Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Aha, het is dus niet zo dat ze die nu al aan het tellen zijn.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:54:
[...]
Dat ze inderdaad - hoogstwaarschijnlijk - niet geteld gaan worden. Redelijke kans dat ze uiteindelijk niet eens meer gevonden kunnen worden.
Maar dit kan natuurlijk voor beide kampen een nadeel zijn.
Zou het nog invloed kunnen hebben op eventuele rechtszaken ? Of is het gewoon kwestie van pech, die stemmen zijn verdwenen.
We kijken naar votes die via de mail gedaan zijn en USPS te laat bezorgt heeft zodat ze niet mee tellen.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Zie Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"fsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:56:
[...]
Dat plaatje zie ik niet zo snel onder een "WHAT IS THIS ALL ABOUT?" tweet staan...
USPS DeJoy subversieve toepassing mail ballots going awol.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Behalve dat tot nu toe alle absentee votes ruim in 't voordeel van Biden uitpakken én er door waarschijnlijk ook nog eens op bepaalde nuttige regio's gestuurd is om extra Biden stem kwijt te rakenPlenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:57:
[...]
Aha, het is dus niet zo dat ze die nu al aan het tellen zijn.
Zou het nog invloed kunnen hebben op eventuele rechtszaken ? Of is het gewoon kwestie van pech, die stemmen zijn verdwenen.
I know. Maar goed, het is laat daar, redacties zijn vrij leeg, men is moe, men is gefixeerd, misschien mist men het gewoon even.Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:56:
[...]
Opvallend dat de news outlets daar niet over spreken? Als Trump alles wint in Maine ontneemt dat toch een serieuze optie voor Biden? Want dan zijn NV/WI/MI niet meer voldoende voor een Biden win.
En wat zijn de percentages?Kain_niaK schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:57:
[...]
We kijken naar votes die via de mail gedaan zijn en USPS te laat bezorgt heeft zodat ze niet mee tellen.
Meestal zetten mensen iets van een beschrijving boven een kolom
Verwijderd
Zelfs als Biden wint is het krap genoeg dat het toch wel duidelijk lijkt mij dat de VS een onbetrouwbare partner is.naitsoezn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:39:
Nou ja, het is natuurlijk wel waar dat veel mensen een soort valse hoop lijken te hebben op oude tijden die herleven zodra Biden gekozen zou worden. Maar voor de wereld verandert er niet wezenlijk veel, behalve dat er dan eindelijk weer iemand in het witte huis zit die zich niet openlijk als maatschappelijke splijtzwam gedraagt. Maar de dingen die Trump gedaan heeft zijn gedeeltelijk al ingezet onder Obama / Biden, zoals de relatie met China etc.
Wij hebben in Nederland meer gemeenschappelijk met Italianen en Grieken dan de stedelingen in de blue states en de mensen op het platteland in zuidelijke staten en de rustbelt.
Nogmaals ik kan iedereen aanraden om eens naar die staten op vakantie te gaan. Schitterende natuur, zolang je je kop over politiek en religie houdt of als het door hun aangekaart een beetje ja knikt super gastvrij. (Afhankelijk van of je wit o zwart bent of met een gemengde groep reist wel andere mensen die je met open armen ontvangen
Als de Democraten ooit met een goede en charismatische kandidaat komen zal het zeker de popular vote (meer) hun richting in schuiven, maar door de scheve groei daar (bevolking groeit in blue states en krimpt in de meeste red states) helpt dat ze geen drol om enige verandering van betekenis door te voeren.
De grootste fout die ze daar ooit hebben gemaakt is benoeming van hun Supreme Court aan de meest ondemocratische en scheef verdeelde politieke lichamen (Presidentschap en Senaat) koppelen. En om dat te veranderen hebben ze een meerderheid van 2/3 nodig in congres en wel 3/4 van de staten. Er komt nog eerder een burgeroorlog dan dat dat gebeurt.
Oh OEPS. Ik ben "toevallig" alle biljetten kwijtgeraakt uit deze grote stad. Oh en "toevallig" stemmen vooral Democraten per mail. Laat ik nu "toevallig" een voordeel voor de republikeinen hebben gecreeerd. Waar ik "toevallig" aan heb gedoneerd, vlak voordat ik "toevallig" geinvesteerd had in concurrenten van USPS, en ik "toevallig" ineens postmaster van USPS werd, en ik "toevallig" de dienst aan het afbreken was.Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:57:
[...]
Aha, het is dus niet zo dat ze die nu al aan het tellen zijn.
- DeJoy
Zie de dataset bij de tweet genoemd hier Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"Smultie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:59:
[...]
En wat zijn de percentages?
Meestal zetten mensen iets van een beschrijving boven een kolom
Voor alle screens en descriptors.
En laat die DeJoy nou net "toevallig" kort voor de verkiezingen door Trump benoemd zijn bij de USPS.Bonsaiboom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:00:
[...]
Oh OEPS. Ik ben "toevallig" alle biljetten kwijtgeraakt uit deze grote stad. Oh en "toevallig" stemmen vooral Democraten per mail. Laat ik nu "toevallig" een voordeel voor de republikeinen hebben gecreeerd. Waar ik "toevallig" aan heb gedoneerd, vlak voordat ik "toevallig" geinvesteerd had in concurrenten van USPS, en ik "toevallig" ineens postmaster van USPS werd, en ik "toevallig" de dienst aan het afbreken was.
- DeJoy
Dat diezelfde DeJoy ook nog eens een grote sponsor van de Trump-campagne c.q. de Republiekense Partij is, is vast ook geheel "toevallig".
Als je in "toeval" gelooft dan
Virussen? Scan ze hier!
Wordt een leuk verhaal. 300k stemmen is meer dan genoeg om op een paar strategische plaatsen de rollen om te keren en waarschijnlijk zijn ze 70/30 Biden. Hoe ga je daar nog wat aan doen als ze inderdaad in de incinarator geflikkerd worden door DeJoy op dit moment?wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:01:
[...]
En laat die DeJoy nou net "toevallig" kort voor de verkiezingen door Trump benoemd zijn bij de USPS.
Dat diezelfde DeJoy ook nog eens een grote sponsor van de Trump-campagne c.q. de Republiekense Partij is, is vast ook geheel "toevallig".
Als je in "toeval" gelooft dan
[ Voor 64% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 17:04 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Fox heeft die op idd 4/1 staan voor Biden / TrumpDr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:02:
Sorry maar wat mis ik in Maine? Op alle sites staat dat Biden daar ruim gewonnen heeft met 12 punten en drie EVs meeneemt, waarbij de vierde van CD2 naar Trump gaat. Staat dat ter discussie?
Volgens mij staat Maine al een tijd op 3 kiesmannen (v/d 4) op Biden volgens AP (via de NOS) met een stuk meer getelde stemmen dan de tussenstand van @Waah aangaf. Bijzondere situatie.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:59:
[...]
I know. Maar goed, het is laat daar, redacties zijn vrij leeg, men is moe, men is gefixeerd, misschien mist men het gewoon even.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
De tweet waar ik eerder naar linkte lijkt verwijdert en dus foutief te zijn geweest.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:02:
Sorry maar wat mis ik in Maine? Op alle sites staat dat Biden daar ruim gewonnen heeft met 12 punten en drie EVs meeneemt, waarbij de vierde van CD2 naar Trump gaat. Staat dat ter discussie?
Trump klaagt op twitter dat de meest nieuwe votes die er nu bijkomen (en vele daarvan zijn mail in votes) voor de democraten zijn. Zat ook iemand op Twitter te klagen dat een heel bejaardehuis niet voor Trump kon stemmen omdat ze te ziek waren en omdat Trump hun verteld had dat als je via de post stemt je aan het frauderen bent.rik86 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:59:
[...]
Behalve dat tot nu toe alle absentee votes ruim in 't voordeel van Biden uitpakken én er door waarschijnlijk ook nog eens op bepaalde nuttige regio's gestuurd is om extra Biden stem kwijt te raken
Haha
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
History repeatsVirtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:54:
[...]
Dat ze inderdaad - hoogstwaarschijnlijk - niet geteld gaan worden. Redelijke kans dat ze uiteindelijk niet eens meer gevonden kunnen worden.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
klopt, zowat iedereen geeft Maine (proper en CD1) aan Biden.Migrator schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:03:
[...]
Volgens mij staat Maine al een tijd op 3 kiesmannen (v/d 4) op Biden volgens AP (via de NOS) met een stuk meer getelde stemmen dan de tussenstand van @Waah aangaf. Bijzondere situatie.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dan is phase 1 voltooid.
Phase 2: Recount
Phase 3: Court cases
Phase 4: Trump twitter meltdown en forced removal from WH.
Dat is uiteindelijk een kwestie van perceptie. Als Trump deze verkiezing "pakt" dan zullen er veel Amerikanen (en veel Nederlanders) zijn die vinden dat het eerlijk is verkregen.Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:45:
[...]
Gepakt over eerlijk verkregen?
Een hertelling omdat een sterk vermoeden van fraude is, is gewoon democratisch, en als die telling vervolgens anders is, dan is dit toch gewoon prima.
Alle beurzen staan sws aardig in de plus. Zal vast ook gedeeltelijk gerelateerd zijn aan de verkiezingen.oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:06:
Trump zakt verder weg in de futures markt.
[Afbeelding]
Ik zie geen descriptors? Het enige wat ik zie dat er enigzins op lijkt is 'The first column from the left represents inbound ballots, which are ballots sent by voters to elections offices', maar de meest linkse kolom is een datum?Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:00:
[...]
Zie de dataset bij de tweet genoemd hier Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"
Voor alle screens en descriptors.
Het lullige van rechtszaken in de VS is dat de rechtbanken nogal politiek beladen zijn en dat gerechtigheid geenszins gegarandeerd is. Trump heeft "overwinningen" geboekt in de Supreme Court omdat er Democratische rechters zijn overleden. Amy Coney Barrett, de meest recente aanwinst* heeft bij de verkiezingen in 2000 (Bush vs. Gore) nog in het kamp-Bush gewerkt. Wantrouwen is gezond mochten er rechtszaken gevoerd gaan worden over de uitslag.Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:57:
[...]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Hopelijk maar voor 2 jaar dan?gambieter schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:09:
Maar goed, zelfs als Biden wint, dan nog blijft de Senaat in de handen van de GOP. En dat is een Obama II scenario, en niet goed. Alhoewel verlamd beter is dan Trump en Senaat samen.
Volgens mij is dat het minst slechte scenario. Laten we daar op hopengambieter schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:09:
Maar goed, zelfs als Biden wint, dan nog blijft de Senaat in de handen van de GOP. En dat is een Obama II scenario, en niet goed. Alhoewel verlamd beter is dan Trump en Senaat samen.
XXXVI
Ik hoop dat ze een degelijke DEM kandidaat kunnen vinden in de komende vier jaar zodat ze een soort van Obama scenario kunnen herhalen, met 2 jaar control.gambieter schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:09:
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ja, dit lijkt hard af te gaan op nog vier jaar waarin Mitch McConnell het systeem kan afbreken. Sowieso bizar dat vier jaar Trump niet heeft gezorgd voor een duidelijk blauwe president, senaat én huis van afgevaardigden.gambieter schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:09:
Die laatste staat ook wel bekend als "profit".Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:06:
Goed, nu wachten op het afsluiten van de telling in Wisconsin en kijken hoe de score langzaam oploopt in Michigan.
Dan is phase 1 voltooid.
Phase 2: Recount
Phase 3: Court cases
Phase 4: Trump twitter meltdown en forced removal from WH.
Ik heb echt helemaal niks met Biden, van mij mag hij echt over een jaar aftreden, maar Trump, oh wat heeft die veel kapot gemaakt. Alleen al die doden al aan het coronavirus.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het komt ook door het 2 partijen systeem en hoe campagne wordt gevoerd (en hoe alle reclames eigenlijk ook werken). Bekijk maar eens een campagne-spot, ipv wat in de meeste landen gebruikelijk is, zeggen waarom mensen op jouw moeten stemmen, zul je juist te horen krijgen waarom die ander slecht is en dat je niet op hem moet stemmen. Hetzelfde zie je met produkt-reclames, je moet ze niet kopen omdat ze zo goed zijn, nee, je moet ze kopen omdat de concurrent slecht is.Jivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:59:
[...]
Cult cultuur en jarenlange ondermijning van het educatie systeem. Kritisch denken is er niet meer bij voor veel middelmatig opgeleide amerikanen. Gepresenteerde meningen en feiten op een dienblad is wat ze slikken. Geen twijfel over wat hen gevoed wordt. Slikken en roeptoeteren.
Je ziet het ook in in de campagne-debatten. Zelden gaan ze echt in op waar ze voor staan, veel vaker gaat het om waarom de ander zo slecht is. Combineer dat met TV-zenders die 'objectief' nieuws lijken te geven, maar juist extreem partijdig zijn en je krijgt mensen die denken dat ze goed geinformeerd een keuze maken.
Zo wordt b.v. het platteland wijs gemaakt dat de Democraten hun geld gaan afpakken en verdelen aan de steden. Terwijl het tegendeel waar is, het platteland zou juist beter ontwikkeld worden. Obama-care wordt de grond in gestampt terwijl de leeftijdsverwachting jaren achter blijft vergeleken met vergelijkbare landen.
[removed]
Wij zijn veel te links voor Amerika helaas. Daar is al sinds de jaren 70 een afbraak aan educatie aan de gang. Kritisch denken is daar een zeldzaamheid aan het worden helaas.Migrator schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:12:
[...]
Ja, dit lijkt hard af te gaan op nog vier jaar waarin Mitch McConnell het systeem kan afbreken. Sowieso bizar dat vier jaar Trump niet heeft gezorgd voor een duidelijk blauwe president, senaat én huis van afgevaardigden.
Ik krijg even de afbeelding niet gelinkt, maar dit waren de de descriptors bij eerdere van deze afbeeldingen.Smultie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:08:
[...]
Ik zie geen descriptors? Het enige wat ik zie dat er enigzins op lijkt is 'The first column from the left represents inbound ballots, which are ballots sent by voters to elections offices', maar de meest linkse kolom is een datum?
Date
Area
District
Processing score: inbound ballot
Processing score: outbound ballot
Processing score: outbound non-ballot election mail
Het gaat om de processing score van inbound ballots. Dat zijn de stembiljetten die door kiezers naar de stembureaus zijn gezonden. In Atlanta was op 3 november dus maar 82,17% van de ingezonden stembiljetten door USPS verwerkt.
[ Voor 15% gewijzigd door voske op 04-11-2020 17:19 ]
Be yourself, no matter what they say ...
Probleem met Trump is dat hij óveral voor staat. Hij kan zichzelf tegenspreken in één zin. Of akkoord gaan met iets en thuis op twitter al weer tegen zijn.MainframeX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:09:
Wel een hoop Biden fans hier zeg. Ik hoop eerlijk gezegd dat hij niet gekozen wordt. Ik vind hem een hoop weg hebben van Bush. Hij komt suf en beïnvloedbaar over. In de Bush periode was het enkel war on terrorism, oorlog voeren om zogenaamde massavernietigingswapens die er niet waren en martelkampen. De stabiliteit in de wereld is momenteel erg fragiel. Ik ben geen die hard Trump fan, maar die kerel heeft tenminste nog wel z'n eigen mening en staat ergens voor.
I stand by nothing is letterlijk een quote van hem.
Dit dus.
Goed punt, ipv focussen op je usp's ga je gewoon de ander affakkelen. Beetje jammer want dat is precies wat je beter kunt vermijden. Maar helaas is dat idd hier wel het geval en lijkt het nog te werken ook.redwing schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:13:
[...]
Het komt ook door het 2 partijen systeem en hoe campagne wordt gevoerd (en hoe alle reclames eigenlijk ook werken). Bekijk maar eens een campagne-spot, ipv wat in de meeste landen gebruikelijk is, zeggen waaro mensen op jou moeten stemmen, ul je juist te horen krijgen waarom die ander slecht is en dat je niet op hem moet stemmen. Hetzelfde zie je met produkt-reclames, je moet ze niet kopen omdat ze zo goed zijn, nee, je moet ze kopen omdat de concurrent slecht is.
Je ziet het ook in in de campagne-debatten. Zelden gaan ze echt in op waar ze voor staan, veel vaker gaat het om waarom de ander zo slecht is. Combineer dat met TV-zenders die 'objectief' nieuws lijken te geven, maar juist extreem partijdig zijn en je krijgt mensen die denken dat ze goed geinformeerd een keuze maken.
Zo wordt b.v. het platteland wijs gemaakt dat de Democraten hun geld gaan afpakken en verdelen aan de steden. Terwijl het tegendeel waar is, het platteland zou juist beter ontwikkeld worden. Obama-care wordt de grond in gestampt terwijl de leeftijdsverwachting jaren achter blijft vergeleken met vergelijkbare landen.
Ik denk het ook, maar, detroit staat nog op 77%. Trump heeft toch nog aardig wat terug gepakt in detroit zelf. Ik denk het ook nogmaals, maar ik wacht ook nog even lekker.eamelink schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:19:
Michigan is een done deal.
Kan dat? Per post én in persoon stemmen?Kain_niaK schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:55:
Gelukkig zijn er veel amerikanen geweest die dat hebben zien aankomen, en toch ook naar de stembussen zijn gegaan terwijl ze al via mail in vote eerder gestemd hebben.
Hoe worden die stemmen uit elkaar gehouden?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat was toch de con van Trump? Mensen vertellen twee keer te gaan stemmen? In het geval dat de mail-in vote echt te laat aankomt zou het goed moeten gaan, maar wel tricky.alexbl69 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:22:
[...]
Kan dat? Per post én in persoon stemmen?
[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2020 17:25 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Normaliter wordt je naam van de lijst afgestreept als je mail vote binnen is. Als deze dus niet binnen is gekomen, kan je alsnog in-person gaan stemmen.alexbl69 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:22:
[...]
per aspera ad astra
Er zitten wel wat safeguards in. Maar vooral: De straffen zijn gigantisch hoog. Niet de moeite waard voor 1 stem.alexbl69 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:22:
[...]
Maar hij kan toch alsnog per post binnenkomen? Dan heb je dus gefraudeerd?LAD93 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:25:
[...]
Normaliter wordt je naam van de lijst afgestreept als je mail vote binnen is. Als deze dus niet binnen is gekomen, kan je alsnog in-person gaan stemmen.
Door middel van provisional ballots. Die worden als laatste geteld en dat wordt pas gedaan als duidelijk is of je mag stemmen. Daarbij wordt dus ook gekeken of je al een mail ballot hebt ingestuurd.alexbl69 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:22:
[...]
Hebben ze toch niet zo slecht voor elkaar daar. Ondanks de pogingen van de GOPvoske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:26:
[...]
Door middel van provisional ballots. Die worden als laatste geteld en dat wordt pas gedaan als duidelijk is of je mag stemmen. Daarbij wordt dus ook gekeken of je al een mail ballot hebt ingestuurd.
Wat @voske dus zegt. Ze zullen altijd eerst controleren of er al een stem van je geteld is.Jivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:26:
[...]
Maar hij kan toch alsnog per post binnenkomen? Dan heb je dus gefraudeerd?
per aspera ad astra
Ik verwacht dat de in-person vote in dat geval gewoon voorrang krijgt en de stem per post ongeldig wordt verklaard.Jivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:26:
[...]
Maar hij kan toch alsnog per post binnenkomen? Dan heb je dus gefraudeerd?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik zou er niet teveel op rekenen. 2016 kon je wellicht nog verklaren als proteststem. Nu laat grofweg de helft van de Amerikanen zien dat ze voor racisme en achterlijkheid zijn en graag terugkeren naar de middeleeuwen.
Waarom zou dat over 2 jaar anders zijn?
Je kan alleen hopen dat de rednecks sorry, non-college educated white man's, dan geen idool meer in Trump hebben en niet gemobiliseerd worden om te gaan stemmen.Gaius schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:30:
[...]
Ik zou er niet teveel op rekenen. 2016 kon je wellicht nog verklaren als proteststem. Nu laat grofweg de helft van de Amerikanen zien dat ze voor racisme en achterlijkheid zijn en graag terugkeren naar de middeleeuwen.
Waarom zou dat over 2 jaar anders zijn?
Nee, je moet een speciaal stembiljet aanvragen in dat geval. Die wordt alleen geteld als ze geen ander geldig stembiljet op jouw naam registeren.Stoney3K schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:30:
[...]
Ik verwacht dat de in-person vote in dat geval gewoon voorrang krijgt en de stem per post ongeldig wordt verklaard.
Zelfde verhaal voor als je komt stemmen en je blijkt niet (meer) geregistreerd te staan.
Dit is nu:.oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:27:
PA nu (NYT)
Met naar schatting dus nog 1,8M votes te tellen, heeft Biden een achterstand van 620k votes. Van die nog te tellen votes moeten dus minstens 66% voor Biden vallen.
Maar, van de gerapporteerde mail-in votes tot nu toe (van de counties die die data rapporteren), is wel 78,4% voor Biden. Het kán dus wel.
:fill(white):strip_exif()/f/image/c3sUlQQBvW5K40F0nrdqprdY.png?f=user_large)
232.375 extra stemmen geteld.
62.196 extra voor Trump
168.103 extra voor Biden.
Van die extra stemmen was dus 72% voor Biden. Minder dan het gemiddelde aantal absentee votes, maar meer dan wat Biden nodig heeft volgens bovenstaande berekening.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
/f/image/xOj11FH9JHR5RyUijgfbdZyV.png?f=fotoalbum_large)
De NYT is interessant om doorheen te bladeren en te volgen wat er in PA gebeurd. De GOP is nu al bezig met het voorbereiden van een aantal rechtzaken aldaar.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
In theorie kan Biden dus ook gewoon nog Pennsylvania pakken als deze trend doorzet..oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:33:
Wel leuk om nog even naar PA te kijken, adhv een oudere snapshot die ik eerder vandaag maakte:
[...]
Dit is nu:
[Afbeelding]
232.375 extra stemmen geteld.
62.196 extra voor Trump
168.103 extra voor Biden.
Van die extra stemmen was dus 72% voor Biden. Minder dan het gemiddelde aantal absentee votes, maar meer dan wat Biden nodig heeft volgens bovenstaande berekening.
Dat zou wel een klap zijn voor het Trump kamp.
Zeker nadat hij heeft gezegd dat het niet meer kon.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Trump nu al by far de meeste popular votes ooit voor een Republikeinse kandidaat (63 miljoen was al zijn eigen record van 2016)
[ Voor 34% gewijzigd door Jebus4life op 04-11-2020 17:37 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ergo: grappig om te zien wat er lokaal speelt.
[ Voor 5% gewijzigd door Hompu op 04-11-2020 17:42 ]
Apocalyps betekent nieuw beginJAHRASTAFARI schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:41:
[...]
Net zoals het licht uit zou gaan in Nederland als we niet vóór het EU referendum stemden?
Oregon dan:Hompu schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:41:
Geinig dat je op de interactieve kaart van Fox per staat ook nog kan zien waar lokaal voor wordt gestemd. Uit verveling en nieuwsgierigheid wat rondgeklikt en er achter gekomen dat (o.a.) in Arizona en Mississippi wordt gestemd over marijuana (in AZ legalize, in MS allow medical). Ook wordt er in MS gestemd over een nieuwe vlag
Ergo: grappig om te zien wat er lokaal speelt.
Oregon decriminaliseert als eerste Amerikaanse staat harddrugs
In Oregon worden mensen die gepakt worden met kleine hoeveelheden heroïne, cocaïne of andere harddrugs niet langer strafrechtelijk gevolgd, aldus BBC News. Kiezers hebben gisteren een initiatiefwet goedgekeurd die bezit van harddrugs decriminaliseert. Daarmee is het de eerste Amerikaanse staat die deze stap neemt. Op bezit van harddrugs staat nu alleen nog een boete van 100 dollar of een verplicht bezoek aan een verslavingskliniek.
Inwoners hebben ook gestemd voor het therapeutisch gebruik van hallucinogene drugs, zoals paddo's en truffels.
Kiezers in Arizona, New Jersery, Montana en South Dakota hebben gisteren ook gestemd vóór het legaliseren van cannabis. Daarmee is cannabis nu legaal in vijftien Amerikaanse staten.
Haha. Jij woont dus duidelijk niet in Amerika. Dat is wel heel kort door de bocht. Er zijn veel meer redenen dan dat waarom mensen op Trump/Republikeins stemmen. Een belangrijke reden heeft vaak gewoon met geld te maken, lagere belastingen, etc. En de angst dat de Democraten teveel met symbool politiek en politieke correctheid bezig gaan zijn, wat niet geheel onterecht is.RocketKoen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:39:
[...]
Nee,
Achterlijk, racist of middeleeuws. Hoeft niet alle 3.
Er zijn 3 groepen die op Trump stemmen.
- Mensen die buitenlanders eng vinden
- Mensen die geloven van Trump zegt, of wat ze bij FOX zien.
- Single issue voters die alleen R stemmen vanwege abortus of gun rights.
Fixed it for youRocketKoen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:39:
[...]
Nee,
Achterlijk, racist of middeleeuws. Hoeft niet alle 3.
Er zijn verschillende groepen die op Trump stemmen.
enkele voorbeelden
- Mensen die vrezen dat de Democraten te links zijn
- Mensen die zich beter kunnen vinden in het economisch beleid van de Republikeinen
- Trump fans (helaas)
Punt is dat als je als republikein Trump een idioot vind je twee opties hebt, Biden stemmen of niet stemmen (en Biden aan de macht helpen).eric.1 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:48:
[...]
Nou, als je ziet hoe Trump acteert als President zijnde, dan kan je toch eigenlijk niet met je gezonde verstand op hem stemmen?
Dat nog even los van wat voor wazige figuren die Trump-rallies aantrekken.
Maar goed, de "lefties"-haat is blijkbaar groot genoeg om Trump zijn onkunde te negeren.
Ergens is dat wel grappig.Sakete schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:45:
[...]
Haha. Jij woont dus duidelijk niet in Amerika. Dat is wel heel kort door de bocht. Er zijn veel meer redenen dan dat waarom mensen op Trump/Republikeins stemmen. Een belangrijke reden heeft vaak gewoon met geld te maken, lagere belastingen, etc. En de angst dat de Democraten teveel met symbool politiek en politieke correctheid bezig gaan zijn, wat niet geheel onterecht is.
Men stemt voor lagere belastingen, voor bedrijven - vanaf zekere schaalgrootte. Met uitzonderingen. Zoals voor de boeren, het MKB, de logistiek, metaal & techniek, flexwerk en zo voorts en zo verder.
Enfin grappig, eerder pure ironie. In de thuisstaat van Pence zijn de belasting voor burgers gruwelijk harder gestegen dan in bijvoorbeeld een bastion of "socialisme" als Californië. Dusdanig dat het merendeel van MKB onder de armoedegrens zit.
Maar ja, they want to raise our taxes those evil commies!
Ongeveer 1% van de mensen heeft een financiële reden om R te stemmen. Dat noem ik geen significante groep. En heel veel maakt het ook niet uit. Biden is op economisch gebied behoorlijk conservatief. Als Bernie kandidaat was hadden ze misschien een punt.Sakete schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:45:
[...]
Haha. Jij woont dus duidelijk niet in Amerika. Dat is wel heel kort door de bocht. Er zijn veel meer redenen dan dat waarom mensen op Trump/Republikeins stemmen. Een belangrijke reden heeft vaak gewoon met geld te maken, lagere belastingen, etc. En de angst dat de Democraten teveel met symbool politiek en politieke correctheid bezig gaan zijn, wat niet geheel onterecht is.
Niet te vergeten dat ze zeker op het platteland (onterecht) bang zijn voor veranderingen en dus de Democraten. Dan kun je tegen Trump zijn, maar als je bang bent dat je land wordt afgepakt (of iig de opbrengst) is dat alsnog de beste keuze.Sakete schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:45:
[...]
[removed]
Dat wel, maar het federale verbod kan desondanks vervelend uitpakken in staten waar het nu legaal is. Aardig document over de verhouding tussen de wetgeving van de staten en de federale wetgeving is hier te vinden.RocketKoen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:46:
[...]
Cannabis is nu zelfs nog maar in 3 staten compleet verboden.
Het is wel altijd een aantal trap treden lager dat overnieuw beginnen.
Wordt het pre-elektrisch, stoom, brons, steen, of predino ?
Je moet natuurlijk wel de middelen/tijd overhouden om weer voorbij het vorige maximum te komen anders heb je er niks aan.
How do you save a random generator ?
Rationeel gezien heb je misschien gelijk, maar de meeste mensen zijn geen rationele stemmers. Die zijn emotionele stemmers, zien graag "smaller government", "lower taxes", "less regulation", je weet wel, de typische Republikeinse dingen, en knijpen dan de neus en doen hun ogen dicht en stemmen voor Trump / Republikeinen.RocketKoen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:50:
[...]
Ongeveer 1% van de mensen heeft een financiële reden om R te stemmen. Dat noem ik geen significante groep. En heel veel maakt het ook niet uit. Biden is op economisch gebied behoorlijk conservatief. Als Bernie kandidaat was hadden ze misschien een punt.
Een goede vriend van me, moderate Republican, vertelde me dat hij op Biden heeft gestemd, maar de rest op het stembiljet was allemaal Republikeins (senate, house, state senate/house, etc.). Zo gaat het soms dan ook.
Wow, biden 2021. ThanksPolarBear schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:54:
[Afbeelding]
Je zou kunnen zeggen dat er enige paniek is in kamp Trump.
Ziet eruit als phishing spamPolarBear schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:54:
[Afbeelding]
Apocalyps betekent 'onthulling'. Past ook beter bij beide mogelijke uitslagen.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Dat was het eerste wat ik dacht. En dat denk ik nog steeds...
Telen is hier helemaal niet verboden er zijn gewoon bedrijven die legaal mogen telen, die groep wordt met legalisatie alleen groter, meer zal er niet veranderen.RocketKoen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:52:
[...]
Qua cannabis zijn ze al vooruitstrevender.
In Nederland wordt het alleen gedoogd. Telen is hier nog verboden. Op dat toekomstige pilot project na dan.
Ondertussen zijn er op mijn werk (tuinbouw) een hoop aanvragen voor cannabisteelt in de VS en Canada.
De fout die iedereen maakt, is dat ze denken dat legalisatie betekend dat je allemaal op je zolderkamertje hennep mag gaan zitten telen.
Desondanks ben ik het zeer zeker met je eens dat ze in Noord-Amerika in die zin vele malen vooruitstrevender zijn en ook stappen durven te zetten. Hier zijn we nog steeds aan het kijken wie, wat, waar en hoe we wat meer ruimte zullen geven.
Ben overigens uitermate benieuwd hoe de komende uren/dagen zullen lopen met de nog niet getelde stemmen. Met name ook waar die stemmen "vandaan" komen. (post of persoon) Post stemmen lijken over de gehele linie toch slechter uit te pakken voor Trump.
[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 04-11-2020 18:07 ]
Is deze echt? Zo diep zal zelfs Trump toch niet zakken?PolarBear schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:54:
[Afbeelding]
Virussen? Scan ze hier!
Hij heeft gewoon geld nodig om zichzelf, z'n vrouw en dochter naar Rusland te smokkelen straks
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als je raciscme tolereert ben je racistisch. Inactie is ook een keuze.epic_gram schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:49:
Zeggen dat alle mensen die op trump stemmen racisten en debielen zijn is namelijk exact hetzelfde. Discriminatie op basis van politieke voorkeur.
https://niels.nu
lol.. ik denk eerder dat de boefjes hun kans schoon zien om jou te scammen.PolarBear schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:54:
[Afbeelding]
[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 18:12 ]
Zie ook zijn campagne mails https://sendview.io/trump-v-bidenbarrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:56:
[...]
Dat was het eerste wat ik dacht. En dat denk ik nog steeds...
Voorbeeld: https://sendview.io/s/a_WtDsEwaYA35TeudJ
[ Voor 35% gewijzigd door PolarBear op 04-11-2020 17:59 ]
Een collega van me gaf zojuist net niet aan dat ie op Trump gestemd heeft, maar dat was wel duidelijk. Zijn reden:Sakete schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:55:
[...]
Rationeel gezien heb je misschien gelijk, maar de meeste mensen zijn geen rationele stemmers. Die zijn emotionele stemmers, zien graag "smaller government", "lower taxes", "less regulation", je weet wel, de typische Republikeinse dingen, en knijpen dan de neus en doen hun ogen dicht en stemmen voor Trump / Republikeinen.
Een goede vriend van me, moderate Republican, vertelde me dat hij op Biden heeft gestemd, maar de rest op het stembiljet was allemaal Republikeins (senate, house, state senate/house, etc.). Zo gaat het soms dan ook.
- Trump heeft het economisch gezien prima gedaan
- Biden wil de boel weer in lockdown gooien wat weer banen kost
- Er is iets "fishy" aan het corona virus
Er beweegt heel erg weinig, behalve PA waar Biden traag maar zeker inlooptbarrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:59:
Nou jongens, komt er iemand nog even met een inhoudelijke prognose. Onderbouwd met cijfers? Zit verdomme niet voor niks op Tweakers mee te lezen in een slow chat. Heb geen zin om zelf na te denken of dingen uit te zoeken...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Als ie Nevada, Wisconsin en Michigan pakt maakt het toch niet meer uit?user109731 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:59:
Biden loopt langzaam in in Pennsylvania, maar grote marge nog. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:56:
[...]
Is deze echt? Zo diep zal zelfs Trump toch niet zakken?
shoombak schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:57:
[...]
lol.. ik denk eerder dat de boefjes hun kans schoon zien om jou te scammen.
Zeg, fact checkers. Je kunt die links toch gewoon volgen? Die gaan braaf naar winred.com.arsimo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:00:
Ergens wel humor als die scam van een groep verborgen democraten zou zijn om beschermingsacties van het tellen van de stemmen e.d. te financieren. Betalen de "rednecks" voor hun eigen tegenstanders.
Yep met arizona geeft dat 271Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:01:
[...]
Als ie Nevada, Wisconsin en Michigan pakt maakt het toch niet meer uit?
Klopt, maar het zou niet onprettig zijn als er twee of meer staten Biden boven de 270 269 kiesmannen brengen. Dat maakt de uitslag aanzienlijk minder gevoelig voor juridische procedures in één staat. Overigens hebben sommige media Arizona al wel gecalled en andere media nog niet. Het verschil daar bedraagt nu +93,509 stemmen voor Biden, maar er zijn wel nog 450.000 stemmen te tellen volgens de NYT.Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:01:
[...]
Als ie Nevada, Wisconsin en Michigan pakt maakt het toch niet meer uit?
[ Voor 19% gewijzigd door voske op 04-11-2020 18:06 ]
Zouden die "zoekgeraakte" stemmen ook nog invloed kunnen hebben gehad op de andere verkiezingen zoals het senaat? Ik neem aan dat als je per post stemt je dat dan meteen voor alles doet?Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:44:
Met in het achterhoofd dat Republikeinen altijd de tegenstander beschuldigen van wat later blijkt dat ze zelf gedaan hebben moet ik even terugdenken aan Trump's opmerking dat ballot dumping aan de gang is. De berichten van medewerkers van de USPS gericht aan de OECD monitor geven een sterke indruk dat de huidige juridische kwestie van 300k ballots onvolledig is.
De moeite waard om eens over na te denken. Links- of rechtsom is hier vrij evident sprake van een brede manipulatie. Probleem is dat het a) lijkt te werken en b) groter van schaal lijkt te zijn dan gevreesd.
Ook dat ja. Veel mensen zijn bang dat Biden met harde hand de boel op slot gooit in het land. En de meningen zijn heel erg verdeeld over de pandemie. En economisch gezien heeft hij het ook prima gedaan (dan laat ik even in het midden of een President daar nou echt veel invloed op heeft). Was het niet voor de pandemie geweest, was hij denk ik makkelijk herkozen. Nu is het erg close.The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:59:
[...]
Een collega van me gaf zojuist net niet aan dat ie op Trump gestemd heeft, maar dat was wel duidelijk. Zijn reden:Ben er verder, zoals een goed inburgerende immigrant betaamd, niet op in gegaan natuurlijk.
- Trump heeft het economisch gezien prima gedaan
- Biden wil de boel weer in lockdown gooien wat weer banen kost
- Er is iets "fishy" aan het corona virus
Maar dit soort argumenten lijken erg op die je hoort wanneer er weer verkiezingen in Nederland zijn. Zonder echt iets te kunnen beargumenteren jezelf een keuze aanpraten (of laten praten).
En zoals je zegt, de meeste mensen denken niet echt voor zichzelf, maar willen graag verteld worden wat ze moeten denken, door de media, door kennissen/familie, etc.
https://niels.nu
Maar meer kiesmannen is meer beter.
Een staat als reserve hebben is altijd fijn.
People as things, that’s where it starts.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
/f/image/zLF3MBT2YFATFbr1ZYlUkiWJ.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/i2FYKa3AznOU9eggyy5A6pab.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/3bZd61ztOUtA0nsuD17WDmHH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/kskrabRS51qcunJrrVatPUCB.png?f=fotoalbum_large)