Bot gezegd, denk ik dat je dit gelul kunt counteren met de kandidatuur van Biden. Als de Democraten hier zo mee bezig waren, dan zouden ze toch een kandidaat hebben gekozen die vol hamert op dat soort zaken? Wat ik vooral heb gehoord is een verhaal over gezondheidszorg, infrastructuur en meer van dat soort zaken.PWM schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:46:
[...]
"You are the party that think silence is violence, but looting is not"
Mooie man dit altijd. En hij heeft gelijk. Veel Democraten denken dat Twitter de wereld is. Waardoor zaken als Genderidentity en Latinx dingen zijn waar iedereen mee bezig is, terwijl in de praktijk dat niet het geval is. Net als met geld, heb je hier de 1% die het narratief kapen.
En je kan 1000 argumenten bedenken waarom Democraten wel beter voor het land zijn dat de Republikeinen, maar de perceptie bij veel Amerikanen is gewoon dat democraten een beetje ver van de werkelijkheid staan, zoals Bill Maher weer mooi aangeeft.
Het gevaar is nu inderdaad dat ze gewonnen hebben en denken dat ze goed zitten. Als je na zo'n ongelooflijk slechte president tegenover zo'n debiele, verdeelde en grove GOP toch nog geen house sweep kan doen, moet je wel echt bij jezelf te rade gaan.
Waar het vooral op lijkt is dat de 'narrative' van de Republikeinen dat het bij Democraten alleen maar gaat over genderneutrale toiletten en meer van dat soort zaken erg effectief is.
Bovendien 'Latinx dingen'? Juist in bijvoorbeeld Florida deden de Republikeinen het relatief goed onder latino's met zetelwinst tot gevolg. Veel van de geflipte seats zijn ook niet de radicaal linkse wegmetdepolitieengeefonsgenderneutraletoilettenkandidaten, maar gematigde kandidaten, juist omdat je daarmee in wat meer gematigde districten kans maakt.
En hoe kom je erbij dat de GOP vreselijk verdeeld is. Afgezien van Project Lincoln, wat vooral een leuk projectje is voor Democraten, maar de Republikeinse achterban weinig doet, staat die partij echt als een blok achter Trump.
Ik vraag me ook af of mensen naar dezelfde verkiezingsuitslag kijken als ik. Dat zowel Biden als Trump een historisch hoog aantal stemmen halen in absolute zin (maar ook in relatieve zin) geeft wel aan dat het hele beeld van Trump / de GOP alsn een kandidaat / partij die niemand moet hopeloos misplaatst is. De Amerikaanse bevolking is gewoon een heel stuk conservatiever en behoudender dan veel Europeanen lijken te denken en bovendien teren ze ook effectief op ressentiment, wat ze sinds Trump zelfs gewoon open en bloot doen. Combineer dat met een kiesstelsel dat geen proportionele verdeling kent en je krijgt dit.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
:fill(white):strip_exif()/f/image/Txmj5IQGWGZbbBWpqJz1uTua.png?f=user_large)