Dani86 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 20:45:
BeyondATC ben ik ook benieuwd naar.

2024 wordt een tof simjaar qua releases :)
Dat word het zeker :-) die BeyondATC lijk me ook wel wat

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:26
Weet iemand een goede site waar ik Gliders kan downloaden (mag ook betaald) Ik ben uitgekeken op de Discus
Op flight sim to vind ik er maar 3 of 4? (of zoek ik verkeerd?)

En nog een andere vraag

Als je bij het weer de windrichting insteld en de snelheid aanpast is dit dan in m/s of in Knopen of in... Volgens mij klopt er namelijk niet zoveel van.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

ralpje

Deugpopje

ralpje schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:34:
Oké, dan maar gelijk all-in:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 394,-€ 394,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS€ 188,29€ 188,29
1VideokaartenASUS Dual GeForce RTX 4070 12GB GDDR6X€ 609,95€ 609,95
1ProcessorkoelingScythe Fuma 3€ 57,89€ 57,89
2Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 114,72€ 229,44
1VoedingenSeasonic B12 BC-850€ 80,44€ 80,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.560,01

Storage en behuizing (met casefans) hergebruik ik. M'n huidige systeem scoor ik dan tzt wel een andere behuizng voor en gaat hergebruikt worden als HTPC ofzo.
Nog voor het einde van het jaar het spul ontvangen en ingebouwd, maar net pas echt weer even kunnen vliegen.
In m'n vertrouwde Longitude van EHAM (de FlyTampa versie) naar Helsinki (een payware vanaf Orbx) en met alles op Ultra op m'n 3440 x 1440 widescreen butter smooth. Ik ben geen FPS-zifter, maar wat ik zo zag kwam ik nergens onder de 30. Ook niet op de (flinke) airports met FSLTL injector draaiend.

* ralpje is happy camper :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Sandman161
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik wend me maar tot jullie want ik krijg maar geen account bij FlyTampa(FT). Betreft FT EHAM voor MSFS. Double jetways. Zie plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miH9w5Adx2ImJGZFr3AdeUFA4dM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fWqRtuT1iGe4vC8ASU44efub.png?f=fotoalbum_large

Wat heb ik gedaan? Eerst in GSX de 3rd party jetways EHAM op disabled gezet. Werkt niet. Toen alle jetways aldaar. Werkt ook niet. Tussentijds uiteraard herstart msfs en rolling cache verwijderd en cache opnieuw geactiveerd.
Toen addon Jetways Pro van LVFR geuninstalled. Werkt niet. Wat er gebeurt is dat de default Asobo jetways gewoon weer terugkomen bovenop de FT EHAM jetways (die mooie met ING erop ;-)).

Ik baal hier zo van want EHAM is sinds jaar en dag mijn hubje om te vertrekken.

Logisch zou zijn dus om deze post bij Flytampa te droppen maar ik krijg maar geen account daar. Geen activation mail noppes, ook niet inde spam box. Ze zijn overigens slecht bereikbaar vind ik. Weinig toegankelijk zeg maar. Ze zullen heus wel bereid zijn te helpen maar dan moet ik wel een account krijgen natuurlijk.

Kan 1 van jullie met een FT account misschien mijn vraag droppen? Zou super zijn. Afijn, ik blijf proberen... tot later

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10 17:25
Heb je de Deluxe of Premium editie van MSFS?

Zo ja, heb je de EHAM van Asobo al verwijderd?

:)

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:42
Sandman161 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:36:
Ik wend me maar tot jullie want ik krijg maar geen account bij FlyTampa(FT). Betreft FT EHAM voor MSFS. Double jetways. Zie plaatje.

[Afbeelding]

Wat heb ik gedaan? Eerst in GSX de 3rd party jetways EHAM op disabled gezet. Werkt niet. Toen alle jetways aldaar. Werkt ook niet. Tussentijds uiteraard herstart msfs en rolling cache verwijderd en cache opnieuw geactiveerd.
Toen addon Jetways Pro van LVFR geuninstalled. Werkt niet. Wat er gebeurt is dat de default Asobo jetways gewoon weer terugkomen bovenop de FT EHAM jetways (die mooie met ING erop ;-)).

Logisch zou zijn dus om deze post bij Flytampa te droppen maar ik krijg maar geen account daar. Geen activation mail noppes, ook niet inde spam box. Ze zijn overigens slecht bereikbaar vind ik. Weinig toegankelijk zeg maar. Ze zullen heus wel bereid zijn te helpen maar dan moet ik wel een account krijgen natuurlijk.

Kan 1 van jullie met een FT account misschien mijn vraag droppen? Zou super zijn. Afijn, ik blijf proberen... tot later
Welke versie draai je van flytampa?
Heb je hem
Geupdate? Gekocht via marketplace? Of rechtstreeks?

Opzich zou je de default niet uit hoeven te zetten.
Je kan het proberen. Maar ze geven zelf aan dat dmv de load order dit niet hoeft.
Dirtyrockers schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:57:
[...]

Welke versie draai je van flytampa?
Heb je hem
Geupdate? Gekocht via marketplace? Of rechtstreeks?

Opzich zou je de default niet uit hoeven te zetten.
Je kan het proberen. Maar ze geven zelf aan dat dmv de load order dit niet hoeft.
Ik heb zo vaak met standaard Airports en gekochte airports dat ze door elkaar heen staan.
Dus ik haal altijd die Asobo dingen er uit als ik daarvan een gekochte airport heb gekocht
Er zijn maar erg weinig die geen problemen geven

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11 15:09
Wat is jullie ervaring inmiddels met GSX Pro? ik heb hier nooit serieus naar gekeken omdat ik "iedereen" over bugs hoorde. Inmiddels is het al een tijdje uit, zijn die bugs inmiddels opgelost? En heeft het veel impact op performance op de grond?

Ik ben eigenlijk voornamelijk geinteresseerd in de pushback functionaliteit, vooral omdat toolbar pushback zo buggy is en eigenlijk geen development meer krijgt (aerosoft heeft het overgenomen maar nog steeds niet gereleased).

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-10 19:17

Dani86

AeroGeek

Nu de TLOD naar 175 gezet en Object LOD naar 125.

Texture res heb ik op 1576 (geloof ik) gezet.

Nu geen last meer van volle VRAM en 99% stuttervrij. :)

Ander dingetje

Gisteren tijdens storm Henk op final vond ik de besturing van de Fenix een beetje week en "te makkelijk". Alsof er een 1 of andere n00b assist aan staat.

Zie ik iets over het hoofd?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Dirtyrockers
mvbo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:25:
Wat is jullie ervaring inmiddels met GSX Pro? ik heb hier nooit serieus naar gekeken omdat ik "iedereen" over bugs hoorde. Inmiddels is het al een tijdje uit, zijn die bugs inmiddels opgelost? En heeft het veel impact op performance op de grond?

Ik ben eigenlijk voornamelijk geinteresseerd in de pushback functionaliteit, vooral omdat toolbar pushback zo buggy is en eigenlijk geen development meer krijgt (aerosoft heeft het overgenomen maar nog steeds niet gereleased).
ik ben er wel enthousiast over.

voornamelijk de pushback gebruik ik. en er zijn goeie GSX profielen te downloaden.
Bijv Eham wordt je dan ook goed terug gepushed naar de juiste plek.

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:00

Ik ben hier ook enthousiast over, voegt echt iets toe aan de beleving op het vliegveld vind ik.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Ik vind het door GSX pro leuker op het vliegveld
dan in de lucht
Als je goede profiles heb van de airports dan is het echt geweldig.
Ik had ook mijn twijfels, maar ik zeg gewoon doen.
Voor Pushback alleen is het zonde ... vaak is het nog niet juist maar ook weer met de goede profiles is het echt leuk.. dna werk het vaak wel maar je kunt het ook zelf instellen dat doe ik dan weer met me streamdeck

En nu duurt het gemiddeld wel een 15 a 20 min langer om te vertrekken :*) en de aankomst.
eer al die pax en lading, koffers binnen zijn ...... dan heb ik het nog maar over 180 pax ongeveer :9~

Traks met de A380 ... ga je boodschappen maar doen ( nu kun je dit wel in het programma versnellen , maar dan vind ik het niet real ..
Hier staat het wel iets sneller maar wel zo dat de pax normaal loopt alleen de afstand tussen de pax heb ik veel korter gedaan

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 03-01-2024 18:40 ]

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:35
Sandman161 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:36:

[Afbeelding]

Rolling cache ook gewist?
En Flytampa levert een GSX profile, misschien helpt dat ook

https://www.flytampa.org/forum/download/file.php?id=11115

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• mvbo
thx voor jullie aanbevelingen :) ik heb GSX net gekocht en ga eens even rondneuzen.
mvbo schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:32:
thx voor jullie aanbevelingen :) ik heb GSX net gekocht en ga eens even rondneuzen.
Hier heb ej heel wat profilen staan voor diverse airports en vliegtuigen
https://nl.flightsim.to/discover/gsx

• Dirtyrockers
op inimanager kun je ook gsx profielen van de developers downloaden.

• mvbo
Ik ben vooralsonog erg te spreken over GSX! Met PMDG kan je natuurlijk al passagiers, baggage en fuel inladen, maar dit gaat wel een stukje verder. Werkt allemaal vrij soepel! Heb gister de 787-10 van Asobo gebruikt als test op AMS (Flytampa) met de profielen voor de 787 en EHAM, en dit werkte enorm goed.
Het laden van de 340 passagiers duurde wel echt uren, dus uiteindelijk de density maar wat omhoog gegooid.

Wat me wel opvalt is dat je wel handmatig nog de payload van de kist moet instellen? Bij PMDG kan je gewoon je passagiers en baggage laten inladen en dan verandert de payload automatisch langzaam mee, maar ik zag mijn payload niet veranderen tijdens het boarden. Ik vind het juist wel realiatisch om zonder payload te beginnnen. Uiteindelijk heb ik dit maar even handmatig gedaan nadat boarding klaar was.

[ Voor 5% gewijzigd door mvbo op 04-01-2024 10:39 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11

Stoney3K

Flatsehats!

Allard schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:00:
[...]

Hier ook, een fan van de MFG Crosswind. Werkt erg goed en nauwkeurig.
Iemand deze al vergeleken met de pedalen van Virpil?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

mvbo schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:37:
Ik ben vooralsonog erg te spreken over GSX! Met PMDG kan je natuurlijk al passagiers, baggage en fuel inladen, maar dit gaat wel een stukje verder. Werkt allemaal vrij soepel! Heb gister de 787-10 van Asobo gebruikt als test op AMS (Flytampa) met de profielen voor de 787 en EHAM, en dit werkte enorm goed.
Het laden van de 340 passagiers duurde wel echt uren, dus uiteindelijk de density maar wat omhoog gegooid.

Wat me wel opvalt is dat je wel handmatig nog de payload van de kist moet instellen? Bij PMDG kan je gewoon je passagiers en baggage laten inladen en dan verandert de payload automatisch langzaam mee, maar ik zag mijn payload niet veranderen tijdens het boarden. Ik vind het juist wel realiatisch om zonder payload te beginnnen. Uiteindelijk heb ik dit maar even handmatig gedaan nadat boarding klaar was.
Ja dat van dat lang laden met standaard instellingen , dat is het echt lang wachten , ik heb nu ongeveer een 10 min a 15 min voor dat alles in geleden is zo rond de 200 pax en de rest .

Dat van dat feul moet je even door krijgen .. dat is wel een dingetje ja .
Maar je moet hem dus wel aan geven dat je zeg maar 9000 KG getankt wil hebben maar nog niet op laden zetten dat doet de tank auto
Hij moet wel weten hoe veel er in moet
Maar soms wil dit ook nog wel eens niet lukken , ik doe het zelf ook achteraf even de juiste hoeveelheid er in.

Maar wat ik nu vaak doet als ik rond de 300 pax heb , dan vraag ik die food trucks aan en dan gelijk die boarding , vaak is dan de vracht en bagage afhandeling nog net niet klaar als de pax binnen is ...
Maar dan duurt het wel iets korter.
En op het moment dat de laatste vracht / koffers er in gaan , de tow aanvragen :-)
scheelt ook weer iets aan tijd ..
Ze wachten netjes op elkaar :*)

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 04-01-2024 12:11 ]

• goldenace007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
goldenace007 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 18:25:
Hi,

Alle tips geprobeerd met de TFP pedals maar probleem blijft. Ga denk toch maar op zoek naar vervanging..

Dank voor alle tips en input, laat nog weten welke het gaat worden (MFG staat wel hoog op de lijst)

Grtz

Ronald
Is inmiddels besteld. Ik laat over weekje (hopelijk) weten wat de eerste bevindingen zijn. De MFG is het geworden.

Grtz

Ronald

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 17:35
IniBuilds heeft de A300 een update gegeven naar v1.02.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Heb in de wintersale de Gaya Simulations LOWW gekocht.

Wat mij betreft een aanrader :)

Moest in 2017/2018 voor het werk geregeld op Wenen vliegen en het lijkt er super op.

Performance is een stuk beter dan Flytampa ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Dani86 op 07-01-2024 22:04 ]

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:06
Momenteel aan het vliegen in Flight Simulator 2020 Premium Deluxe-versie onderweg van Manila naar Schiphol :) met een KLM 777-300ER. De toren herhaald steeds versnel je klim naar FL420 maar de automatische AI piloot reageert er niet op nu FL410. Snelheid is MACH, 803

Omdat ik ooit deze bestemming op vakantie wil gaan :)

Ik ben benieuwd of ik rechtstreeks door kan. 13 uur heb ik gezien en met mijn 777-300ER een bereik van 17 uur. Jammer dat in het echt KLM niet rechtstreeks vluchten uitvoert.

Dit jaar Flight Simulator 2024 en daar ben ik heel benieuwd naar

[ Voor 32% gewijzigd door Van der Berg op 08-01-2024 02:37 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• mvbo
Als je naar Manila vliegt heb je ook niks op FL420 te zoeken :) waarschijnlijk zit je dan dicht op je max takeoff weight en zal je eerder op bijv FL320 beginnen en geleidelijk wat hoger klimmen. Ik ga er even vanuit dat je de standaard flight planner gebruikt, kan je hier niet een lager flight level instellen?
mvbo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 06:51:
Als je naar Manila vliegt heb je ook niks op FL420 te zoeken :) waarschijnlijk zit je dan dicht op je max takeoff weight en zal je eerder op bijv FL320 beginnen en geleidelijk wat hoger klimmen. Ik ga er even vanuit dat je de standaard flight planner gebruikt, kan je hier niet een lager flight level instellen?
Dat kan wel alleen voor dat je op FLY drukt , anders moet vragen aan de ATC of je lager mag vliegen.

Ik zou die standaard ATC niet eens gebruiken, en waarom de AI piloot? Kan toch ook gewoon autopilot gebruiken? Weet niet hoe goed die 777 is, als het de captain sim is gebruikt die voor zover ik weet de default msfs autopilot van de 747 en die zou wel een hoogte en koers moeten kunnen vasthouden.

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 10:56
Ter afwisseling op de ATR en 787 overweeg ik de PC-12 als addon te kopen. Er zijn twee versies, die van Carenado en van Simworks (SWS) qua geld ontloopt het elkaar niet veel.

Iemand ervaring met een van beiden?

The sky is the limit

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@EasyJet Zelf geen ervaring maar als ik dit lees lijkt de Carenado alvast af te vallen https://www.avsim.com/for...oughts-on-carenado-pc-12/

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• EasyJet
franssie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:51:
@EasyJet Zelf geen ervaring maar als ik dit lees lijkt de Carenado alvast af te vallen https://www.avsim.com/for...oughts-on-carenado-pc-12/
Ja thanks, heb het even zitten lezen. Met name FPS schijnt hij matig te presteren. Ik sorteer alvast voor op de SWS.

The sky is the limit

EasyJet schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:42:
[...]

Ja thanks, heb het even zitten lezen. Met name FPS schijnt hij matig te presteren. Ik sorteer alvast voor op de SWS.
Simworks is vele malen beter ...als het goed is komt daar binnekort nog een NG update voor uit. FULL GLASS cockpit

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 09-01-2024 17:03 ]

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:31
EasyJet schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:21:
Ter afwisseling op de ATR en 787 overweeg ik de PC-12 als addon te kopen. Er zijn twee versies, die van Carenado en van Simworks (SWS) qua geld ontloopt het elkaar niet veel.

Iemand ervaring met een van beiden?
SWS, veel meer diepgang. Het kost wel even tijd om dit toestel goed onder de knie te krijgen :P

Carenado is toch meer een beetje mah, (mijn mening) systemen zijn over het algemeen niet zo ver ontwikkeld. Lijkt toch minder tijd ingestoken te zijn dan bij SWS

SWS = Leren en vliegen.
Carenado = Starten en vliegen maar.

• EasyJet
Microburst schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:57:
[...]

SWS, veel meer diepgang. Het kost wel even tijd om dit toestel goed onder de knie te krijgen :P

Carenado is toch meer een beetje mah, (mijn mening) systemen zijn over het algemeen niet zo ver ontwikkeld. Lijkt toch minder tijd ingestoken te zijn dan bij SWS

SWS = Leren en vliegen.
Carenado = Starten en vliegen maar.
Dank! Ja SWS had natuurlijk al een goede reputatie met die Kodiak van ze. Leren en vliegen is zeker wat ik leuker vindt dat ff snel. Dan pak ik wel de 172.

The sky is the limit

• MartijnBudding
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 08:34
Hey Tweakers,

Ik heb even hulp nodig! Nou ben ik best handig, maar qua upgraden van PC's vind ik het toch lastig om te bepalen welke hardware nou wel of niet compatible is met mijn huidige hardware.... Het in elkaar schroeven lukt me wel, maar dit soort afwegingen is voor een Werktuigbouwkundige iets lastiger.

Nou heb ik het vermoeden dat die mensen hier wel te vinden zijn. ;)

Ik heb nu deze PC : uitvoering: HP Victus 15L Gaming DT TG02-0200nd

En ik draai in MSFS alles gemiddeld op HIGH. Sommige zaken op ULTRA en sommige op MEDIUM. Vlieg met VEEL addon sceneries... ook de zware. En vlieg ook met FBW A320, PMDG, FSS E-jets. Maar ik zou graag een aanzienlijke performance increase hebben.

Stel je zou ongeveer 500 euro ter beschikking hebben? Wat zou je dan upgraden en waarmee?

Ik ben benieuwd en vast bedankt!
@MartijnBudding Ik zou gaan voor een snellere GPU RTX4070 , maar dan moet je ook je voeding veranderen meer WATT.
Dan ga je dat niet redden voor die 500 euro .

Maar ik zou persoonlijk , deze PC laten voor wat het is en door sparen voor een beetje gelijkbaar Systeem wat ik hier onder heb staan.
Ook met oog op MSFS2024

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 10-01-2024 11:54 ]

• MartijnBudding
Dat is inderdaad ook een overweging. Inderdaad die GPU upgrade is met de voeding een klein beetje buiten budget.

Overigens ben ik van het type "Laat anderen eerste maar eens met MSFS2024 beginnen voordat ik overga met mijn 130+ sceneries en meerdere toestellen addon's". Ik ben heel benieuwd hoe die compabiliteit zal gaan zijn. Gaat het echt allemaal werken zoals beloofd?
MartijnBudding schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:26:
Dat is inderdaad ook een overweging. Inderdaad die GPU upgrade is met de voeding een klein beetje buiten budget.

Overigens ben ik van het type "Laat anderen eerste maar eens met MSFS2024 beginnen voordat ik overga met mijn 130+ sceneries en meerdere toestellen addon's". Ik ben heel benieuwd hoe die compabiliteit zal gaan zijn. Gaat het echt allemaal werken zoals beloofd?
130+ 8)
Zit hier al over de 350+ heen.
En geloof me ben voorlopig nog niet klaar
Maar dat overzetten is altijd afwachten.
Maar denk wel dat het goed gaat komen.
Want er zijn nu te veel mensen die heel veel hebben gekocht .. ook veel dingen moeten herkopen.
Zoals V2 van airports, en ik denk dat de pleuris uit breekt als deze addons niet mee genomen kan worden.
Maar we zullen zien.

• MartijnBudding
Precies... 350...... Dan moet mijn eerste upgrade een grotere HDD worden :P

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:17
MartijnBudding schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:44:
Of een extra en dan MSFS Addons Linker gebruiken. ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• MartijnBudding
Ik snap het idee achter MSFS Addon linker. Ook beter voor de performance en loading times.... Alleen het lijkt me zo'n gedoe om iedere keer als ik ga vliegen eerst vanalles te unlinken en linken. Ik moet al genoeg opstarten :P Maar inderdaad... Eentje extra kan dan wel ja... Mits mijn Mobo dat ondersteunt. volgens mij heb ik maar 1 aansluitpunt. Maar dat zou ik even moeten controleren.

https://support.hp.com/nl-nl/document/c08210467

Ik heb twee M.2 sockets maar volgens mij kan ik er daar maar 1 van gebruiken voor een extra SSD/HDD . Die ene die nu bezet is dus denk ik }:|

[ Voor 19% gewijzigd door MartijnBudding op 10-01-2024 13:03 ]

MartijnBudding schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:44:
Die heb je wel nodig , ik heb nog alleen de grote airports er in staan en wat vliegtuigen en livery's
AI planes en GSX ...
De GA airports heb ik er uit net zo als landschappen en andere dingen.
Ben toch wel blij dat ik een 4 TB m2 ssd heb genomen
Kost wat maar dan heb je "even"genoeg ruimte
Mijn MSFS nu alleen aan opslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhgAHeiWHvpPTXMLuMbo7O4In7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fu9HKKPxA0C3PUrlnFiqy4S9.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 10-01-2024 13:25 ]

Je kunt ook dit kopen als je gebrek heb aan Sloten

https://www.bol.com/nl/nl...gskaart/9200000132375572/
Of zo iets

https://www.bol.com/nl/nl...9Bew.2_48.55.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/nl...VChQ.2_74.76.ProductTitle

Je heb ze ook met 2 sloten voor het geval je later toch meer wil
https://www.silverstonete...fo/expansion-cards/ECM22/

Dus sloten is niet zo probleem

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 10-01-2024 13:24 ]

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:17
MartijnBudding schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:57:
Ik snap het idee achter MSFS Addon linker. Ook beter voor de performance en loading times.... Alleen het lijkt me zo'n gedoe om iedere keer als ik ga vliegen eerst vanalles te unlinken en linken. Ik moet al genoeg opstarten :P Maar inderdaad... Eentje extra kan dan wel ja... Mits mijn Mobo dat ondersteunt. volgens mij heb ik maar 1 aansluitpunt. Maar dat zou ik even moeten controleren.

Ik heb twee M.2 sockets maar volgens mij kan ik er daar maar 1 van gebruiken voor een extra SSD/HDD . Die ene die nu bezet is dus denk ik }:|
Wat heb je voor een pc? Dat is wel een raar bordje inderdaad. Uitbreiding zal wel een stuk lastiger zijn. Heb je er ook een losse videokaart in zitten of gebruik je die geïntegreerde?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Soliest schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Wat heb je voor een pc? Dat is wel een raar bordje inderdaad. Uitbreiding zal wel een stuk lastiger zijn. Heb je er ook een losse videokaart in zitten of gebruik je die geïntegreerde?
iets daarboven stond al aangegeven welke pc hij had
uitvoering: HP Victus 15L Gaming DT TG02-0200nd

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 16:24
MartijnBudding schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:57:

Profielen maken in Addon Linker : Europa, Amerika, Azie bv

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

• raymondvanderpl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10 09:29
Geen verkoop via het forum

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 12-01-2024 14:28 ]

• raymondvanderpl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10 09:29
Excuses

• Dusty322
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:40
Dat is zo gek nog niet. Misschien eens de probeerversie testen bij het aanvliegen op Seppe, de 24 kan wat onstuimig zijn op final.

• goldenace007
goldenace007 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:08:
[...]

Is inmiddels besteld. Ik laat over weekje (hopelijk) weten wat de eerste bevindingen zijn. De MFG is het geworden.

Grtz

Ronald
Gisteren doos ontvangen. Zat op zich netjes ingepakt en montage is piece of cake. Vandaag alles in elkaar gezet en even kort met de C172 getest of alles werkte. Wel eerst even via de MFG tool de calibratie gedaan

Wat kleine aanpassingen en korte test vlucht gemaakt. Dat is wel even een verschil zeg met de TPR dingen.

Voelt heel goed aan en heel rustige bewegingen. Alles is heel goed te controleren. Heb de Me109 pedalen er nu op, kan zijn dat ik nog een setje losse pedalen erbij ga halen ergens in de toekomst.

Kortom, eerste indruk is erg goed.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-11 21:25

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Op dezelfde dag dat @goldenace007 zijn doos ontving, kwam mijn Thrustmaster TPR binnen.
Ik heb getwijfeld: TPR of MFG, MFG of TPR. Uiteindelijk gaf het steampunk design van de Thrusmaster de doorslag. Ding is mooi ontworpen, met oog voor detail. Heel anders dan het spul wat zo goekoop mogelijk in de markt gezet moet worden.

Het geplastificeerd stuk Ikea spaanplaat waarop tot nu toe de Saitek Combat Rudder Pedals vastgeschoeft zaten heeft een likje verf gekregen, rubber mat erover, en tenslotte twee metalen plaatjes als 'scuff plates'. Sjiek toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OR9PQr7olsS51Sg47u0gp4nrjAA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NlkMReIKWlwYq5ouOlAyN8AX.jpg?f=user_large

Het duurde even voordat ik in de gaten wat wat me nou precies stoorde aan de TPR.
Er is duidelijk een hoop tijd en aandacht aan het ontwerp besteed. En dan zien ze toch zo'n joekel van een Ontwerpfout over het hoofd?
-O-

De hoek die de toe brakes maken kun je instellen. Wunderbar.
Bij elke andere set rudder pedals (of elke echte cockpit) die ik ken blijft de hoek van de pedalen t.o.v. de grond hetzelfde als je links of rechts rudder geeft. Bij de TPR staan de pedalen onder een vaste hoek t.o.v. de pendelarmen, en niet t.o.v. de vloer. Bij Thrustmaster krijg je dit: het linker pedaal staat bijna rechtop (t.o.v. de vloer), het rechter staat onder een hoek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfBaCms7ZqBKgBJazcYLvbyKkpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fCN959aU2PAiDSEy2nig4bcs.jpg?f=user_large

Als ik met harde zijwind land dan moet dat cross controlled: ailerons in de wind , rudder om de kist op de centerline te houden. Maar nu staat mijn upwind pedaal onder een heel andere hoek dan mijn downwind pedaal. Zie dan nog maar eens symmetrisch te remmen!

Is dat een groot probleem? Hangt ervan af: als je altijd met headwind land merk je het niet. Als je autobrakes hebt, heb je je toe brakes ook niet nodig. Maar als je het leuk vind om met een 'stijve bries' van opzij zelf veilig te landen kom je dit wél tegen.

Er loopt een verbinding van het pedaal naar de oksel van de pendelarm. Er zit een veermechaniek in dat je pedaal onder spanning zet, en een sensor die meet hoe ver je je pedaal hebt ingetrapt. Als je de bovenkant van die 'sensorstang' niet aan de pendelarm vast maakt, maar aan een punt achteraan en hoog op de middenkolom, is het probleem opgelost (parallelogram).
Hier heeft gewoon iemand zitten slapen.
Binnenkort maar weer eens de vuren onder mijn 3D printer opstoken (figuurlijk).

Maar verder ben ik erg tevreden. :)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Inflatie oke maar bij ORBX maken ze het wel heel erg .... 800 euro voor een Airportje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKKW4PoaLbQGruARVA_hq6Yo5bI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LWOgOzSFjyLQEtPq74yqf8A.jpg?f=fotoalbum_large

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
ravw schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:47:
Inflatie oke maar bij ORBX maken ze het wel heel erg .... 800 euro voor een Airportje
[Afbeelding]
Lucky you. Ik moest 940 euro betalen. Heb een preview gezien op Youtube. Ziet er gaaf uit. Dus zodra ie uit is en de prijs weer normaal is, koop ik um zeker.

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

kripple schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 00:04:
[...]

Lucky you. Ik moest 940 euro betalen. Heb een preview gezien op Youtube. Ziet er gaaf uit. Dus zodra ie uit is en de prijs weer normaal is, koop ik um zeker.
Ja hij is erg mooi denk ook wel dat die er bij gaat komen.
Orbx komt wel vaak in de aanbieding.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 19-01-2024 00:14 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ok, om te controleren dat ik goed begrijp. Jullie geven bijna evenveel uit aan een virtuele luchthaven als een ticket voor twee personen naar dat vliegveld kost, retour?
Voor dat geld zou ik zelf aan een PPL opleiding bwginnen, of uren boeken in full motion sims.
EUR 800 voor een vliegveld lijkt mij extreem, maar waarschijnlijk mis ik iets?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-11 14:56
Jullie geloven dit toch niet echt? Dit doen developers wel vaker als ze een product klaarzetten voor release... Prijs zal gewoon rond de 15-20 euro liggen.... PMDG deed hetzelfde met o.a. de 737. Een prijs van 99.999.999 of zoiets ;)

• Dirtyrockers
bij PMDG is er ooit eens iemand geweest die die hoge prijs betaald heeft.

gaf een hoop gedoe. (heeft robert een keer in een artikel verteld)
Dirtyrockers schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:33:
bij PMDG is er ooit eens iemand geweest die die hoge prijs betaald heeft.

gaf een hoop gedoe. (heeft robert een keer in een artikel verteld)
Ach er zijn gekke bij:
Neem de Entropia – Planet Calypso - six million dollars moest je daar voor neerleggen.
En zo zijn er wel meer ingame items die gewoon beetje overprised zijn waar mensen toch geld aan uit geven.

.............................................
https://estnn.com/10-most...tems-in-video-games-ever/

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 19-01-2024 09:13 ]

• kripple
Er!k schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:00:
Jullie geloven dit toch niet echt?
Klopt

Meer nieuws over de aankomende
Just Flight Fokker F70/100

https://www.justflight.co...rofessional#entry20240119

• Dani86

Dani86

AeroGeek

De errorsoft 330 is uitgesteld en wordt meteen doorgeschoven naar FS24.

https://msfsaddons.com/20...30-release-for-msfs-2024/

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Vet hoor. Deze houden we in de gaten _/-\o_

Dani86 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:44:
[...]

Vet hoor. Deze houden we in de gaten _/-\o_
Ja ik ook wilde eerste die F28 kopen maar denk dat deze beter is , misschien neem ik die F28 wel mee als die een keer in Sale komt.
Want de B777 van PMDG komt er ook denk ik snel er aan :*)
En die is toch wel een must have.
Dan wachten op de airbussen van Inibuilds

Als pmdg zegt dat iets er bijna aankomt kan je nog rustig een jaar wachten

• dierkx36
Meer mensen die MSFS niet kunnen gebruiken omdat de XBox app eruit ligt ?

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 23:41
dierkx36 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:10:
Meer mensen die MSFS niet kunnen gebruiken omdat de XBox app eruit ligt ?
https://support.xbox.com/en-US/xbox-live-status

Scheduled maintenance
1/23/2024, 12:30:00 PM
Scheduled completion
Pending

[ Voor 14% gewijzigd door BazerK op 23-01-2024 16:09 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• dierkx36
BazerK schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:05:
[...]

https://support.xbox.com/en-US/xbox-live-status

Scheduled maintenance
1/23/2024, 12:30:00 PM
Scheduled completion
Pending
Okay, die had ik niet gezien tanx _/-\o_

(apart da'k met m'n tablet wel op de X-Box app kan komen maar goed swaa)

• goldenace007
Hi,

Zoals beloofd even mijn ervaring met de MFG. Heb nu 3 vluchtjes gemaakt met de PMDG B737-700 i.c.m. de nieuwe pedals. Het is echt een verademing, zo soepel en nauwkeurig.

Gebruik naast de MFG de Honeycomb alpha en de TCA Yoke Boeing Edition. Verder:

- Navigraph subscription
- Simfly Pad
- Flow by Parallel 42.
- GSX

In deze setup is het prachtig vliegen. Zal kijken of ik binnenkort in de andere topic een verslagje kan doen.

Hier paar foto's van mijn setup:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xySJmtlzNmeEq_Nzs3p0-8vAH4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFEvL5QozcVSKyOGhFi3iBt9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ou0K90RCBkEtmonl73knoi3WYAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNpjaQ6bGgijjh9MNwqQLZ2l.jpg?f=fotoalbum_large

Grtz Ronald
Zijn er hier mensen die terrain LOD op max hebben staan en nog steeds goede (40+) fps hebben? Wat voor CPU hebben jullie? Vind het nu jammer dat de wereld er al heel snel blurry uitziet als je TLOD op 100 hebt en heb eventueel nog wat budget om mijn pc te upgraden.

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:07
cracking cloud schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:52:
Zijn er hier mensen die terrain LOD op max hebben staan en nog steeds goede (40+) fps hebben? Wat voor CPU hebben jullie? Vind het nu jammer dat de wereld er al heel snel blurry uitziet als je TLOD op 100 hebt en heb eventueel nog wat budget om mijn pc te upgraden.
Ja ik :9

Heb wat zitten rommelen omdat ik een rendervertraging had van +- 150ms maar wel goeie FPS. Maar dat lijkt nu gefixt door alle addons te un-linken en enkel aan te zetten wat ik gebruik. Komen we vanzelf wel tegen wat de issues gaf.

Terug naar jou vraag; momenteel heb ik de standaard ULTRA setting met trees op low.
LOD 200
Object level of Detail 200

Ik zit eigenlijk altijd boven de 40Fps.
Dit uiteraard wel met Framegen & DLSS op AUTO

Vlieg voornamelijk op payware velden met de PMDG 737 & veel in de Learjet 35 momenteel (Wat een heerlijk gabakje als je de early acces voor lief neemt :9~ )

AMD 5800X3D (Bottleneckje)
RTX 4090
32gb ram (Nooit vol)
Ik heb nu dacht ik de 5600x en dat is ook mijn bottleneck. Zal dus wel richting een 78000x3d moeten denk ik

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:25
"Gratis fps-winst"..

Net de nieuwe AMD-Adrenalin geïnstalleerd met hun FMF-techniek.. Met mijn RX 6950 XT in FS met dezelfde settings van 55fps naar 75fps.. Ook in andere games best veel winst..

• Dirtyrockers
Ik zag dat FlyTampa ook weer een update uitgebracht had voor de GSX van EHAM

current version: v1.10 (15JAN23)

Changelog GSX Pro SPL 1.10

GSX Pro Push and Pull function: lot of gates and routes changed according real life gates with push and pull
H gates added push and hold routine to vop G71 stand
Added taxi line number in pushback or push pull description for ATC convenient
Added and changed=< Cat4 into =<Medium and => Cat5 into => Heavy into the description
Added FSS 190/195 and the inibuilds A300 placements at AMS
Added compatibility drag and drop installer from https://elevatesolutions.live/DDI_pages/DDIOverview/
Removed Schengen in sorting menu GSX
More logical and simplified grouping in GSX menu for faster navigation
Small tweaks
cracking cloud schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:55:
Ik heb nu dacht ik de 5600x en dat is ook mijn bottleneck. Zal dus wel richting een 78000x3d moeten denk ik
Die 7800X3D is wel erg goed met MSFS ..... dus die "78000x3d" moet zeker wel werken als die ooit eens uitkomt >:)
Ik heb die 7800X3D hier in zitten.

Straks ook maar weer eens een vluchtje maken

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 25-01-2024 20:42 ]

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Hier terrain LOD 180 en 45 FPS rond zware velden/steden verder 60 FPS capped

Gratis Maledive airport ..... Haa Alifu Atoll
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hx9vbML6g6ZkNRD-UeirACl9zx8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/T5tIA2fGiZITBAlItBwlNDHh.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJ9dJzao1CEvSPZJpQVEr_h1cGQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0dEPsumltkaSBIZACLzCu62W.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePYJ97VAw9eQMzQuxKhojDjiDO8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dJyy2nOfh9q7QphoS3cOTYGz.png?f=fotoalbum_tile

INFO:
https://www.fsvisions.nl/...uitgebracht-als-freeware/
hier de DL link...
https://fsdg-online.com/F...-Haa-Alifu-Atoll::86.html
alleen even op Download drukken

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:25
Ik zit ook wel aan upgraden van mijn CPU te denken..

Maar toch..

Ik heb nu de LOD op 250 staan, verder alles op high / ultra en haal met de nieuwe AMD drivers gemiddeld 75fps op een 3840x1600 monitor.
En dat met een 'antieke' i5 9600...

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-11 22:37
goldenace007 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:39:
Hi,

Zoals beloofd even mijn ervaring met de MFG. Heb nu 3 vluchtjes gemaakt met de PMDG B737-700 i.c.m. de nieuwe pedals. Het is echt een verademing, zo soepel en nauwkeurig.

Gebruik naast de MFG de Honeycomb alpha en de TCA Yoke Boeing Edition. Verder:

- Navigraph subscription
- Simfly Pad
- Flow by Parallel 42.
- GSX

In deze setup is het prachtig vliegen. Zal kijken of ik binnenkort in de andere topic een verslagje kan doen.

Hier paar foto's van mijn setup:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Grtz Ronald
Heb je nou niet het probleem dat de MFG verschuift, vooral als je veel rudder moet geven?

Daar had ik wel veel last van en heb dat zo opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6lXJfqM5aRwLmlt3PI4MIHbzSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwMw5lp9QPfLFWrJy10VCIUG.jpg?f=fotoalbum_large

Die beugels heb ik bij de Gamma gekocht en was iets van €5 in totaal kwijt. Nu nergens last meer van. Vergeet niet om een stuk rubber op het uiteinde van die beugels te plakken, dat heb ik niet gedaan, mijn plinten zijn al behoorlijk beschadigd hierdoor haha

Al heb ik het idee dat die van jou wat verder van de muur afstaan dan de mijne, hopelijk hebben ze ook wat langere beugels.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
renem schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:19:
[...]
Heb je nou niet het probleem dat de MFG verschuift, vooral als je veel rudder moet geven?

[..]

Al heb ik het idee dat die van jou wat verder van de muur afstaan dan de mijne, hopelijk hebben ze ook wat langere beugels.
Ik heb mijn MFG's op een plaat MDF geschroeft. Met flink wat antislip eronder schuift dat niet.
En anders kan je het ook nog met een beugel of groter stuk MDF tegen de muur verankeren.

En als de muur te ver weg is kan je 'm zelfs met een koord aan je bureaustoel vast kunnen maken, dan schuift ie ook niet meer weg.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Met dat verschuiven van die pedalen heb ik zo opgelost
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGCmM_FeLzZIym94CC1qIRKial4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9Uolal0UA4EvibbhLJvkH7D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4I1mb7EDThIEmcLa_V0fggf_UA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aspXJ5F25kd5A3mOIZ3Iieet.jpg?f=fotoalbum_tile

• goldenace007
renem schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 08:19:
[...]

[Afbeelding]

Die beugels heb ik bij de Gamma gekocht en was iets van €5 in totaal kwijt. Nu nergens last meer van. Vergeet niet om een stuk rubber op het uiteinde van die beugels te plakken, dat heb ik niet gedaan, mijn plinten zijn al behoorlijk beschadigd hierdoor haha

Hi,

Valt wel mee bij mij, maar zijn er wel gevoelig voor. Ik doe het altijd rustig aan ;-). Maar dit wel aan een MDF plaat eronder nog te denken. Ik schuif ze naar achteren nu als ik niet vlieg

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10 12:17
Ter info en waarschuwing: Honeycomb zit schijnbaar in de problemen:

Post op MSFS forum: https://forums.flightsimu...ut-of-business/605220/258

En dit is de Facebook post: https://www.facebook.com/...561420592&mibextid=WC7FNe

Ik post dit omdat ik zag dat Aerosoft een Honeycomb sale heeft, maar wees gewaarschuwd i.v.m.gebrek aan support en fabrieksgarantie/retouren. Hoop niet dat hier veel mensen zitten te wachten op de Carlie rudder pedals preorder...

[ Voor 8% gewijzigd door Saybia op 27-01-2024 15:51 ]

• goldenace007
Saybia schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:48:

En dit is de Facebook post: https://www.facebook.com/...561420592&mibextid=WC7FNe

Ik post dit omdat ik zag dat Aerosoft een Honeycomb sale heeft, maar wees gewaarschuwd i.v.m.gebrek aan support en fabrieksgarantie/retouren. Hoop niet dat hier veel mensen zitten te wachten op de Carlie rudder pedals preorder...
Thanks, had nog wel naar die Charlie rudders zitten kijken maar duurde allemaal lang. Hoop dat ze het halen, zijn mooie producten

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:54

Sinds 2 weken de bravo throttle in gebruik, zuinig op zijn dus :9
PMDG Previews First Cockpit Images of the 777 for MSFS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4VaaBAqP_h4sDhB_ewYvOSQG_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mqXrHUMi6dfXQhdBsEtwuwqS.png?f=fotoalbum_large
Meer:
https://fselite.net/conte...ages-of-the-777-for-msfs/

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Weet iemand de setting voor reflecties op regenwater? Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een natte runway.

Nu is bij mij de runway droog qua visuals terwijl het hoost van de regen.

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10 12:17
Hammie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:35:
[...]

Sinds 2 weken de bravo throttle in gebruik, zuinig op zijn dus :9
Ja zou ik wel doen. Mocht je problemen krijgen met de reversers, heb ik hier nog een kijktip voor je. Schijnt een ding te zijn bij de Bravo na een tijdje.

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20
Ik heb interesse om de luchthaven LYTV Tivat Airport aan te kopen via de MSFS Marketplace.
Er zijn twee aanbieders: ORBX (5.0/5 - 4) en PYREEGUE DEV CO. (4.6/5 - 119).
Bij PUREEGUE merk ik op dat ze ook scenery aanbieden buiten de luchthavengebouwen.
Als ik beide aankoop, kan ik dan kiezen om de airport van ORBX zichtbaar te hebben
en alle scenery erbuiten van PUREEGUE? Wat is jullie advies hierin.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-11 16:43
Kozzmozz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:42:
Ik heb interesse om de luchthaven LYTV Tivat Airport aan te kopen via de MSFS Marketplace.
Bij PUREEGUE merk ik op dat ze ook scenery aanbieden buiten de luchthavengebouwen.
Als ik beide aankoop, kan ik dan kiezen om de airport van ORBX zichtbaar te hebben
imho behoort Pyreegue tot de top scenery developers. Visuals, kleine details maar ook performance zijn top-notch en zo beetje het beste, zoniet het beste, wat je kunt krijgen.
Orbx vindt ik nog wel eens hit and miss, afhankelijk van de developer.

Ik heb zelf nooit geprobeerd om objecten van het ene pakket te gebruiken in combi met die van een ander, dat ligt heel erg aan hoe de file structuur is.
Ik zou er zelf niet aan beginnen in ieder geval.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Kozzmozz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:42:
Je kan beide ook via OrbXdirect kopen. De Pyreegue versie kost daar maar €10. De OrbX versie is duurder met €18.
Ik vind het lastig om advies te geven; de Pyreegue versie is 3 jaar oud, die van Orbx 1 jaar, maar over het algemeen is Pyreegue dichter bij de werkelijkheid. OrbX zal waarschijnlijk een recentere SDK hebben gebruikt wat weer meer mogelijkheden heeft.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Kozzmozz
  • Laatst online: 15:20
@Spitfire123 en @Allard
Dank voor de feedback. Ga toch kiezen voor ORBX, is precies up-to-date.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Heeft iemand hier al ervaringen mee? Je eigen landingen terugkijken en reviewen

https://secure.simmarket.com/gees-gees-msfs.phtml

Voor 8$ ga ik het wel uit proberen vd week ;)

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 23:41
Dani86 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:26:
Heeft iemand hier al ervaringen mee? Je eigen landingen terugkijken en reviewen

https://secure.simmarket.com/gees-gees-msfs.phtml

Voor 8$ ga ik het wel uit proberen vd week ;)
Probeer deze eerst eens. :) gratis versie.
Review...

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• Jrrri
  • Laatst online: 03-11 12:05

Jrrri

Simulant

Toch is die aanbieding best mooi... Twijfel...

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-11 21:25

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Jrrri schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:29:
[...]

Toch is die aanbieding best mooi...
Dat dacht ik dus ook. Ik heb toch nog maar de Bravo besteld.
Hoe het aanvoelt weet ik (nog) niet, maar het ziet er wat gelikter uit dan de Saitek throttletjes. En als je dan bedenkt dat je een aardige bak switches en annunciators erbij krijgt is het niet duur (komt nog wel zo'n 25 euro verzendkosten bij).
Goed, er zijn klachten over de kwaliteit, maar daar ben ik zelf niet zo bang voor. Als je weet aan welke kant je een soldeerbout moet vasthouden kom je een eind. :P

(Overigens is Aerosoft degene die garantie moet verlenen, niet Honeycomb. Als ze dat niet kunnen, bijvoorbeeld omdat Honeycomb geen reparatiers meer uitvoert, kun je het aankoopbedrag bij Aerosoft terug vorderen.)

Edit: Hier meer info van Aerosoft.

[ Voor 7% gewijzigd door Uitvreter op 30-01-2024 13:21 ]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• goldenace007
Uitvreter schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Ik heb toch nog maar de Bravo besteld.
Hoe het aanvoelt weet ik (nog) niet, maar het ziet er wat gelikter uit dan de Saitek throttletjes. En als je dan bedenkt dat je een aardige bak switches en annunciators erbij krijgt is het niet duur (komt nog wel zo'n 25 euro verzendkosten bij).
Goed, er zijn klachten over de kwaliteit, maar daar ben ik zelf niet zo bang voor. Als je weet aan welke kant je een soldeerbout moet vasthouden kom je een eind. :P

(Overigens is Aerosoft degene die garantie moet verlenen, niet Honeycomb. Als ze dat niet kunnen, bijvoorbeeld omdat Honeycomb geen reparatiers meer uitvoert, kun je het aankoopbedrag bij Aerosoft terug vorderen.)

Edit: Hier meer info van Aerosoft.
Bravo bevalt mij erg goed. Afhankelijk van type waarmee je vliegt zijn er leuke sets te vinden die het net wat echter maken. ZIt zelf nog naar deze te kijken : https://prodesksim.com/pr...b-bravo-throttle-quadrant

• Jrrri
  • Laatst online: 03-11 12:05

Jrrri

Simulant

Toch ook maar de alpha xpc en bravo besteld. Ik ben benieuwd...

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10 17:25
Developer stream op het officiële MSFS Twitch kanaal!

:)

• kripple
Ik heb die en bevalt erg goed. hendels zijn een stuk groter dan die standaard bij de Bravo zitten. Voelen een stuk realistischer aan

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:06

Hoogie2004

Whohooooo

SU15 belooft wel een heel goede update te worden rondom performance.
En hopelijk fixen ze de ATC zodat die niet ineens stilvalt :D

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-02-2024 09:22 ]

My iRacing profile | Strava

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Hoogie2004 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:22:
[...]

SU15 belooft wel een heel goede update te worden rondom performance.
En hopelijk fixen ze de ATC zodat die niet ineens stilvalt :D
Is er eigenlijk al nieuws wanneer MSFS2024 uitkomt?
Ik hoor of zie daar zo weinig van - wel bemoedigende dat ze MSFS2020 nog wel aan het updaten/optimaliseren zijn.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Pagina: 1 ... 325 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc