Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.184 views

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Stoney3K schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:40:
[...]

In dat geval zou het openlijk landverraad plegen zijn of zelfs gezien kunnen worden als een staatsgreep.
Zou hem dat daadwerkelijk tegenhouden? :X
Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:41:
[...]

Dat kan natuurlijk elke president overkomen. Maar dan liever Harris dan Pence
Ja Trump heeft het goed voor elkaar om achter hem een lijstje met mensen voor opvolging te hebben die potentieel net zo erg of erger zijn.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqR8kVF9-A9e8Gklut638cf3bMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjuz5QuZG7QNjXKELkDCvHRb.jpg?f=fotoalbum_large

Fox called MI nu ook :)

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Waar is nu die National Guard die Trump klaar had staan voor de onrusten in de ‘Antifa steden’? Mijn God, dit gaat volledig uit de klauwen escaleren

per aspera ad astra

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

PWM schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:45:
Trump Jr. en rudy giuliani gaan los over fraude. Echt, te belachelijk voor woorden hoe die staan te schreeuwen.
Is inderdaad tenenkrommend om naar te kijken. Fox onderbreekt wel om te zeggen dat ze Michigan gecalled hebben.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:46:
[...]

Zou hem dat daadwerkelijk tegenhouden? :X
Misschien niet, maar het verandert hem en het land natuurlijk gelijk in een enorme schietschijf. Van buiten en van binnenuit.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

"Maar dat kan ook zijn omdat ik niet kan geloven dat er iemand is die echt denkt dat Trump het goed doet. "

Er zijn objectieve onderwerpen waarin Trump het goed deed en zijn beloftes is nagekomen. Ook subjectief zijn er burgers in de V.S. die het beter deden onder Trump dan voorheen. Vanuit Europees perspectief: De Trans-Pacific Partnership was voor ons nogal problematisch. Trump was er tegen.

Imperfectionist.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

CrazyOne schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:46:
Fox geeft Michigan aan Biden. Is een persconferentie van Guliani nu, die loopt te schuimbekken over fraude, niet te zuinig. Uiteraard ook over de 120k stemmen opeens.
linkje? Nvm gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door mark-k op 04-11-2020 22:49 ]

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
Met Michigan voor Biden en aangenomen dat Trump Alaska wint (die aanname durf ik wel aan) zijn er nu nog 11 mogelijke scenario's: in 7 wint Biden, in 3 wint Trump en in 1 is het een tie. Trump kan alleen winnen als hij vier van de vijf resterende staten wint waaronder dan in ieder geval Pennsylvania en Georgia.

Be yourself, no matter what they say ...

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:12
Togi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:41:
[...]

Maar zij callen wel AZ weer
Dus ik snap er niets meer van

Idd zijn ze neutraler dan verwacht
Vrees wel dat het een uitzonderlijke dag is voor Fox News. De volslagen idiote anchors zoals Tucker carlson, zullen spoedig Trump gaan helpen de democratie om zeep te helpen helaas.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:48:
Met Michigan voor Biden en aangenomen dat Trump Alaska wint (die aanname durf ik wel aan) zijn er nu nog 11 mogelijke scenario's: in 7 wint Biden, in 3 wint Trump en in 1 is het een tie. Trump kan alleen winnen als hij vier van de vijf resterende staten wint waaronder dan in ieder geval Pennsylvania en Georgia.
En belangrijker nog, in Nevada of Arizona wint. En die kans is heel erg klein.

• LAD93
  • Niet online
GA nu op 68.000 verschil

[ Voor 8% gewijzigd door LAD93 op 04-11-2020 22:51 ]

per aspera ad astra

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 03:00
voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:48:
If no candidate reaches 270, the presidency would be decided by the House members who are sworn in on January 3. Each state's House delegation would have one combined vote. If a majority of states go to one candidate, that candidate will be president.

Going into the 2020 election, 26 states have a majority Republican delegation. Twenty-three are majority Democrat and one -- Pennsylvania -- is split. But, unlike the Senate, all 435 House seats are up for election, so those numbers can change.

If the House ends up in a tie vote for president, one state would have to flip to put someone over the top. If it's still tied on Inauguration Day, the vice president-elect will become the acting president until the House breaks the tie.

The vice president-elect would be decided by a simple majority vote in the Senate -- 51 senators.

Conservatives would win.
Ik las dit bij 269 kiesmannen tegen 269, maar die kans lijkt mij nog onwaarschijnlijker dan dat Trump nog wel 1 staat wint naast PA, als hij PA al uberhaupt wint.

• HEY_DUDE
7 dagen gratis kijken via de Fox International App

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Hoe Trump tekeer gaat op Twitter en oproept tot het stoppen van stemmen en rechtszaken aan het spannen is, reinste dictatuur. Hoe durf je het om democratie en vooraf afgesproken regels te voorzien van teksten als fraude.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:50:
[...]

[...]

Ik las dit bij 269 kiesmannen tegen 269, maar die kans lijkt mij nog onwaarschijnlijker dan dat Trump nog wel 1 staat wint naast PA, als hij PA al uberhaupt wint.
Wat gebeurt er eigenlijk in de situatie dat het een tie wordt?

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 03:00
Stoney3K schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:51:
[...]

Wat gebeurt er eigenlijk in de situatie dat het een tie wordt?
Staat eronder, althans, was een erg hoge geupvote comment.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46
Hoe zit dat met de Senaat? Ik volg de NOS en die zegt dat Biden een zetel minder heeft dan Trump (47 vs 48)

Krijgen we dan weer zo'n Obama situatie waarbij hij wel president is, maar de Senaat eigenlijk de boel bepaald en omdat deze dus Republikeins is er weinig terecht gaat komen van Biden z'n voorstellen?

• HEY_DUDE
Fox calls Michigan !

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Tristan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:52:
Hoe zit dat met de Senaat? Ik volg de NOS en die zegt dat Biden een zetel minder heeft dan Trump (47 va 48)

Krijgen we dan weer zo'n Obama situatie waarbij hij wel president is, maar de Senaat eigenlijk de boel bepaald en omdat deze dus Republikeins is er weinig terecht gaat komen van Biden z'n voorstellen?
Grote kans ja.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben ergens wel benieuwd wat er gebeurd als ook een Fox straks gewoon bevestigt dat Biden gewonnen heeft. Ik zie dan opeens de GOP trump laat vallen en z'n handen er vanaf trekt.

Zijn geschreeuw werkt uiteindelijk alleen als de GOP er in mee blijft gaan. Als de GOP straks ook zegt dat Biden gewonnen heeft, staat Trump alleen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 07:34
Oud nieuws man 😜

Steam: CatBearCow

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
Quad schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:51:
Hoe Trump tekeer gaat op Twitter en oproept tot het stoppen van stemmen en rechtszaken aan het spannen is, reinste dictatuur. Hoe durf je het om democratie en vooraf afgesproken regels te voorzien van teksten als fraude.
Ik snap vooral niet hoe dat nog niet compleet gebackfired is omdat hijzelf de big kahuna is en claimt alles te regelen/weten/sturen maar blijkbaar niet in staat is om iets ‘simpels’ als een verkiezing eerlijk te laten verlopen als POTUS.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 11:56
Biden gaat naar 306 kiesmannen uiteindelijk denk ik hoor

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
CrazyOne schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:46:
Fox geeft Michigan aan Biden. Is een persconferentie van Guliani nu, die loopt te schuimbekken over fraude, niet te zuinig. Uiteraard ook over de 120k stemmen opeens.
Inderdaad zo absurd als het maar zijn kan, er zijn trump mensen daar aanwezig die alles kunnen controleren.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bij een 47 om 48 denk ik dat dat wel meevalt, misschien dat je dan in de knel komt met specifieke wetsvoorstellen, maar zo lang niet elke republikeinse senator tegen stemt op elke motie, zit je daar niet 4 jaar voor Jan met de korte achternaam.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:53:
Ik ben ergens wel benieuwd wat er gebeurd als ook een Fox straks gewoon bevestigt dat Biden gewonnen heeft. Ik zie dan opeens de GOP trump laat vallen en z'n handen er vanaf trekt.

Zijn geschreeuw werkt uiteindelijk alleen als de GOP er in mee blijft gaan. Als de GOP straks ook zegt dat Biden gewonnen heeft, staat Trump alleen.
Ze kunnen callen wat ze willen, maar uiteindelijk telt de vote toch echt. ;)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 22:48
Wow, ik zat per ongeluk even op FOX naar die persco te kijken over Philadelphia. Wat een blamage :X

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Die persco was echt misselijkmakend gewoon

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Raymond schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:55:
Wow, ik zat per ongeluk even op FOX naar die persco te kijken over Philadelphia. Wat een blamage :X
Die Giuliani is echt een mafklapper eerste klas ja :X

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:55:
[...]

Ze kunnen callen wat ze willen, maar uiteindelijk telt de vote toch echt. ;)
dat is ook wat ik bedoel. Stemmen geteld, Biden wint volgens het tellen. Fox bevestigt dus ook dat Biden gewonnen heeft maar Trump blijft als een klein kind gillen fraude corruptie etc.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Tristan
RubenSaurus schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:56:
Die persco was echt misselijkmakend gewoon
Raymond schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:55:
Linkje?

• HEY_DUDE
Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:53:

Dit is een uiterst interessant punt. Zolang de verkiezingen contested blijft doen ze het natuurlijk niet. De Republikeinen willen best ver gaan daarin denk ik. Verder heeft Trump de Republikeinse partij voorgoed veranderd. Handen van Ttump aftrekken is tevens de rug toe keren aan hun achterban. De Republikeinse partij wordt voorlopig nog wel gegijzeld door Trump en Trumpisme.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

anyways.... Ik ga naar bed. Het was me een waar genoegen en hopelijk wakker worden met 270+ voor Biden.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11 10:21

Jebus4life

BE User

Rubio & Chris Christie proberen nu "subtiel" van Trump af te komen.
Eerst moeten alle stemmen geteld worden, en als er zaken gebeurd zijn die niet kunnen zullen we naar de rechtbank gaan, maar dan moeten er bewijzen zijn.

Ook de gouverneur van Ohio die ze nu interviewen duwt het in die richting.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Tristan
Vooral techbedrijven als Alphabet (Google's moederbedrijf), Amazon, Apple en Facebook tekenden winsten op. Wapenfabrikanten zijn juist in het rood gedoken.
Hahah, fantastisch dit!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Je kan hier live Fox kijken.

iRacing Profiel

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:59:
anyways.... Ik ga naar bed. Het was me een waar genoegen en hopelijk wakker worden met 270+ voor Biden.
Betwijfel het
AZ komt pas over 6 uur met een eerste update en verwacht die erna over 9 uur

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

weer even een tussentijdse update over PA :)
.oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:33:
Wel leuk om nog even naar PA te kijken, adhv een oudere snapshot die ik eerder vandaag maakte:

Dit is nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elhuGUxQ6V7N3t6nqXLhYuf0sp4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c3sUlQQBvW5K40F0nrdqprdY.png?f=user_large

232.375 extra stemmen geteld.
62.196 extra voor Trump
168.103 extra voor Biden.

Van die extra stemmen was dus 72% voor Biden. Minder dan het gemiddelde aantal absentee votes, maar meer dan wat Biden nodig heeft volgens bovenstaande berekening.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/is9kQEpM1_PtIc1sMEmuicUY6WQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fZomGIxDMF6n339ha9RZ9HCS.png?f=fotoalbum_large

372.267 totale stemmen erbij
88.304 stemmen voor Trump
281.860 stemmen voor BIden

75% van de stemmen dus voor Biden, terwijl hij minstens een constante stroom van 66% moest halen om Trump in te halen, zoals ik in mijn eerst post hierover had berekend. Biden is dus zeer goed op weg.

84% van de stemmen geteld, dus er moeten nog zo'n 1,15M stemmen geteld worden. Biden loopt nu 320k stemmen achter. Biden moet dus minstens 64% van de overige stemmen krijgen om PA te winnen.

.edit: wait, what? Het aantal write-ins is naar beneden gegaan :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
Los van wie er wint, nu het nog zo dicht bij elkaar ligt. Toont dat aan dat het land echt verdeeld is?

• Quad
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Als ik die kaarten met Staten en districten zie, wint Trump vooral op het platteland en Biden in de grote steden? Veel blauwe Biden Staten die voor 90% rood zijn maar toch gecalld worden voor Biden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

DoeEensGek schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:04:
Los van wie er wint, nu het nog zo dicht bij elkaar ligt. Toont dat aan dat het land echt verdeeld is?
Dat is het al jaaaaren, had ik deze verkiezing niet voor nodig. Zelfs als het al duidelijk voor Biden geweest was.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16
Ik zou zeggen: "Stating the obvious".

• LAD93
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:02:
weer even een tussentijdse update over PA :)
Kun je deze de hele nacht door maken? :D

per aspera ad astra

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Quad schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:04:
Als ik die kaarten met Staten en districten zie, wint Trump vooral op het platteland en Biden in de grote steden? Veel blauwe Biden Staten die voor 90% rood zijn maar toch gecalld worden voor Biden.
Klopt, de verstedelijkte gebieden zijn altijd overwegend blauw geweest terwijl de plattelands-gebieden veel meer naar rood neigen.

Veel van die grote rode vlakken zoals in Nevada of New Mexico zeggen heel weinig omdat er letterlijk niemand woont.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 04-11-2020 23:06 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:31
Dat is redelijk standaard. De steden stemmen eigenlijk altijd democratisch, en de buitengebieden republikeins.
Interessant artikel dat in 2016 probeerde e.e.a. uit te leggen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• HEY_DUDE
Welkom terug van onder je steen :) Als je de Amerikaanse politiek een klein beetje volgt weet je dat het land tot op het bot verdeeld en gepolariseerd is .

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Veel staten die n paar grote steden hebben en de rest zandbak is, in Nevada heb je Vegas en Reno met n paar honderd k voters, en andere counties met n paar honderd voters.

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:21
[b].oisyn in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

372.267 totale stemmen erbij
88.304 stemmen voor Trump
281.860 stemmen voor BIden
Je zit daar een paar duizend naast:

88.304 + 281.860 = 370.164

EDIT: Me had a looooooong day.

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 04-11-2020 23:09 ]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:31
Sir_Lion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:06:
[...]

Je zit daar een paar duizend naast:

88.304 + 281.860 = 370.164
Er zijn meer kandidaten :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Sir_Lion
Duh...

* Sir_Lion 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 04-11-2020 23:08 ]

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Niet noodzakelijk. Er zijn twee partijen (Ja, ik weet het). Het feit dat iemand op de kandidaat van de ene partij stemt en niet op de andere betekent niet meteen dat er een haat is voor de stemmer van de andere kandidaat. Als dat de regel zou zijn dan was Nederland reden voor een goede actie film.

Imperfectionist.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
Ligt eraan hoe je er naar kijkt.
Kwa staten en kiesmannen? Ja!
Kwa popular vote (zoals de meeste verstandige landen stemmen). Dan ligt Biden toch best wel wat voor.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ra5a schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:07:
[...]
Als dat de regel zou zijn dan was Nederland reden voor een goede actie film.
Maak je klaar voor...

VERZUILING.

Een film van Paul Verhoeven. Vanaf 2 december in de bioscoop!

:+

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ra5a schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:07:
[...]

Niet noodzakelijk. Er zijn twee partijen (Ja, ik weet het). Het feit dat iemand op de kandidaat van de ene partij stemt en niet op de andere betekent niet meteen dat er een haat is voor de stemmer van de andere kandidaat. Als dat de regel zou zijn dan was Nederland reden voor een goede actie film.
Maar in de huidige situatie is dat helaas wel vaak het geval. "Clown Trump" vs "Socialist Biden" van beide kampen respectively.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Waarde GoT-collega’s, dank voor het delen van deze gestoord spannende 24 uur. Tijd voor mij om wat bij te gaan slapen :)

Ik hoop wakker te worden met AZ en PA veilig blauw :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:10:
Waarde GoT-collega’s, dank voor het delen van deze gestoord spannende 24 uur. Tijd voor mij om wat bij te gaan slapen :)

Vergeet Nevada niet. Ik ga voor de 300+ voor Biden ;)

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

En nu zijn de pundits aan het spinnen op Fox 8)7

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:51

jgj82

Ja, maar = nee

Georgia gaat ook voor de bijl...

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Trump is weer aan het Twitteren

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:10:

Grote kans dat die spannende 24 uur nog 3 spannende maanden gaan worden met Trump die alles uittrekt om zichzelf in het Witte Huis te houden.

• Sir_Lion
Stoney3K schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:11:
[...]

Vergeet Nevada niet. Ik ga voor de 300+ voor Biden ;)
Met AZ, MI, PA, en NV, is het slechts 290 voor Biden...

GA en NC zullen wss naar Trump gaan.

• HEY_DUDE
Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:11:
En nu zijn de pundits aan het spinnen op Fox 8)7
Ja gaat hard achteruit. Claimen nu weer dat Clinton zich in 2016 nooit gewonnen heeft gegeven.

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

jgj82 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:11:
Georgia gaat ook voor de bijl...
Richting Biden bedoel je? Ik zie nergens cijfers geupdate worden?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In 2016 volgde ik het minder maar hoe stond Clinton er in deze fase voor? Beter of slechter dan Biden?

Ik herinner me namelijk goed dat iedereen dacht dat Clinton het in de pocket had en vrij onverwachts Trump er toch nog met de winst vandoor ging. Is het net zo reëel dat dit nu weer kan gebeuren?

Ik heb wat zalvende woorden nodig voor ik ga slapen :P

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 11:56
Ik gok Georgia ook naar Biden.
Atlanta moet nog binnenkomen en dat is 90% Biden.

[ Voor 45% gewijzigd door SidewalkSuper op 04-11-2020 23:14 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Sir_Lion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:12:
[...]

Met AZ, MI, PA, en NV, is het slechts 290 voor Biden...

GA en NC zullen wss naar Trump gaan.
GA zou nog wel eens een fotofinish kunnen worden (65k verschil nu) en als die ook nog blauw kleurt, dan gaat Trump echt af als een gieter.

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 13:23

SaN

HEY_DUDE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:12:
[...]

Ja gaat hard achteruit. Claimen nu weer dat Clinton zich in 2016 nooit gewonnen heeft gegeven.
Deze man werd door zijn collega's ook niet erg serieus genomen. Maar blijft apart dat ze dit uit willen zenden.

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

kazuka schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:13:
In 2016 volgde ik het minder maar hoe stond Clinton er in deze fase voor? Beter of slechter dan Biden?

Ik herinner me namelijk goed dat iedereen dacht dat Clinton het in de pocket had en vrij onverwachts Trump er toch nog met de winst vandoor ging. Is het net zo reëel dat dit nu weer kan gebeuren?

Nee, Trump kan nog steeds winnen, maar vorig jaar was het allang voorbij en had Trump zijn, terechte, victory speech gegeven

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13
Moby schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:11:
Laat dan zien wat. Damn.

• Sir_Lion
Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:13:
[...]

Van ongeveer anderhalf uur geleden: (Trump - Biden - Verschil)
2,397,173 2,321,120 -76,053

Uur geleden:
2,401,161 2,335,148 -66,013

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hangt af van de omgeving rond Atlanta, wat nu Biden gekleurd is met een flinke meerderheid.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Die was nu allang klaar, Trump was toen al de rechtmatige winnaar.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:15

Biden heeft nu meer stemmen dan Obama in 2008

Met 69.596.841 getelde stemmen heeft Joe Biden meer stemmen gehaald dan Barack Obama in 2008. Die won dat jaar met ongeveer 100.000 minder stemmen.

De presidentsverkiezingen van 2020 zijn hard op weg naar de grootste opkomst in een eeuw tijd, schrijven Amerikaanse media. De voorspelling is dat het aandeel stemmers op kan lopen tot 67 procent van alle stemgerechtigden.
Biden heeft meer kiesmannen dan Clinton in 2016, Trump heeft meer stemmen

Joe Biden staat inmiddels op meer kiesmannen dan Hillary Clinton in 2016 in totaal vergaarde. Clinton bleef toen steken op 227 kiesmannen, ook omdat enkele kiesmannen uiteindelijk niet besloten voor haar te kiezen. Biden heeft er nu 238. President Trump staat op 213 kiesmannen. Maar er hebben inmiddels wel meer mensen op hem gestemd dan in 2016: ruim 66,6 miljoen tegenover de bijna 63 miljoen Amerikanen die op Trump stemden in 2016.

Van zeven staten, goed voor 87 kiesmannen, is de uitslag niet bekend. Snelle duidelijkheid lijkt er niet te komen. In Nevada bijvoorbeeld, een van de staten waar Biden en Trump nek-aan-nek staan, zal het tellen van de stemmen op z'n vroegst pas donderdag pas weer worden hervat. Op deze kaart vind je alle uitslagen.
Beide van https://nos.nl/collectie/...en-michigan-toe-aan-biden

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Sir_Lion
SidewalkSuper schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:13:
Ik gok Georgia ook naar Biden.
Atlanta moet nog binnenkomen en dat is 90% Biden.
Ik hoop het, maar ik betwijfel het.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:05
De politiek is verdeeld, het land ook maar minder extreem. Het systeem is dat ze 2 coalities maken voor de verkiezingen - en beide kanten proberen iets meer dan de helft aan te spreken.

Komt door hetzelfde principe waardoor winkels ook altijd op een kluitje lijken te eindigen, mooie uitleg hier.

Biden moet nog Arizona en dan is hij er, Pennsylvania niet eens nodig?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• voske
Sir_Lion schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:14:
[...]

Van ongeveer anderhalf uur geleden: (Trump - Biden - Verschil)
2,397,173 2,321,120 -76,053

Uur geleden:
2,401,161 2,335,148 -66,013
En nu:
2,404,319 2,335,956 -68.363

Grote vraag is of de nog te tellen stemmen (NYT schat dat op 310.000) voldoende is om het in te lopen.

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11 00:23
Stoney3K schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:13:
[...]

GA zou nog wel eens een fotofinish kunnen worden (65k verschil nu) en als die ook nog blauw kleurt, dan gaat Trump echt af als een gieter.
@ Fox zie je nu dat alleen Atlanta county nog achterloopt met tellen.. 96%.. ze hoopte op DeKalb county maar die staat daar nu op 100% (win Biden maar.. ) 4% daar weegt nog niet tot winst Biden ben ik bang :(

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Overigens is Michigan nu 1.31% met 99% geteld aldus Fox. Nog best netjes gedaan daar, het was vanochtend 11% voor Trump.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Moby schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:11:
Het is eigenlijk al nieuws als hij een keer niet Twittert ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

mark-k schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:09:
[...]

Maar in de huidige situatie is dat helaas wel vaak het geval. "Clown Trump" vs "Socialist Biden" van beide kampen respectively.
Dat is ook een beetje de Amerikaanse kultuur. En ook wat algemeen pesten wat we in ieder land wel zien bij verkiezingen. Het betekent (naar mijn mening) niet dat er een absolute haat is.

Edit: (niet extreme) pesten kan ook leuk zijn en zelfs verbindend werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ra5a op 04-11-2020 23:19 . Reden: we ]

Imperfectionist.

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-11 15:29
https://twitter.com/realDonaldTrump

"We have claimed, for Electoral Vote purposes, the Commonwealth of Pennsylvania (which won’t allow legal observers) the State of Georgia, and the State of North Carolina, each one of which has a BIG Trump lead. Additionally, we hereby claim the State of Michigan if, in fact,....."

"....there was a large number of secretly dumped ballots as has been widely reported!"

joh! Waar dan? 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door _Anvil_ op 04-11-2020 23:17 ]

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:51

jgj82

Ja, maar = nee

Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:13:
[...]

CNN rekensommetjes net. 600k+ <300k brief stemmen te tellen, in gebieden waar Biden dikke 60+% haalt op het moment. 59000 verschil nog in het voordeel van Trump...

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13
_Anvil_ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:16:
[...]

https://twitter.com/realDonaldTrump

"We have claimed, for Electoral Vote purposes, the Commonwealth of Pennsylvania (which won’t allow legal observers) the State of Georgia, and the State of North Carolina, each one of which has a BIG Trump lead. Additionally, we hereby claim the State of Michigan if, in fact,....."

"....there was a large number of secretly dumped ballots as has been widely reported!"

joh! Waar dan? 8)7
Sowieso het claimen is al redelijk treurig. Corrupte gek.

• Sir_Lion
voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:16:
[...]

En nu:
2,404,319 2,335,956 -68.363

Grote vraag is of de nog te tellen stemmen (NYT schat dat op 310.000) voldoende is om het in te lopen.
Zal close worden, maar betwijfel het ten zeerste.
voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:16:
[...]

Dat Collins de absolute meerderheid heeft gehaald is inderdaad bijzonder te noemen, hoewel het wel ruim binnen de margin of error valt.
Maar, de consequentie. Senaat, Republikeinen, meerderheid.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wie lijkt er nu serieus te gaan winnen? FOX News meldt 264 kiesmannen op dit moment voor Biden. Kan Trump dit nog met gemak inhalen of wordt het lastig voor hem?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• voske
Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:20:
[...]
Maar, de consequentie. Senaat, Republikeinen, meerderheid.
Zeker twee jaar lame duck presidency.

• LAD93
  • Niet online
Hoe zeker is het dat de GOP de Senate pakt? Zijn er nog toss-ups?

per aspera ad astra

• Sir_Lion
jgj82 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:17:
[...]

CNN rekensommetjes net. 600k+ brief stemmen te tellen, in gebieden waar Biden dikke 60+% haalt op het moment. 59000 verschil nog in het voordeel van Trump...
Voor Georgie?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rihwVQwIs0U0Jn_DtyzkW9P0gE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zGQx4MfSVmZ0GV0zCWTOnkrm.png?f=user_large

Source: The Guardian.
voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:20:
[...]

Bij Democraten die niet durven bewegen dan naar bipartisanship want er zijn zoveel mensen boos. En dus weer in de McConnell val lopen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Nevada komt mogelijk later vanacht met nieuwe cijfers

https://twitter.com/Nate_Cohn/status/1324108389983682561

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Wel een behoorlijke fuckup in Arizona dat ze daar 14 uur geleden al een winner uitgeroepen hebben terwijl blijkbaar nog 16% (schijnbaar 600k) van de stemmen geteld moet worden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Laguna schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:23:
Wel een behoorlijke fuckup in Arizona dat ze daar 14 uur geleden al een winner uitgeroepen hebben terwijl blijkbaar nog 16% (schijnbaar 600k) van de stemmen geteld moet worden.
‘Ze’ hierin is een privaat mediaoutlet, niet de lokale overheid ofzo.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 18:42

Rannasha

Does not compute.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:20

Zewatanejo

Fine Thanks!

voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:20:
[...]

In een normale situatie zou dat kloppen. Ik denk echter dat 2021 nog een corona jaar is en daar kan Biden wel verschil maken door verbindend te zijn richting staten. Het biedt hem echt de mogelijkheid om toch iets voor elkaar te krijgen als hij zich opstelt als leider. 2022 zal lastiger worden..

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:59
Twitter heeft het maar druk met het flaggen van al die trump tweets.
Arme medewerker die dat mag doen vandaag

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:24:
Iedereen in de Trump staff krijgt ze automatisch denk ik

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:56

SomerenV

It's something!

First and foremost: ik ben geen specialist op het gebied van politiek in de VS (of politiek waar dan ook) maar ik vind het wel interessant het te volgen nu. Wie er wint boeit me niet zo, maar als je ziet hoeveel modder en heen en weer gegooid wordt en hoe de kampen Biden en Trump (en diens volgers) lijnrecht tegenover elkaar staan, dan is een nipte zege (dus eigenlijk 50/50) ook niet echt wat je wilt. Zo'n verdeeldheid is voor geen enkel land goed lijkt me.

De manier waarop de verkiezingen daar werken is eigenlijk ook maar van de zotte. Doet me meer denken aan de paardenrace op de kermis dan serieuze politiek :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Zingo
  • Laatst online: 22-11 08:46
Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:24:
Die medewerker heeft als hij/zij democraat is een topbaan hoor ;-)
Pagina: 1 ... 58 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid