nothing stops this train
Te weinig leugens en grootspraak?tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:43:
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat 99% hier geen Trumpfans zijn
Biden schittert nu wel weer in afwezigheid. Totaal geen serieuze opponent voor Trump, gewoon te licht.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Moet je eens kijken hoeveel mensen nog steeds weglopen met de VS of ze zelfs ronduit staan te verdedigen, ook op dit forum. Die zijn kennelijk ook niet bepaald voorstander van democratieshoombak schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:42:
[...]
"Het vrije westen", volgens mij heeft de hele wereld door dat de USA niet meer op 1 staat, alleen weten ze dat zelf nog niet.

Virussen? Scan ze hier!
Zucht. Ben je een troll of vind je het normaal dat een kandidaat de overwinning claimt terwijl er miljoenen stemmen nog te tellen zijn? Vind je dat democratisch? Dat is gewoon een dikke middenvinger naar je eigen bevolking.tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:43:
Biden schittert nu wel weer in afwezigheid. Totaal geen serieuze opponent voor Trump, gewoon te licht.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik snap die logica niet. Waarom zou Biden ook op schandalige wijze de verkiezingen moeten ondermijnen? De meeste mensen willen inderdaad iemand die de democratie beschermt en niet ondermijnt.tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:43:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je kunt ook stellen: Als zelfs Trump niet erg genoeg is om op een lichte kandidaat te stemmen, wat heb je dan wel nodig?tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:43:
Fascisme. Ik verwacht ook niet dat Trump ‘four more years’ gaat regeren maar tot zijn dood.Kol Nedra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:44:
Amerika is idd niet westers meer. Maar ook niet communistisch. Wat wel? Tja ze zijn eenmaal apart volk die je liever niet wilt kennen
Ik schat in dat er ook weinig Poetin of Erdogan fans zijn. Maar dit soort toespraken is hij geen haar beter.tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:43:
FascistischKol Nedra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:44:
Amerika is idd niet westers meer. Maar ook niet communistisch. Wat wel? Tja ze zijn eenmaal apart volk die je liever niet wilt kennen
nothing stops this train
Hij kan als ik de experts op BNR zojuist mag geloven helemaal niet direct naar de Supreme Court. Dat gedoe over stemmen per post zouden al 400 rechtzaken over geweest zijn en hij zou per staat de normale rechtsweg moeten volgen.
Misschien meer zoals Buttigieg z’n interviews op Fox. Jonge vlotte vent met een goede energie. Daar kan Trump denk ik toch minder mee. Als ik Biden zie, zie ik een vermoeide slaperige ouwe man. Wie weet heeft dat met “sleepy Joe” te maken..
Hallo met Tim
Ik hoor net dat Pennsylvania in principe mag blijven tellen tot 9 november. Ze mochten ook pas vandaag beginnen tellen daar.poor Leno schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:43:
[...]
Ik denk dat je binnen alle eerlijk en redelijkheid voor zoiets wel een volle week mag uittrekken.
Maarja eerlijkheid en redelijkheid is hier ver te zoeken though
After the speech at 0200 AM..The rest of the world looks on in horror and see a democracy in peril..
De president wil dat ze selectief stoppen met tellen (dus alleen op sommige plekken)

Buttigien is homo (om het maar even heel bot uit te drukken). Daar had oa Fox en Trump gehakt van gemaakt. Er is nog teveel homo-haat in de VS om daar nu al succesvol mee te zijn. Hoe verdrietig dat ook is.Pkunk schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:47:
[...]
Misschien meer zoals Buttigieg z’n interviews op Fox. Jonge vlotte vent met een goede energie. Daar kan Trump denk ik toch minder mee. Als ik Biden zie, zie ik een vermoeide slaperige ouwe man. Wie weet heeft dat met “sleepy Joe” te maken..
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die laat zijn tegenstanders inderdaad gewoon vergiftigen, deporteren naar Siberië of "verdwijnen". Dat doet Trump (nog) niet nee. Wel het toonbeeld van een echt goede leider, Putin.Kol Nedra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:47:
Ik ben meer pro Putin dan pro Trump. Putin is wel een goede leider
Overwinning claimt is ook wat overdreven gesteld. Ik versta het eerder als; met de huidige gang van zaken kan ons de overwinning eigenlijk niet meer ontgaan. En als je ziet hoe goed hij scoort in de grote swing-states, heeft hij daar natuurlijk wel een punt.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:45:
[...]
Zucht. Ben je een troll of vind je het normaal dat een kandidaat de overwinning claimt terwijl er miljoenen stemmen nog te tellen zijn? Vind je dat democratisch? Dat is gewoon een dikke middenvinger naar je eigen bevolking.
Poststemmen zijn nog een slag om de arm, maar ook daar zijn er al heel veel van geteld en verbeteren nergens significant in het voordeel van de Democraten.
hij claimed letterlijk de overwinning. Maar je gaat zijn woorden zelfstandig invullen en er van maken wat je wil.tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:49:
[...]
Overwinning claimt is ook wat overdreven gesteld. Ik versta het eerder als; met de huidige gang van zaken kan ons de overwinning eigenlijk niet meer ontgaan. En als je ziet hoe goed hij scoort in de grote swing-states, heeft hij daar natuurlijk wel een punt.
Poststemmen zijn nog een slag om de arm, maar ook daar zijn er al heel veel van geteld en verbeteren nergens significant in het voordeel van de Democraten.
Daarbij: claimen dat de winst nog niet bezig is omdat de tegenstander fraudeert en je nu naar de supreme court wi lstappen, tjah. Dictatoriaal gedrag.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Voor die mensen stel ik de volgende vraag:wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:45:
[...]
Moet je eens kijken hoeveel mensen nog steeds weglopen met de VS of ze zelfs ronduit staan te verdedigen, ook op dit forum. Die zijn kennelijk ook niet bepaald voorstander van democratie
Zou jij Trump willen als minister president van ons landje?
Zo kun je alles wel recht lullen wat krom is.tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:49:
[...]
Overwinning claimt is ook wat overdreven gesteld.
Trump maakt er een mooie smear-campaign van, en beschuldigt meteen zijn tegenstander van fraude, en claimed al gewonnen te hebben voor alles geteld is.JanW schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:49:
[...]
Die laat zijn tegenstanders inderdaad gewoon vergiftigen, deporteren naar Siberië of "verdwijnen". Dat doet Trump (nog) niet nee. Wel het toonbeeld van een echt goede leider, Putin.
Nee, dát is een fraai staaltje democratie. Is het nu de VS of toch Zimbabwe of Noord-Korea?
Virussen? Scan ze hier!
Dit zijn de sentimenten die we in NL dus steeds meer zien, overgewaaid uit de VS dankzij social media.Kol Nedra schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:47:
Ik ben meer pro Putin dan pro Trump. Putin is wel een goede leider
“As far as I’m concerned, we’ve won”, maar ja, stap 1 in Trump’s uitspraken goedpraten: “Don’t take his words literally!”tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:49:
[...]
Overwinning claimt is ook wat overdreven gesteld. Ik versta het eerder als;
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
retorische vraag?n3z schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:51:
[...]
Voor die mensen stel ik de volgende vraag:
Zou jij Trump willen als minister president van ons landje?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
https://www.nrc.nl/nieuws...4018446#upd20201104083946Ook ging Pence nog in op de stembusgang zelf. „Het recht om te stemmen is onderdeel van de oprichting van deze natie”, zei Pence. „En dat zullen we beschermen.”
[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 09:02 ]
Je moet de woorden van een man die 'zegt waar het op staat' natuurlijk nooit letterlijk nemen.fsfikke schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:52:
[...]
“As far as I’m concerned, we’ve won”, maar ja, stap 1 in Trump’s uitspraken goedpraten: “Don’t take his words literally!”

Hij kan er toch moeilijk “gay Pete” van maken? Fox maakt er getuige de gegeven interviews overigens helemaal geen gehakt van zou ik denken. Maargoed, Trump heeft het weer (bijna) gewonnen dus dat land is sowieso alle richting kwijt.Player1S schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:49:
[...]
Buttigien is homo (om het maar even heel bot uit te drukken). Daar had oa Fox en Trump gehakt van gemaakt. Er is nog teveel homo-haat in de VS om daar nu al succesvol mee te zijn. Hoe verdrietig dat ook is.
Hallo met Tim
Nee, na vier jaar schuift hij gewoon een andere Trump naar voren. Op papier blijft het dan allemaal netjes.Wilf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:45:
[...]
Fascisme. Ik verwacht ook niet dat Trump ‘four more years’ gaat regeren maar tot zijn dood.
Al met al is dit alles toch vooral de schuld van de democraten. Ze hebben een uitermate zwakke kandidaat naar voren geschoven met Hillary en doen dit nu dunnetjes over met Biden. Ik realiseer me ook wel dat ze in de partij-elite geen goed alternatief hadden, maar misschien hadden ze dan toch breder moeten zoeken naar een kandidaat. Ik geloof niet dat Biden zo zwak/oud/dement is als hij in de media wordt afgeschilderd, maar zo komt hij kennelijk wel over op de gemiddelde Amerikaan.
Ik denk ook dat dit het resultaat is van de vergaande polarisatie in de Amerikaanse maatschappij. Helaas lijken we in Nederland ook deze kant op te gaan met ons links vs. rechts (ja, ook hier op Tweakers).
Nee. Je zit er compleet naast, net als Trump. Het is simpel.tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:49:
[...]
Overwinning claimt is ook wat overdreven gesteld. Ik versta het eerder als; met de huidige gang van zaken kan ons de overwinning eigenlijk niet meer ontgaan. En als je ziet hoe goed hij scoort in de grote swing-states, heeft hij daar natuurlijk wel een punt.
Trump staat in PA 700k stemmen voor. 2mln stemmen zijn nog te tellen, voor het overgrote deel in counties die nu op 70/30 Biden staan. Je kan dan vrij makkelijk nagaan dat het daar zeer, zeer close wordt. En dat het dus absoluut onverantwoordelijk is om de overwinning te claimen.
Verwijderd
Tenzij er natuurlijk mollen tussen de democraten zitten en 'slechte' kandidaten kiezen om zo hun republikeinen te helpen...ErikT738 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:55:
[...]
Nee, na vier jaar schuift hij gewoon een andere Trump naar voren. Op papier blijft het dan allemaal netjes.
Al met al is dit alles toch vooral de schuld van de democraten. Ze hebben een uitermate zwakke kandidaat naar voren geschoven met Hillary en doen dit nu dunnetjes over met Biden. Ik realiseer me ook wel dat ze in de partij-elite geen goed alternatief hadden, maar misschien hadden ze dan toch breder moeten zoeken naar een kandidaat. Ik geloof niet dat Biden zo zwak/oud/dement is als hij in de media wordt afgeschilderd, maar zo komt hij kennelijk wel over op de gemiddelde Amerikaan.
Ik denk ook dat dit het resultaat is van de vergaande polarisatie in de Amerikaanse maatschappij. Helaas lijken we in Nederland ook deze kant op te gaan met ons links vs. rechts (ja, ook hier op Tweakers).
Natuurlijk is Biden niet de sterkste kandidaat. Wat mij betreft had je beter voor iemand als Warren kunnen gaan. Maar dan nog zijn de dictatoriale neigingen natuurlijk niet de schuld van de democraten. De eerste schuld ligt bij de Republikeinen die hem op het schild hebben gehesen en daar nog steeds houden.ErikT738 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:55:
[...]
Al met al is dit alles toch vooral de schuld van de democraten.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Klopt, dan komt Ivanka. Maar is dat heel anders als Hillary of George W / Jeb ?ErikT738 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:55:
[...]
Nee, na vier jaar schuift hij gewoon een andere Trump naar voren. Op papier blijft het dan allemaal netjes.
Ik denk dat dit wel meevalt. Verkiezingen gingen er in het verleden nog wel harder aan toe als ik bijvoorbeeld Bernard Hammelburg moet geloven.Ik denk ook dat dit het resultaat is van de vergaande polarisatie in de Amerikaanse maatschappij.
Trump vliegt nu uit de bocht. Dat past in zijn straatvechtersstraatje. Iedereen op de kast. Maar de democratie in de VS gaat dat echt wel overleven. Kijk maar hoe alle(!) netwerken nu reageren. In een kapot land zou Fox hem nu steunen en de rest op zwart gaan.
Kijk ook naar North Carolina. Het verschil is nog minder dan 80K.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:56:
[...]
Nee. Je zit er compleet naast, net als Trump. Het is simpel.
Trump staat in PA 700k stemmen voor. 2mln stemmen zijn nog te tellen, voor het overgrote deel in counties die nu op 70/30 Biden staan. Je kan dan vrij makkelijk nagaan dat het daar zeer, zeer close wordt. En dat het dus absoluut onverantwoordelijk is om de overwinning te claimen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
welke democratie? Dit is geen democratie, is het zelden geweest en al jarenlang helemaal niet meer.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:02:
Ik denk dat dit wel meevalt. Verkiezingen gingen er in het verleden nog wel harder aan toe als ik bijvoorbeeld Bernard Hammelburg moet geloven.
Trump vliegt nu uit de bocht. Dat past in zijn straatvechtersstraatje. Iedereen op de kast. Maar de democratie in de VS gaat dat echt wel overleven. Kijk maar hoe alle(!) netwerken nu reageren. In een kapot land zou Fox hem nu steunen en de rest op zwart gaan.
als Biden wint krijg je dit alsnog. Kansloze bedoeling omdat zij te extreem is. Zij noemde Biden een racist in de voorverkiezingen bijvoorbeeld.D-e-n schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:58:
[...]
Natuurlijk is Biden niet de sterkste kandidaat. Wat mij betreft had je beter voor iemand als Warren kunnen gaan.
De Republikeinen (als in de partii) hebben geprobeerd dat te voorkomen. Volgens mij is hij min of meer onafhankelijk begonnen. Zat Republikeinen voelden zich in 2016 al helemaal niet goed bij Trump.Maar dan nog zijn de dictatoriale neigingen natuurlijk niet de schuld van de democraten. De eerste schuld ligt bij de Republikeinen die hem op het schild hebben gehesen en daar nog steeds houden.
de republikeinen boeide het niet, ze hebben hem keihard, tot in het absurde gesteund in de jaren erna. Wat ze zeiden boeit niet, hun actie is wat telt en die zijn niet heel erg fraai.PLAE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:05:
[...]
als Biden wint krijg je dit alsnog. Kansloze bedoeling omdat zij te extreem is. Zij noemde Biden een racist in de voorverkiezingen bijvoorbeeld.
[...]
De Republikeinen (als in de partii) hebben geprobeerd dat te voorkomen. Volgens mij is hij min of meer onafhankelijk begonnen. Zat Republikeinen voelden zich in 2016 al helemaal niet goed bij Trump.
Dus is 't niet grimmig. Grimmig betekent angstaanjagend, dat is 't dus absoluut niet.
Oppervlakkig lijkt dit de schuld van de democraten. Maar aan oppervlakkige beschouwingen hebben we niet zo veel. De afbraak is al veel eerder begonnen. Als je goed kijkt naar Nederland zie je dit hier ook langzaam gebeuren. Deze afbraak is al ingezet in de jaren zeventig en versneld sinds de jaren tachtig.ErikT738 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:55:
[...]
Kort gezegd (als je de diepte in wil zou ik aanraden zelf onderzoek te doen, deze topic is daar niet voor geschikt): neoliberalisme.
In het neoliberalisme worden winsten geprivatiseerd, schulden publiek, government afgebroken (en dus een tandeloze tijger ten opzichte van het bedrijfsleven). In het begin lijkt het leuk voor de bevolking; lagere belasting, betere (trickle down) economie maar uiteindelijk hebben de blue collars niet door dat hun rechten daarmee ook langzaam maar zeker afgebroken worden, want met het afbreken van invloed van een regering breek je ook alle rechten en beveiligingen voor werkenden af.
Daardoor worden huizen en gezondheidszorg onbetaalbaar, blijven milieudelicten door bedrijven onbestraft en worden werkenden steeds armer. En dan is het een vicieuze cirkel: Vakbonden worden verlaten (want mensen geloven niet meer dat ze er voor hen zijn) en politici die nog wel proberen te werken voor ze worden ook niet meer gekozen; mensen zijn gedesillusioneerd in de politiek.
Dus kiezen mensen voor een bedrijfsleider of een volksmenner om het land te leiden, want je kan bedrijven wél vertrouwen...
Het is self defeating politics zonder dat 'de gewone man' het door heeft. Ook hier stemt men nog vrolijk op de VVD of FvD
Game over voor Biden, Trump heeft gewonnen. Gefeliciteerd.
EU DNS: 86.54.11.100
De 'red mirror' en Trump zn misbruik van dat fenomeen zijn vooraf ook uitgebreid besproken. Natuurlijk is het schokkend dat hij het daadwerkelijk doet, maar de enige reden dat hij het doet is omdat hij weet dat hij op een eerlijke manier waarschijnlijk niet gaat winnen. We wisten ook dat de uitslag vrijwel zeker niet op de eerste avond bekend zou zijn.
Het Huis en de popular vote zijn sowieso ruim voor Biden. De Senaat kan nog alle kanten op, maar dat de democraten daar uberhaupt een kans hadden zegt meer over hoe zwak de republikeinen staan. De meerderheid wil Biden, het is alleen de vraag of het gat groot genoeg is om het inherente systematische nadeel dat de democraten hebben overwonnen kan worden, hoe ver bereid is om Trump te gaan met valsspelen en vooral hoever SCOTUS en andere republikeinen bereid zijn om mee te werken.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 04-11-2020 09:10 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Trump is ook extreem. De Democraten zijn volgens mij veel te bang geweest voor het bijna niet meer bestaande midden en zijn vergeten dat ze met een meer uitgesproken kandidaat veel meer kans zouden hebben bij nieuwe kiezers en wellicht zelfs Trump aanhangers die gewoon tegen de "elite" zijn.
NYT heeft Georgia nog wel op leaning Biden staan...c-nan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:07:
Met Florida, North Carolina, Michigan en Georgia in de zak heeft Trump gewonnen.
Niet als Biden Wisconsin en Pennsylvania pakt.c-nan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:07:
Met Florida, North Carolina, Michigan en Georgia in de zak heeft Trump gewonnen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Biden heeft ongeveer een uur voor Trump al een toespraak gehouden.tuinïnen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 08:43:
Ook Maine nu naar Biden, maar dat maakt dat Nevada (6 kiesmannen) op dit moment de enige staat is waar Biden voor staat.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:04:
Arizona lijkt in de tas, dat creeërt wat ruimte voor Biden.
Dat geeft hem 244 kiesmannen. Dus nog 26 nodig.
Dat maakt dus dat hij nog twee staten (buiten Alaska wat zeer waarschijnlijk naar Trump gaat) nodig heeft. Overal staat hij vooralsnog achter
https://edition.cnn.com/e...ion_bop#mapfilter=keyrace
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Denk het ook.c-nan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:07:
+3 en wat mij betreft mag de URL naar deze post in elke topic-warning.Wilf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:07:
[...]
Oppervlakkig lijkt dit de schuld van de democraten. Maar aan oppervlakkige beschouwingen hebben we niet zo veel. De afbraak is al veel eerder begonnen. Als je goed kijkt naar Nederland zie je dit hier ook langzaam gebeuren. Deze afbraak is al ingezet in de jaren zeventig en versneld sinds de jaren tachtig.
Kort gezegd (als je de diepte in wil zou ik aanraden zelf onderzoek te doen, deze topic is daar niet voor geschikt): neoliberalisme.
In het neoliberalisme worden winsten geprivatiseerd, schulden publiek, government afgebroken (en dus een tandeloze tijger ten opzichte van het bedrijfsleven). In het begin lijkt het leuk voor de bevolking; lagere belasting, betere (trickle down) economie maar uiteindelijk hebben de blue collars niet door dat hun rechten daarmee ook langzaam maar zeker afgebroken worden, want met het afbreken van invloed van een regering breek je ook alle rechten en beveiligingen voor werkenden af.
Daardoor worden huizen en gezondheidszorg onbetaalbaar, blijven milieudelicten door bedrijven onbestraft en worden werkenden steeds armer. En dan is het een vicieuze cirkel: Vakbonden worden verlaten (want mensen geloven niet meer dat ze er voor hen zijn) en politici die nog wel proberen te werken voor ze worden ook niet meer gekozen; mensen zijn gedesillusioneerd in de politiek.
Dus kiezen mensen voor een bedrijfsleider of een volksmenner om het land te leiden, want je kan bedrijven wél vertrouwen...![]()
Het is self defeating politics zonder dat 'de gewone man' het door heeft. Ook hier stemt men nog vrolijk op de VVD of FvD
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
De komende vier jaar ga ik er in ieder geval niet meer heen met de huidige situatie.
Het moet wel erg kantelen wil Biden nog Pennsylvania mee krijgen. Trump staat daar ruim voor.Laguna schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:08:
[...]
Niet als Biden Wisconsin en Pennsylvania pakt.
EU DNS: 86.54.11.100
Het grote probleem is dat ze eigenlijk maar twee politieke partijden hebben die er toe doen. En dat het land op een of andere manier zo ontzettend gepolariseerd is.SideSwipe schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:11:
Blijft een bizar schouwspel wat er elke keer gebeurt in Amerika.. Hey lijkt met je jaren steeds erger te worden..
Edit: twee
[ Voor 4% gewijzigd door Sjurm op 04-11-2020 09:15 ]
Pennsylvania kent nog veel poststemmen die nog geteld moeten worden, en poststemmen zijn grotendeels voor Biden, die race is nog niet gelopen.c-nan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:13:
[...]
Het moet wel erg kantelen wil Biden nog Pennsylvania mee krijgen. Trump staat daar ruim voor.
Ja, maar ze moeten meer dan 2 miljoen (main in?) ballots nog tellen volgens mij.c-nan schreef op Wednesday 4 November 2020 @ 09:13:
[...]
Het moet wel erg kantelen wil Biden nog Pennsylvania mee krijgen. Trump staat daar ruim voor.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:12
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Het is lastig om te bepalen welke bron nu echt accuraat de huidige stand weergeeft. Als ik puur kijk naar google:DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:09:
Mensen, kijk ook naar Georgia. De stemmen komen nog binnen in Atlanta en die staan ruim op Biden. Die staat is ook nog niet beslist, mede door de stemmen per post.
https://www.google.com/se...qQKHdkvD8AQ4dUDCAw&uact=5
Dan lijkt trump aan de winnende hand. Als je dat scenario doorvoert op 270wins (dus alles licht rood trump, alles licht blauw biden):
https://www.270towin.com/maps/BbN01
Maar goed, dat is op basis van Google als bron. Welke bron te nemen
We gaan vandaag gewoon geen uitslag krijgen.
Deze omdat het per district is.We Are Borg schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:15:
[...]
Het is lastig om te bepalen welke bron nu echt accuraat de huidige stand weergeeft. Als ik puur kijk naar google:
Dan lijkt trump aan de winnende hand. Als je dat scenario doorvoert op 270wins (dus alles licht rood trump, alles licht blauw biden):
Maar goed, dat is op basis van Google als bron. Welke bron te nemen?
[ Voor 76% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2020 09:16 ]
En dat wisten we natuurlijk al. Lastig, je inhouden en niet op laten zwepen, maar de tijden zijn er niet naar het hoofd koel te houden geloof ik.DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:15:
Trouwens, laten we de popular vote ook niet vergeten: BIden staat daar voor.
[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 04-11-2020 09:16 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
We still have over 1 million mail ballots to count in Pennsylvania.
— Governor Josh Shapiro (@GovernorShapiro) 4 november 2020
I promised Pennsylvanians that we would count every vote and that’s what we’re going to do.
Let’s be clear: This is a partisan attack on Pennsylvania’s elections, our votes, and democracy.
— Governor Josh Shapiro (@GovernorShapiro) 4 november 2020
Our counties are working tirelessly to process votes as quickly AND as accurately as possible.
Pennsylvania will have a fair election and we will count every vote.
Zolang niemand 270 haalt kan alles nog. De staten die nog onbeslist zijn, zijn net diegene waar alles bepaald zal worden, en voor een staat als Michigan kan het nog gerust een dag of twee duren voor daar duidelijkheid is.jaapstobbe schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:14:
No way dat Trump deze overwinning nog uit handen geeft
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Clinton heeft zichzelf vanuit het niks opgewerkt, niemand binnen de democraten gaf iets voor die rare zuiderling. Obama heeft zichzelf niet alleen 100% zelf op de kaart gezet, hij is zelfs tot het laatste moment tegengewerkt intern zodat hij de gedroomde kandidaat (Hilary) niet in de weg zou zitten.
4 jaar geleden en dit jaar, stonden er geen verrassende kanidaten op. En zie hier het resultaat.
"Vote Biden: It's not Trump"
Die tactiek werd deels ingegeven door de enorm lage populariteit van Trump. Het lijkt er echter op dat zijn rating er ook beter voorstond dan gedacht. De grote pollers doen altijd laatdunkend naar Rasmussen, omdat hun cijfers niet zouden kloppen en de Republikeinen zou bevoordelen. Wellicht zaten ze er toch 4 jaar dichterbij dan iedereen dacht.
Wat een rampennacht

Wel als het aan Trump ligt. Die is al onderweg naar de Supreme court. Wordt hetzelfde als met Bush vs Gore. want de 3 laatste rechters die zijn toegevoegd aan de SC waren ook destijds betrokkenDaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:15:
Hetzelfde in Philadelphia in Pennsylvania. Daar staat het nu 73,3% voor Biden en de helft is nog niet eens geteld.
Het is meer dat veel Amerikanen zijn gemanipuleerd om te geloven dat ellendige dingen goed zijn. Zoals privatisering, meer geld voor de rijken, etc. In Europa zijn we, althans nog niet geheel, de lessen van het feodalisme niet vergeten.ikt schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:17:
Trump doet volgens een groot deel van de Amerikanen toch íets goed. Krijgen we hier in Europa alleen de ellendige dingen van Amerika te horen?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Michigan 16
Wisconsin 10
Pennsylvania 20
Georgia 16
North Carolina 15
Volgens mij heeft Biden aan 26 EVs hiervan genoeg, bijvoorbeeld MI en WI.
Doable? Wat denken we?
De gemiddelde amerikaan is een orde van grootte dommer dan de gemiddelde NLer dankzij het slechte en onbetaalbare onderwijssysteem daarikt schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:17:
Trump doet volgens een groot deel van de Amerikanen toch íets goed. Krijgen we hier in Europa alleen de ellendige dingen van Amerika te horen?
Geen enkele bron heeft op dit moment de waarheid in pacht. De staten waar het nu om gaat zijn staten waar men nu pas begonnen is met het tellen van de stemmen per brief, en dat is een traag process. Niemand weet wat de exacte balans is in die stemmen en hoe veel dit de balans naar Biden zal doen overhellen. En van wat ik tot op heden gezien heb zijn de verschillende zenders in de VS het zo oneens met elkaar dat je maar 1 conclusie kan trekken: niemand weet het op dit moment.We Are Borg schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:15:
[...]
Het is lastig om te bepalen welke bron nu echt accuraat de huidige stand weergeeft. Als ik puur kijk naar google:
Maar goed, dat is op basis van Google als bron. Welke bron te nemen?
Het zou misschien wel wat meer begrip voor Trump-stemmers opleveren. Ze zijn echt niet allemaal dom. Ze zijn wel gedesillusioneerd en voor vuil achtergelaten door een regering die er niet meer is voor hen, want 'de markt' zorgt wel voor het volk. Alleen ziet 'de markt' het volk als consumenten.WhySoSerious schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:09:
[...]
+3 en wat mij betreft mag de URL naar deze post in elke topic-warning.
Maar die worden niet meer meegeteld als het aan Trump ligtJackSparrow schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:15:
[...]
Ja, maar ze moeten meer dan 2 miljoen (main in?) ballots nog tellen volgens mij.
[ Voor 22% gewijzigd door Wilf op 04-11-2020 09:21 ]
Doable, maar goed, too close to call. Zal nog wel even duren voor we zekerheid hebben. En dan de nasleep van Trump nog als het voor hem negatief is.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:18:
Ok, als ik even check dan hebben we de volgende toss-ups nog te gaan (Nevada reken ik even safe):
Michigan 16
Wisconsin 10
Pennsylvania 20
Georgia 16
North Carolina 15
Doable? Wat denken we?
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 04-11-2020 09:20 ]
Dit is ook precies de reden waarom Trump nu de overwinning uitroept. Achter de schermen weten ze daar net zo goed dat het geen gelopen race is. Hoe verwerpelijk ook is dit een strategische set van Trump om de boel te beïnvloeden en zijn achterban op te ruien.DaniëlWW2 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:09:
Mensen, kijk ook naar Georgia. De stemmen komen nog binnen in Atlanta en die staan ruim op Biden. Die staat is ook nog niet beslist, mede door de stemmen per post.
And to think they once said that computers would take away jobs.
De Trump Foundation is anders net zo goed onderdeel van 'de markt', die doen niet bepaald aan liefdadigheid.Wilf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:19:
[...]
Het zou misschien wel wat meer begrip voor Trump-stemmers opleveren. Ze zijn echt niet allemaal dom. Ze zijn wel gedesillusioneerd en voor vuil achtergelaten door een regering die er niet meer is voor hen, want 'de markt' zorgt wel voor het volk. Alleen ziet 'de markt' het volk als consumenten.
Virussen? Scan ze hier!
Ik hoorde op CNN een 'Election lawyer' zeggen dat zoiets niet echt bestaat. Er is geen natuurlijke weg voor Trump om hiermee naar de Supreme court te gaan.matty___ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:17:
[...]
Wel als het aan Trump ligt. Die is al onderweg naar de Supreme court. Wordt hetzelfde als met Bush vs Gore. want de 3 laatste rechters die zijn toegevoegd aan de SC waren ook destijds betrokken
**Ik heb er zelf geen verstand van**
Louzy#2475
Het is meer dat ongeveer de helft van de Amerikanen nooit iets slechts over Trump te horen krijgt, en een groot deel daarvan heel diep in allerlei samenzweringstheorieën en een andere werkelijkheid leeft dan de rest van de wereld. Daarnaast zijn er ook gewoon veel single issue stemmers (abortus, anti-homo, wapens etc.) en mensen die zo diep conservatief zijn dat ze nooit democraat zullen stemmen of andersom, hoe slecht ze hun eigen kandidaat ook vinden.ikt schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:17:
De republikeinen hebben gewoon een harde ondergrens van ruim 40% van het electoraat. Met 45% winnen ze meestal dankzij het systeem. Dus tenzij de democraten iedereen overtuigen die enigszins open voor ze staat winnen de republikeinen. En niet zomaar overtuigen, het simpele stemproces is ook nog eens ingewikkeld gemaakt. Zou jij 5 uur in de rij gaan staan op een werkdag voor een kandidaat die je net iets beter vindt dan de ander?
En in tegenstelling tot de meeste posters in dit topic volgen de meeste mensen niet dagelijks de politiek. Die worden slechts een dag voor de verkiezingen getriggerd door een welgemikte op maat gemaakte FB advertentie.
Wat die advocaten missen is dat iedereen ten alle tijden met alles naar het SCOTUS kan, en dat het SCOTUS zelf bepaalt of ze een zaak behandelen of niet. Een nieuwe route is zo gecreëerd, zeker onder het mom van de belangen zijn groot.louzy82 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:22:
Ik hoorde op CNN een 'Election lawyer' zeggen dat zoiets niet echt bestaat. Er is geen natuurlijke weg voor Trump om hiermee naar de Supreme court te gaan.
**Ik heb er zelf geen verstand van**
[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 04-11-2020 09:24 ]
Georgia is steeds meer richting Biden aan 't schuiven sinds ze alleen nog de poststemmen en philadelphia hoeven te tellen; Verschil was tijdens Trump z'n toespraak 150k+ in zijn voordeel met volgens mij nog 10% te gaan; Inmiddels is 't nog ca. 100k met nog 8% te gaanPhusebox schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:19:
[...]
Ik zie het niet meer gebeuren, maar ik ben dan ook een ras pessimist.
edit; moet niet 2 staten door elkaar halen qua stadsnamen
[ Voor 7% gewijzigd door rik86 op 04-11-2020 09:24 ]
Nee hoor, ook de goede dingen krijgen we te horen, maar de vraag is al sneller: zien vele Amerikanen het hele plaatje wel? Zo zijn er vele mensen die inderdaad zien dat hun loon hoger is geworden maar zijn er velen die niet doorhebben dat hier 2 effecten van tel zijn. Ten eerste is er een uitstel geweest van, in essentie, sociale lasten. Die moeten later alsnog betaald worden. Verder is het begrotingstekort door de daling van belastingen alleen maar sterk toegenomen. Maar dat zijn dingen die je vandaag niet merkt, dat komt binnen enkele jaren wel als een boomerang terug. De economie en werkloosheid deden het goed. Een verdienste waar Trump alle eer voor heeft proberen te nemen en wat velen ook geloven. En hij heeft voor een deel gelijk natuurlijk. Het stond er zeer goed voor, ondanks dat het gewoon een verderzetting was van het verleden.ikt schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:17:
En die bully mentaliteit die hij internationaal toont? Die kan er bij vele Amerikanen ook wel in. Wij zijn de beste en laten ons door niemand de les spellen.
Ja, ik zie wel waarom Trump zo populair is ondanks al zijn gebreken.
Als de Democraten een jong en dynamisch iemand hadden gekozen, denk aan een Sebastian Kurz, dan zouden ze gemakkelijk hebben kunnen winnen. Maar, Slow Joe of Trump, ... het is allemaal in en in triest.
Zolang de witte elite alleen op hun geld blijven zitten en macht belangrijker is dan het besturen van een land, zal de VS alleen maar verder afglijden naar een derde wereld land. Ik vrees daarmee heel veel schade voor de wereld tijdens de weg daar naartoe.
Zelf gok ik dat ze volgende keer michelle obama aanschuiven.honey schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:24:
Welke kandidaat ook zou winnen, Trump of Biden, het is uitermate treurig dat deze twee mannen de top van de VS representeren.
Als de Democraten een jong en dynamisch iemand hadden gekozen, denk aan een Sebastian Kurz, dan zouden ze gemakkelijk hebben kunnen winnen. Maar, Slow Joe of Trump, ... het is allemaal in en in triest.
Zolang de witte elite alleen op hun geld blijven zitten en macht belangrijker is dan het besturen van een land, zal de VS alleen maar verder afglijden naar een derde wereld land. Ik vrees daarmee heel veel schade voor de wereld tijdens de weg daar naartoe.
Wat vinden jullie haar kansen?
Weg
Hoe Trump met al zijn wanorde en lompheid toch succesvol wasikt schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:17:
Met name zijn binnenlands beleid, waar we hier wat minder van meekrijgen, viel bij veel Amerikanen toch in goede aarde.
Twee van de vijf is inderdaad genoeg voor Biden. Ik denk dat NC wel Trump wordt, daar is het grootste deel toch wel geteld. PA wordt ook Trump denk ik. Georgia gaat heel close zijn.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:18:
Ok, als ik even check dan hebben we de volgende toss-ups nog te gaan (Nevada reken ik even safe):
Michigan 16
Wisconsin 10
Pennsylvania 20
Georgia 16
North Carolina 15
Doable? Wat denken we?
Michigan was in 2016 echt net aan voor Trump, die kan nog wel eens voor Biden worden. Voor Wisconsin geldt hetzelfde, al heeft Trump al een aardige voorsprong.
Bijzondere is wel dat de grote steden in georgia allemaal nog blauw kleuren en de buitengebieden rood kleuren.rik86 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:22:
[...]
Georgia is steeds meer richting Biden aan 't schuiven sinds ze alleen nog de poststemmen en philadelphia hoeven te tellen; Verschil was tijdens Trump z'n toespraak 150k+ in zijn voordeel met volgens mij nog 10% te gaan; Inmiddels is 't nog ca. 100k met nog 8% te gaan
edit; moet niet 2 staten door elkaar halen qua stadsnamen
Ik had echt gedacht dat Trump duidelijker zou verliezen. Ben benieuwd wat de resterende tellingen gaan opleveren.
Niet verrassend dat hij nu al roept dat hij gewonnen heeft. Perceptie is realiteit.
Less alienation, more cooperation.
Tsja... waarom is Biden in vredesnaam dé kandidaat? Stemmen op Biden omdat hij geen Trump is, is als stemmen op Wilders omdat hij geen Baudet is...Basekid schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:21:
En nog zoveel mensen daar stemmen op Trump... Ongelofelijk. Liever fascisme dan socialisme I guess.
Kiezen voor het kwaad dat je kent of het onbekende... Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zou weten wat ik (als Amerikaan!) zou hebben gekozen. Vanuit NL is het makkelijk lullen natuurlijk.
Vergeet ook niet dat Trump niet alleen maar slechte dingen doet (nogmaals; vanuit het perspectief aldaar). De media die hem zwart loopt te maken i.c.m. dat Trump zegt dat de media onbetrouwbaar is... wie moet je dan geloven? Veel mensen stemmen daarbij niet perse op de man maar op REP vs DEM.
Ik geloof oprecht dat Biden als kandidaat simpelweg niet voldoende perspectief geeft. Die man komt bij mij in ieder geval als weinig boeiend over.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Dat is helemaal niet bijzonder, de grote steden stemmen over het algemeen een stuk democratischer dan het platteland/rurale gebieden.Fugitive2008 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:26:
[...]
Bijzondere is wel dat de grote steden in georgia allemaal nog blauw kleuren en de buitengebieden rood kleuren.
De islam kan uw vrijheid schaden
Laat ons eerlijk zijn, zo was het 4 jaar terug ook. En direct 1 van de grote nadelen van een twee partijen systeem. Je hebt maar 2 kandidaten terwijl je 350+ miljoen inwoners hebt. Je zal altijd met een concensus figuur komen zitten. En dat geeft zelden vuurwerk. Ik zou net zeggen dat Trump zo een buitenstaander is die er eens wat vuurwerk in heeft gestoken (al lijkt het goedkoop, slecht spul dat niet eens goed is opgesteld).Thalaron schreef op woensdag 4 november 2020 @ 09:27:
[...]
Tsja... waarom is Biden in vredesnaam dé kandidaat? Stemmen op Biden omdat hij geen Trump is, is als stemmen op Wilders omdat hij geen Baudet is...
Kiezen voor het kwaad dat je kent of het onbekende... Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zou weten wat ik (als Amerikaan!) zou hebben gekozen. Vanuit NL is het makkelijk lullen natuurlijk.
Vergeet ook niet dat Trump niet alleen maar slechte dingen doet (nogmaals; vanuit het perspectief aldaar). De media die hem zwart loopt te maken i.c.m. dat Trump zegt dat de media onbetrouwbaar is... wie moet je dan geloven? Veel mensen stemmen daarbij niet perse op de man maar op REP vs DEM.
Ik geloof oprecht dat Biden als kandidaat simpelweg niet voldoende perspectief geeft. Die man komt bij mij in ieder geval als weinig boeiend over.
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.