De burgemeester van DC had geen toestemming gekregen vand e secretary of defense om de natioanl guarde op te stellen op 6 Jan. Ik denk dat dat voor 20 Januari wel kan.Laguna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:46:
Ik mag hopen dat ze op 20 januari alles wel op orde hebben tijdens de inauguratie, zodat die simpele figuren niet weer de boel kunnen verstoren.
Dat kan ie wel roepen maar wie hoort hem nu nog?Amphiebietje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:47:
[...]
Het probleem hiermee is dat Trump nu kan gaan roepen dat ze hem censureren en dus aan banden gelegd moeten worden.
Dat komt doordat Trump toestemming moest geven.jaapstobbe schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:48:
[...]
De burgemeester van DC had geen toestemming gekregen vand e secretary of defense om de natioanl guarde op te stellen op 6 Jan. Ik denk dat dat voor 20 Januari wel kan.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Haha ja we hebben lekker uitgeslapen tot kwart over 7shoombak schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:46:
[...]
Zo, lekker uitgeslapen na deze sensatie?
Het feit dat er maar 4 doden zijn gevallen toont aan dat er gewoon gekozen is om dit z'n beloop te laten omdat het een groep gelijk aan pubers/voetbalsupporters was. Op deze manier wordt het voor alle medestanders van Trump vrij eenvoudig afstand te nemen en zal de steun de komende 2 weken alleen nog maar verder afsterven.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Kan Pence nu met de 25th aan de slag.Woy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:45:
Joint session resolved, count is over
toch aardig wat whispers dat er serieus over nagedacht wordt.
Ze hebben ook geen keuze meer na gisteren. Je kunt als democratisch land onmogelijk iemand aan houden die een coup heeft proberen te plegen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Biden heeft aangegeven dat het een virtuele inauguratie wordt.Laguna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:46:
Ik mag hopen dat ze op 20 januari alles wel op orde hebben tijdens de inauguratie, zodat die simpele figuren niet weer de boel kunnen verstoren.
De ban is tijdelijk, 12 respectievelijk 24 uur. Daarna kan hij het roepen. Als hij dan permanent geband wordt, zal dat alleen als bewijs van zijn gelijk worden gezien.downtime schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:49:
[...]
Dat kan ie wel roepen maar wie hoort hem nu nog?
DDOS attack incoming...BoB_HenK schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:51:
[...]
Biden heeft aangegeven dat het een virtuele inauguratie wordt.
Hoe zo niet? Lijkt me toch dat dat moet kunnen.Player1S schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:50:
[...]
Kan Pence nu met de 25th aan de slag.
Je kunt als democratisch land onmogelijk iemand aan houden die een coup heeft proberen te plegen.
Ik zie op conservatieve fora zoals op Reddit en conservatieve websites dat dit ook gespind wordt richting een free speech issue. Ironisch genoeg werd ik linea recta geband toen ik er wat van zei.Amphiebietje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:51:
[...]
De ban is tijdelijk, 12 respectievelijk 24 uur. Daarna kan hij het roepen. Als hij dan permanent geband wordt, zal dat alleen als bewijs van zijn gelijk worden gezien.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dus laat je je gijzelen door een bullebak op die manier? Dat is waar we de laatste 4 jaar naar hebben zitten kijken for that matterAmphiebietje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:51:
[...]
De ban is tijdelijk, 12 respectievelijk 24 uur. Daarna kan hij het roepen. Als hij dan permanent geband wordt, zal dat alleen als bewijs van zijn gelijk worden gezien.
De enige manier om te onderhandelen met de maffia is door consequent niet te onderhandelen met ze.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Omdat je dat normaliter enkel in 'democratische' (volgens de president hemzelf) bananenrepublieken ziet. In een echt democratisch land zit zo iemand beter in de gevangenis.jaapstobbe schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:52:
[...]
Hoe zo niet? Lijkt me toch dat dat moet kunnen.
Dat de inauguratie zonder publiek plaatsvindt weerhoudt demonstranten niet om weer richting Capitol Hill af te reizen.BoB_HenK schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:51:
[...]
Biden heeft aangegeven dat het een virtuele inauguratie wordt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Er zijn beelden van politieagenten die letterlijk de hekken openen en selfies nemen met de terroristen die het Capitool binnendrongen. Afgelopen zomer stond overal riot politie met militaire uitrusting toon er onrust in DC was, nu stonden er louter (naar Amerikaanse standaarden) wat verdelde parkeerwachten omdat Trump (die gaat over DC aangezien het geen staat is) weigerde de boel goed te beveiligen. Heeft helemaal niets met 'zijn beloop laten' te maken en alles met het moedwillig proberen een coup poging te faciliterenshoombak schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:46:
[...]
Zo, lekker uitgeslapen na deze sensatie?
Het feit dat er maar 4 doden zijn gevallen toont aan dat er gewoon gekozen is om dit z'n beloop te laten omdat het een groep gelijk aan pubers/voetbalsupporters was. Op deze manier wordt het voor alle medestanders van Trump vrij eenvoudig afstand te nemen en zal de steun de komende 2 weken alleen nog maar verder afsterven.
Dan breken in een praktisch leeg gebouw. Kan me niet voorstellen dat Biden zijn inaugaratie op CH houdt.Laguna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:54:
[...]
Dat de inauguratie zonder publiek plaatsvindt weerhoudt demonstranten niet om weer richting Capitol Hill af te reizen.
[ Voor 14% gewijzigd door BoB_HenK op 07-01-2021 09:55 ]
free speech werkt maar 1 kant op heph4ge schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Ik zie op conservatieve fora zoals op Reddit en conservatieve websites dat dit ook gespind wordt richting een free speech issue. Ironisch genoeg werd ik linea recta geband toen ik er wat van zei.
Welkom op Reddit. Op bepaalde subreddits kunnen de mods zelfs niet met enige vorm van een tegenargument omgaan.ph4ge schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Ik zie op conservatieve fora zoals op Reddit en conservatieve websites dat dit ook gespind wordt richting een free speech issue. Ironisch genoeg werd ik linea recta geband toen ik er wat van zei.
Regels zijn voor andere ("dat soort") mensenph4ge schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Maar natuurlijk. Maar denk je dat Trump en zijn supporters dat zo zien?polthemol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Dus laat je je gijzelen door een bullebak op die manier? Dat is waar we de laatste 4 jaar naar hebben zitten kijken for that matterGewoon bannen die hap, klaar. Gaat hij maar wat gillen op OANN of weet ik veel wat.
De enige manier om te onderhandelen met de maffia is door consequent niet te onderhandelen met ze.
Verder is er nog het probleem dat het het officiële account van de President is, en ook dat kan als hefboom worden gebruikt voor beeldvorming:
"EVIL TWITTER, FACEBOOK & INSTAGRAM CENSOR OFFICIAL POTUS ACCOUNT, SHUT THEM DOWN BY REPEALING SECTION 320!!!"
Trump is niet welkom in Schotland (iets met Corona en niet-essentiële reizen):Pierre schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:46:
Zo Biden kan aan de gang, zou Trump nog naar Schotland willen. Wat een idiote nacht en wat een idioot land.
https://www.ad.nl/buitenl...te-huis-verlaat~af36467b/
Nu Donald ff geen twitter heeft, is het wat lastig om z'n uitspraken en statements te vinden.
Maar dit is 't nieuwste:
Maar dit is 't nieuwste:
"end of the greatest first term in presidential history""Even though I totally disagree with the outcome of the election, and the facts bear me out, nevertheless there will be an orderly transition on January 20th," Trump said in the statement, repeating false claims he has made throughout the last two months.
"I have always said we would continue our fight to ensure that only legal votes were counted. While this represents the end of the greatest first term in presidential history, it's only the beginning of our fight to Make America Great Again."

Sarcasm is my superpower! What's yours?
Welkom op Amerikaanse fora in het algemeen. "America is great and I am right" is voor veel lieden daarzo ongeveer de standaard instelling...daanb14 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:56:
[...]
Welkom op Reddit. Op bepaalde subreddits kunnen de mods zelfs niet met enige vorm van een tegenargument omgaan.
ha nee, dat is de grap: Dat is het niet. Er is een officieel account voor de POTUS, maar dat gebruikt hij zelden tot nooit. Trump heeft altijd getwitterd via zijn eigen, persoonlijke accountAmphiebietje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:57:
[...]
Maar natuurlijk. Maar denk je dat Trump en zijn supporters dat zo zien?
Verder is er nog het probleem dat het het officiële account van de President is, en ook dat kan als hefboom worden gebruikt voor beeldvorming:
"EVIL TWITTER, FACEBOOK & INSTAGRAM CENSOR OFFICIAL POTUS ACCOUNT, SHUT THEM DOWN BY REPEALING SECTION 320!!!"
Hoe Trump en zijn supporters dat zien is voor de rest ook niet relevant: de enige manier om een gijzeling nutteloos te maken is door op geen enkele manier te onderhandelen of toe te geven. Wat wil hij doen? Boos gaan tweeten?
Ik zou dat ook absoluut niet proberen op r/sino. Die zien de hele bestorming van het Capitool als een rechtvaardiging voor de behandeling van demonstranten in Hong Kong.Amphiebietje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:59:
[...]
Welkom op Amerikaanse fora in het algemeen. "America is great and I am right" is voor veel lieden daarzo ongeveer de standaard instelling...
Warhammer 40k, chaos alignment?Nnoitra schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:58:
"end of the greatest first term in presidential history"
Deze kwam ik ook net tegen op Twitter (geen idee of deze al gepost was)
[Twitter: https://twitter.com/RexChapman/status/1347077202156933121]
[Twitter: https://twitter.com/RexChapman/status/1347077202156933121]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Denk je nou echt dat dat soort FAKE NEWS feiten bij zijn aanhangers bekend zijn?polthemol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:00:
[...]
ha nee, dat is de grap: Dat is het niet. Er is een officieel account voor de POTUS, maar dat gebruikt hij zelden tot nooit. Trump heeft altijd getwitterd via zijn eigen, persoonlijke accountSterker nog: dat leverde meteen vanaf het begin van zijn presidentschap al het issue op hoe daarmee moest worden omgegaan. Twitter is daar blijkbaar nu over uit.
BIGLY. TV interview met Fox waarin hij uit zijn dak gaat?Hoe Trump en zijn supporters dat zien is voor de rest ook niet relevant: de enige manier om een gijzeling nutteloos te maken is door op geen enkele manier te onderhandelen of toe te geven. Wat wil hij doen? Boos gaan tweeten?
niet relevant. Die aanhangers zijn al verloren, afgeschreven volk. Negeren, niets meer mee doen voor de rest, ze mogen hun stemmen nog uitbrengen en klaar.Amphiebietje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:03:
[...]
Denk je nou echt dat dat soort FAKE NEWS feiten bij zijn aanhangers bekend zijn?
5% integriteit, 30% damage control, 65% moral bankruptcy. Dat is McConnell.ph4ge schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:32:
[...]
Dat is geen integriteit, dat is damage control.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
/r/conservative is het schoolvoorbeeld van Wikipedia: Cognitive dissonanceph4ge schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Daar wordt echt niet van afgeweken, dat is namelijk traditie.BoB_HenK schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:54:
[...]
Dan breken in een praktisch leeg gebouw. Kan me niet voorstellen dat Biden zijn inaugaratie op CH houdt.
Sorry, ik was in de war met de vrouw van McCainDevWouter schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:29:
[...]
Weten we dat wel zeker? Volgens de nieuws heeft ze dat in 2016 niet gedaan en voor 2020 heeft ze haar stem geheim gehouden.
Ze heeft in 2016 wel republikein gestemd maar dat was niet Trump. Voor 2020 kan ik geen bronnen vinden.
Dit dus.
Bij de vierde termijn Roosevelt, die van Ford en die van Truman gebeurde inauguratie in het WH. Die van Reagan gebeurde binnen in plaats van buiten. Zelfde geldt voor die van Taft. Kan dus prima van worden afgeweken.Laguna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:09:
[...]
Daar wordt echt niet van afgeweken, dat is namelijk traditie.
Wat ik mij eigenlijk afvraag, de stemmen voor de president en vice president worden los geteld, is het dan mogelijk dat die niet gelijk zijn? Dus dat bijvoorbeeld Biden president zou worden, met Pence als vice president? Dat lijkt mij nogal vreemd.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nou hehe..
"Even though I totally disagree with the outcome of the election, and the facts bear me out, nevertheless there will be an orderly transition on January 20th," Trump said in a statement.
"Even though I totally disagree with the outcome of the election, and the facts bear me out, nevertheless there will be an orderly transition on January 20th," Trump said in a statement.
Cindy McCain?FunkyTrip schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:10:
[...]
Sorry, ik was in de war met de vrouw van McCain
Bedoel je niet z'n dochter Meghan?On Sept. 22 — two weeks before voting got underway in Arizona — McCain publicly endorsed Biden, citing her long-standing friendship and respect for someone who usually disagreed with her husband, but never wavered in his love of country.
Saved by the buoyancy of citrus
Het is in theorie mogelijk. In 1836 kreeg Martin van Buuren (interssant feitje: beste man werd thuis opgevoed met Nederlands als eerste taal en is daarmee de enige US president die Engels niet als eerste taal had) genoeg stemmen om president te worden, maar zijn running mate Johnson kwam één stem te kort voor een meerderheid omdat Virginia's 23 electors weigerden op hem stemmen en daarmee faithless werden.Woy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:16:
Wat ik mij eigenlijk afvraag, de stemmen voor de president en vice president worden los geteld, is het dan mogelijk dat die niet gelijk zijn? Dus dat bijvoorbeeld Biden president zou worden, met Pence als vice president? Dat lijkt mij nogal vreemd.
[ Voor 7% gewijzigd door BoB_HenK op 07-01-2021 10:31 ]
Ik ben wel benieuwd naar beelden van Trumpisten met sniper rifles in het Capitool, kom maar door.Wilf schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:01:
Als je het filmpje ziet is dat niet geheel duidelijk. Er staan Trumpisten in beeld met sniper rifles en een Trumpist die zodra het schot valt zijn handen omhoog doet
Pff, ik ben volledig in de war. Geen idee meer wie het was dan. De vrouw van een prominent politicus die een hekel had aan Trump iig.Cyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:17:
[...]
Cindy McCain?
[...]
Bedoel je niet z'n dochter Meghan?
Dit dus.
/r/conservatives is ietsje beter...daar zitten ook een hoop conservatieve Trump-haters tussen.Tk55 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:08:
[...]
/r/conservative is het schoolvoorbeeld van Wikipedia: Cognitive dissonance
Dit dus.
Was wel het meest interessante seizoen ooit.
Ben benieuwd welke serie/episode ze het volgende seizoen gaan naspelen.
Ben benieuwd welke serie/episode ze het volgende seizoen gaan naspelen.
[ Voor 24% gewijzigd door enchion op 07-01-2021 10:23 ]
How do you save a random generator ?
Dit gaat over de vrouw die doodgeschoten is.
https://www.bd.nl/dossier...erachter-op-tv~aa0686644/
Het gevolg van jarenlang zaaien en hersenspoelen. In normale omstandigheden was zijn niet zo geradicaliseerd.
Het gevolg van jarenlang zaaien en hersenspoelen. In normale omstandigheden was zijn niet zo geradicaliseerd.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Grappig, ironisch en ergens zet het je aan het denken: dit zijn de redenen dat staten van de VS economische sancties aan de broek krijgen.Afghanistan, Somalië en Irak volgen de situatie in de Verenigde Staten op de voet en hebben hun bezorgdheid geuit. Als de zaken escaleren, zullen ze een gezamenlijke vredesmacht naar Washington sturen om de orde te herstellen en de ‘democratie’ te beschermen.
Bensimpel
Positieve meneer
Trump kent het woord: Verlies totaal niet. Komt niet voor in zijn woordenboek en zo is hij niet opgevoed. Je kunt alleen winnen, verliezen bestaat niet. Hoe vies hij ook moet spelen, hij zal winnen.renegrunn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:16:
Nou hehe..
😆 - Denk ook eens om ;)
Hij gooide ook vast het bord Monopoly van de tafel als hij niet wonBensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:29:
[...]
Trump kent het woord: Verlies totaal niet. Komt niet voor in zijn woordenboek en zo is hij niet opgevoed. Je kunt alleen winnen, verliezen bestaat niet. Hoe vies hij ook moet spelen, hij zal winnen.
Grappig, dat deed ik met mens erger je nietD-e-n schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:32:
[...]
Hij gooide ook vast het bord Monopoly van de tafel als hij niet won
Heel triest dit..Joris748 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:23:
per aspera ad astra
ambities om president van de VS te worden? ;PSmitovic schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:32:
[...]
Grappig, dat deed ik met mens erger je niet
https://www.nu.nl/285301/...-passend-slotakkoord.html
Ik denk dat Maarten van Rossem het heel goed samenvat. Deze teringzooi had alles en iedereen van mijlenver moeten zien aankomen. Elke enabler hiervan die die bestorming nu afwijst/zich distantieert van Trump (stemmers, politici, you name it) heeft een beste berg boter op zijn harses.
Tja een slachtoffer van the social dilemma.Joris748 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:23:
Dit zijn appels en peren. Natuurlijk zijn er grote groepen rechts-extremisten met debiele plannen. Soms worden die ook daadwerkelijk uitgevoerd met grote gevolgen (kijk naar McVeigh)Verwijderd1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:38:
[...]
Ik vind het een false equivalence. Dat de FBI zich bezighoudt met het infiltreren van terrorisme cellen (waaronder het plot om een gouverneur te kidnappen) is realiteit.
Ik had het "gewoon" over de rellen op straat. Elke keer als er rellen begonnen, kwam er wel een bericht voorbij dat geheime groepen de rellen initieerden. Of de broodjes app van de bakstenen die random op straat stonden (kwam gisteren ook weer langs), terwijl als je de camera zou draaien je gewoon een werkplaats zag.
Terwijl de waarheid simpel is: Er lopen rotte appels in de eigen groep.
KIJKEN OP EIGEN RISICO
Maar op dumpert staan nu beelden die iets eerder zijn. Je ziet haar door een deur willen klimmen, en word dan door een beveiliger neer geschoten.
Persoonlijke mening: ik heb alleen medelijden met haar familie. Met haar niet, eigen schuld, hele dikke bult
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ze haten niet zozeer de Democraten (denk ik), dat zal wellicht best, maar het is meer dat ze daadwerkelijk denken “het volk” te vertegenwoordigen. Ze willen gewoon niet weten van een democratisch proces. Geloven daadwerkelijk dat de regering altijd alleen maar marionetten van big corporate zijn. En regeringen laten hun oor ook (te) veel naar big business hangen. De ironie is dat deze mensen zelf de marionetten zijn. Zij lopen het risico, zij worden bespeeld door menners zoals de imbeciel Trump. Als zo’n simpele ziel als zo ver kan komen. Hopelijk kunnen de Democraten de aankomende jaren de juiste koers varen.redfoxert schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 02:00:
[...]
Het was ook meer sarcastisch bedoeld op zijn claim dat het bij zijn inauguratie zo druk was
Het volk dat binnen was, was in ieder geval van een bijzonder plumage, en niet zo anarchistisch als je zou verwachten eigenlijk.
[...]
Ik doelde hiermee niet zozeer op "DE" burgeroorlog, maar meer eentje tussen hardliner "Trump" aanhangers en "de rest". Ik zie de Democrats niet zo snel een meute optrommelen om een staatsgreep te plegen, al zullen er vast genoeg zijn.
Ik vind het moeilijk te begrijpen waarom er mensen zijn die een andere groep zo diepgeworteld kan haten, alleen maar vanwege politieke motivaties. Compleet gehersenspoeld als je het mij vraagt.
25e amendement zie ik ook niet snel gebeuren, maar kan Trump zelfs zijn VP ontslaan, zoals hij al met zoveel ministers en stafleden heeft gedaan?
een treffende spreuk
Het ware beter geweest indien dit conflict uitgevochten was op de begraafplaats van Gettyburg. Ook goed voor het historisch besef
Vermoord door Trump, alleen niet eigenhandig.Laguna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:35:
[...]
Tja een slachtoffer van the social dilemma.
een treffende spreuk
Trump is op zijn minst medeplichtig. Maar ze is vermoord door QAnon. En laten we ons echt niet vergissen in de mogelijkheid dat er in Nederland ook iemand zo doordraait door die onzin.pro_6or schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:41:
[...]
Vermoord door Trump, alleen niet eigenhandig.
De laatste keer dat het niet bij het Capitool was, was in 1945. Sinds 1981 is er niet afgeweken van de huidige locatie bij het Capitool, daar gaan ze echt niet van afwijken. Ze zullen nog eerder de hele omgeving hermetisch afsluiten dan dat ze uitwijken naar een andere locatie. Je onderschat wat mij betreft Amerikaanse tradities.BoB_HenK schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:13:
[...]
Bij de vierde termijn Roosevelt, die van Ford en die van Truman gebeurde inauguratie in het WH. Die van Reagan gebeurde binnen in plaats van buiten. Zelfde geldt voor die van Taft. Kan dus prima van worden afgeweken.
Hij is de aanstichter. Hij riep die mensen letterlijk op naar het Capitool te gaan. "We're gonna walk down - and I'm gonna be with you - we're gonna walk down... to the Capitol!"
Hij ging vervolgens natuurlijk niet mee, maar die mensen luisterden "gewoon" naar de president.
reddit.com/r/tokkiefeesboek is ook echt weer een goedmijn vandaag. Complotten over antifa infiltratie en mensen die hopen dat hetzelfde in Nederland gebeurt.
Als je een tijdje in Amerika hebt gewoond kun je dit al veel makkelijker snappen. Alles daar draait erom dat de ander 'slecht' is. En dat is niet alleen zo in de politiek, maar ook in simpele reclames. In beide gevallen draait 95% om het afkraken van de ander/het andere merk, en de andere 5% zijn wat disclaimers en nog een simpele boodschap dat je dus hun kandidaat/produkt moet kiezen.redfoxert schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 02:00:
[...]
Ik vind het moeilijk te begrijpen waarom er mensen zijn die een andere groep zo diepgeworteld kan haten, alleen maar vanwege politieke motivaties. Compleet gehersenspoeld als je het mij vraagt.
[removed]
Ja, je hebt gelijk, opgeklopt door die enge groepen idioten. Maar die worden wel aangespoord, gelegitimeerd door Trump.PWM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:43:
[...]
Trump is op zijn minst medeplichtig. Maar ze is vermoord door QAnon. En laten we ons echt niet vergissen in de mogelijkheid dat er in Nederland ook iemand zo doordraait door die onzin.
100%. Dat is ook mijn angst, mensen zitten ook hier elkaar op te jutten. Complete idioten zoals Willem engel worden gehoord. Aanhangers vinden dat mensen die echt nog gezond verstand hebben “sheep” zijn, niet woke zoals zei. Je bereikt ze niet.
een treffende spreuk
Reddit moet je per definitie ver weg van blijven. (niet in de laatste plaats vanwege de bijzondere manier van navigeren in discussies; wie heeft dat verzonnen). Een waar afvoerputje van het internet.daanb14 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:46:
reddit.com/r/tokkiefeesboek is ook echt weer een goedmijn vandaag. Complotten over antifa infiltratie en mensen die hopen dat hetzelfde in Nederland gebeurt.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
r/tokkiefeesboek is een community om te lachen om die mensen met screenshots van Facebook.Gunner schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:49:
[...]
Reddit moet je per definitie ver weg van blijven. (niet in de laatste plaats vanwege de bijzondere manier van navigeren in discussies; wie heeft dat verzonnen). Een waar afvoerputje van het internet.
Ik vind het vooral heel triest dat het zover heeft kunnen komen. Dat mensen zover van de realiteit af kunnen komen staan, dat ze die leugens zijn gaan geloven en tot actie over gaan. Ze werkte nota bene "14 jaar bij de Amerikaanse luchtmacht en was gedurende haar loopbaan een hooggeplaatste veiligheidsfunctionaris." Ze was dus zeker niet dom.-PassY- schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:39:
[...]
KIJKEN OP EIGEN RISICO
Maar op dumpert staan nu beelden die iets eerder zijn. Je ziet haar door een deur willen klimmen, en word dan door een beveiliger neer geschoten.
Persoonlijke mening: ik heb alleen medelijden met haar familie. Met haar niet, eigen schuld, hele dikke bult
(Wil niet zeggen dat anderen niet bestraft hoeven te worden voor wat ze gedaan hebben)
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik vraag me ook de rol af van de familie? Hebben die nooit reden gezien om in te grijpen bij haar?PWM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:43:
[...]
Trump is op zijn minst medeplichtig. Maar ze is vermoord door QAnon. En laten we ons echt niet vergissen in de mogelijkheid dat er in Nederland ook iemand zo doordraait door die onzin.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Kan wel zijn, maar we kunnen het met elkaar eens zijn dat er een hoop extreme visies op gepost worden.daanb14 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:50:
[...]
r/tokkiefeesboek is een community om te lachen om die mensen met screenshots van Facebook.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Bensimpel
Positieve meneer
Geen idee of dit eerder is gepost, alvast sorry 
https://tuckbot.tv/#/watch/ks62gq
Maar wat een zooi in het kantoor van Pelosi. Ze hebben daar goed huisgehouden..
😆 - Denk ook eens om ;)
Nouja, onder de FvD stemmers zijn ook 2 hoofdgroepen te onderscheiden: (zeer) lager opgeleiden en (zeer) hoog opgleiden. PhD's of nauwelijks een MAVO/VMBO diploma. Een opleiding is geen garantie voor een kritische geest, bij veel opleidingen, ook hogere, leer je steeds een nauwer specialisme, en dus steeds minder de neuronen ook eens buiten dat vakgebiedje te gebruiken.Joris748 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:50:
[...]
Ik vind het vooral heel triest dat het zover heeft kunnen komen. Dat mensen zover van de realiteit af kunnen komen staan, dat ze die leugens zijn gaan geloven en tot actie over gaan. Ze werkte nota bene "14 jaar bij de Amerikaanse luchtmacht en was gedurende haar loopbaan een hooggeplaatste veiligheidsfunctionaris." Ze was dus zeker niet dom.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Enge, maar in toennemende mate minder onrealistische gedacht. Zou de beveiliging tijdens de bordesfoto verder worden opgekriktpro_6or schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:47:
[...]
Ja, je hebt gelijk, opgeklopt door die enge groepen idioten. Maar die worden wel aangespoord, gelegitimeerd door Trump.
100%. Dat is ook mijn angst, mensen zitten ook hier elkaar op te jutten. Complete idioten zoals Willem engel worden gehoord. Aanhangers vinden dat mensen die echt nog gezond verstand hebben “sheep” zijn, niet woke zoals zei. Je bereikt ze niet.

Ben benieuwd of/hoe veel staatsgeheimen er zijn buit gemaakt. Zijn foto's naar buiten gekomen van iemand die Pelosi's mail zat te lezen omdat haar PC niet was vergrendeldBensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:53:

[ Voor 27% gewijzigd door BoB_HenK op 07-01-2021 10:55 ]
Denk dat jij dan niet snapt dat het een forum is waar je zelf je onderwerpen kiest om te volgen.Gunner schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:51:
[...]
Kan wel zijn, maar we kunnen het met elkaar eens zijn dat er een hoop extreme visies op gepost worden.
Er staan evenveel extreme visies op, dan dat er niet-extreme staan.
Dan kan je Twitter, Instagram, tiktok, facebook ook onder dezelfde afvoerputjes van het internet scharen
Er gaat inderdaad een hoop extremisme rond op Reddit, maar dat is dus afhankelijk van de subreddit waar je je op bevindt. Plekken als r/networking, r/fortinet en r/tokkiefeesboek zijn daar natuurlijk niet de plekken voor. De subreddits waar het om gaat, zoals r/conservative gaat men mij ook niet op vinden. Reddit kan ontzettend leuk zijn en is ook een goede plek om memes te vinden, ook over IT, zoals r/networkingmemes. Alleen kun je gewoon beter wegblijven van bepaalde subreddits en hebben die wat mij betreft eigenlijk geen plek op Reddit. Alleen datzelfde probleem speelt ook op bijvoorbeeld Facebook.Gunner schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:51:
[...]
Kan wel zijn, maar we kunnen het met elkaar eens zijn dat er een hoop extreme visies op gepost worden.
Voor de visueel ingestelden, NOS heeft hier onderzoek naar laten doen door ipsosBrent schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:54:
[...]
Nouja, onder de FvD stemmers zijn ook 2 hoofdgroepen te onderscheiden: (zeer) lager opgeleiden en (zeer) hoog opgleiden. PhD's of nauwelijks een MAVO/VMBO diploma. Een opleiding is geen garantie voor een kritische geest, bij veel opleidingen, ook hogere, leer je steeds een nauwer specialisme, en dus steeds minder de neuronen ook eens buiten dat vakgebiedje te gebruiken.
:strip_exif()/f/image/LpDk3N3dKcXvPSSifmFyhu7m.jpg?f=fotoalbum_large)
Laatste keer dat het niet bij het Capitool was, was in 1974. Ik ben bekend met de hang naar tradities, echter verwacht ik dat het de inschatting van de secret service zal zijn dat het niet veilig genoeg is (en dat deze doorslaggevend is)Laguna schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:45:
[...]
De laatste keer dat het niet bij het Capitool was, was in 1945. Sinds 1981 is er niet afgeweken van de huidige locatie bij het Capitool, daar gaan ze echt niet van afwijken. Ze zullen nog eerder de hele omgeving hermetisch afsluiten dan dat ze uitwijken naar een andere locatie. Je onderschat wat mij betreft Amerikaanse tradities.
[ Voor 26% gewijzigd door BoB_HenK op 07-01-2021 11:00 ]
Op CNN is het wel één lange rant geworden zo langzamerhand. Zitten aan één stuk door hun eigenlijk gelijk te bevestigen en maken er wel erg een zwart vs wit verhaal van. Bij de verkiezingen zelf was het al redelijk out in the open. Maar inmiddels heeft het helemaal niks meer met objectieve journalistiek te maken.

Hij suggereert het zeker met kreten als "we're going to walk.." en "let's walk down.." maar ik kan de phrase "and I'm gonna be with you" niet vinden. Eerder in de speech al gezegd of heb je nu iets toegevoegd?Cyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:45:
Hij is de aanstichter. Hij riep die mensen letterlijk op naar het Capitool te gaan. "We're gonna walk down - and I'm gonna be with you - we're gonna walk down... to the Capitol!"
Hij ging vervolgens natuurlijk niet mee, maar die mensen luisterden "gewoon" naar de president.
YouTube: President Trump addresses supporters gathered in Washington, D.C.
Edit: Niet om te suggereren dat hij niet verantwoordelijk is voor wat er gister gebeurde, maar benieuwd of ik iets in die lange, irritante speech heb gemist (had me 's middags al voorgenomen om het uit te zitten, maar schakelde af en toe toch onbewust uit.
Thanks, toch gemist blijkbaar.Cyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:04:
Begin op 4 minuten, 45 seconden volhouden. Ik heb Trump geciteerd:
YouTube: Hey, Republicans Who Supported This President: Are We Great Again Ye...
[ Voor 33% gewijzigd door JohnnieWbl op 07-01-2021 11:07 ]
Gisteren zeiden ze dat Amerika een voorbeeld moet nemen aan landen waar zwart en wit wel goed met elkaar samenleven en waar de overheid de zaken wel op orde heeft. Voorbeeld: Zuid-AfrikaPLAE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:58:
Op CNN is het wel één lange rant geworden zo langzamerhand. Zitten aan één stuk door hun eigenlijk gelijk te bevestigen en maken er wel erg een zwart vs wit verhaal van. Bij de verkiezingen zelf was het al redelijk out in the open. Maar inmiddels heeft het helemaal niks meer met objectieve journalistiek te maken.
I shit you now
CNN is inderdaad af en toe een beetje de weg kwijt, hoewel ze ook hele fijne anchors hebben.
Hij heeft zeker "with you" gezegd in het begin. Toen ben ik begonnen met appen naar vrienden dat het mis ging.JohnnieWbl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Hij suggereert het zeker met kreten als "we're going to walk.." en "let's walk down.." maar ik kan de phrase "and I'm gonna be with you" niet vinden. Eerder in de speech al gezegd of heb je nu iets toegevoegd?
[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 07-01-2021 11:03 ]
Ze kan nog wel even tukken, ik zag een opklap bed staanBensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:53:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Smitovic schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:32:
Grappig, dat deed ik met mens erger je niet
offtopic:
Deed je dat bij mens erger je wel of niet?
Deed je dat bij mens erger je wel of niet?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Het gaat om massavorming. Er zijn een aantal mensen die van nature uit eigen interesse radicaliseren. Vanuit een enorme afkeer van het systeem waarin ze zijn opgegroeid of door nieuwe omstandigheden. Kijk naar bijvoorbeeld de RAF.
Waar je vroeger eerst min of meer geïsoleerd moest raken in je zoektocht naar de 'rechtvaardige' kant van de medaille en gerekruteerd voor radicale organisaties of bewegingen en echt moeite moest doen om gelijkgestemden te vinden (je moest letterlijk nara buten en zoeken) is het internet nu een snelkookpan hiervoor.
Een tunnelvisie is snel gecreeerd , je hebt zo zat medestanders verzameld waaronder een groot deel die al een stuk verder zijn. Het heeft ook niets met intelligentie te maken. Het gaat om je omgeving. Als je alleen maar hoort dat de verkiezingen gestolen zijn en je hele vriendenkring stuurt daar bewijs voor rond is het snel bekeken.
Op een gegeven moment, en veel sneller dan voorheen is dat je wereldbeeld. En omdat het voor velen grotendeels online gebeurd zijn er geen afrekenmomenten, je komt nooit meer in discussie met mensen die niet radicaal zijn. In het hele proces niet. Er zijn geen tegengeluiden, en die zijn zeker in het begin heel belangrijk. Dat er is iemand is die tegen je zegt dit zit zo niet in elkaar. Kijk hier en daar maar naar. Misschien wordt het wel gezegd, maar 2 minuten later wordt er bij de 'echte vrienden' een stortvloed aan 'bewijs' voor het eigen gelijk gegeven.
Mensen kunnen niet omgaan met zo'n snelheid van denken. Je hebt tijd nodig om dingen te verwerken en te kunnen doorgronden. Een informatie bombardement met heel foute informatie kan er zomaar heel snel voor zorgen dat je nergens anders meer open voor staat.
Staat compleet los van eventuele opleiding , intellect , het is een snelkookpan van omstandigheden.
Waar je vroeger eerst min of meer geïsoleerd moest raken in je zoektocht naar de 'rechtvaardige' kant van de medaille en gerekruteerd voor radicale organisaties of bewegingen en echt moeite moest doen om gelijkgestemden te vinden (je moest letterlijk nara buten en zoeken) is het internet nu een snelkookpan hiervoor.
Een tunnelvisie is snel gecreeerd , je hebt zo zat medestanders verzameld waaronder een groot deel die al een stuk verder zijn. Het heeft ook niets met intelligentie te maken. Het gaat om je omgeving. Als je alleen maar hoort dat de verkiezingen gestolen zijn en je hele vriendenkring stuurt daar bewijs voor rond is het snel bekeken.
Op een gegeven moment, en veel sneller dan voorheen is dat je wereldbeeld. En omdat het voor velen grotendeels online gebeurd zijn er geen afrekenmomenten, je komt nooit meer in discussie met mensen die niet radicaal zijn. In het hele proces niet. Er zijn geen tegengeluiden, en die zijn zeker in het begin heel belangrijk. Dat er is iemand is die tegen je zegt dit zit zo niet in elkaar. Kijk hier en daar maar naar. Misschien wordt het wel gezegd, maar 2 minuten later wordt er bij de 'echte vrienden' een stortvloed aan 'bewijs' voor het eigen gelijk gegeven.
Mensen kunnen niet omgaan met zo'n snelheid van denken. Je hebt tijd nodig om dingen te verwerken en te kunnen doorgronden. Een informatie bombardement met heel foute informatie kan er zomaar heel snel voor zorgen dat je nergens anders meer open voor staat.
Staat compleet los van eventuele opleiding , intellect , het is een snelkookpan van omstandigheden.
Begin op 4 minuten, 45 seconden volhouden. Ik heb Trump geciteerd:JohnnieWbl schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:00:
[...]
Hij suggereert het zeker met kreten als "we're going to walk.." en "let's walk down.." maar ik kan de phrase "and I'm gonna be with you" niet vinden. Eerder in de speech al gezegd of heb je nu iets toegevoegd?
YouTube: Hey, Republicans Who Supported This President: Are We Great Again Ye...
[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 07-01-2021 11:06 ]
Dat was natuurlijk geen reguliere inauguratie. We zullen het wel zien over ~2 weken. Al weet ik eigenlijk wel zeker dat de inauguratie bij het Capitool zal plaatsvinden juist om een statement te maken.BoB_HenK schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:58:
[...]
Laatste keer dat het niet bij het Capitool was, was in 1974. Ik ben bekend met de hang naar tradities, echter verwacht ik dat het de inschatting van de secret service zal zijn dat het niet veilig genoeg is (en dat deze doorslaggevend is)
[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 07-01-2021 12:59 ]
Het is juist vermakelijk om te lezen wat de gedachtegang is van mensen op r/conservative, en vooral hoe zij continu afgeven op users uit r/politics, sommige nieuwsartikelen worden gewoon meteen gebanned op r/conservative als het hun bias niet uitkomt, nee objectief zijn ze in Trump land zeker niet.daanb14 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:58:
[...]
Er gaat inderdaad een hoop extremisme rond op Reddit, maar dat is dus afhankelijk van de subreddit waar je je op bevindt. Plekken als r/networking, r/fortinet en r/tokkiefeesboek zijn daar natuurlijk niet de plekken voor. De subreddits waar het om gaat, zoals r/conservative gaat men mij ook niet op vinden. Reddit kan ontzettend leuk zijn en is ook een goede plek om memes te vinden, ook over IT, zoals r/networkingmemes. Alleen kun je gewoon beter wegblijven van bepaalde subreddits en hebben die wat mij betreft eigenlijk geen plek op Reddit. Alleen datzelfde probleem speelt ook op bijvoorbeeld Facebook.
Wel denk ik dat de ene mens, los van de opleiding of het intellect, er gevoeliger voor is dan de ander.CornermanNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:04:
Ik heb gisteren al om bewijs gevraagd maar nog niet gezien.TheBrut3 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:21:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar beelden van Trumpisten met sniper rifles in het Capitool, kom maar door.
Als je dat interessant vind, zou ik je aanraden bv een verzamling politieke columns door Ulrike Meinhof: "Die Würde des Menschen ist antastbar - Aufsätze und Polemiken"CornermanNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:04:
Het gaat om massavorming. Er zijn een aantal mensen die van nature uit eigen interesse radicaliseren. Vanuit een enorme afkeer van het systeem waarin ze zijn opgegroeid of door nieuwe omstandigheden. Kijk naar bijvoorbeeld de RAF.
https://www.wagenbach.de/...nschen-ist-antastbar.html
Ulrike Meinhof was een bekende journaliste en opiniemaakster, die enorm maatschappelijk betrokken was aan de linkerzijde, en politiek actief...
maar die ook radikaliseerde en uiteindelijk lid werd van de geweldadoge terreurgroep Rote Armee Fraktion.
in de gebundelde teksten beschrijft ze heel sterk al haar (latere) beweeggronden voor die overstap, en ze is een goed en overtuigend schrijver die zich op een gegeven moment vanuit een pacifistisch geloof afsplits van de SPD, en de 'Buiten-parlementaire Oppositie' vormt (APO)...
maar erges vermoed je al (of mogelijk kun je dit lezen omdat je de afloop kent, ze leegde zelfmoord in haar cel, in afwachting van haar veroordeling voor meerdere moorden en terreurdaden, op een moment dat ze ook intern met haar mede-daders in gewetensconflict kwam)
een uitspraak die redelijk goed haar afwegingen en gang naar zelfs gewapende weerstand beschrijft (op een moment dat ze zelf nog twijfelde over de 'rechtvaardigheid van dat geweld, maar wel vaststelde dat de linkse scene een sterke beweging naar geweld kende, nadat op de studentenleider Rudi Dutschke en gerichtte moordaanslag gepleegd was):
Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht.
Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.
Gegengewalt, wie sie in diesen Ostertagen praktiziert worden ist, ist nicht geeignet, Sympathien zu wecken, nicht, erschrockene Liberale auf die Seite der Außerparlamentarischen Opposition zu ziehen.
Gegengewalt läuft Gefahr, zu Gewalt zu werden, wo die Brutalität der Polizei das Gesetz des Handelns bestimmt, wo ohnmächtige Wut überlegene Rationalität ablöst, wo der paramilitärische Einsatz der Polizei mit paramilitärischen Mitteln beantwortet wird.
[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 07-01-2021 11:31 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Iedereen is er gevoelig voor , het is moeilijker om eruit te komen dan erin verstrikt te raken. We zien hier gewoon het effect van indoctrinatie, en niemand is daar immuun voor. Je moet wel een heel sterk mentaal gestel hebben wil je er tegenwicht aan kunnen bieden. Als je eenmaal in het gat gevallen bent.D-e-n schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:13:
[...]
Wel denk ik dat de ene mens, los van de opleiding of het intellect, er gevoeliger voor is dan de ander.
Vergeet niet dat er enorm wordt ingespeeld op het onbehagen van mensen, en dat begint bij een onderwerp dat wordt gevoed en dan gaat het razendsnel naar alle belangrijke dingen in je leven. Dan moet je of heel snel zelf stoppen of iemand moet sterk genoeg zijn om er tegenin te gaan.
Vergeet niet het belang van het gedogen van veel van de standpunten door minder radicale partijen , media en wat al niet meer. Simpel voorbeeld vroeger was CP 86 niet bepaald een club waar je je bij kon aansluiten. Het was niet bepaald bob ton om met nazi memorabilia te gaan lopen. Nu 30 jaar na dato trekt men een pak aan , verzint nieuwe symbolen , laat deze niet meer te vaak zien en stuurt punt op desinformatie. Heel slim , veel slimmer dan doen alsof het 1933
Het werkt als een trein, ook hier in Nederland, op allerlei vlak. Boze <vul maar in> beginnen een klein clubje en er wordt op aangehaakt , de redelijkheid en oude overlegstructuren die fatsoen waarborgen gaan als eerste uit het raam. De rest is geschiedenis.
r/conservative is een speciaal soort van dom en hypocriet.Sahara schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:07:
[...]
Het is juist vermakelijk om te lezen wat de gedachtegang is van mensen op r/conservative, en vooral hoe zij continu afgeven op users uit r/politics, sommige nieuwsartikelen worden gewoon meteen gebanned op r/conservative als het hun bias niet uitkomt, nee objectief zijn ze in Trump land zeker niet.
Ze claimen voor freedom of speech te zijn maar bannen iedereen die niet extreem conservatief is.
Zeggen dat r/politics een echochamber is en dat is slecht vanuit hun eigen echochamber.
En lopen als een stel schapen achter rijke grifters aan die op tv verschijnen.
doen we dat niet allemaal?ArgantosNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:24:
[...]
r/conservative is een speciaal soort van dom en hypocriet.
Ze claimen voor freedom of speech te zijn maar bannen iedereen die niet extreem conservatief is.
Zeggen dat r/politics een echochamber is en dat is slecht vanuit hun eigen echochamber.
En lopen als een stel schapen achter rijke grifters aan die op tv verschijnen.
Van Jones zei dat ja. Maar die valt toch al tijden niet meer serieus te nemen hahaPWM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:02:
[...]
Gisteren zeiden ze dat Amerika een voorbeeld moet nemen aan landen waar zwart en wit wel goed met elkaar samenleven en waar de overheid de zaken wel op orde heeft. Voorbeeld: Zuid-Afrika
Wat een bende, succes met alles weer organiserenBensimpel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:53:

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voor mensen die nog denken dat de congresleden enig risico hebben gelopen.
How do you save a random generator ?
Toen ik opgroeide waren CD en CP86 inderdaad (terecht) verfoeide partijen. Ik was daar blij om en het sterkte mijn gevoel dat we de goede kant op gingen met zijn allen. Nu, na een lange reeks vergelijkbare partijen, is dat gevoel weg. Ik vergeet er vast wat, LPF, TON, PVV, FVD etc. Steeds weer flinterdunne “partijen”. Nooit ontstaan uit een democratisch proces, geen verschillende gedachtes binnen de partij, of iig open overleg hierover. Altijd gebaseerd op een paar “namen”, geen noemenswaardig programma. Allemaal charlatans die de aandacht, het geld en hun ideeen (of die van hun sponsors) voor het voetlicht proberen te brengen. Meestal goedkope oplossingen. Auslaender draus bv. Goedkoop, als in gemakkelijk om aan toe te geven, klinkt lekker, maar niet de juiste weg. De juiste weg is vaak moeilijk, vereist ook offers van iedereen.CornermanNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:23:
[...]
Iedereen is er gevoelig voor , het is moeilijker om eruit te komen dan erin verstrikt te raken. We zien hier gewoon het effect van indoctrinatie, en niemand is daar immuun voor. Je moet wel een heel sterk mentaal gestel hebben wil je er tegenwicht aan kunnen bieden. Als je eenmaal in het gat gevallen bent.
Vergeet niet dat er enorm wordt ingespeeld op het onbehagen van mensen, en dat begint bij een onderwerp dat wordt gevoed en dan gaat het razendsnel naar alle belangrijke dingen in je leven. Dan moet je of heel snel zelf stoppen of iemand moet sterk genoeg zijn om er tegenin te gaan.
Vergeet niet het belang van het gedogen van veel van de standpunten door minder radicale partijen , media en wat al niet meer. Simpel voorbeeld vroeger was CP 86 niet bepaald een club waar je je bij kon aansluiten. Het was niet bepaald bob ton om met nazi memorabilia te gaan lopen. Nu 30 jaar na dato trekt men een pak aan , verzint nieuwe symbolen , laat deze niet meer te vaak zien en stuurt punt op desinformatie. Heel slim , veel slimmer dan doen alsof het 1933
Het werkt als een trein, ook hier in Nederland, op allerlei vlak. Boze <vul maar in> beginnen een klein clubje en er wordt op aangehaakt , de redelijkheid en oude overlegstructuren die fatsoen waarborgen gaan als eerste uit het raam. De rest is geschiedenis.
Dat heb ik ook weer gezien toen Corona uitbrak, dat mensen slap zijn. Alleen aan zichzelf denken. Bah bah.
Sorry. Ik vind het allemaal zo teleurstellend. En niet alleen nu. Ik was al voor Trump begon enorm teleurgesteld dat ze dat varken een podium geven. Wat hij in de jaren 70 en 80 al uitvrat is onvergefelijk. Hij heeft, en had al voor zijn presidentschap, bloed aan zijn handen. Dat we zo’n monster maar laten begaan. Niet eens wat voor straf dan ook. Hoe kan dat.
Blegh.
een treffende spreuk
er zijn explosieven gevonden(zowel bij RNC als DNC), er zijn mensen aangehouden met wapens. Er zijn 4 doden gevallen, er zijn gewonden. Doe niet alsof er niets aan de hand was.enchion schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:47:
[YouTube: The Subway System of the US Congress (Senate Side)]
Te makkelijk. Je hebt "gevoelig" en "gevoelig". Zet twee mensen uit hetzelfde milieu op dezelfde school, geef ze dezelfde baan en schotel ze dezelfde propaganda voor en je krijgt echt niet twee keer dezelfde uitkomst. Anders was ik nu wel een VVD-stemmende HBO-er met een dikke bak voor de deur.
Het gevaar van deze redenatie is ook dat je de schuldvraag voor het uit de klauwen lopen geheel buiten de persoon zelf legt, alsof we allemaal willoze slachtoffers zijn. En dat is pertinent niet het geval. Even cru gesteld: er is "goed" en "fout" in deze wereld en hoewel we als samenleving heel veel kunnen doen om de voedingsbodem voor "fout" te verminderen is het nooit helemaal te voorkomen. En dit alles tussen aanhalingstekens omdat er tussen "goed" en "fout" natuurlijk een grijs gebied zit
Om het even naar de situatie in de VS terug te koppelen: Jan Modaal op het platteland die kun je het misschien niet kwalijk nemen dat hij denkt dat al die democraten communisten zijn en een gevaar voor het land. Dat is de bubbel waar hij inderdaad in zit. Maar bedenk dat zelfs op het platteland niet iedereen op die manier denkt. En zodra je radicaliseert zoals de Q-anon aanhangers die we bijvoorbeeld gisteren zagen vervalt wat mij betreft elk excuus.
Bensimpel
Positieve meneer
Ze waren wel degelijk een tijdje opgesloten (met deuren gebarricadeerd) in een kamer.enchion schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:47:

Hier zaten wel degelijk senatoren. Die krijg je ook niet zomaar uit het gebouw. Het gebouw heeft vele uitgangen, maar dan moet je daar wel zien te geraken.
😆 - Denk ook eens om ;)
4:30 om precies te zijn. @JohnnieWblCyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:04:
[...]
Begin op 4 minuten, 45 seconden volhouden. Ik heb Trump geciteerd:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als er aggresieve personen het gebouw binnendringen, hoe gaat een dergelijk systeem dan precies helpen om ruim 500 personen snel in veiligheid te brengen?enchion schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:47:
Een van de problemen was dat vanwege COVID niet alle leden van het Huis op hun gewone plekken zaten, maar deels ook op wat normaal de publieke tribune is (de “gallery”). Die konden dus niet op de normale wijze vluchten, want de enige uitgangen van de gallery zijn de gangen waar de menige rondliep. Zij moesten dus wachten tot ze ontzet werden. Waar de zaal van de Senaat kennelijk volledig geëvacueerd was, was de zaal van het Huis dat niet. Daarom stond vermoedelijk de Secret Service met getrokken pistolen in de zaal van het Huis.enchion schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:47:
Op deze foto zie je Congresleden schuilen op de gallery:

Zij moesten zeg maar buitenom door de politie worden ontzet.
[ Voor 6% gewijzigd door voske op 07-01-2021 12:10 ]
Be yourself, no matter what they say ...
Twitter heeft eindelijk ook Lin Wood gebanned. Dat werd steeds meer een Q rant met veel volgers. Good riddance

Eens, maar wel een kleine toevoeging: "mentaal" bestaat niet als eigenschap, het is een categorie voor bepaalde eigenschappen. Wat je bedoelt is weerbaarheid, het vermogen om vast te houden aan eigen (bestaande) ideeën/geloof terwijl je andere (vreemde) ideeën/geloof afwijst.CornermanNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:23:
[...]
Iedereen is er gevoelig voor , het is moeilijker om eruit te komen dan erin verstrikt te raken. We zien hier gewoon het effect van indoctrinatie, en niemand is daar immuun voor. Je moet wel een heel sterk mentaal gestel hebben wil je er tegenwicht aan kunnen bieden. Als je eenmaal in het gat gevallen bent.
Iemand die zeer weerbaar is zal niet snel in een gat vallen, maar eenmaal in een gat gevallen zal het ook meer energie kosten om hem daar uit te halen.
Het tegenovergestelde van weerbaarheid is flexibiliteit: Snel adopteren en toepassen.
En het belangrijkste is dat beide selectief zijn (of in volksmond: Voor sommige zaken staat men meer/minder open).
"Mentaal sterk" kan dus flexibel of weerbaar zijn.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Als er geen risico was, was de boel niet ontruimd. Het risico was misschien niet groot, maar wel groot genoeg.enchion schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:47:
Dat er een goede ontsnappingsroute was doet daar niks aan af.
[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 07-01-2021 12:14 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Had mijn bericht al geëdit na de link van Cyphax, zoals ik al bekende was het volledig volgen van de "speech" uitdagend en had deze opruiende en persoonlijke toezegging gemist (het laatste was wel blijven hangen, inclusief de toepassende YMCA teksten..
"Young man, there's no need to feel down
I said, young man, pick yourself off the ground
I said, young man, 'cause you're in a new town
There's no need to be unhappy
Young man, there's a place you can go
I said, young man, when you're short on your dough
You can stay there, and I'm sure you will find
Many ways to have a good time"
Tucker Carlson op Fox News: “We got to this sad, chaotic day for a reason. It is not your fault. It is their fault."
Right-wing narrative re yesterday’s domestic terror is classic victim-blaming, abuser’s rationale for domestic violence: “look what you made me do”
Bij Axios een korte verkenning: https://www.axios.com/rig...24-ab39-615610042d9e.html
Classic victim-blaming als script voor organisatie.
Right-wing narrative re yesterday’s domestic terror is classic victim-blaming, abuser’s rationale for domestic violence: “look what you made me do”
Bij Axios een korte verkenning: https://www.axios.com/rig...24-ab39-615610042d9e.html
Classic victim-blaming als script voor organisatie.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dit topic is gesloten.
Let op:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.