Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 07:50
appie35 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:43:
[...]

Dast vraag ik mij dus af hoe dit proces verloopt. Ik bedoel de data gaat dan eerst in/ naar de video kaart . deze rendert deze het en stuurt het dan terug naar de USB C?
Zoals ik het zie krijgt de bril van 2 kabels data aangeleverd. Dit komt samen in een blokje waar ook nog eens de voeding bij komt. De usb-c kan 2 kanten op met data maar de bril heeft volgens mij geen doel om data terug te sturen. De dp poort is voor zover ik weet echt een output. Het resultaat van die 2 kabels is dat de bril een hogere bitrate heeft en dat is goed te zien.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linus_BE schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:33:
Sinds kort wat met de CRJ aan het vliegen en ik ben er wel fan van, iets meer werken dan de A32NX :) Mijn pc is er minder fan van, kwam met moeite boven 20 fps uit.
Heerlijke kist inderdaad. M’n “weapon of choice” eigenlijk wel, totdat er wat beters komt. Ik zoek eigenlijk nog een airliner met props ..

Maar zit nog steeds op de wip of ik de grote versie van de CRJ ook wil. Ik vlieg genoeg met die anderen om het te rechtvaardigen maar aan de andere kant.. wat voegt het nog toe behalve “meer denkbeeldige passagiers”.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:20:
[...]

Ik zoek eigenlijk nog een airliner met props ..
dan zou ik echt de DC 6 (PMDG) nemen die is echt heel goed
en je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:32:
[...]

dan zou ik echt de DC 6 (PMDG) nemen die is echt heel goed
en je kunt het zo moeilijk maken als je zelf wil
*Moderne* airliner 😉 formaatje ATR 72-800 of zo. Of een Embraer van dat formaat, zoiets als een Dash 8 noem maar op.

[ Voor 15% gewijzigd door DigitalExorcist op 14-12-2021 06:47 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffdk
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06-2022
Hoe werkt bijtanken? Ik kreeg de melding dat er geen brandstoftruck beschikbaar was (Xbox).

Het was een klein vliegveld, zou dat het probleem zijn? Helaas is dat juist wat ik wil: een poging doen de wereld rond te vliegen en met name kleine vliegvelden aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:12
Jeffdk schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:50:
Hoe werkt bijtanken? Ik kreeg de melding dat er geen brandstoftruck beschikbaar was (Xbox).

Het was een klein vliegveld, zou dat het probleem zijn? Helaas is dat juist wat ik wil: een poging doen de wereld rond te vliegen en met name kleine vliegvelden aan te doen.
je kan in de balk bovenin (dat gewichtje) ook gewoon je fuel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffdk
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06-2022
Dirtyrockers schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:51:
[...]

je kan in de balk bovenin (dat gewichtje) ook gewoon je fuel aanpassen.
Yep inderdaad maar ik probeer het zo realistisch mogelijk te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Jeffdk schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:52:
[...]
Yep inderdaad maar ik probeer het zo realistisch mogelijk te doen. ;)
Van tevoren even opzoeken wie de voor jouw kist juiste brandstof heeft in de AIP. Op kleinere velden moet je misschien zelf naar het tankstation rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 12:45
GekkePrutser schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:29:
[...]

Dit komt ook doordat Asobo niet de moeite heeft genomen de touch controllers te implementeren ;(

In X-plane kan dat wel, en kan je met touch (of ik geloof nu zelfs met je handen) de knoppen bedienen en de "ergonomic yoke" is echt super fijn vind ik.

Het is nog steeds niet zo makkelijk als met de muis op een plat scherm hoor maar het is een stuk beter dan in MSFS.
Sinds SU7 zijn de touch controllers ook ondersteund en kun je ermee "alle" knopjes bedienen. Alleen zou het geen Asobo zijn als het niet erg buggy was dus kun je er op dit moment niet je toolbar/windows bedienen en breekt het ook de muis interactie met dat soort zaken.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 06:42:
[...]

*Moderne* airliner 😉 formaatje ATR 72-800 of zo. Of een Embraer van dat formaat, zoiets als een Dash 8 noem maar op.
die komen er wel aan ze zijn er mee bezig dus nog even geduld

zelf wacht ik er ook op

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Marcievg schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:25:
[...]

Zoals ik het zie krijgt de bril van 2 kabels data aangeleverd. Dit komt samen in een blokje waar ook nog eens de voeding bij komt. De usb-c kan 2 kanten op met data maar de bril heeft volgens mij geen doel om data terug te sturen. De dp poort is voor zover ik weet echt een output. Het resultaat van die 2 kabels is dat de bril een hogere bitrate heeft en dat is goed te zien.
Ietwat off-topic maar toch: de (inside out) tracking geeft de beweging door aan de pc zodat de juiste ‘kijkrichting’ gerenderd kan worden.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
All we want for Christmas is a mandatory update that works
kom op zeg het lijkt wel of FS met de dag slechter gaat worden ....
Steeds meer vage dingen ,
-nav die niet meer gevolgd worden (GPS /FMC ligt heel ver uit elkaar - FMC vliegt over NY en GPS geeft over Boston aan ) :o
-weer die vreemde dingen doet
-vliegtuigen die spontaan maar doen waar ze zelf zin in hebben
-Videokaarten die niet goed overweg kunnen met dingen van fs in nacht - vage strepen boven in
-FS die er nu meer dan 10 min er over doet om op te starten
-ATC die geen geluid meer laat horen . en de texten binnen 1 sec al weg halen
-instellingen die elke keer op easy gezet worden

zo kan ik nog wel een half uurtje door gaan

8)7 :X

[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 14-12-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 07:50
bartvl schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:12:
[...]

Ietwat off-topic maar toch: de (inside out) tracking geeft de beweging door aan de pc zodat de juiste ‘kijkrichting’ gerenderd kan worden.
Klopt en daar heb ik totaal niet aan gedacht. Die info en dat van de controllers lijken me dan via de usb terug te gaan. Ik denk wel dat het kleine beetjes data zullen zijn.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 17:18
ravw schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:21:
All we want for Christmas is a mandatory update that works
kom op zeg het lijkt wel of FS met de dag slechter gaat worden ....
Steeds meer vage dingen ,
-nav die niet meer gevolgd worden (GPS /FMC ligt heel ver uit elkaar - FMC vliegt over NY en GPS geeft over Boston aan ) :o
-weer die vreemde dingen doet
-vliegtuigen die spontaan maar doen waar ze zelf zin in hebben
-Videokaarten die niet goed overweg kunnen met dingen van fs in nacht - vage strepen boven in
-FS die er nu meer dan 10 min er over doet om op te starten
-ATC die geen geluid meer laat horen . en de texten binnen 1 sec al weg halen
-instellingen die elke keer op easy gezet worden

zo kan ik nog wel een half uurtje door gaan

8)7 :X
Wees blij dat je uberhaupt nog kan vliegen, ik heb hier zeker 90% CTD's de laatste tijd en durf geen addons meer te laden.
Vlieg alleen nog maar de C172 classic of H145 van Eelde naar Lelystad of Tacoma naar Orca (visaversa)... als ik dat al haal. }:O
Krijg elke keer (eigenlijk vanaf het begin) die Exception code: 0xc0000005
Heb echt ALLES al geprobeerd. Zal jullie de waslijst besparen... :X
Wordt er een beetje moedeloos hiervan.
"we" zijn nu zeker een jaar verder en het wordt niet echt beter. Hou me hart vast met SU8 en de next WU7 update. Maar ik blijf het proberen omdat het voor GA FS2020 echt gaaf is. Voor Airliners is XP11 echt een stuk beter.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:57
Weet iemand van jullie welke knop combinatie er is voor de map zoom in en zoom uit op de GNS 430/530 (adjust map zoom)

Ik probeer deze zoom aan een controller knop toe te voegen maar weet echt niet welke hoe dit genoemd word in MSFS.

En ja, increase/decrease zoom/map zoom is te makkelijk, al op gezocht :+

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 22:36
BazerK schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:04:
[...]

Wees blij dat je uberhaupt nog kan vliegen, ik heb hier zeker 90% CTD's de laatste tijd en durf geen addons meer te laden.
Vlieg alleen nog maar de C172 classic of H145 van Eelde naar Lelystad of Tacoma naar Orca (visaversa)... als ik dat al haal. }:O
"we" zijn nu zeker een jaar verder en het wordt niet echt beter. Hou me hart vast met SU8 en de next WU7 update. Maar ik blijf het proberen omdat het voor GA FS2020 echt gaaf is. Voor Airliners is XP11 echt een stuk beter.
draai voor de grap eens een memory diagnostic (start)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:19:
[...]

draai voor de grap eens een memory diagnostic (start)...
64GB ... is in orde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weet je zeker dat je niet de laatste nvidia driver hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je zou ook je windows system files kunnen controleren.

Open een terminal en voer het volgende in: SFC /scannow
Mochten er corrupte systeem bestanden zijn dan worden deze gerepareerd.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Na 10 maanden vliegen is mijn world-tour met een C208 geëindigd in Groningen (EHGG).

Overal redelijk laag gevlogen. Alles real-time met local-weather. Realism: 100%

Gebruikte software: Littlle Navmap, SimToolkitPro en Volanta Premium.

Geen verdere addons in MSFS2020.

In totaal bijna geen CTD's gezien, maar na iedere update installeer ik MSFS weer vanaf scratch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcwmZMB4dwYYaP6kxsvWceQ1blg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/25qELB0oKHe4LEuXSvxI1aKJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqkRfWME7cKycWdPP_zJo3cdta8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGTObhFqCoBrgSP3eGcOLmZp.jpg?f=fotoalbum_large

Alle vliegvelden: https://www.google.com/ma...kyTnr7vlc7LP2&usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaal geen issues (wat CTD en lange opstarttijd betreft) met SU7. Heerlijk. Opstarten lijkt juist sneller dan voorheen. 10 minuten? Dan heb ik ‘m opgestart, vluchtplaats gemaakt en de eerste checklists al afgewerkt…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:52
Ynnoz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:25:
Na 10 maanden vliegen is mijn world-tour met een C208 geëindigd in Groningen (EHAM).
Dus waar ben je nou geëindigd?!
EHAM of EHGG :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
JayZeeTie schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:54:
[...]

Dus waar ben je nou geëindigd?!
EHAM of EHGG :9
Als je zoveel vliegt, zie je af en toe steretjes :) Je hebt gelijk, het is EHGG (aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:53
BazerK schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:04:
[...]

. Heb je soms de Google maps mod gebruikt?

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 22:23

Jrrri

Simulant

appie35 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:15:
[...]
Wat maakt die stuk? Hier werkte ie een paar dagen geleden nog?

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
cracking cloud schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:08:
Weet je zeker dat je niet de laatste nvidia driver hebt?
yep inclusief de clean install optie in Geforce Experience
Arroz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 01:12:
[...]

Je zou ook je windows system files kunnen controleren.

Open een terminal en voer het volgende in: SFC /scannow
Mochten er corrupte systeem bestanden zijn dan worden deze gerepareerd.
Ook de drives gechecked etc etc.
appie35 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:15:
[...]
Nope.

CPU affinity core 0 uit, Priority op low/high etc
Alle hardware checks
FS2020 admin mode, high perfomance
FS2020 in low end/ ultra mode
DirectX 11/12
Win11, terug naar Win10 fresh install
etc etc etc,,,,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Mijn favo scenery van FSX ziet er nu nog leuker uit in MSFS, dit is mijn eerste filmpje er van maar er gaan er nog veel volgen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSXnoob schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:25:
Mijn favo scenery van FSX ziet er nu nog leuker uit in MSFS, dit is mijn eerste filmpje er van maar er gaan er nog veel volgen haha

[YouTube: AUscene Lord Howe Island Scenery (YLHI) Takeoff - Details - Landing MSFS 4K]
staat je niet netjes niet even langs de Ball's Pyramid :+
die is echt heel mooie gemaakt met die Addon ( payware dan )

YouTube: AUscene - Lord Howe Island & Ball's Pyramid - Australia | 4K 60fps ...

wat meer info er over O+ ( niet kijken als je met je maaltijd bezig bent )

YouTube: Ball's Pyramid | 100 Wonders | Atlas Obscura

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 15-12-2021 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GRATIS FOUGA MAGISTER CM170

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1GzA9gwbaq7ltbivewteFZLwVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5c5y1Ce6dgKYBM68K5FJ6NW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B55N8El6xxo6oMAH0PKBcY9itmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5ds5QVtiPpV6wPsMdKg6jeq.jpg?f=fotoalbum_large
screenshots door mij gemaakt

https://www.fsvisions.nl/...magister-cm170-voor-msfs/

• appie35
Jrrri schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:34:
[...]

Wat maakt die stuk? Hier werkte ie een paar dagen geleden nog?
Bij een oudere versie als je dan niet op stop drukte kon je de originele data (originele sim ) niet meer laden (textures)

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:05
Helsinki is ook uitgebracht: https://www.fsvisions.nl/...studios-helsinki-airport/

Leuk om in de winterstemming te komen!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 11:00
gave kist, hoe vliegt die?

PSN ID: Svennie-NL

• appie35
FSXnoob schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:25:

[YouTube: AUscene Lord Howe Island Scenery (YLHI) Takeoff - Details - Landing MSFS 4K]
Ben benieuwd of deze ook in de market komt! Jammer dat mensen nog niet bewegen! Verder erg mooi (Filmpje ook)

appie35 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:03:
[...]

Ben benieuwd of deze ook in de market komt! Jammer dat mensen nog niet bewegen! Verder erg mooi (Filmpje ook)
die zijn er al wel met bewegen de mensen .... een van de laatste Switerse airport heeft het , die op MP is gekomen ( kleine veld)

weet ik nog niet goed heb maar heel kort even gekeken

Er!k schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:59:
Helsinki is ook uitgebracht: https://www.fsvisions.nl/...studios-helsinki-airport/

Leuk om in de winterstemming te komen!
Vantaa die is al heeeeeel lang op MP

echt een mooi airport , ik heb er al vaker screens van gepost

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:05
ravw schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:08:
[...]

Vantaa die is al heeeeeel lang op MP

echt een mooi airport , ik heb er al vaker screens van gepost
Klopt, die versie was van JustSim. Met alle respect maar de versie van MK-Studios ziet er een stuk beter uit!
Er!k schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:20:
[...]

Klopt, die versie was van JustSim. Met alle respect maar de versie van MK-Studios ziet er een stuk beter uit!
ja dat kan wel .. omdat die van de nieuwste dingen gebruikt maakt , maar ik heb ze zelf net ook beide gekeken maar ze ontlopen elkaar niet veel

vind die van just sim wat grauwer , en dat vind ik wel mooi op die plek waar het vaak sneeuw en donker is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Word tijd dat er iemand bij Asobo wakker word en effe gaat insekt jagen...
...ben nou bij een aantal toestellen systemen tegen gekomen die niet helemaal of helemaal niet werken

En als ze toch bezig zijn : maak eindelijk eens een standaard voor koppelingen.
Dat bv bij alle toestellen nav lights on ook nav lights on is en niet deice on zoals bij sommige.

Of dat een as voor de spoiler ook echt voor de spoiler is en niet voor een prop reverse.

[ Voor 13% gewijzigd door dierkx36 op 16-12-2021 20:09 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Interessant vliegtuig (freeware) om te blijven volgen!

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51715512120_29cd96fa30_h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51706429625_c6b4f46b99_h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51706429640_a4bebd5b58_h.jpg
Ircghost schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
waar haal je die vandaan ...

leuk om stormen te volgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mensen niet schrikken als je Alles kwijt ben aan addons die gekocht zijn in MP
er is een storing word naar gekeken

https://forums.flightsimu...and-premium-deluxe/482117

‘no Asobo, no no Asobo. That was so NOT right!’ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Iemand die Air Hauler 2 icm MSFS2020 gebruikt, zo ja wat zijn de ervaringen, is nu in de aanbieding bij Just Flight

Thnx.

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

ravw schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 02:43:
Mensen niet schrikken als je Alles kwijt ben aan addons die gekocht zijn in MP
er is een storing word naar gekeken

https://forums.flightsimu...and-premium-deluxe/482117

‘no Asobo, no no Asobo. That was so NOT right!’ :+
Zou opgelost moeten zijn nu toch?
Update (0425Z): all items should now be RESTORED. I have confirmed this on my own account and two other accounts from our Moderator team. We apologize for this outage. If you are still missing purchased items, please restart Microsoft Flight Simulator.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:31
Ircghost schreef op donderdag 16 december 2021 @ 21:50:

....
Holymoly, wat een kist! Wie ontwikkelt deze/waar is meer informatie te vinden :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Docslik schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:37:
[...]

Holymoly, wat een kist! Wie ontwikkelt deze/waar is meer informatie te vinden :9~
Was in de haast vergeten de URL te plakken, sorry :+

https://www.sim-outhouse....-Tracker-Work-in-Progress

@ravw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:06:
[...]

die zijn er al wel met bewegen de mensen .... een van de laatste Switerse airport heeft het , die op MP is gekomen ( kleine veld)
Weet jij zo welke? of in iedergeval de uitgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:49:
[...]
het is LSGR Reichenbach airport (op MP te koop)

YouTube: Reichenbach scenery

website
simultech.ch

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 17-12-2021 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00
jin schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:59:
Iemand die Air Hauler 2 icm MSFS2020 gebruikt, zo ja wat zijn de ervaringen, is nu in de aanbieding bij Just Flight

Thnx.
Ik gebruik AH2 al jaren (voorheen voor FSx/P3D) en nu ook voor FS2020.

Ik vind AH een geweldig programma. Het maakt dat ik vluchten krijg van (on)bekende vliegvelden naar andere (on)bekende vliegvelden.
Dus ik hoef niet meer zelf iets te verzinnen (ben ik niet zo goed in), maar ik krijg vanuit AH2 een vlucht.
Vervolgens moet ik die vlucht fatsoenlijk plannen (hoe ver je daarin gaat bepaal je zelf, want dat doe je buiten AH2) en dan vliegen.
AH2 monitoort je vlucht, maar vooral je landing, zodat je ook een beetje gedwongen wordt om netjes te landen. (Ik ben altijd weer trots als ik van AH2 te horen krijg dat ik een greaser had (VSI bij landing < 150ft/min)

daarnaast is het leuk om je company te laten groeien en AI pilots en vliegtuigen in dienst te nemen en die geld voor je te laten genereren.

ik ben er dus blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

killerbee1958 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:30:
[...]

Ik gebruik AH2 al jaren (voorheen voor FSx/P3D) en nu ook voor FS2020.

Ik vind AH een geweldig programma. Het maakt dat ik vluchten krijg van (on)bekende vliegvelden naar andere (on)bekende vliegvelden.
Dus ik hoef niet meer zelf iets te verzinnen (ben ik niet zo goed in), maar ik krijg vanuit AH2 een vlucht.
Vervolgens moet ik die vlucht fatsoenlijk plannen (hoe ver je daarin gaat bepaal je zelf, want dat doe je buiten AH2) en dan vliegen.
AH2 monitoort je vlucht, maar vooral je landing, zodat je ook een beetje gedwongen wordt om netjes te landen. (Ik ben altijd weer trots als ik van AH2 te horen krijg dat ik een greaser had (VSI bij landing < 150ft/min)

daarnaast is het leuk om je company te laten groeien en AI pilots en vliegtuigen in dienst te nemen en die geld voor je te laten genereren.

ik ben er dus blij mee
Het zal niet zo heel ver afliggen van OnAir. Enkel dat AH2 een eenmalig bedrag is. Ik ga na mijn OnAir abonnement denk ik ook overstappen.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
appie35 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:49:
[...]
Aerosoft heeft airports met bewegende passagiers en FlyTampa Athens heeft het ook. Er zijn er misschien nog maar ik heb niet alle addons natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
GekkePrutser schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:28:
[...]

Kan je laten weten hoe die zich verhoudt tot de Quest 2 als je hem binnen hebt?

Ik zag dat de Reverb G2 nu steeds goedkoper wordt.. Zodra hij de 300 bereikt is het wellicht wel een optie. Maar op papier scheelt het niet zo heel veel (ik dacht 17% verbetering). Dus ik ben benieuwd naar ervaringen.
Inderdaad geeft de Reverb een stuk beter beeld, ook in verhouding tot de Quest 2. En het draagcomfort is een stuk prettiger, vergelijkbaar met dat van de Valve index

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik vind het wel jammer van AH2 dat je losse versies voor XP en MSFS moet aanschaffen, ik vlieg in beide en zou graag 1 tool gebruiken (zoals alle andere wel kunnen; onair, fscharter, fseconomy, etc)

[ Voor 35% gewijzigd door Ircghost op 17-12-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Ircghost schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:05:
Ik vind het wel jammer van AH2 dat je losse versies voor XP en MSFS moet aanschaffen, ik vlieg in beide en zou graag 1 tool gebruiken (zoals alle andere wel kunnen; onair, fscharter, fseconomy, etc)
Eens. dit is inderdaad een beperking.van AH.
Wel een tip. door het maken van een eigen va kan je wel geld tussen de twee AH companies transferren.
Maar je punt is terecht. UIteindelijk heb je twee companies (of zelfs drie) te runnen als je verschillende sims tegelijk gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linus_BE schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:44:
[...]

Aerosoft heeft airports met bewegende passagiers en FlyTampa Athens heeft het ook. Er zijn er misschien nog maar ik heb niet alle addons natuurlijk :D
ja klopt dacht die van Drzewiecki Design ook ook ( of hoe die gast ook mag heten )

Maar TNCB en Athens is zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vlakbij De Bocas del toro int airport - Panama

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwO7aVGw_8I5rcXgmWhmoYdTJNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jmOQ3USiH6wl3fJQQEr8jGC5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Ircghost schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:05:
Ik heb een mailtje gestuurd naar JF vanwege het feit dat de XP versie niet in de kerstsale zit en met de vraag waarom er geen bundel is of een bundel aanbieding. Reactie:

"AH2 for XP has been in previous sales and we try to vary the content we offer at discount.

Not sure there is any demand for two copies of the same DLC for different games."

Ik zou zeggen stuur even een mailtje naar dermot.stapleton@justflight.com (Mail staat op hun site vermeld als contact daarom deel ik hem hier). Samen staan we als gemeenschap sterker. Ik zie de twee versies niet mergen in een tool maar misschien kunnen we wel een bundel krijgen als we wat eigenwijze mensen kunnen overhalen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Saybia op 17-12-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Saybia schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:54:
[...]

Ik heb een mailtje gestuurd naar JF vanwege het feit dat de XP versie niet in de kerstsale zit en met de vraag waarom er geen bundel is of een bundel aanbieding. Reactie:

"AH2 for XP has been in previous sales and we try to vary the content we offer at discount.

Not sure there is any demand for two copies of the same DLC for different games."

Ik zou zeggen stuur even een mailtje naar dermot.stapleton@justflight.com (Mail staat op hun site vermeld als contact daarom deel ik hem hier). Samen staan we als gemeenschap sterker. Ik zie de twee versies niet mergen in een tool maar misschien kunnen we wel een bundel krijgen als we wat eigenwijze mensen kunnen overhalen :+
Ik had op discord contact gezocht met de maker van AH2, en gevraagd of er geen gecombineerde versie kan komen. Hij zei, nu niet. Misschien ooit. Helaas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Ircghost schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:46:
[...]

Ik had op discord contact gezocht met de maker van AH2, en gevraagd of er geen gecombineerde versie kan komen. Hij zei, nu niet. Misschien ooit. Helaas!
De versies zijn inderdaad qua code te verschillend.
De maker (Slopey) is ook een single Dev (trouwens wel een die heel bereikbaar is en goed luistert naar zijn klanten) maar die ziet het niet echt snel gebeuren dat hij de drie versies samenvoegt tot een code base.
Waarbij het overigens niet eens zo zeer de code van AH2 is die dat lastig maakt als wel de interface naar de drie afzonderlijke sims.

[ Voor 10% gewijzigd door killerbee1958 op 17-12-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Er zit in de installer van flyby wire een leuke easteregg.

Ga naar de a380. En klik 4x op de flybywire logo.

Veel plezier met de flybywire headquarters.

En kijk er ook maar eens goed rond met je drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:53:
Er zit in de installer van flyby wire een leuke easteregg.

Ga naar de a380. En klik 4x op de flybywire logo.

Veel plezier met de flybywire headquarters.

En kijk er ook maar eens goed rond met je drone.
leuk die Tablet .. release date : en dan gelijk daarna die A380 met Kerstmuts .... misschien een stille hint dat hij uit komt met Kerst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Gaat echt lekker met MSFS :X

Zowel live weather als live traffic staat op nalevering...
...net wat rond San Francisco bezig, ineens het weer dat veranderd, maar een paar tellen daarachter een jet uit het niks recht voor m'n neus :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even de Kodiac 100 testen rondje om De Bocas del toro int airport - Panama

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnHjluAQ_EXIslCFQaEpXtj8V8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MpfvOK0GB4HYmkQlPL59PYj0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACJQW8llseDjRuQOtSq65IzyY1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3RB3XZlwEtJ2abihtetQ0a5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTTFUVNkVhFXDgH4nSEgkUo_ORc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wBKmscfLahq9VAQj73TkjtQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13faBxy8jdjbhDLHxmC4ZUlpAQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QtujAoyhkDKQlr4OtM6D5NH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/959WDBTT4PKZ8Uh0D1qGscaftu4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xgx16nxL8yFqdv8pacOxMtDK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ms3zxpII7iM29dWSzRxwN9j0gYU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fAEp1llRnKowaiJHY25ox8j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_NDouChDFRxwd9m-YiVH11CcuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzdgPmpGJRiJ3IiUxrs1RAUm.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27aAI2HtlemMiuPraxLeZYdc8pU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idQKyyqL8CZN739qyaj2yxLw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xJheT4ZPeyZ1JQxXLSaP1Djj7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeWNA0JLLl9jpv4qp63pdqUW.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_ _/-\o_

Wat een BEEST
beetje een kruising tussen de TBM /C208
geluid is wel standje buren ruzie _/-\o_

hier is hij te koop

https://simworksstudios.com/kodiak-100-wheels-for-msfs.html
ook op simmarket
maar dan ben je wel twee keer zo veel kwijt

https://secure.simmarket....iak-100-wheels-msfs.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:14:
[...]

het is LSGR Reichenbach airport (op MP te koop)

YouTube: Reichenbach scenery

website
simultech.ch
Bedankt!
Hou wel van die kleine veldjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er problemen met de laatste Nvidia driver en dit spel?

Ik wou wat vluchten maken maar elke keer een CTD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:53:
Zijn er problemen met de laatste Nvidia driver en dit spel?

Ik wou wat vluchten maken maar elke keer een CTD.
Klopt. Maar is al bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel gaaf die KFBW field met die showroom hangaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SR8ymLZA5oHwuQZ_SPjzRdNDME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LPMcbexHugFnVd8CjdKghCZT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8T-ZX1ENMKvFiG8MIIOXNlSSPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2eLLAO0cbmkM0sJIbfSbSKiQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP6uBswyNWzTEUwSIqYQugmCyz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6j4GOB2sXHq5dv2b6SwhYIYb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4YSyKKAJPH8gxvBJIwjZgaWc90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CowFMLGnILoIFUm5ybEyiHqW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1l8DirrBiGda7BBOzpa4tXyV4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U5EVOS1i5Ha2eviV0R5E5fLM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIu06BuBC8ZZxOQLHwwUqql5p8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7eluIV0pb6zUDs8RIn6jz77u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:12:
[...]

Bedankt!
Hou wel van die kleine veldjes!
LFMR is ook erg gaaf
nu met korting op MP

https://secure.simmarket....elonnette-lfmr-msfs.phtml

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het leren vliegen in de Cessna Citation Longitude en het gaat prima. Ik vlieg met de auto pilot van het vliegtuig. De Nvidia driver teruggerold naar een eerdere versie en geen CTD's meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Wm29VcseoXsDvWz_ASBeu_oB6U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZVbW51h8n7Jc69avDvODqLfX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOEk4Q5prvzWAV-lL7YFQ7WyU_I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2u37oDle8nZhnszk60q5Dj7y.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SJj_7I4r3AkCNPNU1f7Rn6WyTE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Wz3HkUl3wr8WEw1CkSgrdmkB.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mte7LWYqH65x5CWS9Z54q6aCWE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/B7JVjvnrUV4b8PDJYuct0cys.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEwKwhHW3F0J3PX7f4N22TgOQYw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RadmMmCRQjY3KHTzGHbaBJL6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-5Ks_TWS5-G3CV6-2ola_EprxM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tsvpW0Vc6zh7gZhEaJaphOs8.png?f=fotoalbum_tile

Dit was een vlucht van EBBR naar EHAM en dat is mijn favoriete vlucht om te maken. Kort maar krachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben van Saint pons naar Meribel aan het gaan met de Kodiak 100 (LFMR - LFKX)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIsULjk3JoxK5ixunMjzAane4wo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w2gc3D85X52BeGmw2FjGo9k6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xblDe8SEG_nUfnOvks2z4gEaR3Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/YFBUzs1aGGzwaqTITLULTHbG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ewZ9InhmxBKlnVcM_o6eqH6www=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vLu7zuNLObMvsVA2TlolgFfk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SUYT-xnWITnnl-TvnkUIxnHTUw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GAypYgD2U4eoRFuLATBSiwAk.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/703YS__y9qKd3D_NHYW78eCJOgQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JGLUBOUDOkMlKA4eY3vlWx8l.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2frr1o96xgWtI53LFzlIkg42aOI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TXxPKtNjv3OXs0n1GXtHeD1z.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOYFOUQ_4v_qx7BieM0dRBf3Oxo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IQZV4O7gYQhMH6yNnvAhMzyx.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEXf_vlNa3-VNrCPcje1IPkj0z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/owyB9OcNZu9iaeN71FPqIt8F.png?f=fotoalbum_large
nog onderweg

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 18-12-2021 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:42:
Aan het leren vliegen in de Cessna Citation Longitude en het gaat prima. Ik vlieg met de auto pilot van het vliegtuig. De Nvidia driver teruggerold naar een eerdere versie en geen CTD's meer.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Dit was een vlucht van EBBR naar EHAM en dat is mijn favoriete vlucht om te maken. Kort maar krachtig.
Je had haast of niet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Binnenkort zijn alle korte afstand vliegtuigen van de KLM vervangen door de A320 :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOm1ECazEKyirCij0NAhzX2oQ7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i4e6qnVTUZUlo2KmUjRfbMel.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqmTK1KVcv_cD3Zmxvr0TPZSSsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q2iciAJWacJt4ZEkeCPLId4A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ts4S4-MP6hDyRvoM3_73YruSvok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bCbnpt4QIuaHiZO9HNsFAYBg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Gisteren met de Milviz FG-1U Corsair bezig geweest : buiten dat de spoilers niet werken niks aan de hand.
Binnen een paar tellen starten en gaan met die banaan.

Net...ander...half...uur... bezig geweest om de Corsair te starten.
Ik heb niks veranderd, er is niks geupdated maar het ding wou het gewoon aan geen 1 kant doen.

Ineens werkt ook de flap op as niet meer :?

Tevens WEER het vlieg verkeer die spontaan verschijnt en weer verdwijnt (real-time flights)

En als klap op de vuurpijl ATC die het uit het niks begin te werken :? (had ATC niet aan staan)

Het begin nou redelijk irritant te worden, die "kleine" foutjes van A-Sorbo :( :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:00:
Gisteren met de Milviz FG-1U Corsair bezig geweest : buiten dat de spoilers niet werken niks aan de hand.
Binnen een paar tellen starten en gaan met die banaan.

Net...ander...half...uur... bezig geweest om de Corsair te starten.
Ik heb niks veranderd, er is niks geupdated maar het ding wou het gewoon aan geen 1 kant doen.

Ineens werkt ook de flap op as niet meer :?

Tevens WEER het vlieg verkeer die spontaan verschijnt en weer verdwijnt (real-time flights)

En als klap op de vuurpijl ATC die het uit het niks begin te werken :? (had ATC niet aan staan)

Het begin nou redelijk irritant te worden, die "kleine" foutjes van A-Sorbo :( :X |:(
ja dat weet ik ook niet wat ze daar aan het doen zijn .. de ene dag totaal geen last ergens van en de andere dag kan je niets meer normaal doen
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar weer onderweg van SVSO naar TNCC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ohxuE_EfnlpMGTMM0V52N5MoeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cT6WXtJTAGfMDFHCtrk0v8t0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IASWu4drUv5E9O01jykBS6AWh4E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jvo0py96S5gcCpuFpDUkAOQV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkGfuwNyZDk88nQjbe9lzkpoKDw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QOFrYvSzHSye0XyEgOqWbkVd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CUVdnv9qZwN0nNPw9ooNDcXNrw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iml30JaNAqqNES2ptk9bQzY3.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQVSz1jzdpthamCNKEXQxh6XFuY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EDTVG8TQ8ZanFpiiMyM3ERRb.png?f=fotoalbum_large

leuk vliegtuig voor mensen die korte vluchten doen
zelfs de pax kun je zien zitten

https://fselite.net/conte...k-100-series-ii-for-msfs/

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 18-12-2021 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:18:
[...]

ja dat weet ik ook niet wat ze daar aan het doen zijn .. de ene dag totaal geen last ergens van en de andere dag kan je niets meer normaal doen
:o
Zeg maar gerust : het gaat nergens meer over :N

Heb een heel schema bedacht voor de controllers de afgelopen weken : idee is dat je vanaf de throttle/panelen/joystick (bijna alles) kan bedienen.

1) Per toestel werken koppelingen niet, bij de Carenado PA-34, PA-44 en de P-38L lijkt nog het meest te werken, de rest is hit and vaak miss.

2) Heb bepaalde systemen gekoppeld aan knoppen op de throttle/panels etc.
Nou hebben deze systemen ineens invloed op toestellen die deze systemen NIET eens hebben :/

Levert je een leuk aantal uurtjes zoek werk op kan ik je verzekeren 8)7

Vervolgens de standaard dingen nog "effe" tussen door.

Ben nou meer aan het zoeken wat wat veroorzaakt dan daadwerkelijk vliegen... de lol is er hier erg snel aan het af gaan :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja had van diverse mensen al vernomen dat als ze de flaps uit zetten dat dan automatisch ook de spoilers uit gingen

Leuk met een A320 met de vertrek en maar afvragen waarom dat ding niet van de grond kwam

maar ik vlieg gelukkig veel met payware en tot nu toe geen last , de FBW heeft wel veel keuren dus vandaar dat ik nu even wacht tot alles een beetje normaal is

Maar je hoort veel addon makers klagen dat na de SU 7 alles gewoon niet meer doet wat het moet doen
ook de nieuwe carenado is daarom uitgesteld :( :( :( :(

https://fselite.net/conte...sfs-previews-coming-soon/

Maar de Kodiak doet alles het goed :-) (tot nu toe)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJNSmEGgqmZ9wdK3fQLqW1sB5EI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X7asoEdctPthIZAozUaQBfNL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 18-12-2021 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Corsair aan de praat gekregen *O* *O*

...eeeeeen nou doet de P-38L het niet meer :')
vanochtend, vanmiddag en vanavond dus wel

:X

|:(

8)7

Tijd voor 11,5% aan belgische motivatie :/

[ Voor 15% gewijzigd door dierkx36 op 18-12-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja om gek van te worden soms
Ik heb ook wel van die dagen dat ik zo iets heb .. nu even geen vliegen meer want hier word je gek van
maar er is elke keer wel weer wat

ondertussen al weer bijna bij TNCC aangekomen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcNdhTQolorBEl_beGOoft4r7pI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5sfZDrbXYKuWQewOKa6eKQW9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7nCVRWZrpZuUVKIWSGIabDD_oA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ALIJ0uhMBdaT6XIrQ8LwhL5A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqbHeNQkjfXwacUi9zhTdSasZKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8BfdHPHYOyaV07bYw8oSEmPo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 18-12-2021 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aankomst op TNCC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rH0dOPIUhaix_Z9j0K3m8QaaVAQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Yyi0pmxbna3gW9JfgZjKdB7m.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nAawmDHiYn91_3uPRPAPz8asmE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GBIlXjmJ5uRHi4XgB6Gmz4Xu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJ_yIltr7XoeAX5Q0za6txPIK9g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8SQDBFpG8yWJ089np6mgMV6Z.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vEkbA6ejaKx1vhui45N0ft_6N4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FHrTKHjoGADNFECr5M0moUgM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Curacao to Bonaire with the Kodiak 100 (little cargo and pax inside )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOyX7A958DMqppTuEe8UIOf9u_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KcgTTKts8NZxq4BePsNWM1cH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JiczLyEVGY-vAe_KAZJvwBzUSM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9Iix9dlW9r5XiZqcaLoLooWC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TSpA_jJowno7zGhfHXyjlO-Hww=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ioQ4KMrjAAI1xkGo8uzuaUzB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqWY3hnsWo9aLFloR627zYtr9FI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5bpKHelsGjpkafzLjlXzjScY.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GotwhIw3nQF0FD4xfqWlhksyz-A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/imq5xZYE7SF95Zxz2Y1QNu2R.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vZkjFlhSJ5f3KNmjzj6uAUjX30=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qWYo9GWv8otKESnoMamQIjIi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tg_S46wCur5_rOsuBGEaQdnTXnE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XFMPgGtdrGyDEXhKpsRoO0nj.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_IOKvM5SvoqnkhHLTfv27mAY88=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CQ3MbxHZskTqU8PnY5lSI9tG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIszThxbCxr9LTgfFJ8qC_Lpwfg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9QgNivgvfNXC7vBMDIgybd5N.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyuSK33pFGbfkUTGq77EKwcYcmE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eF08NXpXZNWaES3Zrc55eMQ3.png?f=fotoalbum_tile

Zo en nu eruit allemaal, wil jullie niet meer zien 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JT8NRiseZU4_JPbhJqgkydMN6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MkyBpv62kidRZ3sh69xfBMKk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:42:

Ooit gehoord van max 250kts below FL100 <3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JayZeeTie schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:03:
[...]

Ik ga graag hard en niet volgens de regels. Ik vlieg dan ook voor mijn plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:03:
[...]

Dit is toch alleen als dit aangegeven word als decibel gebied , en dus vaak boven woonwijken of in ieder geval bewoonbaar gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op zondag 19 december 2021 @ 02:20:
Curacao to Bonaire with the Kodiak 100 (little cargo and pax inside )
[Afbeelding]

Zo en nu eruit allemaal, wil jullie niet meer zien 8)
[Afbeelding]
Wel leuke toevoeging die pax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:02:
[...]

Dit is toch alleen als dit aangegeven word als decibel gebied , en dus vaak boven woonwijken of in ieder geval bewoonbaar gebied
Nee dat is overal ter wereld. Tenzij atc iets anders van je vraagt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:38:
[...]

[...]

Ik ga graag hard en niet volgens de regels. Ik vlieg dan ook voor mijn plezier.
Dan nog, 445kts is zwaar overspeed en heeft niks meer met 'leren vliegen' te maken haha. Das gewoon wachten tot de boel uit elkaar trilt :+

Maar ieder zijn ding uiteraard :9
ravw schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:02:
[...]

Beetje SID/STAR is standaard gewoon max 250kts tenzij anders aangeven/aangevraagd bij ATC

[ Voor 27% gewijzigd door JayZeeTie op 19-12-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer een mooi vluchtje gedaan

LIEO to LFKB Kodiak 100

YouTube: LIEO to LFKB Kodiak 100

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 19-12-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke dan weet ik dat ook weer dacht dat het alleen in de Decibel gebieden was .. want zo word het op de FMC ook aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Ground speed is belangrijker dan Airspeed als je ergens snel wilt komen.

Voor mij is de CRZ fase ook saai, daarom check ik altijd op welke route ik de beste tailwind heb.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Okay, probleem met de Corsair en de Lightning gevonden : fuel tank selector.

Voor degene die ook controllers (panels) gebruiken en hier tegen aan lopen :

Als je een draaiknop met meerdere standen gebruikt als fuel tank selector, zet 1 stand op 1 left center, 1 stand op 1 left en 1 stand op 1 right
(Zelfde verhaal als een draaiknop met meerdere standen voor voor nog een tank selector gebruikt : 1 stand 2 center, 1 stand 2 left en 1 stand 2 right)

Op deze manier kan bv in de JustFlight PA-28 serie van left naar right tank switchen, alleen bij de Corsair en lightning moet je de controller switch op 1 center (en 2 center als je 2 controller switches gebruikt) laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Verschrikkelijk hoe de vliegtuigen opstijgen na enkele seconde al, heb in mijn filmpje de hele take-off gewoon er voor gescipt omdat het er zo fake uit ziet dan pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo even van Genoa naar Split aan het gaan met de Kodiak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQqOPKLvVctn2cpwM-9i2tQ0z2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3a2BjATrwmlPbF880VnUF40z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFKsHwAvqtLyVZ-mpOZPSVP7qFQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lj09qSGdyGVuEEgtfshjESeM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPNPr1p6TZS-Yp2R7LvyzXmKC5s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UWQbypXdkCzEzts7r8TWPPAY.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwypbIK1_eU4-4--RvUBmnwhp-g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uHx5q38YUgYeh1HFc7uu4kh8.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUV6Kp9e-3x0tdHtjGB1wyGejTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XsNhauRR7Li8xSfX85rBE35w.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8kZAmjaZAPl4E1PrVMf2eUvX3k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8FLyCDCXPbFYoHGIjWOZNa6v.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 19-12-2021 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:35

ralpje

Deugpopje

Hier onderweg EHAM - EIDW. Event op VATSIM met volledige ATC tussen beide airports, redelijk wat shortcuts vanaf departure gekregen dus met een beetje mazzel red ik de return leg ook nog voor iedereen weer offline gaat :) Behoorlijk wat verkeer onderweg, lekker druk op frequency.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPOqpNy5ysXezk9c48NhbeH3_0o=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/rNyalOkBWtnqeNlKCIBcSC7E.png?f=fotoalbum_medium

Edit: Check, het is echt druk :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12HKcZxSLnwywBno2rhWBrMw7ZY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/i8BuDdZJVkHp7SkVKqPnKvsR.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 28% gewijzigd door ralpje op 19-12-2021 20:01 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GVD ...... bye bye vlucht van een uur Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsG6SR_psYvsajGm8KW7oZ6lnGY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6kNfFzK7ZGqeIZObla1rNc5f.png?f=user_large

:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hm1ci0-WE8GIilcs5LDxPY9qLwY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/USFOmNqawRgii4WrK8baOt4g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:35

ralpje

Deugpopje

Oeh, dat scheelt een hoop losliggende papiertjes op m'n bureau :+ Voor welk toestel is dat?

Net op final naar EIDW een andere piloot die de 'hold short runway 10R' begreep als 'line up and wait runway 10R'. Dat werd dus een go around voor * ralpje .
Nou ja, ook weer eens meegemaakt in een 'live' situatie op VATSIM.Netjes vectors gekregen, nieuwe approach en probleemloos geland. Daarna nog even door het drukke verkeer op EIDW (en het gebabbel op ground frequency) genavigeerd en geparkeerd aan de gate. Dat was zeker vanaf decent tot aan brakes on ff aanpoten :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 20:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GflpeJK4dgim7krCsxoL2T85g5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lkpXINKyC9hKUPdlCNPfKrH5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-slMGDrnDMczh3XV6mVvs9RqBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i9azJ2qsE194iyglm1sT0Fvr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTV4nzs1Jxn9QPJOJa4je-pWMT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a5I48ujCUOHkVTxz9Q4Skwg0.png?f=fotoalbum_large

De derde etappe van de "bushtrip" in Noorwegen verliep zo mooi. Ik ging laag vliegen boven een plek waar ik in het echt gewandeld heb, maar raakte even overspeed aan en "crashte" gelijk (too much stress on the aircraft).
Daarna wordt ik lekker in het water gespawned en crash dus gelijk, elke keer weer :+
Jammer..

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 11:15
Menesis schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:30:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De derde etappe van de "bushtrip" in Noorwegen verliep zo mooi. Ik ging laag vliegen boven een plek waar ik in het echt gewandeld heb, maar raakte even overspeed aan en "crashte" gelijk (too much stress on the aircraft).
Daarna wordt ik lekker in het water gespawned en crash dus gelijk, elke keer weer :+
Jammer..
Mooie plaatjes, snap dat je er enthousiast over raakt. Ziet er puik uit!

The sky is the limit

Pagina: 1 ... 234 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc