[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.681 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er zijn wat filmpjes van Lindsey Graham die op het vliegveld uitgescholden wordt voor traitor door een groep boze MAGAs:[Twitter: https://twitter.com/disclosetv/status/1347617772281466880]
Hij heeft geen vrienden gemaakt daar. Wat een trieste zooi is het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29

MazeWing

The plot thickens...

Virtuozzo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Tja, toen ze niet kregen wat ze wilden - nadat de politiedienst van het capitool te horen kreeg dat ze toch de versterking kregen die ze afgewezen hadden, ging het mis. Daarvoor ging het er anders aan toe https://www.snopes.com/fact-check/capitol-police-selfie/

Het blijft pijnlijk, de discrepanties bij handelen van politie- en veiligheidsdiensten bij verschillende segmenten https://blmprotests.forensic-architecture.org/
Afbeeldingslocatie: https://www.snopes.com/tachyon/2021/01/Screen-Shot-2021-01-07-at-1.24.06-PM.png
Zucht...

En volgens die redenatie zou de politie voorgedragen zijn voor de nobelprijs voor de vrede als het zwarte demonstranten waren en de politie hetzelfde zou doen...

Kayla Reed, a Black social justice activist, told The Washington Post:

“One hundred years ago, the sheriffs knew all the Klan members in their town and were often the Klan members in their town. Now we’re watching officers take selfies with domestic terrorists who are angry that Black voters have delivered the Democrats victory in the White House and in Congress.

Juist door dat soort idioten, een ander woord heb ik er niet voor, gaat het nog lang, heel lang duren, voordat er ooit iets gedaan wordt aan discriminatie. Het heeft een absurd hoog Calimero-gehalte en zit vol aannames. Om op te :r :r

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MazeWing schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:43:
[...]

[Afbeelding]
Zucht...

Juist door dat soort idioten, een ander woord heb ik er niet voor, gaat het nog lang, heel lang duren, voordat er ooit iets gedaan wordt aan discriminatie. Het heeft een absurd hoog Calimero-gehalte en zit vol aannames. Om op te :r :r
Maar waarom stond de national guard wel al op de trappen van de zomer bij een blm protest en duurde het nu 7 uur?

Er is toch gewoon een verschil in benadering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:59
user109731 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:35:
Er zijn wat filmpjes van Lindsey Graham die op het vliegveld uitgescholden wordt voor traitor door een groep boze MAGAs:[Twitter][Twitter]
Hij heeft geen vrienden gemaakt daar. Wat een trieste zooi is het ook.
I hope this will happen to you for the rest of your life roept de MAGA wappie. Damn dat hoop ik ook :+ wat heeft deze man dit verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

hjs schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Maar waarom stond de national guard wel al op de trappen van de zomer bij een blm protest en duurde het nu 7 uur?

Goeie vraag, Misschien baalde de Capitol Police er wel van dat ze zo'n zichtbaar teken van hun onvermogen moesten accepteren en hielden nu hun poot stijf. Of hadden ze geen idee van wat voor een risico er nu was.

https://apnews.com/articl...def0ab60a48828a07e4d03380
WASHINGTON (AP) — Three days before supporters of President Donald Trump rioted at the Capitol, the Pentagon asked the U.S Capitol Police if it needed National Guard manpower. And as the mob descended on the building Wednesday, Justice Department leaders reached out to offer up FBI agents. The police turned them down both times, according to senior defense officials and two people familiar with the matter.
edit: er was ook een hoop vingerwijzen heen en weer tussen politie en NG over hoe het liep. Er was toen net zoveel kritiek op het optreden als er nu op het gebrek aan optreden is.

https://www.washingtonpos...ok-bit-more-like-kremlin/

https://www.armytimes.com...ters-in-lafayette-square/

Overigens was de aanwezigheid van de NG in de zomer voor een groot deel symbolisch. Ze hadden van de burgemeester geen toestemming om wapens te dragen en zouden bij een confrontatie alleen hun uitstraling hebben om niet ook onder de voet te worden gelopen.

[ Voor 15% gewijzigd door IJzerlijm op 08-01-2021 21:06 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
I hope this will happen to you for the rest of your life roept de MAGA wappie. Damn dat hoop ik ook :+ wat heeft deze man dit verdiend.

Edit: en ze hebben gelijk ook hij is een landverrader. Ik ben even niet zeker of het GA of Michigan was. Maar Graham was daar even op bezoek geweest bij zijn mede landverraders. Hij kwam even polsen of er draagvlak was voor landverraad bij zijn mede GOP leden. Hij wilde Trump in het zadel houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

[...]

Om maar weer in herhaling te vallen:
- niet vanaf de eerste dag van de BLM protesten
- NG kwam pas nadat er wekenlange protesten, plunderingen en brandstichtingen waren.

Men had “geleerd” van de eerdere protesten en schaalde op. Er was nu geen sprake van opschaling maar iets dat vanaf dag 1 volledig uit de hand liep. Als de allereerste demonstratie, na de dood van Floyd, ook helemaal uit de hand was gelopen, had de politie daar ook anders gehandeld met als grootste verschil dat ze op dat moment ook minder mankracht (en materiaal) zouden hebben.

Zoals ik al de hele tijd roep: het is appels met peren vergelijken. Gaan “zeuren” dat ze anders behandeld omdat ze wit waren slaat echt nergens op en gooit alleen maar olie op het vuur.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:43:
[...]

[Afbeelding]
Zucht...

En volgens die redenatie zou de politie voorgedragen zijn voor de nobelprijs voor de vrede als het zwarte demonstranten waren en de politie hetzelfde zou doen...

Kayla Reed, a Black social justice activist, told The Washington Post:

“One hundred years ago, the sheriffs knew all the Klan members in their town and were often the Klan members in their town. Now we’re watching officers take selfies with domestic terrorists who are angry that Black voters have delivered the Democrats victory in the White House and in Congress.

Probleem is dat er een institutioneel brede én diepe dynamiek van gedragslijnen ligt van institutioneel racisme, compleet met amalgaam aan cell based clique type organisaties binnen diensten, in een klimaat van messaging van binaire valstrikken, onder condities van narratives van binaire tegenstellingen bovenop de condities van hoog potentieel aan geweldsrisico bij inzet. Waarbij opgemerkt moet worden dat dit potentieel geweldsrisico’s een geschapen conditie is, geschapen effect van de War on Drugs. Het is een pijnlijk voorbeeld van de machinaties van de machine achter het fenomeen Trump. Enfin, die onderzoeken zijn inmiddels genoeg voorbij gekomen hier.

Laat ik dit zeggen, in vol besef dat het hierbij om een pijnlijke generalisatie gaat, als het politie apparaat een inlichtingendienst was, dan was er al lang burn en rebuild toegepast. Compleet met alles van bijzonder saillante commerciële netwerken die het continu met perverse prikkels injecteren om zich er mee te voeden.

Zeker, regionale en zelfs county level verschillen. Maar de pre-Trump DHS en FBI stonden in deze met dezelfde conclusies.

Dat is hard, een gruwelijke uitdaging, maar zo langzamerhand een onvermijdelijke. Zeker nu er vanuit overheid geen enkel inzicht meer is in de diensten, dankzij het Data Disappearing fenomeen.

Ik zat vanochtend in gesprek met wat kennissen bij politiediensten, niet-Nederlandse. De conclusies zijn uniform, zeker daar waar men deelnemer is aan joint training, program sharing e.d. Men staat niet verbaasd van de gebeurtenissen gezien de eigen ervaringen. Men staat verbaasd van twee aspecten: de opmerkelijke breuk in de keten, en het niet toepassen van algemene procedure - die men zelf anderen leert - vanuit de keten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[...]

Volgens mij is er niemand die de benadering goed vond. Maar acht het niet uitgesloten dat rascistische motieven een rol gespeeld hebben. Maar om dat nu direct te concluderen gast me wat te ver. Geef het een paar dagen, motieven en strategie wordt vanzelf meer duidelijk. Ben zelf ook erg benieuwd wat de bemoeienis van Trump hier was. Als hij inderdaad de national guard heeft achter gehouden, dan ruikt dat naar landverraad. Weet niets van Amerikaans recht maar een bevel of telefoongesprek waarin Trump Verzoeken afwijst zou maar zo eens reden tot vervolging kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Virtuozzo en nu even puur gericht op het gedrag van die 2 personen ipv een “algemene analyse”...

Er zit ongetwijfeld weer een hele wetenschappelijke benadering in en de totstandkoming van deze gedragingen, echter is dat nu het punt en ook niet relevant. Wat relevant is, is een persoon (of in dit geval 2 personen) die letterlijk aan het “framen” zijn, vol aannames, dat als het zwarte lui waren ze heel anders aangepakt zouden worden.

Niet bepaald helpend en eerder opruiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

HEY_DUDE schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Volgens mij is er niemand die de benadering goed vond. Maar acht het niet uitgesloten dat rascistische motieven een rol gespeeld hebben. Maar om dat nu direct te concluderen gast me wat te ver. Geef het een paar dagen, motieven en strategie wordt vanzelf meer duidelijk. Ben zelf ook erg benieuwd wat de bemoeienis van Trump hier was. Als hij inderdaad de national guard heeft achter gehouden, dan ruikt dat naar landverraad. Weet niets van Amerikaans recht maar een bevel of telefoongesprek waarin Trump Verzoeken afwijst zou maar zo eens reden tot vervolging kunnen zijn.
Vergeet ook niet dat het voor de politietop ook “afgang “is als je (op voorhand) hulp moet krijgen van de overheid zelf (ik dit geval NG en FBI). Veelal wil men het “zelf opknappen” en achtten ze zich tot meer in staat dan ze, in het heetst van de strijd, daadwerkelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:00
Wat ik me net afvroeg: Lukt het de nieuwe samenstelling van de senaat nog om de twee senatoren uit Georgia te beëdigen voordat de nieuwe impeachment vote op tafel komt? Dan is er in ieder geval een democratische meerderheid.

(Ow nee, ze hebben Harris nodig. Of 1 republikeinse senator / Pence).

[ Voor 13% gewijzigd door __fred__ op 08-01-2021 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Wat ik vanochtend op de radio hoorde volgens mij niet.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Cyberpope schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:24:
En je mag daarna alle systemen gaan nakijken opschonen. Want reken maar dat er diverse landen "mannetjes" in de menigte hadden en dan is een usb-stick zo ergens in gestoken....
En zelfs als dat niet is, kun je daar niet vanuit gaan..
USB sticks achterlaten is voor mietjes, blijkbaar zijn er laptops verdwenen :/
In ieder geval een van Nancy Pelosi en een van Jeff Merkley (ook Dem).
Reuters

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

__fred__ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:15:
Wat ik me net afvroeg: Lukt het de nieuwe samenstelling van de senaat nog om de twee senatoren uit Georgia te beëdigen voordat de nieuwe impeachment vote op tafel komt? Dan is er in ieder geval een democratische meerderheid.

(Ow nee, ze hebben Harris nodig. Of 1 republikeinse senator / Pence).
Nee, en het is geen simpele 50%+1 meerderheid die ze nodig hebben, het is een 2/3e meerderheid. Een van de twee Republikeinse kandidaten in Georgia heeft zijn verlies ook nog niet erkend.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
gambieter schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:19:
[...]

Nee, en het is geen simpele 50%+1 meerderheid die ze nodig hebben, het is een 2/3e meerderheid. Een van de twee Republikeinse kandidaten in Georgia heeft zijn verlies ook nog niet erkend.
Thanks, dat is een behoorlijke horde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:13:
@Virtuozzo en nu even puur gericht op het gedrag van die 2 personen ipv een “algemene analyse”...

Er zit ongetwijfeld weer een hele wetenschappelijke benadering in en de totstandkoming van deze gedragingen, echter is dat nu het punt en ook niet relevant. Wat relevant is, is een persoon (of in dit geval 2 personen) die letterlijk aan het “framen” zijn, vol aannames, dat als het zwarte lui waren ze heel anders aangepakt zouden worden.

Niet bepaald helpend en eerder opruiend!
Nee. Ik geef niets anders weer dan de hier vaker aangeboden conclusies uit onderzoek door FBI, DHS en zelfs de politiediensten zelf. Men heeft structure problemen. Van genoemde aard.

Maar dat vermelden is mensen opruien?

Ik ga nu even hard zijn, maar dit is precies het struisvogelgedrag wat in de VS de condities van genoemde aard geschapen heeft.

Wel nu, kijk naar de resultaten. Moet je wel *willen* kijken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Vergeet ook niet dat het voor de politietop ook “afgang “is als je (op voorhand) hulp moet krijgen van de overheid zelf (ik dit geval NG en FBI). Veelal wil men het “zelf opknappen” en achtten ze zich tot meer in staat dan ze, in het heetst van de strijd, daadwerkelijk kunnen.
Op dat niveau wordt van je verwacht dat je de collectieve belangen prioriteit geeft, daar geef je een eed voor af. Daarbij zijn er zeer indringende mechanismen voor samenwerking en keten structuren om dat af te dwingen.

Doe je dat niet, dan breek je niet enkel je eed, je beschadigt daarmee je dienst nog veel en veel meer. Zeker in de VS, want dat *kost*. Budget, toewijzingen etc.

Het breken van die ketens is puur procedureel al een zeer verontrustende kwestie. Het kost immers nogal wat punten daar op waar men moet beslissen de keten niet te volgen. En de kader mechanismen te negeren.

Het is dan ook niet vreemd dat menigeen in die keten zich achter de rokken van het CNP - nota bene - schuift voor bescherming van positie, en een handjevol eigen ontslag indient.

[ Voor 30% gewijzigd door Virtuozzo op 08-01-2021 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Virtuozzo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Op dat niveau wordt van je verwacht dat je de collectieve belangen prioriteit geeft, daar geef je een eed voor af.

Doe je dat niet, dan breek je niet enkel je eed, je beschadigt daarmee je dienst nog veel en veel meer.
Als iedereen zou handelen uit landsbelang en nooit z’n eigen ego de hoogste prioriteit geeft, hadden we waarschijnlijk dit topic niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

__fred__ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:21:
Thanks, dat is een behoorlijke horde.
https://www.senate.gov/ar...nate_Impeachment_Role.htm

Huis van afgevaardigden: 50%+1 meerderheid.
In impeachment proceedings, the House of Representatives charges an official of the federal government by approving, by majority vote, articles of impeachment.
Maar Senaat is 2/3 meerderheid voor nodig:
The Constitution requires a two-thirds vote of the Senate to convict, and the penalty for an impeached official upon conviction is removal from office. In some cases, the Senate has also disqualified such officials from holding public offices in the future. There is no appeal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MazeWing schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:27:
[...]

Als iedereen zou handelen uit landsbelang en nooit z’n eigen ego de hoogste prioriteit geeft, hadden we waarschijnlijk dit topic niet...
Zeker. Maar neem het signaal mee. Want hier staat men voor een aantal zeer overeenkomstige uitdagingen de komende tien jaar. Hoe men binnen daar nu omgang mee vindt zal bepalen of het zo eindigt, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
sanderb schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:27:
Ik vraag me af of er nu wel een oproep van beide kanten komt om the Electoral College te veranderen.
De dreun die de geloofwaardigheid van deze verkiezingen heeft gekregen kan alleen nog maar erger worden.
Nu was het Biden die zowel de in de popular vote als de Electoral College vote de meerderheid had. In 2016 was het de 5e keer dat degene met de meerderheid van de popular vote, niet de verkiezingen won.

Als het systeem blijft zoals het nu is, kunnen we er donder op zeggen dat bij de volgende keer de problemen weer een stuk erger zullen zijn.
Stel je voor dat Trump daadwerkelijk de popular vote had gehad deze keer.. Dan hadden de Trumpists nog een (meer) valide argument gehad ook.

Het systeem is verrot..en altijd verrot geweest...en zou compleet op de schop moeten.
Als ik het me goed herinner waren het de Dems in 2016 die om verandering vroegen. Maar durven ze het nog steeds aan nu ze weer gewonnen hebben?

Waarschijnlijk zal dit echter ook weer gaan liggen en gaan we weer over de orde van de dag..tot de volgende verkiezingen waarbij de verliezer zich weer gaat beklagen. :|
Ik denk niet dat men überhaupt beseft wat voor enorm probleem het Electoral College wel niet is. Zelfs na de bestorming van het Capitool is er van alle kanten lof over hoe de "greatest democracy in the world" zich herpakt. Het geloof in hun vorm van democratie is daar gewoon te groot voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:47:
YouTube: UNBELIEVABLE Footage | Trump Supporters Battle Cops Inside the Capitol

Wat een vreedzame protesteerders zijn het toch.

Toch mooi dat die terroristen/deplorabels alles zelf filmen en op internet zetten. Maakt het opsporen wat makkelijker
Respect voor de capitol police dat het bij 5 doden is gebleven. Echt, als ik dit zo zie vliegt de claustrofobie naar m'n hoofd en ik denk dat als ik een pistool/geweer bij me had dan had ik 'm helemaal geleegd op de scheenbenen van die demonstranten. Bi-zar. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
https://www.rawstory.com/rosanne-boyland-capitol/
A woman who was reportedly trampled to death during a riot inside the U.S. Capitol was reportedly obsessed with the QAnon conspiracy theory, according to her friends and family. A photo shows that she carried a Gadsden "don't tread on me" flag at a protest before the violent siege.
Pfft, de ironie ontgaat me niet, maar dit is toch echt wel heel treurig. Alleen maar verliezers daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Dat begint met een cultureel gegeven: https://fivethirtyeight.c...each-wasnt-an-aberration/

“The Police’s Tepid Response To The Capitol Breach Wasn’t An Aberration”

Van daar uit is het een pijnlijke en vaak zeer confronterende verkenning. Helaas een die in dit alles een van de kritieke elementen van problematiek is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Virtuozzo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Dat begint met een cultureel gegeven: https://fivethirtyeight.c...each-wasnt-an-aberration/

“The Police’s Tepid Response To The Capitol Breach Wasn’t An Aberration”

Van daar uit is het een pijnlijke en vaak zeer confronterende verkenning. Helaas een die in dit alles een van de kritieke elementen van problematiek is.
Vind het allemaal net iets te eenvoudig om hier gelijk met een raciale bias kaart te gaan zwaaien. Dat dat een groot probleem is bij de politie is mij wel duidelijk. Het is op zichzelf niet een voldoende verklaring voor deze clusterfuck er moet heel veel meer zijn mis gegaan. Bovendien heb ik geen idee in hoeverre dit in D.C. ook een groot issue is. (Journalistiek) onderzoek moet meer duidelijk maken komende tijd. Ik vond het gister ook tenenkrommend toen Jort Kelder al deze kaart op live TV trok tegen ambassadeur Hoekstra.

Bijkomend voordeel van dit incident is dat er de komende tijd extreem veel meer politie zal zijn bij right wing demo's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

BlakHawk schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:37:
[...]

Maar zo kijk ik ook naar Floyd, die zelf al lang in een politieauto zat, voordat hij als een bezetene stelde dat hij claustrofobisch was. Hij kwam ook gewoon zelf met de auto. Het praat daarmee niets van wat de agenten deden goed, maar als hij gewoon geluisterd had, had hij nu nog geleefd!

Zelfde voor deze vrouw, gedraag je gewoon en dit was niet gebeurd!
Ik geloof niet dat je weet hoe de Amerikaanse politie werkt bij afro-Amerikanen. Die worden opgepakt als ze op straat lopen (want een ‘black’ op straat is verdacht). Gewoon gedragen = een pak slaag. Ze moeten zich nederig als slaaf gedragen en dan nog garandeert dat niet dat ze een ontmoeting met de politie overleven. Je onderschat het institutioneel racisme nogal.

Ik ben wel erg benieuwd of Biden zijn woorden jegens de BLM-beweging in de verkiezingsaanloop waar gaat maken in zijn ambtsperiode, en vooral, hoe hij dat in gaat vullen. Zeker tegenover een machtige GOP.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MazeWing schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:05:
Zoals ik al de hele tijd roep: het is appels met peren vergelijken. Gaan “zeuren” dat ze anders behandeld omdat ze wit waren slaat echt nergens op en gooit alleen maar olie op het vuur.
Is het appels met peren vergelijken? Jazeker. Maar maakt het dat onwaar? Zeker niet.

Elke individuele politieagent zal zeggen en hard claimen dat hij niet racistisch is. Toch geven statistieken een ander beeld.

Maar oke.
We gaan samen naar Amerika. Ik zet een Trump masker (dus onherkenbaar) op en zal heel had op een club politiemensen afhollen terwijl ik roep "god is great". Jij doet hetzelfde maar in een djellaba, tulband en roep Allah Akkar. Ik durf het aan.. Jij ook?

In een ideale wereld zou de politie in elke situatie exact hetzelfde handelen. Los van de persoon in kwestie. Maar dat is een illusie zoals bijna uit elk onderzoek blijkt. Er wordt verschil gemaakt. Je kunt het aan alle kanten ontkennen en rationaliseren, maar dat zijn helaas alternatieve feiten.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 08-01-2021 22:51 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Ik herhaal even de essentie van deze modbreak: tweakduke in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

De discussie over BLM en Floyd is in deze context offtopic, betrek het dus ook niet bij deze discussie.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MazeWing schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:31:
Sneu dat ze dood is geschoten maar, zoals ik eerder al zei, een fantastisch voorbeeld van: "eigen schuld, dikke bult" !
Totaal mee oneens.

Een overheid draagt zorg voor zijn burgers. Iedereen in handhaving weet dat crowd-control gericht is op het niet uit de hand laten lopen van de situatie. Dat is gericht op bescherming van de omgeving en onschuldige burgers, maar ook op de demostraten zelf.

Dus los van het feit dat het een domme doos is (weet je mensen doen domme dingen, ik ook), hebben de mensen die alle risico's rondom deze demonstratie genegeerd schuld. De vrouw had onder aan de trappen tegenhouden moeten worden door een politiemacht. Had ze wellicht een forse tik met een gummiknuppel gekregen of bij verdere escalatie een rubber kogel. Maar ze had nooit in een situatie gebracht moeten worden waar ze deze domme beslissing had kunnen nemen.

Maar oké, bovenstaande filosofie is de politie in de USA totaal vreemd. Daar is de gedacht dat je tegelijk dader en slachtoffer kunt zijn totaal vreemd. Daarom hebben ze in dat land ook geen moeite mee om zwakzinnigen de doodstraf te geven.

Maar ach, ze hebben een martelaar erbij...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Cyberpope schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Totaal mee oneens.

Een overheid draagt zorg voor zijn burgers. Iedereen in handhaving weet dat crowd-control gericht is op het niet uit de hand laten lopen van de situatie. Dat is gericht op bescherming van de omgeving en onschuldige burgers, maar ook op de demostraten zelf.

Dus los van het feit dat het een domme doos is (weet je mensen doen domme dingen, ik ook), hebben de mensen die alle risico's rondom deze demonstratie genegeerd hebben schuld. De vrouw had onder aan de trappen tegenhouden moeten worden door een politiemacht. Had ze wellicht een forse tik met een gummiknuppel gekregen of bij verdere escalatie een rubber kogel. Maar ze had nooit in een situatie gebracht moeten worden waar ze deze domme beslissing had kunnen nemen.

Maar oké, bovenstaande filosofie is de politie in de USA totaal vreemd. Daar is de gedacht dat je tegelijk dader en slachtoffer kunt zijn totaal vreemd. Daarom hebben ze in dat land ook geen moeite mee om zwakzinnigen de doodstraf te geven.
Sorry dit is toch echt appelen met peren. Hier ging het om gewelddadige groepen dit al lang roepen het "heft in eigen handen" te willen nemen en bedreigingen naar politici sturen. Als dan die mensen een deur willen inbeuken waarachter die politici zitten speel je gewoon met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Ik denk dat als je een ruimte poogt binnen te dringen die rechtstreeks toegang geeft tot de House Chamber waar nog Congresleden zijn, dat de kans op dodelijk geweld van de zijde van de politie vrij groot wordt. Dat een lid van de Capitol Police dan gaat denken dat hij dan wel een Congreslid onmiddellijk (dodelijk) gevaar loopt, lijkt me namelijk een conclusie die voor de rechter heel goed stand zou kunnen houden (zeker gezien de uitspraken van de groep). Deze groep had overigens even daarvoor gepoogd de Chamber binnen te komen via de andere deur, maar a. die was gebarricadeerd en b. daar werd men onder schot gehouden (de bekende foto's).

Derrick Evans, lid van het West Virginia House of Delegates, die zo handig was om zijn aanwezigheid in het Capitool te livestreamen, is inmiddels ook aangehouden door de FBI:
[Twitter: https://twitter.com/WSAZChadHedrick/status/1347629406043443203?s=20]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
Cyberpope schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:06:
[...]

Totaal mee oneens.

Dus los van het feit dat het een domme doos is (weet je mensen doen domme dingen, ik ook), hebben de mensen die alle risico's rondom deze demonstratie genegeerd schuld. De vrouw had onder aan de trappen tegenhouden moeten worden door een politiemacht. Had ze wellicht een forse tik met een gummiknuppel gekregen of bij verdere escalatie een rubber kogel. Maar ze had nooit in een situatie gebracht moeten worden waar ze deze domme beslissing had kunnen nemen.

Maar ach, ze hebben een martelaar erbij...
Je verwijt hier een zwart/wit beeld (Politie kan niet inzien dat iemand zowel dader als slachtoffer is) maar vervolgens gebruik je dezelfde redenering om die vrouw niet ook als dader EN slachtoffer neer te zetten. Had ze tegen zichzelf bescherm moeten worden? Ja. Dat maakt haar een slachtoffer. Had ze niet het Capitool in moeten gaan, schreeuwen, tieren en door dat raam klimmen? Ja. Dat maakt haar een dader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

k995 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:10:
[...]

Sorry dit is toch echt appelen met peren. Hier ging het om gewelddadige groepen dit al lang roepen het "heft in eigen handen" te willen nemen en bedreigingen naar politici sturen. Als dan die mensen een deur willen inbeuken waarachter die politici zitten speel je gewoon met je leven.
Speel je met je leven? Zeker, ik verwijt de handhaver ook niets. Die kon niet anders gok ik zo.

Maar dit soort incidenten met een hoge spanningsboog lopen uit de hand. Zie de spijt die diverse mensen al betuigd hebben. Nadenken wordt dan uitgeschakeld. We zien dat niet alleen hier maar ook mensen (Links, rechts, zwart, wit, ajax of psv) de meedoen in groepen waarin het uit de hand loopt. Zitten er ongure foute types in? Jazeker. Maar veel niet. Je ziet het elke keer. Ook de toetsenbord ridders als ze aangesproken worden. 90% heeft spijt, geeft aan dat ze niet nagedacht hebben. Het is ook je taak als samenleving om deze mensen een beetje tegen zichzelf in bescherming te nemen. Dus forse tik op de vingers is terecht, een harde knal met een gummiknuppel ook. Maar als je het laat komen dat je naar dodelijk wapens moet grijpen, heb je als overheid gefaald.

Maar nogmaals, zorg dat je de situatie beheerst voordat je naar het hoogste geweldspectrum gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

gambieter schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:28:
[...]

https://www.senate.gov/ar...nate_Impeachment_Role.htm

Huis van afgevaardigden: 50%+1 meerderheid.

[...]

Maar Senaat is 2/3 meerderheid voor nodig:

[...]
Dat is een beetje wat ik me afvraag. Dat impeachen wordt hem wel, want wat er gebeurde is voor en achter de schermen duidelijk. Maar dan gaat het naar de senaat waar men dus het proces oppakt voor een veroordeling en verwijdering. Alleen, in een proces heb je bewijsvoering en getuigen om de senaat te overtuigen.... dezelfde mensen die middenin deze zooi zaten. In hoeverre heb je in de senaat getuigen nodig als de senaat zelf e getuige was?

Ik ben erg benieuwd naar wat voor TV dat gaat opleveren.

Wat trouwens helpt is dat de senaat nu van de democraten is en wellicht McConnell niet zomaar een stemming kan tegenhouden, dus niets doen zit er niet echt in. En ik weet niet of senatoren hier open en bloot gaan stemmen dat er niet zoveel aan de hand was. Ook dat wordt interessante TV.
Cyberpope schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:26:
[..Maar dit soort incidenten met een hoge spanningsboog lopen uit de hand.
Als je het best bewaakte gebouw ter wereld aanvalt met de intentie aanwezige politici te gijzelen of erger en er valt slechts 1 dode door schieten.... dat valt mij reuze mee. Dat hadden er zo 100 kunnen zijn.

Die gast die door een hartaanval omkwam doordat hij zichzelf per ongeluk in de ballen taserde bij het stelen van een schilderij..... sjees, dat tel ik niet eens mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Delerium op 08-01-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Michielgb schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Je verwijt hier een zwart/wit beeld (Politie kan niet inzien dat iemand zowel dader als slachtoffer is) maar vervolgens gebruik je dezelfde redenering om die vrouw niet ook als dader EN slachtoffer neer te zetten. Had ze tegen zichzelf bescherm moeten worden? Ja. Dat maakt haar een slachtoffer. Had ze niet het Capitool in moeten gaan, schreeuwen, tieren en door dat raam klimmen? Ja. Dat maakt haar een dader.
Ja dat is dus exact wat ik zeg. Maar de straf voor het schreeuwen, tieren en wellicht zelf het doorbreken van de linie had een zeer harde mep met een gummiknuppel moeten zijn. Dat is proportioneel geweld voor een dergelijke overtreding / gedrag.

Echter er is door (????) een situatie geschapen waardoor deze vrouw in een positie gebracht werd dat er geen andere middel ingezet kon worden als het hoogste geweldspectrum. Dat was volledig onnodig.

Dus was zij dader? Jazeker, ontken ik ook nergesn. . Maar ook slachtoffer. En in mijn optiek meer slachtoffer als dader. Ze had eerder tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Al was dat door eerder gepast geweld toe te passen als de gummiknuppel en/of zelf rubberen kogels, waterkanon, <vul maar niet dodelijk wapen in>. De strafmaat voor haar daden (de dood) is te zwaar. Maar onvermijdelijk door het niet eerder ingrijpen.

Maar gok dat degene die deze situatie geschapen hebben er geen seconde over nadenken behalve dat ze blij zijn dat ze een martelaar hebben die ze de komen jaren veelvuldig zullen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Delerium schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:32:
Als je het best bewaakte gebouw ter wereld aanvalt met de intentie aanwezige politici te gijzelen of erger en er valt slechts 1 dode door schieten.... dat valt mij reuze mee. Dat hadden er zo 100 kunnen zijn.
Hier dus ook het perspectief: Het valt mij ook mee, maar voor deze individuele vrouw een drama omdat er gewoon niet goed is ingegrepen.
Die gast die door een hartaanval omkwam doordat hij zichzelf per ongeluk in de ballen taserde bij het stelen van een schilderij..... sjees, dat tel ik niet eens mee.
Is niet leuk, maar wel humor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Cyberpope schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:26:
[...]

Maar nogmaals, zorg dat je de situatie beheerst voordat je naar het hoogste geweldspectrum gaat.
Dat ging hier niet, vooral omdat trump gefaald heeft en lang gewoonweg niet reageerde .
De vraag is hoever wilde trump dit en hoever ging de leiding hierin mee.

Je hebt dus de realiteit dat een aantal mogelijke gevaarlijke mensen het congress binnendrongen en op 1 deur van de politici zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Eerste draft van de articles of impeachment zijn al vrijgegeven:

Hier id de tekst te vinden:

https://www.nbcnews.com/p...ent-insurrection-n1253562
A copy of the draft, provided to NBC News by Cicilline's office, charges: "Donald John Trump engaged in high Crimes and Misdemeanors by willfully inciting violence against the Government of the United States."

The articles, if approved, seek to ban Trump from running for president again. The Constitution limits a president to two terms, even if they are not consecutive.

It says Trump has demonstrated he would be a "threat to national security, democracy, and the Constitution if allowed to remain in office." And it concludes: "President Trump thus warrants impeachment and trial, removal from office, and disqualification to hold and enjoy any office of honor, trust, or profit under the United States."
Vooral dat "or profit under the United States" kan misschien nog gevolgen hebben voor de fondsen die al geworven zijn...

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sen. Lisa Murkowski (Alaska) became the first Senate Republican to call for President Trump to resign, telling the Anchorage Daily News: “I want him to resign. I want him out. He has caused enough damage.”
En dat is de eerste (en for the record, een republikein die toch kritisch is richting Trump)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 18-09 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Valt me op in de arrestatie-golf dat de charges van de bestormers nu niet meteen van de hoogste orde zijn, maar veelal van het type

"He’s charged after allegedly entering a restricted area of the US Capitol with rioters Wednesday."

Daar zullen echt geen jarenlange gevangenisstraffen op volgen, maar ik ga er vanuit dat ze een fikse boete gaan krijgen. En de meest in het oog springende relschoppers wel degelijk een gevangenisstraf. Die gast op de kamer van Pelosi bijvoorbeeld.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
Delerium schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:32:
[...]
Maar dan gaat het naar de senaat waar men dus het proces oppakt voor een veroordeling en verwijdering. Alleen, in een proces heb je bewijsvoering en getuigen om de senaat te overtuigen.... dezelfde mensen die middenin deze zooi zaten. In hoeverre heb je in de senaat getuigen nodig als de senaat zelf e getuige was?

Ik ben erg benieuwd naar wat voor TV dat gaat opleveren.

Wat trouwens helpt is dat de senaat nu van de democraten is en wellicht McConnell niet zomaar een stemming kan tegenhouden, dus niets doen zit er niet echt in. En ik weet niet of senatoren hier open en bloot gaan stemmen dat er niet zoveel aan de hand was. Ook dat wordt interessante TV.
Er zijn een paar complicaties.
1. De Senaat komt tot 19 januari niet meer bijeen (op 12 en 15 januari staat telkens enkel een pro forma vergadering gepland).*
2. Waarschijnlijk is tot de inauguratie van Biden de Senaat nog van de GOP. De Senaat bestaat momenteel uit 99 senatoren, doordat Loeffler blijft zitten totdat Warnock ingezworen wordt. Perdue is al weg. De samenstelling is nu dus 51 Republikeinen, 48 Democraten (incl. Sanders en King als independents). De counties van Georgia hebben nog tot 15 januari om hun uitslag vast te stellen en dan heeft Georgia nog tot 22 januari om de uitslag officieel vast te stellen. Pas daarna kunnen Warnock en Ossoff ingezworen worden. Zelfs als Georgia de uitslag eerder officieel vaststelt, is 19 januari de eerst mogelijke optie om hen in de Senaat te krijgen.

Nog iets wat ik vergat: als Warnock en Ossoff voor de inauguratie van Biden ingezworen zouden worden, blijft McConnell nog de Senate Majority Leader omdat Pence als VP dan nog de doorslaggevende stem heeft. Dit hebben we in 2000 gezien: tot de inauguratie van Bush was Daschle (D) de Senate Majority Leader en vanaf de inauguratie van Bush was dat Lott (R).

*Uit de notulen van de Senaat van woensdag:
ORDERS FOR FRIDAY, JANUARY 8, 2021, THROUGH TUESDAY, JANUARY 19, 2021
Mr. MCCONNELL. Mr. President, I ask unanimous consent that upon the dissolution of the Joint Session, the Senate stand adjourned to then convene for pro forma sessions only, with no business being conducted on the following dates and times, and that following each pro forma session, the Senate adjourn until the next pro forma session: Friday, January 8, at 10 a.m.; Tuesday, January 12, at 12:30 p.m.; Friday, January 15, at 10 a.m. I further ask that when the Senate adjourns on Friday January 15, it next convene at 12 noon on Tuesday, January 19; further, that following the prayer and pledge, the morning hour be deemed expired, the Journal of proceedings be approved to date, and the time for the two leaders be reserved for their use later in the day; finally, that following leader remarks, the Senate proceed to a period of morning business, with Senators permitted to speak therein for up to 10 minutes each.
The VICE PRESIDENT. Without objection, it is so ordered.

[ Voor 31% gewijzigd door voske op 09-01-2021 00:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Naast aangeklaagd worden voor een Amerikaans bedrag, is ze ook geblokkeerd van Twitter: https://twitter.com/SidneyPowell1. Ook generaal Flynn is geblokkeerd, https://twitter.com/GenFlynn, net als zijn zoon. En daar kan dus nu Donald Trump ook bij: https://twitter.com/realDonaldTrump

Dus waarom ik de linkjes nog geef weet ik niet, misschien om het zelf te controleren.

Parler kan de toeloop nauwelijks aan, en er wordt lichte druk gezet om de app voor Parler te verwijderen uit app store en google play.

[ Voor 24% gewijzigd door Moby op 09-01-2021 00:28 . Reden: Aangevuld met Donald Trump ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:41
Koekoek, ze krijgen 24u om alles schoon te maken bij Parler.
Apple Has Threatened To Ban Parler From The App Store

Deze tweet vond ik treffend erover

:+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

No more Twitter for Trump :w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E22We0uiv45fL6Tu9HwZ-8mdZrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CV1hHofRAveAPrvACGPcztPE.jpg?f=fotoalbum_large

Parler ook onder druk van Apple:

[ Voor 74% gewijzigd door fsfikke op 09-01-2021 00:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
Zo, twitter banned net trumps twitter account: https://twitter.com/TwitterSafety/status/1347684877634838528

Weet verder op @ potus account ?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Na 4 lange jaren is het dan eindelijk zo ver. Ik zal het wel missen, zijn account was ondertussen 1 van mijn favorieten op m’n iPhone in de dooie uurtjes...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik heb even Newsmax aangezet om te kijken of ze dat nieuws van Trump's Twitter blokkade brengen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Best news ever. De wereld wordt er in iede geval beter van :)

Nu moet zijn leven zowat over zijn, zonder Twitter kan hij zijn ego niet meer bevredigen lijkt me...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
FunkyTrip schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:04:
Valt me op in de arrestatie-golf dat de charges van de bestormers nu niet meteen van de hoogste orde zijn, maar veelal van het type

"He’s charged after allegedly entering a restricted area of the US Capitol with rioters Wednesday."

Daar zullen echt geen jarenlange gevangenisstraffen op volgen, maar ik ga er vanuit dat ze een fikse boete gaan krijgen.
De meeste aanhoudingen vinden inderdaad plaats voor misdemeanor unlawful entry en/of curfew violation. Daarop staan geen zware straffen. Misdemeanor unlawful entry heeft als maximumstraf 180 dagen hechtenis en/of een geldboete van € 1.000. Curfew violation heeft als maximumstraf 10 dagen hechtenis of een geldboete van € 300. Tot op zekere hoogte zijn dit placeholders. Het is dus niet gezegd dat er na het strafrechtelijk onderzoek geen andere strafbare feiten bij komen / voor in de plaats komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hahahahaha een Newsmax pundit vergelijkt dit direct met Nazi Germany, communist Cuba, Venezuela.
:+ :+ :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Embarkation of the Pilgrims

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EO4qHQMJL314ZZg-CD-OF911b0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfwiDuA2fVt0tukviCDLLJ9s.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een foto. De rauwe ironie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

wildhagen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:32:
[...]

Best news ever. De wereld wordt er in iede geval beter van :)

Nu moet zijn leven zowat over zijn, zonder Twitter kan hij zijn ego niet meer bevredigen lijkt me...
Gek genoeg heeft hij nog geen Parler account. Ik denk dat hij die gaat overslaan, en meteen naar naar Gab gaat

En als laatste nog een screenshot van zijn account, ik denk 2 minuten voor de blokkade

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_ZcpjHKBnyR8OxBpXVwGbux7mo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3ZrHYkp9nA8Tf6waLvTwrVV.jpg?f=fotoalbum_small

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8nA6ZOc.png

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000

Laguna

Connaisseur

k995 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:41:
[...]

Dat ging hier niet, vooral omdat trump gefaald heeft en lang gewoonweg niet reageerde .
De vraag is hoever wilde trump dit en hoever ging de leiding hierin mee.

Je hebt dus de realiteit dat een aantal mogelijke gevaarlijke mensen het congress binnendrongen en op 1 deur van de politici zaten.
Die hele mob was er nooit geweest als Trump niet non-stop 2 maanden lang ongegronde tirades had gehouden met fraud, steal en rigged als sleutelwoorden. Dat is al genoeg om een democratie te ondermijnen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Hey... Donald Trump heeft mij ontvriend op Twitter :o

Onee, hij heeft een prem-ban.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:50:
Hey... Donald Trump heeft mij ontvriend op Twitter :o

Onee, hij heeft een prem-ban.....
Flynn volgt me niet meer, en toen merkte ik het op. Ook hij is weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Interessante take wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

voske schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:41:
[...]

De meeste aanhoudingen vinden inderdaad plaats voor misdemeanor unlawful entry en/of curfew violation. Daarop staan geen zware straffen. Misdemeanor unlawful entry heeft als maximumstraf 180 dagen hechtenis en/of een geldboete van € 1.000. Curfew violation heeft als maximumstraf 10 dagen hechtenis of een geldboete van € 300. Tot op zekere hoogte zijn dit placeholders. Het is dus niet gezegd dat er na het strafrechtelijk onderzoek geen andere strafbare feiten bij komen / voor in de plaats komen.
Dat die mensen in het Capitool waren is makkelijk vast te stellen. Of diegene ook daadwerkelijk schade heeft aangericht is natuurlijk lastiger te bewijzen. Maar ik neem aan dat ze daar later zeker ook naar zullen kijken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Laatst online: 17:11
Durf het bijna niet te vragen, maar??

Wat als?

Saddam Hussein, zichzelf gratie had verleent, of Khadaffi?

:?

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 16:07

Player1S

Probably out in the dark

fsfikke schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:57:
[...]

Dat die mensen in het Capitool waren is makkelijk vast te stellen. Of diegene ook daadwerkelijk schade heeft aangericht is natuurlijk lastiger te bewijzen. Maar ik neem aan dat ze daar later zeker ook naar zullen kijken.
Ach een man die weliswaar betrokken was bij een moord maar niet diegene was die het slachtoffer daadwerkelijk vermoord heeft is onlangs geëxecuteerd.

Dus binnen zijn geweest is toch voldoende voor 10 jaar??

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Een reactie van een (beginnend) Nederlands politicus. Ik ben me nog steeds aan het bedenken of hij enigszins gelijk heeft. Alles in mij schreeuwt om dit als onzin te verklaren.

https://twitter.com/tdeno.../1347691893732352003?s=21

(hoe embed ik Twitter-berichten)

[ Voor 8% gewijzigd door Krylinck op 09-01-2021 01:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000

Laguna

Connaisseur

De links zijn misschien dood de teksten staan er nog wel: CyBeRSPiN in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Krylinck schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:05:
Een reactie van een (beginnend) Nederlands politicus. Ik ben me nog steeds aan het bedenken of hij enigszins gelijk heeft. Alles in mij schreeuwt om dit als onzin te verklaren.

Dit is voor de volle 150 procent onzin. Vermoedelijk een populist die "politicus".

Twitter heeft get volste recht om, binnen de wet, haar regels te handhaven op hun eigen site. Ongeacht wie de regels schendt.

Met censuur heeft dit ongeveer niks nada noppes te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er zijn genoeg archives/backups en dergelijke. Daarnaast is dit wellicht ook een goed leermoment voor de media, om dit soort dingen niet meer te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Tom is een totale idioot die gruwelijk diep in menige fuik van beïnvloeding zit.

Hij volgt scripts die men hem aanreikt. Zit tot zijn nek in de netwerken rondom de Nashville verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Met [embed]

En ja Tom is toch niet boeiend. Lekker links laten liggen, geen aandacht geven.

[ Voor 9% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-01-2021 01:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het zou censuur zijn op moment dat twitter bijvoorbeeld een overheidsorganisatie zou zijn, echter Twitter is een privaat bedrijf en mag mensen verbannen van haar platform als ze de gebruiksvoorwaarden overtreden.

Dom weg roepen dat dit censuur is een voorbeeld van onkunde in de materie.
Op Tweakers mogen wij als crew ook (na overleg) mensen verbannen, Twitter mag dit ook op haar eigen platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Moby schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:46:
[...]

Gek genoeg heeft hij nog geen Parler account. Ik denk dat hij die gaat overslaan, en meteen naar naar Gab gaat

En als laatste nog een screenshot van zijn account, ik denk 2 minuten voor de blokkade

[Afbeelding]
88,1 mln volgers op @realDonaldTrump versus 33,4 mln op @potus.

Ik denk dat dit het begin is van de massale afwijzing van Trump. Als hij president af is, dan denk ik dat zijn zo machtige imperium echt flinke klappen gaat krijgen, en dat iedereen maar alles aan gaat grijpen om hem richting vele faillissementen te brengen. Hij zal uiteindelijk wel de in-de-nek-hijgende media en de vele persmuskieten ontvluchten om lekker oud te worden op een of andere ranche die hij nog heeft, waar je niks meer van hem zelf zal horen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Een SGP’er. Benieuwd hoe hij over vrijheid van meningsuiting denkt als ik zondag bij hem in de kerk ga schreeuwen dat alle priesters pedo zijn en het christendom een geloof van haat en angst is.

Zou ongeveer zelfde niveau zijn als de poep die trump geregeld spuwt... maar hey vrijheid van meningsuiting he

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
Als een president gebruik maakt van een commercieel platform om zijn standpunten te delen, heeft hij zich net als iedere andere gebruiker aan de regels van dat platform te houden. Daarnaast is het ook niet zo dat een president nu spontaan ook geen mogelijkheden meer zou hebben om zijn standpunten te delen: hij heeft de White House Office of the Press Secretary tot zijn beschikking om zijn standpunten, besluiten en activiteiten naar buiten te communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Bullet NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:11:
[...]

Het zou censuur zijn op moment dat twitter bijvoorbeeld een overheidsorganisatie zou zijn, echter Twitter is een privaat bedrijf en mag mensen verbannen van haar platform als ze de gebruiksvoorwaarden overtreden.

Dom weg roepen dat dit censuur is een voorbeeld van onkunde in de materie.
Op Tweakers mogen wij als crew ook (na overleg) mensen verbannen, Twitter mag dit ook op haar eigen platform
Dat is natuurlijk onzin, Twitter en Facebook zijn inmiddels zo dominant geworden dat ze onderdeel zijn van de publieke ruimte. De vergelijking met Tweakers gaat daarom ook scheef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:10:
[...]

Tom is een totale idioot die gruwelijk diep in menige fuik van beïnvloeding zit.

Hij volgt scripts die men hem aanreikt. Zit tot zijn nek in de netwerken rondom de Nashville verklaring.
Aanvulling, Tegenlicht over deze enge jongeman:
https://www.vpro.nl/progr.../lekker-conservatief.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

-ION- schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:15:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, Twitter en Facebook zijn inmiddels zo dominant geworden dat ze onderdeel zijn van de publieke ruimte. De vergelijking met Tweakers gaat daarom ook scheef.
Het zijn nog steeds private entiteiten dus zal er eerst een wet gemaakt moeten worden waarin staat dat ze niet zomaar belangrijke mensen mogen bannen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Player1S schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:14:
[...]

Een SGP’er. Benieuwd hoe hij over vrijheid van meningsuiting denkt als ik zondag bij hem in de kerk ga schreeuwen dat alle priesters pedo zijn
Ik denk niet dat hij dat tegenspreekt 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Jouw reactie is inderdaad onzin.

Zolang ze binnen de wet blijven hebben Twitter, Facebook etc het volste recht om hun eigen regels te handhaven.

Ze zijn niet verplicht Iedereen een podium te geven, en zeker niet om mee te werken aan het oproepen tot geweld en het zaaien van pure haat, zoals Trump altijd deed.

Trump mag nog altijd zijn mening uiten, hij zal dat alleen via een ander kanaal moeten doen. Het is en blijft geen censuur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995

Dat is het ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SidewalkSuper
:+ :+ :+

Profielfoto: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/1347693187142275072/mvcZBXjN_400x400.jpg

Nog één leuke edit erbij dan voor nu

[ Voor 60% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-01-2021 01:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k995
[...]

Helemaal niet, twitter en facebook zijn VS bedrijven en die hebben in de VS het recht posts and users te bannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Nee, het is onzin op Twitter of Facebook een bijzondere positie te geven door dat ze dominant zijn, dat is rechtsongelijkheid... 8)7

Zoals hier boven terecht is opgemerkt, een privé onderneming mag gewoon aangeven wat ze wel of niet op het platform willen. Ga je herhaaldelijk over de grens kunnen ze je account ontzeggen.

Iets wat overigens heel Amerikaans is. De grote techfiirma's; MS, Google enz enz hebben niet voor niets user agreements waar dit haar fijn in staat beschreven.

Ik weet zeker dat indien je bij Twitter in de UA gaat zitten zoeken dat je ook nog iets tegen gaat komen dat accounts in naam in bruikleen worden vergeven. Kortom, iedereen op twitter of facebook is niet eens eigendom van het account.

[ Voor 13% gewijzigd door Bullet NL op 09-01-2021 01:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Over Trump en Parler vond ik dit wel een aardige theorie:

Maar goed, dat was vanochtend, nu heeft hij weinig te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Daar zit een punt, de platforms zijn een macht. Maar, ze hebben zich aan het bestel onttrokken. Ze zien en gedragen zich als soeverein.

Dan kunnen we best ons afvragen “ja maar ze passen censuur toe”, de betere vraag zou zijn “hoe kan het dat die platforms zich überhaupt aan het bestel hebben weten te onttrekken”.

Probleem is wel, dan kom je met verkenning al snel uit bij exact dezelfde denktanks en oligarchen als achter het gebruik van Trump om het bestel te ontwrichten.

Meer weten? Zie mijn leeslijst voor onderzoek & publicaties hier: Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

Komt het idee dat er een fascistisch-corporatistisch netwerk aan touwtjes trekt over als iets wat gek is, begin dan eerst eens concreet met kijken naar het ontstaan van bijvoorbeeld Facebook: Virtuozzo in "De explosieve groei Big Tech - Oorzaak, gevolg en oplossing"

En ja, er is zelfs historisch precedent: Virtuozzo in "De explosieve groei Big Tech - Oorzaak, gevolg en oplossing"

Zonder Nixon en Reagan geen Trump.
Zonder conservatieve denktanks als Heritage Foundation en Cate Institute geen van die drie.
Zonder economen als Hayek, Friedman en Buchanan niets van het bovenstaande.
Zonder oligarchen als Peter Thiel, Robert Mercer en de Kochs geen Big Tech platforms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
user109731 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:24:
Over Trump en Parler vond ik dit wel een aardige theorie:
[Twitter]
Maar goed, dat was vanochtend, nu heeft hij weinig te kiezen...
Hij kan naar Gab _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gsb9WBTM30sXxZhsipz18--h2A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jr11xgvuh8fIFhNr9hKXTXdw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het gaat veel verder nog. Een zeloot die doelbewust Quisling speelt. Doorgeefluik van netwerk, data, contacten, perverse en subversieve propaganda. Gestoord. Bloedlink zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
Het mooie van sociale media is dat het ongefilterd de wereld in kan worden gestuurd,
en dat is dan ook weer het nadeel!

Er zijn mensen die echt; alles geloven omdat het zo beschreven staat!

Bijvoorbeeld, E = mc2. Nu is dat natuurlijk relatief, maar er zijn ook mensen die geloven in een 007
karakter dat zich Q noemt, die rationele mensen er schijnbaar van kan overtuigen om hem/haar/hun,
in te doen zien dat alles wat niet politiek rechts is, ofwel een kannibaal of een verschrikkelijke pedofiel is!

Wat is wijsheid? Probeer niet te veel op te steken van sociale media, en houdt het bij logica.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rev-anche schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:27:
Het mooie van sociale media is dat het ongefilterd de wereld in kan worden gestuurd,
en dat is dan ook weer het nadeel!

Er zijn mensen die echt; alles geloven omdat het zo beschreven staat!

Bijvoorbeeld, E = mc2. Nu is dat natuurlijk relatief, maar er zijn ook mensen die geloven in een 007
karakter dat zich Q noemt, die rationele mensen er schijnbaar van kan overtuigen om hem/haar/hun,
in te doen zien dat alles wat niet politiek rechts is, ofwel een kannibaal of een verschrikkelijke pedofiel is!

Wat is wijsheid? Probeer niet te veel op te steken van sociale media, en houdt het bij logica.
;)
Sociale media is macht. Pur sang. Dat zou evident mogen zijn enkel al omdat het een industrie is. De sturing en focus daarvan, nu ja, dat is meteen een kwestie van dominant gedachtegoed. Zie mijn eerdere bericht hierboven voor context, referenties en bronnen: Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 09-01-2021 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:31:
[...]

Sociale media is macht. Pur sang. Dat zou evident mogen zijn enkel al omdat het een industrie is. De sturing en focus daarvan, nu ja, dat is meteen een kwestie van dominant gedachtegoed. Zie mijn eerdere bericht hierboven voor context, referenties en bronnen: Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"
Sociale Media is ook zo iets als los zand..... Google+ en vele andere zijn daar voorbeeld van.
Wat vandaag hot is, kan morgen een enorme verschuiving krijgen naar een alternatief.

Sociale Media bestaat bij de gratie dat mensen er bij willen horen, Als Trump nu overstapt naar iets anders verhuizen complete volksstammen mee. Daar gaat je macht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:31:
[...]

Zeer zeker niet! Sociale media is niet meer dan een binaire taal aaneengeplakt door een paar zoekmachines waaruit je alles kunt maken en of halen uit de min of meer ziekelijke menselijke geest, just my 2 cents! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:18:
[...]

Jouw reactie is inderdaad onzin.

Zolang ze binnen de wet blijven hebben Twitter, Facebook etc het volste recht om hun eigen regels te handhaven.

Ze zijn niet verplicht Iedereen een podium te geven, en zeker niet om mee te werken aan het oproepen tot geweld en het zaaien van pure haat, zoals Trump altijd deed.

Trump mag nog altijd zijn mening uiten, hij zal dat alleen via een ander kanaal moeten doen. Het is en blijft geen censuur.
Volgens mij is het wel censuur, maar rechtmatig. De opruiende en ondermijnende boodschap dat de verkiezingen zijn gestolen wordt geweerd. Dat is censuur toegepast door Twitter.

Censuur of niet, Twitter mag dit doen. En eindelijk doen ze dit ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moeten we nu echt de XCKD link posten voor dergelijke domme oelewappers? Je kunt studenten wel naar de bron van begrip leiden, maar je kunt ze niet dwingen te drinken. En die gast is kurkdroog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even tussendoor, was het vergeten te vermelden. Hij is bijzonder adviseur van een a Amerikaans adviesbureau van de grootste Dominionistische kerk in de VS, geleid door een zekere dame, spiritueel adviseuse van Trump. Zit ook in het council for national policy.

Hij lijkt een kleine vis, maar dat is hij absoluut niet. Agent of Influence status.

Voor degene die zich nu afvraagt “wtf is dit nu weer, Dominionism, confessionele fascisten”, het is een van de grootste pijlers van macht in de Republikeinse netwerken.

Leestip: https://www.goodreads.com/book/show/46020029-shadow-network

In 1981, emboldened by Ronald Reagan's election, a group of some fifty Republican operatives, evangelicals, oil barons, and gun lobbyists met in a Washington suburb to coordinate their attack on civil liberties and the social safety net. These men and women called their coalition the Council for National Policy. Over four decades, this elite club has become a strategic nerve center for channeling money and mobilizing votes behind the scenes. Its secretive membership rolls represent a high-powered roster of fundamentalists, oligarchs, and their allies, from Oliver North, Ed Meese, and Tim LaHaye in the Council's early days to Kellyanne Conway, Ralph Reed, Tony Perkins, and the DeVos and Mercer families today.

Als Trump zich niet op Maga gericht had voor de actie bij het capitool, maar op de soldiers of god, dan was het Schluss geweest. We mogen van geluk spreken dat de machine achter Trump zich op 2024 richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:39:
[...]

Moeten we nu echt de XCKD link posten voor dergelijke domme oelewappers? Je kunt studenten wel naar de bron van begrip leiden, maar je kunt ze niet dwingen te drinken. En die gast is kurkdroog.
Onderschat niet de functie van de oelewapper.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

DeKever schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:37:
[...]

Volgens mij is het wel censuur, maar rechtmatig. De opruiende en ondermijnende boodschap dat de verkiezingen zijn gestolen wordt geweerd. Dat is censuur toegepast door Twitter.

Censuur of niet, Twitter mag dit doen. En eindelijk doen ze dit ook.
Tis geen censuur, het is regulering. Twitter past haar gebruiksvoorwaaden toe.
En ja, dat mogen ze.

Dat ze dit nu pas doen, tja.... Het account was wel in gebruik door een man met een bijzondere positie.

Ergens hoop ik dat Trump nu helemaal over het kookpunt is, maar goed.... Twitter nationaliseren zou wel iets heel erg on-republikeins zijn :o :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:35:
[...]

Sociale Media is ook zo iets als los zand..... Google+ en vele andere zijn daar voorbeeld van.
Wat vandaag hot is, kan morgen een enorme verschuiving krijgen naar een alternatief.

Sociale Media bestaat bij de gratie dat mensen er bij willen horen, Als Trump nu overstapt naar iets anders verhuizen complete volksstammen mee. Daar gaat je macht....
Ooit was dat correct. Maar, sociale media zijn niet het zand. Ze zijn de zeef. Vergeet daarbij niet waar het geld en de invloed vandaan komt voor de macht, het is een gedeeld ecosysteem, het maakt niets uit waar iemand zit. En probeer eens geen gebruik te maken van het ecosysteem.

Zie de eerdere leeslijst, Surveillance Capitalism geeft een helder beeld van de verschuivingen en de functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rev-anche schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:36:
[...]

Zeer zeker niet! Sociale media is niet meer dan een binaire taal aaneengeplakt door een paar zoekmachines waaruit je alles kunt maken en of halen uit de min of meer ziekelijke menselijke geest, just my 2 cents! :-(
Ik vrees dat je hier een harde confrontatie met een gevoelige realiteit hebt liggen, lees de volgende twee boeken een keer:

https://www.goodreads.com...f-surveillance-capitalism

https://www.amazon.com/dp/B01N4VV7B6/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
Virtuozzo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:44:
[...]

Ooit was dat correct. Maar, sociale media zijn niet het zand. Ze zijn de zeef. Vergeet daarbij niet waar het geld en de invloed vandaan komt voor de macht, het is een gedeeld ecosysteem, het maakt niets uit waar iemand zit. En probeer eens geen gebruik te maken van het ecosysteem.

Zie de eerdere leeslijst, Surveillance Capitalism geeft een helder beeld van de verschuivingen en de functionaliteit.
Met alle respect, ik zie allerlei verwijzingen naar politieke literatuur die ik nooit of te nimmer zelf aan zou schaffen, en nu nog niet!

Maar?!

Is er een commercieel belang?

Zo zie je maar, eerlijk duurt het langst O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Rev-anche op 09-01-2021 01:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rev-anche schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:50:
[...]

Met alle respect, ik zie allerlei verwijzingen naar politieke literatuur die ik nooit of te nimmer zelf aan zou schaffen, en nu nog niet!

Maar?!

Geen politieke literatuur.

Maar, je vraagt naar commercieel belang? 8) Kijk eens goed naar de enorme deregulering en fiscale mechanismen doorgezet in de periode Trump vanuit externe consultatie door de sector. “We write our own terms and impose them” 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Maar?!

Is dat een oprechte vraag?

Het commerciele belang is enorm. Niet vanwege de winsten die de sociale media op zich maken maar voor hun invloed op de politiek en het bepalen van het beleid in politiek. Daar zit het echte geld

Bovenstaande is een te korte uitleg die de waarheid geweld aan doet, het is complexer dan dat natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indoubt schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 01:56:
[...]

Is dat een oprechte vraag?

Het commerciele belang is enorm. Niet vanwege de winsten die de sociale media op zich maken maar voor hun invloed op de politiek en het bepalen van het beleid in politiek. Daar zit het echte geld

Bovenstaande is een te korte uitleg die de waarheid geweld aan doet, het is complexer dan dat natuurlijk
https://www.somo.nl/wp-co...ing_Financial-BigTech.pdf

Startpuntje. Topje, ijsberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Als je doelt op Twitter: beursgenoteerd dus ja. :P

Ik vind de ban dom, los van het feit dat Trump natuurlijk een hork is maar de argumenten van Twitter raken eigenlijk kant noch wal: het woord "patriot" wordt door Trump al veel langer gebruikt en slaat dus niet op de rellende gekkies van eergisteren, en dat Trump niet naar de beëdiging van Biden gaat betekent niet automatisch dat er op dat moment rellen uit gaan breken. Nogal vergezocht vind ik, los van het feit dat het gewoon censuur is (of je het nou eens met Trump bent of niet).

Sterker nog: dit wordt een pyrrusoverwinning, let maar op. :X Twitter geeft de gekkies nu veel stokken om mee te slaan. :X En dit kan juist de grote kan olie op het vuur zijn.

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 166 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid