Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Op CNN is bijna geen enkele county 100%XyritZz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:28:
Hoe zit dat bij bijv. NC? De staat is nog niet dieprood gekleurd, en geeft aan dat rond de 94% geteld is; maar de individuele counties zijn wel allemaal solide gekleurd en "reporten" 100%....
https://edition.cnn.com/e.../north-carolina/president
In tegenstelling tot vrijwel alle andere staten kleurt NC meestal eerst blauw om vervolgens langzaam naar rood te verschuiven. Dit jaar lijkt dat niet anders. Deze staat kan je voor Trump beschouwen.XyritZz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:28:
Hoe zit dat bij bijv. NC? De staat is nog niet dieprood gekleurd, en geeft aan dat rond de 94% geteld is; maar de individuele counties zijn wel allemaal solide gekleurd en "reporten" 100%....
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Is verwijderd.. Andere link?Bio schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
Hebben mensen dit filmpje trouwens ook gezien?
https://www.telegraaf.nl/...g-biden-op-verkiezingsdag
Ik wil geen complottheorieën aanzwengelen, en ik zie liever een blauwe winst dan een rode. Trump heeft al hard genoeg zijn best gedaan om Joe als sleepy Joe af te schilderen. Maar dit zijn wel precies het soort dingen wat ik ook bij mijn oma heb zien gebeuren in de eerste fases van dementie, hoe duiden jullie dit?
Wat werd er gezegd?
Tot nu toe was deze site een goede voorbode van hoe de getallen op CNN/FOX/etc straks verspringen. Maar dit is een oud bericht toch?EDIT schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
Geen idee in hoeverre deze getallen kloppen, maar MI lijkt nog maar 2k stemmen voorsprong te hebben voor Trump:
[Twitter]
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2020 13:31 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Biden stottert. ik merk het maar even op. Een strijd al zijn hele leven lang. Is hij openlijk voor uitgekomen.Bio schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
Ik wil geen complottheorieën aanzwengelen, en ik zie liever een blauwe winst dan een rode. Trump heeft al hard genoeg zijn best gedaan om Joe als sleepy Joe af te schilderen. Maar dit zijn wel precies het soort dingen wat ik ook bij mijn oma heb zien gebeuren in de eerste fases van dementie, hoe duiden jullie dit?
Maar ja, Telegraaf. FOX News model.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dit is wel triest inderdaad maar natuurlijk moeilijk te plaatsen. Zowel Trump en Biden hebben tekenen vertoond van dementie en ouderdom (Trump die een trap niet afkomt, versprekingen, moeilijk met het drinken van een flesje water). Ze zijn beide te oud om president te zijn natuurlijk.Bio schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
Oke, dus dat zou dan betekenen dat een county die al "donker" gekleurd is en aangeeft 100% geteld te hebben alsnog zou kunnen veranderen van kleur als die laatste stemmen nog geteld worden?Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
[...]
Waarschijnlijk absentee ballots en/of mail-ins only, en ze rapporteren pas weer in de ochtend.
Bijzonder systeem wat dat betreft, je geeft aan dat 100% van de stemmen geteld zijn terwijl nog niet alle stemmen geteld zijn
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ze namen een stuk influencing over om Biden over te laten komen als demente man die niet uit zijn woorden kan komen, terwijl Biden gewoon stottert en dat al lang en breed bekend is.poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:30:
[...]
Is verwijderd.. Andere link?
Wat werd er gezegd?
Kan je onder member tag hier kopiëren.Bio schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
Weg
Ligt dat niet aan het bewijs dat hij aan moet dragen? In theorie een probleem voor heel het land kunnen tellen, die kans lijkt me echter klein en verwacht dus niet dat het zo zal lopen. Verwacht ook niet dat er veel bewijs zal zijn op fraude o.i.d. van CNN en Fox begreep ik dat er tot nu toe geen republikeinse toezichthouder zich had uitgesproken hierover.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:28:
Politico zegt 12k... 0,2% verschil.
Trump's verhaal bij SCOTUS wordt potentieel wel lastig. Het is leuk om één staat aan te vechten, maar als hij tegelijk achter drie of vier staten aan moet om aan te tonen dat er vals spel is gespeeld dan wordt het toch wel heel erg discutabel.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Verwijderd
Hij zegt tot twee keer toe "this is my son Beau Biden"...Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:31:
[...]
Biden stottert. ik merk het maar even op. Een strijd al zijn hele leven lang. Is hij openlijk voor uitgekomen.
YepXyritZz schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:31:
[...]
Oke, dus dat zou dan betekenen dat een county die al "donker" gekleurd is en aangeeft 100% geteld te hebben alsnog zou kunnen veranderen van kleur als die laatste stemmen nog geteld worden?
Bijzonder systeem wat dat betreft, je geeft aan dat 100% van de stemmen geteld zijn terwijl nog niet alle stemmen geteld zijn
Vergeet bij de VS nooit een centraal punt: alles is marketing en beeldvorming daar. Zelfs hun systemen.
Het rol van staatshoofd kan op die leeftijd prima, kijk maar naar de Queen. Het land verbinden enzo. Je moet dan wel goed delegeren en goede mensen om je heen verzamelen voor de uitvoerende kant. Biden zal dat waarschijnlijk wel doen en zich meer met de grote lijnen bezig houden, maar Trump bemoeit zich natuurlijk overal mee.Sluw schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:31:
[...]
Dit is wel triest inderdaad maar natuurlijk moeilijk te plaatsen. Zowel Trump en Biden hebben tekenen vertoond van dementie en ouderdom (Trump die een trap niet afkomt, versprekingen, moeilijk met het drinken van een flesje water). Ze zijn beide te oud om president te zijn natuurlijk.
Ik ben 33 en verspreek me ook weleens. Ook iets simpels als de naam van mijn kinderen. Als dit het ergste is wat de Trump media kunnen vinden verteld dat alleen maar dat de verhalen over Biden schromelijk overdreven zijn.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:32:
[...]
Hij zegt tot twee keer toe "this is my son Beau Biden"...
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 04-11-2020 13:35 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik ben ook geen Telegraaflezer, maar stotteren is nog wel wat anders als je kleindochter voorstellen als zijn overleden zoon met, 'this is my son Beau Biden'.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:31:
[...]
Biden stottert. ik merk het maar even op. Een strijd al zijn hele leven lang. Is hij openlijk voor uitgekomen.
[ Voor 44% gewijzigd door Bio op 04-11-2020 13:36 ]
ja thnx was er al weer.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:31:
[...]
Ze namen een stuk influencing over om Biden over te laten komen als demente man die niet uit zijn woorden kan komen, terwijl Biden gewoon stottert en dat al lang en breed bekend is.
Maar hij wilde gewoon zeggen My son Beau Biden ('s daughter)
Volgens mij probeert hij juist te zeggen this is my son Beau Biden's daughter. maar komt het door stotteren en wat verkeerde zins opbouw onhandig over.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:32:
[...]
Hij zegt tot twee keer toe "this is my son Beau Biden"...
Het is maar net hoe je het interpreteert denk ik
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Dit.Rubman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:34:
[...]
Volgens mij probeert hij juist te zeggen this is my son Beau Biden's daughter. maar komt het door stotteren en wat verkeerde zins opbouw onhandig over.
Het is maar of mensen willen happen.
blup
Ja dat te oud was een beetje chargeren al had ik liever een jongere president gezien, Biden geeft zelf ook al aan een tweede termijn niet te gaan doen mocht ie winnen. The Queen heeft in Engeland natuurlijk vooral een ceremoniële functie.ph4ge schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:33:
[...]
Het rol van staatshoofd kan op die leeftijd prima, kijk maar naar de Queen. Het land verbinden enzo. Je moet dan wel goed delegeren en goede mensen om je heen verzamelen voor de uitvoerende kant. Biden zal dat waarschijnlijk wel doen en zich meer met de grote lijnen bezig houden, maar Trump bemoeit zich natuurlijk overal mee.
En namen van kinderen en kleinkinderen door elkaar halen... dat gebeurt zoveel mensen (ik kan er binnen mijn familie al heel wat opnoemen)Rubman schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:34:
[...]
Volgens mij probeert hij juist te zeggen this is my son Beau Biden's daughter. maar komt het door stotteren en wat verkeerde zins opbouw onhandig over.
Ehm... en die vallen steeds 'toevallig' samen?raptorix schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:52:
@Ramzzz Dat is wel kort door de bocht, je hebt ook nog met economische cycli te maken.
Waneer het mee zit, een invloed claimen, en wanneer het tegen zit 'hebben anderen het gedaan', is echt de modus van de GOP.
Steeds enorme tax cuts, banen verdwijnen het land uit - corporate molochen verdienen alleen groot geld aan extreem goedkope arbeid - de meeste mensen die nog wel een baan hebben worden armer (groeien niet mee met 'de economie') en betalen daardoor ook minder belastingen, wat verwacht je dan?
Simpel een 'kleine overheid' lost het ook niet op.
Het zijn telkens complete misvattingen over hoe je een economie aan de praat krijgt - en vooral: aan de praat houdt.
Het is niet zo moeilijk hoor. Landen met hoge belastingen zijn landen waar het economisch veel beter gaat.
Daar werkt 'trickle down' dus wel: als genoeg mensen genoeg verdienen, stijgen de belastinginkomsten, die aan iedereen te gunste komen.
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2020 13:37 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Blijkbaar werkt het weer eens prima.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:35:
[...]
Dit.
Het is maar of mensen willen happen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Yup. And it's always interesting to trace what comes out of the woodworks
Hij zegt letterlijk: 'This is my son Beau Biden who a lot of you helped elect in the senate of Delaware'.poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:34:
[...]
ja thnx was er al weer.
Maar hij wilde gewoon zeggen My son Beau Biden ('s daughter)
Als hij bedoelde te zeggen 'this is my son Beau Bidens daugther' dan houd die hele vervolgzin ook geen steek want dat slaat wel degelijk op Beau, dus ik vind dat toch wat te makkelijk afgedaan.
Maar goed, pure speculatie natuurlijk, dus ik zal er over ophouden.
Ja, maar ook nee.SinergyX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:35:
Hij begint ook 'i want to introduce you two ladies with me', vervolgens 'granddaughter', en dan pas komt die zin 'this is my son beau biden', absoluut niveau Telegraaf weer zeg
Pur sang is dit een goed voorbeeld van makkelijk media te triggeren zijn via feeds. Deze meme toepassing heeft zijn bron in een Qanon netwerk. Er zijn legio andere, het Mercer-Koch netwerk heeft bijvoorbeeld er een hele bibliotheek van.
Zoals ik eerder al zei, wij hier hebben lessen te trekken van al die drama's daar. Als mensen zijn we gewoon kwetsbaar voor dit soort toepassingen. Wat we als mensen scheppen is net zo kwetsbaar. En dat laat ons vrij makkelijk tegen ons eigen belang in werken. Direct of indirect. Mensen zijn programmeerbaar.
Dat wordt dan lekker veel decreten tekenenVirtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
[...]
Aan de andere kant, stel Biden wint, dan is bij het huidige beeld van verdeling én het huidige beeld van Senaat hij geen transitie president meer. Maar vleugellam bij default. Zie ook https://www.politico.com/...den-future-if-wins-434013
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Donald liegt al 4 jaar ELKE DAG.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
% geteld is dikwijls zonder mail in ballots en dus niet echt duidelijk soms.Zewatanejo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:36:
[...]
Dat gaat met grote stappen. Wat zijn de verschillen in % geteld?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
De uitslagenkaart niet: https://www.nytimes.com/i...R&context=election_recirc
Je hebt wel een (free) account nodig.Sjurm schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:40:
[...]
De uitslagenkaart niet: https://www.nytimes.com/i...R&context=election_recirc
Hello. Is it me you're looking for?
Nah ik denk dat ie gewoon iets afdwaalde..Bio schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:38:
[...]
Hij zegt letterlijk: 'This is my son Beau Biden who a lot of you helped elect in the senate of Delaware'.
Als hij bedoelde te zeggen 'this is my son Beau Bidens daugther' dan houd die hele vervolgzin ook geen steek want dat slaat wel degelijk op Beau, dus ik vind dat toch wat te makkelijk afgedaan.
Maar goed, pure speculatie natuurlijk, dus ik zal er over ophouden.
This is my son Beau Biden,[who a lot of you helped elect in the senate of Delaware], 's daughter..
Beetje ongelukkig, maar ik denk dat het te veel wordt opgeblazen en wordt gebruikt als ammo
Maak niks uit helft van Amerika staat achter hemOn_E schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:39:
Oh Joe verspreekt zich wel eens....
Weg
Beide kandidaten hebben dat, genoeg youtube filmpjes te zien van trup die gewone woorden enkele keren na elkaar niet meer kan uitspreken.Bio schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
Ze zijn beide oud en versleten en dat zie je gewoon overal.
Daar hebben we een gezegde voor: wel de splinter in andermans oog zien, maar niet de balk in het eigen oog. Gaat hier aardig op.On_E schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:39:
Oh Joe verspreekt zich wel eens....
Virussen? Scan ze hier!
Incognito modus...
Oh, niet enkel in het oog ...wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:42:
[...]
Daar hebben we een gezegde voor: wel de splinter in andermans oog zien, maar niet de balk in het eigen oog. Gaat hier aardig op.
Lijkt eerder of Trump iets uitloopt? 13K verschil nufsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:39:
Biden kruipt 466 stemmetjes naar voren in MI.
per aspera ad astra
40+% maar Inderdaad raar genoeg lijken mensen dat niet te geloven of geven ze er niks om .New Yorker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:42:
[...]
Maak niks uit helft van Amerika staat achter hem
Was laatst op het jeugdjournaal een item over, dat Biden inderdaad vrij vaak stottert en dat dat geen reden mag zijn om het niet ver te schoppenVirtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:31:
[...]
Je hebt (deels) gelijk,LAD93 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:42:
[...]
Lijkt eerder of Trump iets uitloopt? 13K verschil nu
Van:
2.405.875 Trump
2.378.943 Biden
Delta: 26.932
Naar:
2.406.691 Trump
2.379.293 Biden
Delta: 27.398
Voordeeltje Trump
[ Voor 25% gewijzigd door bvbal79 op 04-11-2020 13:46 ]
Meeste stemmen in een staat krijgt alle kiesmannenbvbal79 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:46:
ben een beetje in de war door alle getallen hier...maar het gaat toch om aantal kiesmannen? niet aantal stemmen...
Raad eens waar kiesmannen door bepaalt worden.bvbal79 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:46:
ben een beetje in de war door alle getallen hier...maar het gaat toch om aantal kiesmannen? niet aantal stemmen...
Winner takes all. Dus heb je 1 stem meer, dan krijg je alle kiesmannen.bvbal79 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:46:
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Nee, het gaat erom wie straks president isbvbal79 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:46:
De vraag is hoe bepaal je dat op dit moment?
Huh, fox heeft het nog over 2.394.563 voor trump...fsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:45:
[...]
Je hebt (deels) gelijk,
Van:
2.405.875 Trump
2.378.943 Biden
Delta: 26.932
Naar:
2.406.691 Trump
2.379.293 Biden
Delta: 27.398
Voordeeltje Trump
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ja, maar de ene staat heeft meer kiesmannen dan de andere. En deze kleine verschillen qua stemmen zijn zeer bepalend voor al die kiesmannen in die betreffende staatbvbal79 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:46:
Ja dat begrijp ik... maar waarom 2M stemmen vergeleken worden etc...GrooV schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:46:
[...]
Meeste stemmen in een staat krijgt alle kiesmannen
Ja, verschillende websites zijn sneller met updaten van bepaalde staten, andere sites weer bij andere staten. Snap het ook niet helemaal. Ik maak soms screenshotjes van de standen om te kijken of er iets verandert is en hoeveel.Jivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:47:
[...]
Huh, fox heeft het nog over 2.394.563 voor trump...
[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2020 13:50 ]
Omdat we het finale resultaat nog niet hebben kijken we naar de tussenstand. Net als dat mensen soms naar een voetbalwedstrijd kijken ipv te wachten tot ze gewoon het resultaat op teletekst kunnen zien.bvbal79 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:47:
[...]
Ja dat begrijp ik... maar waarom 2M stemmen vergeleken worden etc...
https://app.nos.nl/datavi...rkiezingen/ap-widget.html
Mag ik vragen welke site jij hebt gebruikt voor die getallen? Zowel fox als google als nos geven nu nog die 'oudere' getallen aan?fsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:47:
[...]
Ja, verschillende websites zijn sneller met updaten van bepaalde staten, andere sites weer bij andere staten. Snap het ook niet helemaal.
Je leert mensen niets, als zij het inzicht niet hebben. Veel willen ook helemaal niets leren, die willen hun mening of visie, bias of niet, enkel ondersteuning bieden met elke vorm van 'bewijs' mogelijk. Waar denk je dat het geloof al eeuwen op weet te draaien? Dit is alleen de moderne vorm.Virtuozzo schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:38:
Zoals ik eerder al zei, wij hier hebben lessen te trekken van al die drama's daar. Als mensen zijn we gewoon kwetsbaar voor dit soort toepassingen. Wat we als mensen scheppen is net zo kwetsbaar. En dat laat ons vrij makkelijk tegen ons eigen belang in werken. Direct of indirect. Mensen zijn programmeerbaar.
Ik ben het is de basis al niet eens met presidentschap in USA, dus mij maakt het bar weinig uit welke van de 2 (in mijn ogen beide ongeschikt) er 4 jaar komt te zitten, over 4 jaar hebben we nieuwe problemen, nieuwe oordelen, nieuwe mensen.
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 04-11-2020 13:52 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik had verwacht dat de voorsprong van ~250k, naar ~12k wel verloren zou worden door Trump door mail-in ballots, maar hij kruipt weer iets terug.
De andere staten lijken al bepaald?
https://edition.cnn.com/e...ics_election_national_map bijvoorbeeldJivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:50:
[...]
Mag ik vragen welke site jij hebt gebruikt voor die getallen? Zowel fox als google als nos geven nu nog die 'oudere' getallen aan?
blup
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En CNN heeft het over 86% geteld en Fox, google en NOS over 90% geteld... maar hebben lagere cijfers. Ik ga nog even mee met de rest en niet met cnn voor nu haha
[ Voor 31% gewijzigd door Jivebunny op 04-11-2020 13:54 ]
Meestal trekt het uiteindelijk allemaal bij.LAD93 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:53:
Dat verschil tussen CNN en FOX is toch ook wel bizar...
NYT zit er tussenin nog.
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2020 13:54 ]
Laten we dat hopen jafsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:53:
[...]
Meestal trekt het uiteindelijk allemaal bij.
NYT:
:fill(white):strip_exif()/f/image/FbYg6iK35MGtuStwKxZ2QLu9.png?f=user_large)
NOS:
:fill(white):strip_exif()/f/image/zrptg77C1UoQXvwoD1mQXxVT.png?f=user_large)
Dat ze niet allemaal even up to date zijn snap ik, maar hoe kan het dat de ene kandidaat hoger staat, terwijl de ander lager staat
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De NYT blijft bij hun projection voor Biden (als je op deze pagina op tijd op escape drukt kun je de paywall makkelijk omzeilen)Jivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:26:
[...]
Zou zo mooi zijn als ie PA ook nog pakt, maar ik geloof daar dan weer niet in.
President Trump leads by nearly 700,000 votes in Pennsylvania as of 5 a.m. on Wednesday, and Mr. Biden’s chances depend on whether he can win a large percentage of the more than 1.4 million absentee ballots that remain to be counted.
So far, Mr. Biden has won absentee voters in Pennsylvania, 78 percent to 21 percent, according to the Secretary of State’s office. The results comport with the findings of pre-election surveys and an analysis of absentee ballot requests, which all indicated that Mr. Biden held an overwhelming lead among absentee voters.
If Mr. Biden won the more than 1.4 million absentee votes by such a large margin, he would net around 800,000 votes — enough to overcome his deficit statewide.
Is dat niet iets van 'we weten bijna 99% zeker dat dit klopt, gooi die cijfers er maar bij' om zo actueel mogelijk te willen zijn? Als jij al 0.1% meer dan je concurrent-site kan aangeven, ben je actueler dus meer bezoekers, gok ik?.oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:52:
Apart hoe elke website weer andere cijfers rapporteert
Denk dat ze een vracht aan mensen nonstop bij die bureau's hebben leuren voor nieuwe cijfers, zodat ze direct weer doorgegeven kunnen worden.
Ik blijf t triest vinden dat het systeem nog altijd zo werkt, ipv meeste stemmen gelden voor de president en dan daarna zien wie wat waar op staat-county-precinct niveau..Bezulba schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:52:
Weet je wat weer triest is. Er zijn weer veel stemmen weggemikt om 3de partij te stemmen. Mij ga je niet wijsmaken dat de groenen blij zijn met trump. Of de libs. Maar toch weer 60k die kant op in NC.. en laat dat nou net de marge zijn.....
Zoveel stemmen worden op de huidige manier weggegooid/genegeerd.. en zijn feitelijk 'waardeloos' geworden
Hoe zit dat met die ene electorale vote in Nebraska die toch naar Biden is gegaan?
NYT projecteert GA op 64% Biden.Djarune schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:55:
Biden moet NV, WI en MI winnen voor 270 kiesmannen. Ipv MI kan GA ook, maar die kans lijkt een stuk kleiner. Worden nog spannende uren en dagen.
In Nebraska doen ze niet aan winner takes al, maar worden ze verdeeld per gebiedl.-Bonalds schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:56:
Mogelijk is het al eerder uitgelegd hier, maar de posts gaan hard dit topic
Hoe zit dat met die ene electorale vote in Nebraska die toch naar Biden is gegaan?
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Maine and Nebraska allocate their Electoral Votes using the Congressional District Method. Two votes go to the overall state vote outcome and one vote is allocated to each district.-Bonalds schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:56:
Bron: FOX
per aspera ad astra
Ja, het hele systeem is ruk, maar dat weten we en dan zijn er nog hordes mensen die het dus niet eens zijn met de huidige regering maar niet op de partij stemmen die nog enigszins hun kant op leunt...poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:55:
[...]
Ik blijf t triest vinden dat het systeem nog altijd zo werkt, ipv meeste stemmen gelden voor de president en dan daarna zien wie wat waar op staat-county-precinct niveau..
Zoveel stemmen worden op de huidige manier weggegooid/genegeerd.. en zijn feitelijk 'waardeloos' geworden
blup
Nebraska (en Maine) verdelen hun electors anders dan de andere staten. In plaats van winner-takes-all, krijgen kandidaten in die staten 1 elector voor ieder congressioneel district dat ze winnen. Daarnaast zijn er 2 electors voor de kandidaat die in de hele staat de meeste stemmen krijgt.-Bonalds schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:56:
In Nebraska heeft Biden in 1 district de meerderheid behaald. In de andere districten, en in de staat als geheel, heeft Trump de meeste stemmen gepakt.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ah, duidelijk, thanksRannasha schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:57:
[...]
Nebraska (en Maine) verdelen hun electors anders dan de andere staten. In plaats van winner-takes-all, krijgen kandidaten in die staten 1 elector voor ieder congressioneel district dat ze winnen. Daarnaast zijn er 2 electors voor de kandidaat die in de hele staat de meeste stemmen krijgt.
In Nebraska heeft Biden in 1 district de meerderheid behaald. In de andere districten, en in de staat als geheel, heeft Trump de meeste stemmen gepakt.
Das wel een heel groot verschil:
PA 20
NC 15
GA 16
Als hij dan 1 van de andere 4 staten (Nev, Ariz, Wis of Misch) nog pakt en die kans is zeer groot dan wint Trump zeker (ben ik niet blij mee)
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Vooral sinds die getallen uit jouw plaatje nu +4k trump en +2k Biden zijn gegaan. https://www.nytimes.com/i...R&context=election_recircMikeyMan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:59:
[...]
[Afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2020 14:01 ]
64% winkans, niet 64% van de votesMikeyMan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:59:
[...]
[Afbeelding]
Wat is het?.oisyn schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:59:
Gooi deze er ook maar weer in, blijf het leuk vinden om dit te volgen
[Afbeelding]
Trump zakt onder de 20%, stond zelfs even rond de 15%.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Je kan je hart weer kalmerenWilf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:49:
Ik ben natuurlijk linkse fake news media geïndoctrineerd dus ik gebruik de NOS app. Werkt ook prima en wordt veel geüpdatet.
https://app.nos.nl/datavi...rkiezingen/ap-widget.html
Je kijkt dus niet echt naar de NOS, ze linken direct door naar de AP telling
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Maar de libertarian party is toch hetzelfde? Die zijn een stuk groter dan de Green Party.Bezulba schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:52:
Weet je wat weer triest is. Er zijn weer veel stemmen weggemikt om 3de partij te stemmen. Mij ga je niet wijsmaken dat de groenen blij zijn met trump. Of de libs. Maar toch weer 60k die kant op in NC.. en laat dat nou net de marge zijn.....
Ik volg de volgende Reddits en het lijkt de Libertarians een grote voorkeur hebben voor Trump boven de Democrats:
- https://www.reddit.com/r/GoldandBlack/
- https://www.reddit.com/r/Libertarian
- https://www.reddit.com/r/Anarcho_Capitalism/
Voter id, mail-in ballots, popular vote, gerrymandering.
Allemaal voorbeelden waarbij beide partijen graag de stemwetgeving aanpassen naar hun eigen politiek belang aan willen passen.
Dat is echt niet iets dat alleen de republikeinen doen. De beschuldigingen van de Kavanaugh leken ook puur een politieke manoeuvre te zijn.
Misschien iets te off-topic.
Een soort aandelen.
Je krijgt 1 dollar voor iedere die je koopt. Als ze maar 20 cent waard zijn, wordt de kans klein geacht dat dat gebeurd.
Soort gokken, maar dan op de beurs.
People as things, that’s where it starts.
GA en NC zou ik houden op too close too call.fast-server schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:59:
Trump zeker
PA 20
NC 15
GA 16
Als hij dan 1 van de andere 4 staten (Nev, Ariz, Wis of Misch) nog pakt en die kans is zeer groot dan wint Trump zeker (ben ik niet blij mee)
Minder dan 100k verschil is nog wel te overbruggen met een berg post.
Tenzij de post stemmen al geteld zijn daar?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik acht de kans net klein dat hij nog 1 van die 4 zal nemen. Arizone wordt door meerdere media al als Biden bestempeld ondanks dat slechts 2/3 stemmen geteld zijn. Nevada en Wisconsin zijn ook die kant aan het opgaan voor de meeste media. En in alle 3 de gevallen komt dat doordat het grootste deel van de stemmen die nog geteld moeten worden mail-in ballots zijn waarvan dan weer wel geweten is dat die disproportioneel in het voordeel van Biden zijn. Blijft over: Michigan. En daar is de voorsprong van Trump de laatste uren grotendeels verdampt.fast-server schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:59:
Trump zeker
PA 20
NC 15
GA 16
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dit zijn presedential election future contracts. Je kunt dus beurshandel plegen met de uitkomst van de verkiezing. Een contract voor een kandidaat betaalt $1 uit als die kandidaat wint, anders niets. De koers die je ziet is de actuele prijs van de kandidaat. Dus voor een Trump contract betaal je momenteel $0,197, en dan krijg je $1 als Trump uiteindelijk wint (en niets als ie niet wint). Of je pakt je winst / neemt je verlies door voor de uitkomst weer te verkopen, en vice versa.
[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2020 14:05 ]
Ja, daar ligt een les. De veranderingen in onderwijs de afgelopen veertig jaar hebben een beroepsbevolking opgeleverd die gespleten is in segmenten van beroepsonderwijs met zeer stringente specialisatie en hoge drempels voor bij- of omscholing, en wetenschappelijk onderwijs met extreme specialisatie en perverse prikkels voor participatie in output financiering. Netto resultaat, een zeer beperkte capaciteit voor blikveld, perverse prikkels voor algemene ongeïnformeerdheid, een consumptieve omgang met informatie en een hoge mate van associatieve verbinding aan geloofsgedrag conform de revisies van curricula voor gewenst aangeleerd gedrag.SinergyX schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:50:
[...]
Je leert mensen niets, als zij het inzicht niet hebben. Veel willen ook helemaal niets leren, die willen hun mening of visie, bias of niet, enkel ondersteuning bieden met elke vorm van 'bewijs' mogelijk. Waar denk je dat het geloof al eeuwen op weet te draaien? Dit is alleen de moderne vorm.
Ik ben het is de basis al niet eens met presidentschap in USA, dus mij maakt het bar weinig uit welke van de 2 (in mijn ogen beide ongeschikt) er 4 jaar komt te zitten, over 4 jaar hebben we nieuwe problemen, nieuwe oordelen, nieuwe mensen.
Pur sang is de Amerikaanse beroepsbevolking een droom van neo-klassieke politieke economie. De consequenties voor gedragslijnen in de groepsdynamica van de samenleving zijn breed, cumulatief versterkend en zeer verstorend voor vereisten van algemene cohesie en variabelen van collectieve functionaliteit.
Dat op het gebrekkige fundament van Amerikaanse systemen, tja, het is geen wonder dat het sociale contract gebroken is en dat de algemene bevolking eigenlijk deze ronde de laatste kans heeft om gewicht toe te passen op de algemene lijn van ontwikkeling.
Misschien een interessant stuk leesvoer in deze, waar ligt de reële strijd om de richting van ontwikkeling in de VS in termen van sociale geografie en macht?
The Real Class War, Julius Krein: https://americanaffairsjo...19/11/the-real-class-war/
Binnen de top tien %, en binnen kritieke segmenten daarvan. De rest volgt programmering.
Misschien slim om je bron erbij te zetten, gezien het feit dat FOX nog totaal andere cijfers geeft.fsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:04:
En weer een update in MI, Trump van 2.407k naar 2.409k, Biden van 2.379k naar 2.382k Delta van 1k voordeel Biden dus.
per aspera ad astra
Het is inmiddels bekend wat de verschillende bronnen zijn van deze data. Fox, AP, CNN, NYT. Pick one.LAD93 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:05:
[...]
Misschien slim om je bron erbij te zetten, gezien het feit dat FOX nog totaal andere cijfers geeft.
https://www.nytimes.com/i...R&context=election_recirc en CNN: https://edition.cnn.com/e...ts/president#mapmode=lead
[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 04-11-2020 14:09 ]
Kanye West heeft er nog 45.785 weten te krijgen...Bezulba schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:52:
Dat er mensen zijn die voor die uncle Tom stemmen... echt... well done.Jivebunny schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:07:
[...]
Kanye West heeft er nog 45.785 weten te krijgen...
blup
Waarom staat bij CNN het totaal aantal kiesmannen op 224 vs 213 terwijl op zowat alle andere sites 238 vs 213 staat?
Louzy#2475
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
/f/image/YXUdt73UxoN5GBbCvIOAW88M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HnxdKdckzpBSb5TlfAVL86Fq.png?f=fotoalbum_large)