Berekenen ze in schiphol de brandstof dan ook in pounds/gallon?FastFred schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:03:
[...]
Het heet niet voor niks een Simulator, de hele luchtvaartwereld werkt in zeemijlen voor afstanden...
Verschilt van fabrikant vliegtuigstijn014 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:20:
[...]
Berekenen ze in schiphol de brandstof dan ook in pounds/gallon?
In mijn C:\Users\user\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_...\LocalCache\Packages\Official\OneStore bleken nog een aantal van die grote fspackage files onuitgepakt te staan door een installer crash denk ik. Ik heb de fspatch files gedelete zoals al eerder hier gemeld en op het FS forum, daarna weer als admin opgestart en nu begint ie met uitpakken van de rest.
Iemand enig idee wanneer de pre-order keys van key-sites zoals cdkey normaliter worden vrijgegeven?
Wat je wilt. Er zijn veel methodes. De fuel truck werkt over het algemeen in liters. Maar je kan omrekenen uit kg of lbs. Verder gewoon de conversie tabel erbij. De meeste airliners hebben een setting in kg of lbs en die gooit de valve dicht zodra er genoeg brandstof in zit. Dan hoeft de fueler er niet over na te denken.stijn014 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:20:
[...]
Berekenen ze in schiphol de brandstof dan ook in pounds/gallon?
Voor GA is het over het algemeen liters (en indicatie in lbs, usg of kg). Tabel of app erbij om de omrekening te doen.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Eerste nvidia driver update is al beschikbaar:
https://tweakers.net/down...dy-driver-45206-whql.html
Die heb ik tijdens het installeren van de game installed, had ik geloof ik niet moeten doen want daarna was de installer foetsie.Skinnyice schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:24:
Eerste nvidia driver update is al beschikbaar:
Zelfde antwoord: om de lijn te volgen in een Boeing moet je heel andere knoppen indrukken dan om de lijn te volgens in een Cessna. Als je de vlucht 'planned' met de MSFS flightplanner dan zal de lijn zowel in de Boeing en Cessna (om deze twee maar even te blijven gebruiken) te zien zijn op de schermen (als het vliegtuig schermen heeft) maar om 'm te volgen (met de autopilot, neem ik aan dat je bedoelt) zal je heel andere knoppen moeten indrukken. Het principe is hetzelfde, de uitvoering totaal verschillend. In de meeste vliegtuigen werkt alles weer anders al is het verschil daartussen met de komst van al dat 'glas' (G1000 etc.) wel een stuk kleiner geworden.Timbox88 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:08:
[...]
Haha i know! Maar wat ik zelf bijvoorbeeld heel leuk vindt is: een vlucht van het ene vliegveld naar een andere maken en dat dus op basis van navigatie. Dus simpelweg de 'lijn' volgen zodat je altijd goed uitkomt. Maar stel je dat hetzelfde in bij de grotere vliegtuigen als bij de kleinere?
CopyCatz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:25:
[...]
Die heb ik tijdens het installeren van de game installed, had ik geloof ik niet moeten doen want daarna was de installer foetsie.

Verwijderd
In de beta heb ik met dezelfde settings en laptop overal gevlogen en ik was er tevreden mee. Mijn plan is om eind dit jaar een Xbox Series X te halen en het daarop te spelen. De Xbox controller is ook waar ik nu mee speel en door de geniale knoppen combo's heb ik het toetsenbord nog niet nodig gehad.Cekstuffertz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:13:
[...]
Is dit ook boven photogammetry steden of hand crafted vliegvelden? Met dezelfde specs haal ik bijv op de deluxe Schiphol en 787 15FPS op Ultra en 30 op Medium.
Yes, snap ik. Thanks!tup61 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Zelfde antwoord: om de lijn te volgen in een Boeing moet je heel andere knoppen indrukken dan om de lijn te volgens in een Cessna. Als je de vlucht 'planned' met de MSFS flightplanner dan zal de lijn zowel in de Boeing en Cessna (om deze twee maar even te blijven gebruiken) te zien zijn op de schermen (als het vliegtuig schermen heeft) maar om 'm te volgen (met de autopilot, neem ik aan dat je bedoelt) zal je heel andere knoppen moeten indrukken. Het principe is hetzelfde, de uitvoering totaal verschillend. In de meeste vliegtuigen werkt alles weer anders al is het verschil daartussen met de komst van al dat 'glas' (G1000 etc.) wel een stuk kleiner geworden.
Zie dat hij hier ook even ~3gb aan updates binnen wilde halen vanmorgen. Bleek inderdaad de premium deluxe content te zijn. Fijn! Zo maar even de 787 op z'n staart trappen
Tesla M3LR '21
Ik vraag me echt af hoe FS2020 er op de Series X gaat uitzien...Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:32:
[...]
In de beta heb ik met dezelfde settings en laptop overal gevlogen en ik was er tevreden mee. Mijn plan is om eind dit jaar een Xbox Series X te halen en het daarop te spelen. De Xbox controller is ook waar ik nu mee speel en door de geniale knoppen combo's heb ik het toetsenbord nog niet nodig gehad.
Welke NL airports missen er nu? Ik wil even een bug melding inschieten richting FS. Als we dat met z'n allen gaan doen komt het hopelijk nog wat beter op de radar bij MS/Asobo. (melden kan hier: https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/requests/new)
Tijdens het downloaden besloot de launcher na ruim 19GB dat het allemaal wel genoeg was en ging door naar de volgende stap. Daarna infinite loading bar. Meermaals geprobeerd opnieuw op te starten, zelfde blijft gebeuren. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Zit er ergens een verscholen file validation?
Waar dan?Saven schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:20:
[...]
Ben nu bezig met downloaden, en zag dat de boeing-787.fspackage werd gedownload in het begin. Weet nog niet of 'ie 't ook daadwerkelijk doet zo. Maar leek iig positief
Ik zou je FS folder leeg gooien en opnieuw beginnen...psychodude schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:36:
Tijdens het downloaden besloot de launcher na ruim 19GB dat het allemaal wel genoeg was en ging door naar de volgende stap. Daarna infinite loading bar. Meermaals geprobeerd opnieuw op te starten, zelfde blijft gebeuren. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Zit er ergens een verscholen file validation?
Hebben er meer mensen problemen met de download/installatie?
Ik had vannacht de PC aan laten staan, maar vanochtend was de FS taak niet meer draaiend en toen ik hem opnieuw startte moest hij nog 90 GB downloaden. Hij stopt nu steeds opnieuw (als ik niet kijk). Als ik hem dan opnieuw start dan heeft ie sinds de vorige keer net 1 GB gedownload. Daar kan ik niet heel de dag mee door blijven gaan...
Ik heb de Premium versie gekocht als DDL bij Microsoft.
Ik had vannacht de PC aan laten staan, maar vanochtend was de FS taak niet meer draaiend en toen ik hem opnieuw startte moest hij nog 90 GB downloaden. Hij stopt nu steeds opnieuw (als ik niet kijk). Als ik hem dan opnieuw start dan heeft ie sinds de vorige keer net 1 GB gedownload. Daar kan ik niet heel de dag mee door blijven gaan...
hahaha check alle hierboven staande berichten ;-)aap schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:37:
Hebben er meer mensen problemen met de download/installatie?
Bij de download van 95gb zie je toch welk bestand hij aan het downloaden is? Het eerste bestand wat ik daar zag was de 787.fspackage
net overheen gevlogen, was me niet opgevallenPerlinNoise schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:01:
Maritiem Vliegkamp De Kooy - EHKD
Den Helder Airport
Staat er niet op.
[Afbeelding]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik had een download van 91,36 GB en ik zag nergens iets met 787.Saven schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:39:
[...]
Bij de download van 95gb zie je toch welk bestand hij aan het downloaden is? Het eerste bestand wat ik daar zag was de 787.fspackage
@cracking cloud
Geef dan ook aan dat Lelystad nog de verkeerde baanlengte/indeling heeft.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zitten er meerdere liveries per vliegtuig in het spel nu (in de beta alvast niet). Voor de airliners de world travel airlines of pacifica airlines uit vorige edities?
Deze ochtend zat ik even de Steam reviews te lezen, tot nu toe volgens mij wel positief.
Alleen viel het me wel op dat er veel kritiek is over het feit dat de installatietijd meetelt met je totale in-game uren op Steam. Als de game toch niet bevalt dan kan de game niet gerefund worden, hopelijk is dit iets wat ze aan kunnen passen.
Alleen viel het me wel op dat er veel kritiek is over het feit dat de installatietijd meetelt met je totale in-game uren op Steam. Als de game toch niet bevalt dan kan de game niet gerefund worden, hopelijk is dit iets wat ze aan kunnen passen.
Dat klopt ook wel eigenlijk, want op Bingmaps is de baan van Lelystad nog 1250 meter. En aangezien de sim gebruik maakt van Bingmaps voor z'n data...hoevenpe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:43:
@cracking cloud
Op Google Maps is ie al 2700
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 18-08-2020 09:48 ]
Ik dacht laat ik eens rond kijken op het officiële forum van MS :fill(white):strip_exif()/f/image/YH0AHODBfw90BDtGpQdEK3H6.png?f=user_large)
Lol beetje drukke boel daar
:fill(white):strip_exif()/f/image/YH0AHODBfw90BDtGpQdEK3H6.png?f=user_large)
Lol beetje drukke boel daar
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
De 787 en andere premium content wordt pas gedownload en geïnstalleerd na voltooïng van de 91GB download.Saekerhett schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:41:
[...]
Ik had een download van 91,36 GB en ik zag nergens iets met 787.
Ah valt mij nu ook op inderdaad. Nou was ik niet van plan hem te gaan refunden, maar toch... vreemd!Luuk2015 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:47:
Deze ochtend zat ik even de Steam reviews te lezen, tot nu toe volgens mij wel positief.
De eerste 4,39 GB is binnen. We wachten "rustig" af.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Een stuk of 15 keer meer alt+f4 en opnieuw opstarten deed kennelijk wonderen. Echt gebruiksvriendelijk is de launcher ervaring in ieder geval niet. Maar de content manager werd in ieder geval weer wakker en besefte zich dat die ruim 19GB niet de volledige install was. Nu maar afwachten hoe lang het goed gaat...Bolk schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:37:
[...]
Ik zou je FS folder leeg gooien en opnieuw beginnen...
Naar wat ik op diverse fora tegengekomen ben ontbreken er veel van dit soort aan defensie gelieerde vliegvelden wereldwijd. De vraag is dan ook een beetje of ze ooit toegevoegd zullen worden. Het lijkt namelijk redelijk intentioneel dat ze ontbreken.PerlinNoise schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:01:
Maritiem Vliegkamp De Kooy - EHKD
Den Helder Airport
Staat er niet op.
Nu nog niet heb meerdere vliegtuigen geprobeerd. Wie weet bij de 1e update?stijn014 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:44:
Zitten er meerdere liveries per vliegtuig in het spel nu (in de beta alvast niet). Voor de airliners de world travel airlines of pacifica airlines uit vorige edities?
Bij mij crasht hij terug naar de desktop als ik met een 747 vanaf Reykjavik wil beginnen. Even kijken of het aan het vliegtuig of aan de locatie ligt.
ja dat heb ik al gedaan maar geen B787 en ect ectBamSlam_ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:49:
[...]
De 787 en andere premium content wordt pas gedownload en geïnstalleerd na voltooïng van de 91GB download.
en hoe stelje de knoppen in ?
Want ik kan wel mijn knop aanweizen maar hoe geef ik nou aan welke funktie ik daar aan geeft
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Locatie dus. Had net ondertussen ook de nieuwe AMD drivers erop gezet, misschien heeft dat er ook wel mee te maken... kan ook nooit eens direct helemaal goed gaan hè.Saekerhett schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:51:
Bij mij crasht hij terug naar de desktop als ik met een 747 vanaf Reykjavik wil beginnen. Even kijken of het aan het vliegtuig of aan de locatie ligt.
If it ain't broke, don't fix itSaekerhett schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:55:
[...]
Locatie dus. Had net ondertussen ook de nieuwe AMD drivers erop gezet, misschien heeft dat er ook wel mee te maken... kan ook nooit eens direct helemaal goed gaan hè.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Aangaande Steam refund, voor degenen die dat echt denken te gaan doen, ..
Er zitten daar ook gewoon mensen bij de support en als je hun verteld dat de gespeelde uren alleen installatie uren zijn dan kunnen zij daar ook naar acteren (gezien de vele berichten online). Ik heb zelf ook wel eens een uitzondering meegemaakt met Steam Support en daar hebben ze het uiteindelijk ook gewoon gerefund.
Wat betreft alle installatie sores, ik hoop niet dat er teveel mensen voelen dat hun vrije dag verloren gaat,.. maar dit valt wel echt onder het kopje "I told you so..". Je kunt beter vandaag werken en over een week of wat vrij nemen, dan zijn er wat bugs uit, werken de servers beter en heb je all in all een stuk betere ervaring.
Wat betreft alle installatie sores, ik hoop niet dat er teveel mensen voelen dat hun vrije dag verloren gaat,.. maar dit valt wel echt onder het kopje "I told you so..". Je kunt beter vandaag werken en over een week of wat vrij nemen, dan zijn er wat bugs uit, werken de servers beter en heb je all in all een stuk betere ervaring.
Of zoals ik en mijn medebroeders emigreren naar Kiribati en zo 12 uur winst pakkenIrcghost schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:00:
Aangaande Steam refund, voor degenen die dat echt denken te gaan doen, ..Er zitten daar ook gewoon mensen bij de support en als je hun verteld dat de gespeelde uren alleen installatie uren zijn dan kunnen zij daar ook naar acteren (gezien de vele berichten online). Ik heb zelf ook wel eens een uitzondering meegemaakt met Steam Support en daar hebben ze het uiteindelijk ook gewoon gerefund.
Tesla M3LR '21
Iemand die op 3440x1440 speelt? Is de game een beetje deftig te draaien op een Ryzen 5 1600 en 2060Super ?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
En precies daarom wacht ik voorlopig nog even met kopen.Ircghost schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:00:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Daarom had ik ook morgen pas vrijIrcghost schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:00:
Hoop dat het genoeg is... Heb m'n pre-order key nog steeds niet
yes, gedaan. Doe het zelf ook, want 1 melding valt niet op. Maar als ze er 1000 krijgen kunnen ze er niet meer omheen. Melden kan hier: https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/requests/newhoevenpe schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:43:
@cracking cloud
Ik moet zeggen, het draait hier als een tierelier. Soepel, alles op ultra. Zit nu wel boven de Noordzee maar goed. Half Drenthe en Overijssel al gezien, via Noord-Holland naar Engeland. Ik zie Engeland nu net verschijnen in de verte. Genieten dit.
Kan iemand even checken of het laden op BIKF resulteert in een crash naar de desktop? Maakt niet uit welk vliegtuig. Andere locaties gaan bij mij tot nu toe goed. Vreemd.
Ja, alles op Ultra, maar wel met een R9 en 2080TI. Vermoed dat je wel een stapje lager moet gaan zitten met de beeldkwaliteit.EvaluationCopy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:02:
Iemand die op 3440x1440 speelt? Is de game een beetje deftig te draaien op een Ryzen 5 1600 en 2060Super ?
Ligt niet aan jou. Hier een poging gewaagd met de Cessna 152 maar ook hier een crash.Saekerhett schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:08:
Kan iemand even checken of het laden op BIKF resulteert in een crash naar de desktop? Maakt niet uit welk vliegtuig. Andere locaties gaan bij mij tot nu toe goed. Vreemd.
Tesla M3LR '21
bij iemand van steam al gelukt om de Premium te krijgen
want hier alleen basic
want hier alleen basic
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Nog niet, ik kreeg na meerdere restarts wel ineens 'acquiring licenses'. Maar verder nog niks.ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:11:
want hier alleen basic
Bij mij ook nog niet...Maar ik had wat andere problemen dus ik ben helemaal opnieuw begonnen met downloaden en installerenravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:11:
want hier alleen basic
Hopelijk gaat het straks wel allemaal in 1x goed *fingers crossed*
Komt goed dusFlightSim_OlieT [developer] 31 minutes ago
Missing content
Hello everyone, some players might experience issues getting the content of the edition bought! We are aware of the situation, the team is looking into it.
Is dit spel een beetje te spelen met een Logitech G29?
ik denk dat je geen problemen zult hebben met taxienservival7 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:18:
Is dit spel een beetje te spelen met een Logitech G29?
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
@servival7 nee, want dan kun je alleen linksaf en rechtsaf. Om omhoog en omlaag te kunnen zul je aan je stuur moeten kunnen trekken en duwen, en een G29 heeft geen DAS
Draait eigenlijk prima bij mij. Ik heb eerst de high preset gekozen maar na een tijdje alles op ultra gegooid met een R7 3700X, 32GB 3800Mhz RAM en een GTX1080 die een tandje harder loopt.
Met toetsenbord en muis is het wel echt niet te spelen. Ja ik kan opstijgen en wat vliegen maar dat is echt geen doen. Kan mijn Xbox controller niet vinden dus ik dacht een oude Logitech Dual Action aan te sluiten. Die herkent hij wel maar kan niks mappen.
Met toetsenbord en muis is het wel echt niet te spelen. Ja ik kan opstijgen en wat vliegen maar dat is echt geen doen. Kan mijn Xbox controller niet vinden dus ik dacht een oude Logitech Dual Action aan te sluiten. Die herkent hij wel maar kan niks mappen.
[ Voor 40% gewijzigd door Kuusj op 18-08-2020 10:23 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Check, thanks.London schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:10:
[...]
Ligt niet aan jou. Hier een poging gewaagd met de Cessna 152 maar ook hier een crash.
Ben qua GPU met mijn Vega56 net een stapje lager en mn Vega is aan het huilen op 2560x1440.EvaluationCopy schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:02:
Misschien zul je net high end kunnen draaien ik zit tussen medium, high end.
Ben over Middelburg en het eiland Maui gevlogen
/f/image/T7lGMc2gCwtDD7KxKXfkAWLM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/31LUvNQPfldyZH9Qg04YH1Km.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/w7oBhq9YsKV8n5mRYHVVLv3M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RiJAu7L2B6kw5wX2HEL1CesI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gcOqBWozKJNRttOzDveu2Lt8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yUvUmQEbBkKhS1uJkN57TeR6.png?f=fotoalbum_large)
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om vanaf Maastricht/Aken(MAA) een rondje heuvelland te doen (Valkenburg/gulpen of iets in de buurt) en hier wat foto's willen posten. Ben erg benieuwd naar mijn eigen omgeving maar voorlopig nog niet in staat FS2020 te draaien
Jammer dat ik geen screenshots heb gemaakt ik ben gecrasht op valkeburgcellkuh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:27:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om vanaf Maastricht/Aken(MAA) een rondje heuvelland te doen (Valkenburg/gulpen of iets in de buurt) en hier wat foto's willen posten. Ben erg benieuwd naar mijn eigen omgeving maar voorlopig nog niet in staat FS2020 te draaien
Hier hetzelfde probleem met een logitech freedom 2.4. Wordt wel gedetecteerd maar alleen keyboard/muis werken inflight.Kuusj schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:21:
Draait eigenlijk prima bij mij. Ik heb eerst de high preset gekozen maar na een tijdje alles op ultra gegooid met een R7 3700X, 32GB 3800Mhz RAM en een GTX1080 die een tandje harder loopt.
Joa kan welcellkuh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:27:
Ik zie dat Flightaware in FS2020 wat achterloopt op Flightradar. KL1516 vertrekt net van Norwich, in FR is die al bijna in Nederland
[ Voor 74% gewijzigd door cbr600f4i op 18-08-2020 10:37 ]
ik doe vanmiddag graag met je meeDennischo schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:32:
Nog geïnteresseerde om later vandaag multiplayer te testen met een rondje NL vanaf EHAM?
Wow, hele toffe screens!Chrisuu01 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:25:
[...]
Ben qua GPU met mijn Vega56 net een stapje lager en mn Vega is aan het huilen op 2560x1440.
Misschien zul je net high end kunnen draaien ik zit tussen medium, high end.
Ben over Middelburg en het eiland Maui gevlogen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na flink wat gekloot met de fspatch (gedelete) en het her-downloaden van alle fspackage files (57 gig) ben ik nu eindelijk up & running...
Ben er net achter dat mijn Hotas niet herkent word .. Thrustmaster Topgun 1:-(
mmm kan ook geen drivers vinden
Dus maar even mijn Xbox controller gepakt
Hier kan ik alles op ultra draaien zonder problemen laadtijdne in New York zijn 2 min max
nu even uitvinden hoe je je FPS kan weer geven in FS
mmm kan ook geen drivers vinden
Dus maar even mijn Xbox controller gepakt
Hier kan ik alles op ultra draaien zonder problemen laadtijdne in New York zijn 2 min max
nu even uitvinden hoe je je FPS kan weer geven in FS
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 10:36 ]
Zit iemand anders vast op "checking for updates"? Hij download via Game Pass maar 1GB en dan beweert ie klaar te zijn. Vervolgens start ik de game en dan is het "checking for updates" tot in het oneindige.
Ik kreeg dat ook, maar dacht dat het gewoon was omdat mijn pc niet voldoet aan de mimale specs (1030Wolfos schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:36:
Zit iemand anders vast op "checking for updates"? Hij download via Game Pass maar 1GB en dan beweert ie klaar te zijn. Vervolgens start ik de game en dan is het "checking for updates" tot in het oneindige.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Hij crasht hier regelmatig als ik terug naar het (hoofd)menu wil, niet als ik aan het vliegen ben.
En ik moet zeggen dat de videos die ik de laatste tijd heb gekeken het vliegen aardig wat makkelijker laten lijken dan ik het vind
Ben nu die trainingen aan het volgen maar die hele traffic pattern uitvoeren vind ik nog aardig lastig, of ik ga te snel/langzaam, draai te snel/langzaam etc..
Vooral het vinden van de juiste trim is tricky.
En ik heb niet de premium content waar ik voor betaald heb (steam), ga er van uit dat dat nog gefixt word vandaag.
En ik moet zeggen dat de videos die ik de laatste tijd heb gekeken het vliegen aardig wat makkelijker laten lijken dan ik het vind
Ben nu die trainingen aan het volgen maar die hele traffic pattern uitvoeren vind ik nog aardig lastig, of ik ga te snel/langzaam, draai te snel/langzaam etc..
Vooral het vinden van de juiste trim is tricky.
En ik heb niet de premium content waar ik voor betaald heb (steam), ga er van uit dat dat nog gefixt word vandaag.
Smiling as the shit comes down...
cellkuh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:27:
/f/image/XNEWc3HhY6LqLZhpp2BG22tB.png?f=fotoalbum_large)
Maastricht (Amby)
/f/image/KsO7rWpuWvvKUXds3biZj5Zu.png?f=fotoalbum_large)
Margraten (inclusief Amerikaanse Begraafplaats)
/f/image/deONtlgonmIqasXJLlh50fcP.png?f=fotoalbum_large)
Gulpen
/f/image/46dEOWE70J4ijj7Lu3QHaiZ8.png?f=fotoalbum_large)
Valkenburg
Op 1440P ultra settings met live weer aan.
Ik heb een GTX 980 Ti dus dat kan het niet zijn. Het zou sowieso een beetje vreemd zijn als het updatescherm blijft hangen vanwege je videokaart.ArthurMorgan schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Ik kreeg dat ook, maar dacht dat het gewoon was omdat mijn pc niet voldoet aan de mimale specs (1030)
EDIT:
Het werkt na inloggen met de Xbox Console Companion app. Tja, de nieuwe Xbox App is dan ook niet voor niks in bèta.
[ Voor 14% gewijzigd door Wolfos op 18-08-2020 10:47 ]
Je hebt een prima stick, qua prijs/kwaliteit misschien wel de beste. Trimmen doe ik (in oudere sims ten minste) meestal met muiswiel als ik op het trimwiel in de virtuele cockpit wijs. Met knoppen trimmen is inderdaad minder dan ideaal maar wat eigenlijk vooral ontbreekt is feedback op je stick/yoke. Je kan ook een los trimwiel aanschaffen. Yokes/sticks met een trimwiel zijn zeldzaam.lapino schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:03:
Welke stick/yoke is aan te raden? Mijn Logitech Xtreme voldoet niet (vooral te moeilijk om te trimmen).
Ik zit hier op m'n werk, dus ik kan niks checken. Er zijn zeker nog geen extra liveries beschikbaar in FS2020?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Nou heb mn tweedehands T.16000m binnen is er iemand die met die joystick vliegt die misschien setting heeft die ik over kan nemen als een mooi beginpunt?
Nee voorlopig nog nietRobinNL schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:47:
Ik zit hier op m'n werk, dus ik kan niks checken. Er zijn zeker nog geen extra liveries beschikbaar in FS2020?
[ Voor 45% gewijzigd door Chrisuu01 op 18-08-2020 10:49 . Reden: quote toegevoegd ]
ok zie wel, kan me voorlopig behelpen. valt me vooral op uit revuews dat veel joysticks blijkbaar nogal crap zijn.Bacchus schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:46:
[...]
Je hebt een prima stick, qua prijs/kwaliteit misschien wel de beste. Trimmen doe ik (in oudere sims ten minste) meestal met muiswiel als ik op het trimwiel in de virtuele cockpit wijs. Met knoppen trimmen is inderdaad minder dan ideaal maar wat eigenlijk vooral ontbreekt is feedback op je stick/yoke. Je kan ook een los trimwiel aanschaffen. Yokes/sticks met een trimwiel zijn zeldzaam.
kan je overigens tijdens een vlucht een bestemming invoeren? bijv andere luchthaven? hoe?
Sommige vliegtuigen hebben een AI livery maar die is standaard niet geactiveerd om te selecteren. Beetje pielen in de config files en dan kan je ze wel kiezen.RobinNL schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:47:
Voor de rest zijn het allemaal standaard liveries.
Tip voor mensen die graag mooie screenshots willen maken en uploaden: zet a.u.b. s.v.p. al die info uit die je op het scherm ziet bij de externe view.
Die metertjes etc. heb je toch nergens voor nodig want vliegen doe je natuurlijk vanuit de cockpit.
Nee, dat kan niet. Dan moet je eerst weer terug naar het hoofdmenu.lapino schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:49:
[...]
ok zie wel, kan me voorlopig behelpen. valt me vooral op uit revuews dat veel joysticks blijkbaar nogal crap zijn.
kan je overigens tijdens een vlucht een bestemming invoeren? bijv andere luchthaven? hoe?
Bij mij lukt het ook niet! Iemand een andere oplossing?Jelliuz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:08:
[...]
Gelukt bij jou? Ik zie wel de ‘toggle all’ knop, maar dan niets. Geen download now knop. Al paar keer geprobeerd maar blijft steeds hetzelfde
Ik gebruik voor de eerste keer de Saitek Multipanel en switch panel, maar vind nergens de mogelijkheid om de knoppen te configureren. Had gehoopt dat dit enigszins plug and play ging werken. Yoke en Pedals doen het wel
Of je moet het doen in de beschikbare apparatuur. In bijvoorbeeld de G1000 kan je het vluchtplan bijvoorbeeld wijzigen. Maar of dat voor beginners te doen is... Ook dit is een omissie van de ontwikkelaars... je zou toch verwachten dat je tijdens het vliegen even naar de flight planner map kan gaan om je vlucht te wijzigen. (En wat dacht je van het veranderen van vliegtuig zoals dat in elke andere sim kan...)cracking cloud schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:50:
[...]
Nee, dat kan niet. Dan moet je eerst weer terug naar het hoofdmenu.
hoe doe je dat ? en ook hoe zet je die namen van airports gebouwen uittup61 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:50:
Tip voor mensen die graag mooie screenshots willen maken en uploaden: zet a.u.b. s.v.p. al die info uit die je op het scherm ziet bij de externe view.Die metertjes etc. heb je toch nergens voor nodig want vliegen doe je natuurlijk vanuit de cockpit.
maar net over mijn huis gevlogen klopt redelijk alleen het flat is maar 3 hoog terwijl in het echt 13 hoog moet zijn
maar VFR is makkelijk te doen in NL
ben al rondje rijnmond geweest
STraks maar eens mijn Yoke instaleren met Xbox controller is het echt niet te vliegen
Gas geven gaat maar gas terug nemen weer niet
Maar hij ziet er wel erg mooi uit
nu nog even mijn controllers en een beetje alle texten en andere dingen uitgooien
voor dat we eens de wereld over gaan
en wachten op de premium zooi , want daar zit net die C172 in zonder G1000
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 18-08-2020 10:56 ]
Kan ik vanavond pas checken maar het zit ergens bij de instellingen.ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
hoe doe je dat ? en ook hoe zet je die namen van airports gebouwen uit
Misschien leuk om een apart topic te openen voor verzoekjes?
Bijvoorbeeld vlieg over die plaats en maak er een screenshot van.
Dan heb ik er gelijk eentje....
Vlieg over het plaatsje Strijen in zuid Holland en post een screenshot.
Eventueel via privé bericht mag ook
Bijvoorbeeld vlieg over die plaats en maak er een screenshot van.
Dan heb ik er gelijk eentje....
Vlieg over het plaatsje Strijen in zuid Holland en post een screenshot.
Eventueel via privé bericht mag ook
Leuk leuk leuk, vrijdag komen we van vakantie thuis, zaterdag wordt m'n nieuwe Thrustmaster T.16000 FCS Flight stick geleverd!
Denk niet dat dat gaat werken want voor je het weet krijg je allemaal discussies over de screenshots en wat je ziet etc. etc. etc. en dan zitten we met twéé topics over MSFS. Het is momenteel even een gekkenhuis hier (en op alle flight sim fora) maar dat zal over een paar dagen wel weer over zijn. Tot die tijd is het even behelpen.0108daniel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:54:
Misschien leuk om een apart topic te openen voor verzoekjes?
Wat een tof topic! Vroeger veel gevlogen met Flightsim 2002/FS9 en vooral RFP 747. Nu met de release van deze nieuwe sim begint het toch weer te kriebelen. Stick en rudders moeten nog ergens liggen, alleen de specs van m'n huidige PC zijn wel erg krap.
Ik blijf het topic voorlopig lekker volgen met alle updates etc
Ik blijf het topic voorlopig lekker volgen met alle updates etc
The sky is the limit
Even vanuit mijn hoofd: Die HUD in de external view zit dacht ik bij instellingen > camera en dan onderaan Chase view. Daar kan je head ups display uitzetten. Nogmaals, ik weet niet helemaal zeker hoe de knoppen heten, maar zoiets dus.ravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
De POI en airport namen e.d. zitten dacht ik onder Assistence and dan onder het kopje Navigation Aids.
Daar hebben ze inmiddels bij de nieuwere spellen ook last van.Luuk2015 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:47:
Wat ik had gelezen is dat het de nieuwe standaard gaat worden.
Zo willen ze tegen gaan dat mensen nog een mogelijkheid kunnen hebben om te refunden.
Heel stom maar blijkbaar word dat teveel gedaan of ermee gesjoemeld oid.
Bedankt voor de moeite! Ziet er inderdaad indrukwekkend uitKuusj schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:41:
[...]
[Afbeelding]
Maastricht (Amby)
[Afbeelding]
Margraten (inclusief Amerikaanse Begraafplaats)
[Afbeelding]
Gulpen
[Afbeelding]
Valkenburg
Op 1440P ultra settings met live weer aan.
Als je gewoon contact opneemt met Steam en je legt uit dat die vijf uur geen speeltijd maar downloadtijd was dan gaan ze je echt wel refunden hoor.0108daniel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Daar hebben ze inmiddels bij de nieuwere spellen ook last van.
Wat ik had gelezen is dat het de nieuwe standaard gaat worden.
Zo willen ze tegen gaan dat mensen nog een mogelijkheid kunnen hebben om te refunden.
Heel stom maar blijkbaar word dat teveel gedaan of ermee gesjoemeld oid.
Bij options>assistance>navigation aids kun je de markers uitzettenravw schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Het draait fantastisch!
i7 10700k
GTX 1080
32GB
Boven Manhattan in een A320 met overcast pakweg 35 fps tussen high en ultra in op 3440x1440!
i7 10700k
GTX 1080
32GB
Boven Manhattan in een A320 met overcast pakweg 35 fps tussen high en ultra in op 3440x1440!
Geen probleemcellkuh schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:00:
[...]
Bedankt voor de moeite! Ziet er inderdaad indrukwekkend uitdit smaakt naar meer
Performance is nog steeds helemaal prima te doen op ultra. Ja veel meer dan 30-40FPS zal het niet zijn, maar dat hoeft bij deze game ook niet echt vind ik. Wat mij wel opviel was dit:
/f/image/PCmJphaV73R5l8dphtFRBKzw.png?f=fotoalbum_large)
Dat euhhh, ziet echt niet uit.. En jammer dat Bing maps alsnog zo'n lage resolutie heeft qua textures, Google Maps ligt wat dat betreft toch echt jaren voor

Dat ziet er inderdaad nogal ... treurig uit, wordt dat nog scherper als je dichterbij komt? Rechts van je neus lijken de textures gewoon simpelweg niet ingeladen te zijn.
Je bedoelt die wolken in de textures? Tja, Bing is op sommige plekken prachtig en op andere verschrikkelijk. Soms ziet alles er net echt uit en soms lijk je op een of andere vage groenblauwe planeet beland te zijn... It's a mixed bag. Maar goed, dat zal de komende jaren wel veranderen.Kuusj schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:07:
[...]
Dat euhhh, ziet echt niet uit.. En jammer dat Bing maps alsnog zo'n lage resolutie heeft qua textures, Google Maps ligt wat dat betreft toch echt jaren voor
Alvast een vraagje: ik heb MSFS via Steam besteld en ga 'm vanavond installeren. Moet ik nou nog bepaalde software van MS (XBox) installeren...? Ik heb onlangs W10 er opnieuw opgezet en het eerste dat ik altijd doe is alle XBox meuk verwijderen (voor zover mogelijk).
Nope, blijven dezelfde resolutie. Helemaal uitgezoomd in 3rd person is het nog wel aan te zien maar eigenlijk nog niet.Ircghost schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:11:
Dat ziet er inderdaad nogal ... treurig uit, wordt dat nog scherper als je dichterbij komt? Rechts van je neus lijken de textures gewoon simpelweg niet ingeladen te zijn.
Ging eigenlijk meer om de grond-textures die op deze hoogte ongeveer 4x4 pixels zijntup61 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:11:
[...]
Je bedoelt die wolken in de textures? Tja, Bing is op sommige plekken prachtig en op andere verschrikkelijk. Soms ziet alles er net echt uit en soms lijk je op een of andere vage groenblauwe planeet beland te zijn... It's a mixed bag. Maar goed, dat zal de komende jaren wel veranderen.![]()
Alvast een vraagje: ik heb MSFS via Steam besteld en ga 'm vanavond installeren. Moet ik nou nog bepaalde software van MS (XBox) installeren...? Ik heb onlangs W10 er opnieuw opgezet en het eerste dat ik altijd doe is alle XBox meuk verwijderen (voor zover mogelijk).Maar ik lees nu over zwarte schermen etc. vanwege het ontbreken van XBox software... Weet iemand hier al iets meer over?
Ah, oké, ja, ik heb daar tijdens de alpha test wel wat over gelezen, dat je op bepaalde hoogtes opeens low res textures lijkt te krijgen. Geen idee of dat voor iedereen geldt en of het echt zo is of dat het aan Bing ligt. Persoonlijk heb ik in MSFS alpha geen airliners gevlogen en ook niet hoger dan zo'n 14000 ft: bij mij zag alles er prima uit (afhankelijk dan van de Bing kwaliteit...). Wat gebeurt er als je op zo'n vage plek naar beneden slewt? Trekt het dan bij?Kuusj schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:13:
[...]
Ging eigenlijk meer om de grond-textures die op deze hoogte ongeveer 4x4 pixels zijnEn dit is op ultra settings.
[ Voor 5% gewijzigd door tup61 op 18-08-2020 11:15 ]
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc