Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.184 views

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:57:
[...]

Welke kaarten zijn dat? Ik lees wel het nodige over hertellen en claims van fraude, maar daarmee kan je toch niet een verkiezing mee pakken?
Er was eens een lead van iets van 6000 stemmen, na hertelling was dat nog maar 537.... :X
Dus ja, als je dan net kantelt, krijg je opeens een hele rits extra kiesmannen. En dat kan het verschil maken.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:00:
[...]

Kort door de bocht. Op CNN (nota bene) hebben ze het er ook net over. Wat is de boodschap van "rural America"? Waarom stemmen ze op Trump. Zorg er voor dat je die voedingsbodem weghaalt.

Ze voelen zich er niet gehoord en de afstand tot de politiek is enorm. Is Trump dan een oplossing? Nee, natuurlijk niet, maar het is wel gewoon een reactie.

Clinton was ook al zo goed om mensen daar weg te zetten als deplorables. Je voelt je niet gehoord, scholen zijn kut, je werk is weg en je hebt geen spaargeld noch toekomst, krijg je dat op je dak. Dat zijn ze niet vergeten.
Precies dit.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Biden is net zo erg. Had liever Bernie gezien, maar die is te links voor Amerika, terwijl hij hier hooguit centrum zou zijn. Maar dit is een soort van droom voor Amerika, namens mijzelf, en ik verwacht dit niet mee te maken in mijn leven. Niet voor niks is de USA vooral een stelletje gevluchte puriteinen die vonden dat de religie in GB niet streng genoeg was destijds. Ja, er waren een hoop goede zaken daar qua founding fathers, absoluut, maar dit, wat er nu is, is het niet. Mensen zijn veelal; 'fuck you I've got mine'. En laat dat nu net precies dat ene evolutionaire ding zijn waar wij mensen beter in waren dan een hoop andere soorten. Samenwerken.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:03
Die kan je op meerdere manieren interpreteren. Hij zegt ook "we don't want them to find ballots at 4am and add them to the list". Dat impliceert dat ze niet geteld worden, niet dat ze niet uitgebracht worden.

[ Voor 4% gewijzigd door hostname op 04-11-2020 16:04 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

Kort door de bocht. Op CNN (nota bene) hebben ze het er ook net over. Wat is de boodschap van "rural America"? Waarom stemmen ze op Trump. Zorg er voor dat je die voedingsbodem weghaalt.

Ze voelen zich er niet gehoord en de afstand tot de politiek is enorm. Is Trump dan een oplossing? Nee, natuurlijk niet, maar het is wel gewoon een reactie.

Clinton was ook al zo goed om mensen daar weg te zetten als deplorables. Je voelt je niet gehoord, scholen zijn kut, je werk is weg en je hebt geen spaargeld noch toekomst, krijg je dat op je dak. Dat zijn ze niet vergeten.
Ze volgende Trump al voor die opmerking. Ze willen liever makkelijke oplossingen. Iemand die roept dat ze het inderdaad zwaar hebben maar hij gaat alles terugbrengen zoals het was! Dat de wereld veranderd is en die vorige realiteit nooit meer terug gaat komen boeit niet. Ze volgen wel.

Nu, 4 jaar later, zijn die kolenbanen niet terug gekomen, zijn veel bedrijven lekker doorgegaan met outsourcen en is de staalindustrie nog steeds kut. Maar dat is uiteraard de schuld van de Democraten, want die vonden mij niet aardig... gelul.

blup

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:24

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:02:
[...]

Er was eens een lead van iets van 6000 stemmen, na hertelling was dat nog maar 537.... :X
Dus ja, als je dan net kantelt, krijg je opeens een hele rits extra kiesmannen. En dat kan het verschil maken.
Dat begrijp ik, maar dat gaat beide kanten op. Als er een realistisch vermoeden van fraude is, dan moeten ze dat zeker onderzoeken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:55:
Op dit soort momenten is het wel weer duidelijk dat een stem in de VS veel meer waard kan zijn afhankelijk van waar je woon.
offtopic:
Dat stemmen in waarde verschillen blijkt in NL ook zo te zijn. Zo kan de PvdA op 30 zetels staan voor de verkiezingen, de PVV op 10 en na de verkiezingen staat de PvdA op 20 en de PVV op 19, dan wordt PVV als winnaar beschouwd en mag als eerste aan tafel volgens velen (toegegeven: vooral media en PVV stemmers). De facto is de stem op de PvdA dus minder waard dan die op de PVV.

einde persoonlijk frustratie :)

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:57
Ik zie toch nog heel wat Counties in Michigan met nog heel wat counting te gaan. Het wordt daar nog spannend imo, zelfs met Detroit erbij. Enkel uit Wayne County zouden nog heel wat stemmen naar Biden kunnen gaan.

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-11 09:22
Waarom hebben ze dit jaar Biden en Trump weer? Er waren toch ook jongere kandidaten? Ik zie totaal het nut niet van kandidaten rond de 70 jaar.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Hij leeft nog...

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
hostname schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:04:
[...]

Die kan je op meerdere manieren interpreteren. Hij zegt ook "we don't want them to find ballots at 4am and add them to the list". Dat impliceert dat ze niet geteld worden, niet dat ze niet uitgebracht worden.
Buiten de bizarre vertaling om, interpreteerde ik het als 'we gaan door met tellen van de stemmen die er nu zijn en niets meer'.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ah, hij is wakker. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Xfade schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:05:
Waarom hebben ze dit jaar Biden en Trump weer? Er waren toch ook jongere kandidaten? Ik zie totaal het nut niet van kandidaten rond de 70 jaar.
Trump omdat hij incumbent is, en Biden omdat die de Democratische voorverkiezingen heeft gewonnen.

As simple as that.

Virussen? Scan ze hier!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

per aspera ad astra

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
Langer trackrecord, langer de tijd om bondgenoten te krijgen, bekender bij de donoren. Mogelijk ook nog wat leeftijdsaspecten van stemmers en de waarde van die stemmen.

Addicted to silent computing

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:47

FunkyTrip

Funky vidi vici!

WhySoSerious schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:41:
[...]

Precies, en waarom zou je de door jezelf gewonnen verkiezingen frauduleus noemen?

Een kat in het nauw...
Hij zou ze sowieso frauduleus noemen omdat hij uiteraard de popular vote ruim gewonnen zou moeten hebben, dus het plannetje van de frauderende democraten is niet gelukt! Hij is toch president geworden ondanks de miljoenen frauduleuze stemmen ;-)

Dit dus.

• PolarBear
  • Niet online
1. Volgens mij heeft een partij nog nooit de zittende president vervangen. Trump is dus een logische keuze. Bovendien had hij tot Corona toesloeg ook de wind in de zeilen economisch gezien.
2. Biden heeft de andere kandidaten verslagen, het was zijn 'beurt, en hij had veel steun in de partij en geldschieters.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
Hij heeft lekker uitgeslapen, die oude bok.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Jivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:03:
[...]

Biden is net zo erg. Had liever Bernie gezien, maar die is te links voor Amerika, terwijl hij hier hooguit centrum zou zijn. Maar dit is een soort van droom voor Amerika, namens mijzelf, en ik verwacht dit niet mee te maken in mijn leven. Niet voor niks is de USA vooral een stelletje gevluchte puriteinen die vonden dat de religie in GB niet streng genoeg was destijds. Ja, er waren een hoop goede zaken daar qua founding fathers, absoluut, maar dit, wat er nu is, is het niet. Mensen zijn veelal; 'fuck you I've got mine'. En laat dat nu net precies dat ene evolutionaire ding zijn waar wij mensen beter in waren dan een hoop andere soorten. Samenwerken.
Ik zou voor Bernie stemmen omdat het meer in mijn politieke spectrum zit, maar ergens ben ik best tevreden met Biden, mocht hij het halen. Om de simpele reden dat Biden het meer in zich heeft om de komende jaren blue en red te verbinden, of op z'n minst iets dichter bij elkaar te laten komen. Je kunt niet verwachten dat, met Bernie als president, de VS ineens naar links beweegt.

Daarnaast, vergeet House en Senate niet. Obama heeft daar enorm "last" van gehad, Trump de afgelopen 4 jaar en wie dan ook aan het roer staat de komende 4. Je kunt veel kapot maken (zie Trump), maar eigenlijk maar weinig constructief bijdragen.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:02:
[...]

Ja, alleen lijkt Trump het zelf nog niet helemaal door te hebben ;)

Maargoed, hij is nog een paar weken president, dan is de wereld van hem af gelukkig. Helaas niet van de erfenis van zijn wanbeleid, want daar zit met name de VS nog wel enkele tientallen jaren aanvast (via zijn vriendjes die hij in het Hooggerechtshof heeft benoemd).
De SC hoef je je denk ik geen zorgen om te maken als fan van de democraten, ik denk dat die die gewoon het aantal seats gaan verhogen en rammen dat vol met democraten. De SC gaat niet conservatief blijven bij een win van de democraten. Biden zegt nu nog dat hij packing een slecht idee vindt, maar als hij gefrustreerd raakt van de SC die hem in de weg zit dan kan dat denk ik de tipping point zijn. Plus hij zegt dat nu, maar het blijft een politicus; dus wat zegt hij na de verkiezingen is what matters. ;) ALS hij wint. Er is nog steeds een kans dat het Trump wordt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• wildhagen
  • Niet online
Ah, en zijn niveau is nog net zo laag als normaal. Goed om te zien dat hij nog steeds in allerlei complotten denkt, en allerlei insinuaties doet.

Ik was al bang dat hij gezond verstand zou kweken, maar nee, blijkbaar niet.

Virussen? Scan ze hier!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Oudjes komen opdagen bij de voorverkiezingen. Jongeren blijkbaar niet.
Al was de populaire kandidaat onder jongeren Bernie. En die is ook bejaard.
En het gaat er ook om hoeveel belangrijke mensen je vriendje zijn. En dat is lastig als nieuwkomer tegen iemand die dit al 30 jaar doet.

TheS4ndm4n#1919

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:37
Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:55:
Op dit soort momenten is het wel weer duidelijk dat een stem in de VS veel meer waard kan zijn afhankelijk van waar je woon.
Laatst had John Oliver het daarover in het geval van de representatie van de senaat t.o.v. de bevolking in de Verenigde Staten:
YouTube: The Supreme Court: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

In de Verenigde Staten ligt de verhouding van het aantal senatoren van een staat t.o.v. de hoeveelheid inwoners van een staat nogal scheef. 15 Staten hebben dus samen 30 senatoren, terwijl Californië er 2 heeft. Tegelijkertijd heeft Californië meer inwoners dan die 15 staten bij elkaar. Daarmee liggen de verhoudingen wat mij betreft aardig scheef voor een parlement wat rechters benoemt.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

je bent ongeveer 8 maanden te laat, maar een groot deel van de democratische kiezer is ook conservatief. En veel van de jongere generatie is zeer progressief. Veel te progressief voor het communisme hatende blok die vooral tijdens de primaries stemt.

Het is dus de keuze geweest van democratisch geregistreerde kiezer om voor oud en bekend te gaan ipv jong en vernieuwend.

blup

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
P.O. Box schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:04:
[...]

offtopic:
Dat stemmen in waarde verschillen blijkt in NL ook zo te zijn. Zo kan de PvdA op 30 zetels staan voor de verkiezingen, de PVV op 10 en na de verkiezingen staat de PvdA op 20 en de PVV op 19, dan wordt PVV als winnaar beschouwd en mag als eerste aan tafel volgens velen (toegegeven: vooral media en PVV stemmers). De facto is de stem op de PvdA dus minder waard dan die op de PVV.

offtopic:
Maar dan nog zal ieder geval een vertegenwoordiging die door de meerderheid van de bevolking gesteund wordt gaan regeren (even een minderheidskabinet buiten beschouwing gelaten). Dus in dat opzicht zijn stemmen net zoveel waard. Het feit dat er naar relatieve verschillen ten opzichte van de vorige verkiezingen gekeken is IMHO overigens ook vreemd, maar maakt het niet anders dan dat er toch een meerderheid gevormd zal moeten worden, daar hoeft in principe zelfs de grootste partij niet bij te zitten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:56
en zo historically wrong zitten ze ook niet, op Pennsylvania zijn alle staten die op minimaal likely Biden stonden naar Biden gegaan en bij PA is de mogelijkheid dat 't Biden wordt nog best aanwezig.

Ja, de meeste/ alle toss-ups states zijn naar Trump gegaan, maar dat kan ook met die staten.

Ik bedoel, ze zaten nou ook niet heel sterk goed ofzo
WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:01:
[...]

Ik vrees toch dat laatste. De VS is extreem gepolariseerd en wie er ook wint: er gaat een grote groep boos worden. Nu houdt men zich nog op de vlakte omdat geen van de partijen nog weet wie er "REBEL!!! REBELLLL!!!" moet gaan roepen op straat, maar als er iets gecalled wordt dan staat in no-time een halve staat in de fik.

Maarja, is het atypisch omdat normaliter de uitslag al eerder bekend is of is het werkelijk atypisch in de zin van zelfs met de huidige resultaten is het nog "te rustig". Ik vrees dat voor de volgende nacht voorbij is er doden gaan vallen... Het blijft denk ik niet bij een paar gesneuvelde ruiten, wat brandjes en looters. Hoe dan ook gaat de zorg het nog drukker krijgen daar.
Mwa, op zich valt het mee. Progressieve groepen en etnisch civiel protest heeft een meetbaar en consistent lage bereidheid en zeer hoge drempels voor escalatie en bereidheid tot geweld. Er is geen enkel incident te vinden waar escalatie van die kant niet reactief was op extreme prikkels voor escalatie, en erger, vanuit conservatieve kant.

Of er escalatie komt zal afhangen van de durf van alt en extreem rechts om provocatie te scheppen, en dat hangt in hoge mate af van het narratief van Trump.

Zeker, extreme polarisatie. Maar het extreme gedrag zit zowel historisch als tegenwoordig meetbaar en demonstratief aan één kant.

Daarmee heeft de andere kant een interessant middel om dat potentieel te minimaliseren. Ghandi tactics.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
In Penn lijkt net ook weer wat geteld te zijn en is de marge van Trump over Biden gekrompen naar 'slechts' 550k (AP/NOS).

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:29
Wel een hoop Biden fans hier zeg :). Ik hoop eerlijk gezegd dat hij niet gekozen wordt. Ik vind hem een hoop weg hebben van Bush. Hij komt suf en beïnvloedbaar over. In de Bush periode was het enkel war on terrorism, oorlog voeren om zogenaamde massavernietigingswapens die er niet waren en martelkampen. De stabiliteit in de wereld is momenteel erg fragiel. Ik ben geen die hard Trump fan, maar die kerel heeft tenminste nog wel z'n eigen mening en staat ergens voor.

Idempotent.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:07:
[...]

Ik zou voor Bernie stemmen omdat het meer in mijn politieke spectrum zit, maar ergens ben ik best tevreden met Biden, mocht hij het halen. Om de simpele reden dat Biden het meer in zich heeft om de komende jaren blue en red te verbinden, of op z'n minst iets dichter bij elkaar te laten komen. Je kunt niet verwachten dat, met Bernie als president, de VS ineens naar links beweegt.

Daarnaast, vergeet House en Senate niet. Obama heeft daar enorm "last" van gehad, Trump de afgelopen 4 jaar en wie dan ook aan het roer staat de komende 4. Je kunt veel kapot maken (zie Trump), maar eigenlijk maar weinig constructief bijdragen.
Goede punten ja. De Senate gaat nogal een obstakel zijn voor Biden. Maar goed, Biden is net als de rest gewoon een oldschool politician. Ik heb hem liever dan Trump, maar hij is ook van het grote geld van de corporaties. En dat is het grootste probleem in de US denk ik zelf. De lobbies en de corporations die het land uiteindelijk runnen.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• PolarBear
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:07:
[...]
Al was de populaire kandidaat onder jongeren Bernie. En die is ook bejaard.
Dat is het understatement van het jaar, hij is ouder dan Biden en Trump.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:56
MainframeX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:09:
Wel een hoop Biden fans hier zeg :). Ik hoop eerlijk gezegd dat hij niet gekozen wordt. Ik vind hem een hoop weg hebben van Bush. Hij komt suf en beïnvloedbaar over. In de Bush periode was het enkel war on terrorism, oorlog voeren om zogenaamde massavernietigingswapens die er niet waren en martelkampen. De stabiliteit in de wereld is momenteel erg fragiel. Ik ben geen die hard Trump fan, maar die kerel heeft tenminste nog wel z'n eigen mening en staat ergens voor.
Trump is veel beinvloedbaarder dan welke President dan ook. Zorg dat je gewenste standpunt in de ontbijtshow van Fox komt en een uur later tweet Trump 't als beleid...

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

tuinïnen

Eventus stultorum magister

PolarBear schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:07:
[...]

2. Biden heeft de andere kandidaten verslagen, het was zijn 'beurt, en hij had veel steun in de partij en geldschieters.
Kan me niet voorstellen dat Biden de droomkandidaat is geweest. Hij wacht inderdaad vooral heel lang en zal waarschijnlijk heel veel diensten hebben verleend om de steun te krijgen in de partij (en geld). En dan wordt je, vlak voor je dood, blijkbaar toch nog president.

De kans is dan ook aanwezig dat hij uiteindelijk zijn termijn niet vol kan maken ivm zijn gezondheid.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

P.O. Box schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:04:
[...]

offtopic:

Dat heeft totaal geen wettelijke grondslag.

Iedereen mag zelf bepalen met wie ze om tafel gaan, uiteindelijk is een kabinet, een groep die steun krijgt vanuit de meerderheid van de kamer.
Als de SGP zegt het kabinet te willen vormen en 76 leden van de kamer steunen dit, dan zijn zij het kabinet.

In de VS kan jij in een staat wonen die overduidelijk 1 kant stemt, en jouw stem heeft dan verder geen waarde. Woon je in een swingstate dan is jouw stem veel meer waard.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• wildhagen
  • Niet online
Ik snap dat je Trump-aanhanger bent, maar het enige waar Trump voor staat is iedereen tegen elkaar opzetten, en de hele wereld in de problemen storten.

Nee, slechter dan Trump kan het toch echt niet. Biden heeft ook zo zijn problemen, maar vergeleken met Trump is het ongeveer een heilige. Niet dat dát zo moeilijk is, want erger dan Trump kan je het biologisch gezien volgens mij niet krijgen :P

Virussen? Scan ze hier!

• The Realone
tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:10:
[...]

Kan me niet voorstellen dat Biden de droomkandidaat is geweest. Hij wacht inderdaad vooral heel lang en zal waarschijnlijk heel veel diensten hebben verleend om de steun te krijgen in de partij (en geld). En dan wordt je, vlak voor je dood, blijkbaar toch nog president.

De kans is dan ook aanwezig dat hij uiteindelijk zijn termijn niet vol kan maken ivm zijn gezondheid.
Sowieso is er al even geen droomkandidaat voor de democrats. Obama was de laatste.

• RocketKoen
daanb14 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:08:
[...]

Laatst had John Oliver het daarover in het geval van de representatie van de senaat t.o.v. de bevolking in de Verenigde Staten:

In de Verenigde Staten ligt de verhouding van het aantal senatoren van een staat t.o.v. de hoeveelheid inwoners van een staat nogal scheef. 15 Staten hebben dus samen 30 senatoren, terwijl Californië er 2 heeft. Tegelijkertijd heeft Californië meer inwoners dan die 15 staten bij elkaar. Daarmee liggen de verhoudingen wat mij betreft aardig scheef voor een parlement wat rechters benoemt.
De senaat was ook nooit bedoeld om politiek te zijn. Het is als onze 1e kamer. Hun taak is de grondwet bewaken. En in het geval van Amerika, dat de federale overheid van de autonomie van de staten af blijft. Vandaar dat iedere staat even belangrijk is. Ze waren in het begin heel bang dat grote staten als NY hun wil gingen opleggen aan het platteland.

TheS4ndm4n#1919

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:31
The 1950s called. They want their world view back.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 16:51
Bezulba schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:08:
[...]

je bent ongeveer 8 maanden te laat, maar een groot deel van de democratische kiezer is ook conservatief. En veel van de jongere generatie is zeer progressief. Veel te progressief voor het communisme hatende blok die vooral tijdens de primaries stemt.

Het is dus de keuze geweest van democratisch geregistreerde kiezer om voor oud en bekend te gaan ipv jong en vernieuwend.
to be fair in the primary was er geen jong en vernieuwend.

Er was jong (pete) maar hij was niet vernieuwend(beleidtechnisch, homo zijn is niet vernieuwend)
er was oude(bernie) maar wel vernieuwend.
[...]

Cultisme. Decennia van programmeren. Republikeinen en de kerken. Plus, loudest voice tv, talk radio, etc. Op een bed van extreem uitgekleed onderwijs, afsnijden van kapitaalstromen en continu vijandsbeeld.

Serieus, ze zijn niet meer in een positie om door te krijgen dat ze zich laten gebruiken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Brent
Euh, Trump die gaat naar de hoogste bieder. Zoek dit topic maar eens door.

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Dan ben ik wel benieuwd wat dat in jouw ogen bij Trump dan is? In hoeverre je dat uitvoerbaar acht? En in hoeverre je het eens bent met waar hij dan voor staat.
Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:11:
[...]

The 1950s called. They want their world view back.
The 1700’s.

• Waah
Gelukkig hebben ze gewoon een programma en is Biden niet alleen de baas :+ al denkt men vaak dat de president de volledige baas is.

Biden is vóór black lives matters, een donkere vrouwlijke vicepresident juist om ook die kant te horen ipv enkel van zijn white privilege uit te gaan. Vóór groene energie etc.

Bush was een Republikein he.... niet een Democraat.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bezulba schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:04:
Nu, 4 jaar later, zijn die kolenbanen niet terug gekomen, zijn veel bedrijven lekker doorgegaan met outsourcen en is de staalindustrie nog steeds kut. Maar dat is uiteraard de schuld van de Democraten, want die vonden mij niet aardig... gelul.
Trump zegt nog dat hij wat wil doen. Biden had/heeft nauwelijks boodschap aan of voor die staten.

Trump levert niet, is een eikel, etc etc. Maar hij toont zijn gezicht er in ieder geval en doet in ieder geval nog net alsof hij er een gevoel heeft.

Het gaat om de perceptie.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:07:
[...]

De SC hoef je je denk ik geen zorgen om te maken als fan van de democraten, ik denk dat die die gewoon het aantal seats gaan verhogen en rammen dat vol met democraten. De SC gaat niet conservatief blijven bij een win van de democraten. Biden zegt nu nog dat hij packing een slecht idee vindt, maar als hij gefrustreerd raakt van de SC die hem in de weg zit dan kan dat denk ik de tipping point zijn. Plus hij zegt dat nu, maar het blijft een politicus; dus wat zegt hij na de verkiezingen is what matters. ;) ALS hij wint. Er is nog steeds een kans dat het Trump wordt.
Zonder meerderheid in de Senaat gaat Biden helemaal niets doen met de SCOTUS. Vandaar dat de race om die zetels ook nogal belangrijk gaat zijn. Maar eerst maar eens Orange is Sus in Orange regelen.

• FDMK
  • Laatst online: 21:26
The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:11:
[...]

Sowieso is er al even geen droomkandidaat voor de democrats. Obama was de laatste.
Ik vond Tulsi Gabbard anders wél verstandige en verbindende woorden spreken tijdens een van de verkiezingsdebatten.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Waar staat hij voor dan? Eigen gewin eerst? Trump #1 en de rest volgt op plek 20? Liegen is prima, bedriegen nog beter?

Overigens ben ik geen Biden fanboi ofzo, maar een aardappel zou nog een betere kandidaat zijn dan Trump.

[ Voor 7% gewijzigd door Bezulba op 04-11-2020 16:13 ]

blup

• PolarBear
  • Niet online
daanb14 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:08:
[...]

Je moet wel de staatsinrichting van de VS in ogenschouw nemen. De VS is geen land met provincies maar een federatie van staten. En ik vind het te makkelijk om de popular vote op federaal niveau altijd belangrijker te vinden dan de staten an sich. Denk niet dat dit het topic is omdat uit te diepen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08

Player1S

Probably out in the dark

tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:10:
[...]

Een droomkandidaat bestaat niet want een droom kandidaat spreekt zowel jong als oud aan en links en rechts. Die bestaat niet.

Biden is verre van perfect maar nog steeds oneindig wensbaarder dan Trump.

En leeftijd zegt niks. Trump kan morgen ook opeens tijdens een rage aanval een massive heart attack krijgen of weer eens een hersenbloeding (hij heeft zichzelf hier over verraden).

Ook een jonge kandidaat kan morgen spontaan dood neer vallen.

Is jonger wenselijk? Waarschijnlijk wel maar het is geen reden om tegen Biden te stemmen in het geval van Trump.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-11 11:11
North Carolina, ik lees op Twitter dat Biden daar nog een kans van slagen heeft. Iemand daar gedachten over?

Hello. Is it me you're looking for?

• LAD93
  • Niet online
Iemand een idee vanaf hoe laat NV weer gaat rapporteren?

per aspera ad astra

• RocketKoen
PolarBear schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:09:
[...]

Dat is het understatement van het jaar, hij is ouder dan Biden en Trump.
Qua leeftijd wel. Maar ik denk dat hij er fysiek en mentaal minder last van heeft dan de andere 2.

TheS4ndm4n#1919

Bezulba schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:12:
[...]

Waar staat hij voor dan? Eigen gewin eerst? Trump #1 en de rest volgt op plek 20? Liegen is prima, bedriegen nog beter?
Trump is de chaos actor van godfather geopolitics, de agenda van libertarische oligarchen.

Voor context zie https://www.the-american-...08/28/the-godfather-wars/

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

iamerwin schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:13:
North Carolina, ik lees op Twitter dat Biden daar nog een kans van slagen heeft. Iemand daar gedachten over?
Als iemand weet hoeveel post stemmen er nog te tellen zijn, is er iets zinnigs over te zeggen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 18:42

Rannasha

Does not compute.

LAD93 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:13:
Morgen pas weer. Om een of andere reden nemen ze een dagje vrij vandaag.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:12:
[...]

Trump zegt nog dat hij wat wil doen.
Leuk dat-ie van alles roeptoetert, maar hij maakt niks waar. Roeptoeteren is mooi, maar als het bij woorden blijft....

Staat die Mexicaanse muur er al, bijvoorbeeld? En hebben de Mexicanen die al betaald? Zijn de belastingen voor iederen verlaagd? Heeft hij alle produktie naar de VS teruggehaald? Heeft hij de marine uitgebreid naar 350 schepen? Heeft hij een nieuwe Iran-deal gemaakt? Heet hij alle gun-free zones afgeschaft bij scholen?

Dat waren allemaal verkiezingsbeloften, en geen één ervan heeft hij volledig nagekomen.

En dit is maar een kleine selectie van gebroken verkiezingsbeloftes. Zie voor van zijn fantastische wanprestaties: https://www.politifact.co...ter/promises/trumpometer/

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 04-11-2020 16:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

• LAD93
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:14:
[...]

Duidelijk. Ze zullen eerst een gokje gaan wagen op de Strip gok ik.

per aspera ad astra

• RocketKoen
Niet echt relevant denk ik.
Het is dezelfde reden dat hij Nevada, Arizona, Wisconsin en Michigan waarschijnlijk wint. Maar daar staat hij er beter voor. En als hij die 4 wint is het klaar.

TheS4ndm4n#1919

• The Realone
Faddermakker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:12:
[...]

Ik vond Tulsi Gabbard anders wél verstandige en verbindende woorden spreken tijdens een van de verkiezingsdebatten.
Klopt, totdat ze rond begon te schoppen binnen de partij. ;)

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:21

Jebus4life

BE User

Morgen pas (no clue why)... 8)7

Btw, we wisten allemaal dat Trump de verkiezingen als frauduleus ging bestempelen, maar ze werken het ook in de hand he... Georgia gebeurd al uren niets meer terwijl we wachten op (vermoedelijk) zwaar democratische stemmen daar die de boel nog kunnen flippen.

Als ik een Republikein ben, zou ik me daar ook vragen bij stellen. Het narratief van "mail ballots take longer" lijkt me perfect plausibel, maar niet als er zo absurd lang geen resultaten komen. Omgekeerd zou je hier niet blij van worden...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

RocketKoen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:13:
[...]

Qua leeftijd wel. Maar ik denk dat hij er fysiek en mentaal minder last van heeft dan de andere 2.
Ik vind Biden en zelfs Trump "fitter" ogen dan Bernie.

Dan gebruik ik fit wel in de ruimste vorm van het woord.
Maar misschien komt dat ook omdat Bernie beetje die verwilderde hippie-opa look heeft :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Dr. Strangelove
Die moeten alleen nog mail in en absentee ballots tellen en hebben aangegeven pas donderdag de uitslag te geven.

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
https://www.oddschecker.c...tial-election-2020/winner
  • 22% winst als Biden wint
  • 400% winst als Trump wint
Lijkt dus een winst voor Biden in 2020 te worden.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:35
Ik begrijp niet helemaal hoe het op het kaartje van de NOS kan dat de voorsprong van Trump in Pennsylvania langzaam afneemt (eerder 14 punten, nu nog 9) terwijl het percentage getelde stemmen de hele tijd op 64% blijft staan.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:29
Of je gaat hier mensen eens niet wegzetten of diskwalificeren.

[ Voor 69% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 16:22 ]

Idempotent.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:08:
[...]
Er is geen enkel incident te vinden waar escalatie van die kant niet reactief was op extreme prikkels voor escalatie, en erger, vanuit conservatieve kant.
Dát betwijfel ik. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:28

Don Quijote

El Magnifico

Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:17:
[...]

Btw, we wisten allemaal dat Trump de verkiezingen als frauduleus ging bestempelen, maar ze werken het ook in de hand he... Georgia gebeurd al uren niets meer terwijl we wachten op (vermoedelijk) zwaar democratische stemmen daar die de boel nog kunnen flippen.
Wij zijn "ze" in jouw zin? Democraten neem ik aan? Wat hadden die in Georgia moeten doen? Niet stemmen per post?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:17:
[...]

Maar misschien komt dat ook omdat Bernie beetje die verwilderde hippie-opa look heeft :+
Bernie is in ieder geval nog net zo scherp als altijd: https://twitter.com/shaunking/status/1323901346525925376

• RocketKoen
Rannasha schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:14:
[...]

Nee, ze tellen vandaag gewoon verder. Maar ze maken vandaag geen nieuwe resultaten bekend. Dat doen ze in een persco op donderdag ochtend.

Aangezien de verkiezing misschien van deze uitslag afhangt... Leuke manier om aandacht te krijgen denk ik.

TheS4ndm4n#1919

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
ArgantosNL schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:11:
[...]

to be fair in the primary was er geen jong en vernieuwend.

Er was jong (pete) maar hij was niet vernieuwend(beleidtechnisch, homo zijn is niet vernieuwend)
er was oude(bernie) maar wel vernieuwend.
Andrew Yang? Wilde die geen basisinkomen voor idereen? Ook iets met crypto..

Hallo met Tim

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:17

On_E

Housemusic

MainframeX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:18:
Allemaal nieuwskijkers hier. Laat je gerust informeren programmeren :)
Dus.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• The Realone
wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:16:
[...]

Leuk dat-ie van alles roeptoetert, maar hij maakt niks waar. Roeptoeteren is mooi, maar als het bij woorden blijft....

Staat die Mexicaanse muur er al, bijvoorbeeld? En hebben de Mexicanen die al betaald? Zijn de belastingen voor iederen verlaagd? Heeft hij alle produktie naar de VS teruggehaald? Heeft hij de marine uitgebreid naar 350 schepen? Heeft hij een nieuwe Iran-deal gemaakt? Heet hij alle gun-free zones afgeschaft bij scholen?

Dat waren allemaal verkiezingsbeloften, en geen één ervan heeft hij volledig nagekomen.

En dit is maar een kleine selectie van gebroken verkiezingsbeloftes. Zie voor van zijn fantastische wanprestaties: https://www.politifact.co...ter/promises/trumpometer/
West-Virginia stemde massaal op Trump, onder andere vanwege de belofte dat de koolmijnen daar weer open gaan. WV is een beetje het Limburg van de VS, alleen dan met een paar ton meer meth in de aderen. Ik heb familie in WV die 100% beter af zouden zijn geweest met Clinton, maar die stemden om die reden toch op Trump. Geen idee wat ze dit jaar gestemd hebben trouwens.

Enfin, van die koolmijnen is werkelijk niks terecht gekomen, WV is er niet beter op geworden.
Enter 2020, weer vol rood. ;)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MainframeX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:18:
Allemaal nieuwskijkers hier. Laat je gerust informeren programmeren :)
Groetjes aan Frans!

• burgt
  • Laatst online: 22-11 23:18

burgt

Starbass

WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:44:
Ik ben trouwens benieuwd dat als Biden onverhoopt toch wint, hoe snel ze dan de 25th gebruiken om Harris naar voren te schuiven. Eén ding is wel zeker, als de democraten winnen dan is het eerste dat ze doen waarschijnlijk de Supreme Court finaal slopen. Long-term denk ik nog altijd dat nu nog 4 jaar Trump uiteindelijk beter en veiliger is dan dat de democraten vandaag winnen. Afijn. We gaan het zien. :)
Diden heeft al aangegeven dat hij er een study van wil maken om er een goed gedragen fix moet komen op het supreme court, ik vermoed niet dat dit snel zal gaan, maar het is nu wel heel scheef natuurlijk, zoals bill maher al zei, nu is 100% van de supreme court christelijk, dat is geen goede weergave van de bevolking.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-11 14:54

Rub3s

+3 , omdat het kan

Lapa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:18:
Ik begrijp niet helemaal hoe het op het kaartje van de NOS kan dat de voorsprong van Trump in Pennsylvania langzaam afneemt (eerder 14 punten, nu nog 9) terwijl het percentage getelde stemmen de hele tijd op 64% blijft staan.
Ik denk dat ze dezelfde bron gebruiken als Fox: https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results

Daar gebeurt hetzelfde.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja dat kan zeker nog. De laatste stemmen moeten namelijk nog uit democratisch neigende gebieden komen en het is onduidelijk hoeveel stemmen er nu uitgebracht zijn bij elke staat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Niet moeilijk te verifiëren, kwestie van de FBI en Domestic Unrest databanken op de korrel nemen. Maar ja, dat wil men vaak niet .................

Dit is geen domein van beeldvorming of alternatieve feiten. Sorry.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:12:
[...]Biden is vóór black lives matters, een donkere vrouwlijke vicepresident juist om ook die kant te horen ipv enkel van zijn white privilege uit te gaan. Vóór groene energie etc.
Ik zeg niet dat hij daar niet voor is, maar laten we wel even duidelijk zijn over de strategie achter een vrouwelijke donkere running mate.

Een running mate is er altijd om een andere groep stemmers te trekken. In het geval Biden als oude blanke man, wil je iemand die dat allemaal niet is.
Het is zeer positief dat zij running mate is, zonder meer, verandering krijg je alleen door het te doen, ook al is de motivatie minder mooi.

Het lastige van politiek, zeker de amerikaanse politiek, is dat alles een spel is, alles is strategie, alles heeft met invloeden te maken. Dat is hier gedeeltelijk ook zo, maar hier heb je veel meer keuze, vind je de VVD wat te rechts, dan ga je voor D66, wil je links stemmen maar wil je wel een vrouw aan de top, dan heb je keuze enz.

In de VS krijg je 2 oude blanke mannen, hun running mate is dat echt een keiharde politieke keuze om op te vullen waar zij het normaal slecht doen. En als Biden een blanke man had als running mate, had hij heel erg veel kiezers verloren.

• Brent
[...]

Als vuistregel en all else being equal, geef ik ook de voorkeur aan jongere kandidaten. Verkiezingen hebben immers navenant meer effect op jongere levens dan oudere, dus moeten zij aan het roer kunnen staan van hun toekomst.

Maar daar hebben de VS de voorverkiezingen voor. Het is op Biden en Trump uitgekomen, dat is de keuze, en gegeven die keuze, en dat vreselijke winner-takes-all-systeem, is er voor eigenlijk niemand behalve de 0.1% reden Trump te kiezen.

• Waah
het verkiezingsteam van Biden verwacht ook dat ze Pensylvania ook zullen pakken.

• Nibbz
  • Laatst online: 10:49

Nibbz

Postmaster General

Als een president, denkt dat het injecteren van bleek, een mogelijke oplossing kan zijn voor het Covid virus.. ben je af.

Wat me dan verder nog te binnen schiet, weet je nog die caravan die vanuit mexico naar Amerika kwam? Allemaal moordenaars en drugsdealers die eraan zouden komen.

Het scheiden van ouders en kinderen (die illegaal het land in kwamen)

De muur, die er zou komen.. en door de Mexicanen betaald zou worden

Corona.. "it will magically dissapear.. like a miracle" en nogsteeds erkend hij de problemen niet.

Deze man heeft zoveel onzin geroepen. Eigenlijk raar hij ook heeltijd begint over fake news.. terwijl al het news wat uit zijn eigen mond komt.. zo fake is al ik weet niet wat.

13:37

• RocketKoen
[...]

Bernie ziet er ouder uit... Maar Trump kan geen helling af lopen of een glas water met 1 hand vasthouden. Om nog maar te zwijgen over zn geestelijke gezondheid. En Biden heeft meerdere "senior moments" gehad waar hij halverwege een verhaal vergeet waar hij het over heeft. Of de naam van zijn vrouw of kleindochter vergeet.

TheS4ndm4n#1919

• Miki
  • Nu online
Lol, eigen mening niet beïnvloedbaar _O-

Als je het nieuws gewoon de afgelopen 4 jaar had gevolgd had je gewoon kunnen volgen dat Erdogan Trump een loer heeft gedraaid met Syrie kwestie. De handelsoorlog die zo makkelijk te winnen zijn is ie ook niet ver mee gekomen. Met zowel China als Europa is hij nog geen stap verder gekomen behalve economische schade toebrengen door het verhogen van importtarieven. De Saudische kroonprins heeft Trump in zijn zak zitten, dat liet de gehele Kashogi moord pijnlijk zichtbaar worden en dan hebben we het maar niet over alle pogingen om bij Putin in de smaak te vallen. Neem bijvoorbeeld de summit in Finland waarbij en publique zijn veiligheidsdiensten afvalt voor het woord van Putin.

Echt neem een ander in de maling maar kom niet ongefundeerd onzin hier uitstrooien.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
Lapa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:18:
Het percentage getelde stemmen is een schatting. Niemand weet hoeveel stemmen er precies zijn uitgebracht. Het cijfer is dus op basis van historische gegevens, niet op basis van de huidige verkiezingen. Die cijfers worden daarom ook niet automatisch bijgewerkt als er weer nieuwe getelde stemmen gerapporteerd worden.

• Dr. Strangelove
WaPo predictions for WI en PA:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/El_J8bHWoAUoMru?format=jpg&name=medium

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/El_KJAhXUAEY8RP?format=jpg&name=medium

[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2020 16:24 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

zullen we obvious trol gewoon obvious laten en niet op reageren?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:21:
het verkiezingsteam van Biden verwacht ook dat ze Pensylvania ook zullen pakken.
Als dat zo is, is het natuurlijk nog geen landslide, maar in ieder geval een flinke overwinning. Laten we het hopen.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:44:
Ik ben trouwens benieuwd dat als Biden onverhoopt toch wint, hoe snel ze dan de 25th gebruiken om Harris naar voren te schuiven.
Dat is een onnozele republikeins mythe, dat is absoluut niet serieus.
Eén ding is wel zeker, als de democraten winnen dan is het eerste dat ze doen waarschijnlijk de Supreme Court finaal slopen.
Slopen? Je bedoelt het traditionele evenwicht herstellen dat de GOP gesloopt heeft?
Daarbij dan heb je de senaat nodig en die hebben ze niet.
Long-term denk ik nog altijd dat nu nog 4 jaar Trump uiteindelijk beter en veiliger is dan dat de democraten vandaag winnen. Afijn. We gaan het zien. :)
Helemaal niet, trump was en zal een ramp voor democratie in de VS zijn, als gisteravond je dat niet leerde sorry dan heb je echt geen idee waar dit over gaat.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Miki schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:22:
[...]

Lol, eigen mening niet beïnvloedbaar _O-

Als je het nieuws gewoon de afgelopen 4 jaar had gevolgd had je gewoon kunnen volgen dat Erdogan Trump een loer heeft gedraaid met Syrie kwestie. De handelsoorlog die zo makkelijk te winnen zijn is ie ook niet ver mee gekomen. Met zowel China als Europa is hij nog geen stap verder gekomen behalve economische schade toebrengen door het verhogen van importtarieven. De Saudische kroonprins heeft Trump in zijn zak zitten, dat liet de gehele Kashogi moord pijnlijk zichtbaar en dan hebben we het maar niet over alle pogingen om bij Putin in de smaak te vallen. Neem bijvoorbeeld de summit in Finland waarbij en publique zijn veiligheidsdiensten afvalt voor het woord van Putin.

Echt neem een ander in de maling maar kom niet ongefundeerd onzin hier uitstrooien.
Vergeet niet orkanen met nukes laten stoppen en groenland willen kopen hahaha

• Miki
  • Nu online
Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:23:
Eens.. goed dat je mij eraan herinnert

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 04-11-2020 16:29 . Reden: spelfout ]

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:21

Jebus4life

BE User

Don Quijote schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:18:
[...]

Wij zijn "ze" in jouw zin? Democraten neem ik aan? Wat hadden die in Georgia moeten doen? Niet stemmen per post?
"ze" de autoriteiten in sommige van deze staten ;)

Het gaat me om de snelheid van tellen/bekend maken, niet het stemmen zelf ;)
Ook niet dat er een iets latere blue wave komt van een bepaald soort stemmen (Trump scoorde early goed, Biden late, perfect te verklaren). Maar het feit dat er zo verschrikkelijk veel tijd gaat over dat tellen.

Ja, we zijn allemaal maar mensen, maar je zegt toch niet "tsja, het is laat aan het worden, laten we 15% van de stembiljetten morgen ofzo maar tellen". Terwijl er al weken een narratief geschept werd dat er biljetten gingen "verschijnen" als Trump op winst stond. Nee, suck it up, tel tot je aan 100% zit en je maakt de opening van het Trump kamp om de verkiezingen als fraude te bestempelen een héél stuk kleiner

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:25
Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:17:
[...]

Morgen pas (no clue why)... 8)7

Als ik een Republikein ben, zou ik me daar ook vragen bij stellen. Het narratief van "mail ballots take longer" lijkt me perfect plausibel, maar niet als er zo absurd lang geen resultaten komen. Omgekeerd zou je hier niet blij van worden...
Eens met die vragen stellen daarbij stellen, echter, na alle (mogelijke) inmening van vorige verkiezingen is deze discussie wel rijkelijk laat. Trump had vier jaar om het stem systeem op de schop te gooien.

Stoppen met tellen en alle mogelijke democratische stemmen letterlijk links laten liggen is ook geen optie. :)

[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 04-11-2020 16:25 ]

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:37
RocketKoen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:11:
[...]

De senaat was ook nooit bedoeld om politiek te zijn. Het is als onze 1e kamer. Hun taak is de grondwet bewaken. En in het geval van Amerika, dat de federale overheid van de autonomie van de staten af blijft. Vandaar dat iedere staat even belangrijk is. Ze waren in het begin heel bang dat grote staten als NY hun wil gingen opleggen aan het platteland.
Vanuit de staten met weinig inwoners snap ik die redenatie dan inderdaad wel. Anders zijn staten met veel inwoners natuurlijk heel invloedrijk in de senaat. Maar zoals door @PolarBear genoemd werd, is dat een discussie ik hier beter niet kan gaan voeren.

• wildhagen
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:23:
Mee eens, maar ik krijg altijd jeuk aan bepaalde lichaamsdelen van mensen die denken dat de zon uti Trump zijn kont schijnt, en dat hij Gods geschenk aan de wereld is.

Dan vraag ik me altijf af in welke bubbel die de laatste 4 jaar hebben verkeerd ofzo. Niet in de echte wereld in ieder geval.

Virussen? Scan ze hier!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Trump word binvloed door wat op fox nieuws komt , zo erg was bush nog niet in zijn slechtste dagen.

• Aardwolf
  • Laatst online: 22:25
mat.hi.as schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:06:
De Trump futures (https://ftx.com/trade/TRUMP) kelderen ook, van 0.28 naar 0.18 :)
Kon je mooi op traden vannacht. Ook Biden futures daar.
Toen ik vannacht keek was er een pump op de Biden token van 15-20% in 10minuten. Maar zo te zien nog flink gegroeid inmiddels, +250%!!! :X
Maar niet bestemd voor EU, VS, etc. Alleen Aziatische markt volgens mij. Heb het maar dichtgegooid, als je dan toch niet mee mag doen... :P

• Waah
PWM schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:23:
[...]

Als dat zo is, is het natuurlijk nog geen landslide, maar in ieder geval een flinke overwinning. Laten we het hopen.
Zeker waar, geen landslide. Maar 271 vs 267 lijkt toch anders als 291 vs 247 O-)

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 14:32

KipCurreh

Nightcrawler

Even een domme vraag, maar ik zit even naar Nebraska te kijken..

Dit is de enige staat met een onafhankelijke parlement, weliswaar met een Republikeinse meerderheid.
Over het hoe en waarom weet ik niet genoeg btw.

Maar eh, zou het niet "eerlijker" zijn moesten alle staten zo functioneren?
Nu kan een staat bijv. 50.1% naar de ene overhangen, en zo 20+ kiesmannen leveren

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• ph4ge
  • Laatst online: 18:40
talkatoo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:24:
[...]

Eens met die vragen stellen daarbij stellen, echter, na alle (mogelijke) inmening van vorige verkiezingen is deze discussie wel rijkelijk laat. Trump had vier jaar om het stem systeem op de schop te gooien.
In alle eerlijkheid, dat is voornamelijk aan de staten en niet aan Trump. Natuurlijk heeft Trump zn best gedaan om het te saboteren waar het kon (bijv. de post, claims over fraude, etc), maar uiteindelijk zijn het de staten die de regels maken en uit te voeren. Progressieve initiatieven om minimum standaarden voor het kiesproces op federaal niveau te regelen zijn consequent door conservatieve politici en rechters geblokkeerd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1 ... 49 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid