Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.184 views

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:24

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik vraag me af, stel dat Trump verliest en Biden in Januari president wordt, zou hij (Trump) dan binnen 4 jaar een nieuwe gooi naar het presidentschap doen?

[ Voor 2% gewijzigd door Blokker_1999 op 04-11-2020 16:28 . Reden: verduidelijking ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31
Trump is het beste trouwens dat Bush ooit heeft kunnen overkomen als het om zijn legacy gaat. Voor Trump was hij op afstand de slechtste president sinds WOII en een frontrunner voor worst ever. Trump heeft die positie met grote overmacht overgenomen.
Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:27:
Ik vraag me af, stel dat Trump verliest en Biden in Januari president wordt, zou hij dan binnen 4 jaar een nieuwe gooi naar het presidentschap doen?
Het grappige is dat ik nooit het idee heb gehad dat Trump president WIL zijn. Hij wil zijn ego gestreeld hebben maar hij heeft overduidelijk een schurfthekel aan het werk dat ermee samenhangt. De hoge bloeddrukcijfers spatten van je scherm als je zijn tweets leest; ik denk dat hij stiekem wel blij is als hij gewoon in de luwte met zijn sycophanten aan zijn zijde commentaar kan leveren.

En als hij het niet is, dan Melania wel.

[ Voor 58% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 16:30 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik vraag me af, stel dat Trump verliest en Biden in Januari president wordt, zou hij dan binnen 4 jaar een nieuwe gooi naar het presidentschap doen?
Wie? Trump of Biden?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:25:
[...]

Mee eens, maar ik krijg altijd jeuk aan bepaalde lichaamsdelen van mensen die denken dat de zon uti Trump zijn kont schijnt, en dat hij Gods geschenk aan de wereld is.

Dan vraag ik me altijf af in welke bubbel die de laatste 4 jaar hebben verkeerd ofzo. Niet in de echte wereld in ieder geval.
Er zijn veel mensen die gewoon vanuit hun leefpatroon zich oriënteren op wat hun mening doet bevestigen, of wat er resonantie mee heeft.

Nederland heeft daar flinke geschiedenis mee, historisch consistent patroon. Waarom denk je dat de NSB zo effectief de macht kon uitoefenen na de bezetting? Het was ok om de resonantie van mening openlijk te laten blijken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Trump, van Biden is de verwachting dat dit sowieso zijn laatste verkiezing is.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
In theorie, ja
Maar gezien ik eigenlijk verwacht dat die binnen 2 jaar achter de tralies zit :+ nee

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

KipCurreh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:26:
Even een domme vraag, maar ik zit even naar Nebraska te kijken..

Dit is de enige staat met een onafhankelijke parlement, weliswaar met een Republikeinse meerderheid.
Over het hoe en waarom weet ik niet genoeg btw.

Maar eh, zou het niet "eerlijker" zijn moesten alle staten zo functioneren?
Nu kan een staat bijv. 50.1% naar de ene overhangen, en zo 20+ kiesmannen leveren
Ja, maar je redeneert nu alsof de Amerikaanse democratie bedoeld is om te dienen in het belang van het Amerikaanse volk. Uh nee. De bedoeling is de belangen van de elites op staatsniveau te dienen en de bevolking doet er niet zoveel toe. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:27:
Trump is het beste trouwens dat Bush ooit heeft kunnen overkomen als het om zijn legacy gaat. Voor Trump was hij op afstand de slechtste president sinds WOII en een frontrunner voor worst ever. Trump heeft die positie met grote overmacht overgenomen.
Mja, goed, dat komt omdat je je alleen maar niet als klein kind hoeft te gedragen om beter voor de dag te komen dan Donald Trump.
Biden heeft aangegeven slechts een termijn te doen, met zijn voordracht over presidentschap van transitie.

Trump heeft aangegeven een derde termijn te zoeken, en voordelen te zien in een dynastie van sterk leiderschap zonder beperkingen van verkiezingen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik hoop dat hij over 4 jaar achter tralies zit of dat iig de beerput van het huidige witte huis dusdanig exposed is dat hij daar geen kans meer op heeft.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:29
Trump is daarentegen nog geen oorlogen begonnen en is ook nog geen war on terror martelkampen wezen bouwen.

Als je goed oplet zie je dat veel zaken in de media gewoon uit verband getrokken wordt. Je wordt als kijker/lezer gewoon bedonderd waar je staat. Nogmaals, ik ben geen Trump fan (hij doet rare uitspraken soms en dat getwitter vind ik ook maar niks), maar als je je geluk aan Biden gaat ophangen kom je echt van een koude kermis thuis. Dat wordt gewoon een herhaling van G.W Bush era.

Idempotent.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Betwijfel het, dan is hij 81 jaar...

Hij is nu al erg oud. Ter vergelijk: Reagan was nét geen 78 jaar toen hij het Witte Huis verliet (en toen was hij dus 8 jaar president geweest), en dat was tot nu toe de oudste.

Ik denk dat Biden een one-term president zal zijn. Ook geen schande natuurlijk.

Edit: ow, je bedoelt Trump. Nee, ik denk dat die in een gevangenis zal zitten tegen die tijd. Lijkt me ook wel terecht.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 04-11-2020 16:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:40
Trump zelf zie ik niet gebeuren, maar de kans is groot dat een van zn kinderen naar voren wordt geschoven. De vraag is echter of die hetzelfde los kunnen maken, zowel in de voorverkiezingen als nationaal.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
MainframeX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:29:
Dat wordt gewoon een herhaling van G.W Bush era.
Dan ken je echt wel niks van VS politiek.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik vraag me af, stel dat Trump verliest en Biden in Januari president wordt, zou hij (Trump) dan binnen 4 jaar een nieuwe gooi naar het presidentschap doen?
Ik denk het niet. Iemand die in de gevangenis zit kan moeilijk een gooi doen naar het presidentschap.

March of the Eagles

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:27:
Da's wel mooi ja. Als je nu Bush Jr. ziet, ziet hij er presidentieel uit EN komt verbazingwekkend goed uit zijn woorden :p

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:41
Trump is wakker op zijn twitter :)

• Waah
  • Nu online
fsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:29:
[...]

Ik hoop dat hij over 4 jaar achter tralies zit of dat iig de beerput van het huidige witte huis dusdanig exposed is dat hij daar geen kans meer op heeft.
Dat eerste zal invloed hebben. Dat laatste zal hem enkel meer stemmers opleveren ben ik bang :X "zie je wel, ze proberen hem monddood te maken! Drain the swamp!"

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
Ik denk het niet. Hij zal zelf wel willen, maar tenzij Biden er echt een enorme bende van maakt, zal in vier jaar tijd het land er veel beter aan toe zijn. En er zijn voor de GOP vast minder controversiële figuren om naar voren te schuiven. Daarnaast kan het zomaar zijn dat de leeftijd van Trump ook nog verschil gaat maken. De man is nu nogal opgepept met steroïden. Als dat straks wegvalt is het maar de vraag wat er overblijft.

Addicted to silent computing

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 15:13

Grannd

da Granndest

Als de GOP bij het verlies van Trump alsnog de huidige koers doorzet krijg je (of het Trump zelf is of niet) een Trump 2.0 als nieuwe kandidaat die in alles extremer gaat zijn dan Trump nu is.

• k995
ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:30:
[...]

Trump zelf zie ik niet gebeuren, maar de kans is groot dat een van zn kinderen naar voren wordt geschoven. De vraag is echter of die hetzelfde los kunnen maken, zowel in de voorverkiezingen als nationaal.
Peilingen tonen aan dat geen ervan populair is, michelle obama heeft nog meer kans.

• PolarBear
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:28:
[...]
Nederland heeft daar flinke geschiedenis mee, historisch consistent patroon. Waarom denk je dat de NSB zo effectief de macht kon uitoefenen na de bezetting? Het was ok om de resonantie van mening openlijk te laten blijken.
De NSB voerde een schijnmacht uit tijdens de bezetting, de Duitsers hadden er geen hoge pet van op en mochten alleen maar doen wat de Duitse bezettingsmacht uitkwam.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:30:
[...]

Dat eerste zal invloed hebben. Dat laatste zal hem enkel meer stemmers opleveren ben ik bang :X "zie je wel, ze proberen hem monddood te maken! Drain the swamp!"
Stap 1 is het Muller rapport openbaar maken.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Had niet verwacht dat zovelen zouden aanhalen dat hij daartegen in de gevangenis zou zitten.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08

Player1S

Probably out in the dark

Ik vermoed dat hij dan voor het eerst zn woord houd en we hem nooit weer zien in de VS. Die gaat dan hooguit "veilig" vanuit Rusland of Noord Korea tweeten hoe slecht Biden en eventuele andere toekomstige presidenten het doen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:10
KipCurreh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:26:
Even een domme vraag, maar ik zit even naar Nebraska te kijken..

Dit is de enige staat met een onafhankelijke parlement, weliswaar met een Republikeinse meerderheid.
Over het hoe en waarom weet ik niet genoeg btw.

Maar eh, zou het niet "eerlijker" zijn moesten alle staten zo functioneren?
Nu kan een staat bijv. 50.1% naar de ene overhangen, en zo 20+ kiesmannen leveren
Even van het fivethirtyeight blog gejat:
If you’re like me, you maybe woke up this morning to look at the one blue square in Nebraska and couldn’t remember why there are little squares in Nebraska to begin with. Those exist because Nebraska (and Maine!) have a system unlike anything that exists in the rest of the country. It’s called the “congressional district method,” and basically splits each state’s Electoral College votes up by congressional district. Instead of winner-take-all, the state’s overall winner gets two electoral votes, and then the winner of each congressional district gets one more. Maine has been doing it this way since the 1970s and Nebraska since the 1990s, but after the Bush v. Gore fiasco in 2000, 21 other states considered going the same way. Why didn’t they? One possible reason is that the system may not make the Electoral College more representational. The election reform nonprofit FairVote, for example, found that a smaller percentage of the population lives in swing congressional districts than in swing states and that taking the whole nation the way of Nebraska and Maine could actually increase the likelihood of winning the presidency without winning the popular vote.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

k995 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:30:
[...]

Peilingen tonen aan dat geen ervan populair is, michelle obama heeft nog meer kans.
Michelle vs Ivanka 😄

• Waah
  • Nu online
Grannd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:30:
[...]

Als de GOP bij het verlies van Trump alsnog de huidige koers doorzet krijg je (of het Trump zelf is of niet) een Trump 2.0 als nieuwe kandidaat die in alles extremer gaat zijn dan Trump nu is.
May i present to you:
Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/ee2b9229b8181037491aa392951b8e2e00c91108/0_125_2400_1439/master/2400.jpg?width=445&quality=85&auto=format&fit=max&s=1863436d41d799b4b17d23862bba0383

• wildhagen
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:31:
Had niet verwacht dat zovelen zouden aanhalen dat hij daartegen in de gevangenis zou zitten.
Hij zou het ronduit verdienen, met een aantal dingen die op zijn allerzachtst gezegd nogal dubieus zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Persoonlijk denk ik nog steeds dat, wanneer hij verliest, hij na een paar dagen/weken herrie schoppen in zijn leren stoel zakt en met een diepe zucht blij is dat hij eindelijk van deze idioterie af is. Ik denk namelijk nog steeds dat hij nooit president had willen zijn, maar dat het een uit de klauwen gelopen publiciteitsstunt was in 2016.

• PolarBear
  • Niet online

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
[...] maar als je je geluk aan Biden gaat ophangen kom je echt van een koude kermis thuis. Dat wordt gewoon een herhaling van G.W Bush era.
Waar haal je al deze wijsheid nu precies vandaan? Heb je er wat bronnen voor?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:28:
[...]

Ja, maar je redeneert nu alsof de Amerikaanse democratie bedoeld is om te dienen in het belang van het Amerikaanse volk. Uh nee. De bedoeling is de belangen van de elites op staatsniveau te dienen en de bevolking doet er niet zoveel toe.
En precies daar zit een mega probleem voor de blanke bevolking die meegaat in de politieke marketing. Al vier decennia lang schuiven hun lijnen nota bene op, maar ze kunnen de correlatie met het beleid wat ze steunen maar niet doorbreken.

Deze verkiezing is ongeacht uitkomst interessant in die zin dat het de laatste is van het oude founding father versus bankers conflict: moet de VS een democratie worden, of een minority rule systeem blijven.

In dat opzicht is het pijnlijk dat de blanke bevolking juist mogelijk maakt dat zij zelf net zo ondergeschikt gemaakt worden aan de segregatie toepassingen als de overige bevolkingssegmenten.

Stukje leesvoer wat wel eens in memes verpakt zou mogen worden voor de leercurve: https://americanaffairsjo...19/11/the-real-class-war/

En ja, precies datzelfde zie je in Nederland. Vanuit het overnemen van Angelsaksische modellen en gedragslijnen. Lijnen schuiven op, maar electoraal versterkt het telkens verder. Mensen klagen steen en been, en kiezen weer voor verder opschuiven van dezelfde lijnen. Met opmerkelijke correlatie voor de verschraling van onderwijs en het uitkleden van curricula.

Mensen, vreemde diersoort.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Brent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:32:
[...]

Waar haal je al deze wijsheid nu precies vandaan? Heb je er wat bronnen voor?
Je zit op zijn best met een trol te praten 8)

Ga er op en alsof het een Qanon script is, het is wachten op "doe je onderzoek", en je bent er zo klaar mee.

• wildhagen
  • Niet online
Was dat niet de officiele versie, waar door Barr nogal in geknipt schijnt te zijn in pasaages die hem en Trump "even" niet zo goed uitkwamen?

Virussen? Scan ze hier!

• ph4ge
k995 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:30:
[...]

Trump Sr. is ook niet populair. Nooit geweest ook. Wat er toe doet is dat je binnen de verdeelde republikeinse partij met het rare verkiezingssysteem de nominatie weet te grijpen en de rest van de GOP vervolgens in lijn valt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Trump is daarentegen nog geen oorlogen begonnen en is ook nog geen war on terror martelkampen wezen bouwen.

Als je goed oplet zie je dat veel zaken in de media gewoon uit verband getrokken wordt. Je wordt als kijker/lezer gewoon bedonderd waar je staat. Nogmaals, ik ben geen Trump fan (hij doet rare uitspraken soms en dat getwitter vind ik ook maar niks), maar als je je geluk aan Biden gaat ophangen kom je echt van een koude kermis thuis. Dat wordt gewoon een herhaling van G.W Bush era.
Niet om te trollen ofzo, maar ik denk oprecht dat er in dit topic weinig voor jou te halen valt op dit moment. Zeker op dit moment niet. Tenzij je natuurlijk opzoek bent naar een moddergevecht. Je hebt natuurlijk het volste recht om hier te reageren en je mening te geven, maar denk er even over na en doe er je voordeel mee. :)
PolarBear schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:30:
[...]

De NSB voerde een schijnmacht uit tijdens de bezetting, de Duitsers hadden er geen hoge pet van op en mochten alleen maar doen wat de Duitse bezettingsmacht uitkwam.
Precies. En dat ging zonder drempels. Zie de medewerkingen van bestuurslagen, verenigingsleven, ondernemingen, vakbonden en zo meer.

Conformisme is een hellend vlak. En dat zit best diep in Nederland.

Verzet was er absoluut ook, maar het was opmerkelijk van aard, voor grassroots van beperkte schaal, en pas na de afrekeningen van hoofdjes van dames kaal scheren werd het zelfs gedoogd in verwerking van de oorlog.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Poah, als WI en MI zo blijven.... Wat een rollercoaster. Ik ben al 13 uur wakker en geen moment moe geweest.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

XWB schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:30:
[...]

Ik denk het niet. Iemand die in de gevangenis zit kan moeilijk een gooi doen naar het presidentschap.
Als Trump verliest dan is daar weinig tot geen kans op.

Als eerste leeftijd. Ten tweede, pardon debat. Ten derde, wil je je politiek kapitaal besteden aan een vervolging bij het huidige beeld van extreme polarisatie en lage drempels aan de andere kant tot escalatie?

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:37:
Poah, als WI en MI zo blijven.... Wat een rollercoaster. Ik ben al 13 uur wakker en geen moment moe geweest.
Zoo hey! Al 13 uur wakker.... knap hoor :+

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dat Trump de executive order schreef om Guantanamo open te houden en de executive order van Obama te schrappen die bedoeld was om die te sluiten bedoel je?

PSN

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PA official geeft even tegengas over Trump zijn claims over fraude.

@cnn

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 04-11-2020 16:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

YakuzA schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:37:
[...]

Dat Trump de executive order schreef om Guantanamo open te houden en de executive order van Obama te schrappen die bedoeld was om die te sluiten bedoel je?
Of dat hij zijn steun heeft uitgesproken voor marteling zoals waterboarding.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nou ja, het is natuurlijk wel waar dat veel mensen een soort valse hoop lijken te hebben op oude tijden die herleven zodra Biden gekozen zou worden. Maar voor de wereld verandert er niet wezenlijk veel, behalve dat er dan eindelijk weer iemand in het witte huis zit die zich niet openlijk als maatschappelijke splijtzwam gedraagt. Maar de dingen die Trump gedaan heeft zijn gedeeltelijk al ingezet onder Obama / Biden, zoals de relatie met China etc.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:45

Trump lijkt inmiddels de (ook hier geplaatste) afbeelding opgepikt te hebben waarin bij Michigan te zien zou zijn dat er 100k+ stemmen voor Biden erbij kwamen en geen stemmen voor Trump.
Als ik het goed heb begrepen was het een foutje in één van de feeds en heeft dit dus slechts enkele minuten online gestaan (en is daarna gecorrigeerd).

[ Voor 22% gewijzigd door EDIT op 04-11-2020 16:40 ]

• Waah
  • Nu online
Gunner schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:38:
PA official geeft even tegengas over Trump zijn claims over fraude.

@cnn
Duidelijke taal: "Geen externe bemoeienis met ons telsysteem, elke stem wordt geteld"

• MainframeX
*knip* kap eens met die off-topic reacties

[ Voor 91% gewijzigd door Migrator op 04-11-2020 16:49 ]

Idempotent.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Page does not exist!

Verder lijkt Arizona nog niet beslist:
Because of an error in an Edison Research data feed of results, the estimate of the counted vote in Arizona displaying on maps and tables is too high. The actual estimate is that 86% of the vote has been counted.
86% geteld ipv 98%+

(AP heeft hem nu op 84% geteld gezet)

[ Voor 42% gewijzigd door YakuzA op 04-11-2020 16:42 ]

PSN

• MainframeX
The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:35:
[...]

Niet om te trollen ofzo, maar ik denk oprecht dat er in dit topic weinig voor jou te halen valt op dit moment. Zeker op dit moment niet. Tenzij je natuurlijk opzoek bent naar een moddergevecht. Je hebt natuurlijk het volste recht om hier te reageren en je mening te geven, maar denk er even over na en doe er je voordeel mee. :)
Eens. Gelijk heb je. Bedankt voor het aangeven! Ik ga inderdaad maar eens wat anders doen :P

Idempotent.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
EDIT schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:39:
[Twitter]

Trump lijkt inmiddels de (ook hier geplaatste) afbeelding opgepikt te hebben waarin bij Michigan te zien zou zijn dat er 100k+ stemmen voor Biden erbij kwamen en geen stemmen voor Trump.
Als ik het goed heb begrepen was het een foutje in één van de feeds en heeft dit dus slechts enkele minuten online gestaan (en is daarna gecorrigeerd).
Mooi dat Twitter er gelijk een filter over gooit :P

• SinergyX
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In het kort, WHAT IS THIS ALL ABOUT, met een retweet naar een screenshot over Maine, hoe van ene situatie naar de ander Biden werkelijk elke stel zou hebben gekregen (120k+).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:41:
[...]

Heb je er nog een screenshot van? :+
Hij is alweer herplaatst:
https://twitter.com/MattM...23992377380450309/photo/1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zpilPZQ.png

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 04-11-2020 16:43 ]

TheS4ndm4n#1919

• Dr. Strangelove

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:37:
[...]

Als Trump verliest dan is daar weinig tot geen kans op.

Als eerste leeftijd. Ten tweede, pardon debat. Ten derde, wil je je politiek kapitaal besteden aan een vervolging bij het huidige beeld van extreme polarisatie en lage drempels aan de andere kant tot escalatie?
Leeftijd mag toch echt geen issue zijn voor vervolging, ex-Nazi's die ouder zijn worden ook nog steeds vervolgd. Punt twee heb ik niet genoeg kaas van gegeten om op in te gaan. Wat punt drie betreft, iemand maar niet vervolgen om escalatie te vermijden is wel een groot dieptepunt in een rechtstaat.

March of the Eagles

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 11:10
Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:57:
[...]

Welke kaarten zijn dat? Ik lees wel het nodige over hertellen en claims van fraude, maar daarmee kan je toch niet een verkiezing mee pakken?
De omstandigheden nu zijn niet hetzelfde, maar indertijd heeft Bush II daarmee wel een verkiezing gepakt.

Trump II - Project 2025 tracker

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat we al de hele dag zien, verschillende overzichten updaten op verschillende tijdstippen hun datapunten. Maar Trump heeft een change gevonden om zielig over te doen.

• k995
Miki schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:41:
[...]

Mooi dat Twitter er gelijk een filter over gooit :P
Lijkt me maar normaal, standaard GOP/trump leugens.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tijd om de Florida updates uit 2016 op te zoeken en fraude te schreeuwen? :+

PSN

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11 22:52
Smultie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:37:
[...]

Zoo hey! Al 13 uur wakker.... knap hoor :+
En ik werk ook gewoon :P Maar ik begrijp dat om 03:30u voor jou een peuleschilletje is.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFDkNuvMlxXPK9bB4rSGf8PD8fI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hBQGcKX604hGqKzYkKfjvSmZ.png?f=user_large

• wildhagen
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:43:
[...]

Tijd om de Florida updates uit 2016 op te zoeken en fraude te schreeuwen? :+
Het is alleen fraude als het ongunstig is voor Trump. Als het in zijn voordeel uitpakt is het 100 procent legitiem uiteraard.

Virussen? Scan ze hier!

Ok, even iets serieus tussendoor. De SC journalist John Kruzel is in de USPS data gedoken. En die zien er niet goed uit. Moet even via Twitter, vanwege de screens. Lijkt zowel op de verkiezingen voor president als voor de senaat impact te hebben.

Met in het achterhoofd dat Republikeinen altijd de tegenstander beschuldigen van wat later blijkt dat ze zelf gedaan hebben moet ik even terugdenken aan Trump's opmerking dat ballot dumping aan de gang is. De berichten van medewerkers van de USPS gericht aan de OECD monitor geven een sterke indruk dat de huidige juridische kwestie van 300k ballots onvolledig is.

De moeite waard om eens over na te denken. Links- of rechtsom is hier vrij evident sprake van een brede manipulatie. Probleem is dat het a) lijkt te werken en b) groter van schaal lijkt te zijn dan gevreesd.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Omdat het nu nog kan:

Fake news!! :p

De grafieken zullen blijven veranderen tot wanneer alle stemmen geteld zijn.

March of the Eagles

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

BadRespawn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:43:
[...]

De omstandigheden nu zijn niet hetzelfde, maar indertijd heeft Bush II daarmee wel een verkiezing gepakt.
Gepakt over eerlijk verkregen?

Een hertelling omdat een sterk vermoeden van fraude is, is gewoon democratisch, en als die telling vervolgens anders is, dan is dit toch gewoon prima.

Los van de politiek achter de kandidaat, wil je toch gewoon dat de kandidaat wint die ook werkelijk heeft gewonnen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Waah
  • Nu online
Vreemd. De total votes is niet +128k, maar +138k O-)

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:21

Jebus4life

BE User

Ik vraag me af waar dit van komt? Stond Biden geen double digits op voorsprong ofzo?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:34
Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:23:
[...]

"ze" de autoriteiten in sommige van deze staten ;)

Het gaat me om de snelheid van tellen/bekend maken, niet het stemmen zelf ;)
Ook niet dat er een iets latere blue wave komt van een bepaald soort stemmen (Trump scoorde early goed, Biden late, perfect te verklaren). Maar het feit dat er zo verschrikkelijk veel tijd gaat over dat tellen.

Ja, we zijn allemaal maar mensen, maar je zegt toch niet "tsja, het is laat aan het worden, laten we 15% van de stembiljetten morgen ofzo maar tellen". Terwijl er al weken een narratief geschept werd dat er biljetten gingen "verschijnen" als Trump op winst stond. Nee, suck it up, tel tot je aan 100% zit en je maakt de opening van het Trump kamp om de verkiezingen als fraude te bestempelen een héél stuk kleiner
Het tellen van mail ballots duurt veel langer, die moeten allemaal gecontroleerd worden op authenticiteit en identiteit. Bij normale ballots gebeurt dat voor het stemmen op het stembureau. Dan hoef je achteraf alleen nog maar te tellen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:46:
[...]

Vreemd. De total votes is niet +128k, maar +138k O-)
Beide cijfers zijn +138k

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

fsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:43:
[...]

Wat we al de hele dag zien, verschillende overzichten updaten op verschillende tijdstippen hun datapunten. Maar Trump heeft een change gevonden om zielig over te doen.
Even 120k stemmen ergens bijtellen, meer dan 2% verschil? Nee, iemand bij de telkamer heeft momenteel z'n grootste paniekaanval ooit :P

Plaatjevorm:
https://twitter.com/Mtnrl...24013846999216133/photo/1

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

XWB schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:42:
[...]

Leeftijd mag toch echt geen issue zijn voor vervolging, ex-Nazi's die ouder zijn worden ook nog steeds vervolgd. Punt twee heb ik niet genoeg kaas van gegeten om op in te gaan. Wat punt drie betreft, iemand maar niet vervolgen om escalatie te vermijden is wel een heel dieptepunt in een rechtstaat.
Oh, dat ligt in de VS anders. Daarbij, een overlijden of pseudo-ziekte zou ook weinig schokkend zijn.

Dat derde item, ik weet het, ben het met je eens. Maar kijk eens nuchter naar het potentieel voor destabilisatie op het moment. De Democraten zitten al in het mantra van het juiste op de juiste wijze doen maar niets doen wat collaps kan riskeren. Dat was ook de argumentatie bij Bush vs Gore.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:44:
Ok, even iets serieus tussendoor. De SC journalist John Kruzel is in de USPS data gedoken. En die zien er niet goed uit. Moet even via Twitter, vanwege de screens. Lijkt zowel op de verkiezingen voor president als voor de senaat impact te hebben.

[Twitter]

Met in het achterhoofd dat Republikeinen altijd de tegenstander beschuldigen van wat later blijkt dat ze zelf gedaan hebben moet ik even terugdenken aan Trump's opmerking dat ballot dumping aan de gang is. De berichten van medewerkers van de USPS gericht aan de OECD monitor geven een sterke indruk dat de huidige juridische kwestie van 300k ballots onvolledig is.

De moeite waard om eens over na te denken. Links- of rechtsom is hier vrij evident sprake van een brede manipulatie. Probleem is dat het a) lijkt te werken en b) groter van schaal lijkt te zijn dan gevreesd.
Zorgelijk. Heel veel 'kleine' manipulaties maken een grote in een kiesstelsel als dat van de VS :-(

• Waah
  • Nu online
Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:46:
[...]

Ik vraag me af waar dit van komt? Stond Biden geen double digits op voorsprong ofzo?
Op de tussenstand staat toch wat anders voor Maine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1kA8HJfXzddPaMw73u1sF-WEY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bFvurAdHXHC1TJy402uXbUJ8.png?f=fotoalbum_large

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:44:
[...]

En ik werk ook gewoon :P Maar ik begrijp dat om 03:30u voor jou een peuleschilletje is.
Ik neem aan dat je wel vaker 13 uur achter elkaar wakker bent geweest zonder om te vallen? :P

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SinergyX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:47:
[...]

Even 120k stemmen ergens bijtellen, meer dan 2% verschil? Nee, iemand bij de telkamer heeft momenteel z'n grootste paniekaanval ooit :P

Plaatjevorm:
Dat is dus wat Trump altijd doet, ergens een foutje zoeken op een random website of een verkeerde uitspraak van een random verslaggever en dan zeggen "Kijk eens hoe oneerlijk ze mij behandelen".

Dit zijn geen officiële resultaten dus zegt helemaal niets als die soms gek geupdate worden.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

SinergyX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:47:
[...]

Plaatjevorm:
Dit soort dingen zijn altijd wel grappig. Als iemand verkiezingsfraude zou willen plegen, zouden ze dan en plein public gewoon even 200k stemmen bijtellen :p

Blijkbaar in een eerdere update wel Trump geteld, maar vergeten de Biden stemmen mee te tellen.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
MI gaat toch ineens hard op FOX

per aspera ad astra

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 22:46
Wanneer verwachten we weer een staat met een definitieve winnaar? Ik kijk nu al 2 uur naar 95/96% geteld O-)

• wildhagen
  • Niet online
Tristan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:50:
Wanneer verwachten we weer een staat met een definitieve winnaar? Ik kijk nu al 2 uur naar 95/96% geteld O-)
Waarschijnlijk niet vóór morgen.

Virussen? Scan ze hier!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

LAD93 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:49:
MI gaat toch ineens hard op FOX
Dat was weer 10% van Detroit erbij. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Technisch toch zaterdag pas? Al zou er voor die tijd cijfermatig al vast kunnen liggen wie er gewonnen heeft (vanuit missende stemmen), is dan toch pas officieel?

Of iemand gaat rellen en er komt natuurlijk een hertellen bij verlies :P

Bonsaiboom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:47:
[...]

Zorgelijk. Heel veel 'kleine' manipulaties maken een grote in een kiesstelsel als dat van de VS :-(
Ja, het is een goed voorbeeld van een dual target puntdruk toepassing.

Je grijpt in daar waar er een consequentie zal zijn, daar krijg je vragen over en kun je beloven dat het goed gaat want je zal alles op prioriteit zetten. Maar je ingreep heeft het systeem van prioriteit om zeep geholpen. En dus krijg je een effect wat je eigenlijke doel dient, en dankzij al gehoord te zijn is het gemaskeerd.

Dit zijn dingen van een bestuurskamer eigenlijk, hoe je als COO een proces management toepassing inzet om bijvoorbeeld een functie of lijn te compromitteren zodat je het voorstel tot afsplitsen, verkoop of vervanging door contract met de vriend kunt doen.

Het is zo klassiek en gekend dat mensen zich niet voor kunnen stellen dat het op een politieke arena toegepast is. Maar goed, de data liegen er niet. De documenten en notuleren van instructies ook niet.

Ik moet wel zeggen, dapper van de post medewerkers dat ze durven signaleren. En dan ook nog een externe monitor missie en civiele organisaties. Maar, too little, too late.

Ik kan echt niet zien hoe die stemmen, die 300k plus al de rest wat er steeds meer lijkt te zijn, nog gewogen kunnen gaan worden in het electorale proces.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Als het binnen een paar duizend stemmen blijft. Dan duurt het wel ff.
Militairen die overzee zitten mochten ook nog tot gisteren hun stembiljet op de post doen. Die worden ook sowieso geteld. Dat kan 2 weken duren.

TheS4ndm4n#1919

• ph4ge
Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:45:
[...]

Gepakt over eerlijk verkregen?

Een hertelling omdat een sterk vermoeden van fraude is, is gewoon democratisch, en als die telling vervolgens anders is, dan is dit toch gewoon prima.

Los van de politiek achter de kandidaat, wil je toch gewoon dat de kandidaat wint die ook werkelijk heeft gewonnen.
De hertelling is niet afgerond, maar op een arbitrair moment onderbroken in het voordeel van Bush II. Dat was de climax van een enorm vuil spel van de republikeinen. We zullen nooit zeker weten of Bush II ook had gewonnen als de hertelling wel was afgerond, maar hoogst waarschijnlijk was het Gore (zo dachten de republikeinen er ook over anders hadden ze het hertellen wel laten afmaken).

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:50:
[...]

Dat was weer 10% van Detroit erbij. :P
WI en MI staan nu op exact op dezelfde percentages, moet wel fraude zijn :+
49,6 vs 48,9

PSN

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

[Twitter]

Wat betekend dit nou precies ? Dat die 300k ballots niet meetellen ? Of waren ze net op tijd ?

• Tristan
Met 69.596.841 getelde stemmen heeft Joe Biden meer stemmen gehaald dan Barack Obama in 2008. Die won dat jaar met ongeveer 100.000 minder stemmen.

De presidentsverkiezingen van 2020 zijn hard op weg naar de grootste opkomst in een eeuw tijd, schrijven Amerikaanse media. De voorspelling is dat het aandeel stemmers op kan lopen tot 67 procent van alle stemgerechtigden.
Dat zou mooi zijn!
Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:48:
[...]

Op de tussenstand staat toch wat anders voor Maine
[Afbeelding]
Misschien vertraging? Ik zag dat de autoriteiten van Maine al de uitslag gecertificeerd hebben als voor Trump?

• Tristan
RocketKoen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:52:
[...]

Als het binnen een paar duizend stemmen blijft. Dan duurt het wel ff.
Militairen die overzee zitten mochten ook nog tot gisteren hun stembiljet op de post doen. Die worden ook sowieso geteld. Dat kan 2 weken duren.
Ohja, en dat zijn er ook tig triljoen natuurlijk. Want USA.

• Dr. Strangelove
Michigan outstanding counties bijna allemaal suburbs van Detroit waar Biden 70/30 scoort. Je zou toch denken dat het alleen nog maar beter kan worden daar.

Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:53:
[...]

Wat betekend dit nou precies ? Dat die 300k ballots niet meetellen ? Of waren ze net op tijd ?
Dat ze inderdaad - hoogstwaarschijnlijk - niet geteld gaan worden. Redelijke kans dat ze uiteindelijk niet eens meer gevonden kunnen worden.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Hoorde net van een bevriende Amerikaan dat in PA 25% van de stemen per mail gedaan zijn en nog niet geteld zijn.
volgens heb zijn deze stemmen 80% dem (vandaar dat Trump deze ook tegen wil houden) PA kan dus ook nog heel goed naar Biden gaan.

In MI zijn de detroit (veel) stemmen nog niet meegeteld deze zijn ook voornamelijk dem.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Damn .....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mqVWiFi.png

Het ziet ernaar uit dat Trump het voor elkaar heeft gekregen om 300.000 stemmen tegen te houden omdat UPSP ze niet op tijd bezorgt heeft.

Gelukkig zijn er veel amerikanen geweest die dat hebben zien aankomen, en toch ook naar de stembussen zijn gegaan terwijl ze al via mail in vote eerder gestemd hebben.

Meer info.
The first column from the left represents inbound ballots, which are ballots sent by voters to elections offices
John Kruzel
@johnkruzel
·
42m
As of this week, USPS said there were some 300,000 ballots that lacked a delivery scan (USPS Data, 11/2)
John Kruzel
@johnkruzel
·
35m
Dozens of states had Election Day cutoffs for mail ballot arrival, meaning ballots that were not delivered by close of polls last night will be rejected

(Note: Data below, via
@NCSLorg
, may not reflect litigation that changed mail ballot due dates)

[ Voor 117% gewijzigd door Kain_niaK op 04-11-2020 16:58 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:21

Jebus4life

BE User

Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:53:
[...]

Misschien vertraging? Ik zag dat de autoriteiten van Maine al de uitslag gecertificeerd hebben als voor Trump?
Opvallend dat de news outlets daar niet over spreken? Als Trump alles wint in Maine ontneemt dat toch een serieuze optie voor Biden? Want dan zijn NV/WI/MI niet meer voldoende voor een Biden win.

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 04-11-2020 16:57 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat plaatje zie ik niet zo snel onder een "WHAT IS THIS ALL ABOUT?" tweet staan...

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:40

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Waar de ene partij de ander van beticht zonder bewijs is vaak waar de klagende partij toe bereid is in een vergelijkbare situatie. :|

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Pagina: 1 ... 50 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid