I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dank, ik heb weer wat leesvoer. Zal beginnen met Democracy in Chains, Hiding in Plain Sight, Road to Unfreedom en Secret Fundamentalism at the heart of American Power.Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 01:16:
[...]
Ik heb de twee belangrijkste hier net genoemd: Virtuozzo in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"
Ik zou deze voor context er bij aanraden: https://www.goodreads.com/book/show/27833494-dark-money
Goede keuzes, leesvoer is altijd goedSakete schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:25:
[...]
Dank, ik heb weer wat leesvoer. Zal beginnen met Democracy in Chains, Hiding in Plain Sight, Road to Unfreedom en Secret Fundamentalism at the heart of American Power.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ben ik nu blind trouwens of is Pence afwezig? Hoeft die er niet meer bij te zijn...?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Senator Hawley lijkt die boodschap gemist te hebben. Een van de belangrijkste kranten van zijn staat, de Kansas City Star, is overigens duidelijk:
Sen. Josh Hawley has blood on his hands in Capitol coup attempt
(...)
Hawley’s actions in the last week had such impact that he deserves an impressive share of the blame for the blood that’s been shed.
Be yourself, no matter what they say ...
Top White House national security officials are considering resigning
Trump is bezig met senatoren te overtuigen om nog steeds te objecten (Giuliani and Trump are calling senators and urging them to press ahead with objections, source says).
En dan het mooiste: President Trump told people he banned Vice President Mike Pence’s chief of staff Marc Short from the West Wing today, according to multiple people.
Ze wisten van te voren al dat objections in feite alleen maar tijdrekken en het proces zo moeilijk mogelijk maken is. Tenzij er echt keiharde bewijzen zijn is dit gebeuren eigenlijk alleen maar een stuk theater dat opgevoerd wordt omdat het in de constitution staat.The Realone schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:02:
Het is eigenlijk nog veel erger dat ze nu hun keutel intrekken gezien ze hiermee uitstralen hoe dom ze wel niet zijn geweest. "Het was allemaal leuk en aardig totdat gebeurde waarvoor we al tijd gewaarschuwd werden, het is daadwerkelijk gevaarlijk!". No shit!
Als je echt geloofde in onrechtmatigheden dan had je nu je standpunt ook volgehouden.
Laf.
De uitslag staat vast en na het gebeuren van vandaag wil iedereen graag naar huis, het zou me niks verbazen als alles in record tempo afgewerkt wordt.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Pence is er gewoon, senaat.WhatsappHack schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:26:
Ik schakel net weer in. Dat zijn veel woorden om te zeggen dat je je bezwaar intrekt. Blablablabla, next.
Ben ik nu blind trouwens of is Pence afwezig? Hoeft die er niet meer bij te zijn...?
Er zat natuurlijk wel meer achter dan enkel willen tijdrekken, ook al maakt het voor de uitslag niet uit. Maar dat je zo'n gevaarlijk spel durft te spelen onder het mom van "de waarheid vinden" en dat zo terugtrekken is echt te sneu voor woorden.MewBie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:29:
[...]
Ze wisten van te voren al dat objections in feite alleen maar tijdrekken en het proces zo moeilijk mogelijk maken is. Tenzij er echt keiharde bewijzen zijn is dit gebeuren eigenlijk alleen maar een stuk theater dat opgevoerd wordt omdat het in de constitution staat.
De uitslag staat vast en na het gebeuren van vandaag wil iedereen graag naar huis, het zou me niks verbazen als alles in record tempo afgewerkt wordt.
[ Voor 53% gewijzigd door The Realone op 07-01-2021 03:32 ]
Had je niet toevallig beelden van het Huis, want ik zie Pence gewoon zitten tijdens de bijdrage van Romney?WhatsappHack schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:26:
Ik zie Romney aan 2024 denken ...voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:30:
[...]
Had je niet toevallig beelden van het Huis, want ik zie Pence gewoon zitten tijdens de bijdrage van Romney?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Section 4 lijkt vooralsnog het interessants te zijn.
Pence lijkt hiervoor het initiatief te moeten nemen, dan wel overtuigd te moeten kunnen worden van de noodzaak hiervan. Want zonder zijn medewerking kan het niet plaatsvinden.Section 4.
Whenever the Vice President and a majority of either the principal officers of the executive departments or of such other body as Congress may by law provide, transmit to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives their written declaration that the President is unable to discharge the powers and duties of his office, the Vice President shall immediately assume the powers and duties of the office as Acting President.
Thereafter, when the President transmits to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives his written declaration that no inability exists, he shall resume the powers and duties of his office unless the Vice President and a majority of either the principal officers of the executive department or of such other body as Congress may by law provide, transmit within four days to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives their written declaration that the President is unable to discharge the powers and duties of his office. Thereupon Congress shall decide the issue, assembling within forty-eight hours for that purpose if not in session. If the Congress, within twenty-one days after receipt of the latter written declaration, or, if Congress is not in session, within twenty-one days after Congress is required to assemble, determines by two-thirds vote of both Houses that the President is unable to discharge the powers and duties of his office, the Vice President shall continue to discharge the same as Acting President; otherwise, the President shall resume the powers and duties of his office.
Dit amendement lijkt me bedoeld te zijn voor elke eventualiteit waardoor een president niet meer in staat zou zijn de functie adequaat uit te kunnen oefenen. Uit die aard der zaak moet het dan ook brede ruimte en mogelijkheden bieden.
Als een president door bijvoorbeeld een massieve hersenbloeding in coma raakt en op het randje van hersendood balanceert dan kan het zorgen voor een plaatsvervanger niet echt wachten. Er moet dus snel gehandeld kunnen worden. Hersendood komt wat mij betreft aardig in de buurt van de conditie van Trump op dit moment. Nog afgezien van het feit dat hij als aanzetter van iets dat net iets te veel op "an act of sedition in an attempt to overthrow a democratically elected government" lijkt om mee weggekomen te kunnen laten worden.
Section 4 is nog nooit in werking gezet, maar als er ooit een goede reden voor was om dat wel te doen dan lijkt me het hier gebeurde er toch absoluut in aanmerking voor te komen.
Dang!
CaptJackSparrow in "[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek"
De schandalen zijn er in overvloed geweest. Wat polarisatie betreft spant het nu gebeurde wel absoluut de kroon.Even voor de aardigheid 'on record' gaan met een korte bijdrage.
Ik verwacht dat Trump's presidentschap gekenmerkt zal worden door zaken die je met twee woorden kunt samenvatten. Polarisatie en schandalen.
En de mogelijkheid dat hij geen vier jaar zal volmaken, om welke reden dan ook, acht ik zeker niet denkbeeldig.
Zou ik dan inderdaad 'three out of three' gaan scoren?
Nog snel even proberen om de schijn van integriteit op te houden door, met de finish in zicht, op te stappen. Het is geen groot offer want over 2 weken verliezen ze hun baan toch,Brogala schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:29:
Top White House national security officials are considering resigning
Ik denk dat dat niet gaat werken als ik het me goed herinner hoe dat werkt. Er is geen sprake van een plotselinge medische situatie waar dit eigenlijk voor bedoeld is. Dit was volgens mij naar aanleiding van de slechte gezondheid van Eisenhower toen die in t ziekenhuis lag. Ik geloof dat Nixon toen een soort van “assumed power” situatie had, maar dat was nergens vastgelegd.CaptJackSparrow schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:34:
Ik verwacht dat het 25e amendement wel eens een van de meest besproken onderwerpen zou kunnen gaan worden in het capitool en de media. Voor impeachment is geen tijd genoeg meer begrijp ik.
Section 4 lijkt vooralsnog het interessants te zijn.
Ik denk dat het juridisch heel lastig wordt om het daar dan op te gooien en het te gebruiken als een soort alternatieve methode om snel een president te impeachen als ‘t ware. Als je dan de procedure ook ziet, dan kan Trump gewoon zeggen dat hij wél “fit” is en moet er een stemming komen. Dat is ook niet zo kant en klaar als je zou denken en kan zo gerekt worden dat het alweer tijd is voor Biden om plaats te nemen in het Witte Huis. Dus ik dénk niet dat we gaan zien dat de 25th aangeroepen gaat worden. Het is een stretch, zet mogelijk een fout precedent (“spirit of law”) en kan mislopen.
Was het trouwens ook niet zo dat het gehele kabinet daarvoor vereist is? Dat zijn (zowat?) allemaal mensen die door Trump aangesteld zijn, dat geeft het dan nog minder kans van slagen.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Zal me niet verbazen als Romney voor afzetting stemde zodat hij in 2024 een sterke positie heeft als kandidaat die terug wil gaan naar de 'oude' conservatieve partij, dus de Bush opzet. Maar goed, hij verloor in 2012 natuurlijk ook al.
[ Voor 23% gewijzigd door Brogala op 07-01-2021 03:59 ]
Anyway, nu weer een vote voor de bezwaren.
Op een heel jolige manier, dat dan weer wel.WhatsappHack schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 04:00:
Zie net een Graham die fel van leer trekt, no way.
"Biden is the legitimate president of the United States".
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bedtijd.
[ Voor 5% gewijzigd door voske op 07-01-2021 04:14 ]
Komt die er zeker? Want die Sjaak (sorry, naam kwijt.) begon net zomaar al over Pennsylvania terwijl dat nog niet aan de orde was. Dat leek iedereen, myself included, een voorbode dat zijn bezwaar toch *niet* ingediend gaat worden?voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 04:13:
Het bezwaar tegen de uitslag van Arizona is door de Senaat met 93-6 verworpen. We kunnen dus op zich verder met de telling, maar het Huis maakt de behandeling af en dat duurt tot half zes, zes uur Nederlandse tijd. Er komt in ieder geval ook nog een bezwaar tegen de uitslag van Pennsylvania.
Bedtijd inderdaad. Geslaagde escalatie. Media focus on Trump. Away from the use of Trump. Republican Party can now start reframing as a party of reason while having a stormtrooper stick to beat with.voske schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 04:13:
Het bezwaar tegen de uitslag van Arizona is door de Senaat met 93-6 verworpen. We kunnen dus op zich verder met de telling, maar het Huis maakt de behandeling af en dat duurt tot half zes, zes uur Nederlandse tijd. Er komt in ieder geval ook nog een bezwaar tegen de uitslag van Pennsylvania.
offtopic:
Bedtijd.
NYT, CNN en Fox News melden dat het bezwaar van Hawley tegen de uitslag van PA er komt. Hawley heeft kennelijk wel (heel genereus) aangekondigd dat ie afstand zal doen van zijn 5 minuten spreektijd bij de behandeling van dat bezwaar in de Senaat.WhatsappHack schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 04:16:
[...]
Komt die er zeker? Want die Sjaak (sorry, naam kwijt.) begon net zomaar al over Pennsylvania terwijl dat nog niet aan de orde was. Dat leek iedereen, myself included, een voorbode dat zijn bezwaar toch *niet* ingediend gaat worden?
Ben ik nu iets te cynisch, of misschien gewoon realistisch?
We zullen het wel merken.

Bron, en meer info: Vier doden gevallen in en rondom Capitool, 52 aanhoudingenIn totaal zijn er vier mensen overleden tijdens de bestormingen van het Amerikaanse Capitool, zo laat de politie van Washington weten. Eerder was al bekend dat er een vrouw was overleden nadat ze was neergeschoten in het Capitool, de politie maakte woensdagavond laat (lokale tijd) bekend dat nog drie mensen zijn overleden.
Het is nog niet duidelijk wie de vrouw heeft neergeschoten. De drie andere overledenen zouden zijn omgekomen na individuele medische noodgevallen rondom het Capitool.
De politie bevestigde eerder al dat er iemand in het Capitool was neergeschoten. Op beelden die circuleren op sociale media is te zien dat een vrouw wordt neergeschoten in het parlementsgebouw. Ze werd zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis.
De politie hield in totaal 52 Trump-aanhangers aan.
Virussen? Scan ze hier!
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe dit geslaagd is in any way. Hier zijn alleen verliezers, de GOP voorop die nu letterlijk bloed aan hun handen hebben door het enablen van Trump. Ze zullen nooit meer law and order als hun platform kunnen claimen.Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 04:20:
[...]
Bedtijd inderdaad. Geslaagde escalatie. Media focus on Trump. Away from the use of Trump. Republican Party can now start reframing as a party of reason while having a stormtrooper stick to beat with.
Schaamteloos zijn ze, door nu nog steeds tegen de count te zijn.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Hoeveel mensen hebben bij de verkiezingen Rutte II niet strategisch op Samsom gestemt als stem tegen Rutte ondanks dat ze geen PvdA getrouwen zijn. Dat was ook nog steeds geen stem voor de PvdA, maar tegen de VVD.
Zie bijv. Mitt Romney en George Bush. Die hebben niet voor de Democraten gestemd, maar tegen Trump. Dan kan je niet veel anders.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Nee. Gewoon nee. Ik snap dat er mensen zijn die Biden een slechte kandidaat vinden. Of dat nu is omdat ie een D naast z'n naam heeft staan of omdat ze echt weten waarom ze niet op 'm willen stemmen, dan nog is dat geen reden om op Trump te stemmen.CurlyMo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 06:55:
Ik lees hier meerdere keren het frame dat 70+ miljoen mensen op Trump hebben gestemd. Laten we alleen niet blijven vergeten dat in een twee partijen stelsel een stem tegen de een praktisch een stem voor de ander betekent.
Trump heeft 4 jaar lang aangetoond volstrekt ongeschikt te zijn om president te zijn. Hij is racistisch. Hij is fascistisch. Het is een leugenaar. Het is een oplichter. Hij had niet eens een verkiezingsprogramma met plannen voor de komende 4 jaar. Hij heeft corona volkomen verkeerd aangepakt, met >350k doden tot gevolg.
En dan sta je met je stembiljet in het stemhokje en dan denk je: "Nou, ja, Biden is toch niet waar ik op wil stemmen. Dan nog maar 4 jaar lang racisme en afbraak van de rechtstaat en democratie".
Dan ben je m.i. een idioot of kwaadwillend. En dat waren er dus 74 miljoen in de VS. En daarnaast nog eens 77 miljoen die het eigenlijk ook wel best vonden, want die hebben niet eens gestemd.
Trump heeft inmiddels een tijdelijke ban op Twitter, de woordvoerder van Melania Trump ja per direct afgetreden en volgens geruchten zou het rommelen in het witte huis. Ook zijn er meerdere Republikeinse senatoren die opperen voor impeachment dan wel 25th.
Nee, er gaat nog veel gebeuren de komende 2 weken. Iedereen is enorm geschrokken in wat Trump heeft gedaan en voor velen is het echt wel een wake-up call. Insinuaties en beschuldigen tot daar aan toe, maar als de veredelde “bruinhemden” van Trump opeens letterlijk voor de stoel staan en men, waarschijnlijk voor het eerst, zich echt bedreigd voelt, doet dat toch wat met je.
Trump heeft zich in ieder geval volledig gediskwalificeerd en enige toekomst voor hem onmogelijk gemaakt.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dat is geen integriteit, dat is damage control.Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:26:
McConnell veegt PA discussie van tafel in de Senaat en de motie wordt verworpen. De man heeft een greintje integriteit gevonden in the back of the couch blijkbaar.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ruim 4 jaar geleden was Trump het beste “schip” (lees: meeste win kans). Nu is het een branden schip dat aan het zinken is, besmeurd is met schandalen en, zeker na wat er de afgelopen 24 uur gebeurd is, een schip dat de publieke opinie tegen heeft.Maarten_E schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:32:
En opeens keren de Republikeinen zich tegen Trump. Toch benieuwd waar die ruggengraat de afgelopen 4 jaar was.
Jumping ship!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Hier maak je best wel een denkfout. Het is voor veel Amerikanen kiezen tussen 2 kwaden geweest; Of Biden die staat voor alles waar ze tegen staan (of dat geloven ze in ieder geval door jarenlange indoctrinatie) of Trump die gestoord is maar in ieder geval voor jouw standpunten is. Voor een relatief groot deel in de VS is abortus = moord; een stem niet op de Republikeinen die tegen abortus zijn, is dus het goedkeuren van kindermoord.Gaius schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:30:
[...]
Nee. Gewoon nee. Ik snap dat er mensen zijn die Biden een slechte kandidaat vinden. Of dat nu is omdat ie een D naast z'n naam heeft staan of omdat ze echt weten waarom ze niet op 'm willen stemmen, dan nog is dat geen reden om op Trump te stemmen.
Trump heeft 4 jaar lang aangetoond volstrekt ongeschikt te zijn om president te zijn. Hij is racistisch. Hij is fascistisch. Het is een leugenaar. Het is een oplichter. Hij had niet eens een verkiezingsprogramma met plannen voor de komende 4 jaar. Hij heeft corona volkomen verkeerd aangepakt, met >350k doden tot gevolg.
En dan sta je met je stembiljet in het stemhokje en dan denk je: "Nou, ja, Biden is toch niet waar ik op wil stemmen. Dan nog maar 4 jaar lang racisme en afbraak van de rechtstaat en democratie".
Dan ben je m.i. een idioot of kwaadwillend. En dat waren er dus 74 miljoen in de VS. En daarnaast nog eens 77 miljoen die het eigenlijk ook wel best vonden, want die hebben niet eens gestemd.
Da's eigenlijk ook ironisch... ze "protesteren" het Capitool in om iets tegen te houden, maar het effect is het omgekeerde; deze crowd is net zo verstandig als Trump himself en mikt louter op eigen voet.MazeWing schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:30:
Het is duidelijk dat het overgrote deel van de GOP, zelfs enkele Trump loyalisten zoals Graham en Rand, hun handen van Trump hebben gehaald.
Saved by the buoyancy of citrus
Er komt ook nog iets anders bij kijken: het is feitelijk zelfmoord voor je carrière als je nu, in deze fase, Trump nog zou blijven steunen.Cyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:38:
[...]
Da's eigenlijk ook ironisch... ze "protesteren" het Capitool in om iets tegen te houden, maar het effect is het omgekeerde; deze crowd is net zo verstandig als Trump himself en mikt louter op eigen voet.
Dat snap ik, alleen jammer dat ze zich niet realiseren dat het geven van tegengas binnen de partij in ieder geval nog de gematigde Republikeinen bij zich had kunnen houden. Onder het mom van "we hebben een fout gemaakt, we gaan dit later rechtzetten in de oppositie." Niet dat ik dat goed zou keuren, maar dan was er in ieder geval nog tegengas gegeven. Echter werd dat door McConnell en andere hooggeplaatsten gewoon niet gedaan.MazeWing schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:36:
[...]
Ruim 4 jaar geleden was Trump het beste “schip” (lees: meeste win kans). Nu is het een branden schip dat aan het zinken is, besmeurd is met schandalen en, zeker na wat er de afgelopen 24 uur gebeurd is, een schip dat de publieke opinie tegen heeft.
Jumping ship!
Goede kans dat als je in deze periode tegengas gaf je zou worden ontslagen door Trump, dat klopt. Maar dan kon je in ieder geval zonder al teveel gezichtsverlies terugkomen na zijn ambtsperiode. Nu ligt zowat de hele partij in puin. Wie moet nu bij de Republikeinen de kar gaan trekken? Alle grote namen zijn op hun smoel gegaan, afgezien van heel misschien Romney, die volgens mij al redelijk vroeg in de regeringsperiode kritiek uitte.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mijn idee was dat dat al langer zo gold, eigenlijk al weken, daarom zijn mensen als Cruz hier ook zo schuldig aan, die stond ook aan de wieg van deze insurrectie geloof ik? Ben benieuwd welke republikeinen vast blijven houden aan hun bezwaren nu.MazeWing schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:41:
[...]
Er komt ook nog iets anders bij kijken: het is feitelijk zelfmoord voor je carrière als je nu, in deze fase, Trump nog zou blijven steunen.
Saved by the buoyancy of citrus
Tesla M3LR '21
iedereen zit in de positie waar hij/zij op voorhand ook al in zat. Cruz en collega's herhalen zelfs doodleuk de fraudeclaims.Cyphax schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:43:
[...]
Mijn idee was dat dat al langer zo gold, eigenlijk al weken, daarom zijn mensen als Cruz hier ook zo schuldig aan, die stond ook aan de wieg van deze insurrectie geloof ik? Ben benieuwd welke republikeinen vast blijven houden aan hun bezwaren nu.
McConnell? Does not give a shit. Ondertussen zijn er 4 doden gevallen, is Trump het mokkende kindje uit aan het hangen en is de partij die zou staan voor Law and Order heel druk bezig met schuld of af te schuiven of naar hun schoenen te staren.
Dit zou een heel goede reden moeten zijn dat bij welke verkiezing dan ook geen Amerikaan meer op het GOP zou moeten stemmen, maar dat zal fictief zijn helaas.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Zou denken dat het dan helemaal ontploft daar.
Altijd mooi om te zien dat zelfs de armste Amerikaan in interviews op TV loopt te blaten dat ze geen communisme willen
Dat is nog echt een toverwoord daar.
[ Voor 49% gewijzigd door matthijst op 07-01-2021 07:48 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Die ruggengraat is niet nodig , Trump was erg nuttig voor de doelstellingen van de Republikeinse partij. Nu moeten ze alleen alle schuld afschuiven en weer door.Maarten_E schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:32:
En opeens keren de Republikeinen zich tegen Trump. Toch benieuwd waar die ruggengraat de afgelopen 4 jaar was.
Dat weet ik. Ik snap dat er veel one-issue-voters zijn daar. Maar als je alleen vanwege abortus (of 2nd amendment, of whatever) op Trump stemt, dan nog zeg je daarmee dat je zijn racisme, corruptie en alles erbij accepteert. Voor mij ben je dan een idioot of kwaadwillend.rik86 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:37:
[...]
Hier maak je best wel een denkfout. Het is voor veel Amerikanen kiezen tussen 2 kwaden geweest; Of Biden die staat voor alles waar ze tegen staan (of dat geloven ze in ieder geval door jarenlange indoctrinatie) of Trump die gestoord is maar in ieder geval voor jouw standpunten is. Voor een relatief groot deel in de VS is abortus = moord; een stem niet op de Republikeinen die tegen abortus zijn, is dus het goedkeuren van kindermoord.
Hoewel logisch, zou dat enkel olie op het vuur zijn. Denk dat ze hem (voorlopig. Maar ja, hoe lang leeft de man nog?) niet aan durven te pakken uit angst voor de 'horden'.CaptJackSparrow schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 04:27:
Ik kan de gedachte dat Trump plotseling naar een land zonder uitleveringsverdrag met de VS zou blijken te zijn vertrokken ook niet van me af zetten.
Ben ik nu iets te cynisch, of misschien gewoon realistisch?
We zullen het wel merken.
Enige dat dat verdeelde land kan redden is als zowel de Democratische als de Republikeinse partij gedwongen wordt zich te splitsen in elk minstens 2 andere partijen. Er moeten meer smaken komen dan enkel blauw en rood.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Voor degenen die het gemist hebben, hier een fragment:user109731 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:43:
Wat een drama in het Huis. Verder wel goede speech van Conor Lamb
edit: langere video hier: https://twitter.com/Evan_...tatus/1347074644017205250
[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 07-01-2021 08:05 ]
Weet iemand wat de andere tweet was?
Het zou zelfs al kunnen dat het is ingezet en dat Pence al acting president is.matthijst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:46:
Raar dat ze het over die 25th hebben.
Zou denken dat het dan helemaal ontploft daar.
Het ministerie van defensie maakt bekend dat de nationale guard is ingezet op instructie van Pence. Trump wordt niet genoemd, wel McConnell, Pelosi en Schumer. Volgens mij heeft alleen de president deze autoriteit.
Het zou zomaar kunnen dat het nog even stilgehouden wordt dat Trump nog wel president is maar geen macht meer heeft. Trump kan wel bezwaar maken, maar dat proces duurt 3 weken. Wellicht is het in ieders belang om het stil te houden, of wellicht word ik ook een complotgekkie.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
“Dit is wat je krijgt als je de verkiezingen steelt. Herinner deze dag voor altijd!”Shinji schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:04:
Als ik nu op Twitter kijk zie ik twee verborgen tweets. Één daarvan was de video oproep "de verkiezingen zijn gestolen, ga naar huis, de verkiezingen zijn gestolen".
Deze denk ikShinji schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:04:
Als ik nu op Twitter kijk zie ik twee verborgen tweets. Één daarvan was de video oproep "de verkiezingen zijn gestolen, ga naar huis, de verkiezingen zijn gestolen".

...
Bernie of Kanyealexbl69 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:53:
[...]
. Er moeten meer smaken komen dan enkel blauw en rood.
Haters everywhere but I don’t really care
Te weinig koffie gehad om de pagina's sinds vannacht door te lezen, dus wellicht dubbel:Virtuozzo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:07:
[...]
Het is veel te vroeg voor toetsing van die datasets, het is nu bankieren op verslaggeving en dat is nooit iets om op te bankierenTegen deze tijd morgen zal er beter inzicht zijn in arrest data, release data, arraignments en intentieverklaringen rechtsvervolging.
Ik geef grif toe, ik verwacht daar weinig bij. Of er moet een enorme trendbreuk komen in relatie tot historische en recente inzet versus deze segmenten van sociale geografie.
Metropolitan police made in excess of 52 arrests as a result of the violence at the US Capitol today, said Chief Robert Contee said at a news conference.
Twenty-six of the 52 arrests were made on US Capitol grounds, Contee said.
Here's a breakdown of the arrests, according to the chief:
47 arrests were elated to curfew violations and unlawful entry
Four people were arrested for carrying pistols without licenses
One person was arrested for possession of prohibited weapon
Authorities also recovered a pipe bomb from the Democratic National Committee and another pipe bomb from the Republican National Committee. A cooler from a vehicle along with a long gun that also included Molotov cocktails on the grounds of the United States Capitol were also recovered.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Dit is effectief het nadeel van een first past the post systeem. Het toetreden van een nieuwe partij is vrijwel onmogelijkalexbl69 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:53:
[...]
Er moeten meer smaken komen dan enkel blauw en rood.
De VS is relatief hard getroffen door corona en zit daarmee, net als ons, in een crisis. Wat een moment om het capitool te bestormen ook.
Amerikaanse aandelen stegen trouwens flink sinds de start van de bestorming...
Dit los je niet op met een 3de partij of een 4de partij erbij. Je ziet dat er maximaal wordt gebankierd op het tegen elkaar uitspelen van mensen. 'stem op ons want 'zij' zijn tegen je!' of 'het zijn de illegalen die je leven miserabel maken!'.Napo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:18:
[...]
Dit is effectief het nadeel van een first past the post systeem. Het toetreden van een nieuwe partij is vrijwel onmogelijk
Het loont zich om keihard te liegen, de stemmers belonen het en het loont zich nog harder om buy-ins op je agenda toe te staan (en die worden niet uitgevoerd door de bezorgde burger).
Dit is bijna het magnus opum van een dergelijk corrupt systeem wat in zij kern alleen maar voor een heel selecte groep mensen hun belangen op komt.

Niet in een first past the post systeempolthemol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:23:
[...]
Dit los je niet op met een 3de partij of een 4de partij erbij.
Daarvoor dien je inderdaad het systeem aan te passen waardoor de representatie beter kan worden maar ook de toetreding van nieuwe partijen gemakkelijker wordt gemaakt.
En dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Straks weegt de stem van iedere Amerikaan nog even zwaar mee ongeacht de staat waarin ze stemmen.Napo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:28:
[...]
Niet in een first past the post systeem
Daarvoor dien je inderdaad het systeem aan te passen waardoor de representatie beter kan worden maar ook de toetreding van nieuwe partijen gemakkelijker wordt gemaakt.
zelfs dan zal het weinig veranderen. Kijk even anders naar onze democratie waarbij we wel een representatief systeem hebben: herinner je nu even de uitspraken over de toeslagenaffaire: de rechtstaat is geschonden door de regering. Er gebeurt niets. Dit is machtspolitiek tot en met, het boeit allemaal niet zo gek veel die schade als je maar je macht kunt behouden.Napo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:28:
[...]
Niet in een first past the post systeem
Nu ga je meer zaken combineren dan enkel het electoraal systeem.polthemol schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:31:
[...]
zelfs dan zal het weinig veranderen. Kijk even anders naar onze democratie waarbij we wel een representatief systeem hebben: herinner je nu even de uitspraken over de toeslagenaffaire: de rechtstaat is geschonden door de regering. Er gebeurt niets. Dit is machtspolitiek tot en met, het boeit allemaal niet zo gek veel die schade als je maar je macht kunt behouden.
https://www.nu.nl/tech/61...horsen-account-trump.html
wel heel kort, maar ze moeten blijkbaar nog 14 dagen wachten.Het account van de Amerikaanse president Donald Trump op Facebook, Instagram en Twitter is voor enkele uren geblokkeerd vanwege berichten die hij woensdag plaatste over de gewelddadige bestorming van het Capitool.
Twitter heeft het account van de zittend president twaalf uur geblokkeerd. Zijn account op Facebook en Instagram is 24 uur geschorst.
[ Voor 60% gewijzigd door YakuzA op 07-01-2021 08:34 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ga toch weg.MazeWing schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:30:
Nee, er gaat nog veel gebeuren de komende 2 weken. Iedereen is enorm geschrokken in wat Trump heeft gedaan en voor velen is het echt wel een wake-up call. Insinuaties en beschuldigen tot daar aan toe, maar als de veredelde “bruinhemden” van Trump opeens letterlijk voor de stoel staan en men, waarschijnlijk voor het eerst, zich echt bedreigd voelt, doet dat toch wat met je.
Ze zijn niet geschrokken en verrast.
Een aantal zien een goede kans om nu hun handen van Trump af te trekken (goed excuus)
Een aantal weten dat die een goede basis geeft om het vertrouwen in instituties verder te ondermijnen (einddoel) om ze zo verder af te breken en zullen dat ook doen de komende jaar.
Maar als je hierdoor verrast bent, had je al niet de geestelijke vermogens om op de plek in het congress / house te komen in de eerste plaats. Dus dat geloof ik niet. Net zo min als die woordvoerder. Die dekt, maar kans om nu de sier te maken en op te stappen. Dat zal haar kansen op een volgde baan alleen vergroten.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Tuurlijk, dit is geen single issue als je dat denkt. Dat is het nooit echt: er wordt hier heftig geschaakt, elk stuk heeft zijn eigen beperkte set aan mogelijke zetten en er zijn een paar spelers die heel goed zijn in die zetten zo optimaal mogelijk voor eigen gewin te gebruiken.Napo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:33:
[...]
Nu ga je meer zaken combineren dan enkel het electoraal systeem.
Daar krijg je puinhopen van als dat gedrag door blijft gaan en dat is waar we nu naar kijken ook. Of laten we het nog wat simpeler stellen: dit is wat je krijgt met ongebreideld kapitalisme en nooit omkijken naar wat er gebeurt met de verliezers van die ratrace. Dat is iets waar al heel lang naar werd gewezen als iets waar men zich zorgen om moest maken, maar het is populairder om maar in te blijven hakken op dergelijke groepen. De VS loopt op dat gebied slechts vooruit op nog wat landen die nog altijd denken dat hyperkapitalisme een heel goed idee is.
Dit is heel erg zeker geen single cause issue dus: een 3de of 4de partij aldaar zal weinig oplossen.
(ga trouwens even eens kijken op de site van bv. OANN ( of https://www.breitbart.com/, pak de artikelen van de laatste weken voor de gein, lees de comments. Dit is volksmennerij on a grand scale, het zijn stukken gereedschap die sites, vermomd als nieuws).
/f/image/4NKv30Wk9UmMiEJJt3eF6Stp.png?f=fotoalbum_large)
Slight offtopic, maar wel interessant. Je kan bij AMS-IX zien dat er duidelijk iets groots was aan de hand op internet. Ze hebben gelijk een nieuwe piek qua bandbreedte gehaald daar.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Mooi voorbeeld van referentiekader. Ik snap dat vanuit de NL bril ook niet. Net zo min als ik bijv. de Brexit vanuit mijn referentiekader snap. Maar het is verre van wat wij normaal vinden. Dat is wat @Virtuozzo continue probeert duidelijk te maken. Voor velen is Biden in vergelijkbare mate de vertegenwoordiging van het kwaad als Trump.Gaius schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:30:
[...]
Nee. Gewoon nee. Ik snap dat er mensen zijn die Biden een slechte kandidaat vinden. Of dat nu is omdat ie een D naast z'n naam heeft staan of omdat ze echt weten waarom ze niet op 'm willen stemmen, dan nog is dat geen reden om op Trump te stemmen.
[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 07-01-2021 08:59 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Ik zie exact hetzelfde patroon als de dag ervoor?DennusB schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:44:
[Afbeelding]
Slight offtopic, maar wel interessant. Je kan bij AMS-IX zien dat er duidelijk iets groots was aan de hand op internet. Ze hebben gelijk een nieuwe piek qua bandbreedte gehaald daar.
De piek is alleen veel hoger. En waar het normaal afzwakt (mensen die gaan slapen, klaar zijn met werken etc), groeide het nu doorph4ge schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:55:
[...]
Ik zie exact hetzelfde patroon als de dag ervoor?Lijkt mij niet erg significant.
[ Voor 17% gewijzigd door DennusB op 07-01-2021 08:57 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Als je inzoomt, zie je dit een klein piekje, ipv de normale ronde curve. Maar heel groot is het nou ook weer niet.ph4ge schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:55:
[...]
Ik zie exact hetzelfde patroon als de dag ervoor?Lijkt mij niet erg significant.
Bedoelde je dit cynisch of is dit daadwerkelijk de leugen die Fox er van maakt?CyBeRSPiN schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:26:
En ondertussen krijgt de helft van de Amerikanen te horen via o.a. Fox dat het busladingen Antifa supporters waren, vermomd als Trump supporters, die het Capitool hebben bestormd.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
- De President van Amerika riep mij op naar het Capitool te gaan
- De President van Amerika meldde dat we mochten blijven als we geen geweld gebruiken
- De President van Amerika vroeg na een paar uur of we weg gingen, dat hebben we gedaan
"Opdracht van de hoogste persoon in het land"
Ik vind vooral het 4 uur Cup-a-soup moment van de dag ervoor interessantDennusB schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:44:
[Afbeelding]
Om het niet bij een one-liner te houden, ik geloof niet dat ze Trump nog gaan afzetten. Het duurt nog 2 weken, dat houden ze daar wel vol. Ik voorzie enorme rellen/protesten/hoe je het ook wilt noemen als ze nu hem nu afzetten, zowel door impeachment maar zeker door 25th. Ik zie niet helemaal hoe je incompetent als mogelijke reden kan gebruiken. Zoals WhatsappHack ook al zei kan het ook voor een erg slecht precedent zorgen.
Impeachment wordt misschien nog als wat rechtmatiger gezien, maar ook daar verwacht ik dat ze dat niet doen uit angst voor rellen en erger. Ik denk dat Trump nog even twee weken uitzitten/negeren voor de minste chaos zorgt. Biden heeft gezegd president te zijn voor álle Amerikanen, dit is het moment om dat te laten zien.
Op basis hiervan:Seraphin schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:03:
[...]
Bedoelde je dit cynisch of is dit daadwerkelijk de leugen die Fox er van maakt?
I asked Fox News multiple times about claims that were made on its air and by its personalities suggesting Antifa was perhaps responsible for the mayhem at the US Capitol. Absolute silence. Zero response from the network’s PR team.
— Oliver Darcy (@oliverdarcy) 7 januari 2021
Dit is wel een standaard media ding in Amerika anno 20xx. Bij alle uit de handen gelopen rellen eerder dit jaar, sprak CNN over de mogelijkheid dat agenten undercover waren en right-wing groepen geïnfiltreerd zouden hebben.
De woorden "eigen" en "verantwoordelijkheid" zijn tegenwoordig nauwelijks te vinden.
[ Voor 58% gewijzigd door mb1 op 07-01-2021 09:15 ]
Bij 25A zet je Trump niet af, je neemt hem alleen zn macht af. Pence wordt dan Acting President voor minimaal 3 weken. Volgens mij is dat zelfs wat Trump het liefste wil, wel zichzelf President blijven noemen maar niet daadwerkelijk het werk hoeven te doen dat er bij hoort.Smitovic schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:07:
[...]
Ik vind vooral het 4 uur Cup-a-soup moment van de dag ervoor interessant![]()
Om het niet bij een one-liner te houden, ik geloof niet dat ze Trump nog gaan afzetten. Het duurt nog 2 weken, dat houden ze daar wel vol. Ik voorzie enorme rellen/protesten/hoe je het ook wilt noemen als ze nu hem nu afzetten, zowel door impeachment maar zeker door 25th. Ik zie niet helemaal hoe je incompetent als mogelijke reden kan gebruiken. Zoals WhatsappHack ook al zei kan het ook voor een erg slecht precedent zorgen.
Impeachment wordt misschien nog als wat rechtmatiger gezien, maar ook daar verwacht ik dat ze dat niet doen uit angst voor rellen en erger. Ik denk dat Trump nog even twee weken uitzitten/negeren voor de minste chaos zorgt. Biden heeft gezegd president te zijn voor álle Amerikanen, dit is het moment om dat te laten zien.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 07-01-2021 09:16 ]
Late Wednesday evening, Congressman Jake LaTurner received a positive test result for COVID-19.
— Rep. Jake LaTurner (@RepLaTurner) 7 januari 2021
Congressman LaTurner took the test as part of Washington DC’s travel guidelines that requires visitors be tested. He is not experiencing any symptoms at this time.
Congressman LaTurner is following the advice of the House physician and CDC guidelines and, therefore, does not plan to return to the House floor for votes until he is cleared to do so.
— Rep. Jake LaTurner (@RepLaTurner) 7 januari 2021
Hij heeft 4 uur geleden nog in persoon gestemd en was dus fysiek aanwezig.
[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 07-01-2021 09:18 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Hmm, dan heb ik hem verkeerd begrepen. Dat is effectief natuurlijk hetzelfde maar je kan Trump wel nog president blijven noemen. Wellicht dat zijn aanhang dat 'beter' accepteerdph4ge schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:15:
[...]
Bij 25A zet je Trump niet af, je neemt hem alleen zn macht af. Pence wordt dan Acting President voor minimaal 3 weken.
Het is veel eenvoudiger: Zelfs Barbara Bush stemde op Trump in 2020. Waarom? Naar eigen zeggen omdat republikeinen anti-abortus zijn en democraten pro-abortus. Zo simpel is het. De rest doet er niet toe.Gaius schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:30:
Dit dus.
Zijn cult accepteert niks behalve dat Trump tot koning gekroond wordt.Smitovic schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:17:
[...]
Hmm, dan heb ik hem verkeerd begrepen. Dat is effectief natuurlijk hetzelfde maar je kan Trump wel nog president blijven noemen. Wellicht dat zijn aanhang dat 'beter' accepteerd
Beter nu door de zure appel heen bijten en hem afzetten plus in de gevangenis gooien dan hem nog zeker 2 weken zijn cult op te hitsen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar dat is toch ook vaak het geval? Bijvoorbeeld bij het plan om gov. Whitmer te kidnappen:PWM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:09:
[...]
Dit is wel een standaard media ding in Amerika anno 20xx. Bij alle uit de handen gelopen rellen eerder dit jaar, sprak CNN over de mogelijkheid dat agenten undercover waren en right-wing groepen geïnfiltreerd zouden hebben.
Zijn er ook gevallen waar niet-Trump aanhangers zich als Trump aanhangers verkleden en aanslagen plegen met als doel de Trump aanhangers een slechte naam te geven?The F.B.I. investigation of the kidnapping plot began early this year, according to an affidavit, after a social media discussion of violent government overthrow. The F.B.I. used confidential informants, undercover agents and intercepted messages to monitor the group.
https://www.nytimes.com/2...mer-michigan-militia.html
Wat?Verwijderd1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:23:
[...]
Zijn er ook gevallen waar niet-Trump aanhangers zich als Trump aanhangers verkleden en aanslagen plegen met als doel de Trump aanhangers een slechte naam te geven?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Weten we dat wel zeker? Volgens de nieuws heeft ze dat in 2016 niet gedaan en voor 2020 heeft ze haar stem geheim gehouden.FunkyTrip schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:17:
[...]
Het is veel eenvoudiger: Zelfs Barbara Bush stemde op Trump in 2020. Waarom? Naar eigen zeggen omdat republikeinen anti-abortus zijn en democraten pro-abortus. Zo simpel is het. De rest doet er niet toe.
Ze heeft in 2016 wel republikein gestemd maar dat was niet Trump. Voor 2020 kan ik geen bronnen vinden.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nee, dat was niet vaak het geval. Het is wel eens gebeurt.Verwijderd1 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:23:
[...]
Maar dat is toch ook vaak het geval? Bijvoorbeeld bij het plan om gov. Whitmer te kidnappen:
Net zoals er inderdaad wel eens geweld van tegen demonstranten waren bij Trump rally's.
Maar dat is op zich het punt niet
Hopelijk gaat er geen burgeroorlog ontstaan of nog meer rellen, laat het hiermee ook weer gedaan zijn.
Alle social media accounts van Trump zijn inmiddels geblokkeerd las ik al.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Voor een deel van de Amerikanen heb je absoluut gelijk, en dat is een pijnlijke waarheid. Toch geldt dit niet voor iedereen. Elke Amerikaan die ik ooit heb gesproken zucht en steunt zodra je over verkiezingen of politiek begint. Zij weten dat het stelsel niet werkt, dat er geen goede keuze is, dat het modder gooien over en weer erg doorzichtig is. Maar wat ze vooral weten is dat het in het grote geheel niet zoveel uitmaakt wat ze stemmen. Hun dagelijks leven is in de afgelopen 20, 30 jaar nauwelijks veranderd. Helaas werkt die mentaliteit het hele systeem in de hand omdat de mensen die zich wel laten ophitsen toch wel stemmen en de rest inderdaad 1 of 2 issues uitkiest óf helemaal niet stemt.FunkyTrip schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:17:
[...]
Het is veel eenvoudiger: Zelfs Barbara Bush stemde op Trump in 2020. Waarom? Naar eigen zeggen omdat republikeinen anti-abortus zijn en democraten pro-abortus. Zo simpel is het. De rest doet er niet toe.
Dit is natuurlijk gegeneraliseerd, maar komt overeen met wat ik veel lees/hoor zodra je buiten de die hard supporters komt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ja door Texas

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat is het antifacomplot:
PHOENIX - In a tweet made to his personal Twitter page, Arizona Congressman Paul Gosar appears to suggest that Antifa provocateurs had a role in the riots at the United States Capitol in Washington D.C.
[...]
On his personal Twitter account, Rep. Paul Gosar, retweeted a video posted that claims some of the individuals who stormed the Capitol Building were "dressed up and had knee pads," made a claim that the incident has "all the hallmarks of Antifa provocation," without offering any evidence to support that claim.
https://www.fox10phoenix....rks-of-antifa-provocation
This has all the hallmarks of Antifa provocation. https://t.co/HJLN3Ijn4K
— Paul Gosar (@DrPaulGosar) 6 januari 2021
Ik vind het een false equivalence. Dat de FBI zich bezighoudt met het infiltreren van terrorisme cellen (waaronder het plot om een gouverneur te kidnappen) is realiteit. Dat duizenden Trump aanhangers het Capitool bestormen gespind wordt als een aanval van Antifa is een raar gedachtespinsel, geen nieuws. Ik snap niet helemaal waarom je dat eerste erbij haalde om dat tweede af te doen als 'gekke media'. Dat laatste zit overigens veel dieper dan de media, Paul Gosar is een U.S. Representative. Deze dus (artist impression, maar hij blijft leuk):PWM schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:30:
[...]
Nee, dat was niet vaak het geval. Het is wel eens gebeurt.
Net zoals er inderdaad wel eens geweld van tegen demonstranten waren bij Trump rally's.
Maar dat is op zich het punt nietHet is ook geen excuus. Alleen een voorbeeld dat de media aldaar net zo gepolariseerd zijn als de mafklappers die er gister rondliepen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zo, lekker uitgeslapen na deze sensatie?G_Dragon schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:30:
Wat een sensatie gisteravond, was rustig aan het gamen totdat ik een berichtje via whatsapp kreeg dat het misging in Amerika en ik snel de tv aan moest zetten op BBC World News. Ook al snel werd alles trending op 9GAG, waar nog sneller en meer live beelden te zien waren dan op tv zelf. Deze gebeurtenis gaat hoe dan ook de geschiedenisboeken in en word nog veel over nagesproken, de grote vraag is alleen nu nog : hoe loopt het uiteindelijk af?!![]()
Hopelijk gaat er geen burgeroorlog ontstaan of nog meer rellen, laat het hiermee ook weer gedaan zijn.
Alle social media accounts van Trump zijn inmiddels geblokkeerd las ik al.
Het feit dat er maar 4 doden zijn gevallen toont aan dat er gewoon gekozen is om dit z'n beloop te laten omdat het een groep gelijk aan pubers/voetbalsupporters was. Op deze manier wordt het voor alle medestanders van Trump vrij eenvoudig afstand te nemen en zal de steun de komende 2 weken alleen nog maar verder afsterven.
Het probleem hiermee is dat Trump nu kan gaan roepen dat ze hem censureren en dus aan banden gelegd moeten worden.YakuzA schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:34:
De social media is nu ook eindelijk klaar met Trump?
https://www.nu.nl/tech/61...horsen-account-trump.html
[...]
wel heel kort, maar ze moeten blijkbaar nog 14 dagen wachten.
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Zero Tolerance [/font]
Voor actuele uitslagen zie:https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.