Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.184 views

Verwijderd

Biden start ook met fondsenwerving.

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Het meest vreemde vind ik dat er nu uberhaupt nog discussies gevoerd kunnen worden (of er iemand nog naar zou moeten luisteren) over de regels van de verkiezingen .

Als er iemand bezwaar zou hebben tegen de regels (bijvoorbeeld, over de geldigheid van stemmen die op, voor, of na een bepaalde datum binnen komen), dan zou dat toch *voor* de verkiezingen aangekaart moeten worden... Lijkt me een heel zinnig principe binnen een democratie. Vooraf de spelregels vaststellen, dan gaan kiezen. Niet na afloop van de wedstrijd nog eens de buitenspel *regel* ter discussie stellen...

Het zou ook heel veel ellende schelen als iedereen dat vooraf weet. Elke poging om na de verkiezingen nog aan de regels te morrelen, ter discussie te stellen, etc, gaat pas in *bij de volgende verkiezingen*. Punt uit. Mag iedereen zich nu alvast melden voor een discussie hierover; zodat er in 2024 daarover weer duidelijkheid is.

Gratis suggestie :+

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:29:
[...]

Ben benieuwd, had verwacht dat dit ook tijdens het presidentschap opgepakt zou worden. Thx voor de info!
Dat kon dus niet vanwege zijn diplomatieke onschendbaarheid.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 08:48
barrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:40:
[...]

Ik kijk nu veel naar foxnews.com, omdat zij pro Trump zijn en als zij negatief over Trump zijn en positief over Biden, dan is de kans groot dat het waar is...
Dit is ook min of meer mijn redenatie... En ze leggen het er af en toe zo dik bovenop dat het ook wel weer amusant is :+

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Nicap schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:40:
Ik switch hier bij “breaking news” vaak tussen CNN (us versie) en fox news. Je merkt wel dat cnn vrij anti Trump is. Ik neig meer naar dat cnn meer anti Trump is dan dat Fox news pro Trump is.
Het verschil is dat Fox News itt. de naam geen newskanaal is maar een right-wing 'opinie' (/propaganda) kanaal.

https://niels.nu

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:53
Patriot schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:37:
[...]

De eerste telling gebeurt in Nederland in principe gewoon in het stemlokaal. Er zijn wel proeven van centrale locaties (per gemeente, geloof ik), maar volgens mij zijn die vooralsnog allemaal additioneel. Het tellen gebeurt natuurlijk niet uitsluitend in de hokjes zelf (ze kunnen wel gebruikt worden, bij ons was dat doorgaans het geval), maar gewoon in de ruimte in zijn geheel.
Klopt ik heb 1x een nacht meegedaan (was ook meteen de laatste keer, daarna alleen nog maar de ochtend shift :+ )

Tellen gebeurd op de dag/nacht zelf op locatie, tijdens de cursus wordt uitgelegd om zeg maar stapeltjes te maken in de hele ruimte op basis van de kieslijst per partij dat telt makkelijker.

Dat alles tellen op locatie is bij ons de laatste keer veranderd naar, globale telling op locatie en centrale telling per kandidaat. Het idee is dat je dan sneller uitslagen kan geven, en minder kans hebt op fouten met betrekking tot de voorkeursstemmen.

Ik heb met de hertelling destijds gehad dat er stembussen tussen zaten waar gewoon tientallen stemmen ongeldig verklaard hadden moeten worden op het stembureau en bij de hertelling alsnog ongeldig verklaard werden.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 17:04
Vannacht was men hier vrij positief over de uitzending van Fox. Niet zo pro Trump als de anchors normaal gesproken bijvoorbeeld zijn. Maar een sterk inhoudelijk programma.

Ik vond zelf CNN voorspelbaar qua tone of voice maar tegenvallend qua graphics, vernieuwing, decor et cetera. Compleet vastlopend in county’s achter de komma. Ondertussen tot in den treure proberende te voorkomen dat ze Florida moesten callen ten gunste van Trump. Fox was ook een stuk eerder mbt Arizona richting Biden. Wel scherp zojuist van Westerman dat hij daar zojuist verwees naar de rol van (de fam van) Mc Cain.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
[...]

Ik switch hier bij “breaking news” vaak tussen CNN (us versie) en fox news. Je merkt wel dat cnn vrij anti Trump is. Ik neig meer naar dat cnn meer anti Trump is dan dat Fox news pro Trump is.

Maar wordt alleen knetter gek van die reclames.
De nieuws tak van Fox is het probleem niet. Het zijn de opinie programma's onder het mom van nieuws die Fox nieuws zo belachelijk partijdig maken. Er is geen democratische tegenhanger van Hannity of Carlson of Fox and Friends op CNN.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13
PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:42:
[...]

Noem je nu 60+ miljoen mensen dom? Ik vrees dat je onvoldoende moeite doet om ze te begrijpen.

Nu bij M gaat het ook weer over de morele nederlaag van de democraten. Zwaar teleurgesteld. De Republikeinen zien het compleet verkeerd...tja zo kom je toch nooit nader tot elkaar?
Zucht.

Ik vind dat 60 miljoen mensen stemmen op een megalomane, corrupte gek. En ja dan vind ik je ook dom.
Maar daar gaat het niet over. Stemmen die via de post komen hebben een reden (nu Corona). Die kunnen altijd vertraging oplopen (al dan niet geforceerd, zoals Trump heeft gedaan). Om die dan af te keuren met name om te kunnen winnen? Ja, dat vind ik dom.

En ja, ik snap dat vertraging vervelend is, maar ik vind corruptie erger.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 15:28
[...]

Dat krijg je met een man aan de leiding die niet president waardig is. Zelfs de meeste rechtse zender stelt zijn toon bij.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:46:
Vannacht was men hier vrij positief over de uitzending van Fox. Niet zo pro Trump als de anchors normaal gesproken bijvoorbeeld zijn. Maar een sterk inhoudelijk programma.

Ik vond zelf CNN voorspelbaar qua tone of voice maar tegenvallend qua graphics, vernieuwing, decor et cetera. Compleet vastlopend in county’s achter de komma. Ondertussen tot in den treure proberende te voorkomen dat ze Florida moesten callen ten gunste van Trump. Fox was ook een stuk eerder mbt Arizona richting Biden. Wel scherp zojuist van Westerman dat hij daar zojuist verwees naar de rol van (de fam van) Mc Cain.
Ik vond CNN zeldzaam dramatisch. Alleen maar commentaren geven op actuals inkomende votes zonder predictions of analyse whatsoever. Iemand hier linkte naar een site waar ik ABC en MSNBC kon kijken en dat was eindeloos veel beter.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[...]

Zijn het standaard reclames of is er iets wat je opvalt?

Imperfectionist.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 17:04
Hydra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:38:
[...]

Jij vindt het raar dat correcte stemmen gewoon geteld worden, niet ik. Jij stelt toch de vraag, daar krijg je (van een paar man) antwoord op.

Dat je een favoriet Fox News talking point aanhaalt en schermt met "Dem fanboys" zie ik dan maar even als louter toeval.
Ah nee joh. Ik heb mijn twijfels bij deze werkwijze als we dit in NL ook zo gaan doen(ik heb daar liever een strakkere deadline). In de VS hebben ze het er nu maar mee te doen natuurlijk. :Y)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Is het echt nieuws hier dat CNN US verschrikkelijk biased is? Het doet niet veel onder voor MSNBC. En FOX News is weer het MSNBC van rechts, dus ook daar moet je niet zijn voor een neutrale blik.

ABC is, sinds ik in de VS woon, mijn nieuwsbron samen met Reuters maar volgens mij deden die niet aan echte live coverage zoals de anderen dat deden. Die zijn een stuk neutraler, maar sommigen zien ze ook wel als centrum-links, als dat bestaat in medialand. ;)

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:52:
Is het echt nieuws hier dat CNN US verschrikkelijk biased is?
In welk opzicht? Je moet ook wel echt enorm je best doen om over het presidentschap van de afgelopen 4 jaar iets positiefs te schrijven.

https://niels.nu

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11 10:21

Jebus4life

BE User

PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:26:
Omdat verkiezingen op datum X zijn en ze dan ook binnen moeten zijn.

Ik bestrijd daarmee niet dat het in sommige staten anders is nu. Maar ik ben er geen voorstander van. Om de vertraging die het bijvoorbeeld in de hand werkt niet prettig is.
Ik begrijp je argument, en het is inderdaad vervelend.
Momenteel zijn de regels wel duidelijk (maar wel licht anders per staat), je mag stemmen per post. Je stembrief moet afgestempeld zijn op ten laatste election day om meegeteld te worden.

Die stem zal dus geteld worden als die een paar dagen later binnenkomt. Dat dat niet prettig is ben ik akkoord mee, maar dat zijn de regels die voor de verkiezingen afgesproken zijn. Die halverwege het proces aanpassen om bepaalde stemmen niet te laten tellen lijkt me niet zo democratisch? Waarom zou je dat nu willen?

Nu, laten we een post mortem doen. Willen we dat volgende verkiezingen opnieuw op deze wijze regelen?
Misschien niet, want zoals gesteld, dat is onpretting. Wat zijn de alternatieven?
We kunnen stemmen per post afschaffen.
Of we tellen de stemmen per post enkel als ze ten laatste op verkiezingsdag toekomen: Is weer een andere optie.

Nu, daar zie ik dan wel weer een probleem mee. Stel nu dat je als partij op verlies staat in de peilingen, maar je wilt toch echt wel absoluut winnen natuurlijk. Je merkt op in de data die je verzamelt dat je tegenstanders beduidend meer met de post stemmen dan je eigen aanhang. Wel, laten we dan zorgen dat er een massa brieven ergens in een opslagplaats liggen tot de dag na de verkiezing. Deze worden niet opgenomen in de tellingen, ét voila, verkiezing gewonnen! ijkt me geen ideaal scenario toch? Veel te gevoelig voor fraude, want je wil niet dat bv 10% van je electoraat hun stem niet meetelt toch?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:42:
[...]

Noem je nu 60+ miljoen mensen dom? Ik vrees dat je onvoldoende moeite doet om ze te begrijpen.

Nu bij M gaat het ook weer over de morele nederlaag van de democraten. Zwaar teleurgesteld. De Republikeinen zien het compleet verkeerd...tja zo kom je toch nooit nader tot elkaar?
Goed punt om aan te stippen. De benadering van "dom" is botweg contraproductief in een gepolariseerde samenleving. Dat neemt niet weg dat de Republikeinse electorale segmenten inderdaad in hoge mate ongeïnformeerd zijn. Maar dat is niet hetzelfde als dom. En dat label gebruiken is voer voor verdere polarisatie.

Er is iets interessants om eens naar te kijken, Pete Buttigieg, de openlijk homoseksuele Democraat, Mayor Pete. Die gaat met regelmaat bij FOX langs. Het hol van de leeuw.

Hij spreekt daar een bijna andere taal, ander ritme, andere nuance, down to earth maar toch scherp en zelfs grappig - voor het FOX publiek. Bij menige show heeft hij tot consternatie van de FOX hosts een staande ovatie gekregen.

Wat hij daar doet is op zich eigenlijk eenvoudig, maar zeldzaam. Hij gaat het gesprek aan zonder labels. Democraat of Republikein, men kent dat niet meer. Zijn optreden bij FOX is een van de grotere factoren van de Democratische impact op het zogeheten college male female segment voor verschuiven van Republikeinen naar Democraten.

Hij sabelt Trump flink af, maar hij spreekt met Republikeinen en FOX anchors op een manier zoals hun electoraat zelf spreekt, plus dat zonder labels.

Enfin, dat andere punt. Ik zou niet zeggen dat Democraten een morele nederlaag geleden hebben. Ze hebben een flink post-mortem te doen, dat absoluut. Black, Latino, Cuba Flordia, Rural, Urban - ze mogen zich echt op veel punten achter de oren krabben. En als Biden wint, dan mag men in de handjes klappen.

Maar een morele nederlaag zou ik het niet noemen. Men heeft vermeden methodologie toe te passen zoals door de Republikeinen, daar valt ongeacht overtuiging of politieke affiniteit heel veel voor te zeggen - gezien hoe de methodologie daar de afgelopen jaren zaken heel rauw verscherpt heeft.

Dat gezegd, ik denk niet dat men tot elkaar kan komen. Maar dan iets anders. Als je alle initiatieven van beide campagnes naast elkaar legt, dan valt er iets op. Aan democratische zijde zijn er bijzonder veel initiatieven om republikeinen te engageren. Vooral de middensegmenten tussen de twee in, maar ook heel erg de republikeinen zelf. Dat is niet beperkt tot de campagne trouwens, dit is al dik twee decennia een breed civiel proces.

Aan republikeinse zijde daarentegen, nul initiatief. Ja, beïnvloeding, de rol van Big Tech. Dat is wel iets anders dan het gesprek aangaan. Als organisatie blokkeert men ook via beleid elke poging tot bipartisan events op civiel niveau. De kerken verbieden breed het gesprek aan te gaan met wat men political agents noemt - de term überhaupt al, maar goed.

Mijn indruk is dat in termen van politiek gedrag en organisatie de Democraten wel willen, echter totaal geen benul hebben van wat ze fout doen en hoe het dan wel moet, maar dat de Republikeinen er als de dood voor zijn. Men wil het niet.

Een Pete Buttigieg is een drievoudige zeldzaamheid. Hij weet hoe, en hij doet het, en hij komt er mee weg.
En dat wil wat zeggen, als openlijk homoseksueel. Hij is de enige wandelende rode vlag die niet te vuur en te zwaard bestreden wordt.

Want, hij spreekt de taal, hij luistert naar het verhaal, en hij vertelt het verhaal. Daar ligt voor de VS een les. Maar ik vrees dat gezien de zeer lange opbouw van alle voedingsbodems dat het ook minstens twee generaties van deprogrammeren gaat kosten wil er een depolarisatie volgen.

Maar goed, zolang de olibertarische oligarchie dat de Republikeinen niet toestaat, zal dat niet gebeuren.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:42:
Biden start ook met fondsenwerving.

[Embed]
Done :Y)

Ze willen wel akelig veel informatie van je, door paspoortnummer en werkgever te vragen :/

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Dr. Strangelove
Georgia is weer aan het reporten, van de 538 live feed:
We are waiting on further returns from Georgia, and a small batch of about 25,000 votes has come in that narrowed Trump’s edge in the state from about 2.2 points to 1.8 points, according to data from ABC News. Now 93 percent of the expected vote is in, so it remains to be seen whether enough Democratic votes are out there to overcome Trump’s roughly 85,000-vote lead, or whether the president will hold on. But the outstanding votes do tend to come from counties in the Atlanta metro area, where Biden leads.
Met rond de 200k stemmen te gaan is een swing van 0,4 procent significant.

Het zou wel prettig zijn als Trump op meer fronten moet vechten. Als hij alleen maar een gat hoeft te schieten in WI, NV, AZ of MI dan blijft het wekenlang spannend; als hij ook in PA en GA aan de bak moet omdat hij minimaal twee staten moet flippen dan wordt het lastig.

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 19:58 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-11 11:43

Garyu

WW

PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:50:
[...]

Ah nee joh. Ik heb mijn twijfels bij deze werkwijze als we dit in NL ook zo gaan doen(ik heb daar liever een strakkere deadline). In de VS hebben ze het er nu maar mee te doen natuurlijk. :Y)
Bedenk dan ook dat post gewoon traag is. Die stembiljetten moeten ook verdeeld worden. En mensen moeten ook de tijd krijgen om te bedenken op wie ze willen stemmen. De verkiezingsdebatten vinden ook niet maandenlang van de verkiezing plaats. Nee, beter dat er ruim met het kiesrecht omgegaan wordt, ook als dat ten nadele van een spoedig uitslag is. Schrijf ik vanuit het buitenland.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• The Realone
Hydra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:54:
[...]

In welk opzicht? Je moet ook wel echt enorm je best doen om over het presidentschap van de afgelopen 4 jaar iets positiefs te schrijven.
Dat wil niet zeggen dat je, dat wat wel positief is, moet begraven onder al het negatieve. In een ideale wereld zijn ze neutraal en brengen ze het nieuws zoals het is. Meningen doen ze maar in een los opiniestuk.
Begrijp me niet verkeerd, CNN International is een prima zender in mijn ogen en onderzoek doen ze als de beste, maar bij het verslaan van het nieuws zijn ze gewoon erg links. Daar heeft niemand wat aan, behalve als dat het enige is wat je wil zien.

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:37:
[...]

Zijn voorgangers ook. Onze koning drinkt ook graag een pintje met Putin.

Het woordje nieuwe vergat ik, is toegevoegd.

[...]

De spanningen zijn een stuk minder geworden in mijn beleving. Onder Obama hoorde je wekelijks van nieuwe raketten en sancties mbt NK.

Trump heeft in ieder geval beschaafd met Kim Jong Un gepraat. Ik vind het al heel wat en heb niemand voor hem dat zien bereiken.

Dat we er niets mee oplossen, dat klopt.
https://www.bbc.com/news/world-asia-49915224
https://www.bbc.com/news/world-asia-54500550
Flinke knoepert

• Nicap
  • Laatst online: 21:46

Nicap

Tsssk....

Ra5a schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:50:
[...]

Zijn het standaard reclames of is er iets wat je opvalt?
Voornamelijk de medicare stukjes. En Tom Selleck met zn reverse mortgage. Ik weet niet hoe het op de normale kanalen zijn, maar ik vind het een behoorlijk hoog aandeel in medicatie, en geld lenen gehalte hebben.
Liberty, Liberty Liberty.......Liberty aaaargh

• The Realone
Nicap schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:58:
[...]

Voornamelijk de medicare stukjes. En Tom Selleck met zn reverse mortgage. Ik weet niet hoe het op de normale kanalen zijn, maar ik vind het een behoorlijk hoog aandeel in medicatie, en geld lenen gehalte hebben.
Liberty, Liberty Liberty.......Liberty aaaargh
Exact hetzelfde. :+
Is het echt nieuws hier dat CNN US verschrikkelijk biased is? Het doet niet veel onder voor MSNBC. En FOX News is weer het MSNBC van rechts, dus ook daar moet je niet zijn voor een neutrale blik.

ABC is, sinds ik in de VS woon, mijn nieuwsbron samen met Reuters maar volgens mij deden die niet aan echte live coverage zoals de anderen dat deden. Die zijn een stuk neutraler, maar sommigen zien ze ook wel als centrum-links, als dat bestaat in medialand. ;)
Tja, er is wat van te zeggen. Probeer eens een TV / Cable of Talk Radio netwerk te vinden wat niet een ingebouwde messaging bias heeft. Ik heb er heel eerlijk nog geen gevonden, men begrijpt vaak niet eens wat het probleem is van overlap van verslaggeving en opinie. Nu ja, misschien kijken ze eens rond in eigen land en wordt men weer wakker bij het concept van journalistic responsibility.

Alles heeft hoe dan ook een kleur.

Ik heb meer het idee dat de breekpunten zitten op de verwarring tussen nieuws / verslaggeving / opinie / journalistiek. Daar zijn netwerken beter in te identificeren.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CNN called WI?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

CNN Called Wisconsin..

iRacing Profiel

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 20:39

Ik woon gewoon lekker in ons koude kikkerlandje maar ik heb ook de hele dag al ABC op staan. Tijdens reclames (stream wordt dan onderbroken) even gewisseld naar CNN (op Ziggo tv). Als quasi-leek op het gebied van US tv stations vond ik ABC veel objectiever.

Ook vervrissend om vanochtend in het discussiepanal een fanatieke Democraat te hebben (oud-burgemeester Chicago, z'n naam is me ontschoten) en een fanatieke Republiekein (Chris Christie) . Bracht interessante discussies teweeg. En mooi om te zien dat Christie meteen Trump aanviel na zijn toespraak vanochtend (gisteravond US tijd), waarin ie weer fake en fraud schreeuwde.

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

barrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:46:
[...]

Zucht.

Ik vind dat 60 miljoen mensen stemmen op een megalomane, corrupte gek. En ja dan vind ik je ook dom.
Maar daar gaat het niet over. Stemmen die via de post komen hebben een reden (nu Corona). Die kunnen altijd vertraging oplopen (al dan niet geforceerd, zoals Trump heeft gedaan). Om die dan af te keuren met name om te kunnen winnen? Ja, dat vind ik dom.

En ja, ik snap dat vertraging vervelend is, maar ik vind corruptie erger.
Een grote groep mensen dom noemen is echt te kort door de bocht en niet reëel.

Trumpstemmers zijn ook pluriform; de één stemt om religieuze redenen (en negeert daarbij Trumps persoonlijkheid), de ander stemt uit eigenbelang (of het idee dat het eigenbelang is; MKB vooral), anderen stemmen vooral tegen socialisme (ze geloven niet in een krachtige overheid of zijn zelf gevlucht uit landen daarmee), dan heb je nog de gedesillusioneerden; zij stemmen omdat ze door de politiek niet gehoord worden (arme witte mensen op het platteland vooral) en natuurlijk heb je nog de televisiekijkers; de mensen die fan zijn van een cultheld als ware het een voetballer (om het te vertalen naar de verbeeldingswereld van de gemiddelde Nederlander).

De echt extreem rechtse groep is maar een kleine groep. Net zoals in elk land. Humans be like humans.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
[...]

Ik en vele anderen in dit topic beamen jouw statement. Ik heb met veel plezier naar de uitstekende verslaggeving gekeken van Fox vannacht, veel neutraler dan CNN. En ik heb notabene een voorkeur voor Biden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08

Player1S

Probably out in the dark

"CNN Projects Biden wins Wisconsin".

maw: zo goed als zeker voor hem maar nog niet officieel. Zeker als die hertelling er komt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:56:
Georgia is weer aan het reporten, van de 538 live feed:

[...]

Met rond de 200k stemmen te gaan is een swing van 0,4 procent significant.

Het zou wel prettig zijn als Trump op meer fronten moet vechten. Als hij alleen maar een gat hoeft te schieten in WI, NV, AZ of MI dan blijft het wekenlang spannend; als hij ook in PA en GA aan de bak moet omdat hij minimaal twee staten moet flippen dan wordt het lastig.
Het begint nu wel wat te worden dat iedereen met andere percentages werkt. Heb je enig idee waar je nu echt kan zien hoeveel ze nog moeten tellen? Want bij de Fox kaart is het 100% voor Georgia behalve Fulton County die op 96% staat. Dat kan geen 200k stemmen zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24

Blokker_1999

Full steam ahead

Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:05:
[...]

maw: zo goed als zeker voor hem maar nog niet officieel. Zeker als die hertelling er komt.
Een gemiddelde hertelling haalt nog geen 1000 stemmen verschil, laat staan +20k

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Viel me op ja. Maar iets eerder waren ze stelliger. Ze hadden het echt over het ‘callen’ van de staat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Als er nog 5000 votes bij komen kan ie naar die hertelling in WI fluiten, want dan is het verschil meer dan 1%.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:08:
[...]

Een gemiddelde eerlijke hertelling haalt nog geen 1000 stemmen verschil, laat staan +20k
fify :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Gunner schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:08:
[...]

Viel me op ja. Maar iets eerder waren ze stelliger. Ze hadden het echt over het ‘callen’ van de staat.
Dat is hetzelfde.

Een nieuwszender "called" wanneer zij denken dat een kandidaat de staat gewonnen heeft. Gecertificeerde resultaten zijn nog dagen weg, en dat is altijd al zo geweest.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

ultimateharry

Team Slayer:-)

Wilf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:03:
[...]
Een grote groep mensen dom noemen is echt te kort door de bocht en niet reëel.

Trumpstemmers zijn ook pluriform; de één stemt om religieuze redenen (en negeert daarbij Trumps persoonlijkheid), de ander stemt uit eigenbelang (of het idee dat het eigenbelang is; MKB vooral), anderen stemmen vooral tegen socialisme (ze geloven niet in een krachtige overheid of zijn zelf gevlucht uit landen daarmee), dan heb je nog de gedesillusioneerden; zij stemmen omdat ze door de politiek niet gehoord worden (arme witte mensen op het platteland vooral) en natuurlijk heb je nog de televisiekijkers; de mensen die fan zijn van een cultheld als ware het een voetballer (om het te vertalen naar de verbeeldingswereld van de gemiddelde Nederlander).

De echt extreem rechtse groep is maar een kleine groep. Net zoals in elk land. Humans be like humans.
Dat is allemaal hartstikke leuk, maar end-of-the-day sta je wel te juichen voor een POTUS die zoveel leugens uitspuugt dat factcheckers het niet bij kunnen houden, BFF is met dictators en dogwhistles as big as fog horns gebruikt.
De Senaat verkiezingen zijn af en toe wel ... weird.

Susan Collins says Sara Gideon called her to concede the race. Maine Senate over, Collins reelected.

Ik kom er even niet met mijn hoofd bij, Maine is een ranked choice State. Makes no sense om zo de Republikeinse kandidaat herverkozen te laten worden. Maar goed, de kans op een democratische meerderheid is de deur uit.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23
Stoney3K schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:08:
[...]

Als er nog 5000 votes bij komen kan ie naar die hertelling in WI fluiten, want dan is het verschil meer dan 1%.
Dat gaat voor WI niet meer lukken. Brown staat daar op slechts 95% tov van de rest 99%. Omdat deze naar trump valt kun je eerder wat extra stemmen voor de Reps verwachten.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
link0007 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:56:
[...]

Done :Y)

Ze willen wel akelig veel informatie van je, door paspoortnummer en werkgever te vragen :/
Contribution rules
I am a U.S. citizen or lawfully admitted permanent resident (i.e., green card holder).
Of ben je dat toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-11-2020 20:14 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Minaaj
  • Laatst online: 22-11 03:00
Nevada haalt Trump Biden weer iets in, iets zegt in mij dat hij Arizona nog wel eens kan pakken omdat daar toch nog stemmen geteld moeten worden?

PA+1 andere win voor Trump zou dan wss nog genoeg zijn? Alaska wint hij ook vast nog wel.

• Dr. Strangelove
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:08:
[...]

Het begint nu wel wat te worden dat iedereen met andere percentages werkt. Heb je enig idee waar je nu echt kan zien hoeveel ze nog moeten tellen? Want bij de Fox kaart is het 100% voor Georgia behalve Fulton County die op 96% staat. Dat kan geen 200k stemmen zijn.
ABC zegt slechts 76k in Fulton. Verschil te groot in Georgia denk ik.

• BasvanS
Georgia word ook nog leuk! Alleen al in DeKalb liggen nu 38.000 extra stemmen voor Biden t.o.v trump als de rest van de stemmen dezelfde ratio heeft.

In Dougherty liggen er nog eens 10.00. Dan blijft er van die 83.000 nu al weinig meer over!

Data is van CNN

[ Voor 3% gewijzigd door BasvanS op 04-11-2020 20:18 ]

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:17:
Nevada haalt Trump Biden weer iets in, iets zegt in mij dat hij Arizona nog wel eens kan pakken omdat daar toch nog stemmen geteld moeten worden?

PA+1 andere win voor Trump zou dan wss nog genoeg zijn? Alaska wint hij ook vast nog wel.
De laatste update voor NV is 6 uur geleden?

per aspera ad astra

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:18:
[...]

ABC zegt slechts 76k in Fulton. Verschil te groot in Georgia denk ik.
BasvanS schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:18:
Georgia word ook nog leuk! Alleen al in DeKalb liggen nu 38.000 extra stemmen voor Biden t.o.v trump als de rest van de stemmen dezelfde ratio heeft.

In Dougherty liggen er nog eens 10.00. Dan blijft er van die 83.000 nu al weinig meer over!

Data is van CNN
Dit bedoel ik dus. :P
Als ik Fox erbij pak dan zouden er nog enkele tienduizenden zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• The Realone
Georgia wordt gezien als onwaarschijnlijk voor Biden, hetzelfde geldt voor NC. Dus die moet je eigenlijk gewoon wegstrepen en hopen op NV, WI en MI.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

LAD93 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:19:
[...]

Klopt, en meen me te herinneren dat ze vandaag geen officiele updates meer geven vanuit de staat zelf, al zouden counties nog wel zelf updates kunnen plaatsen.

• BasvanS

Zou gek zijn, alleen Las vegas en Reno moeten daar nog fors tellen, en die zijn allebei al van de Democraten..

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
[...]

Nevada heeft aangegeven op donderdag pas met nieuwe getallen te komen

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:20:
Georgia wordt gezien als onwaarschijnlijk voor Biden, hetzelfde geldt voor NC. Dus die moet je eigenlijk gewoon wegstrepen en hopen op NV, WI en MI.
NV verwacht ik eigenlijk wel een win voor Biden, want Reno en Vegas zijn overwegend blauw, de rest van die woestijn is klein bier. ;)

• BasvanS
Togi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:21:
[...]

Nevada heeft aangegeven op donderdag pas met nieuwe getallen te komen
Het is vast al ergens donderdag ;)

• TIGER1125

Volgens 538.com nog zo;'n 600.000 stuks in Arizona.
https://fivethirtyeight.c...lection-results-coverage/
The Arizona Republic surveyed county recorders and estimates that 600,000 ballots remain to be counted in Arizona. A full 450,000 of those ballots are in Maricopa County (Phoenix) and break down as follows: 248,000 early ballots (which in Arizona includes both mail-in and in-person votes) that arrived on Monday or Tuesday, 160,000-180,000 mail-in ballots dropped off on Election Day and 29,000 provisional ballots. Maricopa expects to release two batches of results tonight: one at 9 p.m. Eastern and one sometime after 12:30 a.m. Eastern.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[...]

Ja, die krijgt de komende 18 uur ook geen update. Ze gaan pas morgenvroeg lokale tijd verder met tellen.

iRacing Profiel

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:10
Nog even wat meer over de USPS situatie. Let vooral op de laatste paragraaf:
The USPS hearing has started up again, with one possibly noteworthy tidbit at the beginning — the plaintiffs asked a USPS official who is testifying to respond to a tip that several days’ worth of ballots are still sitting in a post office facility in Greensboro, NC. The agency says they’ll look into it and report back to the judge. There’s still no more concrete information on the scope of the delivery issues, though, which is really important — the USPS does not appear to have hit its delivery targets in several key states yesterday, but the scope of the problem (aka how many ballots are affected) is much less clear.

The lawyers for the plaintiffs say there may be an estimated 3,000 ballots in the NC facility — but again, this is just a tip they (and the court) are asking the agency to investigate. And because the Supreme Court allowed North Carolina’s 9-day ballot receipt extension to stand, if there are ballots located, they can still be counted.

• The Realone
Stoney3K schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:21:
[...]

NV verwacht ik eigenlijk wel een win voor Biden, want Reno en Vegas zijn overwegend blauw, de rest van die woestijn is klein bier. ;)
Die kans is wel groot ja, het ziet er voorzichtig optimistisch uit voor Biden maar iets met beren schieten en huid verkopen.

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:18

amahusu

taking over the world!

Luckeh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:21:
[...]

Ja, die krijgt de komende 18 uur ook geen update. Ze gaan pas morgenvroeg lokale tijd verder met tellen.
Dat is wel vreemd want er werd net tijdens het 8 uur journaal verteld dat het tellen 24/7 doorging in ploegendiensten

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• armageddon_2k1
Maarreuh, stel dat Biden wint. Er is waarschijnlijk geen democratische meerderheid in de senaat....
Dan krijgen we dus weer 4 jaar dat er niks gebeurt. Enige lichtpuntje dat we van die maniakale kleuter af zijn.

Of is er nog een silver lining ergens?

[ Voor 9% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-11-2020 20:25 ]

• Smultie
  • Niet online
amahusu schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:23:
[...]

Dat is wel vreemd want er werd net tijdens het 8 uur journaal verteld dat het tellen 24/7 doorging in ploegendiensten
Dat ging niet specifiek over Nevada, neem ik aan?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:23:
[...]

Die kans is wel groot ja, het ziet er voorzichtig optimistisch uit voor Biden maar iets met beren schieten en huid verkopen.
Jep, maar met NV, AZ en MI zou Biden al genoeg moeten hebben, de rest van de staten die hij dan (al dan niet via de post) nog kan pakken is gewoon marge.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:31
Heeft volgens mij ook meer met de post te maken. Alles wat vandaag gepost is en binnenkomt voor vrijdag is in Nevada nog geldig (Sommige staten zelfs tot de 10de)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27

orf

armageddon_2k1 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:25:
Maarreuh, stel dat Biden wint. Er is waarschijnlijk geen democratische meerderheid in de senaat....
Dan krijgen we dus weer 4 jaar dat er niks gebeurt. Enige lichtpuntje dat we van die maniakale kleuter af zijn.

Mogelijk 2 jaar.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:23:
[...]

Ik ben lichtelijk positiever dan vanochtend maar inderdaad, laten we de beer nog maar niet verkopen. :X

If there are ballots located.

*kijkt naar de nu beschikbare USPS documentatie van wat men kwijt is. Het gaat wel heel erg worden als men al die batches wel in het systeem heeft, maar oeps, foets.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:27:
[...]

If there are ballots located.
Als die inderdaad niet 'per ongeluk' ergens in rook op gegaan zijn.

Togi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:25:
Heeft volgens mij ook meer met de post te maken. Alles wat vandaag gepost is en binnenkomt voor vrijdag is in Nevada nog geldig (Sommige staten zelfs tot de 10de)
Nou ja, Nevada zit met een aantal counties op de USPS lijsten van vertragingen en onverwerkte priority mail batches. Dat wordt nog wat.

• Minaaj
Joe Biden has won Wisconsin, according to The Associated Press, flipping a state President Trump narrowly won in 2016. See Wisconsin results › nyt
Stoney3K schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:28:
[...]

Als die inderdaad niet 'per ongeluk' ergens in rook op gegaan zijn.
Ik heb toch nog steeds in het achterhoofd de methodologie van Republikeinen om de ander te beschuldigen van wat je zelfs doet. En toen zei Trump, mail ballots are being dumped.

Tja.

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:39

De executive branch is niet machteloos zonder meerderheid in de senaat. Executive orders go a long way..

Dit is vernietigend voor de GOP.

• armageddon_2k1
DiscoNootje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:29:
[...]

De executive branch is niet machteloos zonder meerderheid in de senaat. Executive orders go a long way..

Maar Obama zat toch in hetzelfde schuitje? Of had ie ook een minderheid in het huis van afgevaardigden?

• TheVMaster
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Minaaj schreef op Wednesday 4 November 2020 @ 20:28:
Joe Biden has won Wisconsin, according to The Associated Press, flipping a state President Trump narrowly won in 2016. See Wisconsin results › nyt
Dat is dan 248 kiesmannen voor Biden, het gaat goed komen!
DiscoNootje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:29:
[...]

Ik ben daar niet zo zeker van. Democraten die bij huidige polarisatie en opkomst met hun doel van transitie per decreet gaan regeren? Het derde weg denken zit nog diep bij hen. Ik verwacht eerder dat ze een bipartisan revival reconciliation gaan proberen. Wat geen kans heeft van slagen, enkel van traag theater wat Republikeinse machtspolitiek maskeert.

De spanningsvelden op de grond zijn reëel.

• The Realone
JackSparrow schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:30:
[...]

Veranderd eigenlijk niet veel anders dan dat Nevada er nu eigenlijk niet meer toe doet. ;)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Want daar hebben we zo veel last van gehad?
Het is niet mijn keuze, alhoewel, tussen Biden en Trump zou ik het niet zo goed weten.

Mensen overdrijven altijd zo wanneer het om Trump gaat. Reageren vanuit de onderbuik. Hebben geen flauw idee van zijn plannen en hebben toch al hun mening klaar.

Youtube: DashcamNL

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-11 22:38
The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:32:
[...]

Veranderd eigenlijk niet veel anders dan dat Nevada er nu eigenlijk niet meer toe doet. ;)
Hoezo niet?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
The Realone schreef op Wednesday 4 November 2020 @ 20:32:
[...]

Nou in die zin. Als hij Wisconson pakt en Nevada, dan is hij er volgens mij.
[...]

Trump heeft nog steeds paden.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
[...]

Ligt eraan wat je goedkomen noemt. Ben bang dat dit alleen maar een lang proces gaat worden wat door de corona nou niet echt gelegen uitkomt.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Virtuozzo schreef op Wednesday 4 November 2020 @ 20:33:
[...]

Trump heeft nog steeds paden.
Tuurlijk en ook met exact 270 is de strijd nog niet gestreden....

• Dr. Strangelove
Hold your horses...

Nevada en Arizona zijn nog niet gecalled, ook al zijn die likely Biden. Michigan is nog niet klaar met tellen, ook al is die likely Biden.

Pennsylvania is toss-up en North Carolina en Georgia gaan vrijwel zeker naar Trump.

Als Nevada, Arizona of Michigan niet doorkomen heeft Biden PA nodig.

Maine losse EV gaat nu ook naar Biden, heb ik dat goed gehoord? Niet echt noodzakelijk nu North Carolina out of play is.

• Minaaj
Je kan er ook op rekenen dat als b.v Arizona en PA toch nog naar Trump gaan uiteindelijk dat Biden gaat voor hertellen.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Als je Pennsylvania niet meetelt dan doet NV er wel toe.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:14
JackSparrow schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:33:
[...]

Dan ga je er vanuit dat Arizona ook al een gelopen race is, waar sommigen nog wat voorzichtig mee zijn.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

amahusu schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:23:
[...]

Klopt, maar hun "report out" is vertraagd door officials.

iRacing Profiel

• armageddon_2k1
BlakHawk schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:33:
[...]

Gezien de invloed van US op het globale klimaat, de globale economie en de globale gezondheid in combinatie met het frustreren van de WHO, de WTO en het opbouwen van een totale wantrouw naar wetenschap...... ja, daar hebben we best veel last van.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13

Hier gebeurt toch ook niks en gaat het enorm goed?
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:34:
Hold your horses...

Nevada en Arizona zijn nog niet gecalled, ook al zijn die likely Biden. Michigan is nog niet klaar met tellen, ook al is die likely Biden.

Pennsylvania is toss-up en North Carolina en Georgia gaan vrijwel zeker naar Trump.

Maine losse EV gaat nu ook naar Biden, heb ik dat goed gehoord? Niet echt noodzakelijk nu North Carolina out of play is.
Bij politico stond a Trump als holding electoral northern Maine

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

EDIT schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:34:
[...]

Dan ga je er vanuit dat Arizona ook al een gelopen race is, waar sommigen nog wat voorzichtig mee zijn.
Klopt, NOS heeft AZ al gecalled terwijl hij bij CNN bijvoorbeeld nog op grijs staat.

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:39
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:34:
Hold your horses...

Georgia gaat zeker niet naar Trump. Er zijn 300000 mail ballots zoek (ra ra hoe kan dat). Dit gaat een tijd duren. Eventueel een re-count. Maar alles wijst erop dat Georgia blauw kleurt.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik begin me ook minder zeker te voelen over Arizona nu ik de berichten zo lees.

• Minaaj
Maine gaan 3 kiesmannen naar Biden en 1 naar Trump. Het kan zelfs nog gelijk eindigen qua kiesmannen, 269 vs 269.

• Dr. Strangelove
DiscoNootje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:35:
[...]

Georgia gaat zeker niet naar Trump. Er zijn 300000 mail ballots zoek (ra ra hoe kan dat). Dit gaat een tijd duren. Eventueel een re-count. Maar alles wijst erop dat Georgia blauw kleurt.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar ik vermoed dat het wishful thinking is.

Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:37:
Maine gaan 3 kiesmannen naar Biden en 1 naar Trump. Het kan zelfs nog gelijk eindigen qua kiesmannen, 269 vs 269.
Dat ... zou zuur zijn.

• armageddon_2k1
Krijgen we gewoon 2 co-presidents. Wat kan er mis gaan!?

• TIGER1125
[...]

Nevada is waarschijnlijk de sleutel voor Biden om de overwinning waarschijnlijk op te kunnen "eisen".
248 + 6 (Nevada) + 16 (Michigan) = 270 dan zou hij er zijn toch?

Of maak ik nu een rekenfout?

• Dr. Strangelove
Dat scenario hebben we vannacht al uitgekauwd ;) Kan alleen als Biden MI verliest maar NC wint wat zeer onwaarschijnlijk is.

Waar ik me veel meer zorgen over maak is dat ik het verschil in MI terug zie lopen naar 37k op FoxNews.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28
BlakHawk schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:33:
[...]

Het is niet mijn keuze, alhoewel, tussen Biden en Trump zou ik het niet zo goed weten.

Mensen overdrijven altijd zo wanneer het om Trump gaat. Reageren vanuit de onderbuik. Hebben geen flauw idee van zijn plannen en hebben toch al hun mening klaar.
Ik hoop dat als Trump weer wegzakt in de vergetelheid dat de hele wereld weer het idee van 'alternatieve feiten' en onzin verhalen weer kunnen overlaten aan die paar dorpsgekkies.
Deze man normaliseert het absurde. En ik zou het fijn vinden als we daar vanaf kunnen komen.

• The Realone
JackSparrow schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:33:
[...]

Stoney3K schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:34:
[...]

Als je Pennsylvania niet meetelt dan doet NV er wel toe.
Excuses, rekenfoutje. O-) PA tel ik inderdaad niet voor Biden, net als GA en NC.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

TIGER1125 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:38:
[...]

Nevada is waarschijnlijk de sleutel voor Biden om de overwinning waarschijnlijk op te eisen.
248 + 6 (Nevada) + 16 (Michigan) = 270 dan zou hij er zijn toch?

Of maak ik nu een rekenfout?
Klopt helemaal, als hij dan PA óf NC óf GA er nog bij heeft, dan is het al helemaal kat in bakkie.

* Stoney3K legt alvast een mooi speciaalbiertje opzij.

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
In tegendeel! Nevada wordt met de minuut meer cruciaal. Nu Wisconsin en Michigan (ruim) voorliggen voor Biden (en de verwachte overgebleven stemmen voornamelijk mail-in == voornamelijk democraat zijn), is Nevada de enige staat die Biden nog nodig heeft. (er van uit gaande dat Arizona met ~3.5% voorsprong bij Biden blijft).

Tegelijkertijd heeft hij in Nevada een voorsprong van slechts ~7500 stemmen!

In het scenario dat Pennsylvania (en Georgia, en NC) aan de huidige kant van de score blijven, is Nevada ook meteen *noodzakelijk*. Met andere woorden, die 7500 stemmen verschil kan het verschil tussen winst of verlies maken. De balans tussen de gokstad Las Vegas, en de grote zandbak (area 51 enzo) waar nog een paar verdwaalde mensen in stoffige houten huisjes wonen - dat bepaalt wie er president wordt.

Blijft apart, hoe hun systeem zo kan uitpakken...
Pagina: 1 ... 54 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid