[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 176 ... 180 Laatste
Acties:
  • 703.539 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:24

Laguna

Connaisseur

MdO82 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:28:
Moet na deze uitslag het senaat ook nog stemmen ?
Uiteindelijk wel maar de vraag is wanneer wordt het in het senaat behandeld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

MdO82 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:28:
Moet na deze uitslag het senaat ook nog stemmen ?
Geen idee. McConnell heeft de agenda voor 19 januari pas staan voor een sessie, maar gezien zijn antipathie tegenover Trump zou 'ie ook iets kunnen vervroegen.

De senaat is iig nog onbekend qua stemming, maar het zou dus kunnen dat pas na de 20ste daar iets uitgevoerd kan worden. Ik voorspel nu al dat Trump in de senaat niet veroordeeld wordt met de benodigde 2/3 meerderheid, maar wel met een gewone meerderheid aan de kant gezet wordt.

* Delerium duimt dat komende week niet nog een coup plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 21:48
Delerium schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:30:
[...]

We kunnen helaas niks garanderen daar :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:01
[...]

Geen idee. McConnell heeft de agenda voor 19 januari pas staan voor een sessie, maar gezien zijn antipathie tegenover Trump zou 'ie ook iets kunnen vervroegen.
De staf van McConnell heeft aan de staf van Schumer medegedeeld dat sessie niet wordt vervroegd naar vrijdag, aldus de NYT vandaag. Sowieso was dat al een probleem.
Although the Senate will hold a pro forma session Friday, it is barred from conducting any kind of business during those days — including “beginning to act on received articles of impeachment from the House” — without agreement from all 100 senators. With a cadre of Trump-allied senators in the Republican conference, that unanimous consent is highly unlikely.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:29
[...]
Deze impeachment is ook een stok achter de deur voor Trump om geen aanzet te geven tot nieuw geweld. Hoe meer van dat soort fratsen hoe zekerder het wordt dat het door de senaat komt.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

De senaat is iig nog onbekend qua stemming, maar het zou dus kunnen dat pas na de 20ste daar iets uitgevoerd kan worden. Ik voorspel nu al dat Trump in de senaat niet veroordeeld wordt met de benodigde 2/3 meerderheid, maar wel met een gewone meerderheid aan de kant gezet wordt.
2/3 dus dat zou inhouden dat er naast alle Democraten, 19 Republikeinen voor impeachment zouden moeten stemmen. Die kans is zo goed als 0 lijkt mij.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:37:
[...]
2/3 dus dat zou inhouden dat er naast alle Democraten, 19 Republikeinen voor impeachment zouden moeten stemmen. Die kans is zo goed als 0 lijkt mij.
Het aantal Republikeinen dat voor veroordeling moet stemmen, is 17 op het moment dat de senatoren van Georgia ingezworen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:32
voske schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Het aantal Republikeinen dat voor veroordeling moet stemmen, is 17 op het moment dat de senatoren van Georgia ingezworen zijn.
Volgens mij 16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
voske schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Moeten ze wel ingezworen worden ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
100 * (2 / 3) = 66 2/3 ;)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Laatst online: 28-05 16:57
Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Yep, wie weet wat ze nog meer uit de trukendoos halen. Anything is possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06 12:16

Clush

Do as I say...

Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:37:
[...]

17 inderdaad.

De kans is niet groot, maar zeker geen 0. Zeker nu McConnell zijn mening een beetje in het midden laat zet dat misschien de deur open voor meer senatoren om voor hun mening uit te komen. Ik denk dat in elk geval een deel van de republikeinen stiekem ook wel graag definitief van Trump af wil.

Ik schat de kans op zo'n 20% dat hij wordt veroordeeld.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Ondertussen is er ook een lijstje van de tien Republikeinen die voor impeachment hebben gestemd:
Liz Cheney of Wyoming; Jaime Herrera Beutler of Washington; John Katko of New York; Adam Kinzinger of Illinois; Fred Upton of Michigan; Dan Newhouse of Washington; Peter Meijer of Michigan; Anthony Gonzalez of Ohio; David Valadao of California and Tom Rice of South Carolina.
Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:41:
[...]
Dat wel inderdaad, maar als Georgia volgende week daadwerkelijk de verkiezingsresultaten officieel vaststelt, zou er (theoretisch) geen probleem meer moeten zijn. Maar goed, dat dachten ze in het
Pennsylvania House of Representatives ook.

[ Voor 34% gewijzigd door voske op 13-01-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Ben benieuwd wat de Senaat gaat doen.
Tweederde meerderheid kan ook gehaald worden als Republikeinen niet op komen dagen. Ten minste, ik had begrepen dat de Senaat niet voltallig aanwezig hoeft te zijn bij een stemming en dat de tweederde bepaald wordt over het aantal aanwezige senatoren.
Dat is natuurlijk wel een mooie uitweg voor mensen die niet tegen impeachment willen stemmen maar ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voske schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:44:
Ondertussen is er ook een lijstje van de tien Republikeinen die voor impeachment hebben gestemd:
Liz Cheney of Wyoming; Jaime Herrera Beutler of Washington; John Katko of New York; Adam Kinzinger of Illinois; Fred Upton of Michigan; Dan Newhouse of Washington; Peter Meijer of Michigan; Anthony Gonzalez of Ohio; David Valadao of California and Tom Rice of South Carolina.
Te bedenken. Tien. Van de ... ?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 23375 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:45:
Ben benieuwd wat de Senaat gaat doen.
Tweederde meerderheid kan ook gehaald worden als Republikeinen niet op komen dagen. Ten minste, ik had begrepen dat de Senaat niet voltallig aanwezig hoeft te zijn bij een stemming en dat de tweederde bepaald wordt over het aantal aanwezige senatoren.
Dat is natuurlijk wel een mooie uitweg voor mensen die niet tegen impeachment willen stemmen maar ook niet voor.
Maar ook een punt van zorg, met al het geklets op Gab voor acties om te voorkomen dat Democraten aanwezig kunnen zijn.

Dit gaat nog lang een gekkenhuis blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
Het is wat ingewikkelder. Nu zijn er 99 senatoren, 1 zetel is vacant. 2/3 = 66.
Dus met 47 Dems heb je nog 19 Reps nodig.

Na de inauguratie zijn het er weer 100. Dan is 2/3 idd 67 en dan zijn er 50 dems, dus 17 nodig, dus ik zat mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:45:
[...]

211. Vier Republikeinen hebben niet gestemd, maar die namen heb ik nog niet.

Edit:

Niet gestemd hebben:
Kay Granger
Andy Harris (gaf voorrang aan zijn werk als arts, zou tegen gestemd hebben)
Greg Murphy (caring for his wife who recently underwent extensive back surgery)
Daniel Webster (family medical obligations).

Kennelijk hadden ze niet geregeld om net als vele anderen by proxy te stemmen.

[ Voor 42% gewijzigd door voske op 13-01-2021 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voske schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:44:

[...]

Dat wel inderdaad, maar als Georgia volgende week daadwerkelijk de verkiezingsresultaten officieel vaststelt, zou er (theoretisch) geen probleem meer moeten zijn. Maar goed, dat dachten ze in het
Pennsylvania House of Representatives.
Exact. Niets is zeker. En Georgia is net Kentucky in sommige saillante opzichten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

[...]

211 toch?

4 stemmen zijn niet doorgekomen om welke reden dan ook.
10 hebben voor gestemd.
197 tegen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:47:
[...]

Maar ook een punt van zorg, met al het geklets op Gab voor acties om te voorkomen dat Democraten aanwezig kunnen zijn.

Dit gaat nog lang een gekkenhuis blijven.
Het mes snijdt aan twee kanten.
Is wel iets waar de Democraten dan op moeten anticiperen om hun senatoren op tijd in de Senaat te krijgen (verblijf dicht in de buurt bijv.).

Maar spannend blijft het in ieder geval wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23375 op 13-01-2021 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Momenteel dus 19 inderdaad, pas als ze ingezworen zijn 17.
[...]

Van de 211, maar van de 138 die op 6 januari protesteerden tegen de uitslagen van Pennsylvania na de bestorming had ik sowieso geen verwachtingen. Toch nog 63 extra die zich achter Trump blijven scharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Senaat gaat zich op zn vroegst pas op de 19e over deze zaak buigen. Dus Trump kan zn dagen uitzitten, golfend.

Trump gaat zich nu gedeisd houden, wellicht compleet onzichtbaar. En dan zegt ie straks, zie je nu wel dat ik helemaal niks geks doe? Die democraten zijn zulke dramaqueens!

[ Voor 44% gewijzigd door jaapstobbe op 13-01-2021 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Laguna schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:51:
Momenteel dus 19 inderdaad, pas als ze ingezworen zijn 17.

[...]

Van de 211, maar van de 138 die op 6 januari protesteerden tegen de uitslagen van Pennsylvania na de bestorming had ik sowieso geen verwachtingen. Toch nog 63 extra die zich achter Trump blijven scharen.
Dat laatste klopt niet helemaal. Er zijn ook een paar die duidelijk hebben aangegeven dat Trump niet vrijuit gaat maar danwel vanwege juridische technicaliteiten danwel onder het mom van 'het is nog maar 7 dagen, laten we ons op andere dingen richten' toch niet voor impeachment hebben gestemd.

Ik heb ook geluiden gehoord dat sommigen (bang zijn om) bedreigd (te) worden en dit boek het liefst zo snel mogelijk sluiten, waarbij een procedure natuurlijk ook niet helpt. Ik kan onmogelijk inschatten wat daarvan waar is, maar het is ergens wel begrijpelijk.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat ik me afvraag is waarom de republikeinen in toch nog een meerderheid zo vast houden aan Trump. Ze weten ook wel dat de leugens die hij over de verkiezingen roept niet waar zijn. Enige reden die ik me dan kan indenken is dat ze bij de GOP bang zijn veel stemmen te verliezen als ze niet achter Trump blijven staan. Maar hoeveel Trump stemmers zouden niet ook voor een andere republikeinse kandidaat gestemd hebben dus die impact is toch niet zo groot op die paar doorgesnoven idioten na die het capitool bestormden?? Het komt op mij over of die hele GOP wanhopig aan Trump probeert vast te houden tegen beter weten in. Of is het nieuws wat wij hier over de situatie daar ontvangen ook zo gekleurd dat we daardoor hier heel anders tegen Trump aan kijken? Kan het me haast niet voorstellen maar kan er ook geen rationele verklaring voor bedenken waarom hij er nog steeds zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teknix1982 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:07:
Wat ik me afvraag is waarom de republikeinen in toch nog een meerderheid zo vast houden aan Trump. Ze weten ook wel dat de leugens die hij over de verkiezingen roept niet waar zijn. Enige reden die ik me dan kan indenken is dat ze bij de GOP bang zijn veel stemmen te verliezen als ze niet achter Trump blijven staan. Maar hoeveel Trump stemmers zouden niet ook voor een andere republikeinse kandidaat gestemd hebben dus die impact is toch niet zo groot op die paar doorgesnoven idioten na die het capitool bestormden?? Het komt op mij over of die hele GOP wanhopig aan Trump probeert vast te houden tegen beter weten in. Of is het nieuws wat wij hier over de situatie daar ontvangen ook zo gekleurd dat we daardoor hier heel anders tegen Trump aan kijken? Kan het me haast niet voorstellen maar kan er ook geen rationele verklaring voor bedenken waarom hij er nog steeds zit.
Er zijn veel redenen, maar de meest elementaire is dit: er zijn slechts een twintigtal Republikeinen daar die niet afhankelijk zijn van het Council for National Policy voor toegang tot financieringsmechanismen.

All this began with the problem of dark money and oligarchy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ze zijn vaak ook wel ver voorbij het point of no return. Hoe kunnen ze nu nog zeggen dat Biden wel degelijk de legitieme president is na al die leugens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:21
Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:09:
[...]

Er zijn veel redenen, maar de meest elementaire is dit: er zijn slechts een twintigtal Republikeinen daar die niet afhankelijk zijn van het Council for National Policy voor toegang tot financieringsmechanismen.

Plus dat de haat tegen de democraten groter lijkt/is dan de afkeer van Trump. Volledig gepolariseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:09:
[...]

Die moest ik even opzoeken maar wat ik zo snel lees lijkt wel een soort kabal uit de serie blacklist. Deze groep heeft dus voor 2016 een groep van 30 kandidaten overwogen en uiteindelijk was Trump de zwaar favoriete (lees waarschijnlijk bespeelbaar). En deze groep van extremisten maakt eigenlijk de dienst uit bij de GOP? En ze zijn voor verkiesbaar stellen hun goedkeuring (campagnefunds) nodig? Interessant. Toch is in verdiepen. Thnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Teknix1982 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Die moest ik even opzoeken maar wat ik zo snel lees lijkt wel een soort kabal uit de serie blacklist. Deze groep heeft dus voor 2016 een groep van 30 kandidaten overwogen en uiteindelijk was Trump de zwaar favoriete (lees waarschijnlijk bespeelbaar). En deze groep van extremisten maakt eigenlijk de dienst uit bij de GOP? En ze zijn voor verkiesbaar stellen hun goedkeuring (campagnefunds) nodig? Interessant. Toch is in verdiepen. Thnx
De schrijvers van die serie zijn amateurs 8)

Het CNP is al sinds 81 aan de gang, met het voordeel van een vliegende start van de voorloper.

Als je je hier wat in wil verdiepen voor context, er is een leeslijst hier: Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

Hiding in Plain Sight is voor tegenwoordige context van actualiteit de meest praktische om mee te beginnen. Er is geen detail in te vinden wat niet in onderzoek (academische, financieel forensisch, criminologisch) onbevestigd is conform standaarden van onderzoeksjournalistiek.

Democracy in Chains is de aanrader voor verkenning van “maar hoe kwam het zo ver” voor gedachtegoed, en voor de machine van netwerken intern aan de VS. Ook een aanrader als je wil weten waar het Nederlandse fundament van politieke economie zijn oorsprong heeft.

Dark Money is de aanrader voor de transnationale arena, van organised white collar crime, oligarchy, de netwerken van beïnvloeding.

Die laatste twee zijn van academische standaard, maar hapklaar geschreven. Enkel minder, hoe moet ik het zeggen, pakkend. Kendzior heeft haar studies een verpakking van verhaal gegeven, de andere twee die van analyse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:01

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Teknix1982 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Niet alleen in 2016, helaas. Ik heb zelf Jane Mayer - Dark Money (boek) op mijn bureau liggen, daar word je regelmatig goed misselijk van, maar het is wel een heel stuk duiding voor het 'what the f*ck is going on here!?' gevoel wat bij veel mensen leeft.

Verder neem ik dit schaamteloos over O-) : een leeslijst. Ik was niet snel genoeg.

Mocht je geen tijd of zin hebben in boeken, een goede publicatie over de CNP: https://www.splcenter.org...nal-policy-behind-curtain

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.ScorpionSquad schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Niet alleen in 2016, helaas. Ik heb zelf Jane Mayer - Dark Money (boek) op mijn bureau liggen, daar word je regelmatig goed misselijk van, maar het is wel een heel stuk duiding voor het 'what the f*ck is going on here!?' gevoel wat bij veel mensen leeft.

Verder neem ik dit schaamteloos over O-) : een leeslijst.

Mocht je geen tijd of zin hebben in boeken, een goede publicatie over de CNP: https://www.splcenter.org...nal-policy-behind-curtain
Heh, ok, die is leuk om haar door te geven. You made someone sick again 😎👍

https://www.sourcewatch.org/ is handig om termen, namen en actoren snel op te kunnen zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:31:
[...]

Heh, ok, die is leuk om haar door te geven. You made someone sick again 😎👍

https://www.sourcewatch.org/ is handig om termen, namen en actoren snel op te kunnen zoeken.
offtopic:
Als het verhaal zich nu ook eens zo snel zou verspreiden als die ene andere ziekmaker die nu rond gaat...

Bedankt voor de tip overigens, ga ik zeker eens naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 10:54
Teknix1982 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:07:
De republikeinen in het Huis hoeven niet. Zij wisten ook wel dat impeachment ging slagen. Waarom riskeren dat je achterban je haat omdat je voor stemt, terwijl hij in het Senaat weer vrijgesproken kan worden.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:28:
[...]

De schrijvers van die serie zijn amateurs 8)

Het CNP is al sinds 81 aan de gang, met het voordeel van een vliegende start van de voorloper.

Als je je hier wat in wil verdiepen voor context, er is een leeslijst hier: Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

Hiding in Plain Sight is voor tegenwoordige context van actualiteit de meest praktische om mee te beginnen. Er is geen detail in te vinden wat niet in onderzoek (academische, financieel forensisch, criminologisch) onbevestigd is conform standaarden van onderzoeksjournalistiek.

Democracy in Chains is de aanrader voor verkenning van “maar hoe kwam het zo ver” voor gedachtegoed, en voor de machine van netwerken intern aan de VS. Ook een aanrader als je wil weten waar het Nederlandse fundament van politieke economie zijn oorsprong heeft.

Dark Money is de aanrader voor de transnationale arena, van organised white collar crime, oligarchy, de netwerken van beïnvloeding.

Die laatste twee zijn van academische standaard, maar hapklaar geschreven. Enkel minder, hoe moet ik het zeggen, pakkend. Kendzior heeft haar studies een verpakking van verhaal gegeven, de andere twee die van analyse.
Zojuist dark money als ebook gekocht. Zal hem is gaan lezen, thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:13:
[...]

Plus dat de haat tegen de democraten groter lijkt/is dan de afkeer van Trump. Volledig gepolariseerd.
Frank Herbert is ironisch en pijnlijk genoeg, hij draait zich om in zijn graf, de basis voor dominant perspectief daarbij. Beliefs are an engine, religion and ideology are churches. Dit is een van de primaire stellingen van het CNP.

De resultaten zijn er inderdaad naar. Dat gezegd, het is ook wel eigen aan een jong land. Men heeft geen duizend jaar van voorontwikkeling. Alles is kunstmatig. Zelfs de culturele mythologie rust op marketing. Het is niet vreemd dat men zo kwetsbaar is in deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trump gaat nog een statement geven vannacht volgens CNN:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:38:
[...]

Frank Herbert is ironisch en pijnlijk genoeg, hij draait zich om in zijn graf, de basis voor dominant perspectief daarbij. Beliefs are an engine, religion and ideology are churches. Dit is een van de primaire stellingen van het CNP.

De resultaten zijn er inderdaad naar. Dat gezegd, het is ook wel eigen aan een jong land. Men heeft geen duizend jaar van voorontwikkeling. Alles is kunstmatig. Zelfs de culturele mythologie rust op marketing. Het is niet vreemd dat men zo kwetsbaar is in deze.
Nuja, de voorontwikkeling was er wel, maar het is vooral een bizar snelle wending en aarding geweest, rond 1500, denk ik. Dat wat er was aan cultuur, hoewel heel anders ontwikkeld en vormgegeven, was in bepaalde opzichten een stuk verder op het gebied van bijvoorbeeld individuele vrijheid en sustainability. Toen is die voorontwikkeling bijna volledig verwoest, en is de VS zich eigenlijk gaan vormen vanuit het Europa van toen.

Dat heeft dan ook nog eens plaatsgevonden vanuit met name de Europese handelsgeest en niet vanuit de andere kringen. De verbinding tussen de VS en Europa is er natuurlijk altijd wel geweest, maar het land is in bepaalde opzichten een interessant studie-object om te kijken hoe een nieuwe samenleving zich ontwikkeld met als initiële input een beperkt stuk cultuur van een andere samenleving. Helaas was die input nou niet per se het summum van Europese ontwikkeling, ook niet in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Toch leuk dat die Boebert, congreslid van mijn staat Colorado, nu continu in het nieuws komt. Nog gekker dan Trump, zo'n Qanon gekkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Trump probeert z’n hachje (brand) te redden en af te leiden van de impeachment vote:

Meest presidentiële boodschap van hem ooit, 7 dagen voor het einde. Ook een poging om senatoren een excuus te geven tegen veroordeling te stemmen.

Ook opmerkelijk, 2:54 “I cannot emphasize that there must be no violence, no law breaking...” wink naar z’n base? :p Maar waarom niet opnieuw opgenomen...

spoiler:
’cannot emphasize enough’ is wat hij had moeten zeggen

[ Voor 49% gewijzigd door fsfikke op 14-01-2021 00:43 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 10:34
En nog steeds krijgt ie het niet uit z'n strot om te zeggen dat Biden de verkiezing heeft gewonnen en de volgende president is... :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!
fsfikke schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:18:
Trump probeert z’n hachje (brand) te redden en af te leiden van de impeachment vote:

[Embed: A Message from President Donald J. Trump]

Meest presidentiële boodschap van hem ooit, 7 dagen voor het einde. Ook een poging om senatoren een excuus te geven tegen veroordeling te stemmen.

Ook opmerkelijk, 2:54 “I cannot emphasise that there must be no violence, no law breaking...” wink naar z’n base? :p Maar waarom niet opnieuw opgenomen...
Nou, dat zat werkelijk tjokvol met triggers. Hier is goed over nagedacht. Duale focus, inward/group en inward/connected. Sterke focus op presentatie en woordkeuze voor resonantie, evenzo sterke focus op symbolen. Zeer gericht op de Republikeinen in de Senaat, tegelijkertijd nog steeds de Q timing en associatie.

Plus, al zat dat weinigen opvallen. Er is in die kringen een aantal narrative identifiers van locatie/positie. No Oval Office / pulpit setting = no room to talk.

Rise above the rank. Snip.

For the good of our families.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Nou, 4 jaar na z’n aantreden, 7 dagen voor z’n aftreden, 7 dagen na z’n coup en 10 minuten na z’n tweede impeachment klonk dat bijna presidentieel.

Het is natuurlijk too little, too late, zonder greintje zelfreflectie en ik moet nog zien hoe gemeend het allemaal is... maar toch: het leek ergens op.

... not as I do.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Denk aan hoe de achterban dit interpreteert. "Mijn echte supporters doen dit niet", zie je wel, het was antifa. "Efforts to cancel, blacklist are dangerous", precies, linkse gevaar etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Virtuozzo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:31:
[...]

Plus, al zat dat weinigen opvallen. Er is in die kringen een aantal narrative identifiers van locatie/positie. No Oval Office / pulpit setting = no room to talk.

Dit stuk is onbegrijpelijk. Althans toch voor mij.

Sowieso zie je meer dan ik zie. Ik zie iemand die z'n eigen hachje probeert te redden, de partij niet verder af te vallen en zelf ook de eerste voorzetten doet om het covid-probleem in de schoenen van de nieuwe regering te schuiven.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:10
[...]
Nou, dat zat werkelijk tjokvol met triggers. Hier is goed over nagedacht. Duale focus, inward/group en inward/connected. Sterke focus op presentatie en woordkeuze voor resonantie, evenzo sterke focus op symbolen. Zeer gericht op de Republikeinen in de Senaat, tegelijkertijd nog steeds de Q timing en associatie.

Zeker goed over nagedacht de timing van de speech vlak na de 2de impeachment is zeer gecalculeerd. Maar goed er zitten natuurlijk nog steeds mensen om hem heen met een agenda die hem kosten wat kost willen beschermen en deze speech influisteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Riptide op 14-01-2021 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:10

DevWouter

Creator of ThenNext

[...]

Er zitten inderdaad triggers in, maar tjokvol? Volgens mij is het merendeel omdat ik het graag wil zien.

Als men kijk naar de signalen van zijn lichaam dan zijn verandert zijn bedoeling een stuk minder dan in zijn vorige speeches waar hij binnen een zin continue van bedoeling veranderde. Nu had hij meerdere zinnen achter elkaar waar zijn houding/bedoeling nagenoeg niet veranderde.

offtopic:
tip: speel het filmpje af zonder geluid zodat je niet afgeleid wordt door zijn stem en je makkelijker op het gedrag let. In dit geval zijn ze handen het makkelijkst. Het gaat niet zo zeer wat hij met zijn handen doet, maar eerder of het patroon verandert. Als iemands fysieke houding verandert dan verandert ook zijn mentale houding. Overigens betekent dat niet dat iemand dubbelzinnig is of liegt.

Kijk vervolgens het segment terug met geluid en je ziet dat hij op dat moment heel even van mentale houding verandert

Dat gezegd te hebben: Hij had zijn "free speech" gedeelte gewoon achterwege moeten laten. Ik ben nu wel van mening dat hij vindt dat het niet had mogen gebeuren, maar de reden waarom hij dat denkt vind ik dubieus.

Edit: Volgens mij zei hij "ranker" en dat zou je kun vertalen als "wees geen soldaat van een 'gang' ", maar dat is met dieproze bril bekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door DevWouter op 14-01-2021 01:22 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Het past allemaal prima bij de gedachte dat alleen belangrijke presidentiële toespraken worden gedaan in het Oval Office. Niet minder belangrijk is dat men hiermee ook de volledige controle houdt over de setting en het verhaal (niet voor niets is het een opgenomen uitspraak en geen live TV-toespraak).

In dat opzicht was de press briefing (of beter gezegd rant) van Trump op 5 november het andere uiterste. Daar was men de controle kwijt, zowel in woord (de press briefing sloot af met een journalist die iets roept als “are you a sore loser?” terwijl Trump wegloopt) als beeld (de foto van Trump met het Exit-sign).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:10
[b]DevWouter schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 01:20:

Dat gezegd te hebben: Hij had zijn "free speech" gedeelte gewoon achterwege moeten laten. Ik ben nu wel van mening dat hij vindt dat het niet had mogen gebeuren, maar de reden waarom hij dat denkt vind ik dubieus.

Edit: Volgens mij zei hij "ranker" en dat zou je kun vertalen als "wees geen soldaat van een 'gang' ", maar dat is met dieproze bril bekenen.
Compleet gescript en gecalculeerd dus inderdaad zeer dubieus. Sterker nog ik ben van mening dat hij diep van binnen helemaal niet vind dat het niet had mogen gebeuren. Iets met "stand back and stand by"... remember?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hier kan ik dan wel om grimlachen:

Trump die opdracht geeft om Rudy Giuliani niet te betalen voor het werk dat deze gedaan heeft voor alle mislukte rechtszaken, reizen etc. Ook zijn grootste supporters naait hij in het openbaar. Karma is a bitch.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sakete
gambieter schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 03:12:
[Twitter]
Trump die opdracht geeft om Rudy Giuliani niet te betalen voor het werk dat deze gedaan heeft voor alle mislukte rechtszaken, reizen etc. Ook zijn grootste supporters naait hij in het openbaar. Karma is a bitch.
Tja. Dit is hoe hij werkt, al decennia. Iemand die denkt dat hij 't ineens anders gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sakete schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 03:18:
Tja. Dit is hoe hij werkt, al decennia. Iemand die denkt dat hij 't ineens anders gaat doen...
Het verbaast me vooral dat Giuliani hier in trapt. Bij Trump laat je altijd vooruitbetalen of per voorschot doen. Niets achteraf betalen, want dat doet hij niet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakete
gambieter schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 03:46:
[...]

Het verbaast me vooral dat Giuliani hier in trapt. Bij Trump laat je altijd vooruitbetalen of per voorschot doen. Niets achteraf betalen, want dat doet hij niet.
Tja, de eerste fout was dat hij uberhaupt voor Trump ging werken. Dat loopt gewoon nooit goed af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik ga Dark Money maar eens lezen dan....

Ik ben zelf alleen niet zo'n 'non-fictie' lezer, maar gaat het toch proberen :)
Voor mensen zoals ik die graag fictie lezen kan ik, in de context van wat er gaande is, Ken Follett's Century Trilogy aanraden. Het is natuurlijk niet zo gewichtig als de boeken hierboven genoemd, maar het is semi-fictie. Fictionele personen in een non-fictionele wereld die contact maken met historische figuren. Je volgt verschillende families door de 20e eeuw heen en maakt dus WW1, WW2 en de koude oorlog mee. Oftewel geschiedenis in een romanvorm.

En dan met name boek 2, Winter of the World, is dan een aanrader om te zien waarom alle signalen en gebeurtenissen zo ongelooflijk alarmerend zijn.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28
fsfikke schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:18:

[Embed: A Message from President Donald J. Trump]

Antwoord van z'n fans: tja, dat moet hij gewoon zeggen, wij weten wel beter. Rellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
matthijst schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:14:
[...]

Antwoord van z'n fans: tja, dat moet hij gewoon zeggen, wij weten wel beter. Rellen!
Ik vind vooral de timing ergelijk. Een week te laat om een standaard teleprompter bericht voor te lezen. Bovendien mist het excuses voor zijn bijdrage. Wat de Republikeinen allemaal beweerden dat de teksten fight like hell en trial by combat allemaal figuurlijk genomen moesten worden is dat door de president achteraf letterlijk bevestigd dat hij de bestorming en geweld helemaal ik is met zijn tweet “Never Forget This Beautiful Day”. Zolang hij dat niet publiekelijk terug trekt is elk bericht van no violence volledig ongeloofwaardig. Daar zijn geen triggers voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Krylinck schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:58:
[...]

Dit stuk is onbegrijpelijk. Althans toch voor mij.

Sowieso zie je meer dan ik zie. Ik zie iemand die z'n eigen hachje probeert te redden, de partij niet verder af te vallen en zelf ook de eerste voorzetten doet om het covid-probleem in de schoenen van de nieuwe regering te schuiven.
Er zijn best wat signalen dat Trump een imperium wil bouwen, een legacy, een dynasty. Zolang hij de boze blanke man in een groot aantal achter zich heeft staan (Qanonbelievers, far right groepen, tot ronduit extremistisch racistische groeperingen zoals oa. Proud Boys) is en blijft hij en zijn familie relevant voor het GOP in zekere zin. Het is zijn posse, zijn maffiagroep die hij kan besturen en opzwepen.

In deze speech zie je dan weer dat hij weigert schuld of verantwoordelijkheid op zich te nemen, hij weigert echt te benoemen wie het waren (het was zijn achterban) en laat dus alle ruimte vrij voor zijn achterban om doodleuk te ontkennen wat er gebeurd was. Door daarna wat zielig te doen over het schrappen van zijn twitteraccount maakt hij het plaatje voor een hele grote groep mensen compleet: 'zie je wel! het systeem is tegen hem aan het werken. Antifa zorgde voor rellen en de hippies in silicon valley proberen te voorkomen dat onze president zich publiekelijk kan verdedigen'.

In een grotere lijn is dit trouwens ook zijn standaard manier van praten: nooit concreet zijn, nooit specifiek zijn, altijd ruimte laten voor zo ruim mogelijke interpretaties bij de mensen die je nodig hebt. De man is een parasiet (zijn gehele leven al) en gedraagt zich in zekere zin ook zo.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:44

Player1S

Probably out in the dark

zucht.....

Marjorie Taylor Greene says she will introduce impeachment articles against Biden
"I would like to announce on behalf of the American people, we have to make sure our leaders are held accountable, we cannot have a President of the United States who is willing to abuse the power of the office of the presidency and be easily bought off by foreign governments, foreign Chinese energy companies, Ukrainian energy companies, so on January 21, I will be filing articles of impeachment on Joe Biden," Greene told Newsmax's Greg Kelly.
Hoe help je je eigen carrière om zeep.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Player1S schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:35:
Hoe help je je eigen carrière om zeep.
Is maar hoe je het bekijkt denk ik. Als ik haar zo eens zie, ff een paar jaartjes als Q afgevaardigde en daarna het talking head circuit in op Fox, OAN, Newsmax, etc.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Twee jaar eerder dan ik had verwacht. Als de GOP de meerderheid in het huis hebben in 2022 gaan ze sowieso een vrij omvangrijk impeachment onderzoek starten naar Biden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Iets zegt mij dat dit geen eigen initiatief is...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja je kon er op wachten. Wat dan wel weer interessant is om te zien hoe andere republikeinen er op reageren. Als die gewoon allemaal braaf instemmen is het nog erger dan ik had verwacht. Ik had eigenlijk verwacht dat het pas bij het eerste schandaal dat er over Biden is zou komen, maar nu is het volledig inhoudsloos.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Cyberpope schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:50:
[...]

Iets zegt mij dat dit geen eigen initiatief is...
Dit was volgens mij 1 van die zwaar door Qanon beïnvloede wappies.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Player1S schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:51:
[...]

Dit was volgens mij 1 van die zwaar door Qanon beïnvloede wappies.
Jazeker, die is echt knettergek.

Presteerde het gisteren om met een mondkapje met de tekst 'CENSORED' spreektijd in het Huis te krijgen en een speech te geven die wereldwijd werd uitgezonden.

Maar goed, dat wás ze al vóórdat ze werd verkozen. Dus het is niet zo dat ze nu heel erg door de mand valt, je zou zelfs kunnen zeggen dat ze dankzij haar wappiegehalte verkozen is.

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

anboni schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:28:
En nog steeds krijgt ie het niet uit z'n strot om te zeggen dat Biden de verkiezing heeft gewonnen en de volgende president is... :X
Leuk he, mensen met een narcistische stoornis...

Zelfs al zou hij het op een gegeven moment zeggen, dan zal hij iets later een reden vinden om vol te houden dat hij het nooit heeft gezegd, nooit zo heeft bedoeld, nooit meende, het niet waar is, en dat hij de grootste is en Biden een kleine pik heeft o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Vraag me af in hoeverre dit soort types de komende vier jaar nog tractie krijgen.

Vorige maand, met mijn inschatting dat de Senaat bij de GOP zou blijven en voor het debacle van vorige week zag ik niet zoveel issues voor de GOP. Nu zie je dat ze haast lijken te maken met het lossnijden van in elk geval Trump, maar de vraag is in hoeverre ze bereid zijn zijn aanhang de middelvinger te geven.

Lastige puzzle voor ze. Maar ze komen er ongetwijfeld uit, dat lukt ze altijd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

De foto's bij dit artikel doen denken aan de een of andere slechte science fiction film:

https://www.theguardian.c...n-dc-for-inauguration-day

Overigens hoop ik dat het niet tot een shootout komt tussen leden van de National Guard omdat sommigen gehersenspoeld zullen blijken te zijn door Q Anon... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:52
Dr. Strangelove schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:24:
Vraag me af in hoeverre dit soort types de komende vier jaar nog tractie krijgen.
Tractie in de zin van alt-right onrusten/rellen/aanslagen zoals de afgelopen vier jaar in toenemende mate hebben plaatsgevonden: ik verwacht het wel.
..GOP. Nu zie je dat ze haast lijken te maken met het lossnijden van in elk geval Trump,
Toch niet zoveel dat ze nu massaal voor impeachment stemmen, integendeel.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17

henri8096

BIM is not a software!

En nu wel om eensgezindheid vragen . . . . . https://www.nu.nl/verkiez...-niet-op-impeachment.html

Echt, die man heeft geen grammetje zelfreflectie.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@henri8096 volledig gescript natuurlijk, tevens wil men kosten wat kost wanordelijkheden voorkomen rond de inauguratie volgende week.
Amphiebietje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:33:

Overigens hoop ik dat het niet tot een shootout komt tussen leden van de National Guard omdat sommigen gehersenspoeld zullen blijken te zijn door Q Anon... :/
Ik weet wel wie dan het onderspit zullen delven.

[ Voor 55% gewijzigd door Laguna op 14-01-2021 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04

Seraphin

Meep?

Goed, die QAnon dame die heeft aangegeven op 21-jan een impeachment van Biden op te stellen is dus een beetje een bijzonder figuur.

Desalniettemin maak ik me ernstige zorgen over deze ontwikkeling. Het impeachment protocol dreigt op deze manier te verwateren naar een bot wapen, dat altijd volgens partijlijnen ingezet wordt. (voor zover het dat al niet was).

Als dit wordt doorgezet en de republikeinen (mainstream danwel hardline QAnon of andere uitersten) continue impeachtments op gaan starten de komende jaren ("OMG Biden farted in public, impeach!") dan wordt het land lamgeslagen. Bonus: de eerstvolgende keer dat een impeachment op een Republikein wordt losgelaten (de huidige procedure op Trump incluis) zullen ze (kunnen) roepen "zie je wel, wéér een nutteloze vooringenomen nep-impeachment!!!oneone".

Doet mij denken aan de Russische manier van desinformatie verspreiden: het doel is niet om mensen de desinformatie te laten geloven, het doel is om mensen de waarheid te laten wantrouwen / ontkennen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:27

NMH

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:33:
De foto's bij dit artikel doen denken aan de een of andere slechte science fiction film:

https://www.theguardian.c...n-dc-for-inauguration-day
Ook wel frappant:
At least 20,000 National Guard troops will be deployed in Washington by the end of the week.
As of July 2, 2018, the US still maintains a military presence of 5,000 troops stationed in Iraq
U.S. keeps 13,000 troops as October 2019.
Als al die getallen (nog) accuraat zijn, zijn er straks dus meer gardisten in DC dan miltairen in Irak en Afghanistan bij elkaar.
Ik moet zeggen dat ik eenzelfde soort gedachte had toen de reinforcements binnenkwamen op de avond dat het Capitool bestormd werd; zitten daar wellicht elementen tussen die loyaal zijn aan Trump?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
NMH schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:21:
[...]
Als al die getallen (nog) accuraat zijn, zijn er straks dus meer gardisten in DC dan miltairen in Irak en Afghanistan bij elkaar.
De getallen zijn niet meer accuraat. Er zijn vier keer zoveel gardisten in DC. Het totaal aantal Amerikaanse militairen in Irak en Afghanistan bedraagt morgen in totaal 5.000 aldus de Military Times.
Seraphin schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:12:
Het impeachment protocol dreigt op deze manier te verwateren naar een bot wapen, dat altijd volgens partijlijnen ingezet wordt. (voor zover het dat al niet was).
Dat is het wat betreft presidenten altijd al geweest (in een verder verleden ook wat betreft de impeachment van federale rechters). Gisteren was de meest bipartisan impeachment van de vier presidential impeachments omdat er tien Republikeinen met de Democraten meestemden (bij Andrew Johnson en de eerste impeachment van Trump stemde telkens maar één partij voor inpeachment; bij Clinton stemden ook vijf Democraten voor impeachment). Oproepen tot een impeachment of zelfs een mislukte poging tot een impeachment hebben we al vaker gezien, onder Bush en Obama maar ook in de 19e eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
NMH schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Ook wel frappant:

At least 20,000 National Guard troops will be deployed in Washington by the end of the week.
Hopelijk bereid men zich elders ook zo goed voor.

FBI Warns Of Inauguration Day Unrest In All 50 States
https://www.npr.org/2021/...y-unrest-in-all-50-states

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 18:40
Is er iets gebeurd, of aan de hand?, het is zo stil hier.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mel33 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:30:
De Amerikaanse spin-DJ`s beginnen meestal pas om 18:00 met draaien.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ben blij 8) Af en toe geen escalatie, incident of drama is wel zo prettig 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

Wees blij dat er een keer een paar uur niét aan een stoelpoot van de democratie gezaagd wordt :+ . Wen er maar niet aan, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
We kunnen het altijd nog hebben over trump's betalingsgedrag:
https://edition.cnn.com/2...es-white-house/index.html

Edit: spuit 11 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 14-01-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 12:19
Raymond schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:17:
[...]

We kunnen het altijd nog hebben over trump's betalingsgedrag:
https://edition.cnn.com/2...es-white-house/index.html
Dat is zoooooo 13 uur geleden :P

@voske Grootste opkomst van politie en militairen ooit! Veel meer dan Trump! By alot! :+

[ Voor 10% gewijzigd door Nnoitra op 14-01-2021 16:37 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Eén onderwerp waar het volgende week woensdag in ieder geval niet over hoeft te gaan, is het aantal toeschouwers op de National Mall. Die gaat namelijk dicht. Daarmee worden de genodigden de enige aanwezige toeschouwers (naast de duizenden ordehandhavers), want er is daarmee geen plek waarvandaan "buitenstaanders" de inauguratie kunnen zien.

We hoeven ons dus niet druk te maken over vergelijkingen als deze, want het enige wat hier woensdag te zien zal zijn, zijn gras, soldaten en politieagenten:
Afbeeldingslocatie: https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/DCD5/production/_93733565_view_reu976.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:10

DevWouter

Creator of ThenNext

voske schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:33:
We hoeven ons dus niet druk te maken over vergelijkingen als deze, want het enige wat hier woensdag te zien zal zijn, zijn gras, soldaten en politieagenten.
offtopic:
Zoals bij Trump? :+

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Trump: Look at the amount of people at mine, and now sleepy joes. Who is the more popular president, who is the best president? Yes, that's me. I'm the more popular and best president the USA ever had .... EVER!!!!!

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gambieter schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 03:12:
[Twitter]
Slim: Het is goedkoop en hij heeft ook meteen een zondebok voor de 60 verloren rechtzaken. Dat komt nu niet meer doordat er niet genoeg bewijs voor fraude was maar doordat Rudy zijn werk niet goed deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
downtime schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:47:
[...]

Slim: Het is goedkoop en hij heeft ook meteen een zondebok voor de 60 verloren rechtzaken. Dat komt nu niet meer doordat er niet genoeg bewijs voor fraude was maar doordat Rudy zijn werk niet goed deed.
Rudy is een van de meest vreemde figuren in deze soap. Hij kent Trump zijn handel en wandel het beste en een deel daarvan grenst op zijn minst aan illegale zaken. Als Rudy wil heeft hij wel mogelijkheden om Trump onder druk te zetten. Vraag me af of deze actie slim is. Zijn vorige advocaat hing ook vrij snel de vuile was buiten. Mocht Rudy de vuile was buiten gaan zetten dan zit daar in ieder geval wel wat vuurwerk tussen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BadRespawn
Was the Capitol raid an "inside job"? Some Democrats think so — and evidence is mounting
https://www.salon.com/202...and-evidence-is-mounting/
More than 30 House Democrats sent a letter to the acting House sergeant-at-arms on Wednesday calling for an investigation into "suspicious" groups of visitors inside the Capitol building the day before the Jan. 6 attack. Some of the lawmakers, the letter says, had encountered tour guests who later appeared connected with the next day's Stop the Steal event at the White House.
...
Ayanna Pressley, D-Mass., told the Boston Globe on Wednesday that panic buttons in the congresswoman's office appeared to have been ripped out of the wall.
...
Dat zou betekenen dat het een serieuze coup poging was ipv alleen maar een ongeorganiseerde meute.

En in gerelateerd nieuws:

Amazon reveals violent content, death threats that led to Parler's suspension
https://abcnews.go.com/Bu...5&cid=social_twitter_abcn

voorbeelden:
https://www.theverge.com/...ation-content-free-speech

“After the firing squads are done with the politicians the teachers are next.”

[ Voor 27% gewijzigd door BadRespawn op 14-01-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:27

NMH

Moderator General Chat
-PassY- schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:42:
Trump: Look at the amount of people at mine, and now sleepy joes. Who is the more popular president, who is the best president? Yes, that's me. I'm the more popular and best president the USA ever had .... EVER!!!!!
Ik zie hem er voor aan. Of: "Nou, waar zijn al die mensen die zogenaamd Biden gestemd hebben nu? Die bestaan dus niet! Dit bewijst het! MASSIVE VOTER FRAUD!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:54
Gelukkig kan hij tegen die tijd niet meer via parler, facebook, twitter en andere social media communiceren, of via de offciele regeringsmiddelen, alleen nog via fox en breitbart, waarbij fox ook een haat liefde verhouding hebben met hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

BadRespawn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:56:
“After the firing squads are done with the politicians the teachers are next.”
Links of rechts.. docenten zijn altijd het bokje.

En dat omdat ze meestal kinderen willen leren om zelfstandig te denken (de goede in elk geval).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Cyberpope schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:05:
[...]

Links of rechts.. docenten zijn altijd het bokje.

En dat omdat ze meestal kinderen willen leren om zelfstandig te denken (de goede in elk geval).
Conservatieven (de extremen, zeker als het zo ver gaat als q-anon, maga, reli-fundies) hebben over het algemeen wat meer problemen met kritisch denken, en de laatste keer dat er van linker zijde doodsbedreigingen richting docenten waren kan ik me niet herinneren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Kort interview met Sarah Kendzior, van Hiding in Plain Sight, wat kunnen we verder verwachten: https://truthout.org/audi...-of-trumps-fascist-reign/

Zeer goede verkenning van White Evangelical America: https://newrepublic.com/a...white-evangelical-america

En een stuk vanuit gesprek tussen Heidi Siegmund Cuda en Ruth Ben-Ghiat, een verkenning in drivers van gedachtegoed bij dit alles: https://bylinetimes.com/2...aved-the-way-for-fascism/

En voor wie wil, een draft van het aankomende boek The Nasty Style: Why Politicians Use Violent Rhetoric, een verkenning die begon met data onderzoek hier: https://www.pewresearch.o...c-could-lead-to-violence/

Draft http://www.zeitzoff.com/u...hetoric_draft_nov2019.pdf
Prospectus http://www.zeitzoff.com/u...tzoff_book_prospectus.pdf

Zeer de moeite waard, je zou denken immers dat opkloppen schaadt. Nee dus ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

BadRespawn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:16:
Conservatieven (de extremen, zeker als het zo ver gaat als q-anon, maga, reli-fundies) hebben over het algemeen wat meer problemen met kritisch denken, en de laatste keer dat er van linker zijde doodsbedreigingen richting docenten waren kan ik me niet herinneren.
Ik ben wat ouder als jou wellicht want ik weet nog van de culturele revolutie & pol pot.
Of te wel elke antidemocratische beweging is niet zo blij met kritische denkers.

Pas dus altijd op met partijen die docenten als groep aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
De eerste dagen na de aanval op het capitool heb ik me nog afgevraagd of Trump misschien zo ver zou gaan dat hij alle bestormers een pardon zou geven vlak voor de machtsoverdracht. Vooral toen nog niet helemaal duidelijk was hoe het land zou reageren en het Department of Justice, FBI en andere instanties al begonnen mensen te identificeren en aan te klagen. Inmiddels is die zorg wat minder - ik denk dat Trump daarmee zijn kansen in de senaat flink zou verkleinen. Daar offert hij de bestormers graag voor op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cyberpope schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:19:
[...]

Ik ben wat ouder als jou wellicht want ik weet nog van de culturele revolutie & pol pot.
Of te wel elke antidemocratische beweging is niet zo blij met kritische denkers.

Oh, dan is het "leuk" om eens in de VS te kijken .... onderwijzers zijn daar aangeschoten wild. Als resultaat van organisaties die zich op hen richten. Met name het drama van Christian Evangelicals is wel een verkenning waard

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Antonius schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:29:
De eerste dagen na de aanval op het capitool heb ik me nog afgevraagd of Trump misschien zo ver zou gaan dat hij alle bestormers een pardon zou geven vlak voor de machtsoverdracht. Vooral toen nog niet helemaal duidelijk was hoe het land zou reageren en het Department of Justice, FBI en andere instanties al begonnen mensen te identificeren en aan te klagen. Inmiddels is die zorg wat minder - ik denk dat Trump daarmee zijn kansen in de senaat flink zou verkleinen. Daar offert hij de bestormers graag voor op.
Nee joh, waarom zou hij? There's no paper trail. En kanonnenvoer kun je altijd bijmaken. Zo gedaan.

Helemaal als je juist een win/win gedachte bij het drama hebt en je enige focus die van een American Weimar Legend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Cyberpope schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:19:
[...]

Ik vermoedde al zoiets, en ik kan behoorlijk gedegen argumenten inbrengen tegen het idee dat dat "links" is (clue: democratie staat centraal bij socialisme/arbeidersbeweging - zie ook het communistisch manifest). Maar discussie daarover zal hier off topic zijn.
Dat sowieso.

[ Voor 8% gewijzigd door BadRespawn op 14-01-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

BadRespawn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:56:

Dat zou betekenen dat het een serieuze coup poging was ipv alleen maar een ongeorganiseerde meute.
Ze zouden pas echt debiel zijn geweest als er van tevoren geen enkele verkenning van het terrein zou zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
Amphiebietje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:41:
[...]

Ze zouden pas echt debiel zijn geweest als er van tevoren geen enkele verkenning van het terrein zou zijn geweest...
Als ze een coup wilden plegen, zeker.
Maar had ook 'alleen maar' een wraak actie van Trump kunnen zijn geweest. Hoe dan ook heeft men zowel in eerste instantie als nu (hopelijk) in laatste instantie zwaar onderschat waar zo'n narcist toe in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Virtuozzo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:32:
[...]

Nee joh, waarom zou hij? There's no paper trail. En kanonnenvoer kun je altijd bijmaken. Zo gedaan.

Helemaal als je juist een win/win gedachte bij het drama hebt en je enige focus die van een American Weimar Legend is.
Precies. Ik zag een paar dagen terug een filmpje waarin Trump met zijn familie en wat aanhang naar de verslaggeving van de bestorming keek. Ze leken het allemaal vooral buitengewoon amusant te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 12:19
Antonius schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Precies. Ik zag een paar dagen terug een filmpje waarin Trump met zijn familie en wat aanhang naar de verslaggeving van de bestorming keek. Ze leken het allemaal vooral buitengewoon amusant te vinden.
Was dat al niet ontkracht?
Dat het van voor Trump's speech was, niet er na.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Pagina: 1 ... 176 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid