i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik heb die 9,99 euro versie gekocht. Het spel is ineens een arcade game geworden. (Het lijkt ook wel of deze vliegtuigen uit een andere game komen of zo (of een P51 mustang moet echt zo arcade achtig aanvoelen. ).ravw schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:43:
[...]
ja lijkt mij ook wel leuk maar heb nog veel andere dingen die ik wel hebben
Ik hoop er vanavond even echt voor te gaan zitten.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Komt van (hou je vast) 419,99 EUR > 44,99 EUR.
Zie ook een RENO AIR RACES: EXPANSION PACK voor 9,99.
Weet niet of die inbegrepen zit in de FULL COLLECTION of apart aan te kopen is.
Alleszins interesseert het mij of jullie dit al aangekocht hebben en dit een meerwaarde is binnen MSFS.
De regenachtige dagen en donkere dagen komen er weer aan en misschien is dit iets? Of juist niet?
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Santorini + Heraklion ook wel LGSR - LGIR
Dus griekenland staat nu ook aardig vol
Misschien even kijken voor wat Duitsen velden
of Brussel eens meepakken
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
lol die full collection is nooit 419 geweest.Kozzmozz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:06:
Ik zie ook dat de RENO AIR RACES: FULL COLLECTION in afslag is.
Komt van (hou je vast) 419,99 EUR > 44,99 EUR.
Zie ook een RENO AIR RACES: EXPANSION PACK voor 9,99.
Weet niet of die inbegrepen zit in de FULL COLLECTION of apart aan te kopen is.
Alleszins interesseert het mij of jullie dit al aangekocht hebben en dit een meerwaarde is binnen MSFS.
De regenachtige dagen en donkere dagen komen er weer aan en misschien is dit iets? Of juist niet?
het is altijd iets van 60 of 70 geloof ik en altijd in de "aanbieding"
meerwaarde vind ik het echt niet. maar zal voor iedereen persoonlijk zijn.
Net zo als die warplanes in FS ... het is ook niet mijn ding.Dirtyrockers schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:54:
[...]
lol die full collection is nooit 419 geweest.
Maar sommige vinden het wel leuk.
Ben meer weg van old skool airliners en GA .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Heb hem volgens mij wel eens voor e419 voorbij zien komen. Dacht toen wel dat je compleet gestoord moet zijn om dat te betalen.Dirtyrockers schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:54:
[...]
lol die full collection is nooit 419 geweest.
Maar goed, is ook totaal niet mijn ding. Voor een tientje zou ik het nog niet kopen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Yes! ik ben een keer nuttig hier!jacobras schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:55:
[...]
Het enige wat ik van MS zelf kon vinden:
[...]
Enige nieuwe post op de site na deze is over de Reno sale.
O wacht er is nog geen update
jeps en dank je :-)Er!k schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:26:
Gefeliciteerd @ravw Jezelf maar getrakteerd zie ik?
Ja die stonden al een tijdje in mijn lijst , dus nu maar even met korting gekocht.
Ik dacht dat er deze week geen MP update was, maar wél nieuwe aanbiedingen dus?ravw schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:26:
Er zijn ook weer diverse airports in de aanbieding( europeese velden) Heb er weer even twee meegepakt van de grieken.
Santorini + Heraklion ook wel LGSR - LGIR
Dus griekenland staat nu ook aardig vol![]()
Misschien even kijken voor wat Duitsen velden
of Brussel eens meepakken
https://www.facebook.com/latinvfr
Volgende week 12 nieuwe livery's voor de LVFR A321. En de A319 zit er ook aan te komen binnenkort
Om bij het thema te blijven: best wel platte humor.FSXnoob schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:29:
Humor is belangrijk...
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

[ Voor 31% gewijzigd door BramViking op 18-09-2022 21:58 ]
Op een rustig traject heeft de piloot niet veel te doen als de automatische piloot aanstaat.
Maar hoe drukker het is in de lucht, hoe vaker de vlieger moet afwijken van de voorgeprogrammeerde route. Bijvoorbeeld omdat een ander vliegtuig op dezelfde hoogte nadert of om turbulentie te omzeilen.
Maar bij een vlucht over de oceaan is soms tijdenlang niets te doen behalve de metertjes in de gaten houden. Ook de copiloot heeft het dan rustig. Wat de piloten dan doen? Kletsen, een stukje uit de krant lezen, of een spelletje spelen op hun telefoon.
En om de zoveel tijd controleren ze de metertjes.
Op een lange vlucht doet een van de twee soms even heel kort een dutje, zodat ze daarna weer op en top alert zijn. Om te voorkomen dat beide piloten per ongeluk in slaap vallen komt een bemanningslid elk kwartier even kijken.
als is het maar even om te vragen of alles goed gaat en of ze wat willen hebben uit de keuken
Vaak met 3 zodat er 1 altijd even wat anders kan doen.
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 18-09-2022 22:32 ]
Niet helemaal waar soms gaan ze ook even hun benen strekken en lopen gewoon door het vliegtuig heen.BramViking schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:38:
@ravw Als passagier krijg je daar niks van mee.
Maar dat zal na 09 -11 wel een stuk minder zijn.
Orkaan Fiona kwam daar net aan
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/W1rOFOfyPE4ApJR7v26HDXG4.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu gelukkig veilig en onderweg naar Miami
![]() | ![]() | ![]() |
De vlucht gaat van TJSJ naar KMIA
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 18-09-2022 23:49 ]
Filmpjes worden er niet gekeken hoor door piloten. Wat bijpraten, ja dat gebeurt wel eens maar wel kort. Een beetje zoals je dat zou doen onder het autorijden.BramViking schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:38:
@ravw Als passagier krijg je daar niks van mee. Wel zullen ze vast ook toegang tot de WiFi hebben. Daarnaast zullen er ook een boel zijn die filmpjes van te voren downloaden en in alle rust bekijken, aangezien 90% van het vliegen voorgeprogrammeerd is.
Maar het is belangrijk dat de piloot constant betrokken is bij de staat van het vliegtuig. Voor als er wat mis gaat met de electronica of het opeens uitvalt. Automatische piloten en EFIS systemen (digitale flight decks) breken dit idee al nogal en juist daarom is het belangrijk dat de piloot constant bekend zijn met de exacte situatie, hoe saai ook. Positie, performance, brandstofvoorraad, weersinvloeden, ander verkeer in de buurt enz. Je hebt toch de verantwoordelijkheid over honderden tonnen aluminium met honderden passagiers die met bijna 1000km per uur vooruitschiet. En krijgt daar ook knap voor betaald natuurlijk
Want wat krijg je anders? Op het moment dat er wat gebeurt moet de piloot zich nog 'inlezen' in de situatie van dat moment en maakt verkeerde beslissingen op basis van verkeerde aannames. Dat heeft soms enorm ernstige gevolgen zoals Air France 447 waar een perfect functionerend toestel keihard de oceaan in gevlogen werd door twee piloten die een totaal verkeerd beeld hadden van de situatie.
Dus filmpjes kijken no way. Vergeet ook niet dat de black box nagekeken kan worden.
PS Ik ben geen verkeerspiloot maar ken er wel enkele.
[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 19-09-2022 01:13 ]
Lekker vlieg weertje heupclocker schreef op maandag 19 september 2022 @ 00:49:
Aan de andere kant van de USA kwam in Japan kwam de tropical cyclone Nammadol aan land. Hopelijk wordt binnenkort de weerradar toegevoegd. Tokyo naar Fukuoka.
Als ze die vinden dan ,Malaysia Airlines-vlucht 370 hebben ze nog steeds niet,GekkePrutser schreef op maandag 19 september 2022 @ 01:06:
[...]
Vergeet ook niet dat de black box nagekeken kan worden.
of als die niet vernietigt is door de klap ...
Op langere vluchten zijn ze altijd met 3 of zelfs met 4. Met 3 roteren ze en gaat er iemand rusten.ravw schreef op zondag 18 september 2022 @ 22:31:
@BramViking
als is het maar even om te vragen of alles goed gaat en of ze wat willen hebben uit de keuken
Vaak met 3 zodat er 1 altijd even wat anders kan doen.
De grotere jets hebben een kleine slaapruimte voor piloten. Met 4 wordt de vlucht verdeeld over 2 crews.
Ik dacht dat de crew die opstijgt het eerste deel en laatste deel deed. Zo zijn ze fris voor de 2 moeilijkste delen van de vlucht.
Het is na de ramp met Germanswings (zelfmoord van de piloot nadat hij zijn collega buitengesloten had). veranderd. Er moeten nu altijd 2 personen in de cockpit zijn. Als 1 piloot moet gaan plassen dan wisselt hij eventjes met iemand van het cabine personeels die dan in de cockpit blijft staan tot hij weer terug is.ravw schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:04:
[...]
Niet helemaal waar soms gaan ze ook even hun benen strekken en lopen gewoon door het vliegtuig heen.
Maar dat zal na 09 -11 wel een stuk minder zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door Predator op 19-09-2022 08:20 ]
Ja en deze Germanwings ramp had voorkomen kunnen worden als ze de aanbevelingen gelijk hadden opgevolgd na die "zelfmoord" in africa waar een piloot bewust een crash gemaakt had.Predator schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:15:
Het is na de ramp met Germanswings (zelfmoord van de piloot nadat hij zijn collega buitengesloten had). veranderd. Er moeten nu altijd 2 personen in de cockpit zijn. Als 1 piloot moet gaan plassen dan wisselt hij eventjes met iemand van het cabine personeels die dan in de cockpit blijft staan tot hij weer terug is.
Dat was een jaar eerder - LAM Mozambique Airlines Vlucht 470
toen werd er al gezegd dat er minimaal 2 in de cockpit moesten zijn.
Wikipedia: LAM Mozambique Airlines-vlucht 470
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 19-09-2022 08:38 ]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Dan kan hij de landing al eens oefenen 😄Soliest schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:11:
Zou wel grappig zijn als: piloot zet de AP aan en klapt z`n laptop open om Flightsimulator op te starten
zoals in de Into filmpje van FS X dusSoliest schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:11:
Zou wel grappig zijn als: piloot zet de AP aan en klapt z`n laptop open om Flightsimulator op te starten
YouTube: Flight Simulator X Trailer 2
You realize we are in a real plane, right? Yeah? This is so much cooler.
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 19-09-2022 13:53 ]
van Geilenkirchen, Germany naar De Kooy The Netherlands met de Mirage F1
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Voor de mensen die het willen hebben ....freeware kist
https://flightsim.to/file/39800/mf1-reco
Hoe rem ik in de lucht af want ik kom altijd veel te snel aan of veel te langzaam en dan haal ik de landingsbaan niet.
Ik zou eigenlijk op het laatste moment willen afremmen maar geen idee of dat kan en hoe.
Iemand tips?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
ligt helemaal aan welk toestel je gebruikt.nils7 schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:39:
Voor de mensen die op de Xbox spelen.
Hoe rem ik in de lucht af want ik kom altijd veel te snel aan of veel te langzaam en dan haal ik de landingsbaan niet.
Ik zou eigenlijk op het laatste moment willen afremmen maar geen idee of dat kan en hoe.
Iemand tips?
optijd gas terug... en zorgen dat je energie verliest... als je omlaag gaat bouw je juist energie weer op.
Wil je remmen met een GA, dan is het handig om neus omhoog te doen... misschien wat met de flaps ook.
en als je een airliner vliegt, flaps, speedbrake....
snelheid verlagen , maar het zou mooi wezen als je zegt met welk vliegtuignils7 schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:39:
Iemand tips?
Maar snelheid minderen en niet te hoog aankomen vliegen .. dus maximaal 500 FT zakken als je de baan nadert.
Hoge -VS is snelheid maken.
747 bijvoorbeeld.ravw schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:43:
[...]
snelheid verlagen , maar het zou mooi wezen als je zegt met welk vliegtuig
Maar snelheid minderen en niet te hoog aankomen vliegen .. dus maximaal 500 FT zakken als je de baan nadert.
Hoge VS is snelheid maken.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
speedbrake gebruiken met een 747.... en optijd beginnen met snelheid verlagen.
een 747 kan je niet ineens ff stil zetten in de lucht.
dan langzaam flaps opvoeren... en dan naar approach speed...
Op 160 knt houden en dalen, niet meer dan -500FT zakken ,
neus iets ophouden.
Je zakt doormiddel van de zwaarte kracht en niet door je neus omlaag te gooien.
Balance zoeken tussen blijven hangen en zakken ..
Flaps en snelheid in de gaten houden.
En land tegen de wind in.
En het landen moet je gewoon feeling voor krijgen , dus blijven doen.
op een gegeven moment , heb je daar feeling voor en gaat dat vanzelf
ik zou beginnen met uitzoeken wanneer je op je route de "Top of Descent" hebt. Dat is in principe het moment dat je de daling inzet voor de landing. Vanaf dat moment volg je de route naar beneden, eigenlijk vaak/altijd met vrijwel geen throttle input. Zodra je op bepaalde hoogtes aankomt, wil je eigenlijk ook bijbehorende snelheden hebben. zoals ook in de volgende Descent checklist voor de 747 staat:
Descent Checklist
Atis/Airport Information – CHECK
Altimeter – CHECK
Radios – SET
Anti-Ice - AS REQUIRED
Descent Speed;
FL240 0.75 mach
FL180 0.65 mach
FL120 300 KIAS
At Transition Altitude (FL180) - ALTIMETER RESET TO LOCAL
Below 10'000ft - 240 KIAS
Fuel Quantities and Balance – CHECK
Flaps / Landing Gear - CHECK UP
Check Weather (ATIS, Flight Services)
Zodra je daar bent dan ga je vervolgens naar de Approach fase en voer je de volgende zaken uit. Hierbij zie je dat de snelheid gezet word in de autopilot, en wanneer je ongeveer de flaps moet gaan gebruiken. De flaps hebben allemaal een snelheid waaronder zij ingezet kunnen worden. Ga je te snel, dan beschadig je de flaps, dus eerst snelheid verliezen door throttle idle te zetten, eventueel speedbrake gebruiken, of de neus iets omhoog. zodra je dan op de juiste flap speed bent, kan je die aanzetten en zal je snelheid bij nose down minder snel toenemen, of zelfs verder afnemen.
Approach Checklist
Localizer Level Flight
Fasten Seat Belts – ON
No Smoking Sign – ON
Avionics & Radios – SET
Speed: Establish - 220 KIAS
MFD EICAS – 1
Landing Lights – ON
Auto Spoilers – ARM
Autobrake – SET
Flaps - 5-10 degrees
Speed: Establish - 200 KIAS
Flaps - 20 degrees
Speed: Establish - 180 KIAS
Landing Gear – DOWN
Turning Toward Runway - Set Flaps 25 degrees or FULL
als je dan vlak bij de runway bent:
Final Glideslope Descent
Speed Establish - 170 KIAS
Park rakes - VERIFY OFF
Anti-Ice - AS REQUIRED
Landing Checklist
Landing Gear - CHECK DOWN
Autopilot - OFF
Autothrottle - OFF and SPD Deactivated
Landing Speed - 160 KIAS
After Touchdown - Apply Reverse Thrust
At 60 KIAS - Cancel Reverse Thrust
Spoilers - VERIFY EXTENDED
Brakes - AS REQUIRED
Autobrake - OFF
[ Voor 10% gewijzigd door djbarney op 19-09-2022 15:55 ]
Bedankt man, deze print ik even uit. Het lukt me allemaal (meestal) wel, maar voor de perfectie komt dit zeker van pas. De 747 vind ik by far de lastigste om te landen.djbarney schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:54:
[...]
ik zou beginnen met uitzoeken wanneer je op je route de "Top of Descent" hebt. Dat is in principe het moment dat je de daling inzet voor de landing. Vanaf dat moment volg je de route naar beneden, eigenlijk vaak/altijd met vrijwel geen throttle input. Zodra je op bepaalde hoogtes aankomt, wil je eigenlijk ook bijbehorende snelheden hebben. zoals ook in de volgende Descent checklist voor de 747 staat:
Descent Checklist
Atis/Airport Information – CHECK
Altimeter – CHECK
Radios – SET
Anti-Ice - AS REQUIRED
Descent Speed;
FL240 0.75 mach
FL180 0.65 mach
FL120 300 KIAS
At Transition Altitude (FL180) - ALTIMETER RESET TO LOCAL
Below 10'000ft - 240 KIAS
Fuel Quantities and Balance – CHECK
Flaps / Landing Gear - CHECK UP
Check Weather (ATIS, Flight Services)
Zodra je daar bent dan ga je vervolgens naar de Approach fase en voer je de volgende zaken uit. Hierbij zie je dat de snelheid gezet word in de autopilot, en wanneer je ongeveer de flaps moet gaan gebruiken. De flaps hebben allemaal een snelheid waaronder zij ingezet kunnen worden. Ga je te snel, dan beschadig je de flaps, dus eerst snelheid verliezen door throttle idle te zetten, eventueel speedbrake gebruiken, of de neus iets omhoog. zodra je dan op de juiste flap speed bent, kan je die aanzetten en zal je snelheid bij nose down minder snel toenemen, of zelfs verder afnemen.
Approach Checklist
Localizer Level Flight
Fasten Seat Belts – ON
No Smoking Sign – ON
Avionics & Radios – SET
Speed: Establish - 220 KIAS
MFD EICAS – 1
Landing Lights – ON
Auto Spoilers – ARM
Autobrake – SET
Flaps - 5-10 degrees
Speed: Establish - 200 KIAS
Flaps - 20 degrees
Speed: Establish - 180 KIAS
Landing Gear – DOWN
Turning Toward Runway - Set Flaps 25 degrees or FULL
als je dan vlak bij de runway bent:
Final Glideslope Descent
Speed Establish - 170 KIAS
Park rakes - VERIFY OFF
Anti-Ice - AS REQUIRED
Landing Checklist
Landing Gear - CHECK DOWN
Autopilot - OFF
Autothrottle - OFF and SPD Deactivated
Landing Speed - 160 KIAS
After Touchdown - Apply Reverse Thrust
At 60 KIAS - Cancel Reverse Thrust
Spoilers - VERIFY EXTENDED
Brakes - AS REQUIRED
Autobrake - OFF
Toch is het een van de makkelijkste vliegtuigen om te landen.DutchOwnage schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:58:
[...]
Bedankt man, deze print ik even uit. Het lukt me allemaal (meestal) wel, maar voor de perfectie komt dit zeker van pas. De 747 vind ik by far de lastigste om te landen.
Maar het voelt vreemd aan omdat je zo hoog zit.
maar daar wen je aan..
En hij voelt log en sloom aan.
Hier een mooi filmpje van een B747 op Schiphol aankomen.
YouTube: Cockpit view - Boeing 747-400F Landing Amsterdam Schiphol
Dit is hoe je het volgens Boeing zou moeten doen.nils7 schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:39:
Iemand tips?
/f/image/zZpR6qYKIE859faWJDQWdKhi.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door upclocker op 19-09-2022 17:10 ]
Maiquetia (SVMI) to Pasto (SKPS)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
The real thing
YouTube: Fokker 100 Aterrizaje en Pasto Colombia
[ Voor 53% gewijzigd door Ynnoz op 19-09-2022 20:16 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Aankomst
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/yl3geklY18vZHuPDQb5TleuP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 20-09-2022 00:26 ]
Kan alleen de handleiding nergens vinden. Volgens Google/Aerosoft Forums staat deze in je installation path, maar volgens mij werkt dat net wat anders voor steam. Vanavond nog maar eens goed rondneuzen.
Zijn er trouwens meerdere hier bij een VA vliegen?
Vlieg jij hier gewoon met de Asobo A320? Aan de retro livery te zien.ravw schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:37:
vertrokken vanaf Pasto (SKPS) naar Liberia (MRLB)
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Aankomst
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt , want heb wat kleine problemen met de Fenix ... en de TCA werkt ook niet goed.DutchOwnage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:25:
[...]
Vlieg jij hier gewoon met de Asobo A320? Aan de retro livery te zien.
maar dat komt door windows , dus die moet eerste weer geformateerd worden.
maar geen zin omdat te doen.
FS loopt nu best goed , dus ik laat het even zo.
Vandaag grote windows udpate en misschien de SU10 deze week dan kan ik eens kijken wat ik ga doen.
Maar als ik maar kan vliegen
En zo is het
Gisteren de Asobo 747 met Air France Cargo livery van LFPG naar KORD gevlogen. Is eigenlijk een 777 route, maar who cares
En ook niet onbelangrijk, zo vloeiend als wat op de XSX.
[ Voor 15% gewijzigd door DutchOwnage op 20-09-2022 10:43 ]
die lange vluchten zijn echt gaaf , tussen de 3 a 6 uur kom je wel even op een breekpunt.DutchOwnage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:39:
[...]
En zo is het![]()
Gisteren de Asobo 747 met Air France Cargo livery van LFPG naar KORD gevlogen. Is eigenlijk een 777 route, maar who cares. Geeft écht wel voldoening als je die kist na 8.5 uur keurig netjes aan de grond zet
En ook niet onbelangrijk, zo vloeiend als wat op de XSX.
Vaak genoeg dat je dan wil stoppen, maar als je dan doorgaat en later zie je dat je er bijna bent , dan gaat de vermoeidheid ook weg.
En krijg je echt een gevoel van yes , we zijn er
Laat ook met die vlucht van EHAM naar TNCC ... 6 uur alleen maar zee zien
Maar als je dan over TNCM heen vliegt denk je ... WOW we zijn er bijna.
Rustig alles klaar maken voor de landing en dan is het vliegveld al in zicht ....
echt een gevoel van: YES we did it.
Je doet nog net geen vreugde dansje maar scheelt niet veel
denk dat ik maar eens over Africa heen gaat vandaag, eens even neuzen met welk vliegtuig
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 20-09-2022 10:49 ]
Maar die vlucht van jou naar de Carrabien, dat is wel erg veel zee ja. Toch ga ik 'm nog wel doen met TUI of KLM.
[ Voor 23% gewijzigd door DutchOwnage op 20-09-2022 11:22 ]
Ik heb alleen South African, Air Seychelles en Egypt Air als Afrikaanse liverys vooralsnog....ravw schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:46:
[...]
denk dat ik maar eens over Africa heen gaat vandaag, eens even neuzen met welk vliegtuig
Ja ik ook en misschien nog wel een met een andere vliegtuigDutchOwnage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:25:
[...]
Ik heb alleen South African, Air Seychelles en Egypt Air als Afrikaanse liverys vooralsnog....
Ik vlieg hem nu ook met South African.
Van King Shaka International Airport (FALE) Zuid Africa naar Kotoka International Airport (DGAA) Ghana
Net vertrokken
Full load met brandstof
Anders haal ik het denk ik net niet (6.5 uur vliegen)
![]() | ![]() | ![]() |
Zo weer een stukje verder
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 20-09-2022 12:33 ]
DutchOwnage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:39:
[...]
Geeft écht wel voldoening als je die kist na 8.5 uur keurig netjes aan de grond zet.
Dat gevoel heb ik (gelukkig) al na een vlucht van een dik uur, haha!ravw schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:46:
[...]
Laat ook met die vlucht van EHAM naar TNCC ... 6 uur alleen maar zee zien![]()
Maar als je dan over TNCM heen vliegt denk je ... WOW we zijn er bijna.
Rustig alles klaar maken voor de landing en dan is het vliegveld al in zicht ....![]()
echt een gevoel van: YES we did it.
Je doet nog net geen vreugde dansje maar scheelt niet veel
Dat had ik ook in het begin toen ik ooit met FS begon.tup61 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:02:
[...]
[...]
Dat gevoel heb ik (gelukkig) al na een vlucht van een dik uur, haha!
Maar 2 a 3 uur zijn hier wel standaard vluchten.
Zo nu en dan eens een 6 uur vluchten en dan heel af en toe 7+ uren
zou eerste eens 4 uur gaan doen , om nu gelijk een 7+ uren te gaan vliegen lijkt me dodelijk
Maar je moet het gewoon eens gedaan hebben , het is echt een lekker gevoel als je dan weer aan de gate staat.
ja zo iets wel , het moet toch een beetje real blijven hePaulus07 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:03:
maar van een 7 uur vlucht is 6 uur op de autopilot?
Ik denk eerder 6.45 uur. Ik denk dat de AP een minuutje na vertrek aangaat (of als je het begin op de hand wil vliegen na 5 à 10 minuten) en de final approach doe je meestal met de hand vanaf dat je 'on finals' bent, dus pak 'm beet 5 minuten. Of zelfs nog veel minder. En zelfs al zou je de approach eerder met de hand doen, dan nog zal dat niet veel langer dan 10 of 15 minuten zijn.Paulus07 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:03:
maar van een 7 uur vlucht is 6 uur op de autopilot?
Hm, nah... ik ben bang dat als ik dat doe ik wel klaar ben met flightsimmen en een andere hobby zou gaan zoeken.ravw schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:58:
[...]
Maar je moet het gewoon eens gedaan hebben , het is echt een lekker gevoel als je dan weer aan de gate staat.
ach zo erg is het niet , ej kan makkelijk tussen door film kijken en andere dingen gaan doen hoor , allen af en toe even kijken of alles nog goed gaat .tup61 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:29:
[...]
Hm, nah... ik ben bang dat als ik dat doe ik wel klaar ben met flightsimmen en een andere hobby zou gaan zoeken.Ik heb ooit een vlucht van zo'n twee uur gedaan en daarna was ik het echt wel even spuugzat. Nee, is niks voor mij. Maar ik kan me voorstellen dat iemand dit juist wél top vindt, hoor!
Ik heb er gewoon het geduld én de tijd niet voor. (En nee, de vlucht starten en dan 6 uur iets compleet anders gaan doen is helemáál niet mijn ding...!!!
)
Ben tijdens die vlucht 3 of 4 keer even naar de sim gelopen om te kijken of alles in orde was, en een halfuur voor touchdown ben ik er weer voor gaan zitten
Gisteren random iets gedaan met 45 minuten vlucht ofzo. beetje spelen met de AP en uitzoeken hoe dat werkt.
Maar eenmaal op punt doet die copilot ook niet veel met de tca. dus vlieg je over de bestemming heen. niet eens melding om ook maar iets van landing te triggeren etc.
Nog uitzoeken waarom dat is.
Same here. Helaas de laatste tijd nog steeds te moe als ik thuis kom om te gamen, laat staan in VR.Paulus07 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:08:
Hier nog steeds een beginner dus zijn voornamelijk korte random dingen in vr en rondkijken
Gisteren random iets gedaan met 45 minuten vlucht ofzo. beetje spelen met de AP en uitzoeken hoe dat werkt.
Maar eenmaal op punt doet die copilot ook niet veel met de tca. dus vlieg je over de bestemming heen. niet eens melding om ook maar iets van landing te triggeren etc.
Nog uitzoeken waarom dat is.
Hm, tja, dat vind ik persoonlijk dan zonde van de energiekosten en de slijtage van m'n PC. Ik laat mijn PC niet 8,5 uur op topniveau draaien voor een uurtje plezier. Doodzonde. Staat dat ding voor jan doedel heet te wezen en zich te pletter te blazen met fans waarvan alle lagertjes slijten. Nee, dank u.DutchOwnage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:48:
Ik ben gewoon aan het thuiswerken tijdens zo'n vlucht van 8.5 uur als gisteren. De vlucht was precies even lang als mijn werkdag, inclusief pauze
Ben tijdens die vlucht 3 of 4 keer even naar de sim gelopen om te kijken of alles in orde was, en een halfuur voor touchdown ben ik er weer voor gaan zitten
[ Voor 3% gewijzigd door tup61 op 20-09-2022 15:14 ]
gewoon je GPU locken op 30fps .. hier kom ik niet boven de 75% uit met de GPUtup61 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:12:
[...]
Hm, tja, dat vind ik persoonlijk dan zonde van de energiekosten en de slijtage van m'n PC. Ik laat mijn PC niet 8,5 uur op topniveau draaien voor een uurtje plezier. Doodzonde. Staat dat ding voor jan doedel heet te wezen en zich te pletter te blazen met fans waarvan alle lagertjes slijten. Nee, dank u.
Dat scheelt al wat.
Wees blij dat hij niet op Gas loopt met die prijzen die ze nu hebben
En een pc moet er wel tegen kunnen hoor hier staat die bijna dag en nacht aan
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 20-09-2022 15:17 ]
:strip_exif()/f/image/vx9e9iSF9vDtf6egUhGdpQKw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gKBkHKu8qkFwXWwnxE2zR8Nz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xKybMs00geLIlhgpWDZbFW2r.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben wel benieuwd naar de RTX4080
Hoop alleen dat mijn 650W voeding dat gaat trekken.
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 20-09-2022 17:47 ]
650W vind ik persoonlijk al op het randje bij een 3080 icm een R3900, laat staan bij een 4080. Eerst maar gewoon de reviews afwachten, eens kijken wat de daadwerkelijke verbruikscijfers van de 4080 zijn na alle geruchten de afgelopen maanden. Weet je ook gelijk de prijs.ravw schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:38:
Die nieuwe RTX 40XX worden wel leuk voor FS[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd naar de RTX4080
Hoop alleen dat mijn 650W voeding dat gaat trekken.
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Met de huidige energieprijzen kijk ik meer naar een zuiniger variant dan een snellere. Heb nu nog een 3090, maar als er een zuiniger variant in de 4xxx serie komt die (bijna) hetzelfde presteert vind ik dat een betere optie.geelers schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 18:26:
[...]
650W vind ik persoonlijk al op het randje bij een 3080 icm een R3900, laat staan bij een 4080. Eerst maar gewoon de reviews afwachten, eens kijken wat de daadwerkelijke verbruikscijfers van de 4080 zijn na alle geruchten de afgelopen maanden. Weet je ook gelijk de prijs.
zo kijk ik nu ook stroomverbruik en dan de snelheidalexbl69 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:39:
[...]
Met de huidige energieprijzen kijk ik meer naar een zuiniger variant dan een snellere. Heb nu nog een 3090, maar als er een zuiniger variant in de 4xxx serie komt die (bijna) hetzelfde presteert vind ik dat een betere optie.
Ik knijp me kaart nu ook als een gek en je merk het wel dat me verbruik nu heel laag blijft
Maar toch lekker die 50 fps halen in fs dan vind ik het prima
https://twitter.com/MSFSofficial/status/1572288998042894337
[ Voor 37% gewijzigd door DutchOwnage op 20-09-2022 20:28 ]
Volgens mij is dat 17.00 uur in Amsterdam...? Lijkt me een wat aparte tijd.DutchOwnage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:27:
Morgen de dag, SU10 release! Kan iemand even de NL tijd posten?
![]()
Thx, kan wel kloppen hoor. Staat me bij dat het vaker rond die tijd was.tup61 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:29:
[...]
Volgens mij is dat 17.00 uur in Amsterdam...? Lijkt me een wat aparte tijd.
Eens, ik ook. En nu ik de MSRP van een 16GB 4080 zie is dat maar goed ook.alexbl69 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:39:
[...]
Met de huidige energieprijzen kijk ik meer naar een zuiniger variant dan een snellere. Heb nu nog een 3090, maar als er een zuiniger variant in de 4xxx serie komt die (bijna) hetzelfde presteert vind ik dat een betere optie.
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Maar je hoeft hem toch niet vol te gebruiken je kunt hem ook knijpen ...geelers schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:00:
[...]
Eens, ik ook. En nu ik de MSRP van een 16GB 4080 zie is dat maar goed ook.
gelocked zal die altijd nog beter lopen dan een 2070 full
als jij dan wel 50 % meer FPS geeft en net zo veel verbruikt vind ik het prima
Die kaart niet gelocked zal een goede verwarming worden
Vraag et aan je google assistant.DutchOwnage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:27:
![]()
Ik ben echt benieuwd wat er nu gaat komen. (ik ben zelfs een beetje bang..:+ )
Ik heb zo,n onderbuikgevoel.. dat Nvidia (het met een driver) moet gaan oplossen. Of dat de juiste keuze is.... ik betwijfel het.
Zelf denk ik toch dat Asobo een te oude engine heeft gebruikt om de basis van MSFS2020 mee te beginnen. (ik bermoed zelf code van FSX maar dit is een vermoeden)
Ik bedoel: Waarom is er niet gelijk aan DX12 begonnen. Neem nu The Crew 2 die was toch ook van Asobo. Als je ziet hoe smooth dat draait. Je zou dan zeggen die jongens kunnen echt wel wat.
En dan kom je hier en dan ben je gewoon bang van o wat gaat er nu weer niet werken (en dan bedoel ik niet alleen graphics) Maar ook knoppen op sticks enz.
Maar aan de andere kant kijk ik er ook wel naar uit. Watn het is yoch wel heerlijk om een mooie bush trip te maken. Dus lang verhaal kort
Afwachten...
Denk hierbij eerder: Nou, het was leuk om de afgelopen weken weer een paar probleemloze vluchten te hebben kunnen maken. Asobo's track record kennende zit dat er voorlopig even weer niet in.DutchOwnage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:27:
![]()
Ik ben ook altijd wel bezorgd inderdaad, maar laten we hopen op het beste. En zo niet, zal over een week of 2 wel de beta voor SU11 starten. Zo rollen we van beta naar beta.alexbl69 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:48:
[...]
Denk hierbij eerder: Nou, het was leuk om de afgelopen weken weer een paar probleemloze vluchten te hebben kunnen maken. Asobo's track record kennende zit dat er voorlopig even weer niet in.
Tik, tok: https://75x.de/countdown.php
Inderdaad, 1700uur NL
[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 21-09-2022 10:56 ]
Zou wel eens willen weten waar mijn +400 vlieguren mij al naartoe gebracht hebben.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Niet dat ik weet.Kozzmozz schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:11:
Vraagske: kan ik het logboekbestand uit MSFS exporteren en bijvoorbeeld visualiseren op een wereldkaart?
Zou wel eens willen weten waar mijn +400 vlieguren mij al naartoe gebracht hebben.
Maar waarom gebruik je niet (gratis) Sim Tool Kit Pro.
https://simtoolkitpro.co.uk/
Dat is een FLight Tracker en kun je precies zien waar je heen bent geweest op een kaart.
Je kunt de kaart ook delen zodat men je live ziet vliegen. En er zijn ook andere leuke dingen mee te doen.
[ Voor 19% gewijzigd door WeHoDo op 21-09-2022 11:17 ]
PSN: plexforce (ps4)
Zelf werk ik met Volanta.WeHoDo schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:15:
[...]
Niet dat ik weet.
Maar waarom gebruik je niet (gratis) Sim Tool Kit Pro.
https://simtoolkitpro.co.uk/
Dat is een FLight Tracker en kun je precies zien waar je heen bent geweest op een kaart.
Je kunt de kaart ook delen zodat men je live ziet vliegen. En er zijn ook andere leuke dingen mee te doen.
logfiles staan als het goed is in: C:\Users%USERNAME%\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\SystemAppData\wgs\
[ Voor 13% gewijzigd door Soliest op 21-09-2022 11:53 ]
Is het installeren van de update trouwens verplicht, of is het mogelijk dit te omzeilen door bv je internet kabel eruit te trekken? Ben je wellicht wel wat afhankelijk van je opgeslagen buffer gebieden om het er fatsoenlijk uit te laten zienalexbl69 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:48:
[...]
Denk hierbij eerder: Nou, het was leuk om de afgelopen weken weer een paar probleemloze vluchten te hebben kunnen maken. Asobo's track record kennende zit dat er voorlopig even weer niet in.
YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 - Realistic 787-10 24 HOUR Full Flig...
Een 787-10 vlucht van Beijng naar Honolulu. Maar die visuals... ik bedoel, ik vlieg zelf de 787 IRL en ik kon soms echt niet zien dat het nep was. En dit is geloof ik de stock Asobo 787 met een enkel modje voor de kist zelf.
Om ook zelf iets aan deze post te hebben: is het mogelijk om de ECL (electronic check list) zelf aan te passen naar je eigen entries? (modje ofzo).
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Hoezo? Beta is gewoon beschikbaar en heeft prima gewerkt. Ik verwacht geen rare dingen, al helemaal niet omdat ze de release al een paar keer hebben uitgesteld vanwege extra fixes.alexbl69 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:48:
[...]
Vermoedelijk is dat deels de reden dat SU10 pas vandaag beschikbaar komt.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Fixed:Allard schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:13:
Nvidia heeft nu ook een driverupdate (studio driver!) beschikbaar die problemen met SU10 moet oplossen: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/results/193244/
[DX12][Flight Simulator] Potential image corruption [3722516]
die had ik gisteren al binnenAllard schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:13:
Nvidia heeft nu ook een driverupdate (studio driver!) beschikbaar die problemen met SU10 moet oplossen: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/results/193244/
Vergeet ook niet je grote windows 11 update binnen te halen .. want anders gaat MSFS straks ook weer raar doen.
SU10 is nu wel op steam
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 21-09-2022 17:05 ]
voor windows 10 geen update nodig vermoed ik?ravw schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:04:
[...]
die had ik gisteren al binnen
Vergeet ook niet je grote windows 11 update binnen te halen .. want anders gaat MSFS straks ook weer raar doen.
SU10 is nu wel op steam
[ Voor 32% gewijzigd door djbarney op 21-09-2022 17:15 ]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc