[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.664 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57
ArgantosNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:33:
[...]
in een ideale wereld zouden de AOC's van de democratische partij de leiding overnemen en dat je werkelijk weer een democratische partij hebt voor de werkende amerikaan.
In de ideale (democratische) wereld zou je volgens mij een democratie hebben zoals in Nederland, maar dan met een strikte scheiding tussen kerk en staat (dus geen partijen gestoeld op geloofsovertuigingen) en nog iets moeten met het koningshuis.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Trump is alweer beter, of hij heeft zijn telefoon terug gekregen terwijl hij op bed ligt.

VOTE VOTE VOTE. De hoeveelheid tweets hij in korte tijd heeft verzonden :D Als je maar stemt uiteraard

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, Might Makes Right. Alles is toegestaan.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DevWouter schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

De geloofscrisis ontstaat door de tegenstrijdigheid en het gebrek van communicatie. Trump is niet aanwezig en kan zijn volk niet direct (!) toe spreken. Het feit dat hij gisteren een rondje reed in de auto beschouw ik daar als bewijs van. Een gedeelte van zijn volgelingen hadden onbetwistbaar (!) bewijs van leven nodig. Foto's of tweets waren onvoldoende. Zie ook jouw argument van "bankieren op perceptie".
Het zal imho meer te maken hebben dat Trump de ‘sterke leider’ wil uitstralen ipv de ‘zieke en oude man’

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:05:
[...]

Het zal imho meer te maken hebben dat Trump de ‘sterke leider’ wil uitstralen ipv de ‘zieke en oude man’
Ik moest toen ik dit las terugdenken aan een artikel in de New Yorker van april: https://www.newyorker.com...onavirus-updates-by-night

Daar zitten tevens een paar goede leestips in.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

YakuzA schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:05:
Bij Boris Johnson werd opgemerkt dat hij na zijn Covid-avontuur soms afwezig en incoherent overkwam.
Ik vermoed dat het campagneteam van Trump besloten heeft dat die symptomen in het geval van Trump niet genoeg opvallen om hem uit te laten zieken :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

CurlyMo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

In de ideale (democratische) wereld zou je volgens mij een democratie hebben zoals in Nederland, maar dan met een strikte scheiding tussen kerk en staat (dus geen partijen gestoeld op geloofsovertuigingen) en nog iets moeten met het koningshuis.
offtopic:
Nederland zou ik eerder een aristocratische representatieve democratie noemen dan puur een representatieve democratie. Ik pleit m.n. in het topic Nederlandse Politiek al langer voor het instellen van een Derde Kamer, gevuld met gelote burgers. Hier zijn in bijvoorbeeld Frankrijk en Ierland al uiterst succesvolle experimenten mee geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
De persvoorlichter van het Witte huis, Kayleigh McEnany, is inmiddels ook positief getest op Corona. Never a dull moment :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Miki schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:17:
De persvoorlichter van het Witte huis, Kayleigh McEnany, is inmiddels ook positief getest op Corona. Never a dull moment :)
Trump is notoir slecht in het social distancen van vrouwen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58

n3z

DevWouter schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Niemand die daar echt antwoord op kan geven. Heleboel staten stemmen op een andere manier. Het aantal stembureaus is wel sterk afgenomen, zeker in arme wijken (sommige moeten 8 uur reizen om vervolgens 8 uur in de rij te staan).

De polls van 2016 zaten er trouwens niet zo erg naast als de meeste mensen dachten. Wel werden ze verkeerd begrepen. En in de huidige polls wordt bereidheid om stemmen ook mee genomen.
Volgens mij zaten de polls juist vrij goed en has Hillary ook flink hoger popular vote.

Ze heeft alleen een paar swing states op het nippertje verloren. Eigen schuld ook trouwens.

Trump had altijd een kans en die heeft hij verzilverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

DevWouter schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:17:

Een stropdas is een bron van besmetting en een extra kleding stuk waar een broeder rekening mee moet houden wanneer hij moet handelen.
Los daarvan: als je al benauwd bent wil je meestal geen dingen om je nek hebben die je het gevoel geven dat je ademhaling beperkt. En benauwdheid is toch een van de symptomen van COVID.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

CurlyMo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

Scheiding kerk-staat betekent dat de/een kerk geen inspraak heeft op staatsbestuur. En dat is al lang niet meer zo.

Dat een partij met een religieuze overtuiging kan bestaan betekent dat mensen dat willen (politieke vorm van vraag en aanbod) en is niet wezenlijk anders dan partijen die zich inzetten voor armen, voor dieren, voor ouderen, voor werkgevers, voor werknemers. Ook die doen dat vanuit een overtuiging waar niet iedereen het mee eens hoeft te zijn. Als men daar op stemt is er blijkbaar behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:20:
[...]

Scheiding kerk-staat betekent dat de/een kerk geen inspraak heeft op staatsbestuur. En dat is al lang niet meer zo.

Dat een partij met een religieuze overtuiging kan bestaan betekent dat mensen dat willen (politieke vorm van vraag en aanbod) en is niet wezenlijk anders dan partijen die zich inzetten voor armen, voor dieren, voor ouderen, voor werkgevers, voor werknemers. Ook die doen dat vanuit een overtuiging waar niet iedereen het mee eens hoeft te zijn. Als men daar op stemt is er blijkbaar behoefte aan.
In Nederland zou ik spreken van vraagstuk rondom behoefte, in de VS is het scherper dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Trump gaat het ziekenhuis kennelijk weer verlaten. We zien ook meteen de campagnetactiek: het valt allemaal wel mee.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 18:46
voske schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:47:
Trump gaat het ziekenhuis kennelijk weer verlaten. We zien ook meteen de campagnetactiek: het valt allemaal wel mee.
[Twitter]
Die kerel is nog high van de stereoiden. Ik ben heel benieuwd hoe fit ie zich voelt over een dag of vier en of ze niet te vroeg hebben gepiekt met alle behandeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Twitter]
Het is bijna ... templated

Nu is het wachten op de richting van de verhaallijn. Ik denk dat we met de eerste video in het Walter Reed daar een voorproefje van hebben gehad.

De vraag is hoe dat ontvangen zal worden in die segmenten waar de hefbomen voor electoral college toepassing zitten.

Twee stukjes leesvoer daarbij:

1) https://thebulwark.com/trump-is-too-weak-to-be-a-strongman/

Maar

2) https://www.justsecurity....latest-con-the-strongman/

Hoe ik er ook naar kijk, het blijven verkiezingen waar de electorale processen van politieke marketing en electorale beweging een mindere factor zijn dan de gerichte toepassingen van - voor democratisch bestel - op zijn minst saillante aard. All the way up to subversive applications.

Als je er zo over nadenkt, dan zijn deze verkiezingen in best brede zin een toets van weerbaarheid van het concept van open samenleving + democratisch bestel. Geen prettige deur om open te doen. Helaas wel de wereld waarin we leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Het is een groot risico om de ziekte zo te bagatelliseren. Er wordt in Trump media al geroepen dat Biden ongeschikt is omdat hij geen praktijk ervaring heeft op Corona gebied. Hij zet de schijnwerper op de doden, op de mensen die geen gezondheidszorg krijgen en op zn Corona beleid.

Trump is all in op zn base.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[Twitter]
Hmm... dat is nog net binnen de 72 uur. Ik had gehoopt dat de republikeinse senator die had aangegeven te stoppen het laatste bericht was.

Maar maakt verder niet uit zoveel uit. Team Trump heeft deze crisis verschrikkelijk verknald, bijna elke stap die namen was de verkeerde. Nu die 72 uur voorbij is mag je aannemen dat de effecten van de crisis in elk geval tot aan januari doorgaan wanneer Biden ingezworen wordt.

Om eerlijk te zijn is het heel lang geleden dat ik crisis zo'n spectaculair heb zien falen. Geen draaiboek, geen discipline, falende communicatie en toch gewoon doorgaan. Volgens mij kan je dit alleen gebeurd zijn wanneer je de strategen heb genegeerd. Dit gaat een groot hoofdstuk krijgen in de post-mortem.

Jammer, ik had gehoopt op een iets spannende race. Het enige wat nog spannend zal zijn is de SCOTUS.
Alleen een gigantisch blunder aan democratische zijde kan het speelveld openbreken, maar die hebben deze crisis fantastisch gedaan. Niet de strategie die ik gekozen had, maar toch.

Bronnen:
* https://www.politico.com/...-senate-retirement-426429

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:05:
[...]

Ik denk dat we "bijna" weg kunnen laten. Het is ook bij ver de meeste slechte uitvoering van het template die ik kan bedenken.

"Never waste a good crisis, unless you're Trump"

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Eerste artikel die ik las over de "sympathy bounce", eigenlijk nog te vroeg om dat te zegen op basis van de polls, maar de eerste van vrijdag zijn binnen.
Polls by Ipsos/Reuters and YouGov/Yahoo conducted on Friday and Saturday found that most Americans feel the president hadn’t been taking the coronavirus seriously, in terms of policy or personal conduct, and that he could have avoided getting sick.
The poll found that nearly two-thirds of Americans, including half of Republicans, think Mr. Trump could have avoided the virus if he had taken it more seriously.
Bronnen:
* https://www.nytimes.com/l...-took-the-virus-seriously

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

YakuzA schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Trump is notoir slecht in het social distancen van vrouwen.
Dat is toch een traditie in het Witte Huis? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

FunkyTrip schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:07:
En mark my words: als hij toch snel beter wordt zul je frames krijgen dat het beter is als een president verkozen wordt die al Covid heeft gehad
Godsamme, ze gebruiken dat argument nog sneller dan ik had verwacht :')

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Virtuozzo schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:05:
[...]

Geen spelfouten en geen woorden in complete hoofdletters. :+

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als ik die beelden zie hoe hij uit de helicopter kom, vermoed ik dat hij binnen 24 uur weer terug in het ziekenhuis ligt en nu gewoon stijf van de steroiden staat, gedesorienteerd is en in ademnood...

[ Voor 21% gewijzigd door RM-rf op 06-10-2020 02:04 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15

WhySoSerious

Be the change.

"Trump zegt dat hij zich twee dagen geleden al goed genoeg voelde om naar huis te gaan en dat hij graag snel weer aan het werk gaat. "Ik weet dat er een risico is, er is gevaar, maar dat is prima. En nu ben ik beter. Misschien ben ik nu immuun, wie weet." "

https://www.nu.nl/coronav...-meteen-mondkapje-af.html

F*cking moron. Hier heb je toch geen woorden voor?
Je hoopt gewoon dat hij een gigantische relapse krijgt :|

Pardon my french.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

RM-rf schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 01:58:
als ik die beelden zie hoe hij uit de helicopter kom, vermoed ik dat hij binnen 24 uur weer terug in het ziekenhuis ligt en nu gewoon stijf van de steroiden staat, gedesorienteerd is en in ademnood...
[Twitter]
[Twitter]
Hmm... Ik heb moeite met het terug vinden van hetzelfde beeld via een andere bron (CNN, MSNBC, WP). Heb jij een tweede bron die het bevestigd?

quote: Trump in zijn thuiskomst video
Maybe I'm immune, I don't know
|:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:56
Nou daar wordt snel een politiek muntje uitgeslagen... letterlijk zelfs.
President Donald J. Trump Defeats COVID herdenkingsmunt nu te verkrijgen van de White House gift shop.

Hij schijnt vrij zeker van zichzelf te zijn dat hij het onder de knie heeft.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
DevWouter schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 03:13:
[...]

Hmm... Ik heb moeite met het terug vinden van hetzelfde beeld via een andere bron (CNN, MSNBC, WP). Heb jij een tweede bron die het bevestigd?

[Twitter]

[...]

|:(
Hier staat een video van 1.30 min over dat happen naar adem klaarblijkelijk was het beklimmen van de trap van het Witte Huis de boosdoener .
https://www.tmz.com/2020/...-coronavirus-white-house/

Gelukkig heeft hij het helemaal onder controle en het is goed te horen van iemand die zegt het covid19 virus helemaal te begrijpen en het niet uit een boekje hoeft te lezen nu .
Ik maak me nu geen zorgen meer moet alleen even zorgen dat ik net als Trump een prive helikopter een team artsen een vleugel in een ziekenhuis en medicijnen krijg die nergens te krijgen zijn op het moment .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

En de absurditeit blijft doorgaan.

- Trump die zegt wees maar niet bang voor het virus (210K doden boeit hem niet)

- Trump die zegt ik ben misschien wel immuun.

- fox news die zegt dat Trump een echte leider is door het virus te hebben gehad en Biden niet.

Man man man. Dit wordt een erg lange maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
De wereld staat blijkbaar bol van de gelovigen, enige rede is er niet meer te vinden. De een gelooft in een goeroe , de ander gelooft in Trump, een derde in alle samenzweringstheorieën die het interner rijk is. Feiten doen er niet meer toe. Dan is er nog de andere kant. Ik geloof niet meer in, vul maar in, de wetenschap, de regering, eerlijke verkiezingen.

Het hele model van menselijke interactie met discussie , wetenschappelijk inzicht onderzoek en due diligence lijkt in 10 jaar tijd helemaal aan gort. Je neemt een extreem standpunt in, en verdedigt dat , als het dan niet naar je zin gaat. Bedreig je iedereen en alles die tegen je is.

De absurditeit van veel van wat een Trump doet zien veel mensen niet meer. Het is langzaam aan opgebouwd, een soort mooie hersenspoeling. Nu is hij uit het ziekenhuis en verkondigt doodleuk dat het allemaal wel meevalt. Waarschijnlijk is zijn volgende opmerking dat iedereen die aan Covid 19 is overleden een loser en zwakkeling is.

Ik vrees dat we door de jaren van Trump en zijn gedoogde gedrag door zijn partij , omwille van de macht, in een situatie zijn gekomen dat de oude inrichting van de democratie niet meer functioneert. Er zijn teveel externe krachten die teveel invloed uitoefenen op het proces. Zo lang de media en de grote social media bedrijven zich opstellen als meewerkend voorwerp en niet als scheidsrechter en controleur worden het lange jaren en zie ik Trump straks weer 'gewoon' winnen.

Het is allemaal opgebouwd rondom de cult van de Amerikaanse droom, het geloof in de vrije markt en het ondermijnen van de controle functie van de overheid. Er is geen enkel zicht op een herstel van de burgerbeweging, vakbonden in moderne vorm en ga zo maar door. Het lijkt allemaal geen partij te zijn voor de verdeel en heers machine van de Republikeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:49
n3z schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:05:

- fox news die zegt dat Trump een echte leider is door het virus te hebben gehad en Biden niet.
Zoals ik iemand op een ander forum zag schrijven: Je kiest je piloot toch ook niet omdat hij ervaring met neerstorten heeft?

Maar goed Trump ziet er niet goed uit. En naar het witte huis is puur voor de beeldvorming. Want kennelijk beschikt het witte huis ook gewoon over medische middelen, waardoor hij eigenlijk niet in het ziekenhuis hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Vrietje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Zoals ik iemand op een ander forum zag schrijven: Je kiest je piloot toch ook niet omdat hij ervaring met neerstorten heeft?

Maar goed Trump ziet er niet goed uit. En naar het witte huis is puur voor de beeldvorming. Want kennelijk beschikt het witte huis ook gewoon over medische middelen, waardoor hij eigenlijk niet in het ziekenhuis hoeft te zijn.
Zal me niets verbazen als ze daar een kleine medical wing hebben ingericht. Wat een figuur die trump. Ik ken wat figuren die pro Trump zijn en dat zijn echt van die typetjes die zijn onzin voor waarheid aannemen. Als je even je gezond verstand gebruikt dan neem je het met een korrel zout, maar er zijn zoveel mensen die gewoon blindelings zijn berichten geloven, oh oh.

Als Kim Jung Un dit zou vertellen zou ik het ook nog geloven. “Misschien ben ik wel immuun “, haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:56
De_Bastaard schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:35:
Als Kim Jung Un dit zou vertellen zou ik het ook nog geloven. “Misschien ben ik wel immuun “, haha.
Met "ik ben immuun" bedoelt hij vast dat hij dat nu is, dat wil zeggen dat hij het geen tweede keer kan krijgen. Mijns inziens is het "belachelijk" maken van dingen die ook normaal uitgelegd kunnen worden (ik bedoel niet te zeggen dat je dat doet hoor, gewoon voor mijn punt), juist waarom Trump supporters ook niet meer naar de andere kant willen luisteren. We moeten niet in dezelfde val trappen als Trump supporters, die alles voortdurend expres verkeerd uitleggen.

Trump doet meer dan genoeg dingen die mij het verstand te buiten gaan, zodat ik niet denk dat we dat nog aan aan hoeven toe te voegen.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

De man heeft totaal geen schaamte of empathie ben ik bang. De verkiezing zou niet eens zo moeilijk te winnen zijn geweest als hij niet de gehele tijd de bal in eigen doel wil schoppen.

Het is zelden dat je dit live mag mee maken.

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:47
Ik ben geen trump fan maar ook geen trump hater.

Maar wat ik op dit moment echt niet snap (en vooral niet kan waarderen) is het egocentrische karakter van de heer Trump.
Natuurlijk moet hij, voor zover mogelijk, het land regeren en als hij daar enigszins toe in staat is dan zou hij inderdaad in het witte huis moeten zitten.
Maar hij redeneert zo vanuit zichzelf. Misschien ben ik wel immuun.
Ja dat zou kunnen maar in ieder geval is hij, zoals aangegeven door Conlley ,nog wel besmettelijk.
Dwz dat hij anderen kan aansteken.

En daar zou hij wat mij betreft best wel eens wat meer bij mogen stilstaan.
Zijn rijtoer. Meteen het mondkapje afdoen (alhoewel ik op dat moment niemand binnen 1,5 m zag) zijn wel acties die geen rekening houden met de omgeving maar alleen met de heer Trump zelf.

In het witte huis zijn nu tig aantal mensen besmet. Ik hoop echt dat de heer Trump de komende periode ook eens aan zijn omgeving gaat denken en maatregelen neemt om te voorkomen dat hij anderen aansteekt.

Maar goed, dat is voor een narcist natuurlijk wel erg hoog gegrepen.

[ Voor 4% gewijzigd door killerbee1958 op 06-10-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:09

ikt

killerbee1958 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:58:
Ik ben geen trump fan maar ook geen trump hater.

Maar wat ik op dit moment echt niet snap (en vooral niet kan waarderen) is het egocentrische karakter van de heer Trump.
Natuurlijk moet hij, voor zover mogelijk, het land regeren en als hij daar enigszins toe in staat is dan zou hij inderdaad in het witte huis moeten zitten.
Maar hij redeneert zo vanuit zichzelf. Misschien ben ik wel immuun.
Ja dat zou kunnen maar in ieder geval is hij, zoals aangegeven door Conlley ,nog wel besmettelijk.
Dwz dat hij anderen kan aansteken.

Zijn rijtoer. Meteen het mondkapje afdoen (alhoewel ik op dat moment niemand binnen 1,5 m zag) zijn wel acties die geen rekening houden met de omgeving maar alleen met de heer Trump zelf.

In het witte huis zijn nu tig aantal mensen besmet. Ik hoop echt dat de heer Trump de komende periode ook eens aan zijn omgeving gaat denken en maatregelen neemt om te voorkomen dat hij anderen aansteekt.

Maar goed, dat is voor een narcist natuurlijk wel erg hoog gegrepen.
Van de geluiden van z'n entourage (en staf) - lijkt die man er geen ruk om te geven. Het enige wat belangrijk is voor hem, is zijn status. Het beeld van een zieke man in een ziekenhuisbed hoort daar niet bij, en hij lijkt koste wat het kost, geen zwakte te willen uitstralen. Dus die parade, z'n terugkeer, het afdoen van het virus als relatief ongevaarlijk.

En zijn aanhangers? Die lijken dit helemaal geweldig te vinden. Geen spoortje van kritiek op zijn handelen door dit weekend. Goh, volgens mij is sowieso de helft in de VS het akkefietje over z'n belasting en het fiasco van het debat vergeten.

Trump mag dan een egoïstische narcist zijn, het lijkt erop dat een groot deel van z'n achterban niet veel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:57
Gisteren op de radio werd gezegd dat gezien het aantal besmettingen in en rond het Witte Huis er statistisch een aanzienlijke bestaat dat er iemand uit die groep aan overlijd. Dat zou ook dan ook een enorme game changer zijn. Dan werkt het bagatelliseren niet meer. De verkiezingen duren nog lang genoeg om dat risico te lopen. Helemaal nu hij nog steeds weinig om andere stafleden lijkt te geven.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

waarom?

Ga Trump nou niet opzadelen met problemen (of de gezondheid) van anderen....anderen doen er voor hem totaal niet toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:56

GG85

.......

ikt schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Van de geluiden van z'n entourage (en staf) - lijkt die man er geen ruk om te geven. Het enige wat belangrijk is voor hem, is zijn status. Het beeld van een zieke man in een ziekenhuisbed hoort daar niet bij, en hij lijkt koste wat het kost, geen zwakte te willen uitstralen. Dus die parade, z'n terugkeer, het afdoen van het virus als relatief ongevaarlijk.

En zijn aanhangers? Die lijken dit helemaal geweldig te vinden. Geen spoortje van kritiek op zijn handelen door dit weekend. Goh, volgens mij is sowieso de helft in de VS het akkefietje over z'n belasting en het fiasco van het debat vergeten.

Trump mag dan een egoïstische narcist zijn, het lijkt erop dat een groot deel van z'n achterban niet veel anders is.
Inderdaad, ik had vroeger een buurman die ook een 'stoertje' was. Als je die een kop thee aan bood kreeg je "nee want thee is voor zieke mensen" :F .
Moet altijd aan die kerel denken als ik Trump weer iets zie of hoor doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z

n3z

GG85 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:51:
[...]

Inderdaad, ik had vroeger een buurman die ook een 'stoertje' was. Als je die een kop thee aan bood kreeg je "nee want thee is voor zieke mensen" :F .
Moet altijd aan die kerel denken als ik Trump weer iets zie of hoor doen.
Zei deze buurman ook dat zonnebrandcrème voor mietjes is? Want zo iemand ken ik ook. Oh en hij is Trump fan trouwens. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:54
CurlyMo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Gisteren op de radio werd gezegd dat gezien het aantal besmettingen in en rond het Witte Huis er statistisch een aanzienlijke bestaat dat er iemand uit die groep aan overlijd. Dat zou ook dan ook een enorme game changer zijn. Dan werkt het bagatelliseren niet meer. De verkiezingen duren nog lang genoeg om dat risico te lopen. Helemaal nu hij nog steeds weinig om andere stafleden lijkt te geven.
Mja, ik vind dat soort 'statistisch' geredeneer toch vaak eerder getuigen van een gebrekkig inzicht in statistiek.
Men vergeet even dat leeftijdsdistributie een enorm belangrijke rol speelt, dat mensen in het Witte Huis doorgaans betere toegang hebben tot zorg dan de gemiddelde Amerikaan, heel vaak getest (kunnen) worden en ga zo maar door.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Mugwump schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Mja, ik vind dat soort 'statistisch' geredeneer toch vaak eerder getuigen van een gebrekkig inzicht in statistiek.
Men vergeet even dat leeftijdsdistributie een enorm belangrijke rol speelt, dat mensen in het Witte Huis doorgaans betere toegang hebben tot zorg dan de gemiddelde Amerikaan, heel vaak getest (kunnen) worden en ga zo maar door.
Een gemiddelde amerikaan heeft nauwelijks toegang tot adequate gezondsheidszorg als ze niet verzekerd zijn via hun werk.

Diabetes in amerika is een doodvonnis over 30-40 jaar uitgesmeerd.

hier kost dat een tientje.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Geert1976 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

waarom?

Ga Trump nou niet opzadelen met problemen (of de gezondheid) van anderen....anderen doen er voor hem totaal niet toe.
Vind je dat Trump geen rekening hoeft te houden met andere mensen? Hij is letterlijk een COVID bron op dit moment. Hij gaat tegen het advies van de arts in om maar niet zwak over te komen.

Als hij omvalt vanwege COVID heeft het allemaal aan zich zelf te danken en heeft 0,0 recht op enige sympathie, wegen zijn handelen van de crisis en zijn doorgaans schijt aan mensen levens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

ArgantosNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Vind je dat Trump geen rekening hoeft te houden met andere mensen? Hij is letterlijk een COVID bron op dit moment. Hij gaat tegen het advies van de arts in om maar niet zwak over te komen.

Als hij omvalt vanwege COVID heeft het allemaal aan zich zelf te danken en heeft 0,0 recht op enige sympathie, wegen zijn handelen van de crisis en zijn doorgaans schijt aan mensen levens.
Het maakt niet uit wat wij vinden, hij doet het toch niet.
Zijn "strong man" imago zit zo diep in zijn psyche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ArgantosNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Vind je dat Trump geen rekening hoeft te houden met andere mensen?
ik beschreef slechts zijn oersterke persoonlijkheid als narcist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Postius schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Een gemiddelde amerikaan heeft nauwelijks toegang tot adequate gezondsheidszorg als ze niet verzekerd zijn via hun werk.

Diabetes in amerika is een doodvonnis over 30-40 jaar uitgesmeerd.

hier kost dat een tientje.
Ik heb diabetes en ik kan je vertellen dat dat geen tientje kost hoor, m'n eigen risico is er in januari wel doorheen. :P
En hoewel er genoeg mensen zijn die daar beroerd verzekerd zijn en een chronische ziekte in de VS ruk is vanwege deductibles en co-pays voor veel mensen, maar stellen dat 'een gemiddelde Amerikaan nauwelijks toegang heeft tot adequate gezondheidszorg' is ook weer overdreven.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het is echt de ultieme gok van Trump. Weet hij met pijn en moeite nu uit het ziekenhuis te blijven dan is het een enorme winst. Zo niet dan is het over denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:01:
[...]

deze Verkiezingen gaan onderhand niet meer over Democraten vs. Republikeinen maar sanity vs. lunacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
https://www.cdc.gov/nchs/products/databriefs/db262.htm

Data from the National Health Interview Survey, 2013–2015

From 2013 through 2015, the percentage of adults aged 18–64 who were uninsured at the time of interview decreased for poor (40.0% to 26.2%), near-poor (37.8% to 23.9%), and not-poor (11.7% to 7.7%) adults.
The percentage of adults aged 18–64 who had a usual place to go for medical care increased for poor (66.9% to 73.6%) and near-poor (71.1% to 75.9%) adults.
The percentage of adults aged 18–64 who had seen or talked to a health professional in the past 12 months increased for poor (73.2% to 75.8%) and near-poor (71.9% to 75.9%) adults.
The percentage of adults aged 18–64 who did not obtain needed medical care due to cost at some time during the past 12 months decreased for poor (16.8% to 12.4%), near-poor (14.6% to 11.0%), and not-poor (4.9% to 3.8%) adults.
Zelfs onder Obamacare, wat nu al lang en breed is afgetakeld, sloeg 16% al medische hulp over ivm kosten. Onder bepaalde delen van de bevolking ligt dit nog veel hoger natuurlijk.
Geert1976 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

deze Verkiezingen gaan onderhand niet meer over Democraten vs. Republikeinen maar sanity vs. lunacy
Dat gaat het al heel lang, in amerika wat extremer. Maar wij hebben hier ook figuren als Baudet rondlopen.

[ Voor 98% gewijzigd door Postius op 06-10-2020 10:14 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Postius schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Zelfs onder Obamacare, wat nu al lang en breed is afgetakeld, sloeg 16% al medische hulp over ivm kosten. Onder bepaalde delen van de bevolking ligt dit nog veel hoger natuurlijk.
Ook hier overdrijf je toch echt wel hoor. Obamacare is er nog steeds en je ziet steeds meer staten waar de Medicaid uitbreiding wordt overgenomen. Ja er wordt wel juridisch getornd aan een aantal zaken en de boel wordt vanuit de uitvoerende macht aardig tegengewerkt, maar het is nog steeds minder dramatisch dan daarvoor.
Daarnaast haal je hier cijfers aan over 'poor' en 'near-poor', dat is nog wat anders dan 'de gemiddelde Amerikaan'.

Naast mensen die niet verzekerd zijn, is het probleem toch vooral dat veel mensen onderverzekerd zijn, wat betekent dat ze een significant deel van hun inkomen spenderen aan zorg (afhankelijk van inkomen 5-10%).
Eigenlijk moet dat systeem op enorm veel punten op de schop, maar dat gaat hoe dan ook een heel langgerekt, complex en hobbelig proces worden. Ik vrees dan ook dat dat maar heel moeizaam van de grond gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:01:
Strong man indeed

Als iemand met Astma herken ik het zo. Hij heeft heel veel moeite met ademen daar.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Hydra schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Strong man indeed

Als iemand met Astma herken ik het zo. Hij heeft heel veel moeite met ademen daar.
Zo dat ziet er niet gemakkelijk uit....
Meteen aan de O2 natuurlijk straks.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Strong man indeed

En dat is nog terwijl hij helemaal volgepompt zit met medicinale cocktails en oppeppers... Als die straks uitgewerkt raken...ouch! :X

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:07:
Zo dat ziet er niet gemakkelijk uit....
Da's nog een understatement. Had heel even medelijden totdat ik bedacht dat 't Trump is.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met alle ogen weer op de afleidingen van de Trump show, even wat leesvoer.

Do Trump’s Taxes Show He’s a Failure, a Cheat, or a Criminal?
Three possible explanations for why he only paid $750.

https://www.theatlantic.c...rumps-tax-records/616570/

Korte analyse van de paar scenario’s die er zijn, een verkenning van kritiek belang voor het wegen van Trump als actor in positie van president. Een oefening die wegvalt met alle Covid discussie, die echter wel van kritiek belang blijft bij het nadenken over de scenario’s bij een tweede termijn Trump.

America is having a moral convulsion.

https://www.theatlantic.c...vastating-america/616581/

Een stuk observatie van wat aan de voet ligt van al het tegenwoordige drama. De afbraak van vertrouwen en het afstand nemen van normatieve regels, structuren en mechanismen. Het is niet enkel iets om eens bij stil te staan voor verkenning van de VS en de consequenties van afwezigheid van staatkundige vernieuwing, het is ook iets om als startpunt te nemen voor verdere verkenning. Wat we zien is een patroon van escalatie vanuit lang aanwezige ontwikkelingslijnen. Voor ons hier de moeite waard om wel eens in te duiken, op zijn minst om dezelfde patronen te vermijden. Tenslotte volgen we dezelfde ontwikkelingslijnen.

Mike Pence v Kamala Harris: Trump's health raises stakes of vice-presidential debate

https://www.theguardian.c...-mike-pence-kamala-harris

Debatten hebben in de gepolariseerde Amerikaanse dynamiek nog maar nauwelijks impact op de beide kampen, dat gezegd, de confrontatie tussen popular en electoral college vote maakt het interessant om heel goed te kijken naar die segmenten van sociale geografie waar puntdruk en perceptie het verschil maken voor welke benadering wint. Zeker met alle afleiding en commotie, zowel rondom Trump/Covid als de toename van local legal issues rondom electoraal proces is het komende debat tussen - even hard gezegd - de twee die in positie weinig macht hebben (buiten de netwerkfuncties) maar waar rekening bij gehouden moet worden dat ze bij een volgende termijn in de positie van macht terecht kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 07:01
Zulke beelden kunnen toch nooit goed zijn voor z'n imago? YouTube: Trump "wincing in pain" while breathing

Zou me niets verrassen als die met 2/3 dagen weer in 't ziekenhuis ligt, dit ziet er niet uit alsof die al genezen is...

Als hij in deze staat een debat gaat voeren met Biden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

rik86 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:46:
Zulke beelden kunnen toch nooit goed zijn voor z'n imago? YouTube: Trump "wincing in pain" while breathing

Zou me niets verrassen als die met 2/3 dagen weer in 't ziekenhuis ligt, dit ziet er niet uit alsof die al genezen is...

Als hij in deze staat een debat gaat voeren met Biden...
Ik zou bijna zeggen dat ze een soort van ziekenzaal hebben gemaakt in het Witte Huis zodat die daar verder verzorgd kan worden. In de tussentijd. Mooi bed met alles in the oval office.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
n3z schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:05:

Ik zag dat filmpje van die Fox presentatrice die Trump liep op te hemelen en hoorde haar op een gegeven moment zeggen "The president has the coronavirus right now. He is battling it head on as thoughly as only president Trump can."
Het is natuurlijk te ridicuul voor woorden dat ze zoiets zegt en dat er nog mensen die het er mee eens zijn.

maar wat ik me afvroeg. Er is wel vaker in dit topic een plaatje geplaatst met de verschillende nieuwsstations en hun plek in het politieke spectrum. Als ik nu 8 jaar geleden in het andere eind van het spectrum filmpjes ga kijken. Vind ik dan ook filmpjes van bijv. MSNBC waarin wordt gezegd dat Obama een handdruk gaf zoals nog nooit iemand een handdruk gaf? Of is dit soort extreme verering (die van die presentatrice natuurlijk niet oprecht is, maar het zorgt dat ze haar baan houdt) echt specifiek voorbehouden aan dit deel van het spectrum? Terwijl dat deel wellicht tegelijkertijd Kim Yung Un uitlacht als hij een full golfcourse in 18 slagen afrondt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
P.O. Box schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:53:
[...]
Terwijl dat deel wellicht tegelijkertijd Kim Yung Un uitlacht als hij een full golfcourse in 18 slagen afrondt.
Vandaar dat ie zoveel golf-courses heeft gekocht. _/-\o_ _/-\o_

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

kwam deze nog tegen. Natuurlijk met de nodige korrels zout nemen maar zie ze er wel voor aan. Een 4-minuten durende video waarvan ze claimen dat het 1 take is zou ge-edit zijn om een hoestbui eruit te knippen.
Als je de beelden zo bekijkt lijkt dit inderdaad het geval te zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik zag dat filmpje van die Fox presentatrice die Trump liep op te hemelen en hoorde haar op een gegeven moment zeggen "The president has the coronavirus right now. He is battling it head on as thoughly as only president Trump can."
Het is natuurlijk te ridicuul voor woorden dat ze zoiets zegt en dat er nog mensen die het er mee eens zijn.

maar wat ik me afvroeg. Er is wel vaker in dit topic een plaatje geplaatst met de verschillende nieuwsstations en hun plek in het politieke spectrum. Als ik nu 8 jaar geleden in het andere eind van het spectrum filmpjes ga kijken. Vind ik dan ook filmpjes van bijv. MSNBC waarin wordt gezegd dat Obama een handdruk gaf zoals nog nooit iemand een handdruk gaf? Of is dit soort extreme verering (die van die presentatrice natuurlijk niet oprecht is, maar het zorgt dat ze haar baan houdt) echt specifiek voorbehouden aan dit deel van het spectrum? Terwijl dat deel wellicht tegelijkertijd Kim Yung Un uitlacht als hij een full golfcourse in 18 slagen afrondt.
De VS kennen in culturele zin nogal wat neiging tot excessen. Niet te onderschatten hoe diep geloofsgedrag als fundament van gedragslijnen zit, daarbij is er ook sprake van brede aanwezigheid van fixatie op symbolen en symboliek. In veel opzichten zit hun culturele ontwikkeling botweg op een heel ander, ouder punt dan hier in Europa. Op zich niet vreemd, het is een jong land. Er is geen natuurlijk ontstaansgeschiedenis, alles is kunstmatig. En daar wringt een schoen van kwetsbaarheid, daarmee is alles van culturele ontwikkeling marketing.

Dat is vragen om problemen bij toepassingen van Might Makes Right, wat ouder is dan Trump - zijn periode is de culminatie van een aantal decennia investeren in het scheppen van voedingsbodems.

Het strong man syndroom gaat altijd vergezeld van fixatie op de sterke man als symbool. Dit is niet nieuw, het is een kenmerk. Maar, de VS zijn bijzonder kwetsbaar voor focus op gebruik van geloofsgedrag. Het is vanuit aanwezige culturele en subculturele kenmerken een pijnlijk kleine stap van het follow the leader gedrag naar personality cult gedrag. Wat in de VS een totaal andere connotatie heeft dan hier, waar wij meteen denken aan de lessen van fascisme kijken Amerikanen er weinig van op - de preacher is net zo’n symbool, met net zo’n omgang. De CEO maar al te vaak ook.

Dat gezegd, het zien daarvan in de politieke arena is een breuk met historische normatieve structuren. Maar ja, omdat alles al enkel marketing en geloof is zien weinigen het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:01:
kwam deze nog tegen. Natuurlijk met de nodige korrels zout nemen maar zie ze er wel voor aan. Een 4-minuten durende video waarvan ze claimen dat het 1 take is zou ge-edit zijn om een hoestbui eruit te knippen.

[YouTube: Trump Video Appears Doctored to Remove Cough]
Mij trof die video op een andere manier. Niet enkel van hoog Riefenstahl gehalte, maar als die video de basis is voor een brede electorale toepassing en die ook effectief doorgezet kan worden dan is er reële kans dat de verkiezingen toch in the pocket komen.

Zeker, menige vraag of men zo in kan en zelfs wil zetten. Maar als je het ontleedt voor prikkels, dan is het ronduit eng voor effectief potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]
offtopic:
Wat ik vaak doe is naar https://mediabiasfactcheck.com/ gaan en daar de naam invoeren van de nieuwsbron. Dan krijg je antwoord op hoe rechts of links ze zijn en hoe feitelijk ze zijn.

Zo zijn MSNBC en FOXNEWS elkaar tegen polen (niet erg betrouwbaar, de ene links en de ander rechts), en wordt er ook onderbouwd. En CNN is vergelijkbaar met MSNBC.
NBCNews en WP zijn feitelijker en neutraler.
En politico is nog neutraler.

Links en rechts maakt mij niet zo ver uit, behalve dat ik bij het verhaal van twee kanten proberen te zoeken. Maar hoe onbetrouwbaarder ze zijn, hoe meer bronnen ik wil hebben.

Zeker omdat beeldmateriaal (iets wat we als betrouwbaar zien) vaak gemanipuleerd kan worden wil ik steeds meer tegenstrijdige bronnen die hetzelfde verhaal vertellen voordat ik ze als betrouwbaar markeer.

Disclaimer
MediaBiasFactCheck moet je niet als een betrouwbare bron beschouwen. Zie ook de terechte kritiek van Verwijderd1 in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezing..."

[ Voor 5% gewijzigd door DevWouter op 06-10-2020 12:53 . Reden: Disclaimer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Ik zou bijna zeggen dat ze een soort van ziekenzaal hebben gemaakt in het Witte Huis zodat die daar verder verzorgd kan worden. In de tussentijd. Mooi bed met alles in the oval office.
Er is een ziekenboeg van SEH/IC type. Geen substituut voor een Walter Reed, maar gedegen en aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DevWouter schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

offtopic:
Wat ik vaak doe is naar https://mediabiasfactcheck.com/ gaan en daar de naam invoeren van de nieuwsbron. Dan krijg je antwoord op hoe rechts of links ze zijn en hoe feitelijk ze zijn.

Zo zijn MSNBC en FOXNEWS elkaar tegen polen (niet erg betrouwbaar, de ene links en de ander rechts), en wordt er ook onderbouwd. En CNN is vergelijkbaar met MSNBC.

Links en rechts maakt mij niet zo ver uit, behalve dat ik bij het verhaal van twee kanten proberen te zoeken. Maar hoe onbetrouwbaarder ze zijn, hoe meer bronnen ik wil hebben.

Zeker omdat beeldmateriaal (iets wat we als betrouwbaar zien) vaak gemanipuleerd kan worden wil ik steeds meer tegenstrijdige bronnen die hetzelfde verhaal vertellen voordat ik ze als betrouwbaar markeer.
Het ging mij niet om de betrouwbaarheid van de bronnen. Ik vroeg me gewoon af of die idiote verering aan de andere kant van het spectrum ook plaatsvindt maar dat ik die gemist heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Dat is toch niet meer dan wat je zelf ook kan bedenken? Die website is immers ook niet meer dan wat iemand (zonder verdere kwalificaties) daarvan vond:
The Columbia Journalism Review describes Media Bias/Fact Check as an amateur attempt at categorizing media bias and Van Zandt as an "armchair media analyst." The Poynter Institute notes, "Media Bias/Fact Check is a widely cited source for news stories and even studies about misinformation, despite the fact that its method is in no way scientific." Alexandra Kitty, in a 2018 book on journalism, described MBFC as an apparent "amateur/civic outfit" and wrote that its founder's only qualification was a degree in communications.
Wikipedia: Media Bias/Fact Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

offtopic:

Het is een van de meest onzichtbare valstrikken van tegenwoordig. Alles is beeld. Mensen leven in perceptie. Dat wordt gevormd door herhaling en visuele prikkel (veel daarvan juist niet cognitief). Met ons consumptief gedrag maken we ons zelf minder weerbaar en meer kwetsbaar voor dit soort valstrikken.

En hoe meer we het normaliseren, bij ons geloof in opbouw, vermogens, individualiteit en zo meer, des te meer kwetsbaar we worden voor de stukken van onze psychologie die we liefst vergeten. En al dat is een toegepaste wetenschap tegenwoordig, van camera angle for height difference, colour adjustment for technical reception (met name in rurale gebieden is het apart om te zien dat de oranje Trump gezond uitziet en Biden ongezond) tot lichaamshouding, expressies en zo meer.

We zouden beter dat soort arena’s beperken tot luisteren en begrijpend lezen, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
P.O. Box schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Het ging mij niet om de betrouwbaarheid van de bronnen. Ik vroeg me gewoon af of die idiote verering aan de andere kant van het spectrum ook plaatsvindt maar dat ik die gemist heb.
Nee. Maar, gedrag is anders in de VS, in die zin dat alles stoelt op marketing/geloofsgedrag. De binding met symbolen en symboliek is veel sterker dan hier. Voeg daar aan toe de popular media culture en er zijn weinig stimuli voor Amerikanen om hier überhaupt over na te denken.

Voor ons is het allemaal eigenaardig, maar zij leven in een samenleving waar niets van hun geschiedenis natuurlijk is, en in een samenleving waar de stormtrooper genormaliseerd is en de magische held iets om te volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dat hoeft niet met korrels zou genomen te worden. Het is erg obvious allemaal: Er is ge-edit. Period.Je ziet Trump vlak voor de cut al de oprisping beginnen.

De vraag is eerder of dit bewust zo gedaan is. Kijk, dit is typisch iets dat de libs triggert en afleidt van de rest. Deze persoon is immers een hele podcast bezig met dit item ipv andere belangrijkere items.

Terwijl het de Trump supporters echt geen fuck interesseert of Trump hoest of niet of dat er in ge-edit is. De kans is groot dat ze dit niet eens hun nieuwskanalen mee krijgen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

FunkyTrip schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Dat hoeft niet met korrels zou genomen te worden. Het is erg obvious allemaal: Er is ge-edit. Period.Je ziet Trump vlak voor de cut al de oprisping beginnen.

De vraag is eerder of dit bewust zo gedaan is. Kijk, dit is typisch iets dat de libs triggert en afleidt van de rest. Deze persoon is immers een hele podcast bezig met dit item ipv andere belangrijkere items.

Terwijl het de Trump supporters echt geen fuck interesseert of Trump hoest of niet of dat er in ge-edit is. De kans is groot dat ze dit niet eens hun nieuwskanalen mee krijgen.
Hoesten en ziek zijn is teken van zwakte. Als hij 4-minuten lang kan praten dan stelt dat hele kung-flu niks voor toch?
Dat is de gedachtengang erachter van zijn team

Hoestende Trump = zwak.

Die zijn er niet mee bezig om het zo te editen zodat een of andere youtuber er een heel filmpje aan gaat wijden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Player1S schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:23:
[...]

Hoesten en ziek zijn is teken van zwakte. Als hij 4-minuten lang kan praten dan stelt dat hele kung-flu niks voor toch?
Dat is de gedachtengang erachter van zijn team

Hoestende Trump = zwak.

Die zijn er niet mee bezig om het zo te editen zodat een of andere youtuber er een heel filmpje aan gaat wijden.
En gezien dit een opgenome filmpje is zou je bijna de vraag kunnen stellen was dit de Take met het minste hoesten? Als hij niet 4 minuten kan praten zonder te hoesten dan is het niet best gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

Dat is toch niet meer dan wat je zelf ook kan bedenken? Die website is immers ook niet meer dan wat iemand (zonder verdere kwalificaties) daarvan vond:

[...]
Klopt, maar het is handig om bronnen te vinden die tegen over elkaar te staan. Zeker als je een bron vindt die je nog niet kent en je hebt geen zin om de complete site door te spitten (wat ik uiteindelijk toch vaak doe). In sommige gevallen ga ik ook even achter de auteur(s) aan. De site is dan ook maar één van de datapunten die ik hanteer.

Overigens mag je er vanuit gaan dat iedereen een bias heeft. Het "zelf bedenken" is een zeer onbetrouwbare bron. Om dat even in context te zetten: Het aantal posts die ik plaats is ongeveer een kwart (!) van die ik schrijf. Degene die niet geplaatst worden hebben allemaal vaak als eigenschap dat ik onvoldoende bronnen kan vinden die betrouwbaar zijn.

Dat gezegd, ik ben wel blij dat je me hier op aanspreekt. De post heeft inderdaad een disclaimer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Het is een van de meest onzichtbare valstrikken van tegenwoordig. Alles is beeld. Mensen leven in perceptie. Dat wordt gevormd door herhaling en visuele prikkel (veel daarvan juist niet cognitief). Met ons consumptief gedrag maken we ons zelf minder weerbaar en meer kwetsbaar voor dit soort valstrikken.

En hoe meer we het normaliseren, bij ons geloof in opbouw, vermogens, individualiteit en zo meer, des te meer kwetsbaar we worden voor de stukken van onze psychologie die we liefst vergeten. En al dat is een toegepaste wetenschap tegenwoordig, van camera angle for height difference, colour adjustment for technical reception (met name in rurale gebieden is het apart om te zien dat de oranje Trump gezond uitziet en Biden ongezond) tot lichaamshouding, expressies en zo meer.

We zouden beter dat soort arena’s beperken tot luisteren en begrijpend lezen, maar goed.
Dat is iets wat ik me al een tijdje afvraag: Welke impact/plaats heeft de systeemdenker op/in de samenleving? Gezien het volume aan prikkels lijkt me dat een onmogelijke taak en dat is onder de aanname dat ze bestaan hebben en/of effect hebben.

offtopic:
En nee, ik ben geen systeemdenker noch een onderzoeker. Ik ben hoogstens iemand die elke bron betwijfelt en een tweede bron zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ga er maar vanuit dat elke filmpje een post bewerking krijgt. Zo moest een kennis van mij een keer een filmpje van een lokale politici bewerken omdat de hoeveelheid "uh.." bijna 10% van de haar tekst was.
Ik vroeg nog of dat geen kiezersbedrog was, waarop hij antwoordde dat het continue gebeurt, maar in haar geval het wel erg veel werk is.

Echter in haar geval waren de "uh..." niet relevant. Het hoestje van Trump natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Deze week zou toch het VP debat zijn?

Zou dit nog iets uitmaken voor de keuze van de stemmers? of hebben de VP's relatief weinig invloed op de keuze van mensen?

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Terwijl de show van theater, posturing en paranoia bezig blijft lopen een aantal deadlines van relevantie voor publiek debat en electoraal proces af.

Vandaag best wat aandacht daarvoor bij Politico. Het is opmerkelijk te zien.

November's coming. Are Democrats losing the battle over voter suppression?
Voting rights advocates warn that suppression efforts in the final weeks of the election threaten the voting blocks Democrats need most. https://www.politico.com/...-voter-suppression-425562

4 Funny Feelings About 2020
With 28 days until the election, it’s time to inch out on a limb. https://www.politico.com/...-reporter-notebook-426599

Punt van aandacht, zie item 3 daarbij. Democrats will regret placing so much emphasis on absentee voting.

Supreme Court sides with Republicans, reinstates witness requirement in South Carolina
A lower court had struck down the witness requirement for mail ballots, citing Covid-19. https://www.politico.com/...ent-south-carolina-426652

Punt van aandacht daarbij, Roberts zit in het Hooggerechtshof in een spagaat van cumulatieve eigen opinie. In de huidige post-RBG dynamiek schuurt het duidelijk.

Florida voter registration system crashes on last day for filing. https://www.politico.com/...st-day-for-filing-1321423

Niet onverwacht, het was al onderwerp bij wedkantoren. Wat ook niet vreemd is, gezien de consistente geschiedenis van inmenging op electorale processen door Republikeinen in de staat. Florida is een van de Staten waar de algemene verwachting een inzet van de Gouverneur is op verwerking van ballots. Weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nog eens een paar keer het filmpje bekeken waar Trump weer aankomt bij de White House en de trap oploopt om door vervolgens als een volslagen debiel een saluut te maken als ook zijn mondkapje af doen, voor de pers/mensen thuis.

Als de beste man eenmaal boven aan de trap (slechts een paar trede) is en op t balkon staat zie je hem vrijwel nonstop overduidelijk snakken naar adem...

Zeer benieuwd wat er met hem gebeurd zodra al die zooi is uitgewerkt die ze de afgelopen 72 uur z'n lichaam in hebben ''gepropt''.

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 06-10-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

YakuzA schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:20:

Zou dit nog iets uitmaken voor de keuze van de stemmers? of hebben de VP's relatief weinig invloed op de keuze van mensen?
Debat is op do 8 okt. 3:00 a.m. CEST.

Debats hebben historisch gezien weinig invloed. Maar gezien de situatie durf ik geen voorspellingen te doen.

Het wordt wel geleid door een vrouw (Susan Page) en ik ben benieuwd of Biden opent met een schot op haar onafhankelijkheid als moderator. Verder zal er ook een aanval komen op de kritiek van Harris over Biden.

Daar tegenover, Harris is berucht als debater. Het is voor haar eerder oppassen dat ze niet te hard tegen "old man Trump" is, maar dat was onder de verwachting dat Trump voor het sorry-moment ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor eigen respectievelijke kringen zal er niet of nauwelijks impact zijn, hooguit voor mobilisatie aan de Republikeinse kant mocht Harris zich laten triggeren op rode vlaggen. Zoals haar economisch perspectief of haar politieke relatie inzake Biden tijdens het Democratische nominatieproces e.d.).

Maar daar waar de afstand tussen Biden en Trump klein is, in die sociaal conservatieve segmenten waar het verschil ligt tussen popular en electoral college vote - waar de ruimte ligt voor Trump om bij voldoende kleine afstand het verkiezingsproces te compromitteren - daar is het wel een ander verhaal. Daar is ruimte. En daar hebben de Republikeinen flink wat voorsprong met voter registration.

Pence is een zeloot. De man is zelfs voor de Curie in Rome gestoord. Opvallende punten van de encycliek resoneren in contrast met uitspraken en handelingen van Pence. Maar, de man is extreem competent. Dit is geen Trump. Hij is lang radio host geweest, hij kent elke truc, elke toepassing. Hij kent elk dossier, is zeer onderlegd. Het maakt hem als iemand die dingen donders goed weet en toch kiest om zeloot te zijn tot een extreem gevaarlijk persoon.

Hij moet niet onderschat worden. En juist nu in de huidige dynamiek gaat het om perceptie. Mijn verwachting is dat hij zal inzetten op resonantie met de prikkels die in die Walter Reed video van Trump voorbij kwamen. Redelijk, hoop, visie, let’s work, let’s live and let live - et cetera. Wat vanzelfsprekend een toepassing van subversieve marketing is, maar de vraag is “hoe zeer zijn mensen bereid om bij alle druk te geloven vanuit hun bias”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:30:
nog eens een paar keer het filmpje bekeken waar Trump weer aankomt bij de White House en de trap oploopt om door vervolgens als een volslagen debiel een saluut te maken als ook zijn mondkapje af doen, voor de pers/mensen thuis.

Als de beste man eenmaal boven aan de trap (slechts een paar trede) is en op t balkon staat zie je hem vrijwel nonstop overduidelijk snakken naar adem...

Zeer benieuwd wat er met hem gebeurd zodra al die zooi is uitgewerkt die ze de afgelopen 72 uur z'n lichaam in hebben ''gepropt''.
Might Makes Right. En dus heiligt het doel elk middel. Voor Republikeinen maakt het weinig uit of Trump voor of na verkiezingen dood om zou vallen. De waarde van een martelaar is gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z

n3z

Virtuozzo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:19:
Met alle ogen weer op de afleidingen van de Trump show, even wat leesvoer.

Do Trump’s Taxes Show He’s a Failure, a Cheat, or a Criminal?
Three possible explanations for why he only paid $750.

https://www.theatlantic.c...rumps-tax-records/616570/
Ongelooflijk hoe zo iemand president is geworden van het machtigste land op aarde.

Trouwens, waarom onderzoekt de FBI dit niet? Ik had verwacht dat dit compleet bloot was gelegd VOOR de verkiezingen zodat je zeker bent van een zuivere president die niet zo'n mega schuld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
n3z schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Ongelooflijk hoe zo iemand president is geworden van het machtigste land op aarde.

Trouwens, waarom onderzoekt de FBI dit niet? Ik had verwacht dat dit compleet vloot was gelegd VOOR de verkiezingen zodat je zeker bent van een zuivere president die niet zo'n mega schuld heeft.
Laat ik het zo zeggen:

Je hebt regels, en je hebt regels. Zaken kunnen op papier als regel staan, als de facto structuur, of ze staan op papier maar vanuit precedent ten opzichte van vroegere bepalingen van wat de regel is. En dan heb je regels die niet vastgelegd of geïnterpreteerd zijn.

De VS kennen nogal wat complicaties die volgen uit hun culturele perspectief op politiek en de fundamenten van hun bestel. Heel erg veel van hun structuren rusten puur op meningen bij aanwezige precedenten. Nog meer rust echter op dat laatste, wat we normatieve regels noemen. Daar liggen enorme gaten van aannames ten aanzien van wat wel en niet ok is of hoe iets gedaan moet worden en zo meer.

Het gebrek aan staatkundige vernieuwing in de VS is meer dan een dingetje. Wat dat aangaat is het voor ons hier wel een flink teken aan de wand om toch eens wat meer stil te staan bij dat soort discussies. Helaas hebben de reacties op het debat rondom Tjeenk Willink en zijn commissie & onderzoek naar staatkundige vernieuwing duidelijk gemaakt dat Nederland een vergelijkbare ontwikkelingslijn volgt.

Omdat er als stelsel een gebrekkige balans is tussen wat wel vast staat en wat onderhevig is aan precedent of zelfs maar normatieve waarde is de functionaliteit van Instellingen, zoals de FBI, van kritiek belang. Dat heeft een aantal grote consequenties, publiek vertrouwen in Instellingen is bepalend voor de mate van macht en bereik van die Instellingen. Een andere consequentie is dat het touwtrekken over precedent en normatieve waarde primair politiek is, en dus onderhevig aan politisering.

Na de verkiezing van Trump hebben we gezien hoe hij een voor een de Instellingen op de korrel nam om die correlatie van vertrouwen in Instellingen te compromitteren. Met succes.

Voorafgaand aan de verkiezingen hebben we kunnen zien hoe bepalend de gepolitiseerde en gepolariseerde dynamiek van besluitvorming was voor de ruimte die Instellingen kregen voor taken zoals onderzoek van kandidaten e.d.

Bot gezegd, de functionaliteit van het Amerikaanse bestel was al gecompromitteerd genoeg om met een strategie van overschrijden van normatieve regels en negeren van precedenten (belangrijk hier, de juridische circuits hadden enorme gaten wachtend op benoemingen) volledig voorbij te gaan aan wat er aanwezig was van “laten we de regels die wel vastliggen volgen en dat zal op magische wijze volledig uitsluitsel geven”.

Trump is zeker onder de loep gelegd. Maar, kijk naar het drama van het Mueller onderzoek. Er waren grenzen aan waar de loep op gelegd mocht worden. Kijk ook eens naar de pijnlijke en verontrustende perikelen van Trump en belastingen. Die zaak zit vast in een commissie voor de IRS. Het zit fout, maar het zit vast, want ... politisering.

Wij hier mogen er een serieus over nadenken, vanaf Balkenende is politisering een trend geworden in Nederland. Kijk naar de VS voor een schoolvoorbeeld van hoe dat eindigt.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 06-10-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik verwacht dat dat debat nihil invloed op de peilingen en kansen van beide kandidaten in de verkiezingen van 3 november zal hebben...

Maar het zal wel een erg interssant iets zijn als je kijkt naar 2024... beide vvice-presidentiele kandidaten hebben een goede kans dan een grote rol in de race te spelen en zouden die kans nu kunnen vergroten of juist decimeren

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
Vergeet niet dat Pence ook hoofd van de Coronavirus Taskforce is. Die zal dus zeker op de incompetente reactie op het virus aangevallen worden.

Aan de andere kant, Pence is iemand die daar gaat staan en gewoon glashard alles ontkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Trouwens, waarom onderzoekt de FBI dit niet? Ik had verwacht dat dit compleet bloot was gelegd VOOR de verkiezingen zodat je zeker bent van een zuivere president die niet zo'n mega schuld heeft.
De IRS gaat daar over iig, in dit stadium heeft de FBI daar niet zoveel mee te maken.

Voor zover ik weet, lopen er bij de IRS inderdaad al jaren lang onderzoeken naar zijn belastingbetaalmoraal.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

De IRS gaat daar over iig, in dit stadium heeft de FBI daar niet zoveel mee te maken.

Voor zover ik weet, lopen er bij de IRS inderdaad al jaren lang onderzoeken naar zijn belastingbetaalmoraal.
Erger, onderzoeken bij handeling, procedure en besluitvorming, inclusief validiteit van aangeleverde gegevens. Onderzoek van inbreuk op de regels die hard zwart op wit staan, zogezegd.

Maar, het zit van meet af aan volledig op slot in die bipartisan commissie. Het Republikeinse deel blokkeert het proces. Volledig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

[...]

Strong man indeed

Alles "to own the libs".

Het is echt triest dat het zo diep geworteld zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

[...]

We leven ook in een wereld waarbij juist empathie, eerlijkheid en andere belangrijke kernwaarden waar een samenleving op gebaseerd HOORT te zijn, bekritiseerd en bevraagd wordt en andersom wordt weinig kritisch gekeken.
De normaal is behoorlijk naar morele absurditeit opgeschoven, dusdanig dat we nu in een situatie zitten waarbij zelfs informatie die open en bloot recht in je gezicht liegt, genegeerd wordt of op zijn minst geen actie op ondernomen wordt.

Dingen gebeuren gewoon vlak voor onze ogen, maar er zitten weinig tot geen consequenties aan, (zeker als het systeem zo geëngineerd is dat het aan jouw kant staat) behalve natuurlijk als je niet in de categorie wit/westers/straight/upperclass valt, dan zijn de consequenties niet te overzien en moet je het bekopen met je leven...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Virtuozzo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:09:
[...]

Erger, onderzoeken bij handeling, procedure en besluitvorming, inclusief validiteit van aangeleverde gegevens. Onderzoek van inbreuk op de regels die hard zwart op wit staan, zogezegd.

Maar, het zit van meet af aan volledig op slot in die bipartisan commissie. Het Republikeinse deel blokkeert het proces. Volledig.
Welke bipartisan commissie hebben we het over?
Er zijn poppetjes gewisseld aan de top van IRS, maar daar zijn bij mij weten geen commissies.
Er zijn commisies in de House, maar die zijn geblokkeerd door de president, minsterie of via een rechtszaak
En er zijn strafzaken gaande.

Maar een bipartisan commissie die zichzelf blokkeert heb ik nog niet gezien.
Er is wel een oproep geweest voor een bipartisan commisie, maar die is volgens mij nooit gecreëerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

YakuzA schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

er kunnen gelijktijdig zowel IRS-CI onderzoeken lopen als FBI onderzoeken..

igv van former GOP U.S. House speaker Dennis Hastert, die uiteindelijk op belastingfraude gepakt werd, liepen al erg lang zowel verschilende FBI, alswel IRS-CI onderzoeken, na een verborgen betaling aan een slachtoffer wegens een sex-schandaal in 2010, waarvoor hij utieindelijk in 2015 opgepakt en veroordeeld werd
https://www.justice.gov/u...ucturing-cash-withdrawals
https://www.washingtonpos...-dennis-hastert-indicted/

Uiteindelijk heeft die zaak bv wel enige gelijkenissen met de Stormy-Daniels-zaak.... hooguit ging het bij Hastert ook een nog hogere afkoopsom (en zou wat hij daar afgekocht hebben een verkrachting danwel aanranding zijn van een minderjarige jongen (14 jaar), alhoewel hij daarvoor verder niet veroordeeld werd, wel het overtreden van wetten tegen geld witwassen).

Hier bv een interssante 'behind-the-scenes' van het onderzoek naar die case door het FBI
https://chicago.suntimes....se-speaker-dennis-hastert (paywall)
https://www.chicagotribun...-0410-20160408-story.html (een wat kortere versie)

Jammer overigens dat al die Trump-trolls nu nét opeens een vakantie genomen hebben en zich niet meer in de discussie melden (jongens, ik hoop jullie zijn in goede gezondheid, en niet allemaal besmet)..
Die zaak is natuurlijk wel interessant voor al diegenen die beweren dat de democraten minderjarige jongetjes zouden verkrachten en de GOP de partij van de 'goeden' zou zijn, die dat bestrijden

[ Voor 25% gewijzigd door RM-rf op 06-10-2020 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
--

[ Voor 98% gewijzigd door _Bailey_ op 06-10-2020 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:28

Standeman

Prutser 1e klasse

Of het waar is of niet, zou het je verbazen?

@Geert1976 Je mag er wel wat meer duiding en context aan geven. Dit is niet meer dan linkdrop wat niet gewaardeerd wordt in dit topic (of heel AWM).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Standeman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

@Geert1976 Je mag er wel wat meer duiding en context aan geven. Dit is niet meer dan linkdrop wat niet gewaardeerd wordt in dit topic (of heel AWM).
Oké...het was uiteraard niet serieus.
Maar ik haal 'm weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Standeman schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Het feit dat ik serieus twijfel is echt zorgelijk tbh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Het feit dat ik serieus twijfel is echt zorgelijk tbh
Op reddit wordt al een tijdje gegrapt (of gehuild) dat je bij elke situatie de slechtste/domste/raarste keuze kunt bedenken en dat dat degene is die Trump zal kiezen.

Het is zorgelijk dat er alsnog tientallen miljoenen mensen op iemand als dit zullen stemmen. Wat mij betreft zijn ze gehersenspoeld en ik zie niet echt in hoe ze daar ooit nog vanaf gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Tk55 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Op reddit wordt al een tijdje gegrapt (of gehuild) dat je bij elke situatie de slechtste/domste/raarste keuze kunt bedenken en dat dat degene is die Trump zal kiezen.

Het is zorgelijk dat er alsnog tientallen miljoenen mensen op iemand als dit zullen stemmen. Wat mij betreft zijn ze gehersenspoeld en ik zie niet echt in hoe ze daar ooit nog vanaf gaan komen.
De drang hebben om je onderwerpen aan autoriteit figuren is niet echt iets waar ik me kan inleven waarom en hoe , zeker gezien de personen die ze volgen. In de VS is het Trump, hier is het voornamelijk Baudet die maar al te graag die positie wil innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tk55 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Reparatie kost een generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
Virtuozzo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Reparatie kost een generatie.
Nu is het Trump waar de rechtervleugel van de Republikeinen mee aan is komen draven , er is vast weer een volgende. De gedane schade door Reagan en Bush is door de opvolgende democratische presidenten niet opgelost omdat de schade veel te groot is.

Neem een simpel voorbeeld als de liberalisering van de banken en nog belangrijker de schulden industrie. Velen zuchten al generaties onder de gevolgschade van die stroom van liberalisering. En door het steeds verder stap voor stap verder uitkleden van collectieve rechten en meer liberalisering wordt door veel Amerikanen gelooft dat iedere stap richting inperking riekt naar socalisme, wat zeg ik communisme.

We zijn zover afgedreven van wat goed is voor de samenleving als geheel in termen van beleid op bijna alle gebieden dat het zonder het systeem weer stabiel te maken er geen enkele kans is op het opruimen van de bestaande puinhopen laat staan het repareren van de schade.

[ Voor 0% gewijzigd door CornermanNL op 06-10-2020 17:41 . Reden: taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:38

Laguna

Connaisseur

Flu season is coming up! Many people every year, sometimes over 100,000, and despite the Vaccine, die from the Flu. Are we going to close down our Country? No, we have learned to live with it, just like we are learning to live with Covid, in most populations far less lethal!!!
Vraag me af op welke cijfers hij die uitspraak baseert..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Pagina: 1 ... 18 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid