Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Met regelmaat ja, voor verschillende invalshoeken. Zie ook het vorige VS topic.Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:04:
Is er misschien ook een sentiment voor Trump, omdat hij echter overkomt met dit gedrag en zijn manier van doen. ik denk dat veel kiezers daar voor vallen, is dit al bediscussieerd hier in het topic?
Gebroken sociaal contract
Anti-establishment
Burgeroorlog geschiedenis
Southern Strategy
Institutioneel racisme
Geloofsgedrag
Gebroken American Dream
Polarisatie narrative messaging
Flinke lijst, veelal vanuit onderzoeken, vaak ook vanuit verhalen ter plaatse, kennissen e.d.
Er ligt een gigantisch post mortem voor de VS. Trump als fenomeen is vanuit de overlap van voedingsbodems én manipulaties van oligarchie én politieke tradities verklaarbaar. Het land zal zich serieus achter de oren moeten krabben en de breekpunten op de korrel nemen.
Vooropgesteld dat het mogelijk zal zijn. Het zijn zaken die van hoge relevantie zijn, helemaal omdat het blikveld in Nederland erg beperkt is. In tegenstelling tot de landen om ons heen.
[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 03-11-2020 19:13 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Be yourself, no matter what they say ...
Mensen zijn het politieke correcte zat. dat zit er ook heel veel in.Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:12:
[...]
Met regelmaat ja, voor verschillende invalshoeken. Zie ook het vorige VS topic.
Gebroken sociaal contract
Anti-establishment
Burgeroorlog geschiedenis
Southern Strategy
Institutioneel racisme
Geloofsgedrag
Gebroken American Dream
Polarisatie narrative messaging
Flinke lijst, veelal vanuit onderzoeken, vaak ook vanuit verhalen ter plaatse, kennissen e.d.
Er ligt een gigantisch post mortem voor de VS. Trump als fenomeen is vanuit de overlap van voedingsbodems én manipulaties van oligarchie én politieke tradities verklaarbaar. Het land zal zich serieus achter de oren moeten krabben en de breekpunten op de korrel nemen.
Vooropgesteld dat het mogelijk zal zijn. Het zijn zaken die van hoge relevantie zijn, helemaal omdat het blikveld in Nederland erg beperkt is. In tegenstelling tot de landen om ons heen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Lol, Trump is de embodiment van "fake it 'till you make it".Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:04:
Is er misschien ook een sentiment voor Trump, omdat hij 'echter' overkomt met dit gedrag en zijn manier van doen. ik denk dat veel kiezers daar voor vallen, is dit al bediscussieerd hier in het topic?
Maar goed, we hoeven denk ik niet veel verstand te verwachten van de stemmers die 'creepy Joe' roepen terwijl ze zelf iemand steunen die zelf gezegd heeft dat hij vrouwen aangerand heeft vroeger (of is iedereen het hele "grab 'em by the pussy" alweer vergeten?).
Ja maar volgens mij stikt het in de wereld van dat soort type mensen, en die zien wel wat in hem.mark-k schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:19:
[...]
Lol, Trump is de embodiment van "fake it 'till you make it".
Maar goed, we hoeven denk ik niet veel verstand te verwachten van de stemmers die 'creepy Joe' roepen terwijl ze zelf iemand steunen die zelf gezegd heeft dat hij vrouwen aangerand heeft vroeger (of is iedereen het hele "grab 'em by the pussy" alweer vergeten?).
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ja, of hij probeert het gewoon, en er zijn genoeg die hem helpen het voor elkaar te krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:27:
Ik zie de Amerikaanse krantenkoppen al bij het verlies van Trump: "You're fired!"
In de USA kan alles.
5 van de 5 stemmen zijn naar Biden gegaan.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Tja, theorie ... praktijk. Opslag is geen processing facility. En, third party logistics.voske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:14:
Deze opdracht van judge Sullivan aan de USPS vandaag is in dat opzicht tekenend:
[Afbeelding]
Er is heel, heel erg veel weg. Er is bijna net zo veel “onderweg”. Het OECD monitor rapport gaat bruut zijn - over een paar maanden.
Ja, en nee. In de VS zit daar een randje aan, historische context. Toen LBJ als,president zijn beslissing nam voor verruiming van burgerrechten voor zwarte Amerikanen kwam er een reactie van het nooit verwerken van de burgeroorlog, een enorme weerstand tegen de maatregelen.Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:17:
[...]
Mensen zijn het politieke correcte zat. dat zit er ook heel veel in.
Onder Reagan realiseerde Lee Atwater zich dat het altijd tegenhouden van onderwijs op dat soort punten in de Republikeinse Staten een voedingsbodem was. Dat werd de zogeheten Long Southern Strategy, en daarme werd het maskeren en stimuleren van racisme in meme toepassingen de basis van decennia aan Republikeins electoraal beleid.
Political correctness ging niet langer over de daadwerkelijk oorspronkelijke waarden van de stichters van de VS, maar over een meme van afwijzen van dat alles, ten gunste van racisme, onder dekking van allerlei memes die gebruikt werden om mensen tegen hun belang in te stemmen.
En dat is zichtbaar. Republikeinse kiezers stemmen vrij reflexief op symbolen. Pro life, abortion, politically correctness is bad, ga zo door. Ondertussen zijn het de armste Staten geworden, met het slechtste onderwijs, het grootse geloofsgedrag, de hoogste armoede, de laagste investeringen, etc.
Anti politieke correctheid is een frame, een toepassing van manipulatie, geschapen door een paar,libertarische oligarchen die met plezier gebruik maken van de frustraties van mensen om ze arm, ongeïnformeerd en gelovig te houden.
En ja, dat is een enorme factor geworden in de VS.
Dat is absoluut een punt van zorg. Maar dat is breder dan Trump. De Republikeinen malen niet om voter disenfranchisement, voter suppression en voter subtraction. Voor hen zijn er geen normen, regels zijn voor anderen.Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:30:
[...]
Ja, of hij probeert het gewoon, en er zijn genoeg die hem helpen het voor elkaar te krijgen.
In de USA kan alles.
Maar, we hebben nog steeds veel te weinig inzicht om te zien welke kant het opgaat. Twee algemene scenario’s:
Timely blue curve. Biden wint, geen ruimte voor manipulaties door Republikeinen.
Fragmentary results, contested election. Daar is de kans dat Trump wint reëel. Met hoge waarschijnlijkheid van het “nemen” van de verkiezingen. Zie hierboven, het USPS drama.
Ik heb daar een psychologische vraag over..Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:09:
[...]
Dat is absoluut een punt van zorg. Maar dat is breder dan Trump. De Republikeinen malen niet om voter disenfranchisement, voter suppression en voter subtraction. Voor hen zijn er geen normen, regels zijn voor anderen.
Maar, we hebben nog steeds veel te weinig inzicht om te zien welke kant het opgaat. Twee algemene scenario’s:
Timely blue curve. Biden wint, geen ruimte voor manipulaties door Republikeinen.
Fragmentary results, contested election. Daar is de kans dat Trump wint reëel. Met hoge waarschijnlijkheid van het “nemen” van de verkiezingen. Zie hierboven, het USPS drama.
Als jij zelf aan de knoppen zat, dan zie jij ook wel dat Trump het moet winnen om het land niet teveel te verdelen.
Ik denk dat heel veel mensen dat ook verstandig vinden.
Hoe ik hierbij kom weet ik niet, maar wie zou jij er neerzetten als je aan de knoppen kon zitten?.
Dat betekent dat de Trump al twee stemmen minder heeft. In 2016 kreeg Trump 2 stemmen en Hillary 4 van de in totaal 8 stemmen.MewBie schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:
De uitslag van Dixville Notch is al bekend.
5 van de 5 stemmen zijn naar Biden gegaan.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Stel je hier nou dat er meer van de factor, die ongelooflijk polariserend heeft gewerkt in de laatste 4 jaar, nodig is om minder polarisatie te krijgen?Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:16:
[...]
Ik heb daar een psychologische vraag over..
Als jij zelf aan de knoppen zat, dan zie jij ook wel dat Trump het moet winnen om het land niet teveel te verdelen.
Hoe ik hierbij kom weet ik niet, maar wie zou jij er neerzetten als je aan de knoppen kon zitten?.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Meen je dit serieus? Donald Trump heeft het verdelen van de VS opnieuw uitgevonden.Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:16:
[...]
Gast, ben je serieus? lekker trumpiaans ook, "many people are saying" / ik denk dat veel mensen dat vinden.Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:16:
[...]
Kleine suggestie: een weldenkend iemand die niet alleen maar vanuit zijn meest primaire impulsen door het leven gaat maar nadenkt en daarna handelt.
maar goed, we moeten maar zien hoe de stemmen uitkomen. Helaas is het volstrekt onbelangrijk wat wij als buitenlanders vinden dat er moet gebeuren in de USA.
Ben zeker zeer nieuwsgierig!
Op naar een lange nacht!
Poeh. Ik denk dat het a) te laat is voor zo’n experiment want b) het land is tot op het bot verdeeld.Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:16:
[...]
Om eerlijk te zijn, Trump heeft nog nooit iets betekend voor mensen die zich aan hem deden verbinden. Het is sinds zijn afstuderen een continue lijn van partners, medewerkers, werknemers en volgelingen die door hem elke keer weer geslachtofferd werden omdat hij er nooit op uit was om iets te bewerkstelligen. Trump is het altijd enkel om hemzelf als merk gegaan. Met zijn overlevingsintelligentie wist hij bij elk struikelen naar voren te vallen.
Hij is geen sterke man, hij weet weinig, heeft nul interesses, nul empathie, eist rigide loyaliteit maar heeft die altijd geslachtofferd.
Vanuit de Amerikaanse culturele mythologie van de con man entrepreneur kan ik goed begrijpen dat mensen die zich óf verloren voelen, óf geloven in de symbolen daarvan, zich aan hem verbinden.
Maar verwachten dat hij op zijn leeftijd zijn hele patroon en denken zal breken en wél eens de kleine man een kruimel zal geven?
Tja. Einstein zei ooit eens iets over de definite van insanity ...
Trump werd door oligarchen als Mercer en de Kochs in de Republikeinse dynamiek gezet als de ultieme hefboom in een land onder druk, met rijpe voedingsbodems voor geloof en negatieve emotie. Het heeft het geen windeieren gelegd. Het heeft de VS op vier jaar tijd, volledig los van Covid, ontzettend veel gekost.
Degenen die hem gekozen hebben zijn nog erger er aan toe. Degenen die hem geselecteerd hebben, die hebben flink verdient. Als Trump dat zou kunnen zien, maar goed, dat zit niet in zijn psyche. De cognitieve intelligentie ontbreekt, en op precies dat punt zit bij overlevingsintelligentie een blinde vlek van cognitieve bias.
Heeft de VS een sterke president nodig? Ja, en nee. Het land is, heel serieus, tot op het bot verdeeld. De Republikeinen lijken meer op een cult dan een partij tegenwoordig. Een president voor transitie en bruggen bouwen is dan meer op zijn plek. Als dat nog mogelijk is, de polarisatie is extreem. Een sterke president kan in zo’n dynamiek niet verbinden of repareren, hij kan enkel forceren. Iets wat geen oplossingen schept, enkel een ordening waar de spanningsvelden nog harder toenemen.
Pur sang, is geen van beide kandidaten een optimale president in deze tijden. Het is een keuze van de minste van twee kwaden in sommige opzichten. Dat gezegd, Biden is in ieder geval geen Trump. Niet perfect, maar geen chaos factor.
Tja, dat zal te maken hebben met de subset van mensen die je spreekt. Veel fans van Trump zijn er van overtuigd dat hij gaat winnen en veel Democraten houden een slag om de arm.king_bass schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:29:
Ik ben toch wel zeer benieuwd wie de nieuwe potus wordt, de algemene overtuiging hier dat Biden de beste odds heeft komt totaal niet overeen met de Amerikanen en zelfs Canadezen die ik spreek.
Ben zeker zeer nieuwsgierig!
Op naar een lange nacht!
Kijk je naar de peilingen, dan heeft Biden gewoon de beste papieren. Sterker nog, die papieren zijn een stuk beter dan die van Clinton vier jaar geleden.
Goed, Trump kan natuurlijk nog steeds winnen, maar de beste papieren heeft hij sowieso niet.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Geheel eens!Mugwump schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:35:
[...]
Tja, dat zal te maken hebben met de subset van mensen die je spreekt. Veel fans van Trump zijn er van overtuigd dat hij gaat winnen en veel Democraten houden een slag om de arm.
Kijk je naar de peilingen, dan heeft Biden gewoon de beste papieren. Sterker nog, die papieren zijn een stuk beter dan die van Clinton vier jaar geleden.
Goed, Trump kan natuurlijk nog steeds winnen, maar de beste papieren heeft hij sowieso niet.
Vandaar ook dat ik zeer benieuwd ben wie er wint. Is het beeld van deze mensen totaal vreemd, of zitten de peilingen er ver naast.
Of natuurlijk wordt het een nipte zege voor een.
Al met al chips en cola.
In die trant.
this een benadering die ik mij afvroeg, als Biden een betere oplossing is als je zelf aan de knoppen zit, kan ook, ik zie het niet in hem iig, maar als jullie het wel zien, dat was mijn vraag eigenlijk.
of zit ik helemaal mis met deze..
Geheel naast is ook wel een groot woord. In het systeem als in de VS zou het uiteindelijk gaan om een paar honderd duizend stemmen in een handvol "key states." Biden zou ongetwijfeld de popular vote wel ruim gaan winnen, maar het gaat uiteindelijk om de kiesmannen.king_bass schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:41:
[...]
Geheel eens!
Vandaar ook dat ik zeer benieuwd ben wie er wint. Is het beeld van deze mensen totaal vreemd, of zitten de peilingen er ver naast.
Al met al chips en cola.
Wanneer er zoveel op het spel staat (ook voor Europa en de rest v/d wereld), dan zou ik dat niet echt een chips en cola-momentje noemen. Ik zie Trump echter geen schijn van kans maken en ik denk dat zijn nederlaag zo groot gaat zijn dat zelfs sabotage geen rol meer kan gaan spelen. Maar goed, we zullen het zien in de komende uren/dagen.king_bass schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:41:
[...]
Geheel eens!
Al met al chips en cola.
Het was in de peilingen van 2016 uiteindelijk een stuk spannender dan de peilingen van nu. In die zin moeten de peilingen er toch wel behoorlijk naast zitten deze keer. Vorige keer zat je redelijk binnen de margin of error.Krankenhausen schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:44:
[...]
Geheel naast is ook wel een groot woord. In het systeem als in de VS zou het uiteindelijk gaan om een paar honderd duizend stemmen in een handvol "key states." Biden zou ongetwijfeld de popular vote wel ruim gaan winnen, maar het gaat uiteindelijk om de kiesmannen.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Oei, maar dat klopt niet. Covid heeft enorme impact, maar dit is veel breder dan dat. Een groot probleem in de VS is dat de progressieve gebieden het gewoon beter doen dan de conservatieve. Voor een deel is dat omdat er een andere mentaliteit is, maar veel meer omdat de conservatieve gebieden door Republikeins beleid zwaar afgebroken zijn. Dat was onderdeel van de southern strategy, kijk bijvoorbeeld eens wat Pence in zijn thuisstaat met onderwijs gedaan heeft, gruwelijk. Verlies je daar je baan, dan is er geen omscholing, dat soort conservatief beleid is weliswaar in lijn met gedachtegoed maar een totale mismatch met de realiteit. Heel serieus, als je een vergelijking gaat maken tussen progressief en conservatief voor staat en domein, dan is de conclusie hard. In het volgen van de southern strategy hebben de Republikeinen hun Staten arm gemaakt. En kansloos. Daar hebben ze politieke baat bij, mensen zijn wanhopig. Ze geloven de politieke marketing, media zijn niet journalistiek en versterken de marketing, veel mensen geloven oprecht dat het de schuld van de ander is.Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:43:
Het is al jaren verdeeld (al dik 50 jaar) en altijd geprobeerd het bijeen te houden, en het is niks opgeschoten, arme steden geclusterd net als de rijke, dat is alleen maar erger geworden, verdeeldheid zit er heel dik, maar er werd niks mee gedaan, en het werd erger. dat het nu duidelijker verdeeld is en zichtbaar is, maakt dat er misschien meer aan gedaan wordt: of velen denken laat het maar gebeuren die verdeeldheid.
In die trant.
this een benadering die ik mij afvroeg, als Biden een betere oplossing is als je zelf aan de knoppen zit, kan ook, ik zie het niet in hem iig, maar als jullie het wel zien, dat was mijn vraag eigenlijk.
Iets heel erg kwalijks zit hem in het beleid van Republikeinse gouverneurs t.a.v. interne kapitaalstromen. De VS zijn een transferunie zoals dat heet. Ondanks dat hun Staten geld nodig hebben volgde beleid wat investeringen deed afstoten. Nog erger, een flink aantal van die Staten hebben zich buiten de vijf grote interne kapitaalstromen geplaatsts. Veel boeren in het mid westen hebben bijvoorbeeld zo nul toegang tot externe financiering. Behalve dan lenen van de bank van de partij of de kerk. Tegen extreme voorwaarden.
De condities in de VS zijn bruut. Maar als puntje bij paaltje komt zijn ze het resultaat van Republikeins beleid.
Ja en daar zit ik dus mee, ik denk dat er heel veel keizers daar niet 'wel geïnformeerd' zijn, en juist wel impulsief, en dat zijn er meer dan de weldenkende vermoed ik.Fr33z schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:29:
[...]
Kleine suggestie: een weldenkend iemand die niet alleen maar vanuit zijn meest primaire impulsen door het leven gaat maar nadenkt en daarna handelt.
Tuurlijk gaat het om kiesmannen, dat is hoe de wet in de VS van toepassing is. Wat dat verder met de popular vote te maken heeft is mij onduidelijk.
Bier en bitterballen keur ik ook goed. Laten we eerlijk zijn, 4 jaar Trump heeft “ons” in Europa niet geraakt.
In Amerika zijn de mensen daar over de interne kwesties verdeeld over.
De beelden die wij in Europa krijgen van 4 jaar Trump zijn de beelden die ons voorgeschoteld worden.
Doe ermee wat je wilt en ik geniet wel van een avondje vermaak.
Biden of Trump, eerlijk gezegd, het is mij om het even.
Bij de vorige verkiezingen zaten de peilingen er helemaal niet naast, dat is echt een misvatting. De peilingen gaan namelijk over het landelijk beeld en die voorspelde een overwinning voor Clinton en dat kwam dus gewoon uit doordat zij ook de meeste stemmen kreeg. Alleen de lokale politiek werkt anders vanwege het kiesmannenstelsel. De voorspelling was dat 2/3 Clinton om 1/3 Trump maw bij het houden van 3x de verkiezing zou Clinton in 2 gevallen winnen en Trump 1 keer. Dat laatste is gebeurd. Het beeld is nu 9/10 voor Biden om 1/10 voor Trump.king_bass schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:41:
[...]
Geheel eens!
Al met al chips en cola.
Verder is het helemaal geen cola en chips momentje maar bittere ernst. We zijn letterlijk een trouwe bondgenoot kwijt geraakt in 4 jaar tijd, één van de grootste vervuilende landen die zich heeft teruggetrokken van een klimaat akkoord waardoor jouw toekomst en die van je nageslacht ernstige schade is toegekend en iemand die forse economische schade heeft toegebracht vanwege (persoonlijke) handelsoorlogen. En dan hebben we het niets eens over de schade die hij aan zijn eigen bevolking heeft berokkend.
Ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen?Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:43:
Maar als je stelt dat geen enkele kandidaat werkelijk een oplossing kan bieden voor amerika's problemen, stem ik absoluut daarmee in.
Biden is ook geen 'oplossing' verder... En veel van de Amerikaanse politieke problemen zullen verder gaan.
Ik verwacht ook dat de vier jaar dat hij president zal zijn (ik verwacht dat hij nu gaat werken, voorlopig denk ik niet dat het zeker zal zijn dat hij een two-termer kan worden)
Maar.... Ik denk vooral dat de zelf-mutilate die nu onder Trump plaatsvind dan wel zal stoppen...
Geen verder eindeloos oplopende schuld, geen groeiende chaos en geen verder uitbreiden conflict.
Dat zal de winst van Biden zijn, stabiliteit en voortgang brengen, de-escalatie en het weer kloppend maken van de begroting
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
In 2016 was er bruut verschil tussen de peilingen en de verslagen van embedded reporting. Daarom dat ik toen ook stelde dat ik Trump zag winnen, ook al stond hij toen op 23% kans in de polls.Mugwump schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:35:
[...]
Tja, dat zal te maken hebben met de subset van mensen die je spreekt. Veel fans van Trump zijn er van overtuigd dat hij gaat winnen en veel Democraten houden een slag om de arm.
Deze keer zie ik in de embedded reporting exact hetzelfde als toen binnen de kern segmenten van Republikeinen. Maar, de segmenten tussen Democraten en Republikeinen, daar is het stil. Deze ronde merken ook de polls dat op, ze moeten ontzettend lang bellen en vragen om antwoorden te krijgen in die groepen, ontzettend lang zoeken naar mensen die mee willen werken.
Dat maakt het erg moeilijk om een trend op de grond te destilleren.
Zeker, er is een hogere opkomst, het tempo is ook hoger. Aan de andere kant, gruwelijk veel gaten worden op kritieke plekken door de USPS geslagen. Het Supreme Court is bij een contested election result resoluut in de hoek van de Republikeinen. Belangrijker nog, de circuit courts ook.
Ik zie de polls, maar het probleem van gebrek aan inzicht op de grond blijft. Dit kan een blauwe golf worden, vraag is wel of de timing van dien aard is dat de Republikeinen niet genoeg ruimte zien om hun spel te spelen. Maar het kan via een nauw pad ook een Trump win worden. Voter subtraction is meer dan een ding deze keer, en bovenal, de marges zijn echt niet zo groot.
Daar zit een les bij, kleine marges, sitting president advantage.
Ik ken veel mensen in de VS, op allerlei niveaus. Er zijn gebieden waar alles ok is, er zijn gebieden waar het al weken vandalisme is. Een Cas Mudde zit in een gebied waar alles op scherp staat, hij ziet dagdagelijks ondanks de polls daar veel en veel meer mobilisatie van Republikeinen. Dat soort contrasten tussen de statistiek en de grond, in 2016 waren ze bepalend.
We zullen het zien vrees ik, hoe dan ook.
Precies, dat mag met name in Nederland heel serieus in het achterhoofd gehouden worden.Miki schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:57:
[...]
Verder is het helemaal geen cola en chips momentje maar bittere ernst. We zijn letterlijk een trouwe bondgenoot kwijt geraakt in 4 jaar tijd, één van de grootste vervuilende landen die zich heeft teruggetrokken van een klimaat akkoord waardoor jouw toekomst en die van je nageslacht ernstige schade is toegekend en iemand die forse economische schade heeft toegebracht vanwege (persoonlijke) handelsoorlogen. En dan hebben we het niets eens over de schade die hij aan zijn eigen bevolking heeft berokkend.
Daarnaast vergeet men vaak voor het gemak even dat de lokale politiek hier in veel gevallen behoorlijk serieus genomen wordt. De general election is natuurlijk een hot item, maar op state en county niveau worden veel meer beslissingen genomen waar men direct mee te maken heeft. Anders dan in Nederland. En dat beseft men ook.king_bass schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:55:
[...]
Bier en bitterballen keur ik ook goed. Laten we eerlijk zijn, 4 jaar Trump heeft “ons” in Europa niet geraakt.
In Amerika zijn de mensen daar over de interne kwesties verdeeld over.
De beelden die wij in Europa krijgen van 4 jaar Trump zijn de beelden die ons voorgeschoteld worden.
Doe ermee wat je wilt en ik geniet wel van een avondje vermaak.
Mij maakt het persoonlijk ook niet zo gek voor uit normaal gesproken, alleen in het geval van Trump is het voor iedereen beter dat ie verdwijnt. Zitten we hier nog 4 jaar met die mafketel opgescheept, so be it. Ik zal er geen brood minder om vreten. Het is uiteindelijk de keuze van het volk en dat moet je toch accepteren.
Tja, eigenlijk perfect vergelijkbaar met Nederland.Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:54:
[...]
Ja en daar zit ik dus mee, ik denk dat er heel veel keizers daar niet 'wel geïnformeerd' zijn, en juist wel impulsief, en dat zijn er meer dan de weldenkende vermoed ik.
Oke ja jij bekijkt het vanuit een macht die een macht wil blijven in een land en er alles aan doet om het te krijgen of behouden of weer terug te krijgen, dus heel strategisch arme gebieden maken zodat ze op jou stemmen, is zo'n manier merk ik aan je uitleg.Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:54:
[...]
Oei, maar dat klopt niet. Covid heeft enorme impact, maar dit is veel breder dan dat. Een groot probleem in de VS is dat de progressieve gebieden het gewoon beter doen dan de conservatieve. Voor een deel is dat omdat er een andere mentaliteit is, maar veel meer omdat de conservatieve gebieden door Republikeins beleid zwaar afgebroken zijn. Dat was onderdeel van de southern strategy, kijk bijvoorbeeld eens wat Pence in zijn thuisstaat met onderwijs gedaan heeft, gruwelijk. Verlies je daar je baan, dan is er geen omscholing, dat soort conservatief beleid is weliswaar in lijn met gedachtegoed maar een totale mismatch met de realiteit. Heel serieus, als je een vergelijking gaat maken tussen progressief en conservatief voor staat en domein, dan is de conclusie hard. In het volgen van de southern strategy hebben de Republikeinen hun Staten arm gemaakt. En kansloos. Daar hebben ze politieke baat bij, mensen zijn wanhopig. Ze geloven de politieke marketing, media zijn niet journalistiek en versterken de marketing, veel mensen geloven oprecht dat het de schuld van de ander is.
Iets heel erg kwalijks zit hem in het beleid van Republikeinse gouverneurs t.a.v. interne kapitaalstromen. De VS zijn een transferunie zoals dat heet. Ondanks dat hun Staten geld nodig hebben volgde beleid wat investeringen deed afstoten. Nog erger, een flink aantal van die Staten hebben zich buiten de vijf grote interne kapitaalstromen geplaatsts. Veel boeren in het mid westen hebben bijvoorbeeld zo nul toegang tot externe financiering. Behalve dan lenen van de bank van de partij of de kerk. Tegen extreme voorwaarden.
De condities in de VS zijn bruut. Maar als puntje bij paaltje komt zijn ze het resultaat van Republikeins beleid.
Ik zelf zit niet zo mee te denken, ik ben heel naief en denk dat ze samenwerken om het land beter te maken voor iedereen. Zo sta ik er het liefst in, maar de realiteit, of ja is het wel de realiteit dat wat jij zegt, zijn ze zo schofterig, ja misschien wel. Hier in NL zijn we ook die kant op aan het gaan, we waren er net van verlost dacht ik van dat soort manipulaties. Ik zie iig nog samenwerking in ons land, en ja er zijn diknekken in een gemeetraad die voor eigen gewin gaan. maar velen in NL zijn van het samenwerken.
.
ja dat bedoel ikRM-rf schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:58:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen?
Maar als je stelt dat geen enkele kandidaat werkelijk een oplossing kan bieden voor amerika's problemen, stem ik absoluut daarmee in.
Geen van beiden is een gezonde oplossing iig, maar je weet nu wat je hebt ongeveer met Trump.
Dank voor je reactie, punt voor punt:
Ik heb het over deze verkiezingen waarop je de uitslag niet weet zonder een glazen bol.Bij de vorige verkiezingen zaten de peilingen er helemaal niet naast, dat is echt een misvatting. De peilingen gaan namelijk over het landelijk beeld en die voorspelde een overwinning voor Clinton en dat kwam dus gewoon uit doordat zij ook de meeste stemmen kreeg. Alleen de lokale politiek werkt anders vanwege het kiesmannenstelsel. De voorspelling was dat 2/3 Clinton om 1/3 Trump maw bij het houden van 3x de verkiezing zou Clinton in 2 gevallen winnen en Trump 1 keer. Dat laatste is gebeurd. Het beeld is nu 9/10 voor Biden om 1/10 voor Trump.
Lees ook mijn opmerking over kiesmannenstelsel.
GecondoleerdVerder is het helemaal geen cola en chips momentje maar bittere ernst. We zijn letterlijk een trouwe bondgenoot kwijt geraakt in 4 jaar tijd
Persoonlijk weinig schade gemerkt, maar ja ik kan me voorstellen dat wanneer je als land minder afhankelijk wilt zijn van het buitenland, dat er ergens verliezen geleden worden. Mag ik je er verder op wijzen dat wij als Nederland ook een van de meest vervuilende landen zijn en daar ook weinig aan veranderen?één van de grootste vervuilende landen die zich heeft teruggetrokken van een klimaat akkoord waardoor jouw toekomst en die van je nageslacht ernstige schade is toegekend en iemand die forse economische schade heeft toegebracht vanwege (persoonlijke) handelsoorlogen.
Selectief, net als iedere regering overal in de wereld mensen in eigen land benadeeld. Zo kan ik tegen iedere Amerikaan die wordt benadeeld iemand zetten die voordeel geniet. Niet anders dan in Nederland.En dan hebben we het niets eens over de schade die hij aan zijn eigen bevolking heeft berokkend.
Als ik zo vrij mag zijn, waarom denk jij dat Biden zo een enorm positief verschil gaat maken wetende hoe de Amerikaanse cultuur in elkaar steekt, en ja ik geef een hint, divers.
Mel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:11:
[...]
ja dat bedoel ik
Geen beiden geen gezonde oplossing iig, maar je weet nu wat je hebt ongeveer met Trump.
Het probleem is veel meer dat Trump geen enkele binding met zijn kiezers heeft, hij zit er enkel voor zich zelf. Als hij nou competent was, ok, maar dat is hij niet. We weten best goed wat het netto resultaat van Trump als president is, met en zonder Corona. Destructief. Als er nu mensen om hem heen zaten met goede bedoelingen en kennis van zaken, maar ja, die ontslaat hij telkens.
Biden is ouder, is een politicus, maar in ieder geval gaat het niet enkel om hem, plus hij heeft een diverse binding met zowel mensen die op hem kiezen als begrip van omstandigheden van de mensen die niet op hem kiezen. Hij komt er vandaan, en blijft er terug komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 03-11-2020 21:41 ]
Ik ben benieuwd wat je tegenover de > 200.000 coronadoden kan zetten. Verder zal de verdeling zeker niet 50-50 zijn, denk eerder 1-99 in het nadeel van de normale burger.Selectief, net als iedere regering overal in de wereld mensen in eigen land benadeeld. Zo kan ik tegen iedere Amerikaan die wordt benadeeld iemand zetten die voordeel geniet. Niet anders dan in Nederland.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Volgens mij praten we langs elkaar heen, dus ik laat het even hierbij.king_bass schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:17:
[...]
Dank voor je reactie, punt voor punt:
[...]
Ik heb het over deze verkiezingen waarop je de uitslag niet weet zonder een glazen bol.
Lees ook mijn opmerking over kiesmannenstelsel.
Je mag mij wel condoleren maar vergeet jezelf ook niet. Mochten we ooit weer eens in conflict raken met een land zoals bijvoorbeeld Rusland dan hoef je in ieder geval niet op Trump te rekenen. Want die is alleen met zichzelf bezig.Gecondoleerd
Dit betekent dat we in Europa waar wij niet eensgezind zijn en last hebben van opborrelend populisme een zware dobber tegemoet kunnen zien komen als het erop aankomt. Ditzelfde geldt ook voor allerlei diplomatieke ondersteuning die niet altijd even zichtbaar is voor ons om onze belangen en die van Europa te ondersteunen.
Gevalletje n=1, de handelsoorlogen die Trump nu uitvecht met Europa hebben wel degelijk economische impact. Dat jij daar persoonlijk in je portemenee niets van voelt betekent niet dat er sectoren zijn die het economisch momenteel zwaar hebben vanwege de Amerikaanse importtarieven.Persoonlijk weinig schade gemerkt, maar ja ik kan me voorstellen dat wanneer je als land minder afhankelijk wilt zijn van het buitenland, dat er ergens verliezen geleden worden. Mag ik je er verder op wijzen dat wij als Nederland ook een van de meest vervuilende landen zijn en daar ook weinig aan veranderen?
En natuurlijk mag je mij wijzen op dat wij ook een vervuilend land zijn maar hebben wel afspraken gemaakt samen met de rest van de wereld om er wat aan te doen. Amerika onder leiding van Trump trekt zich er geheel niets van aan en is zelfs vervuilender geworden. Nogmaals het helpt dus niet als één van de grootste landen zich terugtrekt.
Selectief? Wat heb je de afgelopen 4 jaar gedaan? Zijn manier van het land leiden heeft voor verregaande polarisatie gezorgd. Hij is medeverantwoordelijk dat er gekeken wordt met wantrouwen naar overheidsinstanties zoals veiligheidsdiensten, maar ook de CDC, het leger, FEMA, enz enz.Selectief, net als iedere regering overal in de wereld mensen in eigen land benadeeld. Zo kan ik tegen iedere Amerikaan die wordt benadeeld iemand zetten die voordeel geniet. Niet anders dan in Nederland.
Als ik zo vrij mag zijn, waarom denk jij dat Biden zo een enorm positief verschil gaat maken wetende hoe de Amerikaanse cultuur in elkaar steekt, en ja ik geef een hint, divers.
Hij is medeverantwoordelijk voor dat allerlei instituten gepolitiseerd zijn wat in een normaal democratisch werkend systeem niet zou mogen gebeuren. Neem alleen al hoe de DOJ onder leiding van William Bar geleid wordt waarbij deze minister vaak ook optreed als persoonlijke advocaat van Trump.
Maar goed, we gaan nu in één post een 4 jarig topic overnieuw doen, sorry maar daar pas ik voor
Dat laatste kan ik niet meten, betreffende COVID kijk ik liever naar percentages:j-phone schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:40:
@king_bass
[...]
Ik ben benieuwd wat je tegenover de > 200.000 coronadoden kan zetten. Verder zal de verdeling zeker niet 50-50 zijn, denk eerder 1-99 in het nadeel van de normale burger.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Schijnbaar doet België het nog veel minder per miljoen inwoners.
Iets met statistieken.
Mee eens, ik kwam enkel maar binnen met de mededeling dat ik zeer benieuwd ben naar de uitslag en wat ik binnen mijn Amerikaanse kring had waargenomen t.o.v. de peilingen. Niet om een geheel topic overnieuw te starten.Miki schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:41:
[...]
Maar goed, we gaan nu in één post een 4 jarig topic overnieuw doen, sorry maar daar pas ik voor
[ Voor 27% gewijzigd door king_bass op 03-11-2020 21:58 ]
Vreemd, je kon toch tegenover ieder persoon een ander persoon zetten? Kon je dat wel meten dan, of was dat wat holle retoriek?king_bass schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:53:
[...]
Dat laatste kan ik niet meten, betreffende COVID kijk ik liever naar percentages:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Schijnbaar doet België het nog veel minder per miljoen inwoners.
Iets met statistieken.
Betreffende Belgie, wat heeft dat met Trump te maken, behalve een whataboutisme?
MerkelMel33 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:16:
[...]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dit verveelt, noem jij een persoon die benadeeld wordt en ik noem een persoon die voordeel heeft.j-phone schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:57:
[...]
Vreemd, je kon toch tegenover ieder persoon een ander persoon zetten? Kon je dat wel meten dan, of was dat wat holle retoriek?
Betreffende Belgie, wat heeft dat met Trump te maken, behalve een whataboutisme?
Verder met je whataboutisme, wat wil je anders als je vraagt om een land welke het slechter doet?
Dit verveelt inderdaad enorm. Ik hoef namelijk niets te noemen, jij stelt immers. Dus als je nu begint hebben we nog wat vermaak tijdens de uitslag.king_bass schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:02:
[...]
Dit verveelt, noem jij een persoon die benadeeld wordt en ik noem een persoon die voordeel heeft.
Verder met je whataboutisme, wat wil je anders als je vraagt om een land welke het slechter doet?
Ook heb ik nooit gevraagd om een land die het slechter doet, dat lees jij erin.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk dat het grootste voordeel voor de Democraten nu is dat A: Iedereen nu gezien heeft hoe triest Trump is, en B: De Trump stemmers kunnen nu ook redelijk safe vor een andere oude blanke man kiezen. Triest maar waar, die stap is voor velen een stuk kleiner dan kiezen voor een vrouw.Mugwump schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:35:
[...]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Je kunt op je smartphone, tablet (of Apple TV) gewoon de FOX International app downloaden, die heeft een 7 dan trial. Dan kun je live FOX News kijken :-) (let erop dat als je het op een iOS device doet, dat je je gelijk ff af gaat melden voor het abonnement, anders ga je na een week 7,95 per maand betalenWhatsappHack schreef op Tuesday 3 November 2020 @ 22:08:
Weet iemand of er bij KPN ook een conservatieve zender in ‘t pakket zit? Enkel CNN Election Night is nogal eentonig, wil ook iets als FOX zien; maar het lijkt er op dat ik pech heb?
[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2020 22:09 ]
En dan valt Biden volgend jaar spontaan om en dan wordt Camela Harris als eerste gekleurde, vrouwelijke president ingezworen.mark-k schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:08:
[...]
Ik denk dat het grootste voordeel voor de Democraten nu is dat A: Iedereen nu gezien heeft hoe triest Trump is, en B: De Trump stemmers kunnen nu ook redelijk safe vor een andere oude blanke man kiezen. Triest maar waar, die stap is voor velen een stuk kleiner dan kiezen voor een vrouw.
Dat zou ergens wel heel erg ironisch zijn...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
j-phone schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:05:
[...]
Dit verveelt inderdaad enorm. Ik hoef namelijk niets te noemen, jij stelt immers. Dus als je nu begint hebben we nog wat vermaak tijdens de uitslag.
Ook heb ik nooit gevraagd om een land die het slechter doet, dat lees jij erin.
Ik laat het hierbij en wens je sowieso een fijne avond toe.j-phone schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:40:
@king_bass
[...]
Ik ben benieuwd wat je tegenover de > 200.000 coronadoden kan zetten.
Is er niet via YouTube live eea te kijken? Ik heb een tijdje terug bijvoorbeeld daardoor via CBS news gekeken naar impeachment proces. Wellicht dat er ook conservatieve zenders een live kanaal hebben draaien ivm de verkiezingen.WhatsappHack schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:08:
Weet iemand of er bij KPN ook een conservatieve zender in ‘t pakket zit? Enkel CNN Election Night is nogal eentonig, wil ook iets als FOX zien; maar het lijkt er op dat ik pech heb?
Gewoon ff de FOX international app installeren (7 dagen gratis) en je kunt genieten van Fox news. heb hem er sinds gisteravond opstaan....gaat een leuke nacht worden.Miki schreef op Tuesday 3 November 2020 @ 22:11:
[...]
Is er niet via YouTube live eea te kijken? Ik heb een tijdje terug bijvoorbeeld daardoor via CBS news gekeken naar impeachment proces. Wellicht dat er ook conservatieve zenders een live kanaal hebben draaien ivm de verkiezingen.
Vet, thanks!!JackSparrow schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:09:
[...]
Je kunt op je smartphone, tablet (of Apple TV) gewoon de FOX International app downloaden, die heeft een 7 dan trial. Dan kun je live FOX News kijken :-) (let erop dat als je het op een iOS device doet, dat je je gelijk ff af gaat melden voor het abonnement, anders ga je na een week 7,95 per maand betalen)
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Insgelijks! Zo hoop ik ook, het is een discussie, geen enkele intentie om persoonlijk over te komen!j-phone schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:09:
@DaniëlWW2 Mea culpa.
@king_bass het was niet persoonlijk bedoelt, excuses als dat wel zo overkwam.
Enfin, nul kans dat de Republikeinen de popular vote winnen, de laatste keer was als ik het goed heb in '88, hun focus is strikt de electoral college vote.
Politico heeft een publicatie van gesprek met een aantal Republikeinen door Trump aan de kant geschoven:
4 GOP Campaign Chiefs Make Their Final Election Predictions. They’re as Divided as the Country.
They battled Donald Trump and lost. Despite the polls, a couple of them think he could pull out a surprise win again.
https://www.politico.com/...redictions-edition-433812
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Zucht. https://www.scribd.com/do...OP-Kraus-Emergency-Motion
Bananenrepubliek.
[ Voor 19% gewijzigd door Virtuozzo op 03-11-2020 22:59 ]
Vanaf 03;00 wordt het volgens mij echt interessant. Ik twijfel ook om de wekker te zetten..Jedi_Pimp schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:51:
Ik wil de wekker om 04:00u zetten. Is dat een goed moment om nog wat grote staten mee te pikken?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Exit polls binnen enekle minuten.
'Third world country with a Gucci belt' was de juiste term toch?Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:57:
En meer voter subtraction, emergence appeal aan het Supreme Court van Nevada. Republikeinen willen selectief batches van mail ballots invalideren.
Zucht. https://www.scribd.com/do...OP-Kraus-Emergency-Motion
Bananenrepubliek.
Yup. Triest. The shining light of Liberty.mark-k schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:02:
[...]
'Third world country with a Gucci belt' was de juiste term toch?
Wat dat aangaat, een must-read. Een journalist van Mother Jones heeft de ronde gedaan bij strategisch adviseurs van de Republikeinen. Ze namen geen blad voor de mond.
https://www.motherjones.c...can-party-stuart-stevens/
The Republican Party Is Racist and Soulless. Just Ask This Veteran GOP Strategist.
Stuart Stevens says he now realizes the hatred and bigotry of Trumpism were always at the heart of the GOP.
Long Southern Strategy. Lee Atwater. Cultisme.
[ Voor 20% gewijzigd door Virtuozzo op 03-11-2020 23:10 ]
Goed begin voor Trump idd. Als Trump straks herkozen wordt: Its the economy stupid!WhatsappHack schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:08:
De meerderheid vindt de economie heel belangrijk en verderop pas Corona. Maar onder diezelfde stemmers denkt 48% dat het heel goed gaat dankzij de coronamaatregelen die nu in de VS gelden. Dat verbaast me enorm, dat is denk ik redelijk goed nieuws voor Trump. Het zegt weinig over resultaten, maar het is minder goed voor Biden dan verwacht.
Dit is wel schokkend. Ze zijn aantoonbaar een van de slechts presterende landen qua corona. Dat 48% tevreden is laat zien dat de Democraten de feiten niet goed hebben weten over te brengen. Dat is 48% aan Trump stemmers....WhatsappHack schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:08:
De meerderheid vindt de economie heel belangrijk en verderop pas Corona. Maar onder diezelfde stemmers denkt 48% dat het heel goed gaat dankzij de coronamaatregelen die nu in de VS gelden. Dat verbaast me enorm, dat is denk ik redelijk goed nieuws voor Trump. Het zegt weinig over resultaten, maar het is minder goed voor Biden dan verwacht.
Bensimpel
Positieve meneer
Het is hier nu lokaal 17:09, ben in Cancun atm. Ik blijf nog wel even wakker dus.jaapstobbe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:01:
Ik blijf wakker. De eerste uitslagen komen over een uur binnen.
Exit polls binnen enekle minuten.
Ben hier met een boel Amerikanen, volgens mij uit Texas. Die geven aan trump wel te supporten maar zien ook in dat die niet zo goed voor de US meer is. Paar mensen die ik heb gesproken hebben ook voor Biden gestemd.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik denk niet dat het automatisch zegt dat die 48% uitsluitend Trump stemmen, maar het zal zeker een grotere groep zijn dan Biden... Let wel, 52% vindt het dus NIET goed gaan. Maar we weten al dat Trump de popular vote niet nodig heeft en die waarschijnlijk sowieso gaat verliezen.Don Quijote schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:10:
[...]
Dit is wel schokkend. Ze zijn aantoonbaar een van de slechts presterende landen qua corona. Dat 48% tevreden is laat zien dat de Democraten de feiten niet goed hebben weten over te brengen. Dat is 48% aan Trump stemmers....
De bubbels en filters. Kijk eens een dag naar FOX News, dan een dag naar OneAmerica, dan een dag naar wat Preacher TV en het is snel duidelijk. Het is een continu programmeren van perceptie.WhatsappHack schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:08:
De ironie is stuitend. Boeren in North Dakota die Republikeins stemmen, hun toegang tot financieringen buiten Republikeins netwerk wordt door Republikeins beleid afgesneden. Vervolgens komt een Republikeins sponsorend bedrijf het land per ongeluk vergiftigen met sproeimiddelen bestemd voor een ander areaal, en blijkt het grondwater giftig door een dump gunning voor onverwerkte chemicaliën.
Je zou dan denken dat ze boos worden op de Republikeinen. Maar nee. Liberals want to allow your daughter to have an abortion so she is going to have sex before marriage! Liberals betrayed god! Liberals want to seize your farm with communism! Et cetera.
Dag in dag uit. Op elk kanaal wat men heeft, in elke informatiestroom die men heeft. En men is afhankelijk van de food bank van de kerk, waar je moet tekenen wat je stem keuze is. De zoon kan niet naar college, want dat is door Republikeins beleid te duur geworden. Maar hij kan wel naar een charter school, leuk idee van de Republikeinen, maar hij leert er niet wat hij nodig heeft om het bedrijf van zijn ouders over te nemen. Et cetera.
Maar! Abortion! Guns! God!
Ik drijf het wat op de spits, maar, niet veel. De VS zijn gespleten na veertig jaar programmeren van publieke perceptie, daar kun je inmiddels spreken van gescheiden subculturen. Men spreekt niet eens dezelfde taal. Een woord bij de een heeft bij de andere een totaal andere betekenis.
Mwah, ik denk dat het ook sterk aan je eigen situatie ligt. Ik kan me heel goed voorstellen dat als jijzelf nauwelijks tot geen inkomen hebt en het 'elke dag' spannend is of je avondeten hebt je het een rotzorg zal zijn wat corona allemaal doet en je de economie (met bijbehorende banen) een stuk interessanter vind. Juist in die armere regio's had Trump de vorige verkiezingen onverwacht zoveel stemmen binnengeharkt. (al deed corona toen nog niet mee)Don Quijote schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:10:
[...]
Dit is wel schokkend. Ze zijn aantoonbaar een van de slechts presterende landen qua corona. Dat 48% tevreden is laat zien dat de Democraten de feiten niet goed hebben weten over te brengen. Dat is 48% aan Trump stemmers....
Het is dan de vraag of de mensen corona ook aan een slechtere economie linken of de 2 los van elkaar blijven zien.
We hebben te maken met:
- pandemie
- economische crisis
- gepolariseerd land
En hij heeft geen ideeën of plannen? Ik lees alleen keep America great of ironisch make America great again.
Of ik heb iets gemist op zijn site. Maar waarom zou je een leider willen zonder visie die tevens de grootste pandemie in onze tijd compleet verkeerd heeft aangepakt.
Een president van de VS hoort er voor ALLE Amerikanen te zijn. Obama was extreem gehaat, maar hij stond altijd paraat om ook conservatieve staten te helpen bij bv natuurrampen. Bush was trouwens ook zo.
Trump zegt letterlijk nouja het zijn maar democraten laat ze maar stikken (ivm corona maar ook de bosbranden).
Het is voor mij absoluut ongelooflijk dat iemand die ook maar iets van moraal heeft op deze man kan stemmen.
En het argument: "ja maar Joe Biden is ook niks" gaat niet op.
Het is alsof je schimmelend brood vergelijkt met diarree.
Het is hard om te zeggen, maar Amerikanen zijn in algemene zin weinig goed geïnformeerd en ontzettend gelovig in marketingtechnieken. Hun media zijn hun fourth estate functie kwijt, journalistiek is slechts zeer beperkt aanwezig en met name aan Republikeinse kant afwezig.Don Quijote schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:10:
[...]
In algemene zin zijn feiten geen punt. Het gaat om overtuigingen, om symbolen, om associaties.
En ja, communicatie tussen de twee subculturen is extreem moeilijk. Decennia van triggeren en herdefiniëren van labels en concepten.
Mooi voorbeeld is Pete Buttigeig, Democraat maar wel een die op FOX news gaat. Met opzet. Als je hem ziet bij FOX is zijn linguïstiek fundamenteel anders dan wanneer hij bij een MSNBC is. Subtiel, maar significant.
Mensen in die gebieden geloven. Punt. In de politieke marketing. Al lang voor dat Trump er kwam. Sinds Reagan al.Lanfear89 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:19:
[...]
Mwah, ik denk dat het ook sterk aan je eigen situatie ligt. Ik kan me heel goed voorstellen dat als jijzelf nauwelijks tot geen inkomen hebt en het 'elke dag' spannend is of je avondeten hebt je het een rotzorg zal zijn wat corona allemaal doet en je de economie (met bijbehorende banen) een stuk interessanter vind. Juist in die armere regio's had Trump de vorige verkiezingen onverwacht zoveel stemmen binnengeharkt. (al deed corona toen nog niet mee)
Het is dan de vraag of de mensen corona ook aan een slechtere economie linken of de 2 los van elkaar blijven zien.
Ja, tegen eigen belang in. Maar, slecht onderwijs, ideologische media, men weet niet beter, kan zelden beter, en heeft het gewoon slecht. Men is dan al snel niet enkel gelovig, maar ook afhankelijk van de netwerken van de Republikeinen.
Je zou denken dat ze lokaal onder vier decennia van Republikeins beleid het jaar op jaar slechter krijgen wakker zouden worden. Maar nee dus. De VS zijn fundamenteel anders in ordening dan hier.
Bensimpel
Positieve meneer
Stem bureau's zijn daar nog niet gesloten he. Even afwachten.
😆 - Denk ook eens om ;)
In de uitleg onder het bericht wordt uitgelegd dat het juist grote kans voor de dems is daar?
Kan de telling niet goed volgen nog, hoe moet ik het zien?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat was eigenlijk al duidelijk toen de USPS op de vingers getikt werd omdat ze van twee kritieke counties de ballots in third party opslag hadden. En nog steeds. Dan valt een significant deel van mobilisatie weg, waardoor de core republican counties een hogere turnout krijgen. Vanzelf.
Vraag wel is of de Republikeinen van die counties ook echt op trump gestemd hebben. Daar zit onzekerheid vanwege het brede silent voter fenomeen. Men zegt het niet.
Dat is een muntje opgooien.
Je moet de US verkiezingen ook niet zien op stemmen op de kandidaat waar jij voor bent, maar tegen de kandidaat waar jij de grootste hekel aan hebt.n3z schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:20:
Het is voor mij absoluut ongelooflijk dat iemand die ook maar iets van moraal heeft op deze man kan stemmen.
Een mooi voorbeeld uit dit stukje van de volkskrant
De latino's zelf zijn eigenlijk geen groot fan van Trump, maar ze vinden Biden erger. Dus stemmen ze (imo) tegen Biden. Het perfecte voorbeeld van het grootste probleem rond dat hele kiessysteem en z'n defacto 2 partijenBij de katholieke kerk in Little Havana, vier blokken verderop, wordt duidelijk waarom. ‘Wij zijn gelovige mensen en Trump is net als wij tegen abortus’, zegt Barbara (55, liever geen achternaam) uit Colombia. Dat Trump migranten en hun kinderen heeft opgesloten in kooien, keurt ze niet goed. ‘Maar het beschermen van ongeboren leven is belangrijker.’
[ Voor 4% gewijzigd door Lanfear89 op 03-11-2020 23:31 ]
Nee, hij schrijft bijna letterlijk het tegenovergestelde. Hij schrijft dat in Florida tot op heden 1,8% meer Republikeinse kiezers gestemd hebben dan Democratische kiezers en dat hij verwacht dat dit oploopt tot 2%. In zijn volgende tweet schrijft hij dat hij schatte dat 3,5% meer Republikeinse kiezers dan Democratische kiezers het breakeven-point is: > 3,5% Trump favoriet, < 3,5% Biden favoriet.
Knip, asked and answered, ik had de rest eerst moeten lezenking_bass schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:55:
[...]
<knipje>
Mij is het niet om het evenDoe ermee wat je wilt en ik geniet wel van een avondje vermaak.
Maar ik hoop dat je een leuke avond hebt!
bier en bitterballen ben ik ook voor te porren
[ Voor 37% gewijzigd door Pietervs op 03-11-2020 23:48 . Reden: Eerst lezen, dan reageren... ]
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Bensimpel
Positieve meneer
Klopt, biden is de duivel. Ze hebben liever Trump ook hier in Mexico.Lanfear89 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:27:
[...]
Je moet de US verkiezingen ook niet zien op stemmen op de kandidaat waar jij voor bent, maar tegen de kandidaat waar jij tegen bent.
Een mooi voorbeeld uit dit stukje van de volkskrant
[...]
De latino's zelf zijn eigenlijk geen groot fan van Trump, maar ze vinden Biden erger. Dus stemmen ze (imo) tegen Biden.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik hoop dat je gelijk hebt maar zo lees ik het niet.voske schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:29:
[...]
Nee, hij schrijft bijna letterlijk het tegenovergestelde. Hij schrijft dat in Florida tot op heden 1,8% meer Republikeinse kiezers gestemd hebben dan Democratische kiezers en dat hij verwacht dat dit oploopt tot 2%. In zijn volgende tweet schrijft hij dat hij schatte dat 3,5% meer Republikeinse kiezers dan Democratische kiezers het breakeven-point is: > 3,5% Trump favoriet, < 3,5% Biden favoriet.
Waarom vinden ze Biden de duivel? Omdat hij 'socialist' genoemd wordt door eh..de rechterkant? Er zit voor mijn gevoel nog wel een heel stuk ruimte tussen Biden en socialisten/communisten?Bensimpel schreef op Tuesday 3 November 2020 @ 23:29:
[...]
Klopt, biden is de duivel. Ze hebben liever Trump ook hier in Mexico.
[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2020 23:34 ]
Bovendien zegt het stemmen naar partijregistratie lang niet altijd zoveel...Bensimpel schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:25:
[...]
Stem bureau's zijn daar nog niet gesloten he. Even afwachten.
Zeker als bv veel (oudere) mensen die ooit als republikein geregistreerd staan, nu niet meer ook daadwerkelijk de Republikeinse kandidaat stemmen (bv recentelijk bleek dat waar in 2016 Trump onder oudere stemmers 17% voorstond dat nu een kleine voorsprong voor Biden onder oudere voters was).
Bv in 2016 stonden bij registered democrats juist die nog verder voor, maar toch verloor Clinton juist bv ster onder oudere voters (die vaak per partij geregistreerd staan)
Lees bv ook wat Nate Silve van 538 hier eerder over schreef
https://fivethirtyeight.c...a-surge-in-trump-support/
[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 03-11-2020 23:37 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Zonder concreet programma kun je een taart hebben en hem opeten. Of, in geval van Trump, beloven dat er een taart is en zij gegeten kan worden. Maar het gaat dus om identiteitspolitiek. Ik weet niet of je voetbal kijkt, maar een Ajaxfan is blij met een overwinning ook al was het onverdiend en het spel niet om aan te zien (waarvan akte). Politikie partijen hebben dat mechanisme ook ontdekt. Zodra mensen zich maar genoeg met jouw identificeren maakt het niet meer uit wat je doet.n3z schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:20:
Of ik heb iets gemist op zijn site. Maar waarom zou je een leider willen zonder visie die tevens de grootste pandemie in onze tijd compleet verkeerd heeft aangepakt.
Regeren is vooruitschuiven
voor jouw wel ja.JackSparrow schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:34:
[...]
Waarom vinden ze Biden de duivel? Omdat hij 'socialist' genoemd wordt door eh..de rechterkant? Er zit voor mijn gevoel nog wel een heel stuk ruimte tussen Biden en socialisten/communisten?
Voor veel amerikanen is socialisme een synonym voor communisme, en wordt 'socialistisch' venuzuela altijd aangehaald als voorbeeld dat het het slechtste van het slechtste is.
Veel amerikanen zijn geindoctrineerd om socialisme te mijden (en haten) als de pest.
Dat begrijp ik, dat is dan gelijk ook het mankement van slecht geïnformeerd Amerika.bluebear schreef op Tuesday 3 November 2020 @ 23:36:
[...]
voor jouw wel ja.
Voor veel amerikanen is socialisme een synonym voor communisme, en wordt 'socialistisch' venuzuela altijd aangehaald als voorbeeld dat het het slechtste van het slechtste is.
Veel amerikanen zijn geindoctrineerd om socialisme te mijden (en haten) als de pest.
Maar jouw gevoel telt niet. Tenminste, ik ben je niet tegengekomen in de berichtgeving. Het 'we moeten socialisme stoppen!!!' mannetje stond er wel in Pennsylvania:JackSparrow schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:34:
[...]
Waarom vinden ze Biden de duivel? Omdat hij 'socialist' genoemd wordt door eh..de rechterkant? Er zit voor mijn gevoel nog wel een heel stuk ruimte tussen Biden en socialisten/communisten?
Verslaggever Martijn Bink treft een man bij een stembureau in Philadelphia die daar Trump-vlaggen uitdeelt. Hij zegt dat de democratie op het spel staat met deze verkiezingen, omdat moet worden voorkomen dat de Verenigde Staten socialistisch worden.
https://nos.nl/collectie/...-street-sluit-flink-hoger
Interessant is dat qua heers-stijl, Trump behoorlijke overeenkomsten heeft met hoe Hugo Chavez zijn alleenmacht in Venezuela vormgafbluebear schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:36:
[...]
voor jouw wel ja.
https://medium.com/illumi...-ch%C3%A1vez-668c6bef1126
Het is echt wat hij schrijft, maar het blijven zoals Silver ook schrijft ruwe schattingen; alles hangt in Florida af van de stemverhouding onder de onafhankelijke kiezers (even afgezien van de vraag hoeveel geregistreerde GOP kiezers op Biden stemmen). Het blijven tot op zekere hoogte bierviltjesberekeningen die al de hele avond voorbij komen op basis van de opkomst in Florida.jaapstobbe schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:33:
[...]
Ik hoop dat je gelijk hebt maar zo lees ik het niet.
BREAKING: USPS fails to meet deadline set by U.S. District Judge Emmet Sullivan to sweep facilities and immediately deliver remaining mail ballots. As of this week, USPS said there were some 300,000 ballots that lacked a delivery scan pic.twitter.com/5ODluNmk0Z
— John Kruzel (@johnkruzel) 3 november 2020
Tot zover dus het nut van de rechtsgang versus de perikelen van de USPS met zijn Trump benoeming aan het hoofd.
300.000 mail ballots. Oh, maar er zijn maar twee mensen aan het werk in de opslag. Jammer, kunnen we geen gehoor geven aan het besluit van de rechter.
Arme Democraten. Want die opslag verwerkt specifiek ballots van counties met merendeel democratische voter registration.
Ondertussen is die gerechtelijke procedure er al een van vele.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
wat is the consequentie van het geen gehoor geven aan een rechtsgeldige 'order'?Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:42:
[Embed]
Tot zover dus het nut van de rechtsgang versus de perikelen van de USPS met zijn Trump benoeming aan het hoofd.
300.000 mail ballots. Oh, maar er zijn maar twee mensen aan het werk in de opslag. Jammer, kunnen we geen gehoor geven aan het besluit van de rechter.
Arme Democraten. Want die opslag verwerkt specifiek ballots van counties met merendeel democratische voter registration.
Ach, misschien kunnen de Dems dat nog wel counteren door de straks 'valse' winst in Florida te compenseren met een 'valse' winst in een andere staat. In de war games van het Transition Integrity Project deden ze dat ook (emphasis mine):Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:42:
[Embed]
Ik bedoel, dat kan allemaal in de bananenrepubliek.The most consequential action of the first turn was the Biden Campaign’s retraction of its election night concession. It capitalized on the public’s outrage that for the third time in 20 years a candidate lost the popular vote but won the Electoral College. They also capitalized on concern about widespread voter suppression before and on Election Day. The Biden Campaign began the game by encouraging three states with Democratic governors—North Carolina, Wisconsin, and Michigan—to ask for recounts. As the game developed, governors in two of the three (Wisconsin and Michigan) sent separate slates of electors to counter those sent by the state legislature.
https://assets.documentcl...idential-Election-and.pdf
Geen. Dat kunnen ze vertragen tot na 20 januari, of in een gang naar SC laten afvangen. En dan is het hoe dan ook al stuiteren totdat het in de circuit courts bij een rechter met vereiste affiniteit komt.bluebear schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:43:
[...]
wat is the consequentie van het geen gehoor geven aan een rechtsgeldige 'order'?
Dit was al weken geleden de onontkoombare conclusie, alles wat bij de USPS in vertraging komt zal,verloren zijn. En alles wat in third party storage of logistiek is, idem.
Dit is een serieuze factor vanwege de kwestie van districts, counties en electoral college.
Om zo snel al zoveel van dit soort kwesties over tafel te zien gaan, dat had ik niet verwacht. De Democraten zullen hier flinke conclusies moeten trekken over hun vermogen tot het via normatieve waarden garanderen van het electorale proces.
[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 03-11-2020 23:49 ]
Raar eigenlijk, aangezien de 'sociale' partij er toch vaak meer is voor de arme bevolking, dan de republikeinse. Maar goed, moet me er maar niet meer teveel over verbazen. Het blijft toch een heel bijzonder land (waar ik overigens graag kom).NiGeLaToR schreef op Tuesday 3 November 2020 @ 23:43:
Dat ‘dem’s willen socialisme’ is wel de beste PR stunt van de gop om hun achterban loyaal en arm te houden geweest
[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2020 23:51 ]
https://historiek.net/red...angst-mccarthyisme/78702/JackSparrow schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:50:
[...]
Raar eigenlijk, aangezien de 'sociale' partij er toch vaak meer is voor de arme bevolking, dan de republikeinse. Maar goed, moet me er maar niet meer teveel over verbazen. Het blijft toch een heel bijzonder land (waar ik overigens graag kom).
Add forty years of programming people religiously... voila.
Ja eens. Een van de dingen die ik niet snap is mensen die tegen Obamacare zijn zodat ze daarna geen zorg meer kunnen krijgen, bijvoorbeeld.JackSparrow schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:50:
[...]
Raar eigenlijk, aangezien de 'sociale' partij er toch vaak meer is voor de arme bevolking, dan de republikeinse.
Principes zijn kostbaar.
De American dream is een baas hebben met een Lamborgini hebben die je trots vertelt dat als jij nou heel hard werkt en doorzet en niet opgeeft hij volgend jaar nóg een Lamborgini kan kopen
De order van Sullivan zag op een beperkt deel van die 300.000 mail ballots (de 100.000 mail ballots in Californië en 30.000 mail ballots in Salt Lake City maakten er geen deel van uit). Het grootste aantal onverwerkte mail ballots waarop die order zag, lijken die in Arizona te zijn. Daar gaat het om 22.000 mail ballots en die moeten vandaag om 19.00 lokale tijd binnen zijn.Virtuozzo schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:42:
[Embed]
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.