There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik zit bij een groepje op Discord, vliegen dagelijks vanaf 1800 a 1900. Internationaal gezellig gezelschap, kan evt Discord uitnodiging plaatsen? Ik vlieg niet dagelijks mee, maar wel vrij vaak.Svennie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:44:
[...]
leuk, welk event? als ik kan doe ik de volgende keer graag mee
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
ATP: daar had je een roodgroen brilletje bij en kon je al min of meer VR kijken! Ook de eerste aeronautical chart die ik ooit zag, met de jetways denk ik.DigitalExorcist schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:13:
[...]
Fantástische games, en ook ongeveer waar ik mee begonnen ben destijds. KQ3, PQ1, SQ2 waren vaste prik. Heerlijk.
En op een gegeven moment had ik Flight Simulator 4. Via een klasgenoot later nog eens de Aircraft & Adventure Factory, Flight Assignment:ATP en talloze militaire sims gespeeld.. die klasgenoot wilde perse piloot worden, volgens mij is ie later op de verkeerstoren op Schiphol terechtgekomen..
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ja klopt! "VR" is een groot woord, maar het was wel 3D ja.flopdoc schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:04:
[...]
ATP: daar had je een roodgroen brilletje bij en kon je al min of meer VR kijken! Ook de eerste aeronautical chart die ik ooit zag, met de jetways denk ik.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
/f/image/UQpZohx7V0tZzhEO6oLr8RRH.png?f=fotoalbum_large)
en dit is ook Alaska ... leuke kleine aanleg plaatsen
/f/image/0zS7X5xXxdNsSFe7gq5Jiwpn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/utZDXlhXf7kGK806y6IRJSPi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KNz0RTxo2aMMHCwxuqgFVdjT.png?f=fotoalbum_large)
Waarom heet het toch Misty Moorings
/f/image/0Y6oG6Zp7frr4hJ1acD3FCRs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cDoGNU46RJXxGD6SgSBDB21s.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 69% gewijzigd door ravw op 13-08-2021 17:20 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
[ Voor 75% gewijzigd door ravw op 14-08-2021 22:25 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
leuk, graagflopdoc schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:02:
[...]
Ik zit bij een groepje op Discord, vliegen dagelijks vanaf 1800 a 1900. Internationaal gezellig gezelschap, kan evt Discord uitnodiging plaatsen? Ik vlieg niet dagelijks mee, maar wel vrij vaak.
PSN ID: Svennie-NL
All op ULTRA alleen die cockpit ref rate op midwalterwhite schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:32:
hey ravw kan je jouw graphic settings eens posten? ik heb ook een rtx2070 en ben al dagen aan het tweaken.
Maar het ligt niet alleen aan je PC maar ik gebruik erg veel addons en dat maakt het dat het vaak mooier er uit ziet
zoals het weer gebruik ik Weather: Sofly misc weather preset pro
https://sofly.io/product/weather-preset-pro/
(ook te krijgen op ORBX)
( omdat het live weer nu op dit moment gewoon ruk is )
maar goed hier heb je mijn instellingen
/f/image/2iOHMV2miwWe32x85jXPbfLD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KjrmmrknNT7g2bHzWiWZoQhc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qedH1uLa1yzqNke77EEfsznO.png?f=fotoalbum_large)
En dan komt ik uit op een gemiddelde FPS van 40
dat is voor FS meer dan genoeg
Verwijderd
:strip_exif()/f/image/blAYZPNSbZDbS5zZyurkytPG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben benieuwd wat X-Plane 12 nog meer te bieden gaat hebben tegenover FS2020. Ik zag al iets van bomen met seizoenen, dus in de winter zijn ze bijna kaal. Een wereldmap erin zoals in FS2020 zou mooi zijn en dat je gekochte vliegtuigen van XP 11 een gratis update krijgen naar XP 12.
vooral dat laatste stukje hoop ik want ik heb echt veel addons voor XP 11 dus zou moi zijn als ik die mee kan nemenVerwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:40:
Ik ben benieuwd wat X-Plane 12 nog meer te bieden gaat hebben tegenover FS2020. Ik zag al iets van bomen met seizoenen, dus in de winter zijn ze bijna kaal. Een wereldmap erin zoals in FS2020 zou mooi zijn en dat je gekochte vliegtuigen van XP 11 een gratis update krijgen naar XP 12.
Maar verwacht geen MSFS uitterlijk want dat zou betekenen dat de maker van XP met Google moet gaan samen werken
en dat zie ik nog zo gauw niet gebeuren ... Austin Meyer kennende
toffe vent maar wel een paar steekjes los
Gang is alles zo te zien.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:40:
Net weer een achievement gehaald met een vlucht van Marseille naar Amsterdam. Begin stukje over de bergen. Ik vlieg het meeste met de standaard A320NEO. Ik ga al richting 100 vlieguren.
[Afbeelding]
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Krijg je bij het behalen van een achievement tegenwoordig een melding op je scherm? Was eerder altijd alleen een vaag bliepje.... Ik moet nog 3 achievements (500 en 1000 uur en 500 vliegvelden) maar die gaan niet zo snel meer.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:40:
Net weer een achievement gehaald met een vlucht van Marseille naar Amsterdam. Begin stukje over de bergen. Ik vlieg het meeste met de standaard A320NEO. Ik ga al richting 100 vlieguren.
[Afbeelding]
Jep en remmen is voor angsthazen

Hoor ik daar een 300 knot-touchdown-challenge aankomen?
(< 3 km runway, >300 knopen GS over threshold, geen bounce, geen pirouettes en voor de tegenoverliggende threshold stilstaan?
Ook inmiddels als met de update Nxi geprobeerd van gisteren?456 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:30:
[...]
Jep net ook weer gebeurt. Kan zo maar zijn dat ik iets mis doe hoor, dit keer in een cessna 172 (maar wel weer met de g1000 nxi mod (uit de content manager)).
Dit keer op EHBK.
Ik kom op mn GPS via Bombo op op 2500ft binnen. NAV is 111.55 en ingesteld, evenals crs.
Ik programmeer mn heading, en ga over op heading mode. Dan verander ik mn cdi van gps naar loc1 en press mn appr(oach), heading selector gaat er automatisch vanaf.
LOC green in beeld en ik zit right on course. GS nog grijs (want ik zit nog onder de GS op 2500ft).
Ook GS wordt groen als ik m capture. De daling wordt ingezet. Maar ondertussen wijkt mn course af van de ideale lijn. Dus dan maar op de hand naar beneden, met de instrumenten actief.
https://opennav.com/pdf/EHBK/EH-AD-2.EHBK-IAC-21-2.pdf
Verwijderd
Bij de add-ons downloads van mij staan de versies voor XP10 en XP11. Dus als je de add-on voor XP10 had gekocht kreeg je later de XP11 versie erbij.ravw schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:02:
[...]
vooral dat laatste stukje hoop ik want ik heb echt veel addons voor XP 11 dus zou moi zijn als ik die mee kan nemen
Maar verwacht geen MSFS uitterlijk want dat zou betekenen dat de maker van XP met Google moet gaan samen werken
en dat zie ik nog zo gauw niet gebeuren ... Austin Meyer kennende![]()
toffe vent maar wel een paar steekjes los
De snelheid waarmee ik vlieg mag in het echt niet, vooral vanwege milieuvervuiling.
Daar heb je de Xbox Gamebar voor nodig.renem schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:58:
[...]
Krijg je bij het behalen van een achievement tegenwoordig een melding op je scherm? Was eerder altijd alleen een vaag bliepje.... Ik moet nog 3 achievements (500 en 1000 uur en 500 vliegvelden) maar die gaan niet zo snel meer.
ja met als grote kans dat dan je hele FS vastloopt of dat je uit game gaat .....
ik heb hem ook op mijn PC maar gebruik zo min mogelijk pop ups
MSFS is niet bij met dingen die buiten het programma om nog gebruik willen maken van MSFS
Ah goeie. Thanks - nog niet gevlogen sinds gisteren. Ff koken, dan kunnen we vanavond. Thanks!flopdoc schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:09:
[...]
Ook inmiddels als met de update Nxi geprobeerd van gisteren?
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
vind het ook niet echt realistisch eerlijk gezegd. in FSX was het wel beter eerlijk gezegd.
Ook jammer dat er geen echte liveries in de game zitten als er andere toestellen landen, zou toch leuk zijn als je een Easyjet of een andere airline ziet landen ipv. een kaal wit toestel.
Ook nog weinig variatie in de toestellen
Weet iemand of dit nog verbeterd wordt? of ben ik gewoon een zeur?
[ Voor 39% gewijzigd door Mikee007 op 14-08-2021 16:48 ]
Dat laatste sowieso...Mikee007 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:46:
Toch vind ik na de update de smoke tijdens de touchdown wat matig!
vind het ook niet echt realistisch eerlijk gezegd. in FSX was het wel beter eerlijk gezegd.
Ook jammer dat er geen echte liveries in de game zitten als er andere toestellen landen, zou toch leuk zijn als je een Easyjet of een andere airline ziet landen ipv. een kaal wit toestel.
Ook nog weinig variatie in de toestellen
Weet iemand of dit nog verbeterd wordt? of ben ik gewoon een zeur?
Maar inderdaad, dat mag en kan beter. Of dit vanuit Asobo gaat gebeuren, geen idee.
Hopelijk komt dit wel.
PSN: plexforce (ps4)
ADIRS staan wel op Nav en zijn alligned?Mikee007 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:44:
Ik ben nu al een halfuur aan het wachten.. maar dit blijft in beeld:
[Afbeelding]
Motoren alles draait en opgestart met checklist.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Jazekerweststar schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:50:
[...]
ADIRS staan wel op Nav en zijn alligned?
:fill(white):strip_exif()/f/image/LHguFcCvW99gLsuLCd9wZkaF.png?f=user_large)
Je bent niet verplaatst terwijl die nog niet aligned was?
Edit: hmm nee laat maar.
[ Voor 3% gewijzigd door jorank op 14-08-2021 19:01 ]
Heb al meerdere malen opnieuw gestart maar iedere keer helpte het helaas niet.
Nu dus blijkbaar wel! Blijft raar
je moet wachten met de motoren aanzetten tot je nav ziet op je schermen ... dat is standaard ongeveer 7 min ( zie middelscherm )Mikee007 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:44:
Ik ben nu al een halfuur aan het wachten.. maar dit blijft in beeld:
[Afbeelding]
Motoren alles draait en opgestart met checklist.
want wil nog wel eens zijn dat je dan onbewust de externe power uitgooit ( dat is vaak dat je die te snel los gooit dan dan stopt hij met het goed zetten van de systemen )
je Pushback niet aanraken voor dat je alife bent .....
Dus ik ging Googlen en kwam schiphol 0.6 tegen
/f/image/C0dQLSm6x98SxlZYab37mV5L.png?f=fotoalbum_large)
KDWH
of KARA
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Dank voor de tip!ravw schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:30:
[...]
je moet wachten met de motoren aanzetten tot je nav ziet op je schermen ... dat is standaard ongeveer 7 min ( zie middelscherm )
want wil nog wel eens zijn dat je dan onbewust de externe power uitgooit ( dat is vaak dat je die te snel los gooit dan dan stopt hij met het goed zetten van de systemen )
je Pushback niet aanraken voor dat je alife bent .....
Is je QNH wel goed? Wellicht even op B toets drukken.Mikee007 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:54:
Onderweg van Rome naar Corfu.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wordt alleen gek van de ATC die zegt dat ik niet op de juiste level vlieg maar dit is wel degelijk het geval!
PSN: plexforce (ps4)
Helaas is dit iets dat ook met een correcte barometer instelling niet goed werkt. Dit is een overgebleven bug van toen het weer volledig kapot was (hele hoge temperaturen op grote hoogtes). Asobo heeft die temperatuur wel gefixt in de 2e hotfix, maar helaas nog niet de ATC aangesloten op die fix. Dit gaat als het goed is per de WU 6 eind deze maand pas gebeuren. Tot die tijd zal je dus een +/- 300 ft verschil hebben tussen wat jouw vliegtuig aangeeft en waar ATC denkt dat je rondhangt. In dit geval is het alleen ATC die het fout heeft.WeHoDo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:05:
[...]
Is je QNH wel goed? Wellicht even op B toets drukken.
Vandaag nog zelfs.Ferrari412T2 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:15:
Hallo. Ik heb al een tijdje geen FS2020 meer gespeeld en de laatste update was van 17-6-2021. Nu wil ik hem vandaag starten en krijg ik de melding in het beeld: Er is een nieuwe verplichte update beschikbaar. Werk flight simulator bij in de Microsoft Store. Hier heb ik gekeken, maar er is helemaal niks te vinden. Het is de Deluxe versie. Windows 10 Pro is helemaal up to date, maar ik krijg telkens deze melding als ik FS2020 wil starten. Heeft iemand dit ook al gehad en opgelost?
Zorg dat je xbox in de Microsoft Store ook update. Dan na een reboot of een relog in store en je zou een update moeten zien.
TOPPER!!! Dank je voor de uitstekende hulp. Hij is nu aan het updaten en ik ga ervan uit dat hij dadelijk werkt. Nogmaals bedankt!jorank schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:29:
[...]
Vandaag nog zelfs.
Zorg dat je xbox in de Microsoft Store ook update. Dan na een reboot of een relog in store en je zou een update moeten zien.
Ja dat kan als je hem maar in een dock of aanlegplaats legt als die gemaakt zijnappie35 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:37:
Ik zie hier nog al eens mooie plaatjes voorbij komen waar watervliegtuigen aan de kade liggen.(zijn er plaatsen waar je in het water kunt starten zowel starten, als cold and dark starten?)
Sommige Payware hebben dat .. ( Seattle city die te koop is op MP is met docks
Maar hier kun je veel freeware krijgen (Alaska)
https://return.mistymoorings.com/z20_scenery/index.php
Zo weer terug op mijn start plek Point Amagura cabin (PTAM)
/f/image/rcrAdWGpetQbOtv5d9Y5XkCj.png?f=fotoalbum_large)
Hm. EHBD naar EHEH via sopvi. Ils 21.flopdoc schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:09:
[...]
Ook inmiddels als met de update Nxi geprobeerd van gisteren?
Na de laatste draai naar de baan de approach ingedrukt... mn cessna 172 bleef in 360 graden bochtjes draaien.
Morgen nog een kans ergens anders
YouTube: Misty Moorings Alaska tour
-edit- https://github.com/flybywiresim/a32nx/issues/5614
Zie hem ertussen
[ Voor 20% gewijzigd door Hammie op 15-08-2021 00:20 ]
Heb t zelf nooit geprobeerd maar je kan de MD alleen vanbinnen bekijken, maar er niet mee vliegen.turkeyhakan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:02:
Iemand enig idee waarom ik niet op FLY kan drukken bij de McDonnell Douglas?
Staat ook duidelijk in de omschrijving in de marketplace. Maar gezien de hoeveelheid vragen hier en op de officiële msfs forums had er iets van een grote rode banner bij gemoetenturkeyhakan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:02:
Iemand enig idee waarom ik niet op FLY kan drukken bij de McDonnell Douglas?
jorank schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:10:
[...]
Heb t zelf nooit geprobeerd maar je kan de MD alleen vanbinnen bekijken, maar er niet mee vliegen.
Dank voor jullie reacties! Dat is wel bijzonder.. gaat er nog een update komen zodat we er mee kunnen vliegen of is dat dan gelijk weer betaald?Ircghost schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:12:
[...]
Staat ook duidelijk in de omschrijving in de marketplace. Maar gezien de hoeveelheid vragen hier en op de officiële msfs forums had er iets van een grote rode banner bij gemoeten
Het is vziw nooit de intentie geweest dat iemand ermee kan vliegen. Het is promotie van die organisatie (rode kruis dacht ik). Betwijfel of die ooit luchtvaardig wordt gemaakt in-game, maar dat zou wel leuk zijn.turkeyhakan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:17:
[...]
[...]
Dank voor jullie reacties! Dat is wel bijzonder.. gaat er nog een update komen zodat we er mee kunnen vliegen of is dat dan gelijk weer betaald?
Heb gelezen dat ze in de toekomst m wel flyable willen maken - tot nu toe zit dit model er enkel in om doorheen te wandelen, ter promotie en awareness ten aanzien van het Orbis Flying Eye hospital. Dus enkel een 'reclame' vliegtuig.turkeyhakan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:17:
[...]
[...]
Dank voor jullie reacties! Dat is wel bijzonder.. gaat er nog een update komen zodat we er mee kunnen vliegen of is dat dan gelijk weer betaald?
Weet iemand of hier mods voor zijn?
Kan er maar 1 vinden o pflightsim.to, die niet heel erg goed uit de verf komt, zo te lezen.
Wisten jullie verder dat er los van de community folder er ook nog elders bestanden worden opgeslagen?
Marketplace niet gebruiken, via installer de dev versie pakken, is het meest up to date ivm alle bugs ed. Als je problemen hebt de mod uit je communityfolder verwijderen en opnieuw downloaden, fixt meestal de problemen.turkeyhakan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:04:
Ik heb de A32NX mod verwijderd, deze is ook niet meer beschikbaar in de Marketplace zo te zien. Wel op de website van FBW.
Wisten jullie verder dat er los van de community folder er ook nog elders bestanden worden opgeslagen?
dan kan je beter maandverband pakken ipv een vliegtuig
maar er zal wel iemand hem geen modden dat denk denk ik
Er is nog een map in je flight simulator map in AppData.turkeyhakan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:04:
Ik heb de A32NX mod verwijderd, deze is ook niet meer beschikbaar in de Marketplace zo te zien. Wel op de website van FBW.
Bij mij is dat:
C:\Users\{gebruikersnaam}\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalState\packages\flybywire-aircraft-a320-neo
maar dat kan bij jou iets verschillen als je de steam versie gebruikt (ik heb de store versie). Ze raden aan om die ook te verwijderen als je een echte clean install wil. Maar daar zitten ook je settings in van je throttle e.d.
Die heb ik al verwijderd inderdaad! Welke throttle bedoel je?cracking cloud schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:42:
[...]
Er is nog een map in je flight simulator map in AppData.
Bij mij is dat:
C:\Users\{gebruikersnaam}\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalState\packages\flybywire-aircraft-a320-neo
maar dat kan bij jou iets verschillen als je de steam versie gebruikt (ik heb de store versie). Ze raden aan om die ook te verwijderen als je een echte clean install wil. Maar daar zitten ook je settings in van je throttle e.d.
De detens van bijv. De TCA throttle quadrant. Handig dat hij deze bewaard, na engine start erachter komen dat deze niet goed staan is niet fijn weet ik uit ervaringturkeyhakan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
Die heb ik al verwijderd inderdaad! Welke throttle bedoel je?
Maar waarom worden die in de FBW map bewaard?Hammie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:06:
[...]
De detens van bijv. De TCA throttle quadrant. Handig dat hij deze bewaard, na engine start erachter komen dat deze niet goed staan is niet fijn weet ik uit ervaring
Ik gok dat als deze in de community folder worden opgeslagen je deze na elke update weer opnieuw kunt instellen.turkeyhakan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:08:
[...]
Maar waarom worden die in de FBW map bewaard?
Nou moet ik wel zeggen dat ze ook wel erg gemakkelijk weer in te stellen zijn via de efb, dus ik bewaar het eigenlijk niet meerHammie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:06:
[...]
De detens van bijv. De TCA throttle quadrant. Handig dat hij deze bewaard, na engine start erachter komen dat deze niet goed staan is niet fijn weet ik uit ervaring
Ja stelt niet veel voor alleen als je het vergeet dan sta je na engine start wel ff te prutsen. Toga na pushback geeft speciale effecten456 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
Nou moet ik wel zeggen dat ze ook wel erg gemakkelijk weer in te stellen zijn via de efb, dus ik bewaar het eigenlijk niet meer
Hahaha ja true, been there, done thatHammie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Ja stelt niet veel voor alleen als je het vergeet dan sta je na engine start wel ff te prutsen. Toga na pushback geeft speciale effecten
Erg herkenbaar
En mijn muis cursor verdwijnt steeds nadat ik toegankelijkheid om legacy heb gezet.
[ Voor 24% gewijzigd door turkeyhakan op 15-08-2021 14:24 ]
Die cursor heb ik ook, als ik external cam pak en daarna weer cockpit is hij er weer.turkeyhakan schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:20:
Iemand enig idee waarom de spoilers niet meer werken terwijl deze wel is toegewezen aan button 13 (Airbus Side Stick Thrustmaster).
En mijn muis cursor verdwijnt steeds nadat ik toegankelijkheid om legacy heb gezet.
In het verlengde, wat doe ik verkeerd bij mijn approach, mijn mcdu vliegt vanzelf in approachmode waardoor hij de pattern vergeet en rechtstreeks naar een ander waypoint gaat. Komt dat door mijzelf (LS button gebruiken) of gaat dat inderdaad vanzelf. Is daardoor soms zweten ivm hoogte en snelheid.
Simpelweg is het dus gewoon afwachten tot de nieuwe update en dan zou het probleem opgelost moeten zijn?djbarney schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:12:
[...]
Helaas is dit iets dat ook met een correcte barometer instelling niet goed werkt. Dit is een overgebleven bug van toen het weer volledig kapot was (hele hoge temperaturen op grote hoogtes). Asobo heeft die temperatuur wel gefixt in de 2e hotfix, maar helaas nog niet de ATC aangesloten op die fix. Dit gaat als het goed is per de WU 6 eind deze maand pas gebeuren. Tot die tijd zal je dus een +/- 300 ft verschil hebben tussen wat jouw vliegtuig aangeeft en waar ATC denkt dat je rondhangt. In dit geval is het alleen ATC die het fout heeft.
yepMikee007 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:36:
[...]
Simpelweg is het dus gewoon afwachten tot de nieuwe update en dan zou het probleem opgelost moeten zijn?
Verwijderd
Team X-Plane had a delightful outing at CitySim in Munich today. Their X-Plane-based 737 simulator is a favorite among local enthusiasts and pilots alike. How better to practice for a checkride, right? Stop by and say hello next time you're in town! https://t.co/FHWFOO6jGE pic.twitter.com/lv7TlfGmRX
— X-Plane (@XPlaneOfficial) 14 augustus 2021
:strip_exif()/f/image/43G5XsgT3fzAH3epbSpgdU1p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rQaVjYhnEPnsF47DLDTWi6kY.jpg?f=fotoalbum_large)
Xplane is een ander forum. Dat product kennen we hier niet.
oude herinneringen
YouTube: #FS2020 - Airwolf for Microsoft Flight Simulator
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 15-08-2021 21:18 ]
/f/image/S3E8yo6sQlkfR78ugwWkRHgh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tWh0ENDtU4bhORU44Gg7ywyl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WjQIDmyAbZzmIS0yi3F6eZyK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ldRN423DzugTWYfW0rUHDIFU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lhfmsY5u9jxLp2dysoI89LKG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6wO2zj93ZQEpFizge0EOm1cz.png?f=fotoalbum_large)
Maar voor die het niet weten even op volg orde van de Vliegvelden/eilanden
TNCE > TNCS > TFFJ > TFFG
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 15-08-2021 22:34 ]
https://www.aerosoft.com/...s-airport-reggio-calabria
heb al gevlogen en geland ...flopdoc schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:49:
Iemand deze LICR Reggio Calabria wel eens geprobeerd? Heeft een checker board approach voor Rwy 33.
https://www.aerosoft.com/...s-airport-reggio-calabria
Good old memories
:strip_exif()/f/image/L0A6WTs7dhWt105dsAhpC5ZA.jpg?f=fotoalbum_large)
Woodcock ,British Columbia, CanadaSvennie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:41:
net vertrokken voor een vlucht vanaf CBQ8, daar gaat iets niet helemaal goed, MSFS laat een weg dwars over de runway gaan, bij het starten of landen ga je dus door de auto's heen, ziet er wel grappig uit, erg mooie omgeving ook om te vliegen.
breek me de bek niet open maar dat is een heel mooi gebied ook dan iets naar het westen gaan, Alaska in dus rond de Misty fjords
zie hier mijn movie hier een stuk boven
maar het gebied waar ik het liefst vliegt is
Alaska ( misty fjords) omgeving
Columbia, Canada
Washington state
twee mooie airports als je in die omgeving vliegt moet je zeker
Bella Coola en Orca Island kopen .. echt een aanrader
Beide op MP te koop (orbx)
Dan kun je Bella Coola - Stewart ( handmade in FS) doen en dan van uit Stewart naar Friday harbor ( handmade in FS) / Orca island
Maar vlieg ook veel in Oregon, Californië
Ben me nu ook een beetje aan het in vliegen op Idaho
Gisteren even twee klein airpoortjes gekocht in Idaho (Cougar Creek D47 + Mahoney Creek 0U3) de net op MP gekomen is
:strip_exif()/f/image/2lGvHQ2TCykMEZ8aFIlqBnKP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z9vh63j863s1yFRmLfS7k516.jpg?f=fotoalbum_large)
Johnson Creek Airport-3U2 had ik al van hun dezelfde makers
en er komen nog meer van dat soort veldjes aan ..
Maar neem wel een vliegtuig dat in de omgeving past
De Caravan is goed en straks de Otter
[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 16-08-2021 01:16 ]
Mooie tip!ravw schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:10:
Voor mensen die nog wel leuke beginners stof willen kijken hoe of wat met vliegen
YouTube: YouTube
Sinds de DVD Idaho Exposed ken ik bush flying en vind ik dat en die omgeving leuk om te doen.ravw schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 00:57:
[...]
Woodcock ,British Columbia, Canada![]()
breek me de bek niet open maar dat is een heel mooi gebied ook dan iets naar het westen gaan, Alaska in dus rond de Misty fjords
zie hier mijn movie hier een stuk boven
maar het gebied waar ik het liefst vliegt is
Alaska ( misty fjords) omgeving
Columbia, Canada
Washington state
twee mooie airports als je in die omgeving vliegt moet je zeker
Bella Coola en Orca Island kopen .. echt een aanrader
Beide op MP te koop (orbx)
Dan kun je Bella Coola - Stewart ( handmade in FS) doen en dan van uit Stewart naar Friday harbor ( handmade in FS) / Orca island
Maar vlieg ook veel in Oregon, Californië
Ben me nu ook een beetje aan het in vliegen op Idaho
![]()
Gisteren even twee klein airpoortjes gekocht in Idaho (Cougar Creek D47 + Mahoney Creek 0U3) de net op MP gekomen is
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Johnson Creek Airport-3U2 had ik al van hun dezelfde makers
en er komen nog meer van dat soort veldjes aan ..
Maar neem wel een vliegtuig dat in de omgeving past
De Caravan is goed en straks de Ottermaar je kunt ook kleine hopjes doen met de Cub (Ambf)
https://fltplan.com/Airport.cgi?CBQ8Svennie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:41:
net vertrokken voor een vlucht vanaf CBQ8, daar gaat iets niet helemaal goed, MSFS laat een weg dwars over de runway gaan, bij het starten of landen ga je dus door de auto's heen, ziet er wel grappig uit, erg mooie omgeving ook om te vliegen.
Als ik die runway zo zie zou best wel eens kunnen kloppen... My bad, dat is natuurlijk gewoon om het plaatje kleiner te maken. Duh.
https://www.google.com/ma...3d55.065845!4d-128.234018
Er lijkt inderdaad geen échte weg doorheen te lopen volgens Google Maps. Bing vindt bij mij nooit wat als ik het zoek en heb even geen tijd om een vergelijking te maken
[ Voor 38% gewijzigd door DigitalExorcist op 16-08-2021 08:39 ]
je kan in Bing zoeken op: 55.0667N, 128.233WDigitalExorcist schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:35:
[...]
https://fltplan.com/Airport.cgi?CBQ8
Als ik die runway zo zie zou best wel eens kunnen kloppen... My bad, dat is natuurlijk gewoon om het plaatje kleiner te maken. Duh.
https://www.google.com/ma...3d55.065845!4d-128.234018
Er lijkt inderdaad geen échte weg doorheen te lopen volgens Google Maps. Bing vindt bij mij nooit wat als ik het zoek en heb even geen tijd om een vergelijking te maken
maar ook bij bing loopt er geen weg
Bing is een tikkeltje onnozel. Als ik een adres zoek kan ie letterlijk nóóit iets vinden. En dan moet ik op Google éérst de GPS-coördinaten opzoeken en die in Bing in gaan voeren? NahSvennie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:57:
[...]
je kan in Bing zoeken op: 55.0667N, 128.233W
maar ook bij bing loopt er geen weg
Verwijderd
Op naar X-Plane 12.
:strip_exif()/f/image/k1PfU5ehy7PJYriyxbCG06R9.jpg?f=fotoalbum_large)
100 uur? Oooh dan heb je het begin nog niet eens gehad dusVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:42:
Ik heb er 100 vluchturen in de lucht opzitten en ik heb over de hele wereld gevlogen. Wereld update 5 heeft voor mij wonderen gedaan. Goed het ziet er minder goed uit sinds de Xbox erbij is gekomen, maar het laden ging daardoor wel sneller. De 1000 vlieguren ga ik niet voor, maar ik ga nog af en toe een vlucht maken.
Op naar X-Plane 12.
[Afbeelding]
Verwijderd
Het zijn echte vlieguren, dus vanaf opstijgen tot en met landen. De rest telt het spel niet. Ik heb ook pas na wereld update 5 veel gespeeld. Eerder speelde ik weinig omdat ik een hekel had aan de lange laadtijden en ben ik maar verder gegaan met X-Plane 11.DigitalExorcist schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:00:
[...]
100 uur? Oooh dan heb je het begin nog niet eens gehad dus
Uiteraard echte uren, iets anders tel ik ook niet meeVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:07:
[...]
Het zijn echte vlieguren, dus vanaf opstijgen tot en met landen. De rest telt het spel niet. Ik heb ook pas na wereld update 5 veel gespeeld. Eerder speelde ik weinig omdat ik een hekel had aan de lange laadtijden en ben ik maar verder gegaan met X-Plane 11.
Waarom vlieg je met de default a320?Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:42:
Ik heb er 100 vluchturen in de lucht opzitten en ik heb over de hele wereld gevlogen. Wereld update 5 heeft voor mij wonderen gedaan. Goed het ziet er minder goed uit sinds de Xbox erbij is gekomen, maar het laden ging daardoor wel sneller. De 1000 vlieguren ga ik niet voor, maar ik ga nog af en toe een vlucht maken.
Op naar X-Plane 12.
[Afbeelding]
Besef na het zien van je screenshot weer hoeveel er verbeterd is bij de FBW A20N..
Ik zit nu met MSFS aan de 900 uur ( vliegtijd )DigitalExorcist schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:09:
[...]
Uiteraard echte uren, iets anders tel ik ook niet meeik zit op 230 of zo denk ik.. onderweg naar 300 in elk geval. Denk dat ik met alle MS Flight Sims in totaal in m'n leven boven de 3000 uur zit.. haha
/f/image/hoFcgP43jVSRk7hOHCAuA8pK.png?f=fotoalbum_large)
en dan is er nog eens alles mee gerekend omdat er een tijdje een bug is geweest dat je tijd niet telde
Maar 3000 uur voor alle FS ......
En XP 11 maar 180 uur of zo .. en toen vond ik dat al veel
Ik denk wel dat ik daar ruim over heen zit als ik alle FSen bij elkaar optelt en dan heb ik het ook over de combat en andere FS ...
vandaag is het een jaar geleden dat MSFS uitkwam
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 16-08-2021 16:12 ]
:strip_exif()/f/image/lkG2ulNXX2n3KKkEwm9CiGer.jpg?f=fotoalbum_large)
https://forums.flightsimulator.com/t/implement-weather-and-terrain-api-s-for-aircraft-developers-to-implement-accurate-radar-predictive-windshear-egpws-and-metar-wind-uplink/442016
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Verwijderd
Wat is er aan verbeterd? Ik heb de buggy FBW geprobeerd en het voelde als een slechter vliegtuig.jorank schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:45:
[...]
Waarom vlieg je met de default a320?
Besef na het zien van je screenshot weer hoeveel er verbeterd is bij de FBW A20N..
Nja.. wat niet eigenlijk? Wat vind je er buggy aan dan?Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:08:
[...]
Wat is er aan verbeterd? Ik heb de buggy FBW geprobeerd en het voelde als een slechter vliegtuig.
Maar goed, als je met 500kts vlak boven de grond jakkert snap ik dat je de default vliegt
Probeer het zou ik zeggen.Menesis schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:49:
Is de VR performance/functionaliteit sinds de eerste release al eens verbeterd?
Alles; van de aerodynamics tot alle systemen die nu zo'n beetje functioneel zijn. Met name de FMC en EFB en een berg knopjes en schakelaars. En je moet natuurlijk niet de buggy versie gebruiken, maar gewoon de huidige Dev-versie. (De Stable heeft wel een issue met MSFS Update 5 geloof ik).Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:08:
[...]
Wat is er aan verbeterd? Ik heb de buggy FBW geprobeerd en het voelde als een slechter vliegtuig.
Kijk de changelog anders even, er staan tot versie 0.7.0 opgeteld zo'n 660 verbeteringen in:
https://github.com/flybyw...ster/.github/CHANGELOG.md
[ Voor 29% gewijzigd door DigitalExorcist op 16-08-2021 16:42 ]
deleted, te snel gereageerd, excuusravw schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:59:
Hoe wanhopig moet je zijn zeg ..![]()
https://www.nu.nl/288674/...-op-vliegveld-kaboel.html
[ Voor 26% gewijzigd door Svennie op 16-08-2021 21:04 ]
@ravw zegt toch nergens dat die wanhoop onterecht is….??Svennie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:33:
[...]
een beetje inlevingsvermogen mag wel zeg, als je in het verleden iets negatiefs over de Taliban gezegd hebt dan ben je je leven niet meer zeker nu, dan snap je de wanhoop van die mensen misschien?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc