[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 173 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Zie mijn edit. Waarschijnlijk een hack. Site lijkt wel problemen te hebben momenteel. Mogelijk overbelast
Kan ook nog prima. Zowel intern als extern, false flag dus versus externe hack. Tenslotte hebben ze de sleutels van hun digitale infrastructuur niet meer.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

qadn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Hij zou eerst om 19:30 een toespraak gaan geven. Op zich dus wel serieus?
Maar, it isn't over till the fat lady sings.
19.30 NL tijd ja :p Of de US Goverment neemt de Amsterdamse tijdzone erg serieus :+

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 11-01-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Virtuozzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:01:
[...]
. Edit, en nu hoor ik dat er een verklaring gaat komen maar niemand weet van wie of wat.
Hoor je dat van een publieke bron?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:52

Player1S

Probably out in the dark

tijd refreshed niet meer voor mij en blijft vast staan op 19:48.

Zou iemand hem dan toch overtuigd hebben dat een self-pardon isnt working?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fsfikke schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:06:
[...]

Hoor je dat van een publieke bron?
Nee.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:06:
tijd refreshed niet meer voor mij en blijft vast staan op 19:48.

Zou iemand hem dan toch overtuigd hebben dat een self-pardon isnt working?
Ik hoop dat ik me vergis, maar ik zie Trump niet aftreden. Niet uit zich zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Virtuozzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:54:
En toen werd het ineens heel serieus ...
Het begint inderdaad geld te kosten, zowel Trump als de partijen.

U.S. campaign finance system rocked as major firms pause or halt political contributions after election results challenged
The funding of U.S. political campaigns is being rocked as some of the nation’s biggest firms such as Facebook, Google, BlackRock, Marriott and Dow announced plans to halt some or all political contributions as a result of last week’s insurrection at the Capitol — a sign of corporate America’s growing uneasiness with the election doubts and violent attacks inspired by President Trump.
(...)
Facebook, Google and Microsoft said they will halt all political donations while they reviewed their giving. BlackRock made a similar announcement in a memo to its employees, noting its decision was spurred by “the horrific events in the nation’s capital.” Others, such as Marriott, announced more targeted action: A pause to the campaign cash flowing to Republicans who voted against certifying President-elect Joe Biden’s win.
Marriott, the world’s largest hotel chain, said its decision suspending donations to 147 Republican U.S. representatives and senators was motivated by “the destructive events at the Capitol to undermine a legitimate and fair election.”
The Blue Cross Blue Shield Association said it would do the same, with the provider of health insurance to more than 100 million people pledging to end contributions “to those lawmakers who voted to undermine our democracy.”
American Express struck a similar note in a memo sent to all employees Monday, halting contributions to the Congress members who voted “to subvert the presidential election results and disrupt the peaceful transition of power.
(...)
“These corporations are doing something very new, and something that could potentially alienate an important base for them,” said Craig Holman, government affairs lobbyist for Public Citizen, a money-in-politics group. “I’ve never heard of this happening before.”
The decisions could have lasting impact. Dow, a chemical company with 36,000 workers worldwide, said its decision to cut off political donations to the 147 Republican U.S. representatives and senators would last for an entire election cycle — two years for House members and six years for senators.
(...)

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Virtuozzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Ik hoop dat ik me vergis, maar ik zie Trump niet aftreden. Niet uit zich zelf.
Of zouden paar grote sponsoren de GOP overtuigd hebben dat ze toch echt de 25th moeten doen omdat anders de geldkraan richting hun dicht gaat?

Hoe dan ook, het is vreemd.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:09:
[...]

Of zouden paar grote sponsoren de GOP overtuigd hebben dat ze toch echt de 25th moeten doen omdat anders de geldkraan richting hun dicht gaat?

Hoe dan ook, het is vreemd.
Die geldkraan komt tegenwoordig heel ergens anders vandaan 8) Dow et alii is small fry for small fishes.

Ondertussen wel frappant dat Pompeo staat te raaskallen over American Exceptionalism ... wat een relaas vol met frames, maar eigenaardig. Voice of America event.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 11-01-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04

Killjoy

Klingon lawn products

De DC AG schijnt te onderzoeken of Trump te vervolgen is voor zijn rol in het aanmoedigen van de rellen. Dit meldt NBC. Wellicht dat het een met het ander te maken heeft?

https://www.nbcnews.com/p...rump-n1253700/ncrd1253769

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou, storm, maar all eyes on Pompeo. Trump heeft niemand een idee van.

Die pagina is hoe dan ook maf.

Maar goed, ik zie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er loopt daar toch iets mis ...

https://www.state.gov/biographies/michael-r-pence/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
Virtuozzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:17:
Die pagina is hoe dan ook maf.

Maar goed, ik zie het niet.
Geen idee inderdaad. Resignation is naar mijn idee geen optie, de 25th lijkt me ook lastig want dan zat Pompeo nu in een cabinet meeting en de derde optie dan was Internet gek geworden en was Pompeo zeker niet meer in beeld bij Voice of america.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voske schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Geen idee inderdaad. Resignation is naar mijn idee geen optie, de 25th lijkt me ook lastig want dan zat Pompeo nu in een cabinet meeting en de derde optie dan was Internet gek geworden en was Pompeo zeker niet meer in beeld bij Voice of america.
Maar die speech is ronduit maf. Voor dat platform prediken over democracy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:12:
[...]

Die geldkraan komt tegenwoordig heel ergens anders vandaan 8) Dow et alii is small fry for small fishes.

Ondertussen wel frappant dat Pompeo staat te raaskallen over American Exceptionalism ... wat een relaas vol met frames, maar eigenaardig. Voice of America event.
Ik zit het ook te kijken, maar heb echt geen flauw idee wat het doel is.... Hij praat heel veel, maar het lijkt echt nergens over te gaan.
Heb ook VOA even door Google gehaald, maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Het is het enige kanaal betaald door de overheid? Dus een kanaal dat met de ene president een rechts geluid geeft, en bij de ander een links(ig)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die site heeft al eerder het einde van Trump aangekondigd:

https://webcache.googleus...&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=nl

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

makes sense.

Daar gaat een spannende nacht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh help, dit is toch eigenlijk niveau bananenrepubliek ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als ie disgruntled is op zowel Trump als Pence, dan hebben ze samen wat bedacht. Nu ben ik toch wel benieuwd naar de speech :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
silmaril8 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:24:
[...]

Als ie disgruntled is op zowel Trump als Pence, dan hebben ze samen wat bedacht. Nu ben ik toch wel benieuwd naar de speech :P
Nou ja, dat is dus een stafmedewerker die in ieder geval nog ergens als webmaster aan de slag kan ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fm77 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:21:
[...]

Ik zit het ook te kijken, maar heb echt geen flauw idee wat het doel is.... Hij praat heel veel, maar het lijkt echt nergens over te gaan.
Heb ook VOA even door Google gehaald, maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Het is het enige kanaal betaald door de overheid? Dus een kanaal dat met de ene president een rechts geluid geeft, en bij de ander een links(ig)?
VOA is ergens begin 2017 gepolitiseerd. Het was ooit een stuk gereedschap van / voor / tijdens koude oorlog, best van hoge relevantie trouwens. Dan de politisering is het een drama geworden. Een tijd lang werd gevreesd dat Trump het als eigen propagandakanaal zou gaan gebruiken, dat is er niet van gekomen. Wel werd content & targeting pijnlijk aangepast voor Republikeins dogma.

Daarom dat het zo vreemd is om nota bene Pompeo daar over democracy! te horen praten. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voske schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Nou, persoonlijk wil ik toch wel weten waarom Mother bij Pence is. Er gebeurt nooit iets zonder haar. Pure ironie voor de moerassen van dominionism en erger - Pence mag van deze handmaiden niet alleen bij andere vrouwen zijn, en alleen als ze er is worden beslissingen genomen.

Echt, soms is het gewoon, hoe moet ik het zeggen? Reality Trumps Fiction. And blows it up with a time warp again. Alsof het een 40 cents pulp novel is van de jaren '30 dystopia publishing campaigns (saillant, de basis van de Amazon KDF voor Dystopian Publishing Priority Program, maar dit terzijde) of een FanFiction tale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:09
De pagina's hebben dit al meerdere malen getoond in de afgelopen maanden. Ik schat het meer een faal van de websitebeheerders die iets hebben gedaan wat hen niet lukt om te herstellen, en dat ze daarom maar een 'disgruntled staffer' maar de schuld geven. Lekker makkelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
EDIT schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:33:
[...]

De pagina's hebben dit al meerdere malen getoond in de afgelopen maanden. Ik schat het meer een faal van de websitebeheerders die iets hebben gedaan wat hen niet lukt om te herstellen, en dat ze daarom maar een 'disgruntled staffer' maar de schuld geven. Lekker makkelijk.
Four Seasons Total Webhosting?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdgIbUx2-Rc0IjTL4fSikTPrFsg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wafZM5eCun4LRHAmwtqgaFex.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door Virtuozzo op 11-01-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
Virtuozzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:32:
[...]
Nou, persoonlijk wil ik toch wel weten waarom Mother bij Pence is. Er gebeurt nooit iets zonder haar. Pure ironie voor de moerassen van dominionism en erger - Pence mag van deze handmaiden niet alleen bij andere vrouwen zijn, en alleen als ze er is worden beslissingen genomen.
Morgen een cabinet meeting na het aannemen van de resolutie door het Huis? Die resolutie biedt dan in ieder geval een "rechtvaardigingsgrond" (of het er daadwerkelijk een is even buiten beschouwing gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is er al een tijd bekend van de speech? Moet ik opblijven of kan ik lekker gaan tukken :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
voske schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Morgen een cabinet meeting na het aannemen van de resolutie door het Huis? Die resolutie biedt dan in ieder geval een "rechtvaardigingsgrond" (of het er daadwerkelijk een is even buiten beschouwing gelaten).
Wat kan, is dat de lijst van "exit actions" heftig is.

De Cuba actie zit wel in die categorie. Verklaarbaar. Transactioneel, Old Cuba Florida netwerk -> reward.
Er is veel wat nog gedaan kan worden. Een aantal malen dat Trump met acties kwam was er storm die best leek op de verwarring en het rondrennen van vandaag.

Of het dat is, dat kan. Ik heb het idee dat de Fransen nog wel eens gelijk kunnen hebben, niemand in het Witte Huis weet nog wat waar gedaan wordt of wat waar welk plan is. Terwijl er wel blijk is van zaken die uit de koker moeten gaan komen.

Rechtvaardigingsgrond kan ik niet zien. Er is geen kader voor. Als narratief kan ik het zien, maar dan niet zonder opbouw of saturatie. Zoals het nu is, nope.

En Cabinet meeting? Men mist nog steeds de papieren van de dames die zijn weggelopen. Conform protocol kan een dergelijke meeting niet eens formeel functioneel zijn. Maar goed, Trump zelf heeft dat nog nooit tegengehouden, meten met twee maten.

Het is echt niet om bot te zijn, maar de huidige toestanden doen mij persoonlijk denken aan de gestoorde dynamiek aan de vooravond van de 2000 Fiji coup d'état waar het zo kinderlijk te keer ging dat het meer leek op een film - Idiocracy - dan op een studentclub.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PWM schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:41:
Is er al een tijd bekend van de speech? Moet ik opblijven of kan ik lekker gaan tukken :p
Ik zou naar bed gaan. If the world blows up, you won't feel a thing 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stukje leesvoer bij OpenDemocracy

Waarschijnlijk meer van nut dan naar een State Department webhosting drama te kijken 8)

US is paying for letting dark money and disinformation run riot: https://www.opendemocracy...-disinformation-run-riot/

Voor achtergronden, zie de leeslijst: Mayer, MacLean, Kendzior, Snyder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

PWM schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:41:
Gezien iedereen verwacht dat er iets gaat gebeuren, gebeurd er waarschijnlijk niets..
En ik zie het morgen wel...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00

Spotmatic

Ken sent me

Virtuozzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:34:
[...]

Four Seasons Total Webhosting?
Alamo IT Services.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Auw. Minions revolt against slavery. Echo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:08
Excuses als ik een domme vraag stel, maar Mother? Is dat The Football?

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:21

boesOne

meuh

The_Butler schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Het is de vrouw van Pence :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

De echtgenote van Pence. And, almost like a meme, it's (a) Karen.

[ Voor 8% gewijzigd door Virtuozzo op 11-01-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:47
[...]

DuckDuckGo naar Pence en Mother en je leest dat het zijn vrouw is. Zo noemt hij haar.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39

hellknight

Medieval Nerd

Nee, Mother is hoe Pence naar zijn vrouw refereert,zonder wie hij niets beslist

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
Ze beginnen het toch serieus te nemen:

[ Voor 18% gewijzigd door Nnoitra op 11-01-2021 22:10 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 21:38
Charles Koch bemoaned Trump’s refusal to accept defeat in an interview with the Wall Street Journal.

The 85-year-old said he regretted the partisanship that [his] money had done so much to produce and hoped that Americans would “all use this post-election period to find a better way”.
"Blanke man spreekt met gespleten tong." ben vergeten welk stripboek dat was in mijn jeugd maar het is nog actueel.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:21

Moofnor

King of my castle

Klinkt mij als Lucky Luke in de oren. Vroeger, toen Amerika nog onschuldige stripverhalen opleverde...

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00

Spotmatic

Ken sent me

Moofnor schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:14:
Klinkt mij als Lucky Luke in de oren. Vroeger, toen Amerika nog onschuldige stripverhalen opleverde...
offtopic:
Het leuke is natuurlijk dat het Wilde Westen vooral in Europa werd geromantiseerd. Karl May (ja, die van Winnetou) was een Duitser, Lucky Luke was een Belgisch/Franse productie en dan hebben we natuurlijk nog de spaghettiwesterns waaronder "Once Upon A Time In The West" en "The Good, The Bad And The Ugly" (deze laatste is volgens mij nog steeds de best gewaardeerde western). Het zal er wel mee te maken hebben dat Noord-Amerika door arme Europese migranten altijd als het beloofde land werd gezien.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spotmatic schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:50:
[...]

offtopic:
Het leuke is natuurlijk dat het Wilde Westen vooral in Europa werd geromantiseerd. Karl May (ja, die van Winnetou) was een Duitser, Lucky Luke was een Belgisch/Franse productie en dan hebben we natuurlijk nog de spaghettiwesterns waaronder "Once Upon A Time In The West" en "The Good, The Bad And The Ugly" (deze laatste is volgens mij nog steeds de best gewaardeerde western). Het zal er wel mee te maken hebben dat Noord-Amerika door arme Europese migranten altijd als het beloofde land werd gezien.
Dat perspectief ligt aan de basis van de enorme drempels bij verkenning van realiteit van de VS. Het is dan ook niet vreemd dat er cultuur-historische bias aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

Virtuozzo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Hij zegt niet dat jouw mening niet gehoord mag worden. Enkel dat niemand verplicht is om er naar te luisteren of aan verspreiding mee te werken.

knip
*knip*
Op de man reageren laten we dus achterwege.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 12-01-2021 12:22 . Reden: Quote aangepast ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Acting Homeland Security Secretary Chad Wolf is stepping down.

Wat vreemd is, want zijn nominatie is teruggetrokken en hij zit er illegaal maar vertrekt nu toch.

Op een na machtigste land ter wereld, politiek van een bananenrepubliek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Hij zat er nu al zo lang illegaal (sinds 13 november 2019) dat die laatste negen dagen het verschil niet meer hadden gemaakt naar mijn idee |:( Maar goed, maar eens even kijken wie zijn opvolger, FEMA-baas Pete Gaynor, is.

[ Voor 5% gewijzigd door voske op 11-01-2021 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
voske schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:36:
Hij zat er nu al zo lang illegaal (sinds 13 november 2019) dat die laatste negen dagen het verschil niet meer hadden gemaakt naar mijn idee |:( Maar goed, maar eens even kijken wie zijn opvolger, FEMA-baas Pete Gaynor, is.
Dat had ik dus niet moeten doen. Surrealistisch dit. Soms is het alsof het een aflevering van 24 is. Lang verhaal van “9/11 never waste a crisis, promote up as reward”.

Terzijde, de rauwe ironie. Een van de meest primaire memes in alt right scenario’s van government versus the righteous people is dat van FEMA die je komt halen.

FEMA running DHS. Dit verzin je toch niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 11-01-2021 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tussendoor, voor diegenen die eerder vroegen naar context/referentie voor de FDR casus tijdens het Interbellum in relatie tot de uitdagingen waar Biden voor staat.

Anders gezegd, kan Biden een Ferdinand Pecora vinden, benoemen en loslaten. Van toepassing binnen veel context van progressieve politiek tegenwoordig, maar dat terzijde.

Michael Perino, The Hellhound of Wall Street: How Ferdinand Pecora’s Investigation of the Great Crash Forever Changed American Finance.

Charles D. Ellis with James R. Vertin, Wall Street People: True Stories of the Great Barons of Finance, Deel 2.

“Mitchell Paid No Tax in 1929,” Daily Boston Globe, Feb. 22, 1933
“Clients ‘Sold Out’ As National City Saves Officers,” The Atlanta Constitution, Feb. 23, 1933.
”Pecora Denounces Stock Manipulation,” New York Times, Feb 19, 1933.
”Pecora to Question Private Bankers,” New York Times, March 16, 1933.
“Where is Our Ferdinand Pecora?” by Ron Chernow, New York Times, Jan. 5, 2009 https://www.nytimes.com/2009/01/06/opinion/06chernow.html
“Ferdinand Pecora, ‘The Hellhound of Wall Street’” All Things Considered, NPR, Oct. 6, 2010. http://www.npr.org/templa...ory.php?storyId=130384189
“Ferdinand Pecora, An American Hero,” by Jackie Corr, Counterpunch, Jan. 11-13, 2003. http://www.counterpunch.o...-pecora-an-american-hero/
“Ferdinand Pecora Ushered In Wall Street Regulation After 1929 Crash” by Brady Dennis, Washington Post, Sept. 16, 2009.
“Where Have You Gone, Ferdinand Pecora?” by Michael Winship, Bill Moyers Journal, April 24, 2009. http://www.pbs.org/moyers...nship_where_have_you.html
“A Midget, Banker Hearings and Populism Circa 1933″ by Michael Corkery, Deal Journal, Wall Street Journal, Jan. 12, 2010. http://blogs.wsj.com/deal...-and-populism-circa-1933/
“When Washington Took on Wall Street” by Alan Brinkley, Vanity Fair, June 2010.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Virtuozzo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:50:
Tussendoor, voor diegenen die eerder vroegen naar context/referentie voor de FDR casus tijdens het Interbellum in relatie tot de uitdagingen waar Biden voor staat.

Anders gezegd, kan Biden een Ferdinand Pecora vinden, benoemen en loslaten. Van toepassing binnen veel context van progressieve politiek tegenwoordig, maar dat terzijde.
Even een heel andere vraag, maar wel met enige relatie tot bovenstaande. Is Biden zelf bekend met de financieringsconstructies en daarbij behorende doelstellingen van de GOP en consorten?

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +2 Henk 'm!
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:58:
[...]

Even een heel andere vraag, maar wel met enige relatie tot bovenstaande. Is Biden zelf bekend met de financieringsconstructies en daarbij behorende doelstellingen van de GOP en consorten?
Nee. Dit gaat wat uitleg kosten. Totale blinde vlek, op twee manieren.

Als eerste, vanuit het diep cultureel geïntegreerde neo-klassieke denken van politieke economie worden veel aspecten pur sang niet getoetst voor effecten, ze zijn onderdeel van geïnternaliseerd geloof. Vaak zelfs in verbinding met cultuur-historische mythos, zoals American Dream, Meritocracy e.d. Er ligt net zo’n blinde vlek voor de con man entrepreneur als voor de self made millionaire als voor de oligarch - als voor wat aan de basis lag van het cultuur-historische “bankster” trauma van het Interbellum (banker + gangster = bankster).

Bijzonder aandachtspunt ligt er in die arena bij de impact van de Amerikaanse politieke school van wat wij hier de Derde Weg noemen. Die school is dermate rigide in blikveld dat het structureel gecompromitteerd is voor effectieve omgang met de machtspolitieke school. Er ligt een dominantie van concepten en geloof waarbij het idee van beïnvloeding de facto uitgesloten is. De macro dynamiek is de arena, de micro dynamiek het gereedschap. Zie de bipartisanship trap.

Ten tweede, externe consultatie heeft in de VS rol en functie als policy generators. Beleidsvisie komt niet uit politiek, maar uit lobby - van denktanks. Daarmee is een blinde vlek gegroeid voor de belangen van policy institutes zelf. Men ziet ze als een soort equivalent van onze Onderzoeksinstellingen, terwijl het commerciële entiteiten zijn. Wat die doen, nu ja, na veertig jaar zijn deze entiteiten ervaren genoeg om hun kaarten niet te laten zien.

Dit is niet voorbehouden aan de politieke arena. Het zit ook in de overheid zelf ingebakken inmiddels, een bureau voor statistiek van een DoJ heeft al sinds Reagan geen toetsingsmechanismen meer voor data aangeleverd vanuit policy institutes. Hier ligt nu nog een extra complicatie vanuit de impact van de Trump (maar vooral de Kushner geinstigeerde) benoemingen. De Disappearing Data Kwestie. Aandachtspunt, FinCEN. Het enige wat men nog heeft aan mogelijk inzicht is wat daar gelekt is geworden (data die hier in de EU insloegen als een nucleaire bom).

Het Fourth Estate, de vierde, controlerende, macht van onderzoeksjournalistiek met bereik in media heeft het probleem ook diep zitten. Opmerkelijk genoeg is dit primair een gevolg van de impact van het internet op media en medialandschap. Secondaire oorzaak, de afname van kwaliteit van onderwijs trajecten voor de sector. Let wel, de perikelen van “must sell clickbait cause nobody buys our paper anymore”, daar zit een verwant maar separaat issue, concentratie van eigendom van media.

Academische circuits, nu ja, dat is in de VS zo gesegregeerd in economische en politieke fragmentatie met perverse prikkels van commercial research dependancies dat er een heel eigen blinde vlek ligt. Wat niet verkoop aan de portalen, eigendom van de denktanks, dat valt vanzelf weg.

Anders gezegd, nee, men kan het niet zien want het ligt buiten blikveld en het wordt vrij effectief onderdrukt. Zowel actief, als passief (bias, not researched here syndroom, far fetched syndroom, conspiracy reframing, etc). Het actieve is vaak best smerig, zo is MacLean als voorbeeld tot op heden ten dage nog steeds zwaar onderhevig aan barrages van academische blokkades en wat men lawsuit mania noemt. Vaak is het ook gewoon meer subtiel, publishers zeggen nee, universiteiten zijn bang voor verlies aan sponsoring, etc.

Ik heb wel eens de neiging om in contacten en relaties zaken aan te stippen, nudgen en prikkelen. Leuk dat een liaison met relatiegeschenk van de bijbel van Buchanan komt, prima, dan krijg je van mij een pracht van een zeldzame publicatie waar je ineens voor de empirische conclusie staat dat Buchanan een fascist was - en dat alle papers over hem stuk voor stuk aantoonbaar gemasseerd en betaald zijn om een mythos en valse marketing te scheppen.

Dat geeft conflicten. Men heeft gewoon geen idee. Britten zijn zich vaker bewust. Leggen het echter doelbewust naast zich neer. Men zit vanuit cultuur-historische mythos bij vorming in zekere kringen al in elitair libertarisme. Zie het Eton syndroom. Amerikanen zijn zelden geïnformeerd. Gespecialiseerd, hoog opgeleid, ervaringsbasis, maar ongeïnformeerd.

Bij Amerikaanse politici zit een opmerkelijke gedragslijn. Zie de rol en functie van policy institutes. Men denkt en redeneert vanuit wat men daar van krijgt. Iets anders kan geen basis vormen. In het verleden brak die vierde macht daar wel doorheen, zie de periode van de kandidatuur van FDR, maar goed. Dat is inmiddels wel even geleden.

Het is een land van geloof en blinde vlekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 12-01-2021 02:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zeer benieuwd of woensdag 20 januari 2021 de geschiedenis boeken ingaat als ''America's Inauguration Battlefield''
FBI houdt rekening met /waarschuwt voor gewapende protesten in alle 50 states.

"Armed protests are being planned at all 50 state capitols from 16 January through at least 20 January, and at the US Capitol from 17 January through 20 January," the FBI bulletin states.

bron CNN: https://edition.cnn.com/2...ate-us-capitol/index.html

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 12-01-2021 05:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:19
Ik schat die kans niet zo groot in, wel kleine schermutselingen hier en daar.

Het is wel logisch dat de FBI de berichten online uiterst serieus neemt, ondanks dat het merendeel 'keyboard warriors' zal zijn. De protesten woensdag waren niet serieus genoeg genomen en we hebben allemaal kunnen zien hoe dat kan aflopen.

Toch, de 6de toont ook hoe ongeorganiseerd en onintelligent die lui zijn. Je moet voorzichtig zijn, er zitten wat gevaarlijke gekken tussen zeker, maar de kans op een heus slagveld schat ik niet hoog in (maar ook niet 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Zeker twee agenten van het politiekorps dat het Amerikaanse parlementsgebouw beveiligt, zijn geschorst en één agent is gearresteerd naar aanleiding van de bestorming van het Capitool. Naar tien tot vijftien dienders van de Capitoolpolitie loopt een onderzoek in verband met de massa-aanval op het parlement in Washington.

Een van de geschorste agenten nam een selfie met een indringer, de andere zette een MAGA-hoed (Make America Great Again, Trumps slogan) op zijn hoofd en begon 'een aantal mensen rond te leiden', verklaarde het Republikeinse parlementslid Tim Ryan maandag tegenover Amerikaanse journalisten. Ryan is voorzitter van de parlementscommissie die zich bezig houdt met de Capitoolbestorming.

De Capitoolpolitie is onder vuur komen te liggen vanwege de bestorming, waarbij de agenten door de menigte Trump-aanhangers onder de voet werden gelopen. De politiedienst zou niet goed voorbereid zijn geweest, en wordt verweten dat die niet durfde in te grijpen tegen Trump-aanhangers, maar afgelopen jaar wel optrad tegen betogers tegen buitensporig politiegeweld en racisme.
Uiteraard nog te vroeg voor sluitende conclusies maar lijkt dus vrij weinig te maken te hebben gehad met (getrainde)de-escalatie

offtopic:
ps wellicht al voorbij gekomen maar het topic gaat zo snel dat ik niet alles meer kan lezen. Er zitten hier een paar beroeps tweakers geloof ik :D

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 12-01-2021 07:35 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

_Bailey_ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 04:58:
zeer benieuwd of woensdag 20 januari 2021 de geschiedenis boeken ingaat als ''America's Inauguration Battlefield''
FBI houdt rekening met /waarschuwt voor gewapende protesten in alle 50 states.

"Armed protests are being planned at all 50 state capitols from 16 January through at least 20 January, and at the US Capitol from 17 January through 20 January," the FBI bulletin states.

bron CNN: https://edition.cnn.com/2...ate-us-capitol/index.html
Met wat er op 6-1 is gebeurd en de "hack" van Parler denk ik dat menig persoon tegen die tijd een bezoekje heeft gehad van de politie en/of FBI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Banks halt business with Trump after U.S. Capitol riots
Two banks linked to President Donald Trump halted business with him in the aftermath of Wednesday’s U.S. Capitol riots, officials said Monday.

A spokeswoman for Signature Bank, where Trump had $5.3 million, said the business was shuttering two of his personal accounts and calling on him to resign.

“We have never before commented on any political matter and hope to never do so again,” the bank said in a statement.

The spokeswoman added that the bank, which is based in New York, pledged not to do business with other lawmakers “who voted to disregard the Electoral College.”

Deutsche Bank is also refraining from further business with the president and his company, according to a person familiar with the matter.

The development was first reported by the New York Times.
Als zelfs Deutsche Bank hem in de steek laat....

[ Voor 53% gewijzigd door burgt op 12-01-2021 08:36 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

burgt schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Als zelfs Deutsche Bank hem in de steek laat....
Helaas.. Dat zegt helemaal niks.

De Deutsche Bank heeft al tientallen malen gezegd te willen stoppen, en had bv ook rond 2008 een intern verbod vanuit het HQ in Frankfurt nog verdere financieringen voor Trump te regelen:
Bij de bouw van de Trump Chicago Tower had de Deutsche Bank de financiering gedaan, maar Trump weigerde deze lening terug te betalen nadat er financiële problemen ontstonden, en zoals zo vaak deed hij dat door de tegenaanval in te gaan, hij klaagde de Bank zelf aan.
In 2005, the lender agreed to extend him $640 million so that he could build a 92-story skyscraper in Chicago. Trump opened the building in 2009, while the world was still reeling from the Great Recession. One day before the Deutsche Bank loan matured, Trump sued the bank for $3 billion in damages, claiming it had helped cause the financial crisis.

Eventually, the two parties made up, and the bank agreed to loan Trump more money against the property.
https://www.forbes.com/si...-trouble/?sh=5c51c8481e1f

Punt was daarna echter dat de New Yorker dependance de bevelen uit Frankfurt negeerde en zaken met Trump bleef doen.
De reden is niet helemaal duidelijk, maar lijkt erin te leggen dat deze NY dependance heel snel wilde groeien en dan is risicokapitaal altijd de grootste kans daarop (en het grootste risico dat dit misgaat, wat natuurlijk ook gebeurde en de Deutsche Bank aan de afgrond gebracht heeft waarvan ze ook nu niet ver verwijderd is).

Een tweede vermoeden is dat via Trump ook een hoop Russische oligarchen binnenkwamen, die via witwas-schemes, vaak gekoppeld aan de huur van appartementen in Trump's towers miljoenen zwartgeld wilden witwassen.

De Duitse ARD heeft een goede documentaire over die financiële linken.
Dat maakt ook duidelijk dat het vermoedelijk ook voor de Deutsche Bank heel risicovol is sl hun banden met Trump te breken... Ze steken zelf er tot hun nek in
https://www.daserste.de/i...ps-deutsche-bank-100.html

[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 12-01-2021 09:09 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:52
svenk91 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 06:20:

Het is wel logisch dat de FBI de berichten online uiterst serieus neemt, ondanks dat het merendeel 'keyboard warriors' zal zijn. De protesten woensdag waren niet serieus genoeg genomen en we hebben allemaal kunnen zien hoe dat kan aflopen.

Toch, de 6de toont ook hoe ongeorganiseerd en onintelligent die lui zijn. Je moet voorzichtig zijn, er zitten wat gevaarlijke gekken tussen zeker, maar de kans op een heus slagveld schat ik niet hoog in (maar ook niet 0).
Ik kan me niet voorstellen dat het niet serieus genoeg genomen is. Nee laat ik het anders formuleren, ik kan me enkel voorstellen dat het bewust niet serieus genoeg genomen is. Volgens mij is een groot gedeelte van belangrijke positief binnen de US overheid inmiddels gecorrumpeerd. Mag hopen dat de schok van de bestorming groot genoeg is om gelijk al die benoemen te onderzoeken en neutraliseren. Volgens mij genoeg werk te verrichten de komende jaren als special prosecutor. De vraag is hoeveel zijn er nodig en worden er aangesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dieselb0y schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het niet serieus genoeg genomen is. Nee laat ik het anders formuleren, ik kan me enkel voorstellen dat het bewust niet serieus genoeg genomen is. Volgens mij is een groot gedeelte van belangrijke positief binnen de US overheid inmiddels gecorrumpeerd. Mag hopen dat de schok van de bestorming groot genoeg is om gelijk al die benoemen te onderzoeken en neutraliseren. Volgens mij genoeg werk te verrichten de komende jaren als special prosecutor. De vraag is hoeveel zijn er nodig en worden er aangesteld..
Het gaat nog flink duren voordat volledig inzicht ontstaat, en dan is het een vraag hoeveel inzicht gedeeld zal worden vanuit reconstructies met het publieke debat, en een vraag waar het publieke debat zich überhaupt op gaat richten. Meestal staren mensen zich blind op wat de meeste prikkel heeft, zoals iemand met een halloween kostuum tijdens een self-coup.

De vraag wat er volgt, zoals bijvoorbeeld het scenario van benoeming van een special prosecutor, dat is een vraag van politiek kapitaal. Hoeveel heb je, waar ga je het aan besteden, onder welke condities en tegen welke prijs.

De Republikeinen zijn degenen die bepalen of zoiets eigenlijk überhaupt op Trump gericht kan worden, immers, zij bepalen wat de prijs is voor de Democraten voor besteding van politiek kapitaal bij zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Het Huis heeft wat om uit te kiezen. Er liggen inmiddels vier verschillende impeachment resolutions bij het House Committee on the Judiciary:
H.Res 24 van David Cicilline (160 cosponsors);
H.Res.26 van Sheila Jackson Lee (33 cosponsors)
H.Res.32 van Ilhan Omar (84 cosponsors)
H.Res.34 van Maxine Waters (8 cosponsors).

Inmiddels is de officiële versie van de resolutie waarin Pence wordt opgeroepen het 25e Amendement in te roepen, gepubliceerd. Daarover wordt dus vandaag gedebatteerd en gestemd en mogelijk ook over een censure van Trump. Tom Reed, een Republikeins lid van het Huis van Afgevaardigden namens New York, heeft in een op-ed in de NYT aangekondigd dat men vandaag met een censure resolution komt.
I Want Trump to Face Justice. But the House Shouldn’t Impeach Him.
If we make the wrong decision in holding the president accountable, it could damage our democracy.
(...)
Given the tools that lie before Congress, it is clear that pursuing impeachment only days before President-elect Joe Biden is inaugurated is not the answer.

Most important, there is inadequate time to reasonably investigate, present and debate articles of impeachment. Rushing through the substantive and procedural requirements for such a monumental action will directly diminish the validity of impeachment. We cannot rush to judgment simply because we want retribution or, worse, because we want to achieve a particular political outcome.
(...)
I implore our congressional leaders and Mr. Biden to take a moment to consider what is at stake. Work with us on constitutionally viable alternatives to ensure that no individual is above the law.

Such options include censure, criminal proceedings and actions under the 14th Amendment, after a complete and thorough investigation into the events leading up to the assault on the Capitol. I intend to join with my House colleagues in the introduction of a censure resolution Tuesday to ensure accountability occurs without delay for the events of Jan. 6. We must also look at alternatives that could allow Congress to bar Mr. Trump from holding federal office in the future.
(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:28
svenk91 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 06:20:

Je onderschat denk ik de gebeurtenissen en wat voor mensen er tussen lopen. Die man die in de senaatszaal gefotografeerd is met die tie-wrapboeien is een oud lieutenant-kolonel van de luchtmacht. Er is in ieder geval 1 foto waarop een lid van het huis is te zien met aan de andere kant van de deur de woedende menigte. Naar verluid zaten er slechts een paar minuten tussen het moment van het doorbreken van de deuren en het evacueren van de congresleden. Een aantal van die milities zijn wel degelijk georganiseerd.

Ik heb merk ik een beetje moeite met de benaming van deze mensen. Een groot gedeelte is natuurlijk meelopende demonstranten, maar een aanzienlijk deel liep daar toch rond met terroristische intenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spookelo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:47:
[...]

Je onderschat denk ik de gebeurtenissen en wat voor mensen er tussen lopen. Die man die in de senaatszaal gefotografeerd is met die tie-wrapboeien is een oud lieutenant-kolonel van de luchtmacht. Er is in ieder geval 1 foto waarop een lid van het huis is te zien met aan de andere kant van de deur de woedende menigte. Naar verluid zaten er slechts een paar minuten tussen het moment van het doorbreken van de deuren en het evacueren van de congresleden. Een aantal van die milities zijn wel degelijk georganiseerd.

Ik heb merk ik een beetje moeite met de benaming van deze mensen. Een groot gedeelte is natuurlijk meelopende demonstranten, maar een aanzienlijk deel liep daar toch rond met terroristische intenties.
De gebeurtenissen van 6 januari zijn als zogeheten Self-Coup een kwestie. We moeten wel bedenken, de omstandigheden en situaties in de hoofdsteden van de Staten zijn niet afwijkend van patronen in de VS. Het is nu meer zichtbaar, en een kritieke vraag zit in mate en doel van organisatie aanwezig daarbij dit keer, maar politiek in de VS is combative politics.

Het is ook niet de eerste keer dat men naar de wapens greep om een electoral certification te ontregelen, Lincoln kreeg daar mee te maken - dat was geen Self-Coup zoals 6 januari, de escalatie was desondanks behoorlijk heftig. En het faalde omdat een man uit Virginia in positie van bevel niet toegaf aan een meute van anderen uit die staat, opgezweept door een aantal rijke landeigenaren. Maar, de context van omstandigheden is van relevante interesse. White supremacy, property supremacy.

Wat we nu zien is een verschuiving van civiel protest naar domestic terrorism naar insurrection - met organisatie, met zichtbaarheid van infiltratie binnen en overlap met elementen en structuren van politiek en overheid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07
Ik krijg sterk de indruk dat het organisatie niveau van coup plegers nog steeds onderschat worden. Natuurlijk waren er een hoop opgezweepte mensen rondom heen maar er was wel degelijk een forse goed georganiseerde groep die de hele boel omver wilde gooien. Dat is natuurlijk al tijden een thema binnen de extreem rechtse groeperingen , milities en ga zo maar door.

Nu hebben ze echter een brede beweging waardoor ze zich gelegitimeerd voelen. En steeds meer mensen die ze steunen omdat het hele beeld steeds verder naar rechts is opgeschoven. Gooi daar nog een sausje overheen dat de waarheid en de wetenschap er niet toe doet en je bent er.

Mensen hebben altijd de neiging om risico's te onderschatten, of te negeren. Men wil er gewoon niet aan denken dat het gebeurd, dus worden er ook geen maatregelen genomen. Ik vrees dus wel voor de volgende dagen. Met in het weekend al de oproep voor de nieuwe mars naar Washington.

Als er nu niet voortijdig ingegrepen wordt verval je straks wel degelijk in een burgeroorlog , of een situatie met voortdurend binnenlands terrorisme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Hahaha,

kom bij toeval dit tegen zojuist

https://www.indy100.com/n...e=taboola&utm_medium=Feed

Zag haar al live op tv voorbij komen vorige week, moest toen al best hard lachen. Maar ze is nu een meme geworden. Arme Elizabeth

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er wordt nu opgeroepen om niet naar DC te komen voor de inauguratie van Biden:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErezwMcW4AMY__2.jpg

Kan trump toch tevreden zijn, komen er minder mensen naar Biden's inauguratie dan bij zijn inauguratie. Als hij erover kon tweeten...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

-PassY- schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:34:
Hahaha,

Zag haar al live op tv voorbij komen vorige week, moest toen al best hard lachen. Maar ze is nu een meme geworden. Arme Elizabeth
En straks waarschijnlijk ook nog een felon. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

gambieter schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:38:
Er wordt nu opgeroepen om niet naar DC te komen voor de inauguratie van Biden:

[Afbeelding]

Kan trump toch tevreden zijn, komen er minder mensen naar Biden's inauguratie dan bij zijn inauguratie. Als hij erover kon tweeten...
dat was volgens mij al ver voor 6 januari bekend, dat men bij de inauguratie zou afzien van het publieke deel, vanwege de pandemie en omdat men geen 'spreader-event' ervan wilde maken.

op 15 december al:

Dec 15, 2020 - Politics & Policy - Biden's inauguration committee urges Americans to stay home for ceremony
The Presidential Inaugural Committee issued a statement Tuesday urging the public to "refrain from any travel and participate in the inaugural activities from home" due to COVID-19.

Both President-elect Biden and Vice President-elect Harris will perform their swearing-in ceremonies at the Capitol building, and Biden will deliver a speech after.
The committee notes that "the ceremony's footprint will be extremely limited," and that the parade that typically follows the inauguration "will be reimagined."
What they're saying: "Our goal is to create an inauguration that keeps people safe, honors the grand traditions of the Presidency, and showcases the Biden-Harris administration’s renewed American vision for an inclusive, equitable, and unified citizenry," said Committee CEO Tony Allen.
Ook het idee van de 'virtual parade' was al bekend gemaakt voor de Capitool-bestorming

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
Player1S schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:07:
[...]

En straks waarschijnlijk ook nog een felon. O-)
i just wanted to play my piano scarf outside the cell, but they maced me back inside. This is not fair.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-PassY- schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:29:
[...]

i just wanted to play my piano scarf outside the cell, but they maced me back inside. This is not fair.
That's awfully divisive ..

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
-PassY- schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:34:
Hahaha,

In eerste instantie moest ik er ook om lachen, maar als je doordenkt is het wel in en in triest dat (een deel) van die demonstranten geen idee hadden dat ze gewoon hele forse wetsovertredingen aan het begaan waren.

En in het verlengde daarvan: ik snap niet waarom die raddraaiers kennelijk wegkomen met simpele aanklachten als zich op verboden gebied bevinden en ongepast gedrag. Ze probeerden in mijn optiek de democratische gang van zaken te verstoren en hebben democratisch gekozen afgevaardigden en senatoren in gevaar gebracht. Oftewel een directe aanval op de democratie. Waarom zien we daar niks van terug in de aanklachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Philpend schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:36:
[...]

In eerste instantie moest ik er ook om lachen, maar als je doordenkt is het wel in en in triest dat (een deel) van die demonstranten geen idee hadden dat ze gewoon hele forse wetsovertredingen aan het begaan waren.

En in het verlengde daarvan: ik snap niet waarom die raddraaiers kennelijk wegkomen met simpele aanklachten als zich op verboden gebied bevinden en ongepast gedrag. Ze probeerden in mijn optiek de democratische gang van zaken te verstoren en hebben democratisch gekozen afgevaardigden en senatoren in gevaar gebracht. Oftewel een directe aanval op de democratie. Waarom zien we daar niks van terug in de aanklachten?
Zie ook deze

[Twitter: https://twitter.com/ExpertMilkshake/status/1348356778082373632]

"they called me a f'ing terrorist and they wanna f'ing ruin my life"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
ik snap dat niet, en ben ook gestopt om het proberen te begrijpen.

Bv die vrouw die live op een stream in de nek werd geschoten. Die was echt niet dom, hoog opgeleid, hoge leger functie, en dan zo overal in trappen.

Aan de andere kant, kwam afgelopen zondag perongeluk in de demo terecht in Hilversum op de terugweg van boodschappen doen. Daar liep echt heel simpel volk tussen wat medeklinkers moet kopen om een normale zin te maken. Er kwam niet meer uit dan: OOOEOOOeEE AAAAAH BOOOOOEE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 18:13
Veel realiseren zich niet waar ze aan meedoen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
je bestormt een overheids gebouw |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:09
Player1S schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Zie ook deze

[Twitter]

"they called me a f'ing terrorist and they wanna f'ing ruin my life"
Je weet dat dat filmpje 'fake news' is? Die man was uit het vliegtuig gezet omdat hij geen mondkapje op wilde doen.
https://www.politifact.co...er-upset-because-hes-no-/

Om de tl;dr te citeren:
The TikTok user who posted the video said that the man was upset because he was kicked off his flight for not wearing a mask.

If the man had been added to the No Fly List, he wouldn’t have made it to the boarding area, where this video was taken. If someone is on the No Fly List, they can’t get a boarding pass, which means he wouldn’t have made it to the gate.

[ Voor 28% gewijzigd door EDIT op 12-01-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Veel mensen hebben ook geen idee. Maar ze weten heel goed wat ze doen. Dat eerste is blikveld / perspectief / geloofsgedrag. Dat tweede is keuzegedrag - met organisatie. Dit is dus actieve keuze, en dat is een resultaat van cognitief proces. Bewuste keuze.

Zeker, dat ligt gevoelig. Maar keuze heeft consequenties. Links- of rechtsom. We hebben hier ooit - nota bene - een enorme afrekening mee moeten maken. Schoolvoorbeeld, Nuremberg Trials.

Een deel daarvan zit in drivers van "ik doe juist wat goed is", normatieve waarden zijn daarbij relatief. Confrontatie met normale regels is dan een enorme schok.

Een ander deel daarvan zit in het cultisme, en dan niet Trumpism, maar het amalgaam van ideologie bij Republikeinen - vanuit het continu overladen worden met messaging die hun geloof doet bevestigen.

Je kan hier zo de fasen van rouwverwerking op loslaten, maar er zit ook nog een andere driver.

"Wat we doen is fout, maar het is goed omdat ik beter ben / bovenaan wil staan / boos wil zijn / wil schoppen". Dat is de element van wat men Trumpism noemt, een naar binnen gerichte groepsdynamiek van inwerkt op frappant basale sociale prikkels. Delen van identiteit, deel zijn van iets groters, slachtoffer perspectief e.d.

Het is een serieuze vraag wat van dit überhaupt het meest gevaarlijk is. Dat laatste is link, maar het is een fringe. Het tweede is een breed fundament en daar wordt op gebouwd. Het eerste is ook een dingetje, in de zin van reactieve impuls tot verwijdering van orde / regel.

[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 12-01-2021 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ja precies. Veel denken dat het een grap is, of laten we zeggen, ze komen met sarcasme bedoelingen daar heen of iig om hun woede te uiten, en staan dan opeens midden in de real deal.
Je hoort ook vaak zeggen, “this was not my intention” naderhand als ze zien wat ze eigenlijk aan het doen zijn, dan is dat hun reactie vaak

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mel33 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:53:
Ja precies. Veel denken dat het een grap is, of laten we zeggen, ze komen met sarcasme bedoelingen daar heen of iig om hun woede te uiten, en staan dan opeens midden in de real deal.
Je hoort ook vaak zeggen, “this was not my intention” naderhand als ze zien wat ze eigenlijk aan het doen zijn, dan is dat hun reactie vaak
Er ligt ook meteen een hellend vlak van onze sociale psychologie waar we zelden stil bij staan, ook al is het wel in ons eigen belang.

Denk aan het smiley fenomeen. Ik zeg iets wat gemeen is, maar ik voeg er een smiley aan toe. Dat ontslaat mij van verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid. Nee dus. Want ik draag bij aan een gedragslijn. En dat schept omstandigheden. Daarmee geef je dus toxisch gedrag een impuls voor ordening op basis van toxisch gedrag. En dat komt, zonder enige historische uitzondering, altijd keihard in de eigen voortuin terecht.

Meta probleem, maar wel een reëel probleem.

Het niet weten is misschien excuus, maar geen reden. Ook verkeerd geïnformeerd zijn zit daarmee.
De burger in een open samenleving is niet enkel "de burger", hij of zij is ook component van en binnen het bestel. Daarmee ligt er rol en functie. En dus verantwoordelijkheid én aansprakelijkheid.

Eenvoudiger gezegd, de burger is het aan zichzelf en de samenleving verplicht om zaken te toetsen. Wat ook nog eens eigen belang is.

Maar goed, dit zal je mensen wel moeten leren. Opvoeding, maar vooral onderwijs. Dat is niet enkel iets om gespecialiseerde arbeid af te leveren. Je hebt niks aan die functie als onderwijs niet éérst mensen als burger aflevert 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ja en je moet er maar tijd voor hebben het allemaal juist te gaan zien.
Kost je uren om te weten hoe en wat. En dus laten we ons massaal voorkauwen wat er aan de hand is. Druk druk met werken geld verdienen en kids opvoeden. Dus je krijgt echt maar de helft goed mee.
Gelukkig hebben we jou die het in meer en mindere mate verduidelijkt (klein grapje maar wel kudos voor je uitgezoek)
Ik heb er de tijd niet voor, en zo zijn er velen en velen.

Maar je hebt tegenwoordig een tendens dat ze het voor half aannemen en dan toch maar op de bres springen. (Met het risico, dat je dus helemaal niks weet en meeloopt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mel33 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:08:
Ja en je moet er maar tijd voor hebben het allemaal juist te gaan zien.
Kost je uren om te weten hoe en wat. En dus laten we ons massaal voorkauwen wat er aan de hand is. Druk druk met werken geld verdienen en kids opvoeden. Dus je krijgt echt maar de helft goed mee.
Gelukkig hebben we jou die het in meer en mindere mate verduidelijkt (klein grapje maar wel kudos voor je uitgezoek)
Ik heb er de tijd niet voor, en zo zijn er velen en velen.

Maar je hebt tegenwoordig een tendens dat ze het voor half aannemen en dan toch maar op de bres springen. (Met het risico, dat je dus helemaal niks weet en meeloopt)
Je legt wel even een vinger op een flinke wond ...
  • Complexiteit van onze omstandigheden neemt toe.
  • Tempo van variabelen van invloed daarop - en dus op ons - neemt toe.
  • Aard van beschikbare informatiestromen is veranderd (toetsingscomponent legt het af tegen opiniecomponent).
  • Zekerheden van / bij omstandigheden nemen reëel af dan wel ondervinden toename van druk / perceptie van druk.
Al met al is het eigenlijk precies hetzelfde waar Hannah Arendt over schreef in haar boek The Origins of Totalitarianism. Ze noemde dit fenomeen atomisering.
  • De mensen worden meer individualistisch.
  • Ze worden meer consumptief in omgang met omstandigheid / informatie / invloed.
  • Ze verliezen hun traditionele verbindingen (gemeenschap, continuïteit arbeid / kring van arbeid) en
  • ze staan meer blootgesteld aan een in marketing van zelfredzaamheid en meritocratie verpakte herordening van steeds meer vereisten tegenkomen voor eigen opbouw.
Het is geen nieuw patroon of zo, dit recept is al zo oud als de mensheid. Fascisme of baronie, tiran of corporatist, het resultaat is altijd hetzelfde.

Arendt wees vanuit haar onderzoek er op dat dit eigenlijk nooit een natuurlijk proces is, in tegenstelling tot wat snel gedacht wordt. Het is vrijwel altijd het resultaat van een richting krijgen van gedragslijnen die ontwikkelingen versterken / versnellen vanuit het doelmatig investeren in het richting geven aan vereiste gedragslijnen / condities voor dergelijke verschuiving in ordening.

Anders gezegd: dit soort verschuivingen zijn resultaat van agenda, van doel, van keuze. Niet van samenleving, maar van punten daarbinnen.

Nu is ze niet de enige in deze, er ligt een weelde aan onderzoek, van oud tot modern, wat hier op wijst. Om de een of andere reden lijken we het echter niet te willen lezen.

Flinke open wond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
In het land der blinden is eenoog koning.
Zal die ene 2% rijken zien wat wij niet zien,
Ja ik denk het wel.
Maar aan wie ligt dan dan!
Precies, maar wat gaat die “niet wetende zeggen” dat het aan die 2% ligt..
En het riedeltje begint opnieuw
Ik denk dat dat zo elke 100 jaar ongeveer gebeurd. Als we niet oppassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mel33 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:30:
In het land der blinden is eenoog koning.
Zal die ene 2% rijken zien wat wij niet zien,
Ja ik denk het wel.
Maar aan wie ligt dan dan!
Precies, maar wat gaat die “niet wetende zeggen” dat het aan die 2% ligt..
En het riedeltje begint opnieuw
Ik denk dat dat zo elke 100 jaar ongeveer gebeurd. Als we niet oppassen.
In frankrijk hebben ze in de loop der tijden hier wel een goed antwoord op gevonden, helaas niet meer zo populair:

Afbeeldingslocatie: https://www.theparisreview.org/blog/wp-content/uploads/2018/04/576cb32f05aae_louisette.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 12-01-2021 16:42 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:16
Trump heeft inmiddels een korte verklaring gegeven omtrent het laatste nieuws:
"On the impeachment, it’s really a continuation of the greatest witch hunt in the history of politics. It’s ridiculous, it’s absolutely ridiculous. This impeachment is causing tremendous anger, and you’re doing it and it’s really a terrible thing that they’re doing"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
jaapstobbe schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:44:

[...]
An American Weimar Legend (IMDB)

Coming to a Capitol near you soon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 17:10
jaapstobbe schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:44:
On the impeachment, it’s really a continuation of the greatest witch hunt in the history of politics. It’s ridiculous, it’s absolutely ridiculous. This impeachment is causing tremendous anger, and you’re doing it and it’s really a terrible thing that they’re doing
Als het niet zo serieus was, zou ik kunnen blijven lachen om de grammatica van die man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
best grammar, the best grammar in the world. People say i got the best grammar, people i trust and like.

Maar ja, weer een beetje olie op het vuur zo. En zoalng dat blijft smeulen, vergeet het maar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
This impeachment is causing tremendous anger, and you’re doing it and it’s really a terrible thing that they’re doing"
Hier heeft ie wel een punt lijkt me: denk dat z'n aan hangers niet bepaald blij worden. Eerst de verkiezingen gestolen, dan de president van Twitter etc afgegooid en nu nog snel een impeachment :D
Ik zorg in ieder geval dat ik genoeg popcorn in huis heb rond de 20e.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 07:47
[...]

-PassY- schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:41:
ik snap dat niet, en ben ook gestopt om het proberen te begrijpen.

Bv die vrouw die live op een stream in de nek werd geschoten. Die was echt niet dom, hoog opgeleid, hoge leger functie, en dan zo overal in trappen.
Mel33 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:46:
Veel realiseren zich niet waar ze aan meedoen.
Ja maar het was wel hun President die de opdracht gaf, die het goedkeurde, die zei dat ze patriots waren, dat ze het land moesten beschermen!
En Trump is (in hun ogen) almachtig en bepaalt wat goed en fout is. Hoe kan het dan zijn dat wat ze aan het doen waren strafbaar is?!

Dat zal zo'n beetje de algemene redenering zijn denk ik zo.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Lapa schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:46:
[...]

[...]

Als het niet zo serieus was, zou ik kunnen blijven lachen om de grammatica van die man.
De kracht van herhaling is sterk en dat weet hij. Het klinkt dom uit zijn mond maar voor wie het horen wil komt de boodschap wel aan. Hij spreekt alleen in herhalende superlatieven (dus ook positief) en omzeilt zo de inhoud. In mindere mate hebben veel politici ook wel die neiging, weinig zeggen maar dat wel in 3 versiesherhaald - maar niet zo tenenkrommend als Trump.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een stukje van de hand van Mike Godwin (ja die van), de paradox van tolerantie en illiberalisme. De moeite waard.

The Fourteenth Amendment’s Section 3 and the Defense of American Democracy

https://www.cato-unbound....efense-american-democracy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Virtuozzo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:01:
Een stukje van de hand van Mike Godwin (ja die van), de paradox van tolerantie en illiberalisme. De moeite waard.

The Fourteenth Amendment’s Section 3 and the Defense of American Democracy

https://www.cato-unbound....efense-american-democracy
Hij sluit best aardig af:
But the open society absolutely requires that there must be a baseline of democratic resistance to authoritarianism, no matter how tempting allegiance to any particular authoritarian may be.

And I here I must take a moment to praise President Trump’s two primary virtues—to wit, his short attention span and his incompetence at governing. Trump’s virtues saved us this time. But we dare not assume that the next would-be Trump will be quite so virtuous.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:40

Jebus4life

BE User

Postius schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:41:
[...]

In frankrijk hebben ze in de loop der tijden hier wel een goed antwoord op gevonden, helaas niet meer zo populair:

[Afbeelding]
quote: Thomas Jefferson
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants
Jefferson zag het 230 jaar geleden al aankomen...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:05

Garyu

WW

Postius schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:41:
[...]

[Afbeelding]
Het is maar net de vraag wie je denkt dat eronder komt te liggen, en of dat nu inderdaad een goed of een slecht iets was. :>

In any case, denk je dat in de Franse revolutie (om maar iets te noemen) iedereen die meedeed een compleet en perfect beeld van de machtsverhoudingen en hidden agendas had? Denk je dat iedereen een bovengemiddelde interesse in politiek had? Denk je dat er geen propaganda was? Een paar mensen trekken aan de touwtjes, een kleine harde kern strooit geruchten en wakkert ze verder aan, en de rest is geschiedenis.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
De resolution waarin Pence wordt opgeroepen het 25e Amendement in te roepen, wordt op dit moment (coronaproof) behandeld in het House Committee on Rules. Voor wie wil kijken:

offtopic:
Ik lees straks de samenvatting wel.

[ Voor 6% gewijzigd door voske op 12-01-2021 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
franssie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Hij sluit best aardig af:

[...]
Het is een harde historische les waar we maar niet aan willen. We babbelen over normen en waarden, zetten juist daarmee de deur open. We bankieren op normatieve waarden, dereguleren, passen de regels niet toe - we gaan meten met twee maten. We doen dit juist met onze reguliere conservatieve normale politiek.

En dan komt populisme vanuit special interests.

We trekken de lijn dan niet. In politiek niet, in media niet, in publiek debat niet. Nergens niet.

En dan begint het prikkelen, het normaliseren, het inhalen op rechts, het bankieren op aanwezigheid van problematiek.

We trekken de lijn nog steeds dan niet.

We geven juist steeds meer toe.

Oud recept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Wat is een goede, maar vooral praktische manier om dit op de voorgrond te houden, bij politici, media en publiek? Ik kan me niet voorstellen dat het het afwijzen van de principes is, is het vergetelheid mbt gevolgen, of duidelijke inherente fouten in het systeem? Of is het onvermijdelijk want menselijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JohnnieWbl schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Wat is een goede, maar vooral praktische manier om dit op de voorgrond te houden, bij politici, media en publiek? Ik kan me niet voorstellen dat het het afwijzen van de principes is, is het vergetelheid mbt gevolgen, of duidelijke inherente fouten in het systeem? Of is het onvermijdelijk want menselijk?
1. Lobbyen, het injecteren in de informatiestromen die men gebruikt. Externe consultatie.

2. Narratief pushen, het injecteren in de informatiestromen waar men op volgt. Media.

Decentraal, from the ground up (grassroots organisatie), met gericht gebruik van particuliere netwerken voor coöpteren van beïnvloedingspunten daarbij. Bestuurders, journalisten, ambtenaren, academici. Door de burger zelf dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Virtuozzo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:02:
1. Lobbyen, het injecteren in de informatiestromen die men gebruikt. Externe consultatie.

2. Narratief pushen, het injecteren in de informatiestromen waar men op volgt. Media.

Decentraal, from the ground up (grassroots organisatie), met gericht gebruik van particuliere netwerken voor coöpteren van beïnvloedingspunten daarbij. Bestuurders, journalisten, ambtenaren, academici.
Dat vraag nogal wat. Wellicht denk ik in te makkelijke wegen, maar ligt er niet altijd een mogelijkheid voor de rechtelijke macht?

Mosterd na de maaltijd in dit topic natuurlijk, maar niet minder interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door JohnnieWbl op 12-01-2021 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

Interessant stuk:

Trump Can Be Indicted Under Federal, State and DC Laws for His Role in Jan. 6

Opsommingen van de rechtzaken die even aan het gevaren lijstje van Trump worden toegevoegd. Ben benieuwd of er een grote firm is die dit op gaat pakken, met Rudy ga je het niet redden en aangezien de laatste pre-president Trump persoonlijke advocaaat nog vast zit, moet je wel erg goed nadenken om deze man te gaan verdedigen. Iig een pre-paid pons kaartje meenemen.

Volgens mij is Belgoiavic voor veel minder de bak in gesmeten(ondertussen wel clementie gehad)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnnieWbl schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:10:
[...]

Dat vraag nogal wat. Wellicht denk ik in te makkelijke wegen, maar ligt er niet altijd een mogelijkheid voor de rechtelijke macht?
Ja, het kost moeite, maar dit is participatory democracy. Dit is zoals het is, we hebben het enkel heel lang gewoon makkelijk gehad, we hoefden niet deel te nemen want het ging allemaal prima. Zo dachten we.

De rechtsstaat is in theorie een ingang. Maar, er liggen cruciale beperkingen. Denk aan het verschil tussen gelijk hebben en recht krijgen.

Als eerste, dat aspect van normatieve waarden. Daarbij kan een regering voorbij gaan aan de rechtsstaat, met gebruik van methodes als vertragen / complicaties injecteren / adviesbureaus creatief opdrachten geven en zo meer. Maar ook door die arena niet eens te betreden. Dan kan er wel gehapt worden, maar zolang men zich op de bepalende arena richt (narratieven, meta arena) zorgt de druk van alledaags er vanzelf voor dat het onderwerp / de kwestie naar de achtergrond verschuift.

Ten tweede, er is reeds sprake van een flinke verschuiving in de relatie tussen politiek / gepolitiseerde structuren en burger / overige componenten van bestel. Zie een Toeslagenaffaire, de lijnen zijn omgedraaid. Politiek is het enige goed, al het andere is de facto de component die fout is. De weg naar correctie daarbij is een gruwelijke, een te kostbare en een weg van het volgen van procedures die door politiek bepaald worden.

Ten derde, en dat is wat meer complex. Rechtsstaat is een systeem. Wij zien dat als iets magisch, een gegeven, dat is het echter niet. Het is nog steeds een structuur van mensen, en dus van menselijk gedrag. Nu kennen wij geen stelsel van precedent en interpretatie zoals in de VS, wij kennen wel weging en waarde en prioriteit van bepaling en artikel. Gedrag is te beïnvloeden middels perceptie. Dat gaat langzaam, maar er zit ook procedurele werking bij. Een OM is bijvoorbeeld minder geneigd om een CEO in staat van beschuldiging te stellen, laat ik het voorzichtig uitdrukken.

Narratief -> perceptie -> gedrag -> systeem.

Heb je in een samenleving te maken met structuurverschuivingen en / of veranderingen die het gevolg zijn van ageren in die eerste arena door personen of entiteiten die zelf weinig onderhevig zijn aan het aanwezige bestel, dan heb je een meta probleem. Dat wil zeggen dat ongeacht intentie, vermogens, wegen en middelen je in macro en micro arena's geen effectieve resultaten meer kan scheppen voor correctie of koerswijziging. De enige arena is dan de meta arena.

Die van narratief. Niet die van de politieke arena of component van het bestel. Niet die van de regels en het protocol. Niet die van de procedure of proces.

De VS zitten al ruimschoots op dat punt. Dit is niet "van" of "voor" Trump. Dit was er al veel eerder. De periode Trump heeft in deze een enorme versnelling, verbreding en verergering geschapen. Maar de arena lag met de periode Reagan al vast.

Het Nederlandse zit nog te schuiven tussen meta / macro, maar omdat die fundamentele verhoudingen rechtsstaat al zo verschoven zijn (met fundament, dit is niet iets van een kwestie, maar van beleidslijn en fundament van beleid ongeacht kwestie of domein) zit het eigenlijk al in die meta arena.

Dat wil zeggen zeggen dat de politieke arena nog net kan corrigeren bij kwestie, maar niet echt effectief meer voor trend en daarmee niet voor koerswijziging. Wat meer plastisch, een regering kan zich veroorloven een Kwestie Dividendbelasting te "verliezen" (men haalde het gewoon van tafel en daar was de kous mee af tot de volgende keer) want men kan op de lijn verder doorgaan.

Zoals in elke variant van democratisch bestel en open samenleving, begint en eindigt het met de component waar de macht rust en vanuit gegeven / teruggenomen wordt. De burger, het bedrijf. In die dynamiek zit het ook scheef, maar dat is een verdere discussie / topic, daar komt het neer op dat punt van gebrek aan balans tussen gewicht van bedrijf en organisatie / participatie van burger. Dus ook daar komt het links- of rechtsom neer op de burger.

In een maatschappij die individualistisch, consumptief en voorzien van flink wat druk op zekerheden is ligt dat al heel snel gevoelig en komt bias om de hoek kijken. Het is zuur. Maar dit is geen nieuwe realiteit, goede of slechte tijden, dit is de realiteit.

Every democracy is a participatory democracy, or a dead democracy.

Je zou ook kunnen zeggen, de burger kiest voor eigen belang vanuit besef hoe de vork in de steel zit, of kiest ervoor zich te laten nemen. Het is iets meer gecompliceerd dan dit, er zijn geen klassen meer of zoiets, de bredere groepsdynamica van sociale geografie zijn eenvoudiger geworden (vermogen versus inkomen, de laatste wedstrijd zit hem in de top 1 tot 5% al de rest is verdeel & heers gebied), maar het komt er op neer.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 12-01-2021 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
In plaats van het Capitol binnengaan, willen ze nu zorgen dat Democraten niet naar binnen kunnen :X
Washington (CNN) - Thousands of armed pro-Donald Trump extremists are plotting to surround the US Capitol ahead of President-elect Joe Biden's inauguration, according to a member of Congress who was among those briefed late Monday on a series of new threats against lawmakers and the Capitol itself.

"They were talking about 4,000 armed 'patriots' to surround the Capitol and prevent any Democrat from going in," Rep. Conor Lamb, a Pennsylvania Democrat, told CNN's Alisyn Camerota on "New Day." "They have published rules of engagement, meaning when you shoot and when you don't. So this is an organized group that has a plan. They are committed to doing what they're doing because I think in their minds, you know, they are patriots and they're talking about 1776 and so this is now a contest of wills."

He continued, "We are not negotiating with or reasoning with these people. They have to be prosecuted. They have to be stopped. And unfortunately, that includes the President, which is why he needs to be impeached and removed from office."
Daar is Conor Lamb weer, mijn held vorige week :p
Pagina: 1 ... 173 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid