Dit had ik ook de eerste (paar?) keer dat ik hem opstarte. Daarna kreeg ik wel ineens die downloadmanager...lapino schreef op Monday 17 August 2020 @ 15:51:
ik krijg dus gewoon dit te zien, en voor zover ik kan zien geen netwerk-activiteit... hm...
[Afbeelding]
Ik heb tijdens de beta gemerkt dat switchen naar FS (focus, unfocus, focus etc.) de game doet crashen, met name tijdens het laden...JackSparrow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:00:
[...]
Hier heeft hij ook geen moeite om de 500Mbps lijn dicht te trekken. Wel irritant trouwens. Ik download op mijn tweede pc en het beeld gaat via KVM switch. Toen ik eerder switchte naar m'n andere pc en kwartier later terug switchte naar de FS pc, toen was de installer afgesloten![]()
Nu maar het scherm open laten staan...voor de komende paar uur ;-)
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
De hoeveelheid die al is gedownload!Luuk2015 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:03:
Heeft iemand een idee welke waarde wordt weergegeven bij onderstaande screenshot?
Ik heb de waarde gemarkeerd, gaat het hierom de downloadsnelheid of om de schrijfsnelheid?
[Afbeelding]
Zucht...
Ja. Denk dat het kwam doordat hij (bij het switchen naar de andere pc) naar het lockscreen sprong. Heb dat nu uitgeschakeld....gaat nu lekker door. Al 16GB binnen in klein halfuurtje ofzo.Bolk schreef op Monday 17 August 2020 @ 16:01:
[...]
Ik heb tijdens de beta gemerkt dat switchen naar FS (focus, unfocus, focus etc.) de game doet crashen, met name tijdens het laden...
Wat al gedownload is (dus hoeveel van de 91gb)Luuk2015 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:03:
Heeft iemand een idee welke waarde wordt weergegeven bij onderstaande screenshot?
Ik heb de waarde gemarkeerd, gaat het hierom de downloadsnelheid of om de schrijfsnelheid?
[Afbeelding]
Mess with the best, die like the rest
Omg, bedenk ik me nu inderdaad.
Net ging de waarde ineens naar beneden dus dacht als eerst dat het om de downloadsnelheid ging
Overigens vind ik dat het dan best traag gaat, zal vast erg druk zijn bij de CDN van MS.
[ Voor 13% gewijzigd door Luuk2015 op 17-08-2020 16:05 ]
Werkt deze methode van een andere nationaliteit aannemen nu puur alleen voor Gamepass, of ook normale purchase in the MS Store (Premium Deluxe)?
Wat een rommel wel weer met folders. Ik heb een specifieke M.2 SSD voor games (1tb), daar heb ik op de root nu drietal Microsoft folders, en moest ergens een folder kiezen voor extra content of zo, standaard kies ik dus "g:\games" , blijkt nu dat hij geen subfolder maakt voor FS2020, dus ook daar weer aantal folders die niks zeggen (community / content) ... Hopelijk kan ik die later nog mooi verplaatsen. Op dat vlak is de MsStore toch rommel.
Als EHEH er niet in zit, dan zit Woensdrecht en Gilze-Rijen er ook niet in, vreemde afweging, want ook in X plane en FSX zitten ze gewoon. Ik snap het probleem niet.
Zitten er bijvoorbeeld wel de glider fields in? De kleine mini grasbaantjes?
[ Voor 19% gewijzigd door flugelisoke op 17-08-2020 16:05 ]
Ik vermoed voor de gehele store, want die ging bij mij direct herladen na instellen kiribatiFlight777 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:04:
Werkt deze methode van een andere nationaliteit aannemen nu puur alleen voor Gamepass, of ook normale purchase in the MS Store (Premium Deluxe)?
Zo, hun servers kunnen het momenteel alleszins goed aan. Is hier aan het downloaden aan de volle 20MB/s
.
EDIT: gewoon mijn timezone op Australie (Canberra) gezet.
EDIT2: oops, te snel... is precies gewoon de pre-loader die geinstalleer wordt, want als ik op Play klik, krijg ik popup dat ik te vroeg ben
. Toch maar eens vorige pagina's hier lezen
.
EDIT: gewoon mijn timezone op Australie (Canberra) gezet.
EDIT2: oops, te snel... is precies gewoon de pre-loader die geinstalleer wordt, want als ik op Play klik, krijg ik popup dat ik te vroeg ben
[ Voor 58% gewijzigd door Twixie op 17-08-2020 16:07 ]
Dus de Premium Deluxe inhoud wordt ook gewoon gedownload? Kan iemand dit bevestigen? Indien ja, dan heeft het dus geen nut om te wachten tot 00:00.
Gewoon proberen, het is twee seconden werk.turkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:07:
Dus de Premium Deluxe inhoud wordt ook gewoon gedownload? Kan iemand dit bevestigen? Indien ja, dan heeft het dus geen nut om te wachten tot 00:00.
Kan echt niks fout gaan.
Ook de volwaardige editie? Dan ga ik mijn Steam order cancellen en hem terugbrengen naar de MS Store. Lang getwijfeld maar is nu toch weer aan het kriebelen, neem ik de MS quirks maar op de koop toeartemivanov schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:05:
[...]
Ik vermoed voor de gehele store, want die ging bij mij direct herladen na instellen kiribati
De hele wereld zit erin, je kan vast wel leuke grasbaantjes vindenflugelisoke schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:05:
Als EHEH er niet in zit, dan zit Woensdrecht en Gilze-Rijen er ook niet in, vreemde afweging, want ook in X plane en FSX zitten ze gewoon. Ik snap het probleem niet.
Jep, alle glider velden die ik kan bedenken bijvoorbeeld Biddinghuizen en De Voorst zitten er in. Leeuwarden, soesterberg, woensdrecht en gilze-rijen inderdaad niet.flugelisoke schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:05:
[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 17-08-2020 16:09 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Maar ik ben voornamelijk een Nederland vlieger he, lokaalyorkick schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:08:
[...]
De hele wereld zit erin, je kan vast wel leuke grasbaantjes vinden
Vindt je het dan zo'n groot probleem om nog heel even te wachten?Flight777 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
Ook de volwaardige editie? Dan ga ik mijn Steam order cancellen en hem terugbrengen naar de MS Store. Lang getwijfeld maar is nu toch weer aan het kriebelen, neem ik de MS quirks maar op de koop toe
Anders zou ik gewoon lekker je Steam order laten staan.
Zeker weten? Geen corrupt profile o.i.d.? En ik wil wel graag de volledige game zoals ik hem heb aangeschaft tot mijn beschikking hebben.Luuk2015 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:07:
[...]
Gewoon proberen, het is twee seconden werk.
Kan echt niks fout gaan.
Dus vandaar mijn vraag of de Premium Deluxe Edition als content gelijk wordt gedownload.
Dus we kunnen gaan melden dat ze nog even naar de Dutch airports moeten kijken, omdat wij zo'n klein k*t landje zijn dat al snel vliegvelden een dubbelrol hebbenMagic schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:08:
[...]
Jep, alle glider velden die ik kan bedenken zitten er in. Leeuwarden, soesterberg, woensdrecht en gilze-rijen inderdaad niet.
Je past alleen de regio van je systeem aan, niet van je account.turkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:09:
[...]
Zeker weten? Geen corrupt profile o.i.d.? En ik wil wel graag de volledige game zoals ik hem heb aangeschaft tot mijn beschikking hebben.
Dus vandaar mijn vraag of de Premium Deluxe Edition als content gelijk wordt gedownload.
Het is dus gewoon een kwestie van regio aanpassen en de store (opnieuw) openen, als het heeft gewerkt dan staat er niks over "vooraf bestellen".
Haha makkelijk praten als je hem zelf nu aan het downloaden bentLuuk2015 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:08:
[...]
Vindt je het dan zo'n groot probleem om nog heel even te wachten?
Anders zou ik gewoon lekker je Steam order laten staan.
Volgens diverse Reddit posts wordt de game tegelijkertijd gedownload en gedecomprimeerd, daarom gaat de download langzamer.
Denk eerder dat de US ook wakker is geworden (is daar 10u aan de oostkust, 8u aan de westkust), dus die zijn ook massaal aan het emigreren.
zit de vaalserberg ....( heuvel ) er ook in want ik ben hem in geen 1 FS tegen gekomen
want als je naar dat gedeelte gaat blijft het vaak plat in NL en die omgeving
want als je naar dat gedeelte gaat blijft het vaak plat in NL en die omgeving
[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 17-08-2020 16:16 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik zag gisteren wel de Lemelerberg en de Holterberg. Vallen bijna niet op, die kleine bultjes. Maar je ziet wel iets verhoging in het landschap.
https://flightsimulator.zendesk.com/hc/en-us/requests/new
Allemaal even een support ticket aanmaken om de missende NL vliegvelden te reporten, voordat de hele wereld straks bezig is.
Allemaal even een support ticket aanmaken om de missende NL vliegvelden te reporten, voordat de hele wereld straks bezig is.
Heb hem inmiddels voor de tweede keer gedownload en nu is het wel gelukt.
Ik ga vliegen, adios!
Veel plezier iedereen
Ik ga vliegen, adios!
Veel plezier iedereen
Tesla M3LR '21
Ook mijn land op Australia zetten did the trick.Twixie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:05:
EDIT2: oops, te snel... is precies gewoon de pre-loader die geinstalleer wordt, want als ik op Play klik, krijg ik popup dat ik te vroeg ben. Toch maar eens vorige pagina's hier lezen
.
Ik kan gelijk de sim al opstarten ?! Wordt hij dan verder gedownload vanuit het programma zelf ? Heeft hier echt maar 1 minuut gedownload of zo, waarna ik FS2020 nu kon opstarten en al gelijk een menu kreeg voor Accessibility, maar nu krijg ik een mooi plaatje met een pas opgestegen single prop, met eronder een progress bar die gewoon blijft hangen op 25%.
Bing maps toont geen militaire velden, zal daar vast iets mee te maken hebben.flugelisoke schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:05:
Ik ben benieuwd hoe de Sim bij eenieder draait, voordat ik een poging waag met mijn simpele 7700HQ en 1050ti

Bedankt voor je reactie. Er staat nog steeds "vooraf installeren of je hebt dit product al beschikbaar op 18 augustus 2020 06:00" (Microsoft Store).Luuk2015 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:10:
[...]
Je past alleen de regio van je systeem aan, niet van je account.
Het is dus gewoon een kwestie van regio aanpassen en de store (opnieuw) openen, als het heeft gewerkt dan staat er niks over "vooraf bestellen".
pc herstart?turkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:19:
[...]
Bedankt voor je reactie. Er staat nog steeds "vooraf installeren of je hebt dit product al beschikbaar op 18 augustus 2020 06:00" (Microsoft Store).
Inderdaad, dus ook al wordt het veld ook civiel gebruikt, wordt het toch geblurd.jppilot schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:16:
[...]
Bing maps toont geen militaire velden, zal daar vast iets mee te maken hebben.
Ik ben benieuwd hoe de Sim bij eenieder draait, voordat ik een poging waag met mijn simpele 7700HQ en 1050tivoorlopig maar Xplane 11.50
/f/image/OID2weKjCMGcar9pWEP6KEJr.png?f=fotoalbum_large)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Helaas, nog steeds! Moet ik de tijdzone ook vooruit zetten?
Veel belangrijker dan Eindhoven, zit EHBK (Maastricht Aachen Airport) erin?
Gek dat veel militaire gebieden (Eindhoven, Volkel en de basis in Den Helder) wel op Bing maps zijn geblurd maar niet op Google Maps.Tourniquet schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:21:
[...]
Inderdaad, dus ook al wordt het veld ook civiel gebruikt, wordt het toch geblurd.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk2015 op 17-08-2020 16:25 ]
Is Valkenburg uit de release versie gehaald? Heb dit tijdens de alpha gerapporteerd en ben benieuwd of e.e.a. nu is aangepast.
Je tijdzone inderdaad, maar vooral je Regio (1 klik verder in je settings).turkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:22:
[...]
Helaas, nog steeds! Moet ik de tijdzone ook vooruit zetten?
Huh 00:00 toch voor Nederland? https://www.flightsimulat...-simulator-release-times/turkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:19:
[...]
Bedankt voor je reactie. Er staat nog steeds "vooraf installeren of je hebt dit product al beschikbaar op 18 augustus 2020 06:00" (Microsoft Store).
Ja mn 860 QVO is ook tussendoor om de zoveel tijd 100% bezig met schrijven met ongeveer 85 Mb/sLuuk2015 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:12:
Volgens diverse Reddit posts wordt de game tegelijkertijd gedownload en gedecomprimeerd, daarom gaat de download langzamer.
Gelukt. Spel is nu wel opgestart, maar ik krijg alleen maar een vliegtuig te zien.yorkick schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:24:
[...]
Je tijdzone inderdaad, maar vooral je Regio (1 klik verder in je settings).
wees blij dat het e en vliegtuig is en geen Uboat , dan zal ik me pas zorgen gaan makenturkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:30:
[...]
Gelukt. Spel is nu wel opgestart, maar ik krijg alleen maar een vliegtuig te zien.
het is een flightsim
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik moest op dat scherm even wachten, als het goed is krijg je zo "Accessibility settings" te zien.turkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:30:
[...]
Gelukt. Spel is nu wel opgestart, maar ik krijg alleen maar een vliegtuig te zien.
Daarna zal het download/uitpakken beginnen.
Is hier eindelijk aan het downloaden. Heb 4x moeten proberen, wan 3x bleef ie gewoon hangen op die splash foto met blauw balkje vanonder, om er dan iets later uit te klappen.
Daarna gelukkig wel vrij snel de Content Manager die opende, en nu bezig. Zal wel nog een uur of 2 duren aan dit tempo.
Daarna gelukkig wel vrij snel de Content Manager die opende, en nu bezig. Zal wel nog een uur of 2 duren aan dit tempo.
Ik heb het spel afgesloten en opnieuw opgestart. Hij is nu aan het downloaden.Luuk2015 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:32:
[...]
Ik moest op dat scherm even wachten, als het goed is krijg je zo "Accessibility settings" te zien.
Daarna zal het download/uitpakken beginnen.
Daarna moet de Accessibility Settings en vervolgens Content Manager, waarna de eigenlijke download van 90GB begint.turkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:30:
[...]
Hier toch wel een stability issue. Spel is er blijkbaar weer uitgeknald, want is in elk geval verdwenen toen ik weer aan de PC kwamTwixie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:33:
Is hier eindelijk aan het downloaden. Heb 4x moeten proberen, wan 3x bleef ie gewoon hangen op die splash foto met blauw balkje vanonder, om er dan iets later uit te klappen.
Gelukkig doet hij precies wel verder van waar hij zat, want komt nu zeggen dat hij 89GB moet downloaden ipv 91GB. Hopelijk moet ik geen 45x proberen
[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 17-08-2020 16:40 ]
PFFFFF..ik kan mijn regio pas volgende maand wijzigen omdat microsoft een vertificatie code wilde versturen naar mijn oude nummer. nu dus omgezet naar mijn huidig telnr. en moet nu een maand wachten
??? Pas je het wel op de juiste plaats aan ? We spreken hier gewoon over je Land en Timezone setting van Windows 10. Nog nooit geweten dat je daarvoor verificatie moet doen.schumi1986 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:40:
PFFFFF..ik kan mijn regio pas volgende maand wijzigen omdat microsoft een vertificatie code wilde versturen naar mijn oude nummer. nu dus omgezet naar mijn huidig telnr. en moet nu een maand wachten
je moet de regio van je computer aanpassen.schumi1986 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:40:
niet van je hele live account.
Hoe zie je met welke snelheid je download?
Taskmanager -> Performanceturkeyhakan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:41:
Hoe zie je met welke snelheid je download?
Dit wordt hier wel dramatisch, want download lijkt helemaal kapot, want hij blijft steeds dezelfde asset opnieuw te downloaden (iets van Insbruck). Zal maar eerst weer eens uninstallenTwixie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:38:
[...]
Gelukkig doet hij precies wel verder van waar hij zat, want komt nu zeggen dat hij 89GB moet downloaden ipv 91GB. Hopelijk moet ik geen 45x proberen.

Dat deed ie bij mij ook. Steeds iets opnieuw proberen te downloaden. Ben nu "geëmigreerd" naar Australië. Lijkt nu beter te gaan. Afwachten maarTwixie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:42:
[...]
Dit wordt hier wel dramatisch, want download lijkt helemaal kapot, want hij blijft steeds dezelfde asset opnieuw te downloaden (iets van Insbruck). Zal maar eerst weer eens uninstallen.
AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3
Als je een SSD van 256 GB hebt is dat genoeg of raak ik straks in de problemen? Ik had dit met COD bv.
Iemand opgevallen dat hij meestel eerste de 0.1.17/0.1.20 versie download (.fspackage), en erna (delta) versies gaat binnentrekken?
Nou zijn die delta's niet zo enorm groot, maar het lijkt er wel op dat je dingen dubbel aan het downloaden bent (dus resources die obsolete zijn doordat er nieuwere resources volgen)
Nou zijn die delta's niet zo enorm groot, maar het lijkt er wel op dat je dingen dubbel aan het downloaden bent (dus resources die obsolete zijn doordat er nieuwere resources volgen)
Bij mij wilde hij 127gb aan ruimte hebben, dus als je erboven zit kun je de installer gewoon draaien, voor de toekomst is het natuurlijk afhankelijk wat Microsoft zich bedenkt en welke uitbreidingen je installeert/kooptmigeye schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:46:
Als je een SSD van 256 GB hebt is dat genoeg of raak ik straks in de problemen? Ik had dit met COD bv.
[ Voor 40% gewijzigd door ThaStealth op 17-08-2020 16:47 ]
150GB is genoeg.migeye schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:46:
Ik zat direct al in Australië, dus daar ligt het niet in. Opnieuw geprobeerd, maar nu is het spel er al bijna onmiddellijk bij het downloaden eruit geflikkerd.kripple schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:46:
[...]
Dat deed ie bij mij ook. Steeds iets opnieuw proberen te downloaden. Ben nu "geëmigreerd" naar Australië. Lijkt nu beter te gaan. Afwachten maar
Vrees dat er geen MSFS bij zal zijn voor mij vanavond

Twixie schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:41:
[...]
??? Pas je het wel op de juiste plaats aan ? We spreken hier gewoon over je Land en Timezone setting van Windows 10. Nog nooit geweten dat je daarvoor verificatie moet doen.
BedanktDirtyrockers schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:41:
[...]
je moet de regio van je computer aanpassen.
niet van je hele live account.
Oke...dat ging best wel snel. Download is binnen...nu eens ff lekker stukje vliegen!JackSparrow schreef op Monday 17 August 2020 @ 16:00:
[...]
Hier heeft hij ook geen moeite om de 500Mbps lijn dicht te trekken. Wel irritant trouwens. Ik download op mijn tweede pc en het beeld gaat via KVM switch. Toen ik eerder switchte naar m'n andere pc en kwartier later terug switchte naar de FS pc, toen was de installer afgesloten![]()
Nu maar het scherm open laten staan...voor de komende paar uur ;-)
Wat een nutteloze opzet, zeg.
"pre-load" je de game via de store, moet je daarna alsnog die 90 GB gaan binnentrekken via het spel zelf.
Daar is echt goed over nagedacht, Microsoft /slow clap....
Nu is dat voor mezelf geen grote ramp in mijn huidige situatie met 400Mbit down, maar ik ken er genoeg die niet boven de 20-30Mbit hebben. Stel je voor... "preload" je de software ruim van te voren, maak je je nacht vrij om te kunnen vliegen... kan je alsnog wachten tot de volgende middag om aan de slag te kunnen....
"pre-load" je de game via de store, moet je daarna alsnog die 90 GB gaan binnentrekken via het spel zelf.
Nu is dat voor mezelf geen grote ramp in mijn huidige situatie met 400Mbit down, maar ik ken er genoeg die niet boven de 20-30Mbit hebben. Stel je voor... "preload" je de software ruim van te voren, maak je je nacht vrij om te kunnen vliegen... kan je alsnog wachten tot de volgende middag om aan de slag te kunnen....
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Mijn C-schijf is een Kingston A2000 1TB M.2 ssd met nog zat ruimte over. Daarnaast heb ik nog mijn oude Crucial M4 256 GB ssd beschikbaar die nog compleet leeg is. Ik zat er aan te denken om Flight Simulator gewoon op de C-schijf neer te zetten omdat die een stuk nieuwer en sneller is, of denken jullie dat het handiger op de M4 is, omdat je dan de installatie van Windows en Flight Simulator scheidt?
Het wordt vaker gedaan o.a. om piraterij tegen te gaan.Tokkes schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:58:
Wat een nutteloze opzet, zeg.
Het was even doorzetten met de download. Meerdere keren crashte het spel bij mij bij maar uiteindelijk is het gelukt
.
Tip voor de rest: Mocht het spel crashen en niet meer verder willen gaan met download (Evt. met een laadscherm die blijft hangen):
- Stop het spel
- Zoek de Official\OneStore map op bij het pad die je bij het downloaden hebt aangegeven.
- Optioneel: pak de losse ( .fspatch) bestanden uit op volgorde van de naam met 7zip naar de huidige map, zeg ja wanneer hij bestanden wilt overschrijven (zodat het spel dit niet meer hoeft te doen).
- Verwijder alle losse ( .fspatch) bestanden in de map.
- Start het spel en hij gaat verder met downloaden op het punt waar hij gebleven was.
Zorg overigens ook dat je geen invoer apparaten aansluit/ontkoppelt tijdens de download, want daar houdt het spel ook niet van
Tip voor de rest: Mocht het spel crashen en niet meer verder willen gaan met download (Evt. met een laadscherm die blijft hangen):
- Stop het spel
- Zoek de Official\OneStore map op bij het pad die je bij het downloaden hebt aangegeven.
- Optioneel: pak de losse ( .fspatch) bestanden uit op volgorde van de naam met 7zip naar de huidige map, zeg ja wanneer hij bestanden wilt overschrijven (zodat het spel dit niet meer hoeft te doen).
- Verwijder alle losse ( .fspatch) bestanden in de map.
- Start het spel en hij gaat verder met downloaden op het punt waar hij gebleven was.
Zorg overigens ook dat je geen invoer apparaten aansluit/ontkoppelt tijdens de download, want daar houdt het spel ook niet van
No animals were harmed in the making of this comment.
ben benieuwd hoe die op een GTX 1050 draait.
anders wordt het toch mijn shadow pc opstarten denk ik of een azure vm aanmaken met NVIDIA.
anders wordt het toch mijn shadow pc opstarten denk ik of een azure vm aanmaken met NVIDIA.
[ Voor 15% gewijzigd door Dirtyrockers op 17-08-2020 17:02 ]
Ook de truc met regio en gamepass toegepast en hij is nu aan het downloaden. Bleef ook een paar keer hangen maar de eerste gigabyte is binnen
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Ik zou hem gewoon op je C-schijf installeren. Waar je games staan (Helemaal met de MS Store installers) maakt niet zo heel veel meer uit. Ik zou hem op de snelste schrijf zetten waar je ruimte hebt.....Saekerhett schreef op Monday 17 August 2020 @ 16:58:
Mijn C-schijf is een Kingston A2000 1TB M.2 ssd met nog zat ruimte over. Daarnaast heb ik nog mijn oude Crucial M4 256 GB ssd beschikbaar die nog compleet leeg is. Ik zat er aan te denken om Flight Simulator gewoon op de C-schijf neer te zetten omdat die een stuk nieuwer en sneller is, of denken jullie dat het handiger op de M4 is, omdat je dan de installatie van Windows en Flight Simulator scheidt?
Daar zijn betere manieren voor, laat ons wel wezen.PuckStar schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
Het wordt vaker gedaan o.a. om piraterij tegen te gaan.
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Zijn er ook boten te zien op de Nederlandse binnenwateren?
Hoe zijn de eerste ervaringen jongens? Draait 'ie een beetje op jullie systemen?
Pagina's vol met geklaag over een omweg om iets voor elkaar te krijgen, maar geen enkel bericht/screenshot/first impressions? Anyone?
Steam profiel UPlay JirnsumNL
driver terug offline, waren blijkbaar wat issuesrdluca schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:10:
Microsoft Flight Simulator Game Ready Driver
https://www.nvidia.com/en...ulator-game-ready-driver/
Er staan inmiddels al honderden, zo niet duizenden filmpjes op YT.Jirnsum schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:10:
Pagina's vol met geklaag over een omweg om iets voor elkaar te krijgen, maar geen enkel bericht/screenshot/first impressions? Anyone?
Net even voor het eerst gevlogen, en indrukwekkend hoor. Heb hem op ultra staan en gaat allemaal smooth. Valt me niet tegen.Jirnsum schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:10:
Bijna klaar! Servers kunnen het blijkbaar wel trekken ^^
[ Voor 75% gewijzigd door zwammen op 17-08-2020 17:20 ]
Op nog geen 1u15min binnengehaald, nu "decompressing"
Ik weet niet of het aan mijn systeem ligt, maar als ik hem op 4k zet ziet er rete strak uit, maar zodra ik hem terugzet naar 1440p lijkt het wel of ik op 800x600 aan het spelen ben, ik moet nog even goed de instellingen nalopen geloof ik.
Net heel even kort van ehrd opgestegen, maar met keyboard is dat echt niet te doen (de yoke komt morgen als het goed is!)
Net heel even kort van ehrd opgestegen, maar met keyboard is dat echt niet te doen (de yoke komt morgen als het goed is!)
Op wat voor systeem?gnauw schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:14:
[...]
Net even voor het eerst gevlogen, en indrukwekkend hoor. Heb hem op ultra staan en gaat allemaal smooth. Valt me niet tegen.
Heel benieuwd hoe die gaat draaien op mijn Ryzen 5 3600 en RX 580. Hoop dat het op 1080p en medium settings redelijk vloeiend gaat en mocht ik over een maand een nieuwe GeForce halen, dat het dan op 1440p en ultra lukt.
Oh... heb een paar keer geprobeert maar hij geeft een foutmelding.Meauses schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:02:
Ook de truc met regio en gamepass toegepast en hij is nu aan het downloaden. Bleef ook een paar keer hangen maar de eerste gigabyte is binnen
Hoef ik alleen kiribati als land toe te veranderen?
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ja, ik heb alleen regio op Australië gezet en hij doet het. Voor de rest heb ik niets veranderd.nils7 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:20:
[...]
Oh... heb een paar keer geprobeert maar hij geeft een foutmelding.
Hoef ik alleen kiribati als land toe te veranderen?
...
Is de Guide die geleverd wordt bij de DVD-versie ook online beschikbaar? Zou wel gaaf zijn!
Is de versie van Schiphol die in dit filmpje te zien is de Standard of Deluxe versie?
Want als dit de Deluxe versie al is denk ik dat veel simmers net zo goed de Standard versie kunnen aanschaffen en wachten op een 3rd party versie.
Is er bijv. echt geen docking guidance system (VDGS) aanwezig bij de gates?
Want als dit de Deluxe versie al is denk ik dat veel simmers net zo goed de Standard versie kunnen aanschaffen en wachten op een 3rd party versie.

Is er bijv. echt geen docking guidance system (VDGS) aanwezig bij de gates?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Wel raar dat ze dit opsplitsen, heb het geluk vrij veel SSD storage te hebben in mijn pc maar wou hem op mijn 4TB sata SSD zetten.. blijkbaar ben ik nu de assets op mijn(C:) Evo 970 aan het installeren.....JackSparrow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:04:
[...]
Ik zou hem gewoon op je C-schijf installeren. Waar je games staan (Helemaal met de MS Store installers) maakt niet zo heel veel meer uit. Ik zou hem op de snelste schrijf zetten waar je ruimte hebt.....
Boeit verder niet want 600GBV vrij oid...
Snelheid zweeft een beetje tussen de 20-30MB/s (500Mbit Ziggo lijn), lijkt erop dat hij nu vooral kleine bestanden aan het downloaden is.
Edit:
/f/image/fsu16usi1re9lzM0h1jULW6I.png?f=fotoalbum_large)
Download van de afgelopen 15 minuten oid, nu zo'n 32GB binnen. CPU load is best fors, ~30-50% op een 9900k @ 5,0Ghz
Op grote bestanden haal ik een 55MB/s, lijkt erop dat het downloaden wat vlotter gaat als je een bepaald percentage voorbij bent.
[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 17-08-2020 17:44 ]
Have fun! Ik heb er net een uurtje op zitten.JackSparrow schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:56:
[...]
Oke...dat ging best wel snel. Download is binnen...nu eens ff lekker stukje vliegen!
@Timbox88 Hij draait hier tot nu toe prima op medium 1080p.
Heb een goede cpu, Ryzen 3600, maar een matige GPU (R9 380 4gb).
Groningen (uiteraard eerst thuis checken) is niet echt goed. Maar hoe hoger hoe beter en het weer / belichting is zelfs op medium echt indrukwekkend.
Zal nu even naar wat photogrammetery steden kijken op medium.
AMD performance valt me erg tegen. Draai de game met een Ryzen 3600, RX5700XT, 32gb RAM en geïnstalleerd op een SSD op 3440x1440 resolutie maar het is peentjes zweten op high.
Net op KLAX met de A320 ~25fps in de cockpit, ~30fps met external view. Na take-off ~30 fps in de cockpit en ~40 fps met external view. Haal bij lange na geen 60 fps in ieder geval.
Ga uiteraard nog wel spelen met de settings om het beter te krijgen.
Vooralsnog is het wel smullen geblazen, zelfs op medium
Net op KLAX met de A320 ~25fps in de cockpit, ~30fps met external view. Na take-off ~30 fps in de cockpit en ~40 fps met external view. Haal bij lange na geen 60 fps in ieder geval.
Ga uiteraard nog wel spelen met de settings om het beter te krijgen.
Vooralsnog is het wel smullen geblazen, zelfs op medium
Tesla M3LR '21
Grappig, maar ook een beetje zielig dat dit nooit opgemerkt is in de Alpha of Beta. Gaat hier minstens een uur duren om alles te downloaden en installeren, terwijl er on-screen staat:
“TO COMPLETE THE INSTALLATION MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR WILL NOW DOWNLOAD AND INSTALL RECOMMENDED CONTENT”
Hoezo ‘to complete’, je bent nog nergens! En hoezo “recommended content”, het is gewoon het spel zelf!
/rant
“TO COMPLETE THE INSTALLATION MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR WILL NOW DOWNLOAD AND INSTALL RECOMMENDED CONTENT”
Hoezo ‘to complete’, je bent nog nergens! En hoezo “recommended content”, het is gewoon het spel zelf!
/rant
Pff, na een uur is 25gb binnen. Dat duurt nog wel even.
Dat wordt pas vliegen als vrouw en kids naar bed zijn
Dat wordt pas vliegen als vrouw en kids naar bed zijn
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Stelt de game zichzelf trouwens automatisch in op de meest gunstige instellingen qua performance?
Ja dat kun je wel aan Microsoft overlatenzwammen schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:14:
Bijna klaar! Servers kunnen het blijkbaar wel trekken ^^
Ja heeft hij hier wel gedaan, al weet ik niet of het ideaal is. Hij heeft hem bij mij op Very High gezet, dit met een R5 3600 - 32GB Ram - 1660S en 1080p scherm, maar nog niet steady 60fps, meer 40-50fps.Timbox88 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:25:
Stelt de game zichzelf trouwens automatisch in op de meest gunstige instellingen qua performance?
Desondanks ziet de game er érg mooi uit en speelt het soepel. Tot nu toe enkel met Xbox controller gespeeld en dat is te doen maar wel pittig.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Nice!DutchCrownNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:29:
[...]
Ja heeft hij hier wel gedaan, al weet ik niet of het ideaal is. Hij heeft hem bij mij op Very High gezet, dit met een R5 3600 - 32GB Ram - 1660S en 1080p scherm, maar nog niet steady 60fps, meer 40-50fps.
Desondanks ziet de game er érg mooi uit en speelt het soepel. Tot nu toe enkel met Xbox controller gespeeld en dat is te doen maar wel pittig.
Ik zal zelf ook beginnen met xbox controller, joystick koop ik later nog wel. Is dat nog enigszins 'realistisch' of is het daardoor erg arcade?
Ik krijg de melding dat ik een disc moet invoeren, de "spel-disc" heb toch echt de digital versie???
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc