[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 167 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.679 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:55:
[...]

Geen politieke literatuur.

Maar, je vraagt naar commercieel belang? 8) Kijk eens goed naar de enorme deregulering en fiscale mechanismen doorgezet in de periode Trump vanuit externe consultatie door de sector. “We write our own terms and impose them” 8)
Waarschijnlijk was ik niet expliciet genoeg.
Met het commerciële belang [mbr*knip*[/] niet naar
politici in een land dat hopelijk weer in opbouw is!

Ad hominem laten we achterwege.

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 10-01-2021 11:50 ]

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

hjs schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Maar waarom stond de national guard wel al op de trappen van de zomer bij een blm protest en duurde het nu 7 uur?

Er is toch gewoon een verschil in benadering?
Dat komt omdat Trump aan het bewind is. Dat is een onversneden racist van de oude stempel.of iig wakkert hij het aan voor eigen voordeel.

De Democraten, kunnen, en doen te weinig aan het opbouwen van een eerlijke samenleving en in Republikeinen tijd wordt alles weer tenietgedaan en worden er allerlei ad hoc en institutionele racisme regelgeving en acties doorgedrukt. Die dan de wet van de u s of a zijn. Je wordt er haast misselijk van. En dan te bedenken dat in Amerika 59% van de mensen gelooft dat diversiteit op de werkvloer een goed idee is en hier, guess what, 17%. Vandaag een heel goed perspectief stuk daarover in de Volkskrant. En voor de mensen die hier nu al boos van worden, lees het eerst zelf.

Een bijna no win situatie als je denkt dat racisme niet de weg vooruit is naar een fijner leven voor IEDEREEN.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:40
Bullet NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:43:
[...]

Tis geen censuur, het is regulering. Twitter past haar gebruiksvoorwaaden toe.
En ja, dat mogen ze.

Dat ze dit nu pas doen, tja.... Het account was wel in gebruik door een man met een bijzondere positie.

Ergens hoop ik dat Trump nu helemaal over het kookpunt is, maar goed...Twitter nationaliseren zou wel iets heel erg on-republikeins zijn :o :+ ;)
Even vliegen vangen en muggenziften. Regulering kan ook censuur toepassen zijn.

Ligt het aan mij of is er een bepaalde gevoeligheid rondom het woordje censuur? ;)

Censuur toepassen heeft een negatieve lading, maar er kúnnen goede rechtvaardigingsgronden zijn. Bijvoorbeeld het in gevaar brengen van de democratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

pro_6or schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:04:
[...]

Dat komt omdat Trump aan het bewind is. Dat is een onversneden racist van de oude stempel.of iig wakkert hij het aan voor eigen voordeel.

De Democraten, kunnen, en doen te weinig aan het opbouwen van een eerlijke samenleving en in Republikeinen tijd wordt alles weer tenietgedaan en worden er allerlei ad hoc en institutionele racisme regelgeving en acties doorgedrukt. Die dan de wet van de u s of a zijn. Je wordt er haast misselijk van. En dan te bedenken dat in Amerika 59% van de mensen gelooft dat diversiteit op de werkvloer een goed idee is en hier, guess what, 17%. Vandaag een heel goed perspectief stuk daarover in de Volkskrant. En voor de mensen die hier nu al boos van worden, lees het eerst zelf.

Een bijna no win situatie als je denkt dat racisme niet de weg vooruit is naar een fijner leven voor IEDEREEN.
Figuren als Trump denken niet aan een fijner leven voor iedereen. Die hebben maar 1 belang: een fijner leven voor zichzelf.

Je verwijt aan de Democraten is deels terecht. Het probleem is te groot om door 1 partij aangepakt te worden: daar is echte actie voor nodig van beide partijen. De prioriteiten lagen in het verleden anders, de verdeeldheid is nu te groot, dus ik zie daar voorlopig weinig in veranderen. Hoewel er wel meer diversiteit in House en Senate komt, dus er gloort wel hoop aan de horizon.

Een linkje naar dat Volkskrant artikel zou fijn zijn :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Het gaat hard zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:41:
[...]

Even tussendoor, was het vergeten te vermelden. Hij is bijzonder adviseur van een a Amerikaans adviesbureau van de grootste Dominionistische kerk in de VS, geleid door een zekere dame, spiritueel adviseuse van Trump. Zit ook in het council for national policy.

Hij lijkt een kleine vis, maar dat is hij absoluut niet. Agent of Influence status.
Dat heeft ie snel gedaan want het is nog een heel jong manneke, 19/20 of zo?
Voor degene die zich nu afvraagt “wtf is dit nu weer, Dominionism, confessionele fascisten”, het is een van de grootste pijlers van macht in de Republikeinse netwerken.

Leestip: https://www.goodreads.com/book/show/46020029-shadow-network

In 1981, emboldened by Ronald Reagan's election, a group of some fifty Republican operatives, evangelicals, oil barons, and gun lobbyists met in a Washington suburb to coordinate their attack on civil liberties and the social safety net. These men and women called their coalition the Council for National Policy. Over four decades, this elite club has become a strategic nerve center for channeling money and mobilizing votes behind the scenes. Its secretive membership rolls represent a high-powered roster of fundamentalists, oligarchs, and their allies, from Oliver North, Ed Meese, and Tim LaHaye in the Council's early days to Kellyanne Conway, Ralph Reed, Tony Perkins, and the DeVos and Mercer families today.

Als Trump zich niet op Maga gericht had voor de actie bij het capitool, maar op de soldiers of god, dan was het Schluss geweest. We mogen van geluk spreken dat de machine achter Trump zich op 2024 richt.
Zou je een vergelijk kunnen trekken met (het streven naar invoering van) de sharia binnen de (radicale) islam, dat dominionism? Het klinkt mij enigszins hetzelfde, extreem en fundamentalistisch namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rev-anche schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:02:
[...]

Waarschijnlijk was ik niet expliciet genoeg.
Met het commerciële belang verwees ik naar Virtuozzo zelf niet naar
politici in een land dat hopelijk weer in opbouw is!
Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:22:
[...]

Dat heeft ie snel gedaan want het is nog een heel jong manneke, 19/20 of zo?
Coöptatie, aanbeveling. Zit best een clubje daar in de partij. Wat niemand zou mogen verbazen.
[...]

Zou je een vergelijk kunnen trekken met (het streven naar invoering van) de sharia binnen de (radicale) islam, dat dominionism? Het klinkt mij enigszins hetzelfde, extreem en fundamentalistisch namelijk.
Het is fundamentalistisch. Maar, het is gevaarlijker dan Islam radicalisatie. Zie Amy Covid Barret. Handmaidens are Dominionists. Men investeert, men doet netwerken, men infiltreert - pur sang. https://adioma.com/@Chris...-is-christian-dominionism

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:25:
[...]

Ik heb geen idee wat je probeert te zeggen
Zijn suggestie is dat je zou verdienen aan de literatuur die je aanprijst.
Wat ik overigens een wat flauwe ad hominem vind.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pietervs schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:29:
[...]

Zijn suggestie is dat je zou verdienen aan de literatuur die je aanprijst.
Wat ik overigens een wat flauwe ad hominem vind.
Dan zou ik denken dat er affiliate links bij zouden zitten. Of verwijzing naar een publisher in relatie. Geen goodreads e.d.

*knip*
Zoals bekend, laten we de sneren achterwege aub.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 10-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:28:
[...]

Coöptatie, aanbeveling. Zit best een clubje daar in de partij. Wat niemand zou mogen verbazen.
Nou mij niet zo. Die Tegenlicht-aflevering was best schokkend en bovenal eng. Dat ventje was toen al zo beïnvloedbaar als wat, zag je goed toen hij bij die Lemm op bezoek ging. En vd Staaij kijkt toe.

Maar dit gaat wel offtopic, excuus.
Het is fundamentalistisch. Maar, het is gevaarlijker dan Islam radicalisatie. Zie Amy Covid Barret. Handmaidens are Dominionists. Men investeert, men doet netwerken, men infiltreert - pur sang. https://adioma.com/@Chris...-is-christian-dominionism
Amy Covid Barret, verspreking? :+

Dank voor de leestips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Trump heeft net via @POTUS proberen te Tweeten, maar de ban geldt voor hem, niet alleen zijn account.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErQOoXWXAAAiSp3?format=jpg

Trump wil zijn eigen platform gaan beginnen (tuurlijk $$$). Helaas voor hem duurt dat nog even.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 09-01-2021 02:44 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

:p
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErQO_q8XcAAOGz1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErQPAgcXIAEG-oj.jpg
Heb hem nu helemaal, verzamelwoede :+

@fsfikke :w

[ Voor 45% gewijzigd door gambieter op 09-01-2021 02:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:40:
[...]

Nou mij niet zo. Die Tegenlicht-aflevering was best schokkend en bovenal eng. Dat ventje was toen al zo beïnvloedbaar als wat, zag je goed toen hij bij die Lemm op bezoek ging. En vd Staaij kijkt toe.

Maar dit gaat wel offtopic, excuus.
Er liggen lessen voor het Nederlandse in dit topic, helaas. VS Staaij, kompromat.
[...]

Amy Covid Barret, verspreking? :+
Nope 8)
Dank voor de leestips.
Altijd welkom. Er zitten nogal wat - verklaarbare - gaten in onze informatiestromen, hoe meer mensen ze vullen, des te beter. Kwestie van eigen belang, zogezegd 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Goed, de beste jongeman waar ik het over had is dus een bijzonder en reeds bekend figuur. Dat de heerschappijtheorie bij ons nog het meest wordt uitgedragen door de SGP, maar dat in de VS wordt belichaamd door de GOP vind ik niet vreemd. De theorie zelf wel... Christenen die een tekst in Genesis lezen als 'Christenen moeten deze wereld besturen'. Eh. Okee? Moet dat zo extreem?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

https://www.adn.com/polit...r-future-as-a-republican/
U.S. Sen. Lisa Murkowski said Friday that Donald Trump should resign the presidency immediately and that if the Republican Party cannot separate itself from Trump, she isn’t certain she has a future with the party.

“I want him to resign. I want him out. He has caused enough damage,” Murkowski, R-Alaska, said during an interview from her small Capitol office, steps away from the Senate chambers that were invaded by pro-Trump rioters on Wednesday.

Murkowski is the first Senate Republican to call for Trump’s resignation, according to CNN and national congressional reporters.
De eerste senator gaat dus publiekelijk, het laat wel zien dat het replubikeinse blok achter Trump, wat al niet zo heel sterk was, maar min of meer werd gedoogd, omdat het blauwe kamp altijd erger is, toch wel klaar met hem aan het geraken is.

Zoals zo vaak, als één schaap over de dam is, zullen er vast meerde volgen,

Overigens, er wordt al vaker gesuggereerd dat Trump bezig is met de verkiezingen in 2024, maar ik denk dat dit zeker niet onder de republikeinse vlag zal gaan zoals de partij nu is.

Ik denk, ondanks de 74 miljoen stemmers, het Turmp-effect hard aan het afbrokkelen is, binnen het marketingbureau van de partij is ook wel duidelijk dat naast de man de haat tegen het andere kamp een nog veel grotere stemmentrekker is.

Kortom, Trump is af, een nieuwe spreekpop zal worden gezocht...

Trump heeft het voor elkaar dat ook zijn eigen achterban niet meer met hem wil worden geassocieerd, tenzij je een echte hardliner bent, maar goed, 4 jaar marketing doet veul...

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 09-01-2021 02:49 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krylinck schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:45:
Goed, de beste jongeman waar ik het over had is dus een bijzonder en reeds bekend figuur. Dat de heerschappijtheorie bij ons nog het meest wordt uitgedragen door de SGP, maar dat in de VS wordt belichaamd door de GOP vind ik niet vreemd. De theorie zelf wel... Christenen die een tekst in Genesis lezen als 'Christenen moeten deze wereld besturen'. Eh. Okee? Moet dat zo extreem?
Men kiest voor het extremisme. Daar zit een saillante kant aan, in die zin, it pays. Kerken in de VS zijn een nogal opmerkelijk fenomeen. In een volgende manier, geloof is macht.

Het probleem is dat het geen theorie is. Er ligt een structuur van organisatie, denk tanks, fondsen, netwerken. Met agenda en gereedschap.

Het boek wat ik eerder als leestip gaf voorziet in een van de meer hapklare maar volledige onderzoeken van het ontstaan van het fenomeen. https://www.goodreads.com/book/show/46020029-shadow-network

Voor gelovigen in de VS is het zuur, extreem zuur. Maar men zit er in. We kunnen niet verwachten dat men er uit komt, alles wat men ziet en hoort komt uit bereik van die organisaties. Zelfs de katholieken zijn al zo ver doorgeschoten in hun confessionele organisatie dat er conflict ligt tussen de bisschoppen en de paus. Zo halverwege dit topic is dat in detail voorbij gekomen.

Christelijk geloof is, hoe hard het ook is om dit te zeggen, een van de grootste problemen geworden van de VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Ben Sasse was voor zijn doen ook al heel uitgesproken:
"The House, if they come together and have a process, I will definitely consider whatever articles they might move, because as I told you, I believe the president has disregarded his oath of office," the Nebraska senator said.
Newsweek

Of ze ook daadwerkelijk bereid zouden zijn om voor conviction en removal te stemmen in het theoretische geval dat het zover komt, is denk ik nog wel een dingetje. Zo heeft Murkowski nog wel eens de neiging alleen tegen de GOP-lijn in te stemmen als haar stem niet doorslaggevend is.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voske schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:51:
Ben Sasse was voor zijn doen ook al heel uitgesproken:

[...]

Newsweek

Of ze ook daadwerkelijk bereid zouden zijn om voor conviction en removal te stemmen in het theoretische geval dat het zover komt, is denk ik nog wel een dingetje. Zo heeft Murkowski nog wel eens de neiging alleen tegen de GOP-lijn in te stemmen als haar stem niet doorslaggevend is.
Het is überhaupt een vraag of Murkowski Republikeins blijft gezien een dingetje van sociale geografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Lol, @potus is zoals het aangeeft een US Gov account, maar als Trump zo door gaat dan is gaat deze ook tijdelijk offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bullet NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:53:
Lol, @potus is zoals het aangeeft een US Gov account, maar als Trump zo door gaat dan is gaat deze ook tijdelijk offline...
Aangezien het er maar heel kort schijnt te hebben gestaan zal er wel iemand van Twitter klaar hebben gezeten :p . Ik heb nu alle berichten gevonden ;)

Vanaf 20-Jan krijgt Biden het twitteraccount, maar zonder de followers.

Dit inderdaad van Twitter:

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 09-01-2021 02:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gambieter schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:56:
[...]

Aangezien het er maar heel kort schijnt te hebben gestaan zal er wel iemand van Twitter klaar hebben gezeten :p . Ik heb nu alle berichten gevonden ;)

Vanaf 20-Jan krijgt Biden het twitteraccount, maar zonder de followers.

Junior gaat ook al los..... Treffend haalt meteen een verwijzing naar het "grote" gevaar onder zijn hoge hoed vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:53:
[...]

Het is überhaupt een vraag of Murkowski Republikeins blijft gezien een dingetje van sociale geografie.
Als in: Alaska kleurt blauw?

Ik dacht dat dat stevig Republikeins was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Zal Donald de telefoon van Melania al gevorderd hebben? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
wildhagen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:32:
[...]

Best news ever. De wereld wordt er in iede geval beter van :)

Nu moet zijn leven zowat over zijn, zonder Twitter kan hij zijn ego niet meer bevredigen lijkt me...
Maar dit vind je alleen omdat het Trump is, of vind het het werkelijk een goed idee dat op deze wijze door commerciële bedrijven wordt geselecteerd?

Wat je ook van de man vindt, er zijn 40 miljoen Amerikanen die op hem hebben gestemd. Uiteindelijk hoort dit ook bij een democratie en vrijheid van meningsuiting.

Censuur is nooit de oplossing en dat kan alleen maar olie op het vuur gooien bij die 40 miljoen. Wellicht meer, die dit ook te ver vinden gaan.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

BlakHawk schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 03:13:
[...]

Wat je ook van de man vindt, er zijn 40 miljoen Amerikanen die op hem hebben gestemd. Uiteindelijk hoort dit ook bij een democratie en vrijheid van meningsuiting.
Deze opmerking heb ik op verschillende plekken nu al een aantal keer gelezen, maar hebben van de ruim 70 miljoen mensen echt op de man gestemd, of zijn ze zo tegen de democraten dat ze maar op Trump hebben gestemd?

Ik denk dat de haat die velen in het land hebben tegen de Democraten zo groot is dat ze daarmee Trump maar accepteren.

Welke andere kandidaat ook van de republikein, hij/zij (hij waarschijnlijk) had minimaal 60 a 65 miljoen stemmen getrokken.

Ik denk echt dat het Trump-effect echt kleiner is dan de 40/60/70 miljoen mensen die ons hier sommigen doen willen laten geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BlakHawk schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 03:13:
[...]

Maar dit vind je alleen omdat het Trump is, of vind het het werkelijk een goed idee dat op deze wijze door commerciële bedrijven wordt geselecteerd?

Censuur is nooit de oplossing en dat kan alleen maar olie op het vuur gooien bij die 40 miljoen. Wellicht meer, die dit ook te ver vinden gaan.
Het zijn twee gescheiden kwesties.

1. De rol van bedrijven en hun macht buiten werking van het bestel.

2. Censuur. Daar is geen sprake van, immers het zijn bedrijven.

Nu zou je kunnen zeggen dat in de VS, waar bedrijven een civiele identiteit hebben en een civiele entiteit zijn (zie Citizens United) er een case gemaakt zou kunnen worden voor aansprakelijkheid van bedrijven in verlengde van aansprakelijkheid voor personen. Nu ja, dat is een non topic in de VS. Over het volledige spectrum heen.

Nu zou je kunnen zeggen dat in de VS voor platforms er een kwestie ligt van hun rol in samenleving en economie, vanuit het bovenstaande maar in relatie tot de discussie over het aspect verantwoordelijkheid, dat is het debat van Section 230.

De crux is dat de allergrootse kwestie in dit alles het buiten het bestel staan van Big Tech en de platforms is. Men voedt zich met alles in het bestel, men oefent macht uit op alles in het bestel, maar men weigert om binnen de grenzen van het bestel te opereren.

We kunnen dan over "ja maar censuur" gaan vallen. Daarrmee gaan we a) voorbij aan het gegeven dat er geen sprake is want het is infrastructuur en dienst die van bedrijf is, ook al ben jij zowel product als grondstof, en b) die allergrootste kwestie. Vrij vertaald kun je prima zeggen dat Big Tech een parasiet is die het gastlichaam overneemt.

Choose the bigger evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Bullet NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 03:22:
[...]

Deze opmerking heb ik op verschillende plekken nu al een aantal keer gelezen, maar hebben van de ruim 70 miljoen mensen echt op de man gestemd, of zijn ze zo tegen de democraten dat ze maar op Trump hebben gestemd?

Ik denk dat de haat die velen in het land hebben tegen de Democraten zo groot is dat ze daarmee Trump maar accepteren.

Welke andere kandidaat ook van de republikein, hij/zij (hij waarschijnlijk) had minimaal 60 a 65 miljoen stemmen getrokken.

Ik denk echt dat het Trump-effect echt kleiner is dan de 40/60/70 miljoen mensen die ons hier sommigen doen willen laten geloven.
Maakt het veel uit? Het is de mate van invloed van dergelijke bedrijven die erg groot is.

Wat is de volgende stap? Waar eindigt het? Iedereen die pro-Trump is blokkeren?

Ik vind het ver gaan en wanneer je nu al een best ingrijpende beslissing neemt hierin, zijn de volgende stappen gevoelsmatig een stuk kleiner.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

MazeWing

The plot thickens...

Cyberpope schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Totaal mee oneens.

Een overheid draagt zorg voor zijn burgers. Iedereen in handhaving weet dat crowd-control gericht is op het niet uit de hand laten lopen van de situatie. Dat is gericht op bescherming van de omgeving en onschuldige burgers, maar ook op de demostraten zelf.

Dus los van het feit dat het een domme doos is (weet je mensen doen domme dingen, ik ook), hebben de mensen die alle risico's rondom deze demonstratie genegeerd schuld. De vrouw had onder aan de trappen tegenhouden moeten worden door een politiemacht. Had ze wellicht een forse tik met een gummiknuppel gekregen of bij verdere escalatie een rubber kogel. Maar ze had nooit in een situatie gebracht moeten worden waar ze deze domme beslissing had kunnen nemen.

Maar oké, bovenstaande filosofie is de politie in de USA totaal vreemd. Daar is de gedacht dat je tegelijk dader en slachtoffer kunt zijn totaal vreemd. Daarom hebben ze in dat land ook geen moeite mee om zwakzinnigen de doodstraf te geven.

Maar ach, ze hebben een martelaar erbij...
Ehm... zelfredzaamheid misschien?

Je legt nu feitelijks de schuld bij anderen. Anderen die beter hun best hadden moeten doen haar tegen te houden. Dat is toch te gek voor woorden?

- Er was een hel om haar tegen te houden
- Er waren meerdere deuren om haar tegen te houden
- Er was meerder politie om haar tegen te houden
- En tot slot was er een gebarricadeerde deur om haar tegen te houden

Maar gezien de totale overmacht aan mensen was dit alles niet voldoende om haar tegen te houden. Ze besloot toch haar zijn door te drijven en kostte wat kost door die betreffende deur te komen.

Hoe kun je in hemelsnaam de schuld van haar dood nu bij anderen leggen. Dat slaat simpelweg nergens op! En het vergelijk dat jij af en toe ook stomme dingen doet slaat natuurlijk kant noch wal, aangezien ik mag hopen dat jij geen overheidsgebouwen bestormd, de politie belaagd en/of vernielingen (aan overheidsgebouwen) pleegt.

Met jouw redenatie kun je werkelijk alles en iedereen, behalve de dader (en uiteindelijk slachtoffer) de schuld geven. Zullen we de schuld aan haar ouders geven? Die hadden haar anders op moeten voeden. Of de schuld aan haar man? Die had haar preventief op moeten sleuren en de vrouw tegen zichzelf beschermen... 8)7

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Bullet NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 03:22:
[...]

Het Trump effect, pur sang, is relatief marginaal en toch van enorme impact. Even puur voor interne Amerikaanse dynamiek binnen bestel:

In electorale termen en voor onderwerpen van sociale geografie is Trump marginaal. De mobilisatie en registratie drivers zitten niet "in" Trump, maar in het verbond van de machine er achter. Enigszins gesimplificeerd, het enige wat Trump gedaan heeft komt neer op het volgende:

1. Het positioneren als hefboom voor het doorvoeren van de machines achter Trump. Deregulering, segregatie, afbraak van overheid, ruimte scheppen voor confessioneel bereik.

2. Het functioneren als chaos actor ter afleiding van al die machinaties waarbij Trump een onzelfstandige uitvoerende actor was.

3. Het scheppen en kanaliseren van een specifieke fringe vanuit de aanwezige Atwater Southern Strategy voor het scheppen van een netwerkverbinding tussen tot 2016 gescheiden clubjes en groepjes en organisaties die wel overlap hadden in gedachtegoed, maar geen gedeelde belangen.

Zonder de machine achter Trump was hij zelfs niet eens verkozen geworden. Dat was de verbinding tussen de instrumentatie geschapen door Mercer, de financiering geschapen door Peter Thiel, en de samenwerking via RAND voor het coördineren van wat tot dan toe verschillende zuilen binnen de Republikeinse sociale geografie waren. De Kochs waren initieel anti-Trumo, toch trokken ze al snel aan het kortste eind. Wat de tegenwoordige samenstelling van het Council for National Policy is heeft in initieel netwerk met flinke samenwerking met de Venture Capital grote jongens van Silicon Valley de Kochs een draai gegeven. De overlevende Koch zit tegenwoordig zo diep in het netwerk als maar mogelijk, is daarbij echter wel de beheersing verloren over de financieringsstromen van de politieke organisatie. Hij dient, zou je kunnen zeggen, waar ze als broers ooit architecten waren (zie War on Drugs bijvoorbeeld).

Trump zelf heeft nauwelijks rol daarbinnen, behoudens als hefboom en chaos actor. Het electorale effect van Trump is een kwestie van disproportioneel signaal. Ja, hij heeft enorme effecten gehad in normaliseren. En ja, het gebruik van Trump heeft enorme effecten gehad in het verbinden van de zuilen. Maar het electorale effect zit hem in Maga, en dat is hoe dan ook vrij klein. De Republikeinen hebben enorme investeringen gedaan voor voter registration, lagen daarbij op enorme voorsprong op de Democraten, en nog was het lang niet genoeg.

De prijs voor de Republikeinen bij het gebruik van Trump zit hem in de conformistische segmenten van sociale geografie waar men sociaal / economisch / politiek conservatief is, maar wel binnen stelsel van normatieve waarden zit. Kleine prijs voor het kunnen doorduwen van de meest indrukwekkende afbraak in de geschiedenis van de VS, het verbinden van de zuilen én het scheppen van condities voor de komende vier jaar waarbinnen de Democraten puin moeten ruimen.

Met als bonus, een extreme fringe. Iets wat men de afgelopen vier jaar als stok heeft gebruikt voor het zuiveren van de rangen én het versterken van interne cohesie. Iets waar de Democraten ontzettend op happen, en zich maar al te vaak door laten triggeren.

Dit is wat een Heather Cox Richardson de tripod noemt. Waar het CNP al in 2017 op betrapt werd in een serie datalekken. Het scheppen van een conditionele dynamiek waar men tegen lage prijs omstandigheden kon scheppen voor een herordening van de VS.

Het idee daarbij was een klassiek paralysis dilemma. From binary choice to singular choice by extremes.

Optie 1: Socialism!
Optie 2: The party of reason and economics
Optie 3: Fascists!

Er zit nogal wat toegepaste wetenschap achter, maar grof geschetst komt het daar op neer. Trump is daarin nog steeds iets van de marge, niet langer hefboom, maar wel nog steeds chaos actor. Zijn effect is marginaal, maar het is wel disproportioneel signaal.

Maar, en dan komt inderdaad een zeer heikel punt. De VS waren al gepolariseerd. Veel van de sociale geografie was al gemasseerd voor geloofsgedrag. Dat staat allemaal los van Trump. Het lijkt voor ons hier al snel alsof dit alles het resultaat is van Trump en zijn extremisme en prikkelen. Maar nee, al sinds Reagan is de polarisatie begonnen. De agenda is zelfs ouder dan dit.

Men is er een keer bij gestruikeld, Nixon. Die sloeg door en was onbeheersbaar en dus liet men hem vallen. Pas toen hij veel later weer in het gareel stapte was men bereid te voorzien in herstel van reputatie, courtesy of the Heritage Foundation, en dat was binnen een jaar gepiept. Het is iets om over na te denken, binnen een jaar wist men het symbool van het kwaad te herframen tot een beschadigde president maar goed man met goede ervaring en zo voorts en zo verder, een goed Amerikaan. Met de beperkte middelen van die tijd nota bene.

Het effect van Trump is een verhaal van disproportioneel signaal. Van effect, van impact, van functionaliteit. Maar het is niet het verhaal van Trump, en het gros ervan gaat niet eens over Trump. Hij is eigenlijk de perfecte hybride Useful Idiot / Fellow Traveller / Agent of Influence die aan tafel wil zitten, maar gewoon not one of the boys is of ooit zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een eerste rapportage van reconstructie, deze via MSNBC. Met voor het netwerk gebruikelijke vorm, maar een redelijk begin. Wel klassiek hoe men dynamiek op de grond mist, zoals het kritieke punt bij de Speakers Lounge (dit is waar die militante veteraan neergeschoten is geworden) - waar als men daar binnengekomen was het er heel anders uit gezien had, gezien wat nu zichtbaar begint te worden van wat allemaal precies aanwezig was met welke coördinatie, maar goed, dit zit nog niet in het domein onderzoeksjournalistiek. Zo mist men een paar tactische punten, maar goed, veiligheidsdiensten zijn eerst zelf nog bezig met analyses voordat men überhaupt aanspreekbaar is voor onderzoek en communicatie.

https://www.msnbc.com/all-in/watch/chris-99178053752

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
An Alabama man allegedly parked a pickup truck packed with 11 homemade bombs, an assault rifle and a handgun two blocks from the US Capitol building on Wednesday for hours before authorities ever noticed, according to federal prosecutors.

The details about the weapons cache in the pickup truck were contained in federal documents charging Lonnie Leroy Coffman of Falkville, Alabama, with federal offenses. A bomb squad detected the arsenal during the scramble to secure the federal complex after it was overrun by pro-Trump rioters and other bombs around Washington, D.C., were found.

Coffman, 70, told police he had mason jars filled with "melted Styrofoam and gasoline." Federal investigators believe that combination, if exploded, would have the effect of napalm "insofar as it causes the flammable liquid to better stick to objects that it hits upon detonation," according to the court record.

bron: CNN https://edition.cnn.com/2...st-pelosi-desk/index.html

pfff..begint steeds duidelijker te worden dat een behoorlijke (nog meer dodelijkere) aanslag op Capitol Hill bespaard is gebleven

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 09-01-2021 05:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:42
Ik denk dat twitter ook zo actief ingrijpt omdat ze een wit voetje willen halen bij biden.
Trump heeft zich vaker misdragen maar tja?”, het is de president he die wil je te vriend houden.
Maar nu wil twitter natuurlijk de nieuwe president te vriend houden en wat kun je beter doen voor biden dan trump van twitter af te gooien

Het is wel een beetje een circus aan het worden zo ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59
dawg schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:40:
[...]

Heb je toevallig een linkje?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

laurens0619 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 07:14:
Ik denk dat twitter ook zo actief ingrijpt omdat ze een wit voetje willen halen bij biden.
Trump heeft zich vaker misdragen maar tja?”, het is de president he die wil je te vriend houden.
Maar nu wil twitter natuurlijk de nieuwe president te vriend houden en wat kun je beter doen voor biden dan trump van twitter af te gooien

Het is wel een beetje een circus aan het worden zo ;)
Dat klinkt al veel te complotterig.
Misshcien willen ze bij Twitter simpelweg geen coup / niet aanzetten tot geweld op hun platform.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 08:47
qadn schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:08:
[...]

Dat klinkt al veel te complotterig.
Misshcien willen ze bij Twitter simpelweg geen coup / niet aanzetten tot geweld op hun platform.
Dan hebben ze daar toch 4 jaar de tijd voor gehad om daar wat aan te doen. Ze hebben in de afgelopen 4 jaar waarschuwingen gegeven maar nog nooit het account afgesloten. Dat ze dat nu doen is erg slechte timing wat mij betreft. Ze hadden dat veel eerder kunnen doen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:53
Webgnome schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:13:
[...]

Dan hebben ze daar toch 4 jaar de tijd voor gehad om daar wat aan te doen. Ze hebben in de afgelopen 4 jaar waarschuwingen gegeven maar nog nooit het account afgesloten. Dat ze dat nu doen is erg slechte timing wat mij betreft. Ze hadden dat veel eerder kunnen doen
Er zijn nu dus doden gevallen door hem, waarbij het gebruik van Twitter door POTUS een belangrijke accelerator is geweest. Ze zijn eindelijk wakker geworden bij Twitter, er zal een groot onderzoek komen waarin het niet uitgesloten is dat de rol van Twitter ook onderzocht wordt, En wat als hij weer een opstand organiseert op Twitter waarbij slachtoffers vallen. Er was geen andere keus meer. Heeft niet zozeer met een wit voetje te maken maar ook vooral hun eigen exposure aan deze clusterfuck te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59
Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:10:
[...]

Tom is een totale idioot die gruwelijk diep in menige fuik van beïnvloeding zit.

Hij volgt scripts die men hem aanreikt. Zit tot zijn nek in de netwerken rondom de Nashville verklaring.
Welke netwerken bedoel je precies?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door armageddon_2k1 op 09-01-2021 08:49 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
https://fivethirtyeight.c...each-wasnt-an-aberration/

Er wordt meer geweld gebruikt tegen linkse protesten dan tegen rechtse protesten.

Daarnaast ook weer een telling quote van een MAGA fangirl: They’re supposed to shoot BLM, not us.

Maar als je ze racisten noemt dan ontmenselijk je ze blijkbaar. Het zijn dolende zielen die er niks aan kunnen doen namelijk....

En dan nog eentje:
https://twitter.com/jsrai.../1347764665821102084?s=20

Waarom neem je zip ties mee? Omdat ze mensen wilden gijzelen, daarom....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]

Sure, mee eens.
Maar als bedrijf snap ik het wel: je krijgt natuurlijk heel veel gezeik als je el presidente bant.
Ik denk dat een coup gewoon echt veels te ver ging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08

Pierre

Van nature lui!

Het is wel lekker rustig zonder Trump op Twitter :z

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dat verwijt is zeker terecht. Niet alleen hadden ze dit eerder kunnen doen. Vanuit Twitter gezien hadden ze dit eerder moeten doen. Dan was het een stuk beter uit te leggen geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

Player1S

Probably out in the dark

https://vm.tiktok.com/ZScyjdRs/

Deze wou ik jullie niet onthouden. :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
qadn schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:55:
[...]

Sure, mee eens.
Maar als bedrijf snap ik het wel: je krijgt natuurlijk heel veel gezeik als je el presidente bant.
Ik denk dat een coup gewoon echt veels te ver ging :D
Een coup is ook wel erg overdreven om de protesten aan te duiden.

Ja, bestorming ging veel te ver, maar dat zou een een groep wappies in Nederland ook zomaar kunnen doen.

Het woord coup is toch wel erg overdreven voor dergelijke acties.

De definitie van een coup of staatsgreep is toch echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 16:40
Pierre schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:01:
Het is wel lekker rustig zonder Trump op Twitter :z
hij heeft @ potus en whitehouse nog. en anders die van junior wel

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Lekker makkelijk om achteraf te zeggen dat Twitter eerder Trump had moeten bannen.

In de afgelopen jaren hoorden we voornamenlijk mensen zeggen dat Twitter slechts een platform is en geen censuur mag toepassen. En ook in de laatste weken had niemand het over het bannen van Trump op social media. Het bannen van een president leek voor (vrijwel) iedereen niet eens iets te zijn wat ooit zou kunnen gaan gebeuren.

Als twitter, als bedrijf, te snel de president bant, is dat enorm olie op het vuur gooien. Dat op zich zou zelfs gezien kunnen worden als een oorzaak van escalerend geweld in deze zaak. Hoe denk je dat de gekkies van 6 januari hadden gereageerd als social media hun president rond de kerstdagen al had geblokkeerd?

Er is altijd ergens een laatste zetje nodig. En de gebeurtenissen op 6 januari zijn het ultieme zetje om zonder gevolgen het account van een president te bannen.

Het land en het volk daar is op 6 januari in het hart getroffen. Het is vergelijkbaar met 9/11 qua gevoel, maar gelukkig met minder doden.

Nogmaals, lekker makkelijk achteraf. Waar zijn de oproepen van critici van vóór 6 januari aan twitter om het account van Trump te stoppen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 23:56
Playa del C. schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:29:

Nogmaals, lekker makkelijk achteraf. Waar zijn de oproepen van critici van vóór 6 januari aan twitter om het account van Trump te stoppen?
Hier in 2016 bijv al

https://www.washingtonpos...onald-trump-from-twitter/

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
HEY_DUDE schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 08:20:
Er zijn nu dus doden gevallen door hem, waarbij het gebruik van Twitter door POTUS een belangrijke accelerator is geweest. Ze zijn eindelijk wakker geworden bij Twitter, er zal een groot onderzoek komen waarin het niet uitgesloten is dat de rol van Twitter ook onderzocht wordt, En wat als hij weer een opstand organiseert op Twitter waarbij slachtoffers vallen. Er was geen andere keus meer. Heeft niet zozeer met een wit voetje te maken maar ook vooral hun eigen exposure aan deze clusterfuck te minimaliseren.
Ik heb dit al vaker gezegd maar zijn Twitter account had al veel eerder afgesloten moeten worden. Er zijn veel eerder doden gevallen door zijn brainfarts op twitter. Covid uiteraard de grootste maar meerdere shootings geïnspireerd door oa zijn tweets.
En dan kunnen we zielig gaan doen over censuur en vrijheid van meningsuiting MAAR DIT DOEN WE NU OOK AL. Het is niet dat dit nieuw is ofzo. Het is dus echt een onzin argument om nu ineens beledigd en verontwaardigd te gaan doen en allerlei hellende vlakken erbij te gaan verzinnen is gewoon niet gewenst. Je mag nu ook al niet aanzetten tot haat, discriminatie, opruiing, cyberpesten etc. Maar ook bijv naakt wordt gecensureerd. White supremecy, Nazisme, Ontkenning holocaust, promoten rassen segregatie. En het ene platform is daar vrijer in dan het ander. En aangezien Trump zich al jaren schuldig maakt aan weet ik veel hoeveel van deze overtredingen is het juist schandalig dat het Nu Pas gebeurd. Juist bij iemand met zo'n bereik moet je dit niet via zo'n platform doen. De enige reden dat hij het deed omdat het ook gewoon niet normaal en gepast was om dit via de officiële weg te doen zoals normale volwassen respectabele presidenten (en mensen in die positie) dit zouden moeten doen. Dus hou alsjeblieft op met die geveinsde verontwaardiging.
BlakHawk schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:22:
Ja, bestorming ging veel te ver, maar dat zou een een groep wappies in Nederland ook zomaar kunnen doen.
Echt? Naja als je puur 100% naar de definitie kijkt heb je wellicht gelijk. Maar laten we niet naief gaan doen. Dit was een van de vele pogingen om onwetmatig aangesteld te worden als leider. Het heeft zoveel raakvlakken met een Coup dat het niet waard is om in geneuzel te verzanden. De coup is maanden geleden al ingezet toen de president van de VS zich begon te bemoeien met de Postal Service om zo het aantal stemmers te kunnen beïnvloeden. Daarnaast door keer op keer complot theorieën, leugen en andere troep de wereld in te helpen om de resultaten te beïnvloeden. Daarna door de resultaten te ontkennen en het volk op te ruien zonder enig bewijs. En er alles aan te doen om door leugens en complotten de rechtsgeldigheid teniet te doen. En 6 januari was de laatste mogelijkheid. Het doel was om een bepaalde druk te zetten op de senaat/Mike Pence zodat hij onder druk/dwang? de resultaten niet zou erkennen van de staten. Maar nee, dat is geen poging tot een coup hoor.....
Wanneer zou dit het wel zijn dan volgens jou? Als het leger met tanks ook nog had binnengestormd? Had het dan wel een Poging tot een coup geweest?
Playa del C. schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:29:

thewizard2006 in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

[ Voor 32% gewijzigd door thewizard2006 op 09-01-2021 09:46 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

De demonstranten waren echt onderdeel van de coupe. Het hele steal the vote, alle rechtszaken, onder druk zetten van politici etc. Ik zou het toch niet anders kunnen duiden dan een coupe. De demonstratie stond niet op zichzelf. De teksten van de demonstranten waren ook vrij duidelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Die Sonny Bunch had een vooruitziende blik. En hij heeft alle recht om zijn gelijk te halen. Het ging mij om de mensen die pas tegen twitter gaan bashen, nadat twitter Trump heeft aangepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
Playa del C. schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Die Sonny Bunch had een vooruitziende blik. En hij heeft alle recht om zijn gelijk te halen. Het ging mij om de mensen die pas tegen twitter gaan bashen, nadat twitter Trump heeft aangepakt.
Ik snap je punt niet. Ik ben het ook al jaren van mening, maar ik schrijf niet voor een vooraanstaande krant. Maar die Trump had echt al geband moeten worden toen hij met z'n birtherism begon. Wat Trump roept is echt al jaren schandalig, ik ben echt heel verbaasd van al die mensen die roepen dat het nu te ver gaat. Hoezo nu pas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Semyon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:40:
[...]

Ik snap je punt niet. Ik ben het ook al jaren van mening, maar ik schrijf niet voor een vooraanstaande krant. Maar die Trump had echt al geband moeten worden toen hij met z'n birtherism begon. Wat Trump roept is echt al jaren schandalig, ik ben echt heel verbaasd van al die mensen die roepen dat het nu te ver gaat. Hoezo nu pas?
Omdat jij je persoonlijke mening meeneemt in het verhaal. Een Trump volger is net zo tegen Obama of Biden als dat jij tegen Trump bent.

Wat geeft ons het recht om Trump van social media te gooien en Obama en Biden niet?

Ik had verwacht dat de achterlijke tweets van Trump hem vanzelf buitenspel zouden zetten. Echter zijn er blijkbaar te veel achterlijke mensen in de VS die Trump te ver volgen. (Dus niet dat alle Trump stemmers achterlijk zijn.)

Twitter zou er nooit mee weggekomen zijn voor 6 januari. Dan hadden ze nooit meer een soort van onafhankelijk en onpartijdig imago kunnen hebben. 'Chinese praktijken' zou er dan snel geroepen worden. Nu twitter eindelijk de knoop doorhakt, is het weer niet snel genoeg. Op die manier kunnen ze het dus nooit goed doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
En Kamala Harris in oktober 2019 middels een brief aan de CEO van Twitter.

https://www.cnbc.com/2019...nding-trumps-account.html

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Bullet NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 02:59:
[...]

[Embed]

Junior gaat ook al los..... Treffend haalt meteen een verwijzing naar het "grote" gevaar onder zijn hoge hoed vandaan.
Een klein punt heeft ie toch wel. Diverse accounts van hoog geplaatste mensen in het Midden-Oosten roepen op tot anti-semitisme, sexisme, homohaat en ander gezelligs.

Twitter moet wel eens heel goed nadenken waar ze de grens gaan trekken.

Dat laat onverlet dat ze Trump 2 jaar geleden al hadden moeten bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
thewizard2006 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:33:
Jij bent de uitzondering die achteraf respect krijgt voor de vooruitziende blik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
Playa del C. schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:51:
Wat geeft ons het recht om Trump van social media te gooien en Obama en Biden niet?
O dat is een makkelijke. Incitement of hate.

Het ergste van Trump is nog wel dat al zijn schandelijke dingen, racsisme haat en destructie opeens een mening geworden zijn die getoloreerd moeten worden want de andere kant heeft ook maar een mening. Driewerf neen!

[ Voor 32% gewijzigd door Semyon op 09-01-2021 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Wat denk je wat die mensen in het Capitol van plan waren? Vriendelijk gesprekje met de Congresleden? Beleefd applausje nadat ze Biden tot President uitroepen?

Het is duidelijk wat Trump met de bestorming wilde bereiken. Dit moest een crisis triggeren die hij kon gebruiken om na 20 januari President te blijven. Ongeacht de uitkomst van de verkiezingen en ongeacht de Grondwet. Dat is een coup. Dat de man te incompetent en laf is om het goed te doen, zodat het allemaal met een sisser afliep, maakt het niet minder een couppoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 16:40
Ridicuul schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:53:
[...]

En Kamala Harris in oktober 2019 middels een brief aan de CEO van Twitter.

https://www.cnbc.com/2019...nding-trumps-account.html
deze, pas november 2020, maar met een beetje zoeken is er best wat te vinden.
https://nation.com.pk/06-...count-over-misinformation

[ Voor 13% gewijzigd door Tens op 09-01-2021 09:59 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Bij Trump is het redelijk duidelijk achteraf, maar los van de situatie:
Willen we dat Twitter als bedrijf het morele kompas wordt, die bepaalt wie wel en wie niet op Twitter mag tweeten?

Dat hoogeplaatste democraten Twitter oproepen om de Republikeinse president te bannen op een groot social media platform, is natuurlijk nogal voorspelbaar en zit vol met eigen belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

downtime schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Wat denk je wat die mensen in het Capitol van plan waren? Vriendelijk gesprekje met de Congresleden? Beleefd applausje nadat ze Biden tot President uitroepen?

Het is duidelijk wat Trump met de bestorming wilde bereiken. Dit moest een crisis triggeren die hij kon gebruiken om na 20 januari President te blijven. Ongeacht de uitkomst van de verkiezingen en ongeacht de Grondwet. Dat is een coup. Dat de man te incompetent en laf is om het goed te doen, zodat het allemaal met een sisser afliep, maakt het niet minder een couppoging.
Opkomst viel natuurlijk wat tegen, hij had op miljoenen gerekend :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Playa del C. schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:54:
[quote]thewizard2006 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:33:

[...]

Jij bent de uitzondering die achteraf respect krijgt voor de vooruitziende blik.
Ik denk dat een hoop mensen dit zich al veel eerder afvroegen hoor. Ik ben zelf ook erg verbaasd waarom nu pas al die bedrijven en mensen afstand gaan nemen. Het is een schijnheilig theater stuk. Het is al jaren bekend dat Trump niet spoort. Elke dag dacht je weer "Ok nu kan het niet erger" en dan ging hij er gewoon keihard weer overheen. Er zijn zoveel schandalen geweest met Trump en zijn uitspraken zelf, zijn leugens (30k in 4jaar, 21 leugens/onwaarheden per DAG!!!, zijn wetgeving (moslim ban, kinderen in kooien, klimaatontkenning etc, zijn mede GOP genoten, al zijn veroordeelde aangestelde/ingehuurde mensen (flynn, Cohen etc) zijn aanhangers (nazisten, nationalisten, fascisten etc). Het is al 4 jaar een complete overload aan shit en schandalen. Dus ik ben het met je eens dat het wat vreemd is dat men NU ineens vind dat de grens is overschreden. Die was al overschreden voor hij was aangesteld met zijn twitter gedrag (richting bijv Obama). Maar ook met zijn manier van debatteren tijdens de GOP verkiezingen en daarna tov Hillery. En het is alleen maar erger geworden.
PWM schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:53:
[...]

Een klein punt heeft ie toch wel. Diverse accounts van hoog geplaatste mensen in het Midden-Oosten roepen op tot anti-semitisme, sexisme, homohaat en ander gezelligs.

Twitter moet wel eens heel goed nadenken waar ze de grens gaan trekken.

Dat laat onverlet dat ze Trump 2 jaar geleden al hadden moeten bannen.
Omdat het een slecht is moeten we het andere slechte ook maar toestaan? Ik snap deze redenering nooit.
Ja laten we niets doen aan de uitstoot van CO2 door auto's want de Bio Industrie produceert nog veel meer CO2.....Dat is echt zo ontzettend krom.

Er zijn gewoon Richtlijnen die wel/niet mogen en hier moeten ze inderdaad op hanteren
https://help.twitter.com/...policies#general-policies

Alleen al om deze regel had Trump jaren geleden al gebanned moeten worden
Je mag niet betrokken zijn bij het doelbewust treiteren van anderen of anderen aanzetten om dit te doen. Onder beledigend gedrag valt elke poging om een ander te treiteren, te intimideren of monddood te maken.
Maar lees ze gerust door. Trump heeft al zoveel richtlijnen overtreden keer op keer op keer op keer. En eens, dit zou net zo goed moeten gelden voor ayatholla's, west boro baptist church leden en andere gekkies en extremisten. Waarom dit niet gebeurd op die schaal weet ik niet. Wellicht omdat het erg lastig is om dit overal te controleren en het vrij intensieve arbeid is? En Trump is toevallig de bekendste persoon op aarde nu dus dat is goed bij te houden.

[ Voor 35% gewijzigd door thewizard2006 op 09-01-2021 10:12 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Semyon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:57:
[...]

O dat is een makkelijke. Incitement of hate.

Het ergste van Trump is nog wel al deze schandelijke dingen, racsisme haat en destructie opeens een mening geworden zijn.
Ben het helemaal met je eens over Trump. Ook met de ban op Twitter. Maar het blijft alsnog heel lastig om de andere miljoenen aan twitteraars ook eerlijk te beoordelen. Of de grens te leggen bij vanaf wanneer iemand via twitter teveel mensen weet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
Playa del C. schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:00:
Willen we dat Twitter als bedrijf het morele kompas wordt, die bepaalt wie wel en wie niet op Twitter mag tweeten?
Ja iedereen wil dat. Geen kinder porno op Twitter en oproepen on je buurman te doden om maar eens een paar niet controversiele dingen te noemen waar iedereen het direct over eens is. We verwachtten dat echt allemaal van Twitter, vindt maar eens iemand die echt voor een ongefilterd Twitter is. De vraag is niet of Twitter dat doet, maar waar de grens ligt. En dit was toch echt al jaren in de hoek van laten we onze buurman vermoorden.

[ Voor 12% gewijzigd door Semyon op 09-01-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

MazeWing schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:12:
@polthemol en @Virtuozzo Ik heb het over "dreiging" echt de daadwerkelijke dreiging die van de groep mensen die het Capitol bestormden en binnendrongen uitging.

Het handelen van de politie in deze had geen enkel verschil gemaakt als het de "standaard" BLM-demonstranten waren, KKK-demonstranten of wat dan ook. Het was de dreiging vanuit de groep en het zwaar te kort aan eigen mensen om überhaupt iets te kunnen betekenen tegen deze dreiging.

Daarom kan er in mijn optiek op het handelen van de politie geen label of kleur (en de "discriminatiekaart" in het breedste begrip) opgeplakt worden.
Dat heel de aanleiding en zorgvuldige opbouw van dit alles dat (waarschijnlijk) wel heeft staat los van het hele handelen op het moment zelf.

Het is mij dus echt te kort door de bocht door het handelen van de politie (en andere vormen van handhaving) weg te zeggen als Pro-Trump, Pro-white, anti-BLM, etc.
In Amerika zijn slechtbewapende agenten regelmatig in de minderheid in Afro-Amerikaanse wijken en treden daarbij alsnog keihard op (honderd keer op iemand inslaan die op de grond ligt) terwijl honderden omstanders schreeuwen “stop!”

Dit escaleert altijd vanuit de politie en nooit in de wijk. Waarom? Omdat segregatie in hun systeem zit. Ze weten (of denken) dat als ze een agent aanvallen zij of de hele wijk neergeschoten zullen worden of dat er een razzia zal volgen. En dat is een terechte angst. Er zijn nog zat agenten op het platteland die een ‘n*gg*r’ aanspreken met ‘boy’.

Amerika is nog steeds Zuid Afrika van voor de bevrijding van Mandela. Niet meer visueel (dus geen expliciet benoemde aparte hokjes en ingangen meer et cetera) maar in de complete besturing wel.

Als je als zwaar bewapende witte persoon op een agent afrent zullen ze schreeuwen: “Down! Down!” Als je als donkere jongen (10+) ergens loopt kan je al neergeschoten worden. En dat de meeste donkere mensen een lang strafblad hebben is vanwege ‘guilty of being black’. Lopen in de verkeerde straat of wijk. Überhaupt lopen. In een dure auto zitten. Überhaupt in een auto zitten.

Dus nogmaals: dat het überhaupt mogelijk is dat de marcherende bruinhemden roodpetten zo dichtbij konden komen, dát zegt alles al. De reactie daarna is al iets logischer. Al zal ik je op een briefje geven dat als het BLM was dat ze van tevoren gefouilleerd zouden zijn en in een met hekken afgesloten gebied zouden mogen demonstreren en, bij een dreiging van bestorming, er als ‘example’ ‘eentje’ (een mens, maar voor de cultuur daar een nummer) dood wordt geschoten. De rest vlucht dan wel weg.

Dat krijg je als je de politie opvoed als ‘warrior’, dat de ‘War on Drugs’ eigenlijk een ‘war on blacks’ is en er stelselmatig met twee maten wordt gemeten.

Biden beweert dat hij naar BLM luistert en veranderingen in wil gaan voeren maar ik vraag mij werkelijk af of dat niet puur was voor de bühne (black vote) en of hij überhaupt iets zou kunnen doen. Vergeet ook niet dat Biden zelf ook een racistisch verleden heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 20:54

Dat hoogeplaatste democraten Twitter oproepen om de Republikeinse president te bannen op een groot social media platform, is natuurlijk nogal voorspelbaar en zit vol met eigen belang.
Eh ja, dat staat Twitter vrij. Sterker nog, ze hebben Trump veel meer speelruimte gegeven dan 'normale users', juist vanwege zijn positie en ook omdat de aandacht lucratief is voor een bedrijf natuurlijk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

thewizard2006 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Omdat het een slecht is moeten we het andere slechte ook maar toestaan? Ik snap deze redenering nooit.
Ja laten we niets doen aan de uitstoot van CO2 door auto's want de Bio Industrie produceert nog veel meer CO2.....Dat is echt zo ontzettend krom.
Wat ze nu doen is Opel CO2 regels opleggen en Ford niet ;)

Ik heb er geen enkel probleem mee dag hij gebanned is. Je kunt ook geen miljard tweets elke dag modereren. Maar andere high-profiles moeten ze dan ook aanpakken. Waaronder overigens nog een flink deel Republikeinse congresleden ;)

Twitter is 1 verzamelbak van haat. Door deze rotte appel eruit te pikken en de rest te laten gaan is wel gewoon een beetje hypocriet.

Laten ze eens beginnen met alle verified accounts beter bij te gaan houden. Ik kan je nu in 1 minuut 20 tweets laten zien van deze week, waarbij aan alle regels overtreden worden door politici, die allemaal hun gang kunnen gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Twitter heeft haar voorwaarden waar iedere gebruiker mee akkoord is gegaan. Je hebt je daar dan ook aan te houden.

Ben je het er niet mee eens dan is Twitter niks voor jou.

Trump heeft keer op keer de voorwaarden geschonden. Dat is geen censuur, geen moreel kompas, niks deepstate of andere bullshit. Simpelweg Twitter die haar eigen regels handhaaft

[ Voor 0% gewijzigd door Player1S op 09-01-2021 10:49 . Reden: Typo ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
[...]

? Welk kenmerk van een mislukte coup mis je? Er komt juist steeds meer naar buiten dat suggereert dat het meer was dan een relletje. Zoals de bommen, zware wapens, het bewust tegenhouden van de nationale garde, doelbewust cruciale plekken innemen, rebellen die handboeien hadden, uitgebreide planning en organisatie vooraf, oproepen tot een machtsgreep etc.

Het is een mislukte staatsgreep, maar daarmee niet minder ernstig.
Is het alternatief beter? Dit soort machtige partijen die als psychopaten opereren?

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 09-01-2021 10:20 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Player1S schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Twitter heeft haar voorwaarden waar iedere gebruiker mee akkoord is gegaan. Je hebt je daar dan ook aan te houden.

Ben je het er niet mee eens dan is Twitter niks voor jou.

Trump heeft keer op keer de voorwaarden geschonden. Dat is geen censuur, geen moreel kompas, niks deelstaten of andere bullshit. Simpelweg Twitter die haar eigen regels handhaaft
Dat snap ik, maar dat is een onmogelijke taak voor Twitter met miljoenen tweets per dag in alle talen van de wereld.

Ik ben meer voor eigen verantwoordelijkheid. M.a.w. een president als Trump in de VS had door het volk al uit zijn functie gezet moeten worden. Echter het omgekeerde is gebeurd, ze helpen hem in het zadel én laten hem zitten. Staat allemaal los van twitter (het medium), de oorzaak is het volk zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Laatst online: 16:42

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Ik help je even op weg dan met je definitie:
Een staatsgreep, coup, coup d'état of putsch is de (poging tot) illegale afzetting van een regering, meestal door een kleine groep van een instelling van de bestaande staat - gewoonlijk door het leger - om de afgezette regering te vervangen door een andere instelling; hetzij burgerlijk, hetzij militair. Een staatsgreep slaagt als de overweldigers hun dominantie vestigen wanneer de zittende regering er niet in slaagt hun machtsversterking te voorkomen of met succes te weerstaan.
Dat het een slechte coupe poging was is niet relevant voor de rest. Je bent het gehele topic al een kampioen bagatalliseren. 'het was niet zo erg' 'viel wel mee' 'ja maar jkijk naar <vulrandomanderding in>' enz.

Als deze zaken normaal worden gevonden of worden afgedaan als een intifadah ('opstootje') ben je een beetje deel van het probleem. Dit is niet normaal, dit is niet een dingetje, dit was een (hele slechte) coup poging wat je zag, met de handtekening van een Trump, Flynn en Stone eronder.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
ph4ge schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:18:
[...]
Is het alternatief beter? Dit soort machtige partijen die als psychopaten opereren?
Ik heb persoonlijk liever goed zicht op de grote psychopaten, via iets als twitter. How meer onzin ze daar verspreiden, hoe makkelijker het wordt ze tegengas te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Playa del C. schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Ik heb persoonlijk liever goed zicht op de grote psychopaten, via iets als twitter. How meer onzin ze daar verspreiden, hoe makkelijker het wordt ze tegengas te geven.
Je hoeft iemand niet de grootste megafoon ooit te geven om in de gaten te houden.

Maar je mist het punt, je moet niet willen dat grote bedrijven zich als psychopaten gaan gedragen. Het is veel beter als als ze ook normen en waarden hebben. Gigantische machtige immorele organisaties zijn veel enger dan organisaties die zich af en toe uitlaten over wereldnieuws.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 09-01-2021 10:35 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

ph4ge schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:18:
[...]

? Welk kenmerk van een mislukte coup mis je? Er komt juist steeds meer naar buiten dat suggereert dat het meer was dan een relletje. Zoals de bommen, zware wapens, het bewust tegenhouden van de nationale garde, doelbewust cruciale plekken innemen, rebellen die handboeien hadden, uitgebreide planning en organisatie vooraf, oproepen tot een machtsgreep etc.

Het is een mislukte staatsgreep, maar daarmee niet minder ernstig.
Even om te benadrukken, er waren paramilitaire wappies bij met handboeien en er was een galg gebouwd.

Gelukkig hebben ze niemand te pakken kunnen nemen, maar je gaat niet naar een protest met een stapel handboeien tenzij je plannen hebt mensen te ontvoeren of erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
Is het niet vrij eenvoudig waarom twitter (en de rest) dit nu pas doet?

De macht van Trump is voorbij en ook zijn (politieke) achterban rent grotendeels van hem weg. Nu kan twitter dit redelijk veilig doen, hadden ze dit eerder gedaan hadden de gevolgen veel groter geweest voor ze.

Vooral een financiele beslissing wat mij betreft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het makkelijke antwoord is dat 'sommige mensen' meer rechten en bandbreedte krijgen dan eigenlijk de bedoeling is. En zelfs met die extra bandbreedte en ruimte gaat Trump te ver.

Maar een dieper antwoord ligt in de komende jaren waarin de rol en de monopolymacht van de BigTech wordt onderzocht. Beide politieke partijen hebben al aangegeven dat te willen doen en wordt dus een hoofdthema van Biden.
* Delerium denkt dat een mediaplatform niet zo groot mag worden dat de ban van een user als probleem wordt gezien.
Max 30% marktaandeel zou al wat schelen, voor de EU zou iets als minimaal 30% EU-techbedrijf nog een mooie aanvulling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nu de terroristen wederom oproepen tot aanslagen op 20-1 vraag ik me af of ze de inauguratie naar een geheime plek gaan verplaatsen of dat ze deze keer wel direct voldoende politie en NG op de been brengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

ijdod schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Het zal er ook van afhangen hoe je het platform gebruikt. Als je het net als bv Twitter gebruikt als een newsfeed (en daar ook de kanelen voor kiest) kan ik wel zie dat dit fout kangaan. Aan de andere kant herken ik dat voor mijzelf niet. Mijn FB tijdslijn is eigenlijk voornamelijk de categorie waar het voor bedoeld is (cat videos :D). Hoe gaat het met die jeugdvriend waar je verder geen contact meer mee hebt. Of kennissen in het buitenland. Daar komt best wel politiek voorbij, maar eigenlijk altijd op persoonlijke titel. Voor nieuws en informatie heb ik het nooit gebruikt. Wellicht ook mijn (filter)bubble...
Ik ‘gebruikte’ het net als de gewone (?) persoon, dus af en toe zelf er iets op zetten en in de tijdlijn berichten van anderen voorbij zien komen. En daar ging het dus mis. Mede door mijn Amerikaanse hobby had ik voornamelijk vrienden uit de VS en mensen die dezelfde hobby hebben en die deelden dan weer hun meestal rechtse mening. En het allerergste vaak: van die halfnaakte vrouwen als felicitatie als iemand jarig was.

Anyway, ik ben er in september 2016 afgegaan, mede door de Amerikaanse verkiezingen en de radicalisering van een gros van die mensen; zij deelden meer en meer extremere gedachtengoeden; alsof zij gevoed werden door een tijdlijn met bias om ze voor te bereiden voor de verkiezingen. Hmmmm… er kwamen destijds ook steeds meer berichten in het nieuws dat FB geen doorgeefluik was maar dat ze ‘experimenteerden’ met gebruikers door ze te groomen en dan te kijken hoe ze veranderden. Inhumaan en politiek. Dat was voor mij de druppel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Delerium schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:49:
[...]

Het makkelijke antwoord is dat 'sommige mensen' meer rechten en bandbreedte krijgen dan eigenlijk de bedoeling is. En zelfs met die extra bandbreedte en ruimte gaat Trump te ver.

Maar een dieper antwoord ligt in de komende jaren waarin de rol en de monopolymacht van de BigTech wordt onderzocht. Beide politieke partijen hebben al aangegeven dat te willen doen en wordt dus een hoofdthema van Biden.
* Delerium denkt dat een mediaplatform niet zo groot mag worden dat de ban van een user als probleem wordt gezien.
Max 30% marktaandeel zou al wat schelen, voor de EU zou iets als minimaal 30% EU-techbedrijf nog een mooie aanvulling zijn.
Hoe wil je dat reguleren?
“Sorry, u mag zich niet aanmelden op deze social media omdat wij al aan onze 30% zitten” ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Player1S schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:52:
[...]

“Sorry, u mag zich niet aanmelden op deze social media omdat wij al aan onze 30% zitten” ??
Ik word gelukkig niet betaald om iets 4 stappen vooruit te denken. De eerste stap tot de-monopolisering heeft veel mogelijke keuzes en ik opper er 1. Je mag natuurlijk echt wel iets anders eraan toevoegen ipv de bekende tegenvraag.

Voor wat het waard is; 3900+ doden door Covid erbij. De grens van 400k+ doden gaat voor 20 Januari gehaald worden, de vraag is dus meer of dat tijdens een Trump-termijn of net niet lukt. Ik snap niet dat waar de rest van de wereld Covid als probleem #1 ziet, Trump en co daar eigenlijk niets over zeggen. Zeer grove nalatigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

DevWouter schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:43:
[...]

Zelfs dat niet. Hij is bij het veroordelen niet specifiek. Sterker, je kan het zelfs zien als een dog whistle.
Vergelijk de onderstaande uitspraken maar met elkaar.
  • "to those who engage in the acts of violence and destruction you do not represent our country. And to those who broke the law you will pay."
  • "and to all of my wonderful supporters i know you are disappointed but i also want you to know that our incredible journey is only just beginning"
Oh en hij gebruikt ergens in zijn tekst "outraged" maar volgens mij kan zelfs een robotstem niet monotoner klinken.
Heel scherp punt: dat ambigue stuk wordt door zijn aanhang gezien als de Dems die de verkiezingen stalen en de BLM die Amerika kapot maakten. Door ons wordt het geïnterpreteerd als de terroristen in het Capitool. The eye of the beholder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
thewizard2006 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Ik heb dit al vaker gezegd maar zijn Twitter account had al veel eerder afgesloten moeten worden. Er zijn veel eerder doden gevallen door zijn brainfarts op twitter. Covid uiteraard de grootste maar meerdere shootings geïnspireerd door oa zijn tweets.
En dan kunnen we zielig gaan doen over censuur en vrijheid van meningsuiting MAAR DIT DOEN WE NU OOK AL. Het is niet dat dit nieuw is ofzo. Het is dus echt een onzin argument om nu ineens beledigd en verontwaardigd te gaan doen en allerlei hellende vlakken erbij te gaan verzinnen is gewoon niet gewenst. Je mag nu ook al niet aanzetten tot haat, discriminatie, opruiing, cyberpesten etc. Maar ook bijv naakt wordt gecensureerd. White supremecy, Nazisme, Ontkenning holocaust, promoten rassen segregatie. En het ene platform is daar vrijer in dan het ander. En aangezien Trump zich al jaren schuldig maakt aan weet ik veel hoeveel van deze overtredingen is het juist schandalig dat het Nu Pas gebeurd. Juist bij iemand met zo'n bereik moet je dit niet via zo'n platform doen. De enige reden dat hij het deed omdat het ook gewoon niet normaal en gepast was om dit via de officiële weg te doen zoals normale volwassen respectabele presidenten (en mensen in die positie) dit zouden moeten doen. Dus hou alsjeblieft op met die geveinsde verontwaardiging.

[...]

Echt? Naja als je puur 100% naar de definitie kijkt heb je wellicht gelijk. Maar laten we niet naief gaan doen. Dit was een van de vele pogingen om onwetmatig aangesteld te worden als leider. Het heeft zoveel raakvlakken met een Coup dat het niet waard is om in geneuzel te verzanden. De coup is maanden geleden al ingezet toen de president van de VS zich begon te bemoeien met de Postal Service om zo het aantal stemmers te kunnen beïnvloeden. Daarnaast door keer op keer complot theorieën, leugen en andere troep de wereld in te helpen om de resultaten te beïnvloeden. Daarna door de resultaten te ontkennen en het volk op te ruien zonder enig bewijs. En er alles aan te doen om door leugens en complotten de rechtsgeldigheid teniet te doen. En 6 januari was de laatste mogelijkheid. Het doel was om een bepaalde druk te zetten op de senaat/Mike Pence zodat hij onder druk/dwang? de resultaten niet zou erkennen van de staten. Maar nee, dat is geen poging tot een coup hoor.....
Wanneer zou dit het wel zijn dan volgens jou? Als het leger met tanks ook nog had binnengestormd? Had het dan wel een Poging tot een coup geweest?

[...]

thewizard2006 in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"
Ik zie het anders, het wordt veel groter gemaakt dan het is.

Rechtzaken had je de afgelopen 4 jaar ook, impeachment tegen een democratisch gekozen trump direct vanaf 2016 al.

Beide partijen zijn gigantisch slechte verliezers.

Zoek even op wat er tijdens anti-trump of Antifa domonstraties is geroepen.

Deze gestoorden trump aanhangers wilden rellen, hebben een hekel aan de Democraten. Maar een coupe gaat echt te ver.

Boeren wilden in NL ook het Binnenhof bestormen, menig voetbal hooligan zou hetzelfde willen doen.

Bij een echte coupe zou je het gebouw overnemen en verdedigen, niet even wat rellen, slopen en weer rustig weglopen.

We kunnen met z’n allen zo overdrijven hier. Maar ja dat is geoorloofd als het over Trump gaat toch? Want Trump is al vanaf het eerste moment The bad Guy.

Mijn zoon van 9 komt ook thuis uit school: “Trump is slecht”. Het wordt er hier op scholen ook gewoon ingepeperd. Zonder achtergronden of inhoudelijke kennis helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Delerium schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Ik word gelukkig niet betaald om iets 4 stappen vooruit te denken. De eerste stap tot de-monopolisering heeft veel mogelijke keuzes en ik opper er 1. Je mag natuurlijk echt wel iets anders eraan toevoegen ipv de bekende tegenvraag.
Bij social media bepaald de markt de monopolie. Waarom ging iedereen destijds naar Hyves? Omdat iedereen en hun hond op Hyves zaten. Idem met Facebook.

Het volk zal dus ook niet accepteren dat ze er opeens niet meer op mogen omdat een paar fossielen in Brussel er iets van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
BlakHawk schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Rechtzaken had je de afgelopen 4 jaar ook, impeachment tegen een democratisch gekozen trump direct vanaf 2016 al.

Deze gestoorden trump aanhangers wilden rellen, hebben een hekel aan de Democraten. Maar een coupe gaat echt te ver.

Boeren wilden in NL ook het Binnenhof bestormen, menig voetbal hooligan zou hetzelfde willen doen.

Bij een echte coupe zou je het gebouw overnemen en verdedigen, niet even wat rellen, slopen en weer rustig weglopen.

We kunnen met z’n allen zo overdrijven hier. Maar ja dat is geoorloofd als het over Trump gaat toch? Want Trump is al vanaf het eerste moment The bad Guy.

Mijn zoon van 9 komt ook thuis uit school: “Trump is slecht”. Het wordt er hier op scholen ook gewoon ingepeperd. Zonder achtergronden of inhoudelijke kennis helaas.
Ook al vind ik dat onderwijs een neutrale en open houding hoort te hebben, wil je beweren dat Trump niet slecht is na alles wat er de afgelopen dagen is gebeurd?

Het is in de praktijk in het onderwijs lastig om niet bepaalde denkwijzen aan de jeugd mee te geven. Zo vierden alle scholen jaren geleden uitbundig Sinterklaas met meerdere blackfaces. Tegenwoordig is daar twijfel en in de toekomst wellicht verontwaardiging over.

Op mijn school merk ik dat bij de meeste docenten er prima en diepe discussies over de VS worden gevoerd in de lessen. Wat op het vmbo opvalt is dat de leerlingen zelf over het algemeen een heel stuk extremistischer/populistisch/polariserend denken... En heel makkelijk in nepnieuws en fabeltjesfuiken trappen.

Ik zou mij pas zorgen maken als onderwijzers en leerlingen een fenomeen als Trump als goed bestempelen bij thuiskomst...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]
.

Denk dat een meerderheid van de aanhangers niet in de gaten hadden/hebben dat ze onderdeel van een coupe waren. Met wat adrenaline en opgezweept door hun groter leider stonden ze ineens in het capitool. Daar zat niet echt het plan achter van een staatsgreep. Ze hadden ook geen idee wat te doen daar behalve deuren openbreken.

Maar de hele steal de vote campagne, het onderdruk zetten van democratisch gekozen leiders om stemmen te vinden. Bezoekjes van vazal Graham aan Staten om te polsen of er draagvlak is voor een negeren van de verkiezingsuitslag (wat ook gewoon een coupe is). Het onder druk zetten van board personen die de verkiezingen certifyen. Kan nog wel even doorgaan. Het was tot de bestorming van het capitool in ieder geval nog een coupe grootendeels plaatsvond binnen de grenzen wet (Telefoon van Trump voor het vinden van stemmen was al wel over de schreef).

De bestorming van het Capitool was een uitwas van deze staatsgreep. Vergeet ook niet dat Trump na afloop twitterde “never forget this beautiful day”. Dat de deelnemers van de mars misschien te dom waren om zich dat te realiseren maakt het niet minder een staatsgreep. Het werkte zelfs averechts het draagvlak voor they steal the vote is behoorlijk afgenomen na dit geweld.

Boze boeren waren gewoon boze boeren, daar zat geen plan of politieke leiders achter die een verkiezingsuitslag teniet wilden doen. Je kan de bestorming van het capitool niet los zien van de context waarin dit gebeurde.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• ph4ge
[...]

Leugen. Impeachment was pas eind 2019 en dik verdiend.
Leugen, Clinton gaf het de dag na de verkiezingen op.
Aha, both sides, een willekeurige protestant en de president doen precies hetzelfde dus dan is het niet erg.
Leugen
Leugen, en als het waar zou zijn zouden we ze oppakken.
Je omschrijft exact wat ze deden, het mislukte alleen. Ze probeerden het Congress in gijzeling te nemen en ze zijn er kortstondig in geslaagd om het democratisch proces te verstoren.

Nogmaals, de intentie en de poging was er.
Leugen, zijn beperkte heldere momenten zijn ook uitgebreid besproken en aanvankelijk was de hoop hier ook dat Trump als outsider met een fors aantal linkse ideeën wat voor elkaar zou krijgen, zoals infrastructuur en een wapenwet. Zn overwinningsspeech was erg goed. Natuurlijk sloeg die stemming 2 maanden later om toen hij het had over American Carnage.
Gelukkig is het niet erfelijk dus.

Je hoeft niet zo slim of volwassen te zijn om Trump te zien oproepen tot een coup, en het vervolgens te zien gebeuren, om te denken dat hij slecht is. Je moet enorm ver gaan met leugens om nu nog niet tot die conclusie te komen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Wat maakt het nou uit of het wel of geen coup genoemd wordt? We hebben het allemaal over hetzelfde: een aanval op het hoogste gebouw van de politieke macht vanuit een politieke partij met veel aanhang die een democratisch verlies niet accepteert en zichzelf tot winnaar promoveert.

Het is een coup of lijkt op een coup. Verandert niks aan de feiten, het was een diepzwarte dag voor de democratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Player1S schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Dat lijkt mij een prima manier. Waarom zou het complexer moeten?

Natuurlijk mag een platform dat eleganter oplossen maar in de basis kan het zo simpel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Playa del C. schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:27:
Wat maakt het nou uit of het wel of geen coup genoemd wordt? We hebben het allemaal over hetzelfde: een aanval op het hoogste gebouw van de politieke macht vanuit een politieke partij met veel aanhang die een democratisch verlies niet accepteert en zichzelf tot winnaar promoveert.

Het is een coup of lijkt op een coup. Verandert niks aan de feiten, het was een diepzwarte dag voor de democratie.
Nee, maar Hillary en BLM en Antifa! Zij doen ook dingen! Mijn kinderen worden geindoctrineerd! En Trump kan blijkbaar geen dingen goed doen!

Ik blijf me verbazen over hoe de grens opschuift en sommige mensen alles maar blijven bagatelliseren. Als je niet beseft wat er de afgelopen vier jaar langzaam gebeurd is en hoe de Amerikaanse democratie afgelopen week door het oog van de naald is gekropen.... dan heb je gewoon echt wat gemist.

[ Voor 94% gewijzigd door armageddon_2k1 op 09-01-2021 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

Ik ben reuze benieuwd wat er dan voor verschrikkelijke zaken 'geroepen' werden daar,
die kennelijk erger zijn dan een agressieve mob die het Capitool bestormd, die een politieagent vermoord, waarbij pijpbommen en molotovcocktails gevonden werden, en geroepen werd dat ze de vicepresident gingen 'hangen'...

Sorry, maar dit is bluf die je niet waar kunt maken.

Als je bv kijkt naar de 'Portland Riots' van 2020...
Is de essentiële aanval geweest op het Tiguard police station waar een groep geweldadige personen protesteerden en vandalisme pleegden.

Maar de daadwerkelijke strafdaden daar bestonden uit het vernielen van 4 ramen en het aanbrengen van 'ACAB' - graffiti op ongeveer 10 plaatsen op dit politiebureau.
Er vielen geen gewonden.
In de politieverklaring stond ook dat de protesteerders 'offensive language' gebruikten, maar niet gespecificeerd is wat ze exact riepen.

In de maand erna werd regelmatig graffiti aangebracht op het Portland courthouse en een centraal monument (Elk Fountain, waarop een standbeeld van Jefferson stond, dat in July door de stad Portland zelf verwijderd is).
De Federale forces werden ingezet om deze plaatsen tegen graffiti te beschermen (in volledige Riot gear).

Ik ben bv reuze benieuwd op welke basis jij dan wil claimen dat deze Portland Riots erger zouden zijn dan de bestorming van het Capitool?
Of waren er nog ergere Rellen de afgelopen jaren dan de Portland Riots?
Ik dacht juist dat die gezien werden als de grootste confrontatie tussen protesteerders en politiekrachten, overigens zeker niet onomstreden, ook de burgemeester van Portland en de gouverneur van de Staat wilden dat de federal forces teruggetrokken werden en noemden het een onevenredig zware represailles voor iets wat niet meer dan 'vandalisme gericht op federaal eigendom' was.
https://www.theguardian.c...tland-oregon-trump-troops

[ Voor 26% gewijzigd door RM-rf op 09-01-2021 11:58 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ach ja, ik las gister ook een stukje over criminelen die per ongeluk een pocket-dial deden naar 112 en zo gepakt werden. We hebben ook wat vergis-moorden gehad de laatste jaren. En een oplichter uit India die niet doorhad dat hij een politiebureau aan de lijn had.
Niet elke crimineel is even goed in het organiseren van zijn of haar misdaad.

Dit keer is het dus een zeer slecht gelukte aanzet tot een staatsgreep. Er kwamen niet genoeg Trump fans op af als rookgordijn/useful idiots die als zombie horde het Capitol overnamen. De mensen met grootse plannen probeerden de groep te gebruiken als Paard van Troje. Ruitje intikken en dan mensen naar binnen sturen voordat ze zelf gingen, maar helaas waren de zombies vooral uit op selfies en mementos en drukten ze niet echt door. Daar sta je dan in je army-surplus outfit met je zip-ties en je knutsel bom. Zelf doordrukken had gekund, maar das toch nog best eng, wie gaat er voorop om de eerste kogels te vangen? Uiteindelijk was er een vrouw met een missie van God die wel even een Jack Torrance impersonatie wou doen, maar ook dat verliep niet helemaal volgens plan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 18-09 21:52
[...]

Trump is incompetent binnen deze rol, en derhalve gezien de machtspositie van de president van de VS de onjuiste man op die plaats. Dit is al vanaf het begin van zijn presidentschap zo geweest. En is nota bene ook voor zijn presidentschap iets dat al evident was dat zou volgen.

En laten we niet vergeten, op veel vlakken raakt de VS politiek ons als Europa natuurlijk ook, en kunnen wij daar dus best het nodige van vinden. Er heerst toch een zekere symbiose tussen de VS en de EU.

Daarnaast staan er nogal wat feitelijke onjuistheden in wat je schrijft. Zo heeft Clinton haar verlies gewoon vroeg geaccepteerd. Heeft zich helemaal niet als slechte verliezer opgesteld. En heeft al helemaal niet maandenlang lopen roepen dat er sprake is van fraude zoals Trump momenteel doet. De impeachment initiatie van Trump was pas in december 2019, niet reeds in 2016.

Bovendien hebben wij kennelijk duidelijk andere normen en waarden. Om als een soort van groep gewapende terroristen één van de belangrijkste overheidsgebouwen van de VS te enteren te beschrijven als 'even wat rellen'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
@mercapto
Je kan er luchtig over doen, maar als er niks veranderd dan hebben ze hiervan geleerd en zullen ze de volgende keer niet zulke stomme fouten maken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

downtime schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Dat lijkt mij een prima manier. Waarom zou het complexer moeten?

Natuurlijk mag een platform dat eleganter oplossen maar in de basis kan het zo simpel zijn.
Gaat gelukkig nooit gebeuren. Ik bepaal zelf wel waar ik mij aan meld. Niet een politicus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Player1S schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Gaat gelukkig nooit gebeuren. Ik bepaal zelf wel waar ik mij aan meld. Niet een politicus.
Dat is natuurlijk niet zo ;) Er zijn tientallen plekken waar jij je niet (legaal) mag aanmelden, gedicteerd door wetgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:34:
@mercapto
Je kan er luchtig over doen, maar als er niks veranderd dan hebben ze hiervan geleerd en zullen ze de volgende keer niet zulke stomme fouten maken,
Ik doe er niet luchtig over, ik besef mij zeer goed wat er is mislukt en hoe het veel erger had kunnen zijn.
Veel ging er wel zeer knullig uiteindelijk, dat is het geluk dat Trump vooral "wappies" aantrekt. Als hij meer milities naar Washington had kunnen krijgen was het misschien heel anders afgelopen, of nog niet afgelopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

@BlakHawk Nogmaals voor de duidelijkheid:
Paramilitaire wappies met handboeien in het capitool, en er was een galg gebouwd.

Als jij dit wilt blijven "both sides-en" kom ik er niet bij. Dat gaat ook richting realiteitsontkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
ph4ge schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:23:
[...]
Leugen. Impeachment was pas eind 2019 en dik verdiend.

[...]
Leugen, Clinton gaf het de dag na de verkiezingen op.

[...]
Aha, both sides, een willekeurige protestant en de president doen precies hetzelfde dus dan is het niet erg.

[...]
Leugen

[...]
Leugen, en als het waar zou zijn zouden we ze oppakken.

[...]
Je omschrijft exact wat ze deden, het mislukte alleen. Ze probeerden het Congress in gijzeling te nemen en ze zijn er kortstondig in geslaagd om het democratisch proces te verstoren.

Nogmaals, de intentie en de poging was er.

[...]
Leugen, zijn beperkte heldere momenten zijn ook uitgebreid besproken en aanvankelijk was de hoop hier ook dat Trump als outsider met een fors aantal linkse ideeën wat voor elkaar zou krijgen, zoals infrastructuur en een wapenwet. Zn overwinningsspeech was erg goed. Natuurlijk sloeg die stemming 2 maanden later om toen hij het had over American Carnage.

[...]
Gelukkig is het niet erfelijk dus.

Je hoeft niet zo slim of volwassen te zijn om Trump te zien oproepen tot een coup, en het vervolgens te zien gebeuren, om te denken dat hij slecht is. Je moet enorm ver gaan met leugens om nu nog niet tot die conclusie te komen.
Ik ben niet voor Trump noch voor Biden, enige objectiviteit of je in de andere partij proberen te verdiepen is veel mensen blijkbaar vreemd tegenwoordig.

Ik ben geen partij in de US verkiezingen.

Ik zie een hele slechte verliezer (Trump) en een paar aanhangers die rellen wilden trappen.

Het verstoren van een stemming, ja. Hen gijzelen? Nee, geloof ik niet.

Ze hebben daarvoor geprobeerd om de relschoppers op te pakken, pas toen het een verloren zaak bleek, heeft de politie een stap opzij gedaan. Logisch! Vanaf dat moment was er ook geen geweld meer naar de politie.
psychodude schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:
[...]

Trump is incompetent binnen deze rol, en derhalve gezien de machtspositie van de president van de VS de onjuiste man op die plaats. Dit is al vanaf het begin van zijn presidentschap zo geweest. En is nota bene ook voor zijn presidentschap iets dat al evident was dat zou volgen.

En laten we niet vergeten, op veel vlakken raakt de VS politiek ons als Europa natuurlijk ook, en kunnen wij daar dus best het nodige van vinden. Er heerst toch een zekere symbiose tussen de VS en de EU.

Daarnaast staan er nogal wat feitelijke onjuistheden in wat je schrijft. Zo heeft Clinton haar verlies gewoon vroeg geaccepteerd. Heeft zich helemaal niet als slechte verliezer opgesteld. En heeft al helemaal niet maandenlang lopen roepen dat er sprake is van fraude zoals Trump momenteel doet. De impeachment initiatie van Trump was pas in december 2019, niet reeds in 2016.

Bovendien hebben wij kennelijk duidelijk andere normen en waarden. Om als een soort van groep gewapende terroristen één van de belangrijkste overheidsgebouwen van de VS te enteren te beschrijven als 'even wat rellen'...
Je doet nu met of er vuurgevechten waren met de capitol police. Door de wijze hoe je het schrijft, maak je het een stuk groter dan het was.

Dat wil niet zeggen dat het niets was, maar ik ga niet mee in de stelling dat het een staatsgreep was. Dat was het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo ;) Er zijn tientallen plekken waar jij je niet (legaal) mag aanmelden, gedicteerd door wetgeving.
Plekken die zich bezig houden met illegale praktijken ja.
Een Twitter of Facebook doen dat in de basis niet.

Dus ja, als ik mij bij een site (met legale activiteiten) wil aanmelden laat ik mij niet stoppen door een politicus.

Pagina: 1 ... 167 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid