Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.184 views

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Terwijl de stemmen niet eens allemaal geteld zijn en hij dat sowieso pas over 10 dagen kan doen.
Nee, prima kerel die Donald d:)b Maar goed, hij wil het resultaat niet veranderen, hij wil enkel zijn base ervan overtuigen dat het een en al fraude is. Hoe lang voordat hij z’n supporters toejuicht de straat op te gaan? Maar Biden is de gek in deze race 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2020 19:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:04

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Over zinloos gesproken. In WI moeten ze automatisch hertellen bij minder dan 1 procent onderling verschil.

Virussen? Scan ze hier!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Even voor mijn beeld. In de VS gebruiken ze een standaard biljet met automatisch tellen met machines toch? :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ja, als je meer corona-cases krijgt als je meer test dan is het logisch dat je meer Biden stemmen krijgt als je meer telt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:28

Don Quijote

El Magnifico

wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:58:
[...]

Over zinloos gesproken. In WI moeten ze automatisch hertellen bij minder dan 1 procent onderling verschil.
Maakt niet uit. Het statement alleen draagt bij aan zijn narrative dat je niks kunt vertrouwen en alles oneerlijk is. Dit soort berichten gaan we de komende tijd constant horen uit het Republikeinse kamp.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:03
[...]

Nee, bij minder dan 1% kan je het aanvragen (op eigen kosten, tenzij de marge kleiner is dan of gelijk aan 0,25%).

Be yourself, no matter what they say ...

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:14
[...]

Edit: Ook op de site van de Wisconsin state staat dat er geen automatische recount is:

https://elections.wi.gov/elections-voting/recount
The process of counting the ballots again is known as a recount. There is no automatic recount. The procedures for requesting and conducting a recount are spelled out in the election laws. A recount is the exclusive remedy to test in court the right of a candidate to hold office based on the number of votes cast at an election.

[ Voor 67% gewijzigd door EDIT op 04-11-2020 19:04 ]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24

Blokker_1999

Full steam ahead

DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:59:
Even voor mijn beeld. In de VS gebruiken ze een standaard biljet met automatisch tellen met machines toch? :)
Dat verschilt van locatie tot locatie. Er zijn inderdaad redelijk wat counties waar er met punchkaarten geteld wordt en die worden machinaal geteld, ook zijn er waar men wel bolletjes kleurt en de stembiljetten door een scanner gaan. En ik verwacht dat er nog wel andere systemen zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

[...]

Er kunnen straks 7 staten zijn waar het verschil minder dan 1 procent is. Nevada, Wisconsin, Michigan, North-Carolina, Georgia en Pensilvania.

Het kan dus nog zeker wel een aantal dagen duren voor we weten wie de winner is.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• wildhagen
  • Niet online
EDIT schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:01:
[...]

Heb je daar een bron voor? Ik heb die claim al eerder gehoord, maar dat is volgens BallotPedia niet het geval: https://ballotpedia.org/Recount_laws_in_Wisconsin

[...]
Ah ik dacht het ergens gelezen te hebben, wellicht heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.

Virussen? Scan ze hier!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:01:
[...]

Dat verschilt van locatie tot locatie. Er zijn inderdaad redelijk wat counties waar er met punchkaarten geteld wordt en die worden machinaal geteld, ook zijn er waar men wel bolletjes kleurt en de stembiljetten door een scanner gaan. En ik verwacht dat er nog wel andere systemen zijn.
De punchkaart is ook typisch Amerikaans. Maar het verschilt natuurlijk per staat. Tja, die had ik ergens ook moeten weten. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:59:
Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:01:
[...]

Volgens mij zijn er maar 3 soorten. De bekende ovaaltjes die je in moet kleuren en door een machine gaan, directe input bij een machine (touchscreen en weet ik het) en die voor mensen met een visuele beperking.
Dan heb je nog machines met VVPAT, maar dat staat verder los van de input.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kain_niaK schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:01:
[...]

Er kunnen straks 7 staten zijn waar het verschil minder dan 1 procent is. Nevada, Wisconsin, Michigan, North-Carolina, Georgia en Pensilvania.

Het kan dus nog zeker wel een aantal dagen duren voor we weten wie de winner is.
Michigan lijkt al rap boven de 1% te komen, die staat nu alweer op de 0,9% diff.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

YakuzA schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:08:
[...]

Michigan lijkt al rap boven de 1% te komen, die staat nu alweer op de 0,9% diff.
Is die 1% ook relevant ivm een recount? Dat noemden ze eerder vandaag op Fox als grens in elk geval.

iRacing Profiel

• voske
YakuzA schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:08:
[...]

En met de zojuist binnengekomen batch is ook de Senaatsverkiezing in Michigan spannend geworden. Daar heeft Peters nu een voorsprong van 1020 stemmen.

• page404
  • Laatst online: 18:02

page404

Website says no

Sjurm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:07:
[...]

Alle beurzen staan sws aardig in de plus. Zal vast ook gedeeltelijk gerelateerd zijn aan de verkiezingen
Ik had wat aankooporders met lage koersen klaargezet in de verwachting dat het in elkaar zou donderen en nu staat de NASDAQ 4.1% in de plus :')

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:41
Maar eerst wil ie stoppen met tellen, en nu wil hij weer opnieuw gaan tellen?

Wat wil je nou gast...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:12:

Wat wil je nou gast...
Winnen. Dat is het enige wat er toe doet. En dan niet objectief winnen, of eerlijk winnen.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51

Wat wil je nou gast...
Dat wat hem het beste uitkomt. Duidelijk toch?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Luckeh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:09:
[...]

Is die 1% ook relevant ivm een recount? Dat noemden ze eerder vandaag op Fox als grens in elk geval.
CNN gaf het net ook aan. Bij 1% of minder mag je ten allen tijden een recount aanvragen. En het is ook normale procedure bij zo'n marge.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat wil je nou gast...
Winnen, ondemocratisch.

Maar Biden is veel erger hooor!!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Wat wil je nou gast...
Onrust stoken zodat er middelen beschikbaar worden om die onrust "op te lossen".

How do you save a random generator ?

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18

Wat wil je nou gast...
Winnen. Goedschiks, kwaadschiks.

Het is gewoon dat vervelende jongetje op het speelplein vroeger bij het knikkeren. Als ie verloor dan waren er nieuwe regels en moest je door en als ie won dan wilde ie niet doorspelen. Klassiek kleutergedrag.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• voske
Luckeh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:09:
[...]

Dat wisselt per staat. In Wisconsin kan alleen een recount worden aangevraagd als de marge minder is dan één procent. Michigan lijkt geen eis te stellen qua percentage, als ik dit lees en de onderliggende stukken.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13
Ook allemaal serieus reageren... :D

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08

Player1S

Probably out in the dark

Wat wil je nou gast...
hij zei vannacht (voor hun) al dat de ene staat moest stoppen (want hij stond voor) en de andere staat moest vooral doorgaan (want hij stond achter)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:44
Ik ben geen fan van Trump, maar ik moet hem nageven: ook hier weet hij weer een weergaloze show van te maken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:17:
Ik ben geen fan van Trump, maar ik moet hem nageven: ook hier weet hij weer een weergaloze show van te maken.
Type brandend autowrak ja. Je weet dat je dingen gaat zien die je echt net wil zien, maar toch kijk je.

https://niels.nu

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Alles voor de kijkcijfers :’) Maar ik ben bang dat er een hele andere show komt zodra er een winnaar is, en het maakt dan niet uit welke van de twee dat is. Ik hou m’n hart vast omwille van verwachtte riots. ;(

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Een recount kost ongeveer 3mio USD (NYT) _/-\o_
Reid Epstein, in Madison, Wis. 5m ago

The margin needs to be less than 1 percent for a recount in Wisconsin. Trump will have to pay about $3 million for it unless the margin is less than one quarter of 1 percent. See Wisconsin results ›

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-11 03:00
Als Trump straks toch Arizona binnensleept is het paniek in de keet natuurlijk en lacht Trump misschien nog als laatste.

• burgt
  • Laatst online: 22-11 23:18

burgt

Starbass

voske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:09:
[...]

En met de zojuist binnengekomen batch is ook de Senaatsverkiezing in Michigan spannend geworden. Daar heeft Peters nu een voorsprong van 1020 stemmen.
Ik hoop echt wel dat ze nog wat zetels flippen in de Senaat, anders wordt het nog ellende. Zeker met Mitch nog aan het roer.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:31
Even op Breitbart gekeken - I made the effort so you don't have to - en dit pareltje dat redelijk representatief voor de discussie daar is wilde ik even delen.
Democrats are flagrantly seizing power in plain sight of everyone.

The Democrat 2020 "insurance policy" in action.

Break it down:
- A gazillion ballots junk mailed all over creation
- Elections rigged in key states so ballots can arrive and be counted AFTER Election Day
- Postmarks in some cases either not required or benefit of doubt to be given to smudged postmarks. Not hard to smudge as needed.
- Signature and/or signature matching not even required in some cases.

Put all that together, and just for good measure, put Democrats in charge of the vote-counting administration, and what does anyone expect?

America is headed the way of banana republics. Keep on this path, it is only the beginning of sorrows.
Het interessante hier vind ik niet de belachelijk complottheorieën die gebaseerd zijn op niks, maar de heel herkenbare woede over de staat van het land. Deze persoon zegt in feite hetzelfde als veel mensen hier en aan Democratische kant, nl. dat de VS aan het afglijden is naar een bananenrepubliek.

Zie hier het probleem: Beide partijen vinden alles wat de ander doet volledig verwerpelijk. Wat een ellende.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Tja, dat is eigenlijk de kern bij Trump, altijd al geweest. Van competenties heeft hij het nooit moeten hebben, het is een loopbaan van struikelen. Maar zijn overlevingsintelligentie heeft hij ontwikkelend met een gevoel voor show bij het aantappen van emotie als het fundament van Trump als merk.

Die brand focus is consistent. Door zijn hele loopbaan heen. De show dekt alles. Daar zit wel een les in voor ons hier, politieke marketing hier begint steeds meer te leunen op oneliners, presentatie, prikkels en normaliseren. Wel nu, in de VS kunnen we nu zien wat het resultaat daarvan is.

In oudere tijden noemden we dat panem et circenses. Brood en spelen, maar goed, gezien hoeveel mensen in de VS sinds het aantreden van Trump tot aan voor de komst van de Covid crisis bij een voedselbank aangekomen zijn - dat brood is wel weg.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jedi_Pimp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:20:

[...]
vandaar dat bedelen om geld :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:53
Mwoh voor Trump is het niet alleen de kijkcijfers maar ook zijn persoonlijke toekomst. Anders wordt het toch achter de tralies of snel het vliegtuig naar ome Poetin of een ander obscuur oord :+

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Stel Biden wint, ook na diverse rechtszaken etc, en Trump wil niet toegeven maar wordt er door zijn partij de facto toe gedwongen of het wordt voor hem gedaan door de GOP.

Half gekscherend wordt er dan soms geopperd dat hij door politie-eenheden uit het witte huis gesleurd zal moeten worden. Lijkt me sterk dat het zo ver zou komen, maar zou het wel reeel zijn dat Trump zo ver zou gaan om niet bij de inauguratie van Biden aanwezig te zijn? Of is hij dat staatsrechtelijk verplicht?

• PLAE
  • Laatst online: 22-11 17:04
Stiekem vind ik het een vreemde gang van zaken om stembiljetten die binnenkomen na de verkiezingsdag mee te tellen. Ook al hebben ze een eerdere dagstempel.

Hoop van harte dat we dat in NL niet gaan doen volgend jaar.

• Drardollan
WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:19:
[...]

Alles voor de kijkcijfers :’) Maar ik ben bang dat er een hele andere show komt zodra er een winnaar is, en het maakt dan niet uit welke van de twee dat is. Ik hou m’n hart vast omwille van verwachtte riots. ;(
Als Trump wint hebben we het voordeel dat het na 4 jaar klaar is. Als hij verliest gaat ie het over 4 jaar weer proberen. Ik hoop op het tweede scenario, hebben we iets om naar uit te kijken ;)

Verwachte riots komen trouwens meestal niet. Degene waar je niets van hoort vooraf zijn gevaarlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 04-11-2020 19:23 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wisconsin kan niet gecalled worden, doordat de vrouw die de uitslag moet doorgeven ziek naar huis is gegaan en ze kunnen haar niet bereiken :p Aldus Foxnews net. Die overigens weer kritisch waren op Trumps reacties.

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:04
Michigan staat nu gelijk voor senaat

Edit: Peters (democraat) staat nu op 49,1% tegenover 49% voor James (rep)

[ Voor 51% gewijzigd door Sjurm op 04-11-2020 19:24 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:22:
Stiekem vind ik het een vreemde gang van zaken om stembiljetten die binnenkomen na de verkiezingsdag mee te tellen. Ook al hebben ze een eerdere dagstempel.

Hoezo zou een legale stem niet mee moeten tellen?

• barrymossel

En waarom vind je dat?

• Nibbz
  • Laatst online: 23-11 10:49

Nibbz

Postmaster General

Ik vind het vreemder als je het omdraait. Waarom zou je geldige stembiljetten weggooien?

13:37

• wildhagen
  • Niet online
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:22:
[...]

Als Trump wint hebben we het voordeel dat het na 4 jaar klaar is. Als hij verliest gaat ie het over 4 jaar weer proberen. Ik hoop op het tweede scenario, hebben we iets om naar uit te kijken ;)
De kans is niet onaannemelijk dat Trump over 4 jaar wat tijd doorbrengt in een gevangenis. Dan kan hij dus niet eens meedoen.

Virussen? Scan ze hier!

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024

Om even een vergelijking te maken. Je hebt in person gestemt, maar de doos/zak met jouw stem er in is niet voor 12 uur bij de tellers aangekomen. Dan meer niet meetellen dus?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Drardollan
wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:25:
[...]

De kans is niet onaannemelijk dat Trump over 4 jaar wat tijd doorbrengt in een gevangenis. Dan kan hij dus niet eens meedoen.
Dit vind ik fake news.

;)

Maar serieus, waarom zou hij gevangen genomen worden? Dat hoor ik voor het eerst.

burgt schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:21:
[...]

Ik hoop echt wel dat ze nog wat zetels flippen in de Senaat, anders wordt het nog ellende. Zeker met Mitch nog aan het roer.
Die kans is zeer klein. Zeer klein, eigenlijk is het niet langer te verwachten dat de Democraten in de Senaat de meerderheid krijgen.

In hoeverre de USPS kwestie daar in rol in speelt, dat weten we nog steeds niet. Het is wel duidelijk dat een aantal Republikeinse kandidaten veel breder draagvlak hebben gevonden in de rural en urban segmenten dan gedacht door de Democraten. Kijk, dat een vrouwelijke ex marinier zou verliezen van McConnell, dat was wel duidelijk gezien de red flag reacties van het Republikeinse electoraat. Maar bij veel andere kandidaten zijn er toch opmerkelijke ontwikkelingen.

Een factor die ook hier duidelijk is, dat is die van door to door. De Democraten stelden dat in het licht van de Covid crisis zo'n methodologie onverstandig was en een teken van het niet serieus nemen van de epidemie. De Republikeinen stoorden zich er niet aan en namen een pagina over van het Obama draaiboek. Door to door transportation for voter registration.

De Senaat, ik kan me vergissen, maar ik zie absoluut niet hoe de Democraten daar nog vier zetels kunnen flippen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:53

Vind ik ook bijzonder, maar de vraag die je je moet stellen is eigenlijk is dat nieuw of mocht dat altijd al? Als dat altijd al gebruikelijk is geweest dan is het toch eigenlijk geen discussie punt? Dan had je dat van te voren moeten aanvechten lijkt me.

We hebben hier al voorgedrukte biljetten klaar staan achter het binnenhof, voor wanneer de telling niet goed uitkomt en als die ontdekt worden hebben we het bekende inlegvel daar staat de uitslag al op :+

• PLAE
Omdat verkiezingen op datum X zijn en ze dan ook binnen moeten zijn.

Ik bestrijd daarmee niet dat het in sommige staten anders is nu. Maar ik ben er geen voorstander van. Om de vertraging die het bijvoorbeeld in de hand werkt niet prettig is.

• ultimateharry
  • Laatst online: 21:51

ultimateharry

Team Slayer:-)

Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:26:
[...]

Dit vind ik fake news.

;)

Maar serieus, waarom zou hij gevangen genomen worden? Dat hoor ik voor het eerst.
Daar denkt de aanklager in New York anders over ;)

• Hydra
Jedi_Pimp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:20:
FF de militairen een dagje vrij geven en je hebt 't terugverdiend :)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
[...]

Dit vind ik fake news.

;)

13 vrouwen (minimaal) hebben nog een aanradingszaak tegen hem staan dacht ik.... Die kunnen ze nu doorzetten.
Er zal onderzoek gedaan worden naar alles wat die heeft uitgespookt in het Witte huis.

En sowieso al zijn belasting etc zal volledig doorgelicht zijn. Maar ze wachten tot die president af is.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:10
Een recount in Wisconsin is, bij het huidige verschil van 20k, redelijk kansloos. Meestal leveren dat soort recounts een verschuiving van een paar honderd tot 1 à 2000 stemmen op. Voormalige GOP gouverneur van de staat zegt ook al dat het geen nut heeft.

Dit was me het dagje wel zeg :P. De pretparken hadden wat mij betreft wel dicht gemogen hier, dit was wel weer rollercoaster genoeg voor mij voor een tijdje.

De laatste berichten zien er goed uit. Pennsylvania wordt nog een dingetje, maar in principe heeft Biden die niet nodig als hij Wisconsin en Michigan wint (en Arizona, maar dat lijkt vrijwel zeker).

Het grappige is dat Trump bij alle etnische groepen stemmen heeft gewonnen t.o.v. 2016. Wie kost hem mogelijkerwijs deze verkiezing? De blanke man.

• PLAE
Shamalamadindon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:25:
[...]

Om even een vergelijking te maken. Je hebt in person gestemt, maar de doos/zak met jouw stem er in is niet voor 12 uur bij de tellers aangekomen. Dan meer niet meetellen dus?
In Nederland tellen wij waar we stemmen toch?

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

arsimo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:22:
Stel Biden wint, ook na diverse rechtszaken etc, en Trump wil niet toegeven maar wordt er door zijn partij de facto toe gedwongen of het wordt voor hem gedaan door de GOP.

Half gekscherend wordt er dan soms geopperd dat hij door politie-eenheden uit het witte huis gesleurd zal moeten worden. Lijkt me sterk dat het zo ver zou komen, maar zou het wel reeel zijn dat Trump zo ver zou gaan om niet bij de inauguratie van Biden aanwezig te zijn? Of is hij dat staatsrechtelijk verplicht?
Ik verwacht dat Trump op 20 Januari op een golf terrein staat te tweeten over hoe zijn inauguratie in 2017 zoveel beter was en veel meer volk trok dat veel enthousiaster was.
PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:26:

Ik bestrijd daarmee niet dat het in sommige staten anders is nu. Maar ik ben er geen voorstander van. Om de vertraging die het bijvoorbeeld in de hand werkt niet prettig is.
Belangrijkste reden dat men in verschillende staten naar de postdatum kijkt is omdat er geen garantie is dat de postdiensten op tijd je stembrief afleveren bij het stembureau.

• The Realone
Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:26:
[...]

Die kans is zeer klein. Zeer klein, eigenlijk is het niet langer te verwachten dat de Democraten in de Senaat de meerderheid krijgen.

In hoeverre de USPS kwestie daar in rol in speelt, dat weten we nog steeds niet. Het is wel duidelijk dat een aantal Republikeinse kandidaten veel breder draagvlak hebben gevonden in de rural en urban segmenten dan gedacht door de Democraten. Kijk, dat een vrouwelijke ex marinier zou verliezen van McConnell, dat was wel duidelijk gezien de red flag reacties van het Republikeinse electoraat. Maar bij veel andere kandidaten zijn er toch opmerkelijke ontwikkelingen.

Een factor die ook hier duidelijk is, dat is die van door to door. De Democraten stelden dat in het licht van de Covid crisis zo'n methodologie onverstandig was en een teken van het niet serieus nemen van de epidemie. De Republikeinen stoorden zich er niet aan en namen een pagina over van het Obama draaiboek. Door to door transportation for voter registration.

De Senaat, ik kan me vergissen, maar ik zie absoluut niet hoe de Democraten daar nog vier zetels kunnen flippen.
Tja, als een pannekoek als Cal Cunningham op winnen staat en vervolgens verstrikt raakt in een sexting (of meer) schandaal dan ga je het niet winnen inderdaad. Daar kan ik echt pissig over worden, nu zit je met Tom Tillis...

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:27:
[...]

FF de militairen een dagje vrij geven en je hebt 't terugverdiend :)
Behalve dat dat (normaal gesproken) niet in de partijkas vloeit ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ultimateharry

ultimateharry

Dus jij verkiest het niet tellen van geldige stemmen boven een “niet prettige” vertraging van een paar uur?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47

Wil je eerlijke verkiezingen? Of het er ff snel doorheen jassen.

Het tegenhouden van mail is simpel. En dat wil je dus niet. Dan komen republikeinen/democraten straks de usps busjes aanvallen :+

Stemmen kost tijd. Zeker in deze bijzondere tijden.

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:26: Om de vertraging die het bijvoorbeeld in de hand werkt niet prettig is.
En? Al word er 2 weken over gedaan. Als een stem geldig is en uitgebracht is voor dat de stembus sluit moet hij geteld worden. Punt.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:19:
[...]

Dat zeiden ze 4 jaar geleden ook. Trump zou de wereld kapot maken en wereld oorlog 3 zou uitbreken als Trump aan de macht kwam.

Het is alleszins meegevallen.

Geen enkele oorlog gestart, was dat niet voor het eerst?

Verder zijn de onrusten in US tussen rassen van alle tijden.

Aan alle kanten haten ze elkaar zo erg dat geen enkele president zoiets oplost.

Youtube: DashcamNL

• Drardollan
Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:27:
[...]

13 vrouwen (minimaal) hebben nog een aanradingszaak tegen hem staan dacht ik.... Die kunnen ze nu doorzetten.
Er zal onderzoek gedaan worden naar alles wat die heeft uitgespookt in het Witte huis.

En sowieso al zijn belasting etc zal volledig doorgelicht zijn. Maar ze wachten tot die president af is.
Klinkt spannend en als een leuk tweede seizoen!

Ben benieuwd, had verwacht dat dit ook tijdens het presidentschap opgepakt zou worden. Thx voor de info!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:28:
[...]

In Nederland tellen wij waar we stemmen toch?
Ik kan geen uitspraak doen over NL, maar in BE gebeurt de telling, als er op papier gestemd wordt, niet in dezelfde locatie als de stemming. Stemmen doen we in hokjes, tellen doen we op grote tafels.

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Dit vind ik fake news.

;)

Er lopen nog diverse aanranding klachten tegen hem. En hij is bij wat shady praktijken betrokken. Mensen als Stone, Manafort of Flint hebben daar gok ik ook nog een boekje over liggen met wat dingen daarin.

Und so weiter...

Virussen? Scan ze hier!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ok, maar wat ik veel belangrijker vind is hoe ontzettend rascistisch Biden is. Ik mezelf echt niet meer in de spiegel kijken als ik op hem zou stemmen ipv Trump :/

:+

• barrymossel

Hertellingen dan ook maar aanschaffen, omdat het vertraging oplevert.

Nee, maar serieus: ik snap je punt. Maar stel er staat een dagstempel van maandag op 300.000 stemmen, maar deze komen pas woensdag binnen door een "fout" van USPS. Wat dan? Ongeldig verklaren? Zou bizar zijn.

• PLAE
Shamalamadindon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:29:
[...]

En? Al word er 2 weken over gedaan. Als een stem geldig is en uitgebracht is voor dat de stembus sluit moet hij geteld worden. Punt.
Ja dat mag jij dan weer vinden. Ik hoop dat wij de boel strakker afkaderen volgend jaar maart.

Dat het nu in de VS mogelijk chaos kan worden komt door het gedoe met het stemmen per post. Hebben met name de Republikeinen schuld aan als ik goed geinformeerd ben. Geen goed voorbeeld. Dat had levens kunnen kosten.

• Drardollan
BlakHawk schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:29:
[...]

Dat zeiden ze 4 jaar geleden ook. Trump zou de wereld kapot maken en wereld oorlog 3 zou uitbreken als Trump aan de macht kwam.

Het is alleszins meegevallen.

Geen enkele oorlog gestart, was dat niet voor het eerst?

Verder zijn de onrusten in US tussen rassen van alle tijden.

Aan alle kanten haten ze elkaar zo erg dat geen enkele president zoiets oplost.
Je kan een hoop vinden van Trump, maar ook dat mag hem nagegeven worden. Geen nieuwe oorlogen en banden met Noord Korea flink aangehaald, toch wel 2 opmerkelijke positieve punten.

Ik had trouwens verwacht dat hij binnen 2 maanden omgelegd zou zijn, maar dat is (gelukkig) niet uitgekomen.

• Hydra
Simpel dan toch? Zorgen dat de post genoeg geld heeft om op tijd alles te bezorgen. Zegmaar het tegenovergestelde van wat de republikeinen gedaan hebben de laatste tijd.

• ultimateharry

ultimateharry

wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:31:
[...]

Er lopen nog diverse aanranding klachten tegen hem. En hij is bij wat shady praktijken betrokken. Mensen als Stone, Manafort of Flint hebben daar gok ik ook nog een boekje over liggen met wat dingen daarin.

Und so weiter...
Het is even scrollen ;)

https://en.m.wikipedia.or...ts_involving_Donald_Trump

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:10
Over die postbezorging: deze is wel even goed om te volgen nu.

• PLAE
barrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:31:
[...]

Nee, maar serieus: ik snap je punt.
Dat betwijfel ik. De meesten niet zo te zien. In wil het bij onszelf beter geregld hebben. Terwijl hier met name de Laat dat aanslaan op de suggestie dat je geen late stemmen moet accepteren.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 19:48 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Waarom? Dat is in Nederland ook niet.

Waarom zou het recht om te stemmen niet veeeel zwaarder moeten wegen dan een arbitraire deadline? Waarom zou je de zittende macht de mogelijkheid geven om het tellen te vertragen als het hem uitkomt.

Probeer voor jezelf te denken en niet klakkeloos Trump's laatste hersenspinsel over te nemen. Realiseer je ook dat nog geen 10 jaar geleden de republikeinen het tegenovergestelde betoogde toen het hun uit kwam.
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:32:
[...]

Je kan een hoop vinden van Trump, maar ook dat mag hem nagegeven worden. Geen nieuwe oorlogen en banden met Noord Korea flink aangehaald, toch wel 2 opmerkelijke positieve punten.

Ik had trouwens verwacht dat hij binnen 2 maanden omgelegd zou zijn, maar dat is (gelukkig) niet uitgekomen.
Dit is ook weer ondanks ipv dankzij Trump. Hij provoceerden Iran en Noord Korea onnodig. Met Iran is inmiddels gewoon een proxy oorlog gaande. Trump verklaart dan wel niet officieel de oorlog en lacht de klappen die Iran hem geeft weg, maar ondertussen is het wel oorlog. Er vallen meer Amerikaanse bommen dan onder Obama.

Noord Korea is helemaal niet toe te juichen. Elke president heeft altijd al de optie gehad om te knielen voor dat regime. Het is voor niemand goed dat Trump er voor koos om dat te doen. Hij heeft het Noord Koreaanse regime de hoofdprijs gegeven zonder dat er maar iets tegenover stond, wat een prestatie. :F

[ Voor 65% gewijzigd door ph4ge op 04-11-2020 19:42 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:31:
[...]

Ja dat mag jij dan weer vinden. Ik hoop dat wij de boel strakker afkaderen volgend jaar maart.

Dat het nu in de VS mogelijk chaos kan worden komt door het gedoe met het stemmen per post. Hebben met name de Republikeinen schuld aan als ik goed geinformeerd ben. Geen goed voorbeeld. Dat had levens kunnen kosten.
Je moet eens opzoeken hoe men omgaat met stemmen uit het buitenland hier. Ik denk dat je versteld zou staan. Die durven ook een heel stuk later binnenkomen. Alleen hebben we hier het voordeel dat het effect ervan zeer klein is. Hoogstens 1 zetel die je wint of verliest als partij.

• Hydra
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:32:
Je kan een hoop vinden van Trump, maar ook dat mag hem nagegeven worden. Geen oorlogen en banden met Noord Korea flink aangehaald, toch wel 2 opmerkelijke positieve punten.
Geen nieuwe oorlogen gestart bedoel je. En hoezo "banden aangehaald"? Trump heeft op persoonlijk vlak een hoop banden met dictators aangehaald. Hij's ook een groot van van Putin en Erdogan. Maar er is echt niks verbeterd wat betreft de spanningen tussen NK en de rest van de wereld.

• PjotrStroganov
  • Laatst online: 18-11 15:28
Hydra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:32:
[...]

Simpel dan toch? Zorgen dat de post genoeg geld heeft om op tijd alles te bezorgen. Zegmaar het tegenovergestelde van wat de republikeinen gedaan hebben de laatste tijd.
Wel heel toevallig is dat ja. Democraten gaan vooral voten by mail en Trump wil de USPS ontmantelen. Dictator move.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toch vraag ik me serieus af wat er gebeurd was als hij vlak voor de verkiezingen nog even een Stimulus check de deur uit had gedaan naar alle Amerikanen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:15
Ook al hebben ze een poststempel van verkiezingsdag? tJa ook al heeft een contract tussen jou en je werkgever een geldige handtekening, wat maakt het uit joh....

Iets anders: degenen die naar Fox kijken, doen die dat vaker, en dan streamend? En dat vanwege rechtse sympathie, of omdat je CNN/NPO niks viindt?

• Hydra
PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:33:
Dat betwijfel ik. De meesten niet zo te zien. In wil het bij onszelf beter geregld hebben. Terwijl hier met name de knip aanslaan op de suggestie dat je geen late stemmen moet accepteren.
Omdat dat door de laat dat gebruikt wordt als middel om democratische stemmen niet te tellen. En dat is ondemocratisch en ongrondwettelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 19:50 ]

• PLAE
Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:33:
[...]

Je moet eens opzoeken hoe men omgaat met stemmen uit het buitenland hier. Ik denk dat je versteld zou staan. Die durven ook een heel stuk later binnenkomen. Alleen hebben we hier het voordeel dat het effect ervan zeer klein is. Hoogstens 1 zetel die je wint of verliest als partij.
Ja maar dit gaat dus veranderen. Het plan is iedereen vanaf 70 jaar te mogen laten stemmen per post. Je reinste discriminatie overigens. Maar positieve discriminatie begint vanzelfsprekend te worden in dit land.

• PLAE
Hydra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:35:
[...]

Omdat dat door de Rep-fanboys gebruikt wordt als middel om democratische stemmen niet te tellen. En dat is ondemocratisch en ongrondwettelijk.
Zie jij iemand hier die vindt dat de spelregels in de VS nu moeten worden gewijzigd dan? Ik niet.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23

TheVMaster

Moderator WOS
Sjah schreef op Wednesday 4 November 2020 @ 19:35:
Ook al hebben ze een poststempel van verkiezingsdag? tJa ook al heeft een contract tussen jou en je werkgever een geldige handtekening, wat maakt het uit joh....

Iets anders: degenen die naar Fox kijken, doen die dat vaker, en dan streamend? En dat vanwege retse sympathie, of omdat je CNN/NPO niks viindt?
Dit was de eerste (en laatste) keer :+ Ik ga niet 7,95 per maand betalen om FOX te kunnen kijken. Maar die 7 dagen gratis zo net bij de verkiezingen was wel even fijn. Vond ze wel redelijk eerlijk rapporteren over de voortgang van de uitslagen etc.

• The Realone
Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:34:
toch vraag ik me serieus af wat er gebeurd was als hij vlak voor de verkiezingen nog even een Stimulus check de deur uit had gedaan naar alle Amerikanen.
Niet veel denk ik, want dan was dat op z'n minst een bi-partisan effort geweest. Daarnaast werd er al sinds mei gesproken over een 2e stimilus cheque terwijl de 1e bij velen nog niet binnen was. Nog even afgezien van het minime bedrag.

• Drardollan
Hydra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:34:
[...]

Geen nieuwe oorlogen gestart bedoel je. En hoezo "banden aangehaald"? Trump heeft op persoonlijk vlak een hoop banden met dictators aangehaald.
Zijn voorgangers ook. Onze koning drinkt ook graag een pintje met Putin.

Het woordje nieuwe vergat ik, is toegevoegd.
Hij's ook een groot van van Putin en Erdogan. Maar er is echt niks verbeterd wat betreft de spanningen tussen NK en de rest van de wereld.
De spanningen zijn een stuk minder geworden in mijn beleving. Onder Obama hoorde je wekelijks van nieuwe raketten en sancties mbt NK.

Trump heeft in ieder geval beschaafd met Kim Jong Un gepraat. Ik vind het al heel wat en heb niemand voor hem dat zien bereiken.

Dat we er niets mee oplossen, dat klopt.

• Hydra
PjotrStroganov schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:34:
Wel heel toevallig is dat ja. Democraten gaan vooral voten by mail en Trump wil de USPS ontmantelen. Dictator move.
Het is ook niet bepaald de eerste keer date republikeinen aan voter surpression doen.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[...]

Een rechtszaak tegen de voormalige president is not done.

Onderzoek? Zeker.

Aanrandingszaken? Kan.

Belastingen? Waarschijnlijk pas over een decennia.

Imperfectionist.

• barrymossel
PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:33:
[...]

Dat betwijfel ik. De meesten niet zo te zien. In wil het bij onszelf beter geregld hebben. Terwijl hier met name de Dem-fanboys aanslaan op de suggestie dat je geen late stemmen moet accepteren.
Ok, dan snap ik je niet en vind ik je iets heel doms zeggen. En dan ook nog eens niet beargumenteren. Trump stemmer zeker?
:+

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Even terug naar de verkiezingen. Net een boeiend interview op CNN met een verkiezingsofficial van Michigan (waar nog altijd geteld wordt; en Biden krap 0.6% voor staat). Belangrijkste statement : vrijwel alle stemmen die nog binnen moeten komen, komen uit historisch zeer democratische districten (lees: de grote steden).

Dat kan bijna maar 1 ding betekenen: Biden loopt verder uit in Michigan, en wint daar dus. Wisconsin is eigenlijk ook al definitief (+~30.000 stemmen, met nog 300 die ontbreken uit een klein dorp).

Dat zou betekenen dat bijna de vlag uit kan bij Biden. Ofwel Nevada, ofwel Georgia, ofwel toch nog Pennsylvania, ofwel misschien zelfs North Carolina - het is allemaal genoeg voor een definitieve zege (er van uit gaande dat de +4% voorsprong in Arizona niet opeens verdwijnt).
[...]

Dit vind ik fake news.

;)

Het is een meme geworden, van "lock her up" naar "lock him up".

De basis van dat meme is het grensoverschrijdende gedrag van nepotisme, het overtreden van Hatch Act, enfin het is best een indrukwekkende lijst. Maar, heel veel daarvan zit in het doosje van inbreuk op normatieve regels.

Dat zijn gaten in geschreven regels waar aannames bij lagen vanuit stichting van de republiek, daarna nooit meer een onderwerp geweest omdat iedereen dacht dat niemand daar ooit inbreuk op zou maken. En het zijn regels die ongeschreven zijn, met dezelfde complicatie.

Daarbij, Trump heeft heel veel van de aanwezige stelsels en kaders bij dit soort zaken laten verwijderen of neutraliseren. Zoals bijvoorbeeld de verplichting om alle communicatie te bewaren. Om maar iets kleins te noemen.

Voeg daar bij toe de verontwaardiging over Trump's publieke uitspraken en de frustraties over zijn perikelen met handelsverdragen, diplomatie, quid pro quo falen en zo meer, en het oorspronkelijke Trump meme verschoof van lading. Versus Trump.

Trump vervolgen, nu ja, hij wordt al vervolgd. In New York zit men hem al heel lang achter zijn broek aan voor allerlei verstrengelingen en problematiek. Als president, hij zelf is van mening dat hij zich zelf gewoon een pardon kan geven. Daar zijn geen wettelijke bepalingen voor of tegen, enkel normatieve waarden t.a.v founding fathers uitspreken dat daar niet over nagedacht hoefde te worden want er zou nooit iemand in die functie komen die er niet thuis zou horen qua gedrag.

Perikelen met de IRS, de belastingdienst zijn er ook, maar dat ligt op slot in een bipartisan commissie en het gaat geen enkele kant uit. Zit volledig vast.

Trump vervolgen, er wijst veel op zowel noodzakelijkheid als mogelijkheid, maar de berekening gaat verder dan puur dat.

Stel Biden wordt president. De Democraten hebben niet de beheersing over de Senaat gekregen. Het land is bitter gepolariseerd en aan Republikeinse zijde zijn meervoudige signalen van bereidheid tot escalatie en geweld.

Wil je dan je beperkte politieke kapitaal gaan besteden aan het vervolgen van het ultieme symbool van de tegenstander?

Los van moraliteit en juridisch perspectief, dat is een recept om de boel op te blazen. Zeker met Biden als een one term president met enorme uitdagingen en zeer beperkte armslag. Immers, met de Senaat in handen gaat McConnell de komende jaren alles blokkeren, en enkel zich richten op het naar het nu conservatieve Supreme Court lanceren van alles van wetgeving wat hem niet aanstaat.

Is er basis voor rechtsvervolging van Trump? Ja, absoluut. Dat is er ook al. Maar als president? Hier ligt ook een politieke berekening, en ook een vraagstuk van perspectief op collectief belang.

En dan zie ik nul ruimte voor een daadwerkelijke vervolging van Trump. Om eerlijk te zijn, ik zie ook geen ruimte voor vervolging van de kornuiten zoals Barr of Kushner. Ongeacht hun stelselmatige problematiek van breken van security clearances, om maar iets te noemen. Hoge waarschijnlijkheid ook dat zij al allemaal met een blanco pardon rondlopen.

Kijk naar een DeJoy van een USPS. Gedreven en kille zakenman. Die neemt geen risico's zonder dekking. Zelfs niet bij de hoge beloning. De directe niet, de uitgestelde niet. Hij heeft altijd zekerheden geëist. Dat zal nu ook niet anders zijn.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:29:
[...]

Ik kan geen uitspraak doen over NL, maar in BE gebeurt de telling, als er op papier gestemd wordt, niet in dezelfde locatie als de stemming. Stemmen doen we in hokjes, tellen doen we op grote tafels.
De eerste telling gebeurt in Nederland in principe gewoon in het stemlokaal. Er zijn wel proeven van centrale locaties (per gemeente, geloof ik), maar volgens mij zijn die vooralsnog allemaal additioneel. Het tellen gebeurt natuurlijk niet uitsluitend in de hokjes zelf (ze kunnen wel gebruikt worden, bij ons was dat doorgaans het geval), maar gewoon in de ruimte in zijn geheel.

• Stoney3K
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:25:
[...]

Of ergens anders, want volgens mij staat op 'treason' nog altijd het vuurpeloton. Met de vriendelijke groeten aan Poetin.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Hydra
PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:36:
Zie jij iemand hier die vindt dat de spelregels in de VS nu moeten worden gewijzigd dan? Ik niet.
Jij vindt het raar dat correcte stemmen gewoon geteld worden, niet ik. Jij stelt toch de vraag, daar krijg je (van een paar man) antwoord op.

Dat je een favoriet Fox News talking point aanhaalt en schermt met "Dem fanboys" zie ik dan maar even als louter toeval.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:31
Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:26:
[...]

Laten we realistisch zijn over een paar punten.

1. De polls zijn zowel voor het EC en de Senaat te optimistisch gebleken. Waarom is weer genoeg voer voor discussie tot 2024.
2. De impact daarvan is op dit moment dat de Senaat, waar de buffers kleiner waren, niet naar de Dems zal gaan, dat de meerderheid van de Dems in het Huis krimpt, en dat Biden op een flinterdunne marge president zal worden (fingers crossed).
3. In feite krijgen we dus een vleugellamme president in januari die in elk geval tot 2022 niet heel veel klaar zal kunnen maken en vooral moet hopen dat COVID vaccins snel uitgerold worden en de economie op gang kan komen.

Echter - als Biden wint - dan is het nog steeds een knappe prestatie, het wippen van een incumbent is nooit makkelijk en een jaar terug had ik het voor onmogelijk gehouden. En we hebben eindelijk een stabile genius met zijn hand op de rode knop.

Dus let's hope for the best, een Biden win, misschien nog 1 of 2 extra senatoren om de marge in 2022 te verkleinen, en een snelle afloop van deze kermis.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Hydra
Ra5a schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:37:
Een rechtszaak tegen de voormalige president is not done.
Het hele presidentschap van Tump is een aaneenschakeling van "not dones".

• Nicap
  • Laatst online: 21:46

Nicap

Tsssk....

Sjah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:35:

Iets anders: degenen die naar Fox kijken, doen die dat vaker, en dan streamend? En dat vanwege rechtse sympathie, of omdat je CNN/NPO niks viindt?
Ik switch hier bij “breaking news” vaak tussen CNN (us versie) en fox news. Je merkt wel dat cnn vrij anti Trump is. Ik neig meer naar dat cnn meer anti Trump is dan dat Fox news pro Trump is.

Maar wordt alleen knetter gek van die reclames.

• barrymossel
Sjah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:35:

Ik kijk nu veel naar foxnews.com, omdat zij pro Trump zijn en als zij negatief over Trump zijn en positief over Biden, dan is de kans groot dat het waar is...

• PLAE
barrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:37:
[...]

Ok, dan snap ik je niet en vind ik je iets heel dons zeggen. En dan ook nog eens niet beargumenteren. Trump stemmer zeker?
Noem je nu 60+ miljoen mensen dom? Ik vrees dat je onvoldoende moeite doet om ze te begrijpen.

Nu bij M gaat het ook weer over de morele nederlaag van de democraten. Zwaar teleurgesteld. De Republikeinen zien het compleet verkeerd...tja zo kom je toch nooit nader tot elkaar?
JackSparrow schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:36:
[...]

Dit was de eerste (en laatste) keer :+ Ik ga niet 7,95 per maand betalen om FOX te kunnen kijken. Maar die 7 dagen gratis zo net bij de verkiezingen was wel even fijn. Vond ze wel redelijk eerlijk rapporteren over de voortgang van de uitslagen etc.
FOX was bijzonder atypisch 8)

Enfin, nog steeds. Al begint het bij de anchors en de hosts te kriebelen, zie Sean Hannity.

Ik had de sterke indruk dat er ook bij FOX een focus was op behoud van proces, ook nu nog. Maar ook op het scheppen van een perceptie van FOX als redelijke en nuchtere bron. Wat op zich grappige ironie is, als Loudest Voice. Maar zoiets werkt wel.

We mogen ook niet vergeten, van alle netwerken heeft FOX het grootste bereik. Het zit ook bij de Democraten in de huiskamer. Er was een zeer serieuze angst dat media actief een rol zouden nemen bij het uitroepen van overwinning - van Trump. Dat is niet gebeurd, toen Trump zijn voordracht van overwinning gaf was er nul resonantie binnen de media. Eerder het tegendeel.

De komende dagen worden bij observatie van FOX interessant. Gaat men dit volhouden, is er een bredere agenda met die redelijkheid, gaan de anchors weer business as usual met Trump bij ontbijtshow doen.

Dat gezegd, CNN was ook wel weer een draak om te zien 8) Daar zit echt nog steeds 2016 trauma.

Pagina: 1 ... 53 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid