Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ZT] De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 180 Laatste
Acties:
  • 705.201 views

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Pietervs schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:02:
[...]

Je blijft hangen in een beeld als zou Clinton weggevaagd zijn door het "wanbeleid" van Obama.
Nogmaals: Clinton had de popular vote. Je bewering wordt dus duidelijk niet onderbouwd door de feiten.
Het verlies van Clinton was te wijten aan de smerige campagne die gevoerd werd, gecombineerd met het feit dat er een week voor de verkiezingen een onderzoek door de FBI aangekondigd werd.
Zoals ik al eerder zei, had het nooit zover mogen komen. Dat is het hele punt. En het is niet precies wanbeleid, hij heeft ook gewoon een shit situatie gekregen. Maar het hele "drain the swamp" vond niet zomaar gretig aftrek. Hillary stond voor meer van hetzelfde ( na 8 jaar Obama ) en Trump niet.

Less alienation, more cooperation.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:43
Sandor_Clegane schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:00:
[...]

Precies, de zak aardappelen. Vergetend dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
Ja, ik ben er net zo slecht aan toe als die ongeschoolde mensen die twee jaar gelden de laan uit werden gestuurd bij Phillip Morris.

"In loondienst" is geen homogene groep met een verbindend gemeenschappelijk belang. Je kan hoog en laag springen maar de feiten liegen er niet om. Er in de eerste wereld geen politiek blok van "de werkende klasse". Dat is niet omdat iedereen dom is, dat is omdat er veel teveel verschillen zijn om dat als een ideologische verbinding te voelen.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Sandor_Clegane schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:05:
[...]

Zoals ik al eerder zei, had het nooit zover mogen komen. Dat is het hele punt. En het is niet precies wanbeleid, hij heeft ook gewoon een shit situatie gekregen. Maar het hele "drain the swamp" vond niet zomaar gretig aftrek. Hillary stond voor meer van hetzelfde ( na 8 jaar Obama ) en Trump niet.
En daarom haalde Hillary meer stemmen dan Trump? Blijkbaar wilde een meerderheid van de Amerikanen dus wel "meer van hetzelfde".
Maar als Trump in Detroit aankondigt de auto-industrie te heropenen, in Pennsylvania belooft de kolenmijnen te heropenen of open te houden en er tegelijkertijd een campagne gevoerd wordt waarin keihard wordt beweerd dat Clinton onderdeel is van een ring van kinderverkrachters die het bloed van hun slachtoffers drinken... En de FBI op valse gronden een onderzoek aankondigt een week voor de verkiezingen... Ik vind het eigenlijk nog best bijzonder dat ze de popular vote won.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59
En weer iemand in de Trump administration die zijn baan verliest omdat hij gewoon zijn werk doet. Esper heeft 100% gelijkt dat het inzetten van active duty troops absoluut niet de oplossing was voor de rellen. Die zijn niet opgeleid om met een minimum aan force hun eigen medebevolking to bedaren te brengen maar om zo efficiënt mogelijk hun tegenstander om zeep te helpen. Skill set volledig incompatible met de situatie en het doel.

Maar ja, what's new. Als we we zo door gaan ontslaat hij misschien zichzelf nog wel voor 20 januari.

Ik blijf het zeggen, ik hoop dat ze zijn nuclear football afpakken op zeer korte termijn. Ik acht het niet geheel onwaarschijnlijk dat een buitenlandse mogendheid een kans ziet de komende twee maanden om gebruik te maken van de verwarring in Washington.

We are through the looking glass here, folks.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-11-2020 20:12 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:25

pro_6or

amateur_60r

CurlyMo schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:13:
[...]

Dat is iets anders. Als kamerlid ga je over veel meer dan enkel dat ene punt dat je wil inbrengen. Maar als Dutroux aangifte zou doen van een strafbaar feit dan mag ik aannemen dat dat serieus wordt genomen onafhankelijk van zijn strafblad.

Overigens net zo goed dat het raar is / ik het raar vind dat (ex)gedetineerde in Amerika geen stemrecht hebben.
Dat hoort by het “systemical racism”. In de Amerikaanse gevangenissen zitten ook bovenmatig veel Afro-Americans. Daar neem je naast het opsluiten dus ook nog het stemrecht van af. Totaal van de zotten inderdaad. Je zit je straf uit en dat is je boetedoening. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het hoe en waarom van het in de gevangenis komen. Moedeloos wordt je er van.

Ik snap wel dat mensen oprecht bang zijn, maar deze “keiharde” oplossing maakt het probleem alleen maar groter en groter. Wie heeft daar last van, de afroAmerikanen en de arme blanken, niet de rijke. Wie stemmen er Trump?

een treffende spreuk

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
roffeltjes schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:58:
[...]

Globalisering is niet zomaar positief (heb ik ook direct gezegd),
Prima, dan zeg ik dat ;)
"Concerns about being too dependent on foreign sources are misplaced," said Daniel Griswold, director of the Center for Trade Policy Studies at the Cato Institute, a pro-free-market research group in Washington. "We're more secure when we can draw on a wider range of sources for the goods and services we need in our day-to-day lives. We would be even more vulnerable if we had to rely exclusively on domestic sources of energy, food and manufactured products. If isolation from global markets were the key to prosperity, Burma and North Korea would be thriving nations when in fact they're stagnating."

https://www.nytimes.com/2...iht-glob31.1.8108455.html
maar het probleem met de mijnwerkers en de auto-industrie heeft weinig van doen met NAFTA.

Het is waanzin om te denken dat Chevrolet wel een fabriek kan neergooien in Louisville en daar dan wel even het probleem in Kentucky oplost.

Net zoals het idee dat je wel kolen uit de grond kan trekken en denken dat het economisch intact blijft.
Zonder in te gaan op die specifieke voorbeelden is er natuurlijk wel een bredere trend waarbij productie van de VS naar andere landen verplaatst. Dat is ook niet uniek, diezelfde trend hebben wij ook gehad:
Europa is favoriet bij bedrijven die een nieuwe vestigingsplaats zoeken, vooral de nieuwe EUlidstaten in het oosten. Maar bedrijven verplaatsen ook activiteiten naar België, Duitsland en ZuidEuropa. China en India zijn in opkomst. Het gaat de bedrijven in de eerste plaats om de lagere kos-ten, maar ook om de kansen op de buitenlandse markten, de transportmogelijkheden en de beschikbaarheid van voldoende geschikt personeel. Ook reizen sommige toeleveranciers hun klanten achterna, zoals in de automobielindustrie.

Nederlandse bedrijven concurreren op de internationale markt en zoeken dus voortdurend naar kostenbesparingen. Daarbij kan het verplaatsen van productie of iets anders naar het buitenland een uitkomst zijn, aldus Van Gennip. ,,Zonder verplaatsingen was Philips nu misschien een lokale gloeilampenfabriek geweest.”
https://www.trouw.nl/nieu...tenland-is-goed~b1c58b0e/
Hetzelfde gebeurde en gebeurt nog in de VS.
Je kan HRC en Biden niet verwijten dat ze geen plan hebben voor die mensen, anders dan aangeven dat ze zich moeten omscholen of verhuizen. Ze kunnen niet toveren.....

Nogmaals, er is werk zat in de USA, maar niet in Kentucky. Dat los je (Zeker in de USA) ook niet op.
En daar zit dus de crux. Volgens mij is er wel degelijk een verschil in aanpak tussen de VS en Europa. Ik kan me in ieder geval geen mijnwerkers uit Limburg herinneren die nu steeds roepen dat ze terug de mijnen in willen.

Hier is denk ik op politiek niveau gekeken hoe dat probleem (verschuiving van banenaanbod) aangepakt moest worden. In de VS is dat niet of minder gedaan en daardoor konden de Republikeinen die voedingsbodem aanspreken. En dan heb je in de VS natuurlijk ook nog dat districtensysteem die bij die Republikeinen wat extra macht legt.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:19

burgt

Starbass

Het hele Drain the swamp idee is juist precies zo geframed om onrust te stoken, het gewone volk dat naar Fox zit the kijken op te hitsen met een narative die wel op gedeeltelijke waarheid is gebaseerd, maar dan dan zo geframed wordt dat het alleen door de Dems en Hillary komt.

Trump en co zijn het beste in projectie op de tegenstander wat ze alleemaal zelf 10x zo erg doen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• roffeltjes
pro_6or schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:12:
[...]

Dat hoort by het “systemical racism”. In de Amerikaanse gevangenissen zitten ook bovenmatig veel Afro-Americans. Daar neem je naast het opsluiten dus ook nog het stemrecht van af. Totaal van de zotten inderdaad. Je zit je straf uit en dat is je boetedoening. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het hoe en waarom van het in de gevangenis komen. Moedeloos wordt je er van.

Ik snap wel dat mensen oprecht bang zijn, maar deze “keiharde” oplossing maakt het probleem alleen maar groter en groter. Wie heeft daar last van, de afroAmerikanen en de arme blanken, niet de rijke. Wie stemmen er Trump?
En toch heb je er veel meer Zwarte politici dan in Nederland.

Ik vind dat altijd weer een ding van het Angelsaksische model waar we heel erg blind voor zijn. Zie ook in de UK waar Rishi Sunak gewoon een potentiële PM is.

• roffeltjes
Verwijderd1 schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:13:

En daar zit dus de crux. Volgens mij is er wel degelijk een verschil in aanpak tussen de VS en Europa. Ik kan me in ieder geval geen mijnwerkers uit Limburg herinneren die nu steeds roepen dat ze terug de mijnen in willen.
Wel eens in Heerlen geweest? Dat was in ieder geval twee decennia gelden echt wel een griebus.

Maar voor de rest helemaal met je eens, het is een veel groter probleem in de USA (ik zei ook "Zeker in de USA") omdat het een reflex heeft om juist in dit soort zaken niet te handelen.
Hier is denk ik op politiek niveau gekeken hoe dat probleem (verschuiving van banenaanbod) aangepakt moest worden. In de VS is dat niet of minder gedaan en daardoor konden de Republikeinen die voedingsbodem aanspreken.
Het is ook wel een lastiger probleem. Van Heerlen naar Eindhoven is een uurtje met de trein (gokje), Kentucky is bijna vier keer Nederland.

Het USA iedere man voor zich helpt absoluut niet, begrijp me niet verkeerd, maar een staat als Kentucky gaat gewoon nooit economisch florisant zijn, zeker niet zolang ze op dezelfde munt zitten als New Jersey/California.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sandor_Clegane schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:05:
[...]
Drain the swamp was wel slim uit hun koker.
Voornamelijk omdat Trump zelf onderdeel van het swamp is dat hij benoemd :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

YakuzA schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:31:
[...]

Drain the swamp was wel slim uit hun koker.
Voornamelijk omdat Trump zelf onderdeel van het swamp is dat hij benoemd :)
En raakte blijkbaar een gevoelige snaar. Terecht of niet.

Dit is wel een eye-opener: YouTube: Think This Coal Country Southerner Voted for Trump?

Trump is een jackass (zijn woorden), maar hij was de enige die hun problemen benoemde.

[ Voor 28% gewijzigd door Sandor_Clegane op 09-11-2020 20:41 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sandor_Clegane schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:36:
[...]
En raakte blijkbaar een gevoelige snaar. Terecht of niet.

Dit is wel een eye-opener: YouTube: Think This Coal Country Southerner Voted for Trump?

Trump is een jackass (zijn woorden), maar hij was de enige die hun problemen benoemde.
En als bedankje heeft trump ze geen baan in de kolen bezorgd, maar ook beroofd van mogelijke wind en zonne energie banen die in die staten gecreëerd zouden worden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

YakuzA schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:51:
[...]

En als bedankje heeft trump ze geen baan in de kolen bezorgd, maar ook beroofd van mogelijke wind en zonne energie banen die in die staten gecreëerd zouden worden.
Yep, maar zoals hij zelf al zegt, een kat in het nauw enzo.

Als je werkelijk geen toekomst ziet is elke strohalm welkom denk ik. Ook al weet je eigenlijk wel beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Sandor_Clegane op 09-11-2020 20:54 ]

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 11:10
boesOne schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:34:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden dat het de republikeinen het lukt om zoveel mensen tegen hun belang te laten stemmen. Ze doen iets dus heel erg goed. Bijna griezelig.
Veel mensen houding zich niet bezig met politiek en zijn daardoor erg vatbaar voor oppervlakkige beeldvorming. Een vruchtbare bodem daarvoor is de wrok die veel Amerikanen koesteren jegens 'die bijdehante noorderlingen' die de burgeroorlog hebben gewonnen en slavernij hebben afgeschaft.
Daarop inspelen is door GOP tot een doelbewuste methode ontwikkeld: BadRespawn in "[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2"

Trump II - Project 2025 tracker

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben niet gelovig maar je zou haast denken dat god iets duidelijk wil maken :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:25

pro_6or

amateur_60r

roffeltjes schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:14:
[...]

En toch heb je er veel meer Zwarte politici dan in Nederland.

Ik vind dat altijd weer een ding van het Angelsaksische model waar we heel erg blind voor zijn. Zie ook in de UK waar Rishi Sunak gewoon een potentiële PM is.
Zwarte politici kunnen net zo goed aan het systeem meewerken, of niet in de positie zijn er iets aan te doen. Obama heeft er ook weinig aan kunnen veranderen. Het is nu iig duidelijk dat bijna 50% van de bewoners vinden dat zelfs onverholen racisme gewoon moet kunnen.

Hopelijk gaat Biden goed beleid kunnen voeren en gaan mensen over 4 jaar zien dat die weg zo slecht nog niet is. Het niet nog verder onder druk zetten van de middenklasse, zelfs meer mensen kans geven hier weer in te geraken is daarin een speerpunt wat mij betreft. Maar dat is tegen het belang van de miljardairs in, of tenminste, dat schijnen ze te denken.

een treffende spreuk

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 23:47
Trump zal tot het einde volhouden dat het een complot is tegen hem. Ik voorspel dat 'ie straks ook nog Obama en Hillary bij zijn waanbeelden betrekt. Obama en Crooked Hillary hebben de handen ineengeslagen om Sleepy Joe in het presidentszadel te hijsen om Honest Trump te naaien. Hij gaat iig nooit toegeven en de rechtzaken en opruiing van de Trumpanzees zullen tot de inauguratie van Biden doorgaan.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Republikeinse senators in Georgia keren zich nu tegen de Secretary of State daar, ook een Republikein zelfs.

Veel woorden, weer niets concreet. Begint best akelig te worden zo.
Ik ben geen fan van beeld, maar dit viel me toch op. Hard, heel hard. Een reactie uit Australië....

[YouTube: Bye Bye Donny - A Farewell Song for Trump]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

user109731 schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:44:
Republikeinse senators in Georgia keren zich nu tegen de Secretary of State daar, ook een Republikein zelfs.
[Twitter]
Men wil hem vervangen, gezien het belang van de runoffs daar voor de Senaat. Gaat er hard aan toe. Het zegt iets, onderlinge omgang. Maar goed, ook dit is machtspolitiek.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Dr. Strangelove
Kansen in Georgia voor die twee zetels zijn slim to none voor de Dems lijkt me, of is er een angle die ik gemist heb?

P-Rock schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:39:
Trump zal tot het einde volhouden dat het een complot is tegen hem. Ik voorspel dat 'ie straks ook nog Obama en Hillary bij zijn waanbeelden betrekt. Obama en Crooked Hillary hebben de handen ineengeslagen om Sleepy Joe in het presidentszadel te hijsen om Honest Trump te naaien. Hij gaat iig nooit toegeven en de rechtzaken en opruiing van de Trumpanzees zullen tot de inauguratie van Biden doorgaan.
Tja, het zal gretig aftrek vinden. Helaas.

Maar, meer zorgwekkend is, zo denk ik, hoe de algemene consensus onder de Republikeinen aan het verschuiven is naar een rigged state. Het zat al aan te hikken tegen het frame van “this is not a democracy it is a republic”, maar bij het loslaten van Trump blijft men wel bankieren op wantrouwen versus democratisch proces.

Dat gaat een probleem vormen wanneer dat gecombineerd wordt het het small government frame in de aanloop naar de volgende presidentiële verkiezing.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17
Dr. Strangelove schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:52:
Kansen in Georgia voor die twee zetels zijn slim to none voor de Dems lijkt me, of is er een angle die ik gemist heb?
Complete desintegratie van de GOP komende weken >:)

Beetje flauw maar het gaat wel uitmaken of er een harde of zachte Trexit komt. Een partij in chaos doet het natuurlijk niet goed.
Als Stacey Abrams daar niet zat zou ik je gelijk geven. Alle subversieve maatregelen van Republikeinen in ogenschouw nemende zou ik haar toch niet onderschatten. Ze kent het klappen van de zweep. En, haar grassroots bereik heeft een enorme boost gekregen.

Ik ben er nog niet uit.

YakuzA schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:51:
[...]

Lokaal is precies dat een splijt punt geweest in de sociale geografie. Jong versus oud. In de gebieden van old steel dook eenzelfde patroon op.

Daar zit een ingang voor de Democraten. En het zou ook wel eens mogen, die gebieden hebben het puin niet enkel te danken aan algemeen fenomeen globalisering. Maar aan Republican policies: onderwijs, deregulering, fiscaal stimuleren van externaliser en kapitaalstromen, etc.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Zal afhangen wat het gedrag van Trump en de GOP met de stemmers gaat doen.

Gaan Dem stemmers nu nog massaler opdagen? Gaan GOP stemmer nog massaler opdagen? Gaan meer mensen juist GOP stemmen want fraude of juist meer mensen Dem want poging tot staatsgreep

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

boesOne schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:34:
[...]

Dit komt mij vrij onmenselijk over. Alsof een stelletje Eloi over het lot van Morlocks gaan beslissen. Ik blijf het vreemd vinden dat het de republikeinen het lukt om zoveel mensen tegen hun belang te laten stemmen. Ze doen iets dus heel erg goed. Bijna griezelig.
Nothing new under the sun. Behalve dan dat de menselijke ontwikkeling een progressie van verzet daartegen is geweest, iteratief. Het idee dat daar weerstand tegen is, zo opmerkelijk niet. Grote belangen.

Verwijderd1 schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:27:
[...]

Ik weet het niet, volgens mij blijven de counties gewoon zoals ze zijn. De districts kunnen wel veranderen, maar dat zijn niet per se counties. Kalawao County in Hawaii heeft met z'n 86 inwoners geen eigen representative in het US House of Representatives. Heel Hawaii heeft bijvoorbeeld maar twee congressionele districts.

[...]

Volgens mij is een simpele verklaring een sterker wordende rural-urban divide. Dat zie je ook in andere landen, maar in de VS zie je het extra goed. Plaatje van Quartz:
[Afbeelding]

Zoals het artikel van Quartz schrijft:

[...]

Die scheiding an sich is niet zo interessant, maar de sterker wordende scheiding wel. Ik bedoel, bovenstaande quote is niet echt verrassend, maar de records zijn dat wel enigszins. Er wonen toch 60 miljoen mensen, ze zijn gerepresenteerd in de senaat (2 senators per staat) dus ook in het electoral college, daarnaast hebben ze een hogere turnout. Alles bij elkaar zou ik het dus toch niet onderschatten. ;)
Klein probleem wel, counties -> census. Die ligt vast, gecompromitteerd.

1 + 1 = 11, het is machtspolitiek. Maar, dit kan nog veranderen, afhankelijk van de Senaat kwestie.

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 23-11 20:38

Plasma_Wolf

Student

Mooi stukje muziek. Een ander had iets vergelijkbaars gedaan richting de Brexitpolitici.

Ik hoop dat de Secretary of State in Georgia geen gevolgen krijgt door deze druk. Niet toegeven, niet weggestuurd worden o.i.d. Het zal problemen opleveren, en de zetels zijn een dubbeltje op zijn kant. Als de Republikeinen beide zetels verliezen kan Biden heel veel meer.

Hier de senaats- en huiszetels. Het is heel erg close, en Stacy Abrams heeft sinds het verlies van de gouverneursrace (die kan daadwerkelijk gestolen genoemd worden, gezien de voter suppression daar), zich volledig ingezet op het actieveren van kiezers. Het is al eerder langsgekomen hier, dacht ik, maar ik kan de informatie niet terugvinden.

John Oliver hint er wel even naar. Het is een samenvatting van wat er is gebeurd, uiteraard vanuit zijn eigen invalshoek, maar gebaseerd op de realiteit (een verademing t.o.v. de GOP). Zijn korte stukje over Stacey Abrams op 24:50. Dankzij haar hebben de Democraten nu Georgia gewonnen. Iemand als haar hebben ze in elke staat nodig.

• HEY_DUDE
[Twitter]
Zat even op Wikipedia te lezen, maar zij eerst wel een eerste klas Trump muppet. Tegenstellingen binnen de GOP worden steeds duidelijker. Ik zie nu eigenlijk twee type Republikeinen nog achter Trump staan. De muppets en de opportunisten zoals Ted Cruz en Lindsey Graham. Die laatsten mikken denk ik op een 2024 race waarvoor ze in goed daglicht willen komen te staan bij de Trumpisten. Verder is er nog een zwijgende meerderheid die zijn vingers nog niet aan een standpunt willen branden.

• Verwijderd1
  • Niet online
Virtuozzo schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:02:
[...]

Klein probleem wel, counties -> census. Die ligt vast, gecompromitteerd.

1 + 1 = 11, het is machtspolitiek. Maar, dit kan nog veranderen, afhankelijk van de Senaat kwestie.
Ik snap hem nog steeds niet. De counties liggen toch gewoon vast? Of worden counties wel aangepast door de census? Dat de counties gebruikt worden om data te verzamelen (via de census) snap ik, maar verder zie ik de link niet echt.

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 19:41
Verwijderd1 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:10:
[...]

Ik snap hem nog steeds niet. De counties liggen toch gewoon vast? Of worden counties wel aangepast door de census? Dat de counties gebruikt worden om data te verzamelen (via de census) snap ik, maar verder zie ik de link niet echt.
Of de counties veranderen, is aan de staten. De congressionele districten hebben op zichzelf geen link met de counties. Het is bij wijze van spreken meer geluk dan wijsheid als de grens van een district samenvalt met een countygrens (uitgezonderd de staatsgrens uiteraard). Omdat kiesdistricten in een staat allemaal ongeveer hetzelfde aantal inwoners moeten hebben, valt daarmee te spelen als je het aantal inwoners van een dorp of stad te laag of te hoog becijferd bij de census. Het grote gevaar bij de census is dat in een “red” county de census toevallig net in het voordeel van de GOP wordt uitgevoerd en dat ie in een “blue” county uiterst toevallig net in het nadeel van de Democraten wordt uitgevoerd. Stel je stelt het aantal inwoners van plaatsen in een “blue” county lager vast dan de realiteit, dan kan je het district wat groter maken en dus mogelijk wat meer democratische kiezers in één district vegen en daardoor andere districten roder maken.

Be yourself, no matter what they say ...

• Verwijderd1
  • Niet online
voske schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:25:
[...]

Of de counties veranderen, is aan de staten. De congressionele districten hebben op zichzelf geen link met de counties. Het is bij wijze van spreken meer geluk dan wijsheid als de grens van een district samenvalt met een countygrens (uitgezonderd de staatsgrens uiteraard). Omdat kiesdistricten in een staat allemaal ongeveer hetzelfde aantal inwoners moeten hebben, valt daarmee te spelen als je het aantal inwoners van een dorp of stad te laag of te hoog becijferd bij de census. Het grote gevaar bij de census is dat in een “red” county de census toevallig net in het voordeel van de GOP wordt uitgevoerd en dat ie in een “blue” county uiterst toevallig net in het nadeel van de Democraten wordt uitgevoerd. Stel je stelt het aantal inwoners van plaatsen in een “blue” county lager vast dan de realiteit, dan kan je het district wat groter maken en dus mogelijk wat meer democratische kiezers in één district vegen en daardoor andere districten roder maken.
Ah op die manier. Maar hoe komen we dan uiteindelijk aan stemmen per county? Zo lang die data (aantal stemmen per county) wel klopt kun je volgens mij nog steeds spreken van het aantal counties dat kandidaat X gewonnen heeft. En als ze de counties niet veranderen (wat volgens mij niet zoveel gebeurt, daar valt volgens mij ook weinig te winnen) kun je die vergelijking nog steeds maken over verschillende jaren.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Republican Sentator Susan Collins van Maine feliciteert Biden en breekt dus met de lijn van de rest van de GOP.

• voske
Verwijderd1 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:33:
[...]

Ah op die manier. Maar hoe komen we dan uiteindelijk aan stemmen per county? Zo lang die data (aantal stemmen per county) wel klopt kun je volgens mij nog steeds spreken van het aantal counties dat kandidaat X gewonnen heeft. En als ze de counties niet veranderen (wat volgens mij niet zoveel gebeurt, daar valt volgens mij ook weinig te winnen) kun je die vergelijking nog steeds maken over verschillende jaren.
De stemmen worden veelal geteld per county. Je hebt een state board of elections en daaronder hangen county boards of election die verantwoordelijk zijn voor de telling in de county.
Er vinden in de praktijk wel degelijk veranderingen van counties plaats. Het Census Bureau heeft een overzicht van de grote wijzigingen in de 2010s hier staan, maar daarnaast zijn er ook nog kleine veranderingen. Een op een vergelijkingen zijn dus lastig.

Terzijde, de “routekaart” van de GOP tot 5 januari is uitgetekend:

• voske
De SoS heeft gereageerd:

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 17:45

Roytoch

Nietes

Persconferentie, meer van hetzelfde.

Iets langer, zodat dit bericht nog iets van waarde heeft als de persco zo voorbij is: het begon met 'The election, is not over'. Opzich weet je dan wel wat er komt: team Trump blijft hameren op oneerlijkheid, niet kunnen observeren of alleen op grote afstand, en biased organisatoren.

Wel interessant om het vragenvuur na afloop te zien. Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat verslaggevers het aanzienlijk makkelijker vinden heel kritische vragen te stellen, als de kans dat je white house press pass ingenomen wordt wat kleiner is, danwel dat het een tijdelijk issue is.

En excuus voor het linken naar een kanaal dat niet helemaal zuiver neutraal is - het zat in mijn youtube recommendations tussen de andere semi-radicaliserende zut, maar de persco zelf vond ik nieuwswaardig genoeg om hier te posten.

[ Voor 117% gewijzigd door Roytoch op 09-11-2020 23:04 ]

Welles

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

voske schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:41:
[...]

Terzijde, de “routekaart” van de GOP tot 5 januari is uitgetekend:
[Embed]
Toch vraag ik mij af hoe de huidige houding zich houd in Georgia. Is iedereen daar straks boos want we hebben op Biden gestemd maar jullie negeren het of is iedereen boos omdat er gefraudeerd zou zijn en de democraten komen er mee weg?

• Dr. Strangelove
Altijd fijn om te zien dat er nog Republicans met balls zijn. Figuurlijk natuurlijk, als het om Maine gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-11-2020 23:02 ]

• HEY_DUDE
Roytoch schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:46:
[YouTube: 🔴 LIVE: Trump Campaign Holds Press Conference with Kayleigh McEnany and Ronna McDaniel]

Iets langer, zodat dit bericht nog iets van waarde heeft als de persco zo voorbij is: het begon met 'The election, is not over'. Opzich weet je dan wel wat er komt: team Trump blijft hameren op oneerlijkheid, niet kunnen observeren of alleen op grote afstand, en biased organisatoren.
Probleem is een beetje dat als je met een luizenkam door een grote operatie als nationale verkiezingen heen gaat, je van zelf wat luizen gaat vinden. Ik had ergens een stuk gelezen van iemand die betrokken was bij de FL recount Bush v.a. Gore dat dat bijna het faillissement was can de GOP. Een dergelijke operatie over meerdere Staten is gewoon financieel niet haalbaar.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 13:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

[YouTube: 🔴 LIVE: Trump Campaign Holds Press Conference with Kayleigh McEnany and Ronna McDaniel]

Wel interessant om het vragenvuur na afloop te zien. Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat verslaggevers het aanzienlijk makkelijker vinden heel kritische vragen te stellen, als de kans dat je white house press pass ingenomen wordt wat kleiner is, danwel dat het een tijdelijk issue is.

En excuus voor het linken naar een kanaal dat niet helemaal zuiver neutraal is - het zat in mijn youtube recommendations tussen de andere semi-radicaliserende zut, maar de persco zelf vond ik nieuwswaardig genoeg om hier te posten.
Fox News onderbrak deze persco ivm ongefundeerde en gevaarlijke claims. Pas als ze met concrete bewijzen komen dan horen ze het wel.

• P-Rock
Trump is ondertussen nog steeds wild om zich heen aan het slaan en iedereen de laan uit aan te sturen die geen ja-knikker is.

Hij zou nog eerder zijn dochter Ivanka verkopen aan zijn grote vriend Mohammed bin Salman dan toe moeten geven dat hij heeft verloren.
HEY_DUDE schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:05:
[...]

Probleem is een beetje dat als je met een luizenkam door een grote operatie als nationale verkiezingen heen gaat, je van zelf wat luizen gaat vinden. Ik had ergens een stuk gelezen van iemand die betrokken was bij de FL recount Bush v.a. Gore dat dat bijna het faillissement was can de GOP. Een dergelijke operatie over meerdere Staten is gewoon financieel niet haalbaar.
Ja, en is dat niet interessant. Het ene moment krijgen ze 900 miljoen van Mercer en de Kochs (nu nog een Koch), en zodra de hefboom op is gaat de kraan weer even dicht. Op regionale niveaus idem. Ondertussen stroomt fondsenwerving niet naar de partij, maar naar segmenten van dat netwerk. Maar oh wat zijn ze zelfstandig als partij.

Enfin, men zal vast wat vinden. Moet men natuurlijk niet tegen nog meer Republikeinen aanlopen die aangeklaagd worden voor vote tampering, vote fixing e.d.

Als men gaat zeven, tja, misschien is het hard maar ik zou ze wel eens heel goed willen zien zeven in bijvoorbeeld Georgia. Misschien kan de beerput van de verkiezing van de gouverneur nog eens open.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 13:15

CyBeRSPiN

sinds 2001

McConnel schaart zich achter Trump. Dit gaat een zware winter worden.. alles zal van Georgia gaan afhangen..
P-Rock schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:14:
Trump is ondertussen nog steeds wild om zich heen aan het slaan en iedereen de laan uit aan te sturen die geen ja-knikker is.

Hij zou nog eerder zijn dochter Ivanka verkopen aan zijn grote vriend Mohammed bin Salman dan toe moeten geven dat hij heeft verloren.
Nee. Ivanka niet. Dat is het enige waar hij in geïnteresseerd is en wat hij op korte afstand wil houden.

• HEY_DUDE
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:23:
McConnel schaart zich achter Trump. Dit gaat een zware winter worden.. alles zal van Georgia gaan afhangen..
[Embed]
Tijdrekken en opties openhouden. Begin December wordt de overwinning sowieso beklonken. Er is voor McConnel nu nog geen enkele reden om Trump af te vallen. Na begin December weer een nieuwe dynamiek.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Deze hoepelt tenminste op na in opspraak te zijn gekomen:

Local Arkansas police chief quits after calling for violence against Democrats

Maar ja, ik vraag mij toch af wanneer de eerste Trumpist doordraait... :/

Meer specifiek, het is voor de Republikeinen not over. Dat is op veel manieren zorgwekkend. Prima, recounts vragen, niets mis mee. Maar het narratief wordt steeds erger, en dat is eng.

Wat begon met Bush die al wiebelde met “the election has gone fundamentally fair” is inmiddels geëindigd in het Georgia drama van elkaar naar de keel springen en McConnell die een zeer harde lijn doorduwt.

Het wordt nog wat. Maar het moet gezegd worden, totdat de state electors de uitslagen certificeren en totdat dat transitie bureau die transitie inzet is Biden enkel president-elect in naam, en is de campagne nog niet voorbij. En dit los van de Senaat runoffs.

HEY_DUDE schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:28:
[...]

Tijdrekken en opties openhouden. Begin December wordt de overwinning sowieso beklonken. Er is voor McConnel nu nog geen enkele reden om Trump af te vallen. Na begin December weer een nieuwe dynamiek.
Ik heb daar stevige twijfel bij. Ja, men zal de electorale focus voor frame van Republican / worker class moeten consolideren, en ja men zal de gegroeide voetafdruk in urban, women en ethnic moeten consolideren - daar zitten vereisten bij voor presentatie van reasonability.

Maar, de komende vier jaar zijn één grote setup van het laten struikelen van diegenen die het puin moeten ruimen en daar zitten bittere vereisten van radicalisatie bij. Nog meer kritiek, in alles hebben de Republikeinen baat bij een zo collectief mogelijke besmetting van perceptie voor wantrouwen in electorale en politieke processen.

Plus, de MAGA base is kritiek voor overlap tussen fringe & disproportioneel signaal segmenten / instrumenten. Met bijzondere aandacht voor de verbindingsfuncties tussen de zuilen, die lopen via dat amalgaam.

• voske
HEY_DUDE schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:28:
[...]
Ik denk dat ze het tot 6 januari volhouden, ook als de staten hun resultaten hebben vastgesteld en de kiesmannen hebben gekozen. De boodschap zal zijn richting de Trump-kiezers (en de Biden-kiezers die een split ballot hebben gestemd) in Georgia dat Trump is genaaid (een beter woord kon ik niet vinden) door de Democraten en of ze alsjeblieft allemaal op 5 januari op Perdue en Loeffler willen stemmen om het land te redden. Dat kunnen ze ook doen, omdat op 6 januari de Senaat en het Huis bijeenkomen om de stemmen van de kiesmannen te tellen. Dat geeft ze een zekere “legitimatie”.

[ Voor 5% gewijzigd door voske op 09-11-2020 23:39 ]

voske schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:37:
[...]

Ik denk dat ze het tot 6 januari volhouden, ook als de staten hun resultaten hebben vastgesteld en de kiesmannen hebben gekozen. De boodschap zal zijn richting de Trump-kiezers in Georgia dat Trump is genaaid (een beter woord kon ik niet vinden) door de Democraten en of ze alsjeblieft allemaal op 5 januari op Perdue en Loeffler willen stemmen om het land te redden. Dat kunnen ze ook doen, omdat op 6 januari de Senaat en het Huis bijeenkomen om de stemmen van de kiesmannen te tellen. Dat geeft ze een zekere “legitimatie”.
We zullen tussen begin februari pas zien wat de primaire, en wat de secondaire scope van politieke marketing wordt. Voor de senaat is legitimacy net zo’n vereiste als bij scotus - daar hebben ze echt een case nodig, of twee, waar men het mysterie en de legitimiteit kan nestelen. Buiten dat is er de spagaat van working class -> reasonability en cohesion -> radicalisation.

Als men er in slaagt om daar een lijn te trekken en de beeldvorming te beheersen, dan wordt 2024 een red wave. Zo niet, en McConnell leeft nog, dan kijk ik naar zijn patroon. Hardball, radicalisation.

Even terzijde, Trump’s nieuwe benoeming, acting Secretary of Defence, Chris Miller. Is dat niet degene die in hoorzittingen weigerde om in sessie te stellen dat het volgen van Amerikanen voor hun politieke oriëntatie rechtmatig uitgesloten was?

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 22:24
<knip>

Totaal ongefundeerde post, met herhaaldelijk gedebunkte 'informatie'.

Houd daar mee op.

[ Voor 90% gewijzigd door Ramzzz op 10-11-2020 10:14 ]

En iets anders tussendoor, dit in Pennsylvania
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiU3yctJZIviTbg8T83VgyAzuLk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3XxytqXWB3avh6BJPyetavNZ.png?f=user_large

Interview in de Military Times met de vertrekkende Secretary of Defence, Mark Esper. https://www.militarytimes...t-says-he-was-no-yes-man/

“I guess my top line is, as I look back, I see it ― you know, despite a series of crises and conflicts ― and yes, occasional tension with the White House ― I think we’ve been really successful in transforming the department, implementing my top priority as the NDS, if you will, and then protecting the institution, which is really important to me,” he said. “And then ... fourth, I should say, preserving my integrity in the process.”

• P-Rock
Laten we ook niet vergeten dat deze narcist nog 10 weken lang de tijd heeft om rallies te houden om zijn cult-leden verder op te blijven hitsen. Daarnaast kan hij, als hij zijn verlies niet toegeeft, zijn gebrainwashte publiek blijven voorhouden dat hij nog steeds de echte president is. Dan wordt het een hele kluif voor Biden om het land te verenigen, als Trump roet in het eten blijft gooien. Zo'n figuur is het wel.

[ Voor 51% gewijzigd door P-Rock op 10-11-2020 00:04 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Virtuozzo schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:49:
[Afbeelding]
duizenden tips hebben ze al binnen gekregen en toch moeten ze nog een beloning in het vooruitzicht stellen voor de gouden tip... Je zou toch verwachten dat er tussen die duizenden tips wel iets bruikbaars zou zitten als het echt zo is...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Oh jee, weer Twitter commentaren van Trumpies lopen lezen? :+

Laat ze eerst maar aantonen dat die aantijgingen kloppen, ze zeggen de hele tijd al veel, maar tot nu toe komen ze met geen enkel hard bewijs en daarom ook niet verder dan hearsay en winnen ze niks.
“The assertion that Connarn was informed by an unknown individual what ‘other hired poll workers at her table’ had been told is inadmissible hearsay within hearsay, and plaintiffs have provided no hearsay exception for either level of hearsay that would warrant consideration of the evidence,” the judge wrote.
Het 'bewijs' van Trump is dus een verhaal van iemand, die zegt dat iemand anders haar verteld heeft dat diegene tijdens een lunchpauze weer anderen heeft horen praten over iets wat niet zou mogen 7(8)7

En mbt voor je hele familie stemmen, dat is strafbaar met meerdere jaren cel, voor wat? 1-2 stemmen? Hoeveel tientallen duizenden mensen hadden dat moeten doen om de resultaten echt te beïnvloeden?

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 10-11-2020 10:15 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• anboni
  • Laatst online: 12:52
servies schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:55:
[...]

duizenden tips hebben ze al binnen gekregen en toch moeten ze nog een beloning in het vooruitzicht stellen voor de gouden tip... Je zou toch verwachten dat er tussen die duizenden tips wel iets bruikbaars zou zitten als het echt zo is...
Ik zat nog te denken, alleen maar goed dat ze zulke bedragen uitloven voor tips, uiteindelijk maakt dat Trump's positie alleen maar zwakker (voor zover dat nog kan).. Maar toen bekeek ik Wikipedia: Project Veritas Da's best wel een enge club :X

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 11:10
Virtuozzo schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:49:
[Afbeelding]
"Project Veritas" klinkt bekend...
"Project Veritas... is known for producing deceptively edited videos about media organizations, left-leaning groups,[23] and debunked conspiracy theories." Wikipedia: Project Veritas

Gecreëerd door James O'Keefe Wikipedia: James O'Keefe, door de wol geverfde politiek activistisch schuinsmarcheerder.

Ook wel klassiek Orwelliaans om zoiets dan "Project Waarheid" te noemen Wikipedia: Veritas

[ Voor 8% gewijzigd door BadRespawn op 10-11-2020 00:04 ]

Trump II - Project 2025 tracker

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-11 22:37
Virtuozzo schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:37:
[...]

Ik heb daar stevige twijfel bij. Ja, men zal de electorale focus voor frame van Republican / worker class moeten consolideren, en ja men zal de gegroeide voetafdruk in urban, women en ethnic moeten consolideren - daar zitten vereisten bij voor presentatie van reasonability.

Maar, de komende vier jaar zijn één grote setup van het laten struikelen van diegenen die het puin moeten ruimen en daar zitten bittere vereisten van radicalisatie bij. Nog meer kritiek, in alles hebben de Republikeinen baat bij een zo collectief mogelijke besmetting van perceptie voor wantrouwen in electorale en politieke processen.

Plus, de MAGA base is kritiek voor overlap tussen fringe & disproportioneel signaal segmenten / instrumenten. Met bijzondere aandacht voor de verbindingsfuncties tussen de zuilen, die lopen via dat amalgaam.
Zal corona achter ons laten en de bijbehorende economische prosperity die zal volgen de wind niet in de zeilen kunnen nemen voor nog eens 4 jaar?
P-Rock schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:55:
Laten we ook niet vergeten dat deze narcist nog 10 weken lang de tijd heeft om rallies te houden om zijn cult-leden verder op te blijven hitsen. Daarnaast kan hij, als hij zijn verlies niet toegeeft, zijn gebrainwashte publiek blijven voorhouden dat hij nog steeds de echte president is. Dan wordt het een hele kluif voor Biden om het land te verenigen, als Trump roet in het eten blijft gooien. Zo'n figuur is het wel.
Plus, naar ik begrijp is een het sinds vandaag een streefpunt om Pfizer te dwingen het Covid vaccin ter beschikking te stellen, distributie beoogd via inzet van het leger.

Ik wist niet wat mij als meer eng trof.

SidewalkSuper schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:05:
[...]

Zal corona achter ons laten en de bijbehorende economische prosperity die zal volgen de wind niet in de zeilen kunnen nemen voor nog eens 4 jaar?
Kan, gezien bericht hiervoor. Opmerkelijke signalen uit het Witte Huis vandaag.

• P-Rock
Virtuozzo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:09:
[...]

Plus, naar ik begrijp is een het sinds vandaag een streefpunt om Pfizer te dwingen het Covid vaccin ter beschikking te stellen, distributie beoogd via inzet van het leger.

Ik wist niet wat mij als meer eng trof.
Dat waar mensen al bang voor waren lijkt nu toch echt waarheid te worden. Biden zal 4 jaar bezig zijn met puinruimen. Maar ja, dat krijg je ervan als je een bewezen narcist de machtigste man van de wereld maakt.
Clown politics.

Look at the birdie in my left hand!

Don’t mind the shovelling with the right hand.

Het gaat snel vandaag, met nogal saillante namen en posten. En nu deze. Defensie, Inlichtingen, DoJ onderzoek. Nou ...

White House official and former GOP political operative Michael Ellis named as NSA general counsel

https://www.washingtonpos...2-c281c7a2c96e_story.html

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump ziet weer een nieuw complot om hem de verkiezingen te laten verliezen:
President Donald Trump is zacht gezegd niet blij met de timing waarop het positieve nieuws naar buiten is gekomen over het coronavaccin van farmaceuten Pfizer en BioNTech. Volgens voorlopige onderzoeksresultaten zou het vaccin voor 90 procent effectief zijn bij het voorkomen van een besmetting.

Volgens Trump is die timing politiek gemotiveerd, zo beweert hij op Twitter. Hij geeft zowel het bedrijf zelf, als de Democraten en de Food and Drug Administration (FDA) ervan langs. ,,Ze gunden mij geen vaccine-succes en dus komen ze er pas vijf dagen later mee.''

Trump stelde op zijn Twitter-account dat Pfizer 'niet de moed had' om voor de verkiezingen naar buiten te komen met het nieuws.
Uit het AD liveblog.

Het is weel triest hoor als je overal complotten ziet...

Virussen? Scan ze hier!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
https://nos.nl/artikel/23...entie-trump-campagne.html
Long story short: er blijken mensen met een geweten te werken bij FOX of Murdoch en co zijn wat draadjes door aan het knippen omdat ze Trump als zinkend schip zien.

McConnell vind het allemaal wel prima wat er gebeurt, blijbkaar meer chaos en nog meer afbraak van vertrouwen in systemen dus altijd goed.

En Barr? Barr wil nog een laatste koekje krijgen van zijn baas en legitimeert de claims van Trump door doodleuk te melden dat serieuze claims onderzocht moeten worden (zonder enig bewijs dat er serieuze claims zijn, dus hij impliceert nu dat Trump wel serieuze claims heeft en buiten het punt dat ik mag hopen dat zijn agenten serieuze zaken ook onderzoeken zonder zijn aansporing).

Dit belooft de komende maand een allerbeste shitshow te worden, zegge niveau diarree door een ventilator-niveau

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Dan wordt het een hele kluif voor Biden om het land te verenigen, als Trump roet in het eten blijft gooien. Zo'n figuur is het wel.
Nou is de verwachting wel dat zodra Trump president af is, z'n Twitter account geblokkeerd wordt ivm schenden regels. De vraag is dan of andere media hem een podium zal geven, anders wordt het toch wat lastiger om z'n publiek te bereiken denk ik.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:20

MazeWing

The plot thickens...

polthemol schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 06:45:
https://nos.nl/artikel/23...entie-trump-campagne.html
Long story short: er blijken mensen met een geweten te werken bij FOX of Murdoch en co zijn wat draadjes door aan het knippen omdat ze Trump als zinkend schip zien.

McConnell vind het allemaal wel prima wat er gebeurt, blijbkaar meer chaos en nog meer afbraak van vertrouwen in systemen dus altijd goed.

En Barr? Barr wil nog een laatste koekje krijgen van zijn baas en legitimeert de claims van Trump door doodleuk te melden dat serieuze claims onderzocht moeten worden (zonder enig bewijs dat er serieuze claims zijn, dus hij impliceert nu dat Trump wel serieuze claims heeft en buiten het punt dat ik mag hopen dat zijn agenten serieuze zaken ook onderzoeken zonder zijn aansporing).

Dit belooft de komende maand een allerbeste shitshow te worden, zegge niveau diarree door een ventilator-niveau
Dit kan nog wel eens een heel vervelende maand gaan worden. Als de meest trouwe hondjes van Trump hem een "laatste" dienst willen bewijzen door de wetten praktisch te verdraaien en zelfs het laatste beetje fatsoen bij het vuilnis te zetten, dan kan dit echt nog heel vervelend gaan worden.

Hopelijk weet een groot deel van de GOP over zijn/haar eigen "egoïstische" belangen heen te stappen en te kijken naar het landsbelang. Deze dwaas moet zo snel mogelijk uit z'n ambt geheven worden voordat hij echt onherstelbare schade gaat aanrichten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Zie ook:

https://www.nu.nl/verkiez...ar-claim-over-fraude.html
Hogedruk"reiniger" gevuld met alleen de allerbeste menselijke vloeibare mest. :r

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Dat wil hij graag ja maar heel veel steden krijgen nog hele smak geld van hem voor vorige rally's.

Hoeveel steden willen die rekening nog verder op laten lopen nu hij straks geen president meer is?

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
MazeWing schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:18:
Hopelijk weet een groot deel van de GOP over zijn/haar eigen "egoïstische" belangen heen te stappen en te kijken naar het landsbelang. Deze dwaas moet zo snel mogelijk uit z'n ambt geheven worden voordat hij echt onherstelbare schade gaat aanrichten...
waarop baseer je die enige realiteit voor die wens? Het GOP, onder aanvoering van McConnell lijkt alles wel prima te vinden. Ze hebben al bijna 10 jaar lang laten zien dat principes en ethiek 2 zaken zijn waar ze geen last van hebben. Ik denk dat ze intern genieten van de chaos die nog eens wordt ingevoerd en metr grote haast nog wat dereguleringen erdoor frotten.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 05:34:
Trump ziet weer een nieuw complot om hem de verkiezingen te laten verliezen:

[...]

Uit het AD liveblog.

[Embed]

Het is weel triest hoor als je overal complotten ziet...
en hij heeft geen reet met dit vaccin te maken. Dit vaccin komt namelijk niet uit het programma van Trump maar uit een privaat gefinancierde partij. dus de WIN claimen was sowieso behoorlijk shady

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Buiten dat. Hij gelooft nog steeds toch dat hij gewonnen heeft.... dan hoef je zo'n claim toch niet te maken.

• user109731
  • Niet online
P.O. Box schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:56:
[...]

en hij heeft geen reet met dit vaccin te maken. Dit vaccin komt namelijk niet uit het programma van Trump maar uit een privaat gefinancierde partij. dus de WIN claimen was sowieso behoorlijk shady
Sterker nog, Trump ondermijnt wetenschappers, negeert hun adviezen en roept "Biden would listen to the scientists" alsof dat iets vreselijks is. En nu wil hij geprezen worden voor het vaccin gemaakt door.. scientists.

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Minaaj schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:27:
[...]

Federal law prohibits noncitizens from voting in federal elections. If the Democrats do well in the 2020 election, that could be changed.
Strict genomen is dit natuurlijk waar. Het kan veranderen. Alles kan veranderen. Dat is altijd het mooie van dit soort uitspraken. Je kunt het tegendeel nooit echt bewijzen en dus blijft het eeuwig rondgaan.

Maar het lijkt me toch een beetje een klop/klepel verhaal. Er zijn in New York City en California wel mensen bezig geweest om non-citizens te laten stemmen, maar dat is alleen op lokaal niveau. Een beetje zoals in Nederland - hier mogen immigranten lokaal wel stemmen, maar nationaal niet.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11 22:51

bert pit

asdasd

Zelfs Fox News onderbreekt de republikeinse woordvoerdster Kayleigh McEnany tijdens een persconferentie.
https://www.telegraaf.nl/...-dit-kunnen-we-niet-tonen

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Sandor_Clegane
  • Niet online

Sandor_Clegane

Mooi voorbeeld van: "als je wint heb je vrienden".

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Sandor_Clegane schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:14:
Mooi voorbeeld van: "als je wint heb je vrienden".
Ben benieuwd hoe dat ze vergaat. Hard-core Trump fans schakelen nu naar Newsmax/OANN/etc. en Biden fans komen al aan hun trekken op legio andere zenders.

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

NielsFL schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:18:
[...]

Ben benieuwd hoe dat ze vergaat. Hard-core Trump fans schakelen nu naar Newsmax/OANN/etc. en Biden fans komen al aan hun trekken op legio andere zenders.
De hardcore trump fans switchen ja. De meer gematigde GOP kijker zal zich langzaam achter de oren krabben.

In een ideale wereld splijt dit de GOP in 2 nieuwe partijen en geen van beide zal dan voorlopig in staat zijn om het de Democraten moeilijk te maken. *O*

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:20

MazeWing

The plot thickens...

polthemol schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:54:
[...]

waarop baseer je die enige realiteit voor die wens? Het GOP, onder aanvoering van McConnell lijkt alles wel prima te vinden. Ze hebben al bijna 10 jaar lang laten zien dat principes en ethiek 2 zaken zijn waar ze geen last van hebben. Ik denk dat ze intern genieten van de chaos die nog eens wordt ingevoerd en metr grote haast nog wat dereguleringen erdoor frotten.
De GOP is meer dan McConnell...

En in typische Mitch stijl drukt hij zich weer dusdanig uit dat hij, Trump noch tegenspreekt noch volledig ondersteund:
The longtime senator argued that President Trump is “100 percent within his rights to look into allegations of irregularities and weigh his legal options.”
Voor Mitch is enkel de senaat belangrijk en zolang het nog geen gewonnen race is is het tactisch beter om Trump te steunen. Nu aangeven dat Trump verloren heeft terwijl er (naar alle waarschijnlijkheid) een run off komt is praktisch de democraten nu al de meerderheid in de senaat geven. Ze hebben elke Republikeinse stem nodig die ze kunnen krijgen. Als duidelijk is dat Trump toch echt verloren heeft en er geen enkele kans is dat hij nog gaat winnen, denk ik niet dat er heel veel pro-Trump stemmers (en dus een x-deel van de republikeinse kiezer) nog de moeite neemt om te gaan stemmen.

Ik ben echter wel van mening dat, ondanks Mitch z'n ideologie absoluut niet strookt met mijn ideologie, hij wel het beste voor het land voor heeft. Iets wat ik absoluut niet van Trump kan zeggen. Trump is er echt 100% voor eigen belang. Al het andere is ondergeschikt aan zijn ego en ZIJN prestaties.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:22
Dr. Strangelove schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:48:
Altijd fijn om te zien dat er nog Republicans met balls zijn. Figuurlijk natuurlijk, als het om Maine gaat.
Als je in het woordenboek 'wishy washy' opzoekt, dan vind je daar een foto van Susan Collins. De verpersoonlijking van een draaideur.

Lees haar verklaring goed:

Ja, we hebben de uitslag te respecteren. Maar toch ook vooral: Trump heeft het recht om de uitslag aan te vechten. We moeten vooral geduldig zijn.

Het enige waar dit voor bedoeld is om de verwarring en onzekerheid zo lang mogelijk te rekken, en de base zo lang mogelijk kwaad te houden, zodat 5 januari Georgia veiliggesteld wordt. Ze doet het in heel fijne en verzoenende woorden omdat ze in een voor Republikeinen best lastige hoek van het land zit, maar ze zegt in feite niets.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Edit: laat maar, ik spreek mezelf tegen :o

[ Voor 96% gewijzigd door armageddon_2k1 op 10-11-2020 09:35 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:29
Ik zie toch wel een aantal verontrustende berichten voorbij komen over de brede steun die Trump nog steeds lijkt te hebben onder de GOP. Ze kiezen echt voor chaos, partij over land. De macht die Trumnp en Barr hebben is natuurlijk enorm en er zijn een aantal zeer loyale rechters aangesteld.

Als dit meer is dan voor de bühne zie ik het echt nog uit de land lopen. Ze spelen met vuur.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• autje
ph4ge schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:51:
Ik zie toch wel een aantal verontrustende berichten voorbij komen over de brede steun die Trump nog steeds lijkt te hebben onder de GOP. Ze kiezen echt voor chaos, partij over land. De macht die Trumnp en Barr hebben is natuurlijk enorm en er zijn een aantal zeer loyale rechters aangesteld.

Als dit meer is dan voor de bühne zie ik het echt nog uit de land lopen. Ze spelen met vuur.
Dit is vooral voor de bühne in Georgia. McConnelll doet alles om de Republikeinse stemmers daar te mobiliseren. Als de uitslag daar bekend is zal de draai komen.

Niet dat ik denk dat een 50-50 Senaat Biden veel gaat helpen. Dingen als 'court packing' of het afschaffen van de filibuster kun je vergeten, omdat er senatoren zijn als Manchin die daar niet in meegaan.

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
bert pit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:10:
Zelfs Fox News onderbreekt de republikeinse woordvoerdster Kayleigh McEnany tijdens een persconferentie.
https://www.telegraaf.nl/...-dit-kunnen-we-niet-tonen
Oh oei :o

Dat gebeurt niet vaak :X

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021

De gehele situatie geeft mij een idee dat de republikaanse partij op het moment Trump gebruikt om zoveel mogelijk chaos te scheppen en het land zoveel mogelijk te ontregelen zodat Biden gewoon 3 jaar bezig is om alles weer op de rails te krijgen en de Democraten de volgende verkiezing verliezen .

Ik zie veel voorbij komen dat bijv, McConnell het beste met het land voor heeft maar ik zie alleen maar gebeuren dat zowel republiekeinen en democraten gewoon geen zier om het land of de mensen geven maar alleen uit zijn op macht en eigenbelang .

Ik blijf erbij dat land is zo diep en diep ziek op politiek en justitiel gebied dat daar gewoon geen enkele kuur voor is .

[ Voor 40% gewijzigd door leekers op 10-11-2020 10:24 ]

"Beautiful Clean Coal"

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
MazeWing schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:28:
[...]

De GOP is meer dan McConnell...

En in typische Mitch stijl drukt hij zich weer dusdanig uit dat hij, Trump noch tegenspreekt noch volledig ondersteund:

[...]

Voor Mitch is enkel de senaat belangrijk en zolang het nog geen gewonnen race is is het tactisch beter om Trump te steunen. Nu aangeven dat Trump verloren heeft terwijl er (naar alle waarschijnlijkheid) een run off komt is praktisch de democraten nu al de meerderheid in de senaat geven. Ze hebben elke Republikeinse stem nodig die ze kunnen krijgen. Als duidelijk is dat Trump toch echt verloren heeft en er geen enkele kans is dat hij nog gaat winnen, denk ik niet dat er heel veel pro-Trump stemmers (en dus een x-deel van de republikeinse kiezer) nog de moeite neemt om te gaan stemmen.

Ik ben echter wel van mening dat, ondanks Mitch z'n ideologie absoluut niet strookt met mijn ideologie, hij wel het beste voor het land voor heeft. Iets wat ik absoluut niet van Trump kan zeggen. Trump is er echt 100% voor eigen belang. Al het andere is ondergeschikt aan zijn ego en ZIJN prestaties.
Ik denk toch echt dat je Mc Connell te veel credits geeft als je hem ervan beschuldigd het beste v oor Amerika te willen ;) We moeten ook kijken naar
1. wat hij allemaal toe stond
2. wat hij allemaal weigerde toe te staan
3. hoe selectief hij is met wetten te erkennen en te negeren

Mc Connell dient de agenda en ideologie van een zeer selecte groep mensen en dat heeft weinig te maken met het belang van de gemiddelde Amerikaan.

Idem voor de bijna 0 republikeinen die tegen dit beleid en tegen Trump durven te ageren.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Het is al herhaaldelijk gemeld, en zeker ook in modbreaks, dat trollen en flamewars hier, net als verder in AWM en op GoT ongewenst zijn.

Totaal ongefundeerde 'informatie' die van dubieuze bronnen afkomstig is, of zelfs onversneden propaganda bevatte, totaal onjuiste informatie bedoeld om verdeeldheid te zaaien, worden niet getolereerd.

Ook graag ontopic blijven reageren.

Daarbij is dit een [ZT]-topic (Zero Tolerance), waarin we strenger modereren op dit soort gedrag.

Bij herhaling dit soort gedrag vertonen kan je een ban opleveren.

Wanneer je een 'bijdrage' beoordeelt als troll, maak een TR aan >>> Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/forum/images/icons/icon_hand_handled.gif <<< en reageer er niet op.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dat voor de Republikeinen de partij voor het landsbelang komt was al duidelijk na de impeachment: toen hadden de Republikeinen eigenlijk Trump al aan de kant moeten zetten. Het feit dat hij er mee weg kwam, was niet zo zeer omdat de Republikeinen hem onschuldig vonden, maar omdat ze bang waren voor de reputatieschade die de partij op zou lopen als Trump afgezet zou worden.
Ook geholpen door het feit dat Pence natuurlijk niet héél populair is buiten de christelijke kringen en daarbij niet de persoonlijkheid heeft om het land echt mee te kunnen nemen: dan had de GOP deze verkiezingen echt met dubbele cijfers verloren.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
O god, bewaar me.... in 2024 wil Trump weer meedoen:
Donald Trump is met zijn adviseurs al aan het praten over dat hij opnieuw een gooi naar het presidentschap wil doen in 2024. Dat schrijft de Amerikaanse website Axios op basis van twee bronnen die de inhoud van die gesprekken kennen. Het is volgens de nieuwssite een belangrijk teken dat Trump wel degelijk begrijpt dat hij heeft verloren van Joe Biden, alle aangekondigde rechtszaken ten spijt.

Trump kan in 2024 meedoen aan de verkiezingen: presidenten mogen twee termijnen dienen, en die hoeven niet aaneengesloten te zijn.
(AD Liveblog)

Het bronartikel waar naar verwezen wordt: https://www.axios.com/tru...f9-b2fd-5aaca96ce6ce.html

Virussen? Scan ze hier!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:44:
O god, bewaar me.... in 2024 wil Trump weer meedoen:

[...]

(AD Liveblog)

Het bronartikel waar naar verwezen wordt: https://www.axios.com/tru...f9-b2fd-5aaca96ce6ce.html
Ik hoop het. Maar dan wel als independant kandidaat. Splijt de GOP stemmers maar d:)b

• Dr. Strangelove
autje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:59:
[...]

Dit is vooral voor de bühne in Georgia. McConnelll doet alles om de Republikeinse stemmers daar te mobiliseren. Als de uitslag daar bekend is zal de draai komen.

Niet dat ik denk dat een 50-50 Senaat Biden veel gaat helpen. Dingen als 'court packing' of het afschaffen van de filibuster kun je vergeten, omdat er senatoren zijn als Manchin die daar niet in meegaan.
De vraag is in hoeverre het de Democraten MEER mobiliseert.

• autje
Interessant stuk van Ezra Klein op Vox over waar de Republikeinse partij nu staat.
What we are not seeing, in any way, is a wholesale rejection on the right of Trump’s effort to delegitimize the election. And thus there is no reason to believe Trump will not retain his hold over much of the party, and much of its base, going forward
Dit moet ik eerlijk gezegd nog zien. Die 'base' blijft Trump wel trouw, maar de partij, daar geloof ik niet in. Trump wil misschien wel de autocraat zijn, maar ik denk dat de GOP geen autocraat wil. Daar zie ik op de lange termijn geen voordeel in voor hen die de partij aansturen.

Dit is natuurlijk veel problematischer:
Here’s the grim kicker: The conditions that made Trump and this Republican Party possible are set to worsen. Republicans retained control of enough statehouses to drive the next redistricting effort, too, and their 6-3 majority on the Supreme Court will unleash their map-drawers more fully. The elections analyst G. Elliott Morris estimates that the gap between the popular vote margin and the tipping point state in the Electoral College will be 4 to 5 percentage points, and that the GOP’s control of the redistricting process could push it to 6 to 7 points next time.

• autje
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:49:
[...]

De vraag is in hoeverre het de Democraten MEER mobiliseert.
En daarnaast is er de vraag: als al die Republikeinse stemmers nu al geloven dat de verkiezingen 'rigged' zijn, wat beweegt ze dan om op 5 januari te gaan stemmen?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Uberhaupt deze fraude door de DoJ laten onderzoeken is al shady. Hiermee ondersteunt hij Trump's conspiracies met belastinggeld.

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 10-11-2020 10:57 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

autje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:53:
Interessant stuk van Ezra Klein op Vox over waar de Republikeinse partij nu staat.

[...]

Dit moet ik eerlijk gezegd nog zien. Die 'base' blijft Trump wel trouw, maar de partij, daar geloof ik niet in. Trump wil misschien wel de autocraat zijn, maar ik denk dat de GOP geen autocraat wil. Daar zie ik op de lange termijn geen voordeel in voor hen die de partij aansturen.

Dit is natuurlijk veel problematischer:

[...]
Binnen 4 tot 8 jaar gaan Texas en Florida tippen naar D, puur op basis van de demografische ontwikkeling.
Over twee decennia is de GOP (in de huidige vorm) helemaal uitgespeeld.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:04
Ach, 4 jaar de tijd om Trump bankroet of achter de tralies te krijgen ;-) beide zie ik wel gebeuren eigenlijk.
Pagina: 1 ... 116 ... 180 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=18]Zero Tolerance [/font]

Voor actuele uitslagen zie:
https://alex.github.io/ny...ground-state-changes.html

Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid