[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 180 Laatste
Acties:
  • 703.276 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05

psy

Dit is momenteel actueel op twitter. Het doet mij wel een beetje huiveren. Het document wat deze CEO vastheeft is gefotografeerd door een telelens en is deels te lezen. Interessant draadje.

"CEO Michael Lindell shows off his notes before going into the West Wing at the White House on Friday, Jan 15, 2021 in Washington, DC."

Zomaar een reactie:
"I bet he is acting as a proxy for Rudy, Stone & Flynn. It's calling to move a lot of loyalists into new positions, declare Marshal law a first hint of new violence. Blame the Jan 6th attack on China/Iran to evoke emergency powers. They are planning a new Coup"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ts8-ui1k5Tia7W6cdLfcRMbLw7s=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/lsRux9K1tPaZFrvIiqx0O5O2.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 19% gewijzigd door psy op 16-01-2021 00:29 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Als dat waar is dan hebben satiristen niets meer te doen. The truth is stranger than fiction 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 18:05

psy

Dit is ook zo'n fraaie: ""Trigger emergency powers. Make clear this is China/Iran.....""

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:50

Amphiebietje

In de blubber

psy schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 00:39:
Dit is ook zo'n fraaie: ""Trigger emergency powers. Make clear this is China/Iran.....""
2020: "Holy shit!". 2021: "Hold my Corona beer, we're going to try to trigger World War III." :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

VS voert laatste federale doodstraf onder regering-Trump uit https://www.nu.nl/buitenl...r-regering-trump-uit.html (via @NUnl)

Nog een bedenkelijk record op naam van Trump. Overigens als je dit leest roept dat wel vragen op over het vonnis dat geveld is. De daadwerkelijke schutter geen doodstraf en deze medeplichtige dus wel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Proton_ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:04:
Nog een voorbeeld waarbij big tech echt wel duidelijk left leaning is en Democraten voortrekt:

https://www.volkskrant.nl...rump-aanhangers~b5901c95/ @18:57

[...]

[...]
Grappig, maar zo makkelijk is het niet. Wat men doet is masseren voor perceptie. Big Tech wil soeverein zijn. De politieke arena is er voor PR. En daar achter wordt hard gespeeld.

https://www.democracynow....jones_facebook_censorship

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik probeer me nog steeds te verplaatsen in politici.

Ik denk dat de democratische versie ervan nu zien wat hun tegenstanders werkelijk zijn; volmaakt onbetrouwbaar en gevaarlijk. Aangezien ze nu niet eens veilig op hun werk kunnen werken omdat collega's of beveiliging hun eigen ideeen erop nahouden wat normaal is tot het onwettelijke af, moeten ze wel doorpakken en Trumpisme vernietigen. Al het andere weten we wel van waar dat eindigt.

In dat opzicht is die zelfcoup misschien idd het startpunt van het opschonen van haatzaaierij en Trumpisme.

https://www.washingtonpos...ce-chief-son-capitol-mob/
verhalen als dit zijn dan wel bemoedigend. Kleine gemeenschappen, ook in rode gebieden, zoeken via sociale media uit welke deelnemers uit hun gemeenschap komen en houden ze accountable. Zo laten gemeenschappen op microniveau zien dat die couppoging van gehersenspoelde gewoon echt niet kan.
ABERDEEN, Md. — The young man’s gleeful declaration began spreading through his neighbors’ Facebook feeds Jan. 7, the day after President Trump incited a mob of rabid followers to invade the U.S. Capitol. The post’s author announced he had been among them.
“Yeah, I stormed the Capitol. Yeah, I took my country back,” Christian Trabert, dressed in a red, white and blue snow cap, wrote above a photo of himself and five friends standing outside, his finger pointed toward the building’s Corinthian columns. “And no, I don’t feel bad. I feel great!”
When Linda Iser looked at the image and who had posted it, she struggled to process what she was seeing. Hundreds of young men had taken part in the deadly insurrection, but this one was from her community, the place in Maryland she had called home for half a century. Trabert, 24, had even gone to the same school as her two daughters, Aberdeen High. She felt ashamed, but also indignant, because of who Trabert is: the son of Aberdeen’s police chief.
Afbeeldingslocatie: https://www.washingtonpost.com/wp-apps/imrs.php?src=https://arc-anglerfish-washpost-prod-washpost.s3.amazonaws.com/public/TZPXBHCWUII6XLGFSLJIDGQ4ZM.jpg&w=916
De strijd gaat tot in de huiskamers, het is niet normaal.

[ Voor 61% gewijzigd door Delerium op 16-01-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delerium schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:58:
Ik probeer me nog steeds te verplaatsen in politici.

Ik denk dat de democratische versie ervan nu zien wat hun tegenstanders werkelijk zijn; volmaakt onbetrouwbaar en gevaarlijk. Aangezien ze nu niet eens veilig op hun werk kunnen werken omdat collega's of beveiliging hun eigen ideeen erop nahouden wat normaal is tot het onwettelijke af, moeten ze wel doorpakken en Trumpisme vernietigen. Al het andere weten we wel van waar dat eindigt.

In dat opzicht is die zelfcoup misschien idd het startpunt van het opschonen van haatzaaierij en Trumpisme.
Het begint pas te komen, men zit pas aan het begin van de vijf fasen nu - laat ik het zo zeggen. En velen zitten nog in de strijd met bias.

Allemaal kan men er nog steeds niet met het hoofd bij komen dat bij al dit, en die eigen confrontaties daarbij, men in de verkeerde arena zit.

Je kan hier met recht spreken van een psychologisch trauma. Zeker juist daar waar men dacht het spel te kennen. Dat kan uiteindelijk heel wat richtingen uitwerken, maar er ligt een zeer serieus risico dat men bij die fasen van verwerking te veel ruimte gaat laten vallen en bipartisanship gaat zoeken.

Politici zijn ook maar mensen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Virtuozzo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:11:
Je kan hier met recht spreken van een psychologisch trauma. Zeker juist daar waar men dacht het spel te kennen. Dat kan uiteindelijk heel wat richtingen uitwerken, maar er ligt een zeer serieus risico dat men bij die fasen van verwerking te veel ruimte gaat laten vallen en bipartisanship gaat zoeken.
Het is een beetje wedstrijdje geworden. Wanbestuur a la Trump wordt een fascistische nachtmerrie, maar de trend erheen duurt vrij lang en tijd is op een andere manier kostbaar, namelijk begrotingstekorten nemen enorm toe dankzij dat wanbestuur.

Ik vind het een interessante gedachte dat ze misschien eerder financieel opbranden dan daadwerkelijk gaan marcheren (en dan alsnog opbranden). Maar goed, ik heb er hoop op dat verstandige politici de boel de andere kant opdraaien en ook bij de GOP een andere koers opgezet wordt (ze riepen immers ook om het hoofd van Pence).

[edit]
Coorporate America vindt al dat Trumpisme maar slecht voor business en draait de geldkraan naar bedrijven/politici dicht. Niet dat ze enige vorm van ethiek of politieke keuzes maken, die zien meer de lange termijn gevolgen van beroerd beleid. Een beetje zoals Big Pharma Trump zijn vaccin heeft onthouden waardoor de man de verkiezingen verloor. Big Pharma of Big Tech zien gewoon bredere belangen dan het steunen van Trumpisme

[ Voor 18% gewijzigd door Delerium op 16-01-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een moment van surrealisme. De acties van een zeker bedrijf, beschadigd door conservatieve media en bewust toxische narratieven, blijven zich uitspelen in het juridische circuit. En dat niet is mals.

Hier een uitkomst waar ik een paar keer heb moeten lezen om door de verbazing heen te prikken.

https://www.americanthinker.com/blog/2021/01/statement.html
American Thinker and contributors Andrea Widburg, R.D. Wedge, Brian Tomlinson, and Peggy Ryan have published pieces on www.AmericanThinker.com that falsely accuse US Dominion Inc., Dominion Voting Systems, Inc., and Dominion Voting Systems Corporation (collectively “Dominion”) of conspiring to steal the November 2020 election from Donald Trump. These pieces rely on discredited sources who have peddled debunked theories about Dominion’s supposed ties to Venezuela, fraud on Dominion’s machines that resulted in massive vote switching or weighted votes, and other claims falsely stating that there is credible evidence that Dominion acted fraudulently.

These statements are completely false and have no basis in fact. Industry experts and public officials alike have confirmed that Dominion conducted itself appropriately and that there is simply no evidence to support these claims.

It was wrong for us to publish these false statements. We apologize to Dominion for all of the harm this caused them and their employees. We also apologize to our readers for abandoning 9 journalistic principles and misrepresenting Dominion’s track record and its limited role in tabulating votes for the November 2020 election. We regret this grave error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delerium schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Het is een beetje wedstrijdje geworden. Wanbestuur a la Trump wordt een fascistische nachtmerrie, maar de trend erheen duurt vrij lang en tijd is op een andere manier kostbaar, namelijk begrotingstekorten nemen enorm toe dankzij dat wanbestuur.

Ik vind het een interessante gedachte dat ze misschien eerder financieel opbranden dan daadwerkelijk gaan marcheren (en dan alsnog opbranden). Maar goed, ik heb er hoop op dat verstandige politici de boel de andere kant opdraaien en ook bij de GOP een andere koers opgezet wordt (ze riepen immers ook om het hoofd van Pence).

[edit]
Coorporate America vindt al dat Trumpisme maar slecht voor business en draait de geldkraan naar bedrijven/politici dicht. Niet dat ze enige vorm van ethiek of politieke keuzes maken, die zien meer de lange termijn gevolgen van beroerd beleid. Een beetje zoals Big Pharma Trump zijn vaccin heeft onthouden waardoor de man de verkiezingen verloor. Big Pharma of Big Tech zien gewoon bredere belangen dan het steunen van Trumpisme
Nou ... er zijn er ook legio die in de gaten springen. De rol en functie van het CNP is iets wat in deze situatie van bijzondere interesse is. Het is nog maar de vraag of de Republikeinse netwerk instrumenten er überhaupt met schade uitkomen. Het kan ook heel goed zo worden dat er een nog verdere polarisatie in interne economische netwerken volgt. Dit is iets waar met name de financiële sector in Europa een topic mee heeft, dit is immers een fenomeen wat indicator is van interne conflagratie potentieel. Bij Amerikaanse historici is het inmiddels ook een discussie, er zijn er nogal wat die wijzen op de overeenkomsten aan de vooravond van de burgeroorlog. Laat ik dit zeggen, er was al sprake van breuken in de vijf grote interne kapitaalstromen van de Amerikaanse transfer unie. Wat we in deze zien stemt niet positief.

Er is ook sprake van een ander niveau, als ik het zo kan zeggen. Er is tegenwoordig sprake van een conflict binnen kapitalisme en actoren van kapitalisme. Monbiot noemt dat in navolging van Merkel et alii de “civil war in Capitalism”. In het VK is dat geëscaleerd. In de VS ligt hier een serieus potentieel voor een vergelijkbare strijd. Enfin, Merkel noemde het een “uncivil war”. In mijn optiek een betere beschrijving.

Zeker nu aan conservatieve zijde men druk aan de gang is met het politiseren van Index Fondsen als mechanisme voor politiek en politieke geografie. De Democraten staan stomverbaasd. Terwijl men beter had moeten weten, dit is iets waar al twee jaar over gesproken wordt, inmiddels ruim een jaar dat men in kringen van denk tanks er hard aan werkt, en tegenwoordig ligt het gewoon publiek. Zoals bijvoorbeeld bij een American Affairs Journal.

Al met al is dit geen teken puur van de politieke arena. Het is een bevestiging van de grotere arena, en van de onzelfstandigheid van de Republikeinen in dat alles. Maar het is ook een signaal dat het conflict zich verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Virtuozzo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:04:
Even een moment van surrealisme. De acties van een zeker bedrijf, beschadigd door conservatieve media en bewust toxische narratieven, blijven zich uitspelen in het juridische circuit. En dat niet is mals.

Hier een uitkomst waar ik een paar keer heb moeten lezen om door de verbazing heen te prikken.

[...]
Waar ben je verbaasd over? Dat Dominion juridisch erg sterk staat met haar laster en smaad aanklachten jegens alle partijen die hun stemmachines in diskrediet brachten? Of dat partijen daar ook meteen aan toegeven bij het eerste verzoek omdat ze inderdaad een sterke zaak hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 23:01
Ik vraag mij waar we over 4 jaar staan. Biden en Harris zitten beiden flink aan de rechterkant van de Democratische partij. Vanuit zichzelf zullen wij niet weselijk iets gaan doen aan verschil tussen arm en rijk, mijns inziens een van de belangrijkste problemen van de VS. Hopelijk worden zij beïnvloed door de linkse stroming die o.a. door Berna Sanders is ingezet (Overigens zag je hetzelfde probleem onder Obama)

Als er geen structurele veranderingen worden doorgevoerd ben ik bang dat veel dan de democratische kiezers weer gedesillusioneerd raken en niet gaan stemmen. Vervolg is dat de republikeinen weer aan de macht komen en verder gaan met hun afbraak van de rechtstaat. De vraag is dan of we met Trump rockbottom al bereikt hebben of dat ze verder afglijden naar een totalitair regime onder leiding van het grote geld.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Waar ben je verbaasd over? Dat Dominion juridisch erg sterk staat met haar laster en smaad aanklachten jegens alle partijen die hun stemmachines in diskrediet brachten? Of dat partijen daar ook meteen aan toegeven bij het eerste verzoek omdat ze inderdaad een sterke zaak hebben?
Het surrealisme in dit alles. Het is een ding om de data te zien, de verhalen van de mensen te kennen, iets anders om weeral de realiteit geschapen te zien worden. Bijna in realtime.

En ondertussen wordt de overgave van die media bij juridische confrontatie met monetaire consequenties van hun handelen en gedrag inmiddels een meme bij hun lezers en luisteraars - evidence of the deep state.

Humans, odd species. Terrible design really.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pingkiller schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:37:
Ik vraag mij waar we over 4 jaar staan. Biden en Harris zitten bieden flink aan de rechterkant van de Democratische partij. Vanuit zichzelf zullen wij niet weselijk iets gaan doen aan verschil tussen arm en rijk, mijns inziens een van de belangrijkste problemen van de VS. Hopelijk worden zij beïnvloed door de linkse stroming die o.a. door Berna Sanders is ingezet (Overigens zag je hetzelfde probleem onder Obama)

Als er geen structurele veranderingen worden doorgevoerd ben ik bang dat veel dan de democratische kiezers weer gedesillusioneerd raken en niet gaan stemmen. Vervolg is dat de republikeinen weer aan de macht komen en verder gaan met hun afbraak van de rechtstaat. De vraag is dan of we met Trump [i][rockbottom/i] al bereikt hebben of dat ze verder afglijden naar een totalitair regime onder leiding van het grote geld.
Nu ja, als het Council for National Policy zijn zin krijgt, is 2024 de benodigde, en laatste, red wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 15:51

n3z

Ik vraag mij waar we over 4 jaar staan. Biden en Harris zitten bieden flink aan de rechterkant van de Democratische partij. Vanuit zichzelf zullen wij niet weselijk iets gaan doen aan verschil tussen arm en rijk, mijns inziens een van de belangrijkste problemen van de VS. Hopelijk worden zij beïnvloed door de linkse stroming die o.a. door Berna Sanders is ingezet (Overigens zag je hetzelfde probleem onder Obama)

Als er geen structurele veranderingen worden doorgevoerd ben ik bang dat veel dan de democratische kiezers weer gedesillusioneerd raken en niet gaan stemmen. Vervolg is dat de republikeinen weer aan de macht komen en verder gaan met hun afbraak van de rechtstaat. De vraag is dan of we met Trump rockbottom al bereikt hebben of dat ze verder afglijden naar een totalitair regime onder leiding van het grote geld.
Als ik zo naar de initiële plannen kijk van Biden ziet het er naar uit dat de progressieve gang binnen de partij wel aardig zijn stempel begint te drukken.

Persoonlijk hoop ik AOC 2024. Slim, emphatisch en goed met haar woorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:38:
NRA in de problemen?
[Embed]
Is de geldkraan ineens dichtgedraaid?

offtopic:
@Virtuozzo ”Hiding in plain sight” net binnengekregen, dank voor de tip, leest al lekker weg ;)
Er begint meer naar buiten te komen over de geldkraan. https://www.politico.com/...-russia-money-guns-516804

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is al meer dan 2 jaar oud dat artikel :)
Maar lijkt idd heel doorzichtige poging om te verhuizen naar een staat waar de GOP invloed heeft op justitie ivm alle lopende corruptiezaken.

De NY AG heeft het in elk geval door:

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-01-2021 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:26

DevWouter

Creator of ThenNext

Ik vind het onderstaande nieuwsartikel interessant.
Achtergrond: Het zijn uitspraken van de partner van Barnett, de persoon die met zijn voeten op het bureau van Pelosi had gelegd tijdens de rally.
"He believes in President Trump and he's a patriot. He believes in us having our free country," Newburn said. "I support him."

Barnett's partner later qualified those comments. "I'm not supportive of him in the Nancy Pelosi’s office necessarily, but ... I support him supporting our country and that’s what he thought he was doing," she added. "I don’t support anything that’s unlawful."
Waarom vind ik dit een fascinerende uitspraak?

Het woordje "believe" komt veel voor. Het gaat dus om een overtuiging die ze hebben. En overtuiging is iets anders dan ergens wetenschap van hebben.

Vervolgens in de tweede alinea legt ze de steun voor partner toe.
  1. Ze zegt onwettelijke gedrag (generiek) niet te steunen.
  2. Ze zegt zijn gedrag (specifiek) in het kantoor van Pelosi (specifiek) niet te steunen.
  3. Ze zegt zijn gedrag (specifiek) om Amerika te steunen (generiek) wel te steunen.
Het stomme is dat ze dus algemeen/generiek onwettelijk gedrag veroordeelt, maar ook zijn specifiek gedrag veroordeelt. Maar in haar uitspraak eerder geeft ze hem te steunen en zou dus kunnen beteken dat ze zijn gedrag om Amerika te steunen van groter belang vindt.

Waarschijnlijk is ze dus overtuigd dat zijn gedrag om Trump te steunen juist is omdat het goed voor Amerika is en dat ze daardoor een vrij land blijven hebben.

Amerika: Het land van geloof (in recht) waar wetenschap (in recht) ondergeschikt is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Is al meer dan 2 jaar oud dat artikel :)
Maar lijkt idd heel doorzichtige poging om te verhuizen naar een staat waar de GOP invloed heeft op justitie ivm alle lopende corruptiezaken.

De NY AG heeft het in elk geval door:
[Embed]
Het artikel van 2018 dat @Virtuozzo linkt komt bij mij binnen als "de NRA heeft gezien dat ze skeletten in de kast hebben maar zijn niet bereid om ze te tellen" en jouw tweet van 2021 geeft aan dat de NY AG het hele huis gaan onderzoeken op skeletten nu ze willen verhuizen.

Overigens schijnt volgens recente rechtspraken ze financieel net zo gezond zijn als jaren geleden en dat er wel wat meer financieel wanbeleid was:

Bron: https://www.politico.com/.../15/nra-bankruptcy-459810

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevWouter schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:21:
Ik vind het onderstaande nieuwsartikel interessant.
Achtergrond: Het zijn uitspraken van de partner van Barnett, de persoon die met zijn voeten op het bureau van Pelosi had gelegd tijdens de rally.

[...]

Waarom vind ik dit een fascinerende uitspraak?

Het woordje "believe" komt veel voor. Het gaat dus om een overtuiging die ze hebben. En overtuiging is iets anders dan ergens wetenschap van hebben.

Vervolgens in de tweede alinea legt ze de steun voor partner toe.
  1. Ze zegt onwettelijke gedrag (generiek) niet te steunen.
  2. Ze zegt zijn gedrag (specifiek) in het kantoor van Pelosi (specifiek) niet te steunen.
  3. Ze zegt zijn gedrag (specifiek) om Amerika te steunen (generiek) wel te steunen.
Het stomme is dat ze dus algemeen/generiek onwettelijk gedrag veroordeelt, maar ook zijn specifiek gedrag veroordeelt. Maar in haar uitspraak eerder geeft ze hem te steunen en zou dus kunnen beteken dat ze zijn gedrag om Amerika te steunen van groter belang vindt.

Waarschijnlijk is ze dus overtuigd dat zijn gedrag om Trump te steunen juist is omdat het goed voor Amerika is en dat ze daardoor een vrij land blijven hebben.

Amerika: Het land van geloof (in recht) waar wetenschap (in recht) ondergeschikt is.
Even cru.

Begrijp je waarom de transitie, in navolging van oriëntatie naar Angelsaksische ordening, in het Nederlandse naar normatieve waarden zo gevaarlijk is? Het rust op gericht gebruik van een aantal kwetsbaarheden in sociale psychologie.

Daarmee kweek je collectieve - subculturele - gedragslijnen waar alles ondergeschikt is omdat het ondergeschikt moet zijn. Ongeacht motivatie daarbij, zoals associatie, emotie, resonantie - wat dan ook. De enige vereiste is een geven van richting bij verbindende triggers in de groepsdynamiek.

Je ziet het machtspotentieel hier.

Enfin, probeer dit echter eens uit te leggen aan de gemiddelde burger bij een case als de toeslagenaffaire ... maar dit terzijde.

Wat we nu kunnen zien in de VS is geen uitzondering, het is de regel bij dat soort transitie.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 16-01-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
https://www.theguardian.c...ters-donald-trump-pardons

Was dit al voorbij gekomen? Capitoolrelschoppers die een pardon van Trump willen :X .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Ja, is gisteren en eergisteren ook al even aangestipt, voor Jacob Chansley. Zijn advocaat vond het passend om aan hem en de andere vredelievende vriendelijke bezoekers van het capitool een "verlaat de gevangenis zonder te betalen" kaart uit te delen.
... it would be appropriate and honorable for the president to pardon Mr. Chansley and other like-minded, peaceful individuals who accepted the president's invitation with honorable intentions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Biden heeft aangegeven zich niet herkiesbaar te stellen.
Ik verwacht eigenlijk dat de DNC Harris de komende 4 jaar klaar gaat stomen om hem op te volgen. Vraag is echter hoe progressief haar VP zal zijn. Bernie zal het niet worden (los van de vraag of hij dan nog leeft: hij is dan 83 en dat is zelfs voor de meeste Amerikanen een stap te ver). AOC is voor veel mensen te radicaal.
Daar komt bij dat de verwachting is dat in 2022 de GOP flink wat zetels zal pakken. Dat zal er mogelijk toe bijdragen dat de DNC het op veilig zal willen spelen en een gematigd/rechts-georiënteerde VP zal willen om daar toch kiezers mee weg te lokken bij de GOP.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pietervs schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:37:
[...]

Biden heeft aangegeven zich niet herkiesbaar te stellen.
Ik verwacht eigenlijk dat de DNC Harris de komende 4 jaar klaar gaat stomen om hem op te volgen. Vraag is echter hoe progressief haar VP zal zijn. Bernie zal het niet worden (los van de vraag of hij dan nog leeft: hij is dan 83 en dat is zelfs voor de meeste Amerikanen een stap te ver). AOC is voor veel mensen te radicaal.
Daar komt bij dat de verwachting is dat in 2022 de GOP flink wat zetels zal pakken. Dat zal er mogelijk toe bijdragen dat de DNC het op veilig zal willen spelen en een gematigd/rechts-georiënteerde VP zal willen om daar toch kiezers mee weg te lokken bij de GOP.
Ja, en dat gaat dus gewoon niet lukken. Dat is sociale geografie die fiscaal-conservatief én extreem prikkelbaar voor economy first is. De Democraten moeten vier jaar puin gaan ruimten op federaal niveau, op lokale niveaus wordt dat een nog grotere strijd. In 2024 ligt naar alle waarschijnlijkheid geen meetbaar en voelbaar effect.

De winst dit keer lag hem al niet in dat segment. Ongeacht de enorme focus van het partijbureau op die groepen. Het was Covid wat het verschil maakte, daar waar het in die segmenten deed. Plus een klein, heel klein, scheutje “klaar met Trump”.

Als de Republikeinen hun narratief healthcare laten vallen, en dat omarmen, dan is het eigenlijk klaar daar. De census kwestie is daar ook nog een ding, Trump heeft die met opzet laten falen, waarmee er heel wat klaar ligt om lijnen te trekken die bijzonder saillant zijn - of het lijnen door de Democraten trekken te blokkeren.

Enfin, er zijn nogal wat aandachtsgebieden, maar het ziet er echt niet rooskleurig uit voor 22 en 24.

De Democraten zouden eigenlijk de meta arena binnen moeten stappen, via decreten citizens united effecten onderuit halen, en dan resoluut progressief doorduwen vanuit grassroots netwerken. Politics is local. Het saillante is dat de enige agendering die lokaal effecten kan ressorteren in die progressieve hoeken zit. Zie Warren.

Are you better off today than you were four years ago, vroeg Reagan.

Helaas, Pelosi. Daar ligt echt een gigantische drempel. Zij is eigenlijk gewoon iemand die weg zou moeten. Men durft daar niet aan, omdat men nog steeds het idee heeft afhankelijk te zijn van de one-percenters. Die zijn echter juist onderdeel van het probleem.

AOC is eigenlijk frappant. Ze zal het niet leuk vinden, maar ze heeft opmerkelijk veel met Pelosi gemeen. Ze is in alles een aristocraat in de dop. Als ze op haar pad blijft, dan is ze over tien jaar de nieuwe Pelosi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
Bananenplant schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:04:
https://www.theguardian.c...ters-donald-trump-pardons

Was dit al voorbij gekomen? Capitoolrelschoppers die een pardon van Trump willen :X .
Ze hebben toch gelijk? Ze hebben gewoon geluisterd naar de president. Hoe prachtig zou het zijn als Trump hun allemaal een pardon geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Proton_ schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:04:
Nog een voorbeeld waarbij big tech echt wel duidelijk left leaning is en Democraten voortrekt:

https://www.volkskrant.nl...rump-aanhangers~b5901c95/ @18:57
Ik denk dat ze gewoon geen zin hebben om de moderatie tijd te besteden aan 70 miljoen man die de meest krankzinnige dingen replyen. Zou me ook niet verbazen als het vanaf nu gewoon altijd clean slate is met de wisseling van de wacht.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 13:29
Russel88 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Ze hebben toch gelijk? Ze hebben gewoon geluisterd naar de president. Hoe prachtig zou het zijn als Trump hun allemaal een pardon geeft. :)
Nou ja, hebben ze gelijk?
Naar het Capitol komen okay, een beetje buiten met borden zwaaien en leuzen scanderen kan.
Maar ruiten breken en deuren forceren? Zo specifiek was Trump niet, dat hebben ze zelf gedaan.
Ik weet dat ik niet zomaar naar Den Haag kan trekken en het Binnenhof in wandelen om eens de stoelen uit te proberen in de 1ste kamer, zelfs niet op Open Monumenten Dag.
"Ja, maar we wisten niet dat dat niet mocht"
Gewoon maar doen dan?
Wat als Trump iets anders had gezegd? "Zoek een huis van een Democrat en steek het in de fik"
Ook maar gewoon doen?
Een beetje eigen verantwoordelijkheid mag best, niet wezenloos volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

https://nos.nl/artikel/23...ton-bij-controlepost.html

Op de nos site: gewapende man opgepakt bij controle post in Washington.

Op zich misschien niet zo bijzonder als het een andere tijd was geweest maar deze had ook een nep-accreditatie bij zich voor de inauguratie van Biden.

Nu zijn wapens in de US wijd verspreidt, er zijn meer wapens onder de bevolking als dat er Amerikanen zijn. Er wordt hier gesproken over een pistool (glock), daar kun je niet echt over een afstand mee schieten, dat is meer iets voor dichtbij. Maar als je met een ongeregistreerd pistool, 500 patronen en een nep accreditatie naar de inauguratie wil dan ben kun je moeilijk nog home defense claimen lijkt me.

Ik ben blij dat we in NL zulke strenge wapenwetten hebben, het is hier erg moeilijk om aan een legaal wapen te komen. Illegale wapens en handgranaten schijnen dan weer niet zo moeilijk te zijn (stond ook eens op de NOS).

Ik ben bang dat dit niet de enige is die gewapend naar Washington afreist met minder goede bedoelingen. Ik hoop dat ze het daar een beetje onder controle kunnen houden.

Het lijkt af en toe een ver van ons bed show maar ik heb liever een enigszins normaal Amerika als een gedestabiliseerd Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Virtuozzo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:33:
[...]

Als de Republikeinen hun narratief healthcare laten vallen, en dat omarmen, dan is het eigenlijk klaar daar. De census kwestie is daar ook nog een ding, Trump heeft die met opzet laten falen, waarmee er heel wat klaar ligt om lijnen te trekken die bijzonder saillant zijn - of het lijnen door de Democraten trekken te blokkeren.

Enfin, er zijn nogal wat aandachtsgebieden, maar het ziet er echt niet rooskleurig uit voor 22 en 24.

De Democraten zouden eigenlijk de meta arena binnen moeten stappen, via decreten citizens united effecten onderuit halen, en dan resoluut progressief doorduwen vanuit grassroots netwerken. Politics is local. Het saillante is dat de enige agendering die lokaal effecten kan ressorteren in die progressieve hoeken zit. Zie Warren.

Are you better off today than you were four years ago, vroeg Reagan.

Helaas, Pelosi. Daar ligt echt een gigantische drempel. Zij is eigenlijk gewoon iemand die weg zou moeten. Men durft daar niet aan, omdat men nog steeds het idee heeft afhankelijk te zijn van de one-percenters. Die zijn echter juist onderdeel van het probleem.

AOC is eigenlijk frappant. Ze zal het niet leuk vinden, maar ze heeft opmerkelijk veel met Pelosi gemeen. Ze is in alles een aristocraat in de dop. Als ze op haar pad blijft, dan is ze over tien jaar de nieuwe Pelosi.
Pelosi is inmiddels 80, wordt 81 in maart.
De enige reden dat ze er nog zit is het feit dat de DNC het WH binnengehaald heeft. Het zou mij niet verbazen als ze aanblijft tot 2022, om dan de schuld van het verlies van de verkiezingen op zich te nemen en te vertrekken. Mooi gebaar naar het grote publiek, mooi afscheidscadeau voor haar opvolger die dan met een schone lei kan beginnen.
Of ze moet het komende jaar al het vele ruimen, maar gezien haar kennis en ervaring denk ik niet dat de DNC nu al van haar af wil ondanks haar impopulariteit bij rechts.

Geen idee of de GOP in gaat zetten op de economie over 2 jaar: die is nu een puinhoop en best kans dat die over 2 jaar weer aardig opgekrabbeld is, dus dat zou ze wel eens op kunnen breken. Ik verwacht eerder dat ze weer de socialisme-kaart zullen spelen en in gaan zoomen op alle "sociale" maatregelen die Biden de komende jaren zal proberen te realiseren.
Russel88 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Ik zie niet wat daar prachtig aan is?
Ik verwacht dat een aantal kopstukken vervolgd zullen worden (met name degenen die uitgebreid in beeld zijn geweest), een aantal anderen een boete opgelegd zullen krijgen en de rest er inderdaad mee wegkomt: dat is het makkelijkst en het snelst.
Als Trump hen inderdaad nu al gratie verleend, geeft hij daarmee toe dat hij op z'n minst medeverantwoordelijk was voor de bestorming. Dat is voor hem niet handig, mocht hij in 2024 niet in de bak zitten en mee willen doen aan de verkiezingen zou hem dat lelijk op kunnen breken. Dus hij gooit die "demonstranten" vrolijk onder de bus en gaat weer verder met zijn leven, zonder er nog maar 1 minuut aan te denken...

[ Voor 16% gewijzigd door Pietervs op 17-01-2021 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Indoubt schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:45:

Op zich misschien niet zo bijzonder als het een andere tijd was geweest maar deze had ook een nep-accreditatie bij zich voor de inauguratie van Biden.
Was een schokkend verhaal inderdaad, maar blijkt toch iets mee te vallen. De accreditatie was niet nep, alleen ‘ongeldig’ (geen idee of voor die dag, dat gebied..)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 17-01-2021 10:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 23:01
Virtuozzo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:33:
[...]

De winst dit keer lag hem al niet in dat segment. Ongeacht de enorme focus van het partijbureau op die groepen. Het was Covid wat het verschil maakte, daar waar het in die segmenten deed. Plus een klein, heel klein, scheutje “klaar met Trump”.
Is dat je eigen analyse of heb je daar een bron voor? Meestal is het erg lastig om de motivatie voor politieke keuzes te achterhalen, zeker zo dicht tegen het moment van de keuze aan.
Die moet je even uitleggen. In welke zin is AOC een aristocraat in de dop?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 19:21
Indoubt schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:45:

De kans bestaat dat het hier om een storm in een glas water gaat. Zijn credentials gaven geen toegang tot het gebied, maar het lijkt geen nep-accreditatie te zijn. De man is ook alleen aangeklaagd voor het wapenbezit en zit niet meer vast. WaPo:
Beeler was arrested on charges of carrying a pistol without a license, possession of an unregistered firearm and possession of unregistered ammunition, a Capitol Police spokesperson said. At a hearing on Saturday afternoon, the U.S. attorney’s office for the District asked a judge to issue a stay-away order. Beeler was released on personal recognizance, which prosecutors did not object to, even when the judge asked three times whether the government wished him to be held ahead of trial.

“It was an honest mistake,” Beeler explained after being released. In a tear-filled interview, he said he has spent the past week working as hired security in downtown Washington ahead of the inauguration. He said he forgot that his firearm was in his truck when he left his home in Virginia, where he said he has a license to carry. He said he realized it was there halfway through his trip but that he was running late, so he didn’t turn around. He denied that he had the more than 500 rounds of ammunition listed in his arrest report.

“I pulled up to a checkpoint after getting lost in D.C. because I’m a country boy,” he said. “I showed them the inauguration badge that was given to me.”

A person with knowledge of Beeler’s actions, who spoke on the condition of anonymity because the case is pending, said Beeler has no extremist ties, cooperated fully with law enforcement and was cleared from further investigation, except for the charge of violating District law by carrying a pistol without a license.

Beeler said he was given a credential by his employer, MVP Protective Services. (...)

U.S. Capitol Police said in charging papers that Beeler was “not authorized to enter the restricted area” with the credential he presented.
In a statement Saturday, police said he presented “a non-government issued” credential.
(...)
Beeler said he volunteered for a job in D.C. after a friend let him know of an overnight job with MVP to guard media equipment located at Seventh Street and Constitution Avenue NW. He said the credential he was given had previously been enough to enter that area.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pietervs schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Als Trump hen inderdaad nu al gratie verleend, geeft hij daarmee toe dat hij op z'n minst medeverantwoordelijk was voor de bestorming. Dat is voor hem niet handig, mocht hij in 2024 niet in de bak zitten en mee willen doen aan de verkiezingen zou hem dat lelijk op kunnen breken. Dus hij gooit die "demonstranten" vrolijk onder de bus en gaat weer verder met zijn leven, zonder er nog maar 1 minuut aan te denken...
Hangt van het verhaal af. Als hij gratie verleend met de uitleg dat hij het geweld veroordeeld maar “een einde aan de verdeeldheid” wil, of mooie woorden van die strekking, dan zal zijn eigen achterban het weer slikken terwijl hij tegelijk de zoveelste middelvinger opsteekt naar liberale Amerikanen die massaal over hem heen zullen vallen.

Om ermee weg te komen hoeft hij alleen maar een uitzondering te maken voor de mensen die agenten mishandeld en gedood hebben (zodat die geen gratie krijgen).

Trump kennende zal het verdedigd worden met een whataboutisme over BLM- en Antifa-“terroristen” die zogenaamd veel ergere dingen hebben gedaan maar niet zo hard aangepakt zijn als de oppassende burgers die nu vervolgd worden omdat ze voor hun recht op eerlijke verkiezingen op kwamen.

Trump is in staat om letterlijk minuten voor de inauguratie gratie aan die mensen te verlenen zodat niet de inauguratie maar de rel rond Trumps laatste pardon het dominante nieuws van de dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Extra motivatie voor gratie door Trump:

We hebben daar (nog) geen cultuur van verering van martelaars. Als ze nu allemaal gestraft worden, dan loopt hij het risico dat de rest van zijn fanatieke aanhang in de toekomst zelf beter gaat nadenken over hun handelen. Als hij ze last minute met een kromme maar aansprekende gladde babbel gratie verleent aan de bestormers, dan heb je kans dat hij in de toekomst nog eens een losgeslagen meute op de been krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Virtuozzo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Even cru.

Begrijp je waarom de transitie, in navolging van oriëntatie naar Angelsaksische ordening, in het Nederlandse naar normatieve waarden zo gevaarlijk is?
Heel cru.

Nee, begrijpen doe ik het niet. Wel begin ik de gevaren (vanuit bepaalde perspectieven ook de voordelen) een stuk beter te begrijpen. Maar nog steeds onvoldoende in mijn beleving. Zie ook mijn eerder verkeerde opmerking over iets wat bij oude italianen ontstaan zou zijn. Onschuldig op zichzelf, maar de reden waarom ik het zei en de eventuele verkenning daarvan zou bij mij "nieuwe normalen" geïntroduceerd hebben die ik onwenselijk acht.

Ik kan hoogstens zeggen dat ik het begin te begrijpen.
Het rust op gericht gebruik van een aantal kwetsbaarheden in sociale psychologie.

Daarmee kweek je collectieve - subculturele - gedragslijnen waar alles ondergeschikt is omdat het ondergeschikt moet zijn. Ongeacht motivatie daarbij, zoals associatie, emotie, resonantie - wat dan ook. De enige vereiste is een geven van richting bij verbindende triggers in de groepsdynamiek.

Je ziet het machtspotentieel hier.
Alleen als ik er attent op ben en weet dat het er is en dan eigenlijk alleen wanneer ik het bij de spelers kan herkennen. Maar dat is herkenning van resultaat, het is nog niet herkennen van de toepassing dat leidt tot het resultaat.
Enfin, probeer dit echter eens uit te leggen aan de gemiddelde burger bij een case als de toeslagenaffaire ... maar dit terzijde.

Wat we nu kunnen zien in de VS is geen uitzondering, het is de regel bij dat soort transitie.
Daar twee pogingen toegedaan over de toeslagenaffaire waarbij ik van mening ben dat men veel te veel naar het vogeltje kijkt en te weinig naar de handen van goochelaars.
Ik denk dat veel mensen de VS makkelijker vinden omdat het hun minder persoonlijk raakt en waardoor objectiviteit en waarheidsvinding stuk makkelijker kan plaats vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

pingkiller schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Die moet je even uitleggen. In welke zin is AOC een aristocraat in de dop?
Omdat ondanks dat zij een kleine rol heeft ze toch ontzettend veel aandacht krijgt vanwege haar leiderschap en daardoor gezien kan worden als de "nieuwe elite". Mocht ze de titel van "nieuwe elite" vast houden dan wordt dat uiteindelijk "elite" en vervolgens "oude elite".

De reden waarom ze het niet leuk vindt: Dat is niet het beeld dat zij wilt dat anderen van haar hebben. Immers voordat ze in de politiek ging was ze een serveerster en dat gebruikt ze om verschillende lagen van de bevolking te verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Antonius schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:30:
Trump gaat geen gratie geven aan losers. De beste reden om dat niet te doen is dat gratie geven ook erkennen is dat ze iets verkeerds hebben gedaan. En die mensen staan in de rij om aan te geven dat ze Trump bevelen zo interpreteerden en dus volgden.
Een gratie van Trump is een veroordeling van Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Antonius schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:30:

We hebben daar (nog) geen cultuur van verering van martelaars. Als ze nu allemaal gestraft worden, dan loopt hij het risico dat de rest van zijn fanatieke aanhang in de toekomst zelf beter gaat nadenken over hun handelen. Als hij ze last minute met een kromme maar aansprekende gladde babbel gratie verleent aan de bestormers, dan heb je kans dat hij in de toekomst nog eens een losgeslagen meute op de been krijgt.
Zo ver denkt hij niet vooruit.
Enige wat voor Trump geldt is de vraag wat hij er nu mee opschiet. Niet pas in 2024.
Eerder zal er geen losgeslagen menigte op de been te krijgen zijn. En ook niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Virtuozzo schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 15:04:

[...]
Dominion moet hier in gewoon doorzetten. Als hier wat rechtzaken gewonnen worden, dan wordt disinformatie best een slag toegebracht. Media moeten leren alles toch even te dubbelchecken omdat ze anders een claim aan hun broek krijgen die op basis van precedent relatief snel af te handelen is.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Delerium schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Trump gaat geen gratie geven aan losers. De beste reden om dat niet te doen is dat gratie geven ook erkennen is dat ze iets verkeerds hebben gedaan. En die mensen staan in de rij om aan te geven dat ze Trump bevelen zo interpreteerden en dus volgden.
Een gratie van Trump is een veroordeling van Trump.
Trump vindt de losers niet belangrijk. Maar hij zal met veel plezier een middelvinger opsteken naar alle liberals die hij op de kast kan jagen door een paar honderd rechtsextremisten een pardon te geven. Zeker als hij daarmee kan afleiden van de inauguratie van Biden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FunkyTrip schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Media moeten leren alles toch even te dubbelchecken omdat ze anders een claim aan hun broek krijgen die op basis van precedent relatief snel af te handelen is.
Welnee. In plaats van "Dominion heeft gefraudeerd" wordt het verhaal dan verwaterd tot "onze bronnen informeren ons dat Dominion heeft gefraudeerd". Het is dan feitelijk waar want ze hoeven er niet bij te vertellen dat die bron een politicus als Trump is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:07

Pierre

Van nature lui!

Vertrekt Trump woensdag via de achterdeur, of is dat ook een beetje een officiële gebeurtenis?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

Pierre schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:51:
Vertrekt Trump woensdag via de achterdeur, of is dat ook een beetje een officiële gebeurtenis?
Het is gebruikelijk dat de vertrekkende en inkomende president op die dag samen optrekken maar hij is daar toe niet verplicht en heeft ook aangegeven dat niet gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De grondwet is duidelijk: Trump is woensdag vanaf 12:00 uur niet meer de president. Ingewikkelder is het niet. Zelfs als Biden nu nog iets overkomt is het voor Trump gewoon over.
Er zijn wat tradities omheen, zoals het bijwonen van de inauguratie van de nieuwe president en de gewoonte dat de voormalige president nog eenmalig Airforce One mag gebruiken om naar zijn eigen staat te vliegen, maar die zijn niet verplicht en dat zal nu ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hij vertrekt ‘s ochtends voor de inauguratie al naar Florida. Hij ging nog wel een eigen afscheidsfeestje geven op het vliegveld begreep ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

downtime schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Welnee. In plaats van "Dominion heeft gefraudeerd" wordt het verhaal dan verwaterd tot "onze bronnen informeren ons dat Dominion heeft gefraudeerd". Het is dan feitelijk waar want ze hoeven er niet bij te vertellen dat die bron een politicus als Trump is.
En dat kan dus niet. Dominion klaagt ze aan en als ze dan niet in de rechtzaal met de bronnen komen moet er een paar miljoen op tafel komen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FunkyTrip schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:32:
[...]

En dat kan dus niet. Dominion klaagt ze aan en als ze dan niet in de rechtzaal met de bronnen komen moet er een paar miljoen op tafel komen.
Het lijkt me vrij uniek als journalisten bij elk verhaal gedwongen kunnen worden om hun bronnen te onthullen. Dat is feitelijk het einde van de vrije pers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor degenen die Hiding in Plain Sight en Dark Money gelezen hebben zal het niet als verrassing komen.

Former FBI Director Comey: President Trump should be convicted by the Senate, but not criminally prosecuted for inciting Capitol rioters

https://www.nbcnews.com/n...ement-former-fbi-n1254535

Logisch, want een onderzoek naar Trump is een onderzoek wat via een van de grootste mysteries in de trans-Atlantische veiligheidsrelaties sinds de koude oorlog, en via daar naar Comey. Wiens opmerkelijke verbindingen pas twee jaar geleden bevestigd werden. Lang verhaal kort, er was eens een mollenjacht, die eindigde fout. Heel fout. Sindsdien is er altijd een vreemde correlatie geweest van de nummers 4, 5 en 6 die men nooit gevonden heeft, en de ontwikkeling van een vreemde blinde vlek voor Russische georganiseerde misdaad. Waarbij opgemerkt mag worden dat menigeen die bij een zekere task force van FBI zat uiteindelijk opdook in functies bij de Russische ondernemingen die het front waren voor de georganiseerde misdaad waar men blind voor was.

Veel van dit alles zou je zo in een John le Carré roman kunnen lezen, als hij er over geschreven had. Wie de verkenning aan wil gaan, de voetnoten voor onderzoekspublicaties bij zowel Mayer als Kendzior zijn een harde, sluitende en onsmakelijke verkenning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Iy1nCbXV_zjf0huiI8n08kMNNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVGXDZSm4QQGiHjZvlPmh45N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66rEOHF-bdJCe6J7zK_TcOYgW1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nju0S79X2j5BIMFARezSX2bO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsq3bi-v6vuOgF7mrTGbwPAS1HU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p3Fpsb3ZyDGfcMlzzKUollNv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De klok is aan het aftellen naar de inauguratie, maar dat weerhoudt de zittende administratie niet om zaken door blijven te duwen.

Trump loyalist to be installed as NSA's top lawyer
Michael Ellis’ selection just days before President-elect Joe Biden takes office drew an outcry from national security experts and congressional Democrats.

https://www.politico.com/...as-nsas-top-lawyer-460005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

FunkyTrip schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:32:
[...]

Dat geldt alleen voor de uitspraken die tot nu toe gedaan zijn.
Dominion kan ze daar inderdaad voor aanklagen, vandaar dat ze excuses maken want ze voelen de bui wel hangen.

Maar in toekomstige verslaggeving kunnen ze gewoon onder het mom van "persvrijheid" claimen dat bronnen hun hebben verteld dat... Daarmee is hun straatje schoon (zij beweren het niet, maar hun bronnen) en zijn ze gevrijwaard van vervolging (want persvrijheid garandeert dat ze hun bronnen niet vrij hoeven te geven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@Virtuozzo

Kortom: het is nog láng geen woensdag en de aankomende 57 uur zijn de langste uren ooit voor de Amerikaanse democratie.

[ Voor 6% gewijzigd door Wilf op 17-01-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Virtuozzo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:13:
Trump loyalist to be installed as NSA's top lawyer
Ik weet dat de rechters van het hooggerechtshof voor het leven benoemd worden. Daar is dus pas iets aan te doen als een rechter overlijdt. Hoe zit dat met andere functies? Kan de Biden regering bijvoorbeeld dit soort benoemingen op korte termijn weer ongedaan maken?

[ Voor 23% gewijzigd door Antonius op 17-01-2021 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Antonius schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:16:
Ik weet dat de rechters van het hooggerechtshof voor het leven benoemd worden. Daar is dus pas iets aan te doen als een rechter overlijdt. Hoe zit dat met andere functies? Kan de Biden regering bijvoorbeeld dit soort benoemingen op korte termijn weer ongedaan maken?
Het antwoord is complex.

Sommige benoemingen zijn ongedaan te maken. Veel daarvan zijn dan heel snel problematisch in het bevestigd krijgen van de vervanger.

De meeste benoemingen in de periode Trump zijn van beneden policy levels en van types die variëren van civil administrative position helemaal door tot contract zonder einde of clausule. Daar valt niets tegen te doen, niet zonder dat er een gigantisch juridisch onderzoekstraject komt en de personen op die lijsten van deze of gene gecompromitteerde kwestie zijn.

Dan zijn er nog de secondaire positiewisselingen. Iemand die benoemd wordt omdat hij twee jaar geleden ergens geparkeerd is geworden en zomaar spontaan naar boven komt drijven omdat die persoon daar verwijderd wordt zit in een type benoeming waar Biden enkel aan kan raken in politiek proces. En ondertussen heeft die persoon al die tijd gehad om zelf mensen te benoemen. Dit is een van de hoofdredenen waarom men in Duitsland, Frankrijk en zelfs het VK opmerkt dat - gezien de concentratie van dit soort situaties in dat domein - het Amerikaanse inlichtingenapparaat beter afgebrand kan worden. Voor volledige wederopbouw. Om het over een FEMA hoofd als kopstuk van inlichtingengemeenschap nog maar niet te hebben.

Dan zijn er ook nog de benoemingen buiten de directe arena's van politiek, bestuur, beleid e.d. Zoals de National Guards. In de periode Trump zijn de meeste benoemingen daar in de hele geschiedenis van de VS doorgeduwd. Niet door Trump zelf, maar met zijn fiat, vanuit bovengenoemde types van benoemingen. Dit is een stoelendans van jewelste, de Gardes over een aantal jaar zullen in compositie niet meer herkenbaar zijn t.o.v. tegenwoordige.

Lang verhaal kort, er is verdomd weinig waar Biden aan kan raken. Voor een mooi voorbeeld, zie FinCEN of een State Department. Je kan de leiding benoemen, maar de structuren zijn afgebroken. Men heeft de data niet eens meer. Het is iets waar men nu al aan deze kant van de oceaan tegenaan loopt. De Fransen zijn maar alvast begonnen om de Biden teams te herinneren aan nogal wat angels die door Trump's benoemingen in de Atlantische handelsrelatie gestoken zijn. Men weet niet waar het over gaat, men heeft geen data, men weet niet eens wie wat gedaan heeft. En de mensen die het gedaan kunnen hebben, die krijgt je niet weg zonder medewerking van de Republikeinen.

Of, Biden moet als een President of Decrees gaan regeren, wat ook zeer beperkte mogelijkheden in dit opzicht geeft, en een enorme politieke prijs zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilf schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:16:
@Virtuozzo

Kortom: het is nog láng geen woensdag en de aankomende 57 uur zijn de langste uren ooit voor de Amerikaanse democratie.
Om eerlijk te zijn, ik zelf verwacht geen grote escalaties. De focus van 6 januari lag op symbool en dethroning politics in een breder spel. Om eerlijk te zijn, ik betwijfel of Trump zelf zich dat gerealiseerd heeft. Voor wat hij wilde was er geen slagen, maar dat was het doel ook helemaal niet. Een self-coup gericht voor anderen.

Ik twijfel er niet aan dat Amerikanen in enorme spanning zullen zitten. Mijn kennissen en contacten daar lopen op hun tandvlees. Washington is een soort van vestingstad. Sommigen wonen daar, men weet niet wat hen overkomt.

Maar Trump zelf kan eigenlijk gewoon niets meer doen. Zijn focus zal op continuïteit van zijn nut gericht worden.

Zullen er incidenten zijn? Gegarandeerd. Maar vooral in de hoofdsteden van de staten. En bij heel veel mensen thuis. Met name daar. De spanningen lopen hoog op.

Als er een escalatie komt, gericht op inauguratie dan wel Biden/Harris, dan zal die later komen. En gericht, geen bestorming.

Laten we voor onze belangen hier hopen dat dit uitblijft. Niemand is er eigenlijk mee geholpen op dit punt, ook de Republikeinen niet, zelfs het Council for National Policy niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:32

boesOne

meuh

Virtuozzo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:32:
[...]

Als er een escalatie komt, gericht op inauguratie dan wel Biden/Harris, dan zal die later komen. En gericht, geen bestorming.
Risico op een aanslag dus?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Ik heb zelf de indruk dat de democraten in zaken zoals die benoemingen meer op consensus gericht zijn. Republikeinen varen zodra ze de mogelijkheid hebben een volledige en nietsontziende ramkoers. En vanaf het moment dat ze dat niet meer kunnen, spelen ze de "need for healing" kaart.

Bijvoorbeeld zichtbaar in het (na grote protesten en veel misbaar van de republikeinen) niet benoemen van een nieuwe democratische opperrechter aan het eind van de termijn van Obama. En onlangs vanuit de republikeinse hoek veel dichter tegen het eind van de termijn van Trump er wel snel nog een opperrechter door duwen.

Maar dat verschil kan ook in mijn bril zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pentagon Won’t Throw Traditional Farewell Ceremony for Trump
It’s a shame, and a missed opportunity — not despite recent events but because of them.

https://www.defenseone.co...ll-ceremony-trump/171408/

Flink signaal. Iets wat hier misschien niet volledig begrepen zal worden, de strijdkrachten zijn in de VS een enorme cultureel element. Heel anders dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik doelde vooral op schuiven met poppetjes of uitvoeren van diverse plannen van binnenuit, geen aanslagen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Antonius schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:43:
Ik heb zelf de indruk dat de democraten in zaken zoals die benoemingen meer op consensus gericht zijn. Republikeinen varen zodra ze de mogelijkheid hebben een volledige en nietsontziende ramkoers. En vanaf het moment dat ze dat niet meer kunnen, spelen ze de "need for healing" kaart.

Bijvoorbeeld zichtbaar in het (na grote protesten en veel misbaar van de republikeinen) niet benoemen van een nieuwe democratische opperrechter aan het eind van de termijn van Obama. En onlangs vanuit de republikeinse hoek veel dichter tegen het eind van de termijn van Trump er wel snel nog een opperrechter door duwen.

Maar dat verschil kan ook in mijn bril zitten.
Tja, dat is een beetje een dingetje van links / progressief overal. Zie het topic over linkse politiek in Nederland.

Men wil het werk doen, aanpakken, oplossen, samenwerken en zo voorts en zo verder.

Maar die ander wil dat juist niet. Voor hem is afbraak de primaire vereiste voor eigen doelstellingen.

Klinkt misschien hard, maar het is de realiteit. Die is in de VS iets scherper dan hier, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boesOne schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Lage (kleinschalig, lokaal inauguratie) tot gemiddelde waarschijnlijkheid, kleinschalig, decentraal. Nu is die waarschijnlijkheid in de VS hoger dan zoals bij condities hier, zeker vanuit alt / extreem rechts, dat is niet uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilf schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:44:
Ik doelde vooral op schuiven met poppetjes of uitvoeren van diverse plannen van binnenuit, geen aanslagen of iets dergelijks.
Ah, ja dat gaat inderdaad gewoon door. In zeer hoog tempo zelfs, steeds hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Aanslag op DC zal idd wel uitblijven, maar aangezien daar zo extreem veel versterking is gezet zou je bijna wel aan kunnen nemen dat er ergens anders gaten openliggen.

En hoofdsteden en thuis (oftewel in de heethoofdlocaties zelf) zijn dan ook niet eens de enig mogelijke targets.

Silicon valley, NewYork bankendistrict, Amazon depots, Cloudservices, enzzz.. zijn ook zeker mogelijke doelen.
Zeker met de "censuur" in het achterhoofd zou het nog wel eens wat meer in de richting van FightClub/MrRobot kunnen uitdraaien.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.washingtonpos...1-5b162d0d033d_story.html

Rallies ahead of Capitol riot were planned by established Washington insiders

En weer, het Council for National Policy, plus dezelfde netwerkactoren die reeds gekend zouden mogen zijn inmiddels. Echter dit keer iets anders, persoonlijk.

At least six current or former members of the Council for National Policy (CNP), an influential group that for decades has served as a hub for conservative and Christian activists, also played roles in promoting the rallies.

Dat is best atypisch, persoonlijke - herleidbare - interactie is traditioneel enkel aanwezig wanneer men een toepassing van extreme focus wil voorzien ten gunste van rimpeleffecten.

De vraag is dan wel, kan die opening hier genomen worden voor onderzoek. Dat is een vraag van politiek kapitaal en van het publieke debat - wil dat naar de gevoelige meta arena kijken, of niet, en kan het Fourth Estate daar in voorzien.

Ergens is dit frappant, de overeenkomsten met de uitdagingen en condities waar FDR voor stond zijn ronduit opmerkelijk. Daar kan geleerd van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:48
boesOne schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Voedingsbodem voor rechts extremisme kon niet voedzamer zijn. De onrust/haat die Trump gezaaid heeft met het idee van een gestolen verkiezing. Combineer dat met een uitermate belabberde sociale situatie voor heel veel Amerikanen. Hopelijk zit de FBI er bovenop en worden ze verijdeld, zoals de poging in Michigan. Eenlingen zijn moeilijker in beeld te krijgen. Verwacht dat dreiging van aanslagen een serieus ding gaan worden.

Doel van de aanslagen is wel beperkt tot (democratische) politici en direct politieke doelen. Misschien ook bedrijven zoals de BigTech. Anders dan Moslim terorrisme is het natuurlijk niet gericht op willekeurige burgers met als doel zoveel mogelijk slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
enchion schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:59:
Aanslag op DC zal idd wel uitblijven, maar aangezien daar zo extreem veel versterking is gezet zou je bijna wel aan kunnen nemen dat er ergens anders gaten openliggen.

En hoofdsteden en thuis (oftewel in de heethoofdlocaties zelf) zijn dan ook niet eens de enig mogelijke targets.

Silicon valley, NewYork bankendistrict, Amazon depots, Cloudservices, enzzz.. zijn ook zeker mogelijke doelen.
Zeker met de "censuur" in het achterhoofd zou het nog wel eens wat meer in de richting van FightClub/MrRobot kunnen uitdraaien.
Er ligt zoveel beveiliging inmiddels overal, ik zie het niet. Dat laatste, dat is waar men in Qanon en confessionele kringen mee dweept sinds Trump’s opmerking van “rise above the rank”, daar zijn nu de condities niet voor aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Voedingsbodem voor rechts extremisme kon niet voedzamer zijn. De onrust/haat die Trump gezaaid heeft met het idee van een gestolen verkiezing. Combineer dat met een uitermate belabberde sociale situatie voor heel veel Amerikanen. Hopelijk zit de FBI er bovenop en worden ze verijdeld, zoals de poging in Michigan. Eenlingen zijn moeilijker in beeld te krijgen. Verwacht dat dreiging van aanslagen een serieus ding gaan worden.

Doel van de aanslagen is wel beperkt tot (democratische) politici en direct politieke doelen. Misschien ook bedrijven zoals de BigTech. Anders dan Moslim terorrisme is het natuurlijk niet gericht op willekeurige burgers met als doel zoveel mogelijk slachtoffers.
Meer effectief zijn incidenten zoals een seemingly untargeted explosion die wel een AT&T infrastructurele hub plat deed leggen waardoor een regio verdomd lang lag te sukkelen met zelfs de meest doodnormale services.

Terrorism has its own generational evolution just like established force warfare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Qua aanslag maak ik me niet zo druk. Zelfs als het lukt komt Trump niet terug. Sterker nog, president Harris lijkt me voor de aanslagplegers een aanzienlijk lastiger persoon die aanzienlijk minder toeschietelijk zal zijn voor de GOP dan Biden dat zal zijn.

Biden omleggen zo best een katalysator van jewelste kunnen zijn voor een flinke correctie in de VS.

* Delerium denkt dat Biden sowieso door ouderdom zijn termijn niet afmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AP doet nog een duit in het zakje: https://apnews.com/articl...53b3a212658223252fec87e99

Ergens is het meest saillante detail nog dit:

A pro-Trump nonprofit group called Women for America First hosted the “Save America Rally” on Jan. 6 at the Ellipse, an oval-shaped, federally owned patch of land near the White House. But an attachment to the National Park Service public gathering permit granted to the group lists more than half a dozen people in staff positions for the event who just weeks earlier had been paid thousands of dollars by Trump’s 2020 reelection campaign. Other staff scheduled to be “on site” during the demonstration have close ties to the White House.

Vrouwen. En ja, dat is best een flinke organisatie, een met flinke verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delerium schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:13:
Qua aanslag maak ik me niet zo druk. Zelfs als het lukt komt Trump niet terug. Sterker nog, president Harris lijkt me voor de aanslagplegers een aanzienlijk lastiger persoon die aanzienlijk minder toeschietelijk zal zijn voor de GOP dan Biden dat zal zijn.

Biden omleggen zo best een katalysator van jewelste kunnen zijn voor een flinke correctie in de VS.

* Delerium denkt dat Biden sowieso door ouderdom zijn termijn niet afmaakt.
Er zijn hier velen die je mening t.a.v. Biden en zijn termijn delen. In het zadel.

Dat gezegd, het publiek debat daar loopt over van spanning met “what if” scenario’s. En ja, veel daarvan kan ik mij wat bij voorstellen, DHS en FBI zijn gezien de perikelen rondom personen eigenlijk totaal niet te vertrouwen voor de organisatie rondom de inauguratie.

Het is een vreemd stille storm om te zien. Ik zat gisteren in gesprek met een paar historici en politiek wetenschappers daar, hoe ontzettend moeilijk om hen voorbij scenario’s van “what if X dies before inauguration” te krijgen. Onwerkelijk.

Men zou veel beter zich op termijnperspectief en de juiste arena moeten richten, maar goed. Wij hebben het voordeel van buiten naar binnen te kunnen kijken. Zij zitten in de soep.

[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 17-01-2021 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Virtuozzo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:17:
Het is een vreemd stille storm om te zien. Ik zat gisteren in gesprek met een paar historici en politiek wetenschappers daar, hoe ontzettend moeilijk om hen voorbij scenario’s van “what if X dies before inauguration” te krijgen. Onwerkelijk.
Ik probeer een beetje te construeren hoe de eerste week van Trump er straks uitziet na de 20ste. Heel vreemd om de man als ambteloos burger voor te stellen en ik vraag me af of justitie de voorpagina's van Biden inauguratie niet overneemt met een pak aanklachten. NY qua financiën/belastingen, Georgia vanwege verkiezingsfraude en Florida vanwege Maga-Lago (is een bedrijfspand, mag Trump niet wonen). Ik hoor ook veel over dat er geen intelligence aan Trump gegeven gaat worden vanwege veiligheidsrisico's enzo. Impeachment wordt in de senaat doorgezet enzovoort enzovoort.

Het worden nog drukke tijden, nog los van alle Maga's die lokale hoofdsteden bestormen (groepjes van max 500 mafkezen, geen deuken in pakjes boter).

Maar ook goed nieuws: De hoeveelheid online desinformatie over de Amerikaanse verkiezingen zakte met 73 procent in de week nadat socialemedia-accounts van de Amerikaanse president Donald Trump uit de lucht waren gehaald.
Het kan dus wel, die groep idioten uitdunnen. Weg met die absurde vrije meningsuiting wat opruien en liegen feitelijk is en die groep loopt sneller leeg dan Trump's zakenimperium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:48
Virtuozzo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:07:
[...]

Meer effectief zijn incidenten zoals een seemingly untargeted explosion die wel een AT&T infrastructurele hub plat deed leggen waardoor een regio verdomd lang lag te sukkelen met zelfs de meest doodnormale services.

Terrorism has its own generational evolution just like established force warfare.
Effectief infrastructuur platleggen wel. Niet effectief om een politieke boodschap uit te dragen. Was mij volkomen ontgaan dat er bij die explosie AT&T geraakt was. De explosie an sich was stuk effectiever in beeldvorming en angst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Delerium schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:27:
[...]
Maar ook goed nieuws: De hoeveelheid online desinformatie over de Amerikaanse verkiezingen zakte met 73 procent in de week nadat socialemedia-accounts van de Amerikaanse president Donald Trump uit de lucht waren gehaald.
Het kan dus wel, die groep idioten uitdunnen. Weg met die absurde vrije meningsuiting wat opruien en liegen feitelijk is en die groep loopt sneller leeg dan Trump's zakenimperium.
Dat zie ik als een logisch gevolg van de honderdduizenden twitterbots die aan Trump's account verbonden zaten en verantwoordelijk zijn voor een groot deel van het twitterverkeer. Die zijn direct weggevallen tot ze op een nieuw target worden gezet.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

[...]

Ik probeer een beetje te construeren hoe de eerste week van Trump er straks uitziet na de 20ste. Heel vreemd om de man als ambteloos burger voor te stellen en ik vraag me af of justitie de voorpagina's van Biden inauguratie niet overneemt met een pak aanklachten. NY qua financiën/belastingen, Georgia vanwege verkiezingsfraude en Florida vanwege Maga-Lago (is een bedrijfspand, mag Trump niet wonen).
Bedrijven weer op zijn naam zetten zodat hij de bedrijfsvoering voort kan zetten in persoon en niet meer via een proxy. Vervolgens oude contacten, o.a. in de media, herstellen. Vervolgens op zijn Trumps weer aan het werk gaan. Boek laten schrijven over hoe zijn presidentschap is gestolen, TV shows en social media herstellen.

Nee, we zijn nog niet van hem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik probeer een beetje te construeren hoe de eerste week van Trump er straks uitziet na de 20ste. Heel vreemd om de man als ambteloos burger voor te stellen en ik vraag me af of justitie de voorpagina's van Biden inauguratie niet overneemt met een pak aanklachten. NY qua financiën/belastingen, Georgia vanwege verkiezingsfraude en Florida vanwege Maga-Lago (is een bedrijfspand, mag Trump niet wonen). Ik hoor ook veel over dat er geen intelligence aan Trump gegeven gaat worden vanwege veiligheidsrisico's enzo. Impeachment wordt in de senaat doorgezet enzovoort enzovoort.
In ieder geval een barrage aan decreten, special measures en zo meer, bij gecontinueerde blik van media op poppetjes.

Trump zelf, dat zal even duren voordat daar zichtbaarheid getoond wordt voor meer dan prikkelen.
Het worden nog drukke tijden, nog los van alle Maga's die lokale hoofdsteden bestormen (groepjes van max 500 mafkezen, geen deuken in pakjes boter).

Ja, maar zie de meervoudige prijs. Big Tech als kwestie, die elk walletje neemt. Maar meer nog, voorkomen is het enige genezen.

De VS zullen triage moeten toepassen op enorme stukken. AOC kan een leuk idee hebben, en voor individuen werkt dat, maar voor groepen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

DevWouter schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:44:
[...]
Bedrijven weer op zijn naam zetten zodat hij de bedrijfsvoering voort kan zetten in persoon en niet meer via een proxy.
De ironie is dat hotelketens en golfbanen door Covid niet best draaien. Zijn merk is vrijwel niets meer waard en deze neergang zal nog best spectaculair zijn de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Effectief infrastructuur platleggen wel. Niet effectief om een politieke boodschap uit te dragen. Was mij volkomen ontgaan dat er bij die explosie AT&T geraakt was. De explosie an sich was stuk effectiever in beeldvorming en angst.
Die aanslag sloeg aan deze kant van het water in als meer dan een bom. Niet enkel vanwege de indicaties dat het om een fuel-air composiet ging, maar vanwege de impact. Een enkel stukje hub, achter al het puin. En van overheid lag alles plat, maar dan ook echt alles. De diensten hadden tenminste nog radio. De hacks na de aanslag kwamen enkel bij AP kort voorbij, maar daar hebben figuren heel saillant ingesprongen op de oude systemen die lokale overheid en diensten moesten her activeren om nog een beetje operability te hebben. En dat huisgehouden. Ook in termen van economische impact is er heel wat om over na te denken. Chamber of Commerce data registrations zijn volledig verloren gegaan, flinke stukken sociale geografie zaten zonder elke vorm van communicatie, wharehousing ging volledig onderuit, logistiek net zo. En dan de burgers, die wisten van niets. Geen internet, sporadisch telefoonnetwerk, mobiele data sporadisch, providers die er uit lagen.

Puntdruk. Effect. Het was iets waar echt nog jaren op gestudeerd gaat worden door heel wat diensten, ook ver buiten de VS. Het is een van de eerste voorbeelden van impact scenarios domestic terrorism digital/services/governance generatie.

En er mag heel serieus nagedacht worden over de vereiste expertise en middelen voor een fuel-air composiet.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 17-01-2021 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

@Delerium Ik kan me dan weer prima voorstellen hoe het is met Trump als ambtenaar-af omdat er, behalve een kleiner podium, niet veel verandert voor de Great Helmsman die hij zich voordoet.

Ik zag toevallig net een filmpje over hem en zijn fulmineringen tegen windmolens (dankzij Schotland) en hij is eigenlijk best goed te vergelijken met Don Quichotte, met Sancho Pence op zijn ezeltje trouw naast hem.

Wat ik me dan weer níét kan voorstellen is dat we snel een oplossing zullen zien tegen te toenemende segregatie. Ik meen het echt als ik zeg dat de VS hard op weg is naar Zuid Afrika van de jaren tachtig. Dit is geen conservatisme maar verval en als je wel eens in de VS komt zie je het ook om je heen (het contrast tussen gated communities en de tenten in de binnenstad, en ruraal de ‘boers’ en hun neonazi trainingskampen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delerium schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:49:
[...]

De ironie is dat hotelketens en golfbanen door Covid niet best draaien. Zijn merk is vrijwel niets meer waard en deze neergang zal nog best spectaculair zijn de komende maanden.
Saillant, zijn ketens zijn uit nogal wat netwerken gegooid. Leuk om op te zoeken hoe zijn golf resorts buiten het toernooi circuit staan inmiddels.

Hij zal zijn financiering elders vandaan moeten halen. Het CNP staat weer klaar. Handig zo’n figuur wat je kan controleren. Dacht men in vergelijkbare kringen elders vorige eeuw ook, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 23:17
[...]

Dat kan natuurlijk ook in Biden's voordeel zijn; minder ruimte in de media om het volk op te hitsen over zijn decreten, en daardoor minder ruimte om het narratief te bepalen van Biden's eerste maanden. Als alle aandacht op Biden kan worden gevestigd, gaat de conservatieve media gegarandeerd een verhaal produceren over het falen van Biden, executive overreach, taking our guns, raising taxes, what about the deficit, etc. etc.

Als ik hem was zou ik dolblij zijn om de eerste 100 dagen van zijn presidentschap vooral in het thema te houden van Trump de grond in stampen. Het zou een heel aantal vliegen in één klap slaan; voldoening voor de democratische kiezers, rechtvaardiging voor wat de democraten nu al jaren roepen, Trump's reputatie/image onderuithalen, én dus de media afleiden. (en hoe beter naar voren komt hoe slecht Trump was als president, ziet Biden er des te beter uit)

[ Voor 3% gewijzigd door link0007 op 17-01-2021 23:06 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 04-06 19:21
De New Yorker heeft beelden online gezet die zijn gemaakt door Luke Mugelson die het Capitool is ingegaan met de insurrectionists. Zijn artikel staat hier. Vooral de beelden vanuit de Senate Chamber vallen op. Het kan bijna niet “Amerikaanser” worden dan het gebed rond 8:00.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voske schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:37:
De New Yorker heeft beelden online gezet die zijn gemaakt door Luke Mugelson die het Capitool is ingegaan met de insurrectionists. Zijn artikel staat hier. Vooral de beelden vanuit de Senate Chamber vallen op. Het kan bijna niet “Amerikaanser” worden dan het gebed rond 8:00.
Te bedenken, daar lopen er 30 miljoen van rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:03
voske schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:37:
12 min madness. Die mensen zijn echt padje af wordt je bang van.
Virtuozzo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:46:
[...]
Vreselijk ik hou me hart vast de komende jaren.

[ Voor 15% gewijzigd door Riptide op 18-01-2021 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Riptide schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:49:
[...]

12 min madness. Die mensen zijn echt padje af wordt je bang van.

[...]

Nou ja, het wordt een uitermate kritiek decennium. Het kan absoluut goed komen. Maar ja, het kan ook heel fout gaan. De crux is dat als het niet goed begint te komen, het gegarandeerd uiteindelijk fout zal gaan. Dat moet vermeden worden. Vraag is of men dit echt beseft in de VS, ik heb daar mijn twijfel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10:03
Virtuozzo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:59:
[...]
Nou ja, het wordt een uitermate kritiek decennium. Het kan absoluut goed komen. Maar ja, het kan ook heel fout gaan. De crux is dat als het niet goed begint te komen, het gegarandeerd uiteindelijk fout zal gaan. Dat moet vermeden worden.
Ja eens, het kan echt alle kanten op dat lijkt me wel duidelijk.
Vraag is of men dit echt beseft in de VS, ik heb daar mijn twijfel bij.
De vraag is inderdaad of genoeg mensen het besef hebben / krijgen. Hier een kort interessante interview met een extremisme-onderzoeker uit de USA over het spectrum van verschillende extremisme in the USA hoe dat nu samen komt in naam van de Trump beweging. En dat spectrum is dus breder dan alleen white supremecy.

https://www.npr.org/2021/...front-far-right-terrorism

[ Voor 10% gewijzigd door Riptide op 18-01-2021 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Virtuozzo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:46:
30 miljoen of 300 miljoen? Aangezien de USA zo'n 330 miljoen inwoners heeft...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Riptide schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:49:
[...]

Eerst maar eens kijken hoe de VS februari door gaan komen.
Noem me een pessimist, maar ik verwacht de komende week, misschien 2, geen gekke dingen. In alle hoofdsteden is veel politie op de been vanwege de aangekondigde demonstraties en bestormingen. Dus de meeste demonstranten zullen braaf omkeren als ze de politiemacht zien.

Maar dan. De weken daarna. De ontevreden, "bestolen" kiezer die thuis zit. Zijn onvrede niet heeft kunnen uiten vanwege de politiemacht. Ik vrees dat we eind januari, begin februari een of meer aanslagen zullen zien in steden in de VS. Ze zullen door de pers worden weggezet als "eenlingen", ontevreden Trump-supporters of gewoon als gek (het een sluit het ander niet uit, overigens).
Het zal er niet beter op worden in de VS, op korte termijn. Het is te hopen dat dat op wat langere termijn wel lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 16:57
Pietervs schreef op maandag 18 januari 2021 @ 01:55:
[...]

Eerst maar eens kijken hoe de VS februari door gaan komen.
Noem me een pessimist, maar ik verwacht de komende week, misschien 2, geen gekke dingen. In alle hoofdsteden is veel politie op de been vanwege de aangekondigde demonstraties en bestormingen. Dus de meeste demonstranten zullen braaf omkeren als ze de politiemacht zien.

Maar dan. De weken daarna. De ontevreden, "bestolen" kiezer die thuis zit. Zijn onvrede niet heeft kunnen uiten vanwege de politiemacht. Ik vrees dat we eind januari, begin februari een of meer aanslagen zullen zien in steden in de VS. Ze zullen door de pers worden weggezet als "eenlingen", ontevreden Trump-supporters of gewoon als gek (het een sluit het ander niet uit, overigens).
Het zal er niet beter op worden in de VS, op korte termijn. Het is te hopen dat dat op wat langere termijn wel lukt.
Tja, ergens is het een probleem dat die mensen hun platform ontnomen is, zoals bijv. Parler. Ik ben van mening dat het internet, en specifiek sociale media, een perfecte wijze is voor mensen om wat stoom af te blazen. Ze kunnen online tekeer gaan door wat extreme dingen te zeggen en daardoor raken ze wat van die boze energie kwijt. Zonder die platformen blijft het zich alleen maar opbouwen.

Ik sprak laatst nog een oud collega van me hier in de VS, een voormalig intelligence officer, en hij zei dat 't zeer problematisch is wanneer dit soort figuren een platform wordt ontnomen, want dan gaan ze underground en kan je minder makkelijk volgen wat ze allemaal aan 't uitspoken zijn.

Nee, terwijl veel mensen al die social media bans aan 't toejuichen waren, vond ik zelf dat 't niet de beste oplossing was. Mensen de mond snoeren lost niet zoveel op.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06 23:35
Sakete schreef op maandag 18 januari 2021 @ 03:32:
Tja, ergens is het een probleem dat die mensen hun platform ontnomen is, zoals bijv. Parler. Ik ben van mening dat het internet, en specifiek sociale media, een perfecte wijze is voor mensen om wat stoom af te blazen.
Het is een leuke theorie, maar ik denk dat we na een experiment van een decade socialmedia wel rustig kunnen concluderen dat het tegenovergestelde gebeurt. De stoom wordt niet afgeblazen, in tegendeel men hitst andere mensen op. En nu heb je de de dubbele hoeveel stoom, die dan ook weer gaan afblazen, etc.

NB de hele "stop the steal" zou niet gebeurd zijn als niemand stoom had kunnen afblazen... Dan was er gewoon maar een boze man geweest die z'n stoom niet kwijt kon ipv een kwart van de bevolking.

Zodra er doden vallen, kunnen we rustig concluderen dat het veel en veel te ver is gegaan, en dat stoom afblazen gewoon niet gebeurt.

Ik zeg niet dat ik een goede oplossing weet, en of dat ik weet waar de grens ligt en wie er moet optreden. Ik zeg alleen dat de theorie van gewoon lekker stoom afblazen duidelijk niet opgaat en in de praktijk het tegenovergesteld gebeurt. Anti-vaxer hebben ook 100duizenden doden op hun geweten, met dank aan "stoom afblazen". Het is moeilijke materie, en onduidelijk wie waar verantwoordelijk voor is. Maar een "perfecte wijze om wat stoom af te blazen"? Nee.. Er vallen echt ontzettend veel doden hierdoor op verschillende onderwerpen. En nu zou er wel eens een heel land kunnen vallen. Dat er iets moet gebeuren is duidelijk.
Nee, terwijl veel mensen al die social media bans aan 't toejuichen waren, vond ik zelf dat 't niet de beste oplossing was. Mensen de mond snoeren lost niet zoveel op.
Niemand wordt de mond gesnoerd. Parler & co zijn allemaal vrij om hun eigen platformen op te richten, hun eigen internet connectie te regelen etc. Maar ja dan zijn ze verantwoordelijk en moeten ze ervoor betalen.
Frapant is bijvoorbeeld the pirate bay, die niet begrijpt waarom Parler van het Internet valt. Niemand wordt gesnoerd. Maar mensen die de boel aan het verzieken zijn tot er doden vallen willen en de boel verzieken en er zelf niet voor opdraaien. Ja je kan maar eentje kiezen. Maar als je kiest voor de boel te verzieken en er zelf verantwoordelijk voor zijn staat die mogenlijkheid je geheel open.

[ Voor 47% gewijzigd door Semyon op 18-01-2021 05:33 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

burgt

Starbass

Er wad toch alweer een alternatief in gab. De baas daar is een relgie gekkie, ze hebben hun eigen hardware en waren al bezig met opschalen om de nieuwe toestroom te faciliteren.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

burgt schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:55:
Er wad toch alweer een alternatief in gab. De baas daar is een relgie gekkie, ze hebben hun eigen hardware en waren al bezig met opschalen om de nieuwe toestroom te faciliteren.
En Parler komt er ook weer aan: https://parler.com/
Technical Difficulties

Now seems like the right time to remind you all — both lovers and haters — why we started this platform. We believe privacy is paramount and free speech essential, especially on social media. Our aim has always been to provide a nonpartisan public square where individuals can enjoy and exercise their rights to both.

We will resolve any challenge before us and plan to welcome all of you back soon. We will not let civil discourse perish!

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:38

Roozzz

Plus ultra

Now seems like the right time to remind you all — both lovers and haters — why we started this platform. We believe privacy is paramount and free speech essential, especially on social media. Our aim has always been to provide a nonpartisan public square where individuals can enjoy and exercise their rights to both.

We will resolve any challenge before us and plan to welcome all of you back soon. We will not let civil discourse perish!
Vooral dat nonpartisan is schitterend.

Feit en fictie blijft lastig :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Ik denk dat sociale media vooral een rol spelen in het verergeren van de vernauwing van de denkbeelden van mensen en ze sneller in een extremere hoek belanden. Voorheen ging er veel meer moeite zitten in het aangaan van een discussie met mensen. En je deed het persoonlijk. Zaken als mimiek, extra uitleg en ga zo maar door. Dit menselijke deel ontbreekt.

En de informatie is ook zo enorm veel dat het voor heel veel mensen niet meer te doen is gedegen informatie van onzin te onderscheiden. Of minder gedegen informatie.

Er is geen tussenweg, de tegenstander heeft altijd ongelijk, is een idioot en heeft er niets van begrepen. Dat escaleert en je krijgt gebeurtenissen zoals de aanval op het Capitool.

Dat het een lekkere manier van ventileren is betwijfel ik ook, mensen blijven maar hangen in hun woede. Er is niemand die even een goede bak koffie neerzet en zegt , denk even aan wat anders en wat wordt jij hier nu beter van. Op zijn hoogst is dat een persoon in een tijdlijn die dat zegt , maar er staat geen fysiek persoon met een goede bak koffie bij die je even helpt met je woede een plek geven.

En de rest van de tijdlijn verklaart iemand voor gek, of moedigd het aan. En mensen blijven maar boos.
Gevaarlijk zat , al is het nog wel een behoorlijke stap om boos te zijn en dan echt geweld te gaan plegen. Maar niet ondenkbaar natuurlijk.

Hopelijk blijven de mensen achter hun toetsenbord zitten de komende maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 18 januari 2021 @ 01:49:
[...]

30 miljoen of 300 miljoen? Aangezien de USA zo'n 330 miljoen inwoners heeft...
Idd Virtuozzo waarom 30 en niet bv 70 (stemmers) ? (had niet gedacht dat er zoveel KKK leden waren)

Is 30 misschien de hoeveelheid inwoners met meer dan 1 vuurwapen per persoon in bezit ? (zou wel een informatieve statistiek kunnen zijn.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 13:50

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Tja, ergens is het een probleem dat die mensen hun platform ontnomen is, zoals bijv. Parler. Ik ben van mening dat het internet, en specifiek sociale media, een perfecte wijze is voor mensen om wat stoom af te blazen. Ze kunnen online tekeer gaan door wat extreme dingen te zeggen en daardoor raken ze wat van die boze energie kwijt. Zonder die platformen blijft het zich alleen maar opbouwen.
'ik ben van mening dat het echt perfect is om met een moker op een meloen te slaan. Dit haalt de boze energie wat weg'
Ik sprak laatst nog een oud collega van me hier in de VS, een voormalig intelligence officer, en hij zei dat 't zeer problematisch is wanneer dit soort figuren een platform wordt ontnomen, want dan gaan ze underground en kan je minder makkelijk volgen wat ze allemaal aan 't uitspoken zijn.

die intelligence officer kijkt alleen vanuit zijn eigen straatje: weten wat er speelt. Hij negeert dan dat die platformen een immense impact hebben.

Voor wat onschuldigere dingen ermee: kijk op netflix 'Around the curve', over flat earthers en duidingen wat er gebeurt, waarom het een ding is geworden. Het zijn dezelfde mechanismen die je in actie ziet.

Op een gegeven moment zul je mensen simpelweg de mond moeten snoeren. Geen enkel limietloze toepassing van iets werkt, zo zal 'roep alles maar wat je wil'ook niet werken. Er moeten grenzen zijn om een samenleving leefbaar te houden.

Men is in de VS aan het ontdekken dat het niet handig is als je gewoon fullblown racistisch kunt zijn 'omdat je je uit'. In Nederland moeten we die weg nog in gaan.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Semyon schreef op maandag 18 januari 2021 @ 04:00:
[...]

NB de hele "stop the steal" zou niet gebeurd zijn als niemand stoom had kunnen afblazen... Dan was er gewoon maar een boze man geweest die z'n stoom niet kwijt kon ipv een kwart van de bevolking.
Interessant is dat het idee van "Stop the Steal" in 2016 ontwikkeld is door Roger Stone in 2016 met als voornaamste doel zoveel mogelijk geld te slaan uit een voorzien verlies van Trump toen.
Het is dus niet uit actionisme 'spontaan' ontstaan, maar is georganiseerd van bovenaf, en heeft een bewust (financieel) doel in het uitnutten van een politieke campagne gebaseerd op publieke onrust na de verkiezingen.

Het is een setup om geld te verdienen, waarbij degenen die er proberen geld aan te verdienen uiteindelijk niet werkelijk enorm geinteresseerd lijken te zijn in of ze verder een succes boeken of resultaten die ze zeggen na te streven ook daadwerkelijk bedrijven.

Ik denk overigens ook dat het gebruik van sociale media hooguit een middel is waarop deze groepen pogen hun organisatie op te zetten en zoveel mogelijk financiele middelen binnen te slepen...
Wil je dit éht bestrijden, is het vermoedelijker weinig zinvol de verbreiding via sociale media te stoppen; dat leid vermoedelijk tot een kat-en-muis-spel.

Véél werkzamer zou volgens mij een betere regulatie van ongeorganiseerde geldstromen rondom verkiezingsthema's en politieke campagne's zijn...
als groepen donaties gaan innen, moet dit gereguleerd zijn, en die groepen gedwongen worden duidelijke openheid te geven waaraan ze dit geld ook daadwerkelijk besteden.

Ik vermoed dat dit de organisatoren van de huidige onrust meer problemen zou opleveren, als ze tot financiele transparantie gedwongen zijn en niet makkelijk zelfverrijking kunnen bedrijven _of_ juist bv zwartgeldstromen kunnen witwassen via PACs en schijndonaties.

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 18-01-2021 10:45 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:57

servies

Veni Vidi Servici

(jarig!)
Virtuozzo schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:59:
[...]

Nou ja, het wordt een uitermate kritiek decennium. Het kan absoluut goed komen. Maar ja, het kan ook heel fout gaan. De crux is dat als het niet goed begint te komen, het gegarandeerd uiteindelijk fout zal gaan. Dat moet vermeden worden. Vraag is of men dit echt beseft in de VS, ik heb daar mijn twijfel bij.
Volgens mij is er maar 1 oplossing hiervoor: uitroeien en dan letterlijk. Het klinkt inderdaad heel krom om wanneer je eigenlijk alles wilt tolereren, je intolerantie niet moet tolereren. Maar het is de enige oplossing omdat het anders van binnenuit zal gaan corrumperen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of ThenNext

RM-rf schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:43:
Interessant is dat het idee van "Stop the Steal" in 2016 ontwikkeld is door Roger Stone in 2016 met als voornaamste doel zoveel mogelijk geld te slaan uit een voorzien verlies van Trump toen.
Voor degene die net zoals ik twijfelde, hier een bron: Wikipedia: Attempts to overturn the 2020 United States presidential election

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

hier bv ook:
https://abcnews.go.com/Po...lection/story?id=43372037

(en let op de datum, het artikel is geschreven op 8 november 2016 ... niet vier jaar later wat eigenlijk heel makkelijk te denken is omdat het bijna één-op-één hetzelfde scenario is dat ze nastreven, met als enige verschil dat toen Tump wél gewonnen bleek te hebben)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
RM-rf schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:43:
[...]
Het is een setup om geld te verdienen, waarbij degenen die er proberen geld aan te verdienen uiteindelijk niet werkelijk enorm geinteresseerd lijken te zijn in of ze verder een succes boeken of resultaten die ze zeggen na te streven ook daadwerkelijk bedrijven.
Het blijft me telkens weer verbazen dat er individuen zijn die zulke enorme hebzucht bezitten dat ze hun eigen land er omver voor zouden werpen. Er zit duidelijk een steekje los. En ervoor verantwoordelijk gehouden worden gebeurt ook bijna niet.
Pagina: 1 ... 178 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid