Stop eens, nu voelt mijn ultra wide monitor kleinjorank schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:31:
[Afbeelding]
Onderweg naar Eelde.![]()
Performance valt me alles mee met een resolutie van 5120x1440 met de preset op high.
Iemand boven Nederland aan het vliegen die een quickpic kan nemen van het Lingemeer bij Tiel/Lienden?
Hoewel ik me eigenlijk ging proberen bedwingen tot de steam version morgen, toch maar snel even de Gamepass voor €1 aangeschaft, kunnen we vanavond toch eens proberen
Morgen gewoon deze versie er terug afgooien, en morgen de Steam Premium Deluxe laten installeren, hopelijk gaat het een beetje vooruit
Eigenlijk zonder problemen installatie kunnen beginnen, even region & date aangepast naar Australië en zonder problemen begon ie direct te downloaden, ondertussen al 1,5GB verder
Morgen gewoon deze versie er terug afgooien, en morgen de Steam Premium Deluxe laten installeren, hopelijk gaat het een beetje vooruit
Eigenlijk zonder problemen installatie kunnen beginnen, even region & date aangepast naar Australië en zonder problemen begon ie direct te downloaden, ondertussen al 1,5GB verder
[ Voor 23% gewijzigd door Matsooh op 17-08-2020 21:42 ]
Zijn er eigenlijk al cheat sheets voor alle keyboard commands ? Wellicht is het allemaal standaard/gekend voor FSX spelers, maar voor nieuwe mensen zou het wel handig zijn.
Overigens vind ik niet hoe ik Throttle kan mappen. De Control settings lijken enkel Throttle Up en Down te hebben, maar niets om het te mappen naar een continue slider.
Overigens vind ik niet hoe ik Throttle kan mappen. De Control settings lijken enkel Throttle Up en Down te hebben, maar niets om het te mappen naar een continue slider.
Hahaha ik heb mij nog kunnen inhouden, morgen even mijn Honeycomb Yoke ophalen vanuit het werk kan ik meteen goed beginnenMatsooh schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:40:
Hoewel ik me eigenlijk ging proberen bedwingen tot de steam version morgen, toch maar snel even de Gamepass voor €1 aangeschaft, kunnen we vanavond toch eens proberen![]()
Links staat ergens 'assigned'. Dit kan je naar 'all' of 'essential' veranderen, dan krijg je meer dingen te zienTwixie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:43:
Zijn er eigenlijk al cheat sheets voor alle keyboard commands ? Wellicht is het allemaal standaard/gekend voor FSX spelers, maar voor nieuwe mensen zou het wel handig zijn.
Ja, had alles met Essential gedaan. Niet aan gedacht om eens te checken of die misschien onder All staat (zou wel vreemd zijn, want lijkt me toch echt wel een heel basic control, het vreemde is dat Aileron/Rudder/Pitch wel zowel optie voor up/down als voor postioneel heeft).MoietyMe schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:46:
[...]
Links staat ergens 'assigned'. Dit kan je naar 'all' of 'essential' veranderen, dan krijg je meer dingen te zien
EDIT: 'postioneel' heet dus gewoon 'axis' en vreemd genoeg stond Rudder Axis dus inderdaad niet in de Essential controls, maar wel bij All.
[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 17-08-2020 22:59 ]
Mijn Eerste indruk
Ik heb geen beest van een Pc
gtx1080
16gb
ssd
en I7
Maar toch kan ik op 1080 Prima vliegen op ultra.
Heb met Xbox controller gevlogen. Morgen mijn setup aan sluiten heb te weinig usb poorten
Negatief:
oude bing kaart
Had meer van de AI scenery verwacht. (boven Nederland)
Positief
Geluid
Mooie momenten grafisch goed!
Dit gaat weer uren vliegen (en geld) kosten!
Ga proberen of ik Rotterdam x en LelystadX van Aerosoft kan overzetten....
Verrast van de Boxed versie met mooie leuke extra's (nog zelfd 10% korting op mijn volgende aankoop bij Aerosoft.
Ik wacht met smart op VR!
gtx1080
16gb
ssd
en I7
Heb met Xbox controller gevlogen. Morgen mijn setup aan sluiten heb te weinig usb poorten
Negatief:
oude bing kaart
Positief
Geluid
Verrast van de Boxed versie met mooie leuke extra's (nog zelfd 10% korting op mijn volgende aankoop bij Aerosoft.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Oh dat is inderdaad vreemdTwixie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:47:
[...]
Ja, had alles met Essential gedaan. Niet aan gedacht om eens te checken of die misschien onder All staat (zou wel vreemd zijn, want lijkt me toch echt wel een heel basic control, het vreemde is dat Aileron/Rudder/Pitch wel zowel optie voor up/down als voor postioneel heeft).

Behangetje had wel wat strakker gekundjorank schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:31:
[Afbeelding]
Onderweg naar Eelde.![]()
Performance valt me alles mee met een resolutie van 5120x1440 met de preset op high.
Maar damn wat een scherm!

Man dat wordt een lange dag op kantoor morgen

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 17-08-2020 21:53 ]
Beetje offtopic maar volgens mij is dat het geval bij het nieuwere model, de odyssey G9.ravw schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:37:
[...]
dit is niet diegene die terug gestuurt moet worden ivm loslatende scherm of problemen bij het uitpakken
want die zijn tijdelijk uit dehandel gehaald hoorde ik of is dat een andere model van Samsung
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Ik kan je bij deze vertellen dat de t16000m een héle fijne stick is!!! Ik heb hem sinds enkele dagen na jaren gevlogen te hebben met een basis thrustmaster model. Wat is die t16000 fijn zegChrisuu01 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:55:
Nou ik moet nog wel leren vliegen met de gamepad gaat het allemaal wel erg rommelig veel te gevoelig.
Gelukkig komt morgen een tweedehands Thrustmaster t.16000m binnen.
Maar wel mijn huis gezien let even niet op de veel te scherpe bochthoek ik heb letterlijk voor het eerst gevlogen.![]()
[Afbeelding]
Wie weet springt ORBX hierop in he, de basis is al erg goed. Maar ORBX kan de fijne details geven.appie35 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:49:
Mijn Eerste indruk
gtx1080
16gb
ssd
en I7
Negatief:
oude bing kaart
Positief
Geluid
Weet iemand of je de flight instrumenten (bijv. de GN1000) net als bij X-plane naar een tweede monitor (Touchscreen) kunt slepen en vandaar uit bedienen?
[ Voor 5% gewijzigd door R2L op 17-08-2020 22:03 ]
Hoe heb je met de controller gevlogen ik vind het allemaal erg gevoelig en nerveus.appie35 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:49:
Mijn Eerste indruk
gtx1080
16gb
ssd
en I7
Autopilot is wel erg wiebelig nog, in ieder geval in de A320. Hopelijk komen daar snel fixes voor want het is nu eerder een schommelschip dan een vliegtuig 
Desalniettemin genieten geblazen hoor tijdens m'n vluchtje van Bergen naar Oslo. In de schemering opstijgen en nu in het pikkedonker over Noorwegen
Desalniettemin genieten geblazen hoor tijdens m'n vluchtje van Bergen naar Oslo. In de schemering opstijgen en nu in het pikkedonker over Noorwegen
Tesla M3LR '21
Als het dezelfde onder grond heeft als FSx kan datR2L schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:01:
Weet iemand of je de flight instrumenten (bijv. de GN1000) net als bij X-plane naar een tweede monitor (Touchscreen) kunt slepen en vandaar uit bedienen?
heb ook nog een Touchscreen staan
toen ooit eens nieuw gekocht maar nooit goed werkend gekregen
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 17-08-2020 22:06 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Performance valt toch wel vies tegen. Met een i7-7700k, 16GB ram, 1070ti in SLI kan ik net aan op medium (en 1080p) vliegen boven 3d (photogrammetry) steden zoals New York. Als ik hogere settings gebruik daalt mijn fps onder de 15.
Is dat deze die je zo fijn vindt?flugelisoke schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:58:
[...]
Ik kan je bij deze vertellen dat de t16000m een héle fijne stick is!!! Ik heb hem sinds enkele dagen na jaren gevlogen te hebben met een basis thrustmaster model. Wat is die t16000 fijn zeg
https://www.coolblue.nl/p...0G5wz3EAAYASAAEgIa3fD_BwE
Het voelt net alsof we naar oud en nieuw aftellen! Kijk er echt naar uit op al mijn vakantiebestemmingen weer opnieuw te ontdekken. Morgen nog een dagje werken en dan is het 's avonds zo ver!
Wat me trouwens heel erg verbaast is dat de verhalen heel erg wisselen: de een zegt met een monster pc toch nog moeite te hebben om de game op ultra te spelen, terwijl ik ook veel mindere pc's voorbij zie komen en daarvan wordt dan gezegd dat de game moeiteloos draait...
Exact!Timbox88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:07:
[...]
Is dat deze die je zo fijn vindt?
https://www.coolblue.nl/p...0G5wz3EAAYASAAEgIa3fD_BwE
Ik heb de Airbus edition. Super gaaf! Eerste keer dat ik met een joystick vlieg. Werkt goed. Ook de rudder.
Het verschil zit hem erin waar je vliegt: Op een standaard vliegveld of volledig AI dorp/stad lukt het vaak wel om de settings op ultra te zetten. Maar als je dan een gedetailleerd vliegveld of photogammetry stad bekijkt gaat je fps heel snel omlaag.Timbox88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:09:
Wat me trouwens heel erg verbaast is dat de verhalen heel erg wisselen: de een zegt met een monster pc toch nog moeite te hebben om de game op ultra te spelen, terwijl ik ook veel mindere pc's voorbij zie komen en daarvan wordt dan gezegd dat de game moeiteloos draait...
Airbus edition ziet er fantastisch uit ook, hardware is volgens mij totaal gebasseerd op de t16000m dus dat zit wel goedturkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:12:
[...]
Ik heb de Airbus edition. Super gaaf! Eerste keer dat ik met een joystick vlieg. Werkt goed. Ook de rudder.
Ah ja, snap ik! Naja, ik ga het morgen beleven!Cekstuffertz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:13:
[...]
Het verschil zit hem erin waar je vliegt: Op een standaard vliegveld of volledig AI dorp/stad lukt het vaak wel om de settings op ultra te zetten. Maar als je dan een gedetailleerd vliegveld of photogammetry stad bekijkt gaat je fps heel snel omlaag.
Ik heb alles weer op Nederland gezet. Maar even afwachten tot 00:00.
Iemand enig idee waarom de kwaliteit op full-hd en ultra zo laag lijkt te zijn?
Iemand enig idee waarom de kwaliteit op full-hd en ultra zo laag lijkt te zijn?
Ja deze editie heeft wel een knop om de rudders uit te schakelen. Volgens mij hele minimale verschillen.flugelisoke schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:13:
[...]
Airbus edition ziet er fantastisch uit ook, hardware is volgens mij totaal gebasseerd op de t16000m dus dat zit wel goedJe hebt echt een degelijke pook in je hand met een precieze besturing.
Die van mij zou een dezer dagen ook binnen moeten komen, ben benieuwd! MSFS is nu aan het downloaden. Ga voor rudders kijken of ik mijn Racesim pedalen (T300RS) kan gaan gebruiken! Zou moeten kunnen met het nodige tweaken.turkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:12:
[...]
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik zie dat je ook deze versie hebt, waarbij je dus nog een throttle en pedalen krijgt. Heeft dat meerwaarde of kun je met 'alleen' de joystick prima uit de voeten?flugelisoke schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:13:
[...]
Airbus edition ziet er fantastisch uit ook, hardware is volgens mij totaal gebasseerd op de t16000m dus dat zit wel goedJe hebt echt een degelijke pook in je hand met een precieze besturing.
https://www.mediamarkt.nl...-flight-pack-1485771.html
Dit is de reden dat ik nog op 1080p blijf. Ik wil met de allerhoogste settings bij wijze van spreke vloeiende beelden hebben boven New York.Cekstuffertz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:13:
[...]
Het verschil zit hem erin waar je vliegt: Op een standaard vliegveld of volledig AI dorp/stad lukt het vaak wel om de settings op ultra te zetten. Maar als je dan een gedetailleerd vliegveld of photogammetry stad bekijkt gaat je fps heel snel omlaag.
Ik weet dat er op de stick zelf ook een thottle zit, dus in principe kan je met enkel de stick al aardig uit de voeten. Kijken hoe je het vindt en later upgraden met evt andere rudder-pedalen en throttle misschien een optie? Zo ga ik het doen!Timbox88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:16:
[...]
Ik zie dat je ook deze versie hebt, waarbij je dus nog een throttle en pedalen krijgt. Heeft dat meerwaarde of kun je met 'alleen' de joystick prima uit de voeten?
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik heb de versie met de throttle, je kan ook prima uit de voeten met alleen de joystick.Timbox88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:16:
[...]
Ik zie dat je ook deze versie hebt, waarbij je dus nog een throttle en pedalen krijgt. Heeft dat meerwaarde of kun je met 'alleen' de joystick prima uit de voeten?
Dat ligt niet aan jou misschien heb je hier wat aanChrisuu01 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:55:
Nou ik moet nog wel leren vliegen met de gamepad gaat het allemaal wel erg rommelig veel te gevoelig.
Gelukkig komt morgen een tweedehands Thrustmaster t.16000m binnen.
Maar wel mijn huis gezien let even niet op de veel te scherpe bochthoek ik heb letterlijk voor het eerst gevlogen.![]()
[Afbeelding]
YouTube: Tutorial #2 - Peripheral Control Setup - Microsoft Flight Simulator
Zeker het gedeelte van de deadzone
Wat is je setup?tanh92 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:17:
[...]
Dit is de reden dat ik nog op 1080p blijf. Ik wil met de allerhoogste settings bij wijze van spreke vloeiende beelden hebben boven New York.
nee dat haal het niet bij de echte rudders pendalen ... omdat het naar voren en naar achter halen van de pendalen de rudder in werking gesteld word en bij het normaal intrappen van het pendaal de brakesCraftop schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:16:
[...]
Ga voor rudders kijken of ik mijn Racesim pedalen (T300RS) kan gaan gebruiken! Zou moeten kunnen met het nodige tweaken.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Misschien een hele domme vraag, maar waar gebruik je eigenlijk de pedalen voor?Craftop schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:17:
[...]
Ik weet dat er op de stick zelf ook een thottle zit, dus in principe kan je met enkel de stick al aardig uit de voeten. Kijken hoe je het vindt en later upgraden met evt andere rudder-pedalen en throttle misschien een optie? Zo ga ik het doen!
Zie: YouTube: Tutorial #2 - Peripheral Control Setup - Microsoft Flight SimulatorChrisuu01 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:03:
[...]
Hoe heb je met de controller gevlogen ik vind het allemaal erg gevoelig en nerveus.
Weet ik en snap ik, maar ik moet ergens mee beginnen toch? Ik ga nu nog niet rudder pedalen kopen, dat komt later, dus wil het op zijn minst proberen. Probeer ook eens het positieve ervan in te zien, in plaats van enkel negatief reageren op zulke ideeen... Enkel met een stick is ook niet 'het echte nabootsen', maar geeft je wel plezier.ravw schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:19:
[...]
nee dat haal het niet bij de echte rudders pendalen ... omdat het naar voren en naar achter halen van de pendalen de rudder in werking gesteld word en bij het normaal intrappen van het pendaal de brakes
[ Voor 6% gewijzigd door Craftop op 17-08-2020 22:24 ]
Roer. Heb je nodig voor coordinated flight. Als je een bocht maakt verandert de airflow en dus luchtweerstand over de vleugels op een manier die je met het roer corrigeert. Sommige toestellen gebruiken pedalen ook voor neuswiel sturen.Timbox88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:19:
[...]
Misschien een hele domme vraag, maar waar gebruik je eigenlijk de pedalen voor?
ryzen 3600
32gb 3200mhz
5700 xt
1tb m2 ssd
Ik heb deze setup speciaal voor FS samengesteld zo'n 3 maanden geleden. Heb verder nooit op een resolutie hoger dan 1080p gespeeld, dus weet eigenlijk ook niet wat ik mis bij 1440p. Ik denk namelijk niet dat deze setup 1440p op ultra boven new york gaat trekken, maar we gaan het zien.
Erg jammer dat je em niet alvast kan downloaden en dan om 12 uur kan spelen.
Misschien een tip voor wie het nog niet weet, met je standaard Pause button op je keyboard blijf je in de lucht hangen en kun je mooie screenshots nemen.
Ik zocht die knop maar in de settings is hij niet assigned.......maar de knop werkt dus wel
Ik zocht die knop maar in de settings is hij niet assigned.......maar de knop werkt dus wel
Ik denk dat New York op Ultra heel krap gaat worden op 1080p, denk dat High nog wel moet lukken.tanh92 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:24:
[...]
ryzen 3600
32gb 3200mhz
5700 xt
1tb m2 ssd
Ik heb deze setup speciaal voor FS samengesteld zo'n 3 maanden geleden. Heb verder nooit op een resolutie hoger dan 1080p gespeeld, dus weet eigenlijk ook niet wat ik mis bij 1440p. Ik denk namelijk niet dat deze setup 1440p op ultra boven new york gaat trekken, maar we gaan het zien.
Hoe kan je zoeken op stad/dorp zodat je POI kan maken? Snap er maar weinig van...
Want? Ik heb een 3700x, 5700xt en 16gb ram en 1080p Ultra draait overal en in alle weersomstandigheden perfect.Cekstuffertz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:26:
[...]
Ik denk dat New York op Ultra heel krap gaat worden op 1080p, denk dat High nog wel moet lukken.
Dat had ik ook gemerkt in de beta. Ik hoopte eigenlijk dat dit met de release wel zou zijn opgelost. Soms wilde ik de hoogte instellen met de verticale stijging (ik ken de term niet), maar dan gebeurde er niks. Ik probeerde het vervolgens opnieuw en toen werkte het wel opeens. Heb jij daar toevallig iets van gemerkt?London schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:04:
Autopilot is wel erg wiebelig nog, in ieder geval in de A320. Hopelijk komen daar snel fixes voor want het is nu eerder een schommelschip dan een vliegtuig
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ook boven New York?turkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:31:
[...]
Want? Ik heb een 3700x, 5700xt en 16gb ram en 1080p Ultra draait overal en in alle weersomstandigheden perfect.
hahah veel negatieve reakties op steam ..... omdat veel mensen al de retail kunnen spelen maar bij steam nog niets ..... en volgens de berichten gaat dat pas over een uurtje of 7 beginnen
maar we zien wel
..... ik wacht tot 00:05 en dan ga ik me bed ook op zoeken
kan straks lachen worden met de beoordelingen op steam , zal wel eerste dag allemaal negatief worden omdat er geen preload was
maar mensne met de MS store dus wel konden spelen
maar we zien wel
kan straks lachen worden met de beoordelingen op steam , zal wel eerste dag allemaal negatief worden omdat er geen preload was
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 17-08-2020 22:38 ]
Als je gebruik maakt van de windows versie, kun je hem al wel downloaden. Ga in het optie menu van windows naar region, en selecteer bijvoorbeeld 'Australie', start de windows store opnieuw op en voila, je kunt hem downloaden.tanh92 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:24:
[...]
ryzen 3600
32gb 3200mhz
5700 xt
1tb m2 ssd
/f/image/ZgoLeoZOpvdzVxxIRJ5NQ77Q.png?f=fotoalbum_large)
Het downloaden is nou niet super snel hier. Continu 50Mbps terwijl ik 100Mbps kan halen.
Zit nu op 40GB van de 90GB sinds 20:00. Is er nog iets te doen om wat meer snelheid er uit te halen?
Playstation was na maanden lang niet gebruiken aan gegaan en begon van alles te downloaden...
Leuk feitje: blijkbaar komt de update vanaf Cloudfront (AWS). Zouden ze in Azure even geen resources hebben
Zit nu op 40GB van de 90GB sinds 20:00. Is er nog iets te doen om wat meer snelheid er uit te halen?
Playstation was na maanden lang niet gebruiken aan gegaan en begon van alles te downloaden...

Leuk feitje: blijkbaar komt de update vanaf Cloudfront (AWS). Zouden ze in Azure even geen resources hebben

[ Voor 37% gewijzigd door Remz op 17-08-2020 22:56 ]
Ik zit nog even te pielen met camera standen.
Ik heb 'm in mn gamecloud (en speel net even) op m'n Mac dus niet alle sneltoetsen pakt ie.
Ik heb 'm in mn gamecloud (en speel net even) op m'n Mac dus niet alle sneltoetsen pakt ie.
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Zou niet weten wat, alle achtergronddingen uitzetten. Ik zit op 98.6 Mbps van de 100, dus je zou er meer uit moeten kunne halen.Remz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:37:
Het downloaden is nou niet super snel hier. Continu 50Mbps terwijl ik 100Mbps kan halen.
Vertical speed niet, maar was wel opeens m'n koers kwijt op de hud. Kwam er daardoor ook pas boven Oslo achter dat ik er al was, dus moest een extra rondje vliegen om 'm manual te kunnen landen (want de autopilot was duidelijk de weg kwijt..).RobinNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:33:
[...]
Dat had ik ook gemerkt in de beta. Ik hoopte eigenlijk dat dit met de release wel zou zijn opgelost. Soms wilde ik de hoogte instellen met de verticale stijging (ik ken de term niet), maar dan gebeurde er niks. Ik probeerde het vervolgens opnieuw en toen werkte het wel opeens. Heb jij daar toevallig iets van gemerkt?
Tis nog ff wennen allemaal en er zitten duidelijk nog wat bugs in, maar speelbaar is het zeker. Performance is so so, ik leg me maar neer bij ~30 fps gemiddeld. Gelukkig is dat ok voor flight sims.
Tesla M3LR '21
Microsoft communiceert over de tijden (zie Discord, officiële website, social media etc), maar mensen plaatsen direct berichten zonder eerst even te zoeken op het internet. Even snel op Google zoeken krijg je het resultaat direct te zien, maar dat is voor sommige mensen al te veel gevraagd.ravw schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:34:
hahah veel negatieve reakties op steam ..... omdat veel mensen al de retail kunnen spelen maar bij steam nog niets ..... en volgens de berichten gaat dat pas over een uurtje of 7 beginnen
maar we zien wel
@London Wat als je je vliegtuig bij de gate staat, motoren aan hebt gezet, parking break hebt uitgezet en vervolgens de AI je vliegtuig laat besturen? In de beta ging je vanuit het niets de lucht in

[ Voor 13% gewijzigd door RobinNL op 17-08-2020 22:43 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dit probeer ik ook uit te vogelen. Je kunt direct ergens gaan vliegen door iets op de wereldbol te kiezen maar ik wil als ik ergens overheen vlieg direct een POI maken.RaiseCain schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:30:
Hoe kan je zoeken op stad/dorp zodat je POI kan maken? Snap er maar weinig van...
Dat zou met mijn joystick button 1 moeten kunnen maar er gebeurd vrij weinig.
Bon, de trim bedienen met een Logitech Xtreme 3D Pro is dus geen goeie optie (met knopjes). Krijg dat nooit volledig goed, zou echt met een draaiwiel moeten kunnen. Tips voor controller? Die logitech is niet slecht, maar heb gevoel dat die niet echt 'flightsim-ideaal' is (eerder voor fighter stuff).
Zojuist de flight training in de Cessna 152 afgemaakt, erg leuk om mee te beginnen als je geen idee hebt hoe alles werkt.
Wat ik wel jammer vindt is dat er daarna geen tutorials meer zijn, ik zou het bijvoorbeeld cool vinden als er ook tutorials zijn over bijvoorbeeld jets/airlines, of over hoe de G1000 en autopilot gebruikt kunnen worden.
Wat ik wel jammer vindt is dat er daarna geen tutorials meer zijn, ik zou het bijvoorbeeld cool vinden als er ook tutorials zijn over bijvoorbeeld jets/airlines, of over hoe de G1000 en autopilot gebruikt kunnen worden.
YouTube: Tutorial #5 - Find ANY House - Microsoft Flight SimulatorPuckStar schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:51:
[...]
Dit probeer ik ook uit te vogelen. Je kunt direct ergens gaan vliegen door iets op de wereldbol te kiezen maar ik wil als ik ergens overheen vlieg direct een POI maken.
Dat zou met mijn joystick button 1 moeten kunnen maar er gebeurd vrij weinig.
Hmm mijn flightstick wordt herkend, maar de input moet helemaal handmatig geconfigureerd worden
En welke heb je als ik vragen mag? Ben aan het twijfelen of ik morgen niet toch even een Logitech Yoke ophaal.sandpatt schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:56:
Hmm mijn flightstick wordt herkend, maar de input moet helemaal handmatig geconfigureerd worden
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Idem hier.Luuk2015 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:53:
Zojuist de flight training in de Cessna 152 afgemaakt, erg leuk om mee te beginnen als je geen idee hebt hoe alles werkt.
Vraag me af hoe de ervaren simmers hier meer advanced training gedaan hebben ? Ik neem aan dat er een toch iets systematischer approach moet zijn dan wat YouTube videos en dergelijke op te zoeken ? Zijn hier boeken voor oid, want de materie gaat wellicht zeer diep als je bvb ook alles over navigatie, ATC, enz wil gaan leren.
Daar liep ik dus ook tegenaan.sandpatt schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:56:
De X52 werd wel herkend maar geen enkele toets of as was toegewezen.
Dus nu alles zelf maar beetje bij beetje configureren.
Goede nieuws is dan wel dat je de knopjes kan configureren zoals je zelf wilt.
Heeft ook wel zijn voordeel toch??
Gebeurt weinig verder dus dat lijkt gefixed te zijn.RobinNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:41:
[...]
Microsoft communiceert over de tijden (zie Discord, officiële website, social media etc), maar mensen plaatsen direct berichten zonder eerst even te zoeken op het internet. Even snel op Google zoeken krijg je het resultaat direct te zien, maar dat is voor sommige mensen al te veel gevraagd.
@London Wat als je je vliegtuig bij de gate staat, motoren aan hebt gezet, parking break hebt uitgezet en vervolgens de AI je vliegtuig laat besturen? In de beta ging je vanuit het niets de lucht in
Wat overigens ook niet goed werkte (of misschien deed ik iets verkeerds?) is een ILS approach in de A320. Kreeg de diamonds niet actief. Wist daarnaast ook niet zo goed hoe ik de radio freq kon vinden voor de runway zonder er een chart bij te zoeken. Is dat überhaupt mogelijk in MSFS?
Tesla M3LR '21
Thanks die had ik al gezien maar ik wil gewoon direct tijdens vliegen een POI kunnen maken/bewaren.
Maar waarschijnlijk kan dat niet.
[ Voor 4% gewijzigd door PuckStar op 17-08-2020 23:02 ]
Welke stick/yoke is aan te raden? Mijn Logitech Xtreme voldoet niet (vooral te moeilijk om te trimmen).
@Timbox88 Daarnaast gebruik je ze als linker- en rechter rem. Je kan die pedalen dan vergelijken met een het stuur van een fiets: Met je voeten duw je het stuur naar links of rechts om het roer te bedienen, en met de bovenkant van je voet kan je ook, net als bij handremmen, de linker en/of rechterrem bedienen. Op de grond gebruik je beide remmen om af te remmen, of alleen links of rechts om het vliegtuig te helpen sturen.dawg schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:23:
[...]
Roer. Heb je nodig voor coordinated flight. Als je een bocht maakt verandert de airflow en dus luchtweerstand over de vleugels op een manier die je met het roer corrigeert. Sommige toestellen gebruiken pedalen ook voor neuswiel sturen.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
In de standard edition hebben 12 v/d 20 vliegtuigen een stick, de cessna's/beachcraft en boeing zijn met een yoke. Je moet je eerder afvragen waarin je wilt vliegen. Een Cessna met een joystick voelt normaal aan, zo'n sportvliegtuig met een yoke is dan weer een beetje raar.Kuusj schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:58:
[...]
En welke heb je als ik vragen mag? Ben aan het twijfelen of ik morgen niet toch even een Logitech Yoke ophaal.
Hmm dat wist ik niet, bedankt voor de info! Toch maar even met een normale Xbox One controller spelen dan.Borentos schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:08:
[...]
In de standard edition hebben 12 v/d 20 vliegtuigen een stick, de cessna's/beachcraft en boeing zijn met een yoke. Je moet je eerder afvragen waarin je wilt vliegen. Een Cessna met een joystick voelt normaal aan, zo'n sportvliegtuig met een yoke is dan weer een beetje raar.
Weet er iemand wat er voor zorgt dat het laden van als je wilt gaan vliegen zo lang duurt? Duurt toch wel een goede twee/drie minuten elke keer.
Is vrij normaal voor een flightsim, alles moet gerenderd worden en in dit geval ook gestreamd dus dat neemt wat tijd in beslag.Cekstuffertz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:14:
Weet er iemand wat er voor zorgt dat het laden van als je wilt gaan vliegen zo lang duurt? Duurt toch wel een goede twee/drie minuten elke keer.
Ik heb net de Honeycomb yoke en die vind ik tenminste echt geweldiglapino schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:03:
Welke stick/yoke is aan te raden? Mijn Logitech Xtreme voldoet niet (vooral te moeilijk om te trimmen).
https://flyhoneycomb.com/
De Bravo Throttle Quadrant die nog moet uitkomen ziet er ook echt mooi uit.
[ Voor 11% gewijzigd door rejer op 17-08-2020 23:26 ]
Ai niet gebruiken ( uitzetten ) dan gaat het al wat vluggerCekstuffertz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:14:
ook schaduwen en hoe ver je dingen kunt zien
alles wat die moet inladen heeft tijd nodig maar 2 a 3 min is niet lang voor en FS hoor ..
4 a 5 min ben ik wel gewent met XP 11
met mijn FS2000 / FS X heb ik wel meer dan 10 min moeten wachten eer je eindelijk kan gaan vliegen zeker als ej veel vliegvelden en mesh heb geinstaleerd
Het is een flinke hoeveelheid aan data om in te ladan. Maar wat is 2/3 minuten laden als je vervolgens uren kan blijven vliegen zonder dat er iets hoeft te laden tussendoor? Lijkt me het wachten wel waard toch. Er zal altijd wel iets op of aan te merken zijn zo natuurlijk..Cekstuffertz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:14:
Thrustmaster T-Flight Hotas X PS3Kuusj schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 22:58:
[...]
En welke heb je als ik vragen mag? Ben aan het twijfelen of ik morgen niet toch even een Logitech Yoke ophaal.
Overigens ben ik erg te spreken over de performance. Erg stabiele fps
Boven landelijk België: 45fps
Boven Queens NY: 38fps
Boven Manhattan: 35 fps
3440x1440, high end preset, 16x AA
Dit alles op:
i5 8600k @5ghz
rtx2070
32gb
Steam ligt er uit voor mij... dat word alsnog vroeg slapen!
Hij loopt bij mij gewoon op mijn maximale internetsnelheid (60mbit/s), alleen heeft je systeem zelf ook wel invloed op de tijd aangezien hij rond de 25% van de tijd van alles uit zit te pakken.Er!k schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:35:
Nog 25 minuten te gaan... Hoop dat de downloadsnelheid een beetje acceptabel is
Steam kan zowieso pas morgenochtend vanaf 06:00?NinjaTrek2891 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:37:
Steam ligt er uit voor mij... dat word alsnog vroeg slapen!
Je bent wel erg laat hoor xD Hij staat sinds vanochtend 09:01 op de site. Bijna 15 uur geleden
[ Voor 8% gewijzigd door RobinNL op 17-08-2020 23:41 ]
kreeg hem pas net binnen :-)
Man man... sommige sites kunnen geen timezones uitleggen. Waardoor ik dacht dat EST European Standard Time werd..Er!k schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:39:
[...]
Steam kan zowieso pas morgenochtend vanaf 06:00?
Mooi, welterusten!
de MS store is 00:00 en de Steam store is 6:00NinjaTrek2891 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:41:
[...]
Man man... sommige sites kunnen geen timezones uitleggen. Waardoor ik dacht dat EST European Standard Time werd..
Mooi, welterusten!
Vraag me af wat voor GPU ik nodig ga hebben voor 1440p op high 60FPS met dips naar maximaal 45
En wellicht nog een ryzen 3600X of 2700X er tegenaan gooien? Zit nou op een 1700 die op 3,7Ghz draait
Weet niet hoe erg het gaat helpen een cpu vervanging.
En wellicht nog een ryzen 3600X of 2700X er tegenaan gooien? Zit nou op een 1700 die op 3,7Ghz draait
Lol, steam ligt eruit
PSN: plexforce (ps4)
Als je de sim installeert stelt hij zelf de preferred settings voor. Ik zou zeggen, ga lekker vliegen en dan zie je het vanzelfChrisuu01 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:51:
Vraag me af wat voor GPU ik nodig ga hebben voor 1440p op high 60FPS met dips naar maximaal 45
Ja eigenschuld moeten FS2020 maar op 00:00 uitgeven
dat gaat morgen ochend wat worden om 6 uur ...
Er zijn wat issues met de Disc check, ook bij digitale aankoop. Ben benieuwd of we om 00:00 "normaal" kunnen gaan installeren..
- https://forums.flightsimu...disc-in-tray-check/123031
Wellicht handig voor de mensen die met de regio wijziging bezig zijn geweest:
- https://forums.flightsimu...ugs-megathread/121812/162
Moet je dan alles opnieuw installeren? Dus zorgen die commands voor een uninstall?Dennischo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:56:
Volgens mij gaat dat enkel over de Store dus niet over de game.Cekstuffertz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:58:
[...]
Moet je dan alles opnieuw installeren? Dus zorgen die commands voor een uninstall?
hier geen problemen met Disc checkDennischo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:56:
Er zijn wat issues met de Disc check, ook bij digitale aankoop. Ben benieuwd of we om 00:00 "normaal" kunnen gaan installeren..
Gaat om de store. Vooral van toepassing voor de mensen die nog Premium / Deluxe hebben, die zullen wel opnieuw moeten gaan installeren zover ik het heb begrepenCekstuffertz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:58:
[...]
Moet je dan alles opnieuw installeren? Dus zorgen die commands voor een uninstall?
Hier ook niet! Update vanuit FS lijkt dan te hebben geholpen 19 minuten geleden
[ Voor 25% gewijzigd door Dennischo op 18-08-2020 00:05 ]
BAM en steam nog steeds plat
https://allestoringen.nl/storing/steam/kaart/ wel toevallig in veel gebieden waar mensen verwachten dat ze FS2020 konden downloaden
https://allestoringen.nl/storing/steam/kaart/ wel toevallig in veel gebieden waar mensen verwachten dat ze FS2020 konden downloaden
Ik heb alleen m'n regio terugveranderd en FS opgestart, krijg nu een update van 4GB voor m'n kiezen.
Heb premium deluxe pre-ordered, maar via gamepass standard installed.
/f/image/E881UPndl7SXZBFoM4xJFyOB.png?f=fotoalbum_large)
Zo te zien dl hij eham, dus het lijkt voor mij automatisch allemaal goed te gaan :-)
Update: yes alles zit er nu in
dat ging gelukkig lekker makkelijk, nu enkel nog even de gamepass opzeggen ;-)
Heb premium deluxe pre-ordered, maar via gamepass standard installed.
/f/image/E881UPndl7SXZBFoM4xJFyOB.png?f=fotoalbum_large)
Zo te zien dl hij eham, dus het lijkt voor mij automatisch allemaal goed te gaan :-)
Update: yes alles zit er nu in
[ Voor 90% gewijzigd door mvbo op 18-08-2020 00:16 ]
Hier ook niks met de MS store, ik kan de schijf selecteren en dan lijkt het of de site bevriest, niks word gedownload
Hmm ik krijg een disc check, gewoon de standard uit de store gedownload eerder vanavond...
Bij mij wil hij maar 1GB downloaden, dan geeft ie 'fout' aan en is het over met de pret.Vedrano schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 00:06:
Hier ook niks met de MS store, ik kan de schijf selecteren en dan lijkt het of de site bevriest, niks word gedownload
Weddings are basically funerals with cake.
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc