ja, vorige verkiezingen nog 7 stuks, 5 die op clinton hadden moeten stemmen, 2 die op trump hadden moeten stemmenmatty___ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:21:
[...]
is het wel eens gebeurd dat zij dit niet deden?
/f/image/DyLJz5ilOB1SxMTsSFrRDcMY.png?f=fotoalbum_large)
Dit is wat men bij CNN verwacht, en wat het ook wel lijkt nu na het flippen van MI en WI.
Recept voor chaos natuurlijk. een nipte winst, zeker als de verschillen zo klein blijven. Maar aan de andere kant: De president wordt pas in Januari ingezworen, dus wat gerommel daarna, lekker boeiend.
Hopelijk wordt Pennsylvania nog een verrassing. Dan is het opeens 290 vs 247 wat toch anders lijkt ;-)
Historisch? Ja. Electors zijn ook al eens vervangen door legislators. Faithless electors, wat eerder dit jaar een opgeklopt drama was, eigenlijk bijna niet.matty___ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:21:
[...]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Zeker? Als ik tel is het dan biden die wint, die wint in meer staten momenteel.Rannasha schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:20:
[...]
Het Huis beslist als het gelijkspel is in het electoral college. Maar op een manier waarbij de afvaardiging van iedere staat bij elkaar 1 stem krijgt. Dit is alsnog in het voordeel van Republikeinen.
Dat zou grappig zijn: biden/pence LOL pence die 4 jaar in alaska lintjes mag knippen.Overigens kiest de Senaat wie de vice-president wordt in dit scenario (met 1 stem per Senator).
Gezien z'n twitterfeed slaapt Trump nog. Het is daar nu 09.30 bijna
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja, dat kan. Kiesmannen zijn in principe vrij om te stemmen op wie ze willen. In sommige staten zijn er wetten tegen dit gedrag (die recentelijk nog door SCOTUS zijn goedgekeurd), maar die leveren de kiesman enkel een boete op en voorkomen niet dat de stem wordt uitgebracht.matty___ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:21:
[...]
Maar, de kiesmannen worden aangewezen door de partij van de winnaar in een staat. Het zullen dus vooral partij-loyalisten zijn die in kritieke gevallen niet tegen de eigen partij zullen stemmen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
525 tegen 13wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:20:
[...]
270 niet, 271 is wel 2x eerder gebeurd (1896 en 2000).
De grootste zege was 525 kiesmannen (!!!), in 1984 (Reagan) of 523 in 1936 (Roosevelt)
Zie Wikipedia: List of United States presidential elections by Electoral College ...
Waar de popular vote dan alsnog dit was:
54.455.472 vs 37.577.352 😅
Deze is veel beter. Kun je op inzoomen en uitvogelen op bepaalde districten die nog maar 60% van hun votes hebben doorgegeven en of het voornamelijk democratische of republikeinse gebieden zijn.Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:22:
[Afbeelding]
Dit is wat men bij CNN verwacht, en wat het ook wel lijkt nu na het flippen van MI en WI.
Recept voor chaos natuurlijk. een nipte winst, zeker als de verschillen zo klein blijven. Maar aan de andere kant: De president wordt pas in Januari ingezworen, dus wat gerommel daarna, lekker boeiend.
Hopelijk wordt Pennsylvania nog een verrassing. Dan is het opeens 290 vs 247 wat toch anders lijkt ;-)
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ja zie het nu ook thx. Ik had Colorado perongeluk op rood gezetP_de_B schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:08:
[...]
Niet als hij Nevada ook krijgt. Dan is WI + MI genoeg.
TIME TO UPGRADE !!!
Jep.... de opponent van Reagan (Monsdale) had maar 2 staten waar hij won: DC (3 kiesmannen) en Minnesota met 10 kiesmannen (zijn home-state).Fleximex schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:23:
[...]
525 tegen 13
Waar de popular vote dan alsnog dit was:
54.455.472 vs 37.577.352 😅
Dat is wat ze noemen een landslide
Virussen? Scan ze hier!
Nee toch?Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:18:
[...]
En dan beslist de senaat, die in handen van de Republikeinen lijkt te blijven.
https://edition.cnn.com/2...tory-explained/index.html
Wikipedia: Contingent electionIf there's a tie among the electors or if nobody gets a majority, then the election goes to the House of Representatives. Each state's delegation of lawmakers gets one vote and they choose between the top three electoral vote-getters. According to the 12th Amendment, if nobody gets a majority by a certain deadline, the Vice President becomes President. If there's no majority for the Vice President, the House delegations are excused and only the senators choose the Vice President. The 20th Amendment changed the deadline from March 4 to January 20.
Pursuant to the 12th Amendment, the House of Representatives is required to go into session immediately after the counting of the electoral votes to vote for president if no candidate for the office receives a majority of the electoral votes. In this event, the House is limited to choosing from among the three candidates who received the most electoral votes. Each state delegation votes en bloc, with each state having a single vote. A candidate is required to receive an absolute majority of state delegation votes (currently 26 votes) in order for that candidate to become the president-elect. The House continues balloting until it elects a president. As a consequence of the state delegation voting method, the party that holds the majority in the House could still lose the contingent election if the minority party holds the majority of state delegations.[5] The District of Columbia, which is not a state, does not receive a vote (the 23rd Amendment, which granted the district electoral votes, did not also give it a vote in contingent elections).
Dat kan op die van de NOS ook: https://nos.nl/collectie/...-de-verkiezingen-in-de-vsKain_niaK schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:24:
[...]
Deze is veel beter. Kun je op inzoomen en uitvogelen op bepaalde districten die nog maar 60% van hun votes hebben doorgegeven en of het voornamelijk democratische of republikeinse gebieden zijn.
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Klopt, al gecorrigeerd, zat op het verkeerde spoor 👍 Consequentie van nog wakker zijn 😇
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
kan op die van CNN ook toch?Kain_niaK schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:24:
[...]
Deze is veel beter. Kun je op inzoomen en uitvogelen op bepaalde districten die nog maar 60% van hun votes hebben doorgegeven en of het voornamelijk democratische of republikeinse gebieden zijn.
Dit is een screenshot
Waar kan je zelf invullen dan? CNN dacht ik maar die site vind ik nou niet meer.rickboy333 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:25:
[...]
Ja zie het nu ook thx. Ik had Colorado perongeluk op rood gezet
De marges van Biden zijn toch een stuk dunner dan die van Trump in de nog onbesliste staten.Kain_niaK schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:24:
[...]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
@Sjah Het kan bijvoorbeeld op 270towin.com. Dit is de kaart gemaakt op basis van de uitslagen van de NYT op dit moment: https://www.270towin.com/maps/YdL4w
[ Voor 11% gewijzigd door voske op 04-11-2020 15:33 ]
Be yourself, no matter what they say ...
88.9% of crooks voted for Trump
[ Voor 42% gewijzigd door Kain_niaK op 04-11-2020 15:34 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Tenzij er in puinhoop gecreeerd wordt waardoor er geen winnaar kan worden uitgeroepen voor een staat. In dat geval bepaald de huidige regering de kiesmannen. Dit is exact de strategie die Trump nu gaat volgen. Biden wint de verkiezing maar acht het daar na nog steeds 50-50 of hij wel president wordt met zulke kleine marges.Rannasha schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:23:
[...]
Ja, dat kan. Kiesmannen zijn in principe vrij om te stemmen op wie ze willen. In sommige staten zijn er wetten tegen dit gedrag (die recentelijk nog door SCOTUS zijn goedgekeurd), maar die leveren de kiesman enkel een boete op en voorkomen niet dat de stem wordt uitgebracht.
Maar, de kiesmannen worden aangewezen door de partij van de winnaar in een staat. Het zullen dus vooral partij-loyalisten zijn die in kritieke gevallen niet tegen de eigen partij zullen stemmen.
Dat is een mooie idd.Kain_niaK schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:24:
[...]
Philadelphia County alleen al een mogelijke 225k extra stemmen voor Biden (Als iedereen verder in dezelfde verhouding stemt.
Als Trump-stemmer zou ik dit ook heel verdacht vinden. Koren op de molen voor hem om dit te bestempelen als 'fraud'Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:20:
[...]
Komt dat niet gewoon omdat die totalen % schattingen zijn ? Opkomst kan veel hoger zijn nu ?
Op de verkiezingsavond staat Trump vrij comfortabel op voorsprong. Volgende ochtend word je wakker en heeft Biden Trump ineens ingehaald.
Het is wel te verklaren en het was zo voorspeld van te voren, maar dat is niet voor iedere stemmer goed uit te leggen
Hoe zie jij het nu verder evolueren (je hebt een iets dieper inzicht dan de meesten van ons in de processen aldaar).Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:26:
[...]
Klopt, al gecorrigeerd, zat op het verkeerde spoor 👍 Consequentie van nog wakker zijn 😇
De huidige cijfers en trends lijken nu toch echt definitief over te hellen naar een Biden overwinning 270-268.
PA/GA/NC zouden dat nog iets hoger kunnen duwen (en idealiter zal dat zo zijn, des te "minder" discussie).
Ik zie al de verwachte commentaren op twitter van de pundits "we stonden voor, waar heeft de "far left" deze stemmen gevonden", "fraude", ... whatever you want.
Dat Trump nu niet Biden zal gaan feliciteren lijkt me duidelijk. Biden zal straks of morgen de overwinning wel claimen, maar wat dan? Trump/Republikeinen willen naar de rechtbanken, maar onder welk mom precies? PA was toch dé staat waar de mail-in ballots het grote probleem zouden worden (en blijken), maar die zou hij potentieel niet nodig hebben. Zover ik lees is er verder (logischerwijs) geen aanwijzing van fraude. Dus ik vraag me af wat de volgende stappen in hun proces zijn.
We weten dat er veel processen in handen zijn van de conservatieven, maar ik zie de basis op dit moment niet om ertegen te vechten. Dus ik hoor graag als jij inzichten hebt daarin
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Voor de liefhebber de odds op Unibet:
Biden: 1.22
Trump: 4.00
Zegt vaak ook wel wat.
Zegt vaak ook wel wat.
Ik zet al mijn geld op Trump, i like those oddsbarrymossel schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:34:
Voor de liefhebber de odds op Unibet:
Zegt vaak ook wel wat.
Elect a clown, expect a circus.
Zelfs die maakt niet uit, Biden heeft er 1 opgepikt in Nebraska; als dat niet zo was stevenden we af op een potentiële 269-269Waarez schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:34:
De enige weg eruit voor Trump is een stem krijgen vanuit Maine. Is dit nog mogelijk?
Die krijgt hij waarschijnlijk, maar dit wordt 'opgeheven' door de stem uit Nebraska voor BidenWaarez schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:34:
De enige weg eruit voor Trump is een stem krijgen vanuit Maine. Is dit nog mogelijk?
Het is heel goed uit te leggen en het wordt al uitgelegd sinds het begin van COVID. Het is al maanden bekend dat dit een blue shift gaat veroorzaken en Trump heeft dit aan zijn fraud narrative toegevoegd.Sjurm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:34:
[...]
Het is wel te verklaren en het was zo voorspeld van te voren, maar dat is niet voor iedere stemmer goed uit te leggen
Als je ervoor kiest om dat te geloven dan ben je gewoon teveel invested in de cult Trump. In feite zeggen deze mensen dat ze hun kandidaat verkiezen boven het democratisch recht van hun landgenoten.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
In Kent word nu hard geteld die zijn nu op bijna 85% van de stemmen. Trump pakt dus 1k stemmen terug in MI. Detroit nog steeds op slechts 70%. De grote klapper voor Biden moet dus nog komen in MI!
Well, it is an odd character.Slasher schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:35:
Ik zet al mijn geld op Trump, i like those odds
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Zoals ik gelijk al zei, het simpele feit dat Trump deze tactiek kiest en vannacht deze speech gaf geeft aan dat ze Republikeinen al dachten dat hij uiteindelijk zou verliezen. Als hij er enige vertrouwen in had dat hij het op eigen kracht over de streep zou trekken dan zou hij op zn minst even tot de ochtend gewacht hebben. Het ondermijnen van de verkiezingen is een wanhoopsdaad.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:37:
[...]
Het is heel goed uit te leggen en het wordt al uitgelegd sinds het begin van COVID. Het is al maanden bekend dat dit een blue shift gaat veroorzaken en Trump heeft dit aan zijn fraud narrative toegevoegd.
Als je ervoor kiest om dat te geloven dan ben je gewoon teveel invested in de cult Trump. In feite zeggen deze mensen dat ze hun kandidaat verkiezen boven het democratisch recht van hun landgenoten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja, maar ik snap heel goed dat mensen het heel opvallend vinden dat er in één keer een 'bump' met Biden bij komt.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:37:
[...]
Het is heel goed uit te leggen en het wordt al uitgelegd sinds het begin van COVID. Het is al maanden bekend dat dit een blue shift gaat veroorzaken en Trump heeft dit aan zijn fraud narrative toegevoegd.
En bijna 50% blijkt invested te zijn in de cult Trump
Precies, en waarom zou je de door jezelf gewonnen verkiezingen frauduleus noemen?ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:40:
[...]
Zoals ik gelijk al zei, het simpele feit dat Trump deze tactiek kiest en vannacht deze speech gaf geeft aan dat ze Republikeinen al dachten dat hij uiteindelijk zou verliezen. Als hij er enige vertrouwen in had dat hij het op eigen kracht over de streep zou trekken dan zou hij op zn minst even tot de ochtend gewacht hebben. Het ondermijnen van de verkiezingen is een wanhoopsdaad.
Een kat in het nauw...
Maar realistisch gezien gaat er in PA/GA/NC niks veranderen tenzij ze daar ook ineens enorme aantallen blauwe stemmen uit een doos trekken. Hier in NC zijn bijvoorbeeld de meest belangrijke blauwe counties al grotendeels door hun stemmen heen. In PA en GA heb ik hier minder zicht op, maar ik begrijp dat in GA er nogal gekeken wordt naar de Atlanta suburbs en PA de mail in votes. Maar de verschillen zijn daar op dit moment zo groot...Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:34:
[...]
De huidige cijfers en trends lijken nu toch echt definitief over te hellen naar een Biden overwinning 270-268.
PA/GA/NC zouden dat nog iets hoger kunnen duwen (en idealiter zal dat zo zijn, des te "minder" discussie).
Voorsorteren? Wat maakt het uit wat ie zegt als hij wint? Als hij verliest heeft ie alvast de toon gezet.WhySoSerious schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:41:
[...]
Precies, en waarom zou je de door jezelf gewonnen verkiezingen frauduleus noemen?
Een kat in het nauw...
[ Voor 18% gewijzigd door The Realone op 04-11-2020 15:42 ]
Ik denk niet dat er ooit rekening gehouden is met het scenario van een veilige winst. Dit is altijd al het plan geweest.ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:40:
[...]
Zoals ik gelijk al zei, het simpele feit dat Trump deze tactiek kiest en vannacht deze speech gaf geeft aan dat ze Republikeinen al dachten dat hij uiteindelijk zou verliezen. Als hij er enige vertrouwen in had dat hij het op eigen kracht over de streep zou trekken dan zou hij op zn minst even tot de ochtend gewacht hebben. Het ondermijnen van de verkiezingen is een wanhoopsdaad.
Trump is akelig stil op Twitter. Had inmiddels toch al wel tweets verwacht.
Opa slaapt nog denk ik hehe. Was ook wel laat gisteren.virofi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:43:
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Voer voor complottheorieën zou je zeggen...virofi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:43:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Net zoals ze het "opvallend" (verdacht?) vonden toen er 4 jaar geleden opeens een bump met Trump bij kwam? Nee, die mensen meten met twee maten, net als Trump, en dat weten we allang. Is dus niet zo interessant.Sjurm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:40:
[...]
Ja, maar ik snap heel goed dat mensen het heel opvallend vinden dat er in één keer een 'bump' met Biden bij komt.
Corona heeft em toch nog gepakt! De flip gaf em een hartaanval. De flip zorgde ervoor dat ie z'n telefoon kapot gooide?ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:43:
[...]
Voer voor complottheorieën zou je zeggen...
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ik ben trouwens benieuwd dat als Biden onverhoopt toch wint, hoe snel ze dan de 25th gebruiken om Harris naar voren te schuiven. Eén ding is wel zeker, als de democraten winnen dan is het eerste dat ze doen waarschijnlijk de Supreme Court finaal slopen. Long-term denk ik nog altijd dat nu nog 4 jaar Trump uiteindelijk beter en veiliger is dan dat de democraten vandaag winnen. Afijn. We gaan het zien.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Op basis van wat ik gelezen en gezien heb wordt PA heel close; de trend is dat Biden 't beter doet t.o.v. Trump dan vorige verkiezingen Clinton t.o.v. Trump. Toen scheelde 't 44k stemmen op ca. 6 miljoen stemmen. Dat is minder dan 1% en in grotere counties gaat de verschuiving om procentpunten.The Realone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:41:
[...]
Maar realistisch gezien gaat er in PA/GA/NC niks veranderen tenzij ze daar ook ineens enorme aantallen blauwe stemmen uit een doos trekken. Hier in NC zijn bijvoorbeeld de meest belangrijke blauwe counties al grotendeels door hun stemmen heen. In PA en GA heb ik hier minder zicht op, maar ik begrijp dat in GA er nogal gekeken wordt naar de Atlanta suburbs en PA de mail in votes. Maar de verschillen zijn daar op dit moment zo groot...
[...]
Voorsorteren? Wat maakt het uit wat ie zegt als hij wint? Als hij verliest heeft ie alvast de toon gezet.
En GA geldt iets vergelijkbaars voor, als je daar de trend doortrekt is een overwinning van Biden net wat kansrijker dan van Trump
Het is in die zin interessant dat Trump dit heel goed als narrative kan uitspelen en onrust kan zaaien, wat hij graag doet.BadRespawn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:44:
[...]
Net zoals ze het "opvallend" (verdacht?) vonden toen er 4 jaar geleden opeens een bump met Trump bij kwam? Nee, die mensen meten met twee maten, net als Trump, en dat weten we allang. Is dus niet zo interessant.
"Assassination attempt on Trump with mail-in vote"ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:43:
[...]
Uh?? Obama was voor het homohuwelijk. Dat hij daar in de aanloop van zijn verkiezingen anders over sprak is puur politiek, daardoor is hij verkozen en heeft hij meer bereikt op dat gebied dan menig ander Amerikaanse president.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:15:
[...]
Obama bekijken wij door een enorm roze bril. Vraag de gemiddelde NL’er eens of hij voor of tegen het homohuwelijk was. Ik geef je op een briefje dat de meerderheid ‘voor’ denkt.
YouTube: 'Gay Marriage ruling is a victory for America' Barack Obama - BBC News
Fake news dus..
Je verhaal klinkt helemaal bonkers iigWhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:44:
Ik ben trouwens benieuwd dat als Biden onverhoopt toch wint, hoe snel ze dan de 25th gebruiken om Harris naar voren te schuiven. Eén ding is wel zeker, als de democraten winnen dan is het eerste dat ze doen waarschijnlijk de Supreme Court finaal slopen. Long-term denk ik nog altijd dat nu nog 4 jaar Trump uiteindelijk beter en veiliger is dan dat de democraten vandaag winnen. Afijn. We gaan het zien.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Geef em eens geen ideeënmatty___ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:45:
[...]
"Assassination attempt on Trump with mail-in vote"
De Nederlandse hackers zijn iets voorzichtiger met hun uitspraken dan Trumpvirofi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:43:
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Nevada heeft maar een verschil van 7600 stemmen. Komt daar nog in verhouding zoveel Biden bij?Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:42:
[Afbeelding]
Dit lijkt me de situatie momenteel. Wisconsin zie ik echt niet waar die missing votes zitten, dus die durf ik echt niet te callen voor Biden
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja, maar op die fiets gaan er 13 in een dozijn. Als je je daar iedere keer druk over gaat maken heb je er een dagtaak aan.Sjurm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:45:
[...]
Het is in die zin interessant dat Trump dit heel goed als narrative kan uitspelen en onrust kan zaaien, wat hij graag doet.
Vraag die mensen of ze het ook vreemd gevonden hadden als die bump voor hun kandidaat was geweest. Case closed.Sjurm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:40:
[...]
Ja, maar ik snap heel goed dat mensen het heel opvallend vinden dat er in één keer een 'bump' met Biden bij komt.
En bijna 50% blijkt invested te zijn in de cult Trump
Kijk voor de lol eens op de fora op Breitbart en Redstate nu; vrijwel alle posts gaan over hoe Biden de election aan het stelen is. Vergelijk dat dan met sites als 538, HuffPo of andere Democratische bastions en het weeklaag is vooral dat Biden een crappy kandidaat was, dat hij in de verkeerde staten campagne voerde en dat hij het heeft laten liggen bij Hispanics.
M.a.w. GOP: Hullie hebben het gedaan. Democraten: We suck!
Ik snap je punt, 't blijft lastig gezien de verschillen in aantallen op dit moment.rik86 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:45:
[...]
Op basis van wat ik gelezen en gezien heb wordt PA heel close; de trend is dat Biden 't beter doet t.o.v. Trump dan vorige verkiezingen Clinton t.o.v. Trump. Toen scheelde 't 44k stemmen op ca. 6 miljoen stemmen. Dat is minder dan 1% en in grotere counties gaat de verschuiving om procentpunten.
En GA geldt iets vergelijkbaars voor, als je daar de trend doortrekt is een overwinning van Biden net wat kansrijker dan van Trump
Doodgebloed door een paper cut van een mail in ballot?matty___ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:45:
[...]
https://edition.cnn.com/e...ctive-maps#build-your-ownSjah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:31:
[...]
Waar kan je zelf invullen dan? CNN dacht ik maar die site vind ik nou niet meer.
En ik gebruik deze voor de actuele standen. Of de stream van Fox news als die weer online is.
https://www.theguardian.c...ntial-republican-democrat
[ Voor 5% gewijzigd door rickboy333 op 04-11-2020 15:49 ]
TIME TO UPGRADE !!!
Dat zou hilarisch zijn, als ze z'n password nu weer hadden geraden. Wat zou het zijn deze keer? fakeelections2020!Nox schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:46:
[...]
De Nederlandse hackers zijn iets voorzichtiger met hun uitspraken dan Trump
Waarschijnlijk wel, want het grootste percentage stemmen dat nog mist zit in en om Las Vegas.Señor Sjon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:47:
[...]
Nevada heeft maar een verschil van 7600 stemmen. Komt daar nog in verhouding zoveel Biden bij?
Dat betekent, stam + t .
Gezien de trend van de afgelopen uren verwacht ik wel dat Biden gaat winnen. Ga Trump wel missen, want die filmpjes van hem zijn echt hilarisch, hoewel 'crazy' Joe misschien ook nog voor wat amusement kan zorgen.
"Mail-in assasin delivered to the president after election night."matty___ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:45:
[...]
Ik verwacht dat hij al wel op is maar gewoon nog niet weet wat nu weer te roepen. Misschien is er nog geen duidelijkheid op Fox News.
De kans is ook groot dat hij in overleg zit hoe de verkiezingsuitslag te manipuleren via legale en minder legale paden.
Addicted to silent computing
Biden is niet zo machtsgeil, die hoef je echt niet af te zetten, die stapt zelf wel terug als er serieuze twijfels in zn team zijn.WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:44:
Zelfs als er inderdaad een geheim plan van de Democraten zou zijn om het "Supreme Court finaal te slopen" hebben ze daarvoor wel de senaat voor nodig, en eigenlijk 2/3 als ze rechters willen afzetten, en dat hebben ze niet. Laat dit soort bizarre complottheorieën dus lekker buiten het topic.
Hooguit zullen ze proberen om een extra rechter aan te stellen. Dat zal niet meevallen zelfs als de Senaat 50/50 is.
Bij 269-269 met NV+WI+NC voor Biden en MI+PA+GA voor Trump is het 23-27 voor Trump qua staten. Addertje onder het gras is nog wel dat een staat die voor Biden stemt niet hoeft te betekenen dat de meerderheid van de representatives in het House ook Democratisch zijn (en vice versa voor Trump).k995 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:23:
[...]
Zeker? Als ik tel is het dan biden die wint, die wint in meer staten momenteel.
Ik wilde nog een grap maken over Trump Force One, now boarding. Maar iets met huid, beer en schieten zegt me dat het daarvoor nog veel te vroeg is.ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:43:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door mekkieboek op 04-11-2020 15:51 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Michigan is echt heel close en kantelt nu weer richting Trump toch?
Trump zit al twee uur in een “bespreking” met adviseurs. Als je het zo kan noemen. Ik zag voorbij komen van een paar journalisten dat het topic het zoeken van escalatie scenario is om het narratief van electoral problems and fraud te vestigen - als vereiste voor ingrijpen.virofi schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:43:
Ik begrijp dat er een aantal mensen zijn weggelopen, maar ook dat de meerderheid er van overtuigd is, zo zegt men althans, te gaan winnen en dus zou het niet nodig zijn om die kaart te trekken.
Clark County (Las Vegas) heeft Biden een 53-45% lead (420k vs 360k votes) en heeft nog maar 3/4e geteld. Tenzij Trump daar een grote push kan maken denk ik dat Nevada buiten zijn bereik ligt.Señor Sjon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:47:
[...]
Nevada heeft maar een verschil van 7600 stemmen. Komt daar nog in verhouding zoveel Biden bij?
Maar ik kijk ook alleen naar de kaartjes, dus 100% zeker ben ik niet
Ja, 0.1% in de afgelopen 20 minuten. Maar een paar uur geleden was het nog een goeie 20k achterstand voor Biden.Tristan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:51:
Dus het kan nog alle kanten op gaanJivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:52:
[...]
Ja, 0.1% in de afgelopen 20 minuten. Maar een paar uur geleden was het nog een goeie 20k achterstand voor Biden.
Ongelofelijk dat het met zo'n groot land neer komt op die paar counties
[ Voor 12% gewijzigd door Tristan op 04-11-2020 15:53 ]
NVM
[ Voor 109% gewijzigd door WolfsRain op 04-11-2020 15:57 ]
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Waarom heb ik het gevoel dat het stilte voor de storm is en straks er hele gekke wijzigingen komen? Als in de democraten krijgen hoop en Trump loopt er nog mee weg.
Trump heeft vermoedelijk ook al een plan klaar om dingen te laten hertellen en zo wellicht meer tijd/evt misinformatie te verspreiden.
Trump heeft vermoedelijk ook al een plan klaar om dingen te laten hertellen en zo wellicht meer tijd/evt misinformatie te verspreiden.
Inmiddels zijn er ook weer stemmen bijgekomen voor Biden en loopt Biden juist weer uit (7k stemmen extra voor Biden, 2k extra voor Trump).Tristan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:51:
Het verandert met elke minuut en dat zal vast ook nog wel even zo blijven.
Nope.Tristan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:51:
Wel close.
49.4% Biden tegen 49.1% Trump
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Niet per se, het gros van de stemmen komen nog uit Detroit en Oakland. Dat is Blue territory. Ik denk dat Michigan wel Biden gaat zijn.
We gaan hier niet op de man spelen.ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:49:
[...]
Biden is niet zo machtsgeil, die hoef je echt niet af te zetten, die stapt zelf wel terug als er serieuze twijfels in zn team zijn.
Zelfs als er inderdaad een geheim plan van de Democraten zou zijn om het "Supreme Court finaal te slopen" hebben ze daarvoor wel de senaat voor nodig, en eigenlijk 2/3 als ze rechters willen afzetten, en dat hebben ze niet. Laat dit soort bizarre complottheorieën dus lekker buiten het topic.
Hooguit zullen ze proberen om een extra rechter aan te stellen. Dat zal niet meevallen zelfs als de Senaat 50/50 is.
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 16:23 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
als je kijkt naar de counties die nog stemmen moeten rapporteren kan trump misschien nog 2 a 3 duizend meer stemmen halen uit de licht rode staten biden zou dat gat moeten kunnen overbruggen met de licht blauwe staten die nog moeten rapporteren.Tristan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:51:
Op dit soort momenten is het wel weer duidelijk dat een stem in de VS veel meer waard kan zijn afhankelijk van waar je woon.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ik blijf voorzichtig. Biden heeft nog meer paden naar overwinning dan Trump, maar die kan heel veel kaarten trekken om de verkiezing te nemen, én hij heeft nog steeds een pad of twee naar electoral college victory zonder subversieve of juridische toepassingen.Jebus4life schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:34:
[...]
Hoe zie jij het nu verder evolueren (je hebt een iets dieper inzicht dan de meesten van ons in de processen aldaar).
Ik zie al de verwachte commentaren op twitter van de pundits "we stonden voor, waar heeft de "far left" deze stemmen gevonden", "fraude", ... whatever you want.
Dat Trump nu niet Biden zal gaan feliciteren lijkt me duidelijk. Biden zal straks of morgen de overwinning wel claimen, maar wat dan? Trump/Republikeinen willen naar de rechtbanken, maar onder welk mom precies? PA was toch dé staat waar de mail-in ballots het grote probleem zouden worden (en blijken), maar die zou hij potentieel niet nodig hebben. Zover ik lees is er verder (logischerwijs) geen aanwijzing van fraude. Dus ik vraag me af wat de volgende stappen in hun proces zijn.
We weten dat er veel processen in handen zijn van de conservatieven, maar ik zie de basis op dit moment niet om ertegen te vechten. Dus ik hoor graag als jij inzichten hebt daarin
Complicatie blijft het USPS drama, het moeten wachten op tellingen in een aantal Staten die geclaimd zijn, en de traagheid van Pennsylvania et alii.
Laat ik dit zeggen, er kan veel van media gezegd worden, maar zelfs Fox houdt zich op de vlakte met projecties van victory theater. En, het is opvallend rustig op straat, tegen alle verwachtingen in is tot nu toe nergens ruimte voor provocatie / escalatie.
Trump een plan?Minaaj schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:53:
Waarom heb ik het gevoel dat het stilte voor de storm is en straks er hele gekke wijzigingen komen? Als in de democraten krijgen hoop en Trump loopt er nog mee weg.
Nee, Trump leeft in het nu...
Mja, ik blijf het gewoon pijnlijk vinden dat het niet alleen bij verdacht vinden blijft, maar dat dit letterlijk wordt uitgesproken door de zittende president van Amerika. Maar goed, dat het land zo ver heen was wisten we inderdaad alBadRespawn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:47:
[...]
Ja, maar op die fiets gaan er 13 in een dozijn. Als je je daar iedere keer druk over gaat maken heb je er een dagtaak aan.
Nou er zijn her en der wat relletjes, maar het valt nog mee met wat sommigen verwacht hadden. Maar dat kan nog komen, ik denk dat winkels er goed aan doen om nog heel even het plexiglas en hout voor de ramen te laten zitten zullen we maar zeggen.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:55:
[...]
Laat ik dit zeggen, er kan veel van media gezegd worden, maar zelfs Fox houdt zich op de vlakte met projecties van victory theater. En, het is opvallend rustig op straat, tegen alle verwachtingen in is tot nu toe nergens ruimte voor provocatie / escalatie.
Dat zal wel veranderen als alles geteld is. Hoewel ik meer onrust verwacht als Biden wint.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:55:
Welke kaarten zijn dat? Ik lees wel het nodige over hertellen en claims van fraude, maar daarmee kan je toch niet een verkiezing mee pakken?Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:55: maar die kan heel veel kaarten trekken om de verkiezing te nemen
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Wat ik nog steeds zo absurd vind is dat er toch, na 4 rampuleuze jaren Trump, nog zoveel Amerikanen op Trump stemmen.
4 Jaar geleden wisten we nog niet (helemaal zeker) dat Trump zo'n achterlijke <censuur> was.
Maar dat is nu toch wel duidelijk lijkt mij.
Hoe kan je daar nou met je gezonde verstand op stemmen na deze 4 jaar twitter taferelen en dagelijkse rants van ons oranje gebakje?
Misschien is dat het hem wel "Gezond verstand"...
4 Jaar geleden wisten we nog niet (helemaal zeker) dat Trump zo'n achterlijke <censuur> was.
Hoe kan je daar nou met je gezonde verstand op stemmen na deze 4 jaar twitter taferelen en dagelijkse rants van ons oranje gebakje?
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Het viel mij ook op dat het hier in Raleigh relatief rustig is tot nu toe, terwijl het de afgelopen maanden toch wel regelmatig een strijdtoneel is gebleken. Maargoed, zolang er niks bekend is valt er natuurlijk weinig te protesteren.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:55:
[...]
https://xkcd.com/2380/Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:55:
Op dit soort momenten is het wel weer duidelijk dat een stem in de VS veel meer waard kan zijn afhankelijk van waar je woon.
over hoeveel invloed het heeft om iemand te porrem om toch te gaan stemmen
met het winner take all systeem gaan er eigenlijk een hoop stemmen verloren. Dit is nog los van de scheve verdeling tussen de EV waarde per 1000 stemmers bij verschillende staten.Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:55:
Winner take all is per definitie on democratisch omdat de verlieze partij in de staat de stemmen niets meer waard zijn. En in safe states zijn de extra stemmen na de meerderheid eigenlijk geen echte waarde meer.
Peanuts in verhouding tot historisch verloop van verkiezingen. Serieus, het is atypisch stil.WhatsappHack schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:57:
[...]
Nou er zijn her en der wat relletjes, maar het valt nog mee met wat sommigen verwacht hadden. Maar dat kan nog komen, ik denk dat winkels er goed aan doen om nog heel even het plexiglas en hout voor de ramen te laten zitten zullen we maar zeggen.
Dat kan een zucht zijn, of een stile voor.
Hij wil ook het tellen sowieso stoppen, heeft hij eerder vandaag al aangekondigd. Als hij dat doet zolang hij voor staat, wint hij dan dus ook. De rest van de stemmen wordt dan simpelweg niet meer geteld.Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:57:
[...]
Welke kaarten zijn dat? Ik lees wel het nodige over hertellen en claims van fraude, maar daarmee kan je toch niet een verkiezing mee pakken?
Daarnaast heeft hij al aangekondigd rechtzaken te gaan starten vanwege die zogenaamde fraude.
Virussen? Scan ze hier!
Het is en blijft krap. Dan hoeven er maar een paar stembussen invalid verklaard te worden en hij gaat naar Trump. We hoorden al eerder van Republikeinense waarnemers die bij bepaalde bureaus elke stem in twijfel trokken.WolfsRain schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:53:
[...]
[Afbeelding]
Als ik het zo bekijk dan lijkt winst toch bijna gegarandeerd?
(bron guardian.com)
Als je het vergelijkt met de voorsprong van Trump in de nog onbesliste staten is dit risico de andere kant op veel kleiner: daar is de marge bijna overal 100k+.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dat zeker.matty___ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:57:
[...]
Dat zal wel veranderen als alles geteld is. Hoewel ik meer onrust verwacht als Biden wint.
Die rednecks en trailer trash voters gaan helemaal uit hun dak als Biden wint.
Ik vermoed weken lange rellen e.d.
Gevoed door Trump uiteraard, die dat alleen maar zal aanmoedigen.
Cult cultuur en jarenlange ondermijning van het educatie systeem. Kritisch denken is er niet meer bij voor veel middelmatig opgeleide amerikanen. Gepresenteerde meningen en feiten op een dienblad is wat ze slikken. Geen twijfel over wat hen gevoed wordt. Slikken en roeptoeteren.FijneKerst schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:57:
Wat ik nog steeds zo absurd vind is dat er toch, na 4 rampuleuze jaren Trump, nog zoveel Amerikanen op Trump stemmen.
Ik denk dat een aantal van deze staten sowieso naar een recount gaan. Ik denk dat de wetgeving daarover per staat verschilt maar in b.v. Wisconsin heeft men het recht een recount af te dwingen als het verschil minder dan 1% is en daar gaat het zeker naar toe.
En... Biden...Jivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:59:
[...]
Cult cultuur en jarenlange ondermijning van het educatie systeem. Kritisch denken is er niet meer bij voor veel middelmatig opgeleide amerikanen. Gepresenteerde meningen en feiten op een dienblad is wat ze slikken. Geen twijfel over wat hen gevoed wordt. Slikken en roeptoeteren.
... en dat is een goede basis voor een burgeroorlogJivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:59:
[...]
Cult cultuur en jarenlange ondermijning van het educatie systeem. Kritisch denken is er niet meer bij voor veel middelmatig opgeleide amerikanen. Gepresenteerde meningen en feiten op een dienblad is wat ze slikken. Geen twijfel over wat hen gevoed wordt. Slikken en roeptoeteren.
Daar is hij dus nu te laat mee danwildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:58:
[...]
Hij wil ook het tellen sowieso stoppen, heeft hij eerder vandaag al aangekondigd. Als hij dat doet zolang hij voor staat, wint hij dan dus ook. De rest van de stemmen wordt dan simpelweg niet meer geteld.
Daarnaast heeft hij al aangekondigd rechtzaken te gaan starten vanwege die zogenaamde fraude.
Kort door de bocht. Op CNN (nota bene) hebben ze het er ook net over. Wat is de boodschap van "rural America"? Waarom stemmen ze op Trump. Zorg er voor dat je die voedingsbodem weghaalt.FijneKerst schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:57:
Ze voelen zich er niet gehoord en de afstand tot de politiek is enorm. Is Trump dan een oplossing? Nee, natuurlijk niet, maar het is wel gewoon een reactie.
Clinton was ook al zo goed om mensen daar weg te zetten als deplorables. Je voelt je niet gehoord, scholen zijn kut, je werk is weg en je hebt geen spaargeld noch toekomst, krijg je dat op je dak. Dat zijn ze niet vergeten.
Ik vrees toch dat laatste. De VS is extreem gepolariseerd en wie er ook wint: er gaat een grote groep boos worden. Nu houdt men zich nog op de vlakte omdat geen van de partijen nog weet wie er "REBEL!!! REBELLLL!!!" moet gaan roepen op straat, maar als er iets gecalled wordt dan staat in no-time een halve staat in de fik.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:58:
[...]
Peanuts in verhouding tot historisch verloop van verkiezingen. Serieus, het is atypisch stil.
Dat kan een zucht zijn, of een stile voor.
Maarja, is het atypisch omdat normaliter de uitslag al eerder bekend is of is het werkelijk atypisch in de zin van zelfs met de huidige resultaten is het nog "te rustig". Ik vrees dat voor de volgende nacht voorbij is er doden gaan vallen... Het blijft denk ik niet bij een paar gesneuvelde ruiten, wat brandjes en looters. Hoe dan ook gaat de zorg het nog drukker krijgen daar.
Bedoel je dat hij heeft gezegd dat het stemmen moest stoppen?wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:58:
[...]
Hij wil ook het tellen sowieso stoppen, heeft hij eerder vandaag al aangekondigd. Als hij dat doet zolang hij voor staat, wint hij dan dus ook. De rest van de stemmen wordt dan simpelweg niet meer geteld.
https://twitter.com/HaveF.../1323931898679382016?s=09
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Maar je wint niet met een rechtzaak, daarmee kan hij de uitslag proberen uit te stellen.wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:58:
[...]
Hoe kan hij het tellen stoppen? Ik mis hier denk ik iets, maar hoe kan je als president de stemmen laten stoppen op het moment dat jij wilt, zodat je wint. Dat is iets voor Noord Korea, maar in de VS zou dit toch niet kunnen. (zou ik denken iig)
Ja, alleen lijkt Trump het zelf nog niet helemaal door te hebben
Maargoed, hij is nog een paar weken president, dan is de wereld van hem af gelukkig. Helaas niet van de erfenis van zijn wanbeleid, want daar zit met name de VS nog wel enkele tientallen jaren aanvast (via zijn vriendjes die hij in het Hooggerechtshof heeft benoemd).
Virussen? Scan ze hier!
Het stoppen met tellen, om een ding te noemen. Elector switching, juridische perikelen, triggeren van onrust om speciale maatregelen te nemen, er is zo pijnlijk veel wat hij kan doen vanuit zijn positie, het is gestoord.Benjamin- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:57:
[...]
Welke kaarten zijn dat? Ik lees wel het nodige over hertellen en claims van fraude, maar daarmee kan je toch niet een verkiezing mee pakken?
https://www.politico.com/...r-election-results-098139
https://www.theatlantic.c...ould-attempt-coup/616954/
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
/f/image/upR09WT2FlxjgPHMKzvSemqm.png?f=fotoalbum_large)