2-2 voor PSV? En wat had je voor Twente? 😂😃Deadsy schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:46:
Ik had 2-2 voor PSV. Jammer.
Maar die gaan het nog moeilijk krijgen. Veel geld besteden aan aanvallers en een bizar slecht centrum niet versterken, bizar.
Die 2. welke van de 2 mag je zelf beslissen.Typhone schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:06:
[...]
2-2 voor PSV? En wat had je voor Twente? 😂😃
Verwijderd
De var en de arbitrage begint toch gewoon lachwekkend te worden. Het is een contactsport en dan kan er in een duel wel eens iemand op je voet stappen. Wat hebben we dit weekend weer gezien?Ankona schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:28:
Die var zit er echt om ook zijn moment of fame wil hebben. Dit is de zoveelste blunder op aangeven van de var.
Psv onterechte penalty.
3x onterecht rood.
Gakpo krijgt van 6 meter een bal met 120kmh op zijn bovenarm langs zijn lichaam; penalty (oke..) en geel (what?!)
Hands van Pinas bij Ado, hand in de lucht - geen penalty.
Het gaat elke week over de var. Kappen er mee of KNVB wees eens eenduidig. Man man man.
Koopmans, ADO DH doelman, lekker scherp in Studio Sport. wordt gezellig morgen. Nouja ajacieden die ADO naar de gallemiezen wensen, ziet ernaar uit dat jullie wens in vervulling gaat.
Staat tegenover dat Makkelie wel goed geholpen werd toen hij een speler te zwaar wilde straffen met rood.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:01:
[...]
De var en de arbitrage begint toch gewoon lachwekkend te worden. Het is een contactsport en dan kan er in een duel wel eens iemand op je voet stappen. Wat hebben we dit weekend weer gezien?
Psv onterechte penalty.
3x onterecht rood.
Gakpo krijgt van 6 meter een bal met 120kmh op zijn bovenarm langs zijn lichaam; penalty (oke..) en geel (what?!)
Het gaat elke week over de var. Kappen er mee of KNVB wees eens eenduidig. Man man man.
Een keer goed ingrijpen tegenover een heleboel onbegrijpelijke blunders. (En eigenlijk best interessant voer voor psychologen, hoe kan het toch dat die var zoveel zulke grote fouten maakt?)
alles kan off-topic
Verwijderd
Scheidsrechters geven momenteel veel te snel geel en rood. Ze hebben weinig tot geen enkel benul van hoe een overtreding soms ook gewoon ongelukkig tot stand kan komen. De VAR bekijkt vertraagde beelden, waardoor dit soort zaken al snel erger lijken.
Gisteren ook weer zo'n moment waarbij Tadic zich weer verschrikkelijk aanstelt en geel uitlokt voor Schoofs. In de herhaling zie je dat er werkelijk helemaal niets gebeurt. Maar omdat Tadic een showtje opvoert wordt er direct geel gegeven. Wat een matennaaier is dat ook trouwens..
Gisteren ook weer zo'n moment waarbij Tadic zich weer verschrikkelijk aanstelt en geel uitlokt voor Schoofs. In de herhaling zie je dat er werkelijk helemaal niets gebeurt. Maar omdat Tadic een showtje opvoert wordt er direct geel gegeven. Wat een matennaaier is dat ook trouwens..
Verwijderd
Hij heeft toch gelijk met wat hij zegt ? Het is slappe hap bij ADO. En er wordt dus blijkbaar ook slap getraind.Sjah schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:21:
Koopmans, ADO DH doelman, lekker scherp in Studio Sport. wordt gezellig morgen. Nouja ajacieden die ADO naar de gallemiezen wensen, ziet ernaar uit dat jullie wens in vervulling gaat.
Dan maakt het inderdaad niet uit wie de trainer is, want dan win je geen wedstrijd.
Dat is wat ik ook al vaker roep. Het is gebruikelijk geworden om enkel nog naar de auw-factor te kijken en niet naar de aard van de overtreding.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:18:
Scheidsrechters geven momenteel veel te snel geel en rood. Ze hebben weinig tot geen enkel benul van hoe een overtreding soms ook gewoon ongelukkig tot stand kan komen. De VAR bekijkt vertraagde beelden, waardoor dit soort zaken al snel erger lijken.
Al breek je iemand zijn poten, als daar geen opzet bij zit is het GEEN kaart. Als je probeert na te trappen maar je mist je tegenstander dan is het rood. Nu is het precies andersom en dat is niet goed.
alles kan off-topic
Weet je zeker dat alleen Ajacieden dat wensen?Sjah schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:21:
Goed interview van deze meneer wel, misschien schudt het de rest wakker.
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 23-11-2020 11:30 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
En zeker niet alle Ajacieden wensen dat... Ik heb 10x liever ADO dan bv Fortuna, Emmen, Zwolle, RKC, etc.dvdkiwi schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:29:
[...]
Weet je zeker dat alleen Ajacieden dat wensen?
Goed interview van deze meneer wel, misschien schudt het de rest wakker.
Klopt niet. Ook als je iets niet met opzet doet kun je prima rood krijgen en geschorst worden. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van. Je kunt het misschien wel enigszins vergelijken met dood door schuld/moord. Daar zorgt het gebrek aan intentie voor een lagere straf, maar niet voor helemaal geen straf.Ankona schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:29:
[...]
Dat is wat ik ook al vaker roep. Het is gebruikelijk geworden om enkel nog naar de auw-factor te kijken en niet naar de aard van de overtreding.
Al breek je iemand zijn poten, als daar geen opzet bij zit is het GEEN kaart.
Die situaties worden helaas te weinig bestraft ja.Als je probeert na te trappen maar je mist je tegenstander dan is het rood. Nu is het precies andersom en dat is niet goed.
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 00:01:
[...]
De var en de arbitrage begint toch gewoon lachwekkend te worden. Het is een contactsport en dan kan er in een duel wel eens iemand op je voet stappen. Wat hebben we dit weekend weer gezien?
Psv onterechte penalty.
3x onterecht rood.
- Onterechte penalty voor PSV? Check. Die ging er gelukkig ook niet in.
- 3x onterecht rood? Huh? Vol op een enkel of voet gaan staan met een gestrekt been en/of je volle gewicht op je noppen (meerdere keren gezien) is gewoon rood.
- Onterechte penalty tegen PSV? Check. Maar die ging er dan weer wel in.
- ADO onterecht geen penalty tegen? Check.
En of hij zijn ogen heeft uitgewreven, zijn bril heeft gepoetst en met het juiste been uit bed is gestapt na een goede nachtrust.
In het geval van Gakpo, was het 'hands' van achteren op je bovenarm/elleboog die strak langs het lichaam hangt terwijl hij overduidelijk wegdraait van de bal om hem niet op zijn arm te krijgen... -> Maar toch een pingel.
Bij Pinas was het een uitgestoken onderarm die naar de bal toe draait. -> Geen pingel...
Dit valt toch niet meer uit te leggen? En competitievervalsing ligt wederom op de loer. In wedstrijden die qua gebeurtenissen nauwelijks van elkaar afwijken worden opvallend meer kaarten gegeven of pingels gegeven. Ongelijke behandeling door een ongelijk setje ogen en waarden.
Het feit dat sommige scheidsrechters zich anders wanen dan anderen omdat ze 'mannelijk voetbal' (a.k.a. hard en met veel overtredingen) onbestraft laten doorgaan, waar anderen elke tuimeling belonen en bestraffen.
De VAR is, mits neutraal en zuiver gebruikt, een prima stuk techniek, maar de waarnemer van dienst moet wel even de slaap uit zijn ogen wrijven en de hele situatie beoordelen.
Dus ook 5 seconden ervoor en erna, anders ontgaat je de hele situatie in zijn context, met oorzaak en gevolg.
Overigens wordt het bespelen van de VAR ook een ding op zich.
Gewoon als 'slachtoffer;' van een overtreding 'heftig reageren' en 'zwaargewond blijven liggen' en de VAR gaat al snel kijken, en niet gegeven aangesmeerd rood of geel (zoals bij PEC: Thomas Lam) is 'jammer', maar de kans is er wel... <k-ching> als het lukt.
[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 23-11-2020 13:18 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Voorop gesteld, ik vond het geen hands, maar volgens de regeltjes....Ramzzz schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:11:
In het geval van Gakpo, was het 'hands' van achteren op je bovenarm/elleboog die strak langs het lichaam hangt terwijl hij overduidelijk wegdraait van de bal om hem niet op zijn arm te krijgen...
Dat wegdraaien is waarschijnlijk de reden dat ie em tegenkreeg. Hoewel een logische reactie, kan het gezien worden als je lichaam breder maken. Nogmaals, niet mijn mening maar ik probeer te begrijpen waarom ze em geven.
Feyenoord en Kökcü accepteren schikkingsvoorstelph4ge schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:03:
[...]
Het zou me verbazen als hij geseponeerd wordt. 1 wedstrijd schorsing denk ik
De aanklager van de KNVB heeft Orkun Kökcü een schikkingsvoorstel gedaan van twee wedstrijden waarvan één voorwaardelijk vanwege zijn rode kaart tijdens Fortuna Sittard - Feyenoord afgelopen zondag. Feyenoord en de speler hebben dit voorstel geaccepteerd.
Door de schorsing mist Kökcü het eerstvolgende Eredivisieduel van Feyenoord met FC Utrecht. Die wedstrijd staat voor aankomende zondag op het programma in De Kuip.
[ Voor 10% gewijzigd door strafschop op 23-11-2020 14:54 ]
Dat is nou net mijn punt. Het is de praktijk geworden om de auw-factor de straf te laten bepalen en niet de overtreding.toolkist schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:07:
[...]
Klopt niet. Ook als je iets niet met opzet doet kun je prima rood krijgen en geschorst worden. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van. Je kunt het misschien wel enigszins vergelijken met dood door schuld/moord. Daar zorgt het gebrek aan intentie voor een lagere straf, maar niet voor helemaal geen straf.
Je vergelijking met strafrecht gaat niet op. Daar wordt je in geval van dood door schuld ook niet voor moord veroordeeld maar voor een andere onderliggend vergrijp. Is er geen vergrijp, dan krijg je geen straf. Ook niet als daardoor iemand dood gaat.
In het voetbal zie je meer en meer dat zonder overtreding of bij een normale, niet onsportieve overtreding, er kaarten worden getrokken als de tegenstander maar hard genoeg auw roept. Dat is niet goed.
alles kan off-topic
Verwijderd
@Ramzzz
Ik vond de rode kaarten van Bernadou en Kokcu erg zwaar bestraft. Zulke dingen gebeuren elke wedstrijd wel eens. En dan moet je dus elke wedstrijd rood geven. We hebben niet voor niets scheenbeschermers om.
Die van Heerenveen kan ik nog begrijpen, omdat hij bewust nog een stap zet terwijl hij ziet dat ie niet bij de bal kan.
Ik vond de rode kaarten van Bernadou en Kokcu erg zwaar bestraft. Zulke dingen gebeuren elke wedstrijd wel eens. En dan moet je dus elke wedstrijd rood geven. We hebben niet voor niets scheenbeschermers om.
Die van Heerenveen kan ik nog begrijpen, omdat hij bewust nog een stap zet terwijl hij ziet dat ie niet bij de bal kan.
Tja,. we hebben in die EL pot van Feyenoord gezien wat er zonder VAR gebeurt. Dan liever de VAR tbh.
Inderdaad. Als je genaaid word dan toch liever een camera erbij.LZ86 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:11:
Tja,. we hebben in die EL pot van Feyenoord gezien wat er zonder VAR gebeurt. Dan liever de VAR tbh.
Want dan moeten er al twee incompetente mensen zitten om je zo flink te benadelen zoals bij Feyenoord.
Er zouden wat vaker wedstrijden overgespeeld moeten worden. Die EL pot van Feyenoord zonder enige twijfel. Twente-PSV en Emmen-AZ ook.LZ86 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:11:
Te overduidelijk arbitrale blunders die van grote invloed op het wedstrijdverloop zijn. En dan vooral blunders die niet afgedaan kunnen worden als een foute waarneming maar puur verkeerd toepassen van de spelregels.
alles kan off-topic
Er moet dan nog steeds sprake zijn van onvoorzichtig, nalatig of gebrekkig handelen, anders krijg je uberhaupt geen straf. En de straf die op dood door schuld staat is 15 keer zo klein als voor moord. Schuld betekent dat je iets fout doet, er kan best zijn dat er iemand sterft door je handelen en je geen straf krijgt. Als je bijv. netjes auto rijdt maar toch bij een dodelijk auto-ongeluk betrokken raakt.toolkist schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:07:
Klopt niet. Ook als je iets niet met opzet doet kun je prima rood krijgen en geschorst worden. Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van. Je kunt het misschien wel enigszins vergelijken met dood door schuld/moord. Daar zorgt het gebrek aan intentie voor een lagere straf, maar niet voor helemaal geen straf.
Als je dat naar het voetbal vertaalt dan krijg je in zulke gevallen dus hooguit een vrije trap tegen en geen rood. Je krijgt rood voor buitensporige inzet of ernstig wangedrag ongeacht de gevolgen. Nergens in de regels staat iets over dat een blessure een rol speelt bij de strafmaat. Het lijkt me ook heel duidelijk dat je deze willekeur absoluut niet in de regels moet willen hebben. Dan krijg je dat overtredingen tegen blessure gevoelige spelers harder gestraft worden.
Zoals ik voorspelde dus.strafschop schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:12:
De aanklager van de KNVB heeft Orkun Kökcü een schikkingsvoorstel gedaan van twee wedstrijden waarvan één voorwaardelijk vanwege zijn rode kaart tijdens Fortuna Sittard - Feyenoord afgelopen zondag. Feyenoord en de speler hebben dit voorstel geaccepteerd.
[ Voor 33% gewijzigd door ph4ge op 23-11-2020 15:59 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Blijft kut dit, je wedstrijd is al benadeeld, oke vooruit de volgende wedstrijd mag je weer mee doen...De rode kaart van FC Emmen-speler Lucas Bernadou is geseponeerd. De middenvelder werd gisteravond in het duel met AZ van het veld gestuurd, maar mag in de aankomende wedstrijd tegen Ajax dus gewoon in actie komen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Maar hij deed toch ook iets fout? Hij raakt een speler vol op z'n scheen zonder de bal te spelen, met een manier van inkomen waarbij je weet dat als je te laat bent je de speler hard raakt.ph4ge schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:49:
[...]
Er moet dan nog steeds sprake zijn van onvoorzichtig, nalatig of gebrekkig handelen, anders krijg je uberhaupt geen straf. En de straf die op dood door schuld staat is 15 keer zo klein als voor moord. Schuld betekent dat je iets fout doet, er kan best zijn dat er iemand sterft door je handelen en je geen straf krijgt. Als je bijv. netjes auto rijdt maar toch bij een dodelijk auto-ongeluk betrokken raakt.
Als je dat naar het voetbal vertaalt dan krijg je in zulke gevallen dus hooguit een vrije trap tegen en geen rood. Je krijgt rood voor buitensporige inzet of ernstig wangedrag ongeacht de gevolgen. Nergens in de regels staat iets over dat een blessure een rol speelt bij de strafmaat. Het lijkt me ook heel duidelijk dat je deze willekeur absoluut niet in de regels moet willen hebben. Dan krijg je dat overtredingen tegen blessure gevoelige spelers harder gestraft worden.
[...]
Zoals ik voorspelde dus.Het geeft wel aan dat dit de minst zware categorie rood was en waarschijnlijk ook met geel afgedaan had kunnen worden.
Voor mij heeft ie nu dus ook de 'dood door schuld' versie van een straf gekregen (wel schuldig, maar zonder intentie) ipv 3 wedstrijden met nog wat voorwaardelijk erbij.
In dat geval 'regeltjes' dan moet elk 'hands' altijd als zodanig worden beoordeeld.toolkist schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:18:
[...]
Voorop gesteld, ik vond het geen hands, maar volgens de regeltjes....
Dat wegdraaien is waarschijnlijk de reden dat ie em tegenkreeg. Hoewel een logische reactie, kan het gezien worden als je lichaam breder maken. Nogmaals, niet mijn mening maar ik probeer te begrijpen waarom ze em geven.
Dat zou ik eerder doen. Nu zweeft het boven de markt als een vorm van willekeur.
Klopt.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:34:
@Ramzzz
Wanneer het gebeurt: bestraffen.
En in elke wedstrijd dezelfde criteria hanteren.
Niet gaan miepen over straffen en schorsingen, wanneer de reglementen en kraakhelder over zijn, en de afspraken gelden voor elke speler, elke wedstrijd, elke club en elke scheidsrechter.
[ Voor 38% gewijzigd door Ramzzz op 23-11-2020 16:31 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Volgens mij was er geen blessure, of ´dood´ als we de analogie doorzetten. Het was de actie waar hij de kaart voor kreeg, niet het gevolg. Maar misschien ben je me kwijt.toolkist schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:25:
[...]
Maar hij deed toch ook iets fout? Hij raakt een speler vol op z'n scheen zonder de bal te spelen, met een manier van inkomen waarbij je weet dat als je te laat bent je de speler hard raakt.
Voor mij heeft ie nu dus ook de 'dood door schuld' versie van een straf gekregen (wel schuldig, maar zonder intentie) ipv 3 wedstrijden met nog wat voorwaardelijk erbij.
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 23-11-2020 16:30 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja nogmaals bedankt scheidsrechters. Wat koop je hiervoor, geen ene drol. Het is puntjes sprokkelen voor Emmen, dan kan je zulke dwalingen niet gebruiken. Wederom...Martinusz schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:04:
[...]
Blijft kut dit, je wedstrijd is al benadeeld, oke vooruit de volgende wedstrijd mag je weer mee doen...
Het moet in ieder geval een stuk duidelijker zijn ja. Niemand die nu nog weet hoe het zit met alle achterlijke uitzonderingen.Ramzzz schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:29:
[...]
In dat geval 'regeltjes' dan moet elk 'hands' altijd als zodanig worden beoordeeld.
Dat zou ik eerder doen. Nu zweeft het boven de markt als een vorm van willekeur.
Wat mij betreft:
hand naar bal: hands, indien in de 16 een penalty, erbuiten vrije trap
bal naar hand: indirecte vrije trap.
Als ik dit toch eens mee zou mogen maken...Klopt.
Wanneer het gebeurt: bestraffen.
En in elke wedstrijd dezelfde criteria hanteren.
Niet gaan miepen over straffen en schorsingen, wanneer de reglementen en kraakhelder over zijn, en de afspraken gelden voor elke speler, elke wedstrijd, elke club en elke scheidsrechter.
De analogie was voor mij niet in het eindresultaat, maar de intentie van de overtreding.ph4ge schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:29:
[...]
Volgens mij was er geen blessure, of ´dood´ als we de analogie doorzetten. Het was de actie waar hij de kaart voor kreeg, niet het gevolg. Maar misschien ben je me kwijt.
Over het eindresultaat was naar mijn mening geen discussie. Noppen op scheenbeen. Dat is links- of rechtsom altijd een overtreding aangezien die onder de potentiele benenbrekers geschaard wordt..
Op gelijke wijze, PSV is hier ook gewoon 2 punten door de neus geboord.Vos schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:43:
[...]
Ja nogmaals bedankt scheidsrechters. Wat koop je hiervoor, geen ene drol. Het is puntjes sprokkelen voor Emmen, dan kan je zulke dwalingen niet gebruiken. Wederom...
En dat bedoel ik dus met competitievervalsing.
Met 10 man tegen een mindere tegenstander (als iemand rood krijgt), dat is meestal nog wel te doen voor een 'top 5'-club.
Maar doelpunten cadeau is van een geheel andere orde.
[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 23-11-2020 16:52 ]
[ Week 48 - 2020 ] - [ Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa ]
- Ajax (#1) vs Midtjylland (#1 Denemarken) ||||| woensdag 25 november om 21:00 uur
- CSKA Moskou (#1 Rusland) vs Feyenoord (#3) ||||| donderdag 26 november om 18:55 uur
- AZ (#7) vs Real Sociedad (#1 Spanje) ||||| donderdag 26 november om 21:00 uur
- PSV (#4) vs PAOK (#3 Griekenland) ||||| donderdag 26 november om 21:00 uur
=========================================================
Week 47 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa
Tegenstander Ajax;
- Midtjylland (#1 Denemarken) won uit met 1 - 2 tegen AGF (#4 Denemarken).
Tegenstander Feyenoord;
- CSKA Moskou (#1 Rusland) speelde uit gelijk met 1 - 1 tegen PFK Sotsji (#6 Rusland).
Tegenstander AZ;
- Real Sociedad (#1 Spanje) won uit met 0 - 1 tegen Cadiz (#5 Spanje).
Tegenstander PSV;
- PAOK (#3 Griekenland) won thuis met 2 - 1 tegen Giannina (#8 Griekenland).
Poll: Ajax vs Midtjylland
• Winst Ajax
• Winst Midtjylland
• Gelijkspel
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: CSKA Moskou vs Feyenoord
• Winst Feyenoord
• Winst CSKA Moskou
• Gelijkspel
Tussenstand:

Poll: AZ vs Real Sociedad
• Winst AZ
• Winst Real Sociedad
• Gelijkspel
Tussenstand:

Poll: PSV vs PAOK
• Winst PSV
• Winst PAOK
• Gelijkspel
Tussenstand:

- Ajax (#1) vs Midtjylland (#1 Denemarken) ||||| woensdag 25 november om 21:00 uur
- CSKA Moskou (#1 Rusland) vs Feyenoord (#3) ||||| donderdag 26 november om 18:55 uur
- AZ (#7) vs Real Sociedad (#1 Spanje) ||||| donderdag 26 november om 21:00 uur
- PSV (#4) vs PAOK (#3 Griekenland) ||||| donderdag 26 november om 21:00 uur
Week 47 - Tegenstanders van Nederlandse clubs in Europa
Tegenstander Ajax;
- Midtjylland (#1 Denemarken) won uit met 1 - 2 tegen AGF (#4 Denemarken).
Tegenstander Feyenoord;
- CSKA Moskou (#1 Rusland) speelde uit gelijk met 1 - 1 tegen PFK Sotsji (#6 Rusland).
Tegenstander AZ;
- Real Sociedad (#1 Spanje) won uit met 0 - 1 tegen Cadiz (#5 Spanje).
Tegenstander PSV;
- PAOK (#3 Griekenland) won thuis met 2 - 1 tegen Giannina (#8 Griekenland).
Poll: Ajax vs Midtjylland
• Winst Ajax
• Winst Midtjylland
• Gelijkspel
Tussenstand:
Poll: CSKA Moskou vs Feyenoord
• Winst Feyenoord
• Winst CSKA Moskou
• Gelijkspel
Tussenstand:
Poll: AZ vs Real Sociedad
• Winst AZ
• Winst Real Sociedad
• Gelijkspel
Tussenstand:
Poll: PSV vs PAOK
• Winst PSV
• Winst PAOK
• Gelijkspel
Tussenstand:
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Mwa, PSV kreeg zelf ook een dubieuze strafschop mee maar deed er niks mee. Hoe graag ik ook zou willen dat het anders is, PSV had dit gewoon helemaal aan zichzelf te danken.Ramzzz schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:50:
[...]
Op gelijke wijze, PSV is hier ook gewoon 2 punten door de neus geboord.
Helemaal eens, ik vond de pingel ook niets.ElPaco schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:59:
[...]
Mwa, PSV kreeg zelf ook een dubieuze strafschop mee maar deed er niks mee. Hoe graag ik ook zou willen dat het anders is, PSV had dit gewoon helemaal aan zichzelf te danken.
Maar dan ook een onterechte pingel tegen krijgen, dat wordt dan wel erg gortig of niet?
Mwah, ben het met je eens dat de penalty nergens op sloeg maar door de neus geboord vind ik te sterk. Ook PSV kreeg namelijk een penalty die nergens op sloeg maar maakt hem alleen niet.Ramzzz schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:50:
[...]
Op gelijke wijze, PSV is hier ook gewoon 2 punten door de neus geboord.
En dat bedoel ik dus met competitievervalsing.
Met 10 man tegen een mindere tegenstander (als iemand rood krijgt), dat is meestal nog wel te doen voor een 'top 5'-club.
Maar doelpunten cadeau is van een geheel andere orde.
edit: sneller typen
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zolang de clubs in de Eredivisie niet zo opzichtig hard genaaid worden als b.v. Feyenoord onlangs of Ajax door Rocchi tegen Chelsea zal er niet heel snel iets veranderen.
Las overigens net dat Rocchi sinds dit seizoen niet meer fluit.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Vind het wel bizar dat iedereen verwacht dat PSV zal winnen, vooral de grote meerderheid valt mij op. Tegen PAOK gaven ze het toch flink weg, vraag is natuurlijk of het een incident was of niet...
AZ werd compleet weggespeeld en het was een wonder dat het maar 1-0 werd, 5-0 was ook niet gek geweest. Verwacht dat AZ geen schijn van kans maakt donderdag, gelijkspel zou een goede prestatie zijn.
Ajax en Feyenoord kunnen/moeten zeker wel winnen.
AZ werd compleet weggespeeld en het was een wonder dat het maar 1-0 werd, 5-0 was ook niet gek geweest. Verwacht dat AZ geen schijn van kans maakt donderdag, gelijkspel zou een goede prestatie zijn.
Ajax en Feyenoord kunnen/moeten zeker wel winnen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik vind de voorspelling voor Feyenoord ook wel erg optimistisch, die moeten ongeveer met het tweede elftal aantreden.
alles kan off-topic
Toont vooral het algehele trieste niveau van de arbitrage aan in mijn ogen. Ik heb de pot verder niet gezien maar ik hoorde/las dat PSV ook gewoon met 3-0 de rust in had kunnen gaan. Dan had die onzinpenalty niet uitgemaakt.Ramzzz schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:01:
[...]
Helemaal eens, ik vond de pingel ook niets.
Maar dan ook een onterechte pingel tegen krijgen, dat wordt dan wel erg gortig of niet?
Ajax MOET winnen. Anders heb je ook niks te zoeken in de CL.
Feyenoord kan gewoon winnen. Zo top is Cska ook niet. Mits Feyenoord geconcentreerd blijft.
Az geef ik weinig kans, ze hebben de pech dat Sociedad de topploeg van Spanje nu is.
Psv zou moeten winnen van Paok maar moet het nog zien. Ze zijn soms extreem slap Europees.
Feyenoord kan gewoon winnen. Zo top is Cska ook niet. Mits Feyenoord geconcentreerd blijft.
Az geef ik weinig kans, ze hebben de pech dat Sociedad de topploeg van Spanje nu is.
Psv zou moeten winnen van Paok maar moet het nog zien. Ze zijn soms extreem slap Europees.
Net even wat te laat, wat een debiel is datOPSLAGHOND schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:09:
XXXVI
Fit blijven is een grotere uitdaging. De spoeling is heel dun.Harribo schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:07:
Veel geblesseerden lees ik iddph4ge schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:50:
[...]
Fit blijven is een grotere uitdaging. De spoeling is heel dun.
Feyenoord kan gewoon winnen. Zo top is..Harribo schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:07:
Dat heb ik vaker gelezen. Voor een thuiswedstrijd geef ik je gelijk. Dit betreft een uitwedstrijd.
Feyenoord sinds het begin van 2010/11 in Europese thuiswedstrijden
- 12x winst
- 4x gelijk
- 8x verlies
In dezelfde periode in Europese uitwedstrijden
- 2x winst
- 5x gelijk
- 16x verlies
Weet jij welke twee uitwedstrijden Feyenoord gewonnen heeft sinds 2010/11?
Standaard Luik! De andere laat ik aan mij voorbij gaanstrafschop schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:02:
[...]
Weet jij welke twee uitwedstrijden Feyenoord gewonnen heeft sinds 2010/11?
Tsja, bal is rond he mannen; Feyenoord heeft me erg verrast de vorige pot dus die wil ik niet uitvlakken. Tegelijkertijd is de spoeling daar inderdaad dun volgens mij. AZ is ook een ploeg die regelmatig ontzettend verrast in Europese zin.
Als PSV gewoon naar zijn kunnen speelt moeten ze PAOK gewoon opzij kunnen zetten.
Ik maak me misschien nog wel het meeste zorgen om Ajax. Het is natuurlijk cruciaal om deze pot te winnen, dan zijn we namelijk zeker van Europees voetbal na de winter. Wij komen dan op 7 met nog 2 wedstrijden en Midtjylland blijft op 0.
Geen idee hoe het nu zit met Klaassen en Mazraoui maar als met name die eerste er niet bij is lever je wel veel kwaliteit in. Plus dat de kans aannemelijk is dat ETH het ontstane gat dan zeer creatief in gaat vullen. Promes rijmt gewoon op 6 dus misschien kan die daar ook wel spelen.
Als PSV gewoon naar zijn kunnen speelt moeten ze PAOK gewoon opzij kunnen zetten.
Ik maak me misschien nog wel het meeste zorgen om Ajax. Het is natuurlijk cruciaal om deze pot te winnen, dan zijn we namelijk zeker van Europees voetbal na de winter. Wij komen dan op 7 met nog 2 wedstrijden en Midtjylland blijft op 0.
Geen idee hoe het nu zit met Klaassen en Mazraoui maar als met name die eerste er niet bij is lever je wel veel kwaliteit in. Plus dat de kans aannemelijk is dat ETH het ontstane gat dan zeer creatief in gaat vullen. Promes rijmt gewoon op 6 dus misschien kan die daar ook wel spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door snmght op 24-11-2020 09:34 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Beide penalties waren niets, dus dat balanceert elkaar zelfs binnen een wedstrijd uit. Arbitrage was nooit perfect en wordt dat ook niet, omdat de regels bij het voetbal altijd aan interpretatie onderhevig zijn. Wat ik wel jammer vind is dat de discussie sinds de VAR nog meer over de arbitrage gaat. Terwijl het bijvoorbeeld deze wedstrijd vooral het keeperswerk van Drommel is geweest dat Twente in de westrijd heeft gehouden.Ramzzz schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:01:
[...]
Helemaal eens, ik vond de pingel ook niets.
Regeren is vooruitschuiven
Ga nou niet doen alsof je hierdoor 0 punten haalt. AZ was weer ouderwets goed aan het voetballen en vergat goals te maken. Dat je dan op het laatst nog kans hebt op een gelijkspel, was aan AZ te danken.Vos schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:43:
[...]
Ja nogmaals bedankt scheidsrechters. Wat koop je hiervoor, geen ene drol. Het is puntjes sprokkelen voor Emmen, dan kan je zulke dwalingen niet gebruiken. Wederom...
En VAR of niet, bewust of niet, hij landt met zijn voet op de enkel van een tegenstander, das niet netjes en levert soms straf op.
Hattrick: Thorgal Eagles
Zeg ik dat? Nee. Maar de kans er op wordt nog een stuk kleiner.bregweb schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:19:
[...]
Ga nou niet doen alsof je hierdoor 0 punten haalt. AZ was weer ouderwets goed aan het voetballen en vergat goals te maken. Dat je dan op het laatst nog kans hebt op een gelijkspel, was aan AZ te danken.
En VAR of niet, bewust of niet, hij landt met zijn voet op de enkel van een tegenstander, das niet netjes en levert soms straf op.
En dat AZ de kansen niet afmaakt doet niks af aan het feit dat er een fout gemaakt wordt. En als het een incident is prima, maar het is bij Emmen al de zoveelste keer in slechts 9 potjes. Dat geef ik aan met mijn laatste woord.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 24-11-2020 13:01 ]
Er bestaan geen categorieen rood. Een overtreding kan bestraft worden met alleen een vrije trap of strafschop voor de tegenpartij (1) of met het voornoemde in combinatie met een gele (2) of rode (3) kaart.ph4ge schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:49:
Het geeft wel aan dat dit de minst zware categorie rood was en waarschijnlijk ook met geel afgedaan had kunnen worden.
Er is echter geen onderverdeling meer binnen de categorie rood.
Overigens als jouw redenering dat het geel had kunnen zijn klopt begrijp ik niet waarom de jurist van Feyenoord niet in beroep gaat. In het verleden leek hij zowat tegen elke opgelegde schorsing in beroep te gaan.
Ja, en nee.snmght schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:09:
[...]
Er bestaan geen categorieen rood. Een overtreding kan bestraft worden met alleen een vrije trap of strafschop voor de tegenpartij (1) of met het voornoemde in combinatie met een gele (2) of rode (3) kaart.
Overigens als jouw redenering dat het geel had kunnen zijn klopt begrijp ik niet waarom de jurist van Feyenoord niet in beroep gaat. In het verleden leek hij zowat tegen elke opgelegde schorsing in beroep te gaan.
De aanklager Betaald Voetbal bepaalt mede de strafmaat volgend op deze rode kaart.
- 'twee keer geel' -> rood -> 1 wedstrijd schorsing (nog afhankelijk van eventuele voorwaardelijke uitstaande straf)
- 'rood' - xx wedstrijden schorsing na tussenkomst van de aanklager
Inderdaad arbitrage blijft mensen werk, dat is ook de charme aan de andere kant.T-MOB schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:11:
[...]
Arbitrage was nooit perfect en wordt dat ook niet, omdat de regels bij het voetbal altijd aan interpretatie onderhevig zijn. Wat ik wel jammer vind is dat de discussie sinds de VAR nog meer over de arbitrage gaat. Terwijl het bijvoorbeeld deze wedstrijd vooral het keeperswerk van Drommel is geweest dat Twente in de westrijd heeft gehouden.
Och hou op, hele programma's worden er bijna mee gevuld.. Var var var...
"wat vind jij ervan en wat vind jij ervan"?
Vreselijk vind ik het.
Twente heb ik wat verkeerde onderbuik gevoelens bij. Komt ook omdat Jans van te voren al riep dat Twente veeeel groter en beter is dan Heerenveen, Groningen etc.
Wat een arrogantie.
En dan vooral pronken met vnl gehuurde spelers.
Ben benieuwd hoe dat structureel gaat uitpakken.
Zou niet de eerste keer zijn dat Twente korte termijn denkt. Zie het kampioenschap met Münsterman.
Enfin mijn gevoel hoor
In de volksmond wel, de zogenaamde "donkerrode kaart" , maar ook de "professionele rode kaart" . In de regel vertaalt de ernst van de rode kaart naar het aantal wedstrijden schorsing.snmght schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:09:
Er bestaan geen categorieen rood. Een overtreding kan bestraft worden met alleen een vrije trap of strafschop voor de tegenpartij (1) of met het voornoemde in combinatie met een gele (2) of rode (3) kaart.
Dat hangt meer van je clubbril af. Hij vocht alleen ogenschijnlijke onterechte schorsingen aan, en daarom won hij vaak.snmght schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:09:
In dit geval 'kan je hem geven' en hetzelfde geldt voor de schorsing.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 24-11-2020 15:23 ]
Klaassen fit, Antony fit, Mazraoui fit, Labyad fit.snmght schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:33:
5-0
Klaassen is nog wel twijfel, trainde vandaag niet.Typhone schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:34:
[...]
Klaassen fit, Antony fit, Mazraoui fit, Labyad fit.
5-0
5-0 ==> 4-0 -1 voor LabyadTyphone schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:34:
[...]
5-0
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat scheelt! Dan reken ik toch wel op een driepunter eigenlijk.Typhone schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:34:
[...]
5-0
Kan niet wachten tot Kudus ook weer aanhaakt! Wil wel eens zien hoe een middenveld met Klaassen, Gravenberch en Kudus uitpakt.
David Silva kan niet mee doen tegen AZ. dat is toch wel een meevaller
Uit den oude doosch!
https://streamable.com/qhevl3 | YouTube: Abe Lenstra in Kleur, 1948
Abe Lenstra speelt hier met Heerenveen tegen HFC Haarlem. Wedstrijd is gewonnen door Heerenveen 4-3, gespeeld op 6 mei in het jaartal 1948!
https://www.grootheerenve...leurenbeelden-abe-lenstra
Qua achterban is Twente toch ook een veel grotere club? Zelfs in de keukenkampioendivisie verkoopt Twente ongeveer net zoveel seizoenskaarten als Heerenveen en Groningen bij elkaar. Alhowel Groningen dit jaar met de belofte van Robben geloof ik wel wat extra's verkocht heeft.Harribo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:22:
[...]
Twente heb ik wat verkeerde onderbuik gevoelens bij. Komt ook omdat Jans van te voren al riep dat Twente veeeel groter en beter is dan Heerenveen, Groningen etc.
Wat een arrogantie.
.. en met ongeveer de meeste eigen jeugd van de hele eredivisie - het is maar wat je wil benadrukken. Het gaat zo omdat er geen geld is. Deze zomer waren er geloof ik 4 veldspelers in de A-selectie en amper budget. Dan is huren de enige optie om kwaliteit op het veld te krijgen.En dan vooral pronken met vnl gehuurde spelers.
Ik verwacht dat het de komende jaren sappelen blijft. Dus er zullen huurspelers blijven komen. Nu pakt dat toevallig goed uit, maar ik moet ten eerste nog maar zien of dat het hele seizoen zo blijft, en ten tweede heb je er volgend jaar niets aan. Dan begin je opnieuw en voor hetzelfde geld heb je er dan minder geluk mee (zoals de laatste paar jaar). Maar goed, financieel is het huidige beleid behoorlijk voorzichtig. Hoe moeilijk het wordt hangt vooral af van hoe snel het stadion weer gevuld mag worden.Ben benieuwd hoe dat structureel gaat uitpakken.
Zou niet de eerste keer zijn dat Twente korte termijn denkt.
Het wanbeleid begon pas na het kampioenschap. En het bestuur is na Munsterman al paar keer vervangen. Ik snap wel dat het bij de onderlinge rivaliteit tussen supporters hoort om elkaar alles na te blijven dragen (en als dat met humor gebeurd kan ik er nog wel mee lachen ook). Maar in een serieuze gedachte over een club zou je dat toch achterwege moeten laten. Ajax is ook niet meer de club met een eeuwige stammenstrijd in de bestuurskamer, PSV is niet meer de club die grond aan de gemeente moest verkopen, AZ niet meer het speeltje van Scheringa, etc.Zie het kampioenschap met Münsterman. Enfin mijn gevoel hoor
Zaken veranderen. Het enige wat blijft is dat voetbalclubs over de hele linie bovenmatig vaak matige bestuurders aantrekken.
----
Maar er is weer Champions League
[ Voor 3% gewijzigd door T-MOB op 25-11-2020 12:05 ]
Regeren is vooruitschuiven
Ik heb zo'n vermoeden dat ik hier een vreemde medestander ga vinden, namelijk @Baseman77 maar is de journalistiek tegenwoordig van een absoluut nulpunt niveau?
Afgelopen weken (welk sportkatern dan ook): Donny vd Beek grove fout gemaakt door naar Man Utd te gaan.
Gisteren een nietszeggende wedstrijd in de CL tegen een Turks clubje en vervolgens lees ik het volgende:
"Donny van de Beek speelde perfecte wedstrijd"
"Man Utd iconen extreem positief over vd Beek"
"Donny vd Beek wordt de aanjager van Man Utd"
"Simpel spelende van de Beek kan Pogba uit de basis krijgen"
Waar komt deze trend de laatste jaren toch vandaan? Een goed jaar geleden was het niet de vraag wanneer Gyrano Kerk zou vertrekken maar voor hoeveel. Een jaar later staat ie te stuntelen in de vergetelheid bij Utrecht met nu en dan een leuk wedstrijdje maar geen enkele sportjournalist die hem nog de hemel in prijst.
Ik zou het vrij normaal vinden dat een sterke wedstrijd benoemd wordt maar elke voetballer die een bal aanneemt achter het standbeen of een keer een '8' speelt in een wedstrijd wordt meteen naar alle niveaus geschreven. Is de clickbait dan zó belangrijk??? Het zijn altijd de enige voetbalgerelateerde berichten die ik nooit lees maar je komt ze zo'n beetje op alle courante websites wél tegen.
Afgelopen weken (welk sportkatern dan ook): Donny vd Beek grove fout gemaakt door naar Man Utd te gaan.
Gisteren een nietszeggende wedstrijd in de CL tegen een Turks clubje en vervolgens lees ik het volgende:
"Donny van de Beek speelde perfecte wedstrijd"
"Man Utd iconen extreem positief over vd Beek"
"Donny vd Beek wordt de aanjager van Man Utd"
"Simpel spelende van de Beek kan Pogba uit de basis krijgen"
Waar komt deze trend de laatste jaren toch vandaan? Een goed jaar geleden was het niet de vraag wanneer Gyrano Kerk zou vertrekken maar voor hoeveel. Een jaar later staat ie te stuntelen in de vergetelheid bij Utrecht met nu en dan een leuk wedstrijdje maar geen enkele sportjournalist die hem nog de hemel in prijst.
Ik zou het vrij normaal vinden dat een sterke wedstrijd benoemd wordt maar elke voetballer die een bal aanneemt achter het standbeen of een keer een '8' speelt in een wedstrijd wordt meteen naar alle niveaus geschreven. Is de clickbait dan zó belangrijk??? Het zijn altijd de enige voetbalgerelateerde berichten die ik nooit lees maar je komt ze zo'n beetje op alle courante websites wél tegen.
[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 25-11-2020 14:14 ]
Dat scoort en verkoopt. En het lokt reacties uit, ook niet onbelangrijk. Daar is het de sites voornamelijk om te doen. VI heeft ook zo'n vrije val gemaakt. Daar is ook alles gericht op de clicks en niet meer op kwaliteit. En dan heb je nog van die reacties eronder die hier op GoT echt standaard geknipt zouden worden door mods, omdat het gewoon trollen is.
Op VI heb ik daar wel eens ooit een opmerking over gemaakt, dat het nogal veel clickbait was de laatste tijd en qua inhoud allemaal heel mager. Dat werd ook direct verborgen gemaakt.
En heel veel is ook overnemen van elkaar zonder onderzoek te doen. Persoonlijk lijkt me voetbaljournalist, zeker voor sites zoals VI.nl, een heel makkelijk beroep. Je struint wat andere sites af, neemt wat artikelen een soort van over. Zorgt voor een leuke clickbait titel, waar Voetbalzone bijvoorbeeld echt in uitblinkt, bijvoorbeeld "Niet leuk om te lezen en het is vooral vervelend voor Koeman en Frenkie".
Waan van de dag, ophemelen van spelers die net twee wedstrijden goed hebben gespeeld in het nieuwe seizoen. Veerman van Heerenveen is een mooie case study bijvoorbeeld, waar zit hij over 2 / 3 jaar? Heeft hij die stap wel gezet? En een goede dosis controverse, zorgt ook altijd voor veel reacties. Ook hier, na die transfer van Zahavi naar PSV bijvoorbeeld. Kwam ineens een bericht dat Ajax ook interesse zou hebben gehad. Nooit bewezen, maar wel goed voor de kliks van de verschillende nieuwssites.
Op VI heb ik daar wel eens ooit een opmerking over gemaakt, dat het nogal veel clickbait was de laatste tijd en qua inhoud allemaal heel mager. Dat werd ook direct verborgen gemaakt.
En heel veel is ook overnemen van elkaar zonder onderzoek te doen. Persoonlijk lijkt me voetbaljournalist, zeker voor sites zoals VI.nl, een heel makkelijk beroep. Je struint wat andere sites af, neemt wat artikelen een soort van over. Zorgt voor een leuke clickbait titel, waar Voetbalzone bijvoorbeeld echt in uitblinkt, bijvoorbeeld "Niet leuk om te lezen en het is vooral vervelend voor Koeman en Frenkie".
Waan van de dag, ophemelen van spelers die net twee wedstrijden goed hebben gespeeld in het nieuwe seizoen. Veerman van Heerenveen is een mooie case study bijvoorbeeld, waar zit hij over 2 / 3 jaar? Heeft hij die stap wel gezet? En een goede dosis controverse, zorgt ook altijd voor veel reacties. Ook hier, na die transfer van Zahavi naar PSV bijvoorbeeld. Kwam ineens een bericht dat Ajax ook interesse zou hebben gehad. Nooit bewezen, maar wel goed voor de kliks van de verschillende nieuwssites.
Inderdaad het hele model en haalt ook de hele waarde van VI.nl voor mij weg. In een verleden stonden er nog wel prima artikels tussen met informatie die tijdig en volledig was. Nu zie je nieuws over een week uitgespreid worden om maar meer artikelen over Zahavi, F. de Jong, Koeman, Advocaat, etc te maken. De reacties onder artikelen van VI.nl ontloopt het niveau van nu.nl niet of amper.JanW schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:46:
Dat scoort en verkoopt. En het lokt reacties uit, ook niet onbelangrijk. Daar is het de sites voornamelijk om te doen. VI heeft ook zo'n vrije val gemaakt. Daar is ook alles gericht op de clicks en niet meer op kwaliteit. En dan heb je nog van die reacties eronder die hier op GoT echt standaard geknipt zouden worden door mods, omdat het gewoon trollen is.
Clickbait voor alles en enkel op basis van die clickbait zie je hier ook discussie ontstaan. Het klinkt natuurlijk leuk als een de Jong, Overmars of Arnesen een interview geeft en daar haal je een zin compleet uit de context. De informatieve waarde is echter nihil en doet ook weinig recht aan de vaak genuanceerde interviews die gegeven worden. Gevolg is dan wel dat ze het kansarme reactiestelsel in stand houden.En heel veel is ook overnemen van elkaar zonder onderzoek te doen. Persoonlijk lijkt me voetbaljournalist, zeker voor sites zoals VI.nl, een heel makkelijk beroep. Je struint wat andere sites af, neemt wat artikelen een soort van over. Zorgt voor een leuke clickbait titel, waar Voetbalzone bijvoorbeeld echt in uitblinkt, bijvoorbeeld "Niet leuk om te lezen en het is vooral vervelend voor Koeman en Frenkie".
Van top naar flop in nog geen 5 minuten (of eigenlijk een wedstrijd) en jonge spelers met talent zijn vrij snel de nieuwe Cruijfs van deze wereld. Ze zouden wat dat betreft wat stabieler moeten zijn en naar een langere periode moeten kijken dan enkel die ene wedstrijd, die ene wedstrijd is prima voor een enkelvoudige analyse maar om kwaliteiten van een speler vast te stellen heb je meer nodig. Dat soort analyses zie ik niet echt langskomen op VI of menig generiek voetbalmedium.Waan van de dag, ophemelen van spelers die net twee wedstrijden goed hebben gespeeld in het nieuwe seizoen. Veerman van Heerenveen is een mooie case study bijvoorbeeld, waar zit hij over 2 / 3 jaar? Heeft hij die stap wel gezet? En een goede dosis controverse, zorgt ook altijd voor veel reacties. Ook hier, na die transfer van Zahavi naar PSV bijvoorbeeld. Kwam ineens een bericht dat Ajax ook interesse zou hebben gehad. Nooit bewezen, maar wel goed voor de kliks van de verschillende nieuwssites.
Je ziet deze ontwikkeling niet alleen in het voetbal. Kijk eens naar de tv. Heb een 15 Nederlandse zenders waarbij ik praktisch alles na rtl4 niet meer kijk en weg zap, uitgezonderd voetbal.
Zoveel troep. Vulling. Het lijkt wel alsof de dommigheid (mist bij mij een betere term) regeert, want er moet toch een achterban voor zijn?
Net als de reacties en interviews in het voetbal, dat is toch ook vaak van een erbarmelijk niveau zoals eerder geschetst?
En wat dacht je dan bijv van die actie van Elia met die camera man? Elke mogelijkheid word ook benut want het kon wel eens sensatie opleveren.
Probleem is ook dat er veel teveel media, zenders en daardoor concurrentie is.
Vroeger... vroeger had je alleen de nos, die deden gewoon redelijk normaal want er werd toch wel naar gekeken en verdiend.
Ik pleit nog steeds voor maximaal 2 (?) zenders voor voetbal maar ja...(zegt opa)
Enfin vanavond Ajax, ik verwacht eigenlijk niks minder als een overwinning anders hoeft Ajax überhaupt geen Europese aspiraties te hebben mi
En als Liverpool nu wint vanavond, zijn die zeker en dan kunnen ze het weer later tegen Ajax laten lopen zodat Ajax die laatste wedstrijd thuis tegen Atalanta eventueel kan verliezen.
Ik heb nl in zo'n laatste wedstrijd waarin Ajax dan niet mag verliezen van een Atalanta, weinig vertrouwen.
Wordt er tzt nog eens aan het duo Schuurs, Blind gedaan? Samen te kwetsbaar lijkt me
Zoveel troep. Vulling. Het lijkt wel alsof de dommigheid (mist bij mij een betere term) regeert, want er moet toch een achterban voor zijn?
Net als de reacties en interviews in het voetbal, dat is toch ook vaak van een erbarmelijk niveau zoals eerder geschetst?
En wat dacht je dan bijv van die actie van Elia met die camera man? Elke mogelijkheid word ook benut want het kon wel eens sensatie opleveren.
Probleem is ook dat er veel teveel media, zenders en daardoor concurrentie is.
Vroeger... vroeger had je alleen de nos, die deden gewoon redelijk normaal want er werd toch wel naar gekeken en verdiend.
Ik pleit nog steeds voor maximaal 2 (?) zenders voor voetbal maar ja...(zegt opa)
Enfin vanavond Ajax, ik verwacht eigenlijk niks minder als een overwinning anders hoeft Ajax überhaupt geen Europese aspiraties te hebben mi
En als Liverpool nu wint vanavond, zijn die zeker en dan kunnen ze het weer later tegen Ajax laten lopen zodat Ajax die laatste wedstrijd thuis tegen Atalanta eventueel kan verliezen.
Ik heb nl in zo'n laatste wedstrijd waarin Ajax dan niet mag verliezen van een Atalanta, weinig vertrouwen.
Wordt er tzt nog eens aan het duo Schuurs, Blind gedaan? Samen te kwetsbaar lijkt me
[ Voor 41% gewijzigd door Harribo op 25-11-2020 15:27 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ach 2 artikelen van vandaag.
"Pirlo lyrisch over De Ligt: 'Hij heeft nu al de kwaliteiten van een aanvoerder'"
"Italiaanse media twijfelen aan De Ligt: 'Hij vertoonde wel enkele gebreken'"
Mainstream media is gewoon diarree geworden.
"Pirlo lyrisch over De Ligt: 'Hij heeft nu al de kwaliteiten van een aanvoerder'"
"Italiaanse media twijfelen aan De Ligt: 'Hij vertoonde wel enkele gebreken'"
Mainstream media is gewoon diarree geworden.
Slecht voorbeeld want die interesse werd wel bevestigd door Ten Hag, maar verder helemaal eens met je post.JanW schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:46:Ook hier, na die transfer van Zahavi naar PSV bijvoorbeeld. Kwam ineens een bericht dat Ajax ook interesse zou hebben gehad. Nooit bewezen, maar wel goed voor de kliks van de verschillende nieuwssites.
Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Klaassen, Gravenberch, Labyad; Neres, Traoré, Tadić.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Totaal niet. Ten Hag zei dat ie was aangeboden bij Ajax, niet dat er interesse was.toolkist schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:53:
[...]
Slecht voorbeeld want die interesse werd wel bevestigd door Ten Hag, maar verder helemaal eens met je post.
Erg jammer. Zet dan Tadic op 10 en Antony op de vleugel. Maargoed Labyad speelde slecht en scoort dus ja die mag blijven staan...Gynnad schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:40:
Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Klaassen, Gravenberch, Labyad; Neres, Traoré, Tadić.
We gaan gewoon winnen met 3-1. Kom aaaan
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Veel plezier vanavond allemaal!
Zie Ajax dit wel redelijk eenvoudig winnen
Zie Ajax dit wel redelijk eenvoudig winnen
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Bam rood!
Meteen een elleboog , waarom geen geel?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Hattrick Labyad hoop ik. En dan weg voor 17 miljoen in de winterstop
Ik voorspel dat Nico scoort.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Iets voor Barcelona?Typhone schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:03:
Hattrick Labyad hoop ik. En dan weg voor 17 miljoen in de winterstop
Ze moesten geduldiger spelen in eigen huis van ten Hag, dat uit zich zo blijkbaarExocet schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:07:
Het begin is wel moeizaam
Leuke speler voor de eredivisie, heeft hier niks te zoeken.groggy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:09:
Labyad is steeds niet aanspeelbaar, redelijk essentieel voor een 10
Slecht schot met zoveel ruimte
Nou ajax, ga der is één benutten.
[ Voor 8% gewijzigd door DoeEensGek op 25-11-2020 21:12 ]
Strakke voorzet van Blind, dit moet ie vaker doen
Ook kijk net maar het is weer slap voor de goal begrijp ik?DoeEensGek schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:12:
Nou ajax, ga der is één benutten.
Hoe kan je die missen ?
Beste keeper die Hannsen
Hij schiet hem in het midden, mik die bal in de verre hoek.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Outerspace in "Sport Feedback"
De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021