[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2020/2021 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 208 Laatste
Acties:
  • 289.665 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-10 22:27
Het wordt nog mooier :D Liendl is door de UEFA genomineerd voor speler van de week in de Europa League

Wat een absolute schande, die man. Wel heel knap van Advocaat en Berghuis dat ze daar niks over zeggen in de interviews. Maar als je na 15 minuten door de onkunde van één man al met 2-0 achter staat is 't wel heel moeilijk om daar niks van te zeggen. Beide schwalbes leken ook verdacht veel op die van Machlas lang geleden. Beide benen vallen ineens onder 'm uit, compleet onnatuurlijk en zo'n blinde Serv die daarin trapt. Die derde penalty is net zo bizar, zeker als ie dan ook nog durft te beweren dat Bijlow de bal niet raakte :')

De UEFA kennende fluit de beste man over een paar weken een CL wedstrijd :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik zal mij wel onpopulair maken, maar wat maakt het uit of bijlow de bal raakte? Hij kwam toch gewoon als een dwaas uit? Stomte de bal weg, maar gaf daarbjj de tegenstander een harde knie in de rug. Dat is gewoon een overtreding.
Wanneer dit was gebeurt binnen de 5 meter was het geen overtreding geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
Goede zaak dat Advocaat en Berghuis in de spiegel kijken. De nummer 10 van Oostenrijk zou al niet eens in de buurt van de zestien mogen komen. Wat een intens matig elftal heeft dat Feyenoord zeg, zeker als Fer en Senesi in de as ontbreken.

Linssen, Diemers, Geertruida, Nieuwkoop, Toornstra, Botteghin... Dat zijn spelers die leuk meedoen bij FC Groningen. Niet voor een zogenaamde topclub als Feyenoord.

En waarom breekt er geen fatsoenlijk talent door bij Feyenoord? Dat er afgelopen zomer geruchten gingen dat Arsenal interesse had voor die Kökcü is mij ook een raadsel. Ik vind het geen bijzondere speler. Bijlow heeft gisteren en tegen RKC laten zien dat hij nog niet de nummer 1 van het Nederlands elftal is. Waar blijven de talenten van het niveau Van Persie, Wijnaldum, De Vrij...

Nee, AZ gaat Feyenoord nog wel voorbijstreven en de nummer 3 achter Ajax en PSV worden.

[ Voor 4% gewijzigd door VDS91 op 30-10-2020 08:35 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 17:25

amahusu

taking over the world!

groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:25:
Ik zal mij wel onpopulair maken, maar wat maakt het uit of bijlow de bal raakte? Hij kwam toch gewoon als een dwaas uit? Stomte de bal weg, maar gaf daarbjj de tegenstander een harde knie in de rug. Dat is gewoon een overtreding.
ik weet niet hoeveel voetbal jij kijkt of hebt gekeken, maar dit is _de_ manier om uit te komen in de lucht voor een keeper. Probeer zelf maar eens in de lucht te springen waarbij je beide benen strak naast elkaar houdt, dan heb je totaal geen balans en kom je 100% verkeerd neer als je dan ook nog in aanraking komt met een verdediger. Een keeper mag zichzelf verdedigen.

Bijlow doet 0,0 fout, het nog opnemen voor de scheids snap ik echt niet

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:25
Het ligt aan jou ;) een keeper wordt geleerd om uit te komen met 1 knie naar voren, dat doen ze al 100 jaar :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:22
Net even de samenvatting gezien van Feyenoord - Wolfsberger. Man man man, ik denk dat ik me maar ga opgeven voor een scheidsrechterscursus. Als je Europees mag fluiten (en aan de scheidsrechters te zien is een cursusje van een middag daar genoeg voor) dan kan je echt goud geld verdienen aan belchinesen/balkanmaffia.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:50

Vos

AFCA

Als de keeper eerst de speler raakt en daarna de bal dan is het een andere zaak lijkt me. Maar zo goed zit ik niet in de keeper regels. Weet dat hij in de 5m meer mag dan er buiten. Maar wat precies...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het niveau van de Europa league groepsfase was al jaren niet om naar huis te schrijven en dat gat was al bizar groot in vergelijking met de CL maar kijkende naar de prestaties van de scheidsrechters gisteren is het gat in ieder geval niet kleiner geworden. Waar de betere scheidsrechters in de CL mogen acteren en een vangnet genaamd de VAR hebben mogen de minder hoog aangeschreven scheidsrechters hun kunsten vertonen _zonder_ enig vangnet. Het blijft voelen alsof je de wielrenners in de tour de france alle mogelijke bescherming geeft (helm, steunwieltjes en ga zo maar door) en je de kinderen die nog niet zo goed kunnen fietsen compleet onbeschermd op pad stuurt...

Wat nog zorgwekkender hieraan is het feit dat er volgend jaar nog een niveau bij gaat komen. Ben nu al benieuwd hoe ze die wedstrijden gaan bemannen met capabele scheidsrechters

VDS91 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:34:
En waarom breekt er geen fatsoenlijk talent door bij Feyenoord? Dat er afgelopen zomer geruchten gingen dat Arsenal interesse had voor die Kökcü is mij ook een raadsel. Ik vind het geen bijzondere speler. Bijlow heeft gisteren en tegen RKC laten zien dat hij nog niet de nummer 1 van het Nederlands elftal is. Waar blijven de talenten van het niveau Van Persie, Wijnaldum, De Vrij...
De interesse vanuit de PL is niet heel verrassend. Een Arsenal kan nog wel een gok wagen met zo'n speler. Uiteindelijk zal dat voor hen wat sneller wisselgeld blijven die ze daarna toch wel weer voor een minimaal verlies zouden kunnen verkopen. Dat talenten niet doorbreken is wel zorgwekkend maar dat is het eigenlijk al sinds de echte noodzaak weg is gevallen. In de tijd van Wijnaldum en de Vrij was er weinig mogelijk om spelers aan te trekken, sinds er daar mogelijkheden zijn gekomen hebben ze die gevuld met voornamelijk Eredivisiespelers. Daarnaast natuurlijk de aloude discussie over Jong Feyenoord en het ontbreken daarvan in de voetbalpiramide zal ze ook geen goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Nee, AZ gaat Feyenoord nog wel voorbijstreven en de nummer 3 achter Ajax en PSV worden.
De wens is de vader van de gedachte! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:51

Dat denk ik dus ook. En dan met name omdat in dit rare corona seizoen de breedte van de selectie nog belangrijker is dan normaal. Als je ineens een corona uitbraak hebt zoals AZ, dan zou Feyenoord een groot probleem hebben. De basis 11 is prima, maar op de bank zit niet veel, dat is eigenlijk al jaren zo bij feyenoord, maar dit jaar hebben ze daar extra last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Napo schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:01:
Het niveau van de Europa league groepsfase was al jaren niet om naar huis te schrijven en dat gat was al bizar groot in vergelijking met de CL maar kijkende naar de prestaties van de scheidsrechters gisteren is het gat in ieder geval niet kleiner geworden. Waar de betere scheidsrechters in de CL mogen acteren en een vangnet genaamd de VAR hebben mogen de minder hoog aangeschreven scheidsrechters hun kunsten vertonen _zonder_ enig vangnet. Het blijft voelen alsof je de wielrenners in de tour de france alle mogelijke bescherming geeft (helm, steunwieltjes en ga zo maar door) en je de kinderen die nog niet zo goed kunnen fietsen compleet onbeschermd op pad stuurt...

Wat nog zorgwekkender hieraan is het feit dat er volgend jaar nog een niveau bij gaat komen. Ben nu al benieuwd hoe ze die wedstrijden gaan bemannen met capabele scheidsrechters

[...]

De interesse vanuit de PL is niet heel verrassend. Een Arsenal kan nog wel een gok wagen met zo'n speler. Uiteindelijk zal dat voor hen wat sneller wisselgeld blijven die ze daarna toch wel weer voor een minimaal verlies zouden kunnen verkopen. Dat talenten niet doorbreken is wel zorgwekkend maar dat is het eigenlijk al sinds de echte noodzaak weg is gevallen. In de tijd van Wijnaldum en de Vrij was er weinig mogelijk om spelers aan te trekken, sinds er daar mogelijkheden zijn gekomen hebben ze die gevuld met voornamelijk Eredivisiespelers. Daarnaast natuurlijk de aloude discussie over Jong Feyenoord en het ontbreken daarvan in de voetbalpiramide zal ze ook geen goed doen.
Zo ingewikkeld moet het toch niet zijn om een paar goede scheidsrechters te vinden? Ik weet niet hoe het elders in de nationale competities gaat, maar als je kijkt wat bij ons in de ED regelmatig fluit dan zijn er misschien 3 die het niveau niet aan zouden kunnen (Lindhout, Blom en Gözübüyük ) De rest is gewoon prima en veel beter dan wat nu gemiddeld in de EL fluit.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Zo ingewikkeld moet het toch niet zijn om een paar goede scheidsrechters te vinden? Ik weet niet hoe het elders in de nationale competities gaat, maar als je kijkt wat bij ons in de ED regelmatig fluit dan zijn er misschien 3 die het niveau niet aan zouden kunnen (Lindhout, Blom en Gözübüyük ) De rest is gewoon prima en veel beter dan wat nu gemiddeld in de EL fluit.
En dan moet je daarbij wel realiseren dat zowel Lindhout als Gözübüyük gemachtigd zijn om (en daadwerkelijk ingezet zijn om) internationale wedstrijden te fluiten. Als de nationale bonden incapabele scheidsrechters sturen dan houdt het bijzonder snel op :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 21:29
KingKoning schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:27:
[...]

Dat denk ik dus ook. En dan met name omdat in dit rare corona seizoen de breedte van de selectie nog belangrijker is dan normaal. Als je ineens een corona uitbraak hebt zoals AZ, dan zou Feyenoord een groot probleem hebben. De basis 11 is prima, maar op de bank zit niet veel, dat is eigenlijk al jaren zo bij feyenoord, maar dit jaar hebben ze daar extra last van.
Voor de duidelijkheid, Feyenoord heeft zo'n uitbraak gehad. De sterspeler heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen en het tweede heeft een hele tijd niet eens kunnen trainen.

Feyenoord mist ook wel heel veel spelers. Achterin misten ze de beste speler, op het middenveld de 2 beste spelers en voorin ook 3 waarvan er 2 altijd basis staan als ze fit zijn. Sinistera, Jorgenson, Fer, Texeira, Senesi zijn gewoon altijd basisspelers.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 30-10-2020 10:46 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik heb nog steeds zwaar de pest in gisteravond. Belachelijk dat dit ook onbestraft blijft en dit hele circus gewoon door blijft gaan, zo corrupt en je kan er helemaal niks aan doen. Natuurlijk speelde Feyenoord niet goed genoeg, maar hier kan je echt niet tegenaan spelen. Dit was zo opzichtig en extreem fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Sorry hoor maar bijlow komt als een dwaas uit? Kijk je weleens naar voetbal of heb je gewoon geen idee waar je over praat?

Bijlow kijkt alleen maar waar de bal is, stompt die eerst weg en ‘raakt’ daarna de speler. Logisch want het is een duel om de bal. Aangezien hij keeper is mag hij gewoon zijn handen gebruiken en daarmee het duel aangaan. Dat die spits vervolgens op de grond gaat liggen huilen doet niets af aan het feit dat het een correct duel was.

Soms lijken we ook te vergeten dat voetbal een contactsport is. Bij het minste of geringste gaan voetballers als stervende zwanen naar de grond. Daar waren die Oostenrijkers wel goed in trouwens, toneelspelen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

dr.lowtune schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:33:
Ik heb nog steeds zwaar de pest in gisteravond. Belachelijk dat dit ook onbestraft blijft en dit hele circus gewoon door blijft gaan, zo corrupt en je kan er helemaal niks aan doen. Natuurlijk speelde Feyenoord niet goed genoeg, maar hier kan je echt niet tegenaan spelen. Dit was zo opzichtig en extreem fout.
Voor een groot deel mee eens. Aan de andere kant zag je ook dat Feyenoord pas in de tweede helft beter ging spelen toen er gewoon weer in de ‘normale’ formatie werd gespeeld. Tuurlijk zijn we voorin onthoofd door het ontbreken van Jorgensen en Bozenik maar 3 spitsen lijkt gewoon beter te werken dan 2. Zeker tegen dat armoedige clubje uit Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
CR1691 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:45:
[...]

Voor een groot deel mee eens. Aan de andere kant zag je ook dat Feyenoord pas in de tweede helft beter ging spelen toen er gewoon weer in de ‘normale’ formatie werd gespeeld. Tuurlijk zijn we voorin onthoofd door het ontbreken van Jorgensen en Bozenik maar 3 spitsen lijkt gewoon beter te werken dan 2. Zeker tegen dat armoedige clubje uit Oostenrijk.
Was het de formatie of was het dat Narsingh meer beweging/snelheid/agressie brengt? Ik denk eigenlijk dat tweede. Punt in de eerste helft was dat het voorin enorm druk was en alles vast stond.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
CR1691 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:45:
Geertruida als verdedigende middenvelder was ook een fout. Eerdere experimenten met hem op die positie waren al geen succes, maar nu was het snel duidelijk. Je had in principe ook helemaal geen pure verdediger op het middenveld nodig tegen deze ploeg, zeker niet nadat ze zich volledig in hadden gegraven. Het was veel meer een wedstrijd voor Burger, die op die positie voetbal brengt maar verdedigend nog wat moet leren. Maarja, die is er niet meer.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:10:
[...]

De KNVB had Feyenoord kunnen zeggen (tijdens de wedstrijd)dat ze de boete op zich zouden nemen. Dan neemt de KNVB ook een keer een stelling in.
Die blijven daar ver van weg helaas. Ik wacht nog steeds op hun stellingname voor Zagreb-Lyon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

dr.lowtune schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:33:
Ik werd vanochtend ook wakker met een flinke kater en hoe langer ik er over nadenk, hoe belachelijker het wordt.

Het is toch van de zotte dat een scheids hier ongestraft mee wegkomt. 1 opzichte inschattingsfout maken en heel misschien 2, daar kan ik nog inkomen. Maar dit was zo overduidelijk een totaal incapabele "professionele" scheidsrechter.

Daarnaast lees ik overal dat Feyenoord het ook wel aanzichzelf te wijten heeft, dat de opstelling in de 1e helft niet klopte, dat er geen beleving was en nog meer van dat soort verklaringen.

Feit is dat je mentaal compleet weg bent als je na 10 minuten al met 0-2 achterstaat door 2 onterechte penalties (ik vond die eerste ook geen pingel, Botteghin rent achter hem en de spits raakt Botteghin in zijn sprintbeweging. Bottegin maakt totaal geen aanstalten om hem aan te tikken of wat dan ook). En na die 1-3 ben je helemaal geknakt. Dus ja, niet zo gek dat het moraal dan tot subzero is gedaald en dat dat direct is af te zien aan het veldspel.

Kan ook gewoon aan mij liggen hoor, en misschien zie ik alles door een te roze feyenoordbril, maar als Feyenoordsupporter lijkt het wel alsof we een abbonnement hebben op dit soort troosteloze wedstrijden.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:15:
[...]

Sorry, maar dat kan ik niet serieus nemen. Hij staat ver van de keeper vandaan en heeft totaal geen invloed op het spel.
Wat is ver?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8heI3ZG1b_EPxoJvz8mnY4Ruxk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o45gdLQQuKnzjzrMR1reECMF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Voor de duidelijkheid, Feyenoord heeft zo'n uitbraak gehad. De sterspeler heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen en het tweede heeft een hele tijd niet eens kunnen trainen.

Feyenoord mist ook wel heel veel spelers. Achterin misten ze de beste speler, op het middenveld de 2 beste spelers en voorin ook 3 waarvan er 2 altijd basis staan als ze fit zijn. Sinistera, Jorgenson, Fer, Texeira, Senesi zijn gewoon altijd basisspelers.
Vorig seizoen speelde dat ook al, dat kan toch geen toeval meer zijn? Het speelschema is nog niet dermate hectisch dat van overbelasting al sprake kan zijn, ook niet met de relatief kleine selectie die Feyenoord heeft. Lijkt mij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

De verhuur van Burger kan ik niet heel goed begrijpen eerlijk gezegd. Dat was de perfecte backup op het middenveld en dan kon Geertruida zich richten op de centrale plek achterin of rechts in de verdediging.

Nu heb je bij een paar blessures het probleem dat je een verdediger op het middenveld moet zetten (ja in de jeugd heeft ie op het middenveld gespeeld net als Nieuwkoop) en dat loopt gewoon niet lekker.

Het is dat er geen geld is maar types als Diemers en Linssen voegen geen bal toe. Kan niet wachten tot Sini weer fit is want de vorm die hij vorig jaar had mis je nu gewoon keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
amahusu schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Ik werd vanochtend ook wakker met een flinke kater en hoe langer ik er over nadenk, hoe belachelijker het wordt.

Het is toch van de zotte dat een scheids hier ongestraft mee wegkomt. 1 opzichte inschattingsfout maken en heel misschien 2, daar kan ik nog inkomen. Maar dit was zo overduidelijk een totaal incapabele "professionele" scheidsrechter.

Daarnaast lees ik overal dat Feyenoord het ook wel aanzichzelf te wijten heeft, dat de opstelling in de 1e helft niet klopte, dat er geen beleving was en nog meer van dat soort verklaringen.

Feit is dat je mentaal compleet weg bent als je na 10 minuten al met 0-2 achterstaat door 2 onterechte penalties (ik vond die eerste ook geen pingel, Botteghin rent achter hem en de spits raakt Botteghin in zijn sprintbeweging. Bottegin maakt totaal geen aanstalten om hem aan te tikken of wat dan ook). En na die 1-3 ben je helemaal geknakt. Dus ja, niet zo gek dat het moraal dan tot subzero is gedaald en dat dat direct is af te zien aan het veldspel.

Kan ook gewoon aan mij liggen hoor, en misschien zie ik alles door een te roze feyenoordbril, maar als Feyenoordsupporter lijkt het wel alsof we een abbonnement hebben op dit soort troosteloze wedstrijden.
Het is van de zotte dat als het zo mis gaat er de UEFA niet iemand in de Kuip belt dat ze mogen stoppen en een nieuwe datum gaan inplannen. Maar ja, we weten allemaal dat de UEFA een zotte boel is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
CR1691 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:32:
De verhuur van Burger kan ik niet heel goed begrijpen eerlijk gezegd. Dat was de perfecte backup op het middenveld en dan kon Geertruida zich richten op de centrale plek achterin of rechts in de verdediging.

Nu heb je bij een paar blessures het probleem dat je een verdediger op het middenveld moet zetten (ja in de jeugd heeft ie op het middenveld gespeeld net als Nieuwkoop) en dat loopt gewoon niet lekker.

Het is dat er geen geld is maar types als Diemers en Linssen voegen geen bal toe. Kan niet wachten tot Sini weer fit is want de vorm die hij vorig jaar had mis je nu gewoon keihard.
Burger wilde zichzelf doorontwikkelen en had weinig perspectief als back-up. Daarom is het ze jammer dat wij geen team in de eerste divisie hebben.

Hoewel ik geen voorstander ben van al die spek en bonen teams in de eerste divisie is het voor de eredivisie clubs, zeker die met ambitie, de enige manier om een brede bank op niveau te hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Is Burger zoveel minder dan bijvoorbeeld Toornstra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

toolkist schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:38:
Is Burger zoveel minder dan bijvoorbeeld Toornstra?
Op dit moment niet maar een Toornstra in vorm is gewoon een prima speler voor Feyenoord. Helaas is hij dat nu niet.

Ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Als we Arnessen en Dick moeten geloven is er weinig geld maar ik kan me niet voorstellen dat ze in de volgende window stil blijven zitten. Zeker als Jorgenson niet fit blijft (wanneer wel) en het middenveld nog steeds onderbezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ankona schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Burger wilde zichzelf doorontwikkelen en had weinig perspectief als back-up. Daarom is het ze jammer dat wij geen team in de eerste divisie hebben.

Hoewel ik geen voorstander ben van al die spek en bonen teams in de eerste divisie is het voor de eredivisie clubs, zeker die met ambitie, de enige manier om een brede bank op niveau te hebben.
Dat kan ook een reden zijn voor een BeNeLiga.. meer power erbij.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
CR1691 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Op dit moment niet maar een Toornstra in vorm is gewoon een prima speler voor Feyenoord. Helaas is hij dat nu niet.

Ik ben wel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Als we Arnessen en Dick moeten geloven is er weinig geld maar ik kan me niet voorstellen dat ze in de volgende window stil blijven zitten. Zeker als Jorgenson niet fit blijft (wanneer wel) en het middenveld nog steeds onderbezet is.
Ik bedoel het ook niet om Toornstra af te kraken, maar meer als 'waarom zou je een oude speler met weinig verkoopwaarde opstellen ipv een gelijkwaardig talent'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

toolkist schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Ik bedoel het ook niet om Toornstra af te kraken, maar meer als 'waarom zou je een oude speler met weinig verkoopwaarde opstellen ipv een gelijkwaardig talent'.
Nee ik snap 'm helemaal. Ik zou juist denken, waarom Diemers halen als je Burger al in huis hebt?

Diemers is leuk, met alle respect, voor het niveau Groningen maar Feyenoord is echt te hoog gegrepen voor hem. Heb nog weinig toegevoegde waarde teruggezien van hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22
Ankona schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Ik moet zeggen dat ik zelden zulke belachelijke strafschoppen heb gezien. Vond ook Janssen in de rust nogal van 'je moet niet in die situatie komen'. Waar ik dat bij de eerste penalty nog begrijp (was erg licht, maar ook dom van Botteghin), was hij bij de 2e penalty overtuigd dat het dom was van Nieuwkoop, maar volgens mij raakte Nieuwkoop de speler niet eens.
Wel netjes dat Janssen na de wedstrijd daarop terug kwam omdat hij ook beelden had gezien dat Nieuwkoop de speler niet eens raakte.

En de strafschop tegen Bijlow, 30 keer per wedstrijd komt een keeper zo en raakt ook een speler, maar nu ineens is het een strafschop. Natuurlijk komt hij ook wel redelijk lomp, of hij raakt de speler, maar erg simpel gegeven, waar ongeveer 0,1% van de scheidsrechters een strafschop in zien.

De enige (in mijn ogen) strafschop die hij kon geven was de eerste, ook al is dat volledig ongelukkig. De anderen waren complete waanzin en als je ze zo geeft had Feyenoord er ook zeker 2 moeten krijgen. Ben vooral blij dat de andere clubs wel punten hebben gepakt gisteren, dat was ook echt wel nodig.

@diegenen die vinden dat het helemaal aan Feyenoord zelf ligt, ga maar eens een wedstrijd spelen waarbij je in 10 minuten tijd je 2 maal aardig genaaid voelt (zeker de 2e penalty) en tegen een schier onmogelijke opgave aankijkt, je gaat echt tegen jezelf spelen om jezelf maar rustig te houden, alles wordt daardoor anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dat er mensen zijn die derde pingel überhaupt het discussiëren waard vinden, daar verbaas ik mij echt over. Dan kunnen we gewoon maar beter helemaal stoppen met voetbal, als een keeper niet eens een duel aan mag gaan in zijn gebied. Op het middenveld zie je 100 van dit soort duels en niemand die er dan naar kraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:43:
Het zijn behoorlijke andere spelers. Toornstra is in principe veel aanvallender en meer lopen en fysiek. Burger is meer verdedigend en technisch, een soort grote Clasie.

Burger had geen zin in nog een jaar reserve, dat is zn goed recht, maar volgens mij had je hem gisteren goed kunnen gebruiken en zou hij minuten zat hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
OMX2000 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:37:
[...]
Er leek gewoon geen strijdplan te zijn. Veel onmacht gezien.
Lijkt me sterk met Advocaat, verkeerd strijdplan denk ik eerder in combinatie met onkunde en een falende scheidsrechter. Overigens de derde strafschop was terecht, kwam in met zijn benen vooruit. :F
Linssen, Diemers, Geertruida, Nieuwkoop, Toornstra, Botteghin... Dat zijn spelers die leuk meedoen bij FC Groningen. Niet voor een zogenaamde topclub als Feyenoord.
Het is een topclub maar ze gaan net zo hard weer achteruit door het halen van middelmaat voor cruciale posities. Diemers, need I say more.

[ Voor 35% gewijzigd door Vincent Dave op 30-10-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Luxicon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Dat kan ook een reden zijn voor een BeNeLiga.. meer power erbij.
Leg eens uit. Dan nog hou je een piramide met een team op niveau en je reserves in een bezighoud competitie.

(los nog dat dat hele idee van een BeNeLiga om meerderere redenen slecht en onhaalbaar is maar ik vermoed dat jij daar anders over denkt)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Vincent Dave schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Lijkt me sterk met Advocaat, verkeerd strijdplan denk ik eerder in combinatie met onkunde en een falende scheidsrechter. Overigens de derde strafschop was terecht, kwam in met zijn benen vooruit. :F
je komt in het voetbal altijd in met je benen vooruit als je een bal wil afpakken, of je nou keeper bent (in het geval van uitkomen door de lucht) of veldspeler (dan heet het een sliding). Punt is dat het inderdaad een overtreding is als je (bewust) de bal mist en de speler raakt of dit veel te lomp doet. In dit geval was dat voor beide niet het geval. Het was geen onbesuisde actie, zo zie je ze tig keer in een voetbalweekend. En daarbovenop raakte hij vol de bal (waarvan de scheids na afloop dus schijnt gezegd te hebben dat Bijlow de bal miste 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Vincent Dave schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Overigens de derde strafschop was terecht, kwam in met zijn benen vooruit. :F
Want dat maakt het automatisch een strafschop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
amahusu schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

ik weet niet hoeveel voetbal jij kijkt of hebt gekeken, maar dit is _de_ manier om uit te komen in de lucht voor een keeper. Probeer zelf maar eens in de lucht te springen waarbij je beide benen strak naast elkaar houdt, dan heb je totaal geen balans en kom je 100% verkeerd neer als je dan ook nog in aanraking komt met een verdediger. Een keeper mag zichzelf verdedigen.

Bijlow doet 0,0 fout, het nog opnemen voor de scheids snap ik echt niet
Hoeveel voetbal ik kijk doet toch niet te zaken?
Hoe ik spring doet toch niet ter zaken? of wat de juiste manier van springen is.
Het gaat om de spelregels.

Een keeper mag zichzelf verdedigen, jij impliceert dat er een regels is dat een keeper zichzelf (in dit geval met de knie naar voren) mag verdedigen, binnen de 16, maar buiten de 5? Ik zou je willen vragen die spelregel met mij te willen delen, want ik ken dit niet.
Martinusz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

Het ligt aan jou ;) een keeper wordt geleerd om uit te komen met 1 knie naar voren, dat doen ze al 100 jaar :P
Het komt vaker voor, een keeper mag van mij ook met de knie naar voren uitkomen. Maar als je dan iemand raakt dan is het buiten de 5 meter in mijn ogen gewoon een overtreding. Of nogmaals deel met mij de spelregels dat een keeper in tegenstelling tot een speler wel zo mag inkomen. (ik hoor het graag wanneer ik ongelijk heb)
CR1691 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Sorry hoor maar bijlow komt als een dwaas uit? Kijk je weleens naar voetbal of heb je gewoon geen idee waar je over praat?

Bijlow kijkt alleen maar waar de bal is, stompt die eerst weg en ‘raakt’ daarna de speler. Logisch want het is een duel om de bal. Aangezien hij keeper is mag hij gewoon zijn handen gebruiken en daarmee het duel aangaan. Dat die spits vervolgens op de grond gaat liggen huilen doet niets af aan het feit dat het een correct duel was.

Soms lijken we ook te vergeten dat voetbal een contactsport is. Bij het minste of geringste gaan voetballers als stervende zwanen naar de grond. Daar waren die Oostenrijkers wel goed in trouwens, toneelspelen.
Ik vind dat bijlow als een dwaas uitkomt.. En of dit vaker gebeurd is toch niet relevant? als je buurman een keer iets doet wat niet mag, betekent niet dat jij het ook mag.

Je geeft aan dat bijlow alleen naar de bal kijkt; dat is dan toch ook niet verstandig. Daar kan een speler zich toch ook niet achter verschuilen? ja sorry scheids ik keek alleen naar de bal en beukte dus de tegenstander omver tijdens het reglementair wegschoppen van de bal, want ik zag hem niet... ik zeg toch niet dat de keeper zijn handen niet mag gebruiken? Ik heb het over de manier van inkomen.

Zie het als een speler die met gestrekt been inkomt.. of hij de bal nou (eerst) raakt of niet doet er net toe, je mag niet met gestrekt been inkomen.

Die eerste twee pingels vind ik dan weer overdreven (los van of ze geraakt worden) die spelers van kruizen zelf tja.. dan kies je er zelf voor. (neemt niet weg dat het niet slim is van feyenoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het maakt volgens mij tegenwoordig steeds minder uit of je zelf goed speelt (of de tegenstander slecht), de arbitrage is veel bepalender voor het verloop van een wedstrijd. -O-

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Hoe ik spring doet toch niet ter zaken? of wat de juiste manier van springen is.

Een keeper mag zichzelf verdedigen, jij impliceert dat er een regels is dat een keeper zichzelf (in dit geval met de knie naar voren) mag verdedigen, binnen de 16, maar buiten de 5? Ik zou je willen vragen die spelregel met mij te willen delen, want ik ken dit niet.
[...]

Het komt vaker voor, een keeper mag van mij ook met de knie naar voren uitkomen. Maar als je dan iemand raakt dan is het buiten de 5 meter in mijn ogen gewoon een overtreding. Of nogmaals deel met mij de spelregels dat een keeper in tegenstelling tot een speler wel zo mag inkomen. (ik hoor het graag wanneer ik ongelijk heb)

[...]

Ik vind dat bijlow als een dwaas uitkomt.. En of dit vaker gebeurd is toch niet relevant? als je buurman een keer iets doet wat niet mag, betekent niet dat jij het wel mag.

Je geeft aan dat bijlow alleen naar de bal kijkt; dat is dan toch ook niet verstandig. Daar kan een speler zich toch ook niet achter verschuilen? ja sorry scheids ik keek alleen naar de bal en beukte dus de tegenstander omver tijdens het reglementair wegschoppen van de bal, want ik zag hem niet... ik zeg toch niet dat de keeper zijn handen niet mag gebruiken? Ik heb het over de manier van inkomen.

Die eerste twee pingels vind ik dan weer overdreven (los van of ze geraakt worden) die spelers van kruizen zelf tja.. dan kies je er zelf voor. (neemt niet weg dat het niet slim is van feyenoord)
Alsjeblieft zeg. Als je dit al dwaas uit vindt komen dan ben ik heel benieuwd hoe je tegen andere duels aankijkt. Je kijkt naar voetbal, niet naar schaken of turnen.

Je ziet toch duidelijk aan het uitkomen dat hij de intentie heeft om de bal te spelen en dat hij vervolgens ook netjes de bal speelt. Tuurlijk gaat hij er op snelheid in, anders kan hij nooit bij die bal. Net als dat er in het veld ook tackles op snelheid en hardheid worden gemaakt.

Als hij het volgens jou redenatie had moeten doen had hij op de doellijn moeten wachten op een schot of als een oud wijf uit moeten komen met het risico dat daar een doelpunt uitkomt. Geen wonder dat we in Nederland altijd over die mentaliteit aan het zeiken zijn. In geen enkel ander land is dit een discussie. Daar is het gewoon vrouwen en kinderen eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57

ST10©DE

Dus.............

[...]

Ik vind dat bijlow als een dwaas uitkomt..
Als je dit dwaas uitkomen vindt, heb ik hier een ophelderend filmpje voor je:

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
CR1691 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Alsjeblieft zeg. Als je dit al dwaas uit vindt komen dan ben ik heel benieuwd hoe je tegen andere duels aankijkt. Je kijkt naar voetbal, niet naar schaken of turnen.

Je ziet toch duidelijk aan het uitkomen dat hij de intentie heeft om de bal te spelen en dat hij vervolgens ook netjes de bal speelt. Tuurlijk gaat hij er op snelheid in, anders kan hij nooit bij die bal. Net als dat er in het veld ook tackles op snelheid en hardheid worden gemaakt.

Als hij het volgens jou redenatie had moeten doen had hij op de doellijn moeten wachten op een schot of als een oud wijf uit moeten komen met het risico dat daar een doelpunt uitkomt. Geen wonder dat we in Nederland altijd over die mentaliteit aan het zeiken zijn. In geen enkel ander land is dit een discussie. Daar is het gewoon vrouwen en kinderen eerst.
ST10©DE schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

[YouTube: Top 10 Brutal Tackles • Fouls By Goalkeepers]
Op deze manier heeft de discussie geen zin. Want ja het kan altijd erger. Maar onderbouwen waarom bijlow het recht heeft om zo in te komen kunnen jullie niet geven. Alleen dat dit soort acties wel vaker voorkomen, dat het heel normaal is, dat wanneer het niet had gemogen deze sport wel turnen had geheten.

En dat bijlow de intentie heeft om de bal te spelen doet er toch niet toe?

Los van Bijlow, je kan toch niet zeggen: sorry scheids ik schopte iemand een gebroken kaak, maar ik had de intentie om de bal te spelen. En sowieso wat had ik anders moeten doen? Als ik niet had ingerepen had hij op doel geschoten dus ik moest wel, dus je mag mij niet bestraffen. Allemaal lariekoek.

Ik laat jullie verder lekker in de tunnel; mocht iemand inhoudelijk op basis van spelregels willen discussieren, ik houd mij aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
ST10©DE schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

[YouTube: Top 10 Brutal Tackles • Fouls By Goalkeepers]
Ik zie filmpjes voorbij komen van keepers die de intentie hebben om de bal te spelen, dat soms zelfs ook doen. Maar ook de tegenstander meenemen, in jullie beredenatie is dat toch geen overtreding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

[...]

[...]

[...]

Ik vind dat bijlow als een dwaas uitkomt.. En of dit vaker gebeurd is toch niet relevant? als je buurman een keer iets doet wat niet mag, betekent niet dat jij het ook mag.

Zie het als een speler die met gestrekt been inkomt.. of hij de bal nou (eerst) raakt of niet doet er net toe, je mag niet met gestrekt been inkomen.

ja jij maakt het helemaal mooi, weet je zelf wel wat de geldende regels zijn voor het 5 / 16 meter gebied? De enige regel die ik ken is dat de keeper een beschermde status heeft in het 5 meter gebied. Volgens mij staat er nergens dat een keeper zichzelf hierbuiten niet mag beschermen en dus ook niet dat hij niet mag uitkomen met de knie naar voren. Dan nog, als je dit een onbesuisde actie vind en dus serieus van mening bent dat hier een overtreding wordt begaan dan zullen we het nooit eens worden of elkaar van inzicht doen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
amahusu schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

ja jij maakt het helemaal mooi, weet je zelf wel wat de geldende regels zijn voor het 5 / 16 meter gebied? De enige regel die ik ken is dat de keeper een beschermde status heeft in het 5 meter gebied. Volgens mij staat er nergens dat een keeper zichzelf hierbuiten niet mag beschermen en dus ook niet dat hij niet mag uitkomen met de knie naar voren. Dan nog, als je dit een onbesuisde actie vind en dus serieus van mening bent dat hier een overtreding wordt begaan dan zullen we het nooit eens worden of elkaar van inzicht doen veranderen.
ahaha je draait het nu om.

Ik zeg toch juist dat een keeper een beschermde status heeft binnen de 5 meter. Dit hele voorval gebeurde buiten de 5 meter. Op basis van welke regels mag een keeper zich op deze manier verdedigen? als een speler op het middenveld zo inkomt is het toch gewoon een overtreding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

Ik zie filmpjes voorbij komen van keepers die de intentie hebben om de bal te spelen, dat soms zelfs ook doen. Maar ook de tegenstander meenemen, in jullie beredenatie is dat toch geen overtreding?
Dus jij vindt het uitkomen van Bijlow vergelijkbaar met het uitkomen van de keepers in het filmpje? Ik reageerde alleen op je uitspraak dat Bijlow dwaas zou uitkomen. Niet of het wel of geen overtreding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
ST10©DE schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Dus jij vindt het uitkomen van Bijlow vergelijkbaar met het uitkomen van de keepers in het filmpje? Ik reageerde alleen op je uitspraak dat Bijlow dwaas zou uitkomen. Niet of het wel of geen overtreding was.
Je leest wat je wilt lezen. Het kan altijd erger. neemt niet weg dat IK vind dat bijlow op deze manier als een dwaas inkomt, en daarbij het risico neemt dat hij een overtreding begaat.

maar ben je het nou eens dat je in de actie van bijlow een overtreding kan zien? of wat probeer je nu te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:09:
[...]

Je leest wat je wilt lezen. Het kan altijd erger. neemt niet weg dat IK vind dat bijlow op deze manier als een dwaas inkomt, en daarbij het risico neemt dat hij een overtreding begaat.

maar ben je het nou eens dat je in de actie van bijlow een overtreding kan zien? of wat probeer je nu te zeggen?
Het enige wat ik wil zeggen is dat dit niet dwaas uitkomen is. Ik denk dat elke normale keeper dit zo opgelost zou hebben.

En dat het uitkomen van Bijlow totaal niet te vergelijken is met die uit het filmpje.

[ Voor 7% gewijzigd door ST10©DE op 30-10-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
ST10©DE schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Het enige wat ik wil zeggen is dat dit niet dwaas uitkomen is. Ik denk dat elke normale keeper dit zo opgelost zou hebben.

En dat het uitkomen van Bijlow totaal niet te vergelijken is met die uit het filmpje.
Prima als jij het niet dwaas wil noemen. In MIJN interpreatatie van de spelregels zou dan iedere normale keeper die dit zo zou hebben opgelost een overtreding hebben begaan.

Nogmaals het kan altijd erger, ik vond het opvallend dat ik in dat filmpje ook keepers voorbij zie komen die de intentie hebben om de bal te spelen, (soms ook de bal spelen), maar ook de tegenstander raken. Eerder was in bovenstaande discussie onmogelijk een overtreding want bijlow had de intentie om de bal te spelen, en speelde de bal zelfs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ankona schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Leg eens uit. Dan nog hou je een piramide met een team op niveau en je reserves in een bezighoud competitie.

(los nog dat dat hele idee van een BeNeLiga om meerderere redenen slecht en onhaalbaar is maar ik vermoed dat jij daar anders over denkt)
Misschien denk ik er niet zo moeilijk over. Maar de sterkere teams uit Belgie zijn sterker dan vele teams uit de Eredivisie. Zodoende gaat het niveau omhoog. Hoe dat voor de jeugd beter is, op dezelfde manier misschien, als zij ook uitkomen tegen Belgische jeugdteams. Reserves zijn er niet voor niets. Het is ook aan een club om spelers te rouleren en verder te laten groeien. PS. een andere optie is verhuur.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Prima als jij het niet dwaas wil noemen. In MIJN interpreatatie van de spelregels zou dan iedere normale keeper die dit zo zou hebben opgelost een overtreding hebben begaan.

Nogmaals het kan altijd erger, ik vond het opvallend dat ik in dat filmpje ook keepers voorbij zie komen die de intentie hebben om de bal te spelen, (soms ook de bal spelen), maar ook de tegenstander raken. Eerder was in bovenstaande discussie onmogelijk een overtreding want bijlow had de intentie om de bal te spelen, en speelde de bal zelfs..
Misschien kun je beter naar een niet contactsport kijken als je dit dwaas vindt. Of was je vergeten dat er bij voetbal wel contact wordt gemaakt met de tegenstander? Misschien is tennis of turnen dan meer je ding.

En intentie wordt altijd meegenomen in het bestraffen van een speler. De ene keer meer/minder dan de ander maar het weegt zeker mee.

Maar laten we het dan ook even hebben over dat derde doelpunt waarbij Bijlow een schop krijgt buiten zijn 5 meter. Was dat dan ook dwaas doorgaan van de speler en had dat doelpunt dan niet gewoon afgekeurd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

ahaha je draait het nu om.

Ik zeg toch juist dat een keeper een beschermde status heeft binnen de 5 meter. Dit hele voorval gebeurde buiten de 5 meter. Op basis van welke regels mag een keeper zich op deze manier verdedigen? als een speler op het middenveld zo inkomt is het toch gewoon een overtreding.
volgens mij heb ik het nergens over regels of impliceer ik dat er regels zijn die hier iets over zeggen. Dat is toch echt wat jij aanhaalt, dus als jij zegt "hij mag dit niet doen, ik baseer dit op de spelregels", hoezo moet ik dan aantonen dat er spelregels zijn die het tegendeel bewijzen :D

Wat ik probeerde te zeggen is dat de manier van uitkomen van Bijlow als standaard beschouwd kan worden. Uitkomen, afzetten en met de knie naar voren het duel aangaan. Omdat het algemeen bekend (geen regel voorzover ik weet) is dat een keeper zichzelf mag beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

[...]

[...]

Volgens mij ben jij meer gewend korfbal te kijken. Sorry, niet als persoonlijke aanval bedoeld, maar ik vind wel dat je poep praat.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
amahusu schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:41:
[...]

volgens mij heb ik het nergens over regels of impliceer ik dat er regels zijn die hier iets over zeggen. Dat is toch echt wat jij aanhaalt, dus als jij zegt "hij mag dit niet doen, ik baseer dit op de spelregels", hoezo moet ik dan aantonen dat er spelregels zijn die het tegendeel bewijzen :D

Wat ik probeerde te zeggen is dat de manier van uitkomen van Bijlow als standaard beschouwd kan worden. Uitkomen, afzetten en met de knie naar voren het duel aangaan. Omdat het algemeen bekend (geen regel voorzover ik weet) is dat een keeper zichzelf mag beschermen.
Feit is dat er een penalty is gegeven. Ik vraag daarom gewoon om de regels waarom dit gewoon prima is wat bijlow doet en de penalty onterecht is. Jullie komen niet verder dan; dit gebeurt altijd, dit moet kunnen, contact hoort er bij, de keeper moet zich toch kunnen verdedigen, anders is hij in de lucht onstabiel, wat had hij anders moeten doen? wachten.. In mijn ogen allemaal geen argumenten.
CR1691 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Misschien kun je beter naar een niet contactsport kijken als je dit dwaas vindt. Of was je vergeten dat er bij voetbal wel contact wordt gemaakt met de tegenstander? Misschien is tennis of turnen dan meer je ding.

En intentie wordt altijd meegenomen in het bestraffen van een speler. De ene keer meer/minder dan de ander maar het weegt zeker mee.

Maar laten we het dan ook even hebben over dat derde doelpunt waarbij Bijlow een schop krijgt buiten zijn 5 meter. Was dat dan ook dwaas doorgaan van de speler en had dat doelpunt dan niet gewoon afgekeurd moeten worden?
Nogmaals ik vind het dwaas, want hij loopt door zo in te komen het risico een overtreding te begaan.

Dat de intentie wordt meegenomen is prima en goed. In dit geval zie ik ook dat bijlow de intentie heeft de bal te spelen, sterker nog hij heeft niet alleen de intentie, hij speelt de bal ook (voor de duidelijkheid hij bokst de bal weg). Alleen bij die actie komt hij in met een opgetrokken knie en springt de tegenstander in zijn rug. Ik ken geen regel dat een keeper buiten de 5 meter zo mag inkomen/ zichzelf mag beschermen. Waardoor hij in mijn ogen gewoon een overtreding begaat. Of dit soort acties vaker voorkomen of door de vingers worden gezien vind ik geen argument.

Ik vind ook dat er zeker in het professioneel voetbal vaker mag worden gefloten voor verkeerde inworpen. Of bij zo goed als iedere corner kan er worden gefloten voor een aanvallende danwel verdedigende overtreding. En als dat zoals in de praktijk vaak niet gebeurd, betekent in MIJN ogen niet, dat het geen overtreding is, het wordt hooguit in de praktijk vaak niet bestraft. En als het dan wel bestaft wordt is dat dan ontrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Volgens mij ben jij meer gewend korfbal te kijken. Sorry, niet als persoonlijke aanval bedoeld, maar ik vind wel dat je poep praat.
Hulde voor je argument! :X

Edit: Met dit soort argumenten is voor mij de discussie hier klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door groggy op 30-10-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Luxicon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Misschien denk ik er niet zo moeilijk over. Maar de sterkere teams uit Belgie zijn sterker dan vele teams uit de Eredivisie. Zodoende gaat het niveau omhoog. Hoe dat voor de jeugd beter is, op dezelfde manier misschien, als zij ook uitkomen tegen Belgische jeugdteams. Reserves zijn er niet voor niets. Het is ook aan een club om spelers te rouleren en verder te laten groeien. PS. een andere optie is verhuur.
Maar daarmee is het dus totaal geen oplossing voor het probleem dat clubs in de huidige ED die geen team in de eerste divisie hebben geen mogelijkheid hebben die spelers te laten groeien en scherp te houden in een waardige competitie.

Verhuren is ook niet echt een oplossing. Dan ben je een speler zelf langere tijd kwijt en zit hij niet bij je op de bank. (nog een stelling van mij: verhuren van spelers zou verboden moeten worden. Het is een middel waarmee rijke clubs het sleepnet uit kunnen gooien en talenten overal weg kunnen kapen. Vervolgens lopen de ingehuurde spelers de eigen jeugd in de weg)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Feit is dat er een penalty is gegeven. Ik vraag daarom gewoon om de regels waarom dit gewoon prima is wat bijlow doet en de penalty onterecht is. Jullie komen niet verder dan; dit gebeut altijd, dit moet kunnen, contact hoort er bij, de keeper moet zich toch kunnen verdedigen, anders is hij in de lucht onstabiel, wat had hij anders moeten doen? wachten.. In mijn ogen allemaal geen argumenten.
[...]
ja maar jij vind het een penalty omdat er volgens jou in de spelregels van de UEFA staat dat zo uitkomen niet mag of omdat er staat dat onbesuisd inkomen niet mag (en daar is hier volgens jou sprake van)?

Indien het laatste, tsja dat is dan het verschil in inzicht/interpretatie die we hebben, daar zullen we dus ook niet uit gaan komen. Het lijkt mij in ieder geval niet dat er een regel bestaat die expliciet zegt dat wat Bijlow doet niet mag. Als die er wel zou zijn namelijk dan zouden er wekelijks per wedstrijd 10 penalties worden gegeven. Dus daar heb je het argument waarom dit in mijn ogen geen penalty was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Feit is dat er een penalty is gegeven. Ik vraag daarom gewoon om de regels waarom dit gewoon prima is wat bijlow doet en de penalty onterecht is. Jullie komen niet verder dan; dit gebeurt altijd, dit moet kunnen, contact hoort er bij, de keeper moet zich toch kunnen verdedigen, anders is hij in de lucht onstabiel, wat had hij anders moeten doen? wachten.. In mijn ogen allemaal geen argumenten.
[...]

Nogmaals ik vind het dwaas, want hij loopt door zo in te komen het risico een overtreding te begaan.

Dat de intentie wordt meegenomen is prima en goed. In dit geval zie ik ook dat bijlow de intentie heeft de bal te spelen, sterker nog hij heeft niet alleen de intentie, hij speelt de bal ook (voor de duidelijkheid hij bokst de bal weg). Alleen bij die actie komt hij in met een opgetrokken knie en springt de tegenstander in zijn rug. Ik ken geen regel dat een keeper buiten de 5 meter zo mag inkomen/ zichzelf mag beschermen. Waardoor hij in mijn ogen gewoon een overtreding begaat. Of dit soort acties vaker voorkomen of door de vingers worden gezien vind ik geen argument.

Ik vind ook dat er zeker in het professioneel voetbal vaker mag worden gefloten voor verkeerde inworpen. Of bij zo goed als iedere corner kan er worden gefloten voor een aanvallende danwel verdedigende overtreding. En als dat zoals in de praktijk vaak niet gebeurd, betekent in MIJN ogen niet, dat het geen overtreding is, het wordt hooguit in de praktijk vaak niet bestraft. En als het dan wel bestaft wordt is dat dan ontrecht?
Dit is de reden dat er überhaupt een penalty is gegeven:

Bijlow raakte eerst de bal en toen de tegenstander. In de ogen van Srdjan Jovanović was dat juist andersom en daarom een overtreding. ''De scheidsrechter vertelde me dat ik niet de bal raakte en dat het een overtreding was. Je zult het zelf later terugzien. Dat soort ongein vertelde hij me. Ik vind dat je gewoon naar jezelf moet kijken. Als je zelf goed speelt en de kansen afmaakt, dan staat de scheids er gewoon buiten.''

Bron: https://www.fr12.nl/nieuw...-was-gewoon-een-duel.html

Dus leuk en aardig dat hij 'dwaas' uitkomt maar volgens de scheidsrechter raakte hij niet eens de bal. Dan ben je al snel uitgeluld.

Maar goed je gaat nog steeds niet in op mijn vraag, vond je die derde goal, waarbij de tegenstander hard in botsing met Bijlow kwam dan ook geen overtreding? Hij raakt immers de man. Dat zou dan volgens jouw redenering ook een overtreding zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:25
@groggy het was geen overtreding dat de scheidsrechter het verkeerd beoordeeld wilt niet zeggen dat Bijlow een regel heeft overtreden.

En nee je gaat geen regel vinden die zo expliciet aangeeft dat een keeper met de knie naar voren mag uitkomen, tenminste daar ga ik niet vanuit en ik ga ook niet de regels uitpluizen :)

De keeper heeft een beschermende status in het 5 meter gebied, dit betekent eigenlijk dat je de keeper niet te veel in de weg mag zitten. Buiten de 5 meter is dat niet, daar mag je de keeper dus iets meer dwars zitten.
In dit geval speelt Bijlow gewoon de bal met zijn vuisten, daarna raakt hij een speler, of de speler raakt hem het is maar hoe je het bekijkt. Hij doet niks raars, zo springen is namelijk normaal voor een keeper, dat leert iedere keeper zo overal op de wereld.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Eens kijken wat de mensen er zo van denken:
Poll: Was het uitkomen van Bijlow dwaas?Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403071&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 196% gewijzigd door ST10©DE op 30-10-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
CR1691 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Dit is de reden dat er überhaupt een penalty is gegeven:

Bijlow raakte eerst de bal en toen de tegenstander. In de ogen van Srdjan Jovanović was dat juist andersom en daarom een overtreding. ''De scheidsrechter vertelde me dat ik niet de bal raakte en dat het een overtreding was. Je zult het zelf later terugzien. Dat soort ongein vertelde hij me. Ik vind dat je gewoon naar jezelf moet kijken. Als je zelf goed speelt en de kansen afmaakt, dan staat de scheids er gewoon buiten.''

Bron: https://www.fr12.nl/nieuw...-was-gewoon-een-duel.html

Dus leuk en aardig dat hij 'dwaas' uitkomt maar volgens de scheidsrechter raakte hij niet eens de bal. Dan ben je al snel uitgeluld.

Maar goed je gaat nog steeds niet in op mijn vraag, vond je die derde goal, waarbij de tegenstander hard in botsing met Bijlow kwam dan ook geen overtreding? Hij raakt immers de man. Dat zou dan volgens jouw redenering ook een overtreding zijn.
Wat de scheidsrechter er allmaal voor beredenatie bij haalt doet niet zoveel ter zaken. IK beoordeel dat bijlow de bal raakte, maar ik vind dta zijn manier van inkomen een overtreding is.

Wat betreft je derde goal, plaats ff een filmpje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:06:
@groggy het was geen overtreding dat de scheidsrechter het verkeerd beoordeeld wilt niet zeggen dat Bijlow een regel heeft overtreden.

En nee je gaat geen regel vinden die zo expliciet aangeeft dat een keeper met de knie naar voren mag uitkomen, tenminste daar ga ik niet vanuit en ik ga ook niet de regels uitpluizen :)

De keeper heeft een beschermende status in het 5 meter gebied, dit betekent eigenlijk dat je de keeper niet te veel in de weg mag zitten. Buiten de 5 meter is dat niet, daar mag je de keeper dus iets meer dwars zitten.
In dit geval speelt Bijlow gewoon de bal met zijn vuisten, daarna raakt hij een speler, of de speler raakt hem het is maar hoe je het bekijkt. Hij doet niks raars, zo springen is namelijk normaal voor een keeper, dat leert iedere keeper zo overal op de wereld.
Ja ik vind het prima dat een keeper leert om met de knie in te komen, maar in mijn ogen loop je dan het risico een overtreding te begaan. In dit geval vind ik het een overtreding. Beschermen is voor wat er op je af komt. Bijlow kwam zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Wat de scheidsrechter er allmaal voor beredenatie bij haalt doet niet zoveel ter zaken. IK beoordeel dat bijlow de bal raakte, maar ik vind dta zijn manier van inkomen een overtreding is.

Wat betreft je derde goal, plaats ff een filmpje
Vanaf 1:28, zet wel het geluid uit :+

We gaan het daar in ieder geval nooit over eens worden. Waarschijnlijk ook omdat ik zelf keeper ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
CR1691 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Vanaf 1:28, zet wel het geluid uit :+

We gaan het daar in ieder geval nooit over eens worden. Waarschijnlijk ook omdat ik zelf keeper ben geweest.
ik zie geen filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-10 22:27
Geen wonder dat die spelers zo makkelijk vielen. Hele veld staat scheef :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
JanW schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:13:
hahahaha, ik moest hardop lachen _/-\o_

Wat een non-discussie over die penalty zeg. Eerst de bal, dan de man = geen penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

JanW schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:13:
Je zou denken dat ze wat gewend zouden zijn met die bergen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Lastig te beoordelen. Het gaat allemaal niet zo heel hard (maar is dat een argument? voetbal is toch geen turnen ;))
Maar ik vind hier dat de keeper toch wat beschermt moet worden.

Over de 3e penalty. ik vind het een overtreding, maar ik vind zon soort overtreding bestraft als penalty wel te zwaar, ik zou graag meer vrije trappen in de 16 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Wat een non-discussie over die penalty zeg. Eerst de bal, dan de man = geen penalty.

<knip>

Dit begint nu echt verdacht veel op trollen te lijken. Klaar nu.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 30-10-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

<knip>

Reageer er maar niet meer op.

[ Voor 82% gewijzigd door Ramzzz op 30-10-2020 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Nu is het wel klaar.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:22
Voor de mensen wiens wereld nog niet scheef staat, de samenvatting van Feyenoord met een recht veld.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Het is gewoon pijnlijk om naar te kijken.
Veel zaken zo overduidelijk mis.

Die eerste penalty is nog steeds voordeel van de twijfel Botteghin kan hem geraakt hebben (handje gaat ook wel maar grijpt net mis lijkt het) Nieuwkoop raakt echt helemaal niemand en de val is zo overduidelijk nep.
Dat daar voor gefloten wordt is echt krankjorem.
Het valt mij mee dat er niet voor buitenspel werd gefloten met de goal van Berghuis. stond toch echt iemand achter de keeper (hinderen :P)

Dan Bijlow, ja hij komt hard uit, maar raakt eerst de bal, ook die kan beide kanten op vallen maar wordt vaker niets voor gegeven dan wel dus zou je moeten impliceren dat het geen penalty is. Dan had er ook gefloten moeten worden voor de schop op de knie van Bijlow bij het doelpunt hiervoor.

Buiten het feit om dat het hele spel rond de 16 van Wolfsburg had moeten afspelen en Feyenoord dus echt niet denderend gespeeld heeft zijn ze wel echt heel erg genaaid benadeeld en hadden imho gewoon van het veld af moeten stappen en er een zaak van moeten maken. want hier is het spelen tegen een tegenstander en de scheidsrechter en dat win je gewoon niet 8)7

Tot zo ver mijn samenvatting :>

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
groggy schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Hulde voor je argument! :X

Edit: Met dit soort argumenten is voor mij de discussie hier klaar.
Mijn collega plaatst niet voor niets een modbreak:

[ Voor 51% gewijzigd door Outerspace op 30-10-2020 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

remco112 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

In dit geval met je eens. Maar als je eerst de bal speelt en daarna iemand doormidden schopt is het wel een overtreding :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:48:
Het is gewoon pijnlijk om naar te kijken.
Veel zaken zo overduidelijk mis.

Die eerste penalty is nog steeds voordeel van de twijfel Botteghin kan hem geraakt hebben (handje gaat ook wel maar grijpt net mis lijkt het) Nieuwkoop raakt echt helemaal niemand en de val is zo overduidelijk nep.
Dat daar voor gefloten wordt is echt krankjorem.
Als je die schwalbe bij de 2e penalty ziet, dan weet je met terugwerkende kracht dat die eerste ook een schwalbe was. Zelfde speler. Zelfde (onnatuurlijke) valbeweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Het zijn behoorlijke andere spelers. Toornstra is in principe veel aanvallender en meer lopen en fysiek. Burger is meer verdedigend en technisch, een soort grote Clasie.

Burger had geen zin in nog een jaar reserve, dat is zn goed recht, maar volgens mij had je hem gisteren goed kunnen gebruiken en zou hij minuten zat hebben gemaakt.
Ligt het dan aan Advocaat dat hij hem niet op durfde/wilde te stellen, of is degene die normaal op zijn plek speelt (Fer?) beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 13:27
Toch ergens wel grappig, dat de Rotterdammers genaaid zijn door een scheidsrechter die blij met een broodrooster naar huis ging.

Ajacieden zijn niks anders gewend, wanneer het om het echie gaat.

Gelukkig zeggen ze bij VI hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:15:
Ligt het dan aan Advocaat dat hij hem niet op durfde/wilde te stellen, of is degene die normaal op zijn plek speelt (Fer?) beter?
Ik denk dat 2 spelers voor die positie sowieso geen overbodige luxe was geweest, al is Fer redelijk onomstreden. Ik denk inderdaad dat Advocaat dacht Burger niet nodig te hebben, of niet voldoende perspectief op speeltijd wilde bieden.

Ik weet eerlijk gezegd alleen niet wat dan het plan was als Fer er een keer niet bij zou zijn. Die positie is gewoon niet dubbel bezet nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben benieuwd of ie nu wel spelminuten gaat maken bij Sparta als ie hersteld is van Covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

toolkist schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:08:
Ben benieuwd of ie nu wel spelminuten gaat maken bij Sparta als ie hersteld is van Covid.
Hij is de 'nieuwe' Redondo aldus Fraser ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10 15:35

snmght

imho dan he

André Onana kan zijn honderste Eredisivie-zege boeken in 129 wedstrijden; nooit eerder had een doelman minder dan 138 duels nodig voor zijn eerste honderd Eredivisie-overwinningen (Edwin van der Sar 138).

Dat is niet slecht en een behoorlijke verbetering van het aantal van Edwin. Daar heeft Onana een belangrijk aandeel in maar het zegt ook wel iets over Ajax als geheel denk ik.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-10 10:32
snmght schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:28:
André Onana kan zijn honderste Eredisivie-zege boeken in 129 wedstrijden; nooit eerder had een doelman minder dan 138 duels nodig voor zijn eerste honderd Eredivisie-overwinningen (Edwin van der Sar 138).

Dat is niet slecht en een behoorlijke verbetering van het aantal van Edwin. Daar heeft Onana een belangrijk aandeel in maar het zegt ook wel iets over Ajax als geheel denk ik.
Waarbij vd Sar een ongeslagen seizoen had. En ajax de CL wist te winnen.

Natuurlijk had Onana ook een halve finale CL.

Zo jammer dat de spelers weg zijn gegaan. Je kan zeggen een grotere club. Maar Barcelona loopt nog steeds niet echt lekker. (de Jong).

v Beek zit op de bank bij MU.

https://nos.nl/artikel/23...ek-190-miljoen-nodig.html

de Jong terug voor 10 miljoen lijkt mij een mooie deal ;-).

Overigens, als dit waar is dan hadden ze gewoon Messi moeten verkopen hij wilde weg. Had je 100 miljoen gehad en een flink deel salaris minder.

Als deze twee samen met de Ligt "gewoon" een zaakwaarnemer hadden die ook voetballiefhebber is dan waren ze dit jaar favoriet geweest in de CL.

[ Voor 14% gewijzigd door Kevinp op 31-10-2020 14:01 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@snmght Onana is een Ajax-icoon aan het worden. Van de huidige basisspelers is hij er inmiddels ook het langst bij. En het mooiste is dat hij toch doorgegroeid is en een stap omhoog heeft kunnen maken. Maar wel gewoon bij Ajax :-)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 13:45
Kevinp schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Waarbij vd Sar een ongeslagen seizoen had. En ajax de CL wist te winnen.

Natuurlijk had Onana ook een halve finale CL.

Zo jammer dat de spelers weg zijn gegaan. Je kan zeggen een grotere club. Maar Barcelona loopt nog steeds niet echt lekker. (de Jong).

v Beek zit op de bank bij MU.

https://nos.nl/artikel/23...ek-190-miljoen-nodig.html

de Jong terug voor 10 miljoen lijkt mij een mooie deal ;-).

Overigens, als dit waar is dan hadden ze gewoon Messi moeten verkopen hij wilde weg. Had je 100 miljoen gehad en een flink deel salaris minder.

Als deze twee samen met de Ligt "gewoon" een zaakwaarnemer hadden die ook voetballiefhebber is dan waren ze dit jaar favoriet geweest in de CL.
Nah, dan was Bayern nog altijd favoriet geweest. Maar dan zat Ajax er zeker wel beter bij ja. Het is jammer dat dat op dit moment gewoon niet meer mogelijk is door de grote invloed van geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
Snowdog schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

Nah, dan was Bayern nog altijd favoriet geweest. Maar dan zat Ajax er zeker wel beter bij ja. Het is jammer dat dat op dit moment gewoon niet meer mogelijk is door de grote invloed van geld.
Jij noemt het geld, ik noem het zaakwaarnemers.

Een zaakwaarnemer zou gewoon niet mogen verdienen aan een transfer. Je huurt zo iemand in voor bedrag X. En dat is het.

Zo lang zo iemand geld kan verdienen aan een goede deal voor "jouw" is het niet perse de beste deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-10 23:42

gws24

Thinking is hard!

Dat geld tegenwoordig een grote rol speelt ben ik het mee eens en dat dat niet altijd tot de beste deal leid qua voetbal ook. Maar.... spelers zijn er nog altijd zelf bij en zetten zelf hun handtekening onder een contract en ze mogen ook best zelf wel even nadenken of het wel de beste keus is in alle opzichten. Ja, er zijn ratten van makelaars maar er wordt altijd wel heel erg gedaan of het alleen maar aan die groep ligt terwijl alle anderen net zo goed euro tekens in hun ogen hebben vaak, spelers inclusief.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10 15:35

snmght

imho dan he

Mij dunkt dat het ook als voetballer aansprekender is om voor veel meer supporters te spelen in mooiere stadions in een ander land, tegen aansprekendere tegenstanders dan in de Eredivisie.

Zelfs bij een gelijk salaris zou een transfer dan interessant kunnen zijn.

Tegelijkertijd mijmer ik wel eens dat het bijna niet meer voorkomt dat iemand er met kop en schouders bovenuit steekt en wel blijft bij zijn club. Of dat nou in de Eredivisie is of bij een middenmotor in een grotere competitie.

Als je blijft weet je wat je hebt aan de clubleiding en supporters en wordt je een icoon van de club. Je kent je status binnen de selectie en hoeft (binnen redelijke grenzen) niet te vrezen voor je plek.

Marco Reus is enigzins een voorbeeld te noemen al is die misschien wel gewoon qua niveau op zijn plek. Maar je ziet het nog maar weinig.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:31
Kevinp schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:58:
[...]

Wat een onzin. Ajax met De Ligt, De Jong en Van De Beek was nog steeds op bijna alle overige plekken substantieel minder geweest dan andere topteams in de CL die betere spelers en meer ervaring hebben.

Ik kan zo 8 teams in de CL noemen met een sterkere selectie dan Ajax. Waar je vandaan haalt dat Ajax met die drie extra spelers favoriet zou zijn voor de eindzege in de CL is mij echt een raadsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinp
donleone83 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Wat een onzin. Ajax met De Ligt, De Jong en Van De Beek was nog steeds op bijna alle overige plekken substantieel minder geweest dan andere topteams in de CL die betere spelers en meer ervaring hebben.

Ik kan zo 8 teams in de CL noemen met een sterkere selectie dan Ajax. Waar je vandaan haalt dat Ajax met die drie extra spelers favoriet zou zijn voor de eindzege in de CL is mij echt een raadsel.
Misschien, maar bedenk je eens hoe sterk een selectie kan worden wanneer je sterspelers blijven, en je daar extra talent of spelers bij kan aantrekken?

Een goed draaiend Ajax met die spelers kon iedereen aan dat hebben ze bewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:31
Kevinp schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Misschien, maar bedenk je eens hoe sterk een selectie kan worden wanneer je sterspelers blijven, en je daar extra talent of spelers bij kan aantrekken?

Een goed draaiend Ajax met die spelers kon iedereen aan dat hebben ze bewezen.
Nee. Een goed draaiend Ajax had 1 goed seizoen waarin ze veel clubs wisten te verrassen met het voetbal dat ze speelden en ze over geluk ook absoluut niet te klagen hadden. Begrijp mij niet verkeerd: wereldprestatie. Maar wel een uitzondering, niet iets dat structureel had kunnen worden. Ook niet met die spelers. En al helemaal niet had kunnen leiden tot een favorietenrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

donleone83 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Nee. Een goed draaiend Ajax had 1 goed seizoen waarin ze veel clubs wisten te verrassen met het voetbal dat ze speelden en ze over geluk ook absoluut niet te klagen hadden. Begrijp mij niet verkeerd: wereldprestatie. Maar wel een uitzondering, niet iets dat structureel had kunnen worden. Ook niet met die spelers. En al helemaal niet had kunnen leiden tot een favorietenrol.
Nou ja, niet structureel.... volgens mij stonden ze het jaar er op weer in de finale? (Ow wacht, dacht dat het over het team van 95 ging)

[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 31-10-2020 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 13:45
donleone83 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Niet helemaal mee eens, ze speelden gewoon prima voetbal en hadden met dat team structureel mee kunnen doen. Ik denk ook dat ze geen favoriet zouden zijn, maar ze zouden zeker wel grote kanshebber zijn om het ten minste tot de RO8 te halen ofzo. Structureel zou dat prima mogelijk zijn als ze hun spelers niet zouden verliezen. Ze hebben ook geluk gehad dat Ziyech nog zo lang is gebleven, want dat was toch wel een echte topper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-10 13:45
En we staan weer lekker vroeg op voorsprong na een blunder van Lam 💪

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:37
JoteW schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:54:
En we staan weer lekker vroeg op voorsprong na een blunder van Lam 💪
Met zo'n Ajax voorhoede moet je wel natuurlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:50

Player1S

Probably out in the dark

Terranova schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:29:
[...]

Met zo'n Ajax voorhoede moet je wel natuurlijk
Alleen was het geen Ajax speler die de eerste scoorde.......

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
Player1S schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:40:
[...]

Alleen was het geen Ajax speler die de eerste scoorde.......
Denk dat die 10 jaar in de Ajax opleiding wel telt toch :+
Menig en Cerny komen uit de Ajax opleiding en Danilo is nog van Ajax.
Dus ja een Ajax voorhoede :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-10 13:45
Terranova schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Denk dat die 10 jaar in de Ajax opleiding wel telt toch :+
Menig en Cerny komen uit de Ajax opleiding en Danilo is nog van Ajax.
Dus ja een Ajax voorhoede :9
Krijg je dat gezever weer. Een speler voor 750.000 kopen op zn 17e en dan roepen dat het ajax opleiding is..

Danilo ben ik met je eens

Overigens een wereldgoal van Woutje 💪👌

[ Voor 5% gewijzigd door JoteW op 31-10-2020 19:57 ]

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
JoteW schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

Krijg je dat gezever weer. Een speler voor 750.000 kopen op zn 17e en dan roepen dat het ajax opleiding is..

Danilo ben ik met je eens

Overigens een wereldgoal van Woutje 💪👌
Krijgen we dat gezever weer. Iemand die totaal niet weet waar hij het over heeft.
Cerny is vanaf z'n 12e oid al elk jaar bij Ajax geweest om mee te doen met toernooien en pas vanaf z'n 15e(wanneer hij mocht overkomen) door Ajax overgenomen om vervolgens 4 jaar bij Ajax te spelen.

Ik weet niet eens waar je over zeikt, ik zei helemaal niets negatiefs over Twente ondanks ik Twente alles wil toewensen wat er mogelijk is na dat hele schandaal, ze verdienen alles.
Pagina: 1 ... 69 ... 208 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

De dopingzaak van Onana mag in Randzaken besproken worden.

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal ~[Voetbal] Politiek en andere randzaken.

Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021