Rosario of Hendrikx kan Ajax vast wel voor 25m ophalenTerranova schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:56:
[...]
Nee, met Kudus/Promes/Tadic/Labyad heb je al genoeg opties voor aanvallend.
Eerder een verdedigendere middenvelder nodig
Niet eens. Ihatarren moet het nog echt laten zien terwijl vd Beek het al op CL niveau heeft laten zien.ephymerous schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:54:
[...]
Ihattaran ophalen voor 25 miljoen en Ajax wordt niet zwakker
Labyad ben ik ook nog niet van overtuigd. Waarom zou hij opeens dit jaar een klasse beter zijn?
Kudus en Antony goede aankopen.
Mooie club voor Donny, Ajax doet goede zaken.
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 30-08-2020 21:09 ]
Prima bedrag voor Ajax en Donny was ook wel toe aan de stap, hopelijk lukt het hem om daar in de basis te komen. Ten Hag gaf aan dat er niet per se wat nieuws gehaald hoeft te worden voor van de Beek, dus eigenlijk verwacht ik niets.
Ajax heeft natuurlijk ook wat verlies geleden i.v.m. Corona en de selectie lijkt prima in orde, dus zou mij niet verbazen als ze het wel goed vinden zo (of er moet een buitenkansje komen).
Ajax heeft natuurlijk ook wat verlies geleden i.v.m. Corona en de selectie lijkt prima in orde, dus zou mij niet verbazen als ze het wel goed vinden zo (of er moet een buitenkansje komen).
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Gravenberch is eigenlijk z'n vervanger. Speelt goed in voorbereiding. Zal wel een extra middenvelder bij moeten komen denk ik. Met ook het vertrek van Marin en mogelijk Eiting(die weg zou mogen)Gynnad schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:11:
Prima bedrag voor Ajax en Donny was ook wel toe aan de stap, hopelijk lukt het hem om daar in de basis te komen. Ten Hag gaf aan dat er niet per se wat nieuws gehaald hoeft te worden voor van de Beek, dus eigenlijk verwacht ik niets.
Beide en dan mogen ze denk ik nog met de ogen dicht grabbelen in Jong PSV.Napo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:06:
[...]
Rosario of Hendrikx kan Ajax vast wel voor 25m ophalen
Spelers die wat mij betreft er kunnen spelen:
- Alvarez/Martinez
- Gravenberch
- Kudus
- Promes/Tadic/Neres/Antony
Overige spelers voor invalbeurten:
- Eiting (gaat misschien weg?)
- Ekkelenkamp
- Unuvar
Dus er zou inderdaad nog wel wat bij mogen komen, aangezien er wellicht 3 van Promes/Tadic/Neres/Antony voorin zullen spelen. En het erop lijkt dat Martinez dit seizoen in aanmerking komt voor in positie in de verdediging.
- Alvarez/Martinez
- Gravenberch
- Kudus
- Promes/Tadic/Neres/Antony
Overige spelers voor invalbeurten:
- Eiting (gaat misschien weg?)
- Ekkelenkamp
- Unuvar
Dus er zou inderdaad nog wel wat bij mogen komen, aangezien er wellicht 3 van Promes/Tadic/Neres/Antony voorin zullen spelen. En het erop lijkt dat Martinez dit seizoen in aanmerking komt voor in positie in de verdediging.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Suarez in spits, Tadic erachter?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Messi dan maar oppikken, slechts 700 miljoen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik denk de verkeerde club voor Donny. Fernandes en Pogba gaan daar niet uit de basis, en dat is al een vrij aanvallend middenveld.
Je wordt gehaald voor de breedte en moet je maar hopen op speeltijd.
Anthony doet het goed, maar een Labyad die het in de voorbereiding aardig doet is geen vervanger.
Kudos en Traore vind ik ook nog tekort komen.
Blind is voorlopig nog onzeker. Achterin of een verdedigende middenvelder mag er echt nog wel een topaankoop bij.
Anthony doet het goed, maar een Labyad die het in de voorbereiding aardig doet is geen vervanger.
Kudos en Traore vind ik ook nog tekort komen.
Blind is voorlopig nog onzeker. Achterin of een verdedigende middenvelder mag er echt nog wel een topaankoop bij.
Ik dacht even dat je echt heel erg into kindervoetbal was.P.O. Box schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:12:
[...]
inderdaad.... als Ajacied hoef je je dit weekend niet te vervelen. Maar ik ga toch voor de F1... de A1 tegen Roda geloof ik wel
Piece together what could never be.
Ik denk dat je je eigen club overschat, geeft niet dat is voetbalsupporter eigen. Maar toch zal de gemiddelde voetballer 99% van de keren voor dat soort clubs kiezen i.p.v ajax. Leuk dat ze in de CL spelen maar voor de rest speel je gewoon in een mindere competitie en kunnen ze sowieso niet tippen aan bv salarissen. Ook toen liverpool een slechte periode had gingen nog steeds veel relatief goede spelers daarheen.Starbucks schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:27:
[...]
Atletico schat ik ook hoger in, die andere 2 zeker niet. Die hebben veel meer geld uitgegeven, maar hebben niet echt een team wat staat.
Uitindelijk is dat ook een van de redenen dat bv de belgische en nederlandse competities niet zijn hervat en de bundesliga, premier league en La Liga wel. It's all about the money. En daarvan gaat er een stuk minder om in belgie en nederland.
[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 31-08-2020 09:40 ]
Mee eens. Komt bij dat ik ManU een ongeloofelijke k-club vind de laatste jaren, maar misschien kwam dat door de idiote aankopen, met Maguire, Sanchez en Lukaku als ergste voorbeelden.dutchgio schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:52:
Ik denk de verkeerde club voor Donny. Fernandes en Pogba gaan daar niet uit de basis, en dat is al een vrij aanvallend middenveld.
.....
Probleem van ManU zit ook niet in de aanval of middenveld. Verdediging is ook gaten kaas.
Laatste Europa League wedstrijden speelde zowaar Fred op het middenveld. Tja.. dan is van de Beek zowaar een versterking.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
FTFY.Terranova schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:56:
[...]
Nee, met Kudus/Promes/Tadic/Labyad heb je al genoeg opties voor aanvallend.
Eerder een verdedigendere middenvelder nodig
2-3 geslaagde vrije trappen maken hem nu niet ineens een geschikte basisspeler.
Van wat ik tot nu toe van Kudus gezien heb zie ik hem liever op 8, altijd in beweging om aanspeelbaar te zijn en dat helpt de opbouw van achter zeker. Plus niet te beroerd om mee terug te verdedigen.
Zet wat mij betreft Tadic maar op 10, op linksbuiten vind ik hem niet goed. Daar heb je iemand nodig met een actie en meer snelheid.
Het probleem is daar vooral geweest dat ze in een korte periode meerdere managers het team opnieuw hebben laten opbouwen waarbij het uiteindelijk een mengelmoes van spelers die eigenlijk voor andere systemen/spelopvattingen waren gehaald.loekf2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:44:
[...]
Mee eens. Komt bij dat ik ManU een ongeloofelijke k-club vind de laatste jaren, maar misschien kwam dat door de idiote aankopen, met Maguire, Sanchez en Lukaku als ergste voorbeelden.
Probleem van ManU zit ook niet in de aanval of middenveld. Verdediging is ook gaten kaas.
Laatste Europa League wedstrijden speelde zowaar Fred op het middenveld. Tja.. dan is van de Beek zowaar een versterking.
Fred vind ik een prima box to box/ verdedigende middenvelder, Lukaku zou nu nog steeds prima passen en Sanchez was op moment van aanschaf prima te begrijpen.
Maguire zou ook niet mijn eerste keuze zijn en centraal achterin zou een echte leider zeer welkom zijn.
Man-U is een team waarvan ik graag een wedstrijdje meepak op TV aangezien het vooral door hun aanvallende spelers leuke potjes kunnen zijn.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik vond Ajax goed tot redelijk goed spelen tijdens de voorbereiding maar ik ben wel benieuwd hoe een echte krachtmeting eruit gaat zien. Ik heb het gevoel (persoonlijk) dat het toch allemaal nog net iets te licht/broos is voor de echte krachtmetingen straks in de CL.
Oh ik ben ook geen fan van Labyad hoor, maar hij kan er wel spelen.toolkist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:50:
[...]
FTFY.
2-3 geslaagde vrije trappen maken hem nu niet ineens een geschikte basisspeler.
Van wat ik tot nu toe van Kudus gezien heb zie ik hem liever op 8, altijd in beweging om aanspeelbaar te zijn en dat helpt de opbouw van achter zeker. Plus niet te beroerd om mee terug te verdedigen.
Zet wat mij betreft Tadic maar op 10, op linksbuiten vind ik hem niet goed. Daar heb je iemand nodig met een actie en meer snelheid.
Met name achterin vind ik het wat wiebeligTyphone schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:34:
Ik vond Ajax goed tot redelijk goed spelen tijdens de voorbereiding maar ik ben wel benieuwd hoe een echte krachtmeting eruit gaat zien. Ik heb het gevoel (persoonlijk) dat het toch allemaal nog net iets te licht/broos is voor de echte krachtmetingen straks in de CL.
Knap dat Ajax zoveel geld voor v/d Beek weet te krijgen, had ik echt niet verwacht.
Ben wel benieuwd hoe de eerste echte krachtmetingen voor de NL clubs gaan zijn. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat PSV flink zwak is op het moment.
Ben wel benieuwd hoe de eerste echte krachtmetingen voor de NL clubs gaan zijn. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat PSV flink zwak is op het moment.
Dat idee heb ik ook. Feyenoord vind ik wat lastiger inschatten maar die Senesi is flink hersteld na die dramatische start afgelopen seizoen wat toch wat meer zekerheid geeft.Leon Zwiers schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:51:
Knap dat Ajax zoveel geld voor v/d Beek weet te krijgen, had ik echt niet verwacht.
Feyenoord met of zonder Senesi is echt een wereld van verschil. Mocht hij weg gaan, kun je Feyenoord sowieso al afschrijven voor überhaupt een kans op het kampioenschap.Typhone schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Dat idee heb ik ook. Feyenoord vind ik wat lastiger inschatten maar die Senesi is flink hersteld na die dramatische start afgelopen seizoen wat toch wat meer zekerheid geeft.
Feyenoord heeft maar twee centrale verdedigers die de eredivisie aankunnen. Een daarvan is de eerste wedstrijd geschorst, de ander hoor je steeds over dat die mogelijk verkocht wordt. Daar zit gewoon een giga risico. De rest is wel aardig op orde al missen er echte grote namen.remco112 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:51:
[...]
Feyenoord met of zonder Senesi is echt een wereld van verschil. Mocht hij weg gaan, kun je Feyenoord sowieso al afschrijven voor überhaupt een kans op het kampioenschap.
alles kan off-topic
Centraal achterin lijkt voor de gehele top 4 een uitdaging. Naast Feyenoord heeft PSV alleen Baumgartl, Viergever en Obispo, Ajax heeft Blind, Martinez, Schuurs, Alvarez (waarvan Blind ivm hart een vraagtekens is en het niet onwaarschijnlijk is dat Martinez op links moet gaan spelen) en AZ heeft Vlaar, Leeuwin en de gebleseerde Chatzidiakos. Tuurlijk, achter alle namen zitten nog wel een aantal back-ups of noodgreepen als een Clasie, maar (nog) niet van top-4 Eredivisie niveau m.i..Ankona schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:25:
[...]
Feyenoord heeft maar twee centrale verdedigers die de eredivisie aankunnen. Een daarvan is de eerste wedstrijd geschorst, de ander hoor je steeds over dat die mogelijk verkocht wordt. Daar zit gewoon een giga risico. De rest is wel aardig op orde al missen er echte grote namen.
AZ - Dynamo Kiev.... dat wordt lastig vrees ik
Uit ook nog en 1 wedstrijd neem ik aan?
Ajax heeft met Schuurs en Blind wel een prima basisduo staan vind ik, Schuurs heeft echt stappen gemaakt. Daarachter eventueel Alvarez en Martinez inderdaad, maar ook Jurriën Timber en Devyne Rensch, die keihard aan de deur kloppen. Allebei erg jong, maar dat was de Ligt ook. Niks mis mee om die als back-ups te hebben. Enige zorg bij Ajax heb ik als de medische situatie rond Blind zou betekenen dat hij moet stoppen met voetballen. Dan moet je echt een vervanger halen. Maak me meer zorgen om de verdedigende middenvelder posities bij Ajax, daar is het pas dun gezaaid nu.BoB_HenK schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:33:
[...]
Centraal achterin lijkt voor de gehele top 4 een uitdaging. Naast Feyenoord heeft PSV alleen Baumgartl, Viergever en Obispo, Ajax heeft Blind, Martinez, Schuurs, Alvarez (waarvan Blind ivm hart een vraagtekens is en het niet onwaarschijnlijk is dat Martinez op links moet gaan spelen) en AZ heeft Vlaar, Leeuwin en de gebleseerde Chatzidiakos. Tuurlijk, achter alle namen zitten nog wel een aantal back-ups of noodgreepen als een Clasie, maar (nog) niet van top-4 Eredivisie niveau m.i..
Ja 'uit' bestaat niet meer denk ik. Stadion is toch leeg.Martinusz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
Met een nieuwe trainer zal het altijd wat stroever lopen, zeker als de trainer een nieuwe speelwijze poogt te bewerkstelligen. Hopelijk kan het team daar snel in groeien maar tot op heden ziet het er in ieder geval niet overtuigend uit. Moet wel zeggen dat het programma er in het begin niet bijzonder zwaar uit ziet en dat kan wel eens een voordeel zijn, al hebben ze zich daar in het verleden wel vaak in vergistElPaco schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:28:
Het ED geeft aan dat Philipp Max binnen is voor PSV. Mooie toevoeging lijkt me, en broodnodig. Als ik kijken naar de voorbereiding dit seizoen dan denk ik dat het een lang en pijnlijk seizoen gaat worden. Het zag er allemaal nog niet best uit.
Een "radicaal" andere speelwijze heeft nu eenmaal tijd nodig.
Ik vind het programma van PSV in het begin van het seizoen juist wel best tricky, Groningen en Heracles uit de 1e 3 wedstrijden. Dat zijn zomaar wedstrijden waar je 4 punten kunt laten liggen.
Als je dan naar Ajax (Sparta uit, RKC thuis, Vitesse thuis) of Feyenoord (Zwolle uit, Twente thuis, ADO thuis) kijkt dan lijkt PSV me toch het minst waarschijnlijk om met 9 uit 3 te beginnen.
Ik vind het programma van PSV in het begin van het seizoen juist wel best tricky, Groningen en Heracles uit de 1e 3 wedstrijden. Dat zijn zomaar wedstrijden waar je 4 punten kunt laten liggen.
Als je dan naar Ajax (Sparta uit, RKC thuis, Vitesse thuis) of Feyenoord (Zwolle uit, Twente thuis, ADO thuis) kijkt dan lijkt PSV me toch het minst waarschijnlijk om met 9 uit 3 te beginnen.
Gevaar van een eenvoudig programma in het begin is dat je uitglijders hebt in "zekere punten wedstrijden".Napo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:29:
[...]
Met een nieuwe trainer zal het altijd wat stroever lopen, zeker als de trainer een nieuwe speelwijze poogt te bewerkstelligen. Hopelijk kan het team daar snel in groeien maar tot op heden ziet het er in ieder geval niet overtuigend uit. Moet wel zeggen dat het programma er in het begin niet bijzonder zwaar uit ziet en dat kan wel eens een voordeel zijn, al hebben ze zich daar in het verleden wel vaak in vergist.
alles kan off-topic
Mja, 'uit' naar Kiev is toch wel een eind. Nooit prettig.Typhone schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:18:
[...]
Ja 'uit' bestaat niet meer denk ik. Stadion is toch leeg.
Feyenoord heeft op papier natuurlijk het gemakkelijkste programma maar als je uiberhaupt ambities hebt om kampioen te worden kan je dit programma alles behalve zwaar vinden. Je speelt tegen twee middenmoters (Fc Groningen en Heracles) en een club die normaliter altijd in het rechter rijtje eindigt.toolkist schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:50:
Waarbij zeker in de huidige tijd het thuisvoordeel (of uitnadeel in dit geval) naar verwachting veel minder sprake zal zijn.
Zwolle uit is nooit makkelijk geweest voor Feyenoord de laatste jarenNapo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:11:
[...]
Feyenoord heeft op papier natuurlijk het gemakkelijkste programma maar als je uiberhaupt ambities hebt om kampioen te worden kan je dit programma alles behalve zwaar vinden. Je speelt tegen twee middenmoters (Fc Groningen en Heracles) en een club die normaliter altijd in het rechter rijtje eindigt.
Waarbij zeker in de huidige tijd het thuisvoordeel (of uitnadeel in dit geval) naar verwachting veel minder sprake zal zijn.
Zonder Bijlow en Botteghin... (Bijlow moet van de KNVB op vakantie naar een code oranje land.... )Leon Zwiers schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:31:
[...]
Zwolle uit is nooit makkelijk geweest voor Feyenoord de laatste jaren
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 01-09-2020 11:04 . Reden: Naamsverbastering eruit gehaald. ]
alles kan off-topic
Zolang quarantaine niet verplicht is is er niks aan de hand.Ankona schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:44:
[...]
Zonder Bijlow en Botteghin... (Bijlow moet van de KNVB op vakantie naar een code oranje land.... )
[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 01-09-2020 11:05 . Reden: Naamsverbastering eruit gehaald. ]
Je bent het moreel verplicht en als BVO kun je het niet maken daar schijt aan te hebben.Typhone schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Zolang quarantaine niet verplicht is is er niks aan de hand.
alles kan off-topic
Inderdaad maar 1 wedstrijd, mochten ze winnen dan is het voor zover ik weet in de 4e voorronde (oftewel de playoffs) wel weer over 2 wedstrijden.Martinusz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zó sterk is Kiev de laatste jaren nou ook weer niet. Het grote geld is al gevlucht en de grote concurrent Shakhtar die al jaren niet meer in eigen stadion speelt pakt nog steeds de prijzen/landstitels
(toevallig wel de beker dit jaar naar Kiev maar niet tegen Shakhtar in de finale).

Voor Jong Oranje is toch (nog) geen uitzondering gemaakt?Typhone schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Zolang quarantaine niet verplicht is is er niks aan de hand.
Afgelopen dinsdag nog de supercup gewonnen van Shaktarapis29 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:18:
Zó sterk is Kiev de laatste jaren nou ook weer niet. Het grote geld is al gevlucht en de grote concurrent Shakhtar die al jaren niet meer in eigen stadion speelt pakt nog steeds de prijzen/landstitels(toevallig wel de beker dit jaar naar Kiev maar niet tegen Shakhtar in de finale).
Maar Kiev is niet meer de ploeg van jaren terug, maar AZ is ook geen topper. De goede Europese jaren zijn ook lang geleden.
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 31-08-2020 18:58 ]
Meevaller is dat de winnaar obv onderling resultaat wordt bepaald.Martinusz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:01:
[...]
Social media team was zeker te druk bezig met de nieuwe shirtjes, niks voorbij zien komen over de supercupVos schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:56:
[...]
Afgelopen dinsdag nog de supercup gewonnen van Shaktar
Oja, Fran Sol loopt daar nog rond en Lucescu is (sinds een paar weken) de nieuwe trainer (degene die met Shakthar nog de UEFA Cup had gewonnen). Misschien toch nog een lastige horde ...
[Instagram: Вболівальники готові підтримати команду в сьогоднішній грі! А який лук обереш ти? #Dynamo #Kyiv #NewBalance @newbalance_ukraine @newbalancefootball]
[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 31-08-2020 22:58 ]
Marin naar cacliari, we zullen hem missen....
Toch nog knap gedaan vanuit Ajax om een speler aan te trekken en tegen een minimaal verlies te kunnen verkopen. Naar verluid voor €12,5m gehaald en voor €10m verkocht en dat voor een speler die in een jaar maar 5 volledige wedstijden heeft gespeeld. Hierbij wel de salariskosten buiten beschouwing gelaten.Martinusz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:57:
Marin naar cacliari, we zullen hem missen....
Bij veel andere clubs zie je dat het verlies veel groter is.
Het gras is nu echt he, dat maakt het volgens mij al een stuk eenvoudiger. Dat plastic is nooit in het belang van het uitspelende team.Leon Zwiers schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:31:
[...]
Zwolle uit is nooit makkelijk geweest voor Feyenoord de laatste jaren
XXXVI
Ja en hij speelde natuurlijk niet best, maar zou zo'n club dan denken oh die speelt bij Ajax, die moet wel goed zijnNapo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:35:
[...]
Toch nog knap gedaan vanuit Ajax om een speler aan te trekken en tegen een minimaal verlies te kunnen verkopen. Naar verluid voor €12,5m gehaald en voor €10m verkocht en dat voor een speler die in een jaar maar 5 volledige wedstijden heeft gespeeld. Hierbij wel de salariskosten buiten beschouwing gelaten.
Bij veel andere clubs zie je dat het verlies veel groter is.
Voor Ajax wel prettig, niet al te veel verlies, helaas is niet iedere aankoop een schot in de roos, deze viel uiteindelijk zeg maar in de dubbel 3 i.p.v. de triple 20
Er zijn maar een paar clubs die het zich kunnen permitteren om alleen het beste van het beste te halen. Dat Marin het niet gehaald heeft bij Ajax maakt het niet meteen een waardeloze voetballer. Het betekent vooral dat Ajax betere opties zag voor zijn positie. Dat die 5 potjes matig waren zegt ook niet zoveel. Weet je nog toen Ziyech net bij Ajax was en als rechtbuiten de taakjes van de trainer moest uitvoeren. Wat als Bosz hem er toen naast gezet had ipv op 10?Martinusz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:54:
[...]
Ja en hij speelde natuurlijk niet best, maar zou zo'n club dan denken oh die speelt bij Ajax, die moet wel goed zijnOf zouden ze zijn Ajax speelminuten overgeslagen hebben bij de beoordeling
Regeren is vooruitschuiven
Aan de technisch directeur van Cagliari,Martinusz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:54:
[...]
Ja en hij speelde natuurlijk niet best, maar zou zo'n club dan denken oh die speelt bij Ajax, die moet wel goed zijnOf zouden ze zijn Ajax speelminuten overgeslagen hebben bij de beoordeling
Voor Ajax wel prettig, niet al te veel verlies, helaas is niet iedere aankoop een schot in de roos, deze viel uiteindelijk zeg maar in de dubbel 3 i.p.v. de triple 20
Aangeboden, Razvan Marin:
- Lage km. stand
- Veel binnen gestaan
- Z.G.A.N.
- Van een oude Griek geweest
Op te halen voor 10M €
Met vriendelijke groet,
Marc Overmars
Volgens mij noem ik hem niet waardeloosT-MOB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:17:
[...]
Er zijn maar een paar clubs die het zich kunnen permitteren om alleen het beste van het beste te halen. Dat Marin het niet gehaald heeft bij Ajax maakt het niet meteen een waardeloze voetballer. Het betekent vooral dat Ajax betere opties zag voor zijn positie. Dat die 5 potjes matig waren zegt ook niet zoveel. Weet je nog toen Ziyech net bij Ajax was en als rechtbuiten de taakjes van de trainer moest uitvoeren. Wat als Bosz hem er toen naast gezet had ipv op 10?
Maar de oefenpotjes lieten toch ook zien dat hij tekort komt, misschien stukje druk of zelfvertrouwen maar er zit totaal geen pit in, je ziet hem alleen maar balletjes opzij of naar achteren schuiven. Als je zijn beelden van zijn vorige club bekijkt, zat daar veel meer in.
Dusja hij past niet bij Ajax, of hij brengt het zelf niet, maakt op zich niet zoveel uit.
Ik denk dat als Marin iets meer tijd had gekregen hij een heel wat waardevollere middenvelder zou zijn dan Alvarez ooit gaat worden (die moet zsm weg van het middenveld).
Eindelijk officiëel (het uitshirt lijkt, net als die van Engeland, op een 'media poloshirtje'):[Instagram: The wait is over. Proud to introduce our new @nikefootball @onsoranje jersey.
Together we are the future of football. #YouCantStopUs
Available now on knvbshop.nl]:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p5ZpbSbdfumDQ6UqtHAaASmv.jpg?f=user_large)
De bedrukking is ook nog hetzelfde gebleven, alleen de naam nu in een boogje:
/f/image/v4eZT4en3dQ1hDw1VAhazEnZ.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p5ZpbSbdfumDQ6UqtHAaASmv.jpg?f=user_large)
/f/image/v4eZT4en3dQ1hDw1VAhazEnZ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F4y0D9js237xEXOpj24I0uYu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 01-09-2020 11:07 ]
Snap trouwens best dat Koeman naar Barcelona is gegaan, hij schijnt daar iets van 500k per week te gaan verdienen...
Want hij had nog niet genoegtoolkist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:58:
Snap trouwens best dat Koeman naar Barcelona is gegaan, hij schijnt daar iets van 500k per week te gaan verdienen...
Zijn vrouw eet veel, da's een aardige koe man.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Er zijn zat mensen die met enige jaloezie vinden dat ik wel genoeg verdien. Is ook wel zo, maar toch vind ik het best geinig als ik er jaarlijks weer wat bij krijg.
alles kan off-topic
Dat lijkt me heel sterk, 500k per week. Volgens mij wat ik zo lees is 't 500k per maand. Ongeveer gelijk aan Setien. Zidane verdient ook 12M per jaar, 500ktoolkist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:58:

[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 01-09-2020 11:51 ]
Hoeveel maanden heb jij in een jaar zitten?JanW schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:38:
[...]
Dat lijkt me heel sterk, 500k per week. Volgens mij wat ik zo lees is 't 500k per maand. Ongeveer gelijk aan Setien. Zidane verdient ook 12M per jaar, 500k per maand.
alles kan off-topic
24, hoezo?Ankona schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:43:
[...]
Hoeveel maanden heb jij in een jaar zitten?
Ik zou denken dat ze ook wat videobanden van zijn tijd in Belgie er bij gepakt hebben en zodoende een buitenkansje zagen om hem nu voor een zacht prijsje over te nemen. Op zich kan die jongen best voetballen maar het is er wel een die een aai over de bol nodig heeft en veel vertrouwen volgens mij. Niet het type dat zijn rug recht en gaat vlammen als hij er naast komt te staan.Martinusz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:54:
[...]
Fijn dat we er nog wat knaken voor vangen!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Barcelona betaald wel bizar veel, dus het zou maar zo kunnen.JanW schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:38:
[...]
Dat lijkt me heel sterk, 500k per week. Volgens mij wat ik zo lees is 't 500k per maand. Ongeveer gelijk aan Setien. Zidane verdient ook 12M per jaar, 500k1M per maand. Die zit er dus boven
Een Suarez krijgt 25 miljoen per jaar, en gaat dat nergens anders meer krijgen.
Zou wel flink bezopen zijn en geeft aan dat het bestuur daar geen idee heeft waar ze mee bezig zou, mocht het kloppen.dutchgio schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:09:
[...]
Barcelona betaald wel bizar veel, dus het zou maar zo kunnen.
Een Suarez krijgt 25 miljoen per jaar, en gaat dat nergens anders meer krijgen.
Ze hebben een salarishuis van 500+ miljoen per jaar bij Barcelona, daar past Koeman ook nog wel tussen
140 euroapis29 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:52:
Eindelijk officiëel (het uitshirt lijkt, net als die van Engeland, op een 'media poloshirtje'):[Instagram: The wait is over. Proud to introduce our new @nikefootball @onsoranje jersey. Together we are the future of football. #YouCantStopUs Available now on knvbshop.nl][Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De Vapor variant, er is blijkbaar ook een iets minder dure. Niet dat ik ooit nog shirts koop, maar schrok van de prijs
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 01-09-2020 17:49 ]
165 euro zelfs met bedrukking, dat zou met die prijsstelling toch ook incl moeten kunnen?Vos schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:46:
[...]
140 euro
De Vapor variant, er is blijkbaar ook een iets minder dure. Niet dat ik ooit nog shirts koop, maar schrok van de prijs
lol Magallan verhuurt met optie tot koop van 9 mil. Als dat gaat gebeuren is Overmars echt een tovenaar
Vos schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:46:
[...]
140 euro
Belachelijke prijzen idd, de goedkopere is de normale replica zoals die altijd al bestond. Maar dat Vapor materiaal is wel stukken aangenamer, tussen de twee zou ik daar altijd voor kiezen.Sempy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:20:
[...]
165 euro zelfs met bedrukking, dat zou met die prijsstelling toch ook incl moeten kunnen?
Als ik ze al koop dan is het pas aan het eind van het seizoen als ze de helft kosten of in de outlet belanden en soms nog een stuk goedkoper worden (bij de outlet in Osdorp ooit eentje voor €12 opgepikt
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 01-09-2020 21:16 ]
Volgens de VI alleen als het team in de Serie A blijft, volgens mij degradeert een promovendus in Italie 9 van de 10 keren dus acht de kans heel klein.Terranova schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:15:
lol Magallan verhuurt met optie tot koop van 9 mil. Als dat gaat gebeuren is Overmars echt een tovenaar
Laten we dus hopen dat ze erin blijven.Pompi schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:24:
[...]
Volgens de VI alleen als het team in de Serie A blijft, volgens mij degradeert een promovendus in Italie 9 van de 10 keren dus acht de kans heel klein.
Met deze superverdediger in de achterhoede gaat dat helemaal goed komen.Pompi schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:24:
[...]
Volgens de VI alleen als het team in de Serie A blijft, volgens mij degradeert een promovendus in Italie 9 van de 10 keren dus acht de kans heel klein.
autje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:21:
[...]
Met deze superverdediger in de achterhoede gaat dat helemaal goed komen.

Ik had hem er liever bij bij gehouden als backup. Situatie Blind is nog totaal niet duidelijk en Nico kan nog steeds zomaar vertrekken (al acht ik de kans steeds kleiner), dan wordt het wel erg mager links achterin.
Daar heb je eigenlijk wel een punt, je hebt nu:toolkist schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:39:
Ik had hem er liever bij bij gehouden als backup. Situatie Blind is nog totaal niet duidelijk en Nico kan nog steeds zomaar vertrekken (al acht ik de kans steeds kleiner), dan wordt het wel erg mager links achterin.
RB:
Sergiño Dest
Noussair Mazraoui
Jurrien Timber
RCV:
Perr Schuurs
back-up: Alvarez?
LCV:
Lisandro Magallán (weg)
Daley Blind (onzeker)
Martínez Verdediging
LB:
Nicolás Tagliafico (mogelijk weg)
back-up: Martínez (maar als Daley langer duurt geen backup dus)
Eigenlijk zitten we best krap
Botman te vroeg verkocht? Pierie te vroeg verhuurd?
[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 02-09-2020 09:45 ]
Dit opent de deur voor een betere vervanger lijkt mij.
Met de onzekerheid rondom Blind zou je met een centrum Martinez - Schuurs moeten spelen, waarbij de enige vervanger jeugdspeler Timber is.
Een echte topper erbij achterin zou een aanwinst zijn.
Met de onzekerheid rondom Blind zou je met een centrum Martinez - Schuurs moeten spelen, waarbij de enige vervanger jeugdspeler Timber is.
Een echte topper erbij achterin zou een aanwinst zijn.
Suarez zou op weg zijn naar Juventus, dus diegene die nog kleine hoop hadden op terugkeer, zet dat in de ijskast
Iemand moet wel hele grote oogkleppen ophebben om zelfs maar een sprankje hoop te hebben. Al die zogenaamde clubliefde en de wens om terug te keren... Dat zeggen ze als ze weggaan en nog niet beseffen dat om dat waar te maken je een significante salarisdaling ervoor over moet hebben.Martinusz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:00:
Suarez zou op weg zijn naar Juventus, dus diegene die nog kleine hoop hadden op terugkeer, zet dat in de ijskast
Hij gaat nu dan ook waarschijnlijk naar de club die hem datzelfde salaris kan blijven betalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Exocet op 02-09-2020 10:04 ]
Dest kan ook linksback spelen.
Maar de kans blijft dat hij ook vertrekt
Kan ie dat? Nee. Niet op de manier hoe de linksback positie bij Ajax ingevuld moet worden (aanvaller trekt naar binnen, linksback kan er overheen en een voorzet geven). Zijn linkerbeen is om niet om te vallen, daar geeft ie echt geen fatsoenlijke voorzetten mee.Deadsy schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:22:
Dest kan ook linksback spelen.
Wat betreft Blind overigens, wat mij betreft moet je hem niet zelf de keuze laten maken om verder te spelen maar als Ajax zeggen 'stop, tot hier maar niet verder'.
Als iemand tot 2x toe in elkaar zakt op het veld moet je het helemaal niet willen om door te gaan alsof er niks is gebeurd.
Eens. Hoe graag ik hem er ook bij heb, dit moet je niet willen. Puur moreel gezien niet, maar ook sportief gezien niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kost je in het slechtste geval regelmatig een wissel wat zonde is.
Hangt er van af hoe vaak het gebeurt. Maar je maakt keuzes in opstelling en strijdplan op basis van je beschikbare spelers. Bouwen op iemand die toch met regelmaat zomaar uit kan vallen (aanname) is dan niet handig.Typhone schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:01:
Kost je in het slechtste geval regelmatig een wissel wat zonde is.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja het is zuur want hij was wel echt een dragende kracht maar na de problemen met Nouri moet je dit als Ajax zijnde niet willen. Tijd voor een dragende L(C)V.
Zullen we dat Blind en de artsen maar gewoon laten besluiten 
Schijnt dat zo'n ding ook nogal eens 'foutief' afgaat, er is nog steeds niks naar buiten gebracht behalve van Blind zelf dat hij zich prima voelt en wacht op de uitslagen.
Schijnt dat zo'n ding ook nogal eens 'foutief' afgaat, er is nog steeds niks naar buiten gebracht behalve van Blind zelf dat hij zich prima voelt en wacht op de uitslagen.
Nee, niet Blind laten besluiten dus. Stel dat een arts zegt dat de kans op herhaling heel klein is, Blind denkt 'prima, dat risico wil ik wel nemen', en hij gaat toch neer tijdens een wedstrijd... Op een gegeven moment moet je iemand gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen.Martinusz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:26:
Zullen we dat Blind en de artsen maar gewoon laten besluiten
Als artsen nu concluderen 'ok valse melding, er was helemaal niks aan de hand' dan ok, maar anders? No way.
Het lijkt me beter dat Blind niet meer speelt. Een kleine kans is nog steeds een kans. Zuur voor Ajax en Blind, maar het lijkt me dat het toch altijd blijft knagen als je doorgaat.
Paar aanpassingen. Als Blind niet meer door blijkt te kunnen of als Tagliafico vertrekt, dan moet er achterin echt wat bij. Twee man als ze allebei wegvallen.Martinusz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:44:
[...]
RB:
Sergiño Dest
Noussair Mazraoui
Jurrien Timber is geen rechtsback
RCV:
Perr Schuurs
back-up: Alvarez?
Jurrien Timber
LCV:
Lisandro Magallán (weg)
Daley Blind (onzeker)
Martínez Verdediging
Devyne Rensch
LB:
Nicolás Tagliafico (mogelijk weg)
back-up: Martínez (maar als Daley langer duurt geen backup dus)
[ Voor 11% gewijzigd door Jorizzz op 02-09-2020 14:44 ]
Psv niet langs Viktoria Köln, 3.liga...oops...
PSV2 heeft idd levensgrote kansen laten liggen en Zoet deed een Zoet. Mja, zegt vrij weinig, merendeel wat er bij PSV speelde was geen basisklant (door de interland).Harribo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:27:
Psv niet langs Viktoria Köln, 3.liga...oops...
In de briefing werd gezegd dat het Viktoria Plzen was. Foutje, kan gebeuren.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wat is de beoogde basis van PSV? Los van de discussie over de keeper mis ik Ihattaren, Dumfries en misschien Bruma danwel Gakpo.ElPaco schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:34:
[...]
PSV2 heeft idd levensgrote kansen laten liggen en Zoet deed een Zoet. Mja, zegt vrij weinig, merendeel wat er bij PSV speelde was geen basisklant (door de interland).
De helft was basis klant, dat is dan ook het trieste ervan . Derde liga he? Kom op zegElPaco schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:34:
[...]
PSV2 heeft idd levensgrote kansen laten liggen en Zoet deed een Zoet. Mja, zegt vrij weinig, merendeel wat er bij PSV speelde was geen basisklant (door de interland).
Ach tis maar een oefenwedstrijd en zoals eerder gezegd, het team moet wennen aan een totaal nieuwe tactiek.
Lekker boeiend, vorig week wonnen ze nog met 4-0 van Hertha geloof ik.
Vreemd dat niemand rept over die NationsLeague(tm), in mijn ogen een gedrocht en ivm COVID19 wel het laatste toernooi wat gehouden zou moeten worden vanwege de overvolle kalender. Werkelijk niemand staat erop te wachten, het levert geen drol op en het is een onnodige onderbreking van de club oefencampagnes. Op elk vlak wordt de plank misgeslagen. Meningen?
Heel dat gebeuren interesseert me niks, dus ik ga me er niet druk om maken.
Liever nu dan zoals vroeger na 2-3 speelrondes.
Liever nu dan zoals vroeger na 2-3 speelrondes.
De kalender is overvol voor de groep spelers die international zijn en bij hun club alles spelen. Competitie en Europees. Een bondscoach kan prima andere keuzes maken.Vincent Dave schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:56:
Vreemd dat niemand rept over die NationsLeague(tm), in mijn ogen een gedrocht en ivm COVID19 wel het laatste toernooi wat gehouden zou moeten worden vanwege de overvolle kalender. Werkelijk niemand staat erop te wachten, het levert geen drol op en het is een onnodige onderbreking van de club oefencampagnes. Op elk vlak wordt de plank misgeslagen. Meningen?
Verder wordt er gespeeld op data die aangemerkt staan op de FIFA kalender. In andere werelddelen begint dit najaar de WK kwalificatie al. Zuid-Amerika heeft bijvoorbeeld 18 speelronden. Een Jong Oranje zit nog midden in de EK kwalificatie. Dus clubs missen sowieso veel spelers.
Los daarvan, de inkomsten uit de Nations League zijn voor veel bonden wel belangrijk.
Ten eerste betrof het een oefenwedstrijd, waarbij de uitslag ondergeschikt is aan het oefenen op het nieuwe systeem.Harribo schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:46:
De helft was basis klant, dat is dan ook het trieste ervan . Derde liga he? Kom op zeg
Ten tweede had PSV die ochtend nog getraind, dus was de wedstrijd ook een flinke fysieke test.
Ten derde heb je blijkbaar niets van de wedstrijd gezien, aangezien een 5-0 voorsprong voor PSV bij rust vrij normaal was geweest gezien de kansen.
Maar als je bepaalde conclusies wil trekken op basis van de uitslag van een oefenwedstrijd dan ga vooral je gang.
Ik vind dat je de NL moet afzetten tegen wat het vervangt; vriendschappelijke oefenpotjes.Vincent Dave schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:56:
En dan vind ik persoonlijk dit veel leuker. Dat niemand erop zit te wachten is natuurlijk pertinente onzin, er wordt naar gekeken, en er wordt doorgaans met topinternationals gespeeld.
COVID argumenten volg ik wel, dat is lastig nu, maar dat geldt voor alle sportevenementen.
Eerste 2 argumenten kan ik bevechten, laatste niet, heb idd de wedstrijd niet gezien.Baseman77 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:10:
[...]
Ten eerste betrof het een oefenwedstrijd, waarbij de uitslag ondergeschikt is aan het oefenen op het nieuwe systeem.
Ten tweede had PSV die ochtend nog getraind, dus was de wedstrijd ook een flinke fysieke test.
Ten derde heb je blijkbaar niets van de wedstrijd gezien, aangezien een 5-0 voorsprong voor PSV bij rust vrij normaal was geweest gezien de kansen.
Maar als je bepaalde conclusies wil trekken op basis van de uitslag van een oefenwedstrijd dan ga vooral je gang.
Maar kansen afmaken hoort wel minimaal bij het goed presteren lijkt me.
Nog even geduld, over een week gaan we pas voor de punten en zien we waar de teams staan. Het oefen geneuzel hoeft van mij niet.
(dat gezegd hebbbende.... vorige week was Jong Feyenoord tegen Jong NAC wel erg pijnlijk. Een team waar zoveel in geinvesteerd is, de piramide in moet en kwalitatief gewoon het grote NAC het moeilijk zou moeten kunnen maken... en dan gewoon onderuit omdat enkele spelers zich er te goed voor voelen om zich ervoor te motiveren...)
(dat gezegd hebbbende.... vorige week was Jong Feyenoord tegen Jong NAC wel erg pijnlijk. Een team waar zoveel in geinvesteerd is, de piramide in moet en kwalitatief gewoon het grote NAC het moeilijk zou moeten kunnen maken... en dan gewoon onderuit omdat enkele spelers zich er te goed voor voelen om zich ervoor te motiveren...)
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021