[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 180 Laatste
Acties:
  • 704.713 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 18:17
Zijn die mensen niet gewoon bezig met het uitoefenen van de ''second amendment''?
Ik geloof dat al die mensen die daar aanwezig zijn geloven dat de nieuwe regering die gevormd gaat worden satanistische pedofielen zijn. Brrr, tuurlijk ga je dan mee doen!

Enge tijden.

[ Voor 3% gewijzigd door dindr op 06-01-2021 21:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Xi Jinping en Poetin lachen in hun vuistjes. Missie geslaagd.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

“Those involved will be prosecuted”.

Dus ook trump neem ik aan

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31

KrazyJay

Eigenlijk is dit toch gewoon een Derde Wereldland? Rijk, maar Derde Wereld. Wat een afgang voor dat land, dit.

[ Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 06-01-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

_Bailey_ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:45:
goeie duiding van Van Jones bij CNN nu
Hij gaat vol op het BLM orgel, dit wordt nu volledig een raciale kwestie gemaakt. Is dat het ook echt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Amphiebietje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:42:
[...]

Gaat de Reichstaghet Capitool straks fikken?
Nee. Wat je hier eigenlijk ziet is een toepassing, een gerichte en ontworpen actie om de aanwezige groepsdynamica te consolideren in aanwezige beïnvloeding.

Dat richt zich niet op het lokale effect, maar op collectieve perceptie binnen groepen, zoals organisatie van partij e.d.

Het resultaat daarvan is er een van rimpeleffecten, en dan is het altijd van belang om te kijken naar wat de aanwezige condities zijn. Nu ja, die zijn catastrofaal. Een overheid die niks meer kan, een verlamde politieke arena die niet langer de sturende is, een inlichtingen en veiligheidsapparaat waar niemand meer weet wie wat waar gedaan heeft of in gang gezet. Enfin, ik kan zo een hele tijd doorgaan, maar het heeft veel meer nut om die twee boeken die ik vorige pagina gegeven heb te lezen.

Dit is een Weimar draaiboek. En Weimar viel in fasen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bensimpel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:32:
Maar er komen nogsteeds veel terroristen/demonstranten naar het kapitool toe... Hoe gaan ze dit schoonvegen?
Dat lijkt me het grootste probleem nu. Het zijn typisch NRA aanhangers en ze kunnen wapens bij zich hebben en ze denken dat ze het recht hebben ze te gebruiken (2e amendement). Je zag zelfs een paar van dat soort lieden met een 2nd amendment vlag achter de NOS journaal correspondente die daar overigens heel professioneel op reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Cyberpope schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Opmerken dat er een verschil in aanpak zit, is niet hetzelfde als wensen dat er het slechtste gebeurd. Da is toch echt je eigen projectie.
Er zijn toch een aantal posts geweest die je hebt gemist, bijvoorbeeld: DennusB in "[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Ankona schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Precies wat ik denk. Dit is een situatie waarin de president als leider op MOET staan.

Maar ja, Trump. Die doet dingen anders.
Hij staat ook op als leider; als de leider van de fascistische rebellen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Sissors schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Nee dus. Je hebt een democratisch systeem daarvoor. En ik vind Trump een enorme lul, maar wat schiet je hier mee op? Je komt alleen als een stel debielen over (wat ze uiteraard ook zijn, met Trump als grote schuldige voor het opjutten van die mensen, en de GOP voor Trump slaafs volgen).

En als je echt een coup zou hebben? Dan is de volgende stap een burgeroorlog, laten we dat gewoon niet als normale optie zien als je de president niet mag.
Het democratische systemen heeft bewezen gefaald, zet anders CNN even aan, dan kun je dat live zien.

Trump komt niet eens op TV nu om zijn aanhangers tot rust te manen, die vent had nooit president mogen worden en als president heeft hij genoeg fout gedaan om afgezet te worden. Dat is niet gebeurt. Soms is er een revolutie nodig om een beter politiek systeem te krijgen. Hoe denk je dat wij in Nederland aan onze democratie zijn gekomen? Google eens op 80 jarige oorlog...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Persoonlijk contact. Als het goed is zal dat ergens binnen een kwartier of zo ook via media bericht worden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Die zou toch al dik in het oranje moeten staan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Deze dag laat toch wel goed zien wat voor soort randdebiel Trump is maar bovendien ook wat voor soort randdebielen op Trump hebben gestemd. Ongelooflijk.

En dan zullen er nog steeds mensen in Amerika maar ook gewoon hier in Nederland (zoals bv Robert Jensen) zijn die dit gaan goedpraten.

Dan ben je toch helemaal gestoord in je hoofd? Dan spoor je toch niet meer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat Trump dit minder minachting van de staat en de vlag vindt dan knielen voor een wedstrijd tijdens het volkslied?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:17
Blokker_1999 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:46:
[...]

Zeg jij nu echt dat Cruz de wettelijke mogelijkheden die hij heeft niet mag gebruiken? Ik ga ermee akkoord dat het niet de meest geschikte manier is. Als je het niet eens bent met hoe de stemming is georganiseerd moet je dat naar mijn mening niet proberen tegen te gaan door heel de stemming dan maar ongeldig te laten verklaren, de meeste stemmen werden in goed vertrouwen gegeven, en dat is ook hoe de rechtbanken het zien.
Niet alle wettelijke mogelijkheden zijn moreel juist. Ik zeg niet dat hij opgepakt of vervolgd voor het uitoefenen van zijn rechten. Vind het moreel volstrekt verwerpelijk wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ankona schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Precies wat ik denk. Dit is een situatie waarin de president als leider op MOET staan.

Maar ja, Trump. Die doet dingen anders.
https://www.bbc.co.uk/news/live/election-us-2020-55558355
Klik dan op ''We will never give up, we will never concede'
Dat was best opruiend IMHO..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Erapaz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Het democratische systemen heeft bewezen gefaald, zet anders CNN even aan, dan kun je dat live zien.

Trump komt niet eens op TV nu om zijn aanhangers tot rust te manen, die vent had nooit president mogen worden en als president heeft hij genoeg fout gedaan om afgezet te worden. Dat is niet gebeurt. Soms is er een revolutie nodig om een beter politiek systeem te krijgen. Hoe denk je dat wij in Nederland aan onze democratie zijn gekomen? Google eens op 80 jarige oorlog...
Nou, democratie heeft niet gefaald. Daar zit hem juist de frustratie in voor de Republikeinen, daar wil men geen democratie. Men wenst minority rule. Dit is waarom men overal zo inzet op escalatie en het inperken dan wel zelfs ondermijnen van democratie.

Hier ligt een oud conflict in de VS, evolve to democracy, or devolve to minority rule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 08:50

n3z

silmaril8 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:48:
Deze dag laat toch wel goed zien wat voor soort randdebiel Trump is maar bovendien ook wat voor soort randdebielen op Trump hebben gestemd. Ongelooflijk.

En dan zullen er nog steeds mensen in Amerika maar ook gewoon hier in Nederland (zoals bv Robert Jensen) zijn die dit gaan goedpraten.

Dan ben je toch helemaal gestoord in je hoofd? Dan spoor je toch niet meer?
Zie ook de lading Q vlaggen en borden. Ongelooflijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06

Rubman

Retarded or just overjoyed!

KrazyJay schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:47:
Eigenlijk is dit toch gewoon een Derde Wereldland? Rijk, maar Derde Wereld. Wat een afgang voor dat land, dit.
Rijk?

Amerika is niet rijk? Amerika doet alsof het rijk is maar leeft op te grote voet.
Ik zou het bij enkel de eerste zin houden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Er is 1 man die dit, mogelijk zonder geweld, kan laten stoppen, de president zelf. Gemiste kans!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Hoe heeft het democratische systeem gefaald? Trump heeft verkiezingen verloren, Trump gaat eruit. Daar gaat deze chaos niks aan veranderen.

En nogmaals, Trump is een idioot. Maar laten we niet een burgeroorlog gaan verheerlijken als redelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
[...]

Nogmaals, dit heeft niks te maken met het falen van de democratische systemen. Die werken namelijk prima, Biden is gewoon president over een paar weken. Dat er ondertussen een hoop achterlijken (president incluus) de boel ontwrichten is triest maar staat daar los van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:48:
Begrijp ik nu goed dat Trump dit minder minachting van de staat en de vlag vindt dan knielen voor een wedstrijd tijdens het volkslied?
Uiteraard. Want dit is zijn eigen belang, en hij had hiertoe op voorhand al opgeroepen. Dat knielen was niet in zijn belang.

Trump vind dit allemaal prachtig, het streelt zijn ego, en hij is weer in het nieuws.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Mag ik iedereen er nog aan herinneren dat dit een ZT topic is? Hou het graag een beetje inhoudelijk, voor zover mogelijk neutraal en on topic. De quickreply gaat nu ook voor tenminste de rest van de avond uit. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Killjoy

Klingon lawn products

ph4ge schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Hij staat ook op als leider; als de leider van de fascistische rebellen.
Enabler eerder, imho. Een leider is het niet.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Quad schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:50:
Er is 1 man die dit, mogelijk zonder geweld, kan laten stoppen, de president zelf. Gemiste kans!
Die kijkt en geniet hiervan..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:43
armageddon_2k1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:47:
Xi Jinping en Poetin lachen in hun vuistjes. Missie geslaagd.
Putin kan niet hebben durven dromen in 2016 wat hij in gang gezet heeft.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Agenten gewond ook nu zegt CNN... was te verwachten

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Overigens vraag ik me zelf af in hoeverre dit niet een goede zaak gaat blijken. En voor mensen boos op me worden, ik wil dit absoluut niet goed praten, en ik hoop uiteraard dat die vrouw erbovenop komt. Maar met een beetje geluk komt dit wel eindelijk binnen bij de Trump aanhang als iets wat echt gewoon te ver gaat en dat ze 4 jaar Biden moeten accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n3z schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Zie ook de lading Q vlaggen en borden. Ongelooflijk.
Vergeet nooit dat Q ooit begon als een dekmantel van een gestoorde pedofiel, gekaapt werd door georganiseerde misdaad en overgedragen werd aan actoren van inlichtingenapparaat - van buiten de VS maar gefinancierd door zowel Amerikaanse als Russische oligarchen. Ik kan het helaas zo snel niet terugvinden nu het topic zo'n tempo heeft, maar ik heb eerder in het topic een aantal onderzoeksreferenties gegeven ter onderbouwing. Misschien kan iemand ze wel opduikelen bij de hectiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZM3zcnc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Volgens CNN, meerdere agenten gewond, blijkbaar geven ze de zwaardere gewonden voorrang.
1 agent moest naar het ziekenhuis..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dus de National Guard komt nu wel. Ben benieuwd.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:21:
[...]

Want? Hij doet alles behalve zeggen dat ze weg moeten?
Zou de politie aan de kant van Trump staan? Zou wat kunnen verklaren...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52

Osxy

Holy crap on a cracker

Ooggetuige van neergeschoten vrouw.

[YouTube: Witness to woman shot in Capitol interview WUSA]

"We stormed the capitol"
"Someone got shot"
"It's the government's fault"

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Snowdog schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:43:
[...]

Heb je de laatste 4 jaar onder een steen geleefd ofzo? Hoe kan iedereen hier schande van spreken? Is dit ergens verrassend? Ik vind de reacties hier ook echt een enorm 'fake' gehalte hebben. Nu heeft ineens niemand het geweten?
Niet fake. Gewoon een laatste sprankje hoop. Dat er nog iets goeds in Trump of de staf van het witte huis zat. Misschien naïef en dom, maar ik had het nog.

Don't attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Of ijdele hoop in dit geval.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nu.nl: Nationale Garde is onderweg.

Escaleert de pan uit daar, jeez.... :/

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 19:05
Osxy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:53:

"We stormed the capitol"
"Someone got shot"
Trump is head of the government, zou ze dat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28

Blokker_1999

Full steam ahead

Sissors schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:52:
Overigens vraag ik me zelf af in hoeverre dit niet een goede zaak gaat blijken. En voor mensen boos op me worden, ik wil dit absoluut niet goed praten, en ik hoop uiteraard dat die vrouw erbovenop komt. Maar met een beetje geluk komt dit wel eindelijk binnen bij de Trump aanhang als iets wat echt gewoon te ver gaat en dat ze 4 jaar Biden moeten accepteren.
4 jaar Biden moesten ze sowieso aanvaarden, daar veranderd dit niets aan. Ook het feit dat op 20/1 om 12:00 ET Trump geen president meer is kan hij niet tegenhouden. Zelfs als de inzwering van Biden niet doorgaat is hij altijd president af. Er is geen enkele manier waarop op dit moment een resultaat ten voordele van Trump kan goedgekeurd worden.

De belangrijkste vraag is: wat gaat dit geven voor de volgende 4 jaar en hoe gaat men in 2024 op een rustige manier verkiezingen kunnen organiseren?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Virtuozzo schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Nou, democratie heeft niet gefaald. Daar zit hem juist de frustratie in voor de Republikeinen, daar wil men geen democratie. Men wenst minority rule. Dit is waarom men overal zo inzet op escalatie en het inperken dan wel zelfs ondermijnen van democratie.

Hier ligt een oud conflict in de VS, evolve to democracy, or devolve to minority rule.
Ze hebben daar 4 jaar lang een crimineel als president gehad. Hoe zo heeft het niet gefaald? Er was geen enkel mechanisme om hem af te zetten, dan faalt het systeem toch? Op zo’n moment moet je als volk de macht pakken. Nu heb je de coup de andere kant op en hem je dus alsnog ellende. 4 jaar lang heeft hij zijn supporters zitten opruien en dit is het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Trump is bang dat ze hem executie aanbieden haha, als de rust is wedergekeerd dan zien ze wat en wie en hoe.

Dat ziet hij nu ook. Dus heeft hij er baat bij als ze doorgaan met dit gerommel.

Zal je zien dat hij toch echt met putin dat land gek geeft gemaakt met een pc.
Zal dat ook meespelen?of iig iets in die geest... en dat komt uit als de rust er is.
Tja ze doen dat daar in usa
Hoogverraad is doodstraf

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Blokker_1999 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:54:
[...]

4 jaar Biden moesten ze sowieso aanvaarden, daar veranderd dit niets aan. Ook het feit dat op 20/1 om 12:00 ET Trump geen president meer is kan hij niet tegenhouden. Zelfs als de inzwering van Biden niet doorgaat is hij altijd president af.
Biden is de komende 4 jaar natuurlijk wel een gigantische schietschijf met dit soort situaties.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Amphiebietje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:53:
Zou de politie aan de kant van Trump staan? Zou wat kunnen verklaren...
De politie is sowieso al niet verantwoordelijk voor het Capitool. Buiten dat is de reguliere politie niet uitgerust voor zoiets. In Nederland zou men ook op de ME moeten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ErE05ogW4AMgPS_?format=jpg&name=medium

American Patriots.. :/

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

"We stormed the capitol"
"Someone got shot"
Laat dit alsjeblieft.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-01-2021 21:59 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:52:
Als de condities dusdanig waren dat aan Democratische zijde er zicht was op welke arena de bepalende is, en er aan Republikeinse zijde sprake was van een dominant segment wat de democratie wenst te continueren, dan was een escalatie als deze iets wat - weliswaar met heel veel werk en enorme investering - constructieve resultaten voor correctie zou kunnen scheppen.

Helaas, de Democraten zitten nog steeds in het oude Derde Weg denken, men zal hierna ook op vrij stupide wijze bipartisanship gaan zoeken. En de Republikeinen zijn al heel lang, al voor Trump, geen zelfstandige partij of organisatie meer, en al decennia voor die tijd was men klaar men het democratische experiment.

Deze escalatie gaat absoluut impact hebben, maar niet stabiliserend. Ook niet direct destabiliserend, zoiets als dit werkt in via rimpeleffecten. Als je wil weten hoe dat werkt dan is het de moeite waard om even de boeken of scholar in te duiken voor - hoe hard het is om dit zo te moeten zeggen - verkenning van gerichte escalatie toepassingen binnen failed state dynamics.

Rimpeleffecten. Never waste a crisis. Who has created the crisis? Who directs that person? What are the benefits down the road behind all the distractions and cleanup efforts?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mike Pence probeert tenminste nog wat, van Trump hoor je niks..

Pluspunten voor Pence.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Sissors schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Hoe heeft het democratische systeem gefaald? Trump heeft verkiezingen verloren, Trump gaat eruit. Daar gaat deze chaos niks aan veranderen.

En nogmaals, Trump is een idioot. Maar laten we niet een burgeroorlog gaan verheerlijken als redelijke oplossing.
4 jaar te laat, had nooit president mogen worden of had afgezet moeten worden. Of vind je het normaal zoals het er nu en de laatste 4 jaar aan toegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Laat dit alsjeblieft.

[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-01-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Bensimpel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:57:

Pluspunten voor Pence.
Hoewel ik helemaal geen voorstander ben van Pence zijn politieke standpunten, hoop ik wel dat hij in 4 jaar de nominatie krijgt van de GOP. Een man die wel gerespecteerd wordt maar een gelijkaardige koers wenst te varen als Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het aparte is dat Trump nu wel eenheid heeft weten te krijgen. Nu lijken de Republikeinen allemaal over te lopen en veroordelen Trump net zo hard als de Democraten. Pence en McConnell voorop.

Indien Trump een coup wilde heeft 'ie zojuist zijn eigen partij voor het blok gezet met weinig succes. Dit maakt het ook voor de GOP aanzienlijk makkelijker om Trump te laten vallen (en voor de Dems om Trump+aanhang keihard te laten vervolgen).

Garland wordt trouwens genoemd als nieuwe minister van justitie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bensimpel schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:57:

Pluspunten voor Pence.
Hoe slim is het om Quislings pluspunten te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
1800 man national guard opgeroepen volgens Fox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:42
Fox is live beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:59:
1800 man national guard opgeroepen volgens Fox
Waar moeten die vandaan komen? Ik bedoel hoe lang duurt t voor ze er zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
The Realone schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Nogmaals, dit heeft niks te maken met het falen van de democratische systemen. Die werken namelijk prima, Biden is gewoon president over een paar weken. Dat er ondertussen een hoop achterlijken (president incluus) de boel ontwrichten is triest maar staat daar los van.
Dus je vind het een normaal democratisch process dat je een crimineel niet af kan zetten omdat met geen impeachment durft door te zetten / de republikeinen teveel macht hebben om dat door te zetten? Het Amerikaanse politieke systeem is broken. Daarnaast heb je de keuze tussen 2 kwaden, Trump of Biden, beide wil je niet op stemmen, dus kies je de minst slechte. Dat land verdient niks minder dan een revolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:57:
[...]

4 jaar te laat, had nooit president mogen worden of had afgezet moeten worden. Of vind je het normaal zoals het er nu en de laatste 4 jaar aan toegaat?
Zo werkt democratie niet. Het gaat er niet om wie ik een goede president vind, het gaat erom wie de meerderheid een goede president vind. En in Amerika natuurlijk wel complexer, en hell, ik vind elk systeem met een president die een hoop macht heeft een slechte invulling van democratie. Maar: "De president is een lul, dus we mogen een staatsgreep plegen", dat is het einde van democratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
DennusB schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:00:
[...]

Waar moeten die vandaan komen? Ik bedoel hoe lang duurt t voor ze er zijn
Couple of hours zeiden ze. Maar geen idee gerekend vanaf welk tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Weet iemand of Trump, in een versnelde procedure (binnen 14 dagen :P ), nog kan worden afgezet door de senaat en het parlement?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Blokker_1999 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Hoewel ik helemaal geen voorstander ben van Pence zijn politieke standpunten, hoop ik wel dat hij in 4 jaar de nominatie krijgt van de GOP. Een man die wel gerespecteerd wordt maar een gelijkaardige koers wenst te varen als Trump.
Kuch. Heb je al eens goed gekeken naar het gedachtegoed van Pence?

Mensen kijken naar Trump, en als chaos actor is dat inderdaad een drama. Maar Pence met macht? Dan hoeft Margaret Atwoord geen prequel meer te schrijven voor de Handmaid's Tale.

Heel serieus, dit is echt iets om eens in te duiken. Ik besef wat ik hier zeg: Pence is gevaarlijker dan Trump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

In hoeverre kan Trump hiervoor de martial law uitroepen en e.e.a. “uitstellen”?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

HEY_DUDE schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:01:
[...]

Couple of hours zeiden ze. Maar geen idee gerekend vanaf welk tijdstip.
Kan het al donker zijn, gaat spannend worden. Want vaak zodra het donker wordt, zal men nog agressiever worden.. (Kijk maar naar de vorige protesten)..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MazeWing schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:01:
Of andersom, hoe snel kan de Senaat het 25th Amendment goedkeuren en Trump uit zijn functie zetten?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

silmaril8 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:01:
Weet iemand of Trump, in een versnelde procedure (binnen 14 dagen :P ), nog kan worden afgezet door de senaat en het parlement?
Kan. 25th amendment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Sissors schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:00:
[...]

Zo werkt democratie niet. Het gaat er niet om wie ik een goede president vind, het gaat erom wie de meerderheid een goede president vind. En in Amerika natuurlijk wel complexer, en hell, ik vind elk systeem met een president die een hoop macht heeft een slechte invulling van democratie. Maar: "De president is een lul, dus we mogen een staatsgreep plegen", dat is het einde van democratie.
Het gaat er niet om dat het een lul is, het gaat erom dat hij totaal ongeschikt is als president. Als je een systeem hebt waarbij zo iemand 4 jaar aan de macht kan blijven heb je dus geen goed democratisch systeem. Dan is er dus meer nodig om dat te doorbreken, zoals in veel andere landen ook gebeurt is.

Dus ja, een staatsgreep had hier 3,5 jaar geleden een einde moeten maken aan deze implementatie van een “democratie” teneinde een beter systeem te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Erapaz op 06-01-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 01:15

Marc H

- - Is wakker - -

NBC meld dat er een geïmproviseerd explosief is gevonden op het terrein van het capitool

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

NBC meldt dat er een IED (improvised explosive device) is aangetroffen in het Capitol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Stoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Of andersom, hoe snel kan de Senaat het 25th Amendment goedkeuren en Trump uit zijn functie zetten?
Maar dan moeten ze wel eerst weer samen komen volgens mij? Dus eerst moet er schoongeveegd worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Niet echt. Trump kan veel, maar staat niet boven de grondwet en die regelt dat het op 20/1 sowieso gedaan is met zijn presidentschap en een nieuwe president (desnoods ad-interim en dat zou dan de Speaker of the House zijn volgens de wetgeving) wordt ingezworen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:22

Amphiebietje

In de blubber

TheBrut3 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:55:
[...]

De politie is sowieso al niet verantwoordelijk voor het Capitool. Buiten dat is de reguliere politie niet uitgerust voor zoiets. In Nederland zou men ook op de ME moeten wachten.
Wel, als drie van de vier deuren van binnen uit zijn geopend, dan is het wel duidelijk dat een deel van de veiligheidstroepen de demonstranten steunen.

Kijken of er straks een arrestatiebevel voor Biden en co. volgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

silmaril8 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:01:
Dat kan in principe per direct via het 25e amendement. De VP, samen met het halve kabinet, kan verklaren dat de president niet in staat is om z'n taak uit te voeren. De VP neemt dan per direct over en de president kan het aanvechten door een stemming in het congres af te dwingen (waar twee-derde van zowel het Huis als de Senaat tegen de president moet stemmen).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zijn laatste taak zat er toch bijna op. Dit is voor hem ook het moment om te breken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rannasha schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Dat kan in principe per direct via het 25e amendement. De VP, samen met het halve kabinet, kan verklaren dat de president niet in staat is om z'n taak uit te voeren. De VP neemt dan per direct over en de president kan het aanvechten door een stemming in het congres af te dwingen (waar twee-derde van zowel het Huis als de Senaat tegen de president moet stemmen).
Daar zie ik Pence op dit moment nog best toe in staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 00:06
DaniëlWW2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Zijn laatste taak zat er toch bijna op. Dit is voor hem ook het moment om te breken.
Zeker, vooral als hij het over vier jaar zelf wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rannasha schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Vraag me af of dat meer rust of ellende zou geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is een punt van zorg. Dat hangt samen met wat nu extern / publiek bevestigd is van inzet van Nationale Garde. Welke eenheid, welke opdracht, welk mandaat, welke condities.

Het is altijd een punt van zorg geweest dat er een escalatie zou geschapen worden waarna een speciale conditie uitgeroepen kon worden door de President.

Dat gezegd, mijn inschatting is dat voor een machtsverstoring dit de verkeerde escalatie is. Het is even bot gezegd immers het stereotype wat escaleert, Angry White Republican Militia Zelot Confessional. Niet versus een BLM of iets anders wat laagdrempelig gebruik kan worden voor beeldvorming, maar versus eigen staat/ overheid.

De waarschijnlijkheid van een staat van beleg, speciale conditie, martial law e.d., voor die scenario's is op het moment iets wat tussen laag en beneden gemiddeld zweeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Stoney3K schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Daar zie ik Pence op dit moment nog best toe in staat.
De gop heeft na vandaag haast geen keuze meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Hoop dat ie geen ontslag geeft, dan zou Trump nog een getrouwe in zijn plaats kunnen zetten en alsnog controle over de senaat nemen en iemand nemen die hem nog een presidentieel pardon zou kunnen geven als hij enkele uren voor de inzwering op 20/1 zelf zou aftreden. (de meeste experts denken dat de president zichzelf geen pardon kan geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Marc H schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:03:
NBC meld dat er een geïmproviseerd explosief is gevonden op het terrein van het capitool
Wtf. Gaan die Trump aanhangers nu al zo ver dat ze bomaanslagen gaan plegen?

Gelukkig is de aanslag verijdeld.

En Trump vind het ongetwijfeld allemaal prachtig ook nog...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31

KrazyJay

Rubman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Rijk?

Amerika is niet rijk? Amerika doet alsof het rijk is maar leeft op te grote voet.
Ik zou het bij enkel de eerste zin houden.
Ik denk dat je gelijk hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
toespraak Biden nu op CNN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Mooi dat Biden nu spreekt voor nationale TV en niet Trump!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Blokker_1999 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:05:
[...]

Hoop dat ie geen ontslag geeft, dan zou Trump nog een getrouwe in zijn plaats kunnen zetten en alsnog controle over de senaat nemen en iemand nemen die hem nog een presidentieel pardon zou kunnen geven als hij enkele uren voor de inzwering op 20/1 zelf zou aftreden. (de meeste experts denken dat de president zichzelf geen pardon kan geven).
Dat is onmogelijk, als ik het goed heb begrepen. Het is een gekozen positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

Blokker_1999 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:05:
[...]

Trump kan niet zomaar een nieuwe VP aanstellen. Een vervangende VP moet door een meerderheid van zowel het Huis als de Senaat goedgekeurd worden. En dat zal nooit gebeuren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Biden houdt nu een toespraak

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Biden live nu

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een echte president komt spreken. :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
In de tussentijd is de voorsprong van Ossoff uitgelopen naar 0.6% volgens CNN:

Ossoff 50.3%
Perdue 49.7%

https://edition.cnn.com/e...=politics_election_ticker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Het gaat er niet om dat het een lul is, het gaat erom dat hij totaal ongeschikt is als president. Als je een systeem hebt waarbij zo iemand 4 jaar aan de macht kan blijven heb je dus geen goed democratisch systeem. Dan is er dus meer nodig om dat te doorbreken, zoals in veel andere landen ook gebeurt is.

Dus ja, een staatsgreep had hier 3,5 jaar geleden een einde moeten maken aan deze implementatie van een “democratie” teneinde een beter systeem te krijgen.
Er zijn ook heel veel mensen die Biden een slechte president vinden. Of die Rutte een slechte MP vinden. Dat is het probleem: Heel veel mensen zijn voor Trump. Als 90% van hem af wilde, dan had hij niet de 4 jaar gered als president, maar dat is simpelweg niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Vraag me af of dat meer rust of ellende zou geven...
Accountability is more than a thing. Daar ligt al een gigantisch probleem. Ergens moet afgerekend worden, op niveau van symbool zelfs. Vraag is of men dit wel durft.

Even cru, wat Trump nu bereikt is het binnentreden van een positie als chaos actor in beheer van een extreme fringe, een stok waarmee hij laat zien dat hij bereid is om mee te slaan. Dat past in zijn opbouw, zijn psychologie en zijn transactionele denken. Voor hem is dit een variant van blackmail policy, least worst case: leave me alone or else.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 20-09 23:25
Pence heeft Trump op Twitter ontvolgd. Dit wordt het einde hoor.
25e amendement komt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

EDIT schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Dat is onmogelijk, als ik het goed heb begrepen. Het is een gekozen positie.
Zowel als president als als vice president kan je gewoon aftreden. Als de president aftreed neemt de vice president automatisch zijn plaats in, maar moet opzoeken hoe het zit als de vice-president vervangen moet worden. Tenzij iemand hier het antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52

"We stormed the capitol"
"Someone got shot"
Hij maakt het eventuele vervolging wel makkelijk door even te zeggen wie hij is en waar hij vandaan komt. :')

Verontwaardigd zijn omdat iemand werd neergeschoten bij het bestormen van een parlementsgebouw..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als de verkiezingen zo spannend waren als 2000, of als er in een staat daadwerkelijk iets mis zou zijn gegaan. We zien dat het draaiboek klaar lag, maar gelukkig faalt het omdat de overwinning relatief dik was.

De democratie in de VS, en daarmee in heel de wereld, beeft op zn grondvesten en is hoe dan ook diep en blijvend beschadigd door Trump.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zou toch wat zijn als straks ineens de hele Mall volstaat met helicopters en Special Forces die de hele omgeving komen beveiligen..

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

SidewalkSuper schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:07:
Pence heeft Trump op Twitter ontvolgt. Dit wordt het einde hoor.
25e amendement komt eraan.
Kan dat niet juist de vonk worden waardoor het kruitvat echt ploft?

Pagina: 1 ... 149 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid