Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Beetje afhankelijk van wie, en waar. Dat kan variëren van Capitol Police tot - indien conditie is uitgeroepen - speciale eenheden tot FBI en DHS.ijdod schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:59:
[...]
Waar komen die panic buttons uit? Ik zit me even af te vragen in hoeverre dat uitgemaakt zou hebben.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Wel bijzonder dat Twitter daar geen label aan heeft geplakt

En dat nomen we dus whataboutisme. En dat is geen wenselijke discussietechniek.
[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 13-01-2021 18:11 ]
Het leidt lekker af EN voegt totaal niets toe (het is whataboutism). Maar dat zie je dus wel meer, alsof er een soort patroon in zit.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:03:
Er is een Tweet van Pelosi opgedoken waarin zij de verkiezingen van 2016 gestolen noemde: https://www.foxnews.com/m...016-election-was-hijacked
Wel bijzonder dat Twitter daar geen label aan heeft geplaktwel toevallig dat het nu naar buitenkomt op de dag van de impeachment procedure.
Saved by the buoyancy of citrus
Ah, Tucker Carlson. Dan moet ik altijd denken aan de clash die hij had met Rutger Bregman:jaapstobbe schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:37:
Tucker Carlson heeft het moelijk met de overweldigende kritiek op Trump:
https://www.foxnews.com/p...ump-impeachment-1-13-2021
Hoezo 'resurfaced'? Tweet is al die tijd gewoon publiekelijk toegankelijk geweest. Los daarvan, Pelosi tweet hier toch iets dat inmiddels gewoon feitelijk juist genoemd kan worden?q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:03:
Er is een Tweet van Pelosi opgedoken waarin zij de verkiezingen van 2016 gestolen noemde: https://www.foxnews.com/m...016-election-was-hijacked
Wel bijzonder dat Twitter daar geen label aan heeft geplakttoevallig dat het nu naar buitenkomt op de dag van de impeachment procedure.
Het is de 'nieuwszender' Fox die dit brengt, het slaafje van Trump. Niet te serieus nemen allemaal dus.
Wellicht goed om Jon Stewart die gehakt maakt van Carlson nog eens uit den ouden doosch te halenkazuka schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
[...]
Ah, Tucker Carlson. Dan moet ik altijd denken aan de clash die hij had met Rutger Bregman:
[YouTube: Tucker Carlson Blows Up at Rutger Bregman in Unaired Fox News Interview | NowThis]
[ Voor 28% gewijzigd door BoB_HenK op 13-01-2021 16:05 ]
Ik denk niet dat dat het punt is. Ik denk dat het punt meer het doelbewust weghalen van de alarmeringsmogelijkheden.ijdod schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:59:
[...]
Waar komen die panic buttons uit? Ik zit me even af te vragen in hoeverre dat uitgemaakt zou hebben.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
En dat wijst op plannetjes en medewerking van binnenuit de diensten. En dat lijkt me major. Niet een bende scruffy trailerpark wappies maar veel meer georganiseerd dan lijkt.qadn schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:11:
[...]
Ik denk niet dat dat het punt is. Ik denk dat het punt meer het doelbewust weghalen van de alarmeringsmogelijkheden.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
BoB_HenK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
[...]
Hoezo 'resurfaced'? Tweet is al die tijd gewoon publiekelijk toegankelijk geweest. Los daarvan, Pelosi tweet hier toch iets dat inmiddels gewoon feitelijk juist genoemd kan worden?
Het is de 'nieuwszender' Fox die dit brengt, het slaafje van Trump. Niet te serieus nemen allemaal dus.
[...]
Wellicht goed om nog Jon Stewart die gehakt maakt van Carlson nog eens uit den ouden doosch te halen. Interview is al bijna 15 jaar oud en lijkt ieder jaar in relevantie toe te nemen.
Of het waar is of niet weet ik niet, punt is dat er wel degelijk met twee maten wordt gemeten. Die Tweet had ook een melding moeten krijgen. Kan niet zo zijn dat er alleen meldingen worden weergegeven bij mensen die niet in het straatje van de Silicon Valley passen.
Dat jij het verschil beweert niet te zien is het enige feit hier.
Whataboutisme bestaat uit twee totaal onvergelijkbare zaken, die gelijkgesteld worden.
En dat doe jij hier dus, en dat is trollen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 13-01-2021 18:13 ]
Volgens mij is er geen probleem met die tweet, al was het maar omdat anders dan je schreef, Pelosi niet heeft gezegd dat de verkiezing gestolen is.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:17:
[...]
Of het waar is of niet weet ik niet, punt is dat er wel degelijk met twee maten wordt gemeten. Die Tweet had ook een melding moeten krijgen. Kan niet zo zijn dat er alleen meldingen worden weergegeven bij mensen die niet in het straatje van de Silicon Valley passen.
Be yourself, no matter what they say ...
Ik snap dat er de nodige Trump aanhangende tere zieltjes gekrenkt zijn agv het niet flaggen van deze tweet, maar er zit een gigantisch verschil tussen wat Pelosi schrijft vs. terrorist-in-chief Trump: de meldingen die Trump krijgt zijn voor het opruien en feitelijke onjuistheden verspreiden. Beiden niet van toepassing op de tweet van Pelosi.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:17:
[...]
Los daar van, al zou het zo zijn dat er met twee maten gemeten wordt (wat niet zo is) staat dat Twitter geheel vrij binnen de Amerikaanse wetgeving
[ Voor 9% gewijzigd door BoB_HenK op 13-01-2021 15:24 ]
Leuk gevonden, maar om het MAGA narritive op T.net te verspreiden moet je toch met wat beters komen dan een bewezen zaak die algemeen geaccepteerd is vs. claims die honderden keren ontkracht zijn.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:17:
[...]
Maar goed, don't feed the troll

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 13-01-2021 15:31 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
<knip>BoB_HenK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:21:
[...]
Ik snap dat er de nodige Trump aanhangende tere zieltjes gekrenkt zijn agv het niet flaggen van deze tweet, maar er zit een gigantisch verschil tussen wat Pelosi schrijft vs. terrorist-in-chief Trump: de meldingen die Trump krijgt zijn voor het opruien en feitelijke onjuistheden verspreiden. Beiden niet van toepassing op de tweet van Pelosi.
Los daar van, al zou het zo zijn dat er met twee maten gemeten wordt (wat niet zo is) staat dat Twitter geheel vrij binnen de Amerikaanse wetgeving
En nu is het klaar met die whataboutismen.
Je stelt twee onvergelijkbare zaken aan elkaar gelijk (false equivalence) en vervolgens doe je dat meerdere keren achter elkaar.
Hinderlijk trollgedrag. Kappen daarmee nu.
[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 14-01-2021 23:50 ]
Of de datum 20/21 bevatten iig
On topic
Ja het is uit den boze een nog zittende president zo te behandelen ook al zijn ze overtuigd van hun gelijk.
[ Voor 45% gewijzigd door Mel33 op 13-01-2021 15:32 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
pubquiz: in welk jaar waren de amerikaanse verkiezingen waarna <insert heftige gebeurtenis>Mel33 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:30:
Moet het topic nu geen andere naam hebben?
Of de datum 20/21 bevatten iig
[ Voor 6% gewijzigd door burnedhardware op 13-01-2021 15:33 ]
Maar dat is er wel.
2016, buitenlandse inmeninging, cambridge analytica, rusland.
2020, hertelling na hertelling, geen fraude gevonden.
Zie je het nu?
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Strikvraagje: Welk land bestormde voor het laatst het Amerikaanse Capitool?burnedhardware schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:32:
[...]
pubquiz: in welk jaar waren de amerikaanse verkiezingen waarna <insert heftige gebeurtenis>
Note to self; @voske is geschikt voor pubquizzen, @Mel33 iets minder
[ Voor 12% gewijzigd door Nnoitra op 13-01-2021 15:41 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Geen enkeleNnoitra schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:34:
[...]
Strikvraagje: Welk land bestormde voor het laatst het Amerikaanse Capitool?
Het waren 500 mensen
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Het lijkt erop dat Biden z'n "100 days" toch iets uitgesteld gaat zien (tenzij de senate parliamentarian nog een optie ziet om de Senaat tijdens de trial ook nog gewoon werk te laten doen):
Overnight: Majority Leader Steny Hoyer made clear House will not hold back article of impeachment, saying “presumption is within a very short time” it will be transmitted to the Senate. Asked if the House would hold back the articles, Hoyer said emphatically: “No.”
— Jim Sciutto (@jimsciutto) 13 januari 2021
Nog een verschil: Trump hamert voortdurend op election fraud, daarmee is hij in 2016 al begonnen door te claimen dat hij wel de popular vote had gewonnen. Social media hebben daar ook niet direct op ingegrepen, wat dat betreft wordt er dus niet met twee maten gemeten.boesOne schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Maar dat is er wel.
2016, buitenlandse inmeninging, cambridge analytica, rusland.
2020, hertelling na hertelling, geen fraude gevonden.
Zie je het nu?
US officials say 70 charged in Capitol riot ‘just the beginning’
https://www.aljazeera.com...iot-is-just-the-beginning
FBI opens 160 cases related to storming of U.S. Capitol
https://www.reuters.com/a...u-s-capitol-idUSKBN29H2SD
@Nnoitra Die hebben het Capitool met rust gelaten
Ze (de Britten) bezetten Washington en branden het witte huis plat.
Dus geen 1 land deed dat.
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 13-01-2021 15:47 ]
Als ie zich als een zittende president zou gedragen.........Mel33 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:30:
Ja het is uit den boze een nog zittende president zo te behandelen ook al zijn ze overtuigd van hun gelijk.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Van de website van de Architect of the Capitol:Mel33 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:46:
[...]
@voske Die hebben het Capitool met rust gelaten
Ze bezetten Washington en branden het witte huis plat.
Dus geen 1 land deed dat.
The British torched major rooms in the Capitol, which then housed the Library of Congress, as well as the House, Senate and Supreme Court. The White House, the navy yard and several American warships were also burned; however, most private property was spared.
At the time, the U.S. Capitol was still being constructed and consisted of only the north and south wings connected by a wooden walkway spanning the area intended for the center building. Damage to parts of the wings was severe, but the building was not completely destroyed.
Fortunately, architect Benjamin Henry Latrobe had used fire-proof building materials, such as sheet iron, marble, sandstone, zinc and copper. His extensive use of masonry vaulting also proved to be practical as well as aesthetic. As a result, the exterior structure survived and many of the interior spaces remained intact.
The British focused their destructive work on the principal rooms, foregoing the lobbies, halls and staircases, thus securing their escape route. In the south wing, soldiers ignited a giant bonfire of furniture slathered with gunpowder paste in the Hall of the House of Representatives (now National Statuary Hall). The heat from the fire grew so intense that it melted the glass skylights and destroyed much of the carved stone in the room, including Giuseppe Franzoni's life-size marble statue of Liberty seated on a pedestal, located above the Speaker's rostrum.
Downstairs, the Clerk's office was transformed into an inferno of burning documents and furniture; this fire produced a heat so great it forced the British to retreat from the south wing, leaving half of the rooms on the first floor unscathed.
In the Supreme Court Chamber, on the first floor of the north wing, troops piled furniture from nearby rooms to create another great bonfire, severely damaging the Doric stone columns. Upstairs, a large room that then housed the Library of Congress' collection of over 3,000 books served as a ready stockpile of fuel. The space burned so fiercely that it endangered a portion of the exterior stone wall. From the library, winds spread the flames to the Senate Chamber, where the damage to the art and architecture was also severe.
Het verschil is waarheidsvinding. Zoals je op de zéér uitgebreide wikipedia pagina kan zien is deze er wel in het geval van de claim van Pelosi. Ondertussen zijn er 60+ rechtzaken door de cronies van Trump aangespannen en allen verloren omdat er geen bewijs is van een rigged election. Stel voor dat je je of inleest, of elders gaat lopen trollenq-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:28:
[...]
Een voorbeeld van een Tweet die een flag kreeg: https://media-cdn.factba....r/1331751453908742145.jpg
Ik zie weinig verschil.
Zo te zien is de politiek zich hier inmiddels ook over aan het buigen: https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
De VS overigens zelf nog niet.
Lees overigens je eigen link naar het VK artikel nog eens goed. Nérgens steunt Merkel Trump, nergens zegt ze dat hij het aan het juiste eind heeft. Sterker nog, ze wil bij wet verankeren dat het gal dat Trump spuwt verboden wordt en wordt gehandhaafd door overheidsorganen in plaats van losse bedrijven. Indien je er van uit gaat dat dit het resultaat verandert in casus Trump ben ik bang dat je het punt totaal mist.
[ Voor 19% gewijzigd door BoB_HenK op 13-01-2021 15:53 ]
Wat me fascineert dus is hoe de GOP met name door dergelijk fanatiek geloofsgedrag steeds wisselende groepen aan zich weet te binden. Volgens mij een paar dagen terug ook al opgemerkt, maar van Reaganomics-devotees tot evangelicals tot Tea Partyists, de partij is een magneet voor mensen die geloofsovertuigingen, van welk soort dan ook, als alles overheersend beschouwen en realiteit secondair (of tertiair, whatever) beschouwen.Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:02:
[...]
Preaching to the choir is wel een heel goed gekozen uitdrukking voor context van een land wat beheerst wordt in alles in geloofsgedrag ... 👍
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dacht dat het toen nog 2 gebouwen waren
Je mag je post nog editen hoor; doen we net alsof we 't niet gezien hebbenMel33 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:56:
@voske Oh idd die is er al een tijdje, sinds 1790
Dacht dat het toen nog 2 gebouwen waren
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Nou ja, het land is jong en doordrenkt van kunstmatige mythologie. An sich is het niet echt vreemd. Probleem is wel, dit is niet zonder consequenties.Dr. Strangelove schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:53:
[...]
Wat me fascineert dus is hoe de GOP met name door dergelijk fanatiek geloofsgedrag steeds wisselende groepen aan zich weet te binden. Volgens mij een paar dagen terug ook al opgemerkt, maar van Reaganomics-devotees tot evangelicals tot Tea Partyists, de partij is een magneet voor mensen die geloofsovertuigingen, van welk soort dan ook, als alles overheersend beschouwen en realiteit secondair (of tertiair, whatever) beschouwen.
Iemand heeft me eens gezegd dat de grootste reden voor stabiliteit van het mondiale bestel de VS als primus inter pares is vanuit de aanwezige groepsdynamica van geloofsgedrag. Ze zei ook dat dit dezelfde reden is voor grootste potentieel voor conflagratie.
En dat klopt, er ligt inderdaad een binair potentieel. Het is het een, of het ander. En daar ligt ook meteen de harde reden waarom ondanks alle negatieve kwesties voor veel landen en zones in de de wereld er toch enige impuls ligt voor dat afscheid van het unipolaire mondiale bestel. Want, als het daar mis gaat, tja. Zelfs met alle lessen in het achterhoofd van hoe gruwelijk een multipolair bestel is in potentieel / garantie voor escalatie. Struisvogelreflex.
Nee ik laat mij fuckups liever zien, en staan.Nnoitra schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:59:
[...]
Je mag je post nog editen hoor; doen we net alsof we 't niet gezien hebben
Ik hou niet van geschiedsvervalsing(twitter)
Zo kan je ook naar Republikeinse presidenten kijken
Ik ben juist blij met het verlies van Trump in de verkiezingen omdat ik hem geen goede president vindt.BoB_HenK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:49:
[...]
Lees overigens je eigen link naar het VK artikel nog eens goed. Nérgens steunt Merkel Trump, nergens zegt ze dat hij het aan het juiste eind heeft. Sterker nog, ze wil bij wet verankeren dat het gal dat Trump spuwt verboden wordt en wordt gehandhaafd door overheidsorganen in plaats van losse bedrijven. Indien je er van uit gaat dat dit het resultaat verandert in casus Trump ben ik bang dat je het punt totaal mist.
Enige punt dat ik wilde maken is dat Twitter (en de andere grote jongens uit Silicon Valley) niet horen te bepalen wie er mag spreken en wie niet. Dat is een zorgelijke ontwikkeling waar best kritisch over mag worden gesproken vind ik.
[ Voor 15% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 13-01-2021 16:15 ]
Ik zie regelmatig vergelijkingen met de verzuiling naar ontzuiling en 'herzuiling' in Nederland langskomen, maar ik denk dat je gelijk hebt als je stelt dat de VS in veel opzichten veel meer binair is ingesteld, als je dat bedoelt. Wij, in Nederland, hebben altijd keuzes moeten maken tussen meerdere opties, waardoor de optie logischerwij meer op elkaar lijken, samenwerking en concessies meer noodzakelijk zijn en het heen en weer springen tussen die opties eenvoudiger te doen is vanuit mentaal oogpunt.Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:00:
[...]
Nou ja, het land is jong en doordrenkt van kunstmatige mythologie. An sich is het niet echt vreemd. Probleem is wel, dit is niet zonder consequenties.
Iemand heeft me eens gezegd dat de grootste reden voor stabiliteit van het mondiale bestel de VS als primus inter pares is vanuit de aanwezige groepsdynamica van geloofsgedrag. Ze zei ook dat dit dezelfde reden is voor grootste potentieel voor conflagratie.
En dat klopt, er ligt inderdaad een binair potentieel. Het is het een, of het ander. En daar ligt ook meteen de harde reden waarom ondanks alle negatieve kwesties voor veel landen en zones in de de wereld er toch enige impuls ligt voor dat afscheid van het unipolaire mondiale bestel. Want, als het daar mis gaat, tja. Zelfs met alle lessen in het achterhoofd van hoe gruwelijk een multipolair bestel is in potentieel / garantie voor escalatie. Struisvogelreflex.
Ik weet niet of dit klopt maar als het daaraan te wijten is zie ik de oplossing voor het probleem in de VS ook niet 1-2-3, slechts een golvende beweging in de intensiteit van de clashes tussen de twee groepen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat doen ze ook niet, ze mogen bepalen wel onder welke voorwaarden, binnen de grenzen van de wet, men een dienst of product bij ze mag afnemen.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Ik ben juist blij met het verlies van Trump in de verkiezingen omdat ik hem geen goede president vindt.
Enige punt dat ik wilde maken is dat Twitter (en de andere grote jongens uit Silicon Valley) niet horen te bepalen wie er mag spreken en wie niet. Dat is een zorgelijke ontwikkeling waar best kritisch over mag worden gesproken vind ik.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dan is dit niet de manier. Je vergelijkt appels met sneeuwschuivers. Ieder functionerende rechtstaat zal tot de conclusie komen dat wat Pelosi schrijft op waarheid gestoeld is, evenals dat wat Trump schrijft verdacht veel lijkt op het actief verspreiden van misinformatie, het ondermijnen van de democratie en/of het aanzetten tot haat. Door de vergelijking te trekken die je trekt wordt de suggestie gewekt dat wat Pelosi en Trump schrijven even goed of fout is, wat onomstotelijk onjuist is.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Ik ben juist blij met het verlies van Trump in de verkiezingen omdat ik hem geen goede president vindt.
Met dat gerrymandering, voter supression e.d. is dat gewoon een feit imo. Stembussen weghalen uit arme buurten, mensen die uren moeten reizen voor een stembus, die geen vrij kunnen krijgen van hun 2 3 banen etc.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:17:
[...]
Voor de meeste mensen is het met twee maten meten niet erg, tenminste zolang er maar in hun voordeel gemeten wordt.Mutatie schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:20:
[...]
Met dat gerrymandering, voter supression e.d. is dat gewoon een feit imo. Stembussen weghalen uit arme buurten, mensen die uren moeten reizen voor een stembus, die geen vrij kunnen krijgen van hun 2 3 banen etc.
Er staat dat het gekaapt/overvallen is, nergens zegt ze dat het gestolen is, dat is wat anders.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:17:
[...]
(Beiden kunnen ze wel hetzelfde bedoelen, maar dat staat er niet)
[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 13-01-2021 16:41 ]
Dat zou wel knap zijn, die meldingen van Twitter bestaan pas sinds een maand of 8. Het is een wanhopige poging van Trump en consorten om in de slachtofferrol te springen.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:17:
[...]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zeker, maar de slachtofferrol heeft nogal subculturele resonantie daar.ph4ge schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:45:
[...]
Dat zou wel knap zijn, die meldingen van Twitter bestaan pas sinds een maand of 8. Het is een wanhopige poging van Trump en consorten om in de slachtofferrol te springen.
Kijk voor de grap eens in de confessionele kringen. Nu ja, grap. Grappig is het absoluut niet. Het is juist een van de centrale pijlers van hun macht. Everyone is out to get us!
Niet alleen daar hoor, hier kunnen we er ook wat van.Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:54:
[...]
Zeker, maar de slachtofferrol heeft nogal subculturele resonantie daar.
Less alienation, more cooperation.
WATCH: Rep. Jason Crow (D-Colo.) says majority of GOP "paralyzed with fear" @RepJasonCrow: "I had a lot of conversations with my Republican colleagues. ... A couple of them broke down in tears ... saying that they are afraid for their lives if they vote for this impeachment." pic.twitter.com/ESEu40WW1P
— Meet the Press (@MeetThePress) 13 januari 2021
Onverwacht is het niet, maar ik ben toch bang dat de Capitol Police en de Secret Service ook buiten het Congres veel werk gaan krijgen aan de persoonsbeveiliging van Congresleden. Het afgelopen decennium (de aanslag op Gabby Giffords en de Congressional baseball shooting) heeft al wel aangetoond dat dat een punt van zorg is.
Ondertussen is de eerste procedurele stemming om met het debat over de impeachment resolution te beginnen in het Huis zojuist afgerond (langs party lines). Nu volgt de tweede procedurele stemming (die mogelijk weer ongeveer een uur kan duren) en daarna zou men met het debat moeten kunnen beginnen. Totale spreektijd tijdens het debat is twee uur.
[ Voor 31% gewijzigd door voske op 13-01-2021 17:35 ]
Binnen Nederlandse (sub)culturele context? Dat valt best mee, behoudens het vervolgingsperspectief in specifieke confessionele kringen, waar dat meestal extern gericht is. Bijvoorbeeld, Christenen elders. Zeker het komt ook met interne focus mee, maar er is geen breed cultureel concept van buiten die specifieke segmenten. De mate valt ook moeilijk te vergelijken.Sandor_Clegane schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:28:
[...]
Niet alleen daar hoor, hier kunnen we er ook wat van.
Het is absoluut een punt van zorg. Maar kom op, het is alsof de heer Quisling ineens naderhand bang wordt want hij geniet geen bescherming meer van de bezetter. Ok, de vergelijking gaat ietwat scheef, maar de ironie hier is stuitend.voske schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:30:
[Twitter]
Onverwacht is het niet, maar ik ben toch bang dat de Capitol Police en de Secret Service ook buiten het Congres veel werk gaan krijgen aan de persoonsbeveiliging van Congresleden. Het afgelopen decennium (de aanslag op Gabby Giffords en de Congressional baseball shooting) heeft al wel aangetoond dat dat een punt van zorg is.
Wat niet zal helpen is dat het hele gebouw vol zit inmiddels met soldaten. Ik bedoel, overal liggen de gangen vol met soldaten die slapen, met hun materieel bezig zijn, hun taken voorbereiden en zo meer. Het is zoeken naar een plek waar het geen oorlogstoestand lijkt.
Het helpt ook niet, en dit is een interessant fenomeen, dat Republikeinen die soldaten niet vertrouwen. National Guard. Nota bene Graham liep te spuien nu ineens, spontaan, met verhaal van zorg over de benoemingen binnen die Guard door Trump. Zijn medewerking lijkt hij vergeten.
Terzijde, men zou hier best wat meer in beeld mogen brengen hoe serieus de realiteit is op het moment. Als impeachment doorzet, ben ik nog steeds niet bereid aan te nemen dat het voorbij is.
Alle andere presidenten hebben altijd wel een keer goedkeuring gehad van meer dan 50% van het volk. Zelfs George W. Bush begon zijn tweede termijn met een betere rating dan Trump ooit gehaald heeft. En dan te bedenken dat hij waarschijnlijk nog verder zal zakken.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Oftewel, de gijzeling is al gelukt

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Dit is toch op en top triest; niet alleen van Fox voor het bericht, maar ook van iedereen die erin geretweet vernoemd werd. En wel om de volgende simpele reden:q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:03:
Wel bijzonder dat Twitter daar geen label aan heeft geplakttoevallig dat het nu naar buitenkomt op de dag van de impeachment procedure.
In 2016 plaatste nog geen labels bij discutabele content. (los daarvan is dit ook geen discutabele content)
Anders had Trump al veeeeeeeel meer labels gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door burgt op 13-01-2021 17:46 ]
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Het Capitool ziet er nu inderdaad uit alsof er een militaire coup heeft plaatsgevonden.Virtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:37:
[...]
Wat niet zal helpen is dat het hele gebouw vol zit inmiddels met soldaten. Ik bedoel, overal liggen de gangen vol met soldaten die slapen, met hun materieel bezig zijn, hun taken voorbereiden en zo meer. Het is zoeken naar een plek waar het geen oorlogstoestand lijkt.
Had iemand nog een reservering in Washington DC via Airbnb voor komende week? Nu niet meer.
[ Voor 7% gewijzigd door voske op 13-01-2021 17:54 ]
laten we het op de manier formuleren zodat het werkelijke beeld duidelijk wordt:Gomez12 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:37:
[...]
Voor de meeste mensen is het met twee maten meten niet erg, tenminste zolang er maar in hun voordeel gemeten wordt.
Voor de minderheid van de mensen is het met twee maten meten niet erg omdat ze er in hun voordeel wordt gemeten...
Zo schaamteloos krijg je het niet vaak, maar na 400k doden worden ze blijkbaar wakker.Trump allies argue that Congress should focus on combating the coronavirus
As the House pushes forward with Trump’s impeachment, his allies are arguing that voters would prefer Congress focus on combating the coronavirus and are upset with social media companies for banning the president.
The Trump campaign Wednesday circulated a memo written by Trump pollster John McLaughlin to campaign aide Jason Miller.
“Voters are opposed to impeachment and Big Tech censorship, and they want an orderly transition,” McLaughlin wrote. “Voters strongly prefer that Congress deal with fighting coronavirus and not impeachment. Impeachment is viewed as a waste of time and money.”
Staat die galg er nog?
op 21-1 is de GOP opeens ook heel erg bezorgt over het te grote budget tekort.Delerium schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:42:
https://www.washingtonpos...-transition-live-updates/
[...]
Zo schaamteloos krijg je het niet vaak, maar na 400k doden worden ze blijkbaar wakker.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als Biden aan de macht is is Corona en het feit dat Biden verantwoordelijk is voor de 400k doden het allerbelangrijkste voor ze. Hoe kan hij het zo ver hebben laten komen??? Waarschijnlijk omdat z’n vrouw zegt dat ze Dr is maar dat niet is!Delerium schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:42:
[...]
Zo schaamteloos krijg je het niet vaak, maar na 400k doden worden ze blijkbaar wakker.
Staat die galg er nog?
Over je laatste opmerking, verlaag je niet tot hun niveau. Dat is alleen maar munitie voor de wappies om een “maar hullie dan!” te schreeuwen.
[ Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 13-01-2021 19:05 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Big LieDelerium schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:42:
[...]
Staat die galg er nog?
Big LiePlayer1S schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:53:
[...]
op 21-1 is de GOP opeens ook heel erg bezorgt over het te grote budget tekort.
Wikipedia: Big lie
Men is er goed in. Onderschat het dus niet. Alle tekenen wijzen op een richting naar reframing. Mij valt op dat al dit van de talking head minions van het Council for National Policy komt: https://www.sourcewatch.o...uncil_for_National_Policy
https://www.splcenter.org...nal-policy-behind-curtain
https://documented.net/the-council-for-national-policy/
https://newrepublic.com/a...right-wing-shadow-network
https://www.dailykos.com/...uncil-for-National-Policy
https://www.nytimes.com/1...or-a-national-policy.html
https://www.exposedbycmd....insurrection-u-s-capitol/
https://www.rightwingwatc...ays-stop-the-steal-rally/
https://www.whitehouse.go...-national-policy-meeting/
Het blijf een pijnlijk subversief drama van aan elk touwtje trekken daar.
Maak een lijstje van priority points waar Amerikanen hun beslissingen bij nemen.armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:03:
[...]
Als Biden aan de macht is is Corona en het feit dat Biden verantwoordelijk is voor de 400k doden het allerbelangrijkste voor ze. Hoe kan hij het zo ver hebben laten komen??? Waarschijnlijk omdat z’n vrouw zegt dat ze Dr is maar dat niet is!
Bij elk daarvan zal je een onontkoombare dynamiek vinden van afbraak, problematiek, drama. Ondertussen gaan continu narratieven en prikkels rond van "kijk daar, evil socialists" en "and look overthere, evil fascists".
En dan komt dit:
:strip_exif()/f/image/9DKr6maJOhBkW61W0RFizBp7.jpg?f=fotoalbum_large)
Presto. Red Wave. Article V. Minority Rule. Might Makes Right.
Wat het kost zullen we de komende dagen bij de impeachment zien: de mensen die Trump blijven steunen verklaren daarmee een verrader te zijn aan de grondwet. Nu is dat politieke systeem nog best tweedelig, maar de komende twee jaar gaan de dems met alle huizen en minister van Justitie echt wel kijken om schoon schip te maken. Het was te schadelijk en gevaarlijk om het te blijven bagatelliseren en zo kan men per persoon de schil afpellen.
De slimmere republikeinen hebben dat ook door en bv McConnell kan zich enorm makkelijk vrijmaken van Trump en heeft slechts een paar senatoren te offeren (Cruz en Hawley), de meerderheid heeft 'ie toch al niet (en dat boeit hem niet, over 2 of 4 jaar zijn ze weer terug).
Ik geloof dat in het Huis van Afgevaardigden Pelosi en co blij zijn met mensen die om hun dood hebben geschreeuwd vorige week. Je kan geen bruggen bouwen met mensen die je willen ophangen. En het lijkt erop dat er slechts 1 kant de wet blijft overtreden, namelijk de Big Lie van Trump blijven aanhangen. En zo onschadelijk is die leugen niet.
* Delerium vindt dat Trump te hoog spel speelt met te stompzinnig spelinzicht.
McConnell is een heel ander niveau, goed in de gaten houden om te zien met hoeveel winst hij blijft winnen.
Al het nieuws van de afgelopen weken (,maanden, jaren) verbaast me niet, maar doet mijn bloed wel koken. Alle items die ik lees lijkt het voor mij wel alsof de GOP enerzijds bestaat uit complete zwakkelingen (Graham) en complete kwaadaardige types (Jordan, Cruz, en natuurlijk Trump). Ik vind ze bijna monsterlijk in hun gedrag.
En toen bedacht ik me. Dat vinden al die wappies ook van Obama en Biden. Obama moet echt zo duivels geweest zijn als je hun moet geloven.
Oftewel, ik ervaar precies dezelfde emotie: "die anderen zijn helemaal gestoord en gaan de wereld kapot maken" alleen denk ik dat ik het bij het juiste eind heb want.... wetenschap en bronnen die aan een andere standaard voldoen dan die van 'de anderen'. En ik denk dat dat voor velen hier geld. Daarnaast hecht ik ook aan de rechtstaat, ook een dingetje natuurlijk.
Alleen, elk bericht dat ik lees 'op het internet' lijkt me te bevestigen in de duivelsheid van de GOP. En nu begin ik onderhand het gevoel te krijgen dat we flink tegen elkaar uitgespeeld worden

Natuurlijk, feitelijk zijn er natuurlijk flink wat dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen (understatement of the year, en het is pas januari), maar onderhand begint het er voor me op te lijken dat er twee kampen moedwillig tegen elkaar uitgespeeld worden.
Ik zit gewoon in een andere bubbel die me constant bevestigd in mijn weerzin.
[ Voor 7% gewijzigd door armageddon_2k1 op 13-01-2021 19:28 ]
Die wappies kregen te horen dat Obama een moslim is, niet geboren in America, het land heeft verkocht etc.armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:18:
En toen bedacht ik me. Dat vinden al die wappies ook van Obama en Biden. Obama moet echt zo duivels geweest zijn als je hun moet geloven.
Biden is een pedofiel, behoort tot de satanische elite, heeft de verkiezingen gestolen door 5 miljoen extra stemmen te genereren in swing states, heeft samen met andere democraten corona veroorzaakt, spant samen met pharma bedrijven om winst te maken, heeft samen met Hugo Chavez Dominion stemcomputers gekraakt etc.
Tja.
Dat is precies wat de Mercers en andere bovenbazen beoogde. En toch, het verschil is dat jij wel de wet wil volgen, de procedures toepast en niet een gebouw belaagd met leugen die geen enkele rechter accepteert.armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:18:
Al het nieuws van de afgelopen weken (,maanden, jaren) verbaast me niet, maar doet mijn bloed wel koken. Alle items die ik lees lijkt het voor mij wel alsof de GOP enerzijds bestaat uit complete zwakkelingen (Graham) en complete kwaadaardige types (Jordan, Cruz, en natuurlijk Trump). Ik vind ze bijna monsterlijk in hun gedrag.
Daarom is evolutie nu zo gevaarlijk, de volgende ronde komen ze terug, maar dat geavanceerder. Dus is een tegenzet, tegendruk zo hard noodzakelijk. Het is misschien een VS-probleem, maar in de EU lopen dezelfde wappies ook rond met maatschappijdestabiliserende meuk die onder het mom van vrije meningsuiting louter een boreale heilstaat willen afkondigen, met dezelfde gebreken.
Tolerantie voor intolerantie levert alleen maar intolerantie op. Je kan dus wel je systeem van wetten inzetten om jezelf als systeem te verdedigen.
Eens, ik troost me met het feit dat ik wel het gevoel heb dat ik aan de goede kant sta van de geschiedenis. Hoop ik.Delerium schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:25:
[...]
Dat is precies wat de Mercers en andere bovenbazen beoogde. En toch, het verschil is dat jij wel de wet wil volgen, de procedures toepast en niet een gebouw belaagd met leugen die geen enkele rechter accepteert.
Echter, ik voel me wel gemanipuleerd en in precies dezelfde mate als de 'andere kant'.
Dit is iets wat toch al een tijdje overduidelijk is? Er zijn partijen die de maatschappijen in de westerse wereld bewust aan het verdelen zijn. Dat zie je met veel maatschappelijke debatten - ook in Nederland.armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:18:
Alleen, elk bericht dat ik lees 'op het internet' lijkt me te bevestigen in de duivelsheid van de GOP. En nu begin ik onderhand het gevoel te krijgen dat we flink tegen elkaar uitgespeeld worden![]()
Natuurlijk, feitelijk zijn er natuurlijk flink wat dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen (understatement of the year, en het is pas januari), maar onderhand begint het er voor me op te lijken dat er twee kampen moedwillig tegen elkaar uitgespeeld worden.
Wat bots die wat ophitsende posts op fb gooien, en de bevolking gaat er lekker op los. Zwarte piet bijvoorbeeld. Brexit is er ook zo een. En nu ook covid.
Dus die landen zijn lekker bezig met onzinruzies en te druk om zich met de grotere problemen bezig te houden.
Ik hoef geen landen te noemen, maar het lijkt me best duidelijk dat die hier behoorlijk van kunnen profiteren.
Maar dat is waarschijnlijk te simplistisch als ik Virtuozo zijn berichten lees
Dat is een teken van overdracht van signaalverstoring. Denk bijvoorbeeld aan "ik vertrouw niets meer want er zijn zoveel complotgekken dat er overal complotten zitten", polarisatie van perceptie is daarbij een fase.armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:18:
Dan even wat anders, want ik begin even een existentiele crisis door te maken hier.
Oftewel, ik ervaar precies dezelfde emotie: "die anderen zijn helemaal gestoord en gaan de wereld kapot maken" alleen denk ik dat ik het bij het juiste eind heb want.... wetenschap en bronnen die aan een andere standaard voldoen dan die van 'de anderen'. En ik denk dat dat voor velen hier geld.
Alleen, elk bericht dat ik lees 'op het internet' lijkt me te bevestigen in de duivelsheid van de GOP. En nu begin ik onderhand het gevoel te krijgen dat we flink tegen elkaar uitgespeeld worden![]()
De crux om hier te realiseren is het besef dat er structureel verschil is tussen bron, methode, toetsing e.d. bij informatiestroom.
Niemand zegt dat Democraten magisch of perfect zijn. Absoluut niet. Maar de keuze voor methode van handeling geeft inzage in de relatie tussen een politicus en zijn kiezer. Kiest men voor manipulatie, dan zegt dat wat. En dat is onweerlegbaar aan Republikeinse zijde. Waar ook nog verder sprake is van een machtsdynamiek die zich gewoon niet houdt aan de grenzen van het bestel - en dat probeert onderuit te halen.
Toetsbaarheid van informatie en bron is kritiek. Wanneer het resultaat van de meting een verontwaardiging oplevert, ja, dan is dat zuur. Maar de oorzaak ligt bij degene die de keuze heeft gemaakt voor toxisch gedrag.
Er liggen hier voor onze hersenen flink wat valstrikken, zie de Kahmenan revisies van slow / fast thinking. Een handige oefening is altijd met de hand schrijven. Werkt anders, beter, voor onze hersenen, en het tapt het slow thinking potentieel aan. Ik vertrouw bijvoorbeeld geen enkele journalist die zich niet bewust is van deze methodes en mechanismen
Het probleem hier is gewoon dat het allemaal gruwelijk zuur is. Er is een enorme confrontatie met een realiteit die zuur is. Maar het is een realiteit die we kunnen toetsen voor oorzaak, handeling, denken én consequentie & effect.
Denk niet dat je vanuit dat zure de weerzin hoeft in te perken. Denk terug aan Karl Popper en de Paradox van Intolerantie. Wat je hier hebt is een eigen moment van confrontatie en dat speelt zich in de onderbuik af. Zogezegd. Onder de streep blijft nog steeds staan dat het intolerante uit positie van macht dient te worden gehouden, en dat het afgerekend moet worden.
:strip_exif()/f/image/fpu1QcukKLGGYk7IMuWVGLPx.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is een klus, en als het wat te is zoek dan een goede samenvatting van observaties, maar het is in deze de moeite waard om een boek van Hannah Arendt door te spitten: Eichmann in Jeruzalem: de banaliteit van het kwaad. Het boek gaat niet over Eichmann, maar over ons zelf. Over wat in ons allemaal zit. Een potentieel voor kwaad.
We willen dat eigenlijk niet weten, toch zijn we vanuit eigen belang het aan onszelf verplicht om het te erkennen. Pas dan kunnen we het herkennen. En pas dan, kunnen we er iets aan doen. Of dat nu is om niet vast te komen zitten in emotie bij confrontatie, of voor besef van wat eigenlijk bij een Kwestie Dividendbelasting of Toeslagen Affaire speelt, of voor bewustzijn van hoe laag de drempel ligt voor mensen om kwaad te doen op wijzen waar men geen blikveld bij heeft of ontwikkelen kan.
Het is een beetje een zijstap, maar de moeite waard.
Het verkrijgen van bevestiging vanuit toetsing is niet verkeerd. Het is wat het is, de realiteit.armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:32:
@fm77 Ja, het is waarschijnlijk ook nogal naïef van me om het nu pas te beseffen. Maar ik ervaar de laatste weken echt dat ik constant bevestig wordt in al mijn vooroordelen dat het een beetje te toevallig aan het worden is.
Dat er altijd sprake is van Verdeel & Heers, of het nu bij de bejaardenclub is of geopolitiek, dat is iets wat daar los van staat en helaas onderdeel is van menselijke groepsdynamica. Want er zijn altijd punten waar macht en belang zich ontmoeten.
Daarom dat het kunnen doen van toetsingen zo bitter cruciaal is. Dat is niet enkel informatietechnisch. Dat is ook om leren gaan met het effect ervan op ons zelf.
Het Senaat heeft niets over een impeachment te zeggen, dat gaat via het Huis.jaapstobbe schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:22:
Trump wordt niet impeached. McConnel heeft aangegeven dat de Senaat pas over een paar weken gaat stemmen. Tegen die tijd is de aanval alweer vergeten.
This is absolutely ridiculous
Het is (naar mijn naieve mening) niet allemaal zuur. De Democratische partij heeft een hele nette overwinning behaald, tegen de stroom in van gerrymandering, verdraaiFox-ing van informatie, voter suppression en what not. En zonder gebruik te maken van een soortgelijke truukendoos. Geen idee of het stand houdt of hoe de VS zich gaat vormen over de komende 2, 4 of 6 jaar. Maar blijkbaar zijn er momenteel genoeg mensen in de VS die iets anders willen dan de show van afgelopen 4 jaar. Deze zit zogezegd in de pocketarmageddon_2k1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:18:
Het probleem hier is gewoon dat het allemaal gruwelijk zuur is. Er is een enorme confrontatie met een realiteit die zuur is.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dank voor de toelichting, had niet eerder de tijd om een reactie te geven. Eerlijk gezegd, deprimerende gewaarwording, maar niet heel verrassend, helaas.Virtuozzo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 01:42:
[...]
Nee. Dit gaat wat uitleg kosten. Totale blinde vlek, op twee manieren.
Als eerste, vanuit het diep cultureel geïntegreerde neo-klassieke denken van politieke economie worden veel aspecten pur sang niet getoetst voor effecten, ze zijn onderdeel van geïnternaliseerd geloof. Vaak zelfs in verbinding met cultuur-historische mythos, zoals American Dream, Meritocracy e.d. Er ligt net zo’n blinde vlek voor de con man entrepreneur als voor de self made millionaire als voor de oligarch - als voor wat aan de basis lag van het cultuur-historische “bankster” trauma van het Interbellum (banker + gangster = bankster).
Bijzonder aandachtspunt ligt er in die arena bij de impact van de Amerikaanse politieke school van wat wij hier de Derde Weg noemen. Die school is dermate rigide in blikveld dat het structureel gecompromitteerd is voor effectieve omgang met de machtspolitieke school. Er ligt een dominantie van concepten en geloof waarbij het idee van beïnvloeding de facto uitgesloten is. De macro dynamiek is de arena, de micro dynamiek het gereedschap. Zie de bipartisanship trap.
Ten tweede, externe consultatie heeft in de VS rol en functie als policy generators. Beleidsvisie komt niet uit politiek, maar uit lobby - van denktanks. Daarmee is een blinde vlek gegroeid voor de belangen van policy institutes zelf. Men ziet ze als een soort equivalent van onze Onderzoeksinstellingen, terwijl het commerciële entiteiten zijn. Wat die doen, nu ja, na veertig jaar zijn deze entiteiten ervaren genoeg om hun kaarten niet te laten zien.
Dit is niet voorbehouden aan de politieke arena. Het zit ook in de overheid zelf ingebakken inmiddels, een bureau voor statistiek van een DoJ heeft al sinds Reagan geen toetsingsmechanismen meer voor data aangeleverd vanuit policy institutes. Hier ligt nu nog een extra complicatie vanuit de impact van de Trump (maar vooral de Kushner geinstigeerde) benoemingen. De Disappearing Data Kwestie. Aandachtspunt, FinCEN. Het enige wat men nog heeft aan mogelijk inzicht is wat daar gelekt is geworden (data die hier in de EU insloegen als een nucleaire bom).
Het Fourth Estate, de vierde, controlerende, macht van onderzoeksjournalistiek met bereik in media heeft het probleem ook diep zitten. Opmerkelijk genoeg is dit primair een gevolg van de impact van het internet op media en medialandschap. Secondaire oorzaak, de afname van kwaliteit van onderwijs trajecten voor de sector. Let wel, de perikelen van “must sell clickbait cause nobody buys our paper anymore”, daar zit een verwant maar separaat issue, concentratie van eigendom van media.
Academische circuits, nu ja, dat is in de VS zo gesegregeerd in economische en politieke fragmentatie met perverse prikkels van commercial research dependancies dat er een heel eigen blinde vlek ligt. Wat niet verkoop aan de portalen, eigendom van de denktanks, dat valt vanzelf weg.
Anders gezegd, nee, men kan het niet zien want het ligt buiten blikveld en het wordt vrij effectief onderdrukt. Zowel actief, als passief (bias, not researched here syndroom, far fetched syndroom, conspiracy reframing, etc). Het actieve is vaak best smerig, zo is MacLean als voorbeeld tot op heden ten dage nog steeds zwaar onderhevig aan barrages van academische blokkades en wat men lawsuit mania noemt. Vaak is het ook gewoon meer subtiel, publishers zeggen nee, universiteiten zijn bang voor verlies aan sponsoring, etc.
Ik heb wel eens de neiging om in contacten en relaties zaken aan te stippen, nudgen en prikkelen. Leuk dat een liaison met relatiegeschenk van de bijbel van Buchanan komt, prima, dan krijg je van mij een pracht van een zeldzame publicatie waar je ineens voor de empirische conclusie staat dat Buchanan een fascist was - en dat alle papers over hem stuk voor stuk aantoonbaar gemasseerd en betaald zijn om een mythos en valse marketing te scheppen.
Dat geeft conflicten. Men heeft gewoon geen idee. Britten zijn zich vaker bewust. Leggen het echter doelbewust naast zich neer. Men zit vanuit cultuur-historische mythos bij vorming in zekere kringen al in elitair libertarisme. Zie het Eton syndroom. Amerikanen zijn zelden geïnformeerd. Gespecialiseerd, hoog opgeleid, ervaringsbasis, maar ongeïnformeerd.
Bij Amerikaanse politici zit een opmerkelijke gedragslijn. Zie de rol en functie van policy institutes. Men denkt en redeneert vanuit wat men daar van krijgt. Iets anders kan geen basis vormen. In het verleden brak die vierde macht daar wel doorheen, zie de periode van de kandidatuur van FDR, maar goed. Dat is inmiddels wel even geleden.
Het is een land van geloof en blinde vlekken.
Wellicht is het makkelijker voor ons om het proces in werking te analyseren en te spiegelen door de voorgeschiedenis van Europa. Toch hoop ik dat er daar ook eens een keer een belletje gaat rinkelen.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Ja. Als we willen..ScorpionSquad schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:03:
[...]
Dank voor de toelichting, had niet eerder de tijd om een reactie te geven. Eerlijk gezegd, deprimerende gewaarwording, maar niet heel verrassend, helaas.
Wellicht is het makkelijker voor ons om het proces in werking te analyseren en te spiegelen door de voorgeschiedenis van Europa. Toch hoop ik dat er daar ook eens een keer een belletje gaat rinkelen.
Onze eigen geschiedenis is een waarschuwing van een complexe realiteit die te makkelijk fout kan gaan. Hier ligt ook de basis van het ontwerp van de moderne iteraties van democratie. Participate or die, heel bruut gesteld.
Maar je ziet hoe moeilijk het is, want willen rust op besef en kennis. Wanneer geloofsgedrag, gratificatie en onderbuik de overhand hebben is het glijden, downhill.
Het belletje rinkelt nooit vanzelf. Soms moeten we lijnen trekken, zeker wanneer we te laat aan de bel hebben getrokken. En dan moet de burger aan de slag. Klein of groot, hoe dan ook.
Het ligt er imho alleen zo dik op dat het lijkt alsof ze aan het omschakelen zijn naar een andere bipolaire verdeling.armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:18:
Alleen, elk bericht dat ik lees 'op het internet' lijkt me te bevestigen in de duivelsheid van de GOP. En nu begin ik onderhand het gevoel te krijgen dat we flink tegen elkaar uitgespeeld worden
Links vs Rechts gaat dan misschien om naar Boven vs Onder of Voor tegen Achter.
Rechts/GOP lijkt nu opgebrand te worden/zijn maar ook andere tegenstellingen missen nu hun oppositie, en dan heeft de rest van de statusquo een nieuwe adversary nodig om het geloof in democratie te behouden.
Maw er moet nu eigenlijk een nieuwe partij komen om de rust/orde te behouden, anders zijn de Democraten spoedig hun mandaat kwijt want er moeten in de VS nog aardig wat dingen gedaan worden waar niet iedereen het mee eens is.
How do you save a random generator ?
Tja, technisch gezien heb je gelijk. Maar het Senaat moet wel stemmen voor conviction of acquittal, anders heb je verder weining aan een impeachment.Ridicuul schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:44:
[...]
Het Senaat heeft niets over een impeachment te zeggen, dat gaat via het Huis.
Het is ook inherent aan een zero sum mindset, een media landschap van must sell opinion en en een binaire politiek.enchion schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:13:
[...]
Het ligt er imho alleen zo dik op dat het lijkt alsof ze aan het omschakelen zijn naar een andere bipolaire verdeling.
Links vs Rechts gaat dan misschien om naar Boven vs Onder of Voor tegen Achter.
Rechts/GOP lijkt nu opgebrand te worden/zijn maar ook andere tegenstellingen missen nu hun oppositie, en dan heeft de rest van de statusquo een nieuwe adversary nodig om het geloof in democratie te behouden.
Maw er moet nu eigenlijk een nieuwe partij komen om de rust/orde te behouden, anders zijn de Democraten spoedig hun mandaat kwijt want er moeten in de VS nog aardig wat dingen gedaan worden waar niet iedereen het mee eens is.
Ik denk dat we even niet mogen vergeten dat wij hier iets anders gewend zijn, en nu we veel naar de VS kijken ook wel enige confrontatie hebben met de effecten van blootstelling daar aan
Het zou gezond zijn als er meer dan twee partijen komen en het stelsel aangepast wordt. Maar zelfs wanneer er ineens meerdere partijen zijn, dan is mindset en media landschap nog hetzelfde.
Het is soms bijna als een junkie die verslaafd is aan het stuiteren.
En dat wordt nog wat ...Sakete schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:14:
[...]
Tja, technisch gezien heb je gelijk. Maar het Senaat moet wel stemmen voor conviction of acquittal, anders heb je verder weining aan een impeachment.
GOP = EndVirtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:26:
[...]
Het zou gezond zijn als er meer dan twee partijen komen en het stelsel aangepast wordt. Maar zelfs wanneer er ineens meerdere partijen zijn, dan is mindset en media landschap nog hetzelfde.
Het is soms bijna als een junkie die verslaafd is aan het stuiteren.
Democraten "splitsen" in 2 delen, the General-Establishment-Party/Biden en de American-Coalition-Party/Sanders.
De splitsing wordt in de komende 2 jaar langzamerhand zichtbaar.
Ondertussen verschuift de GOP-backend over naar de General-Establishment-Party en de Democraten die tegen de GOP waren schuiven door naar de American-Coalition-Party.
Dan ben je "positief" van label veranderd (net als echte bedrijven doen) en ben je gelijk ook af van die Peoplesparty die in opkomst is.
En kan je vrolijk verder stuiteren.
How do you save a random generator ?
Nee. Je krijgt dan de Progressive Party (met Sanders, AOC en aanhang, reeds bestaand Green party gaat hierin op), Center Coalition (mix van moderate Democrats en moderate Republicans), Libertarian party (bestaat al) en Trump Party (wat het restant van de Republican party is).enchion schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:44:
[...]
GOP = End
Democraten "splitsen" in 2 delen, the General-Establishment-Party/Biden en de American-Coalition-Party/Sanders.
De splitsing wordt in de komende 2 jaar langzamerhand zichtbaar.
Ondertussen verschuift de GOP-backend over naar de General-Establishment-Party en de Democraten die tegen de GOP waren schuiven door naar de American-Coalition-Party.
Dan ben je "positief" van label veranderd (net als echte bedrijven doen) en ben je gelijk ook af van die Peoplesparty die in opkomst is.
En kan je vrolijk verder stuiteren.
Dit alles maakt verder weinig uit zolang first past the post voting niet wordt afgeschaft.
[ Voor 8% gewijzigd door Sakete op 13-01-2021 20:51 ]
wtf.
Een politicus die hypocriet is. Volgensmij is dat redundant, een pleonasmeburgt schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:52:
Ik zit nu net het begin van de speeches te kijken van the house, maar wat is die Jim Jordan een verschrikkelijk hypocriet figuur, de nieuwe impeachment is een pure cancel culture volgens hem, Trump heeft niets mis gedaan....Niet tolereren want America is the greatest country in the world.
wtf.
Nu ja, als er één waarschuwing tegen de marketing van exceptionalism & meritocracy is, dan wel de VS. De consequenties zijn bitter, altijd weer.burgt schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:52:
Ik zit nu net het begin van de speeches te kijken van the house, maar wat is die Jim Jordan een verschrikkelijk hypocriet figuur, de nieuwe impeachment is een pure cancel culture volgens hem, Trump heeft niets mis gedaan....Niet tolereren want America is the greatest country in the world.
wtf.
Wat betreft dit stuk tekst, daar zit helaas een misinterpretatie van Gödel in, of in elk geval een onjuiste gevolgtrekking:Virtuozzo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:01:
Een stukje van de hand van Mike Godwin (ja die van), de paradox van tolerantie en illiberalisme. De moeite waard.
The Fourteenth Amendment’s Section 3 and the Defense of American Democracy
https://www.cato-unbound....efense-american-democracy
My view is that governmental systems are analogous in some ways to the mathematical systems described by Kurt Gödel’s incompleteness theorems. That is, even the best-designed governmental systems are, like Gödel’s arithmetical systems, doomed to be incomplete or inconsistent if we try to base them on any basic set of axiomatic principles. Bear with me here—I’m only drawing an analogy—but I think Gödel’s discoveries hint at a fundamental truth, which is that even the best-designed governmental system is subject to being gamed and subverted by actors who exploit its incompleteness or inconsistency.
Het gaat om de analogie, staat er tenminste, maar dan mag men niet het gevolg trekken dat een eindig systeem zoals planeet aarde toch per definitie incompleet is. Ik ben het overigens wel eens met de conclusie, maar de analogie met de wiskunde snijdt geen hout. Metafysisch gezien wel een heel interessant probleem in relatie tot het idee van een theory of everything, maar dat is al helemaal niet van toepassing op dit topic.
Nadler geeft zijdelings ook al mooi aan dat ze ook achter de enablers gaan die "here in the house" aanwezig zijn.
Stel je voor dat je in nazi-Duitsland had geleefd en niet meeging in de framing van de Nazi's; zou je dan in precies dezelfde mate als de andere kant gemanipuleerd zijn?armageddon_2k1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:27:
[...]
Eens, ik troost me met het feit dat ik wel het gevoel heb dat ik aan de goede kant sta van de geschiedenis. Hoop ik.
Echter, ik voel me wel gemanipuleerd en in precies dezelfde mate als de 'andere kant'.
Twijfel je er aan dat jouw bubble veel meer raakvlakken met de realiteit heeft dan de alt-right/maga/q-anon bubble?
Dat soort types hebben altijd schitterende cirkelredeneringen. Amerika is geweldig, dus alles wat Amerika doet is geweldig. En omdat alles wat Amerika doet geweldig is, is dat een bewijs dat Amerika zelf geweldig is.burgt schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:52:
wtf.
Ja, zoiets als "the bible is the word of god, because it says so in the bible".Amanoo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:20:
[...]
Dat soort types hebben altijd schitterende cirkelredeneringen. Amerika is geweldig, dus alles wat Amerika doet is geweldig. En omdat alles wat Amerika doet geweldig is, is dat een bewijs dat Amerika zelf geweldig is.
Het is wel even hard om te lezen.
Het is een mooi voorbeeld van de effecten van de combinatie van illusory truth bias en confirmation bias.Amanoo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:20:
[...]
Dat soort types hebben altijd schitterende cirkelredeneringen. Amerika is geweldig, dus alles wat Amerika doet is geweldig. En omdat alles wat Amerika doet geweldig is, is dat een bewijs dat Amerika zelf geweldig is.
Als je iets maar vaak genoeg herhaalt geloven mensen het uiteindelijk wel. Ja, dat is echt zo. Mooi voorbeeld: hoe veel mensen geloven er wel niet dat vrijhandelszone's en belastingvoordelen voor grootkapitaal goed zijn voor de economie?
De confirmation bias is de voorkeur voor informatie en bronnen die de eigen denkbeelden bevestigen. Een plaatje wat de mogelijke gevolgen treffend weergeeft:
:fill(white):strip_exif()/f/image/OfG5Iin2wXhmHYAkH1AodgNh.png?f=user_large)
Hij heeft een paar dagen geleden de Freedom Medal gekregen van Trump. Het is een van de grootste Trumpisten.burgt schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:52:
wtf.
Resultaten in 2019 waren:
Article I (Abuse of Power):
Voor: 229 Democraten, 1 Independent
Tegen: 195 Republikeinen, 2 Democraten (1 van hen stapte de dag erna over de GOP)
Present: 1 Democraat, 2 Republikeinen
Niet gestemd: 1 Democraat
Article II (Obstruction of Congress):
Voor: 228 Democraten, 1 Independent
Tegen: 195 Republikeinen, 3 Democraten (1 van hen stapte de dag erna over naar de GOP)
Present: 1 Democraat, 2 Republikeinen
Niet gestemd: 1 Democraat
[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 13-01-2021 22:03 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
[ Voor 3% gewijzigd door voske op 13-01-2021 22:00 ]
Niet verbazingwekkend. Er zaten 120 republikeinen in het House die de verkiezingen openlijk niet hebben erkend.. daar valt geen redelijkheid van te verwachten.Rannasha schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:59:
4 Republikeinen tot nu toe voor impeachment. Wel iets aan steun vanuit die kant, maar niet heel veel.
Op het moment 7 republikeinen die voor hebben gestemt, met nog ruim 50 republikeinen te gaan.voske schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:53:
Debat in het Huis is afgelopen. Men gaat nu stemmen. Spannend gaat dat niet worden, de vraag is hooguit hoeveel Republikeinen voor impeachment gaan stemmen. Tot op heden lijken dat er zes te zijn. Met twee lege zetels in het Huis zou je dan uitkomen op 228 voor, 205 tegen als alle Democraten voor stemmen (van 218 is dat zeker) en afgezien van congresleden die niet stemmen of "present" stemmen.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Inderdaad ja, verhalen vd eerste hand. Beetje vergelijkbaar met het verhaal ve asielzoeker die ik ken die als kind met familie moest vluchten voor oorlogsgeweld. Wordt ineens heel concreetVirtuozzo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:24:
Publicatie bij de Boston Globe, in relatie tot die kwestie van verdwenen panic buttons by Pressley https://www.bostonglobe.c...massachusetts-delegation/
Het is wel even hard om te lezen.

Als ik jou mag vragen, jij bent wel goed met het achtergrondinformatie vinden toch? Heb je bronnen die ik in de gaten kan houden waar periodiek betrouwbare voting polls worden gepubliceerd? Ik kan nu niks vinden zo gauw, je krijgt een potpourrie van links over de afgelopen verkiezingen en over de insurgence van 6 jan. Ik ben benieuwd hoe de verkiezingen zeg vandaag of over een paar weken zouden zijn verlopen. Of er veel rep kiezers zich achter de oren zijn gaan krabben.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
:strip_exif()/f/image/oaINUeBnvYovRHSXC5LeqOB9.jpg?f=fotoalbum_large)
mekkieboek schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:12:
[...]
Inderdaad ja, verhalen vd eerste hand. Beetje vergelijkbaar met het verhaal ve asielzoeker die ik ken die als kind met familie moest vluchten voor oorlogsgeweld. Wordt ineens heel concreet![]()
Als ik jou mag vragen, jij bent wel goed met het achtergrondinformatie vinden toch? Heb je bronnen die ik in de gaten kan houden waar periodiek betrouwbare voting polls worden gepubliceerd? Ik kan nu niks vinden zo gauw, je krijgt een potpourrie van links over de afgelopen verkiezingen en over de insurgence van 6 jan. Ik ben benieuwd hoe de verkiezingen zeg vandaag of over een paar weken zouden zijn verlopen. Of er veel rep kiezers zich achter de oren zijn gaan krabben.
Ik heb wat onredelijk voordeel, briefing board, elke feed komt daar op binnen. Ik hoef niet te zoeken.
Het medialandschap is op het moment een grote soep. Het gaat tijd kosten om overal doorheen te spitten. En dan nog meer tijd om alle data uit te werken. Polls zijn op het moment totaal nutteloos in hun afhankelijkheden. Zelfs binnen sociale geografie van Republikeinse segmenten waar normaliter een veel meer gefilterde informatiestroom is, met als resultaat eenvoudiger inzicht in aanwezige perceptie en opinie.
Er zijn betrouwbare mechanismen, maar ze lopen nu overal achter aan terwijl alles in flux is. Iets om op te letten is Pew Research - daar consolideert data.
En het is gebeurt, de meerderheid heeft gestemd om de resolutie aan te nemen. Die stap is iig gezet. Geen feest hier, triest dat het land zo is afgezakt dat je een tegenpartij hebt in een parlement die in leugens geloofd en blijft geloven (en mensen wilt lynchen).
231 om 201
[ Voor 39% gewijzigd door Delerium op 13-01-2021 22:26 ]
There’s some discussion, Annie, over whether a Republican congressman may have accidentally mis-voted. That is, that he may have voted to impeach even though he didn’t mean to.
It sounds crazy but it happens sometimes! And is typically fixed before the vote closes.
This is now the point in the vote where reporters typically start getting antsy because they want to be able to call it. But the vote isn’t technically over until you hear the sound of the gavel.
The confusion is over Rep. Tom Rice of South Carolina, who represents a pretty Trump-friendly district but appears to have voted in favor of impeachment.
[ Voor 28% gewijzigd door voske op 13-01-2021 22:28 ]
Ze waren nog geen eens nodigDelerium schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:27:
Republikeinen hebben blijkbaar toch problemen met stemmen.
[ Voor 68% gewijzigd door MdO82 op 13-01-2021 22:29 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Hangt er van af of ze de impeachment naar de senaat sturen.MdO82 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:28:
Moet na deze uitslag het senaat ook nog stemmen ?
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ja. Het huis stemt voor impeachment, en het senaat stemt voor of tegen conviction. Bij de vorige impeachment in 2019 stemde het senaat tegen (of werd het niet eens behandeld, ik weet het niet eens meer, allemaal niet bij te houden).MdO82 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:28:
Moet na deze uitslag het senaat ook nog stemmen ?
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.