Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:53
dierkx36 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:01:
Misschien dat iemand hier het weet :

Ik ben op zoek naar een controller/controller panel met alleen draaiknoppen (4 stuks is goed, liefst 5)
Geen extra drukknoppen, alleen draaiknoppen.

Nu heb ik, zij het lang geleden, zoiets wel eens voorbij zien komen : alleen weet ik absoluut niet meer waar.
Flightsimwebshop verkoopt Sim Inoovation Knobsters , alleen 125 eurie per stuk is mij te gek.

Op het MSFS forum is er iemand die een DIY controller panel met draaiknoppen heeft gemaakt, staat alleen geen beschrijving bij hoe hij het gedaan heeft (en elektra en ik zijn over het algemeen geen goede combinatie)

Misschien dat iemand hier zoiets wat ik zoek al een keer kant en klaar bij een webshop heeft gezien :?
Misschien bestat zo iets voor ontwerpers of musici? Die gebruiken ook rare input-apperaten

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:47

Ik ben op zoek naar een controller/controller panel met alleen draaiknoppen (4 stuks is goed, liefst 5)

Nu heb ik, zij het lang geleden, zoiets wel eens voorbij zien komen : alleen weet ik absoluut niet meer waar.
Flightsimwebshop verkoopt Sim Inoovation Knobsters , alleen 125 eurie per stuk is mij te gek.

Op het MSFS forum is er iemand die een DIY controller panel met draaiknoppen heeft gemaakt, staat alleen geen beschrijving bij hoe hij het gedaan heeft (en elektra en ik zijn over het algemeen geen goede combinatie)

Misschien dat iemand hier zoiets wat ik zoek al een keer kant en klaar bij een webshop heeft gezien :?
Goedkoopste is toch nog steeds zelf maken.
Loopdeck heeft wel een paar kleinere panelen met draaiknoppen, maar daar zitten ook nog andere knoppen/displays bij en zijn niet goedkoop.
Anders kijken bij de audio winkels voor MIDI controllers. Die zijn er tegenwoordig ook met USB aansluiting en kunnen met software gemapped worden naar PC (games).
https://www.thomann.de/nl...fighter_twister_black.htm

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18

heel moeilijk is dat allemaal niet maar je moet er wel feeling voor hebben natuurlijk, je kan op youtube zoeken op arduino button of arduino flight simulator bv. Ik heb er zelf 1 gemaakt en met 3D geprinte levers ziet het er goed uit en werkt prima, zeker met de VR set op is het fijn omdat alles zit waar ik het wil hebben

Mocht je zelf aan de gang gaan dan kan je altijd vragen stellen als nodig via DM of hier

[ Voor 3% gewijzigd door Svennie op 21-03-2022 10:26 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 16:37
Maulet schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Misschien bestat zo iets voor ontwerpers of musici? Die gebruiken ook rare input-apperaten
Heb ik ook al naar zitten kijken :Y
Meeste wat ik vond was een enkel draaiknop of wel meerdere draaiknoppen maar ook sliders erbij.
Soliest schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Goedkoopste is toch nog steeds zelf maken.
Loopdeck heeft wel een paar kleinere panelen met draaiknoppen, maar daar zitten ook nog andere knoppen/displays bij en zijn niet goedkoop.
Anders kijken bij de audio winkels voor MIDI controllers. Die zijn er tegenwoordig ook met USB aansluiting en kunnen met software gemapped worden naar PC (games).
https://www.thomann.de/nl...fighter_twister_black.htm
Dit is interessant, thanks :*)
Svennie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:25:
[...]

heel moeilijk is dat allemaal niet maar je moet er wel feeling voor hebben natuurlijk, je kan op youtube zoeken op arduino button of arduino flight simulator bv. Ik heb er zelf 1 gemaakt en met 3D geprinte levers ziet het er goed uit en werkt prima, zeker met de VR set op is het fijn omdat alles zit waar ik het wil hebben

Mocht je zelf aan de gang gaan dan kan je altijd vragen stellen als nodig via DM of hier
Idd, je moet er feeling voor hebben :P
Probleem is dat ik niet bepaald bekend sta om m'n geduld :+
Daarnaast leert de ervaring dat een combinatie van elektronica en ondergetekende goed is voor wat niet geplande pofjes met bijbehorende vonken :X

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
mvbo schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 00:23:
Dit is de 787-10 die in de premium deluxe versie zit, met daarover de heavy division mod: https://github.com/Heavy-Division/B78XH

Voor de weather radar druk je op de "wxr" knop :p ground radar werkt ook gewoon
Hoe installeer je die mod? Ik heb de zip gedownload van Github ( wat ik overigens een horror-omgeving voor complete leken zoals ik vind)

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 17:10
Reinhard schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:16:
[...]

Hoe installeer je die mod? Ik heb de zip gedownload van Github ( wat ik overigens een horror-omgeving voor complete leken zoals ik vind)
Ja Github is, als je eigenlijk een simpele download site verwacht, totaal niet overzichtelijk :)

Eigenlijk installeer je hem als elke andere mod, je extract de zip, en je moved de folder (787xh dacht ik) naar de community folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 22:59

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Al eens naar dit gekeken?
https://github.com/maartentamboer/X-Touch-Mini-FS2020. Werkt goed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icarus3712
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-02 08:51

Class-echo, is ook een optie. Gaat niet teveel goedkoper zijn. Wel veel meer opties qua bediening. Qua diy een goede handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
mvbo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:32:
[...]

Ja Github is, als je eigenlijk een simpele download site verwacht, totaal niet overzichtelijk :)

Eigenlijk installeer je hem als elke andere mod, je extract de zip, en je moved de folder (787xh dacht ik) naar de community folder.
Haha, dank!. Ik zal die ene folder in de community-folder plaatsen, en dan zie ik wel hoe het uitpakt! :-)

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Dat is idd ook een goeie optie, dank je :*)
Icarus3712 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:53:
[...]

Class-echo, is ook een optie. Gaat niet teveel goedkoper zijn. Wel veel meer opties qua bediening. Qua diy een goede handleiding.
Bedankt voor het idee, alleen doe ik alles in VR.
Een touchscreen gaat dan niet zo goed werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Ik heb de laatste tijd veel last van CTD's bij het wisselen van cockpit naar external camera. Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Het gebeurt meestal op de grond en bij gebruik van de A32NX in combinatie met een scenery. Kan het komen door te weinig RAM of GPU die wat moeite heeft? 16 GB en GTX1080. CPU is een 3700X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30
Linus_BE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:55:
Ik heb de laatste tijd veel last van CTD's bij het wisselen van cockpit naar external camera. Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Het gebeurt meestal op de grond en bij gebruik van de A32NX in combinatie met een scenery. Kan het komen door te weinig RAM of GPU die wat moeite heeft? 16 GB en GTX1080. CPU is een 3700X.
Check even je livery. Sommige makers stoppen een onwijs hoge resolutie in de textures. En bekijk het toestel eerst in de hangar. Als ie daar al vastloopt is er iets mis met de livery. Verder kun je het Windows logboek nog bekijken of je een aanwijzing vindt... Tot slot als je 16gb hebt stel dan een vaste page file in van 1,5 x 16 gb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
World Update 8 is uitgesteld tot 24 maart vanwege de crash in China

https://mobile.twitter.co.../1506063926802399240?s=21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
I call bullshit... :)

Een update met 2 dagen uitstellen omdat er een vliegtuig is neergestort?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:37:
[...]

I call bullshit... :)

Een update met 2 dagen uitstellen omdat er een vliegtuig is neergestort?
Inderdaad wel een vreemde beslissing.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 16:18
Nou nou .. het is om het even wat de reden van uitstel is. Maar jullie leven wel erg in jullie virtuele wereld door een dergelijke reactie en tonen hierdoor weinig medeleven met de nabestaanden. We hebben het hierover een updatetje van een spelletje dat 3 dagen later uitkomt !!!!! ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik gebruik sinds een paar maanden ook de X Touch Mini in combinatie met SPAD.next (payware). Ik gebruik m tot nu toe alleen voor de de Garmin 1000 Nxi. De functies Direct To, Menu, FPL, PROC, CLR en ENT heb ik aan de linker knoppen toegewezen, ik heb m net zo georienteerd liggen als de knoppen in de cockpit staan- ik vlieg ook alleen in VR. Enkele draaiknoppen gebruik ik voor PUSH CURSOR mode, ALT instelling, in en uitzoomen op de Nxi map, FLC mode en speed kiezen.

Mbv SPAD.next gebruik ik trouwens een van de radio rotary knoppen (inner en outer) op mijn Saitek Radio Panel als FMS knobs (en de transfer knop als ENTER knop en ook PUSH CURSOR).

Dat levert een heel nieuw level van gebruiksgemak op van de G1000 Nxi!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ton37 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:39:
Nou nou .. het is om het even wat de reden van uitstel is. Maar jullie leven wel erg in jullie virtuele wereld door een dergelijke reactie en tonen hierdoor weinig medeleven met de nabestaanden. We hebben het hierover een updatetje van een spelletje dat 3 dagen later uitkomt !!!!! ...
Ik begrijp je reactie heel goed, en kan daar ook in komen. Maar: tragedie is orde van de dag, denk aan alle oorlogen die er altijd wel ergens zijn, de hongersnood die er ook altijd is, of wat vliegen betreft, de vliegrampen die altijd af en toe plaats vinden (Air Crash Investigation says it all). Dit uitstel vind ik totaal niet belachelijk, zeker invoelbaar, maar komt wat selectief over.

De tragedies op zich zijn verschrikkelijk... ik vind het al jaren wringen dat we hier in t westen gewoon luxe (zie bv mijn signature) leven en elders zoveel ellende is. De keuzes hierin zijn persoonlijk (blijf je hier of ga je er elders wat aan doen). Maar goed... ik raak teveel off topic zo.

We wachten natuurlijk gewoon een paar dagen en dan is er alsnog de (gratis!!!!) update.

[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 22-03-2022 08:58 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Ton37 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:39:
Heb weinig toe te voegen aan wat @flopdoc hierboven schrijft.

Enige is dat het wat mij betreft allesbehalve zuiver is dat het MSFS team dit als reden gebruikt/misbruikt om een update uit te stellen.

Inderdaad, het uitstel van een update van een spelletje is niks vergeleken bij een vliegramp, maar zij zijn degene die als eerste de link leggen. Een link waarvan ik enkel zeg dat hij op z'n minst twijfelachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 16:18
Natuurlijk mag je het proberen uit te leggen, maar dat 'helpt' voor de rest niet. Dat legitimeert de reactie niet. Je had beter niet zo kunnen reageren. Maar genoeg gezegd hierover: voor mij: case closed...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
Icarus3712 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:53:
[...]

Zelf ben ik nog steeds op zoek naar een stukje goede software welke ik op de tablet kan gebruiken. Helaas is Roccat gestopt met Power Grid en heb ik geen goed alternatief kunnen vinden.

Binnenkort deze maar proberen: https://matricapp.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Soliest op 22-03-2022 09:44 ]

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Ton37 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:20:
Natuurlijk mag je het proberen uit te leggen, maar dat 'helpt' voor de rest niet. Dat legitimeert de reactie niet. Je had beter niet zo kunnen reageren. Maar genoeg gezegd hierover: voor mij: case closed...
Dan heb je het nog steeds niet begrepen. Maar zoals je zegt; case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:55
Laten we daar idd maar snel overheen stappen, van beide kanten, want die discussie is volkomen zinloos

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Zelf ben ik nog steeds op zoek naar een stukje goede software welke ik op de tablet kan gebruiken. Helaas is Roccat gestopt met Power Grid en heb ik geen goed alternatief kunnen vinden.

Binnenkort deze maar proberen: https://matricapp.com/
Je hebt ook nog Touch Portal.

Zowel Matric als Touch portal zijn beide gratis (beperkt) te gebruiken, maar voldoende om uit te proberen. Heb voor beide de volledige app.

Dacht dat je ook nog de app van elgato (stream deck) kunt gebruiken, weet niet of deze helemaal gratis is. (EDIT: Zie dus net op de website dat ie 30 dagen gratis te gebruiken is)

https://www.elgato.com/nl/stream-deck-mobile

[ Voor 4% gewijzigd door Gameaddict op 22-03-2022 12:48 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
Vnav is vanaf nu beschikbaar op de FBW a320 in EXP.

ga meteen even mijn test vlucht ermee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
cracking cloud schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:59:
World Update 8 is uitgesteld tot 24 maart
Ik was al als een malle vanuit Australie terug aan t keren met de FBW A32NX, geeft me weer 2 dagen rust. Kan ik nog een stukje met de Caravan afleggen. Wat ik wel jammer vind is dat we eigenlijk nog zo goed als niks weten van de 'Iberia' update, welke luchthavens worden er wellicht handcrafted of welke ontbrekende zijn nu gefixed.

Wat me sinds vandaag opvalt, als ik een luchthaven selecteer in de map dan krijg ik een marketplace suggestie.

[ Voor 10% gewijzigd door cbr600f4i op 22-03-2022 20:31 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Ik was al als een malle vanuit Australie terug aan t keren met de FBW A32NX, geeft me weer 2 dagen rust. Kan ik nog een stukje met de Caravan afleggen. Wat ik wel jammer vind is dat we eigenlijk nog zo goed als niks weten van de 'Iberia' update, welke luchthavens worden er wellicht handcrafted of welke ontbrekende zijn nu gefixed.
Ik zit ook nog te kijken of ik eerst mijn rondvlucht door Australië ga afmaken. Denk het wel, ben net over de helft. Spanje/Portugal kan altijd nog wel
Wat me sinds vandaag opvalt, als ik een luchthaven selecteer in de map dan krijg ik een marketplace suggestie.
Dat is toegevoegd in de laatste sim update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Er!k schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:00:
[...]

Check even je livery. Sommige makers stoppen een onwijs hoge resolutie in de textures. En bekijk het toestel eerst in de hangar. Als ie daar al vastloopt is er iets mis met de livery. Verder kun je het Windows logboek nog bekijken of je een aanwijzing vindt... Tot slot als je 16gb hebt stel dan een vaste page file in van 1,5 x 16 gb...
Heeft niet geholpen, heb het net kunnen reproduceren met de A32NX op CYYZ (FlyTampa). Het gebeurde telkens wel als ik AIG traffic had ingeladen, misschien dat dat ergens mis loopt.

edit: niet dus :'( dan maar eens een andere scenery proberen...

[ Voor 5% gewijzigd door Linus_BE op 22-03-2022 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
cracking cloud schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Ik zit ook nog te kijken of ik eerst mijn rondvlucht door Australië ga afmaken. Denk het wel, ben net over de helft. Spanje/Portugal kan altijd nog wel
En linksom of rechtsom, de volgende World Update ligt vast op de route naar Spanje.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Dirtyrockers schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:18:
Vnav is vanaf nu beschikbaar op de FBW a320 in EXP.

ga meteen even mijn test vlucht ermee doen.
Weet je dat zeker? Ik zie er niet over terug op hun Social media kanalen. Vnav is toch wel een dingetje. Lijkt me dat ze dat wel ergens benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zit in de experimental versie, nog niet in dev of stable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
Sparkiezz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Weet je dat zeker? Ik zie er niet over terug op hun Social media kanalen. Vnav is toch wel een dingetje. Lijkt me dat ze dat wel ergens benoemen.
Zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Straks even vnav proberen. Als British Airways 1337 onderweg van Amsterdam naar Parijs Orly.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/haolDSv.png

ORLY? YARLY!

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
Iemand een idee wat er met RAVW is gebeurd? Ik was niet beslist een fan van zijn vele posts maar juist door die grote hoeveelheid valt het (mij) op dat hij al langere tijd niks meer post in dit topic. Laatste reactie was op 9 maart.

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
elboero schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:40:
Iemand een idee wat er met RAVW is gebeurd? Ik was niet beslist een fan van zijn vele posts maar juist door die grote hoeveelheid valt het (mij) op dat hij al langere tijd niks meer post in dit topic. Laatste reactie was op 9 maart.
Die is (griep)ziek.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
Aha. Goed om te weten. Beetje omkijken naar onze digitale medemens :)

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:57
Idd ik miste zijn mooie foto,s ook al.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Beetje een terugkerend onderwerp... Ben ook al tijdje beetje mijn aandacht kwijt geraakt met MSFS, maar zo nu en dan wil ik wel een vluchtje doen.
Nu heb ik al sinds FS1998 altijd fantasie problemen in 'wat zal ik gaan doen' (soort van 'ik ga netflix kijken, maar zit een uur te zappen van dingen die ik wil zien, ipv er 1 te kijken'), dus laat ik me vaak leiden door (in dit geval) OnAir.
OnAir vond ik een leuke toevoeging van MSFS, mede ook omdat ze enorm in ontwikkeling zijn.

Nu verloopt na een jr mijn abo binnenkort. En ik weet dat er vele alternatieven zijn gekomen. En voordat ik toch weer mijn abonnement zou gaan verlengen, wil ik eens gaan inventariseren welke opties ik nog meer heb.

Gebruiken jullie nog wel eens zon soort programma?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
herkenbaar voor mij.

Ik heb zelf laatst 42 the Skypark gekocht (in een aanbieding, denk rond de 25 euro en dat is eenmalig). Voor mij prima omdat het gewoon heel simpel is en ik kom nu op plekken waar ik anders niet kom.

Het feit dat het zo simpel is kan een reden zijn dat het voor mensen niet aansluit. Ik start op, kies mijn vlucht en ga naar de vertrek plaats. Voor de vorm moet ik cargo laden maar dat kan gewoon op de runway er gebeurd niet echt wat, je moet alleen 20 seconden wachten. Als je land hetzelfde, op de runway kun je de knop unload drukken en na 20 seconden is je vlucht klaar en heb je geld verdient.

Je hoeft geen vliegtuigen te kopen, en weet ik wat niet nog meer. Geen career modus, andere piloten in dienst nemen et cetera. Dus heel simpel en dat is perfect voor mij. Wel iets om rekening mee te houden als je het aanschaft.

Het is meer een ideeen generator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:06:
Ik niet. Het idee is op zich leuk maar ik vind ze te beperkend. Ik heb een tijdje SkyPark en NeoFly gebruikt maar te vaak hadden ze geen vluchten waar ik eigenlijk zou willen vliegen of de vluchten waren me net te lang of te kort. En dan 'moet' je ook nog van alles en nog wat om iets te halen of zo. Het is niet aan mij besteed. Dat OnAir zou ik zelf never nooit niet aan beginnen: ik ben sowieso geen voorstander van abonnementen en helemaal niet voor zoiets als dit.

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Hier even wat van mijn kant , je inderdaad ik lig hier nog steeds plat met de griep..
soms denk je dat het beter gaat maar dan de volgende dag is het weer terug bij af
maar goed, we komen er wel , en hartelijk dank voor de beterschap wensen

hoop zelf ook weer snel te kunnen vliegen , en weer leuke dingen te doen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
De update van MSFS is live :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wie de Developer Q&A nog wil terug zien van gisteren, deze vind je hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!
456 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:06:
Beetje een terugkerend onderwerp... Ben ook al tijdje beetje mijn aandacht kwijt geraakt met MSFS, maar zo nu en dan wil ik wel een vluchtje doen.
Nu heb ik al sinds FS1998 altijd fantasie problemen in 'wat zal ik gaan doen' (soort van 'ik ga netflix kijken, maar zit een uur te zappen van dingen die ik wil zien, ipv er 1 te kijken'), dus laat ik me vaak leiden door (in dit geval) OnAir.
OnAir vond ik een leuke toevoeging van MSFS, mede ook omdat ze enorm in ontwikkeling zijn.

Nu verloopt na een jr mijn abo binnenkort. En ik weet dat er vele alternatieven zijn gekomen. En voordat ik toch weer mijn abonnement zou gaan verlengen, wil ik eens gaan inventariseren welke opties ik nog meer heb.

Heb hier een tijd geleden de verschillende tussen de programma's neergezet:

Gameaddict in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

Heb ondertussen wel m'n OnAir abonnement stopgezet omdat ik er op dit moment te weinig gebruik van maak. Moet zeggen dat ik na de vorige beta ook even weinig meer gevlogen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Gameaddict schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Heb hier een tijd geleden de verschillende tussen de programma's neergezet:

Gameaddict in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

Heb ondertussen wel m'n OnAir abonnement stopgezet omdat ik er op dit moment te weinig gebruik van maak. Moet zeggen dat ik na de vorige beta ook even weinig meer gevlogen heb.
Thanks dit zocht ik!
Inderdaad, en zeker met het mooie weer heb ik geen zin om weer x euro aan abo uit te geven, als ik er niks mee doe.

Maar ik ga met je overzicht aan de slag!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
ik blijf dat update proces toch altijd bijzonder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:14:
ik blijf dat update proces toch altijd bijzonder vinden.
ja vind het ook niet van deze tijd meer ...
eerst basic update
dan MP WORLD UPDATE binnen halen
dan weer content manager updaten

En wat is de aankomende wu ?

ben nog steeds in bed maar gaat wel al een stuk bter

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 24-03-2022 14:17 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Lekker update ... fps in VR is weer down ze drain }:|

Ben je niet met DCS aan het k!)0t€n is het wel weer met MSFS

'k spendeer de laatste tijd meer aan flightsim instellen dan daadwerkelijk vliegen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:57
dierkx36 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:25:

'k spendeer de laatste tijd meer aan flightsim instellen dan daadwerkelijk vliegen :')
Meen je niet.. waar zit de annuleer knop :+

Ga nu updaten....

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest

Dat klinkt niet goed. Dat is dus de reden dat ik de laatste tijd niet meer vlieg. Ga wel de update starten vanavond, dan is die iig binnnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan het niet zijn dat je instellingen (weer) ergens gereset zijn? World updates zou namelijk geen verbeteringen of fixes meer bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet me wel een beetje denken aan vroeger oud fs
Toen hadden we de hardware nog niet en de mensen waren erg goed om alles goed te laten lopen
het was heel knap hoe alles zo zo mooi op je beeld werd weergegeven ...

Nu 20 jaar later
Smartphones / High End pc
Internet met een t1 lijn ... o sorry bedoel 1000mbits lijnen :9
Maar waar zijn de hersens gebleven van de mensen die de software maken ... ?

Wat is er door de laatste 2 gen nou echt aan vernieuwingen uitgebracht?
Alles komt nog voort uit de jaren 70/80/90 :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:01:
[...]

En wat is de aankomende wu ?
Deze world update is Iberië (Spanje/portugal/etc). De volgende world update is Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Deze world update is Iberië (Spanje/portugal/etc). De volgende world update is Italië.
Ja ik bedoeld eigenlijk de volgende , maar Italia is wel mooi
Maar had toch gehoopt dat ze nu eens naar Zuid America gingen / of naar Caribean

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Gameaddict schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:35:
[...]

Kan het niet zijn dat je instellingen (weer) ergens gereset zijn? World updates zou namelijk geen verbeteringen of fixes meer bevatten.
Instellingen van 1 van de control panels was weer weg, net alles weer opnieuw ingsteld.

De 337 krijg je nou ook niet meer handmatig gestart, of in ieder geval 1 motor niet (zelfs niet toggle start)
ravw schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:38:
[...]

Doet me wel een beetje denken aan vroeger oud fs
Toen hadden we de hardware nog niet en de mensen waren erg goed om alles goed te laten lopen
het was heel knap hoe alles zo zo mooi op je beeld werd weergegeven ...

Nu 20 jaar later
Smartphones / High End pc
Internet met een t1 lijn ... o sorry bedoel 1000mbits lijnen :9
Maar waar zijn de hersens gebleven van de mensen die de software maken ... ?

Wat is er door de laatste 2 gen nou echt aan vernieuwingen uitgebracht?
Alles komt nog voort uit de jaren 70/80/90 :o
Eerlijk gezegd, ik snap zoveel niet meer als het om flightsim developers gaat.

1) Ik gebruik Virpil spul, laten we rustig zeggen dat dat nou toch niet bepaald een onbekend merk is.
Om de update kan ik hier WEER alles opnieuw instellen.
(assen die niet kloppen/omdraait zijn, toggle switches die niet worden herkend etc ze works

2) Wereld wijd word er nou toch best al een tijd gebruik gemaakt van multicore CPU's, redelijk veel RAM geheugen en best wel sterke GPU's

Nee, we lopen nog steeds single-core te k#tt€n, RAM word alles behalve optimaal gebruikt en je GPU word regelmatig, terwijl het totaal niet nodig, helemaal over de jank geholpen.
"Ja, de multi-core ondersteuning komt eraan"
Dat verhaal horen we nou ook al een tijd en er is nog steeds noppes gebeurd.
Je kan niet ineens DirectX12 gebruiken zonder dat MSFS crashed.

3) vervolg op punt 2 : misschien wat betere integratie van hardware zodat niet alles langs mekaar heen werkt ?
We zijn namelijk toch echt al in 2022, je zou er van uit mogen gaan dat dat in de huidige tijd mogelijk moet zijn.

4) Na iedere update zijn vliegtuigen weer "stuk" , of werken de normale shortcuts niet omdat ze verdraaid zijn.
Je zou er toch van uitgaan dat er iemand een keer een helder moment heeft en zegt van "joh, is het niet makkelijker om een keer een standaard te maken waar ieder developer zich aan moet houden ?"

Sinds ik jong en verstandig was hou ik me al met flight sims bezig, de laatste 3 á 4 jaar weer redelijk veel.
X-Plane 11 was, en is, ook altijd een ramp na een update.
Nu doet MSFS het wel beter maar niet veel.

Moet er wel eerlijk bijzeggen, het is niet alleen een MSFS probleem, DCS en X-Plane doen hier ook dapper en met volle moed aan mee.

Wat creabea knutselen om een sims aan de praat te krijgen : okay, best hoort erbij...
...alleen IEDERE keer weer begint redelijk irritant worden }:|

EDIT

Voor degene die met de 337 bezig zijn en deze niet gestart kunnen krijgen (voorste motor in ieder geval)
Het probleem is de fuel selector van de voorste motor :
Als je deze op level flight hebt staan start de motor niet.
Zet je de selector op level flight terwijl de motor draait valt de motor uit.

Fuel selector voorste motor op take-off/landing (groen) zetten en laten staan.

Achterste motor is precies omgedraaid :
Als je daar de fuel selector op take-off/landing zet krijg je die motor niet aan de praat/valt hij uit.
Deze selector op level flight (geel) laten staan.

EINDE EDIT

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 24-03-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
dierkx36 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Instellingen van 1 van de control panels was weer weg, net alles weer opnieuw ingsteld.

De 337 krijg je nou ook niet meer handmatig gestart, of in ieder geval 1 motor niet (zelfs niet toggle start)

[...]

Eerlijk gezegd, ik snap zoveel niet meer als het om flightsim developers gaat.

1) Ik gebruik Virpil spul, laten we rustig zeggen dat dat nou toch niet bepaald een onbekend merk is.
(assen die niet kloppen/omdraait zijn, toggle switches die niet worden herkend etc ze works

2) Wereld wijd word er nou toch best al een tijd gebruik gemaakt van multicore CPU's, redelijk veel RAM geheugen en best wel sterke GPU's

Nee, we lopen nog steeds single-core te k#tt€n, RAM word alles behalve optimaal gebruikt en je GPU word regelmatig, terwijl het totaal niet nodig, helemaal over de jank geholpen.
"Ja, de multi-core ondersteuning komt eraan"
Dat verhaal horen we nou ook al een tijd en er is nog steeds noppes gebeurd.
Je kan niet ineens DirectX12 gebruiken zonder dat MSFS crashed.

4) vervolg op punt 3 : misschien wat betere integratie van hardware zodat niet alles langs mekaar heen werkt ?
We zijn namelijk toch echt al in 2022, je zou er van uit mogen gaan dat dat in de huidige tijd mogelijk moet zijn.

3) Na iedere update zijn vliegtuigen weer "stuk" , of werken de normale shortcuts niet omdat ze verdraaid zijn.
Je zou er toch van uitgaan dat er iemand een keer een helder moment heeft en zegt van "joh, is het niet makkelijk om een keer een standaard te maken waar ieder developer zich aan moet houden ?"

Sinds ik jong en verstandig was hou ik me al met flight sims bezig, de laatste 3 á 4 jaar weer redelijk veel.
X-Plane 11 was, en is, ook altijd een ramp na een update.
Nu doet MSFS het wel beter maar niet veel.

Moet er wel eerlijk bijzeggen, het is niet alleen een MSFS probleem, DCS en X-Plane doen hier ook dapper en met volle moed aan mee.

Wat creabea knutselen om een sims aan de praat te krijgen : okay, best hoort erbij...

...alleen IEDERE keer weer begint redelijk irritant worden }:|
"Grappige" is dat bij de eerste versies er wel veel meer geheugen werd gebruikt. Toen kwam (was het update 4?) waarbij het geheugengebruik maar ook de depth of field aanzienlijk terug werd geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
alexbl69 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:33:
[...]

"Grappige" is dat bij de eerste versies er wel veel meer geheugen werd gebruikt. Toen kwam (was het update 4?) waarbij het geheugengebruik maar ook de depth of field aanzienlijk terug werd geschroefd.
Dat was toch met die Xdoos update, uit m'n hoofd ?
Competibility met Xdoos dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

bedankt voor de reminder om even een backup van mijn settings te maken voordat ik de update ga draaien :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima update. Tot zover geen gekkigheid...

Wel de AI Pilot even laten vliegen van Gibraltar naar Faro. En dat ging helemaal prima.. (met de Grand Caravan).

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Vanavond met de bus van Malta naar Mahon. Eerste keer op Malta en dan lees je dat die in de volgende WU zit, lol, nou ja, kom er nog wel een keer op route naar het Midden-Oosten. Blij ook dat de Canarische eilanden een update hebben gehad, daar ben ik echt benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 22-09 17:10
Interessant filmpje hoe de nieuwe managed climb/descent werkt in de a32nx (exp), goed om even door te nemen zodat je weet wat de nieuwe symbolen betekenen, en dat er een nog een bug inzit mbt transition altitude :)

YouTube: FlyByWire Gets Vnav! | Full Tutorial & A320 Vnav Modes Explained | A...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:40

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

De update ging prima.

Alleen tijdens het downloaden van een paar nieuwe bestanden in de content manager had ik een blue screen.
En nu kom ik dus niet meer voorbij ‘checking for updates’.
Onspeelbaar.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Updaten wil niet lukken helaas. Lijkt ook alsof de XBOX app niet wil inloggen.

Leuk, er is ook een update voor de XBOX app, maar moet eerst inloggen om te updaten.. zucht.
Windows update gedaan, herstart, kon nu wel de app updaten, kan nu ook inloggen en zie nu ook alle games in de library, maar updaten van FS wil nog steeds niet. Dan maar weer Elite spelen :p
Morgen weer een dag, mijn gametijd is niet meer zo veel.

[ Voor 68% gewijzigd door Soliest op 24-03-2022 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is bij jullie MP ook weer helemaal de weg kwijt
kortingen zijn weg , nieuwe releases zijn weg
kan zelf airports niet meer op naam zoeken

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
ravw schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:06:
Is bij jullie MP ook weer helemaal de weg kwijt
kortingen zijn weg , nieuwe releases zijn weg
kan zelf airports niet meer op naam zoeken

Gisteravond na een uur eindelijk alle updates binnen gekregen, daarna helaas geen zin meer om te spelen. Zag wel kortingspercentages in de MP staan toen ik op de aardbol keek bij de vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:16:
[...]

Gisteravond na een uur eindelijk alle updates binnen gekregen, daarna helaas geen zin meer om te spelen. Zag wel kortingspercentages in de MP staan toen ik op de aardbol keek bij de vliegvelden.
nu is die er wel 8)7 |:(

die aardbol wat geeft die weer dan die blijft hier leeg of moet je nog wat doen om wat te laten zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59zT_XRgrnT6zgAQJ2a7mEt924Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NLXJnrowFzCQXNcnpWvjQt1i.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 25-03-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
ravw schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:21:
[...]

nu is die er wel 8)7 |:(

die aardbol wat geeft die weer dan die blijft hier leeg of moet je nog wat doen om wat te laten zien
[Afbeelding]
Zit nu op de zaak, dus kan geen screenshots maken. Deze komt het dichtste in de buurt. Gewoon marktplaats openen en om het wereldbolletje kilkken dacht ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifkiNF1OxMIAMyZWAO03CHM9m98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1W4mcbXxkqbuvtUQChri9AjY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Ah, je hebt er nu een plaatje bij. Ja, dat is wel die pagina, maar ik zie dus wel die icoontjes van de vliegvelden. Ook een % teken bij de on sale items.
Zal wel een hickup zijn bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Zit nu op de zaak, dus kan geen screenshots maken. Deze komt het dichtste in de buurt. Gewoon marktplaats openen en om het wereldbolletje kilkken dacht ik.

[Afbeelding]
veel mensen die problemen hebben er mee
https://forums.flightsimu...howing-anything/497289/22
dus er is nog iets niet goed daar in

hier heb het van dag 1 al niet gewerkt

maar heb nu even mijn Community map op OLD gezet en eens kijken wat die nu doet ..
zelfde probleem dus ligt niet aan mijn Community map

moet toch niet zo zijn dat je straks niet eens meer iets in je Community map kan gooien omdat functies dan niet meer werken in FS

Het is net als of je een auto gaat kopen en dan met veel extra's er bij wil nemen
want er zitten veel aansluitingen en andere dingen al voor verwerkt

Maar dat de dealer dan zegt:
Ja je kunt het doen een paar leuke functies toevoegen maar , heb je heb kans dat je ABS , of Airbag niet meer wil werken is daarin ook wel een kans dat het fout kan gaan
Maar goed je mag wel extra dingen toevoegen die ruimte geven we maar of alles blijft werken ?
dat is dan nog maar de vraag :o

Autokoper....... werkt u ook bij Asobo? :+

:X

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 25-03-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Voor degene die met de 337 bezig zijn en deze niet gestart kunnen krijgen (voorste motor in ieder geval)
Het probleem is de fuel selector van de voorste motor :
Als je deze op level flight hebt staan start de motor niet.
Zet je de selector op level flight terwijl de motor draait valt de motor uit.

Fuel selector voorste motor op take-off/landing (groen) zetten en laten staan.

Achterste motor is precies omgedraaid :
Als je daar de fuel selector op take-off/landing zet krijg je die motor niet aan de praat/valt hij uit.
Deze selector op level flight (geel) laten staan.

EINDE EDIT
Hier net even gekeken maar geen probleem ondervonden werkt gewoon zo als het hoort

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyh1agWN4gApFAHETNsDPez2wBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S6yFLquAxWs5HZwUNi85KXkH.png?f=fotoalbum_large
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Hier net even gekeken maar geen probleem ondervonden werkt gewoon zo als het hoort

[Afbeelding]
_/-\o_
Ligt het dus aan mijn mapping ...cute }:|

Komende week wel naar kijken, ben nou weer met DCS aan het *piep* :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Ligt het dus aan mijn mapping ...cute }:|

Komende week wel naar kijken, ben nou weer met DCS aan het *piep* :X
Ik doe het dan wel via de muis de dingen aanzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:01:
[...]

veel mensen die problemen hebben er mee
https://forums.flightsimu...howing-anything/497289/22
dus er is nog iets niet goed daar in

hier heb het van dag 1 al niet gewerkt

maar heb nu even mijn Community map op OLD gezet en eens kijken wat die nu doet ..
zelfde probleem dus ligt niet aan mijn Community map

moet toch niet zo zijn dat je straks niet eens meer iets in je Community map kan gooien omdat functies dan niet meer werken in FS

Het is net als of je een auto gaat kopen en dan met veel extra's er bij wil nemen
want er zitten veel aansluitingen en andere dingen al voor verwerkt

Maar dat de dealer dan zegt:
Ja je kunt het doen een paar leuke functies toevoegen maar , heb je heb kans dat je ABS , of Airbag niet meer wil werken is daarin ook wel een kans dat het fout kan gaan
Maar goed je mag wel extra dingen toevoegen die ruimte geven we maar of alles blijft werken ?
dat is dan nog maar de vraag :o

Autokoper....... werkt u ook bij Asobo? :+

:X
Heb tijdens de beta van SU8 ook mee bezig geweest om de oorzaak te achterhalen en hem avonden lang alleen maar MSFS afgesloten, addons in de community map uitgewisseld en weer MSFS opgestart.
Enige wat ik nu zeker weet: Bij mij werkt de kaart het wel als m'n community map leeg is. Knal ik al mijn addons er weer in dan werkt het iedere keer niet. Had ik een bepaald aantal payware addons in de community map, dan werkte het weer wel. Maar heb het probleem niet aan een bepaalde addon kunnen herleiden, want zodra ik dacht dat ik een oorzaak had, bleek het de volgende keer toch weer niet te werken. Heb het op een gegeven moment maar opgeven en had de hoop dat Aboso wat tools zou hebben om het wel te kunnen achterhalen, echter tot op heden heb ik met een volle community map nog steeds een lege kaart.

Zet hem dus altijd op "list view", dan krijg je de oude lijst weer terug zoals het was voor SU8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
De CS777 modellen, turning circle is toch niet te doen of ligt het aan mij? Hoe langzaam je ook gaat je komt de bocht amper door, hier in dit filmpje moest ik creatief doen met gras om het wat te camoufleren, maar in praktijk onmogelijk pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSXnoob schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:16:
De CS777 modellen, turning circle is toch niet te doen of ligt het aan mij? Hoe langzaam je ook gaat je komt de bocht amper door, hier in dit filmpje moest ik creatief doen met gras om het wat te camoufleren, maar in praktijk onmogelijk pff..

[YouTube: Rossiya Leolet - Leopard Plane Special Paint Livery Boeing 777 - MSFS Gameplay 4K]
gebruikt jij rudders pedalen ? want dat zou wel een must zijn dan kan je de wielen die aan de binnenkant van de bocht zitten "blocken" en dan kan je aardige scherpe bochten nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
ravw schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:43:
[...]

gebruikt jij rudders pedalen ? want dat zou wel een must zijn dan kan je de wielen die aan de binnenkant van de bocht zitten "blocken" en dan kan je aardige scherpe bochten nemen
Nee nog niet, nu alleen de T.16000M FCS pakket zonder helaas, en dat kan niet via keyboard/controller of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 22-09 20:03
Zonder pedalen kan je ook gewoon gebruik maken van differential braking hoor. Gewoon sturen en remmen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
cracking cloud schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:49:
[...]

bedankt voor de reminder om even een backup van mijn settings te maken voordat ik de update ga draaien :) :)
Hoe doe je dat als ik mag vragen :?
ravw schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:50:
[...]

Ik doe het dan wel via de muis de dingen aanzetten
Met een muis is wel een meer idiot-proof en een behoorlijke bult goedkoper :+

Mwa, voor mij is het extra realisme :Y
Zeker met studie-level toestellen (zie DCS)

Vanwege een hoog oplopende irritatie met voorgenoemde flight sim net MSFS maar aangeslingerd :
West-Virginia is ook een mooi gebied om te vliegen ben ik achter gekomen :Y

Voor degene die van het betere gooi-en-smijt werk zijn :
Opstijgen vanaf KCRW (Yeager airport) en dan die rivier eerst in zuid-oostelijke richting en dan zuidelijk volgen.
Ter hoogte van WV04 (?) kan je onder een brug door vliegen.

Net dit stuk gedaan met een 337 en de meeste bochten zijn van het geval gaatnetmaarjehoudweinigover.
Morgen een keer met een Corsair proberen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:31:
[...]

Hoe doe je dat als ik mag vragen :?

[...]

Met een muis is wel een meer idiot-proof en een behoorlijke bult goedkoper :+

Mwa, voor mij is het extra realisme :Y
Zeker met studie-level toestellen (zie DCS)
als iets niet werkt ga ik eerst kijken of het via de basis manier werkt
dus dan doen we het gewoon zonder "hardware" iets aanslingeren
Als het dan wel werkt met de muis zou je alles zelf aanzetten en niet via de andere hardware , dan weet je wel of het in Bug is in de het vliegtuig zelf na een update , of dat het een andere oorzaak heeft ..

daarom val ik vaak even terug op basis na een update dan weet ik zeker dat alles in het vliegtuig goed
werkt
als je met Muis dus een feultank schakelaar niet om kan zetten weet je dat je het met de andere hardware al zeker niet moet gaan proberen .. want dan is er iets in het vliegtuig vernageld
En het heeft dan geen zin om 1000 en 1 instellingen van andere hardware na te lopen waarom die rara doet
En als de muis het wel doet en je andere hardware niet , dan kan je veel gerichter gaan zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dierkx36 ik maak een kopie van de bestand UserCfg.opt, flightsimulator.cfg en cameras.cfg.
Die staan bij mij in C:\Users\{username}\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache (Store installation).

Daar zit dacht ik niet de control configuratie in want als ik het goed heb worden die ergens in de cloud opgeslagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo mijn eerste vlucht na weken weer eens ..
vertrokken vanaf
Sentani - Indonesische / Papoea naar Brisbane - Australië
WAJJ - YBBN

Net vertrokken vanaf WAJJ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWor7wqw_eyj7H0yzdGlasJzcmw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EzmDFtgD6JCWIcYU4iN5snZ0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyTwjoKb4eGDnGcJE9_eysGU3CA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZCRYFPpodN53VGYyTQ4yS4d8.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_oO0VMAZz3rTbQQrhMMIWQYOpg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8YIBBmhxV8JV1Z4v3CfwlcM0.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_d6GWZhpPxsnZGcly2eLZiaxhU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CRHNfCzzsKCICTLKfVhYrD3L.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z6VhDws6c4zIISta8xgyFcQfAg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5HNeanFrkMvRrAC1oBoRy7Nz.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0q5HLZUzBcCk4u2tnVV7KkJvoI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/omj5mTUqUMpdNgCE925tPs7q.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Onderweg van Oslo naar Oulu in de FBW A320.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yxfKPTk.png

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bertus schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:36:
Onderweg van Oslo naar Oulou in de FBW A320.

[Afbeelding]
Is het niet Oulu ( Finland)
EFOU

>:) ja het is verwarrend ik weet.

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 26-03-2022 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2LSFJy1.jpg

Klopt ;-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nog wat uurtjes te gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnYCWMcSFI3S40gJp_xg4_5RGQU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qp7PJCwYCBfiD7EU7nQUc2j3.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
De MCDU server van FbW maakt het trouwens zo veel makkelijker. Even flightplan controleren, weer aanpassen, approach en route. Veruit mijn favoriete tool de laatste weken. Client (website) draait op een iPad Air 2.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:19:
[...]

[Afbeelding]
_/-\o_
Barcelona ziet er bij jou een stuk beter uit dan bij mij. Vreemd, want ik heb een 3080Ti. Je hebt zeker ook de oude El Prat addon die de Sagrada Familia en andere landmarks toevoegt? Er is ook een nieuwe uitgekomen maar die doet alleen het vliegveld.

Maar bij mij zien vooral de programmetrische gebouwen er niet goed uit, ze lijken wel 'gesmolten'. Toch eens kijken naar mijn instellingen. Ik heb er een beetje aan zitten sleutelen omdat de frame rate in VR te laag werd.

Edit: Ooh is dit misschien de world update die net uit is? Maar Barcelona was altijd al programmetrisch. Alleen de landmarks waren niet geweldig vandaar die addon.

Wat wel mooi is, is dat die programmetrische gebouwen echt kloppen. Ik woon zelf in Barcelona en als ik op die dag de was had uitgehangen had ik die kunnen zien in MSFS :)

PS: Welkom terug, hoop dat je niet erg ziek was!

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 26-03-2022 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo welke algen of kleurstoffen gebruiken ze hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EkcdYsgbBMN812Njg94dfN49rzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6UTMV3BocaY9Wl1D81Q4Syu3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Barcelona ziet er bij jou een stuk beter uit dan bij mij. Vreemd, want ik heb een 3080Ti. Je hebt zeker ook de oude El Prat addon die de Sagrada Familia en andere landmarks toevoegt? Er is ook een nieuwe uitgekomen maar die doet alleen het vliegveld.

Maar bij mij zien vooral de programmetrische gebouwen er niet goed uit, ze lijken wel 'gesmolten'. Toch eens kijken naar mijn instellingen. Ik heb er een beetje aan zitten sleutelen omdat de frame rate in VR te laag werd.

Wat wel mooi is, is dat die programmetrische gebouwen echt kloppen. Ik woon zelf in Barcelona en als ik op die dag de was had uitgehangen had ik die kunnen zien in MSFS :)

PS: Welkom terug, hoop dat je niet erg ziek was!
Ik gebruik alleen Payware , en of world update
freeware heb ik denk ik alleen mijn eigen huis nog staan maar verder aan landschappen of airports gebruik ik alleen wat vrij komt van Asobo of payware
Zal zo eens kijken welke addon ik gebruik als ik klaar ben met de vlucht

Als ik de payware van een airport al gekocht heb zoals LECO
Die nu dus handmade uitgekomen is van Asobo
dan sloop ik die van Asobo er gelijk er uit

heb El Prat / Barca van LVFR

https://secure.simmarket....barcelona-lebl-msfs.phtml

ingame store gekocht ooit eens met een aanbieding

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 26-03-2022 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Lekker die updates. Ik had de boel stabiel. Kwam er achter dat al mijn GFX settings op low stonden. Vond al dat ik zoveel FPS had :+
Echter nu de settings weer ongeveer staan zoals ze stonden krijg ik continue freezes/not responding. De ene keer loopt hij compleet vast en de andere keer gaat hij weer verder na een paar minuten.

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? Heb het idee dat toen alles op low stond dit probleem er niet was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aankomt op Brisbane
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9md40x6NO5ztZSOVkCXcx4ZrOxs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GM3aaJUF4aiA6kdSrLbQ16Hs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yt0ef3No4Ns_qdt0zIrVb1ftAE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oSsGU1nZAwragHyX6mTQ4TOM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wz8cPGdG6b0_-Xhc1YqZmnCrV78=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aJ44zfnERFOlquQcyWqPZN3t.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQMTRy6FfWTZWnT6ZPliSCu6_y8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7ujH2lyCfVg94nrJQ5sVZjMP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igszdKmFTtM5iHQt-jfNYDwGZV8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jLlimIMlKkKQJS75ksYJxu5n.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpXqFdSsoxmKqRlFqi4GiU81zP8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1IjjYSKNVPkONe6HTLImnqFR.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:44:
Lekker die updates. Ik had de boel stabiel. Kwam er achter dat al mijn GFX settings op low stonden. Vond al dat ik zoveel FPS had :+
Echter nu de settings weer ongeveer staan zoals ze stonden krijg ik continue freezes/not responding. De ene keer loopt hij compleet vast en de andere keer gaat hij weer verder na een paar minuten.

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? Heb het idee dat toen alles op low stond dit probleem er niet was.
cache ook leeg gehaald en weer op nieuw ingesteld na elke update wel gewenst
Staat hier op 100GB
Of kijkt of alles wel up to date is .. videokaart drivers , dat misschien window weer niet in een update mode staat ... zal niet de eerste keer zijn dat hij daardoor een vreemde dingen geeft of doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 15:14
Ahw... ik had helaas een corrupte install bij de laatste update xsx. Alles moeten verwijderen en reinstall. Interessant om te zien dat alles veel beter loopt. Dat wekt de suggestie dat een verse installatie met alle updates geïntegreerd beter werkt. Wat wel enorm balen is is dat mijn bushtrip progress weg is. Alle andere zaken als settings, logboek zijn er nog alleen al die uren aan bushtrips... 😮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
ravw schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 20:34:
[...]

cache ook leeg gehaald en weer op nieuw ingesteld na elke update wel gewenst
Staat hier op 100GB
Of kijkt of alles wel up to date is .. videokaart drivers , dat misschien window weer niet in een update mode staat ... zal niet de eerste keer zijn dat hij daardoor een vreemde dingen geeft of doet
Bedoel je daarmee de Rolling cache die je via MSFS kunt leeggooien?

Hoe zit het nu trouwens met die Iberia update? Is die nu wel of niet geweest? Ik zie nergens iets van een Iberia world update die ik kan downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door JayZeeTie op 27-03-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de Iberia World Update is beschikbaar via de marketplace waar je hem kan 'kopen' (kost niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Bedoel je daarmee de Rolling cache die je via MSFS kunt leeggooien?

Hoe zit het nu trouwens met die Iberia update? Is die nu wel of niet geweest? Ik zie nergens iets van een Iberia world update die ik kan downloaden.
ja , en die Iberia staat in Market place

dus die moet je even met de hand DL
en dan ook even je content manager weer kijken voor diverse dl ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo maar weer eens een klein vluchtje maken van LEBL naar LECO met de A320 Iberia

vertrokken van El Prat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dW6A5x1kcGbAc7Bbw_gEdOm8kkw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/peCLHGkLRdMdlK3b4g5zkAHP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yb-nHB5GNXAHQEhc4vchdZj9Dgw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NOYbvpkuVh8dfqd7pA6TidsF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr_ljpL6CqZhvCeHq5Rp4FS_Wxc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hajSOX1dDkIqEQVV8hVYXXrG.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 27-03-2022 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat is er met die FBW gebeurd zeg

Niets maar ook niets verwerkt meer normaal
Voer via simbrief een route in ...direct na de vertrek ....

nergens geen waypoint meer
Ok niet zo probleem die kan je handmatig invoeren
Kom bij LECO in de buurt wil dus de baan en ILS instellen

ILS ??? wat is dat?
staat wel aangegeven maar de diplay blijft blanko en zegt gewoon ... ja zoek het zelf maar uit

dus nou ben ik niet de moeilijkste voer een Waypoint in dicht bij de ILS ...
Ik heb weer een route op mijn Display staan ....... :P
35 nm later ... ils staat er in eens ook bij
Maar goed .. beetje omslachtig allemaal maar we komen er wel

nog 71 nm te gaan
ILS werkt ook niet ... de diamanten worden niet gevolg .. dus met het handje moeten landen
maar we zijn wel veilig geland

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 27-03-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aankomst LECO

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UjHNS01vNAu7IOc0B9t1Vdh5Fc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/x8QPNQE5Wh5kUTmYRUTsu5dV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMo6mWnOZ45TpFiCeWgFtPjgGt8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/e8TnuOArUF0Ax16Q9us5FbV8.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WP7VICWdq7yIfl30x3ypuShqJS8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rj3mkBtdaMF9vtlvufETft0F.png?f=fotoalbum_tile

Zowel LEBL - LECO zijn payware dus niet van de World update

Pagina: 1 ... 250 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc