor Trump als max lijkt mij, helemaal als we kijken naar de peilingen. Dus we gaan al ervan uit dat de peilingen er gigantisch naast zitten.
Dat komt op 5400 stemmen en Biden pakt dan 3600 stemmen.
Het verschil zou een voordeel van Trump zijn van 1800 stemmen in GA.

Kort gezegd ik verwacht niet dat er nog meer dan 2000 stemmen in GA richting Trump kunnen flippen door military votes.

• wildhagen
  • Niet online
Volgens nu.nl:

CNN meldt dit al een kwartiertje :)

Virussen? Scan ze hier!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Nu.nl hobbelt achter de media in de VS aan.
Euh, hoe dan? Welke 'media' volg je dan?

Edit: Lol, met 10 man tegelijk... :D

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 06-11-2020 11:00 ]

https://niels.nu

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11 10:05
Excuus had cnn nog niet gerefreshed....

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joe Biden
49.4% 2,449,371
Donald Trump
49.4% 2,448,454
Volgens AP zou er nu 100% telling zijn geweest?

Bizar dat een staat met ~5 miljoen stemmen neerkomt op een verdeeldheid van 900 stemmen (plus die derde, maar die tel ik niet mee).

Pagina: 1 ... 82 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid