Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.204 views

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57
voske schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:13:
[...]

De GOP Attorney General van Arizona is ook duidelijk:

[...]

Bron
Dit zegt voor mij ook genoeg over AZ going reliably blue: Fat chance. Trump en zijn proxy McSally zijn persoonlijk afgerekend op het schofferen van McCain en zijn familie. Dat is een one-time affair; de volgende GOP kandidaat hoeft alleen maar wat mooie woorden over McCain te zeggen om de weglopers naar zich toe te trekken en dan wint hij de staat met 5 punten.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
voske schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:13:
De GOP Attorney General van Arizona is ook duidelijk:
Laat ze dat er maar inwrijven bij Trump. Acties hebben consequenties en dat heeft hem AZ gekost.
jaapstobbe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:36:
Ik blijf van mening dat Trump niet gaat toegeven. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat Trump een presidentiele concession speech geeft en toegeeft dat hij verloren heeft.
Als alles meer duidelijk is, zou ik aftreden in protest nog niet zo onverwacht vinden. "De democratie is om zeep geholpen door de democraten, ik doe niet meer mee." Nog even z'n momentje pakken en daarna kan hij liegen dat hij nooit verloren heeft maar zelf het bijltje er bij neer heeft gelegd. Uit protest tegen het systeem.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10
FunkyTrip schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:17:

Uiteindelijk moet je het beestje gewoon bij de naam noemen. En dat deed CNN.
En zo verspreidt écht fake news zich dus.
CNN deed, in dit geval, niets.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-11 11:33

Jebus4life

BE User

Waah schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:32:
@Laguna respect dat je het hebt opgezocht O-)
Ik wil graag mijn vader en moeder bedanken, mijn vriendin... :+

Dit vraagt eigenlijk om een nieuwe voorspelling van de "winnaars" voor hoe het vervolg gaat ;-). De overdracht, wat Trump gaat doen als die het witte huis uit gaat O-)
Alright, ik doe een poging O-)

Resultaten worden niet overturned.
Trump geeft een speech a la "I was forced to concede, I did win the election, fraud, ... They are forcing me to concede."
Trump "verdwijnt" in de nacht (vermoedelijk richting Mar-A-Lago) en is niet aanwezig op inauguration day
jaapstobbe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:47:
[...]

Dat zou toch opgeven zijn, terwijl zijn aanhangers verwachten dat hij zal strijden tot het bittere einde. Hij heeft zichzelf in een lastige positie gemanoevreerd.
Ach nee, de harde kern is inmiddels zo diep meegezogen in het moeras dat ze alles geloven wat hij zegt. Hij kan zeggen dat de lucht paars is en ze verafgoden hem nog.

[ Voor 24% gewijzigd door Jebus4life op 12-11-2020 09:49 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08
user109731 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:44:
[...]

Laat ze dat er maar inwrijven bij Trump. Acties hebben consequenties en dat heeft hem AZ gekost.

[...]

Als alles meer duidelijk is, zou ik aftreden in protest nog niet zo onverwacht vinden. "De democratie is om zeep geholpen door de democraten, ik doe niet meer mee." Nog even z'n momentje pakken en daarna kan hij liegen dat hij nooit verloren heeft maar zelf het bijltje er bij neer heeft gelegd. Uit protest tegen het systeem.
Dat zou toch opgeven zijn, terwijl zijn aanhangers verwachten dat hij zal strijden tot het bittere einde. Hij heeft zichzelf in een lastige positie gemanoevreerd.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:33
Cyberpope schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:40:
[...]

Wil jij nu met feiten onderbuik gevoelens weerleggen? Kansloos.
Eigenlijk wou ik meningen met meningen weerleggen ;)

Karl Rove is van het type gladde aal uit het GOP-kamp. Als Rove er niet meer in gelooft, dan moet dat wel wat waard zijn. De enige mening die ik in die zin nog hoger acht is die van Roger Stone. Niet dat we van hem gaan horen, natuurlijk.

Ik denk dat het ontzettend belangrijk is dat sleutelfiguren zich uitspreken. Hoe meer hoe beter.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:42:
Dit zegt voor mij ook genoeg over AZ going reliably blue: Fat chance. Trump en zijn proxy McSally zijn persoonlijk afgerekend op het schofferen van McCain en zijn familie. Dat is een one-time affair; de volgende GOP kandidaat hoeft alleen maar wat mooie woorden over McCain te zeggen om de weglopers naar zich toe te trekken en dan wint hij de staat met 5 punten.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Door migratie schuift AZ gewoon langzaam op naar links. Deze verkiezingen heeft de presidentiële kandidaat van de Republikeinen het zich wel heel erg moeilijk gemaakt. Maar, ik verwacht dat iedere verkiezingsperiode staten als TX en AZ zich twee- tot drie punten naar links opschuiven.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:11

MazeWing

The plot thickens...

jaapstobbe schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:36:
Ik blijf van mening dat Trump niet gaat toegeven. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat Trump een presidentiele concession speech geeft en toegeeft dat hij verloren heeft. Vervolgens met een glimlach Biden ontvangt in het Witte huis, de beriefings geeft, en een nette overdracht bewerkstelligt. Onmogelijk!

Er moet iets gebeuren dat tenminste de aandacht afleidt van zijn verlies. Ik vrees zelf voor iets ernstigers.
Dat zie ik inderdaad ook niet gebeuren. De enige realistische uitkomst die ik zie gebeuren is dat hij enkele dagen voor de 20e af gaat treden, Pence president wordt en Pence een pardon aan Trump geeft.
Op die manier:
- Heeft hij de grootste kans om niet meteen vervolgd te worden (dat dit uiteindelijk, ondanks zijn pardon, toch nog kan gebeuren is duidelijk)
- Hoeft hij niet "mister nice guy" te spelen en toegeven dat hij verloren heeft en Biden welkom heten, etc.
- Kan hij blijven verkondigen dat hij nooit verloren heeft maar z'n overwinning gestolen is en alles "rigged" was.
- Kan hij invloed blijven uitoefenen op een deel van de kiesgerechtigden die ook denken dat alles "rigged" is.

Deze constructie is zo'n beetje de enige "win-win" constructie voor Trump. Een constructie waarbij z'n ego nauwelijks een deuk oploopt en hij ook de verdere verplichtingen van overdracht niet hoeft te doen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Dr. Strangelove
Helixes schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:48:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Door migratie schuift AZ gewoon langzaam op naar links. Deze verkiezingen heeft de presidentiële kandidaat van de Republikeinen het zich wel heel erg moeilijk gemaakt. Maar, ik verwacht dat iedere verkiezingsperiode staten als TX en AZ zich twee- tot drie punten naar links opschuiven.
Dat wordt vaak gezegd maar je ziet aan de goede performance van Trump bij juist die groepen die dat verschil moeten maken (hispanics, blacks) dat dat zeker geen done deal is.

De Democraten hebben een lastige situatie te pakken - Rust Belt is niet langer reliably Blue en de gains in de Sun Belt zijn geen zekerheidjes.

Ik denk dat we de komende decennia naar een veel gefragmenteerdere kaart gaan kijken, waarin veel meer staten elke vier jaar kunnen flippen en effectief paars worden.

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Helixes schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:48:
[...]
De enige mening die ik in die zin nog hoger acht is die van Roger Stone. Niet dat we van hem gaan horen, natuurlijk.
Niet in de MSM, maar hij spreekt zich natuurlijk wel uit: https://stonecoldtruth.co...mp-won-the-2020-election/

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
Waah schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:32:
@Laguna respect dat je het hebt opgezocht O-)
Ik wil graag mijn vader en moeder bedanken, mijn vriendin... :+

Dit vraagt eigenlijk om een nieuwe voorspelling van de "winnaars" voor hoe het vervolg gaat ;-). De overdracht, wat Trump gaat doen als die het witte huis uit gaat O-)
Behalve Georgia zat ik goed met mijn voorspellingen vlak na de verkiezingsdag als ik het zo teruglees. Daarom nog wat meer glazenbol. :)

Trump gaat nooit toegeven dat hij verloren heeft, maar het protest sterft langzaam een stille dood buiten Trumpland en tegen 20 januari onderdeel zijn van Qanon en Q behoudt uiteraard zijn functie in de overheid nadat Trump vertrokken is. Q zal zogenaamd zogenaamde geheimen van Biden lekken.

De machtsoverdracht zal laat op gang komen en niet conform de normen zijn, maar ook niet helemaal niet bestaand. Op lagere niveaus is het een vrij normale overdracht. Wel zullen er enorm veel documenten missen als Biden aan de slag gaat.

Biden zn eerste maanden zullen volledig op gaan aan het bestrijden van Covid19 en de transitie, naast een reeks executive orders zoals terug Parijs en de WHO in. Afgezien daarvan zal de buitenland politiek niet prioriteit hebben.

In Georgia winnen beide partijen een zetel, waardoor de Republikeinen een kleine meerderheid in de Senaat hebben. Biden zal wel een kabinet krijgen van McConnell, maar in ieder geval de eerste 2 jaar geen grote wetten a la Obamacare er doorheen krijgen. Mogelijk volgt Biden de voetsporen van Trump die heeft laten zien wat er mogelijk is door bijv, Covid19 een noodtoestand verklaren. De Republikeinen zullen hier heel hypocriet veel kabaal over maken, maar het niet kunnen tegenhouden.

Biden krijgt een paar zeer gematigde rechters van McConnell, maar wat er ook gebeurt geen SCOTUS zolang McConnell de macht heeft.

Ook zullen de Republikeinen zich heel druk maken over het begrotingstekort maken wat onder Trump compleet uit de hand gelopen is. Het budget zal hard gespeeld worden, maar een lockdown komt er niet omdat dat politieke zelfmoord is en de Democraten het Huis hebben. Waarschijnlijk komt er nauwelijks belastingverhoging maar gaat de geldpers nog een tandje hoger.

Trump beland niet in de gevangenis maar tot aan zijn dood en waarschijnlijk daarna zal hij verspreid over heel de VS strafzaken tegen zich hebben lopen. Centraal is de vraag of het pardon dat Trump zichzelf gaf, of van Pence kreeg, geldig is en hij zal proberen om het ook op statelijk niveau te gebruiken. Er zullen nog jarenlang nieuwe schandalen naar buiten komen over de periode Trump, maar hij beland niet in de gevangenis.
Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:54:
[...]

Dat wordt vaak gezegd maar je ziet aan de goede performance van Trump bij juist die groepen die dat verschil moeten maken (hispanics, blacks) dat dat zeker geen done deal is.

De Democraten hebben een lastige situatie te pakken - Rust Belt is niet langer reliably Blue en de gains in de Sun Belt zijn geen zekerheidjes.

Ik denk dat we de komende decennia naar een veel gefragmenteerdere kaart gaan kijken, waarin veel meer staten elke vier jaar kunnen flippen en effectief paars worden.
Vergis je niet in de uitdaging die de Republikeinen hebben om post-Trump de Trump coalitie bij elkaar te houden. Gematigde Republikeinen gaan niet een Trumpachtige kandidaat tolereren die niet de zweem van succesvolle zakenman, het charisma, de connecties en het teflon harnas heeft. Mocht zo'n kandidaat dreigen te winnen in de voorverkiezingen zien we een zelfde gematigde coalitie ontstaan als die Biden de nominatie gaf. En de vraag is of een gematigde Republikeinse genomineerde nog dezelfde energie kan losmaken als Trump. Zowel het racistische deel van de kiezers als de kiezers die anti gevestigde orde zijn zullen een normale republikein niet accepteren.

Bovendien staat er helemaal geen talent klaar, waar de Democraten dat wel hebben. Het talent dat de Republikeinen hebben is de kop ingedrukt onder Trump of zit diep in de Qanon wereld en is daarom onverkiesbaar. Dan kom je wellicht bij nog een poging van Trump Sr. uit en dat lijkt me kansloos en betekent sowieso de komende 4 jaar chaos bij de republikeinen, terwijl zijn kinderen ook diep onpopulair en ongeschikt zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 12-11-2020 10:05 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MazeWing schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:50:
[...]

Dat zie ik inderdaad ook niet gebeuren. De enige realistische uitkomst die ik zie gebeuren is dat hij enkele dagen voor de 20e af gaat treden, Pence president wordt en Pence een pardon aan Trump geeft.
Kun je ook uitleggen waarom Pence dat spel zou meespelen? Hij heeft nog politieke ambities.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:11
Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:54:
[...]

Een punt is ook reapportionment (een goed artikel daarover hier):
[Twitter: https://twitter.com/gelliottmorris/status/1325153726584168451]
On the red side of the ledger, Alabama, Michigan, Ohio, Pennsylvania and West Virginia all look ready to lose an electoral vote. On the blue side, the victims are California, Illinois, Minnesota, New York and Rhode Island. That’s minus five for the Republican 2016 map and minus five for the Democrats.

If those are the losses, which states are gaining? There are five states that are slated to gain one congressional seat and one vote. And Republicans see a gain here.

But the Republicans get bigger wins when you factor in two states that are supposed to see larger additions to their congressional delegations: Texas and Florida.
Dat zal naar verwachting (altijd even de census afwachten; lees de posts waar @Virtuozzo het daarover heeft nog even terug, dan word je niet vrolijk) de volgende verschuiving opleveren in electoral votes (en house seats):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqZTxtzGq6SiYw66kBL7GNWAUdw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n5efPZSeSPAgyQKXjLPiLawT.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door autje op 12-11-2020 10:26 ]

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

downtime schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:16:
[...]

Kun je ook uitleggen waarom Pence dat spel zou meespelen? Hij heeft nog politieke ambities.
Ik denk niet dat het binnen de GOP echt veel verschil gaat maken of Pence nu wel of geen pardon gaat geven. Daarnaast kan hij ook in 2024; als Trump weer mee doet, zijn running mate zijn.

Ook Gerald Ford had na het pardon van Nixon nog een politieke carrière. Uiteraard niet helemaal een eerlijk vergelijk aangezien Ford nog een aantal jaar president is geweest. Maar puur kijkend naar het besluit, waar toen iedereen over verontwaardigd was, van Nixon een pardon geven, heeft hem niet echt geschaad...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MazeWing schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:27:
[...]

Ook Gerald Ford had na het pardon van Nixon nog een politieke carrière. Uiteraard niet helemaal een eerlijk vergelijk aangezien Ford nog een aantal jaar president is geweest. Maar puur kijkend naar het besluit, waar toen iedereen over verontwaardigd was, van Nixon een pardon geven, heeft hem niet echt geschaad...
Zeker weten? Dit komt uit het Wikipedia artikel over Ford:
Regardless, historians believe the controversy was one of the major reasons Ford lost the 1976 presidential election, an observation with which Ford agreed. In an editorial at the time, The New York Times stated that the Nixon pardon was a "profoundly unwise, divisive and unjust act" that in a stroke had destroyed the new president's "credibility as a man of judgment, candor and competence".

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
user109731 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:44:
Je bal pakken en weglopen omdat je je zin niet krijgt, maar dan op het wereldtoneel. Het zou me niks verbazen.

https://niels.nu

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:40

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Heeft ie voor die politieke ambities niet de trumpachterban nodig? Een manier om die aan hem te binden wellicht?
Hoe zou zoiets zijn eventuele politieke ambities in de weg staan?

Saved by the buoyancy of citrus

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mijn voorspelling: Trump zal nooit een concession speech geven. Dat is geen verplichting, namelijk. Wel het meest fatsoenlijke om te doen, maar daar heeft hij zich nog nooit door tegen laten houden.
Hij weigert gewoon op alle fronten om mee te werken en vertrekt op 19 januari uit het Witte Huis richting Mar a Lago.

Waarbij hij vanaf 1 januari, nadat hij een speech gegeven heeft om iedereen een gelukkig nieuw jaar te wensen (uiteraard niet, het zal 1 grote aanklacht zijn over hoe oneerlijk hij behandeld is en dat hij de verkiezingen gewonnen had) qua presidentschap compleet van de radar zal verdwijnen onder het motto "ze zoeken het maar uit".

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pietervs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:17:
Mijn voorspelling: Trump zal nooit een concession speech geven. Dat is geen verplichting, namelijk. Wel het meest fatsoenlijke om te doen, maar daar heeft hij zich nog nooit door tegen laten houden.
Hij weigert gewoon op alle fronten om mee te werken en vertrekt op 19 januari uit het Witte Huis richting Mar a Lago.

Waarbij hij vanaf 1 januari, nadat hij een speech gegeven heeft om iedereen een gelukkig nieuw jaar te wensen (uiteraard niet, het zal 1 grote aanklacht zijn over hoe oneerlijk hij behandeld is en dat hij de verkiezingen gewonnen had) qua presidentschap compleet van de radar zal verdwijnen onder het motto "ze zoeken het maar uit".
Bij de Trump adminstration is het veel van 'eersten' zeg maar. Geen concession speech geven, tsjah, triest maar voorspelbaar.

Maar niet op komen dagen bij de inauguratie van een nieuwe president....? Dat is zelfs voor trump een dieptepunt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gunner schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:20:
[...]

Bij de Trump adminstration is het veel van 'eersten' zeg maar. Geen concession speech geven, tsjah, triest maar voorspelbaar.

Maar niet op komen dagen bij de inauguratie van een nieuwe president....?
Ook daar zal hij zijn hand niet voor omdraaien: in zijn beleving is hij immers bestolen van het presidentschap en de popular vote...

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 00:21
[...]

Trump zal voorlopig kingmaker zijn binnen de GOP. Indien Pence ambities heeft is het goed om de sekte die Trump aanbidt in je kamp te hebben, zonder kom je waarschijnlijk niet ver.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cyphax schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:09:
[...]

Heeft ie voor die politieke ambities niet de trumpachterban nodig? Een manier om die aan hem te binden wellicht?
Hoe zou zoiets zijn eventuele politieke ambities in de weg staan?
Pence is geen Trump. Hij heeft niet dat “charisma”. Ongeacht wat ie voor Trump doet is het maar de vraag of de Trump achterban op hem stemt. En hij hoeft ook niet op de steun, laat staan loyaliteit, van Trump te rekenen. Ik verwacht dat Trump over 4 jaar gewoon één van zijn kinderen naar voren schuift.
En aan de andere kant is het afwachten wat andere kiezers van zulke streken vinden. Het is nogal een unicum om even een weekje het presidentschap over te nemen alleen om de vorige president gratie te kunnen schenken.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BoB_HenK schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:23:
[...]

Trump zal voorlopig kingmaker zijn binnen de GOP. Indien Pence ambities heeft is het goed om de sekte die Trump aanbidt in je kamp te hebben, zonder kom je waarschijnlijk niet ver.
Ik zie Trump niet als een kingmaker. Daarvoor is de loyaliteit van zijn volgers te persoonlijk. Ze geven niet om zijn opvattingen maar het draait puur om de persoon Trump.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:11
downtime schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:28:
[...]

Ik zie Trump niet als een kingmaker. Daarvoor is de loyaliteit van zijn volgers te persoonlijk. Ze geven niet om zijn opvattingen maar het draait puur om de persoon Trump.
Hij heeft wel een behoorlijke achterban die hem adoreert, en die de GOP wel nodig heeft. Dus hij kan rustig vanaf de zijlijn deze of gene kandidaat prijzen of bekritiseren.

• Dr. Strangelove
BoB_HenK schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:23:
[...]

Wanneer heeft Trump ooit iemand anders boven zichzelf verheven? Ik zie hem dat misschien voor Ivanka doen maar voor verder niemand.

• Hydra
Ik vraag me eerlijk gezegd heel erg af hoeveel mensen er nog naar Trump gaan luisteren als hij inderdaad straks gewoon het witte huis uit is. Hij heeft dan niet meer de ingebouwde macht die komt met het ambt. Je merkt nu eigenlijk al dat hij veel minder serieus genomen wordt en er minder aandacht aan z'n geschreeuw gegeven wordt. Nu is hij voor veel republikeinen nog een useful idiot, straks is het gewoon alleen maar een idiot.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
downtime schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:28:
[...]

Eerder een (future)kingslayer, als Trump zich nu negatief over iemand uitlaat, kan die persoon het bij de Trump achteban wel vergeten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hydra
Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:41:
Wanneer heeft Trump ooit iemand anders boven zichzelf verheven? Ik zie hem dat misschien voor Ivanka doen maar voor verder niemand.
Ik denk dat 'ie een lamme poging in 2024 gaat doen zelf weer president te worden en dat dat hard gaat falen. Dit als hij het gelul heeft dat 'ie niet ondertussen falliet raakt en in heel veel lastige en genante procedures verwikkeld is.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:42:
Ik vraag me eerlijk gezegd heel erg af hoeveel mensen er nog naar Trump gaan luisteren als hij inderdaad straks gewoon het witte huis uit is. Hij heeft dan niet meer de ingebouwde macht die komt met het ambt. Je merkt nu eigenlijk al dat hij veel minder serieus genomen wordt en er minder aandacht aan z'n geschreeuw gegeven wordt. Nu is hij voor veel republikeinen nog een useful idiot, straks is het gewoon alleen maar een idiot.
Ik las dat 70% van de republikeinen aangeeft dat ze denken dat de verkiezingen niet eerlijk verlopen zijn, dus hij heeft nog wel redelijk wat invloed. De vraag is inderdaad hoe dat verloopt als hij geen president meer is, maar ik verwacht dat het nog steeds substantieel zal zijn, want een substantieel gedeelte van zijn volgers zijn net een cult.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Helixes
Ik vind het lastig een voorspelling te doen. Ik zie ongeveer zes scenario's.

Het meest waarschijnlijke scenario is dat rond de tweede week van december duidelijk wordt dat Trump niet meer kan winnen. Zijn steun brokkelt af, en Trump verlaat op 20 januari het Witte Huis via de achterdeur. Binnen twee weken wordt hij opgepakt, en verdwijnt in de obscuriteit voor iedereen behalve een zeer hechte, conservatieve en racistische achterban. De GOP, intussen, bevindt zich tijdelijk in een machtsvacuüm, waarin iemand - waarschijnlijk Graham of McConnell de leiding neemt over een "nieuwe" GOP.

Omdat Trump dit waarschijnlijk niet over zijn kant laat gaan, zie ik ongeveer vijf andere scenario's - geordend naar waarschijnlijkheid:
- Trump geeft aan dat de verkiezingen zijn gestolen, maar dat hij niets kan doen aan de uitslag. Hij zal het witte huis verlaten, maar blijft de luis in de pelts van de Amerikaanse politiek in de meest brede zin van het woord.
- Trump verkrijgt gratie, waarover zeker twee jaar wordt geprocedeerd over de rechtsgeldigheid daarvan. De GOP roept moord, brand en politiek proces - terwijl de gehele politiek al die tijd moervast zit.
- Trump vlucht vlak voor 20 januari naar het buitenland, om daar van zijn pensioen te genieten. Er wordt in dat scenario weinig meer van hem vernomen - hoewel ik me voorstel dat er nog wel één of twee pogingen komen tot eerherstel, en zelfs mogelijk een politieke terugkeer.
- De GOP pleegt een coup, die het electoral college marginaal in het voordeel van Trump doet laten uitvallen. Hierbij zullen staatscongressen en het gerechtelijke apparaat er alles aan doen om uitslagen te "interpreteren", allen in het voordeel van de "incumbent". Four more years…
- De politie of het leger verklaart zich loyaal aan Trump, en bekrachtigt op haar eigen manier de verkiezingen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Woy schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:45:
[...]

Ik las dat 70% van de republikeinen aangeeft dat ze denken dat de verkiezingen niet eerlijk verlopen zijn, dus hij heeft nog wel redelijk wat invloed. De vraag is inderdaad hoe dat verloopt als hij geen president meer is, maar ik verwacht dat het nog steeds substantieel zal zijn, want een substantieel gedeelte van zijn volgers zijn net een cult.
Als ik Democraat was zou ik ook zeggen dat, zelfs met winst, de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen.
Als Trump had gewonnen had ik kunnen gokken dat 99% van de Democratische kiezers zou zeggen dat het niet eerlijk is verlopen:
- voter suppression
- USPS afremmen
- Fake ballot boxes in Cali
- etc etc

Dus tja...

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Hydra
Woy schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:45:
Zeker mee eens hoor, maar het is ook een cult die verenigd achter een 'sterke' leider wil staan. Als hij dat straks niet meer is zie ik een "wir haben es nicht gewusst"-scenario ook wel ontvouwen. "Trump? Never liked the guy". Bij dergelijke groepen kan een mening ook snel omslaan, helemaal als bijvoorbeeld een Fox News van mening veranderd.

Het is van mijn kant uit puur hypothetisch natuurlijk. Ik dacht dat hij in 2016 nooit van Clinton zou winnen en ik dacht dat 2020 een 'landslide' zou worden voor Biden. Dus statistisch gezien zit ik er altijd naast :P

• Hydra
Helixes schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:46:
- De politie of het leger verklaart zich loyaal aan Trump, en bekrachtigt op haar eigen manier de verkiezingen.
Doe eens niet :(

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
armageddon_2k1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:48:
[...]

Als ik Democraat was zou ik ook zeggen dat, zelfs met winst, de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen.
Als Trump had gewonnen had ik kunnen gokken dat 99% van de Democratische kiezers zou zeggen dat het niet eerlijk is verlopen:
- voter suppression
- USPS afremmen
Natuurlijk, maar dat zijn dingen die gewoon publiekelijk gebeuren, en zie ik niet als een complot, maar gewoon als een failed system. Een groot gedeelte van de republikeinen gelooft echt in een grootschalig geheim complot van de democraten is om stemfraude te plegen.
Wait, what? Die had ik nog niet gehoord. Het is dat het zo triest is, maar het zou zo materiaal kunnen zijn voor een flauwe comedy.

• Dr. Strangelove
armageddon_2k1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:48:
[...]

- voter suppression
- USPS afremmen
- etc etc

Dus tja...
Mwoah. Hangt helemaal van de marges af. Ik waag te betwijfelen of dat zo zou zijn bij de marges waarmee Trump nu verliest. Hij komt tienduizenden tot honderdduizenden stemmen tekort. Ja, als het verschil een paar honderd in zijn voordeel was geweest had Biden waarschijnlijk ook stennis geschopt - en terecht. Dan zijn de issues die je noemt nl. behoorlijk relevant.

Trump heeft nul bewijs dat er fraude is gepleegd, laat staan fraude in zoveel staten met zoveel stemmen. Beetje flauw om dat gedrag te projecteren op anderen. In 2016 deed Clinton ook niet moeilijk terwijl haar marges veel krapper waren dan die van Trump nu.

Dat hele fake ballot boxes verhaal in CA, kom op zeg. Denk je echt dat er een plan achter zit om met een paar fake ballot boxes de verkiezingen in een deep blue state naar je toe te trekken? Dat is toch ondoenlijk. Never assume malice when stupidity is an adequate explanation.

[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-11-2020 11:56 ]

• Nnoitra
Hydra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:42:
Die opgebouwde achterban raakt ie, denk ik, helaas niet zo snel kwijt.
Als ie 4 jaar lang blijft twitteren dat de Democraten evil zijn en dat alles hun schuld is, is z'n publieke achterban blij met 'm.
Die achterban heeft ie ver voor z'n deelname al opgebouwd met non-stop commentaar leveren op Obama en dan met name dat birth certificate verhaal.

Zolang men hem nog als ideale kandidaat ziet om "the evil Dems" te bestrijden gaan andere GOP kandidaten het lastig krijgen. Zeker als Trump die ook weer gaat aanvallen (zoals ie in aanloop naar de '16 verkiezingen ook deed).

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Woy schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:52:
[...]

Wait, what? Die had ik nog niet gehoord. Het is dat het zo triest is, maar het zou zo materiaal kunnen zijn voor een flauwe comedy.
Van de New York Times: https://www.nytimes.com/2...ornia-gop-drop-boxes.html

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Inmiddels is in Georgia het moddergooien volop begonnen, met verdachtmakingen rond de Democratische kandidaat Warnock...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nnoitra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:55:
[...]

Die achterban heeft ie ver voor z'n deelname al opgebouwd met non-stop commentaar leveren op Obama en dan met name dat birth certificate verhaal.
We krijgen gewoon een nieuwe mythe rond een “illegitimate presidency”. In plaats van 8 jaar zeuren over een president die zogenaamd niet als Amerikaan geboren is (en ook nog moslim is) wordt het nu 4 jaar zeuren over een “unelected president”. Het gaat gewoon z’n eigen leven leiden onder de mensen die het willen geloven.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:33

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hoe zat het ook alweer? Proud Boys zijn geen white supremacists want ze hebben zelfs een zwarte leider!

https://twitter.com/Amy_Siskind/status/1326706700469096454
Kyle Chapman has appointed himself as the new head of the Proud Boys: "We will no longer cuck to the left by appointing token negroes as our leaders. We will no longer allow homosexuals or other 'undesirables' into our ranks. We will confront the Zionist."

Dit dus.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nnoitra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:55:
Die opgebouwde achterban raakt ie, denk ik, helaas niet zo snel kwijt.
Als ie 4 jaar lang blijft twitteren dat de Democraten evil zijn en dat alles hun schuld is, is z'n publieke achterban blij met 'm.
4 jaar twitteren zie ik niet gebeuren. Voor het einde van januari heeft ie een (life-time) ban op Twitter!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Helixes schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:46:
Lijkt me echt heel erg onwaarschijnlijk. Dan ga je denken aan iets van een burgeroorlog.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 12-11-2020 12:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

FunkyTrip schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:41:
Hoe zat het ook alweer? Proud Boys zijn geen white supremacists want ze hebben zelfs een zwarte leider!

[...]
Dit was al herkenbaar voor iedereen die iets verder keek als zijn neus lang was. Ik zou graag de nodige mensen nog taggen hier, maar laten we dat maar niet doen.

Vooral dat laatste zinnetje zal veel Trump-stemmers aanspreken gok ik zo (nee, lang niet allemaal, maar fors deel wel): "We recognize that the West was built by the White Race alone and we owe nothing to any other race."

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

downtime schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:23:
[...]

We krijgen gewoon een nieuwe mythe rond een “illegitimate presidency”. In plaats van 8 jaar zeuren over een president die zogenaamd niet als Amerikaan geboren is (en ook nog moslim is) wordt het nu 4 jaar zeuren over een “unelected president”. Het gaat gewoon z’n eigen leven leiden onder de mensen die het willen geloven.
Aanvullend, verdere ondermijning van het justitieel apparaat en de rechtsgang in het hele land.

Dat maakt dit ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kW3JHUY.jpeg

... geen vergezochte aanname.

Priming the electorate for more deception.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 12-11-2020 12:52 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Helixes
Gunner schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:44:
Lijkt me echt heel erg onwaarschijnlijk. Dan ga je denken aan iets van een burgeroorlog.
Laat ik dit uitleggen. Ik heb zes opties gegeven die ik op dit moment mogelijk acht. Ik ben bang dat één van die opties - de minst waarschijnlijke - een militaire dictatuur is.

Dat lijkt ver gezocht, maar ik zie in het verschuiven van poppetjes binnen het ministerie van defensie als een mogelijke eerste aanzet in die richting. Als alleen Mark Esper was ontslagen, dan had deze optie niet op mijn lijstje gestaan. Maar goed, we weten dat dat niet zo is. Daarbij moet ik ook rekenen dat Trump soms fascistoïde trekjes vertoont, en zijn waardering blijft uitspreken voor "strong leaders".

Ik acht de kans dat dit gebeurd niet groter dan een procent of zo. Echter, omdat deze optie zo'n ongelofelijke impact heeft, voel ik mij verplicht die wel te vermelden.

[ Voor 10% gewijzigd door Helixes op 12-11-2020 12:52 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:37

Player1S

Probably out in the dark

MazeWing schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:42:
[...]

4 jaar twitteren zie ik niet gebeuren. Voor het einde van januari heeft ie een (life-time) ban op Twitter!
Dat dus. Plus Melania die nog voor einde 2021 van hem gaat scheiden (grote kans gezien hun kille gedrag richting elkaar) en lading rechtszaken die straks in stroomversnelling komen en Deutsche Bank die centjes wil zien.

Imperium Trump is ten einde. Hij genoot van alle aandacht en centjes die de vorige campagne opleverde maar daadwerkelijk president worden was waarschijnlijk nooit zijn bedoeling.
De afgelopen 4 jaar heeft hij onder een loep gelegen en dat gaat tegen hem werken nu.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-11 19:10
Pietervs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:17:
Mijn voorspelling: Trump zal nooit een concession speech geven.
It was a beautiful election.
...
I got the most votes.
The best votes.
The most beautiful votes.
...
My voters are the best voters.
...
Beautiful.

Hello. Is it me you're looking for?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:56

boesOne

meuh

[...]
Het wordt tijd die bruinhemden hard aan te pakken in plaats van ze te laten woekeren als een kanker.

[ Voor 37% gewijzigd door boesOne op 12-11-2020 12:55 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Nnoitra
[...]

En dat baseer je op..?
Welke twitter richtlijnen zouden hem een (life-time) ban opleveren?

En ook al zou het gebeuren; tis niet alsof er geen andere media om z'n gal te spuwen zijn.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 00:21
Helixes schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:50:
[...]

[...]

Laat ik dit uitleggen. Ik heb zes opties gegeven die ik op dit moment mogelijk acht. Ik ben bang dat één van die opties - de minst waarschijnlijke - een militaire dictatuur is.

Dat lijkt ver gezocht, maar ik zie in het verschuiven van poppetjes binnen het ministerie van defensie als een mogelijke eerste aanzet in die richting. Als alleen Mark Esper was ontslagen, dan had deze optie niet op mijn lijstje gestaan. Maar goed, we weten dat dat niet zo is. Daarbij moet ik ook rekenen dat Trump soms fascistoïde trekjes vertoont, en zijn waardering blijft uitspreken voor "strong leaders".

Ik acht de kans dat dit gebeurd niet groter dan een procent of zo. Echter, omdat deze optie zo'n ongelofelijke impact heeft, voel ik mij verplicht die wel te vermelden.
Zeg nooit nooit, maar die kans achter ik ontzettend klein, kleiner dan de 1% die je noemt. De gemiddelde soldaat zweert zijn trouw aan vlag, vaderland en president en absoluut niet aan een persoon, laat staan de persoon Trump.
Nnoitra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:58:
[...]

En dat baseer je op..?

En ook al zou het gebeuren; tis niet alsof er geen andere media om z'n gal te spuwen zijn.
Actief verspreiden van desinformatie die de gezondheid kan schaden, schenden van iemands privacy, hate speech en/of het actief aanzetten tot geweld. Take your pick.

[ Voor 17% gewijzigd door BoB_HenK op 12-11-2020 13:00 ]

• RM-rf
  • Laatst online: 15:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

downtime schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:23:
[...]

Er is in america altijd een bepaalde voedingsbodem voor populisme:

anti-elite, anti-overheid, anti-big-business... vaak gekoppeld aan een sterkere steun in rurale en agrarische georienteerde gebieden of onder arme arbeiders zonder veel sociale zekerheid en grote bestaansrisico's...

in het verleden werden populistische initiatieven opgezet door politici als Eugene V Debs, Theodore Roosevelt (na diens presidentschap, hij verkoos zelf niet voor een derde termijn te gaan, ondanks dat hij nog erg jong was, maar raakte snel in een conflict met zn opvolger Taft en de republikeinse partij en vervolgens richtte hijzelf de 'Bull Moose Party' op, waarmee hij tijdens de verkiezingen van 1912 daadwerkelijk 27,4% van de stemmen haalde en 88 electoral votes, het meeste ooit voor een third party), en ook George Walace en Ross Perrot.

Het politieke effect van een populistische kandidaat is er zeker tijdens verkiezingen, ze kunnen zelfs bepalend zijn voor de uitslag ... waarbij ze veelal de kanditatuur waaruit ze zelf stammen schade aandoen.
en vaak leid dit hierna tot een politieke 'draai' of reorganisatie van politieke machtsverhoudingen. (populisten bewegen zich vaak ook enigszins buiten traditionele links-rechts-scheidslijnen)

Maar écht blijvend is het nalatenschap van een 'populistische kandidaat' in de VS nooit geweest...
bv Theodore Roosevelt is nu hooguit nog bekend als de naamgever van de 'Teddy-beer'... wat misschien wel een indruk geeft van zijn invloed op populaire media in die tijd, maar ook duidelijk maakt dat inhoudelijk weinig overbleef.

Hetzelfde kan ok makkelijk met Donald Trump gebeuren..
dat over tien of vijftien jaar mensen wel zijn naam kennen, maar niet zozeer als politicus maar hooguit als een bepaalde 'bekendheid' en 'popuulisme' zonder echt goed te kunnen uitleggen 'waarvoor die nu eigenlijk stond'.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:37

Player1S

Probably out in the dark

[...]

En dat baseer je op..?

oa deze bron: https://www.independent.c...ction-rules-b1620154.html

Tuurlijk kan hij zijn gal ergens anders blijven spuwen maar als Fox hem dumpt, twitter hem banned dan breek je het contact met een goed deel van zijn aanhang al. Niet alle 71 miljoen stemmers gaan mee naar welk platform hij dan ook naar toe gaat.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Player1S schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:07:
[...]
Tuurlijk kan hij zijn gal ergens anders blijven spuwen maar als Fox hem dumpt, twitter hem banned dan breek je het contact met een goed deel van zijn aanhang al. Niet alle 71 miljoen stemmers gaan mee naar welk platform hij dan ook naar toe gaat.
De Media zullen hem een platform blijven geven zolang het clicks blijft genereren.
Ze kunnen het gewoon niet laten.

★ What does that mean? ★

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ramzzz schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:50:
[...]

Aanvullend, verdere ondermijning van het justitieel apparaat en de rechtsgang in het hele land.

Dat maakt dit ...

[Afbeelding]

... geen vergezochte aanname.

Priming the electorate for more deception.
Zeker. Het zullen straks allemaal “democrat judges” zijn in de mythologie. Het equivalent van de D66-rechters waar sommige groepen in Nederland zo graag over klagen.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 14:02
[...]

En dat baseer je op..?

Veel van deze domme nazi's worden constant gebanned op twitter.
Oproepen tot haat en geweld is niet toegestaan in de twitter TOS.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArgantosNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:12:
[...]
Verboden, behalve voor politici zoals blijkt :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

YakuzA schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:14:
[...]

Hij is straks een ex-politicus.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:14

Laat deze "coup" niet juist zien dat Proud Boys an sich geen white supremacist organisatie is? Die mafketel uit het twitterbericht en zijn volgelingen zijn een ander verhaal natuurlijk.
boesOne schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:54:
Het wordt tijd die bruinhemden hard aan te pakken in plaats van ze te laten woekeren als een kanker.
Dit soort retoriek is minstens net zo eng als alles wat de gemiddelde white supremacist uitkraamt. Extreme polarisatie aan beide kanten is hetgeen wat Trump alsnog zo veel stemmen heeft opgeleverd.

• Helixes
ErikT738 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:34:
Dit soort retoriek is minstens net zo eng als alles wat de gemiddelde white supremacist uitkraamt. Extreme polarisatie aan beide kanten is hetgeen wat Trump alsnog zo veel stemmen heeft opgeleverd.
Zoals in... Bad people on both sides?

Nu zijn dit vooral zaken die op staatsniveau geregeld wordt in de VS. Maar, het is wel duidelijk dat de VS een militieprobleem heeft. Ik wil het graag on-topic houden, dus ik zal niet ingaan op de aard of achtergrond van de milities. Maar, het moge duidelijk zijn dat Trump en de zijnen ze geen strobreed in de weg hebben gelegd. En nee, dat heeft niet bepaald geleid tot depolarisatie.

Ik ben erg nieuwsgierig wat de houding van Biden gaat zijn, en wat hij er gaat proberen te doen tegen deze types....

• ArgantosNL
YakuzA schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:14:
[...]

Twitter heeft al aangegeven dat Trumps speciale uitzondering positie foetsie is wanneer Biden start als president. Denk je dat ze Trump niet lang en breed van het platform hadden af gegooid als hij geen president was.

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:59

J2S

ErikT738 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:34:
Laat deze "coup" niet juist zien dat Proud Boys an sich geen white supremacist organisatie is? Die mafketel uit het twitterbericht en zijn volgelingen zijn een ander verhaal natuurlijk.
Zeker niet. Het laat juist zien dat de organisatie vergeven is van de white supremacists en een voedingsbodem geeft voor de ideologie.
Dit voorval laat zien dat het voor de organisatie moeilijk is om een net publiek imago te hebben.
En dat de nieuwe naam heel erg op de oude lijkt, geeft ook wel aan dat het niet een breuk is met een groot deel van de ideologie.
Ik vind eigenlijk per definitie anti-fascistische retoriek een stuk minder eng dan fascistische retoriek. Ik zie liever een wat minder aggressief taalgebruik, maar dit is zeker minder eng dan als het van een fascist komt.

Het grote verschil zit erin dat dit gericht is tegen een ideologie, en een fascist zal voornamelijk ageren tegen mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door J2S op 12-11-2020 13:46 ]

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Nnoitra
Player1S schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:07:
oa deze bron: https://www.independent.c...ction-rules-b1620154.html

ArgantosNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:12:

Dan gaan jullie er gemakshalve van uit dat ie op dezelfde voet en grensoverschrijdend blijft twitteren.
In de Obama jaren heeft ie ook genoeg onzin de wereld in geholpen zonder een ban te krijgen.
Persoonlijk vind ik het nogal wishful thinking dat ie een ban krijgt; hij kan net zo goed in het grijze gebied blijven en doorgaan zoals ie tijdens de Obama jaren deed.
En dan heb je ook nog de familie die mee kan doen.
BoB_HenK schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:59:
Actief verspreiden van desinformatie die de gezondheid kan schaden, schenden van iemands privacy, hate speech en/of het actief aanzetten tot geweld. Take your pick.
Dat was/is als president, dan komt ie er mee weg.
Er is geen garantie dat ie op dezelfde voet doorgaat.

Begrijp me niet verkeerd; van mij mag ie een compleet internet ban krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nnoitra op 12-11-2020 13:51 ]

• ArgantosNL
Nnoitra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:45:
[...]

[...]

Dan gaan jullie er gemakshalve van uit dat ie op dezelfde voet en grensoverschrijdend blijft twitteren.
In de Obama jaren heeft ie ook genoeg onzin de wereld in geholpen zonder een ban te krijgen.
Persoonlijk vind ik het nogal wishful thinking dat ie een ban krijgt; hij kan net zo goed in het grijze gebied blijven en doorgaan zoals ie tijdens de Obama jaren deed.
De TOS van diverse platformen zijn laatste jaren toch behoorlijk wat aan het veranderen. Stuk strikter als het gaat om racisme en desinformatie. Zeker dat racisme deel is waar nazies over vallen.

• Helixes
Nnoitra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:45:
Tuurlijk, dat kan.

Toch denk ik te herkennen dat Trump's psyche is beïnvloed door de macht die hij vier jaar lang heeft gehad. De man heeft, kortgezegd, een opgeblazen ego en niet de bescheidenheid in te binden. Ook staat hij niet bepaald bekend om zijn controle over zijn impulsen.

Intussen staan social media ook onder een vergrootglas komen te liggen. Ik ben er niet van overtuigd dat de meningen die Trump verspreidde voor 2015 anno 2021 nog door de beugel kunnen.

Maar goed. We gaan het zien....

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-11 14:06
Volgens mij had twitter ook vooral aangegeven berichten echt te verwijderen ipv er alleen een opmerking/waarschuwing bij te zetten. Het volledige account blokkeren zullen ze niet zomaar doen. Of je moet beginnen posten dat mensen onthoofd moeten worden...

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Vraag me af hoe de aanhang van Trump in stand gehouden zal worden of kan worden als Trump definitief president af is vanaf 20 januari - links- of rechtsom.

Uiteraard zal menig fanatiek aanhanger hem trouw blijven tot-in-den-doed maar Trump's macht en invloed was uitsluitend een opgaande lijn vanaf het moment dat hij zich actief met de politiek ging bemoeien. Nu zal de dalende lijn daarvan gaan inzetten, hoe hij en zijn fanatiekste aanhang zijn ex-presidentschap ook mogen labelen. Amerikanen houden vooral van winnaars zolang ze winnaar blijven.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 17:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Beetje merkwaardig bericht op de front page aangezien het niet echt tech-gerelateerd is: nieuws: Gerucht: Trump wil betaald online videokanaal beginnen

Maar we krijgen dus een TrumpTV erbij lijkt het. Beetje afgekeken van Baudet met zn FvD-Journaal.
Lekker met zn allen terug naar de tijd van de verzuiling en je alleen te horen krijgt wat in je straatje past.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-11-2020 13:56 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:54:
Beetje merkwaardig bericht op de front page aangezien het niet echt tech-gerelateerd is: nieuws: Gerucht: Trump wil betaald online videokanaal beginnen

Maar we krijgen dus een TrumpTV erbij lijkt het. Beetje afgekeken van Baudet met zn FvD-Journaal.
Lekker met zn allen terug naar de tijd van de verzuiling en je alleen te horen krijgt wat in je straatje past.
Ik zie idd de nieuwswaarde niet zo.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

En het is de vraag of hij vanuit de gevangenis wel toegang heeft tot het internet... ;)

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Pietervs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:18:
[...]

En het is de vraag of hij vanuit de gevangenis wel toegang heeft tot het internet... ;)
Hopelijk alleen tot cnn.com en whitehouse.gov

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

arsimo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:54:
Vraag me af hoe de aanhang van Trump in stand gehouden zal worden of kan worden als Trump definitief president af is vanaf 20 januari - links- of rechtsom.

Uiteraard zal menig fanatiek aanhanger hem trouw blijven tot-in-den-doed maar Trump's macht en invloed was uitsluitend een opgaande lijn vanaf het moment dat hij zich actief met de politiek ging bemoeien. Nu zal de dalende lijn daarvan gaan inzetten, hoe hij en zijn fanatiekste aanhang zijn ex-presidentschap ook mogen labelen. Amerikanen houden vooral van winnaars zolang ze winnaar blijven.
Het gros zal hem snel genoeg laten vallen, zeker wanneer er een andere GOP-kandidaat komt die deze achterban weet aan te spreken en te “raken”.

Het mooie van politici die eigenlijk vanuit het niets opkomen is dat ze zeer snel enorm veel support (kunnen) krijgen, maar dit in hetzelfde tempo ook weer kwijtraken als ze een mindere/geen rol van betekenis meer hebben.

Enkel de grootste die-hard supporter, die toch al jaren denkt dat de wereld is overgenomen door kwade mensen en alles rigged is zullen hem blijven steunen...

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 20:38

Plasma_Wolf

Student

Dat is iets te makkelijk. Stel, Biden wint niet alleen het Witte Huis, maar ook de Senaat dankzij de beide zetels in Georgia. En daarbij weten de Democraten zich toch te verenigen (altijd een probleem geweest bij de Democraten). Daarop volgt een nieuwe winst in de tussentijdse verkiezingen van 2022, en Trump wordt ook nog eens veroordeeld na een rechtszaak in New York (voor financieel wangedrag).

Dit is het meest positieve scenario voor de Democraten, en tegen een conman als Trump. Trump is niet uniek, de daadwerkelijke drivers van het politieke handelen zitten nog gewoon in de Senaat (beste voorbeeld Mitch McConnel) en zullen er alles aan doen om dit meeste positieve scenario op alle momenten te dwarsbomen. Er hoeft maar één ding fout te gaan en de GOP kan door met haar praktijken. Praktijken die niet alleen de achterban zullen activeren om op de Republikeinen te stemmen en de Democraten in hun ogen als het kwaad te zien, maar ook het werk voor de Democraten veel moeilijker maken, waardoor van het meest positieve meteen niets meer over is. Krijgen de Democraten de senaat niet onder controle, dan geen resultaten die ze willen. Gevolg: geen winst in 2022, maar een Red Wave.

De politiek verandert niet, enkel een poppetje. Trump is gone, Trumpism stays. Niet verwonderlijk, want Trump was enkel een actor. De drivers, diegenen die de politieke spelletjes uitvoeren zitten er nog, en houden de achterban heus wel bij zich, en houden de achterban wel kwaad over hoe het in hun leven is misgegaan (door de drivers waar ze juist voor stemmen). De grootse Die-hard supporter is gewoon 35-40% van het electoraat. McConnel (en/of de GOP sponsors) vinden wel een nieuw poppetje als Trump niet beschikbaar is. En dat is nog lastiger dan Trump. Als Trump in 2024 terugkomt, dan zullen er misschien nog wat mensen zijn die denken "in 2016 op hem gestemd, was een ramp, in 2020 niet, en nu in 2024 ook niet". Als het een ander is, dan zullen ze dit niet meer denken.

• Thombias
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:24:
[...]

Enkel de grootste die-hard supporter, die toch al jaren denkt dat de wereld is overgenomen door kwade mensen en alles rigged is zullen hem blijven steunen...
Gezien een groot deel van de Amerikanen een vrij korte focus hebben zal die steun wel tegenvallen.
Daar geldt voor al: Uit het oog uit het hart.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:54:

What the hell? Precies wat Dan Carlin voorspelde in z'n podcast.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Plasma_Wolf Onderschat de nadelen van de “persoon” Trump niet. De manier waarop hij politiek bedrijft en enkel loyalisten ok zich heen vergaarde voor belangrijke functies kan ook voor de GOP schadelijk zijn op de lange termijn.

Het mooie van Trump was dat het zo’n botte hork was dat de uitvoerende ideeën van de GOP een stuk minder extreem leken dan hoe Trump het allemaal bracht. Trump was de mooie afleiding en het verpakkingsmateriaal van de daadwerkelijke boodschap. Maar Trump zelf was maar tot zekere hoogte onder controle te houden. Dit is meermaals naar voren gekomen de afgelopen jaren. Maar het zou schadelijker voor de GOP zijn om Trump publiekelijk af te vallen, dan te doen alsof er niets aan de hand was.

Trump is gevaarlijker en heeft (had) meer invloed dan de GOP zeer waarschijnlijk zou willen. Een herhaling in 2024 van een zelfde kandidaat zie ik dan ook niet snel gebeuren...

• Dr. Strangelove
Niet alleen Dan Carlin, ik ook :P Had eigenlijk verwacht dat hij een meltdown zou hebben tijdens het laatste debat en dat als zijn soft launch zou gebruiken maar hij hield zich in toen. Makkelijke manier om geld binnen te slepen.

Is ook niet nieuw, dit soort geruchten gaan al jaren.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-11-2020 15:03 ]

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-11 14:06
YakuzA schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:00:
[...]

Ik zie idd de nieuwswaarde niet zo.
Zoals alles waar de naam Trump bij staat zal het wel veel clicks krijgen..

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:59:
Niet alleen Dan Carlin, ik ook :P Had eigenlijk verwacht dat hij een meltdown zou hebben tijdens het laatste debat en dat als zijn soft launch zou gebruiken maar hij hield zich in toen. Makkelijke manier om geld binnen te slepen.

Is ook niet nieuw, dit soort geruchten gaan al jaren.
wat ik ook wel eens gehoord heb is dat de initiele aankondiging dat trump voor het presidentschap zou gaan runnen kwam door een jurylid van de amerikaanse 'The Voice', die een hoger salaris aangeboden was dan Trump kreeg voor The Apprentice.

Trump was heel boos daarover en zocht vooral een grond veel persaandacht op zich te vestigen, in de hoop daarmee een contractverbetering aangeboden te krijgen.. het idee backfirede echter, NBC ontsloeg Trump
https://ew.com/article/2015/06/29/nbc-dumps-donald-trump/

Pas daarna was er voor Trump eigenlijk geen terugweg meer, en drukte hij zijn kandidatuur volledig door, terwijl voorheen de meeste mensen dachten dat hij na een tijdje veel media-aandacht te krijgen hij alsnog een ander zou endorsen en terug zou stappen.

Overigens denk ik dat nu het probleem is wie zoiets zal wilen financieren.. ik denk dat trump zelf gewoon het geld ervoor niet heeft en ook geen dekking kan bieden vor verdere leningen, en hij dus afhankelijk is van een financier...
Maar welke financier zal al zijn geld willen steken in iets dat utieindelijk enkel berust op de naamsbekendheid en persoonlijkheid van Trump, en daardoor ook volledig door hem alleen gecontroleerd zal kunnen worden.

Ik denk dan ook dat een trump-TV achtig iets snel ten onder zal gaan door gebrek aan financiele middelen, zelfs als ze initieel wel een doelgroep en vast een zeker bereik hebben, zal de financiele speelruimte rijwel nihil zijn en een enorme hindernis vormen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoeveel is Trump financieel waard nog dan eigenlijk? Hij is van dit baantje vast niet armer geworden. En ondanks allerlei faillissementen weet ‘ie elke keer well weer zijn eigen zakken aardig te vullen.

• ph4ge
readytoflow schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:28:
Hoeveel is Trump financieel waard nog dan eigenlijk? Hij is van dit baantje vast niet armer geworden. En ondanks allerlei faillissementen weet ‘ie elke keer well weer zijn eigen zakken aardig te vullen.
Dat weet niemand omdat zijn belastingaangiftes nog steeds niet openbaar zijn ondanks allerlei verloren rechtszaken daaromtrent. Schattingen lopen uiteen van technisch failliet tot een miljard of 5. Gezien hij ondanks alles nauwelijks financieel bijdraagt aan zn campagne en zn juridische kosten terwijl hij wanhopig om geld vraagt lijken zijn privé middelen beperkt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Hij beweert dat hij zijn salaris dat hij kreeg als president weg heeft gegeven.
Ondertussen kostten zijn golftripjes de belastingbetalers wel miljoenen, aangezien de de medewerkers van de geheime dienst met hem mee gingen naar zijn golf resorts en daarvoor moest betaald worden... :)

• Nnoitra
ph4ge schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:35:
Gezien hij ondanks alles nauwelijks financieel bijdraagt aan zn campagne en zn juridische kosten terwijl hij wanhopig om geld vraagt lijken zijn privé middelen beperkt.
Waarom zou je zelf investeren als je ook op (GOP) krediet, aangevuld met donaties, kunt betalen?
Wel de lusten, niet de lasten.
En ondertussen de belastingbetaler z'n golf tripjes laten betalen, relaties onderbrengen in Trump hotels en dat alles na z'n presidentstermijn innen.

• ph4ge
Nnoitra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:50:
[...]

Waarom zou je zelf investeren als je ook op (GOP) krediet, aangevuld met donaties, kunt betalen?
Wel de lusten, niet de lasten.
En ondertussen de belastingbetaler z'n golf tripjes laten betalen, relaties onderbrengen in Trump hotels en dat alles na z'n presidentstermijn innen.
Bijvoorbeeld omdat Trump wilde winnen en de campagne die dat mogelijk moest maken geld tekort kwam. Als hij daadwerkelijk multimiljardair was dan had hij dat anders gespeeld, tenzij hij zelf niet wilde winnen of niet geloofde dat hij kon winnen.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Volgens Bloomberg is zijn 'Net Worth' het afgelopen jaar met 300 miljoen dollar gedaald ..
over zijn hele presidentschap zou de daling van zijn vermogen 10% bedragen

https://www.bloomberg.com...300-million-in-10-decline

• Nnoitra
ph4ge schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:54:
[...]

Bijvoorbeeld omdat Trump wilde winnen en de campagne die dat mogelijk moest maken geld tekort kwam. Als hij daadwerkelijk multimiljardair was dan had hij dat anders gespeeld, tenzij hij zelf niet wilde winnen of niet geloofde dat hij kon winnen.
Het geld wat ze tekort kwamen, hebben ze gewoon "uitgegeven" hoor.
Tis niet voor niets dat een groot percentage van de rechtzaak donaties naar de campagne schulden pot gaat en dat meerdere staten nog betaald moeten worden.
Team Trump had de GOP credicard; hij zal dan gek zijn om er zelf geld in te pompen. Wellicht had ie 't gedaan als ze niet in de min zouden mogen staan.

Daarbij was ie overtuigd van z'n overwinning.

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 12-11-2020 15:58 ]

Het neo-conservatieve Project Veritas is al een paar keer hier voorbij gekomen met opmerkelijke zaken, inmiddels weer in het nieuws: https://www.cnn.com/2020/...veritas-stings/index.html

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

boesOne schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:54:
[...]

Het zijn maar kleine stapjes van conservatief naar machtspolitiek naar autoritarisme naar fascisme. De fringe is niet anders dan de conformisten en de ideologen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ph4ge schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:35:
[...]

Dat weet niemand omdat zijn belastingaangiftes nog steeds niet openbaar zijn ondanks allerlei verloren rechtszaken daaromtrent. Schattingen lopen uiteen van technisch failliet tot een miljard of 5. Gezien hij ondanks alles nauwelijks financieel bijdraagt aan zn campagne en zn juridische kosten terwijl hij wanhopig om geld vraagt lijken zijn privé middelen beperkt.
Onderschat niet hoeveel right-wing nutjobs ook gewoon net zoals Trump keiharde zakenmannen zijn die hun geld verdienen met de grens opzoeken en er keihard overheen gaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ph4ge
Nnoitra schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:58:
[...]

Het geld wat ze tekort kwamen, hebben ze gewoon "uitgegeven" hoor.
Tis niet voor niets dat een groot percentage van de rechtzaak donaties naar de campagne schulden pot gaat en dat meerdere staten nog betaald moeten worden.
Team Trump had de GOP credicard; hij zal dan gek zijn om er zelf geld in te pompen. Wellicht had ie 't gedaan als ze niet in de min zouden mogen staan.

Daarbij was ie overtuigd van z'n overwinning.
Nee, ze hebben last minute heel veel reclames moeten terugtrekken bijvoorbeeld. Dat had niet gehoeven als Trump zelf een fractie van zn geclaimde vermogen had bijgepast.

• ArgantosNL
Virtuozzo schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:58:
Het neo-conservatieve Project Veritas is al een paar keer hier voorbij gekomen met opmerkelijke zaken, inmiddels weer in het nieuws: https://www.cnn.com/2020/...veritas-stings/index.html
Project Lies and Deceit probeert legitimiteit te kopen door echte spionnen in the huren. Balen ze er van dat Sjohnny de auto verkoper constant laat lekken dat de shit die ze doen nep is.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 17:33

FunkyTrip

Funky vidi vici!

RM-rf schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:01:
Er is in america altijd een bepaalde voedingsbodem voor populisme:

anti-elite, anti-overheid, anti-big-business... vaak gekoppeld aan een sterkere steun in rurale en agrarische georienteerde gebieden of onder arme arbeiders zonder veel sociale zekerheid en grote bestaansrisico's...
Wat dat betreft is het ironisch dat een samenwerkingsverband van de elite, de overheid en de big businesses tot een partij heeft geleid waarin anti-elite, anti-overheid, anti-big-business populisten ruim baan krijgen :')

En natuurlijk ironisch dat burgers met een anti-elite, anti-overheid, anti-big-business stemmen op de handpop van elite, de overheid en de big business en het niet zien.

Dit dus.

• Dr. Strangelove
Ik begreep van dit artikel op Politico dat Trump wel wilde investeren met zijn eigen geld op het laatste moment maar dat het hem werd afgeraden als zijnde een bad investment:
Trump had weeks before told reporters that he was open to dipping into his bank account, but he’d never followed through on it. But with Biden dominating the airwaves, the president posed a question to some of his closest advisers: Should he open his wallet?

No, they told him, there wouldn’t be enough return on his investment. The campaign already had a substantial amount of money invested in advertising and get-out-the-vote efforts, they said.
https://www.politico.com/...rumps-2020-undoing-434716

Leuk artikel trouwens, goed overzicht van de hele campagne, gebaseerd op insider accounts. Eerder gepost door Virtuozzo geloof ik.

• ArgantosNL
FunkyTrip schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:22:
[...]

Wat dat betreft is het ironisch dat een samenwerkingsverband van de elite, de overheid en de big businesses tot een partij heeft geleid waarin anti-elite, anti-overheid, anti-big-business populisten ruim baan krijgen :')

En natuurlijk ironisch dat burgers met een anti-elite, anti-overheid, anti-big-business stemmen op de handpop van elite, de overheid en de big business en het niet zien.
Elke rechtse populist is een grifter, rechtse economische ideeen zijn niet compatible met anti-big-business, anti-overheid misschien wel maar voor de rest is het een grote grift om de rijken nog meer invloed te geven.
FunkyTrip schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:22:
[...]

Wanneer onderwijs gespecialiseerd wordt en schuldverklaring de enige deur voor sociale en/of economische mobiliteit - horizontaal én verticaal - zie je in de menselijke geschiedenis altijd exact dat patroon.

Elke keer is het patroon hetzelfde. Saillant, degenen die het in hun volgen mogelijk maken krijgen keihard de rekening. Helaas, de rest ook.

ArgantosNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:11:
[...]

Project Lies and Deceit probeert legitimiteit te kopen door echte spionnen in the huren. Balen ze er van dat Sjohnny de auto verkoper constant laat lekken dat de shit die ze doen nep is.
Nu ja, laat ik dit zeggen, het is indicatief voor methodologie. Ook iets om bij stil te staan.

Nog een stukje post mortem bij Politico, de blauwe golf werd - zoals inderdaad door velen hier opgemerkt - in suburbia gebroken.

https://www.politico.com/...s-democratic-house-436190

Punt van aandacht, bij alle focus op Texas en Florida, nu ja, zie Californië.

[ Voor 15% gewijzigd door Virtuozzo op 12-11-2020 17:12 ]

De geruchtenstroom ten bate van Fox News, het door Trump gaan “aanpakken” van Fox News met een eigen TV kanaal nemen toe. Iets om over na te denken, wat heb je nodig om Fox aan te pakken? Bereik, in elke huiskamer, waar TV het primaire medium is.

Trump eyes digital media empire to take on Fox News: https://www.axios.com/tru...20-8ed4-9eb0ffa42420.html

Bot gezegd, ik ga er niet in mee. Ik zie veel eerder een focus op waar Fox, OneAmerica en local cable een gat hebben liggen: online. De rol van Facebook in het pushen en knijpen blijkt wederom in lijn met libertarisch conservatisme voor het richten van de ongeïnformeerden met mening uit op gratificatie.

Context, de Republikeinen met het door hen groter gemaakte bereik consolideren zonder te riskeren in het zelfde vaarwater van fragmentatie als de Democraten te komen. En dat kunnen ze dankzij dominant bereik in reguliere media en dankzij big tech. Enige vraag is of ze het slim genoeg aanpakken.

En dat is niet moeilijk. Elke fuik, filter en bubbel is versterkt: https://www.axios.com/ele...63-bbf5-b3fb271e9f5c.html

[ Voor 37% gewijzigd door Virtuozzo op 12-11-2020 17:19 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zei het al eerder: Trump heeft geen vrienden, alleen mensen die in zijn straatje passen. Na zijn laatste tweetstorm blijkt dus ook dat hij Fox News keihard laat vallen en iedereen naar Newsmax wilt krijgen. Die zijn nog wel volledig op zijn hand.

Als je niet meer mee wilt doen lig je eruit. Alleen Trump verkondigt de hele waarheid.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

De NRC heeft vandaag een behoorlijk overzicht gepubliceerd van de rechtszaken die Trump mogelijk te wachten staan.

Overigens houden ze wel een ruime slag om de arm: zoals de NRC het stelt is het ongebruikelijk dat een oud-president vervolgd wordt.
Maar dat zal de civielrechtelijke rechtszaken niet tegenhouden, vermoed ik.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CrashOne schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:50:
Na zijn laatste tweetstorm blijkt dus ook dat hij Fox News keihard laat vallen en iedereen naar Newsmax wilt krijgen.
Ah die laatste tweetstorm, heerlijk even schelden op iedereen.

Noemt ie zichzelf nu de Golden Goose van Fox? _O- _O- _O-

edit: ik zie de Golden Goose => Lame Duck jokes al voorbij komen :D

[ Voor 7% gewijzigd door user109731 op 12-11-2020 18:10 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
user109731 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:59:
[...]

Noemt ie zichzelf nu de Golden Goose van Fox? _O- _O- _O-
Nouja, hij heeft niet echt ongelijk :X
Pagina: 1 ... 122 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid