Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.184 views

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08

Player1S

Probably out in the dark

Trump wil blijkbaar dat ze stoppen met tellen in Michigan. Eigenlijk zouden ze moeten zeggen: "Ok, dan verklaren we bij deze Biden de winnaar aangezien hij voor staat"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Na een lange nacht doorhalen en het nieuws volgen is dit toch een hoopgevende dag geworden, kan me herinneren dat het er rond 4uur vanochtend echt slecht uit zag voor Biden en nu lijkt de winst enorm dichtbij.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:21
Brummetje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:15:
[...]

Absoluut, echter door zijn leeftijd en hoe er uit ziet lijkt het erop alsof hij ieder moment in elkaar kan klappen. Vind het nog steeds een rare keuze om iemand van 77 aan het hoofd van zo iets groots te zetten.
Hoeveel jonger denk je dat Trump is?

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:12:
De Senaat verkiezingen zijn af en toe wel ... weird.

Susan Collins says Sara Gideon called her to concede the race. Maine Senate over, Collins reelected.

Ik kom er even niet met mijn hoofd bij, Maine is een ranked choice State. Makes no sense om zo de Republikeinse kandidaat herverkozen te laten worden. Maar goed, de kans op een democratische meerderheid is de deur uit.
Dat Collins de absolute meerderheid heeft gehaald is inderdaad bijzonder te noemen, hoewel het wel ruim binnen de margin of error valt.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:03:
[...]
538 geeft aan dat Michigan alleen nog Wayne county te gaan heeft met 16k stemmen en Biden op 37k voorsprong. Dus het zou kunnen.
De vraag is hoeveel er nog te tellen is in Michigan. De NYT en 538 nu ook (bericht 4:03 PM) houden het erop dat 95% geteld is. Dat betekent dat er nog 280.000 stemmen te tellen zouden zijn.

Edit: en zodra ik dit schrijf stellen ze het allebei bij naar 97% (zonder dat er stemmen bijgekomen zijn voor de kandidaten).

[ Voor 5% gewijzigd door voske op 04-11-2020 22:18 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:14:
Hij benoemd ook nog ff dat de marge waarmee ze winnen in Wisconsin, Michigan etc hetzelfde of groter was dan 4 jaar geleden. Slimme zet.
In een land waar fatsoen en rede telt wel ja. Maar niet in een land waar elke feit relatief is.
Is niet relevant.

(hoop overigens vurig dat ik ongelijk krijg).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 16:34
Cyberpope schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:14:
[...]

Heb geduld...
De marges zijn zo klein dat ze aangevochten zullen gaan worden. Met deze kleine marges hoeven maar een paar batches stemmen afgekeurd worden (door voornamelijk republlikeins aangestelde rechters) en poef.. het verhaal is anders.

Met een echte blue wave had men niet om de stembus uitslag een gekund. Met deze kleine marges is de stem van kiezer niet langer relevant.
Bij eerder verkiezingen werden slechts honderden stemmen bij een hertelling aan het andere kamp toegewezen. De marges zijn echt niet zo flinterdun dat een hertelling of juridische zaak het verschil gaat maken.

This is absolutely ridiculous

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
[...]

Absoluut, echter door zijn leeftijd en hoe er uit ziet lijkt het erop alsof hij ieder moment in elkaar kan klappen. Vind het nog steeds een rare keuze om iemand van 77 aan het hoofd van zo iets groots te zetten.
Tja dat idee heb ik toch echt niet. Hoor het vaak, maar snap dat niet zo.

Gewoon een rustige, statige man met een duidelijk verhaal. Zeker niet slechter dan een Trump... Een plofkip met een toupetje van idem hoge leeftijd.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Sir_Lion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:15:
[...]

Ik weet hoe oud Trump is en daar denk ik het zelfde van. Echter ziet Trump er fysiek iets fitter uit.

• Homeland
  • Niet online
voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:16:
[...]

Dat Collins de absolute meerderheid heeft gehaald is inderdaad bijzonder te noemen, hoewel het wel ruim binnen de margin of error valt.

[...]

De vraag is hoeveel er nog te tellen is in Michigan. De NYT en 538 nu ook (bericht 4:03 PM) houden het erop dat 95% geteld is. Dat betekent dat er nog 280.000 stemmen te tellen zouden zijn.
AP geeft aan 99% geteld.

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 07:34
Sir_Lion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:15:
[...]

Ja dit blijf ik ook grappig vinden

Steam: CatBearCow

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:12
CNN calls Michigan

• WhySoSerious
  • Laatst online: 23-11 12:51

WhySoSerious

Be the change.

Sjurm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:14:
[...]

Beheerst en kalm, met verbindende woorden. Goed verhaal op zich.
Herinneren we ons de inauguratie speech van Trump nog? Dat was opeens ook een heel andere toon dan die van de verkiezingen.

Lang duurde het niet. Begon al een dag later met the biggest inauguration ever etc.

Toen was het nog onschuldig, zucht....

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:27
Michigan nu ook gecalled op CNN.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Sjurm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:12:
[...]

Hij zegt dat het er naar uitziet dat hij gaat winnen, maar het nog niet officieel gaat claimen.
Netjes. Goede speech.

Zou hypocriet zijn als als hij het nu zou claimen gezien hij vandaag heeft verduidelijkt dat het volk de president kiest.

Imperfectionist.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Brummetje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:16:
[...]

Ik weet hoe oud Trump is en daar denk ik het zelfde van. Echter ziet Trump er fysiek iets fitter uit.
LOLWUT????

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:11:
Kan iemand zo delen wat Biden zegt in zijn toespraak? Kan zelf even niet live volgen.
Samenvatting: Hij verwacht te winnen zodra alle stemmen geteld zijn, hij zal zich opstellen als een president voor alle Amerikanen ipv een Democraat, de democratie zal zegevieren.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ridicuul schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:16:
[...]

Bij eerder verkiezingen werden slechts honderden stemmen bij een hertelling aan het andere kamp toegewezen. De marges zijn echt niet zo flinterdun dat een hertelling of juridische zaak het verschil gaat maken.
Ik hoop dat je gelijk krijgt.
Maar gaat niet om hertellen, maar om hele batches met stemmen af te keuzen. B.v. doorzat via drive-tru gestemd zijn of na xxxx bezorgt zijn of <vul maar drogreden in>

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-11 11:24
Was prettig luisteren naar zijn speech. Maar aan het einde ben ik dan toch wel blij dat ik Rutte aan het einde van een persco nooit hoor zeggen 'God zegene onze troepen'

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

twit schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:17:
Michigan nu ook gecalled op CNN.
Zei ik toch.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

Cyberpope schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:14:
[...]

Heb geduld...
De marges zijn zo klein dat ze aangevochten zullen gaan worden. Met deze kleine marges hoeven maar een paar batches stemmen afgekeurd worden (door voornamelijk republlikeins aangestelde rechters) en poef.. het verhaal is anders.

Met een echte blue wave had men niet om de stembus uitslag een gekund. Met deze kleine marges is de stem van kiezer niet langer relevant.
Wishful thinking. Uiteraard moeten we nog even afwachten maar het lijkt me overduidelijk dat Biden momenteel de beste papieren heeft.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Trump heeft behoorlijk overgewicht (ik heb het over zijn kilo's, niet zijn fitheid).

• WhySoSerious
  • Laatst online: 23-11 12:51

WhySoSerious

Be the change.

[...]

Hoe denk je dat Trump uit ziet zonder oranje tan, zonder gekleurd haar en zonder een pak dat zijn postuur verhuld?

Alles is showmanship voor de bühne.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:53
PWM schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:09:
Arizona lijkt toch steeds belangrijker te worden. Ook Fox lijkt een beetje spijt te hebben van de early call. Zijn ook nog wel heel erg veel stemmen die daar geteld moeten worden.

Helaas, weer nachtwerk.
Ik verwacht eigenlijk dat Nevada de sleutel is, (als er geen andere veranderingen zijn) hoewel er nog veel te tellen is in Arizona, is het kleine verschil nu in Nevada eigenlijk veel gevaarlijker voor Biden.

Gezien alle nog te tellen stemmen in Pennsylvania en het inlopen van Biden aldaar, lijkt het er op dat de "Blauwe muur" waarschijnlijk alsnog de doorslag gaat geven, dan kan hij ze als ik het goed bereken zelfs beide verliezen zonder gevolgen voor zijn winst.

Even nagerekend:
253 + 20 (PA) = 273 of 253 + 6 (NV) + 11 (AZ) = 270
Één van deze twee uitslagen zullen waarschijnlijk de doorslag geven voor Biden.

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 04-11-2020 22:24 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[...]

Trump komt energieker over, maar ik geef ze beide evenveel kans om binnen het jaar om te kiepen. Trump lijkt vitaler maar die komt soms ook over alsof hij zo een hartaanval kan krijgen door zijn eigen temper tantrums.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tourniquet schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:19:
[...]

Wishful thinking. Uiteraard moeten we nog even afwachten maar het lijkt me overduidelijk dat Biden momenteel de beste papieren heeft.
Eerder doemdenken...

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:20:
[...]

Trump komt energieker over, maar ik geef ze beide evenveel kans om binnen het jaar om te kiepen. Trump lijkt vitaler maar die komt soms ook over alsof hij zo een hartaanval kan krijgen door zijn eigen temper tantrums.
Helemaal mee eens, snap ook niet waarom er niet een jonger iemand is gekozen bij de Democraten

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:20

Zewatanejo

Fine Thanks!

[...]

Je kunt duidelijk zien dat hij een stotteraar is en dat hij daar training voor heeft gehad. "Concentreren, ademhalen, spreken". Dan komen de zinnen er wat uitgerekt uit.. alsof hij adem tekort komt. Heel herkenbaar voor mij.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

Amper de trap afkunnen en met 2 handen drinken?
Ik zie ze beiden als zijnde hun leeftijd: redelijk fragiel en duidelijk niet meer de scherpste .

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:08
PA nu nog 5.3% voordeel voor Trump. Slinkt gestaag.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Cyberpope schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:11:
Samenvatting is dus dat er geen blue wave was. Biden is kansloos.
In het juridische straatgevecht dat nu volgt gaat hij nooit winnen.
Zoals anderen al aanhaalden, Biden is dicht bij de overwinning en de wanhoop spat van Trump zn acties en dreigementen af.

Biden gaat waarschijnlijk de grootste overwinning in popular vote halen als uitdager sinds 1936.

Het enige nadeel voor de democraten blijft dat nare systeem en dat de verwachtingen nog hoger waren. Als alle rook is opgetrokken is de kans groot dat Biden afgetekend gewonnen heeft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Waah
ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:21:
[...]

Zoals anderen al aanhaalden, Biden is dicht bij de overwinning en de wanhoop spat van Trump zn acties en dreigementen af.

Biden gaat waarschijnlijk de grootste overwinning in popular vote halen als uitdager sinds 1936.

Het enige nadeel voor de democraten blijft dat nare systeem en dat de verwachtingen nog hoger waren. Als alle rook is opgetrokken is de kans groot dat Biden afgetekend gewonnen heeft.
Als die Pennsylvania nog kan pakken zou het een hoop gedoe schelen verwacht ik. Dan moeten er 2 staten via rechtzaken aangepast worden.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Brummetje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:21:
[...]

Helemaal mee eens, snap ook niet waarom er niet een jonger iemand is gekozen bij de Democraten
Tja, de DNC hebben 2 keer een compleet trieste GOP kandidaat tegenover zich gekregen en 2 keer de keuze gemaakt dan zelf ook maar de slechtste kandidaat naar voren te schuiven. Best sportief van ze, maar wel heel dom. Met een charismatische man van 50-60 was dit waarschijnlijk een stuk simpeler gelopen (in beide verkiezingen).

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Gezien het structurele projecten van Trump is het niet uit te sluiten dat ie even flink wat uppers of soortgelijke drugs neemt vlak voor rally's e.d.
Immers, hij wou dat Biden een drugstest deed voor het debat :+

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:21:
[...]

Ik geloof het pas als de republikeins partij het verlies toegeeft of als hij op 20 (??) januari ingezworen is.
Overigens is Biden lame duck zonder meerderheid in de senaat

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-11 12:48
TIGER1125 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:19:
[...]

[...]

Ik verwacht eigenlijk dat Nevada de sleutel is, (als er geen andere veranderingen zijn) hoewel er nog veel te tellen is in Arizona, is het kleine verschil nu in Nevada eigenlijk veel gevaarlijker voor Biden.

Gezien alle nog te tellen stemmen in Pennsylvania en het inlopen van Biden aldaar, lijkt het er op dat de "Blauwe muur" waarschijnlijk alsnog de doorslag gaat geven, dan kan hij ze als ik het goed bereken zelfs beide verliezen zonder gevolgen voor zijn winst.
De overgrote meerderheid van NV woont in Vegas of Reno, en beiden zijn meerderheid blauw, dus ook met een hoop stemmen die nog geteld moeten worden verwacht ik dat Biden die gewoon blijft houden...

• k995
TIGER1125 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:19:
[...]

[...]

De counties met de minst getelde stemmen zijn die van democraten in nevada, dus ik zie niet hoe trump plots terug kan komen. Wonderen zijn de wereld niet uit maar de concensus is toch dat dit niet waarschijnlijk is.

• HEY_DUDE
[...]

Vlak nadat Joe Biden zijn Victory speech heeft gegeven zal Nancy Pelosi publiekelijk excuses maken voor een dramatisch leiderschap van de democratische partij gedurende twee verkiezingen. Ze zal per direct af treden als 100-jarige en plaats maken voor verjonging in de partij.

Je hebt helemaal gelijk de democratische partij is een bejaarden clubje aan de top. Ik heb al nooit begrepen waarom Nancy Pelosi na het 2016 debakel een stap terug gedaan heeft.

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 03:00
k995 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:24:
[...]

De counties met de minst getelde stemmen zijn die van democraten in nevada, dus ik zie niet hoe trump plots terug kan komen. Wonderen zijn de wereld niet uit maar de concensus is toch dat dit niet waarschijnlijk is.
Arizona... 600,000 moeten daar nog geteld worden. Als Trump Pennsylvania pakt en toch Arizona (die te vroeg aan Biden is toegekent wint) dan lacht Trump het laatst.
Megan Gilbertson, the Elections Department spokeswoman, confirmed the number of mail-in ballots dropped off on Election Day totaled between 160,000 and 180,000. That along with additional information from the state's rural counties pushed the number of ballots left to count above 600,000.
https://eu.azcentral.com/...tainly-higher/6157997002/

Hier kan je zien dat jan en alleman eigenlijk die dropoff's kan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 04-11-2020 22:26 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:23:
[...]

Tja, de DNC hebben 2 keer een compleet trieste GOP kandidaat tegenover zich gekregen en 2 keer de keuze gemaakt dan zelf ook maar de slechtste kandidaat naar voren te schuiven. Best sportief van ze, maar wel heel dom. Met een charismatische man van 50-60 was dit waarschijnlijk een stuk simpeler gelopen (in beide verkiezingen).
dat is lastig te voorspellen. Bij een jong iemand was opeens zijn gebrek aan ervaring iets waar ze op kunnen inspelen (dat Trump geen ervaring heeft maakt natuurlijk niet uit want.....).
Of Pete werd constant afgerekend omdat ie homo is en dat kunnen ze flink uitbuiten bij de gelovige achterban.

De ideale kandidaat bestaat niet want ze proberen bij elke kandidaat hem/haar wel in een slecht daglicht te zetten.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:02
HEY_DUDE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:25:
[...]

Vlak nadat Joe Biden zijn Victory speech heeft gegeven zal Nancy Pelosi publiekelijk excuses maken voor een dramatisch leiderschap van de democratische partij gedurende twee verkiezingen. Ze zal per direct af treden als 100-jarige en plaats maken voor verjonging in de partij.

Je hebt helemaal gelijk de democratische partij is een bejaarden clubje aan de top. Ik heb al nooit begrepen waarom Nancy Pelosi na het 2016 debakel een stap terug gedaan heeft.
Omdat dit niet het moment is voor een jonge kandidaat, een vrouwelijke kandidaat of een zwarte kandidaat. Old white men om dit over de lijn te trekken, over 8 jaar zien we wel weer verder.

Ik hoop morgen wakker te worden met een 270 of liever 290 overwinning van Biden. Geen illusie dat het gelijk beter gaat worden, zeker met de senaat, maar het zal dan niet sneller slechter worden

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

*knip*
Meld dit aub via een Topic report de volgende keer.

[ Voor 92% gewijzigd door tweakduke op 04-11-2020 22:35 ]

Imperfectionist.

• Catmandos
  • Laatst online: 22-11 07:43
Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:26:
[...]

Arizona... 600,000 moeten daar nog geteld worden. Als Trump Pennsylvania pakt en toch Arizona (die te vroeg aan Biden is toegekent wint) dan lacht Trump het laatst.

[...]

https://eu.azcentral.com/...tainly-higher/6157997002/

Hier kan je zien dat jan en alleman eigenlijk die dropoff's kan doen.
maar als je kijkt naar waar de votes die nog geteld moeten worden, zijn het allemaal countys waar biden al voorloopt en het zijn mail-in ballots zo ik denk dat hij AZ wel gaat binnen halen

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-11 12:48
In PA wordt het verschil ook steeds kleiner, bij 80% van de stemmen geteld was het verschil 460.000, nu bij 84% nog maar 320.000. In dit tempo trekt Biden hem daar over de streep...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
In AZ komt 450k van die 600k uit Mericopa en dat gaat vooralsnog 52/46 voor Biden. Dus dat gaat tricky worden daar voor Trump om nog 100k in te lopen.

Maar ja, het kan.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:26:
De ideale kandidaat bestaat niet want ze proberen bij elke kandidaat hem/haar wel in een slecht daglicht te zetten.
En daar zijn ze verschrikkelijk goed in.

Ik heb zelf de overtuiging dat veel mensen niet voor Trump gestemd hebben, maar juist tegen die socialist Biden.

Maar dat kan ook zijn omdat ik niet kan geloven dat er iemand is die echt denkt dat Trump het goed doet. Maar dat is persoonlijke invulling.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:53
Martijn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:24:
[...]

De overgrote meerderheid van NV woont in Vegas of Reno, en beiden zijn meerderheid blauw, dus ook met een hoop stemmen die nog geteld moeten worden verwacht ik dat Biden die gewoon blijft houden...
k995 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:24:
[...]

Ben ik volledig met jullie eens dat het zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Maar goed zelfs al verliest hij deze twee staten dan is hij er met het winnen van Pennsylvania ook. Wat ook weer niet onwaarschijnlijk lijkt gezien de kant die de poststemmen op lijken te vallen.

• Catmandos
Catmandos schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:28:
[...]

maar als je kijkt naar waar de votes die nog geteld moeten worden, zijn het allemaal countys waar biden al voorloopt en het zijn mail-in ballots zo ik denk dat hij AZ wel gaat binnen halen
en dit geld ook voor nevada.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Cyberpope schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:23:
Ik geloof het pas als de republikeins partij het verlies toegeeft of als hij op 20 (??) januari ingezworen is.
Overigens is Biden lame duck zonder meerderheid in de senaat
Dat zal moeten blijken. Als het op 1 zetel aankomt is het moeilijk voor McConnell om ze bij elkaar te houden. Republikeinen kunnen ook ineens een stuk onafhankelijker worden als ze niet meer bang hoeven te zijn voor Trump en hun herverkiezing ook nog even duurt.

Mensen praten in dit topic Trump na dat Biden zo slechte kandidaat is, maar het is juist iemand die de meeste in de GOP veel beter pruimen dan een zwarte man of vrouw, die z'n weg kent in de senaat en niet meer is 'in te kleuren' door de GOP.

Het is echt niet te voorspellen wat de GOP gaat doen na een nederlaag, hoewel het natuurlijk niet ideaal is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:26:
[...]

dat is lastig te voorspellen. Bij een jong iemand was opeens zijn gebrek aan ervaring iets waar ze op kunnen inspelen (dat Trump geen ervaring heeft maakt natuurlijk niet uit want.....).
Of Pete werd constant afgerekend omdat ie homo is en dat kunnen ze flink uitbuiten bij de gelovige achterban.

Klopt, maar een jongere (geen jonge, daar is de USA idd niet klaar voor) kandidaat was zeker beter geweest. Het blijft inderdaad een lastig spel om zowel voor je eigen achterban als die van je opponent geloofwaardig te blijven (iets waar de GOP blijkbaar geen last van heeft gezien wie er momenteel nog in the oval office zit). Alles buiten een charismatische hetero christelijke blanke bejaarde man heeft momenteel gewoon een stapje achter, dat is een dunne spoeling.

• k995
Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:26:
[...]

IN counties die vooral democratisch zijn.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 14:53
Holk schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:27:
[...]

Omdat dit niet het moment is voor een jonge kandidaat, een vrouwelijke kandidaat of een zwarte kandidaat. Old white men om dit over de lijn te trekken, over 8 jaar zien we wel weer verder.

Ik hoop morgen wakker te worden met een 270 of liever 290 overwinning van Biden. Geen illusie dat het gelijk beter gaat worden, zeker met de senaat, maar het zal dan niet sneller slechter worden
Over 4 jaar bedoel je. Boden wordt echt geen 2-term president. Hij is 81 aan het einde van z’n -e termijn (die hopelijk er wel komt ...)

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:21
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:28:
In AZ komt 450k van die 600k uit Mericopa en dat gaat vooralsnog 52/46 voor Biden. Dus dat gaat tricky worden daar voor Trump om nog 100k in te lopen.

Maar ja, het kan.
Het kan, maar als PA nog naar Biden gaat zoals de post boven je aangeeft doet AZ er niet meer toe.

Al geldt wat mij betreft hoe meer buffer in electoral votes, des te beter. Wie weet wat ze nog vinden in Wisconsin waar de SC uiteindelijk wat mee kan.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:22

franssie

Save the albatross

[...]

Ik denk dat jongeren niet stemmen in de kandidaat selectie rondes. Hier in NL vergrijst alles ook redelijk, partijen, vakbonden. En dan krijg je een Max 50+ effect.
Denk ik he? Geen bronnen zo snel en te lui om het nu uit te zoeken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

HEY_DUDE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:25:
[...]

Cortez als leider van de Dems :+

People as things, that’s where it starts.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
Cyberpope schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:28:
[...]
Ik heb zelf de overtuiging dat veel mensen niet voor Trump gestemd hebben, maar juist tegen die socialist Biden.
In de exit polls lijkt het tot op heden andersom, bijvoorbeeld in die van de NYT:
Was your vote for president mainly:

- For your candidate: 71% of voters
Daarvan heeft 52% op Trump gestemd en 47% op Biden.

- Against his opponent: 24% of voters
Daarvan heeft 30% op Trump gestemd en 68% op Biden.
ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:30:
[...]

Dat zal moeten blijken. Als het op 1 zetel aankomt is het moeilijk voor McConnell om ze bij elkaar te houden. Republikeinen kunnen ook ineens een stuk onafhankelijker worden als ze niet meer bang hoeven te zijn voor Trump en hun herverkiezing ook nog even duurt.
Tot op zekere hoogte heeft McConnell het juist heel makkelijk. De senate majority leader bepaalt namelijk welke wetsvoorstellen wel en welke niet op de agenda van de Senaat komen. Wil hij niet dat een voorstel behandeld wordt, dan gebeurt het niet.

[ Voor 36% gewijzigd door voske op 04-11-2020 22:35 ]

Be yourself, no matter what they say ...

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Mensen praten in dit topic Trump na dat Biden zo slechte kandidaat is, maar het is juist iemand die de meeste in de GOP veel beter pruimen dan een zwarte man of vrouw, die z'n weg kent in de senaat en niet meer is 'in te kleuren' door de GOP.

Het is echt niet te voorspellen wat de GOP gaat doen na een nederlaag, hoewel het natuurlijk niet ideaal is.
Tuurlijk, maar dwarsliggen is voor de GOP afgelopen 12 jaar een verschrikkelijk goede strategie geweest, dat dit lastig is af te leren.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Even een ander dingetje. Stel nou dat Biden minimaal 270 EV’s krijgt, is het dan mogelijk voor Trump om de electors onder druk te zetten met bepaalde middelen?

Hypothetisch gezien kan zo iemand toch gewoon gechanteerd worden? Ik zie de GOP/Kamp Trump er wel voor aan om zoiets te faciliteren na alle andere debacles..

per aspera ad astra

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Zaken graag melden via een topic report en het slow-chat gehalte in de gaten houden aub.

Tweakers Discord

• HEY_DUDE
Holk schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:27:
[...]

Over 4 jaar heeft Biden het stokje overgedragen of is hij van zijn stokje gegaan. De horizon voor Biden is niet 8 jaar. Hoop overigens zelf ook zo morgen wakker te worden, maar er zitten wat mij betreft wat structurele problemen in de democratische partij. Fahrenheit 11/9 gaf een klein beetje een inkijk daarin en hoever de partij van het volk is komen te staan. Partij wordt o.a. als elitair ervaren en vind zelf de hoge leeftijd een issue. Nancy Pelosi is een exponent van beide. Wordt echt wel tijd voor wat zelfreflectie in de partij maar dat hebben ze na 2016 ook niet gedaan.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:25
Even vooruit lopend op als Biden idd wint: dit is wel de kickstart voor Kamala om misschien wel 12 jaar in de contreien vh Witte Huis plaats te nemen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:30:
[...]

Klopt, maar een jongere (geen jonge, daar is de USA idd niet klaar voor) kandidaat was zeker beter geweest. Het blijft inderdaad een lastig spel om zowel voor je eigen achterban als die van je opponent geloofwaardig te blijven (iets waar de GOP blijkbaar geen last van heeft gezien wie er momenteel nog in the oval office zit). Alles buiten een charismatische hetero christelijke blanke bejaarde man heeft momenteel gewoon een stapje achter, dat is een dunne spoeling.
Mja, vraag is, was die er? Eigenlijk hebben ze niks serieus kunnen vinden om Biden echt onschadelijk mee te maken zoals ze met Hillary wel konden.
Ze hebben het geprobeerd met Biden maar dat lukte niet echt.

Even heel wat anders. Hoeveel voormalig vice presidenten zijn er eigenlijk verkozen tot president. En dan echt verkozen. Niet "gepromoveerd" na een overlijden of aftreden.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 14:53
voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:32:
[...]

In de exit polls lijkt het tot op heden andersom, bijvoorbeeld in die van de NYT:

Welk deel is hier cognitieve dissonantie? Mensen geven liever niet toe dat ze alleen maar tegen stemmen. Het is leuker om onderdeel van iets te zijn...

• CurlyMo
  • Laatst online: 23:15
[...]
Er zijn meer Rep's die redelijk onafhankelijk denken. We hadden John McCain (die tegen de afschaffing van Affordable care act stemde) en in mindere mate een Mitt Romney. Dat wordt inderdaad nog spannend.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:32:
[...]

Vind ik ook niet gek eigenlijk, als je nu nog op Trump stemt is de kans groot dat je echt voor hem kiest, terwijl een hoop anderen ook niet echt happy zullen zijn met Biden (ik zou dat persoonlijk ook niet zijn, hoewel de DNC altijd wordt weggezet als 'links' is de partij eigenlijk nog steeds rechtser dan onze VVD) maar absoluut niet nog 4 jaar door willen met iemand als Trump.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

LAD93 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:33:
Even een ander dingetje. Stel nou dat Biden minimaal 270 EV’s krijgt, is het dan mogelijk voor Trump om de electors onder druk te zetten met bepaalde middelen?

Hypothetisch gezien kan zo iemand toch gewoon gechanteerd worden? Ik zie de GOP/Kamp Trump er wel voor aan om zoiets te faciliteren na alle andere debacles..
In theorie vast wel, maar ik vraag me af of de hele GOP daadwerkelijk evil genoeg is om die doos van pandora te openen.

People as things, that’s where it starts.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:34:
[...]

Mja, vraag is, was die er? Eigenlijk hebben ze niks serieus kunnen vinden om Biden echt onschadelijk mee te maken zoals ze met Hillary wel konden.

Even heel wat anders. Hoeveel voormalig vice presidenten zijn er eigenlijk verkozen tot president. En dan echt verkozen. Niet "gepromoveerd" na een overlijden of aftreden.
Ik heb me niet enorm verdiept in de preselectie tbh, maar in een land van 300 miljoen mensen, met honderden potentiele ervaren kandidaten, zal die vast wel bestaan.

• LAD93
  • Niet online
RobinHood schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:36:
[...]

In theorie vast wel, maar ik vraag me af of de hele GOP daadwerkelijk evil genoeg is om die doos van pandora te openen.
Om heel eerlijk te zijn zie ik ze er nog wel voor aan om een paar trouwe electors om te kopen voor een mooi bedrag..

per aspera ad astra

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31

Wikipedia: Kiescollege (Verenigde Staten)

Hangt van de staat af of dit het mag om als elector op de ander te stemmen

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Laten we overigens hopen dat er geen dolgedraaide Trump-supporter met een vuurwapen zijn mening over het tellen van de stemmen duidelijk gaat maken.

Blijkbaar zijn er op sommige plekken al demonstraties van Trumpisten tegen het tellen...

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf googlen 8)7
Two vice presidents, George Clinton and John C. Calhoun, held the office under two different presidents. Of the 14 vice presidents who fulfilled their ambition by achieving the presidency, eight succeeded to the office on the death of a president, and four of these were later elected president.
Dus Biden kan de 4e worden die een zittende president af houdt van een herverkiezing en de 3e voormalige vice president die als president verkozen wordt.

Best uniek dus.

• Ainnir
  • Niet online

Het zou kunnen, maar niet meer zo makkelijk. Hier staat daar meer over: Wikipedia: Faithless elector

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Bovendien beken je dan echt kleur als dat uiteindelijk boven water komt, en dan worden het echt rellen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[...]

De hele GOP vast niet, maar Trump en zijn trouwe mensen (in de USA en bepaalde Cyrillisch schrijvende contreien) zie ik er nog wel voor aan om die move te maken of in elk geval te overwegen.

• HEY_DUDE
Ondertussen bij Fox News nog geen call voor Michigan. Cudo’s voor de neutrale berichtgeving daar vandaag zover ik gezien heb. Kan CNN nog een puntje aan zuigen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

De vraag is eerder of ze zich kunnen veroorloven om het niet te doen.

• Minaaj
HEY_DUDE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:39:
Ondertussen bij Fox News nog geen call voor Michigan. Cudo’s voor de neutrale berichtgeving daar vandaag zover ik gezien heb. Kan CNN nog een puntje aan zuigen.
NYT ook nog niet

https://www.nytimes.com/i...ns/results-president.html

Wel 70,000 achterstand

[ Voor 3% gewijzigd door Minaaj op 04-11-2020 22:40 ]

• burgt
  • Laatst online: 22-11 23:18

burgt

Starbass

North Carolina won't be making updates to its vote total for more than a week
It's unlikely Americans will know the full electoral picture in North Carolina for another eight days, the North Carolina State Board of Elections said Wednesday.

Trump currently holds lead of less than 80,000 votes over Biden in the state, which NBC projects is still too close to call. NBC News estimates that about 300,000 votes are left to be tallied, but counting in North Carolina has not resumed during the day on Wednesday following Election Day.

The final count is delayed because the vast majority of county boards of elections won't start counting the absentee and provisional ballots until Nov. 12 — so totals won't be updated for more than one week.

van:
https://www.nbcnews.com/p...crd1246465#liveBlogHeader

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:39:
[...]

De hele GOP vast niet, maar Trump en zijn trouwe mensen (in de USA en bepaalde Cyrillisch schrijvende contreien) zie ik er nog wel voor aan om die move te maken of in elk geval te overwegen.
In dat geval zou het openlijk landverraad plegen zijn of zelfs gezien kunnen worden als een staatsgreep.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:39:
[...]

Eerlijk gezegd zie ik Trump nog wel z'n keutel intrekken zodra Biden aan de 270 zit en we hem ook echt niet meer weer zien.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:37:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon zelf googlen 8)7

[...]

Dus Biden kan de 4e worden die een zittende president af houdt van een herverkiezing en de 3e voormalige vice president die als president verkozen wordt.

Best uniek dus.
Hij kan ook de 5e president worden die een natuurlijke dood sterft in zijn termijn :X

• Minaaj
burgt schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:40:
North Carolina won't be making updates to its vote total for more than a week
It's unlikely Americans will know the full electoral picture in North Carolina for another eight days, the North Carolina State Board of Elections said Wednesday.

Trump currently holds lead of less than 80,000 votes over Biden in the state, which NBC projects is still too close to call. NBC News estimates that about 300,000 votes are left to be tallied, but counting in North Carolina has not resumed during the day on Wednesday following Election Day.

The final count is delayed because the vast majority of county boards of elections won't start counting the absentee and provisional ballots until Nov. 12 — so totals won't be updated for more than one week.

van:
https://www.nbcnews.com/p...crd1246465#liveBlogHeader
Wat een drama zeg die verkiezingen zo. |:( Dit gaat weken door.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:40:
[...]

Hij kan ook de 5e president worden die een natuurlijke dood sterft in zijn termijn :X
Dat zou me eerlijk gezegd nog niet eens verbazen. En Kamala Harris zie ik ergens toch wel in het Oval Office zitten dan.

• Waah
[...]

Dat is ze bij Biden ook wel gelukt. Zo hebben ze Florida gewonnen. De vluchtelingen uit socialistische landen hebben ze aangepraat dat Biden een socialist is. En die hebben massaal Trump gestemd.

Als ze dat niet gelukt was, dan was het gisteravond wel een duidelijker verhaal worden.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Dat kan natuurlijk elke president overkomen. Maar dan liever Harris dan Pence

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
Maar zij callen wel AZ weer
Dus ik snap er niets meer van

Idd zijn ze neutraler dan verwacht

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

[...]

Die kans is vrij reëel voor beide, als oudste president ooit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:00
Amphiebietje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:37:

Blijkbaar zijn er op sommige plekken al demonstraties van Trumpisten tegen het tellen...
Klopt: https://mobile.twitter.co...tatus/1324086177885003778

• k995
Te zien wie er aan het woord was van zodra de pundits kwamen was het fraude en socialists .

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik heb Fox niet gevolgd, heb wel de hele dag CNN op gehad (alleen geluid), en vond het best neutraal voor een democrats gerichte nieuwssite. Michigan is nu wel called, maar Arizona nog niet bijvoorbeeld.

• k995
Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:41:
[...]

Wat een drama zeg die verkiezingen zo. |:( Dit gaat weken door.
Dat is express zo, alles om het zo slordig en moeilijk mogelijk te maken.

• Minaaj
Dat komt allemaal omdat die stemmentellers dus de (cnn) media teams niet lieten filmen en van die borden voor de ramen deden. Die beelden zijn trending gegaan ja.

• burgt
  • Laatst online: 22-11 23:18

burgt

Starbass

Fox lijkt redelijk AP te volgen, die hebben Michigan ook nog niet gecalled (en Arizona wel)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• CCJJVV
  • Laatst online: 23-11 10:45
NyTimes calls Michigan.

• k995

neen

• Catmandos
Togi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:41:
[...]

Maar zij callen wel AZ weer
Dus ik snap er niets meer van

Idd zijn ze neutraler dan verwacht
Fox gebruikt de gegevens van AP net zoals bijv de NOS, door AP is AZ al gecalled.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Trump Jr. en rudy giuliani gaan los over fraude. Echt, te belachelijk voor woorden hoe die staan te schreeuwen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• k995
Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:44:
[...]

Dat komt allemaal omdat die stemmentellers dus de (cnn) media teams niet lieten filmen en van die borden voor de ramen deden. Die beelden zijn trending gegaan ja.
Lijkt me normaal, er zijn nu eenmaal regels te volgen je kan daar niet zomaar naartoe gaan en wat filmen rondlopen.

• Waah
mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:42:
[...]

Ik heb Fox niet gevolgd, heb wel de hele dag CNN op gehad (alleen geluid), en vond het best neutraal voor een democrats gerichte nieuwssite. Michigan is nu wel called, maar Arizona nog niet bijvoorbeeld.
Heb beide gevolgd. Beide zijn vrij voorzichtig met callen. Beide hebben eentje misschien te vroeg gecalled.

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 23:07
Fox geeft Michigan aan Biden. Is een persconferentie van Guliani nu, die loopt te schuimbekken over fraude, niet te zuinig. Uiteraard ook over de 120k stemmen opeens.
Pagina: 1 ... 57 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid